Isn't that in Denmark?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:41 schreef Karina het volgende:
Ik zeg altijd dat ik uit Amsterdam kom. Wat ook zo is
"Oh did you like the paintings of the Dutch masters?"quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
Antwoord is bijna altijd "Oh! Amsterdam is so cool! I've been there a couple of times!", dus voor de meesten bestaat Nederland toch vooral uit A'dam, terwijl ik de keren dat ik er zelf geweest ben op 1 hand kan tellen
Ik vond wel een artikeltje over Denemarken waar dit fenomeen wordt genoemdquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:44 schreef Individual het volgende:
[..]![]()
Dat is een bekende misvatting idd. Waar komt dat toch vandaan?
quote:Scandinavia – I’m throwing the Netherlands in here, too, because for whatever reason, most Americans think “Dutch” applies to Denmark, and that they speak Danish in Holland. (I tell people although they’re all tall blondes that speak Germanic languages, Dutch bikes are routinely stolen while Danish ones aren’t.) Scandinavia is considered advanced technologically and blonde, blonde, blonde, but beyond that, there’s no reason to ever visit any of those countries. And most Americans might think Scandinavia is a country, and they speak a language called Slavic.
Oh, en dat ja. 'We' gillen met z'n allen om de twee jaar 'Hup Holland Hup!', en niet 'Hup, Netherlands, Hup'quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:11 schreef Plantagehouder het volgende:
Ik zeg altijd Holland want dat kennen ze vaak wel van de sport.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
"Where are you from?"
- The Netherlands!
"Where's that?"
- You might know it as 'Holland'?
"Oh, Holland! That's the capital of Amsterdam, isn't it?"
True story
Dat soort voorbeelden komen vaak uit de US.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:09 schreef Dven het volgende:
Voorbeelden hier zijn wel heel extreem. Allemaal nog nooit gehoord terwijl ik toch al menig nationaliteit voorbij heb zien komen.
Mijn variant:quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
"Where are you from?"
- The Netherlands!
"Where's that?"
True story
Oh ja. Amerikanen die naar Europa komen zijn gelukkig over het algemeen al wat beter ontwikkeldquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:25 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat soort voorbeelden komen vaak uit de US.
Ik zat lang geleden eens met 2 cholos in een auto en vertelde waar ik vandaan kwam.
Ik: "Yeah so I'm from Holland"
Cholo 1: "Cool bro!" (geen idee)
Ik: "pot is legal in Holland"
Cholo 1: "Wow! Cool ese let's drive there! Where is it?"
Ik: "It's the state to the west of Texas" (NM waar ik op dat moment was)
Cholo 2: "No ese you can't leave the state man!"
Ja.. dat was ook mijn reactie zo ongeveer... dat, en ' .....quote:
Tja, Nederlanders willen maar wat graag opscheppen met het legaal zijn van wiet.quote:
Klopt, maar gedoogbeleid is maar een vreemde eend. (In Holland we make laws to ignore them.)quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tja, Nederlanders willen maar wat graag opscheppen met het legaal zijn van wiet.
Iets dat dus niet klopt.
Het wordt gedoogd, maar het is niet legaal.
Doe niet zo moeilijk zeg. Zeurende Hollander.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:31 schreef spijkerbroek het volgende:
Waar het mij meer om ging is dat Nederlanders zelf meehelpen om fabels in stand te houden.
En je woont in een buurland hè. Het is niet een land aan de andere kant van de wereld. Mijn schoonzus had ook geen flauw idee en begon er over dat Nederland een onderdeel van Scandinavië was. Bleek ze idd Denemarken en Nederland door elkaar te halen. Dat is alsof wij denken dat België naast Griekenland ligt, of Duitsland een onderdeel is van de Oekraïne.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
"Where are you from?"
- The Netherlands!
"Where's that?"
True story
Dit was een Amerikaanse ergens op een vliegveld in NYquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En je woont in een buurland hè. Het is niet een land aan de andere kant van de wereld. Mijn schoonzus had ook geen flauw idee en begon er over dat Nederland een onderdeel van Scandinavië was. Bleek ze idd Denemarken en Nederland door elkaar te halen. Dat is alsof wij denken dat België naast Griekenland ligt, of Duitsland een onderdeel is van de Oekraïne.
Ik zie dat ik nog een stukje moest doorlezenquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
Dit was een Amerikaanse ergens op een vliegveld in NY
Arnhem - from A Bidge Too Far. Enschede soms..quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:05 schreef Felagund het volgende:
Ik zeg zelf altijd Dutch/The Netherlands. Als ze doorvragen waar ik precies vandaag kom, refereer ik ook altijd aan Amsterdam. Ik kom uit de Achterhoek, er is geen stad in de buurt die ze kennen. Hoewel hier bij de Duitsers Bocholt als orientatiepunt wel goed werkt.
Enschede kennen ze hier soms ook idd. Vanwege Grolsch.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Arnhem - from A Bidge Too Far. Enschede soms..
Ik heb trouwens al wel Britten, Ozzies, Amerikanen, Noren, Italianen, Duitsers, Braziliaanse/Venezolaanse/Oostenrijkse rondgeleid in den Achterhoek.
Niet zo uit m'n hoofd nee, maar als iemand zou zeggen dat hij/zij uit "Lincoln, Nebraska" komt, ofzo, dan weet ik wél dat dat Lincoln de stad is, Nebraska de staat, ondanks dat ik er nog nooit geweest ben en geen bovenmatige interesse heb in de VS. Kan ik het op z'n 'Vakantiemans' aanwijzen op een kaart? Nee, maar denken dat A'dam een 'land' is, kom opquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:33 schreef AnnaNiem het volgende:
Ik zeg ook altijd Dutch en The Netherlands. Oudere Amerikanen willen dan nog wel eens beginnen over Soesterberg, waar de Amerikanen een basis hadden. Jongeren kennen Amsterdam en mensen geïnteresseerd in politiek willen Den Haag nog wel eens kennen. Echter de meeste Amerikanen zijn er simpelweg niet in geïnteresseerd. Voor hen is Nederland een van de vele landen in Europa. Ze kennen er niemand, komen er toch nooit. Ken jij alle Amerikaanse staten, die autonomer zijn als je misschien verwacht, met hun hoofdsteden? Ik niet.
Komt misschien ook wel door de afstanden daar. In het Zuidwesten is het niet zo gek als er 50 km of meer tussen dorpjes en stadjes met enige voorzieningen liggen. Ik heb ooit een tijd zitten praten met Amerikanen uit een voorstad van Chicago, die ik daar in een hotel tegen kwam. Ze woonden ongeveer 65 km van het centrum van Chicago. Maar ze vonden de 180 km die ik van Amsterdam woon, toch nog behoorlijk dichtbij Amsterdam. Terwijl Amsterdam voor mijn gevoel ver weg is en ik er zelden kom. Kwestie van perceptie denk ik.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet zo uit m'n hoofd nee, maar als iemand zou zeggen dat hij/zij uit "Lincoln, Nebraska" komt, ofzo, dan weet ik wél dat dat Lincoln de stad is, Nebraska de staat, ondanks dat ik er nog nooit geweest ben en geen bovenmatige interesse heb in de VS. Kan ik het op z'n 'Vakantiemans' aanwijzen op een kaart? Nee, maar denken dat A'dam een 'land' is, kom op![]()
!
Ik heb wel een bovenmatige interesse in de VS, maar vooral SW. Die staten in de midwest ken ik ook niet, maar in Nederland Europa buiten de VS krijg je die niet ingestampt op school (en dan nog..).quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet zo uit m'n hoofd nee, maar als iemand zou zeggen dat hij/zij uit "Lincoln, Nebraska" komt, ofzo, dan weet ik wél dat dat Lincoln de stad is, Nebraska de staat, ondanks dat ik er nog nooit geweest ben en geen bovenmatige interesse heb in de VS. Kan ik het op z'n 'Vakantiemans' aanwijzen op een kaart? Nee, maar denken dat A'dam een 'land' is, kom op![]()
!
Amsterdam is in Copenhagen right?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |