El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:04 |
+++++ GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "UPDATES" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! +++++ ========================================================== Laatste status: MOGELIJKE KAPING, ZOEKGEBIED CENTRAAL-AZIE TOT AUSTRALIE ========================================================== ![]() ![]() ========================================================== Help met zoeken via: http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014 ========================================================== ![]() ========================================================== Informatieve video's: • http://edition.cnn.com/20(...)nes-knowns-unknowns/ Simulatie van hoe het gebeurd zou kunnen zijn: Zie ook: Helios Flight 522 - 14 augustus 2005 ========================================================== Topografische en bathymetrische kaart: Gebied waar het vliegtuig is verdwenen: ![]() Kaart van het eilandje Pulau Perak, waar volgens eerdere berichten iets op een militaire radar iets te zien zou zijn geweest wat mogelijk (onbevestigd) het vliegtuig zou kunnen zijn: Werking van verschillende radar-systemen: Zoekgebied: Type vliegtuig: De piloten: • Gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren - fervent flightsim-liefhebber, met een eigengebouwde vliegsimulator thuis. • Eerste officier Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren - nodigde blonde vrouwen uit op het flight-deck en rookte sigaretjes met ze. ![]() ![]() Achtergrondinformatie Algemeen Dagblad (mobiele versie). Eerste bevindingen na verdwijning van het toestel: ========================================================== Passagierslijst (.pdf) Bijzondere passagiers: • Surti Dahlia (50) - Nederlands-Indische vrouw uit Osdorp, Amsterdam - voor familiebezoek in Indonesië en op (mislukte) date met internetliefde. • Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt). • Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen). BBC: • Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage • 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, calligrafie-artiesten en wetenschappers - "very famous in China" • Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England • A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company • Nikolai Brodskii (43) - Russisch professioneel duiker en sportman • Firman Siregar (25) - Indonesisch mechanisch ingenieur voor Baker Hughes • Paul Weeks (38) - Nieuw-Zeelands ingenieur op weg naar zijn nieuwe baan in Mongolië - liet trouwring achter in de handen van zijn vrouw ========================================================== Laatste radarwaarneming: http://www.flightradar24.com/2014-03-07/17:20/12x/MAS370/2d81a27 ![]() Vluchtplan ter hoogte van verlies radarcontact: Mogelijke route na verlies radarcontact: ![]() Search And Rescue (SAR): • 34 vliegtuigen • 15 helikopters • 52 boten • 10 satellieten Landen in de regio die niet meedoen met de zoektocht: • Myanmar • Laos • Cambodja • Nepal • Bhutan • Bangladesh Zoektocht verschillende vliegrampen: ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Scheepvaartroutes: Overzichtskaart met luchthavens, bakens, gevarenzones, sectoren etc: Windrichtingenkaart: ========================================================== Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date ========================================================== Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression? Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout piloten Mayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - vermoedelijk zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische Oceaan Ethiopian Airlines-vlucht 961 - Comoren - kaping - neergestort; geen brandstof meer - kapers willen naar Australië! - met kerosine voor Addis Abeba-Nairobi... Ogenschijnlijke zelfmoord piloot - maar technisch mankement bleek logischer - Palembang Sumatra Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl --------------------------------------------------------------------------------------------------- Lessen uit vorige vliegtuigongelukken: • Zuurstofmaskers werken gedurende 15 minuten, steward blijft bij bewustzijn met draagbare zuurstoffles - Decompressie - Boeing 737 - Helios 522 - Athene - 14 augustus 2005 • Seismografen registreren impact in zee - Brand en uitval instrumenten - MD-11 - SwissAir111 - Halifax - 2 september 1998 • Een mogelijke scheur in de linker onderkant van het vliegtuig waar een moment van hoge druk de zekering eruitscheurde - Explosie kerosinetank - Boeing 747 - TWA800 - New York - 17 juli 1996 • Verdween op 35.000 voet van de radar - 15% teruggevonden - eerste brokstuk gespot 2 uur na de ramp - Vliegtuig breekt in de lucht in stukken en stort in zee - Boeing 747 - China Airlines - Straat van Taiwan - 2010 --------------------------------------------------------------------------------------------------- Eerdere kapingen: • 1996: Ethiopian Airlines Flight 961 crashed into the Indian Ocean near a beach in the Comoros Islands after hijackers refused to allow the pilot to land and refuel the plane. 125 passengers died and the remaining 50 passengers survived with minor injuries. This was the third incident in which there were survivors of a passenger jet that had been intentionally ditched into a body of water. • 1995 - Russian cargo jet flying from Tirana to Kabul was forced to land in Kandahar by Taliban forces. Jet's crew had been held in a captivity until escape in 1996. • October 2, 1990: A hijacker (1tje?) seized a plane from China which later, crashed as it tried to land, in Guangzhou and killing 128 people. • 1993: Russian Aeroflot passenger jet flying from Perm to Moscow that diverted to Gardermoen airport, Oslo hijacked by two Iranian brothers. They surrendered and hostages went free. The hijackers were later given asylum in Norway for humanitarian reasons. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mogelijke motieven/scenario's: • Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" : http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2 • Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen • Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd • Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven • Kaping waardevolle lading/passagiers - idem • Zelfmoordactie (co)piloot? - Volgens de Australische expert Mike Glynn het meest waarschijnlijk - AD.nl • Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons • Afleidingsmanoeuvre - veel nu op zoek naar het vliegtuig dus niet beschikbaar voor bescherming (burger)doelen? • Anders - ? ========================================================== !!!LAATSTE UPDATES!!! • 15/03/14 Onderzoekers vermoeden sabotage aan boord Boeing. • 15/03/14 Kaping wordt vermoed, zelfs volgens Maleisische bronnen - zoekgebied uitgebreid naar Centraal-Azië en voor de westkust van Australië ![]() ========================================================== UPDATES: 14/03/14 Radar Suggests Jet Shifted Path More Than Once. --------------------------------------------------------------------------------------------------- 14/03/14 (Reuters) - Military radar-tracking evidence suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, sources familiar with the investigation told Reuters on Friday. Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints - indicating it was being flown by someone with aviation training - when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast. The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said. Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors. Mogelijke vliegroutes en bestemmingen: --------------------------------------------------------------------------------------------------- 13/03/14 Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen: TIME en nu.nl In theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn: ![]() • Straal 4-uurscirkel ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km • Oppervlakte ~ 38.500.000 km2 • ~40% land, 60% zee • ~1,3-1,5 miljard inwoners ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 13/03/14 2 communicatiekanalen werden op 2 aparte momenten uitgeschakeld; om 01:07 AM (pinging satellieten) en 14 minuten later om 01:21 (het moment dat het van de radar valt) - The data reporting system, they believe, was shut down 1:07 a.m. The transponder -- which transmits location and altitude -- shut down at 1:21 a.m. This indicates it may well have been a deliberate act. ABC News. ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 12/03/14 Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 09/03/14 Er blijkt nog contact geweest te zijn met MH370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben. http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts • The story so far, video: ========================================================== OUD NIEUWS: ========================================================== Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van: remlof - TS deel 1, Speculant. - TS deel 2, El_Matador - TS deel 3, deel 5, deel 9, deel 10, deel 12, deel 13, deel 14, MrBanaan1 - TS deel 4, deel 8, Kleffe_Dop - TS deel 6, Toto69 - TS deel 7, Nucky - TS deel 11, niels0 - TS deel 15, Arthur_Spooner, RVer, DeParo, Marrije, OEM, matthijst, MartijnA3, eight, Me_Wesley, ... FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk ========================================================== Topics andere subfora: • BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370 • NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee • ONZ / Vind een vliegtuig • ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!) • KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee. ========================================================== • Status na 180 uur (7,5 dag): 2 Kokosnoten, kaping wordt vermoed • Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; 'Geen vliegtuigen in Kuala Lumpur.' ![]() ![]() ========================================================== [ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 15-03-2014 12:24:03 ] | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:05 |
