Isn't that in Denmark?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:41 schreef Karina het volgende:
Ik zeg altijd dat ik uit Amsterdam kom. Wat ook zo is
"Oh did you like the paintings of the Dutch masters?"quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
Antwoord is bijna altijd "Oh! Amsterdam is so cool! I've been there a couple of times!", dus voor de meesten bestaat Nederland toch vooral uit A'dam, terwijl ik de keren dat ik er zelf geweest ben op 1 hand kan tellen
Ik vond wel een artikeltje over Denemarken waar dit fenomeen wordt genoemdquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:44 schreef Individual het volgende:
[..]![]()
Dat is een bekende misvatting idd. Waar komt dat toch vandaan?
quote:Scandinavia – I’m throwing the Netherlands in here, too, because for whatever reason, most Americans think “Dutch” applies to Denmark, and that they speak Danish in Holland. (I tell people although they’re all tall blondes that speak Germanic languages, Dutch bikes are routinely stolen while Danish ones aren’t.) Scandinavia is considered advanced technologically and blonde, blonde, blonde, but beyond that, there’s no reason to ever visit any of those countries. And most Americans might think Scandinavia is a country, and they speak a language called Slavic.
Oh, en dat ja. 'We' gillen met z'n allen om de twee jaar 'Hup Holland Hup!', en niet 'Hup, Netherlands, Hup'quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:11 schreef Plantagehouder het volgende:
Ik zeg altijd Holland want dat kennen ze vaak wel van de sport.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
"Where are you from?"
- The Netherlands!
"Where's that?"
- You might know it as 'Holland'?
"Oh, Holland! That's the capital of Amsterdam, isn't it?"
True story
Dat soort voorbeelden komen vaak uit de US.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:09 schreef Dven het volgende:
Voorbeelden hier zijn wel heel extreem. Allemaal nog nooit gehoord terwijl ik toch al menig nationaliteit voorbij heb zien komen.
Mijn variant:quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
"Where are you from?"
- The Netherlands!
"Where's that?"
True story
Oh ja. Amerikanen die naar Europa komen zijn gelukkig over het algemeen al wat beter ontwikkeldquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:25 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat soort voorbeelden komen vaak uit de US.
Ik zat lang geleden eens met 2 cholos in een auto en vertelde waar ik vandaan kwam.
Ik: "Yeah so I'm from Holland"
Cholo 1: "Cool bro!" (geen idee)
Ik: "pot is legal in Holland"
Cholo 1: "Wow! Cool ese let's drive there! Where is it?"
Ik: "It's the state to the west of Texas" (NM waar ik op dat moment was)
Cholo 2: "No ese you can't leave the state man!"
Ja.. dat was ook mijn reactie zo ongeveer... dat, en ' .....quote:
Tja, Nederlanders willen maar wat graag opscheppen met het legaal zijn van wiet.quote:
Klopt, maar gedoogbeleid is maar een vreemde eend. (In Holland we make laws to ignore them.)quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tja, Nederlanders willen maar wat graag opscheppen met het legaal zijn van wiet.
Iets dat dus niet klopt.
Het wordt gedoogd, maar het is niet legaal.
Doe niet zo moeilijk zeg. Zeurende Hollander.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:31 schreef spijkerbroek het volgende:
Waar het mij meer om ging is dat Nederlanders zelf meehelpen om fabels in stand te houden.
En je woont in een buurland hč. Het is niet een land aan de andere kant van de wereld. Mijn schoonzus had ook geen flauw idee en begon er over dat Nederland een onderdeel van Scandinavië was. Bleek ze idd Denemarken en Nederland door elkaar te halen. Dat is alsof wij denken dat België naast Griekenland ligt, of Duitsland een onderdeel is van de Oekraďne.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
"Where are you from?"
- The Netherlands!
"Where's that?"
True story
Dit was een Amerikaanse ergens op een vliegveld in NYquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En je woont in een buurland hč. Het is niet een land aan de andere kant van de wereld. Mijn schoonzus had ook geen flauw idee en begon er over dat Nederland een onderdeel van Scandinavië was. Bleek ze idd Denemarken en Nederland door elkaar te halen. Dat is alsof wij denken dat België naast Griekenland ligt, of Duitsland een onderdeel is van de Oekraďne.
Ik zie dat ik nog een stukje moest doorlezenquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
Dit was een Amerikaanse ergens op een vliegveld in NY
Arnhem - from A Bidge Too Far. Enschede soms..quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:05 schreef Felagund het volgende:
Ik zeg zelf altijd Dutch/The Netherlands. Als ze doorvragen waar ik precies vandaag kom, refereer ik ook altijd aan Amsterdam. Ik kom uit de Achterhoek, er is geen stad in de buurt die ze kennen. Hoewel hier bij de Duitsers Bocholt als orientatiepunt wel goed werkt.
Enschede kennen ze hier soms ook idd. Vanwege Grolsch.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Arnhem - from A Bidge Too Far. Enschede soms..
Ik heb trouwens al wel Britten, Ozzies, Amerikanen, Noren, Italianen, Duitsers, Braziliaanse/Venezolaanse/Oostenrijkse rondgeleid in den Achterhoek.
Niet zo uit m'n hoofd nee, maar als iemand zou zeggen dat hij/zij uit "Lincoln, Nebraska" komt, ofzo, dan weet ik wél dat dat Lincoln de stad is, Nebraska de staat, ondanks dat ik er nog nooit geweest ben en geen bovenmatige interesse heb in de VS. Kan ik het op z'n 'Vakantiemans' aanwijzen op een kaart? Nee, maar denken dat A'dam een 'land' is, kom opquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:33 schreef AnnaNiem het volgende:
Ik zeg ook altijd Dutch en The Netherlands. Oudere Amerikanen willen dan nog wel eens beginnen over Soesterberg, waar de Amerikanen een basis hadden. Jongeren kennen Amsterdam en mensen geďnteresseerd in politiek willen Den Haag nog wel eens kennen. Echter de meeste Amerikanen zijn er simpelweg niet in geďnteresseerd. Voor hen is Nederland een van de vele landen in Europa. Ze kennen er niemand, komen er toch nooit. Ken jij alle Amerikaanse staten, die autonomer zijn als je misschien verwacht, met hun hoofdsteden? Ik niet.
Komt misschien ook wel door de afstanden daar. In het Zuidwesten is het niet zo gek als er 50 km of meer tussen dorpjes en stadjes met enige voorzieningen liggen. Ik heb ooit een tijd zitten praten met Amerikanen uit een voorstad van Chicago, die ik daar in een hotel tegen kwam. Ze woonden ongeveer 65 km van het centrum van Chicago. Maar ze vonden de 180 km die ik van Amsterdam woon, toch nog behoorlijk dichtbij Amsterdam. Terwijl Amsterdam voor mijn gevoel ver weg is en ik er zelden kom. Kwestie van perceptie denk ik.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet zo uit m'n hoofd nee, maar als iemand zou zeggen dat hij/zij uit "Lincoln, Nebraska" komt, ofzo, dan weet ik wél dat dat Lincoln de stad is, Nebraska de staat, ondanks dat ik er nog nooit geweest ben en geen bovenmatige interesse heb in de VS. Kan ik het op z'n 'Vakantiemans' aanwijzen op een kaart? Nee, maar denken dat A'dam een 'land' is, kom op![]()
!
Ik heb wel een bovenmatige interesse in de VS, maar vooral SW. Die staten in de midwest ken ik ook niet, maar in Nederland Europa buiten de VS krijg je die niet ingestampt op school (en dan nog..).quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet zo uit m'n hoofd nee, maar als iemand zou zeggen dat hij/zij uit "Lincoln, Nebraska" komt, ofzo, dan weet ik wél dat dat Lincoln de stad is, Nebraska de staat, ondanks dat ik er nog nooit geweest ben en geen bovenmatige interesse heb in de VS. Kan ik het op z'n 'Vakantiemans' aanwijzen op een kaart? Nee, maar denken dat A'dam een 'land' is, kom op![]()
!
Amsterdam is in Copenhagen right?quote:
Haha, dat Den Haag de hoofstad is, heb ik ook al eens vaker langs horen komen. Ik wou een parallel trekken met een ander land, maar toen bedacht ik me (ik wou USA roepen) dat dat in vrij weinig landen voorkomt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:41 schreef Budapestenaar het volgende:
Hoewel ik een groot deel van mijn leven wel in het zuidelijke deel van Holland heb gewoond spreek ik doorgaans toch over the Netherlands.
