dennistd | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:05 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
dennistd | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:06 |
De draaischijf die begraven lag onder spoor 2 en 3 is trouwens al goed zichtbaar geworden:![]() Even een oude kaart erbij gezocht: ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door dennistd op 09-07-2013 10:16:18 ] | |
Helly | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:25 |
Kenners, Ik wil met fiets & trein door België gaan toeren en jullie kunnen me vast vertellen wat de beste optie is. Ik dacht een rail pass en losse fietskaartjes, maar zie nu ook de summer deal wat dan nog een dubbeltje zou schelen plus natuurlijk dat ik niet aan het aantal van 10 vast zit meteen. Klopt het dat dit gewoon dezelfde voorwaarden heeft (behalve alleen doordeweeks geldig) of zie ik iets over het hoofd? Of is er mss zelfs nog een andere/voordeligere optie met fietskaartjes die ik over het hoofd zie? En dan het lastigste altijd; die grensovergang. Ik ga vanaf Maastricht, Deze voor m'n vriendin dan, maar daar is geen variant voor 26+ van zeker? Dus voor mezelf gewoon los(se) kaartje(s) tot Luik/Visé(?) En wat moet daar dan bij voor de fietsen op die grenstrajecten? Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt. | |
Q. | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:31 |
Hey tof, nooit geweten. Ben daar duizenden keren overheen getreind. | |
Ireyon | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:40 |
Ik zit vast in de Fyra richting Rotterdam vlak voor de Moerdijkbrug en er moet een hulploc komen. Weet iemand waar dat ding helemaal vandaan moet komen? | |
James1988 | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:44 |
Sterkte, ik hoop niet dat je een vlucht te halen hebt? ![]() Er zijn niet zo veel hulplocomotieven die op de HSL kunnen en mogen rijden. Grote kans dat er een Traxx wordt gestuurd, die moet dan vanaf de Watergraafsmeer komen. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:52 |
Eigenlijk zou een DBS 6400 er ook moeten mogen komen. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:52 |
Ja maar goed, schipholtunnel he. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:53 |
Zo'n 6400 is zuinig en ook nog behoorlijk schoon. Dus dat zou geen probleem mogen wezen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:53 |
Dit is tussen Rotterdam en Schiphol niet het grootste probleem denk ik ![]() | |
dennistd | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:55 |
Kunnen ze de Traxx van Breda niet sturen? Er zijn wel 6400'en met E(TC/CT)S volgens mij toch? | |
James1988 | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:56 |
De Moerdijkbrug ligt tussen Breda en Rotterdam. Op de Kijfhoek staat volgens mij wel een wegsleeploc (6400), het kan zijn dat ze die gebruiken. Zou kunnen, maar dan staat er in Breda geen wisselloc meer waardoor alle andere Fyra-diensten ook vertraging op gaan lopen (de loc moet dan omlopen, en daarvoor is in Breda nu niet echt ruimte vanwege de verbouwing). | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juli 2013 @ 11:04 |
Regels ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 9 juli 2013 @ 11:09 |
ORDNUNG MUSS SEIN. | |
Ireyon | dinsdag 9 juli 2013 @ 11:16 |
Hij komt uit Breda. Zijn we straks 2 uur verder en geen meter opgeschoten. Gelukkig voor mij alleen een recreatief rondje vandaag. | |
Ireyon | dinsdag 9 juli 2013 @ 12:16 |
En weer in Breda. On-fucking-gelofelijk dat dit zo lang moet duren. | |
Maegrim | dinsdag 9 juli 2013 @ 13:09 |
waarom kon dit gisteren niet gebeuren, had wel wat pauze gewild ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juli 2013 @ 14:01 |
Hoe lang ben je nou alles bij elkaar zoet geweest dan? Van Breda tot weer Breda? ![]() | |
Aardappelscheermes | dinsdag 9 juli 2013 @ 14:15 |
Hadden jullie nog ventilatie of airco in de trein? Was er water? Heeft het personeel jullie goed op de hoogte gehouden? Even over hulplocs, Van ILT mogen alleen ETCS spulletjes een ETCS baanvak op. Al neem je de infa buiten dienst... NJET | |
Bitlord | dinsdag 9 juli 2013 @ 16:06 |
Rijdt hier net zo'n Italo langs. Gangetje van 300+. Schitterende treinen! | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juli 2013 @ 16:22 |
Waar zit jij ergens? | |
Bitlord | dinsdag 9 juli 2013 @ 16:32 |
Op het moment vlak voor Parma. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juli 2013 @ 16:53 |
Ah okee ![]() ![]() | |
Bitlord | dinsdag 9 juli 2013 @ 17:00 |
Danke. Met een beetje geluk morgen liveverslag vanuit Pistoia. | |
bork | dinsdag 9 juli 2013 @ 17:02 |
Hondekop en Muizeneus gaan weer rijden De geliefde treinen rijden dit weekeinde voor het eerst heen en weer. In het najaar kunnen treinreizigers met heimwee ook ritjes maken met de Rode Duivel en de Blauwe Engel, die uit de jaren 50 stammen. rtv Utrecht | |
artm | dinsdag 9 juli 2013 @ 17:19 |
Ik dacht al van wat doet die trein daar toen ik uit Moerdijk kwam op de snelweg.. ![]() | |
Hinder | dinsdag 9 juli 2013 @ 18:29 |
Meer verstand heb ik er niet van ![]() | |
Ireyon | dinsdag 9 juli 2013 @ 18:57 |
Oorspronkelijk vertrek Breda om 10:58. Om 12:15 terug op Breda en uiteindelijk alsnog de Fyra van 12:28 met 15 minuten vertraging gepakt. Geen airco, ramen werden open gezet. Water werd uitgedeeld. Van de 3 wc's die ik ben tegengekomen waren er 2 defect en de 3de spoelde niet door ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 9 juli 2013 @ 19:05 |
Meer verstand dan menigeen, leuk filmpje! Je ziet trouwens erg goed in dit filmpje hoe slecht dat blauw-gele rijtuig er aan toe is.. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 9 juli 2013 @ 19:14 |
precies. Je ziet ook goed dat er niet veel geïnvesteerd wordt in de excuus-Benelux. Elke zichzelf respecterende vervoerder zou dat rijtuig er beter uit hebben laten zien | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 9 juli 2013 @ 19:16 |
De oplossing is natuurlijk het rijtuig er gewoon uit te halen en met een kortere trein te gaan rijden! ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 9 juli 2013 @ 19:22 |
je kunt zo in dienst bij de NS | |
Hinder | dinsdag 9 juli 2013 @ 19:22 |
Dat viel me ook wel op ja, dat zag er niet uit ![]() | |
b2py | dinsdag 9 juli 2013 @ 19:26 |
![]() ![]() Bron | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juli 2013 @ 20:03 |
Vooh-al dooh-gaan ![]() ![]() | |
ACT-F | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:02 |
In oktober 1993 kwam de TGV langs in Nederland voor een introductierit. Ik zelf heb natuurlijk ook een stukje meegereisd ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:04 |
In 1993 had je nog niet van die scherpe veiligheidsregels. ![]() | |
Duvel | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:14 |
Ik sta op het perron achter die TGV. Of was dat een andere dag dan 01-10...? [ Bericht 2% gewijzigd door Duvel op 09-07-2013 21:22:32 ] | |
