Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 12:17 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
Anno1982 | vrijdag 13 december 2013 @ 12:21 |
Hmm 'spontane ontkoppeling', oftewel ze hebben het ding niet helemaal lekker gecombineerd? Tijd om die kloterige BSI-koppeling af te schaffen? Altijd ellende met die dingen. En waarom niet verder rijden in twee delen dan? Als alleen de koppeling het probleem is... | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 december 2013 @ 12:23 |
Als ik het goed heb zit er geen scharfenbergkoppeling op die dingen, toch? | |
Frozen-assassin | vrijdag 13 december 2013 @ 12:23 |
![]() Waar halen we nog een conducteur vandaan? Waar halen we nog een machinist vandaan? Onmogelijk | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 12:25 |
Tijd om gewoon te KIJKEN wat je doet en de boel goed te combineren. Zoals meestal overigens probleemloos gebeurt. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 13 december 2013 @ 12:27 |
De BSI-koppeling zit bij DDAR en DDZ voorbij de buffers. Bij het combineren moet je daar dus doorheen drukken en dat vergt wat snelheid. Als je dat niet doet lukt het combineren niet. Daarom zijn er regelmatig problemen met het combineren van die dingen. Dat heeft waarschijnlijk niets met dit incident van doen. | |
Duvel | vrijdag 13 december 2013 @ 12:30 |
In het begin van DD-AR gebeurde dit ontkoppelen ook een paar keer, heeft nog best wat gekut gekost (ander smeervet). | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 december 2013 @ 12:31 |
Er is geen enkel ander materieel waarbij koppelen zo vaak fout gaat als bij deze meuk. | |
Anno1982 | vrijdag 13 december 2013 @ 12:32 |
Je bedoelt een machinist met voldoende technisch inzicht om te begrijpen waarom de koppeling niet werkt of zoals ze zeggen 'spontaan ontkoppelt'? Onmogelijk, het beleid van NS is juist de machinisten technisch zo dom mogelijk te houden ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 12:36 |
Kom op jongens, laten we nou niet doen alsof het een godswonder is elke keer als dit goed gaat. 999 van de 1000 keer gaat dit gewoon goed, en waarschijnlijk nog wel meer. Hoe vaak is dit de afgelopen jaren gebeurd? Nu Nijkerk, Sassenheim vorig jaar een keer, bij Meteren in 2007 geloof ik, maar dat was ICR, dat was gewoon een schroefhaakkoppeling. Laten we het nou niet overdrijven ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 12:36 |
Hihi, Fles en "niet overdrijven", wonderen wereld nog niet uit etc ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 december 2013 @ 12:49 |
Gloeiende, moet ik eens met de trein van den haag naar breda ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 13 december 2013 @ 12:51 |
Haha chef, ik dacht precies hetzelfde ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 13 december 2013 @ 12:55 |
En ik dacht nog "laat ik hem maar niet inkoppen". ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 12:58 |
Ach ja, van een beetje zelfspot gaat niemand dood ![]() | |
bork | vrijdag 13 december 2013 @ 13:03 |
Het nog helemaal niks met Google Indoor View bij die Nederlandse stations, wat is dat nou! ![]() Een overzichtje wat je wel momenteel kan bekijken staat: hier | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 13:04 |
Die NS-stationsplattegronden op Google Maps zijn ook verre van indrukwekkend kan ik u melden ![]() | |
bork | vrijdag 13 december 2013 @ 13:06 |
Waar zijn die dan te vinden? ![]() | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 13:09 |
Die plattegronden zitten trouwens ook al maanden in de iPhone bèta app van de reisplanner xtra.. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 13:10 |
Op Google Maps he ![]() ![]() | |
bork | vrijdag 13 december 2013 @ 13:14 |
in de app dus, alle anderen kan ik gewoon online vinden waarom moet dit weer anders. ![]() Aan de app heb ik niks, die laat ik op een oude versie staan waar mijn kaarten nog op werkt. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 13:18 |
En zo heeft NS weer wat energie verprutst aan quasi hippigheid waar niemand wat aan heeft ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 december 2013 @ 13:36 |
Station Groningen heeft wel streetview, maar staat niet op die kaart: https://maps.google.com/m(...)Q&cbp=13,182.28,,0,0 | |
Frozen-assassin | vrijdag 13 december 2013 @ 13:43 |
Ondanks het een mooi gebouw is, vind ik het nogal nutteloos om hierin energie en geld te steken. Als je het perse wil zien ga je er lekker zelf heen. Zo groot is dat station ook weer niet en alles is makkelijk te vinden. Maar goed, hetzelfde geldt voor A'dam CS. Al helemaal voor Sloterdijk en Zuid ![]() | |
Litpho | vrijdag 13 december 2013 @ 13:43 |
Ach, ze hebben in ieder geval weten te voorkomen dat ze tijd kwijt moesten zijn aan het in kaart brengen van Almere Strand. En Lelystad Zuid. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 13:57 |
Breng jij ze even op een idee, slimmerd ![]() | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 14:08 |
Onze lieve vrouwe ![]() | |
Gezicht | vrijdag 13 december 2013 @ 14:10 |
Lekkere informatievoorziening weer. Moest de IC van 13:21 van Breda naar Eindhoven hebben maar die is dus niet komen opdagen. Niks op de borden, niks omgeroepen. ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 december 2013 @ 14:14 |
Die heeft gewoon gereden, maar is vertrokken van spoor 5. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 14:15 |
Lekker ![]() | |
bork | vrijdag 13 december 2013 @ 14:16 |
Ah, ik snap het, het zijn die oranje bolletjes, net zoals Fles zegt, dat schiet niet op. thx ![]() Dat heeft de Dom, Paushuize, Sonnenborgh in Utrecht ook, dat is niet vanuit Google zelf geregeld toch? Hier, Genua kan je gewoon rondstruinen. | |
bork | vrijdag 13 december 2013 @ 14:23 |
Iets heel anders maar ook gerelateerd is deze kaart: Collectie stations Nederland 50 oude stations met 1 klik te zien. | |
Peterselieman | vrijdag 13 december 2013 @ 14:35 |
ik ben erbij ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 december 2013 @ 14:35 |
![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 december 2013 @ 14:54 |
Zo, ik rij, na anderhalf uur wachten... ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 14:57 |
Ook nog. 10 man dus al ![]() Nou ja, het grote terugkrabbelen moet nog beginnen natuurlijk ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 december 2013 @ 14:59 |
Ik was te voorbarig, staan nog stil, de trein heeft te weinig lucht. ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 december 2013 @ 14:59 |
Donkergevleugelde_eend, ga jij ook nog mee? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 december 2013 @ 15:05 |
De conducteur heeft me er nog niet uitgezet nee... Maar hij is ook nog niet langs geweest | |
Peterselieman | vrijdag 13 december 2013 @ 15:08 |
Het grote klagen over de nieuwe dienstregeling is al begonnen Nu al klachten over nieuwe dienstregeling ov | |
Gezicht | vrijdag 13 december 2013 @ 15:26 |
Stond nergens aangegeven. Heb tevens geen trein in die richting zien vertrekken van een ander spoor maar die zal ik wel gewoon hebben gemist dan. Toch jammer. | |
Litpho | vrijdag 13 december 2013 @ 15:28 |
Gek, mijn verbinding is juist beter geworden. Toegegeven, dat ligt meer aan Connexxion dan NS, maar NS heeft het in ieder geval (nog) niet gesaboteerd. | |
Deezertje | vrijdag 13 december 2013 @ 16:17 |
Superirritant trouwens dat ik zelf steeds kwartier van de aankomsttijd in de reisplanner moet afhalen. Spoor 5 (trein vanuit Nijmegen) naar 2 op Utrecht CS red je meestal wel in 3 minuten tijd en ben ik dus kwartier eerder in Hilversum, helemaal als de looproute straks weer normaal is, nu moet je nog helemaal omlopen of de ondertunnels gebruiken. | |
Frozen-assassin | vrijdag 13 december 2013 @ 16:21 |
NS geeft enkel overstappen aan van >3 minuten vanwege mensen die slecht ter been zijn of dergelijke. | |
Sandrvich | vrijdag 13 december 2013 @ 16:23 |
![]() | |
Socios | vrijdag 13 december 2013 @ 16:26 |
Het voordeel is met reeds aangeschafte treinkaartjes dat men dat minder snel doet. ![]() | |
ReisT | vrijdag 13 december 2013 @ 16:29 |
De NS-reisplanner heeft blijkbaar een update gehad en toont nu in het lijstje met mogelijke reistijden bij elke reismogelijk de ritprijs. Wat heb je daar nu aan als die prijs altijd hetzelfde is? Als ze nou op z'n minst de ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 13-12-2013 16:48:15 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 17:03 |
Ja, maar het nadeel is met zo'n grote groep dat het vrijwel onmogelijk wordt om nog bij elkaar te blijven ![]() | |
Socios | vrijdag 13 december 2013 @ 17:06 |
Voor de zekerheid heb ik dan ook een 1e klas zitplaats gereserveerd om mij terug te kunnen trekken als men elkaar kwijtraakt, de restauratiewagen te druk is, ik het psychisch niet meer aankan, ik verstoten word uit de groep of voor een onvoorzienbare gebeurtenis. | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 17:12 |
Wat voor ticket moet ik nou ook alweer hebben? Ben het kwijt.. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 17:22 |
18-1-2014 IC Hengelo - Osnabrück 10:59 V 12:06 A ICE Osnabrück - Bremen 12:23 V 13:14 A RE Bremen - Leer 14:53 V 16:14 A Kunnen we tzt nog zien of we uit Bremen een uur eerder naar Leer gaan. | |
Peterselieman | vrijdag 13 december 2013 @ 17:23 |
ik ga iig een uur eerder uit Bremen weg. Moet 's avonds nog in Utrecht zijn ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 december 2013 @ 17:27 |
We hebben weer eentje voor in de collectie van Fles ![]() http://www.flickr.com/photos/95746818@N08/10040997944/ | |
Socios | vrijdag 13 december 2013 @ 17:28 |
Ik ook. IC > RE. | |
Socios | vrijdag 13 december 2013 @ 17:30 |
"Welkom in Arnhem Presikhaaf" ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 17:30 |
Ja de lol is er nou wel weer van af hoor jongens ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 december 2013 @ 17:31 |
of Loppersum, zoals ik een keer zag ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 17:32 |
Oh gaat iedereen een uur eerder weg ja? Aangenomen dat dat mag met dat kaartje ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 17:34 |
![]() | |
Socios | vrijdag 13 december 2013 @ 17:34 |
Kom op Dr_Flash, we verwachten wel dat je vanavond nog even naar Bad Neuschans heen en weer gaat voor een videorapportage. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 17:35 |
Oh je verwacht maar een eind raak joh ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 17:36 |
Ik ben toch dat boekje aan het maken. Daar moet wel het juiste schema in komen natuurlijk. | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 17:38 |
Boekje alleen maken voor de originele geplande route? ;P | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 17:39 |
De route blijft gewoon gelijk, alleen een stelletje verzakers willen er stiekem eerder tussenuit naaien. Terwijl een slagje met een lokaal boemeltje of een wandeling over de kerstmarkt met een beker Glühwein ook best leuk kan zijn natuurlijk. | |
Socios | vrijdag 13 december 2013 @ 17:40 |
Programmaboekje, ja? Dat is wel een tof initiatief. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 17:40 |
Al weet ik niet of die kerstmarkt er op 18 januari nog is. Zal wel niet eigenlijk. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 17:41 |
Doe ik ieder jaar ![]() ![]() | |
Socios | vrijdag 13 december 2013 @ 17:42 |
Helemaal als je die >10 keer drukt en uitdeelt aan de aanwezigen bij instappen Pimpel als een schaffner die de treinreizigerts verwelkomt. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 17:42 |
Zo zal dat inderdaad gaan ja ![]() | |
Socios | vrijdag 13 december 2013 @ 17:42 |
Oh, ik dacht al. ![]() | |
Socios | vrijdag 13 december 2013 @ 17:45 |
Ach, zie het t.z.t. wel. Wil best op Bremen Hbf blijven spotten, hangt een beetje van de 'gemoedstoestand' af. Ik kan niet te lang in 'een groep'. Moet soms even alleen zijn al dan niet puur genietend van Duitse omroepberichten op een Hbf. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 17:49 |
Ik zet allebei de schema's er wel in. Mooi plek voor. En dan zoekt iedereen het maar uit verder ![]() | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 17:49 |
Als ik mee ga is de kans vrij groot dat er 10 pretcilinders staan te wachten in Deventer voor de instappenden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 17:50 |
Ik ga er vanuit dat een hoop lui er pas in Hengelo bij in stappen ![]() | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 17:52 |
Haha ![]() | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 18:02 |
![]() De ICD toeslagzuil op Schiphol. | |
James1988 | vrijdag 13 december 2013 @ 18:05 |
In het BordRestaurant zeker? ![]() | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 18:06 |
Lijkt mij wel ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 december 2013 @ 18:06 |
He? Maar hoe? Wat? | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 18:10 |
Perroncapaciteit tekort. | |
James1988 | vrijdag 13 december 2013 @ 18:13 |
Maar dat ding keert niet eens in Rotterdam, maar bij de Kuip. De benodigde perroncapaciteit is niets meer dan voor een andere trein, waarvan er genoeg worden geschrapt ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 18:18 |
Ga je nou doen alsof jij het beter weet? ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 december 2013 @ 18:22 |
"Geen perroncapaciteit" is een slap argument van het type "Beste reiziger, krijg de tyfus" ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 december 2013 @ 18:24 |
Op de Rails:Stel grapjassen bij EBA ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 18:34 |
Gaaf. NIET meewerken door WEL toelating te verlenen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 18:37 |
Nee maar serieus he, in Duitsland KAN dat gewoon allemaal. Railbusjes van de Hohenzollerische LandesBahn die ICE-diensten overnemen en zo. En de hele HKX-kermis natuurlijk. Maar o wee als in NL Veolia eens tijdelijk extra capaciteit nodig heeft. Dan hebben we te maken met dat in-slechte teringbedrijf van een NS die de DM'90 stellen alleen maar voor 10 jaar wil verhuren. Onwil, sabotage, kwade opzet. Uitsluitend gericht op het duperen van reizigers. In letterlijk ELK aspect wat je kunt verzinnen. Honden. | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 18:37 |