Had laatst trouwens nog een lange discussie met een Israëlische collega die er van overtuigd was dat Den Haag onze hoofdstad is. "Want daar staan de parlementsgebouwen." Natuurlijk heb ik haar uit die droom geholpen. Ze moest wel even bellen met haar man, eindredacteur bij een belspelletje op de Israëlische televisie. Die had de avond ervoor iemand laten winnen met het antwoord 'Den Haag'.
Volgens Wikipedia alleen in deze landen:quote:Op woensdag 26 maart 2014 23:51 schreef Sautor het volgende:
[..]
Haha, dat Den Haag de hoofstad is, heb ik ook al eens vaker langs horen komen. Ik wou een parallel trekken met een ander land, maar toen bedacht ik me (ik wou USA roepen) dat dat in vrij weinig landen voorkomt.
http://nl.wikipedia.org/w(...)_geen_hoofdstad_zijnquote:Benin: regeringszetel Cotonou, hoofdstad is Porto-Novo
Bolivia: regeringszetel La Paz, hoofdstad is Sucre
Ivoorkust: regeringszetel Abidjan, hoofdstad is Yamoussoukro
Nederland: regeringszetel Den Haag, hoofdstad is Amsterdam
Republiek China (Taiwan): regeringszetel en de facto hoofdstad is Taipei; de jure hoofdstad is Nanking en ligt in Volksrepubliek China.
Tanzania: regeringszetel Dar es Salaam, hoofdstad is Dodoma
Zuid-Afrika is met 3 hoofdsteden ook wel een leuke uitzondering op de regel.quote:Op donderdag 27 maart 2014 00:00 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia alleen in deze landen:
[..]
http://nl.wikipedia.org/w(...)_geen_hoofdstad_zijn
Ik word altijd geërgerd als ik voor Hollander uitgescholden word.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:35 schreef Individual het volgende:
Als mensen in den vreemde je vragen waar je vandaan komt wat zeg je dan?
Sta je er op dat je uit 'the Netherlands' komt of is Holland ook goed zelfs als je niet uit een van die 2 provincies komt?
Bij de belastingdienst hier in Engeland vroegen ze me naar mijn nationaliteit en had iets van 7 of 8 keuzes terwijl andere nationaliteiten maar max 3 keuzes hadden. Ik heb 'Dutch' gekozen omdat ik altijd maar dacht dat we (iig officieel) maar 1 naam voor onze nationaliteit hadden.
Als een officiële instantie wilt weten waar ik vandaan kom is het 'the Netherlands', maar in het gewone leven kom ik uit Holland en dat terwijl ik een Achterhoeker ben.Soms vertellen mensen me dan trots of ik niet the Netherlands bedoel. "ahhh haha you know!"
In de census (volkstelling) geef ik trouwens Saxon op zowel voor nationaliteit, taal en religie.Niemand neemt dat ding serieus.
Hij verspreekt zich ergens. Maar wel vermakelijk, inderdaad.quote:
quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:30 schreef Individual het volgende:
[..]
Klopt, maar gedoogbeleid is maar een vreemde eend. (In Holland the Netherlands we make laws to ignore them.)
Er is maar 1 land waar het legaal is en pas vanaf het begin van het jaar.
Een vriend ging op stage in de VSvA en kwam o.a. terug met het verhaal dat ze daar erg goedgelovig zijn. Hij vertelde dan over Hansje Brinkers (overigens een verzinsel uit de VSvA) en dat werd door iedereen geloofd. Ze werden pas achterdochtig als hij vertelde dat wij als Nederlandse schoolkinderen na schooltijd allemaal een half uur moesten oefenen met onze vinger in de dijk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:11 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Amsterdam is in Copenhagen right?
dat was de beste die ik heb gehad hier in Amerika. Maar ook een keer een ex-collega die mij wist ter vertellen dat ik Deens kon spreken met een leverancier in Denemarken... (ik kon die gozer al 2 jaar..)
Vaak zeg ik The Netherlands, soms Holland, let er niet echt op, soms ook afhankelijk hoe slim ik mijn gesprekspartner inschat, als dat niet zo hoog is vaak 'Holland' want als je met The Netherlands aankomt krijg je die fratsen van neverland..
de opvolgende vraag is natuurlijk altijd
'what language do you speak?'
'Dutch'
'Oooh thats german right?![]()
' (dat gezicht klopt ongeveer met wat die Amerikanen er bij trekken als ze denken er verstand van te hebben en een slimme opmerking over de taal te hebben gemaakt
)
Maar ik maak me er niet echt druk om,
Ik betaal volgens de regels van Engeland en Wales. Dus niet Schotland of NI.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:19 schreef Kees22 het volgende:
Edit:
Overigens denk ik dat het niet de belasting van Engeland bedoelt maar die van het Verenigd Koninkrijk. Of is de belasting daar inderdaad per landsdeel verdeeld?
Die ga ik onthoudenquote:Op maandag 31 maart 2014 01:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een vriend ging op stage in de VSvA en kwam o.a. terug met het verhaal dat ze daar erg goedgelovig zijn. Hij vertelde dan over Hansje Brinkers (overigens een verzinsel uit de VSvA) en dat werd door iedereen geloofd. Ze werden pas achterdochtig als hij vertelde dat wij als Nederlandse schoolkinderen na schooltijd allemaal een half uur moesten oefenen met onze vinger in de dijk.
Overigens wordt dat verhaal ook verteld in taalboekjes voor de lagere school in Iran. Maar dan heet het jongetje Petrus.
Ik maak dan weer vaak mee dat ze of het ene of de andere naam kennen. Ook de vertaling in eigen taal verschilt vaak. In China zeggen ze 'holan of helan', in Japan is het weer 'olanda' en in Korea zeggen ze 'niedelande'.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:19 schreef Kees22 het volgende:
Ik word altijd geërgerd als ik voor Hollander uitgescholden word.
In elke Europese taal zijn er aparte woorden voor Nederland en Holland, ik heb het opgezocht.
Toen Beatrix jaren geleden op staatsbezoek ging naar Rusland bleek dat ongeveer de helft van de Russische ondervraagden het verschil tussen Holland en Nederland wist.
Er zijn verhalen over asielzoekers die boos waren dat ze in Holland dachten aan te komen, terwijl ze naar Nederland wilden gaan.
Dat is leuk.quote:
Moet je de Denen dan eens voorstellen om hun land aan te duiden met Jylland! Dan snappen ze het vast wel. (Aan Jutlanders stel je natuurlijk Sjaelland voor!)quote:Op woensdag 2 april 2014 11:43 schreef Sejt het volgende:
Hier in Denemarken weet men gelukkig wel waar Nederland en Amsterdam ligt, maar dat mag je ook wel verwachten.
Daarentegen is het normaal om 'Holland' als land, 'Hollandsk' als taal en 'Hollćnder' als persoon te zeggen. De tegenhanger van Nederlands zijnde 'Nederlandene' wordt amper gebruikt, dus ik probeer het niet eens.
De meeste Denen kennen Nederland best goed, al spreken ze de namen van steden e.d. natuurlijk verkeerd uit.
Volgens mij is het gewoon een soort luiheid. Nederland is een lettergreep langer en het is in de meeste talen gelijkluidend. In het Fins is het woord gewoon de vertaling van lage landen, net als in de Romaanse talen. (Pays Bas).quote:Op woensdag 2 april 2014 16:53 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Ik maak dan weer vaak mee dat ze of het ene of de andere naam kennen. Ook de vertaling in eigen taal verschilt vaak. In China zeggen ze 'holan of helan', in Japan is het weer 'olanda' en in Korea zeggen ze 'niedelande'.
In België maken ze ook onderscheidAls ze Hollander zeggen is dat negatief bedoelt en anders zeggen ze gewoon Nederlander.
Had ik Rutte ook niet 'Holland dit Holland dat' horen zeggen bij die top afgelopen week? Z'n Engels was sowieso toch wel grappig. Je zou bijna denken dat hij het erom deed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Toerisme: http://www.holland.com/quote:Op donderdag 3 april 2014 00:00 schreef Kees22 het volgende:
Ik heb ooit een brief terug gekregen van een ministerie (stom genoeg niet bewaard!) waarin werd gezegd dat Nederland gebruikt werd voor serieuze en officiële zaken en Holland voor zaken die minder belangrijk waren. Klompen, koeien, molens, tulpen, weed etc. Geen van allen Hollands, trouwens.
Perth en Sao Paulo, je hebt dat op school gehad.quote:Op donderdag 27 maart 2014 01:48 schreef Seduzione het volgende:
Okay maar gelukkig gaat dat bij andere landen net zo. Er zijn echt maar weinig mensen die niet zeggen Melbourn of Sidney als de hoofdstad van Australië gevraagd wordt. Zelfde geldt voor Brazilië.