Darkwing_Duck | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:18 |
Vraag namens mijn neef, die heeft 2 kaartjes voor Berlijn gekauft, op superdiscount tarief, met daarop ook nog de notatie "Omboeking en restitutie niet mogelijk" voor eind augustus... Nu staat erop de NS Higspeed website Zijn vraag is, geld dit ook voor superdiscount? ![]() | |
b2py | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:22 |
Ja. | |
Duvel | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:29 |
Nou... dan zullen ze een uitzondering hebben gemaakt. Vanaf 1988 mogen buitenlandse locs zonder ATB niet meer in Nederland rijden, voor zover ik weet. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:30 |
Bedankt B2PY, maar hoe zit dat dan op het moment met die overstap in Hannover, je hebt natuurlijk een zitplaatsreservering, vervalt die na de overstap en is het daarna gewoon sardientjeswerk/ieder voor zich en god voor ons allen, of heeft de DB een passende oplossing? | |
b2py | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:31 |
Geen idee, bellen met Telesales of naar de balie toe. | |
DriekOplopers | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:35 |
En als antwoord niet bevredigend: graag even een seintje naar mij. Dank. | |
James1988 | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:36 |
Lijkt mij dat je ook een zitplaatsreservering kunt krijgen op de aansluitende IC of ICE. ![]() | |
Duvel | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:37 |
Volgens andere bronnen was de 325 eind november, begin december 1993 in Nederland. Ik reed iig op 28 november mee van Amsterdam naar Rotterdam. | |
James1988 | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:41 |
Er zal destijds wel een ontheffing zijn verleend, misschien met de eis dat er 2 machinisten voorin zaten. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:43 |
De eis was inderdaad dat het kon op voorwaarde van een pilot. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:49 |
Precies, toen gingen regels gewoon ![]() ![]() ![]() | |
ACT-F | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:50 |
Dat zou wel eens kunnen kloppen. Ik kan me zelf 3 machinisten herinneren, waarvan één Fransman en de andere twee Nederlandse. | |
Duvel | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:51 |
Ze hadden sowieso een pilot nodig. | |
James1988 | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:52 |
De Fransman om het materieel te bedienen ("Hey François, hoe werkt zo'n gekke Tee Zjee Vee nou?"), de Nederlanders om naar de seinbeelden en de route te kijken. Klinkt logisch ![]() | |
ACT-F | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:53 |
Als ze nou het hele jaar door een pilot houden dan is het HSL-probleem opgelost ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:54 |
En een tolk. De lamme helpt de blinde ![]() | |
Ireyon | dinsdag 9 juli 2013 @ 21:55 |
In '89 kwam de TGV ook al een keer langs ![]() | |
ACT-F | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:00 |
![]() | |
b2py | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:02 |
Wat was het NOS logo toen lelijk zeg ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:04 |
Rekensommetje + 15 = volgend jaar ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:04 |
Ik snap echt geen ruk van wat er nu aan de klauw is met naar Berlijn gaan vanuit Nederland , een overstap levert mij inziens alleen maar tijdwinst op en geen vertraging, ook volgens dit document https://docs.google.com/f(...)WGs/edit?usp=sharing En op de site van NS Highspeed staat er dat een overstap bij Hannover wel vertraging oplevert... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:07 |
Daar was ik ook bij ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:08 |
Je mag nog 60 minuten bij die ICE optellen en de 145 gaat niet verder dan Berlijn. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:09 |
Op de site van Highspeed staan anders ook nog steeds de niet aangepaste tijden ![]() | |
b2py | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:10 |
Zullen ook niet aangepast worden. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:11 |
We hoeven ons niet te veel illusies te maken over het feest van de 175 jaar ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:12 |
Hannover | |
b2py | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:13 |
typo ![]() | |
James1988 | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:13 |
1x per dag rijdt er een trein de hele route van Amsterdam naar Berlijn. 1x per week gebeurt ook het omgekeerde. De rest van de tijd moet je overstappen in Hannover. ![]() Dit kan nog wel een aantal maanden duren trouwens... | |
ACT-F | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:16 |
Dit is de foto die ik zocht ![]() ![]() ![]() ![]() Het was inderdaad in november of december. | |
James1988 | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:21 |
En het is nog een wereldrecord-TGV ook ![]() | |
Duvel | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:24 |
Ik heb nog dia's! Zolder, blablabla. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:27 |
En dat exemplaar heeft mij naar Fort Boyard gebracht ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:31 |
Toen waren de trapjes en heggenscharen nog niet zo populair zie ik ![]() | |
ACT-F | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:34 |
![]() | |
Anno1982 | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:34 |
Euh... toen liepen er gewoon mensen over het emplacement? | |
Frenk3nstein | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:36 |
TGV's door Nederland, dat soort festiviteiten mogen er vaker zijn! | |
James1988 | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:36 |
Er rijden er al 18 per dag tussen Amsterdam en Hazeldonk. | |
ACT-F | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:37 |
/care Zoiets maak je niet elke dag mee ![]() | |
Frenk3nstein | dinsdag 9 juli 2013 @ 22:38 |
Scherp, maar je snapt wat ik bedoel ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juli 2013 @ 23:16 |
Ben benieuwd. volgend jaar 175 jaar spoorwegen in NL. Hb er nog niets van gehoord, maar de veiligheidsjihad zal wel alles keihard de kop indrukken wat naar "leuk" ruikt. | |
Peterselieman | dinsdag 9 juli 2013 @ 23:23 |
Daar mag je onder meer de firma Speno dankbaar voor zijn. Dankzij hen is aan veel gedoogritjes een einde gekomen of moet er voor een stoomloc bijvoorbeeld een dieselloc rijden. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juli 2013 @ 23:25 |
Kan me niet zo veel schelen aan wie het ligt. Feit is dat men compleet gek geworden is in het totaal elke vorm van schaduw van poging tot kans op risico willen dichttimmeren. Steken die mensen zelf nooit eens een straat over of zo dan? | |
bork | dinsdag 9 juli 2013 @ 23:40 |
Heb je hem weer. Ik pak het radicaal aan, ben nu (as we speak) de zolder aan het verplaatsen, alles wat er in staat komt minimaal 1x in mijn hand, als ik nooit meer hier kom dan weet je hoe het komt ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 9 juli 2013 @ 23:55 |
alle risico's afdekken is gewoon een illusie. Ze houden zich aan de opgestelde regels, terwijl er eerder nog wel eens van afgeweken kon worden, mits er een pilot aan boord was. | |
Dr_Flash | woensdag 10 juli 2013 @ 00:47 |
Ja, dat zeg ik | |
DeaDLocK2K | woensdag 10 juli 2013 @ 09:43 |
Mijn trein kwam vanochtend binnen met -4. Bijzonder voor de IC RoosendaalOss-Zwolle. | |
Peter | woensdag 10 juli 2013 @ 10:01 |
ri. Zwolle was deze jaren lang standaard 5-10 min. Te laat in de ochtendspits.. | |
DeaDLocK2K | woensdag 10 juli 2013 @ 10:29 |
Ik reis al 12 jaar lang 250 keer per jaar heen en weer tussen Zwolle en Deventer, in de ochtendspits en ik beaam dit bericht. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 10 juli 2013 @ 11:45 |
En staat er nu een trein defect op de IJsselbrug bij Zwolle? | |
Mr_Klaasje | woensdag 10 juli 2013 @ 11:49 |
Gestrande badslippers. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 10 juli 2013 @ 12:01 |
Ah. Da's vaak nog lastiger om weg te krijgen. | |
Duvel | woensdag 10 juli 2013 @ 12:10 |
Mijn zolder blijft waar ie is. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 10 juli 2013 @ 12:25 |
Gewoon even een opdrukloc regelen... ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 10 juli 2013 @ 12:30 |
Gewoon er met de sprinter Utrecht-Zwolle van achteren tegenaan duwen.. Zo'n mDDM is sterk zat. | |
Dr_Flash | woensdag 10 juli 2013 @ 13:09 |
Kak. Jullie ook het "bericht aan het clienteel" gehad? ![]() Dat kan dus alleen maar omdat NS (HiSpeed). WEER. z'n reet veegt met privacy. | |
Peterselieman | woensdag 10 juli 2013 @ 13:12 |
dien een klacht in | |
Dr_Flash | woensdag 10 juli 2013 @ 13:21 |
ja goed idee | |
Aardappelscheermes | woensdag 10 juli 2013 @ 16:33 |
Vandaag ingestorte bovenleiding op de Hollandsche Brug tussen Weesp en Almere. Of reizigers voor Almere even wilde omreizen via Zwolle. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 juli 2013 @ 16:35 |
staat er nu niet meer, maar het is wel een mooie omreisroute ![]() | |
b2py | woensdag 10 juli 2013 @ 17:20 |
Wel een puinhoop op het spoor zo. Ook al problemen in de Willemspoortunnel. | |
James1988 | woensdag 10 juli 2013 @ 18:31 |
Voor de liefhebber (daar hoor ik niet bij ![]() Nostalgische gevoelens, dat wel. | |
Hoog_groen | woensdag 10 juli 2013 @ 18:32 |
Daar hangt een kraan in de bovenleiding. Best knap, zonder overwegen in de buurt. | |
Peterselieman | woensdag 10 juli 2013 @ 18:35 |
willen ze daar niet nog een extra brug voor het wegverkeer bouwen? | |
dennistd | woensdag 10 juli 2013 @ 18:37 |
Het is een heistelling die omgevallen is: http://blog.prorail.nl/vertraging-door-kapotte-bovenleidingen | |
Mr_Klaasje | woensdag 10 juli 2013 @ 19:06 |
Ook op de website van Omroep Flevoland staat een bericht. Met interview. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 10 juli 2013 @ 19:11 |
Volgens mij had ik Monopoly net aan de lijn... Hij moest tanken. | |
Mr_Klaasje | woensdag 10 juli 2013 @ 19:26 |
Toch niet onderweg hoop ik? | |
Peterselieman | woensdag 10 juli 2013 @ 19:35 |
het is al eens gebeurd dat een GTW met een lege tank onderweg gestrand is ![]() | |
Sandrvich | woensdag 10 juli 2013 @ 19:55 |
Fotografisch vervolg uit Lyon: In Lyon heb je twee echt grote treinstations; Part-Dieu, het echte hoofdstation ten oosten van het centrum en Perrache, het oude station in het zuiden. Ik heb het geluk precies tussen deze twee stations in te wonen net na de aftakking richting Perrache. De aftakking ligt zowat voor m'n voordeur maar deze is eigenlijk best rustig. Ieder uur een TGV van Lyon-Perrache, via Part-Dieu naar Parijs en hooguit 5 TER's per uur er nog bij. Drie weken geleden was ik al eens op Part-Dieu geweest en heb daar foto's van hier gepost, maar Perrache was ik nog niet geweest. Gisteren had ik een vrije dag maar was het vreselijk benauwd en warm weer, dus kwam ik pas 's avonds nog een keer buiten. En toen ben ik naar Perrache gewandeld: ![]() Sfeerplaatje van Lyon-Perrache vanaf de zuidkant. Perrache is qua architectuur en sfeer hetzelfde als Valence, Avignon en Marseille; Zuid-Frans! ![]() De TER uit Dijon-Ville is zojuist aangekomen, na een uurtje rust ging deze om 22h08 weer terug naar Mâcon. ![]() De Bourgogne-stuurstand, speciaal met sluitseintjes. ![]() TGV Duplex uit Parijs komt binnengereden, ziet spotter en vind het wel leuk om z'n trein meteen op sluitseinen te gooien. ![]() Tegen 21h00 ben ik weer naar huis gegaan, ik wilde graag de TER uit Tours nog fotograferen maar dan zou het net te donker zijn. Begin van deze middag ben ik eens naar m'n tijdelijke Heimatbahnhof Jean-Macé gegaan. Dat ligt zoals gezegd precies tussen Part-Dieu en Perrache. ![]() TGV Duplex rijdt in unité multiple van Lyon-Perrache via Lyon Part-Dieu naar Parijs. ![]() Aubergine dubbeldekker als TER naar Saint-André Le Gaz ![]() ...in gewoon TER blauw vind ik ze mooier. ![]() ![]() ![]() TGV uit Parijs nadert z'n eindhalte Lyon Perrache. ![]() Een van de toffere dieselstellen naar mijn mening. ![]() Een "nez-de-boeuf" (="rundvleeshoofd") stuurstand afkomstig uit de Alpen. ![]() ![]() ![]() ![]() Toegegeven, ze zijn niet meer in de beste staat. Maar ik vond het wel ontzéttend tof dat er nog een spoor te vinden was de begintijd; het meest oude TGV-logo dat er is. ![]() ![]() De stoptrein naar Parijs wordt klaargezet in Lyon Part-Dieu. ![]() ![]() TER uit Genève sjeest z'n eindbestemming binnen. ![]() Had ik _eindelijk_ de mogelijkheid om een TGV PSE in volle lengte in de zon te fotograferen, rijdt dat ding net weg als ik bijna bij de loc ben. ![]() ![]() TGV Duplex Marseille-Nantes was op de een of andere manier samengevoegd met de TGV Marseille-Basel tot aan Lyon Part-Dieu. ![]() En uiteraard nèt wanneer die POS vertrekt, komt er een TER voor te staan. De romantiek van stationskiekjes maken. ![]() ![]() TER richting Besançon. Kortom; Lyon Part-Dieu is eigenlijk een ongelofelijk klote station om te fotograferen; (vertraagde) treinen komen af en aan, alle treinen krijgen 5 minuten voor vertrek een spoor toegewezen, alle omroepen blèèren door elkaar heen en er is maar één passagetunnel om van sporen te wisselen en die zijn ook nog eens onhandig. ...Maar die "tussenperrons" zorgen wel dat de treinen vol in het zonlicht staan. ![]() | |
James1988 | woensdag 10 juli 2013 @ 19:59 |
![]() ![]() | |
greavy | woensdag 10 juli 2013 @ 20:03 |
ProRail slaat wel door ![]() Ze plaatsen nu hekken tussen de A15 en de betuwelijn, waar ook al een brede sloot tussen zit. | |
Dr_Flash | woensdag 10 juli 2013 @ 20:06 |
Netjes hoor ![]() | |
ACT-F | woensdag 10 juli 2013 @ 20:06 |
Daar hebben ze dan wel weer geld voor ![]() | |
greavy | woensdag 10 juli 2013 @ 20:10 |
@Sandrvich; Fraaie plaatjes! | |
b2py | woensdag 10 juli 2013 @ 20:12 |
Mooie plaatjes man! TGV (L) | |
Peterselieman | woensdag 10 juli 2013 @ 20:32 |
ik zeg maar zo: beter een hek dan geen hek | |
