b2py | dinsdag 2 juli 2013 @ 20:51 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
Peterselieman | dinsdag 2 juli 2013 @ 20:52 |
die hebben zo noordelijk niets te zoeken | |
b2py | dinsdag 2 juli 2013 @ 20:55 |
'ATB-Eiland' Kijfhoek wordt ook ERTMS, blijkt uit een aanbesteding | |
Duvel | dinsdag 2 juli 2013 @ 21:10 |
Is dat nou zo'n trage kutsite? | |
Doc__Zenith | dinsdag 2 juli 2013 @ 21:26 |
Ja. Zag gisteren trouwens volk bezig met die Plan U op Amersfoort. Ben benieuwd wat dat nog gaat worden... | |
greavy | dinsdag 2 juli 2013 @ 21:33 |
Momenteel is een schildersbedrijf bezig met het treinstel qua uiterlijk oplappen. Heeft een hele tijd op de Bokkeduinen gestaan, maar moeten weer (tijdelijk) op spoortje 16 bij het station staan. Enkele foto's: ![]() In de primerlaag (foto boven en beneden) ![]() Nu zijn zij druk bezig met de beide koppen van het treinstel: ![]() Ook alle raamlijsten worden geverfd, maar ook de "bies" zit weer op het treinstel: ![]() Het treinstel is weer in zekere zin rijvaardig, maar nog lang niet klaar. Maar het gaat nu sterk de goede kant op. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 2 juli 2013 @ 22:04 |
Feli Mono ![]() Hopenlijk gaat je gootsteen ontstoppen vanaf nu ook wat beter! | |
James1988 | dinsdag 2 juli 2013 @ 22:18 |
Het Spaanse Renfe zal worden opgedeeld in 4 bedrijven onder één holdingmaatschappij, vorige week stemde het management van Renfe hiermee in. Het doel van deze opsplitsingen is het verminderen van de grote schuldenberg van Renfe. • Renfe Travellers zal de reizigerstreinen van het huidige Renfe onder z'n hoede nemen, inclusief het meterspoornetwerk (voorheen Feve). Er zal een duidelijke boekhouding worden bijgehouden over verlieslatende onderdelen (zoals treinen in dunbevolkte gebieden) en het winstgevende hogesnelheidsnetwerk. • Renfe Goods, de goederentak (nu nog drie losse bedrijven). Omdat deze verlieslatend is zal er een verregaande samenwerking worden gezocht met... DB Schenker. • Renfe Maintenance, nu Renfe Integría. Dit bedrijf zal het onderhoud van rollend materieel voor z'n rekening nemen voor zowel de Renfe-bedrijven als derde partijen. • Renfe Railway Equipment Rental, wat zal functioneren als leasebedrijf. Renfe RER krijgt een deel van de huidige Renfe-vloot tot z'n beschikking, de andere Renfe-bedrijven zullen dit weer huren van Renfe RER. Het rollend materieel zal ook beschikbaar komen voor toekomstige open access-operators. | |
dennistd | dinsdag 2 juli 2013 @ 22:35 |
Dat snap ik dan weer niet: dat je voor bepaalde zaken een extern bedrijf in moet schakelen begrijp ik, maar schilderen is toch juist iets dat vrijwilligers kunnen doen? | |
b2py | dinsdag 2 juli 2013 @ 23:22 |
Milieuwetgeving? | |
Peter | dinsdag 2 juli 2013 @ 23:31 |
En de eigendom van het spoor? Is dat al onder een apart bedrijf gehangen? | |
James1988 | dinsdag 2 juli 2013 @ 23:35 |
De Spaanse spoorinfrastructuur is een aantal jaar geleden (in 2005) rigoreus opgesplitst: de infrastructuur en de stations zijn ondergebracht bij ADIF (Administrador de Infraestructuras Ferroviarias). | |
Dr_Flash | woensdag 3 juli 2013 @ 00:55 |
Camiel Eurlings gaat bij het IOC ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 3 juli 2013 @ 04:10 |
Het schildersbedrijf sponsort dit. Kost ons geen cent. | |
Duvel | woensdag 3 juli 2013 @ 07:59 |
Het was al een lul, nu ook een lid. | |
James1988 | woensdag 3 juli 2013 @ 09:01 |
Weet hij toch goed te regelen ![]() | |
Fiorano | woensdag 3 juli 2013 @ 09:01 |
Seinstoring rondom Naarden - Bussum | |
Peterselieman | woensdag 3 juli 2013 @ 09:47 |
goed geregeld ![]() | |
Peterselieman | woensdag 3 juli 2013 @ 09:47 |
Vanmiddag uitspraak in het kort geding aangespannen door AnsaldoTilburg | |
de_boswachter | woensdag 3 juli 2013 @ 10:09 |
Waar gaan deze treinen naartoe ? Jammer dat de hondenkop verdwijnt. | |
DeaDLocK2K | woensdag 3 juli 2013 @ 10:15 |
Dit is Plan U, geen Hondekop ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 3 juli 2013 @ 10:51 |
Hoe laat , pak 'm beet? | |
Peterselieman | woensdag 3 juli 2013 @ 10:52 |
tijd heb ik er per ongeluk niet bij gezet, maar het is vanaf 14.30 uur. Ik verwacht dat de zaak doorverwezen zal gaan worden naar de normale rechter | |
Peterselieman | woensdag 3 juli 2013 @ 10:54 |
| |
Darkwing_Duck | woensdag 3 juli 2013 @ 11:00 |
![]() | |
dennistd | woensdag 3 juli 2013 @ 11:00 |
Het komt wel uit dezelfde buurt:http://en.wikipedia.org/wiki/Bicocca_%28district_of_Milan%29 | |
bork | woensdag 3 juli 2013 @ 11:01 |
Uitslag van de hoorzitting gisteren m.b.t. praten andere vervoerders HSL Ontluisterend Niettemin vond Sander de Rouwe (CDA) de uitkomst van de hoorzitting 'ontluisterend'. "Ik vind het eigenlijk ontluisterend om te horen hoeveel mogelijkheden er zijn." De juridische adviezen zijn 'glashelder' en het tegenovergestelde van wat Mansveld beweert. De Rouwe pleit al langer om nu al te praten met andere vervoerders. De meerderheid geeft NS echter tot oktober de tijd om met alternatieve plannen te komen. treinreiziger.nl | |
dennistd | woensdag 3 juli 2013 @ 11:37 |
Fles: Den Haag Centraal heeft nieuwe letters (toch een soort van bordje): http://blog.prorail.nl/den-haag-centraal-mag-weer-een-naam-hebben | |
icloud | woensdag 3 juli 2013 @ 11:49 |
Weet iemand waarom nsfsc nooit onder een stichting is geplaats? door deze constructie waarbij ns leasegeld betaald nsfsc ontstaat er een bedrijf wat niet hoeft te voldoen aan de europese aanbestedingsregels. | |
DeaDLocK2K | woensdag 3 juli 2013 @ 12:40 |
Omdat de inkomsten dan niet kunnen terugvloeien naar de NS Groep. | |
icloud | woensdag 3 juli 2013 @ 12:42 |
Dan moet je beter boekhouden, kwestie van zorgen dat ze een maandelijkse huur krijgen waarmee ze een buffer opbouwen die niet groter is dan de verwachte orders in zeg 20 jaar. | |
DeaDLocK2K | woensdag 3 juli 2013 @ 12:46 |
Hahaha, mijn schoenzool heeft meer IQ dan jij ![]() | |
Ireyon | woensdag 3 juli 2013 @ 12:47 |
Laat de troll nou gewoon met rust.. | |
Dr_Flash | woensdag 3 juli 2013 @ 13:07 |
Ja. De huichelachtige zakkenvuller. | |
Peterselieman | woensdag 3 juli 2013 @ 13:36 |
ik moest hierom wel even lachen
| |
dennistd | woensdag 3 juli 2013 @ 13:59 |
Ik dacht meer aan: http://i37.tinypic.com/t8vqjo.jpg | |
Dr_Flash | woensdag 3 juli 2013 @ 14:14 |
http://www.nu.nl/binnenla(...)k-gebreken-fyra.html
| |
Peterselieman | woensdag 3 juli 2013 @ 14:14 |
Ansaldo heeft bakzeil gehaald bij de kortgedingrechter.
| |
Dr_Flash | woensdag 3 juli 2013 @ 14:14 |
Dit is (hopelijk) het begin van het einde. | |
Dr_Flash | woensdag 3 juli 2013 @ 14:15 |
4 seconden te laat ![]() | |
Peterselieman | woensdag 3 juli 2013 @ 14:15 |
ik hoop het ook | |
Peterselieman | woensdag 3 juli 2013 @ 14:16 |
etter | |
Dr_Flash | woensdag 3 juli 2013 @ 14:20 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 3 juli 2013 @ 14:25 |
Ansaldo krijgt trouwens de rapporten ook niet die door NS en NMBS opgesteld zijn
| |
Dr_Flash | woensdag 3 juli 2013 @ 14:54 |
Da's wel raar eigenlijk. Vind ik. | |
Straatcommando. | woensdag 3 juli 2013 @ 14:58 |
Dat vind ik stiekem ook wel vrij apart. | |
Peterselieman | woensdag 3 juli 2013 @ 15:00 |
is het ook, want waar moet Ansaldo haar verdediging in latere zaken dan op baseren? | |
DeaDLocK2K | woensdag 3 juli 2013 @ 15:02 |
Op hun eigen expertise. Ze horen in de rechtszaal wat er mis is en kunnen dan reageren. | |
Peterselieman | woensdag 3 juli 2013 @ 15:04 |
mja, je moet voor de rechtszaak toch wel over wat stukken kunnen beschikken, zeker omdat het een technisch complexe zaak is | |
DeaDLocK2K | woensdag 3 juli 2013 @ 15:06 |
Als het als bewijs aangevoerd wordt zal het ook aan de beklaagde overgelegd moeten worden maar totdat het als bewijs ingediend is hoeft dat niet. | |
dennistd | woensdag 3 juli 2013 @ 15:13 |
En ING moet de bankgarantie ook betalen: http://www.telegraaf.nl/b(...)eren_aan_NMBS__.html | |
Mylene | woensdag 3 juli 2013 @ 16:34 |
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik kwam dit artikel tegen: http://www.dailymail.co.u(...)ws-thousands-NJ.html Knap en mooi gedaan ![]() | |
dennistd | woensdag 3 juli 2013 @ 16:44 |
Deze moet je eigenlijk hebben: PTA / Modelspoor, deel IX Maar hier mag het ook wel wat mij betreft ![]() | |
Mylene | woensdag 3 juli 2013 @ 16:48 |
Thanks, ook daar gepost ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 3 juli 2013 @ 17:07 |
Mooi hoor ![]() | |
Fiorano | woensdag 3 juli 2013 @ 17:56 |
Op Bokkeduinen staan 3 diesel - Gtw's van Breng Direct. Waar rijden die normaal rond? | |
greavy | woensdag 3 juli 2013 @ 17:57 |
Arnhem - Doetinchem vv op ma-vr tot ca 19:00/20:00 | |
Peterselieman | woensdag 3 juli 2013 @ 17:58 |
in de ochtendspits rijden ze vrijwel alles met 3 stellen, maar in de avondspits is het vaker dat alles met 2 stellen wordt gereden, ondanks dat 3 stellen vereist is. | |
b2py | woensdag 3 juli 2013 @ 18:03 |
In Italië hebben Bombardier en AnsaldoBreda een trein onthuld die in 2015 op de markt komt en 400 km/h moet gaan rijden. | |
James1988 | woensdag 3 juli 2013 @ 18:05 |
400 km/h tijdens tests, commerciële snelheid is 360. Doet Alstom het toch nog beter, 575 km/h tijdens een testrit. ![]() | |
b2py | woensdag 3 juli 2013 @ 18:08 |
Eerste artikel ook direct in IRJ. Enorm bericht over de problemen met de V250.. ![]() | |
James1988 | woensdag 3 juli 2013 @ 18:19 |
Bedankt voor de link. Ik vergeet IRJ altijd nu ze geen RSS-feed meer hebben voor hun maandelijkse uitgaves. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 3 juli 2013 @ 18:24 |
Interessant blad wel. Maar sodemieter eens HARD op met dat kutfilmpje met alleen maar tiefesherrie ![]() | |
b2py | woensdag 3 juli 2013 @ 18:24 |
Dat is echt zó hatelijk ja. | |
b2py | woensdag 3 juli 2013 @ 18:25 |
Railwaygazette heeft trouwens een nieuwe flitsende website zag ik net ![]() | |
James1988 | woensdag 3 juli 2013 @ 18:32 |
Klote-IRJ laadt (nu) niet op mijn Macbook. Hebben ze ook een PDF? ![]() | |
b2py | woensdag 3 juli 2013 @ 18:36 |
Ja, kan ik wel via WeTransfer naar je sturen als je je e-mailadres even naar me DM't. | |
Darkwing_Duck | woensdag 3 juli 2013 @ 18:56 |
574.8 ![]() | |
dennistd | woensdag 3 juli 2013 @ 18:59 |
Merk jij het verschil? | |
Darkwing_Duck | woensdag 3 juli 2013 @ 19:00 |
Nee ![]() Maar met wereldrecords moet je precies zijn ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 3 juli 2013 @ 19:01 |
dennistd | woensdag 3 juli 2013 @ 19:02 |
En we hebben ook weer een stichting erbij hoor: https://www.facebook.com/StichtingDDar?ref=hl Zo maar even een bericht van de pagina: Geen geld maar wel denken een treinstel te kunnen stallen en onderhouden ![]() | |
Viezze | woensdag 3 juli 2013 @ 19:06 |
![]() | |
James1988 | woensdag 3 juli 2013 @ 19:07 |
Het zou me niet verbazen als die mogelijkheid wordt onderzocht, die rijtuigen zijn makkelijker op de HSL te krijgen dan een VIRM ![]() | |
b2py | woensdag 3 juli 2013 @ 19:08 |
![]() ![]() Ik ga ook een stichting oprichten, tot behoud van de tractieinstallatie van de VIRM-1 die de zo typische herrie produceerde onderin. | |
b2py | woensdag 3 juli 2013 @ 19:09 |
https://www.facebook.com/StichtingDDar/posts/145219498996170 ![]() ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 3 juli 2013 @ 19:12 |
Ze noemen zich een stichting. Maar is het officieel wel een stichting? Ik denk iets kansloos van een paar knapen. Kan er niks over vinden. Enkel een Facebook-pagina. | |
Viezze | woensdag 3 juli 2013 @ 19:15 |
SLT is ongetwijfeld ook makkelijker op de HSL te krijgen. Of we dat moeten willen is een andere vraag ![]() | |
greavy | woensdag 3 juli 2013 @ 19:18 |
Wheheh. De gene die die "Stichting" DD-AR heeft opgericht is 14 jaar oud. Een andere "bestuurslid" is 13 jaar oud. Wilde dromen. | |
greavy | woensdag 3 juli 2013 @ 19:33 |
En die knul van 14 had hiervoor geprobeerd om Plan T 522 te bewaren. Hoe? Heeft enkele dagen voor transport naar Beelen gebeld met NSR Klantenservice ![]() En gebeld met de sloper Beelen. | |
Peterselieman | woensdag 3 juli 2013 @ 19:45 |
Laat ze lekker verder dromen ![]() | |
Peter | woensdag 3 juli 2013 @ 20:35 |
Hoe oud was jij toen je hier kwam roepen om bepaalde treinen te bewaren? Daar staat me ook iets van bij ![]() | |
greavy | woensdag 3 juli 2013 @ 21:25 |
Toen ik bij de Plan U 115 begon was ongeveer 3 jaar geleden inmiddels en was ik 17, en kijk hoe die stichting er bij staat nu. Dat is niet te vergelijken met dit. | |
dennistd | woensdag 3 juli 2013 @ 21:27 |
Bij de stichting DE3 heb ik nog steeds mijn sterke twijfels... | |
greavy | woensdag 3 juli 2013 @ 21:29 |
Probleem is voornamelijk de centen. Maar langzaamaan wordt het iets. Als je weet hoe het treinstel er drie jaar geleden bij stond, mede door de grote vandalisme bij de HIJSM, is er erg veel vordering gemaakt voor een stichting zonder maar enige fatsoenlijke middelen. | |
b2py | woensdag 3 juli 2013 @ 21:33 |
Van de positieve kant, zonder Stichting DEIII had het stel er anders uitgezien dan nu, waarschijnlijk wat slechter. Het is mijns inziens leuk voor de mensen die er energie en tijd in steken om zo'n project te doen. Of het nou serieus of niet is laat ik in het midden, ik vind dat ze mooi werk leveren. | |
Peterselieman | woensdag 3 juli 2013 @ 21:35 |
Klopt, alleen een DEIII is niet echt uniek helaas. | |
dennistd | woensdag 3 juli 2013 @ 21:36 |
Zonder de stichting was het stel als plukstel gebruikt voor de stellen van de SHD denk ik | |
Kentekenplaat | woensdag 3 juli 2013 @ 21:36 |
Ik vind die beelden geweldig. ![]() Zo snoeihard als dat gaat. ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 3 juli 2013 @ 21:37 |
was misschien niet eens een gek idee geweest. Als jongerenafdeling van de SHD opereren | |
DeaDLocK2K | woensdag 3 juli 2013 @ 22:20 |
Jaa dat is allemaal mooi, maar kijk eens wat voor truucje een 1300 kan! | |
James1988 | woensdag 3 juli 2013 @ 22:57 |
In oktober 2009 is Alstom begonnen met het Régiolis-project: nieuwe stoptreinen voor de regio's in Frankrijk. Halverwege 2010 is men begonnen met de bouw van de trein, die Alstom 'Coradia Polyvalent' heeft gedoopt. In mei 2011 werd het eerste treinstel samengesteld voor testritten, en deze maand wordt het eerste stel opgeleverd. Video | |
James1988 | woensdag 3 juli 2013 @ 23:57 |
Siemens heeft een dertigtal EuroSprinters (ES64U2) van leasebedrijf MRCE uitgerust met ETCS, omdat een deel van de route waar deze locomotieven rijden zal worden uitgerust met ETCS. In de toekomst zouden deze locomotieven hier anders niet meer kunnen rijden. Bron: Railcolor Nu nog de ES64U4 uitrusten met ETCS, en ze naar de Rotterdamse haven sturen via de Betuweroute? Of met nieuw te bouwen Railjet-stammen over de HSL? ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 4 juli 2013 @ 00:00 |
Da's een mooie.. Daaraan zie je trouwens wel dat de combinatie van echt hoge snelheid samen met een grote stroomsterkte en meerdere stroomafnemers geen goed idee is. | |
Koen66 | donderdag 4 juli 2013 @ 00:15 |
maar het gaat wel, dus moeten ze in NL niet zeuren en gewoon 200 km/h onder 1500v doen ![]() | |
Straatcommando. | donderdag 4 juli 2013 @ 04:03 |
Er word hier flink met leeg materiaal gezeuld. Dit is de 5e trein die ik hoor en zie langskomen (VIRM in dit geval) | |
b2py | donderdag 4 juli 2013 @ 06:54 |
Waar is hier? :p | |
Mr_Klaasje | donderdag 4 juli 2013 @ 08:47 |
200 km/h gaat wel ja. Maar veel harder moet je niet willen. | |
Duvel | donderdag 4 juli 2013 @ 09:10 |
Ik zie maar één stroomafnemer? | |
Mr_Klaasje | donderdag 4 juli 2013 @ 09:14 |
Hé ja. Ik heb hem net ook gekeken maar in die andere filmpjes hierover zie je er wel twee. Al was dat met die BB-9000. | |
Duvel | donderdag 4 juli 2013 @ 09:26 |
Dat zal nog meer vonken. Die BB-9000 is wel erg stoer (en Jacquemin-draaistellen!). | |
Mr_Klaasje | donderdag 4 juli 2013 @ 09:33 |
Sowieso is het wel grappig.. Want dingen die stervelingen als jij en ik weten over de bovenleiding en snelheid wisten ze toen nog niet omdat het simpelweg nog nooit geprobeerd was. Met dat in het achterhoofd was het een hele prestatie om elektrisch boven de 300 km/h uit te komen. Voor de TGV heeft men niet voor niets eerst aan gasturbines gedacht. | |
Koen66 | donderdag 4 juli 2013 @ 09:36 |
Dat lijkt me in NL met al die korte afstanden meer dan voldoende | |
Duvel | donderdag 4 juli 2013 @ 09:41 |
Da's helemaal waar en maakt het deste bewonderenswaardiger! | |
V2 | donderdag 4 juli 2013 @ 09:46 |
Idd, linke soep hoor, steeds wat harder gaan rijden en dan maar hopen dat het niet op spectaculaire wijze krak doet. Wil je niet met zo'n snelheid ... | |
Duvel | donderdag 4 juli 2013 @ 09:50 |
Vertrouwen heet dat. | |
Fiorano | donderdag 4 juli 2013 @ 10:39 |
Voor de liefhebbers : museum Flehite in Amersfoort houdt een tentoonstelling genaamd 150 jaar Spoor. | |
James1988 | donderdag 4 juli 2013 @ 10:42 |
Alstom's persbericht over de nieuwe Régiolis-treinen staat hier. Ziet er zo uit: ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 4 juli 2013 @ 11:26 |
Timelapse van het plaatsen van de nieuwe brug in Den Bosch: (Bron: ProRail) | |
dennistd | donderdag 4 juli 2013 @ 11:31 |
En als het goed is zou er op 15 september een materieelshow gehouden worden in Amersfoort. | |
James1988 | donderdag 4 juli 2013 @ 14:33 |
TGV Duplex in "Livrée Carmillon":![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 4 juli 2013 @ 14:41 |
Is dat de nieuwe standaardkleur of zo? Of hoe moet ik dit zien? | |
James1988 | donderdag 4 juli 2013 @ 14:44 |
Ja, dat is de nieuwe huisstijl. | |
Dr_Flash | donderdag 4 juli 2013 @ 15:06 |
Oh. OKee. Niet echt mooi. Was ook nog lang niet uitgekeken op dat blauw eigenlijk. | |
Peterselieman | donderdag 4 juli 2013 @ 15:13 |
dat ben ik met je eens. Dat blauw had wel wat eerlijk gezegd | |
James1988 | donderdag 4 juli 2013 @ 15:15 |
Ik vind het wel een mooie kleurstelling, maar van dat grote witte vlak ben ik wat minder gecharmeerd. Dat gaat binnen korte tijd erg vies worden. | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 juli 2013 @ 15:16 |
Het nieuwe ziet er mooier uit vind ik. | |
KomtTijd... | donderdag 4 juli 2013 @ 15:27 |
![]() | |
Straatcommando. | donderdag 4 juli 2013 @ 15:54 |
Ik zat net in een virm, waar komt de haat jegens dat ding vandaan? ![]() Mddm is ook redelijk comfortabel alleen zien ze er niet uit. En ze stinken van binnen ![]() | |
Straatcommando. | donderdag 4 juli 2013 @ 15:54 |
Dat leeg transport was trouwens allemaal langs velp op ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 juli 2013 @ 15:57 |
mDDM wordt allemaal omgebouwd tot DDZ. | |
greavy | donderdag 4 juli 2013 @ 15:58 |
Rondje Nederland voor een goederentrein: Vanuit de Rotterdamse havens ging trein 45709 (Locon 9901 met schuifwandwagens) via Rotterdam Centraal, Woerden, Breukelen, Weesp, Hilversum, Hollandsche Rading, Utrecht en Arnhem naar Emmerich ipv bij Woerden gewoon rechtstreeks naar Utrecht te tuffen. | |
Straatcommando. | donderdag 4 juli 2013 @ 16:02 |
Weet ik, maar er rijd er af en toe nog een in de sprinter Zutphen Nijmegen. Zo zie je er ook nog wel eens een plan v rijden. | |
Frozen-assassin | donderdag 4 juli 2013 @ 16:10 |
Dat zegt enkel Greavy en vraag hem niet waarom!!! | |
Straatcommando. | donderdag 4 juli 2013 @ 16:14 |
