Beetje meten met twee matenquote:Op donderdag 10 april 2014 21:49 schreef very het volgende:
[..]
Ik betaal al voor netflix, bioscoop, internet, dvd's, computers. etc etc.
Maar toch, als ik (thuis) photoshop wil gebruiken, ga ik daar geen paar duizend euro voor neerleggen. Of als ik film wil kijken die A) pas een half jaar later in de NL'se bios draait of B) alleen in 3d in de bios te zien is of C) uberhaupt niet eens in de bios draait...dan trek ik die gewoon via andere wegen binnen.
Ik ben er niet van overtuigd dat er veel mee betaald gaat worden, ik denk dat men gewoon veel kritischer wordt in wat men nog wil zien/horen/gebruiken.
En dat is alleen maar slechter voor de kleine producenten, aangezien mensen nu nog minder snel in aanraking komen met hun producties.
Dit.quote:Op maandag 14 april 2014 11:27 schreef Pandaplint het volgende:
Aan de andere kant:
[..]
Beetje meten met twee maten
Ik zie het verband niet echt.quote:Op maandag 14 april 2014 11:27 schreef Pandaplint het volgende:
Aan de andere kant:
[..]
Beetje meten met twee maten
Dat is ook wel weer waar ja, beetje triest als mensen hun naam er bij gaan zettenquote:Op maandag 14 april 2014 11:32 schreef very het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet echt.
Ja, ik download films. Ja, ik download photoshop. Maar dat is puur voor eigen gebruik.
Ik ga niet bijvoorbeeld een film downloaden en die dan op internet zetten en claimen dat ik die film gemaakt heb.
Maar alles wat ik werkgerelateerd doe, is gewoon legaal. Dus ook het photoshop werk wat ik in opdracht maak, doe ik op een pc met photoshop licentie.
Nee, eigenlijk niet. Tenminste..niet meer dan ik al had.quote:Op maandag 14 april 2014 11:32 schreef eend112 het volgende:
Misschien dat je hierdoor enig begrip krijgt waarom mensen een download verbod willen?
Naar wie moet ik die sturen? Naar instagram?quote:Op maandag 14 april 2014 11:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
gewoon rekening sturen van 1000 euro.
Dat bedrag krijg je wellicht niet, maar 250 euro tot 500 sure.
Zo doet ghetty images het ook.
Je kan inderdaad van instagram eisen dat ze de plaatjes verwijderen of contact info geven van de user die het geupload heeft.quote:Op maandag 14 april 2014 11:44 schreef very het volgende:
[..]
Naar wie moet ik die sturen? Naar instagram?
Dat, op andere blogs/websites is het helemaal een eitje.quote:Op maandag 14 april 2014 11:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je kan inderdaad van instagram eisen dat ze de plaatjes verwijderen of contact info geven van de user die het geupload heeft.
uit de voorwaarden van instagram zelf :quote:Op maandag 14 april 2014 11:44 schreef very het volgende:
[..]
Een link naar de factuur in de reacties zetten? haha
Instagram/twitter laat ik altijd maar lopen. Daar haalt men toch geen winst uit. Dan stuur ik alleen een verzoek om het te verwijderen. Commerciele instellingen kunnen wel altijd direct een factuur verwachtenquote:Op maandag 14 april 2014 11:44 schreef very het volgende:
[..]
Een link naar de factuur in de reacties zetten? haha
De master heb ik uiteraard altijd zelf.quote:Op maandag 14 april 2014 11:52 schreef Individual het volgende:
Hier een hartaanval voor je: http://imgur.com/
Tip: voordat je je plaatje verkoopt zet een normaal formaat plaatje op het internet en hou zelf de master. Dan heb je niet eens zo'n lelijk watermerk nodig.
Zal er eens naar kijken.quote:Op maandag 14 april 2014 11:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
uit de voorwaarden van instagram zelf :
7.You may not use the Service for any illegal or unauthorized purpose. You agree to comply with all laws, rules and regulations (for example, federal, state, local and provincial) applicable to your use of the Service and your Content (defined below), including but not limited to, copyright laws.
Dit speel je dan via instagram, wellicht stopt het dan bij dat ze simpelweg het plaatje of zelfs de account verwijderen.
Op zich kan dat ook genoegdoening zijn of geven, gezien de privacy wetten weet ik niet zeker of ze account info zullen afstaan als contact info niet zichtbaar bijv. is.
Het zijn linkjesquote:Op maandag 14 april 2014 13:37 schreef NietDoen het volgende:
Begin maar is eens met het vermelden van de auteur(s) van de quotes in je sig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People assume too much.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |