Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:11 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
James1988 | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:12 |
600 delen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:12 |
Toch maar even kijken. | |
Viezze | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:12 |
Bashir: Kunt u mij vertellen waarom een gloednieuwe trein dagelijks onderhoud nodig heeft ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:13 |
Gefeliciteerd ![]() ![]() | |
Fiorano | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:13 |
Wat een knuppel aan het woord nu. Antwoord op de vraag over die contracten had hij ook hier kunnen vinden ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:13 |
To t hoelaat gaat dat circus duren, oftewel, moet ik me naar huis haasten, of kan ik rechtstreeks naar het terras? | |
Fiorano | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:14 |
Nee haal de Ghadaffi trein er even bij | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:14 |
Ja hoor dat IC4 Khadafi verhaal er bij ![]() | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:14 |
Of Nederland vertrouwen moet hebben over de levering, gezien Deense IC4'en bij Gadaffi kwam. En of dat verhaal klopt. | |
Viezze | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:14 |
Typische PVV vraag | |
James1988 | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:14 |
Ik zou lekker naar het terras gaan als ik jou was. Een samenvatting komt vast wel op treinreiziger.nl. | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:14 |
tot een uur of acht ofzo | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:14 |
SPREEK ZIJN NAAM GOED UIT achterlijke koe. Nou hoef je meteen niet meer te vragen waaruit incompetentie blijkt ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:14 |
GroenLinks ![]() | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:14 |
Al drie kwartier uitloop voor er gestart werd, dus verwacht maar een uurtje of 8 ja. Of nog later | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:15 |
Ja dat verhaal klopt wel ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:16 |
Het Nederlandse kamp is stevig aangevuld zo te zien | |
Fiorano | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:16 |
Ik vraag me af hoe sommige mensen in de politiek komen, danwel blijven... | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:16 |
Nja, die Dik-Faber loopt nou niet over van doortastendheid. | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:16 |
de vraag stellen is hem benantwoorden | |
Fiorano | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:18 |
Maar sommige vragen zijn enorme open deuren. Die ik ook uit mijn mouw kan schudden. Of sommige antwoorden zelf te vinden. | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:18 |
Halfuur voor de beantwoording. En per persoon beantwoorden. De pizzabakker vindt het erg gecompliceerd om te antwoorden. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:19 |
Ja precies, waste of time. | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:19 |
hij gaat er omheen draaien | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:19 |
Een HSL-trein is geen trein, maar een systeem | |
dennistd | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:19 |
Een HST is geen trein? Die kerel is gek ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:20 |
Oh hij gaat alleen maar heel uitgebreid vertellen waar hij niet over wil praten ![]() | |
Fiorano | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:20 |
Hij wil iniedergeval geen andere zaken er bij halen. Ook wel terecht, het gaat om de fyra niet om de ic4 | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:20 |
Ja jij kan zoveel zeggen. | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:20 |
"AnsaldoBreda ontwerpt systemen, met name in Italië" "En ik kan zeggen dat deze treinen in Italië 95% van wel 1000km per dag wel punctueel van onze HST-systemen. Elke 5 minuten vertrekt er 1." | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:22 |
"U heeft het over Denemarken. Maar informeert u eens over het metrosysteem dat door AnsaldoBreda is gemaakt voor Kopenhagen. En AnsaldoBreda voert het onderhoud uit voor de opdrachtgever." | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:22 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:22 |
heeft ook zo'n mooi droevig gezicht | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:23 |
"Het is normaal dat zodra het systeem (de treinen) er problemen zijn, want het moet nog afgemaakt worden" ![]() "En het is normaal dat na 5 weken in gebruik name er nog problemen zijn" | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:23 |
En is het ook normaal dat dat ding 6 jaar te laat gaat rijden en dan nog niet af is? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:23 |
En ook met jaren vertraging opgeleverd trouwens. | |
dennistd | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:23 |
Gaat ie de Thalys erbij halen... Dat was alleen een beveiligingsprobleem, bij de V250 is wel iets meer aan de hand... | |
Yreal | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:23 |
Die tolk heeft moeite zeg.. | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:23 |
En bij de Thalys waren er ook problemen, niet alleen bij de V250 ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:24 |
Veel ergere dan bij jullie? ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:24 |
"ah joh, die problemen vallen reuze mee. wij hebben nog veel ergere problemen gezien."![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:24 |
Inderdaad en wat is dat überhaupt een kutargument. | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:24 |
"U weet dat er terwijl hier sneeuw lag, er in Japan een trein ontspoord is en die reed slechts 20 km/h" | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:24 |
Die tolk weet wrsl geen flikker van treinen, dat is een serieus probleem, kon je in Italië ook merken. | |
dennistd | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:25 |
Hij wil geen slachtofferrol aannemen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:25 |
en dat is precies wat hij doet | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:26 |
De voorzitter grijpt in, want na 10 minuten is er nog geen concreet antwoord op maar één vraag geweest | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:26 |