Extra kerende treinen op Rotterdam C door problemen bij Delft wel. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 18:38 |
Toch snap je iets niet als je je ENIGE trein waarin reserveren MOGELIJK is, gaat opheffen ![]() | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 18:40 |
Je kan niet reserveren in Fyra. | |
JDude | vrijdag 13 december 2013 @ 18:40 |
Precies, net als mijn Sprinter die gisteren niet reed omdat er iemand voor de trein was gesprongen op een plek waar het kreng niet eens langsrijdt. | |
James1988 | vrijdag 13 december 2013 @ 18:40 |
Zeker wel. | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 18:41 |
Wacht wat? Sinds wanneer? Dat was toch afgeschaft enzo? Oh, ik zie het ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 december 2013 @ 18:42 |
Zitplaatsen reserveren kan al sinds dag 1. ![]() | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 18:49 |
Dacht dat ze dat hadden afgeschaft na dat gefaal in het begin ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 december 2013 @ 19:34 |
als het even kan stap ik in Deventer in | |
James1988 | vrijdag 13 december 2013 @ 19:37 |
Ik waarschijnlijk vanaf Amersfoort, misschien zelfs al vanaf Amsterdam ![]() | |
greavy | vrijdag 13 december 2013 @ 19:38 |
En ik moet nog door naar Zwijndrecht, nog verder weg. Of ik ga naar mijn pa in Friesland, maar ik denk huiswaarts. Maar dat ene uur eerder of later boeit mij niet, als ik de laatste trein maar haal. | |
greavy | vrijdag 13 december 2013 @ 19:40 |
Ik stap te Amsterdam Centraal Hauptbahnhof al in. Eerst even naar het Amsterdamse. [ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 13-12-2013 19:47:26 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 20:26 |
Mooi. Zorg dat je op tijd bent en secure and occupy the entire BordRestaurant car ![]() | |
greavy | vrijdag 13 december 2013 @ 20:29 |
Ik ben altijd minimaal een halfuur voor vertrek aanwezig, dus mogelijk pak ik de trein van 6:35 uit Dordrecht (Ja, een IRM) naar Amsterdam. Ben ik daar tegen 8 uur. Of 7:05 en kijken of de InterCity "Direct" optijd Amsterdam durft te bereiken, ben ik daar ook tegen 8 uur. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 20:30 |
9 ur gaat de pimpel pas toch? ofjah 4 minuten eerder vanuit Deventer dus misschien 8:56 of zo. | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 20:30 |
Zo vroeg al! ![]() Ik dacht dat we wat later gingen dit jaar ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 december 2013 @ 20:32 |
10.59 uit Hengelo. Toch twee uur reizen vanaf Deventer ![]() | |
greavy | vrijdag 13 december 2013 @ 20:33 |
![]() | |
James1988 | vrijdag 13 december 2013 @ 20:37 |
Ik denk dat ik de ICd naar Amsterdam neem, alternatief is Breda - Rotterdam - Amersfoort - Hengelo, die vertrekt maar 12 minuten na de ICd maar scheelt wel een overstap. Een vogeltje heeft me ingefluisterd dat 's-Hertogenbosch er dan uit ligt. | |
James1988 | vrijdag 13 december 2013 @ 20:53 |
Dit was een bus:![]()
| |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 20:55 |
![]() Van hetzelfde account. | |
James1988 | vrijdag 13 december 2013 @ 21:03 |
Ik vraag me wel af hoe dit heeft kunnen gebeuren...![]() | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 21:05 |
Als ik de afbeeldingen zo bekijk vraag ik me wel meer zaken af.. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 21:06 |
Ja dat bedoel ik. Kwam er wel heel ongelukig uit nou ik het zo teruglees idd ![]() ![]() | |
V2 | vrijdag 13 december 2013 @ 21:06 |
Bullseye? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 21:06 |
vanuit Amsterdam dus ![]() | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 21:06 |
En als mijn Frans nog enigzins op peil is haal ik uit dit account dat de RER D nog het hele weekend gesloten is hierdoor.. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 21:07 |
Hoe passend. PDC WK begint net vandaag ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 december 2013 @ 21:08 |
Niet de hele RER D, maar wel een sectie. Ook maandag nog overlast | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 21:09 |
Die bus is wel een beetje krom zeg. | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 21:13 |
Vanaf maandag een nieuwe dienstregeling op de RER A, in de spits nu 15 treinen per uur ipv 18 op het centrale deel door een gewijzigd vervoersaanbod. http://www.ratp.fr/en/rat(...)aires-pour-le-rer-a/ | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 21:28 |
http://www.ns.nl/storingen/#prio-201312132120 Meer info storing Delft Vrijdag 13 December 21:20 Oorzaak Bij Delft is een defect aan het spoor ontstaan waardoor sinds afgelopen middag minder treinen rijden rond Delft. Vannacht wordt aan herstel gewerkt, waardoor helemaal geen treinverkeer mogelijk is. Verwachting Hierdoor kunnen vanaf 0.30 uur geen treinen rijden tussen Delft en Den Haag HS. Nachttreinen tussen Den Haag HS en Rotterdam worden omgeleid via Gouda. Tussen Rotterdam en Delft rijden pendeltreinen. Naar verwachting duurt deze situatie tot 7.00 uur. Tussen 7.00 en 8.00 uur is slechts één spoor beschikbaar en rijden er beperkt treinen van en naar Delft. Na 8.00 uur moeten alle treinen weer rijden. Reisadvies Reis tussen vannacht 0.30 uur en morgenochtend 7.00 uur tussen Den Haag HS en Delft met NS-bussen. De Reisplanner wordt momenteel bijgewerkt. Plan uw reis kort voor vertrek. | |
Peterselieman | vrijdag 13 december 2013 @ 21:29 |
en dat terwijl die dingen in de spits bomvol zitten ... | |
Peterselieman | vrijdag 13 december 2013 @ 21:31 |
je zou bijna zeggen dat die bus eerst onthoofd is en daarna half op de kant via een kleine verhoging op de trein geklapt is ... | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 21:37 |
![]() Taht iz against teh rulez ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 21:39 |
Pas vanaf zondag ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 december 2013 @ 21:40 |
Want vanaf dan is de kans op doden en gewonden ineens veel groter als de zaterdag ervoor, inderdaad ![]() | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 21:42 |
Niet zo flauw doen hè.. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 21:45 |
Kansloos dat regeltjesgeneuk weer. Als er maar mensen gedupeerd kunnen worden. Hey Prorail! Zou je niet al het treinverkeer in het HELE land stilleggen als er een lampje in een overweg bij Baflo vervangen moet worden? ![]() ![]() ![]() | |
Adrie072 | vrijdag 13 december 2013 @ 21:47 |
Denk om je hart! | |
Peterselieman | vrijdag 13 december 2013 @ 21:50 |
ProRail is trots, heel erg trots | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 21:50 |
ja biertje lekker ![]() | |
Adrie072 | vrijdag 13 december 2013 @ 21:51 |
Of n wijntje! Hoppa! | |
b2py | vrijdag 13 december 2013 @ 21:51 |
Ik ook, ajuus! | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 22:03 |
nou nou | |
Socios | vrijdag 13 december 2013 @ 22:28 |
Hey, je had ook wel naar Bad Neuschans gekund, hè. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 22:44 |
huh? | |
Socios | vrijdag 13 december 2013 @ 23:00 |
Officieel station Nieuweschans. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 23:02 |
ja hehe dat snap ik ook wel. Maar waarom moest ik daar naartoe? Dat geklooi met dat Sappemeer Oost bord? Schiet op zeg, ik blijf niet aan de gang. | |
mschol | vrijdag 13 december 2013 @ 23:13 |
tja, aandacht op een probleem vestigen is nogal lastig.. en dan is elke aandacht goed ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 december 2013 @ 23:13 |
Niet? ![]() Tijd voor een trajectvideo: Wenen - Salzburg via de HSL, maar dan in een behapbare 2 minuten i.p.v. een doodsaaie 2,5 uur. Enjoy ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 december 2013 @ 23:16 |
"programmaboekje" aka excursiegids is bijna klaar ![]() | |
Fiorano | vrijdag 13 december 2013 @ 23:21 |
Eindelijk op ts2014 midden Nederland draaiende gekregen. Best een leuke map, ook al vind ik Köln - Dusseldorf wat spannender :-P | |
b2py | zaterdag 14 december 2013 @ 01:20 |
Daar heb je geen PZB, dus spannend ![]() | |
Bitlord | zaterdag 14 december 2013 @ 02:15 |
Heures creuses zijn daluren (avond). Lijn A rijdt gewoon keurig elke 2 minuten in de spits. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 december 2013 @ 02:34 |
15 of 18 per uur dat zijn van die verschillen die niemand merkt ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 december 2013 @ 02:37 |
Wel op RER A ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 december 2013 @ 02:39 |
zou het ja? Die dingen zijn al zo achterlijk lang ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 december 2013 @ 02:41 |
Ja, en nog is er een capaciteitsprobleem in de spits. Daarom zijn RATP en SNCF bezig met systemen om de RER's nog dichter op elkaar te laten rijden en op een deel van het traject zelfs volautomatisch (NExT). ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door James1988 op 14-12-2013 02:47:13 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 14 december 2013 @ 02:48 |
Mja ergens houdt het op. Ik weet nog wel dat toen ik in Moskou was, de metro daar in de spits tachtig (echt tachtig) keer per uur reed. Dat was in 1992, dan moet dat in parijs nu ook kunnen. | |
b2py | zaterdag 14 december 2013 @ 09:18 |
Damn, ik moet echt mijn Frans gaan bijspijkeren. | |
b2py | zaterdag 14 december 2013 @ 09:20 |
lijn 1 doet dat momenteel ![]() | |
b2py | zaterdag 14 december 2013 @ 12:51 |
![]() Niet meer klagen hier hè ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 14 december 2013 @ 12:55 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 december 2013 @ 12:57 |
Tuurlijk wel. Een uitleg is iets anders dan een oplossing. | |
hoenselman | zaterdag 14 december 2013 @ 14:56 |
Ik blijf het verwonderlijk vinden de NS. Dan heeft je trein al 45 minuten vertraging en dan rijdt hij niet verder dan Arnhem want de trein is al zoveel vertraagd ![]() | |
KnightSolaire | zaterdag 14 december 2013 @ 14:57 |
Daar zit dus wel logica achter. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 december 2013 @ 15:17 |
ja. IJzer schuiven is belangrijker dan mensen vervoeren. | |
Peterselieman | zaterdag 14 december 2013 @ 15:20 |
vandaar ook dat ze in België straks de treinen met een slakkengang willen laten rijden ![]() | |
KnightSolaire | zaterdag 14 december 2013 @ 16:00 |
Nee, een trein opheffen om vertraging voor een nog grotere groep reizigers te voorkomen. | |
Frozen-assassin | zaterdag 14 december 2013 @ 16:02 |
Exact wat Fles dus zegt; alleen denkt NS niet aan de reizigers neen. De materieelplanning loopt in de soep als de NS die trein niet opheft omdat de trein dan niet meer in de rijpad van zoveel uur zoveel minuut rijdt. Dat de reizigers dan +15 extra hebben, boeiend | |
KnightSolaire | zaterdag 14 december 2013 @ 16:05 |
Dus het is beter de trein erin te houden zodat alle treinen erachter vertraging oplopen en veel meer mensen vertraging oplopen en/of hun aansluiting missen? Wie is er hier nu aan het vingerverven? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 december 2013 @ 16:13 |
Nee, het is beter om iedereen in een stampvolle trein eruit te gooien en in de volgende, ook al stampvolle trein te proppen. Oh, dat kan helemaal niet. Blijf dan maar op het perron staan ![]() Er is gewoon heel weinig begrip en dus geen acceptatie voor het opheffen van treinen "omwille van een te hoog opgelopen vertraging". En ik snap dat best, het is ook een totaal onverkoopbaar verhaal. "Ja pietje, je bent WEER te laat op je werk vandaag. Ik hoop dat je nog steeds niet ontslagen wordt. Maar wees blij: Hierdoor is jantje wel op tijd!" ![]() Nog los van het feit dat je met zo'n verhaal automatisch de verdenking op je laadt dat je het eigenlijk doet om de punctualiteitscijfers op te leuken. Wat ook voor een deel zo is natuurlijk. | |
b2py | zaterdag 14 december 2013 @ 16:16 |
Achja, op blokafstand erachter zat de volgende trein alweer.. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 december 2013 @ 16:20 |
waar niemand meer bij in kon. | |
Peterselieman | zaterdag 14 december 2013 @ 16:20 |
kan me wel voorstellen dat je het kan doen om de rit tot een bepaald punt af te kunnen maken. Wel ervoor zorgen dat de displays op niet instappen staan, zodat je na de uitstappers redelijk snel weer kunt vertrekken. | |
b2py | zaterdag 14 december 2013 @ 16:29 |
Dat zal wel meevallen, de reizigers Arnhem - Nijmegen zullen treinen eerder gepakt hebben en heel veel doorgaande reizigers Utrecht - Nijmegen zijn er op dat tijdstip ook nog niet. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 december 2013 @ 17:11 |
Ja in dit geval. Maar in de vliegende spits doen ze het net zo makkelijk hoor ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 14 december 2013 @ 17:24 |
Zelf ook eens meegemaakt inderdaad. 16 bakken ICM in Utrecht ri Zwolle. Personeel wilde het niet meenemen (want max 15 toegestaan). Dus mocht iedereen er uit en werd de trein afgerangeerd. En bedankt he, josti's ![]() | |
Peter | zaterdag 14 december 2013 @ 17:24 |
Wat is er op tegen om de vertraagde trein te koppelen met de achteropkomende trein? Dan gebruik je 1 rijpad en heb je toch de capaciteit die je nodig hebt. evt. kun je het achterste treindeel eerder aftrappen om weer in het pad van de geplande tegentrein te komen. Lijkt me klantvriendelijker.. | |
b2py | zaterdag 14 december 2013 @ 17:25 |
Je personeel loopt ook 45 minuten achter op schema. Dat zou ook een afweging kunnen zijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 december 2013 @ 17:26 |
Dat zijn maar een paar mensen. Die maken dus HELEMAAL niet uit. | |
Peter | zaterdag 14 december 2013 @ 17:32 |
En als je de trein opheft dan zijn ze spontaan ineens op de plek waar ze dan hadden moeten zijn? | |
Peterselieman | zaterdag 14 december 2013 @ 17:35 |
teleportatie ![]() | |
Litpho | zaterdag 14 december 2013 @ 17:50 |
| |
James1988 | zaterdag 14 december 2013 @ 18:17 |
Één of andere klaphark vond het leuk om bij Blaak op het spoor te gaan lopen, gevolg: treinverkeer kortstondig stilgelegd. Nu is het in Breda een chaos omdat er een aantal Fyra's en ICs naar Rotterdam niet rijden. Bedankt hè, lul. | |
b2py | zaterdag 14 december 2013 @ 18:20 |
Puur hypothetisch hè. Maar stel nou, dat diezelfde HC en Mcn weer in Arnhem komen na hun retourtje Nijmegen. Nu zijn ze waarschijnlijk weer op tijd op hun plekje. Reizigers levert het extra +3 op terwijl de bijsturing weer wat rust krijgt en zich kan focussen op grotere problemen. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 december 2013 @ 18:22 |
Bedankt he, laffe kutvervoerders die niet gewoon hun plicht vervullen terwijl die lul allang van het spoor gehaald is. | |
b2py | zaterdag 14 december 2013 @ 18:23 |
Hoeveel bier heb je al gedronken? | |
b2py | zaterdag 14 december 2013 @ 18:24 |
Die HC en Mcn zijn waarschijnlijk alsnog gestrand.. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 december 2013 @ 18:26 |
Nul. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 december 2013 @ 18:27 |
Dat rrechtvaardigt dat opheffen dan weer, of zo? ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 december 2013 @ 18:27 |
Ik denk dat de schrik er wel aardig in zal zitten bij de machinist. | |
b2py | zaterdag 14 december 2013 @ 18:28 |
OH ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 december 2013 @ 18:42 |
Wat? Van een ree? Heb je nog nooit een konijn onder de auto gehad? ![]() | |
b2py | zaterdag 14 december 2013 @ 18:43 |
Een meeuw op de snelweg tegen de grill is ook geen pretje hoor.. Zit je ook wel even te shaken.. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 december 2013 @ 18:49 |
Watje ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 december 2013 @ 18:50 |
Nee ![]() Ik bedoel een schrik van het type 'ik heb iets geraakt, ik weet niet wat, maar het zal vast een mens zijn' | |
#ANONIEM | zaterdag 14 december 2013 @ 20:21 |
En alsnog STAMPvol, toen ik er was vroeg ik me af waar al die mensen toch in godsnaam vandaan kwamen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2013 20:41:09 ] | |
Peterselieman | zaterdag 14 december 2013 @ 20:25 |
Dit is ook de metro van Moskou:![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 december 2013 @ 23:35 |
Hmm. Kon je wel een beetje op wachten ook natuurlijk ![]() | |
greavy | zondag 15 december 2013 @ 00:00 |
Stonden met een load aan hobbyisten op Amsterdam vanavond, keurige fotolijn. Hebben een Servicemedewerker, een aantal S&V-knuppels en de Spoorwegpolitie op bezoek gehad. Werden niet weggestuurd, maar diverse machinisten hadden een melding gemaakt, terwijl er niemand over de "verboden lijn" stond. | |
bork | zondag 15 december 2013 @ 00:04 |
City tunnel Leipzig is geopend (24.00 uur precies) http://www.citytunnelleipzig.de/ 1e officiële rit zit er op. Leipzig Hbf (tief) So, 15.12.13 ab 00:10 +0 S 4 S-Bahn Richtung: Geithain Leipzig Bayerischer Bahnhof So, 15.12.13 an 00:15 +0 [ Bericht 3% gewijzigd door bork op 15-12-2013 00:16:39 ] | |
greavy | zondag 15 december 2013 @ 00:22 |
Vandaag ook in de Antwerpse havens geweest voor een fotojacht, hopen op een bediening. Geen voorkennis, dus alles op goed geluk.![]() B-Logistics 7819 + 3 Ketelwagens In de Antwerpen Lillohaven was de B-Logistics 7819 met diverse ketelwagens aan het slepen ter hoogte van Oiltanking Antwerp Stolhaven. Er werden wagons uitgehaald en geplaatst. Hier heeft de 7819 bijna 3 lege ketelwagens (2x leeg Hexeen en 1x leeg Chloor) op een kleine zijbundel geplaatst. Deze wagons moesten van het terrein verdwijnen om nieuwe wagons te kunnen plaatsen. ![]() B-Logistics 7819 + 1 Ketelwagen Na het plaatsen van 3 ketelwagens in deze kleine zijbundel werd er één ketelwagen beladen met buteen opgehaald, en werd weer richting Oiltanking gereden om te assisteren bij het aanleveren van nieuwe ketelwagens. ![]() B-Logistics 7821 + Ketelwagens Om de nieuwe wagens te plaatsen bij Oiltanking was een goed doordacht rangeerplan nodig, en zo geschiedde ook. Nadat de 7819 met één losse ketelwagen met Buteen was teruggekomen, werd deze wagon losgekoppeld. Loc 7821 stond achter de fotograaf met een sleep ketelwagens beladen met Ethyleendichloride gereed. De poort van Oiltanking kan alleen geduwd worden betreden, dus moest loc 7821 van de trein af, en werd op een zijspoortje geparkeerd. Loc 7819 koppelde vervolgens de sleep aan, en trok de sleep voorbij de aansluiting waar de 7821 stond, zodat de 7821 aan de achterzijde zich kon plaatsen. Loc 7819 verliet de trein weer, en ging zich weer met de losse ketelwagen samenvoegen. Omdat de rangeerder (er was maar één aanwezig voor beide locs) op de 7821 stond, werd de hulp nog ingeroepen van de interne rangeerder van Oiltanking, zodat de rangeerder een enorme loop bespaard bleef. Hier passeert de 7821 geduwd met een 15-tal ketelwagens, en heeft inmiddels al een goede sleep binnen de hekken staan. ![]() B-logistics 7819 + 1 Ketelwagen Nadat de nieuwe wagenset geplaatst was, werd er met de 7821 vertrokken naar het seintje. De 7819 werd vertrekgereed gemaakt (sluitlantaarn achterop, werd aangekoppeld enz.), en de rangeerder ging de papierwinkel in orde maken bij de poort. Hierna kon deze trein ook vertrekken, maar moest nog steeds wachten tot de 7821 als losse lok vertrokken was richting Antwerpen Noord. ![]() B-Logistics 7821 Omdat de Lillobrug open gestaan had, konden wij deze locs nog inhalen via de snelweg. Een opmerkelijke brug, want het fiets- en bromfietsverkeer wordt in beide richtingen gestremd voor er een trein kan passeren. Deze brug is alleen toegankelijk voor uitzonderlijk wegverkeer; Normaal wegverkeer dient de Tijsmanstunnel te nemen (via de snelweg). Alleen via een aanvraag wordt de brug geopend voor dit verkeer. Fietsers en bromfietsers dienen rekening te houden met lange wachttijden, en kunnen een brugopening aanvragen via de intercom die zich bij de slagbomen enkele tientallen meters achter de fotograaf bevind (of aan de andere zijde van de brug). Zonder aanvraag is de brug niet te betreden. Na een aantal minuten wachten passeerde de 7821 als losse loc richting Antwerpen Noord, deze had op dit moment zijn rangeerklus voltooid. Helaas hebben we na ruim een kwartier wachten de 7819 + 1 ketelwagen hier niet voorbij zien komen; Toen ging de brug open, en stond de trein nog steeds voor het rode sein. Wij zijn toen weer verder gegaan. De auto die voor het stoplicht halverwege de brug staat, is van de brugwachter. De brug is theoretisch standaard gesloten voor fietsers, bromfietsers en treinverkeer, en gaat alleen op verzoek open voor dit verkeer. Indien er geen trein passeert, is in theorie ook de brug open, zodat het scheepvaartverkeer kan doorvaren. De brug sluit alleen als het verzoek is geweest. | |
bork | zondag 15 december 2013 @ 00:24 |
Vertrek eerste trein vannacht door City-tunnel![]() | |
#ANONIEM | zondag 15 december 2013 @ 00:35 |
Druk! Maar volgens mij wel goed voor het zelfvertrouwen van de Duitsers dat ook een keer iets ook echt af komt en geopend wordt ipv. dat vlak voor de opening toch vanalles niet goed blijkt te zijn. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 00:37 |
BR442 op de S-Bahn? ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 15 december 2013 @ 00:41 |
Doen ze in Nürnberg blijkbaar ook. Wat is het probleem precies? | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 00:44 |
Probleem? Weet ik veel. Misschien te weinig deuren of zo. BR422 lijkt me gewoon handiger. Maar wat weet ik er ook van he ![]() | |
Regenjas | zondag 15 december 2013 @ 01:08 |
Die treinstellen hebben een vaag nummer meekregen omdat er zoveel varianten in omloop zijn, ik geloof dat het de serie BR1442 is. De deurindeling is vergelijkbaar met de SLT, één deur in de kopbak en twee deuren in de tussenbak(ken). Ik denk dat echter een belangrijk verschil is dat dit een S-Bahn is die ver de regio in gaat en daarmee meer op comfort en zitplaatsen is ingericht dan de S-Bahn die we kunnen uit grote steden zoals Dortmund. Ik vraag mij af of het zijtakje naar de DDR-wijken in het westen van Leipzig nu ook weer in gebruik wordt genomen, daar heeft minstens twee jaar geen trein gereden wegens bezuinigingen. | |
#ANONIEM | zondag 15 december 2013 @ 09:12 |
Ja, daar rijdt de S-Bahn nu ook weer. | |
ziggyziggyziggy | zondag 15 december 2013 @ 10:02 |
Kwart voor drie vannacht: Hilversum - Amersfoort, beperkingen op last van de brandweer. Watskeburt? | |
James1988 | zondag 15 december 2013 @ 10:06 |
Dit misschien? | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 10:08 |
Dat is het stichtse lijntje. Hilversum - Amersfoort is ander traject. Ik weet het niet iig. Personeelstrein eruit gekieperd? | |
James1988 | zondag 15 december 2013 @ 10:11 |
Sinds vandaag rijdt er SGMm i.p.v. SLT in de sprinters Den Haag - Breda/Roosendaal. Ik zit nu in zo'n ding, het is weer even wennen. ![]() De machinist rijdt alsof hij een intercity bestuurt, traag optrekken, lang uit laten rollen, enzovoorts. De vertraging bij vertrek uit Schiedam is +3 terwijl er niks voor zit dat 'm zou hinderen. | |
KnightSolaire | zondag 15 december 2013 @ 10:13 |
Zijn de Intercity direct toeslagzuilen eigenlijk per vandaag operationeel? | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 10:14 |
Ja. | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 10:14 |
Ook voor die man is het zondagochtend hè ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 10:20 |
Machinist even in het pijpje blazen? ![]() | |
KnightSolaire | zondag 15 december 2013 @ 10:25 |
Mooi, voor de incidentele of last-minute IC direct-reiziger erg handig. Op NS Hispeed.nl hebben ze ook al een mooie instructie staan zie ik ![]()
| |
James1988 | zondag 15 december 2013 @ 10:35 |
Zojuist uitgeprobeerd, doet precies wat het volgens de omschrijving zou moeten doen. Kaart presenteren = ¤ 2,30 aftikken, kaart nogmaals presenteren (binnen 30 minuten) = ¤ 2,30 teruggestort krijgen. | |
ziggyziggyziggy | zondag 15 december 2013 @ 10:43 |
De straat die genoemd wordt, heeft een overweg aan Amersfoort - Hilversum, dus dat zal het toch wel geweest zijn. | |
KnightSolaire | zondag 15 december 2013 @ 10:45 |
Wat zou er gebeuren als je de kaart nogmaals presenteert op het aankomststation? Zal wel weer een Toeslag worden afgeschreven neem ik aan. Wel goed dat, als je dat per ongeluk doet, je 'm direct weer presenteert het weer terug wordt geboekt. | |
dennistd | zondag 15 december 2013 @ 10:48 |
Zou ie je ook meteen inchecken als je dat nog niet gedaan hebt? | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 10:50 |
Dat lijkt me pas echt handig idd. | |
Socios | zondag 15 december 2013 @ 11:05 |
Nou nou, wat handig allemaal. Ik koop mijn D-treintoeslag gewoon als papieren kaartje. ![]() | |
KnightSolaire | zondag 15 december 2013 @ 11:25 |
Goede vraag. Ik denk het eigenlijk niet, want de lezer zoekt volgens mij naar een product met check-in om daaruit de reisklasse af te lezen en vervolgens op basis daarvan een Toeslag op de kaart te laden. Daarnaast worden alle IC direct-stations in de toekomst volgens mij voorzien van poortjes, dus dan zou zo'n functionaliteit geen enkel doel meer hebben. Misschien een goede voor James om uit te proberen gezien hij hier de meest frequente IC direct-reiziger is? ![]() D-trein vind ik ook een goede bijnaam ![]() | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 11:28 |
Beetje jammer dan dat sinds vandaag de toeslag op zijn ICD traject vervalt.. | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 11:29 |
Ha ha kutnimby's ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 11:30 |
Ja, voor jou is dat handig, Fred Flintstone ![]() | |
KnightSolaire | zondag 15 december 2013 @ 11:33 |
Ho eens even, hoor ik je nu ineens iets positiefs zeggen over de OV-chipkaart? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 11:38 |
Shit, betrapt ![]() | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 11:46 |
De ondergang van de spitstrein naar Amsterdam.. | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 11:47 |
Schrikbarend hoeveel spoedreparaties en onverwachte herstelwerkzaamheden er de laatste tijd zijn...
| |
Peterselieman | zondag 15 december 2013 @ 11:57 |
zou dat te maken kunnen hebben met de onderhoudscontracten zoals die opgesteld zijn en de bijbehorende aanbestedingen? | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 11:58 |
Nee. | |
Peterselieman | zondag 15 december 2013 @ 12:00 |
mja, het is ook geen toeval dat er zoveel stuk gaat ... | |
dennistd | zondag 15 december 2013 @ 12:00 |
Ik denk meer met de veiligheidsregels waardoor voor zaken die in het verleden nog tussen het treinverkeer door aangepakt konden worden nu het hele treinverkeer stilgelegd moet worden... | |
Frozen-assassin | zondag 15 december 2013 @ 12:07 |
Dat zal het zijn inderdaad. NS meldt ook dat er komende jaar veel vaker bussen wordt ingezet als vervanging van nachtnettrein Schiphol - Adam CS en Rotterdam - Den Haag wanneer er werkzaamheden zijn. Waar je vroeger over de andere sporen mocht, mag dat niet meer van ProRail/IL&T Zie ook wel http://www.omroepwest.nl/(...)acht-vaker-overslaan http://m.volkskrant.nl/vk(...)ngNavigationItemId=2 | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 12:10 |
Maar wordt het er veiliger van? Nee. | |
Hoog_groen | zondag 15 december 2013 @ 12:16 |
En bij spoedreparaties moet er tegenwoordig meer buitendienst worden genomen dan vroeger. Niet alleen t kapotte wissel, maar ook naastgelegen wissels of sporen, om een veiligere werkplek te creëren. | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 12:18 |
Kortom, na 10 jaar hindernisbaan krijgen we de komende jaren alleen maar MEER last van de werkzaamheden. Geweldig. | |
ziggyziggyziggy | zondag 15 december 2013 @ 12:23 |
Tja. Minder aangereden baanwerkers heeft ook wel wat. | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 12:24 |
Hoeveel baanwerkers zijn er deze eeuw per jaar aangereden? Daar zijn vast wel statistieken van. | |
Frozen-assassin | zondag 15 december 2013 @ 12:26 |
Kan me niet herinneren dat ik in afgelopen 3 jaar een bericht heb gelezen over een aangereden baanwerker door een trein die op het spoor ernaast reed. | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 12:27 |
Nee ik ook niet namelijk. Maar misschien mis ik wat, ziggy zit wat dichter bij het vuur he ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 15 december 2013 @ 12:31 |
Ik heb er ook geen cijfers van paraat, maar niet alles wat op het spoor gebeurt komt in het nieuws, he. | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 12:32 |
Dan lijkt het me toch zinvol om ergens die cijfers boven water te krijgen. Om gewoon te kunnen nagaan of al dat panische gescherm over "veiligheid" überhaupt wel ergens op slaat. | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 12:33 |
Nou doe je net of het spoor bestuurd wordt door mensen die niet helemaal 100 zijn, dat lijkt mij sowieso geen goede aanname. | |