Peterselieman | woensdag 10 juli 2013 @ 20:32 |
Nice, Sandrvich ![]() | |
bork | woensdag 10 juli 2013 @ 21:12 |
Inderdaad, goed gedaan Sandvrich! We waren vanavond afscheid nemen van lijn 8 dan kom je ook langs Utrecht CS en daar zagen we dat spoor 1 weer in gebruik is. | |
Duvel | woensdag 10 juli 2013 @ 21:13 |
Klopt. Spoor 2 is nu een bouwput. Helemaal goed te zien als je die fietstunnel neemt aan de noordkant (langs de Leidse Rijn of wat daarvan over is). | |
Sandrvich | woensdag 10 juli 2013 @ 21:29 |
Bedankt mensen! ![]() In ieder geval tot 1 september. ![]() | |
_serial_ | woensdag 10 juli 2013 @ 21:36 |
Sandrvich : toffe verzameling plaatjes en treinen ! | |
greavy | woensdag 10 juli 2013 @ 21:57 |
![]() | |
James1988 | woensdag 10 juli 2013 @ 22:01 |
LOL, naar het schijnt verstuurt Runkeeper een nieuwsbrief met daarin dit plaatje:![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 10 juli 2013 @ 22:05 |
Mja, er is wel iets voor te zeggen. Zodra de sloten bevriezen, hebben wij iedere dag wel meldingen van schapengeitenkoeienpaardencavias op de baan. Die lopen namelijk gewoon over het ijs heen. Nou ja, koeien en paarden niet natuurlijk. | |
Dr_Flash | woensdag 10 juli 2013 @ 22:06 |
![]() ![]() | |
b2py | woensdag 10 juli 2013 @ 22:06 |
Ook echt alles in mijlen en dat ding in km... Jammerdebammer. | |
Dr_Flash | woensdag 10 juli 2013 @ 22:07 |
1 hek is geen hek 2 hek is een half hek 3 hek is een paashek ![]() | |
greavy | woensdag 10 juli 2013 @ 22:08 |
Vee op de snelweg? Moet niet gekker worden ![]() Situatie oud: A15 - sloot (2 meter breed) - Betuwelijn - Betuweroute - Hek Situatie nieuw: A15 - sloot (2 meter breed) - hek - Betuwelijn - Betuweroute - Hek | |
ziggyziggyziggy | woensdag 10 juli 2013 @ 22:08 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 10 juli 2013 @ 22:09 |
Alsof ik de situatie daar ken. Maar bij ons mogen ze wel wat hekken in de sloten zetten, zou geen overbodige luxe zijn. | |
greavy | woensdag 10 juli 2013 @ 22:11 |
Zie mijn edit. | |
James1988 | woensdag 10 juli 2013 @ 22:13 |
Dat is zodat mensen hun auto niet langs de A15 parkeren en langs de Betuwelijn/-route gaan lopen ![]() | |
greavy | woensdag 10 juli 2013 @ 22:14 |
![]() | |
bleiblei | woensdag 10 juli 2013 @ 23:09 |
Vandaag stond ik op station tilburg waar op het station 2 goederenlocs elkaar kruisten waar flink wat chemische zooi achter hing. Ansich kan ik prima leven met dergelijke treinen die voorbij komen, maar kruisen op een station in de spits kreeg ik een wat ongemakkelijk gevoel bij. Mag dat gewoon of heeft de leiding een foutje gemaakt? | |
greavy | woensdag 10 juli 2013 @ 23:10 |
Mag gewoon. | |
bleiblei | woensdag 10 juli 2013 @ 23:11 |
Kruisen als in, die uit richting Eindhoven stond voor een wissel stil en.die uit rotterdam kwam op de rails van de ander en wisselde een meter of 20-30 naar de baan ernaast. | |
bleiblei | woensdag 10 juli 2013 @ 23:12 |
hmmm... bizar ![]() Zeker met die geintjes van laatst in België en Canada. | |
James1988 | woensdag 10 juli 2013 @ 23:13 |
Dat mag, het beveiligingssysteem en de interlocking zorgen ervoor dat de treinen (volgens het rijplan) niet op hetzelfde spoor uit kunnen komen. Rood-sein-passages gooien hierbij wel eens roet in het eten, maar naarmate de uitrol van ATB-Vv en ERTMS vordert wordt de kans dat dit gebeurt kleiner tot onmogelijk. | |
Dr_Flash | woensdag 10 juli 2013 @ 23:20 |
Lees: Wordt gewoon niet over nagedacht. | |
Hinder | woensdag 10 juli 2013 @ 23:34 |
Die heb ik (samen met de gehele community?) gisteren dus echt gehad ![]() | |
bork | woensdag 10 juli 2013 @ 23:38 |
Dit is wel een leuke voor de jurisprudentie, "sluitseinen mogen niet", wat te doen in deze situatie? Mat 64 rijdt weg van spoor 1 met 1 frontsein aan, mag dit op PTA? Wat verder niet mag vechten jullie maar elders uit ![]() ![]() ![]() ![]() Spoor 1 Utrecht CS, 1 Mat 64-stel rijdt weg met 1 frontsein ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 10 juli 2013 @ 23:40 |
Ik zie één frontsein te veel. | |
Hoog_groen | woensdag 10 juli 2013 @ 23:42 |
Onmogelijk wordt het nooit, maar als je er bij iedere trein vanuit gaat dat hij door de rooie kan gaan, kun je net zo goed ophouden met treintjes laten rijden. | |
James1988 | woensdag 10 juli 2013 @ 23:51 |
Onmogelijk zal het nooit zijn, je kunt de kans dát het gebeurt wel zo veel mogelijk verkleinen. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 10 juli 2013 @ 23:53 |
Inderdaad. In het rapport nav de botsing in Amsterdam staan ook aanbevelingen om bijvoorbeeld kruisingen ruimer te plannen. | |
Dr_Flash | donderdag 11 juli 2013 @ 00:10 |
Op PTA mag alles ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juli 2013 @ 00:11 |
Ik zie één rangeersein. | |
Dr_Flash | donderdag 11 juli 2013 @ 00:12 |
Lekker dan ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 11 juli 2013 @ 00:41 |
Ik bedoelde: ik zie geen sluitseinen, dus ik keur de foto af. | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 06:33 |
Neig je wel naar doorgeslagen veiligheid... | |
HaverMoutKoekje | donderdag 11 juli 2013 @ 07:01 |
http://www.telegraaf.nl/b(...)leept_man_mee__.html
| |
bleiblei | donderdag 11 juli 2013 @ 07:02 |
Naja, met twee van dergelijke treinen lijkt doorgeslagen veiligheid mij eigenlijk geen onnodige luxe... maar duidelijk. We vertrouwen dus op de systemen ![]() | |
MTL | donderdag 11 juli 2013 @ 08:34 |
Levensgevaarlijk die deuren. Ik zeg: afschaffen! | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 08:37 |
Over de weg is met factor 1000 gevaarlijker.. | |
bleiblei | donderdag 11 juli 2013 @ 08:53 |
aantal liters zijn op de weg wel significant minder. | |
greavy | donderdag 11 juli 2013 @ 08:54 |
9 juni t/m 13 oktober 2013. Tentoonstelling ‘150 jaar spoorlijn Harlingen – Leeuwarden in het, Gemeentemuseum het Hannemahuis, Harlingen. Het Hannemahuis, centrum voor Harlinger cultuur en historie, besteedt aandacht aan 150 jaar spoorlijn Harlingen – Leeuwarden met een grote tentoonstelling van 29 juni t/m 13 oktober 2013. De eerste spoorweg door Friesland werd op 14 oktober 1863 feestelijk geopend. De nieuwe spoorlijn was heel belangrijk voor de ontsluiting van de haven van Harlingen en de aansluiting op het Europese treinnetwerk. Op de tentoonstelling zijn oude en nieuwe foto’s te zien, uniformen, modelspoortreinen van alle typen die vanaf 1863 gereden hebben, dienstregelingen en ontwerptekeningen van stationsgebouwen. In de jaren 1950 deden de Dieseltreinen hun intrede. Op het traject Harlingen-Leeuwarden reed de zogenoemde Blauwe Engel. Van deze geliefde trein zijn foto’s en modellen te zien. Tijdens de tentoonstelling worden verschillende activiteiten georganiseerd, zoals een culinaire indruk van het openingsdiner uit 1863 en vervoer per minitrein van station Harlingen naar het Hannemahuis en weer terug. Originele foto’s uit 1868 laten de gevolgen van een in Harlingen geëxplodeerde locomotief zien. Op 31 maart 1868 gebeurde er een afschuwelijk ongeluk. Vlak voor het vertrek explodeerde de ketel van “de oude 8”. De machinist werd meters ver weggeslingerd maar raakte op wonderbaarlijke wijze slechts lichtgewond. De stoker, die op de machine stond, was echter op slag dood. De machine zelf, die in Friesland de bijnaam “de oude 8” had gekregen, was letterlijk uit elkaar geslagen. Opmerkelijk was dat bij dit ongeval de beambten, omstanders, passagiers en wagons gespaard waren gebleven. Bij de tentoonstelling verschijnt een rijk geïllustreerd boekje over 150 jaar spoorlijn Harlingen – Leeuwarden, geschreven door de Harlinger spoorspecialist Loek van der Heide. Het boekje is te koop in het Hannemahuis voor ¤ 6,95. Gedurende de tentoonstellingsperiode zijn op de kade van de Noorderhaven megagrote foto’s te zien van 150 jaar spoorlijn Harlingen – Leeuwarden. www.hannemahuis.nl | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 09:38 |
Morgen rijden er weer treinen van/naar Den Bosch. Ben benieuwd wanneer de eerste storing op zal gaan treden ![]() | |
HaverMoutKoekje | donderdag 11 juli 2013 @ 09:43 |
lopen ze op schema? Ik verwacht eigenlijk ook wel weken achter elkaar wisselstoringen etc | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 09:44 |
Morgen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 09:55 |
is natuurlijk ook een inkoppertje ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juli 2013 @ 09:59 |
10 minuten na aanvang dienst ![]() | |
dennistd | donderdag 11 juli 2013 @ 09:59 |
Nog mensen die zin hebben om zaterdag mee te gaan naar Münster voor een werkplaatsbezoek? Er zijn nog plekken vrij zie ik (om 13u). Er zit gratis reizen met DB Regio naar Münster bij in. http://bhdk.specials-bahn(...)CIBE_QUERY_STRING%3E | |
ziggyziggyziggy | donderdag 11 juli 2013 @ 09:59 |
![]() | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 09:59 |
Volgende stap integratie NS Hispeed en NS Reizigers 9 juli 2013 Bij de ondernemingsraden van NS Hispeed en NS Reizigers is 9 juli een adviesaanvraag ingediend over het voornemen om NS Hispeed en NS Reizigers in een aantal stappen te integreren. Dit is het vervolg op het ondernemersbesluit inzake HRN/HSA van 1 november 2011, wat destijds een voorbode was van de integratie. Daarnaast is eind mei 2013 besloten te stoppen met de V250. Op 6 juni jl. zijn drie varianten voor de verbinding Nederland-België aan de staatssecretaris aangeboden. Die worden de komende maanden tot een volwaardig aanbod uitgewerkt in overleg met NMBS. Dit najaar verwachten we de uitkomst van dit traject: met de betrokken ministeries is een helder proces afgesproken dat moet resulteren in een volwaardige oplossing die de staatssecretaris 1 oktober naar de Tweede Kamer kan sturen. Maar integreren is in alle gevallen verstandig. Per 1 oktober 2013 worden activiteiten ‘materieel en infra’ en ‘dienstregelingsontwikkeling’ van NS Hispeed samengevoegd met die van NS Reizigers. Ook gaan afdelingen als IT, Finance en HR intensiever met elkaar samenwerken. Het streven is om per januari 2014 ook de overige onderdelen van NS Hispeed met NS Reizigers te integreren. Tot die tijd wordt in goed overleg met de beide ondernemingsraden uitgewerkt hoe de geïntegreerde organisatie er uitziet, als alle medewerkers van NS Hispeed in dienst bij NS Reizigers komen. Marjon Kaper, directeur Commercie van NS Hispeed, zal aansluiten als kwartiermaker directeur Internationaal bij het directieteam van NS Reizigers. Zij zal de aansluiting tussen NS Hispeed en NS Reizigers verder vormgeven en rapporteren aan de directievoorzitter van NS Reizigers. Voorts is de aankondiging van het integratieproces voor Jan-Willem Siebers van NS Hispeed een logisch moment om terug te treden als directievoorzitter. De integratie heeft geen gevolgen voor de werkgelegenheid. Iedereen is hard nodig om onze treindienst op HRN, HSL en Internationaal goed uit te voeren. Bron: Nieuwsberichten NS | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 10:01 |
Ook gratis vanaf Enschede? | |
Dr_Flash | donderdag 11 juli 2013 @ 10:02 |
Die man zit al het hele jaar op een zijspoor geloof ik. | |
dennistd | donderdag 11 juli 2013 @ 10:02 |
Denk het wel: Duits tarief is immers ook geldig vanaf Enschede, net als schönes wochenende e.d. | |
Dr_Flash | donderdag 11 juli 2013 @ 10:03 |
Lijkt me duidelijk. Voor DB is Enschede ook Duitsland. Net als Venlo tegenwoordig. En Heerlen. | |
dennistd | donderdag 11 juli 2013 @ 10:04 |
Op het kaartje staat het als volgt:Staat niet bij dat het alleen in Duitsland geldig is | |
Dr_Flash | donderdag 11 juli 2013 @ 10:04 |
Vanaf vanmiddag 12 uur rijden er geen treinen maar bussen. Ben dus eerst benieuwd hoe hard het nu weer in de soep gaat lopen met die bussen. | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 10:04 |
hij is in ieder geval niet meer in de publiciteit geweest sinds de NS-directie bij haar dochterbedrijf ingegrepen heeft | |
dennistd | donderdag 11 juli 2013 @ 10:17 |
Er is weer een overbelastverklaring, ditmaal voor Dordrecht waar NS 24-32 bakken extra wil stallen. Nu wordt er leeg naar Roosendaal en de Binckhorst gereden en buiten de spits niet afgetrapt. Dit zou NS in totaal 3,1 miljoen per jaar kosten: http://www.prorail.nl/Ver(...)20versie%201%200.pdf | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 10:20 |
niet gek dat het zoveel kost, want materieel voor Roosendaal moet bijvoorbeeld voor een aantal diensten uit Vlissingen komen, terwijl de Binckhorst zo ongeveer de verzamelbak voor de halve randstad is. | |
dennistd | donderdag 11 juli 2013 @ 10:27 |
Aan de noordoost-zijde van de Kijfhoek is nog wel plaats voor wat sporen, daar zou best een reizigerstreinenopstelterrein gemaakt kunnen worden | |
Dr_Flash | donderdag 11 juli 2013 @ 10:31 |
Die locaties zijn ook allebei 40 km van Dordrecht verwijderd, dus dat is een hoop gesleep. | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 10:32 |
Wedden dat dat weer niet mag, omdat die locatie vlakbij een rangeerterrein is en er zodoende wel eens bruinkoolstofdeeltjes oid op of in het reizigersmaterieel terecht zouden kunnen komen? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 10:38 |
mja, dan zou het hier moeten: http://goo.gl/maps/6rWpI staat wel eens wat cargo, maar het lijkt me de enige plaats in Dordrecht waar nog wat ruimte is | |
Dr_Flash | donderdag 11 juli 2013 @ 10:38 |
Heb je nog niet gehoord dat er een nest van de bruinkoolstofdeeltjeshagedis is ontdekt? ![]() | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 10:57 |
Gelijk hebben ze. | |
Zyron | donderdag 11 juli 2013 @ 10:59 |
Ik ga echt nog een keer schuimbekken van de IC Den Haag Centraal - Schiphol - Tuig - Zwolle - Groningen/Leeuwarden. Geval is: ik moet regelmatig van Amsterdam Centraal naar Emmen. Op Amsterdam Centraal heb ik dan de keus om via Amersfoort of Lelystad te gaan. Ik kies aan de hand van de vertrektijden. Zie ik dat de IC naar Zwolle te Almere enige vertraging heeft, dan ga ik via Amersfoort. Ik heb namelijk maar 5 minuten in Zwolle. Maar, de vertraging was nul komma nul. Kom ik in Almere aan, staat het kreng naar Groningen opeens met +10 op de borden. Wss opgelopen te Schiphol. En het is niet de eerste keer, het gebeurt zo vaak. En GTBV? Zelfs al zijn het maar twee schamele euro's en nog wat knikkers, .. daar heb ik geen recht op want ik mis de aansluiting naar Arriva. Zo. Frustratie kwijt. | |
Dr_Flash | donderdag 11 juli 2013 @ 11:22 |
Ik vind dat daar weleens verandering in mag komen. De reiziger heeft niet gevraagd om zandkorrelduizend eilandjes met elk zijn eigen ijzerduwer. GTBV zou dus ook cross-vervoerder moeten gelden. En wie er dan voor de kosten opdraait zoeken ze maar uit. Hell, het zou automagisch op je OVC bijgeboekt moeten worden, zonder dat je erom hoeft te vragen. Technisch kan dat gewoon namelijk. Dat zou goed zijn voor het draagvlak waar die mismaakte kutkaart wel wat van kan gebruiken. | |
KomtTijd... | donderdag 11 juli 2013 @ 11:26 |
Met een papieren kaartje krijg je dat dus wel ![]() | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 11:27 |
De veroorzaker betaalt, lijkt me. Als jij A -> B reist met NS en je B -> C wilt reizen met een andere vervoerder, maar NS vertraging heeft, dan lijkt het mij dat NS moet betalen. Als zowel NS als de andere vervoerder vertraging hebben (+15 bij NS, +20 bij de ander) zouden ze beiden moeten betalen naar rato. Als een kaartje ¤ 20 kost, en je 35 minuten vertraging oploopt bij 2 vervoerders, dan krijg je ¤ 10 terug. Van die ¤ 10 zou dan ¤ 4,28 door NS moeten worden opgehoest, en ¤ 5,72 door de andere vervoerder. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 11:31 |
vergeet je in de berekening nog de afstand mee te nemen | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 11:32 |
Ja, eigenlijk wel. ![]() | |
Aardappelscheermes | donderdag 11 juli 2013 @ 11:40 |
Zonder twijfel weer zo'n zelf ingenomen klootzak die na het fluitsignaal van de conducteur (dat betekent, "niet meer instappen") er alsnog bij moest. | |
HaverMoutKoekje | donderdag 11 juli 2013 @ 11:43 |
![]() | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 11:45 |
Je dacht, 1 forum is nog niet genoeg? ![]() Wel echt kut man... | |
Aardappelscheermes | donderdag 11 juli 2013 @ 11:48 |
Koop een auto | |
Dr_Flash | donderdag 11 juli 2013 @ 11:55 |
Heel veel mensen doen dat al. Zo lost het NS-gefaal zichzelf uiteindelijk wel op ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 11 juli 2013 @ 12:00 |
Zelfs ik ben maar aan rijlessen begonnen! ![]() | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 12:02 |
Ik heb m'n rijbewijs al 6 jaar, toch maak ik per jaar meer kilometers met de trein dan met de auto. Dal Vrij ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juli 2013 @ 12:06 |
Ik heb m'n rijbewijs al 16 jaar, en ik heb sinds 2006 ehm... nog geen 1000 km met de auto gereden. In 2006 iets van 550 km aan allemaal ritjes dwars door Den Bosch, in 2008 een paar lange stukken terug van vakantie en in februari dit jaar 22 km met een gehuurde Panda ![]() | |
Kakdieusernameisalbezet | donderdag 11 juli 2013 @ 12:12 |
Ik ben machinist en ik ga nooit met het ov ![]() | |
Zyron | donderdag 11 juli 2013 @ 12:23 |
Is mij onbekend? NS zegt zelf dat ze bij een overstap naar een andere vervoerder niet uitkeren in elk geval. Overigens reis ik Studenten-OV-week vandaag, maar ook met een Weekend Vrij-abo val ik buiten de boot. En ja, het is maar een paar euro en ik kan prima zonder. Maar het gebeurt zo vaak dat ik er van uit eten kan en dus is het leuk om het wél te krijgen. @b2py: Joah, lucht wel op. ![]() | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 12:55 |
Van de zomer volledig spoorloos op vakantie, lekker met de auto ![]() | |
Kakdieusernameisalbezet | donderdag 11 juli 2013 @ 13:10 |
Ik heb de Fyra gehuurd. Iets meer ruimte en hij was verkrijgbaar tegen dumpprijs ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 13:12 |
mooie stacaravan ![]() | |
Kakdieusernameisalbezet | donderdag 11 juli 2013 @ 13:20 |
Ja en gunstig bouwjaar, alleen het gewicht en daarmee de waarde in prijs per kilo staal gaan per kilometer omlaag. | |
Dr_Flash | donderdag 11 juli 2013 @ 13:21 |
Dan is het maar goed dat die kilometers gewoon op 0 blijven staan ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 13:24 |
denk niet dat de spoorjutters dat met jou eens zullen zijn ![]() Zij stonden iedere dag langs de baan om nieuwe vondsten te kunnen bemachtigen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 13:26 |
Die tweede foto: http://blog.prorail.nl/la(...)-15-dagen-op-een-rij ![]() | |
MPG | donderdag 11 juli 2013 @ 13:55 |
Ik vond die enalaatste foto wel interessant ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 13:56 |
nah, heb wel betere gezien | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 13:57 |
Tieten! Blond! Lekker! ![]() ![]() | |
MPG | donderdag 11 juli 2013 @ 14:10 |
Meiden? Koffie? Of allebei ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 14:23 |
Jij dacht in eerste instantie natuurlijk aan koffie, maar ik had het over de dames ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 11 juli 2013 @ 15:33 |
Ach, na mijn laatste vriendin doe niks me meer verbazen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juli 2013 @ 15:43 |
Koffie? Wat snap je niet aan "Pickwick"? ![]() | |
MPG | donderdag 11 juli 2013 @ 15:47 |
Bij de tetten zie je PickWick Earl Gay inderdaad, maar de dames hebben ook Nescafé én DE oploskoffie, rechtsvoor op tafel en in de blauwe krat bij de aanhangwagen. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 juli 2013 @ 15:48 |
Precies. En verder kijk ik niet ![]() | |
Bitlord | donderdag 11 juli 2013 @ 16:03 |
Zo, net terug vanuit Pistoia, waar de fameuze treinenfabriek van AnsaldoBreda staat. Het terrein is vanaf de weg vrij lastig te bekijken, zeker omdat er nu ook wegwerkzaamheden zijn. Buiten stonden wat rijtuigen van onbekende spoorwegen onder zeil afgedekt. Zichtbaar waren verder twee Stadler Flirts, waar Ansaldo aan meebouwt. Ook stond er een IC2 of IC4 van de Deense Spoorwegen buiten. Het enige zichtbare V250-onderdeel was een onder zeil liggende V250 kop. Vrij opmerkelijk aangezien de stellen volgens AB al zo goed als af waren.![]() | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 16:13 |
Reserve kop? | |
Dr_Flash | donderdag 11 juli 2013 @ 17:07 |
en die stapel bodemplaten? ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 18:33 |
Plan-V keert terug in de noordkop, naar Enkhuizen. In de ochtend twee ritten, 1 met 3xv en 1 met 4xv. In de middag 1 rit met 3xv en 2 met 2xv. Dit vanaf 22 juli. Bron [ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 11-07-2013 18:48:18 ] | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 18:35 |
paart ben ik. | |
Duvel | donderdag 11 juli 2013 @ 18:37 |
Jah. | |
KomtTijd... | donderdag 11 juli 2013 @ 18:47 |
godver. Vergeet ik over te stappen... | |
KomtTijd... | donderdag 11 juli 2013 @ 19:00 |
oh, kom uiteindelijk met een extra sprintje op den haag centraal, met dezelfde trein in delft aan. Valt nog weer mee. | |
Frozen-assassin | donderdag 11 juli 2013 @ 19:49 |
Oh no, please god, nooooooo.. Is er niet genoeg ICM of VIRM of zelfs DDZ beschikbaar ![]() | |
Duvel | donderdag 11 juli 2013 @ 19:50 |
Ik werd vandaag twee keer net op tijd wakker. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 19:52 |
nope, dat spul moet op de echte treinverbindingen ingezet worden. De V'tjes worden verbannen naar de bijlijntjes. Oude tijden herleven wat dat betreft een beetje, want in het verleden kwamen de dieselvijf na inzet op Amsterdam - Enkhuizen aan haar eind | |
Frozen-assassin | donderdag 11 juli 2013 @ 19:53 |
Dan mag NS wel snel heel wat treinstellen bij bestellen.. Als je nog steeds met Plan V rond moet rijden.. | |
greavy | donderdag 11 juli 2013 @ 19:57 |
Ik ga zondag naar de Betriebszentrale Duisburg en de 28e naar wpl Aachen. Zaterdag ga ik naar de ZLSM Jubileumdagen. | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 20:03 |
zodra de nieuwe HRN-concessie definitief weer aan de NS gegund is zal er nieuw sprintermaterieel besteld gaan worden. Instroom is voorzien in 2016 of 2017. Tot die tijd zal het met bestaand materieel gedaan moeten worden | |
greavy | donderdag 11 juli 2013 @ 20:04 |
Zo, voorbereidingen voor mijn vakantie in 2014 zijn in gang gezet. Het zijn mogelijk 14 dagen naar Dresden, alwaar het hotel al geboekt is. In het midden van deze week is het Dresdner Dampfloktreffen, te weten 11-13 april 2014. Wat ik daar omheen allemaal wel en niet ga doen, weet ik nog niet. Sowieso de stad ff in, maar er gaat een InterRail (Global?) pass mee. | |
greavy | donderdag 11 juli 2013 @ 20:07 |
Per 1 augustus 2013 t/m 31 augustus 2013 zijn de Spoordeelweken van NSR er weer. http://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/spoordeelweken-juli | |
Dr.Mikey | donderdag 11 juli 2013 @ 20:07 |
Waarom is het aankomst en vertrek spoor van de boemel Roosendaal - Antwerpen veranderd? Ik ben vaak net te laat nu. Vroeger was dit beter gefixed. | |
greavy | donderdag 11 juli 2013 @ 20:08 |
Vroegah spoor 1A en nu 3A toch? Hoeven al die overstappende reizigers niet via de tunnel te zeulen met bagage enzo ![]() | |
KomtTijd... | donderdag 11 juli 2013 @ 20:35 |
Ik zat nieteens te slapen. En ik was ook niet vergeten dat ik moest overstappen. Maar pas toen de trein weer volop gas aan het geven was, dacht ik "euhja, dat was leiden". | |
icloud | donderdag 11 juli 2013 @ 21:02 |
Zucht, kan iemand deze man uitleggen dat nshispeed van ns internationaal bv is en dat ns internationaal bv geen treinen over de hsl exploiteert ![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 11 juli 2013 @ 21:08 |
Je kunt het ook zelf in dit topic tegen driekoplopers vertellen ![]() Die zit achter die 'reizigersclub' namelijk! | |
remcoP | donderdag 11 juli 2013 @ 21:08 |
HSA is dus wel van Hispeed | |
icloud | donderdag 11 juli 2013 @ 21:09 |
I know we kennen elkaar, ik heb hem al vaakgenoeg gewezen op zijn stompzinnigefouten. | |
icloud | donderdag 11 juli 2013 @ 21:10 |
De bedrijfstak ns hispeed bestaat simpelweg niet. Direct onder ns reizigers hangt hsa bv en onder de holding hangt ns internationaal bv, ns hispeed bestaat als bedrijf niet en heeft geen connectie met de hsl. Dat ns internationaal zijn merknaam opheft heeft geen gevolgen voor hsa bv als exploitant van de gsl. | |
remcoP | donderdag 11 juli 2013 @ 21:12 |
Heb je daar iets van een bron voor, of een plaatje met de bedrijfsstructuur? Ik ken alleen deze: ![]() | |
icloud | donderdag 11 juli 2013 @ 21:15 |
Dat is de organisatiestructuur niet de feitelijke structuur. | |
remcoP | donderdag 11 juli 2013 @ 21:17 |
Heb jij dan een plaatje van de feitelijke structuur? Kan ik namelijk nergens vinden. Ik verwacht namelijk niet dat Eva hier een antwoord op heeft. | |
dennistd | donderdag 11 juli 2013 @ 21:18 |
En de overstap is maar 4-5 minuten (door een andere tijdligging in België van de stopper sinds december). Dat is via de tunnel lastig haalbaar. | |
icloud | donderdag 11 juli 2013 @ 21:21 |
Was even zoeken maar ik heb hem. https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-76413.pdf | |
remcoP | donderdag 11 juli 2013 @ 21:23 |
Dank je! ![]() ![]() | |
icloud | donderdag 11 juli 2013 @ 21:24 |
Het is de bedoeling dat qbuzzz onderdeel word van abellio, of zelfs al is. Hsa zit ook bij ns reizigers en niet bij internationaal zoals je zou verwachten. Ik geloof dat ns reizigers zich niet met busvervoet mag bemoeien vandaar deze constructie | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 21:26 |
Grappig dat HSA onder NS Reizigers valt, maar NS Internationaal inhuurt voor het rijden van treinen binnen Nederland ![]() De HTM-aandelen worden ook ondergebracht bij Abellio voor zover mij bekend. | |
icloud | donderdag 11 juli 2013 @ 21:28 |
https://register.boip.int(...)96381&markID=2009204 | |
icloud | donderdag 11 juli 2013 @ 21:29 |
Klopt net zo als de htm/qbuzz joint venture, zijn allemaal abellio projecten. Het merk van fyra is dan weer van de ns groep nv | |
remcoP | donderdag 11 juli 2013 @ 21:30 |
Wat een onlogische constructies allemaal. ![]() | |
icloud | donderdag 11 juli 2013 @ 21:34 |
Oftewel dat ns internationaal het merk ns hispeed opheft, daar heeft hsa niks mee te maken. | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 21:34 |
Ja, behalve als je te maken krijgt met mededingingsregels e.d., dan kan het wel logisch zijn. Ook om financiële en fiscale redenen kan het interessant zijn om heel veel kleine bedrijfjes te hebben (kijk maar eens naar een groot bedrijf als KPN of Shell). Daarnaast wordt er ook aan risicospreiding gedaan: Arriva stopt alle gewonnen concessies in eigen BV's, als er bijvoorbeeld iets misgaat in de Achterhoek-concessie sleept dit niet het hele bedrijf mee. | |
icloud | donderdag 11 juli 2013 @ 21:35 |
O ik kan maar een bv vinden en dat is arriva busfleet/arriva openbaar vervoer bv de rest is uitgeschreven. | |
remcoP | donderdag 11 juli 2013 @ 21:37 |
Bij dat soort dingen snap ik het wel, maar als je bussen gaat onderbrengen in het internationale gedeelte van het bedrijf of andere hierboven genoemde dingen kan ik het voordeel niet zien. (QBuzz bij Abellio wel.) | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 21:38 |
Als ik in het Handelsregister zoek naar Arriva (excl. uitgeschreven) krijg ik daar 67 resultaten uit ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 21:44 |
klopt. Constructie is zo bedacht vanwege de positie die NS Reizigers in Nederland heeft. Qbuzz had om concessies te winnen bij de start-up een partner nodig die financieel garant stond. Rob van Holten had veel connecties in de ov-wereld en vond in de NS de meest geschikte partner. | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 21:46 |
precies. Zijn vrij veel BV'tjes die ik al kende ![]() | |
icloud | donderdag 11 juli 2013 @ 21:48 |
Dat had nedrailways ook kunnen zijn. | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 21:50 |
Schrijf maar vast in de agenda: 18 t/m 26 oktober 2014 geen treinverkeer Kruiningen Yerseke - Vlissingen. https://www.tenderned.nl/(...)ba5866dc34/cid/77698 | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 21:52 |
Waarom zou ik dat in mijn agenda schrijven? Ik kom daar nooit ![]() | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 21:52 |
Geen idee, het gaat om het idee ![]() | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 21:54 |
En ohja, oplevering Den Bosch gaat waarschijnlijk uitlopen: http://www.ns.nl/calamite(...)h-vanaf-27-juni.html | |
remcoP | donderdag 11 juli 2013 @ 21:56 |
Over een paar minuten is er een update, en is er meer duidelijkheid. | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 21:58 |
Sodemieters, krijg er zelfs een NS Alert van... ![]() | |
_serial_ | donderdag 11 juli 2013 @ 22:00 |
Mogelijke uitloop werkzaamheden Den Bosch op 12 Juli 2013 krijg ik net binnen met SMS | |
Darkwing_Duck | donderdag 11 juli 2013 @ 22:04 |
En ik op Ios... | |
greavy | donderdag 11 juli 2013 @ 22:05 |
Ah, de trapwissels worden zo te lezen nu ook verwijderd. ![]() NSR 4027 + 4079 (2632/2663) by Durk Houtsma., on Flickr Lagen al geklemd en erg roestig erbij ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 11 juli 2013 @ 22:05 |
Blijft er dan een stelletje achter om te pendelen tussen vlissingen en souburg? | |
greavy | donderdag 11 juli 2013 @ 22:07 |
Huh? Hoezo daar pendelen? | |
greavy | donderdag 11 juli 2013 @ 22:08 |
Emplacement Vlissingen ligt eruit, dus dan heb je in Vlissingen helemaal geen meuk staan. Hoogstwaarschijnlijk moet zelfs alle meuk daar weg zijn voor de buitendienststelling. | |
remcoP | donderdag 11 juli 2013 @ 22:09 |
| |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 22:09 |
ja, had gekund ja, maar denk dat dit de beste constructie was | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 22:10 |
En pendelen op een stukje van 3 km is ook wel onzin ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 22:13 |
mja, Vlissingen zelf ligt er dan ook uit, dus echt nodig is het niet, tenzij je wilt pendelen tussen Souburg en Middelburg ![]() | |
dennistd | donderdag 11 juli 2013 @ 22:14 |
Souburg ligt aan de kant van Kruiningen-Yerseke he ![]() | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 22:15 |
Het is 3 km van station naar station. Als er al een vervoersvraag ís, kun je die met een paar bussen wel opvangen. | |
dennistd | donderdag 11 juli 2013 @ 22:16 |
Nee, maar ik bedoel: als Kruiningen-Yerseke - Vlissingen eruit ligt kun je ook niet pendelen op Vlissingen - Vlissingen Souburg: dat is namelijk een deel van dat eerste traject. | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 22:17 |
Oh zo. Ja, dat schiet niet op ![]() | |
greavy | donderdag 11 juli 2013 @ 22:19 |
![]() Nieuwe krantenbakken die op alle stations gaan komen voor Metro en Spits (waar zij nu ook te verkrijgen zijn). Één kleur, met een band erop met welke krant het is. | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 22:19 |
staan trouwens al op veel stations ![]() | |
greavy | donderdag 11 juli 2013 @ 22:20 |
Oh. Was mij nog nooit opgevallen ![]() | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 22:20 |
Staan bij ons al weken ![]() | |
Kakdieusernameisalbezet | donderdag 11 juli 2013 @ 22:23 |
De 6e foto??? | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 22:25 |
Beste BVL-monteur van Strukton heeft trouwens geen geluidwerende maatregelen getroffen voor over zijn oren. Amai amai amai.. | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 22:25 |
je moet eens wat vaker een station bezoeken ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 22:26 |
mij viel het groene seintje op ![]() | |
Kakdieusernameisalbezet | donderdag 11 juli 2013 @ 22:26 |
Ben je Belg? | |
Kakdieusernameisalbezet | donderdag 11 juli 2013 @ 22:27 |
Ik heb geen sein met tetten gezien.. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 11 juli 2013 @ 22:32 |
Wie riep er hier ookalweer dat er in Den Bosch binnen een dag wel weer een storing op zou treden? Ik krijg net al een melding van de Reisplanner Xtra app: ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 22:34 |
Ik ![]() Liever een paar uurtjes langer geen treinverkeer en vervangend busvervoer, dan een grote storing halverwege de ochtendspits. De bussen zijn al besteld en de reizigers zijn er aan gewend, een ochtend langer kunnen ze ook nog wel hebben. | |
_serial_ | donderdag 11 juli 2013 @ 22:34 |
Dat is nog geen storing ![]() | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 22:42 |
Als gij dat wilt kan ge dat ingewilligd zien worden hè. | |
Kakdieusernameisalbezet | donderdag 11 juli 2013 @ 22:42 |
Beetje bekend met het spoor in België? | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 22:43 |
Gatver pillekes ![]() | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 22:47 |
Het rammelt aan alle kanten en P-treinen zijn cool. Meer weet ik niet ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 juli 2013 @ 22:50 |
en in de spitsuren rijden ongeveer 180 treinen per uur tussen Brussel Noord en Brussel Zuid | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 22:50 |
Ze lopen op ons voor met ERTMS, ze rijden 200 km/h in binnenlandse reizigersdienst (IC A), ze hebben veel locomotieven (pasgeleden zijn er nog 120 nieuwe ingestroomd) en in het weekend is de dienstregeling anders dan doordeweeks. Maar wel tegen 50% vermindering. | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 22:52 |
Zo cool dus ![]() | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 22:57 |
België is best een leuk treinenland, vind ik. Jammer dat veel stations zo ontzettend verlept zijn... Brussel Noord, Centraal en Zuid vind ik echt verschrikkelijk. Zuid is nog het minst erge, zolang je in de buurt blijft van de HST-perrons... | |
b2py | donderdag 11 juli 2013 @ 22:58 |
Thalys Parijs, 3 keer retour Antwerpen en pta nieuwjaarsrondje. Meer heb ik er niet gedaan.. | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 23:02 |
Ik ben vanuit Antwerpen een keer naar St-Niklaas geweest, een keer naar Leuven, en heb nog wat rondgetourd over HSL 2 ![]() AM96 (de "Deense neus") is best fijn mat. M6 ook. ![]() | |
Ireyon | donderdag 11 juli 2013 @ 23:17 |
Station Vlissingen is echt volledig irrelevant. Weet je hoe iedere Zeeuw met het OV in Vlissingen komt? Door in Middelburg uit te stappen en daar de bus naar Vlissingen te pakken ![]() | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 23:19 |
Wáárom? ![]() | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 23:27 |
Gespot op HGBTF: Het eind van het schooljaar is daar... ... en één van m'n spots van vandaag doet het ergste vermoeden voor een heleboel leerlingen in het Antwerpse: ![]() | |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 23:27 |
| |
James1988 | donderdag 11 juli 2013 @ 23:28 |
En met die nuttige informatie is dit deel weer vol. |