Maar ik zeg meestal gewoon The Netherlands als ik in het buitenland ben. Dan krijg ik meestal terug dat Amsterdam geweldig is met hun coffeeshops.
Zou best eens kunnen.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:08 schreef Individual het volgende:
[..]
Toerisme: http://www.holland.com/
Canberra en Brasiliaquote:Op donderdag 3 april 2014 00:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Perth en Sao Paulo, je hebt dat op school gehad.
Je doet het expres he?quote:Op donderdag 3 april 2014 00:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Perth en Sao Paulo, je hebt dat op school gehad.
Is gewoon zo'n marketingmiep die dat hip vindt klinkenquote:Op donderdag 3 april 2014 02:18 schreef Speculant. het volgende:
De Nederlandse overheid werkt blijkbaar ook gewoon met Holland..
http://www.newtoholland.nl/
http://www.studyinholland.nl/
Misschien toch maar eens campagne voeren dan als niet Hollander zijnde. Ik begrijp dat de meeste dat hier zijn?
Ze begrijpen het ook wel als ik het uitleg, maar 'Holland' is zo ingeburgerd, dat ik het simpelweg overgenomen heb. Het is normaal geworden.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Moet je de Denen dan eens voorstellen om hun land aan te duiden met Jylland! Dan snappen ze het vast wel. (Aan Jutlanders stel je natuurlijk Sjaelland voor!)
Leuk land, ik ben maar twee weken op vakantie geweest maar heb nog wel eens heimwee. Maar goed: ik ben ook wit.
quote:Op donderdag 3 april 2014 08:40 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Is gewoon zo'n marketingmiep die dat hip vindt klinken
Net op de digitale post gedaan, kijken of ze bijtenquote:
quote:LS,
Ik heb een opmerking over de naam van uw site. Ik ben eigenaar van een detacheringsbedrijf dat de meeste werkzaamheden in het oosten van het land verricht. Regelmatig zetten wij hiervoor ook personeel uit het buitenland voor in en deze personen verblijven vaak voor korte tot middellange termijn in Nederland.
Helaas komt het erg vaak voor dat uw site vragen on onduidelijkheid veroorzaakt bij die mensen, zij zijn vaak in de war over het verschil tussen Holland en Nederland. Het komt zelfs af en toe voor dat sommige mensen denken dat de informatie op uw site alleen van toepassing is op de provincies Noord- en Zuid-Holland en dat voor de rest van Nederland aanvullende of andere papieren nodig zijn.
Mijn verzoek is dan ook of u nog eens kritisch naar de naam van uw portal wilt kijken en een andere naam verzint die minder verwarring creëert.
Mvg,
Jos de Bakker
quote:Op donderdag 3 april 2014 15:46 schreef Deshain het volgende:
True story:
Hi where are you from?
> the Netherlands
![]()
> Holland
O wow, so cool! i have family in Michigan
Only in Murica...
Ik weet, alleen in combinatie met the Netherlands al wat lastiger. Als ik dutch had gezegd was ze waarschijnlijk over haar familie in Pensylvania begonnen.quote:
De Pensylvania Dutch zijn eigenlijk Duits.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:55 schreef Deshain het volgende:
Ik weet, alleen in combinatie met the Netherlands al wat lastiger. Als ik dutch had gezegd was ze waarschijnlijk over haar familie in Pensylvania begonnen.
[ afbeelding ]
Dat weet ik ook, maar typisch dat we hier 2:2 lopen en dat Amerikanen dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet gaan halen..quote:Op donderdag 3 april 2014 16:03 schreef Individual het volgende:
[..]
De Pensylvania Dutch zijn eigenlijk Duits.
hehe, maar wel terecht. Die overheidssite van de immigratie is echt erg.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:41 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Net op de digitale post gedaan, kijken of ze bijten
[..]
In the middle east ... of Holland.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:14 schreef Erasmo het volgende:
Yes I'm from the Backcorner.
Nah klinkt toch niet zo lekker.
quote:Op donderdag 3 april 2014 16:30 schreef Individual het volgende:
[..]
In the middle east ... of Holland The Netherlands.
Hinterecke?quote:Op donderdag 3 april 2014 16:14 schreef Erasmo het volgende:
Nee, ik wist gewoon zeker dat die twee het waren.quote:
Dat is dan ook vaak de reden dat mensen in het noord-oosten van de VS denken dat Dutch een vorm van Duits is.... ze weten immers dat de Amish (Pennsylvania Dutch) Duits spreken.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:03 schreef Individual het volgende:
[..]
De Pensylvania Dutch zijn eigenlijk Duits.
Sterk argument! Ik hoorde van asielzoekers die boos waren omdat ze dachten in Holland aan te komen, terwijl ze toch duidelijk kenbaar hadden gemaakt naar Nederland te willen.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:41 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Net op de digitale post gedaan, kijken of ze bijten
[..]
I am a Hooker and we höke all day.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:14 schreef Erasmo het volgende:
Dat niemand weet waar het ligt geldt omgekeerd ook. Als je Nederlanders aan de Costa del Sol vraagt op de kaart aan te wijzen waar ze zijn, wijzen ze ook rustig Griekenland aan.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:30 schreef Brainberries het volgende:
Ik zeg altijd 'the Netherlands'. Als ze het niet weten zeg ik 'Holland'. En dan: 'Amsterdam??'
Laatste keer in buitenland was wel leuk, iedereen wist: "Oh oh Netherland! van Persie, Robben [etc., alle Nederlandse voetballers]", en ook: "aaaah Ganja heaven." maar niemand had enig idee waar het lag. Meesten gingen voor USA, omdat ze dachten dat ik Amerikaans was vanwege mijn accent (oh zelfhaat). Like omg that is like so mean, like why would you even say that it's like degrading, like what the fuck? Like like like.
Sterk argument.quote:Op vrijdag 4 april 2014 01:39 schreef Individual het volgende:
Misschien moet de wereld wennen aan alle veranderingen. Holland is ruim 1000 jaar oud en Nederland nog geen 500 jaar.
Welnee: Born in the Netherlands had heel goed gekund. Zelfs of juist met een oranje Mini. Of beter nog een Mini in rood-wit-blauw. Het is een leuke woordspeling, die zelfs het gebruik van Engels goedmaakt.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Born in Limburg was het alternatief...
Die is al een paar keer voorbij gekomen in KAA.quote:Op zondag 6 april 2014 08:41 schreef virl3 het volgende:
Kennen jullie deze site? Amerikaanse studenten die een kaartje van europa moeten benoemen...![]()
http://www.boredpanda.com(...)an-countries-on-map/
[ afbeelding ]
Ik was al vanaf jongs af aan geintereseerd in topografie en kaarten enzo (niet zo gek), nog steeds als ik kaarten zie hangen, moet ik ernaar kijken en blijf ik kijken.quote:Op zondag 6 april 2014 13:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Die is al een paar keer voorbij gekomen in KAA.
Die kaartjes zijn niet slecht voor niet-Europeanen. De vakantieman liet zien dat mensen hun eigen land niet kunnen vinden op de kaart en hoe doen Europeanen het bv op een VS staten quiz?
Helemaal niet!quote:
Leuk, ik maak andere keuzes. Flikker op met je Paises Bajos.quote:Op maandag 7 april 2014 00:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Helemaal niet!
neerlandés/neerlandesa, el Países Bajos.
Zoals ik al schreef: in ELKE Europese taal zijn er afzonderlijke woorden voor Nederland en Holland.
Gemakzucht. Lui.quote:Op maandag 7 april 2014 00:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Leuk, ik maak andere keuzes. Flikker op met je Paises Bajos.
quote:Op maandag 7 april 2014 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Gemakzucht. Lui.
En weinig respect voor het land waar je kennelijk vandaan komt.
Mag hoor. Slappe zak! Bepaald geen matador!
Holland is geen land.quote:
Holland.quote:Op maandag 7 april 2014 01:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Holland is geen land.
Het zijn twee provincies, waarvan de noordelijke bovendien grotendeels bestaat uit West-Friesland, of het is een Randstad, waar merkwaardigerwijs de stad Utrecht soms ook bijhoort, of het is een voormalig Graafschap uit de tijd van de Zeven Verenigde Provincies.
Maar een land is het alleen geweest onder regering van een Franse broer van Napoleon.
Natuurlijk kun je uit Noord- of Zuid-Holland komen. Ik kom uit Noord-Brabant. In Spanje kom je uit Catalonië, Andalusië, Castilië, Galicië of Baskenland of zo.
En je komt uit een dorp zoals Zevenhuizen of, als je pech hebt, uit een stad als Amsterdam of zo.
Maar we hebben het hier niet over straten, dorpen, streken of provincies, maar over landen.
Uit welk land kom jij?
Als het land waaruit je zegt te komen niet bestaat, (aannemende dat je niet meer dan 200 jaar oud bent), besta jij zelf dan wel?quote:
quote:Op maandag 7 april 2014 01:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als het land waaruit je zegt te komen niet bestaat, (aannemende dat je niet meer dan 200 jaar oud bent), besta jij zelf dan wel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit is mijn vlag:
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op maandag 7 april 2014 01:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Voetbalintelligentie. Als het maar allitereert is het goed. Hup Holland Hup. Holland Heineken House.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit is mijn vlag:
[ afbeelding ]
Deze kaart onderstreept alleen maar dat het grootste en belangrijkste deel van Nederland buiten Holland ligt.
En waarom Oranje-Blanje-Bleu een argument zou zijn, ontgaat me.
Je ondergraaft je eigen stelling.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Argument? Stelling? WTF?quote:Op maandag 7 april 2014 02:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Voetbalintelligentie. Als het maar allitereert is het goed. Hup Holland Hup. Holland Heineken House.
Deze kaart onderstreept alleen maar dat het grootste en belangrijkste deel van Nederland buiten Holland ligt.
En waarom Oranje-Blanje-Bleu een argument zou zijn, ontgaat me.
Je ondergraaft je eigen stelling.
Dat plaatje is best wel een utopisch beeldquote:Op maandag 7 april 2014 02:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Argument? Stelling? WTF?Er is geen stelling. Jij flipt bij hoe ik Holland zie. Truste Kees.
Om maar even aan te geven hoe veranderlijk onze geschiedenis en vooral geografisch was. Maar oh jee, het gif CO2 gaat 'ons' overspoelen...quote:Op maandag 7 april 2014 02:08 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat plaatje is best wel een utopisch beeld
quote:Op maandag 7 april 2014 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Om maar even aan te geven hoe veranderlijk onze geschiedenis en vooral geografisch was. Maar oh jee, het gif CO2 gaat 'ons' overspoelen...![]()
Ja precies, de enige mogelijke reactie op die AGW-hoax.quote:
Eens. Ik kom ook gewoon uit Hollandia ipv het wanstaltige Niderlandia. Niemand gebruikt überhaupt Niderlandia. Waarschijnlijk word je vreemd aangekeken.quote:Op maandag 7 april 2014 00:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Leuk, ik maak andere keuzes. Flikker op met je Paises Bajos.
Sjeez, het zit nogal diep bij jullie Brabos, niet?quote:Op maandag 7 april 2014 01:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Holland is geen land.
Het zijn twee provincies, waarvan de noordelijke bovendien grotendeels bestaat uit West-Friesland, of het is een Randstad, waar merkwaardigerwijs de stad Utrecht soms ook bijhoort, of het is een voormalig Graafschap uit de tijd van de Zeven Verenigde Provincies.
Maar een land is het alleen geweest onder regering van een Franse broer van Napoleon.
Natuurlijk kun je uit Noord- of Zuid-Holland komen. Ik kom uit Noord-Brabant. In Spanje kom je uit Catalonië, Andalusië, Castilië, Galicië of Baskenland of zo.
En je komt uit een dorp zoals Zevenhuizen of, als je pech hebt, uit een stad als Amsterdam of zo.
Maar we hebben het hier niet over straten, dorpen, streken of provincies, maar over landen.
Uit welk land kom jij?
Ik vroeg me af waar Niderlandia gebruikt kon worden en zocht naar je profiel.quote:Op maandag 7 april 2014 15:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Eens. Ik kom ook gewoon uit Hollandia ipv het wanstaltige Niderlandia. Niemand gebruikt überhaupt Niderlandia. Waarschijnlijk word je vreemd aangekeken.
Provincialen die hier over vallen
Ja, geen Serviër die zich Joegoslaaf noemt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vroeg me af waar Niderlandia gebruikt kon worden en zocht naar je profiel.
Wat zou kunnen helpen: als je Yoegoslavia nou vergelijkt met Nederland en Servië met Holland begrijpen ze het meteen, denk ik.
Haha, nu niet meer nee: nu bestaat Joegoslavië als land niet meer.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, geen Serviër die zich Joegoslaaf noemt.
Wat is je punt toch Kees?
Ja, en ZEKER in Joegoslavië waren mensen Serven, Kroaten, Bosniers, Montenegrijnen etc. "Holland" dus.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Haha, nu niet meer nee: nu bestaat Joegoslavië als land niet meer.
Maar toen Joegoslavië nog bestond, was de nationaliteit Joegoslaaf. Ook al was iemand Serv, Kroaat, Sloveen, Bosniër of Montenegrijn, schreef hij cyrillisch of latijns, zijn nationaliteit was Joegoslaaf.
Nu is het land uiteengevallen in allerlei nationaliteiten en is inderdaad iemand Serv, Kroaat etc..
Ik ben Hollander.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:52 schreef Kees22 het volgende:
Komt bij dat de meeste Hollanders eigenlijk gewoon import zijn. Uit Vlaanderen, Brabant, Gelderland, Overijssel, Friesland en Groningen.
Natuurlijk, als men mij vraagt waar ik vandaan kom, noem ik ook het kleine dorp waar ik geboren en getogen ben. En het landschap en het dialect uit mijn jeugd geven me altijd een thuisgevoel.
Maar mijn nationaliteit is Nederlands. Omvat ook de Friese Elfstedentocht, de Limburgse asperges, de Drentse hunnebedden, de Zeeuwse mosselen, de Aaltense klompen en de Hollandse bollenvelden. (Maar dan weer niet die lelijke Gooise -rj en die raspende harde kkg.)
Nee hoor. Ik zag een spiegeling die hier al eeuwen voorbij was. Ik woon in een Gelderse stad die stadsrechten kreeg juist om als vesting tegen de Hollanders te kunnen dienen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, en ZEKER in Joegoslavië waren mensen Serven, Kroaten, Bosniers, Montenegrijnen etc. "Holland" dus.
Oorlogje gemist?
Dat kan je herkomst zijn.quote:
Ik ben al 2 jaar niet in Nederland geweest, zeg jij het maar.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat kan je herkomst zijn.
Maar niet je nationaliteit.
Hoe je dat regelt met je nationaliteit tussen Spanje en Nederland (niet Catalonië en Holland!) moet je zelf weten. Maakt mij ook niet uit. Maar het gaat dan wel om nationaliteiten. Paises Bajos en Espania.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben al 2 jaar niet in Nederland geweest, zeg jij het maar.
Espania? Spanje?quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoe je dat regelt met je nationaliteit tussen Spanje en Nederland (niet Catalonië en Holland!) moet je zelf weten. Maakt mij ook niet uit. Maar het gaat dan wel om nationaliteiten. Paises Bajos en Espania.
Reino de Espańa. Ik had geen zin om het op te zoeken. (En zo groot was de fout nou ook weer niet)quote:
Waarom Espańa??quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Reino de Espańa. Ik had geen zin om het op te zoeken. (En zo groot was de fout nou ook weer niet)
Ga jij dan ook voortaan Koninkrijk der Nederlanden zeggen? Klinkt wel anders dan Holland!
Geen idee. Ctrl-C, Ctrl-V van Wikipedia.quote:
Als je mee wil doen wel.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Geen idee. Ctrl-C, Ctrl-V van Wikipedia.
Overigens zag ik je OP van POL / De multiculturele patstelling - hoe komen we eruit? (Ctrl-C Ctrl-V).
Wel een goed verhaal, geloof ik. Maar ik word steeds onderbroken bij het lezen ervan.
Het gebruik van het woord Nederlander daarin onderstreept het belang ervan. Ook al ben je van Marokkaanse, Indiase, Turkse, Iraanse, Somalische herkomst: als je Nederlander bent, ben je Nederlander.
Ah, ik denk steeds dat je in Spanje woont.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je mee wil doen wel.
Maar waarom Spanje?
quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, ik denk steeds dat je in Spanje woont.![]()
Argentinië is beter, geloof ik.
Ik ben niet zo bekend met vlaggen, maar via je profiel: Colombia.quote:
Waar?quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo bekend met vlaggen, maar via je profiel: Colombia.
Een goede vriendin heeft daar gewoond.
Dat moet ik navragen.quote:
In Mompox aan de Magdalena, de grootste rivier van het land?quote:Op dinsdag 8 april 2014 03:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat moet ik navragen.
Ergens aan een kronkel van een rivier, waar ze woonde met wijlen haar echtgenoot.
Ik zie haar maar zelden. Kan wel eens vragen.
Maar ze zal willen weten wat jij daar doet.
Mwa, zij kwam niet om te genieten. Waarom dan wel precies weet ik niet.quote:Op dinsdag 8 april 2014 03:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In Mompox aan de Magdalena, de grootste rivier van het land?
Genieten, ze zal precies weten waarom.
Komen om te genieten, hoe moet ik me dat voorstellen? Geniet jij niet van elke dag? Of zij?quote:Op dinsdag 8 april 2014 03:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mwa, zij kwam niet om te genieten. Waarom dan wel precies weet ik niet.
Om te leven, denk ik, als buitenstaander en achteraf.
Geen idee. Ik niet. Zij wel, denk ik.quote:Op dinsdag 8 april 2014 03:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Komen om te genieten, hoe moet ik me dat voorstellen? Geniet jij niet van elke dag? Of zij?
quote:Op zondag 6 april 2014 08:41 schreef virl3 het volgende:
Kennen jullie deze site? Amerikaanse studenten die een kaartje van europa moeten benoemen...![]()
http://www.boredpanda.com(...)an-countries-on-map/
[ afbeelding ]
Denken dat ik in Servië woonquote:Op dinsdag 8 april 2014 01:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vroeg me af waar Niderlandia gebruikt kon worden en zocht naar je profiel.
Wat zou kunnen helpen: als je Yoegoslavia nou vergelijkt met Nederland en Servië met Holland begrijpen ze het meteen, denk ik.
Dat denk ik niet! De Balkan is veel groter dan Servië en zelfs groter dan het voormalige Joegoslavië. Maar die vergelijking zal iedereen op de Balkan wel begrijpen, denk ik. Behalve de Serven, misschien. Maar dan vergelijk je gewoon Bosnië met Holland.quote:Op dinsdag 8 april 2014 08:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Denken dat ik in Servië woon
Nee het zit gewoon diep bij jou. Hey enige wat ik jou op FOK zie doen is jammeren op Holland. Beetje lachwekkend
Kortom, je bent gewoon een zeikerd. Gefeliciteerd hiermee.quote:Op woensdag 9 april 2014 00:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet! De Balkan is veel groter dan Servië en zelfs groter dan het voormalige Joegoslavië. Maar die vergelijking zal iedereen op de Balkan wel begrijpen, denk ik. Behalve de Serven, misschien. Maar dan vergelijk je gewoon Bosnië met Holland.
Het zit niet zo heel diep hoor, maar ik ben wel hardnekkig. En anderen zien mij alleen weer over heel andere dingen mekkeren. Zo heeft iedereen wel iets over mij te zeggen.
Ja idd in Duitsland gebruik ik ook altijd Niederlande en in Belgie Nederland. Buiten de buurlanden is het Holland.quote:
Duitsers zeggen bijna standaard Holland, Holländer en Holländisch. Ik zeg altijd Niederlande.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:36 schreef Individual het volgende:
[..]
Ja idd in Duitsland gebruik ik ook altijd Niederlande en in Belgie Nederland. Buiten de buurlanden is het Holland.
Die doet het bij mij niet. Maar "wij" zijn inderdaad niet beter in topografie.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij dit soort topics moet ik altijd meewarig denken aan het vakantiemanspel
http://www.metacafe.com/watch/1384854/waar_ligt_lloret_de_mar/
Bij mij werkt t ook niet..quote:Op woensdag 9 april 2014 17:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij dit soort topics moet ik altijd meewarig denken aan het vakantiemanspel
http://www.metacafe.com/watch/1384854/waar_ligt_lloret_de_mar/
Dat is toch gewoon een kulargument. De Amerikanen weten ook niet alle bundeslanden van Duitsland uit hun hoofd. De afzonderlijke staten van de VS zijn historisch veel minder belangrijk dan de afzonderlijke landen van de EU en op de mondiale politiek hebben ze al helemaal geen invloed.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Bij mij werkt t ook niet..
En dan wel verwachten dat Amerikanen het verschil tussen Nederland en Denemarken weten.
Haha daar hebben we het 'historisch' verweer weer. Nederland is ook pas 199 jaar oud.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:18 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een kulargument. De Amerikanen weten ook niet alle bundeslanden van Duitsland uit hun hoofd. De afzonderlijke staten van de VS zijn historisch veel minder belangrijk dan de afzonderlijke landen van de EU en op de mondiale politiek hebben ze al helemaal geen invloed.
Ik kan het niemand kwaad nemen dat hij niet de hele wereldkaart uit z'n hoofd kent, maar landen vergelijken met staten is klinkklare onzin.
Maar heeft ook daarvoor een historie. De verenigde staten hebben natuurlijk de Indianen, maar voor de huidige maatschappij zijn die van veel minder belang dan alles wat zich de afgelopen millenia in Europa heeft afgespeeld. Italië bestaat pas 150 jaar, je gaat me niet vertellen dat je haar historie nietszeggend vindt.quote:Op donderdag 10 april 2014 12:07 schreef Individual het volgende:
[..]
Haha daar hebben we het 'historisch' verweer weer. Nederland is ook pas 199 jaar oud.
Vandaar mijn vergelijking met de Duitse Bundeslanden.quote:Alleen Texas is al groter dan welk Europees land ook. Texas heeft ook een veel grotere economie dan NL, meer inwoners en maar 30 jaar jonger. Daarnaast hebben staten veel macht; het is niet een provinciale staten van NL.
Maar alsnog hebben ze meer te zeggen dan de staten in de VS.quote:Afzonderlijke landen in de EU krijgen ook steeds minder te zeggen.
Eens. Alsof Kansas City net zoveel voor de wereld betekent als Praag.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:18 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een kulargument. De Amerikanen weten ook niet alle bundeslanden van Duitsland uit hun hoofd. De afzonderlijke staten van de VS zijn historisch veel minder belangrijk dan de afzonderlijke landen van de EU en op de mondiale politiek hebben ze al helemaal geen invloed.
Ik kan het niemand kwaad nemen dat hij niet de hele wereldkaart uit z'n hoofd kent, maar landen vergelijken met staten is klinkklare onzin.
Maar New York heeft meer wereldinvloed dan Praag. Ik begrijp het punt niet.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eens. Alsof Kansas City net zoveel voor de wereld betekent als Praag.
Dat er een hoop staten in de VS zijn die misschien prachtige natuur hebben, maar weinig op het wereldtoneel betekenen en dus ook niet zo bekend zijn, logisch dat men niet weet waar het ligt.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:24 schreef Individual het volgende:
[..]
Maar New York heeft meer wereldinvloed dan Praag. Ik begrijp het punt niet.
Voor jou wel ja, maar veel Amerikanen kennen die hoofdsteden wel. Denk zelfs meer dan Europeanen die 50 Europese hoofdsteden kunnen opnoemen.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat er een hoop staten in de VS zijn die misschien prachtige natuur hebben, maar weinig op het wereldtoneel betekenen en dus ook niet zo bekend zijn, logisch dat men niet weet waar het ligt.
Iets als Idaho zeg maar. De hoofdstad zou ik niet weten.
Toch een tikje anders dan Europese steden.
Ja, maar nu moet je je afvragen of de hoofdsteden van Amerikaanse staten even belangrijk voor Europeanen zijn als hoofdsteden van Europese landen voor Amerikanen. Ik denk het niet, El_Matador niet en ik denk dat een meerderheid onze mening deelt.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:32 schreef Individual het volgende:
[...]
Voor jou wel ja, maar veel Amerikanen kennen die hoofdsteden wel. Denk zelfs meer dan Europeanen die 50 Europese hoofdsteden kunnen opnoemen.
Je bent nu je eigen discussie aan het slopen.quote:Als land is het nog steeds het machtigste land ter wereld zowel militair als financieel dus begrijp het bagatelliseren van de VS in dit verband niet.
Hoofsteden van staten met hoofdsteden van landen vergelijken gaat natuurlijk ook niet op. Veel Amerikanen hebben in verschillende staten gewoond of hebben familie in andere staten. Hoeveel Nederlanders hebben nu een oom in Italie, een tante in Moldavie en grootouders die origineel uit Letland komen ?quote:Op donderdag 10 april 2014 14:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Voor jou wel ja, maar veel Amerikanen kennen die hoofdsteden wel. Denk zelfs meer dan Europeanen die 50 Europese hoofdsteden kunnen opnoemen.