![]() ![]() Als je uit een virm stapt om vervolgens een sgmm in te kruipen merk je wel hoe stil een virm is. (of hoe luidruchtig een sgmm is ![]() | |
KomtTijd... | donderdag 4 juli 2013 @ 16:14 |
MDDM is het grootste crapmaterieel wat er rond rijdt. Die groene planken waar je op moet zitten kun je toch niet serieus "comfortabel" noemen? Sowieso kan ik alleen in die dingen zitten als er hooguit een heel kort persoon tegenover me zit, anders past het gewoon niet. Ik ben blij dat die dingen omgebouwd worden tot wat fatsoenlijkers. VIRM zijn inderdaad wel prima, hoewel het wel een beetje verschilt per type. Die met die nieuwe blauwe stoeltjes zijn best puick, die met de leren stoeltjes of de oude paarse stoffen stoeltjes vind ik wel iets minder. Maar het zijn best comfortabele treinen inderdaad. Op de koploper en DDZ na mijn favoriet. | |
greavy | donderdag 4 juli 2013 @ 16:20 |
Ik mijdt IRM als ik de kans krijg, maar als een IRM op de route komt, stap ik wel in ... Als ik alle tijd heb, wacht ik gewoon op de volgende trein. Te Venlo al een keer 2,5 uur gewacht op een ICM, NSR had wat ICR vervangen ![]() Te Rotterdam voor een rit naar Leeuwarden op een vrijdagmiddag ook al eens een uur gewacht op een ICM, want dát overleef je niet met IRM. Ja, ik had een halfuur later kunnen vertrekken met ICM en overstap in Amersfoort, maar dat deed ik niet. Had geen zin in een extra overstap. | |
Straatcommando. | donderdag 4 juli 2013 @ 16:22 |
Wat is er in jouw ogen mis met virm dan? Serieuze vraag ![]() | |
KomtTijd... | donderdag 4 juli 2013 @ 16:23 |
Je kunt je laptop niet fatsoenlijk kwijt. Verder weinig op aan te merken. (die tafeltjes zijn zo gevormd dat je 'm er niet op kunt zetten, maar ook niet fatsoenlijk op schoot kunt houden) | |
greavy | donderdag 4 juli 2013 @ 16:24 |
De stoelen zitten kut. Zelfs 1e klas (zeker de VIRM4-generatie) | |
James1988 | donderdag 4 juli 2013 @ 16:27 |
Mijn MacBook Air (11,6") past er prima op ![]() Niet mee eens. 1e klas VIRM-4 vind ik uitstekend. ICRm/ICMm zijn nog wat beter, maar ik vind het zeker niet slecht. | |
greavy | donderdag 4 juli 2013 @ 16:29 |
Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie grootste vertraging binnen Nederland is geweest op een enkele reis. Voor mij een vertraging van minimaal 5 uur, daar ik om 18:54 in Leeuwarden zou aankomen (startpunt Zwijndrecht), en rond 23:30 in Grou-Jirnsum strandden met een defecte trein die bijgevolg ook nog eens een brandje had ....... Daar heeft mijn pa mij toen maar opgehaald. Met +17 aangekomen te Utrecht CS, maar door aanrijding met persoon bij Bilthoven én defecte bovenleiding bij Harderwijk via Arnhem. 2x een aansluitende trein gemist (te Arnhem en Zwolle), en een defecte trein. Bij Steenwijk viel de trein stil, waarna wij met circa 30-40 km/h richting Leeuwarden tuften. Regelmatig viel tractie weg ... En te Grou-Jirnsum werd het echt niks meer .... | |
James1988 | donderdag 4 juli 2013 @ 16:31 |
Mijn grootste vertraging was 5 uur doen over Amsterdam Zuid - Breda (normaal 61 minuten). Dit was door het winterweer. | |
KomtTijd... | donderdag 4 juli 2013 @ 16:31 |
Dat moet denk ik deze geweest zijn: ![]() ik zit ff te denken, volgens mij was dit met die brand in Utrecht, bij woerden kregen we te horen dat de trein terug ging. | |
greavy | donderdag 4 juli 2013 @ 16:33 |
Die rode stoelen? Gelukkig zijn die irritante leeslampjes verdwenen, maar die stoelen zijn kwalitatief uiterst teleurstellend. Reis ik nog liever in een eerste klas van VIRM 2/3 | |
James1988 | donderdag 4 juli 2013 @ 16:34 |
Die plakkerige stoffen krengen? Nee, bedankt ![]() Kwestie van smaak ![]() | |
greavy | donderdag 4 juli 2013 @ 16:43 |
Ikzelf vind de Golden Seats van het huidige rijdend mat. tweede klas nog het beste. | |
James1988 | donderdag 4 juli 2013 @ 16:45 |
Maar er gaat niets boven de zetels van de LEO Express ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 juli 2013 @ 16:48 |
![]() | |
KnightSolaire | donderdag 4 juli 2013 @ 16:49 |
Die bankjes in de eerste klas "werkcoupés" van Plan V zijn trouwens ook erg comfortabel. Zou ik wel een setje van in m'n woonkamer willen hebben. ![]() | |
greavy | donderdag 4 juli 2013 @ 16:59 |
Dit weekend zou het mDDM allemaal terzijde moeten gaan voor de ombouw naar DDZ. | |
lyolyrc | donderdag 4 juli 2013 @ 17:02 |
Het comfortabelste wat ik me kan herinneren is een stoel in de IC+ (maar dat is al bijna 14 jaar geleden dat ik dat kon ervaren) en daarnaast 1e klas ICMm. Stoelen in de Pimpel vond ik teleurstellend. De zitting zit voor mij veel te laag. | |
b2py | donderdag 4 juli 2013 @ 17:04 |
Verbouwde rijtuigen al geprobeerd? | |
KomtTijd... | donderdag 4 juli 2013 @ 17:05 |
![]() | |
Maegrim | donderdag 4 juli 2013 @ 17:06 |
Gefeliciteerd monopoly ![]() Zelf vandaag de rijbevoegdheid op de 1700 gehaald, onder andere 400 meter aan stam-loc-stam gerangeerd ![]() | |
lyolyrc | donderdag 4 juli 2013 @ 17:07 |
Ik heb alleen de oude geprobeerd op korte stukjes (Amersfoort-Hilversum en Amersfoort-Apeldoorn), maar dat vond ik al lang genoeg. Laat staan dat ik er veel verder mee zou moeten reizen ![]() Hopelijk is het nieuwe interieur een stuk beter. Edit: van mij ook nog gefeliciteerd, Monopoly! ![]() | |
Frenk3nstein | donderdag 4 juli 2013 @ 17:12 |
Hier sluit ik me bij aan, valt niet tegen inderdaad. | |
dennistd | donderdag 4 juli 2013 @ 17:17 |
feli maegrim | |
Mr_Klaasje | donderdag 4 juli 2013 @ 17:20 |
Gefeliciteerd! | |
Peterselieman | donderdag 4 juli 2013 @ 17:20 |
gefeliciteerd | |
lyolyrc | donderdag 4 juli 2013 @ 17:23 |
Jij ook gefeliciteerd! ![]() Wel cool dat je hiervoor nog de bevoegdheid hebt gehaald. Er zijn geruchten dat de nieuwe locs die NS gaat bestellen op termijn de 1700 gaan vervangen. | |
greavy | donderdag 4 juli 2013 @ 17:40 |
En tot die tijd hebben ze die locs toch echt nog nodig, dus ook bevoegd personeel. | |
Maegrim | donderdag 4 juli 2013 @ 18:00 |
Het is voor de beneluxtrein op de binckhorst, dus inderdaad met traxxen en 1700's | |
b2py | donderdag 4 juli 2013 @ 18:04 |
Als het plan van NSR gevolgd wordt zal per aanstaande maandag al het mDDM uit de dienstregeling gehaald worden en zal daarna aan de revisie beginnen ergens in september. | |
KnightSolaire | donderdag 4 juli 2013 @ 18:10 |
Da's snel, ik zie ze nog vaak genoeg in dienst. Waardoor wordt het vervangen? V'tjes? | |
Peterselieman | donderdag 4 juli 2013 @ 18:16 |
ik voorspel materieeltekort (ja, dat tekort is er nu eigenlijk al) | |
KnightSolaire | donderdag 4 juli 2013 @ 18:17 |
Tja in de zomer wordt toch korter materieel ingezet.. | |
Dr_Flash | donderdag 4 juli 2013 @ 18:18 |
Wat een geniaal visionair is deze man ![]() | |
Peterselieman | donderdag 4 juli 2013 @ 18:19 |
mja, je zit er mee dat door de lange ov-assen op het spoor de NS-treinen in de spits altijd wel een regio raken waar op dat moment geen vakantie is, waardoor je bij korte treinen veel staanplaatsen hebt ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 4 juli 2013 @ 18:20 |
Inzet kan ook beter. Zat laatst in de IC Eindhoven - Venlo, die reed met 10 bakken VIRM. Je hebt dan gewoon een hele coupé voor jezelf dezer dagen als je voorin zit. De IC Eindhoven - Den Bosch rijdt ondertussen met vier tot zes bakken, en die zitten behoorlijk vol... | |
Mr_Klaasje | donderdag 4 juli 2013 @ 18:26 |
Hoeveel bakken zijn er nodig tussen Den Haag en Breda? | |
b2py | donderdag 4 juli 2013 @ 18:40 |
Veel. | |
James1988 | donderdag 4 juli 2013 @ 18:45 |
Voor Den Haag - Breda heb je op piekmomenten 10 bakken nodig, aan de randen van de spits kun je uit de voeten met 7. Tijdens daluren moet het met 4 wel lukken. | |
b2py | donderdag 4 juli 2013 @ 18:56 |
http://www.destentor.nl/r(...)-gaat-door-1.3897947 Initiatief voor meer spoor met onder meer een station in Staphorst en een boog Staphorst - Kampen. Nog een topic op OVNL: http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=35&t=9085 | |
Dr_Flash | donderdag 4 juli 2013 @ 19:02 |
Gaat dit over bakken VIRM, ICR of SLT? Scheelt nogal natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | donderdag 4 juli 2013 @ 19:04 |
Voor station Staphorst is alleen op zondag ruimte in de dienstregeling | |
Dr_Flash | donderdag 4 juli 2013 @ 19:07 |
Er moet een grote tunnel onder Staphorst komen waar de treinen op zondag doorheen kunnen knallen. | |
DriekOplopers | donderdag 4 juli 2013 @ 19:09 |
Volgens mij kan het schaarse OV-geld wel beter worden besteed. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 4 juli 2013 @ 19:11 |
Sowieso, waarom ontvolken we Staphorst niet gewoon? | |
Peterselieman | donderdag 4 juli 2013 @ 19:11 |
heeft alleen zin als het daar op zondag extra lawaai-overlast oplevert ![]() | |
Peterselieman | donderdag 4 juli 2013 @ 19:12 |
absoluut. Stop het geld maar in het emplacement van Zwolle, Herfte aansluiting en een derde spoor tussen Herfte en Zwolle | |
Dr_Flash | donderdag 4 juli 2013 @ 19:14 |
Dacht dat we sinds de Groene-Harttunnel wel weten hoe dat werkt? ![]() | |
Anno1982 | donderdag 4 juli 2013 @ 19:37 |
Sorry, beetje aan de late kant. Iets met remschijven enzo... Maar de seinen die jij op de foto hebt zijn de A754 en A756. Sein 757, 759, 761, 762, 763 en 764 gaan vast rood tonen en zijn alleen maar met aanwijzing te passeren (P gaat er af). De bedienkastjes komen alleen voor de 758 en 760. En gefeliciteerd Mono! | |
Viezze | donderdag 4 juli 2013 @ 19:42 |
Een station bij Staphorst....kan ik me nog wat bij voorstellen (hoewel er dan op zondag zeker geen trein mag stoppen ![]() Vandaag nog twee aparte dingen gezien; trein vanuit Zwolle richting Deventer had rangeerlicht nog aanstaan (dus ook aan de achterkant). Ach, het was nog vroeg ![]() | |
Litpho | donderdag 4 juli 2013 @ 19:43 |
Maar gelukkig maakt dat niemand uit, behalve de reiziger. Lang leve onderhandse gunningen ![]() | |
icloud | donderdag 4 juli 2013 @ 19:55 |
een mooie invulling voor het kamperlijntje.. | |
dennistd | donderdag 4 juli 2013 @ 20:04 |
Die nieuwe seinen zijn eigenlijk een extra paar P-seinen als ik het goed begrijp. En die gaan vanzelf op groen als het blok erachter vrij is, waarbij ook direct de rijrichting gekeerd wordt? Of gebeurt dat pas als ze ook daadwerkelijk gepasseerd worden (een trein kan immers ook 'verdwijnen' op het stukje spoor voor opstellen achter Drienerlo)? | |
James1988 | donderdag 4 juli 2013 @ 20:05 |
Goede vraag, ik bedoelde enkeldeks IC-materieel. | |
Ireyon | donderdag 4 juli 2013 @ 20:05 |
Zo hangt het grote bord er dus tegenwoordig bij ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 4 juli 2013 @ 20:07 |
Oeh, hij gaat nog steeds naar dezelfde bestemmingen als op 2e paasdag dit jaar ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 4 juli 2013 @ 20:11 |
Ik moet volgens mij een keer een bandje gaan opnemen maar.. Dat heeft niets met onderhands of aanbesteed te maken maar met slecht papierwerk en slecht toezicht op een concessie. | |
James1988 | donderdag 4 juli 2013 @ 20:16 |
Volgens deze Spaanstalige website staan er grote veranderingen op stapel vanaf a.s. oktober: - 1x p.d. AVE Barcelona Sants - Toulouse Matabiau v.v. - 1x p.d. AVE Barcelona Sants - Lyon v.v. - 1x p.d. AVE Madrid Atocha - Barcelona Sants - Marseille St. Charles v.v. - 2x p.d. TGV Paris Gare de Lyon - Barcelona Sants v.v. - Nachttreinen (Trenhotel) "Joan Miró" Barcelona Estació de França - Paris Austerlitz en "Francisco de Goya" Madrid Chamartín - Paris-Austerlitz zullen verdwijnen. - Talgo "Mare Nostrum" Lorca/Cartagena - Barcelona Sants - Montpellier St. Roch wordt ingekort tot Lorca/Cartagena - Barcelona Sants, reizigers die verder willen zullen in Barcelona moeten overstappen. Of dit allemaal daadwerkelijk gaat gebeuren is nog niet zeker. | |
lyolyrc | donderdag 4 juli 2013 @ 20:34 |
Zou mooi zijn als dat ding daar gewoon de oude functie zou vervullen. Op deze manier is het ook niets. ![]() | |
Litpho | donderdag 4 juli 2013 @ 20:48 |
Het gebrek aan marktrisico moedigt de huidige arrogantie van de NS-top aan (en straft deze nergens af). Dat marktrisico zou een concessieverlener met goed toezicht enigszins kunnen nabootsen, in het belang van de reizigers, maar dat blijft tweedehands natuurlijk. Of wilde je zeggen dat Arriva, wat niet de vrijwel zekere onderhandse gunning op zich heeft liggen wachten, weg zou komen met het "we schaffen alvast treinen aan dus jullie moeten nu wel met ons in zee want anders leiden wij verlies en dat is ziehielig"-gambiet waar de NS nu mee schermt? | |
Darkwing_Duck | donderdag 4 juli 2013 @ 21:38 |
Meer mensen bij wie de Ouigo site geen sjoege geeft op het moment van een prijscalculatie? | |
b2py | donderdag 4 juli 2013 @ 21:44 |
Hier wel.. | |
Darkwing_Duck | donderdag 4 juli 2013 @ 21:50 |
Dienstmededeling voor DeaDLocK2K:Als je perse met de Ouigo wil dan gaat dit iig je reisschema worden voor de Heenreis en Terugreis ![]() Vraag is of die paar tientjes goedkoper opwegen tegen dit reisschema... ![]() ![]() ![]() ![]() En Terug ![]() ![]() ![]() ![]() Opdracht was om het zo goedkoop mogenlijk te houden ![]() | |
b2py | donderdag 4 juli 2013 @ 21:53 |
Zomerreces is aangebroken dus op de laatste dag nog even flink wat document uitgepoept door de Rijksoverheid: Resultaten MER-Evaluatie Betuweroute (Veel extra bijlages) Reactie spoorsector op aanbevelingen van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OvV) inzake treinbotsing Amsterdam Westerpark Corridor Rotterdam Genua Beantwoording Kamervragen van het lid Dik-Faber (CU) over de veiling van GSM-frequenties en de mogelijke interferentie met GSM-rail | |
Darkwing_Duck | donderdag 4 juli 2013 @ 21:56 |
En dan te bedenken DeaDLocK2K dat die TGV van 8:18 uit brussel ook doorgaat naar Valence en Marseille ![]() http://i.imm.io/1bcUk.png | |
b2py | donderdag 4 juli 2013 @ 21:57 |
Lekkere overstap trouwens ook van Valence TGV naar Valence Ville ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 4 juli 2013 @ 21:59 |
Werkzaamheden aan de lijn, rijd een heel Jaar bussen.... Dit gaat het goedkoopst worden denk ik http://i.imm.io/1bd7O.png | |
b2py | donderdag 4 juli 2013 @ 22:01 |
En de bus rijdt 3 uur lang niet ofzo? ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 4 juli 2013 @ 22:06 |
Dr rijd wel eerder een bus, maar het Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System berekend een bus die aansluit op de vervolgtrein, t is maar net waar je wilt wachten ![]() ![]() Dr rijd een TGV eerder de richting van Gap op, maar ik moest het zo goedkoop mogelijk houden. Correctie: zo is het me niet gezegd, ik moest minder duur uitkomen dan de nachttrein... | |
Frozen-assassin | donderdag 4 juli 2013 @ 22:15 |
Is een overnachting in hostel goedkoper dan een nachttrein? | |
Darkwing_Duck | donderdag 4 juli 2013 @ 22:15 |
Echt mannen overnachten op Stations ![]()
| |
Frozen-assassin | donderdag 4 juli 2013 @ 22:16 |
Ook een optie ja, al lijkt het me niet lekker op de banken op stations.. | |
Darkwing_Duck | donderdag 4 juli 2013 @ 22:18 |
Iemand weleens gehad trouwens, op een station een nacht doorgehaald? Om nog op de vraag terug te komen wat mn grootste vertraging was: Een keer bij Delft zuid met een Mat 64 die in de hens gevlogen was, ik zat in de tegentrein... 2,5 uur op delft zuid doorgebracht....of misschien die keer dat iemand de trein gekopt had, ook op Dellft zuid trouwens... | |
b2py | donderdag 4 juli 2013 @ 22:22 |
Bijna, toen ik van Mysteryland terug kwam. Gelukkig had de laatste sprinter +5 anders had ik het kunnen schudden.. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 4 juli 2013 @ 22:29 |
staan een aantal interessante zaken in, waaronder Routelint dat nu eindelijk landelijk uitgerold zal gaan worden. Is iets wat ik zeker toejuich | |
icloud | donderdag 4 juli 2013 @ 22:35 |
Prorail heeft de ronde bovenleidingportalen weer gevonden![]() | |
James1988 | donderdag 4 juli 2013 @ 22:43 |
Fucking hell, een overnachting in Amiens? ![]() En dit vind ik opvallend: Van de PvdA had ik het nog wel verwacht, maar de VVD? Die willen niet kijken naar wat de markt te bieden heeft? Farshad komt ook weer langsgevlogen:
| |
Anno1982 | donderdag 4 juli 2013 @ 22:43 |
Ja klopt, de nieuwe seinen zijn extra P-seinen. Eigenlijk zijn het gewoon de oude 758 en 760 minus de perronsectie. Rijrichtingkeren is niet nodig, dit baanvak is namelijk dubbel enkelspoor... | |
Darkwing_Duck | donderdag 4 juli 2013 @ 22:46 |
Hey eh... Ik tik in op verzoek, en wat er uit komt, dat moet je niet perse doen he... ![]() Overigens kom ik erachter dat hier een paar kilometer verderop een gesloten station ligt, al 3 jaar... Met een bordje! ![]() | |
dennistd | donderdag 4 juli 2013 @ 22:58 |
Ah, ok. En aan de kant van Enschede komt het eigenlijk neer op S-borden, alleen in dit geval zijn het rode seinen in beide richtingen. | |
Mr_Klaasje | donderdag 4 juli 2013 @ 23:04 |
Het gaat over te korte treinen. Die zet Arriva ook in. Je draait de hele discussie om om geen bakzeil te hoeven halen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 juli 2013 @ 23:06 |
Thanks ouwe, daar kan ik wat mee (y) | |
arkkey | donderdag 4 juli 2013 @ 23:16 |
Wel eens van iemand gehoord die op Rotterdam Centraal de nacht doorgebracht had. Die mocht van een vriendelijke bewaker BINNEN de hekken verblijven die snachts dicht gingen (gaan?), want de daklozen etc erbuiten hadden het op zn lever en nieren gemunt ofzo geloof ik ![]() Grootste vertraging: uurtje of 3-4 op Den Bosch. Geen treinverkeer van/naar den bosch, en wegens zomervakantie ook geen bussen beschikbaar Waarom kan je trouwens bij de vertragingsclaim-site van NS opgeven dat je 30-59 of 60-120min vertraging hebt gehad? Wat moet ik dan als ik 120+ heb? | |
Peterselieman | donderdag 4 juli 2013 @ 23:22 |
iemand nog zin om een treinspelletje te spelen? Het kan via de site van ProRail http://www.prorail.nl/internetresources/routelint/index.html | |
V2 | donderdag 4 juli 2013 @ 23:22 |
Zeg, waarom gaat er maar één keer per dag een trein van Ploče naar Sarajevo, en dan precies 's avonds naar Sarajevo, en 's ochtends terug? Was leuk geweest om dat met de trein te kunnen doen, maar dat wordt dus bussen, als we het uberhaupt al willen doen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 4 juli 2013 @ 23:29 |
Hee Duck had je je SMS nog gecheckt? | |
Dr_Flash | donderdag 4 juli 2013 @ 23:36 |
Farshad Brainfart door de bocht weer ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 4 juli 2013 @ 23:37 |
nee, moment! | |
Dr_Flash | donderdag 4 juli 2013 @ 23:38 |
Ik zat er trouwens naast, die data zijn voor juli. Ik bedoelde het laatste weekend van augustus | |
#ANONIEM | donderdag 4 juli 2013 @ 23:54 |
![]() Hou je je braaf aan de seinen en baanvaksnelheden, krijg je alsnog een game-over omdat je te vroeg op het station aankomt. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2013 23:55:30 ] | |
Darkwing_Duck | donderdag 4 juli 2013 @ 23:54 |
Gaat hem niet worden omdat ik vanaf 1 september op een nieuwe positie zit op mn werk ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 4 juli 2013 @ 23:57 |
Wat. Dat is geen smoes. jij zegt 21-29 aug heb ik tijd. | |
Peterselieman | donderdag 4 juli 2013 @ 23:57 |
![]() | |
Frozen-assassin | vrijdag 5 juli 2013 @ 00:22 |
Ik kwam 2 minuten te vroeg aan op eindstation, punctualiteit -1 Wat?! ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 juli 2013 @ 00:47 |