Viezze | zondag 15 december 2013 @ 12:35 |
Hier staat dat er al een aantal jaar geen dodelijk ongeval is geweest (bericht uit 2012). Maar waarschijnlijk gaat het om het terugdringen van bijna-ongevallen, die zijn er nog wel (laatste alinea). | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 12:37 |
Nou doe jij weer aannames over wat ik voor aannames doe ![]() Ik wil gewoon weten waarom er nu opeens nog meer beperkingen "nodig" zouden zijn terwille van de "veiligheid". Ik heb namelijk sterk het idee dat dat helemaal geen echte veiligheid toevoegt. What's next? Als er een wissel gesmeerd moet worden bij Barneveld, alle kippenboerderijen preventief ruimen want er zou weleens vogelgriep kunnen heersen DUS dit is veiliger voor de baanwerkers? Is precies dezelfde gedachtengang. | |
ziggyziggyziggy | zondag 15 december 2013 @ 12:39 |
Jouw "opeens" is wel een foutieve aanname. Verbetering van veiligheid is altijd gaande geweest, de ontwikkeling waar we het nu over hebben is er alleen een die je als reiziger kan merken. | |
Hinder | zondag 15 december 2013 @ 12:41 |
Is dat zo? Ben benieuwd wat dat morgen in de ochtendspits gaat doen. Met SLT was het tussen Dordrecht en Rotterdam Blaak vaak al jagen op een zitplaats, en voor mijn gevoel heeft SLT meer zitplaatsen dan SGMm (en even snel kijkend op de wiki's klopt dat ook volgens mij). | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 12:41 |
Verder heb ik ook nergens wat mee te maken, dat snap je. Dus: Je zult wat aan de beeldvorming moeten doen als mijn indruk van "opeens" kennelijk niet terecht is. | |
Frozen-assassin | zondag 15 december 2013 @ 12:43 |
Ik sta er natuurlijk helemaal achter dat er goed gelet moet worden op de veiligheid van de baanwerkers. Liever voorkomen dan genezen. Maar op een gegeven moment is het wel streng genoeg, straks moet de hele baanvak van bijvoorbeeld Hoorn - A'dam Sloterdijk eruit omdat er bij Zaandam Kogerveld aan het spoor wordt gewerkt. De reizigers willen namelijk gewoon met de trein van A naar B en het liefst zo min mogelijk met de vervangende bussen. Daarnaast heeft de NS enkele late treinen op verschillende trajecten geschrapt om ProRail te laten werken aan het spoor. Dat gaat er moeilijk in bij de reizigers, zeker aangezien de NS geen vervangend vervoer inzet. | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 12:45 |
De NS heeft de keuze tussen het schrappen van de vroege treinen en de late treinen. NS kiest ervoor om de late treinen te schrappen en niet de vroege. Dat ze daarbij er voor kiezen om geen bussen in te zetten is niet de schuld van de capaciteitsverdeler maar de verantwoordelijke vervoerder. | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 12:46 |
En Prorail t.z.t. zelf wel beslist of het ze schikt om in de vrijgekomen tijd inderdaad aan het spoor te gaan werken. Want dat is ook lang niet altijd het geval. Maar hey, je kan die trein maar vast opgeheven hebben niewaar ![]() | |
Viezze | zondag 15 december 2013 @ 12:46 |
Is het ook zo dat er elke nacht gewerkt wordt op zo'n baanvak? | |
Frozen-assassin | zondag 15 december 2013 @ 12:46 |
Ik weet dat het aan de NS ligt, maar het is een indirect gevolg van de beslissing van ProRail/IL&T door de strengere veiligheidsregels. | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 12:46 |
Ja, eens. Maar wie zijn schuld het is rukt gewoon niks: De reiziger staat in de kou. | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 12:47 |
Nee. | |
Viezze | zondag 15 december 2013 @ 12:48 |
Maar hoe vaak dan wel? 1 op de 10 nachten of 9 op de 10 maakt nog al een verschil vind ik. | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 12:49 |
Ja. | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 12:52 |
Ik geloof er niks van. Zoveel aannemers hebben we niet eens in Nederland. En heeft elke meter spoor elke maand "onderhoud" nodig ja? Dat zou wel je puurste werkverschaffing zijn. Het is hier fucking België niet ![]() | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 12:54 |
De rails is slechts een klein deel van de infrastructuur hè. Die vergt nog het minste onderhoud ook ongeveer ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 13:02 |
Maar als je ergens moet zijn voor onderhoud, dan onderhoud je toch alleen wat er onderhouden moet worden? ![]() | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 13:04 |
Ja uhu. Maar er is veel meer dan rails. Ook veel zaken die zich niet bij de baan bevinden ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 13:04 |
En trouwens, als je toch ook de naastgelegen sporen eruit flikkert, dan kun je aan twee sporen tegelijk werken. Dus dan heb je maar de helft van je onderhoudsvensters nodig ![]() | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 13:08 |
Voilá, hoe vaak is er dan met de vorige dienstregeling 's nachts gewerkt toen je er niks van merkte? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 13:10 |
Oh geldt die buitendienststelling nevenspoor alleen voor nachtelijke werkzaamheden ja? ![]() ![]() | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 13:12 |
Nee voor alle buitendienststellingen. Maar jij als reiziger merkt het vooral in de late avonden. | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 13:15 |
Ik weet zelf het beste wanneer ik iets merk vriend. En dat is in de weekenden ![]() | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 13:16 |
Weekendwerkzaamheden zijn niet vergelijkbaar met doordeweekse nachtelijke werkzaamheden. Dat zijn twee zaken die volledig los van elkaar gezien moeten worden. | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 13:19 |
Waarom dat nou weer ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 15 december 2013 @ 13:19 |
Iets met een bierkaai en zo. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 13:21 |
Oh, okee. Iets met ambitieloos en zo ![]() | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 13:23 |
Weekend is groot onderhoud, bovenbouwvernieuwingen etc terwijl door de week het 'klein onderhoud' wordt gedaan. Ervoor zorgen dat het spoor blijft werken en in bedrijf blijft. | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 13:28 |
Nja, ik blijf het gewoon jammer vinden dat dat kennelijk zoveel impact op de uitvoering van de dienstregeling moet hebben. Maar dat kan net zo goed betekenen dat de dienstregeling gewoon te enthousiast is opgesteld. Want DAT is natuurlijk wel wat je (als reiziger) als "De Norm" bent gaan zien. Andere dingen zie je namelijk niet (of iig niet zo duidelijk). | |
Darkwing_Duck | zondag 15 december 2013 @ 13:28 |
Deze jongen gaat als een van de eerste van dit bij elkaar geraapte zooitje hiero, in een trein met de naam Intercity Direct. Om 15.27 gaat dit heugelijke feit plaatsvinden op station Breda ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 15 december 2013 @ 13:29 |
Ik heb zo goed als geen invloed op dit soort regels, dus gebrek aan ambitie kan je me moeilijk verwijten. En nu ga ik seinen plaatsen op Onnen - Assen. | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 13:31 |
De reiziger had veel minder overlast kunnen hebben als de vervoerder een vervangende bus had laten rijden. Dat verzaken ze. Dat dubbelsporige buitendienststellingen nodig zijn acht ik niet meer dan noodzakelijk. | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 13:32 |
Tsja, zo acht ik het niet meer dan noodzakelijk dat reizigers vervoerd worden conform de aangeboden dienstregeling. Groetjes uit mijn loopgraaf! ![]() | |
Socios | zondag 15 december 2013 @ 13:41 |
Vroeger liep de opprikkelateur, in dienst van NS, gewoon langs de vrije baan om uit het raam gegooide koffiebekertjes uit 'de berm' te verwijderen. Treinen reden zonder problemen gewoon met 140 km/u langs. | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 13:44 |
Kan nog steeds hoor, als ze maar een bepaalde afstand uit het hart spoor verwijderd zijn. -> Schouwpad dus ![]() | |
DriekOplopers | zondag 15 december 2013 @ 13:47 |
Mooi. Bij werk aan de snelweg sluiten we in de desbetreffende richting alle rijstroken af. Klaar. | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 13:48 |
Want? Er zit toch een vangrail tussen? | |
Peterselieman | zondag 15 december 2013 @ 13:54 |
vaak genoeg zijn het alleen maar paaltjes, maar Driek heeft wel een punt. Werk aan het spoor verloopt vaak veel veiliger dan werken aan de weg. | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 14:03 |
tussen alle rijstroken in de desbetreffende richting? ![]() | |
Viezze | zondag 15 december 2013 @ 14:03 |
Op een of andere manier is veiligheid op de weg in Nederland minder belangrijk dan veiligheid op het spoor. | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 14:06 |
Whoop, leesfoutje ![]() | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 14:06 |
Waarmee je dus eigenlijk aangeeft dat werken aan het spoor de norm is qua veiligheid en aan de weg het enorm onveilig is. | |
Peterselieman | zondag 15 december 2013 @ 14:08 |
een goede middenweg tussen beiden zou de norm moeten zijn. | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 14:09 |
Nah, lijkt mij niet. Een groot bord met een pijl naar links en wat pilonen is niet de oplossing. | |
Peterselieman | zondag 15 december 2013 @ 14:14 |
Dat zeg ik dus weer niet, want dat is wat nu op veel autosnelwegen gebeurt. Dat is vaak niet veilig genoeg. Bij een autosnelweg tussen punt x en y een weghelft afsluiten is dat vaak wel. Bij het spoor hangt het van de werkzaamheden af wat veilig is. Zo weinig mogelijk beide sporen afsluiten zou het beste zijn, tenzij de werkzaamheden van dien aard zijn dat het niet anders kan | |
WhiteJoker | zondag 15 december 2013 @ 14:23 |
Ik zie bij werkzaamheden aan het spoor vaak dat er hekjes tussen de sporen werden geplaatst. Was dat niet veilig genoeg? | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 14:36 |
"als een vangrail een vrachtauto niet tegenhoudt, hoe kun je dan verwachten dat zo'n hekje een trein tegenhoudt? ![]() ![]() | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 14:47 |
Hekje kan, ook volgens het VVW. | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 14:48 |
Nou, dan zijn we er wel uit denk ik he ![]() | |
Socios | zondag 15 december 2013 @ 14:52 |
Een trein blijft in de rails. Een auto kan met één simpele stuurbeweging op een verkeerde rijstrook belanden. | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 15:06 |
Precies. Hoe onveilig is DAT? ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 15 december 2013 @ 15:16 |
Ik sta op station Breda te wachten op een Intercity Direct! Heb er net de trein van .09 voor laten schieten ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 15:21 |
Geen nood, hij komt Direct! ![]() | |
KnightSolaire | zondag 15 december 2013 @ 15:27 |
Uit het NOS-nieuwsbericht over de nieuwe dienstregeling:Bron Geen woord over het feit dat de binnenlandse treindienst over de HSL-Zuid gewoon verder gaat onder de merknaam IC direct. Ach ja, het is zondag hè.. Oh, 'hoge snelheidstrein' moet trouwens gewoon aan elkaar geschreven worden. Zondag... En NS beheert ook het spoor weer zie ik! Zucht. | |
Darkwing_Duck | zondag 15 december 2013 @ 15:28 |
Wat een afgerukt materieel. ![]() | |
_serial_ | zondag 15 december 2013 @ 15:28 |
No shit sherlock | |
Dr_Flash | zondag 15 december 2013 @ 15:29 |
Spoorboekje zelf was trouwens ook al verdwenen ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 15 december 2013 @ 15:35 |
De kans dat een trein ineens van zijn spoor afwijkt is significant kleiner dan dat een auto dat doet, lijkt me. | |
Duvel | zondag 15 december 2013 @ 15:56 |
![]() Er kwam gisteren zomaar een goederentrein door Zutphen, lekker op rood sein af, en toen ie bijna stil stond: groen + L. Blijkbaar vond de machinist het niet goed genoeg, want hij stond vijf minuten te wachten tot hij doorgaand groen kreeg, de brug bij Eefde over. Jammer dat daarmee de overweg naast het station nog eens extra lang dicht bleef liggen. | |
b2py | zondag 15 december 2013 @ 16:02 |
Benader het eens andersom ![]() | |
GlenSpey | zondag 15 december 2013 @ 16:32 |
Dat gebeurt nog steeds hoor, alleen is het niet meer zo zwart-wit. Bij werk langs de baan (wat voor werk dan ook) wordt doorgaans de normale snelheid aangehouden ![]() De persoon in het oranje hesje, de zgn. VHM, is verantwoordelijk voor het op tijd signaleren van aankomende treinen (en dus voor het in veiligheid stellen van de andere arbeiders. Wij machinisten geven op onze beurt even een rats op de tyfoon. De VHM steekt vervolgens zijn hand op ter bevestiging dat ie de trein aan ziet komen. Zijn uiteraard wel een aantal eisen waar de werkplek langs het spoor aan moet voldoen. Zo moet er voldoende afstand worden gehouden vanuit het 'hart' van het spoor ( min. 2.25 meter bij een baanvaksnelheid van max. 140) en moet er bij werk tussen de sporen een veilige 'wijkplaats' van minimaal 0.80 meter zijn. | |
Frozen-assassin | zondag 15 december 2013 @ 16:39 |
Dit geeft perfect weer hoe de gros van de reizigers denken over het spoor. Het boeit ons (ja ik schaar me onder die groep) geen reet of het NS of ProRail of IL&T is die zorgt voor een buitendienststelling, voor uitgevallen treinen, kapotte bovenleiding of wat dan ook. We willen alleen een hoogfrequente dienstregeling waarbij de treinen op tijd rijden. Wiens schuld het dan ook is dat de veiligheidsregels strenger zijn geworden, interesseert ons weinig. We willen alleen vervangend vervoer zien, dat is wel het minste wat we mogen verwachten. | |
Frozen-assassin | zondag 15 december 2013 @ 16:40 |
Waarom zouden we? Hoeveel wegwerkers zijn er afgelopen jaren aangereden? Blijkbaar is dat aantal niet hoog genoeg om strengere regels voor te hebben. Of ligt het aan het feit dat de groep automobilisten veel groter is of dat de treinreizigers vaak vast zitten aan de trein omdat het of goedkoper is of ze geen rijbewijs hebben. | |
KnightSolaire | zondag 15 december 2013 @ 16:55 |
Het is alleen voor niets of niemand bevorderlijk als de verkeerde persoon/instantie wordt aangewezen. Daarnaast mag je van de media verwachten dat ze over enige inhoudelijke kennis beschikken als ze ergens over willen rapporteren. | |
Socios | zondag 15 december 2013 @ 17:39 |
Media hebben totaal geen verstand van treinen. Zij zijn louter uit op 'sensatie'. | |
Socios | zondag 15 december 2013 @ 17:40 |
Het Spoorboekje is nooit echt weg geweest en nu zelfs helemaal terug! (Andere uitgever) |