ja waarom, goede vraag dan vind ik midden in de oceaan nog logischer eens kijken hoe lang het duurt voor dat gegeven weer wordt ingetrokken | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:07 |
Hij is gevonden langs het strand van een klein eilandje ![]() | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:10 |
Klopt, en op de tweede dag stond het scenario helemaal onderaan. Inmiddels staat het toch op een tweede plaats, onder kaping. | |
onlogisch | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:12 |
ECHT WAAR???????????? | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:13 |
http://urbanlegends.about(...)Found-Video-Scam.htm | |
MK84 | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:14 |
Dat is geen Boeing 777... | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:14 |
Ik vind al enige tijd kaping het meest waarschijnlijk en dat was ook eigenlijk de vergelijking... Er werd gesteld dat zelfmoord waarschijnlijk was, want een kaping zou niet in de zee eindigen... Waarbij ik al begon met vast te stellen dat we niet weten waar het toestel is geëindigd... ![]() | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:15 |
Kijk eens goed naar het toestel zelf. Is toch niet de grootte van een 777... | |
onlogisch | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:15 |
Kijk jij eens goed naar mijn PI ![]() | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:21 |
Het is weekend. Het was laat vannacht. Verwacht geen scherpte van mij vandaag. Althans... Niet in de ochtend. | |
onlogisch | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:21 |
Het zij je vergeven. ![]() | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:32 |
Mag ik even complimenten geven voor de geweldige OP ![]() Heb nog niet alles aan linkjes bekeken, maar fijn dat er een punt is waar ik af en toe kan bijlezen. | |
Speculant. | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:35 |
http://www.manbijthond.nl/uitzending/vrijdag-14-maart-2014 eerste 5 minuten ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:36 |
Dank namens de bijdragers. En inderdaad, informatieverschaffing is het doel in deze barre tijden... ![]() | |
Dehelerambam | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:39 |
Wow wat een nieuws! Ik zou het best vreemd vinden als het vliegtuig uiteindelijk is neergestort omdat er niet voldoende brandstof meer was. Als je er dan toch zoveel van weet dat je de communicatiekanalen uit kan zetten en weet ik veel hoe lang redelijk onopgemerkt kan blijven.. en als je dan toch zo'n goede vlieger bent en - ik ga er van uit - dit goed hebt voorbereid: is crashen door brandstoftekort dan niet een beetje knullig? | |
TLC | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:41 |
Een zelfmoordmissie is -tig keer meer waarschijnlijker dan een kaping want om die dingen uit te zenden waardoor je contact met de grond verliest moet je verstand hebben en onder dwang kan een piloot ongezien een zender openlaten, want weten die kapers veel ![]() | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:42 |
Ja hoor daar gaan we weer, het nieuws dat het waarschijnlijk om een kaping gaat is nog niet de deur uit, of maleisie zegt weer dat het niet waar is. http://www.telegraph.co.u(...)ne-was-hijacked.html ![]() Dit zaakje stinkt. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:43 |
Dat is bij veel NWS-topics wel anders ![]() Maar ontopic, voor mij lijkt nu de meest plausibele verklaring, dat het vliegtuig gekaapt is, van koers is veranderd en in de Indische oceaan is gestort. Heel stiekem denk ik dan, maar waarom is het nog niet opgeëist? Is dat omdat het veilig aan de grond staat en nog gebruikt moet worden voor snode plannen? Al komt dat waarschijnlijk omdat ik heel graag -tegen beter weten in- wil dat die 239 mensen straks weer veilig bij hun familie en geliefden op de bank kunnen zitten. Sorry, verdere inhoudelijke bijdrage kan ik ook niet leveren ![]() | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:46 |
Vlegtuig staat op Coco Island? daar hebben ze een start en landingsbaan! | |
TLC | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:47 |
Ik heb die persconferentie gezien op CNN en ik heb die beste man nooit het woord kaping in de mond horen nemen | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:48 |
Ok, stel, kaping. Dat roept bij mij veel meer vragen op, logisch ligt dan ook wat complexer. Wie was de piloot? En wie zijn de kapers? Die twee iraanse asielzoekers? Wat was het doel? Die bronnen die beweren dat het een kaping was moeten dan meer weten, wanneer lekt dat eens uit. | |
Re | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:50 |
die OP ![]() | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:50 |
Kapers kun je dat idd niet leren. *zucht* | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:50 |
handboek erbij in de cockpit, die kan op uit, die op auto, die mag aan blijven, die ook maar uit....wat gebeurt er als we daaraan draaien? | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:53 |
ze zullen wel uitzoeken wie aan boord allemaal kennis / ervaring hebben opgedaan, ben benieuwd. Piloot die onder dwang handelt sluit ik ook niet uit. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:54 |
Ik denk hetzelfde. ![]() Als de piloten samen met kapers waren, zijn ze geslaagd denk ik. Waar, geen idee, Myanmar ofzo. | |
starla | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:55 |
Soms kunnen de kapers ook vliegen... | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:56 |
Er zat 1 iemand in die een aantal vlieglessen in zweden heeft gehad hebben ze kunnen nachecken. Nu wil dat natuurlijk niks zeggen officieel | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:57 |
Het wetenschappelijk niveau is weer hoog. ![]() | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:57 |
Vragen te over. Ik weet het niet. De communicatie is bewust uitgezet, zo lijkt het, dus het is geen ongeval waardoor eea in gang is gezet. Dan hou je eigenlijk kaping en zelfmoord over. Mij lijkt het eenvoudiger om signalen van mogelijke zelfmoord te signaleren dan van kaping. 2 verdachten ipv 239... Het kan natuurlijk zijn dat die signalen er wel zijn maar onder de pet gehouden worden, maar dan snap ik niet zo goed waarom het vliegtuig zo lang van de route af kon wijken. Dan zou je toch verwachten dat mensen in opstand komen, gaan proberen te bellen, enz. Het is, kortom, niet uit te sluiten, maar ik denk dat bij een kaping er veel meer kans is dat iedereen netjes stil blijft zitten... | |
ace_eleven | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:58 |
Is dat 7 uur doorvliegen ou bevestigd? Nee toch? Is gewoon de 2e cirkel uit de op, het maximale bereik? | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:59 |
Precies. En dat onderzoeken bij ruim 200 man is niet simpel. | |
ace_eleven | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:59 |
myanmar is ook een van de weinige landen in de regio dat niet mee zoekt toch? ![]() | |
starla | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:59 |
Fok en wetenschappelijk gaat sowieso slecht slapen, maar dat terzijde. Vliegtuigkapingen zijn ook geen exacte wetenschap natuurlijk. Het blijft speculeren. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:00 |
Is dat niet gewoon omdat ze de mogelijkheden niet hebben? | |
Fierce. | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:01 |
Laatste status: MOGELIJKE KAPING, ZOEKGEBIED CENTRAAL-AZIE TOT AUSTRALIE Wat is het nou? Zet dan ook bronnen neer. | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:01 |
Als je het toestel al gevonden hebt hoeft dat ook niet natuurlijk. ![]() | |
mschol | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:04 |
stel het is daadwerkelijk een kaping: hoe snel zal de luchtvaart ervoor zorgen dat er niet uitschakelbare systemen komen zodat een vliegtuig altijd te tracken valt? 1 jaar? of eerder 20 jaar? | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:04 |
Lekker toontje. ![]() ![]() | |
mschol | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:04 |