meer dan 300 punten gescoord ![]() | |
b2py | vrijdag 5 juli 2013 @ 07:38 |
Volgens mij is de vakantieperiode toegeslagen, meer lege dan volle stoelen in de trein... | |
arkkey | vrijdag 5 juli 2013 @ 07:57 |
Mijn trein nog niet, ik ga nog steeds braaf in een tussenstukje zitten omdat ik geen zin heb om naast een willekeurig figuur te gaan zitten. Dus, in ieder geval 50% +1 is bezet ![]() | |
Ajaxfan | vrijdag 5 juli 2013 @ 08:19 |
Gisteren in de sprinter naar Hoofddorp ook. Normaal volle gangpaden en in 1 keer halve leeg trein. | |
Litpho | vrijdag 5 juli 2013 @ 08:24 |
Weet je, laat maar. Jij vindt dat de onderhandse gunning een verwaarloosbare impuls is om je reizigers te negeren, ik denk dat de NS-direktie een hartverknettering zou krijgen als ze nog ergens anders rekening moeten houden met de reizigers dan bij marketing. | |
James1988 | vrijdag 5 juli 2013 @ 09:30 |
Klein maar opvallend feitje: net als bij de huidige Eurostar's draagt de nieuwe e320's twee treinstelnummers. Het zijn dus eigenlijk twee treinen. ![]() | |
dennistd | vrijdag 5 juli 2013 @ 09:35 |
Dat is toch ook een eis voor de kanaaltunnel? Het zullen wel twee Velaro's zijn waarbij er aan één kant geen kop opgezet is maar een bakovergang. Eigenlijk hetzelfde als bij mat'54: de viertjes waren ook gewoon twee tweetjes. | |
Peterselieman | vrijdag 5 juli 2013 @ 09:37 |
het is voor de fabrikanten ook makkelijker, zeker omdat de Velaro e320 tweemaal zo lang is ten opzichte de rest van de Velaro-familie | |
lyolyrc | vrijdag 5 juli 2013 @ 09:51 |
Maar wat is het voordeel van die twee verschillende nummers dan? Er is toch maar één treinstel. | |
James1988 | vrijdag 5 juli 2013 @ 09:53 |
Dat is voor de administratie, je kunt ze namelijk wel uitwisselen. Als een helft defect is koppel je die helft af en plak je er een andere helft aan. ![]() | |
b2py | vrijdag 5 juli 2013 @ 09:53 |
Net als dat het NS heel handig leek dat VIRM bakken onderling uitwisselbaar waren? ![]() | |
James1988 | vrijdag 5 juli 2013 @ 09:54 |
Inderdaad. En het is ook handig, want als er één bak of één deel defect is, hoef je niet een heel treinstel uit dienst te nemen. | |
Duvel | vrijdag 5 juli 2013 @ 10:00 |
Maar om dan alle bakken ak's te geven... | |
lyolyrc | vrijdag 5 juli 2013 @ 10:30 |
Ik denk dat het vooral dit is. ![]() | |
b2py | vrijdag 5 juli 2013 @ 10:51 |
![]()
| |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 10:52 |
![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 5 juli 2013 @ 11:27 |
Smells fishy. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 13:20 |
Treinenplaatje maar weer dan. 28 juni 2013. Trein 83110 onderweg van Poznan Glówny naar Kraków Glówny, in de boog bij Kepno.![]() | |
Duvel | vrijdag 5 juli 2013 @ 13:23 |
CNL vanmorgen. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 13:26 |
Oh, hij moet weer eens een langere hebben ![]() | |
Duvel | vrijdag 5 juli 2013 @ 13:31 |
't Is een shitfilmpje, ik was net te laat in Utrecht. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 13:31 |
Nou en. Toch leuk om naar te kijken ![]() | |
Frenk3nstein | vrijdag 5 juli 2013 @ 14:19 |
Het einde met het omroepgeluid is wel grappig. | |
Ajaxfan | vrijdag 5 juli 2013 @ 15:12 |
Prorail is alvast begonnen met de voorbereidingen op komend weekend:
| |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 5 juli 2013 @ 15:22 |
Ze zijn in Enschede ook al heel hard alles wat overbodig is aan het wegslopen. De perron-overkappingen zijn bijna allemaal al weg, spoor 1 is foetsie, inclusief de bovenleiding, de bovenleiding-portalen, en een deel van het perron. Nieuwe dwarsliggers liggen al flinke stapels van klaar. De wasinstallatie en alle sporen daaromheen zijn ook al een tijdje weg. Gelukkig hoef ik de komende weken alleen maar een paar keer naar Enschede Drienerlo, en kan ik dus heel mooi met de intercity daarheen ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 juli 2013 @ 15:29 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 15:32 |
Hee dat is hier ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 5 juli 2013 @ 15:53 |
Okeee, Apeldoorn wil ook weer populair proberen te doen:
| |
WhiteJoker | vrijdag 5 juli 2013 @ 16:05 |
Hoe bedoel je? Lijkt me toch zorgelijk als in Deventer al wordt geconstateerd dat er mogelijk iets lekt, dat ze pas ná Apeldoorn de trein stilzetten, terwijl hij dwars door het centrum rijdt. Bovendien is hier klaarblijkelijk iets misgegaan in de communicatie tussen de veiligheidsregio's en ProRail. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 5 juli 2013 @ 16:09 |
Grootste stad van Oost-Nederland... Kuch... ![]() november 2012: 157.223 inwoners, Enschede 158.741. (bron: wikipedia) | |
MTL | vrijdag 5 juli 2013 @ 16:10 |
Enschede is al Duitsland, toch? ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 5 juli 2013 @ 16:17 |
O ja, sorry! Dat was ik even vergeten! ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 5 juli 2013 @ 16:25 |
Volgens mij is Apeldoorn uberhaupt geen stad... Verder is er toch niks mee? | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2013 @ 16:36 |
Ik gelukkig elke dag ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 5 juli 2013 @ 16:47 |
9292 is ook duidelijk bezig zeg. Er rijden geen treinen tussen Meppel en Heerenveen dit weekend, maar wat er wel rijdt is ook niet helemaal duidelijk ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 juli 2013 @ 16:49 |
een gemotoriseerde step zeker ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 16:54 |
Er wordt nogal wat bombarie gemaakt. Alsof Apeldoorn een soort verschrikkelijk onrecht aangedaan is wat bovendien ook maar iemand wat boeit ![]() ![]() ![]() | |
arkkey | vrijdag 5 juli 2013 @ 16:56 |
Zijn de kaartjesknippers trouwens afgeschaft? Heb nu al 3 keer op rij dat ze alleen naar mn kaartje spieken maar knippen ho maar. | |
Peterselieman | vrijdag 5 juli 2013 @ 17:44 |
De NMBS krijgt haar geld: ING gaat Fyra-miljoenen uitkeren wil nog niet zeggen dat het terecht is natuurlijk of dat de Belgen de V250 alsnog af moeten nemen, want daar is nog geen uitspraak over gedaan. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 17:54 |
oud nieuws ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 juli 2013 @ 17:55 |
nou nee, want de Italiaanse rechter heeft nu ook het beslag opgeheven | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 18:12 |
De Italiaanse rechter had er geen flikker over te zeggen. De contracten zijn onder Nederlands recht opgesteld. | |
icloud | vrijdag 5 juli 2013 @ 18:17 |
Hij heeft zich niet over het contract gebogen maar over de vraag of ing de rekening mag plunderen. | |
AverageJoe | vrijdag 5 juli 2013 @ 18:23 |
Binnen de provincie vast net niet. Schat dat Arnhem en Nijmegen groter zijn qua inwonertal, maar vast ook qua omvang. Apeldoorn is verder een leuke stad, met toch weer een heel andere allure dan de andere twee steden in de zogenoemde stedendriehoek. Maar qua spoor; geen bijzondere stad. Elk uur praktisch: VIRM, ICMm, Spurt & SGMm, met hier en daar een goederentrein. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 18:24 |
Twee prachtige historische hanzesteden en betondorp idd ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 5 juli 2013 @ 18:25 |
Weet je wat zuigt? Anderhalf uur je al bussend en wandelend je naar een gesloten station begeven, omdat je p google street view een bordje heb zien hangen.En dan ben je daar ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 18:26 |
Ach ja, het houdt je van de straat he. Of ja. Dat ook weer niet ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 18:27 |
De rekening mag plunderen? Welke rekening? ING stond garant voor dat geld. Als NMBS zegt "Geef op die duiten" wat heeft een Italiaan daar dan over te zeggen? ![]() | |
icloud | vrijdag 5 juli 2013 @ 18:33 |
Het betreft een derderekening van ing italie waar het geld op stond, de rechter heeft zonder contract het lichten van rekening verboden, uiteraard uit protectionisme. Ing staat nietgarant maar beheert de bankgarantie, de italianen hebben een rekening moeten volstorten. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 19:00 |
Ah zo, okee. | |
icloud | vrijdag 5 juli 2013 @ 19:02 |
Je moet als bank wel helemaal gek zijn als je voor ab garant gaat staan. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 19:06 |
Nou ja, je weet het niet. Er gebeurt genoeg totaal onverantwoords in die sector ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2013 @ 19:15 |
Thanks man! (zie het nu pas, het moest gevierd worden). Jij ook met de 1700. Mooi spul. | |
Peter | vrijdag 5 juli 2013 @ 19:19 |
Dus al krijgen we geld van AB terug ( we = NSFS als besteller) via ING, dan nog moet ING achter het geld aan bij AB. Dus hoe dan ook worden Nederlandse bedrijven/reizigers er de dupe van? | |
icloud | vrijdag 5 juli 2013 @ 19:20 |
Nee daar is de derdenrekening voor, ze staan niet garant. | |
WhiteJoker | vrijdag 5 juli 2013 @ 19:22 |
Het boeit mij, want dat ding is op nog geen paar honderd meter afstand van m'n huis langsgereden. Als er dan iets giftigs inzit vind ik dat het onderzocht moet worden. Bovendien, Deventer is wel wat wil je zeggen? | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 19:25 |
En op nog geen paar tientallen meters van mijn huis ![]() Deventer is honderd keer de baas van Apeldoorn ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2013 @ 19:36 |
Jammer van die voetbalclub daar ![]() Mooie stad wel. Had daar een maatje zitten. Ik ging nog wel eens stappen daar. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 19:55 |
Wij promoveren. Zij bestaan niet eens meer ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2013 @ 19:58 |
Dat was wel een mooie prestatie. Dit jaar maar eens buurten in de Horst. Altijd mooi wel. | |
Peterselieman | vrijdag 5 juli 2013 @ 19:59 |
jullie degraderen ook weer meteen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:02 |
Dan jullie ook ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:04 |
Neuh ![]() Ze vliegen er niet allebei uit | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:05 |
GAE en VVV er uit. Mark my words. | |
Peterselieman | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:06 |
VVV is er al uit, vriend ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:07 |
Ik zit niet op te letten ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:08 |
Roda mag er wmb wel uit | |
Mr_Klaasje | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:11 |
Van mij mag dat alles door een V250 overreden worden... | |
Peterselieman | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:12 |
Misschien dat die dingen integraal onderdeel uit kunnen maken van de Almeerse schaatsbaan en dat het dan nog eens iets wordt daar ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:15 |
Dat vereist een rijdende V250 dus dat gaat niet gebeuren. Niet in de komende dertigduizend jaar in elk geval ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:15 |
Spul rijdt over een jaar of paar wel rond in Polen ofzoiets. | |
Peterselieman | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:16 |
daar willen ze het ook niet hebben. En er rijdt inmiddels toch redelijk wat modern spul rond daar | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:17 |
Ik wist niet dat Polen al wat 'moderner' was op het spoor. Wil Polen wel aandoen volgende zomer, ik ben van plan te gaan interrailen in het Oostblok ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:19 |
lang niet alles is er modern, maar in de laatste tien jaar is er fors geïnvesteerd in nieuw materieel, al kom je ook nog genoeg spul tegen dat al 30 jaar oud is | |
James1988 | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:19 |
PKP krijgt 20 gloednieuwe kantelbakloze Pendolino's geleverd. Afkomstig uit Italië ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:20 |
En qua infrastructuur? Zijn ze al bezig met uitrol ERTMS of iets in die richting ? | |
Peterselieman | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:21 |
geen flauw idee | |
b2py | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:23 |
Achja, hier hebben wel 50 jaar oude troep op het spoor rondtuffen. En af en toe moet er ook nog zo'n stoombak er overheen.. | |
greavy | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:27 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:30 |
Zat trouwens afgelopen zaterdag tussen Amersfoort en Harderwijk bij de meester voorin op een mat'64. Wat een drukte met spotters en fotografen door die stoomtrein tussen Amersfoort en Nijkerk zeg ![]() Meester kreeg bij Nijkerk een aanwijzing VR omdat dat volk op de overweg stond binnen pvr ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:31 |
politie ook gebeld? | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:32 |
Die stonden erbij en keken er naar ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:32 |
Dicht! |