abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138695581
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij dit soort topics moet ik altijd meewarig denken aan het vakantiemanspel
http://www.metacafe.com/watch/1384854/waar_ligt_lloret_de_mar/
Die doet het bij mij niet. Maar "wij" zijn inderdaad niet beter in topografie.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 9 april 2014 @ 17:32:58 #162
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138695784
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij dit soort topics moet ik altijd meewarig denken aan het vakantiemanspel
http://www.metacafe.com/watch/1384854/waar_ligt_lloret_de_mar/
Bij mij werkt t ook niet..

En dan wel verwachten dat Amerikanen het verschil tussen Nederland en Denemarken weten.
reset
pi_138720323
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:32 schreef Individual het volgende:

[..]

Bij mij werkt t ook niet..

En dan wel verwachten dat Amerikanen het verschil tussen Nederland en Denemarken weten.
Dat is toch gewoon een kulargument. De Amerikanen weten ook niet alle bundeslanden van Duitsland uit hun hoofd. De afzonderlijke staten van de VS zijn historisch veel minder belangrijk dan de afzonderlijke landen van de EU en op de mondiale politiek hebben ze al helemaal geen invloed.

Ik kan het niemand kwaad nemen dat hij niet de hele wereldkaart uit z'n hoofd kent, maar landen vergelijken met staten is klinkklare onzin.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  donderdag 10 april 2014 @ 12:07:35 #164
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138721818
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:18 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon een kulargument. De Amerikanen weten ook niet alle bundeslanden van Duitsland uit hun hoofd. De afzonderlijke staten van de VS zijn historisch veel minder belangrijk dan de afzonderlijke landen van de EU en op de mondiale politiek hebben ze al helemaal geen invloed.

Ik kan het niemand kwaad nemen dat hij niet de hele wereldkaart uit z'n hoofd kent, maar landen vergelijken met staten is klinkklare onzin.
Haha daar hebben we het 'historisch' verweer weer. Nederland is ook pas 199 jaar oud. :D

Alleen Texas is al groter dan welk Europees land ook. Texas heeft ook een veel grotere economie dan NL, meer inwoners en maar 30 jaar jonger. Daarnaast hebben staten veel macht; het is niet een provinciale staten van NL.

Afzonderlijke landen in de EU krijgen ook steeds minder te zeggen.
reset
pi_138725959
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 12:07 schreef Individual het volgende:

[..]

Haha daar hebben we het 'historisch' verweer weer. Nederland is ook pas 199 jaar oud. :D
Maar heeft ook daarvoor een historie. De verenigde staten hebben natuurlijk de Indianen, maar voor de huidige maatschappij zijn die van veel minder belang dan alles wat zich de afgelopen millenia in Europa heeft afgespeeld. Italië bestaat pas 150 jaar, je gaat me niet vertellen dat je haar historie nietszeggend vindt.

quote:
Alleen Texas is al groter dan welk Europees land ook. Texas heeft ook een veel grotere economie dan NL, meer inwoners en maar 30 jaar jonger. Daarnaast hebben staten veel macht; het is niet een provinciale staten van NL.
Vandaar mijn vergelijking met de Duitse Bundeslanden.

quote:
Afzonderlijke landen in de EU krijgen ook steeds minder te zeggen.
Maar alsnog hebben ze meer te zeggen dan de staten in de VS.
pi_138726322
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:18 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Eens. Alsof Kansas City net zoveel voor de wereld betekent als Praag. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 10 april 2014 @ 14:24:34 #167
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138726633
quote:
6s.gif Op donderdag 10 april 2014 14:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eens. Alsof Kansas City net zoveel voor de wereld betekent als Praag. :')
Maar New York heeft meer wereldinvloed dan Praag. Ik begrijp het punt niet.
reset
pi_138726680
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 14:24 schreef Individual het volgende:

[..]

Maar New York heeft meer wereldinvloed dan Praag. Ik begrijp het punt niet.
Dat er een hoop staten in de VS zijn die misschien prachtige natuur hebben, maar weinig op het wereldtoneel betekenen en dus ook niet zo bekend zijn, logisch dat men niet weet waar het ligt.

Iets als Idaho zeg maar. De hoofdstad zou ik niet weten.

Toch een tikje anders dan Europese steden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 10 april 2014 @ 14:32:18 #169
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138726888
quote:
12s.gif Op donderdag 10 april 2014 14:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat er een hoop staten in de VS zijn die misschien prachtige natuur hebben, maar weinig op het wereldtoneel betekenen en dus ook niet zo bekend zijn, logisch dat men niet weet waar het ligt.

Iets als Idaho zeg maar. De hoofdstad zou ik niet weten.

Toch een tikje anders dan Europese steden.
Voor jou wel ja, maar veel Amerikanen kennen die hoofdsteden wel. Denk zelfs meer dan Europeanen die 50 Europese hoofdsteden kunnen opnoemen.

Als land is het nog steeds het machtigste land ter wereld zowel militair als financieel dus begrijp het bagatelliseren van de VS in dit verband niet.
reset
pi_138727266
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 14:32 schreef Individual het volgende:

[...]

Voor jou wel ja, maar veel Amerikanen kennen die hoofdsteden wel. Denk zelfs meer dan Europeanen die 50 Europese hoofdsteden kunnen opnoemen.
Ja, maar nu moet je je afvragen of de hoofdsteden van Amerikaanse staten even belangrijk voor Europeanen zijn als hoofdsteden van Europese landen voor Amerikanen. Ik denk het niet, El_Matador niet en ik denk dat een meerderheid onze mening deelt.

quote:
Als land is het nog steeds het machtigste land ter wereld zowel militair als financieel dus begrijp het bagatelliseren van de VS in dit verband niet.
Je bent nu je eigen discussie aan het slopen.

Natuurlijk kun je de VS niet bagatelliseren. Maar voor die Afghaanse talibanstrijder maakt het geen reet uit of die soldaat nu uit Texas of Arkansas komt. Het is gewoon een soldaat uit de VS. Staat is ondergeschikt aan het land.
  donderdag 10 april 2014 @ 19:42:01 #171
154052 RobertVH
I am your father
pi_138737450
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 14:32 schreef Individual het volgende:

[..]

Hoofsteden van staten met hoofdsteden van landen vergelijken gaat natuurlijk ook niet op. Veel Amerikanen hebben in verschillende staten gewoond of hebben familie in andere staten. Hoeveel Nederlanders hebben nu een oom in Italie, een tante in Moldavie en grootouders die origineel uit Letland komen ?

Dan laten we de VS en europa buiten beschouwing en kijken we naar de rest van de wereld. Dan zul je nog steeds het zelfde zien, Nederlanders die nog veel landen kunnen aanwijzen in afrika, azie of zuid amerika. Dat zie ik die amerikanen niet snel doen.
pi_138737685
Zouden ze in Canada, Brazilië of India ook zo weinig Europese landen weten? Andersom denk ik dat de kennis verwaarloosbaar is betreffende staten namen in die landen. De meeste zullen nog niet eens weten dat dit federaties zijn vermoed ik. Waarom zou je het sowieso moeten kennen?

Hoe autonoom zijn die staten binnen de VS eigenlijk? In hoeverre kunnen ze zelf wetten opstellen buitenom de federale? Veel verder dan culturele en lokale belasting wetten gaat het volgens mij niet?

Kent iedereen toch de staten binnen het koninkrijk der Nederlanden? :+

terugkomend op dit topic: ik zit net dat programma Pauw en Witteman te bekijken met die man die schijnbaar enkel blanke Nederlanders wil hebben. Die Brabander spreekt echter telkens over 'echte Hollanders' , misschien kun je daar iets aan doen Kees22?

[ Bericht 16% gewijzigd door Speculant. op 10-04-2014 19:57:19 ]
  donderdag 10 april 2014 @ 19:56:38 #173
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138738030
Laten we het er op houden dat Europa en de VS verschillende dingen belangrijk vinden en verschillende dingen op school leren.
reset
  donderdag 10 april 2014 @ 22:50:42 #174
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138747351
Zegt hij nu dat veel Amerikanen heus wel weten wat de hoofdstad van een willekeurige Amerikaanse staat is? :D _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 10 april 2014 @ 22:56:52 #175
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138747704
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 22:50 schreef Dven het volgende:
Zegt hij nu dat veel Amerikanen heus wel weten wat de hoofdstad van een willekeurige Amerikaanse staat is? :D _O-
Veel wel. Niet allemaal natuurlijk, maar het is een belangrijk onderdeel van de lesstof.
reset
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:40:27 #176
111528 Viajero
Who dares wins
pi_138778431
Alsof het zoveel uitmaakt wat er in Albany, Tallahassee of Sacramento gebeurt. In tegensteling tot de meeste Europese landen is het in de VS vaak niet de grootste of belangrijkste stad die hoofdstad van de staat wordt.