Ontzettend cultuurverschil. | |
Yreal | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:26 |
Tijdverspilling dit.. Ceo en geen Engels kunnen... | |
Yreal | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:26 |
gewoon rekken om het rekken. | |
Fiorano | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:27 |
Pizzabakker wordt geïrriteerd | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:27 |
"Behalve foto's, hebben wij nooit een rapport gezien over de strafpunten. Wij hebben het rapport opgevraagd, maar nooit ontvangen." "De contracten zijn openbaar, ik denk van wel ja" "Ik heb geen enkele reden om deze niet te tonen, tenzij mijn opdrachtgever dat niet wil" | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:27 |
Dat is heel normaal en ook nergens voor nodig. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:27 |
Ja, die vragen zijn allemaal leuk en aardig, maar hij gaat gewoon alle tijd gebruiken om te zeggen wat ie wil. | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:27 |
er is geen bonnetje | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:28 |
"Ja.... een trein en een bonnetje.... nee ja nee.... dat rijmt niet... " ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:29 |
nu begint de ontkenningsronde. remsysteem is niet ontworpen voor 160 kilometer per uur, reparatie binnen 3 dagen is een misverstand | |
dennistd | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:29 |
Dat binnen drie dagen alle problemen opgelost was een misverstand, we zouden binnen drie dagen een ploeg mensen sturen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:29 |
Gaatie door die vertaalmiep heen lopen rellen ![]() | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:29 |
"Binnen 30 dagen, ik weet nog precies, dat was 14 januari, hebben wij een oplossing geïnstalleerd in de trein" | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:30 |
Nee, een NOG betere HST kan ik me echt niet voorstellen inderdaad. Daar heeft ie wel een punt ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:31 |
ik heb toen toch iets anders gehoord | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:31 |
"Dat wat Lloyds betreft, is erkende instelling. En samen met twee andere gecertificeerde instellingen is de trein gecertificeerd " | |
Fiorano | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:31 |
Hij voelt zich aardig op de penis getrapt... | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:32 |
Maar is er nou al EEN woord gevallen wat we nog niet wisten? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:32 |
wat betreft Lloyds heeft hij een punt. Die hebben het ding ondanks alle mankementen goedgekeurd | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:32 |
@ Fles nee ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:33 |
Zo te zien wil Veolia niet onbeslagen te ijs komen, mocht ze worden gevraagd om mee te denken over een oplossing. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:35 |
Daar is op zich niks mis mee natuurlijk. Je kan het maar onderzocht hebben. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:37 |
Genant dit man. | |
Yreal | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:39 |
echt vreselijk ja | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:39 |
dat kun je wel stellen ja | |
GekkeHaan | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:40 |
Hij ken dus wel Engels! | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:40 |
Had je dat verwacht dan? | |
bbfakir | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:40 |
Laat hij dan geen Engels spreken. | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:40 |
Is dat Engels? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:41 |
het is niet waar ... | |
Fiorano | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:41 |
Anders zet je even je telefoon uit of stil... | |
Yreal | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:42 |
Vraag van de pvv was wel een kwaliteitje trouwens | |
GekkeHaan | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:42 |
Ik verstond dat beter dan zijn Italiaans. Maar dat laatste zegt meer over mijn taalknobbels! | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:44 |
ah, hij zegt dat Ansaldo een rotzooitje was | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:44 |
Ik kan er niet meer tegen. Hier, een treinplaatje van gisteren. 2 Stadler GTW's van Arriva kruisen elkaar in Vorden.![]() | |
Yreal | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:46 |
Die pvda miep heeft zich goed ingelezen zeg. Pittige tante. | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:48 |
Van Velthoven is D66 | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:48 |
Zeg maar dat kadhafi ding zit toch onder de kogelgaten nu? Dacht ik toch. | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:50 |
volgende blokje | |
MPG | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:53 |
Ah, nu mag Berend Brulboei meespelen? | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:53 |
Blok 2: Tijdelijke oplossingen (16.45 – 18.00 uur) 1. NS, dhr. Meerstadt (president-directeur) 2. NMBS, dhr. Descheemaecker (gedelegeerd bestuurder) 3. ProRail, dhr. Thomassen (manager capaciteitsverdeling) 4. Infrabel, dhr. Thiry (verantwoordelijke planning en capaciteitstoewijzing) 5. Belgische Kamer, mw. Lahaye-Battheu (Open VLD) 6. Belgische Kamer, dhr. Van den Bergh (CD&V) 7. Belgische Kamer, dhr. Vandeput (N-VA) Bertje nu dus zometeen, gaat al goed met die planning, heel blok uitloop ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2013 17:54:31 ] | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:53 |
* Darkwing_Duck op puntje van stoel zit door dit topic en toch de bus naar huis neemt. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:53 |
Mag ie weer naar huis of wordt ie meteen opgepakt? | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:54 |
Zijn somerzo een half uur te laat begonnen he | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:55 |
ah zo, ik begon pas om iets voor half 6 met kijken ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:55 |
ik denk dat hij van zijn moeder een lolly krijgt en een compliment: goed gedaan jongen | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:59 |
Hij zei het R-woord! | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:01 |
Zelfs zo vaak dat het me gewoon opviel ![]() | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:01 |
Drie kwartier. De Belgen willen op tijd naar huis. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:03 |
ze zijn toch niet met de trein gekomen? | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:04 |
Nu Descheemaecker | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:05 |
Berend Brulboei aan het woord ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:05 |
Dan hebben ze nog wel ff ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:05 |
Maatje van me stond op Maasvlakte te wachten en de heren van DB Schenker gingen achter elkaar weg richting Waalhaven. Hij mocht mooi wachten ![]() | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:07 |
Hij werkt toch niet voor LTE (Lekker Traag Enzo)? Want dan was het te begrijpen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:07 |
Nope. Erg Representatieve Sores. | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:09 |
Bij LTE is het gewoon standaard om traag te zijn. Als je op de Botlek de trein vanaf het subemplacement ziet vertrekken, kan je rustig nog even een bak koffie halen, broodje eten, naar de plee gaan en kruipend naar een andere stek gaan, want dan zijn ze nog niet vertrokken vanaf hoofdemplacement Botlek. Of als je de trein naar Vlaardingen bij Schiedam tegenkomt, je de trein terug naar Vlaardingen opzettelijk mist, je een bak koffie haalt en weer een trein mist. Dan ben je nog op tijd in Vlaardingen. Dan zijn ze nog niet eens naar Vopak vertrokken, staan ze nog bij het station. | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:10 |
Berend heeft een goed punt: stem de kostprijzen voor de treinpaden op de HSL op elkaar af. Situatie nu: Nederland: vast bedrag per jaar -> zoveel mogelijk laten rijden België: hoog bedrag per trein -> zo weinig mogelijk laten rijden | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:13 |
Een Waal die zowaar verstaanbaar Nederlands uitkraamt, Le sacre bleu | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:14 |
Niet voor 19 augustus 2013 kunnen er treinpaden worden toegewezen voor meer treinen, die dan nog later kunnen rijden. Maar nu kunnen er wel even tijdelijke intercity's rijden tussen Antwerpen en Roosendaal vanaf juli. Richting Brussel is veel complexer ivm de vele Piekuur-treinen. | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:17 |
En we gaan weer aan de vragen over de alternatieven. | |
Ireyon | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:20 |
Gaap. Tenenkrommend dit. Hoop geschijt wat heen en weer wordt gesmeten en opgegeten. | |
Yreal | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:24 |
Sp ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:25 |
Vertrekregeling Meerstadt? Mis ik wat? ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:26 |
Meerstadt blijft nog een half jaar aan als adviseur, waarvoor hij zijn normale salaris krijgt uitbetaald. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:26 |
Witte boorden, niet te geloven. | |
Ireyon | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:27 |
Ik heb niet alles gekeken, maar heeft iemand gevraagd hoe het met materieel voor de klassieke verbinding zit? Komt er iets nieuws? Worden de huidige rijtuigen gereviseerd? Of rijdt er over een jaar nog steeds zo'n ranzige aidstrein? | |
James1988 | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:27 |
Doe eens een gok. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:28 |
Oh lekker ![]() | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:28 |
Er gaat Plan V omgebouwd worden. Speciaal voor jou. | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:28 |
nog niets over gehoord | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:31 |
Had hij het nou zojuist over de "F" 250? Hoorde ik dat goed? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:33 |
ja, en over de NBBS ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:38 |
En ineens is het R-woord alweer een tijdje geleden ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:42 |
Gaatie weer met zijn traxx. Ga die DesiroML homologeren voor Nederland snuggles. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:43 |
Nee vriend, daar kom jij niet op terug. Jij zit helemaal niet in het "Lange Termijn" blok namelijk ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:43 |
Een Traxx is sneller geregeld dan Desiro ML naar Breda. | |
DriekOplopers | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:43 |
Tenzij hij Merel heeft gepasseerd. ![]() | |
bork | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:45 |
veel meer gebruik van de V160 dan gedacht, lolbroek er rijden ook tig geplande V250-ritten niet, basisschool rekenen. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:45 |
Hij bepaalt de bezetting van dat blokje niet denk ik ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:46 |
Maak toch maar tijd voor die DesiroML want die gaat er heus wel komen. En dan is het wel fijn als ie al gehomood is. Net als Stadler Flirt. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:46 |
Van welk spookhuis hebben ze die voorzitter gehaald ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:47 |
Het kan vast wel, als NMBS en NS even dit lijstje afwerken:
| |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:50 |
Wauw ![]() ![]() NOOIT iemand anders bedacht ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:50 |
Die backupregeling? Ja, beetje stom ja ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:51 |
Wat mis ik? * James1988 kijkt niet naar de stream ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:52 |
Bert " We hebben geleerd dat we voortaan iets als backup moeten hebben, en dat zelfs het zwartste scenrario waarheid kan zijn" Die trant... | |
James1988 | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:52 |
Oh mijn god ![]() | |
Ireyon | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:53 |
Maar.. maar.. het zwartste scenario was in dit geval het meest waarschijnlijke scenario en tevens het scenario wat iedereen al aan zag komen en waar ze herhaaldelijk voor gewaarschuwd zijn.. Doe niet alsof het zo'n uitzonderlijke, onverwachte gebeurtenis is ![]() | |
bork | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:53 |
"Chinese walls?" | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:55 |
Ja precies. Had nog NOOIT iemand bedacht natuurlijk ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:56 |
Bert "Het klopt dat het bedrijf in Ierland gevestigd is (NSFS) en dat het bedrijf gebruikt maakt van de mogenlijkheden die de europese unie bied om het zo goedkoop mogelijk te financieren" | |
Yreal | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:56 |
hij is tenminste eerlijk. Verademing na al dat wollige geleuter. | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:57 |
Er komt "misschien" een vraagstuk over de capaciteit, en dan kijken we wel hoe we dit oplossen![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:58 |
Nee Bert. "Dat hele proces opnieuw doen" betekent niet "dat het weer 10 jaar duurt" ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 juni 2013 @ 18:59 |
Dat van MS08 staat op Wikipedia maar ik geloof niet dat ze er ooit echt zijn geweest. | |
Ireyon | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:01 |
Ik wou dat Marc m'n vader was, al is het maar voor de baardgenen. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:01 |
Weet iemand wat voor speldje Descheemacker op zn jasje heeft? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:03 |
jup. Dat is als een bedrijf in een proces voor twee opdrachtgevers werkt die tegenstrijdige belangen hebben. Door een muur op te werpen zorg je ervoor dat beide taken volgens opdracht uitgevoerd worden zonder dat er conflicterende situaties kunnen ontstaan. Een beetje bedrijf heeft dit goed geregeld. | |
bork | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:04 |
Ik leer een hoop vandaag ![]() | |
Bitlord | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:06 |
Als de v250 in de toekomst met max 160 wordt ingezet, was het dan ook een te betalen trein? | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:07 |
Pinnetje van Berend Brulboei. Kreeg je ooit kado bij tien pakken vissticks geloof ik ![]() | |
Ireyon | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:09 |
"mogelijk in december tot 12 treinen, dat is nog altijd de korte termijn" "korte termijn" ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:10 |
-niet grappig- | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:10 |
als je naar vele jaren kijkt is dat wel een korte termijn | |
Ireyon | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:11 |
Ja zo ken ik er nog wel een paar. 2020 is ook "binnenkort" ten opzichte van mijn 100ste verjaardag. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:12 |
Bied de uitgeklede zomerdienstregeling niet de ruimte voor wat extra's? | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:12 |
Dit is wel echt zo trouwens. Of had je willen horen "volgende week gaat alles in dubbele frequentie rijden"? | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:13 |
In Nederland niet, want hier is geen zomerdienstregeling meer | |
Ireyon | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:14 |
Op z'n minst excuses dat het nog zo lang moet duren i.p.v. misplaatste zelfverheerlijking omdat ze het allemaal "zo snel" voor elkaar krijgen. | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:15 |
Ik gooi de livestream uit, ff andere dingen doen. Nu weet ik wel wat de bedoeling is enzo. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:16 |
Liggen er nou verscheurde matrassen in het midden van die zaal of wat is dat? | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:20 |
De staart die met de hond kwispelt ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:33 |
even tussendoor een mooie plaat van een Mat 64, ter vermaak. gefotografeerd door Peter Reading in de Hemtunnel, tussen Zaandam en Amsterdam Sloterdijk, op 22 Januari 2008 ![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:39 |
Ik zit toch met vraagtekens omtrent deze foto. Is dit gewoon een excursiedag met Mat 64? Hoe kan hij anders precies midden op het spoor een fotootje maken? | |
spectrumanalyser | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:41 |
het antwoord moet ik je schuldig blijven, zelf vraag ik het mij ook af. het lijkt alsof de sluitseinen uit staan, dat geeft mij het vermoeden dat er iets gebeurd zou zijn op die 22 Januari 2008 | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:46 |
Godverdomme kap eens met vragen die al gesteld zijn ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:48 |
morgen nog een kans, Fles ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:48 |
Valt me wel tegen hoor Fles, je kan er goddomme zonder over stappen met 1 uur 35 minuten zijn, zit je niet op de publieke tribune... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:49 |
Ik wil wel langs dat hotel met die lekkere wijven in Eindhoven natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:51 |
dan doe je dat toch? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:52 |
Wat is strategisch de beste uitvalsbasis om een rondje Luxemburg te doen, Luxemburg zelf, en zou 2 dagen volgende zijn? | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:53 |
Eindhoven ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:53 |
Nee maar nu begint het echt leuk te worden. Waarom zouden we nog vertrouwen in NS hebben en wat is deze lulkoek nog waard? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:56 |
![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:56 |
Zeg, die Belgen moesten toch weg? | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 19:57 |
Ja dacht ik ook, vijf voor acht ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:02 |
Bwuuuuuh. Terras, bier. Finaal sufgeluld. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:02 |
ja en ja ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:04 |
Dankuwel Heer Flacon! | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:05 |
Alle treinen in Luxemburg gaan zowat via Luxemburg Stad. En vlakbij het station heb je Ibis Styles die erg goed betaalbaar is. En buiten Luxemburg Stad is niet altijd veel te beleven. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:07 |
Dankjewel, Ronjde Luxemburg staat nog steeds op de wenslijst, maar eerst Gibraltar ![]() | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:10 |
In Luxemburg Stad heb je géén enkele trein die het station "doorrijdt" na de haltering. Je hebt een AB en CD-deel, en dan staan er altijd 2 treinen tegenover elkaar. Spoorkaartje en stationsinfo te vinden via De CFL Edit: Als PDF: Klikje alleen de verbinding Thionville - Esch-sur-Alzette - Longwy gaat niet via Luxemburg Stad. Dienstregelingen als PDF: CFL Luxemburg kan je in 1 dag gedaan hebben per trein. Als je om 10u begint en 16u klaar wil zijn. Ofzo. | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:11 |
En met treinkaartjes (dagkaart = ¤4 voor 2e klas, 1e klas = ¤6) mag je ook met alle bussen. In heel Luxemburg. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:15 |
Thx Greavy, ik had al een pdf pakketje opgeslagen eigenlijk maar van een rondje plannen is het nog niet gekomen. Maar volgenmlij maakt het ook niet zoveel uit hoe en wat je begint. Toch? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:17 |
Ik citeer Faceboek
| |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:18 |
Naar Rumelange wordt alleen maar in de spits bediend. Maar je kan wel van Luxemburg naar Rumelange en vrij snel weer terug. Ze rijden niet maar in één richting. Verder is de dienstregeling overal goed gedekt, dus het zou geen problemen moeten geven waar je eerst heen gaat enzo. | |
bork | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:18 |
Er zijn meer reizigers dan we verwacht hadden daarom hebben niet genoeg adequaat materiaal momenteel. | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:22 |
het zal ze worst wezen | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:22 |
Audun le Tiche, is Frankrijk, mag dat met een CFL kaartje? | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:23 |
Audun le Tiche wordt niet door SNCF bediend. Enkel CFL komt daar. Net als Volmerange-Les-Mines. Je mag daar gewoon met CFL-kaartjes reizen. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:27 |
Ja, hoort bij CFL net, net als Volmerange-les-Mines. Is namelijk niet vanuit Frankrijk bereikbaar per trein. Of strikt genomen "niet MEER" in het geval van Audun. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:27 |
Grensformaliteiten? | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:27 |
Pas du tout. | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:27 |
In Lux mag je tussen Troisvierges - Kleinbettingen - Rodange - Audun le Tiche - Rumelange - Volmerange les Mines - Bettembourg - Wasserbillig met binnenlandse tickets reizen. | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:28 |
Vandaag ook weer eens een verstoring op Arnhem - Winterswijk. Gebeurt nog wel te vaak ... | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:28 |
Athus mag zelfs ook geloof ik. Longwy niet. | |
arkkey | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:29 |
...en Apeldoorn Amersfoort weer eens eruit ![]() | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:29 |
Binnenlandse CFL-tickets gelden tussen twee stations waar de CFL rijdt. De CFL komt niet in Arlon (vervoerderswissel is daar op Rodange). | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:30 |
Dus als je het Rondje compleet wilt maken hoort dat er gewoon bij? | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:30 |
Arlon is aan de andere lijn ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:30 |
Als je een land compleet wilt maken horen ALLE buitenlandverbindingen daar ook bij ![]() | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:30 |
-laatmaar- | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:31 |
Owja. Haal ff wat doorelkaar. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:31 |
Waarom niet? | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:32 |
Daar rijdt een SNCF-trein en geen CFL-trein. CFL-tickets zijn dan maar geldig tot het laatste station voor de grens, Rodange. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:33 |
Berend Brulboei "Mij rukt dat niet meteen van den stoel" (Het verbaast me niks) ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:36 |
gewoon. Is net wat er afgesproken is. Je mag wel naar Enschede en Venlo met een Duits kaartje. Mar niet naar Hengelo of Oldenzaal | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:38 |
Greavy, nog een vraagje, ik geloof dat je ervaring hebt in CFL rondjes, is er ergens een busrelatie die me kan helpen om de boel af te snijden? (Zoals bijvoorbeeld met Rondje NL tussen Delfzijl en Roodeschool) | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:43 |
Heb je al naar de kaart gekeken? | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:44 |
Van velthoven, KOE ![]() | |
Zyron | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:46 |
Helleu, Vriendinlief en ik gaan volgende week maandag naar de Erperheide. Wij moeten daarvoor naar Peer, in België. Volgens mij moeten we met de trein naar Neerpelt en vanaf daar bussen. Kunnen wij met een Go Pass-1 inderdaad voor ¤ 6, daar naar toe reizen? (enkele reis). We reizen vanaf Amsterdam Centraal. Of is er ergens een busverbinding vanaf een Brabants station? Dat mag ook. -geen idee- | |
Peterselieman | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:47 |
ach, het is nu al afgeloopt | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:47 |
"Ik dacht dat die hamer voor ons bedoeld was!" Hij heeft wel humor Marcie ![]() | |
bork | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:48 |
Afgelopen hehe | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:48 |
Ja, maar zie nergens echt een mogelijkheid, maar de kaart is wellicht een vertekening.vandaar mijn vraag. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:49 |
Ik snap m niet ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:49 |
Nee. Alle dooie lijntjes zijn dood, alle keringen zijn kort. Gewoon tiktakboem. | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:52 |
Ik heb alleen ervaring met de bussen rondom Reisdorf - Luxemburg enzo (Ja, Fles, toen ik bij STF(OVinNL) op de camping zat) Buiten de stad wel luxe bussen (enkel touringcars). Stadslijnen Luxemburg Stad zijn met lagevloersbussen. Dat ik niet elders bussen heb genomen, kwam volgens mij omdat de trein stuk sneller was. | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:54 |
Oh, nu ik het mij herinner. Je kan met de bus van Wasserbillig naar Echternach, en dan vrij snel overstappen naar Diekirch en Ettelbruck (de bus gaat via Diekirch gaar Ettelbruck). Of omgekeerd. Daar zal je voordeel hebben met de bus. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 20:56 |
Zijn er nog giga spannende dingen veranderd in Luxemburg sinds 2007 eigenlijk? Behalve dat de bordjes in Dudelange er nu blijkbaar wel allemaal hangen en dat Belval-Usines veranderd is naar Belval-Université? | |
dennistd | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:06 |
Voor 6 euro kan het in elk geval niet. Een Go Pass Roosendaal en een Go Pass Maastricht kosten beiden ¤7,30. Zijn wel alleen geldig tot 26 jaar. Mocht je met de bus willen, hier een overzicht van alle grensoverschrijdende lijnen in NL: http://wiki.ovinnederland(...)erschrijdende_lijnen | |
b2py | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:11 |
Heeft iemand misschien hier een samenvatting van vanmiddag? Ik ga niet 12 pagina's doorworstelen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:12 |
Lekker schraal wel. Je moet eerst zelf weten welke lijn je moet hebben, en dan krijg je daar wle te horen "ja klopt je moet die lijn hebben" ![]() ![]() | |
bork | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:12 |
Kan je gewoon in Google maps doen, die komt op: Stationsplein Loop naar Amsterdam Centraal Ongeveer 3 min. (210 m) Amsterdam Centraal (Spoor 4) Intercity Trein naar Maastricht 10:08 - 12:32 (2 uur 24 min., 8 haltes/stations) Maastricht (Spoor 3) Loop naar Maastricht Station perron M Ongeveer 3 min. (33 min. voor een overstap) Maastricht Station perron M Code stopplaats: 406350 45 Bus naar Maastricht/Maaseik - Hasselt 13:05 - 13:55 (50 min., 33 haltes/stations) Genk Shopping Center perron 3 Code stopplaats: 402068 Loop naar Genk Shopping Center perron 1 Ongeveer 1 min. (37 min. voor een overstap) Genk Shopping Center perron 1 Code stopplaats: 402067 33 Bus naar Genk - Neerpelt 14:32 - 15:15 (43 min., 42 haltes/stations) Peer Pol KIP Code stopplaats: 407503 Loop naar Peer Pol KIP Ongeveer 1 min. (7 min. voor een overstap) Peer Pol KIP Code stopplaats: 407502 302 Bus naar Geel - Maaseik 15:22 - 15:26 (4 min., 4 haltes/stations) Grote-Brogel Laarheide Code stopplaats: 407382 Loop naar Erperheide Recreatiepark Ongeveer 16 min. (1,3 km) Erperheide Recreatiepark 3990 Peer België Reistijd: circa 5 uur 37 min Ik zeg niet dat je het zo moet doen maar nu heb je al iets ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:12 |
Ja. Er is niets gezegd wat we nog niet wisten. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:13 |
Is dat nou 1 trein en VIJF bussen bork? ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:15 |
Mooi, bijgelezen, niets gemist! | |
bork | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:18 |
komt nog een bus bij Met De Lijn naar Erperheide Belbus 752 Peer Met belbus 752 reist u vlot naar Erperheide, er is een belbushalte aan de ingang van het vakantiepark. Voor een rit met de belbus reserveert u minstens één uur op voorhand bij de belbuscentrale op het nummer 011 850 300. Meer informatie over belbus 752 vindt u op het netplan belbusgebied regio Peer (verkrijgbaar bij de infopunten van De Lijn of via De LijnInfo: 070 220 200). ![]() Bizar in die hoek is er geen grensoverscheidend busverkeer alleen vanaf Maastricht dus | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:24 |
Er is echt wel meer hoor. Maar grensoverschrijdend verkeer is altijd lastig. En zeker in die hoek woont eigenlijk niemand gewoon. Ik stond eens in Amersfoort (toch best een groot station) aan het loket, daar kon men mij onmogelijk een treinkaartje naar Neerpelt verkopen. "Noem eens een grote stad in de buurt". Ja he he ![]() ![]() | |
bork | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:28 |
In 2011 reed er dit: Vaals - Eupen Maastricht - Vis� - Li�ge Maastricht - Eijsden - Vis� Maastricht - Kanne Maastricht - Tongeren Maastricht - Hasselt Maastricht - Lanaken - Genk - Hasselt / Maaseik - Eisden - Genk - Hasselt Maastricht - Lanaken - Maasmechelen - Eisden Sittard - Maaseik / Weert - Maaseik (Eindhoven -) Valkenswaard - Achel (Eindhoven -) Luyksgestel - Lommel (Eindhoven/Tilburg -) Reusel - Turnhout Tilburg - Turnhout Baarle - Turnhout Tilburg - Baarle - Breda Breda - Meersel Dreef Breda - Antwerpen - Hulst Bergen op Zoom - Putte - Antwerpen Hulst - Sint-Gillis-Waas/Kemzeke/Stekene - Sint-Niklaas Terneuzen - Sas van Gent - Zelzate Goes - Gent Breskens - Westkapelle - Brugge(/Knokke) Breskens - Cadzand - Knokke (Breskens -) Draaibrug - Maldegem (- Brugge | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:28 |
Eindhoven - Lommel moet je toch al een heel stuk sneller zijn dan met die idiote optie van jou ![]() | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:29 |
Nee, niet dat ik weet. Noertzange is na 4 jaar lang in verbouwing nog niet af (het geld is op), maar verder is er bar weinig veranderd. | |
bork | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:30 |
Is niet van mij, is van Google Maps Fles, lezen! Die bus rijdt dus niet meer volgens Hermes, Fles, niet zo snel roepen. Zit ik hier toch weer de klooien voor een onbekende pipo, ik ga snel iets nuttigs doen, oude geuze opentrekken bijvoorbeeld ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:30 |
Breda - Antwerpen - Hulst ![]() ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:31 |
Je kunt wel Eindhoven-Eersel en dan de buurtbus Eersel-Lommel doen volgens OVinNL | |
arkkey | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:31 |
Wordt volgens mij ook alleen door studenten gebruikt hoor, aangezien 3kwart van zvl in breda studeert | |
bork | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:32 |
We komen er wel, ik ben ff weg ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:33 |
In het Veolia-magazine van vorige maand stond een artikel over de geschiedenis van buslijn 19 ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:34 |
Tof! Waar? | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:36 |
Volgens mij kan je het beste naar Antwerpen Centraal reizen, de IR-trein naar Neerpelt nemen, en vanaf Neerpelt bus 48 (rijdt tussen Hasselt en Holheide, via oa Neerpelt Station en Peer). Tenzij je van 581 bussen houdt. | |
James1988 | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:37 |
Ik dacht dat dat blad iedere maand uitkwam, maar dat blijkt ieder kwartaal te zijn. ![]() Maakt niet uit, hier is die van april 2013, eerdere uitvoeringen staan hier. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:38 |
als je met een paar man bent kun je ook wel een taxi vanaf EIndhoven of Weert pakken denk ik, aanzienlijk sneller dan via Antwerpen | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:39 |
Ze zijn met 2 man, Zyron en vriendin. Dan wordt het wel prijzig. Al gauw een kilometer of 50 enkel. | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:42 |
![]() LTE 6336 + keteltrein Tijdens een rondje door de haven, zag ik de rode zwaailampen en een G1206 op het subemplacement Botlek staan. Gelijk de auto geparkeerd, en afgewacht. Ondertussen werd er gerangeerd, waarna de trein - na 30 minuten vertrekgereed te hebben gestaan - vertrok richting hoofdemplacement Botlek. Vanaf daar ging het weer een 40-tal minuten later verder richting Vlaardingen, en passeert hier de fotograaf bij de overweg tussen het subemplacement en het hoofdemplacement Botlek. Aan de haak heeft de trein een 16-tal ketelwagens, die naar Vopak Vlaardingen worden gebracht. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:43 |
doe normaal gek, het is 24 km vanaf station Eindhoven naar station Neerpelt. Vanaf Weert nog veel minder. En naar dat park vast wel NOG minder. En als ze een SOV hebben en gratis in Eindhoven of Weert kunnen komen sparen ze er ook nog Roosendaal (gr) - Antwerpen - Neerpelt mee uit. Maal twee. | |
greavy | dinsdag 18 juni 2013 @ 21:43 |
Ja, oké, als je tot Neerpelt gaat wel ja. Ik ging van Peer uit. | |
James1988 | dinsdag 18 juni 2013 @ 22:33 |
In Spanje is een aantal dagen terug het 171 km lange baanvak Albacete - Alicante in dienst gekomen, onderdeel van de LAV (Línea de Alta Velocidad) Madrid - Alicante. Langs deze lijn zijn een aantal stations gerealiseerd, waarom Villena AV. Het station laat zich qua ligging vergelijken met Noorderkempen of Haute-Picardie TGV: een station gelegen langs de HSL, in plaats van in een stadscentrum. Wat plaatjes: ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 22:36 |
Heeft inderdaad een Hoog Aix en Provence Gehalte ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 juni 2013 @ 22:41 |
Simpel, maar doeltreffend. ![]() Wat ik grappig vind is dat op de foto's nergens een Renfe-logo of -huisstijl te bekennen is. ADIF is de Spaanse infrastructuurbeheerder, en het pictogram van een trein is generiek. | |
b2py | dinsdag 18 juni 2013 @ 22:44 |
Wel oppassen voor koeien! | |
KnightSolaire | dinsdag 18 juni 2013 @ 22:48 |
Wat is precies het nut van zo'n station? Wat mij betreft geldt: hoe meer in het centrum van een stad, hoe beter. We willen toch naar het station kunnen lopen of hooguit fietsen? | |
DriekOplopers | dinsdag 18 juni 2013 @ 22:49 |
Hier: http://www.voorbeterov.nl/130606.php | |
KnightSolaire | dinsdag 18 juni 2013 @ 22:51 |
Ik zie dat andere vervoerders (o.a. DB en Veolia) zich reeds hebben aangeboden de HSL te exploiteren. Als zij op korte termijn met een goede oplossing kunnen komen, zouden ze daar beter mee naar buiten kunnen treden. Krijgen ze het publiek aan hun zijde en moet Mansveld op een gegevens moment wel zwichten, als er echt momentum achter komt te zitten. Ik betwijfel echter of ze een snellere/betere oplossing kunnen bieden dan NS, dus blijft het bij een geheimzinnig aanbod waarvan we de details niet weten. | |
James1988 | dinsdag 18 juni 2013 @ 22:53 |
Het nut van een station aan een HSL is om aansluiting te geven op de hogesnelheidstreinen zonder dat dit de HSTs al te zeer vertraagt. Als er spoor vanaf de HSL naar een stadscentrum gelegd zou moeten worden, zou dit meer vertraging opleveren (meer bochten, wellicht kopmaken) en zou het waarschijnlijk ook duurder zijn i.v.m. te bouwen tunnels/viaducten. Het jammere aan Villena AV is dat er amper toegangswegen tot het station zijn. Er loopt een Autopista in de buurt van het dorp, maar de enige manier om vanaf de AP bij het HST-station te komen is via trage wegen. Een directe weg zou het station net iets toegankelijker maken. Een soortgelijk probleem speelde bij Noorderkempen: komende vanaf Nederland moest je al vele kilometers van tevoren de snelweg verlaten om via lokale wegen bij het station uit te komen. Enkele weken terug is eindelijk een directe afrit aan de snelweg ge(her)opend. | |
KnightSolaire | dinsdag 18 juni 2013 @ 22:56 |
Alsof dat kleine stukje niet-HSL rondom de traditionele stations langer duurt dan per auto (strookt ook niet echt met het duurzaamheidsidee van (hogesnelheids)spoor) naar een of ander station in een godsvergeten plek van de aarde te kachelen, die daar parkeren (plus eventueel aanschaffen van parkeerticket) en vervolgens op je trein stappen - plus je moet een marge inplannen voor je reistijd. Het gaat toch om de reiziger, niet of een HST gemiddeld een paar km/u sneller rijdt over een langer traject? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 juni 2013 @ 22:56 |
Misschien al een opmaat voor de toekomstige SiGo ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 juni 2013 @ 22:59 |
In Spanje speelt natuurlijk ook nog mee dat het klassieke spoor is gebouwd met een afwijkende spoorbreedte, waar de hogesnelheidstreinen niet op kunnen rijden. Ombouwen van een enkel- of dubbelsporig station is mogelijk, maar heeft als gevolg dat de Spaanse normale treinen er niet meer kunnen rijden. Uitvoering voor beide spoorbreedtes (Iberisch spoor en normaalspoor) is kostbaar en niet in alle gevallen mogelijk. | |
b2py | dinsdag 18 juni 2013 @ 23:03 |
Net alsof je een trein van België naar Nederland stuurt en viçe versa. | |
KnightSolaire | dinsdag 18 juni 2013 @ 23:04 |
Beter uniformeren ze die hap. Miljardeninvestering én veel mensen aan het werk helpen | |
James1988 | dinsdag 18 juni 2013 @ 23:04 |
Maar dan complexer: het klassieke net in Spanje zit op 3 kV =, het HST-net op 25 kV ~. Het klassieke net gebruikt ASFA voor treinbeveiliging, het HST-net ASFA 200 ("ASFA Digital") en/of ERTMS. Daar zijn ze mee bezig, maar het is een traject van vele jaren. ![]() | |
b2py | dinsdag 18 juni 2013 @ 23:05 |
Ook vrij hetzelfde toch? TBL vs ATB en 3kV vs 1,5kV ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 juni 2013 @ 23:06 |
3 kV en 1,5 kV zijn in ieder geval nog beide gelijkspanning ![]() | |
b2py | dinsdag 18 juni 2013 @ 23:07 |
Appels en peren hebben ook allebei een steeltje ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juni 2013 @ 23:40 |
Verdammt ich lieb dich ![]() | |
b2py | dinsdag 18 juni 2013 @ 23:55 |
Thanks! | |
Duvel | woensdag 19 juni 2013 @ 07:47 |
Technisch gezien heeft James natuurlijk wel een punt. | |
b2py | woensdag 19 juni 2013 @ 08:06 |
Zeker waar, het is gewoon labiel dat het zo ontzettend moeilijk en ingewikkeld is om een grensoverschrijdende verbinding op te zetten.. | |
Duvel | woensdag 19 juni 2013 @ 08:18 |
Blijkt dat de insteek van het ministerie van oorlog in de 19e eeuw nog steeds werkt. | |
Q. | woensdag 19 juni 2013 @ 08:26 |
Verdeel en heersch! | |
Duvel | woensdag 19 juni 2013 @ 08:48 |
Ja, alleen jammer dat ze in 1866 het breedspoor allemaal hebben omgebouwd. | |
Matamalam | woensdag 19 juni 2013 @ 08:55 |
Een vraagje voor de kenners. Zijn de treinen van Hitachi en Kawasaki Heavy Industries trouwens duur? Hebben ze een beetje een goede track record, niet alleen qua eindresultaat maar ook qua snelheid van bouwen? Misschien anders de Nederlandse hsl treinprojecten bij hun uitbesteden en in ruil daarvoor een paar hoogwaardige infrastructurele projecten voor Nederlandse bouwbedrijven. Wat internationale handel kan geen kwaad. Krijgen we een goede trein en stimuleert de Nederlandse bouwsector die in de slop zit. | |
WhiteJoker | woensdag 19 juni 2013 @ 09:03 |
Ha! Krijgen we dan een Kawasaki groene trein? Ze zijn blijkbaar leverancier van de meeste Shinkansentreinen. Die hebben toch ook een goed veiligheidsrecord? | |
b2py | woensdag 19 juni 2013 @ 09:08 |
Volgens mij is Hitachi rail de hofleverancier van de shinkansen serie. Kawasaki heavy industries hoor ik voor het eerst als treinbouwer dus daar weet ik niets van.. Oh, zie hier boven ![]() Ja, shinkansen pas 1 keer ontspoord, door een aardbeving. Maar dat zal wel een combinatie zijn van goede infrastructuur en een goede trein. | |
Duvel | woensdag 19 juni 2013 @ 09:17 |
Er rijden Hitachi-treinen in Engeland. | |
b2py | woensdag 19 juni 2013 @ 09:48 |
Blikseminslag OS Eindhoven, I want to play a game. | |
Peterselieman | woensdag 19 juni 2013 @ 09:48 |
En defecte treinen tussen Arnhem en Winterwijk | |
dennistd | woensdag 19 juni 2013 @ 09:55 |
Het aantal reizigers Groningen-Leer groeit, hoewel ik het aantal van zo'n 250 per dag per richting nog niet echt veel vind: http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=122168 | |
b2py | woensdag 19 juni 2013 @ 09:59 |
Is dat al het grensoverschrijdende vervoer? Of wordt Nieuweschans - Leer buiten deze cijfers gehouden. | |
remlof | woensdag 19 juni 2013 @ 10:11 |
Het zal ook eens niet ![]() Ik zag trouwens vandaag voor het eerst een DDZ op station Arnhem, op het traject van Nijmegen naar Den Helder. | |
b2py | woensdag 19 juni 2013 @ 10:13 |
Verdwaald ding, Utrecht c v10:10. | |
Duvel | woensdag 19 juni 2013 @ 10:25 |
En nu? Kapot? | |
dennistd | woensdag 19 juni 2013 @ 10:28 |
| |
Duvel | woensdag 19 juni 2013 @ 10:30 |
Slordig. Daar zouden die dingen tegen moeten kunnen. | |
dennistd | woensdag 19 juni 2013 @ 11:02 |
Ik kwam vijf mooie 360°-foto's tegen van de VSM: http://360vr.nl/VSM/503654_kolen/ http://360vr.nl/VSM/503654_water/ http://360vr.nl/VSM/503654_b/ http://360vr.nl/VSM/503654_Lieren/ http://360vr.nl/VSM/503654_enroute/ edit: er zijn er nog meer: http://360vr.nl/VSM/ | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 19 juni 2013 @ 11:04 |
Maar dat was gisteren ook al ![]() --edit-- Nee, dat was Zutphen - Winterswijk ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 juni 2013 @ 11:13 |
fraai ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 juni 2013 @ 11:44 |
Een vraagje: Een dezer dagen moet ik richting Weert en ik wilde weten of ik komende vanuit een intercity dan moet overstappen (station Eindhoven?) op een sprinter trein? reden? Soms maak ik mee dat je over moet stappen op een andere trein, niet erg, maar dat dit vaak een sprinter is, treinen die ik juist verafschuw vanwege het hoge tramgehalte gevoel wat ik erbij krijg. | |
remcoP | woensdag 19 juni 2013 @ 11:45 |
In Weert stoppen gewoon IC's ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 19 juni 2013 @ 11:45 |
Je kan of een intercity of een sprinter nemen. Kijk daarvoor op NS.nl, daar staat bij de reisdetails of het een IC of een sprinter betreft | |
Viezze | woensdag 19 juni 2013 @ 11:53 |
Ook uit Groningen; verbinding Roodeschool - Eemshaven kan bijna worden gerealiseerd. Van de benodigde 21 miljoen is er nog 2 miljoen nodig. Prorail gaf in het begin overigens aan dat het 9 miljoen zou kosten, maar dat bleek toch 'iets' meer te zijn. http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=122178 | |
dennistd | woensdag 19 juni 2013 @ 11:57 |
Wordt het spoor voor dat geld ook doorgetrokken naar de aanlegsteiger van de boot of komt het station op de plek van het tijdelijke station van zaterdag? Dan is het namelijk nog altijd 3,5km lopen... | |
Viezze | woensdag 19 juni 2013 @ 12:04 |
Volgens dit bericht moet het aansluiting geven op de boot (gezien het aantal treinen per dag), en dan kan ik me niet voorstellen dat ze het station er 3,5 km vandaan leggen. Daarom kost het denk ik ook zoveel geld, want een bestaande goederenlijn voor passagiersvervoer beschikbaar maken kost minder lijkt me? Edit: Hier staat dat hij bij de terminal uit komt: http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=87409 | |
Dr_Flash | woensdag 19 juni 2013 @ 12:06 |
Was jij daarbij Dennis? | |
Ireyon | woensdag 19 juni 2013 @ 12:07 |
Als je vanuit Den Bosch komt kun je blijven zitten, als je vanuit Tilburg komt stap je in Eindhoven cross-platform over op een andere IC. | |
Dr_Flash | woensdag 19 juni 2013 @ 12:09 |
Sowieso ben ik wel benieuwd waar dat perronnetje dan gestaan moet hebben, want 3,5 km.... dan is het niet verder dan halverwege Roodeschool en de Eemshaven geweest ![]() | |
dennistd | woensdag 19 juni 2013 @ 12:09 |
Nee, ik zat zaterdag in een bus in Enschede. Maar ik heb wel op internet gezien waar dat tijdelijke station lag. | |
Peterselieman | woensdag 19 juni 2013 @ 12:09 |
dat het duurder uitvalt komt waarschijnlijk ook omdat ze het laadpunt van het aardgascondensaat uit Roodeschool zelf weg willen hebben en meer richting Eemshaven willen verplaatsen. | |
dennistd | woensdag 19 juni 2013 @ 12:11 |
Het perron lag bij A en de boot ligt bij B: https://www.google.nl/map(...)me&mrsp=0&sz=15&z=15 | |
dennistd | woensdag 19 juni 2013 @ 12:13 |
Dat aardgascondensaat wordt daar toch gewoon per vrachtwagen aangevoerd meen ik? Dan is het makkelijker te verplaatsen dan wanneer er een fabriek staat waar dat spul uit komt in Roodeschool. | |
Dr_Flash | woensdag 19 juni 2013 @ 12:15 |
Tsja, veel verder kom je met de trein ook niet. Maar die boot hoort daar helemaal niet te liggen. Die hoort in de Emmahaven (althans volgens Google Earth). En DAAR kan je nu al met de trein dichtbij komen. Was er wel een bus? | |
Peterselieman | woensdag 19 juni 2013 @ 12:15 |
ik weet niet precies hoe het daar in Roodeschool zit. Weet alleen dat er tanks staan waar het uit getapt wordt. | |
dennistd | woensdag 19 juni 2013 @ 12:17 |
Vol |