onderin staan bronnen, niet helemaal handig, maar ze staan er wel | |
Fierce. | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:05 |
Wat is/was het doel van een kaping als ze nu nog steeds niet zijn teruggevonden? | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:06 |
Enige wat ik me kan voorstellen is dat het vliegtuig ergens voor gebruikt moet worden en dus nog niet bekend gemaakt kan worden. Denk aan Den Haag eind van de maand evt | |
Perrin | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:06 |
De kaping kan mislukt zijn als ze wilden gijzelen. Of ze wilden alleen het vliegtuig stelen? | |
Fierce. | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:07 |
Niks, vlegeltje. Het gaat niet eens mogelijk om een kaping, dus waarom staat het er? | |
Ludacriss | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:07 |
Als het de piloot zelf was dan kan hij toch besloten hebben dat ie meer benzine wilde meenemen? Dan zou je dus moeten checken of ie toch niet meer heeft getankt? | |
QBay | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:09 |
ALS het al een kaping is (wat dus nog totaal onbevestigd is) dan betekent dat dat het zeer professionele en getrainde kapers zijn gezien het feit dat er nog niks officieel is en er zelf geen wrak gevonden is. Als ze (de kapers) het nu al gelukt is, waarom zouden de kapers het dan geen tweede keer lukken? Ik zou als gastheer van de aankomende nucleaire top wel enigszins zenuwachtig worden van dit tafereel. | |
Fierce. | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:09 |
Geloof er niks van. Ik denk dat mensen het spannend vinden om te speculeren over een kaping, maar logisch is het echt niet. | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:11 |
Of inhoud vliegtuig... Weet jij veel... Alles ligt nog open. | |
mschol | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:12 |
apparatuur is volgens boeing bewust uitgezet (getuige het feit dat 2 apparaten afzondelijk van elkaar uit geschakeld) dat zou ik persoonlijk ook minimaal als een sterke indicatie voor een kaping zien | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:12 |
En jouw wil is wet? Jouw mening de ware? ![]() | |
ace_eleven | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:12 |
Gaat mogelijk wel om een kaping, er is gewoon niet veel duidelijkheid. Doe even relaxt en een beetje respectvoller tegen iemand die al een week zijn best doet alle mogelijkheden netjes uiteen te zetten ![]() | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:12 |
Zelfmoord is dat wel? | |
mschol | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:13 |
ach, het scheelt dat de inwoners van DH zelf hun stad nauwelijks meer in kunnen door al het gezeik... | |
kurk_droog | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:13 |
Het klinkt logischer dan zelfmoord wat ik vanaf het begin al grote onzin vond.. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:14 |
Gracias. ![]() | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:15 |
![]() Klein eiland, weinig inwoners en een start/landingsbaan... | |
QBay | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:15 |
Dus een onbekend vliegtuig valt des te meer op. | |
Fierce. | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:17 |
Is allebei onzin, maar het land ontkent zelf ook dat het om een kaping gaat | |
danos | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:18 |
Previously on Lost... | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:19 |
Ze ontkennen bijna alles... | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:19 |
Liever niet.....maar het was leuk jullie gekend te hebben. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:21 |
of een mislukte kaping, nou ja gedeeltelijk dan, succesvol begin kun je wel zeggen | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:22 |
Ah, 2 mogelijke scenario's zijn "onzin". Zomaar, omdat Fierce. (schattig naampje voor een tandenloos feministje) dat zegt. ![]() Lees je even in in de complexe materie, overzichtelijk samengevat in de OP. ![]() | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:23 |
303 vliegtuigen in 2011 geweest dus 1 meer of minder zal niet opvallen. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:24 |
Ook formaat 777? | |
Eyjafjallajoekull | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:24 |
Moeten ze wel opeens stealth technologie hebben toegepast, anders zitten er 3 straaljagers op zodra het ons luchtruim binnenkomt. (laat staan dat het eerst nog door talloze andere gebieden moet vliegen) | |
jaco | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:24 |
Iemand die een kaping voorbereid en uitvoert, is al niet 100% rationeel bezig. Uit historische kapingen blijkt dat dit middel zelden een oplossing biedt voor het probleem van de kaper. Veel vaker eindigt het met de dood of gevangenschap van de kaper. Het is gebleken dat een kaper inderdaad allerlei details rond de kaping minitieus kan voorbereiden terwijl deze niet of nauwelijks over de exacte afloop van de kaping nadenkt. Dit artikel gaat in op dit aspect met verschillende voorbeelden: http://www.themalaysianin(...)d-have-been-hijacked Dergelijk irrationeel gedrag is wel waarschijnlijker in het geval van 1 kaper in vergelijking met een groep. | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:25 |
Landingsbaan is 2,441 meter, een 777 kan daar dus makkelijk landen! | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:28 |
Ja, maar tussen kunnen en ook daadwerkelijk doen is nog wel een verschil. Als er normaal alleen cessna's en learjets op landen en er staat ineens een vermiste 777 met Malaysian Air bestickering, dan valt dat op. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:29 |
Dan was het ook wel opgeëist denk ik | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:31 |
Behalve als de piloten in het complot zitten... ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysian_Airline_System_Flight_653 It was the first—and is the second-deadliest—fatal air crash for Malaysia Airlines (as MAS is now known); with all 93 passengers and 7 crew killed instantly.[2][3] The flight was apparently hijacked as soon as it reached cruise altitude. The circumstances in which the hijacking and subsequent crash occurred remain unsolved. Ze zijn al eens gekaapt... | |
jaco | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:31 |
Nee. De premier Najib heeft gezegd: No confirmation that missing MH370 was hijacked. Dat is niet hetzelfde als: MH370 was not hijacked. | |
Speculant. | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:32 |
Dat eiland is Australie. Tenzij het 1 groot complot is kun je daar niet even stiekem onopgemerkt landen. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:34 |
Geloof het ook niet, als je daar iets wil proberen zijn er veel makkelijkere en effectievere mogelijkheden. | |
Me_Wesley | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:38 |
Transponder het vluchtnummer van een inkomende Air Malaysia op Schiphol laten voeren en op het laatste moment afwijken | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:41 |
Want twee identieke vluchtnummers in de lucht valt niet op? | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:41 |
Die andere word dan natuurlijk uitgezet door een andere kaper/terrorist... | |
Me_Wesley | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:42 |
Die ander laat je natuurlijk verdwijnen, dat is eerder ook gelukt. | |
Re | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:43 |
het is vooralsnog onofficieel naar buiten gebracht door iemand die dat niet mag doen, dat is eigenlijk alles wat we weten? | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:43 |
Oh ok, nee dan is het logisch verhaal ![]() | |
alpeko | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:43 |
Een week verder en nauwelijks iets wijzer geworden. Een technisch probleem valt voor mij nu wel af. In ieder geval niet als aanleiding van het verdwijnen. Dat is opzet geweest van crew of kapers. Zelfmoord op deze wijze is niet heel logisch maar valt niet uit te sluiten. Ik vrees echter meer dat er er groter doel achter zat of zit. | |
gebrokenglas | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:45 |
Ja, alleen jammer dat niemand (de groepering) daar melding van maakt. Of ze durven niet meer, of de groep die het vliegtuig gekaapt heeft is helaas samen met de (onbedoelde) crash ten onder gegaan en weet verder niemand ervan af. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:46 |
Er is toch helemaal geen noodzaak dat nu bekend te maken? Dat er niets bekend gemaakt is, is an sich geen argument tegen het scenario. Je houdt lekker 230 man vast in een loods ergens en onderhandelen maar. Wellicht is dat al aan de gang met de Maleisiërs, vandaar die tegenstrijdige berichten? | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:47 |
Dat laatste lijkt me stug, dan is de organisatie -laten we het ruim houden- 5 mensen. Hoe financieren ze de dat etc. Daarbij iemand aan de grond hebben in je organisatie lijkt me wel handig. | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:48 |
Is deze al geplaatst?
| |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:48 |
Kaping of actie van de piloot ..... die twee opties staan nu open. En tot de zwarte box is gevonden zullen we er niet achter komen. Zo simpel is het. @Pleun: Yep | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:49 |
En een kaping is zo geregeld: • als 2 gasten uit Iran voor "Oostenrijker" en "Italiaan" door kunnen gaan • waarom dan niet een paar kapers op valse paspoorten van Chang, Wang en Yang laten reizen...? | |
jaco | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:49 |
Zou dit mogelijk zijn? De kapers (al dan niet inclusief piloot) zijn het ruim binnengedrongen om kostbare lading te stelen. In hun ruimbagage hebben ze parachutes ingechecked. Met de parachutes zijn ze boven de Andaman eilanden of een ander onbewoond gebied het toestel uitgesprongen. Het toestel hebben ze op autopilot laten doorvliegen totdat de brandstof op was. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:49 |
Staat in de OP. ![]() | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:50 |
Jij hebt wel een erg rijke fantasie | |
gebrokenglas | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:51 |
Ik weet niet of het mogelijk is vanuit de cabine van binnenuit het ruim in te komen. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:52 |
Je zal dan toch ook wapens mee naar binnen moeten smokkelen of gif oid, om de 200 mensen gedeist te houden, en ik ga er vanuit dat dat een stuk lastiger gaat sinds 2011. Als dit een kaping is dan is de luchtvaart zo lek als een mandje vrees ik | |
Me_Wesley | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:52 |
Als ze de communicatie hebben uitgezet, zullen de zwarte dozen ook wel uitgezet zijn. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:52 |
Nee natuurlijk niet | |
opgebaarde | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:52 |
Jup kei makkelijk zo'n vliegtuig kapen | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:53 |
Sorry had ik even gemist.. de OP is overigens top ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:53 |
In principe zou deze James Bondactie kunnen, maar: • parachutes inchecken, valt dat niet op, denk je? • eruitspringen op welke hoogte en hoe zorg je te landen op een eiland? | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:53 |
Ik ben blij dat het huis van die captain doorzocht is, hopelijk zijn ze het spel niet vergeten. Ik acht de kans dat bij een huiszoeking sporen zijn gevonden van zijn eventueel plan. Dit is dusdanig goed uitgestippeld dat hij haast wel iets heeft moeten achter laten qua sporen, onbewust | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:55 |
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn, dat de piloot de kaper is. | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:56 |
Het word alweer bijna donker daar... | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:56 |
Dat zie ik ook wel als optie ja. Daarom denk ik aan een "kaping": piloot/co-piloot + kapers. Voordeel: de kapers hoeven niet te kunnen vliegen (de route in de Straat van Malakka zijn exact de vliegroutes) en de piloten worden dik betaald. | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:57 |
Als het een actie was van de gezagvoerder zou het me niet verbazen als de overige crew en passagiers niet eens door hebben gehad dat het vliegtuig van koers veranderde. Een kaping lijkt me toch minder logisch, omdat ik mij niet kan voorstellen dat het spoorloos verdwijnen dan zo gladjes was verlopen. Nee, zelfmoordmissie waarbij de inzittenden misschien niet eens doorhadden wat er gebeurde voor ze in de plomp vlogen lijkt mij toch wel plausibel | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:57 |
Daar het antwoord op geven kan pas als het vliegtuig ooit gevonden wordt. Nu zijn het speculaties. Ik acht de kans wel zeer aannemelijk dat de captain betrokken hierbij is. Hij was een goeie vlieger, hij heeft zich goed kunnen voorbereiden qua flight sim etc | |
gebrokenglas | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:58 |
Ik verdenk eerder de co-piloot dan de piloot. Maarja da's ook maar een idee. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:58 |
Kan het cabine personeel ook een stil alarm slaan bij bijvoorbeeld een kaping? Of kan dit enkel in de cockpit? | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:58 |
Mij zou dat wel verbazen... | |
opgebaarde | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:58 |
Waarom is het raar dat een piloot ook een vliegtuigspel speelt? | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:58 |
Of alle passagiers in het vliegtuig waren terroristen, inclusief de piloot! | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:58 |
![]() Kut, het plan was vroeg slapen, het is 5:00. ![]() | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:59 |
Ik niet. Als ik lees hoe er wellicht gevlogen is dan heb je heel wat ervaring nodig. De captain was zeer bedreven qua vliegen | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:59 |
De verkeerde blondine uitgenodigd ![]() | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:59 |
Dat vind ik minder waarschijnlijk... | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:00 |
Ik zit die passagierslijst al een week lang uit te pluizen voor een rondborstige blondine van 25, maar het enige wat ik zie zijn gooks. ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:00 |
Alleen in de cockpit. Als de transponder nog aan stond had een piloot het ding op 7500 kunnen zetten, da's de internationale code van een kaping (wikipedia). | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:00 |
Zover ik heb vernomen was hij hier obsessief mee bezig. Wilt natuurlijk niks zeggen. Maar hij KAN hier ook wel degelijk een goeie voorbereiding uit hebben gehaald. Hoeft inderdaad niet. We kunnen pas echt zeggen wat er gebeurd is na de vondst van de black box | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:01 |
![]() Dan is het die Nederlandse huisvrouw.....levensgevaarlijk zijn die ![]() | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:02 |
Dus stel er staan een paar kapers op, dan kan de piloot alarm slaan voor dat de kaper binnen staat. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:04 |
De co-piloot kan de gezagvoerder gedwongen hebben...of andersom? Al si dit natuurlijk dom speculeren ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:04 |
ja. | |
poemojn | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:04 |
Grappig, de term Al Quaida is nog niet gevallen, of wel? | |
alpeko | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:04 |
Kan ook best een eenmansactie van de piloot zijn of co-piloot. Dat hij plannen had om iets te raken? Ik beschouw dat dan echter niet als zelfmoord maar als terreur. En kapers onder de passagiers valt ook niet direct uit te sluiten. Er zijn genoeg eenlingen of kleine groepjes die zonder grote organisatie opereren. Denk aan Boston. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:05 |
Wat nou obsessief?? Serieus man, als normale mensen (die dus niet op FOK! zitten), zien hoe "obesssief" (ok deze week was heel ziek voor mij) mensen hier op FOK! rondhangen... Wat is er obsessief aan om te flightsimmen? Ik ben het met je eens dat het een aanwijzing kan zijn en zijn laatste level laden zou de plek van landing kunnen zijn, maar ik vind er niks raars aan, ik snap niet dat jij dat wel vindt? Het is een piloot? Hoeveel machinisten hebben niet een modelbaan? | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:05 |
Even een mogelijk dom vraagje tussendoor.. is het mogelijk dat er slechts 1 persoon in de cockpit was en dat de gezagvoerder tegen de co-piloot heeft gezegd: jongen, ga maar een tukje doen ik regel het wel. Of moet je altijd met minimaal 2 aan de besturing zitten? | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:05 |
Gelukkig niet, dus stop maar gauw weer weg. ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:06 |
Zie de filmpjes in de OP voor voorbeelden ![]() Daarna zou het een domme vraag zijn, nu niet. ![]() | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:06 |
Je kan beiden tukken... | |
gebrokenglas | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:06 |
Altijd 2. | |
Palomar | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:07 |
ze zullen vast een keer naar het toilet moeten op een lange vlucht, dus lijkt me dat er dan even 1 piloot in de cockpit zit. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:08 |
Ik heb dat gehoord op tv dat hij bijna zijn hele vrije tijd daarmee bezig was. Dat noem ik obsessief spelen en niet gezond. Of dat waar is weet ik natuurlijk niet, het blijft immers media. Hier op FOK! zijn inderdaad de laatste week ook veel mensen obsessief bezig over dit onderwerp. We zullen ons moeten neer leggen bij het feit dat het of een piloten actie is of een kaping en dat het pas duidelijk wordt als er officieel nieuws naar buiten komt, of de blackbox naar boven komt. We moeten ons niet laten mee sleuren in speculaties, ook dat is niet gezond. | |
RVer | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:09 |
![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:09 |
Wat jij allemaal wel of niet moet weet ik niet, maar dat je nog voor anderen durft te spreken... Speculeren is leuk en juist gezond want al die scenario's bedenken scherpt je geest. Ik vind dat je nogal snel oordeelt over mensen...:X | |
RVer | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:10 |
Gister zeiden ze op CNN dat het met minimaal 2 man moet zijn gebeurd, 1 iemand heeft in de laadruimte ergens onderin iets uitgezet, handmatig | |
poemojn | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:11 |
ok ![]() En Pakistan, Afghanistan, Iran? ![]() | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:11 |
In het laadruim?! Kun je daar komen mid-air? | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:12 |
AIVD ook niet ![]() | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:12 |
Waarom? Als ze nog meer van dit soort acties in petto hebben is het verstandiger nog even je mond te houden. | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:12 |
Volgens mij wel. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:13 |
Ik zou een bontjasje aandoen. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:13 |
Nu in elk geval ![]() | |
RVer | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:13 |
Er was iets elektronisch verwijderd, onderin het vliegtuig | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:13 |
even misschien wel? Stiekem niet. Maar tegen de tijd dat ze weer doorhebben welke je richting je daarna op bent gegaan zijn we minstens 2 dagen verder. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:14 |
Ik vind het best interessant om hier te volgen, laat ik dat voorop stellen. Maar mijn inziens kan men zich ook laten leiden door speculaties. Zoals nu .... het kan een kaping zijn, het kan de piloot zijn. Daar kun je over na gaan denken maar niemand hier kan dat op gaan lossen. En ook niemand hier op FOK! zal de eventuele landplaats oid gaan vinden | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:15 |
Zolang je dat niet pretendeert is er niks aan de hand toch? | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:15 |
Heb ik godverdomme voor niets in mijn achtertuin lopen zoeken? | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:15 |
Onze Andaman. | |
poemojn | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:15 |
Mooi. We moeten met onze speculaties toch wel een beetje een voorsprong houden op de autoriteiten, vind je niet? ![]() | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:16 |
Nu pas het huis van de gezagvoerder doorspitten ![]() | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:16 |
![]() | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:16 |
Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Maar ja blijkbaar zijn er ook daar mensen die de piloot hoog in het vaandel hebben en denken dat een piloot een ubergod is | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:17 |
wat een gebied ook | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:17 |
Ik vrees dat er meer aan de hand is. Dit gaat verder dan cultuur. Men weet meer of heeft al losgeldeisen ontvangen ofzo. | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:17 |
De reden dat dit onderwerp blijft boeien is dat het de fantasie prikkelt.. op basis van de informatie die we krijgen via allerlei kanalen, bedenk je je eigen theorie.. en dan is het afwachten welke theorie uiteindelijk de juiste blijkt te zijn. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:18 |
Denk ik ook, weet niet meer waar het gezegd werd vanochtend, maar communicatie gaat nu ook alleen nog maar via de overheid. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:18 |
Hypothese, maar inderdaad. | |
Speculant. | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:19 |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:19 |
De reden daarvoor is dat een technisch mankement wordt uitgesloten en er sprake is van een 'criminal act' | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:20 |
Ja ok, maar denk je dan ook niet, dat sommige informatie bewust wordt achtergehouden? | |
gebrokenglas | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:22 |
Kan zeker. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:24 |
Klopt, maar de kunst is ook om af te strepen zover wij kunnen oordelen. Nu blijven er allerlei complot theorieën bestaan en gaat alles zijn eigen leven leiden. | |
gebrokenglas | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:26 |
Als iemand iets te veel fantasie gaat hebben wordt diegene door andere users hier wel weer gecorrigeerd. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:26 |
Ik ga daar wel vanuit. Niet alleen vredelievende FOK!-users luisteren mee. | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:27 |
Precies, al lijkt het me redelijk obvious dat het een uiterst slim geplande en uitgevoerde zelfmoordvlucht is van de piloot. Vraag me wel af of passagiers of stewards/stewardessen het door hebben. Als passagier zou ik het toch vreemd vinden om over zee te blijven vliegen ipv over China, wat normaal zou moeten gebeuren tijdens deze vlucht. Ligt er wel natuurlijk aan hoe de weersomstandigheden zijn om enigzins in de gaten te hebben waar je vliegt, maar goed dat terzijde. Niet dat crew en passagiers veel kunnen doen omdat de piloot waarschijnlijk na het uitschakelen van zijn buddy de deur dicht houdt en niet reageert op wat er verder achter hem in het vliegtuig gebeurt. Moet hem wel een kick geven om in zo'n machtig aluminium geval met 200+ passagiers te doen wat je hebt uitgepland. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:28 |
Dat moet ook kunnen. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:28 |
Ik ben geen psycholoog, maar dat klinkt meer als het gedrag van een zelfmoordterrorist dan iemand die levensmoe is. Niet dat het effect anders is. | |
Gisteren. | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:30 |
Onboard flight system kan je zo uitzetten. In dit geval al helemaal aannemelijk, als zelfs de transponders handmatig uitgezet worden. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:30 |
Deze piloot heeft, als hij degene was die dit heeft veroorzaakt, heel wat te weeg gebracht in heel de wereld. De vliegtuigangst zal bij mij veel mensen weer toegenomen zijn, bij mij ook zeg ik eerlijk. | |
Gisteren. | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:30 |
Vlieg met de KLM, niks aan de hand. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:31 |
Een Nederlandse piloot kan toch ook door draaien? | |
oompaloompa | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:32 |
Yeap, er is niet heel veel onderzoek naar zelfmoordacties (omdat de serieuze acties best vaak lukken) maar over het algemeen is zelfmoord iets impulsief en zijn depressieven nogal ongemotiveerd om iets te doen, laat staan zo'n heel plan uitwerken. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar je hebt gelijk dat dit heel erg afwijkt van het "normale" zelfmoordplaatje. (dat is er van uitgaande dat de andere informatie correct is) | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:33 |
Gek eigenlijk, maar ik zou zo in een vliegtuig stappen. Maar sinds 1987 doe ik geen stap op een boot. | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:33 |
Nou, ik moest denken aan die trieste kindermoord van vorig jaar.. die vader had ook alles tot in de puntjes voorbereid om zijn kinderen spoorloos te laten verdwijnen. Dit doet me er sterk aan denken, alleen gaat het nu om een vliegtuig met meer dan 200 inzittenden. | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:34 |
Kans is erg klein... En gebleven... | |
oompaloompa | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:35 |
Daar was de zelfmoord niet het doel maar het middel. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:35 |
Oh zo, ja ik denk dat daar vooral meespeelde dat die man dacht over zijn ex. Als ik ze niet mag, dan jij ook niet. Maar goed, je hebt gelijk, helemaal uitsluiten kun je het niet. | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:36 |
Misschien is dat nu ook het geval | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:36 |
Ik ook, Met name op het gebied hoe mensen dwangmatig kunnen speculeren / waarheid willen achterhalen. | |
oompaloompa | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:37 |
Zeker, maar dan moet er nog ergens een motief zijn :p | |
Johnny-V | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:37 |
Stiekem hoop ik dat het geen anticlimax wordt | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:38 |
Ik hoop stiekem dat het geen kaping is. Als je dit voor elkaar kan krijgen als kaper dan is het hek van de dam op gebied van veiligheid etc | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:38 |
Zelfmoord versus kaping is ook economisch helemaal niet logisch. Je kan 500 miljoen verdienen met je waardevolle lading, met losgeld nog veel meer. Dan zou het toch zonde zijn het zomaar in zee te laten storten? Pas als die piloten es wat beter doorgelicht worden (en dan niet omdat ie leuke dames uitnodigde of lekker kookte), kan je die zelfmoord beter benaderen denk ik. Zo zonder informatie stellen dat het "doodnormaal" (ja, ik chargeer) is dat een piloot eventjes zelfmoord en 238 andere moorden pleegt, vind ik wat moeilijk te verteren. Hoeveel buschauffeurs hebben zo zelfmoord gepleegd? En die hebben er doorgaans wat meer reden toe ook... | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:39 |
Ach dat is altijd bij verdwijningszaken.. er zijn ook mensen die mee helpen zoeken door satellietfoto's te bestuderen.. dat gaat me dan weer wat te ver ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:39 |
Misschien zit die dwangmatigheid meer bij jou dan bij die anderen? Anderen vinden het gewoon boeiend, wellicht? | |
Gisteren. | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:39 |
Ach wij mensen hebben graag controle. In een vliegtuig zitten, hoog en snel, is controleverlies.. zal altijd wel een gedeelte zijn dat angstiger wordt... "Als als als als", dit zie je bijna niet bij treinreizen. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:39 |
Inderdaad, ik zag er eergisteren een op tv. Die man bestudeerde bijna de hele dag de beelden. Absurd | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:41 |
Boeien en dwangmatig zit heel dicht bij elkaar. Nachtenlang wakker blijven, vragen om dm verzoek bij info vind ik dwangmatig. Maar dat is mijn mening. We horen het wel als er meer duidelijkheid is. Zo simpel is het. Er staat hier echt niet iemand op die kan zeggen: "hier staat het vliegtuig" | |
HiZ | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:41 |
Herald of free Enterprise ? Ik weet steeds minder wat ik van deze toestand moet denken. Nou ja, in ieder geval denken ze nu de juiste oceaan om te zoeken te weten. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:41 |
Ik had na een half uurtje die zee wel gezien. Niks gevonden op 1000 tegeltjes van 0,15 km[sup]2[/sup]. | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:41 |
Ik denk dat men wel vaart zal gaan zetten achter een passief traceer-systeem vanuit satellieten waarbij dezelfde gegevens worden uitgewisseld als de combinatie SSR en transponder, en misschien zelfs nog wel meer, zoals vlucht data opslag op afstand. Goed werk die spoilers TS. TopOP (yeah). | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:43 |
achteraf is dat zo, door de bizar gefragmenteerde en tegenstrijdige berichtgeving. Er lezen heel veel mensen mee hier, zoek maar met Google en FOK! staat bijna bovenaan. Ik ben toevallig veel online, dat is volgende week heul anders...;) | |
poemojn | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:45 |
hoeveel mannen laten graag hun vrouw rijden als ze zelf ook in de auto zitten? ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:45 |
De FAA gaat met drone-technologie het hele vliegverkeer op afstand regelen. ![]() grazie | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:45 |
Klopt, maar als je het nader bekijkt staat er hier net zoveel weinig zinvols als in de media. Hier is het antwoord ook niet te vinden net zoals in de media. Het antwoord is er namelijk nog niet. Ieder heeft om bepaalde rede zijn eigen visie hierop en wat de juiste is zal pas duidelijk worden als de blackbox is gevonden. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:47 |
Mij ook, zeker mensen die vaker boven maleisie hebben gehangen moeten dat dan wel hun eigen land herkennen, dat ze daar weer boven hangen nadat ze al boven water zijn geweest klopt dan niet. Dat heb je toch wel door. | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:47 |
Het grappige is dat het antwoord wel in deze topic te vinden is.. alleen is het nog de vraag welk antwoord het juiste is. | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:48 |
Verschil met een buschauffeur en een piloot is dat de laatste echt macht heeft en een mooi plan in elkaar kan smeden waarmee ie al dan niet postuum aandacht krijgt. Een buschauffeur kan hooguit spectaculair zijn bus in een ravijn rijden. Iets wat al veel minder aandacht krijgt dan een vliegtuig wat een week lang onvindbaar is. | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:48 |
Het was nacht.. dan slapen veel mensen lijkt me. Op 10 km hoogte kan je ook weinig zien denk ik.. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:48 |
Er is niet zoiets als HET antwoord, maar de combinatie van onze speculaties zou daar wel naar kunnen leiden. Natuurlijk hebben wij niet alle info, maar dat heeft niemand. Ik daag je uit elders op internet net zo'n overzicht te vinden als FOK! heeft. ![]() Wat ook nuttig is, zijn de historische kapingen, zelfmoordpiloten en andere vliegtuigongelukken. Die filmpjes vertellen je heel veel over wat wel en niet mogelijk is. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:49 |
Het probleem is dat je hier mensen hebt die aan de piloten en luchtvaart kant staan onder het motto: "de kans op een zelfmoord actie acht ik zeer klein" Je hebt ook mensen die meer kaas hebben gegeten van het psyche van mensen en denken: "die piloot die kon het wel eens gedaan hebben (grootheidswaan, ongelukkig, obsessie etc etc)" Beide willen hun mening kenbaar maken en deze dan ook verdedigen. Veel mensen zien door het ver door denken over een situatie dan ook niet meer de realiteit. Dat zie ik hier deels gebeuren. Ook door mezelf. Daarom wacht ik nu gewoon wat de officiele berichtgeving gaat zeggen. Vroeg of laat. Neemt niet weg dat ik dit interessant vind hier en dat ik respect heb voor de mensen die de OT op de rit hebben gezet. Goeie OT, maar niet zinvoller als de media | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:51 |
De crash van SilkAir vind ik wel een bijzondere.. alles leek te wijzen naar zelfmoord door de piloot maar onderzoek door een Amerikaanse advocaat zou hebben aangetoond dat het een technisch mankement was. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:51 |
Die route wordt op de schermpjes in de stoelen gewoon constant laten zien. Behalve als de communicatie uitgeschakeld wordt, lijkt me. En was dat niet precies het moment dat het van de radar verdween? ![]() Die U-turn merk je wel, lijkt me. Die rare bocht in de Straat van Malakka ook. Maar inderdaad, 's nachts slapen veel mensen en zie je weinig buiten. | |
Oud_student | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:51 |
Mij ontgaat volledig het "nut" van zelfmoord plegen op deze wijze. De kapers van 9/11 deden een veel spectaculairdere zelfmoord actie, die ook nog eens nut voor hun ideologie had. Behalve wanneer de piloot volslagen krankzinnig is (geworden) acht ik zelfmoord zeer onwaarschijnlijk. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:51 |
Jep, vanmiddag gezien. Die gaat nog in de OP, dank voor de herinnering. | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:52 |
Maar als de zon opkomt (paar uur later weer net voordat het vliegtuig gaat landen in Peking) en je wakker wordt, dan moet je gewoonweg boven China vliegen ipv over zee. Mij zou het denk ik wel opvallen, al is het vanuit een vliegtuig best lastig te zien waar je eigenlijk vliegt. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:54 |
En dan, als het al opvalt? Je kan als passagier geen alarm slaan. Wat meer opvalt is als het een kaping zou zijn geweest, dat gaat niet geluidsloos. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:54 |
Je roept als captain even dat er turbulentie is en hobbelt je vliegtuig de hoek om. Geen idee of dat zo werkt, maar als je maar hard genoeg hobbelt, is iedereen druk met andere dingen. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:56 |
Uiteindelijk zal iedereen het wel merken. Als hij echt nog 7u is doorgevlogen, valt het ook wel op als je dan nog steeds niet in Peking bent. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:56 |
Is deze trouwens echt van de avond van de vlucht? | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:56 |
Ik speculeer lekker mee, maar het lijkt me inderdaad dat de piloot volledig krankzinnig is geworden. Ik kan me wel voorstellen dat sommige piloten dat soort machtsgedachten kunnen hebben over hoe zij een vliegtuig met honderden passagiers hun wil kunnen opleggen en bizarre dingen kunnen uithalen. Dat ze het daadwerkelijk uitvoeren is een tweede, uiteindelijk wint het gezond verstand natuurlijk bij het overgrote deel van de piloten, maar je hoeft maar één lunatic zoals wellicht deze te hebben, die zijn gedachten echt in de praktijk brengt. | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:57 |
Ik ben heel nieuwsgierig waar de zoektocht zich contrentreerd. Jammer dat Marine Traffic Live, op de Malacca Strait na, daar blind-spots heeft. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:58 |
maar die kapers hadden een terroristisch doel | |
Loekie1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:58 |
Kortsluiting in het hoofd van de piloot? | |
Oud_student | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:58 |
Een ander aspect is dat informatie wordt achtergehouden omdat de diverse militaire autoriteiten geen inzicht willen geven wat en hoe zij het luchtruim controleren. Waarom is er trouwens niet direct op het moment dat er geen transponder signaal meer was door de luchtmacht (van diverse landen) ingegrepen? (jachtverkenners plus radarvliegtuigen) | |
alpeko | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:58 |
Voor een zelfmoord als in geen zin meer in het leven hebben is dit wel heel ongewoon. Zelfs mensen die zelfmoord plegen willen hun nabestaanden niet in het ongewisse laten. En zoveel mensen meenemen is ook ongebruikelijk. Dit lijkt me geen gewone zelfmoord als de piloot de schuldige blijkt te zijn. Veel te veel moeite en nasleep. Dit neigt veel meer een terreurdaad of chantage/wraak naar bijv. de werkgever. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:59 |
Juist dit. Zie je dit terug als je een foto van hem ziet? | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 11:59 |
Ja, had deze al es gezien. Hoezo, is het een opvallend filmpje? | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:00 |
Geschiedenisboek willen halen. Zijn naam 200 jaar nog bekend is. Daarnaast laten denken op een kaping, juist om zijn familie te beschermen. Als hij zo de zee in was gestort had je je familie ook te grazen genomen onbewust. Dan zal iedereen praten over de ouders van de captain | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:00 |
(Lijn)piloten ondergaan regelmatig psychologische en medische keuringen. | |
Geralt | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:01 |
Spoilers in de OP; thanks! ![]() Nog steeds een lange OP trouwens ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:01 |
Jij ziet hem logischer als "fanaat" achter zijn stuurknuppel in zijn sim zitten een zelfmoordactie te plannen dan als medekaper om een enorme slag in waardevolle zaken (vliegtuig, losgeld, lading?) te slaan? Dat lijkt me nogal tegen de menselijke geest ingaan? | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:01 |
ze waren een uurtje onderweg...ik denk niet dat dan bijna iedereen al slaapt. Zie je op 10km hoogte niet of je over een zee vliegt of over land / eiland? | |
alpeko | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:02 |
Is hoogst ongebruikelijk. Megalomaan zijn en zelfmoord plegen passen niet bij elkaar. Zeker niet met deze afloop. Dan verwacht je een spectaculaire crash a la 9/11. Zie ook Breivik. Pleegde ook bewust geen zelfmoord. Past niet. Plus dan zaai je geen onduidelijkheid. Nu bestaat de kans dat we nooit gaan weten wat er is gebeurd. Lekker punt maak je dan. Of zijn plan moet zijn mislukt. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:02 |
Nee, 's nachts niet, al moet bij helder weer het verschil tussen steden en water met bootjes wel te zien zijn. | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:02 |
Precies dit ja.. combinatie van geen zin meer hebben in het leven en een statement willen maken naar de mensheid.. op deze manier krijg je postuum bijzonder veel aandacht en dat zal wel de bedoeling zijn geweest.. maar goed het blijft speculeren, al betrap ik mezelf erop dat ik nogal blijf vasthouden aan dit scenario ![]() | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:03 |
Nee, ik zie hem als verdachte. Dat kan in de zin van zelfmoord maar ook in de zin van kaping. Wellicht ben ik hier niet duidelijk in genoeg geweest, excuses | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:03 |
Dat wilt niks zeggen. Ik heb met TBS mensen gewerkt, daar kwam vaak psychologisch niks uit maar bij 3 maanden observering wel. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:04 |
nou dat weet ik niet ![]() ![]() Ik weet niet wat normaal is. Niks aan de hand waarschijnlijk. Maar dat ding piept toch? Er wordt even gevoeld en hij mag doorlopen. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:05 |
Ok ik ook, maar dan geen zelfmoord. ![]() Wat ook nog kan: staking van het personeel van Malaysia Airlines. Ze zetten die kist aan de grond, maken hun eisen kenbaar en nu is Malaysia "hard" naar ze op zoek zonder in de media ruchtbaarheid te geven aan hun eisen. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:07 |
ik zie vaak wel het verschil, maar ja ik let dan ook niet op hoe hoog ik vlieg | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:08 |
Inderdaad, nu je het zegt. Wat zou dat zijn | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:09 |
Hij heeft zijn badge op. Zit ook metaal in. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:10 |
en dat fouilleren stelt ook niks voor | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:10 |
De co niet dan? | |
Loekie1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:10 |
Misschien was de piloot geobsedeerd door de Bermudadriehoek. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:10 |
Kan van alles zijn. Mijn moeder heeft jaren een metalen opbouw onder een kroon gehad. Elke vlucht was het raak ![]() | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:11 |
dus die man kan van alles meenemen onder het mom 'tis mn badge'? en de co had die niet op? | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:11 |
Ik denk dat als je al 1:40 uur strak 025 hebt gevlogen, dan draait naar 040 en dan opeens naar 263, denk ik dat je dat eerder merkt dan wat je uit het raampje ziet... | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:12 |
Je kan zien waar op het lichaam de metaaldetector uitslaat. Dan gaat daar een lampje branden. Als het bij zijn voeten is, is het niet zijn badge. Ook geeft de detector aan of het veel of weinig is. Een gigantische uitslag kan ook geen badge zijn. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:13 |
Die gasten nemen hele pakken drugs mee, wat denk jij? ![]() Zeker na deze week kan je toch niet meer zeggen dat deze "controle" je verbaast? mijn aansteker verstop ik meestal en 80% van de vluchten gaat ie gewoon mee in de handbagage. Voor crew is het allemaal nog veel makkelijker. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:14 |
Eczeem? | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:14 |
Ik zou ook gek worden van 3 maanden observatie ![]() | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:14 |
Ik schrik van deze slechte controles. En betwijfel naar aanleiding van hetgeen wat we nu weten of de badge piept. Het KAN in deze ook iets anders zijn | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:14 |
Een piloot kan deze manoeuvres via de intercom altijd afdoen als ontwijken van een onweersbui of een technisch mankement waardoor je terug moet keren of ergens anders een noodlanding maken. Ik zou het dan als passagier ook nog geloven, pas na een uurtje of twee als je ziet dat je boven de zee hangt ipv land, zou ik me zorgen gaan maken. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:14 |
Het is in elk geval wel duidelijk te zien, dat ze niet laveloos naar binnen gedragen worden. Ook dat kwam nog weleens voor. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:15 |
Doe je daar geen zinkzalf op.......dat is toch ook een metaal ![]() | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:17 |
De huidige exposure is enorm. Als de kaper het vliegtuig 'gewoon' in zee had laten storten dan was iedereen het nu alweer vergeten.. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:17 |
Hihi zinkzalf.
| |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:17 |
De co piloot heeft zo te zien ook een badge om, en geen piep | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:18 |
En zijn het aliens geweest? * Blijft maar checken* | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:18 |
Maar stel, ik ben piloot en wil een vliegtuig kapen....om mijn co-piloot uit te schakelen, zou ik eerder GHB in zijn koffie doen ofzo, dan het risico nemen een wapen mee te smokkelen. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:18 |
nou toch wel een beetje verbaasd Komt misschien ook omdat ikzelf en mijn bagage altijd (bijna altijd) goed nagekeken wordt. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:19 |
![]() Die had ik zelf niet eens door.....en hier is het middag ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:19 |
| |
MrBanaan1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:20 |
Jongens mijn god wat gaat dit snel. Wil je eens uitslapen mis je weer een heel deel ![]() ![]() | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:21 |
En toch mis je niks! Knap he! | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:21 |
Er zijn een paar nachtbrakers actief geweest.. | |
MrBanaan1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:23 |
Dus, vooral onzin enzo? Niks noemenswaardigs?? Jammer vind ik dat, komt de reeks.het nieuws niet ten goede. | |
HiZ | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:23 |
Op en neer voel je ook wel. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:28 |
Nou ja, er wordt nu iets gerichter gespeculeerd, over technische defecten gaat het bijna niet meer. Beetje zelfmoordtheorien en verder over de vermeende kaping. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:28 |
Als je zoiets van plan bent zou het me niks verbazen als je iets van een wapen mee smokkelt. Je ziet dat de controle niks voorstelt. Wellicht geen pistool, dat zou opvallen. Maar denk aan een mes oid of spuit | |
Loekie1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:33 |
In 2001 was de copiloot 14. Hij kan zich in het geheim ontwikkeld hebben tot zelfmoordterrorist. | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:35 |
![]() | |
Starm | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:36 |
Eindelijk een feit in dit topic | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:42 |
Ja inderdaad. Een spuit vinden ze denk ik niet eens en een mes kun je nog wel een verhaal bij verzinnen. En dat een kaping niet is opgeëist is eigenlijk wel logisch. Wat het doel ook geweest is, het is waarschijnlijk mislukt, als je het dan nog eens wil proberen op een andere manier. Ga je nu niet roepen, wij waren dit en dat van plan. | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:43 |
Dit is een speculatieve speculatie | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:43 |
Maar goed, genoeg gespeculeer voor mij voor nu. Tot later ![]() | |
Drebbelman | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:50 |
Enkele feitjes uit de laatste persconferentie:
![]() Bovenstaande info zijn als feiten gebracht. Het laatste radar contact is dus inderdaad ten westen van Maleisië geweest. Vervolgens is het signaal, 7 uur later(!) ergens langs die lijn die aangegeven is in het plaatje opgevangen. Dan heeft het vliegtuig dus na het laatste confirmed radar contact dus ofwel een sterke bocht naar het noorden of naar het zuiden gemaakt. Het naar het westen vliegen lijkt dan onlogisch. ACARS is kennelijk als een van de eerste dingen uitgeschakeld.Waar baseren de Amerikanen die ontvangen pings dan op? Ik dacht dat dat om ACARS ging? Een optie die ik nog nergens ben tegengekomen is dat dit een grote afleidingsmanoeuvre kan zijn. De PM zegt zelf dat het vinden van het vliegtuig prioriteit heeft, en national security even op het tweede plan staat. Tegelijk zijn de meest geavanceerde vliegtuigen, boten en satellieten, van oa China, US etc, allemaal met hun ogen gericht op dit deel van de wereld. Als ze daar zijn, kunnen ze niet op andere plekken zijn, wat terroristen wellicht kansen biedt. Nog iets. Op avherald staat dit: Welke van de twee is het nu :S | |
Gisteren. | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:03 |
Trouwens, die 7 uur is haalbaar met intentie en kennis. De RR's kunnen op een nóg efficiënter toerental worden gezet dan het toerental tijdens een "normale" revenue flight (deze wordt normaal gezet op max. revenue/tijd). Dit toestel is wel richting het westen gevlogen, dus de straalstroom is geen benefit geweest. Hypothese: Dan is er dus getracht zo zuinig mogelijk te vliegen. Anders draai je geen 7 uur mee. Dan is de vraag, waarom wil je zo zuinig mogelijk vliegen? Meest voor de hand liggende reden zou zijn dat je een bepaalde plaats van bestemming wil bereiken (en dat is niet de zeebodem). | |
mschol | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:05 |
t.b.h. denk ik dat het vinden van het vliegtuig het nationale security beleid is als ze zo zeker zijn dat het allemaal bewust is gedaan... | |
Gloorbek | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:05 |
Zo'n net en uitgewerkt OP, (wat ideaal is om op de hoogte te blijven van dit mysterie) mist eigenlijk nog een header. Misschien is dit wat.. ![]() | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:06 |
Haha vet ![]() | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:06 |
nice | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:07 |
Bazige plaat ![]() | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:09 |
Zijn ze er nou nog steeds over bezig dat het vreemd is dat een piloot een flightsim heeft thuis? | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:10 |
Vraagje voor de vliegtuigdeskundigen: Een vliegtuig zinkt toch vrij gemakkelijk in min of meer één geheel als je met een hoek van pakweg 30 graden de zee binnenvliegt? Wellicht dat de vleugels afbreken... Of heb ik dit mis? Anyway, dit kan het terugvinden toch bizar lastig maken als het nauwelijks uit elkaar gespat is en op de zeebodem ligt. In het geval van piloot is doorgedraaide lunatic zou ik het aantal zichtbare brokstukken willen minimaliseren... | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:11 |
Goede post. Mooi dat ze eindelijk wat concreter worden. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:13 |
Wat ik heb begrepen blijft er sws niet veel drijven, een debris veld bestaat meestal uit hoofdkussentjes, lifejackets en heel klein 'puin' . Daarom is het moeilijk zoeken op zee. | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:14 |
Ik ben niet echt thuis in het vliegen maar zou de verandering in hoogteverschil niet gebruikt kunnen zijn om een betere wind te zoeken, wat zou helpen verder door te kunnen vliegen? | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:14 |
Wat ik heb begrepen is dat het bijna onmogelijk is om een vliegtuig volledig intact te laten zinken. De kop en/of de staart breekt sowieso meestal, afhankelijk van waar de point of impact ligt. | |
cemeteryslut | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:15 |
Ik weet niet of deze al was gepost, sorry!![]() | |
Gisteren. | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:16 |
Zeker weten. Zoals ik al zei zijn waarschijnlijk ook de motoren op het meest efficiente toerental gezet. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:18 |
Maar dan is het ook weer raar dat 1 minuut later het vliegtuig op 23000ft vloog...Lijkt toch alsof er iets mis is met die metingen. | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:20 |
Hoe hoger, hoe ijler de lucht en dus hoe lager de luchtweerstand, maar het waait ook harder in hogere luchtlagen. Het hangt er dus een beetje van af, maar doorgaans zet de ijlere lucht meer zoden aan de dijk dan een hardere wind, tenzij je met een jetstream tegen te maken hebt. | |
Loekie1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:20 |
Het kan zijn dat de piloot nog even de bloemetjes buiten wilde zetten voor de zelfmoordactie, vandaar het damesbezoek in de cockpit en nog even alle kanten op vliegen, hoog en laag, met het vliegtuig. Passagiers hebben vast gedacht dat ze droomden. | |
mschol | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:21 |
![]() | |
Drebbelman | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:22 |
Piloot:'Hey, dat is de stuurknuppel die je vast hebt hoor' | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:22 |
Maar deze keer gingen ze wel echt dood in hun dromen. | |
Loekie1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:25 |
Dat weet je nog niet zeker maar de kans is wel 99 procent. | |
__Saviour__ | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:28 |
Of het is een zeer groots opgezette stunt om de nieuwe 4K uitgave van Lost te promoten | |
MrBanaan1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:30 |
![]() Reality versie zeker. Echt vleigtuig, echte crash, echte mensen. Als ze niet dood zijn door de crash. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:38 |
Een van de dames zat misschien op de verkeerde knuppel ![]() | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:44 |
Het zoekgebied is plotseling wel immens geworden. Hopelijk kunnen ze nog achterhalen van waaruit het laatste signaal verzonden is anders zou het nog wel heel lang kunnen gaan duren voordat die kist gevonden is. | |
MrTorture | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:44 |
Lijkt mij wel de meest waarschijnlijke verklaring. Daarnaast lijkt me dit het zelfde systeem als het systeem dat rond 8 uur in de morgen nog een signaal oppikte. Als dat systeem werkt met vectoren (positie, richting, snelheid) en om 8 uur alleen een ping oppikte, dus zonder de vector-informatie, hoe gaat het dan om met die gegevens? Als het er dan vanuit gaat dat de vectoren nog actueel zijn (want niet gewijzigd), denkt-ie dus dat er 7 uur lang in de laatst bekende richting met de laatst bekende snelheid is gevlogen. Zo kom je wel op een schatting van zowel Australië als Kazachstan. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:49 |
Wie pakt de OP? | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:58 |
Ik vind het best. | |
kurk_droog | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:59 |
Misschien kaap ik hem wel. Die OP is veel te groot namelijk, niet normaal. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:59 |
Ah je bent er ![]() | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:00 |
Doe maar, die gare Colombiaan ligt nu toch te slapen ![]() | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:00 |
Als je 'em kaapt niets deleten pls Kurk_droog | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:00 |
heb 'em bijna | |
kurk_droog | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:00 |
eins |