Verder lijkt een beetje kennis van de grotere landen en steden ter wereld me zeker handig. Als je bv niet alle Midden Amerikaanse landen kan opnoemen dan lijkt me dat niet zo'n probleem, maar New York, Miami of Los Angeles niet kunnen aanwijzen is wel weer minder.

On Topic:

Ik ben Nederlander en ik kom uit Nederland/Holland (ik kom uit Gelderland maar ik gebruik die twee woorden als synoniemen).

I am Dutch and I am from Holland.

Soy holandés y soy de Holanda.

Ik gebruik meestal wat het makkelijkst begrepen wordt. Taalnazis mogen terugkomen zodra ze meer talen spreken dan ik (8), tot dat punt negeer ik ze.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_138814701
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 07:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Kortom, je bent gewoon een zeikerd. Gefeliciteerd hiermee.

En ja. De Balkan is groter dan Servië. Of voormalig Joegoslavië. Dat zien zelfs de Serviërs in. Je hebt immers ook Bulgarije, Griekenland, Albanië en delen van Roemenië en Turkije nog. Ik snap ook even niet waarom je die zinloze vergelijking er steeds bij wil halen. Iedereen kent Nederland nu eenmaal als Holland. Enkel wat provincialen en strikte Moffen die daar aanstoot aannemen. Kortom : Het boeit helemaal niemand!
Vet van mij.
Foutje.
Tijdens het vorige staatsbezoek aan Rusland, dat van Beatrix, bleek dat ongeveer de helft van de ondervraagde Russen wist dat Beatrix koningin van Nederland was en niet van Holland.
En zoals gezegd: in ALLE Europese talen zijn er afzonderlijke woorden voor Holland en Nederland.

Overigens moet ik toegeven: zelfs de politie, toch gehouden aan een wettelijk correct gebruik van correct Nederlands, gebruikt Holland en afleidingen daarvan in plaats van Nederland. In een officieel document. :r

Overigens mag je mij wel een zeikerd vinden hoor. Maar dat is wel wederzijds: ik vind je een slappe zak die niet eens voor de echte naam van zijn eigen land durft opkomen en uit luiheid maar Holland zegt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 13 april 2014 @ 01:50:25 #178
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138814802
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 01:44 schreef Kees22 het volgende:

ik vind je een slappe zak die niet eens voor de echte naam van zijn eigen land durft opkomen en uit luiheid maar Holland zegt.
Echt wereldvreemd and up its own arse. _O-
reset
pi_138814938
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:40 schreef Viajero het volgende:
On Topic:

Ik ben Nederlander en ik kom uit Nederland/Holland (ik kom uit Gelderland maar ik gebruik die twee woorden als synoniemen).

I am Dutch and I am from Holland.

Soy holandés y soy de Holanda.

Ik gebruik meestal wat het makkelijkst begrepen wordt. Taalnazis mogen terugkomen zodra ze meer talen spreken dan ik (8), tot dat punt negeer ik ze.
Ik spreek geen 8 talen. Afhankelijk van wat je spreken noemt haal ik 2 tot 4 talen. Ik lees er 7 en als ik echt mijn best doe inderdaad 8.
Maar je verwoordt het wel aardig: ik gebruik wat het makkelijkst begrepen wordt. En taalnazis.
Engels sprekende mensen begrijpen heel eenvoudig het verschil tussen Engeland en United Kingdom. Spaans sprekenden het verschil tussen Catalaans en Spaans.
Taalnazis is een denigrerende term voor mensen die hechten aan een correcte spelling en grammatica.
Vreemd dat iemand die stelt 8 talen te spreken geen belang hecht aan spelling en grammatica of zelfs maar de juiste aanduiding van een land.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_138814964
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 01:50 schreef Individual het volgende:

[..]

Echt wereldvreemd and up its own arse. _O-
Ga fijn op je rug liggen met je pootjes omhoog!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')