Als land is het nog steeds het machtigste land ter wereld zowel militair als financieel dus begrijp het bagatelliseren van de VS in dit verband niet.
Veel wel. Niet allemaal natuurlijk, maar het is een belangrijk onderdeel van de lesstof.quote:Op donderdag 10 april 2014 22:50 schreef Dven het volgende:
Zegt hij nu dat veel Amerikanen heus wel weten wat de hoofdstad van een willekeurige Amerikaanse staat is?![]()
Vet van mij.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Kortom, je bent gewoon een zeikerd. Gefeliciteerd hiermee.
En ja. De Balkan is groter dan Servië. Of voormalig Joegoslavië. Dat zien zelfs de Serviërs in. Je hebt immers ook Bulgarije, Griekenland, Albanië en delen van Roemenië en Turkije nog. Ik snap ook even niet waarom je die zinloze vergelijking er steeds bij wil halen. Iedereen kent Nederland nu eenmaal als Holland. Enkel wat provincialen en strikte Moffen die daar aanstoot aannemen. Kortom : Het boeit helemaal niemand!
Echt wereldvreemd and up its own arse.quote:Op zondag 13 april 2014 01:44 schreef Kees22 het volgende:
ik vind je een slappe zak die niet eens voor de echte naam van zijn eigen land durft opkomen en uit luiheid maar Holland zegt.
Ik spreek geen 8 talen. Afhankelijk van wat je spreken noemt haal ik 2 tot 4 talen. Ik lees er 7 en als ik echt mijn best doe inderdaad 8.quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:40 schreef Viajero het volgende:
On Topic:
Ik ben Nederlander en ik kom uit Nederland/Holland (ik kom uit Gelderland maar ik gebruik die twee woorden als synoniemen).
I am Dutch and I am from Holland.
Soy holandés y soy de Holanda.
Ik gebruik meestal wat het makkelijkst begrepen wordt. Taalnazis mogen terugkomen zodra ze meer talen spreken dan ik (8), tot dat punt negeer ik ze.
Ga fijn op je rug liggen met je pootjes omhoog!quote:Op zondag 13 april 2014 01:50 schreef Individual het volgende:
[..]
Echt wereldvreemd and up its own arse.
Een paar maanden geleden zat je ook in zo'n huilbui. Toen gaf je ook aan dat meer dan de helft van de Russen weet dat Beatrix de Koningin van Nederland is (was). En dat er in het buitenland verschillende woorden voor Nederland en Holland zijn. Je valt dus continue in herhaling en gebruikt dezelfde duffe argumenten.quote:Op zondag 13 april 2014 01:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Foutje.
Tijdens het vorige staatsbezoek aan Rusland, dat van Beatrix, bleek dat ongeveer de helft van de ondervraagde Russen wist dat Beatrix koningin van Nederland was en niet van Holland.
En zoals gezegd: in ALLE Europese talen zijn er afzonderlijke woorden voor Holland en Nederland.
Overigens moet ik toegeven: zelfs de politie, toch gehouden aan een wettelijk correct gebruik van correct Nederlands, gebruikt Holland en afleidingen daarvan in plaats van Nederland. In een officieel document.![]()
Overigens mag je mij wel een zeikerd vinden hoor. Maar dat is wel wederzijds: ik vind je een slappe zak die niet eens voor de echte naam van zijn eigen land durft opkomen en uit luiheid maar Holland zegt.
Mijn ervaring in India is dat het zeer verschilt. Aan de ene kant hebben veel Indiërs wel een aardig idee over welke landen er wel of niet in Europa liggen. Aan de andere kant kom je ook een hoop mensen tegen die op z'n "Amerikaans" denken en shit zeggen als "Holland is that in England?" Of ze kennen Nederland wel maar dan uit bepaalde statistieken (sport of melk/kaasproductiequote:Op donderdag 10 april 2014 19:48 schreef Speculant. het volgende:
Zouden ze in Canada, Brazilië of India ook zo weinig Europese landen weten?
Maar dat is omdat jij uit de provincie komt of wat?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:40 schreef Ixnay het volgende:
En buitenlanders beginnen altijd over Amsterdam terwijl ik het maar een kutstad vind...
Ik heb de hele reeks geleerd op school, maar daarna werd er e.e.a. veranderd en na wat oorlogen en splitsingen geloofde ik het wel. Dus als ik echt wil weten waar een land ligt of welke de buurlanden/zeeën zijn, dan kijk ik even in de atlas of op internet.quote:Op zondag 13 april 2014 16:05 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet oprecht héél erg weinig over het continent Afrika. Al die landjes, ik kan ze denk ik amper aanwijzen op een kaart. De bekende/grote landen gaat nog wel, maar die hele reeks rond Ivoorkust en zo....geen idee.
Hoeft niet. Utrecht is uitgeroepen tot de mooiste grachtenstad van Europa (vast mede door de werven) en ik las al lang geleden dat toeristen voor Utrecht begonnen te kiezen in plaats van Amsterdam. Historische stad waarvan je de bezienswaardigheden makkelijker behappen kan.quote:Op maandag 14 april 2014 17:40 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Maar dat is omdat jij uit de provincie komt of wat?![]()
Ik heb vast dat verhaal al verteld. Mijn buurman had een kersenstal onder aan de Grebbeberg en mocht graag een praatje maken met zijn klanten. Het was al een tijdje droog geweest en mijn buurman had dus wel behoefte aan regen. Waarop een klant, een Amsterdammer, protesteerde, want hij was op vakantie.quote:Op maandag 14 april 2014 17:40 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Maar dat is omdat jij uit de provincie komt of wat?
Zulke stupiditeiten negeer ik gewoon.quote:Op dinsdag 15 april 2014 00:53 schreef RobertVH het volgende:
Verbazingwekkend dat je Linda de Mol er nog niet bij de haren bijgesleept hebt met haar 'ik hou van Holland' propaganda, de vuile landverrader
Feli grammernazi, jij windtquote:Op dinsdag 15 april 2014 01:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zulke stupiditeiten negeer ik gewoon.
Over -d/-dt/-t-fouten maken taalliefhebbers zich ook niet druk. Te simpel voor reactie.
Sterke argumentatie!quote:Op dinsdag 15 april 2014 01:08 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Feli grammernazi, jij windt![]()
Viva Hollandia
Thanks, van hetzelfde chef.quote:
Ja en? Ik spreek ABN om te beginnen. Pas als iemand dialect tegen me spreekt, pas ik me aan en spreek ook dialect of zoiets.quote:Op dinsdag 15 april 2014 01:17 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Thanks, van hetzelfde chef.
Ik bent overtuigdt (doe ik did goet?)
Even serieus, feli met je bijdehante gedrag online, maar ik spreek gewoon ABN in het dagelijks leven ipv dat brabogebabbel, alaaf!
Geografie van tegenwoordigquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja.. dat was ook mijn reactie zo ongeveer... dat, en ' .....![]()
'
Was op een van de NY vliegvelden overigens, toen ik daar aan de praat raakte met een meisje
Vet van mij.quote:Op donderdag 24 april 2014 07:49 schreef Individual het volgende:
Gister bij de gemeente in Nederland vertelde iemand me dat ik vanuit Grootbrittannië (1 woord) kwam, de officiële Nederlandse benaming.
Ten eerste zou het 2 woorden moeten zijn: Groot-Brittannië en ten tweede is de officiële Nederlandse naam voor het land het 'Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland'.
GB is Engeland, Wales en Schotland.
VK is Engeland, Wales en Schotland en Noord-Ierland.
De paspoorten zijn uitgegeven door Great Britain and Northern Ireland als geheel.
Tijdens de Olympische Spelen gebruikte het VK de naam 'Team GB' dat net als holland.com bijdraagt aan de verwarring.
Naamverwarring van landen gebeurt dus ook in Nederland zelf.
Verenigd Koninkrijk = Britquote:Op vrijdag 25 april 2014 00:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Inderdaad.
Maar er is wel een probleem: hoe noem je een inwoner van het United Kingdom/Verenigd Koninkrijk?
En nog erger: hoe noem je een inwoner van de United States of America/VSvA?
En hun taal is in beide gevallen Engels. Maar dat is minder een probleem: dat geldt ook voor Canada. Australië, Nieuw-Zeeland en veel meer landen.
Iemand uit Ulster is dus geen burger van het VK?quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:00 schreef Individual het volgende:
[..]
Verenigd Koninkrijk = Brit
Verenigde Staten = Amerikaan
Canada = Canadees
Australië = Australiër / Ozzie
Nieuw Zeeland = Nieuw Zeelander / Kiwi
Zuid Afrika = Zuid Afrikaan
Ulster is VK dus een Brit, maar Ier mag ook.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Iemand uit Ulster is dus geen burger van het VK?
Een Braziliaan (VS van Brazilië) of een Mexicaan (VS van Mexico) is dus geen Amerikaan?
Uhuh. Het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Ulster is VK dus een Brit, maar Ier mag ook.
Brazilianen en Mexicanen zijn ook Amerikanen, maar worden niet zo genoemd.
De wereld is verwarrend hč?
Je begrijpt niet hoe het werkt.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:23 schreef Kees22 het volgende:
Uhuh. Het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland.
Dus iemand uit Ulster is geen Brit (Engels, Wales of Schots), maar wel UK-burger.
Neem je eigen advies ter harte.quote:Gewoon niet druk maken!
Inderdaad, de vuile teefquote:Op dinsdag 15 april 2014 00:53 schreef RobertVH het volgende:
Verbazingwekkend dat je Linda de Mol er nog niet bij de haren bijgesleept hebt met haar 'ik hou van Holland' propaganda, de vuile landverrader
Heel kansloos inderdaadquote:Op vrijdag 25 april 2014 07:19 schreef Moira. het volgende:
'VSvA'
Moet elke keer een beetje emo.giffen als ik dat lees
Mensen uit Noord-Ierland zeggen eigenlijk altijd dat ze Brits zijn wanneer ze je naar hun nationaliteit vraagt en dat weet ik uit ervaring want laat ik nou net een verder niet interessant baantje hebben waarbij ik buitenlanders altijd moet vragen naar woonplaats en nationaliteit.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Uhuh. Het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland.
Dus iemand uit Ulster is geen Brit (Engels, Wales of Schots), maar wel UK-burger.
Daar heb je een punt: alleen inwoners van de VSvA worden Amerikanen genoemd. Alle andere inwoners van Amerika worden anders genoemd.
Mwa. Verwarrend? Valt wel mee.
Gewoon niet druk maken!
Blijft voor Nederland gewoon dat Nederland in alle Europese talen een woord heeft.
En dat Holland een ander woord heeft.
Duitsland heeft het veel moeilijker: Allemagne, Tysk, Germany, Duitsland. Er is geen land met zoveel namen.
Er is ook geen naamwoord voor de burger of nationaliteit van het Verenigd Koninkrijk.quote:Op maandag 28 april 2014 15:13 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Mensen uit Noord-Ierland zeggen eigenlijk altijd dat ze Brits zijn wanneer ze je naar hun nationaliteit vraagt en dat weet ik uit ervaring want laat ik nou net een verder niet interessant baantje hebben waarbij ik buitenlanders altijd moet vragen naar woonplaats en nationaliteit.
Die is er wel: Brits.quote:Op maandag 28 april 2014 23:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er is ook geen naamwoord voor de burger of nationaliteit van het Verenigd Koninkrijk.
Die is er ook: Amerikaansquote:Net zo min als voor burger of nationaliteit van een inwoner van de VSvA.
Klopt, hoewel niemand in die landen echt de uitdrukking Verenigde Staten gebruikt als ze het over hun eigen land hebben. Als ze Verenigde Staten zeggen dan bedoelen ze de Verenigde Staten van Amerika.quote:Terwijl die wel bestaan voor de VSvB en de VSvM (resp. Braziliaan(s) en Mexicaan(s)).
Ik heb wel vaker Holland/Holanda ingevuld op die dingen. Nooit problemen mee gehad. Als ik lui ben vul ik NL in. Ook nog nooit problemen mee gehad.quote:Een grappige anecdote van een BN-er, die bij de douane van de VSvA als land van herkomst Holland ingevuld had. Dat moest opnieuw, want de douanier wees haar er op dat Holland geen land is.
Ze was er nog verontwaardigd over ook.
Er blijft licht zitten tussen deze aanduidingen. Maar ja, de wereld is niet logisch.quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Die is er wel: Brits.
Demonym British, Briton
http://en.wikipedia.org/wiki/United_Kingdom
[..]
Die is er ook: Amerikaans
Demonym American
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States
[..]
Klopt, hoewel niemand in die landen echt de uitdrukking Verenigde Staten gebruikt als ze het over hun eigen land hebben. Als ze Verenigde Staten zeggen dan bedoelen ze de Verenigde Statne van Amerika.
[..]
Ik heb wel vaker Holland/Holanda ingevuld op die dingen. Nooit problemen mee gehad. Als ik lui ben vul ik NL in. Ook nog nooit problemen mee gehad.
Ik hoop dat je wat geleerd hebt.quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er blijft licht zitten tussen deze aanduidingen. Maar ja, de wereld is niet logisch.![]()
Grappig: als je lui bent, vul je NL in. De meeste mensen vullen Holland in als ze lui zijn.
Wat lief dat je zo bezorgd bent over mijn leercurve!quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik hoop dat je wat geleerd hebt.
Britain is ook groter dan Great Britain.
Ik kan echt niet om dat VSvA heenlezen, sorry. Kun je niet gewoon VS schrijven?quote:Op maandag 28 april 2014 23:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er is ook geen naamwoord voor de burger of nationaliteit van het Verenigd Koninkrijk.
Net zo min als voor burger of nationaliteit van een inwoner van de VSvA. Terwijl die wel bestaan voor de VSvB en de VSvM (resp. Braziliaan(s) en Mexicaan(s)).
Een grappige anecdote van een BN-er, die bij de douane van de VSvA als land van herkomst Holland ingevuld had. Dat moest opnieuw, want de douanier wees haar er op dat Holland geen land is.
Ze was er nog verontwaardigd over ook.
Ik zag dat je moeite had met algemeen aanvaarde definities dus besloot te helpen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat lief dat je zo bezorgd bent over mijn leercurve!
Ik ben wel voor VSA versus het werelddeel A.quote:Op woensdag 30 april 2014 00:42 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Ik kan echt niet om dat VSvA heenlezen, sorry. Kun je niet gewoon VS schrijven?
VS = Verenigde Staten = Verenigde Staten van Amerika.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:03 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik ben wel voor VSA versus het werelddeel A.
VSvB werkt niet niet. Wij zijn (van) de Verenigde Staten van Brazilië? Het gaat om wij zijn Amerikanen maar niet Amerikanen van de confederatie VSA. Hoe noem je dan jezelf? Wij zijn B-Amerikanen: Brazilië-Amerikanen?
Hoe vaak zeggen jullie "ik ben een Europeaan"? Wat zouden de Zwitsersen en de inwoners van nog een paar landen zeggen: wel Europeaan, maar géén EU-Europeaan!? Bekt lekker
En USA?quote:Op woensdag 30 april 2014 18:10 schreef Moira. het volgende:
[..]
VS = Verenigde Staten = Verenigde Staten van Amerika.
Dat is gewoon algemeen geaccepteerd en dat is hoe iedereen het gebruikt.
Andere 'Verenigde Staten' noemt men gewoon Brazilië of Mexico of whatever.
Dat de Amerikanen zo veel moeite hadden om hun eigen land een fatsoenlijke naam te geven, en daarom maar gingen puzzelen met de naam van het continent, dat eeuwen later nog misverstanden oproept, moeten ze zelf weten.
Maar ze noemen zichzelf de US, wij noemen ze de VS, en ik heb serieus nog nooit iemand VSvA zien typen.
Het staat echt héél debiel.
Wordt in het Engels gebruikt, ja. Maar zowel VSA als VSvA worden nooit gebruikt en met reden, wij noemen het namelijk de VS.quote:
Nee, Zwitsers zeggen gewoon dat ze Zwitsers zijn.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:03 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Wat zouden de Zwitsersen en de inwoners van nog een paar landen zeggen: wel Europeaan, maar géén EU-Europeaan!?
Ik ben wel benieuwd wat de niet-EU-landen doen, als de wel-EU-landen zitten opgescheept met het Verenigde Staten van Europa. Het zijn immers de andere landen van het werelddeel Amerika die zich ergeren aan de algemene aanduiding Amerikaan/Amerikaans.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:14 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nee, Zwitsers zeggen gewoon dat ze Zwitsers zijn.
eerst iers/italiaans/purtoricaans/blasian, dan pas amerikaan.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:34 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat de niet-EU-landen doen, als de wel-EU-landen zitten opgescheept met het Verenigde Staten van Europa. Het zijn immers de andere landen van het werelddeel Amerika die zich ergeren aan de algemene aanduiding Amerikaan/Amerikaans.
Hoe doen de Amerikanen in de VS het eigenlijk, zijn ze eerst Amerikaan en dan pas van de specifieke eigen staat of eerst van die staat en dan Amerikaan?
Ik snap niet zo goed wat je moeilijk zit te doen.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:34 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat de niet-EU-landen doen, als de wel-EU-landen zitten opgescheept met het Verenigde Staten van Europa. Het zijn immers de andere landen van het werelddeel Amerika die zich ergeren aan de algemene aanduiding Amerikaan/Amerikaans.
Hoe doen de Amerikanen in de VS het eigenlijk, zijn ze eerst Amerikaan en dan pas van de specifieke eigen staat of eerst van die staat en dan Amerikaan?
Dit is nogal afhankelijk van waar je opgegroeid bent, of waar je op school gezeten hebt. In Nederland wordt er normaliter gesproken van Noord/Zuid-Amerika. In sommige landen/culturen worden Noord/Zuid-Amerika als één werelddeel gezien.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:41 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je moeilijk zit te doen.
Een Amerikaan is iemand uit de VS (land) en tevens Noord-Amerikaan (continent).
Een Canadees is iemand uit Canada (land) en tevens ook Noord-Amerikaan (continent).
Een Braziliaan is iemand uit Brazilië (land) en tevens ook Zuid-Amerikaan (continent).
Een Nederlander is iemand uit Nederland (land) en tevens ook Europeaan (continent).
Een Zwitser is iemand uit Zwitserland (land) en tevens ook Europeaan (continent).
'Amerika' is geen continent. Dat zijn Noord- en Zuid-Amerika.
'Verenigde Staten van Europa' heb ik ook echt nog nooit van gehoord, lol.
In de VS zijn ze van een bepaalde staat en in het buitenland 'Amerikaan'. Logisch ook wel. Tenzij ze ergens anders geboren zijn, of hun ouders, dan vinden ze het wel leuk om zichzelf 'Italiaans' o.i.d. te noemen.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:34 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Jeetje, de VSvE is al zo lang wat ons als dreiging boven het hoofd hangt. Hoe kan je dat nog niet eerder gehoord hebben? Het was ook een belangrijke reden dat het referendum de uitslag NEE kreeg.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:41 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je moeilijk zit te doen.
Een Amerikaan is iemand uit de VS (land) en tevens Noord-Amerikaan (continent).
Een Canadees is iemand uit Canada (land) en tevens ook Noord-Amerikaan (continent).
Een Braziliaan is iemand uit Brazilië (land) en tevens ook Zuid-Amerikaan (continent).
Een Nederlander is iemand uit Nederland (land) en tevens ook Europeaan (continent).
Een Zwitser is iemand uit Zwitserland (land) en tevens ook Europeaan (continent).
'Amerika' is geen continent. Dat zijn Noord- en Zuid-Amerika.
'Verenigde Staten van Europa' heb ik ook echt nog nooit van gehoord, lol.
America in Limburg ontdekte ik pas later. Eerder wist ik al dat er een Amerika in Drenthe ligt.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:02 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Dit is nogal afhankelijk van waar je opgegroeid bent, of waar je op school gezeten hebt. In Nederland wordt er normaliter gesproken van Noord/Zuid-Amerika. In sommige landen/culturen worden Noord/Zuid-Amerika als één werelddeel gezien.
Moet verder wel zeggen dat het ik het met je eens ben. Als je zegt "Amerikaan" dan is het evident dat er over een persoon uit de Verenigde Staten van Amerika gesproken wordt.
Dit is omdat dit op wereldschaal het meest gebruikt is. Er is in Noord-Limburg ook een dorpje wat America heet, de uitspraak is exact zoals haar grotere broer Amerika. Toch zul je waarschijnlijk eerder aan een VS'er denken als Ameri(c/k)a genoemd wordt.
Evenals dat, wanneer iemand zegt uit Holland te komen, er in eerste instantie aan Holland/Nederland gedacht wordt. Ondanks het feit dat er nogal een aantal plaatsen in de VS de naam Holland hebben.
Nee dus: in Amerika zijn er drie landen die Verenigde Staten zijn.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:03 schreef Teslynd het volgende:
De mensen van de niet-VS-landen, zijn dus ook Amerikanen en een deel blijkt grote bezwaren te hebben tegen Amerikaan waar VS'er bedoeld wordt. Gelijk hebben ze, het zijn geen kleine reststukjes land in dat werelddeel. En dat kan je uiteraard doortrekken naar andere landen/confederaties.
Momenteel zeggen we de VS omdat er maar eentje is. Straks zijn het er twee en zijn de A of E noodzakelijke toevoegingen.en we kunnen nu alvast overpeinzen of we Nederlander blijven of als dan niet vrijwillig ons als Europeaan gaan betitelen.
De afleiding Holland uit houtland is omstreden. Onder andere omdat het gebied dat we nu Holland noemen voornamelijk uit moeras en blubber bestond en bestaat. In een moeras groeit weinig bruikbaar hout.quote:[..]
America in Limburg ontdekte ik pas later. Eerder wist ik al dat er een Amerika in Drenthe ligt.
Heel lang dacht ik dat de Hollanden elders memory-names waren. Maar nee, zoals we weten betekent het Houtland en er zijn veel regio's waar ze een houtland/Holland hebben. De schrijvers die Holland heten, zijn meestal niet van Nederlandse afkomst.
Nieuw-Zeeland wordt nog steeds gebruikt.quote:Op donderdag 1 mei 2014 01:02 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe naam wordt nu pas 10 jaar langer gebruikt.
Komt omdat voetbalsupports dom zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, en dat ja. 'We' gillen met z'n allen om de twee jaar 'Hup Holland Hup!', en niet 'Hup, Netherlands, Hup'![]()
Vet van mij: daar geloof ik niks van. Maar ik zoek het op.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:32 schreef Sauslepel het volgende:
Ik zeg altijd dat ik uit Eindhoven kom (hoewel ik daar niet vandaan kom), maar iedereen kent het. Meestal PSV, of omdat dat het enige plekje in Nederland is wat ze bezocht hebben, omdat de low-cost-airline daarheen vliegt.
Ook dat mensen denken dat je duitser bent als je Dutch zegt
Maar in het Hongaars is het woord voor iets wat met Nederland te maken heeft gewoon 'holland', dus er wordt meestal over holland gesproken, niet over netherlands.
Meestal zeg ik Netherlands/Dutch, maar als men dat niet begrijpt ben ik best bereid om over te gaan op Holland (zowel voor land van afkomst, als nationaliteit, als gesproken taal).
Ook wel eens gehad dat ze dachten dat ik Poland zei, wat natuurlijk ook kan impliceren dat ik onduidelijk spreek..
Er bestaat wel een term voor de lage landen. Németalföld, maar dat is dus niet Nederland, maar meer de Benelux. Koninkrijk der Nederlanden staat dan weer bekend als Holland Királyságquote:Op donderdag 15 mei 2014 00:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij: daar geloof ik niks van. Maar ik zoek het op.
In het Fins bestaat er een apart woord voor Nederland, afwijkend van Nederland.
Ik meen me Nizozemski te herinneren, maar misschien is dat wel een andere taal.
De Nederlanden, Low Countriesquote:Op donderdag 15 mei 2014 06:26 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Er bestaat wel een term voor de lage landen. Németalföld, maar dat is dus niet Nederland, maar meer de Benelux.
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Nederlanden, Low Countries
[ afbeelding ]
Én holland vagyok , de beszélek egy kicsit magyarul. Te holland vagy? Te beszélsz hollandul?quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij: daar geloof ik niks van. Maar ik zoek het op..
Te ki vagy? Magyar?quote:
Igen, magyarországon lakik.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:09 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Te ki vagy? Magyar?
-edit- laat maar. Zie het al. Woon je in Hongarije of wat?
leer fatsoenlijk hollands als dit verschil je zoveel uitmaaktquote:Op donderdag 1 mei 2014 02:01 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Komt omdat voetbalsupports dom zijn.
(the) Netherland(s)
Als iemand vraagt of ik uit Holland kom zeg ik dat ik niet uit Holland kom, want daar kom ik ook niet weg.
Hollanderquote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:10 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
leer fatsoenlijk hollands als dit verschil je zoveel uitmaakt
Hollands is per definitie dialect, net zoals Gronings of Brabants.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:10 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
leer fatsoenlijk hollands als dit verschil je zoveel uitmaakt
Waar komt deze kaart vandaan?quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Nederlanden, Low Countries
[ afbeelding ]
Een taal is een dialect met een legerquote:Op vrijdag 20 juni 2014 23:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hollands is per definitie dialect, net zoals Gronings of Brabants.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |