Wat jij ervan vindt boeit echt hélemaal niemand.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:56 schreef Iwanius het volgende:
Wat hier gebeurd beschouw ik als spielerei.
Klinkt alsof je de volgende bent die een kook rapportage doet.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:56 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Alsof ik ook maar ene meuk geef om wat jullie hier lekkere Nasi goreng noemen.![]()
Als ik al zie dat mensen op hun fornuis met een wok gaan lopen spelen dan weet ik al hoe laat het is.
Elke rechtgeaarde kenner weet dat de effectiviteit van het gebruik van een goede wok alleen geldt als je een zeer hoge vlam en bijbehorende hoge temperaturen weet te bewerkstelligen. De kunst is om de kwaliteit van je ingrediënten te behouden.door kort en krachtig met medewerking van die hele hoge temperaturen je gerecht kort en krachtig te bereiden. En bijna alle huis-tuin en keuken fornuizen kunnen dat niet!
Ik ben voorquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:25 schreef Pharkus het volgende:
Klinkt alsof je de volgende bent die een kook rapportage doet.
Hij is iig goed met foto's.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:25 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Klinkt alsof je de volgende bent die een kook rapportage doet.
Sjoes over mijn iPhonequote:
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:51 schreef Saind het volgende:
Ik heb het lang uit weten te stellen, maar ik kon me vanavond toch niet inhouden en ben begonnen met het maken van Nasi a la Johannes
Omdat ik kutrijst heb die je eerst moet omspoelen en weken enzo, heb ik dat eerst gedaan.
[ afbeelding ]
Dit is hoeveel rijst ik gebruik. Ongeveer een halve kilogram.
[ afbeelding ]
Hier ben ik de rijst om aan het spoelen. Om het zetmeel eruit te krijgen enzo. Je kunt hier beter gewoon normale rijst voor kopen die je niet hoeft om te spoelen, scheelt weer wat stappen in het recept.
Ik geloof ook niet dat deze rijst veel lekkerder is ofzo dus het is echt een kutidee om je recept nóg ingewikkelder te maken door deze rijst te gebruiken.
[ afbeelding ]
Hier zie je de rijst op het fornuis staan. Ik kook met inductie, dus water koken gaat lekker snel
[ afbeelding ]
Het is van het grootste belang dat je dingen eet en bier drinkt tijdens het koken. Doordat je minder honger hebt kun je minder snel werken en voorkom je slordigheidsfoutjes.
Het bier is om een wat lossere hand te krijgen van koken. In mijn ervaring ben je te stijfjes met koken als je geheel nuchter bent.
[ afbeelding ]
Om jullie een indruk te geven van mijn werkomgeving hier een sfeerimpressie.
Ik vind het zelf belangrijk dat je keuken een ontzettende klerezooi is. Wederom om wat losser te kunnen zijn in het koken. In een schone keuken werken is sterk af te raden. De angst om een zooi van je keuken te maken heeft een sterke inhibiterende werken op je kookkunsten.
[ afbeelding ]
Na een kwartiertje was de rijst gekookt.
[ afbeelding ]
Hier staat de rijst onder de koude kraan. Eigenlijk kun je nasi het beste maken met oude rijst maar op deze manier koel ik hem af zodat hij iets weg heeft van oude rijst.
[ afbeelding ]
Dit is mijn rijst op het aanrecht (op twee snijplanken) zodat hij wat op kan drogen. Pas op met het uit het vergiet halen want er kan wat vallen.
[ afbeelding ]
Dat dus.
[ afbeelding ]
Dit is een goed moment om even buiten te gaan zitten, wat bier te drinken en eventueel wat te roken. Van roken krijg je kanker maar als je rookt is dit een goed moment, anders vergroot je het risico dat je je vingers eraf snijdt als je de kip gaat snijden. Door de trillende handjes. Bier werkt hier ook goed voor!
[ afbeelding ]
Hier zie je mijn kip. Ik heb twee filets gekocht dus die gebruik ik.
[ afbeelding ]
Hier zie je de gesneden kip. Gewoon in blokjes snijden. Pas op voor je vingers!
[ afbeelding ]
Zorg ervoor dat je goed blijft zuipen!
[ afbeelding ]
Gooi wat olie in je pan en dump dan je kip erbij. Niet morsen.
[ afbeelding ]
Omdat m'n spek op moest heb ik dat er ook bij gekletterd. Beetje improviseren. Hier zie je goed de invloeden van het bier.
[ afbeelding ]
Ik gebruik vandaag deze boemboe. Ik zag dat Johannes een zakje kruidenmix pakte (poeder) maar dat heb ik niet liggen, dus moeten we het hier mee doen.
[ afbeelding ]
Toen de kip gaar was heb ik de groente erbij gedaan, een zakje van de AH. Vooral omdat ik niet nog meer risico wilde nemen met dingen snijden. Voorkomen is beter dan genezen.
[ afbeelding ]
Na een minuutje of wat heb ik de boemboe erbij gedaan en doorgeroerd. Nu ziet het mengsel in de pan er zo uit.
[ afbeelding ]
Na een minuutje of vijf bedacht ik me dat er ook nog rijst bij moest. Zo gezegd, zo gedaan.
[ afbeelding ]
Even proeven natuurlijk
[ afbeelding ]
Na wat roeren begint het er aardig op te lijken, maar er mist nog iets!
[ afbeelding ]
Mijn Pièce de résistance, twee geklopt eieren. Nu denken jullie natuurlijk; "Maar Saind, luie homo, dat is toch helemaal niet bijzonder?"
Nou, moet je eens opletten!
[ afbeelding ]
KOEKOEK
En dat roer je dan door je nasi heen zodat het ei stolt. Rauw ei is niet gezond!
[ afbeelding ]
Na een paar minuten had ik het idee dat m'n ei wel gestold was, zie hier het eindproduct!
[ afbeelding ]
Voor wat extra pit verzuip ik mijn nasi in de Sriracha. Erg lekker!
[ afbeelding ]
Op speciaal verzoek de inhoud van het keukenkastje
je bent zelf pretentieusquote:Op zondag 30 maart 2014 13:54 schreef Adames het volgende:
[..]
vind het ietwat pretentieus, dichter bij de oorspronkelijke oeroude nasi blijven zoals johannes en knut deden was wat beter geweest, maar verder ziet het er heerlijk uit
Hef Bundyquote:Op zondag 30 maart 2014 13:37 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik heb dezelfde slippers als Saind!!!!!!
Tofheid!!!
Die is al z'n foto's nog bij elkaar aan het googlen.quote:Op zondag 30 maart 2014 13:31 schreef Mansjester het volgende:
Ik wacht op het verslag van Iwanius....
Foei.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die is al z'n foto's nog bij elkaar aan het googlen.
Laat jij dan zien hoe het echt moet, patser.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:56 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Alsof ik ook maar ene meuk geef om wat jullie hier lekkere Nasi goreng noemen.![]()
Als ik al zie dat mensen op hun fornuis met een wok gaan lopen spelen dan weet ik al hoe laat het is.
Elke rechtgeaarde kenner weet dat de effectiviteit van het gebruik van een goede wok alleen geldt als je een zeer hoge vlam en bijbehorende hoge temperaturen weet te bewerkstelligen. De kunst is om de kwaliteit van je ingrediënten te behouden.door kort en krachtig met medewerking van die hele hoge temperaturen je gerecht kort en krachtig te bereiden. En bijna alle huis-tuin en keuken fornuizen kunnen dat niet!
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:51 schreef Saind het volgende:
Ik heb het lang uit weten te stellen, maar ik kon me vanavond toch niet inhouden en ben begonnen met het maken van Nasi a la Johannes
Omdat ik kutrijst heb die je eerst moet omspoelen en weken enzo, heb ik dat eerst gedaan.
[ afbeelding ]
Dit is hoeveel rijst ik gebruik. Ongeveer een halve kilogram.
[ afbeelding ]
Hier ben ik de rijst om aan het spoelen. Om het zetmeel eruit te krijgen enzo. Je kunt hier beter gewoon normale rijst voor kopen die je niet hoeft om te spoelen, scheelt weer wat stappen in het recept.
Ik geloof ook niet dat deze rijst veel lekkerder is ofzo dus het is echt een kutidee om je recept nóg ingewikkelder te maken door deze rijst te gebruiken.
[ afbeelding ]
Hier zie je de rijst op het fornuis staan. Ik kook met inductie, dus water koken gaat lekker snel
[ afbeelding ]
Het is van het grootste belang dat je dingen eet en bier drinkt tijdens het koken. Doordat je minder honger hebt kun je minder snel werken en voorkom je slordigheidsfoutjes.
Het bier is om een wat lossere hand te krijgen van koken. In mijn ervaring ben je te stijfjes met koken als je geheel nuchter bent.
[ afbeelding ]
Om jullie een indruk te geven van mijn werkomgeving hier een sfeerimpressie.
Ik vind het zelf belangrijk dat je keuken een ontzettende klerezooi is. Wederom om wat losser te kunnen zijn in het koken. In een schone keuken werken is sterk af te raden. De angst om een zooi van je keuken te maken heeft een sterke inhibiterende werken op je kookkunsten.
[ afbeelding ]
Na een kwartiertje was de rijst gekookt.
[ afbeelding ]
Hier staat de rijst onder de koude kraan. Eigenlijk kun je nasi het beste maken met oude rijst maar op deze manier koel ik hem af zodat hij iets weg heeft van oude rijst.
[ afbeelding ]
Dit is mijn rijst op het aanrecht (op twee snijplanken) zodat hij wat op kan drogen. Pas op met het uit het vergiet halen want er kan wat vallen.
[ afbeelding ]
Dat dus.
[ afbeelding ]
Dit is een goed moment om even buiten te gaan zitten, wat bier te drinken en eventueel wat te roken. Van roken krijg je kanker maar als je rookt is dit een goed moment, anders vergroot je het risico dat je je vingers eraf snijdt als je de kip gaat snijden. Door de trillende handjes. Bier werkt hier ook goed voor!
[ afbeelding ]
Hier zie je mijn kip. Ik heb twee filets gekocht dus die gebruik ik.
[ afbeelding ]
Hier zie je de gesneden kip. Gewoon in blokjes snijden. Pas op voor je vingers!
[ afbeelding ]
Zorg ervoor dat je goed blijft zuipen!
[ afbeelding ]
Gooi wat olie in je pan en dump dan je kip erbij. Niet morsen.
[ afbeelding ]
Omdat m'n spek op moest heb ik dat er ook bij gekletterd. Beetje improviseren. Hier zie je goed de invloeden van het bier.
[ afbeelding ]
Ik gebruik vandaag deze boemboe. Ik zag dat Johannes een zakje kruidenmix pakte (poeder) maar dat heb ik niet liggen, dus moeten we het hier mee doen.
[ afbeelding ]
Toen de kip gaar was heb ik de groente erbij gedaan, een zakje van de AH. Vooral omdat ik niet nog meer risico wilde nemen met dingen snijden. Voorkomen is beter dan genezen.
[ afbeelding ]
Na een minuutje of wat heb ik de boemboe erbij gedaan en doorgeroerd. Nu ziet het mengsel in de pan er zo uit.
[ afbeelding ]
Na een minuutje of vijf bedacht ik me dat er ook nog rijst bij moest. Zo gezegd, zo gedaan.
[ afbeelding ]
Even proeven natuurlijk
[ afbeelding ]
Na wat roeren begint het er aardig op te lijken, maar er mist nog iets!
[ afbeelding ]
Mijn Pièce de résistance, twee geklopt eieren. Nu denken jullie natuurlijk; "Maar Saind, luie homo, dat is toch helemaal niet bijzonder?"
[ afbeelding ]
KOEKOEK
En dat roer je dan door je nasi heen zodat het ei stolt. Rauw ei is niet gezond!
[ afbeelding ]
Na een paar minuten had ik het idee dat m'n ei wel gestold was, zie hier het eindproduct!
[ afbeelding ]
Voor wat extra pit verzuip ik mijn nasi in de Sriracha. Erg lekker!
[ afbeelding ]
Op speciaal verzoek de inhoud van het keukenkastje
dat ligt ook aan de kwaliteit van je fornuis, ik heb hier een cheap ass ding van ¤50 en standje zacht zit er niet op, het is vol aan of uit.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:56 schreef Iwanius het volgende:
[..]
herkenbaar voor je ofnie?quote:
Wat een onzin.quote:Op maandag 31 maart 2014 12:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nee hoor. Gisteren was het tijd voor nasi
Je moeder vond het wel lekker andersquote:Op maandag 31 maart 2014 13:12 schreef kapiteintje het volgende:
Saind, mooi verslag maar dit kan nog beter. Ik zal morgen eens een fotoreeksje maken als ik tijd heb.
oeh dat dan bijna niet! Je legt de lat wel hoog.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:12 schreef kapiteintje het volgende:
Saind, mooi verslag maar dit kan nog beter. Ik zal morgen eens een fotoreeksje maken als ik tijd heb.
Ik begrijp wat je bedoelt maar ik redeneer dat het gebruik van een echte goede wok - en dan bedoel ik niet die huis-tuin en keuken dingen waarmee ze adverteren maar die echte zware metalen woks die ze in restaurants gebruiken en waar temperaturen van 100+ graden Celsius heel gewoon is - alleen maar ten volle kan worden gebruik als je dus ook een hoge en sterke vlam weet te bewerkstelligen. Daar heb je dus van die branders voor nodig. Dat soort temperaturen behaal jij nooit met je gaspitten thuis. Dus kom je weer uit op het eerdere punt wat ik maakte dat de nasi die hier getoond wordt en waar men zo verrukte van is gewoon voor mij niets is omdat de basis om een goede nasi te kunnen maken al gemist wordt.quote:Op maandag 31 maart 2014 05:15 schreef SiGNe het volgende:
dat ligt ook aan de kwaliteit van je fornuis, ik heb hier een cheap ass ding van ¤50 en standje zacht zit er niet op, het is vol aan of uit.
Nadeel voor zaken die zacht moeten pruttelen, daarvoor gebruik ik dan ook erg vaak sudderplaatjes (en dan nog is het te heet) maar voor de wok is het ideaal, de wok-ring wordt ook rood aan de onderkant, al moet ik wel eigenlijk eentje hebben met gaten er in, de ring houdt de vlam tegen dus alleen de bodem van de wok is écht heet.
Ik heb de FA al gemeld dat dat niet zal gebeuren nadat een mod hier onnodig de racisme kaart uitspeelde. Ik vind het nooit een probleem om behulpzaam te zijn wel als ik onnodig van iets wordt beticht wat nergens opslaat. Zoek je het maar lekker uit met je imitatie nasi-goreng van de zondag Chinees.quote:Op zondag 30 maart 2014 13:31 schreef Mansjester het volgende:
Ik wacht op het verslag van Iwanius....
Stel je even aan zegquote:Op maandag 31 maart 2014 17:30 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb de FA al gemeld dat dat niet zal gebeuren nadat een mod hier onnodig de racisme kaart uitspeelde.
Als je op je thuisfornuis de 100 graden Celsius niet haalt, heb je echt een probleem.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:30 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt maar ik redeneer dat het gebruik van een echte goede wok - en dan bedoel ik niet die huis-tuin en keuken dingen waarmee ze adverteren maar die echte zware metalen woks die ze in restaurants gebruiken en waar temperaturen van 100 graden Celsius heel gewoon is - alleen maar ten volle kan worden gebruik als je dus ook een hoge en sterke vlam weet te bewerkstelligen. Daar heb je dus van die branders voor nodig. Dat soort temperaturen behaal jij nooit met je gaspitten thuis. Dus kom je weer uit op het eerdere punt wat ik maakte dat de nasi die hier getoond wordt en waar men zo verrukte van is gewoon voor mij niets is omdat de basis om een goede nasi te kunnen maken al gemist wordt.
Vaak krijg je dan van die slappe of een veel te droge rijstkorrel waar men vervolgens van alles doorheen gooit en wat meestal ook niet goed gegaard is en dan weer met allerlei poeders wordt bedekt om het smaak te geven etc etc.
Nee,dank je.
[..]
Ik heb de FA al gemeld dat dat niet zal gebeuren nadat een mod hier onnodig de racisme kaart uitspeelde. Ik vind het nooit een probleem om behulpzaam te zijn wel als ik onnodig van iets wordt beticht wat nergens opslaat. Zoek je het maar lekker uit met je imitatie nasi-goreng van de zondag Chinees.
Dit is mijn hoofdaccount en je gedraagt je maar.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:33 schreef kanovinnie het volgende:
Ah, the easy way out. Had niet anders verwacht van een nepaccountje
Jij hebt niets te willen dat maak ik zelf uit. En nee is nee.quote:Ik verzoek je dringend om of hier nasi te laten zien zoals het hoort, zelf bereid uiteraard, of om hier de sfeer niet meer te verzieken.
Hoofdaccounts kunnen ook nep zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:40 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dit is mijn hoofdaccount en je gedraagt je maar.
Daar heb je inderdaad flink je best gedaan ja.quote:En easy way out? tuurlijk...als ik hier in beginsel al aangeef te willen helpen totdat jij met je racisme kaart aankwam zetten.
Ik beweer toch niets anders?quote:[..]
Jij hebt niets te willen dat maak ik zelf uit. En nee is nee.
Yvonne, misschien wil jij dit recept eens proberenquote:Op maandag 31 maart 2014 18:07 schreef yvonne het volgende:
Als jullie nou eens gingen koken ipv offtopic gaan?
Ik had M&M's gekocht omdat beloning want veel gesport (inb4 kano is een papzak, dat klopt). Dus nu geen trek meer. Straks macaroni ala kanoquote:Op maandag 31 maart 2014 18:07 schreef yvonne het volgende:
Als jullie nou eens gingen koken ipv offtopic gaan?
Wanneer krijgen we het van de meester zelf te zien?quote:Op maandag 31 maart 2014 18:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Yvonne, misschien wil jij dit recept eens proberen
dit topic heeft toch de nodige inspiratie opgeleverd
Aarzel ook niet foto's te maken.
Ooit. Als de hype voorbij is en er weer nieuwe inspiratie nodig is.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:14 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Wanneer krijgen we het van de meester zelf te zien?
Ik heb ongevraagd een paar van je plaatjes gerepareerdquote:Op donderdag 20 maart 2014 20:25 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, daar sta je dan. Grote mond dat je wel even nasi ala johannes gaat maken.
Vol goed moet ging ik naar de supermarkt. Helaas bleken ze in het gat waar ik woon niet te beschikken over de juiste middelen voor dit gerecht. Dus ben ik maar afgeweken van het orginele recept in de hoop dat johannes mij zou vergeven.
Op de achterkant van de verpakking zou wel staan wat er in moest, dus ik kijk even. Tot mijn grote schrik zie ik de variatetip, zegmaar de extra moeilijke versie van het recept. Ik voelde me goed die dag, dus ik dacht, we gaan ervoor!
Ik schafte alle ingrediënten aan en bij thuiskomst heb ik alles even een nachtje in de koelkast gelegd. Gevogelte moet altijd besterven na de slacht, dus dat zal dan ook wel voor kip gelden dacht ik zo. En de sperzieboontjes konden best nog een dagje mee.
Nouja, tot zo ver de inleiding. Nu komt het daadwerkelijke recept. Wees gewaarschuwd, dit is niet iets voor de minste. Als je niet zeker weet waar het scherpe gedeelte van je mes zit dan raad ik je aan niet meer verder te lezen! (ja, zo gevaarlijk is dit recept.)
Benodigdheden qua aparatuur:
Keukenmes
Koekenpan
Wok/roerbakpan
2 gewone pannen
Snijplank
Keukenmesje
Vork
omschepding
Benodigdheden qua ingedrienten:
300 gram kip
250 gram sperziebonen
125 gram taugé
1 rode ui
1 ei per persoon
Beetje (olijf)olie
Zo ziet dat er dan uit:
[ afbeelding ]
Het begint allemaal met 2 pannen met water opzetten. 1 voor de rijst en 1 voor de sperziebonen. Ondertussen moet je de sperzienbonen “doppen” zoals mijn moeder dat heet. De voor en achterkant erafsnijden met het mes en daarna in stukjes van 2-4 cm snijden.
Zodra het water kookt en de sperziebonen gesneden zijn kan zowel de rijst in de ene pan, als de bonen in een andere pan.
Dat ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Vervolgens is de kip aan de beurt. Ondanks dat het eerst een vrolijke gevederte vogel was dien je nu geen genade te hebben en de kip in hapklare brokken te snijden. Als je een grote mond hebt kan je deze stap over slaan, maar ik raad toch aan om de kip in stukken te snijden. Dat eet meestal toch wat makkelijker.
Hier zie je de gesneden kip liggen terwijl op de achtergrond het gasstel flink staat te loeien
[ afbeelding ]
Vergeet niet, na kipsnijden moet je wel even de handen wassen. Kip heeft als het rauw is nog allemaal bacteriën op zich zitten! (stomme kip)
Voorbeeld van hoe je je handen wast:
[ afbeelding ]
Zet ondertussen de wok op het gas en gooi er wat olijfolie in. Niet te veel, want dat maakt je dik en zorgt dat je morgenochtend niet kan genieten van het poepen omdat het over is voordat het begonnen is.
Zo giet je olijfolie in een pan, gewoon uit de losse pols
[ afbeelding ]
Zodra de pan een beetje op tempratuur is kan de kip erbij. Lekker omscheppen met je omschepding terwijl je ondertussen de ui aan het versnipperen bent. Ja, dit is multitasken en het ging bij mij bijna fout, maar met een beetje ervaring en een portie geluk komt dit wel goed.
Ondertussen heb ik zelfs nog een foto gemaakt. Stressmoment hoor!
[ afbeelding ]
Voor de techniek van het snipperen van een ui verwijs ik jullie naar de kunde van Silk, zij kan sneller uien snipperen dan tong80 kan posten. Dit heb ik 1 keer mogen ervaren en het was gewoon fantastisch.
Let ondertussen goed op dat de rijst niet overkookt! Dat geeft zo’n rommeltje! Hier heb ik natuurlijk geen foto van, want ik heb goed opgelet.
Als de kip klaar is kan je de sperziebonen afgieten (bij mij was toevallig de rijst ook klaar, dus die is meteen ook afgegoten).
Lekker makkelijk en veilig, het ouderwetse vergiet!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voordat je nu iets spannends gaat doen met de rijst of sperziebonen, HO STOP! Eerst de koekenpan op het vuur voor het ei! Bedenk goed of je de dooier heel of stuk wilt, want je hebt slechts 1 keer de keuze!
De sperziebonen, taugé en de versnipperde ui kunnen nu bij de wok gegooid worden. Dit dien je dan te roerbakken. Dus lekker roeren en bakken met die hap!
Wat een hoop taugé denkt u, niets is minder waard, ik had nog niet geroerd met mijn omschepding
[ afbeelding ]
Zo ziet dat eruit als het geroerbakt is, lekker hoor!
[ afbeelding ]
Dit doe je dan eventjes tot je er genoeg van krijgt. Dan gooi je er een beker water en de inhoud van het zakje in de wok.
Rustig erinstrooien of er in 1 keer inkwakken, allebei de technieken werken!
[ afbeelding ]
Voor de echte culinaire avonturier kan je er wat sambal bijgooien. Omdat ik wel van pittig hou liet ik me dit geen twee keer zeggen!
Lekker, sambal!
[ afbeelding ]
Dan moet je nog even een minuut of wat wachten, de rijst erbij gooien en weer de hele boel door elkaar scheppen.
Schepperdeschep!
[ afbeelding ]
Rechts ziet u het ei. Zoals ik al dacht was EN nasi ala johannes EN ei toch te veel van het goede, want hij heeft even te lang op het vuur gestaanDesalnietemin was hij lekker!
Als alles mooi door elkaar is kan je de nasi op je bord smijten, het ei er naast gooien en het naar binnen scheppen terwijl je op FOK! zit.
Zoals het opgediend word:
[ afbeelding ]
Eet smakelijk! En FOK! ze!
[ afbeelding ]
1 nadeel, het maakt wel een hoop rommel!
Rommel!
[ afbeelding ]
Het leven kan zo mooi zijn.
p.s
Hier het recept zoals de fabrikant het bedacht heeft
[ afbeelding ]
Hopelijk smullen jullie er net zo van als ik
Dit geeft de extra touch aan het gerecht.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:51 schreef Saind het volgende:
De rijst een beetje kleuren met saffraan is niet te betalen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:21 schreef kapiteintje het volgende:
Ik vind jullie nasi toch maar wat bleekjes hoor.
Jawel jonguh. Kijk naar mijn receptuur dan. Ik moet zeggen, ik zit goed in de vieze was, vandaar dat het voor mij te betalen is.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:30 schreef Pharkus het volgende:
[..]
De rijst een beetje kleuren met saffraan is niet te betalen.
Je kunt kurkuma/turmeric gebruiken (goedkoop, i.i.g. zolang het nog niet "ontdekt" is als "superfood")quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:30 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dat schijnt altijd al duur geweest te zijn...quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:30 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Duurder dan goud zelfs hoorde ikquote:Op dinsdag 1 april 2014 18:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat schijnt altijd al duur geweest te zijn...
Jazeker, morgen volgt een verslag.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Duurder dan goud zelfs hoorde ik
Maar Johannes, heb je nog meer recepten?
Ik post het natuurlijk pas tegen etenstijd, anders zijn alle restaurants in Nederland morgen natuurlijk uitgestorven.quote:
Goeien taktiek!quote:Op woensdag 2 april 2014 00:57 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik post het natuurlijk pas tegen etenstijd, anders zijn alle restaurants in Nederland morgen natuurlijk uitgestorven.
Hoeraquote:Op woensdag 2 april 2014 00:46 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Jazeker, morgen volgt een verslag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |