greavy | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:15 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:23 |
Fipo ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:25 |
Vanuit Deventer naar Amsterdam scheuren met de pimpel en dan overstappen op de Eurostar/ICE alwaar je verder pimpelt tot je uitstapt in hartje Londen, klinkt mij toch een stuk aantrekkelijker dan "naar een godvergeten vliegveld reizen, daar wachten, beperkende bagageregels over vloeistoffen, wachten, taxiën, vliegen, taxiën, wachten op je bagage, naar je eindbestemming zien te komen" ![]() edit: paar maanden terug met een boot de overtocht Dover <-> Calais gedaan, dat beviel ook wel. | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:25 |
Ah, dus jij zorgt voor het bier gedurende dit topic? Fijn! ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:27 |
Spoorkilometers knabbelen naar Hoek van Holland, bier pompen op de Bazenboot, lekker slapen in een ECHT bed, en de volgende ochtend rustig verder spoorkilometers knabbelen. Kwart voor negen hartje London ![]() | |
James1988 | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:28 |
Daar valt ook wat voor te zeggen, ja. ![]() Mij lijkt 't wel geinig om Amsterdam - Londen per directe ICE/Eurostar in ieder geval een keer gedaan te hebben. In de eerste klas natuurlijk ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:30 |
Vroeger, toen er nog een snelle boot van Hoek van Holland naar Harwich voer: 2,5 uur ofzo deed die er over? ![]() | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:31 |
Gewoon een betonblok aan een ketting. Stopt vanzelf die trein. En anders ligt er wel een boot waar ie tegenaan kan knallen. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:32 |
Die heb ik een keer gehad op de terugweg ja, in 2003. Wat een woest apparaat was dat zeg ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:34 |
Die heb ik een keer gemist, en de volgende ging de volgende ochtend pas. Ik wist al ergens 's ochtends vroeg in Wales dat ik bij Harwich de boot niet meer ging halen ![]() ![]() (lieve mensen gevonden die mij een overnachting in Cambridge + een lift naar Harwich de volgende morgen geregeld hadden!) | |
JDude | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:40 |
Wat was dat voor apparaat joh? Ben vroeger in de vakantie wel eens met de vrachtwagenboot meegeweest (daar werden dan beperkt toeristen op toegelaten om de lege plekken op te vullen), maar die deed er een uur of 7, 8 over. | |
bork | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:40 |
Er zitten 2 bistro/snackrijtuigen in, helpt dat? | |
greavy | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:43 |
CRS, Continental Railways Services, is nu officieel failliet. Zij hadden een te grote inzet gedaan met een te kleine zekerheid. Zeker in tijd van vele privaat concurrerende vervoerders. De locs zijn 2 weken terug al ingeleverd bij de leasemaatschappij, maar inmiddels zijn de containershuttles van CRS alweer toebedeeld aan andere vervoerders. * Rotterdam-Mannheim is terug naar CapTrain * Rotterdam-Gemersheim heeft vandaag met Locon gereden en dat lijkt te blijven, en eerder deze week een keer met HTRS. * Rotterdam-Wörth gaat naar HTRS CRS had gehoopt meer containershuttles te kunnen verkrijgen, maar dat is niet gelukt. Wel was er teveel geïnvesteerd. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:44 |
GeRmersheim denk ik. | |
bork | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:45 |
Zomer 2014, willen we een 3-hoekje doen, Oostende-Ramsgate en Dover-Duinkerken met pauzes in Oostende, Canterbury en nog iets. Waarschijnlijk Brussel. | |
greavy | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:50 |
Ja, dat. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:51 |
Kijk mij het beter weten dan een badslipperfetisjist ![]() | |
greavy | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:53 |
lettertje vergete | |
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:55 |
laat het RolandRail maar niet horen ![]() | |
greavy | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:56 |
![]() RTB 189 993 + Blerick-Shuttle Passeert de fotograaf opweg naar Blerick ![]() Locon 186 150 + Germersheim-sh Locon komt langs Dordrecht Zuid met een goed beladen Germersheim-shuttle opweg naar Venlo en Germersheim. Omdat CRS inmiddels failliet is, worden deze goederentreinen weer ondergebracht bij andere vervoerders. De Mannheim-shuttle naar Captrain, en voor de Germersheim-sh en Wörth-sh zijn Captrain. Husa en Locon gegadigd. ![]() HTRS 189 096 + Mortara-sh (50147) Bij Dordrecht Zuid passeert de fraaie 189 096 van HTRS met een Mortara-shuttle ![]() DBS 189 028 + 189 985 (opz) & Staaltrein (45743) Een fraai lange staaltrein naar Hagen Vorhalle passeert de fotograaf bij Dordrecht Zuid. De trein is opweg richting Venlo en Hagen Vorhalle in verband met werkzaamheden. Normaal gaat deze trein via de Betuweroute en Emmerich. | |
greavy | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:56 |
Gewoon een keiharde permanente ban. Nog steeds ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2013 @ 20:04 |
doe je goed ![]() | |
James1988 | zaterdag 15 juni 2013 @ 20:05 |
Altijd jammer als zoiets gebeurt. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 20:05 |
Alleen die laatste klopt ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 15 juni 2013 @ 20:31 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 20:34 |
Laat mij ook ff okee ![]() | |
greavy | zaterdag 15 juni 2013 @ 20:34 |
Vandaag zijn er weer 3 Flirts van Stadler in voor de TPER in Italië afgeleverd.Foto | |
greavy | zaterdag 15 juni 2013 @ 20:34 |
Prima ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 20:35 |
Soow! Mooi lelijk is ehmm toch lelijk ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2013 @ 20:37 |
kleurrijk. Lijkt wel op rijdende schietschijven ![]() | |
drakin | zaterdag 15 juni 2013 @ 20:58 |
Valt natuurlijk extra op door dat kale landschap | |
James1988 | zaterdag 15 juni 2013 @ 21:01 |
Daar bouwt AnsaldoFrikandel aan mee. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 21:03 |
Mooi. Dan hebben we een goeie kans dat ongeveer de helft er onderweg vanaf dondert ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 15 juni 2013 @ 21:58 |
Mijn favoriet naar londen gaat denk ik de eurostar worden met eigen tweezitsbank ![]() | |
arkkey | zaterdag 15 juni 2013 @ 22:03 |
Heel verstandig, volgens mij is het een jaar of 10 geleden dat ik de eurostar naar londen genomen heb maar ik herinner me vooral nog hoe onmogelijk het was om te zitten in die bankjes. Ik was blij dat de halve trein leeg was zodat ik ergens 2 bankjes in beslag kon nemen :/ Misschien dat 1e klas beter is. | |
Zug-Chef | zaterdag 15 juni 2013 @ 22:18 |
Leuke plaatjes Durk! Btw Fles, zat of zit jij niet in Berlijn of ben je toch maar niet gegaan? | |
JDude | zaterdag 15 juni 2013 @ 22:21 |
Wel wat ruimer ja. Die keer dat ik maar tot Lille kon, mocht ik daar gaan zitten. | |
greavy | zaterdag 15 juni 2013 @ 22:22 |
Eurostar staat ook op de verlanglijst. Iets combineren met boot heen en trein terug ofzo. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 22:23 |
Nee hebben we afgeblazen ![]() | |
greavy | zaterdag 15 juni 2013 @ 22:36 |
Oorzaak van de vertraging was miscommunicatie bij DB Schenker: VSM had een pilot voor de stomer in Apeldoorn besteld, maar de pilot stond in Onnen op vertrektijd Apeldoorn. ![]() Die moest toen eerst nog even naar Apeldoorn verkassen. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 22:47 |
![]() | |
greavy | zaterdag 15 juni 2013 @ 23:00 |
Hoezo hoogwater? Gewoon knalluh met die ICE![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 15 juni 2013 @ 23:15 |
Toen ik de foto zag moest ik 2 keer kijken, ik dacht eerst "Huh, een ice wordt vervoert op een rits platte goederenwagens? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 23:17 |
Er is duidelijk ruimte over. Je kan gewoon doorrijden. Dat hoeft helemaal niet bijzonder gevonden te worden. | |
greavy | zaterdag 15 juni 2013 @ 23:18 |
Dit gaat nog net ja ![]() | |
bork | zaterdag 15 juni 2013 @ 23:23 |
Nou hou je vast er is een complot-theorie in omloop dat dijk bij Fischbeck expres stuk gemaakt is om de verderop gelegen (voormalige west-duitse dorpen en steden )te redden. Sachsen-Anhalt, zwaar getroffen door overstromingen was Oost-Duitsland. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 23:26 |
Gelul natuurlijk, inmiddels is alles gewoon "duits" | |
bork | zaterdag 15 juni 2013 @ 23:28 |
Dat vinden de Ossies en de Wessies niet! Zo genuanceerd ligt het niet, ik heb het zelf ondervonden. Linkje http://www.bild.de/news/i(...)n-30851630.bild.html | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 23:29 |
Maakt niet uit, ze draaien toch voor mekaar op ![]() | |
bork | zaterdag 15 juni 2013 @ 23:33 |
Tot de rek eruit is. | |
James1988 | zaterdag 15 juni 2013 @ 23:41 |
Rekt het niet, dan... | |
James1988 | zondag 16 juni 2013 @ 00:08 |
![]() Station Figueres Vilafant ![]() | |
nomenklatura | zondag 16 juni 2013 @ 00:20 |
Weet iemand met welk materieel er vorige week gereden werd tussen ---Schiphol en Utrecht--- ? Dus i.p.v. VIRM. | |
b2py | zondag 16 juni 2013 @ 00:53 |
Tijd zou wel handig zijn. Vorige week op 2 omlopen ICM, de rest VIRM. | |
Sandrvich | zondag 16 juni 2013 @ 00:53 |
Koploper vermoedelijk? Ik heb vandaag Brussel-Lyon in 1e klasse gedaan met TGV, was wel weer leuk om na al die jaren weer eens een paar uurtjes HSL te doen. ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 16 juni 2013 @ 01:03 |
Hoe beviel de reis, en de 1e klas TGV? Leuk ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2013 @ 01:10 |
Zou er hier iemand zin hebben om met mij een lang weekend naar Warszawa te gaan? CNL is de aangewezen weg en ik ken daar mensen die leuke kroegen weten ![]() | |
Sandrvich | zondag 16 juni 2013 @ 01:10 |
Reis beviel goed, vooral het stukje door de Morvan blijft leuk! Plek 11 in rijtuig 3 kan ik iedereen aanraden, enkele zetel met ideaal zicht naar buiten. ![]() ![]() Het viel me trouwens op dat er tussen Brussel en Lille ook in het Nederlands werd omgeroepen (akkoord, eerder een soort "franedurlans"). Ninja-edit: Wanneer? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2013 @ 01:12 |
Any time eigenlijk. Al zit ik te denken aan ergens sept - okt | |
Sandrvich | zondag 16 juni 2013 @ 01:27 |
Hmm dat ga ik niet durven garanderen of ik dan kan. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2013 @ 01:28 |
Eind augustus beter? | |
Sandrvich | zondag 16 juni 2013 @ 01:40 |
Nee pas na oktober vrees ik. Maar het is ook even afwachten of ik hier langer in Lyon ga kunnen/willen blijven. | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2013 @ 01:47 |
Kijk maar. Hou me wel op de hoogte, ik MOET dit najaar nar Wwa ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 07:45 |
Moet je eens met je knopje je stoel verstellen en je zelf een paar seconden schrap zetten, dr zit een kracht op die veer joh, tof fitnessapparaat ![]() Goed om te horen dat je in Lyon bent aangekomen. Mocht je nog een keer de Ouigo richting het noorden pakken in plaats van het zuiden, dan weet je me te vinden... ![]() | |
Peterselieman | zondag 16 juni 2013 @ 11:26 |
Arriva schijnt het enige bedrijf te zijn dat nog in de running is om de Den Haag - Brussel Express te gaan rijden http://www.treinennieuws.nl/tweemaal-succes-voor-db | |
b2py | zondag 16 juni 2013 @ 11:57 |
Kaarten 2006-2012 Transport gevaarlijke stoffen Voor diegene die wilt weten met hoeveel levensjaren zijn leven is afgenomen. | |
dennistd | zondag 16 juni 2013 @ 12:16 |
DB Regio NRW biedt een aantal rondleidingen achter de schermen, met gratis reis er naar toe: http://www.bahn.de/region(...)ckstage_iframe.shtml Zelf ga ik op 13 juli om 13u een rondleiding door de werkplaats in Münster doen. | |
blup | zondag 16 juni 2013 @ 12:21 |
Wist niet dat er in mijn achtertuin in toch 80 ketels met zeer toxisch gas zijn gereden.. | |
Duvel | zondag 16 juni 2013 @ 12:35 |
330... ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 juni 2013 @ 13:17 |
1600 ketelwagens toxisch gas in 2012 en 2350 in 2011 op een paar honderd meter van mijn huis, ik zal er geen seconde korter van slapen. Overigens valt me wel op hoeveel van dat spul over dat enkel spoortje tussen Roermond en Venlo wordt vervoerd! | |
dennistd | zondag 16 juni 2013 @ 13:26 |
Veel spul van DSM in Geleen dat via Venlo de grens over gaat, en dan is Roermond-Venlo een stuk handiger dan Roermond-Eindhoven-Venlo. En rijden met een dieselloc moet je toch van vanwege het ongeëlektrificeerde emplacement bij DSM. | |
Facepalm | zondag 16 juni 2013 @ 13:44 |
Die gratis reis is ook vanuit Nederland? ![]() | |
Zug-Chef | zondag 16 juni 2013 @ 13:44 |
Ook wel grappig om te zien dat de omleidingen van maart 2012 van de af- en aanvoer van Onnen via Leeuwarden ging. Dacht alleen dat het meer dan 10 ketelwagens betrof in 5 dagen tijd maar blijkbaar viel dat dus mee. | |
Peterselieman | zondag 16 juni 2013 @ 13:49 |
kennelijk wordt het aardgascondensaat meestal niet als zeer gevaarlijk gezien of wordt er nog gereden met ander gevaarlijk spul? | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 13:51 |
Dat soort rondleidingen hier zijn echt ongelooflijk populair en alles tot half november is al volgeboekt ![]() | |
Zug-Chef | zondag 16 juni 2013 @ 13:51 |
Volgens de kaart komt dat zgn gevaarlijke spul uit Delfzijl, aardgascondensaat uit Roodeschool is dus niet gevaarlijk zo blijkt. Ik weet het fijne er ook niet van, maar blijkbaar komt er dus iets uit Delfzijl wat zgn gevaarlijk is. | |
dennistd | zondag 16 juni 2013 @ 13:56 |
Klopt ![]() Ik ga trouwens gewoon vanuit Glanerbrug, Duits tarief is immers gewoon geldig van/naar Enschede dus ik neem aan dit kaartje ook. | |
Peterselieman | zondag 16 juni 2013 @ 14:01 |
ik denk Dow Chemical in Farmsum | |
ziggyziggyziggy | zondag 16 juni 2013 @ 14:28 |
Of iets van Akzo. Die zitten daar ook. | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 14:39 |
ijdele hoop met deze vraag, maar ik waag het erop: Iemand een goed idee om per spoor in de richting van Gibraltar te komen? Dichtstbijzijnde station is Los Barrios, correct? | |
b2py | zondag 16 juni 2013 @ 14:39 |
Er zitten iets van 10-15 bedrijven daar op het chemiepark daar, je hebt nogal wat keus ![]() | |
Viezze | zondag 16 juni 2013 @ 14:40 |
Als ik de kaarten goed begrijp gaat het om ammoniak. | |
b2py | zondag 16 juni 2013 @ 14:43 |
http://wikitravel.org/en/Gibraltar Het lijkt er op dat je vanaf Algeciras meer kans heb, ik las ook al dat Los Barrios slechts vijf keer per dag bediend wordt. ![]() Ik krijg niet eens een reisadvies naar Los Barrios uit b-europe of uit de Renfe site. | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 14:52 |
Maar ik moet niet naar La Linea http://goo.gl/maps/9Z2tT maar naar Gibraltar, raar reisadvies op wiki... ![]() Edit, oh wacht een bus tussen de 2 stations | |
b2py | zondag 16 juni 2013 @ 15:00 |
La Linea is praktisch Gibraltar ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 15:07 |
Maar er is San Roque-La Linea en La Linea de conception (met bijbehorende speekselspuugklank ![]() | |
Bitlord | zondag 16 juni 2013 @ 15:11 |
Gisteravond was ik even wezen kijken op het vrij nieuwe station Hoevelaken, liggend aan de Valleilijn Amersfoort - Ede-Wageningen. Het viel mij op dat het hier niet mogelijk is om een kaartje te kopen, alleen mensen die al een OV-chipkaart hebben kunnen hier gebruik maken van de trein. Naar mijn mening is dit in strijd met artikel 9 van de Europese Verordening 1371/2007 voor treinreizigers. Zijn jullie het daarmee eens of niet? Want anders zit ik er aan te denken om een klacht in te dienen hierover. M.i. moet het niet de bedoeling zijn om elk nieuw station in Nederland niet uit te rusten met een kaartautomaat. De mogelijkheden om een ticket via internet te kopen zijn nog vrij beperkt. ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 16 juni 2013 @ 15:15 |
Volgens mij kan dit ook niet op Hengelo Gezondheidspark. | |
greavy | zondag 16 juni 2013 @ 15:17 |
Het is niet verplicht om op het station de NS Kaartautomaat te hebben, is een tijdje geleden beslist door de overheid. Veolia Limburg (Heuvellandlijn en Maaslijn) gaan de NS Kaartautomaten ook verdwijnen | |
Bitlord | zondag 16 juni 2013 @ 15:18 |
Ik heb het ook niet over een NS-kaartauomaat, maar over een kaartautomaat. | |
Viezze | zondag 16 juni 2013 @ 15:23 |
Je kan toch gewoon kaartjes op het internet kopen? | |
dennistd | zondag 16 juni 2013 @ 15:24 |
Wat is lees kun je met de trein naar Algeciras, dan met de bus naar La Linea de la Concepcion (de grens Spanje-Gibraltar), daar lopend de grens over en dan een bus, taxi of wandeling (15min) naar het centrum. | |
greavy | zondag 16 juni 2013 @ 15:24 |
Ze zijn niet meer verplicht om papieren kaartjes te verkopen op de regionale lijnen, als je in dat gebied alleen nog maar de OV-Chipkaart kan gaan gebruiken. | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 15:25 |
| |
dennistd | zondag 16 juni 2013 @ 15:25 |
Niet iedereen heeft internet. Verder is internet niet altijd beschikbaar, en ik neem dan dat een kaartjescontroleur geen genoeg neemt met: "Mijn internet lag eruit, dus ik kon geen kaartje kopen"... | |
greavy | zondag 16 juni 2013 @ 15:26 |
Maar zo denken de regionale overheden/vervoerders niet, want in regio Limburg kan je straks bij Veolia alleen nog maar met de OV-chipkaart reizen. En dat wil CXX dus ook ![]() | |
Bitlord | zondag 16 juni 2013 @ 15:27 |
Veolia heeft eigen automaten o pde stations: http://www.veolia-transpo(...)210221416/index.html | |
greavy | zondag 16 juni 2013 @ 15:29 |
Oh, dat was oorspronkelijk niet de bedoeling. Maar die kaartautomaten van Veolia kan je alleen nog maar kaartjes kopen naar stations van Veolia. Zijn ook NIET geldig bij NS of what ever. | |
Bitlord | zondag 16 juni 2013 @ 15:35 |
Maar je kunt in elk geval legaal reizen vanaf het provinciale station. Overigens ook wel aardig, of eigenlijk weer trieste reisinformatie: - "Enkele reizen en retourtjes zijn verkrijgbaar in de kaartautomaat, u vindt deze bij ELK station" - Verder wordt voor het verkrijgen van het Valleikaartje verwezen naar W. vd. Berg Gereedschappen en Tuinmachines, Stationsstraat 33. Dezeeze locatie op 17,3 kilometer ligt op lopen van station Hoevelaken. | |
Viezze | zondag 16 juni 2013 @ 15:36 |
Klopt, maar de verordening zegt daar niks over en noemt internet als een goede mogelijkheid om kaartjes te kopen. | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 15:37 |
Grmbl ik heb ministaatjesbezoek per trein drift, maar Liechtenstein schofterig duur, Monaco al geweest, Andorra niet bereikbaar, voor Gibraltar moet ik eerst langs de Ambassade in Parijs=geen zin, San Marino te droog, en Vaticaan oninteressant als Atheist, iemand nog een idee? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2013 @ 15:42 |
Luxemburg. Of Swaziland. | |
Peterselieman | zondag 16 juni 2013 @ 15:42 |
dat is niet echt een alternatief nee ... | |
James1988 | zondag 16 juni 2013 @ 15:43 |
![]() Dit lijkt me klare taal. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 15:44 |
Oh ja, hoe kan ik dat vergeten, had inderdaad rondje Luxemburg op de plank liggen... ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2013 @ 15:46 |
Albanië is ook wel leuk. Daar passen de hele dienstregeling, de tarieventabel EN de netkaart bij elkaar op 1 A4tje ![]() Hiero kijk maar: http://www.matinic.us/albania/HSH.pdf | |
bork | zondag 16 juni 2013 @ 15:57 |
Gibraltar langs de ambassade? In 2005 met een huurauto gewoon naar binnen gereden, hoppa op 11 november, iedereen bloemetje op, Engels ontbijtje na binnen gewerkt na 2 weken Spaanse koek ![]() | |
Duvel | zondag 16 juni 2013 @ 16:01 |
Gibraltar is toch gewoon U.K.? | |
greavy | zondag 16 juni 2013 @ 16:03 |
Hier geboekt voor wpl Aken op 28 juli en seinpost Duisburg op 14 juli. Gaan met 2 man die kant op. | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 16:03 |
Staat niet op mn id kaart... Monaco en Suisse wel (buiten EU) | |
greavy | zondag 16 juni 2013 @ 16:06 |
Gibraltar hoort onder Engeland. Staatshoofd is Koningin Elizabeth II van het Verenigd Koninkrijk. Als ik zo ff simpel google, heb je er een geldig ID of paspoort nodig. Geen visum. | |
_serial_ | zondag 16 juni 2013 @ 16:09 |
http://www.landenkompas.nl/gibraltar | |
JDude | zondag 16 juni 2013 @ 16:12 |
Baarle-Hertog? Moresnet? Friesland? | |
Ajaxfan | zondag 16 juni 2013 @ 16:14 |
Iemand die weet wat er gebeurd is dat die herstelwerkzaamheden nodig zijn? | |
greavy | zondag 16 juni 2013 @ 16:14 |
Er is iets stuk gegaan ![]() | |
b2py | zondag 16 juni 2013 @ 16:15 |
Het sowieso aan de Muiderpoort zijde, iig alles richting Amstel licht eruit.
| |
Ajaxfan | zondag 16 juni 2013 @ 16:17 |
Ik zag het inderdaad. Fijn punt om problemen te hebben ook. | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 16:27 |
Is daar nog iets van terug ten vinden heden ten dage? ![]() | |
JDude | zondag 16 juni 2013 @ 16:32 |
Het enige dat ik me er nog van herinner is dat ik er een friet speciaal naar Neerlandsch recept heb zitten eten, in een cafetaria met een Duitse naam, op Belgisch grondgebied. | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 16:55 |
Overigens, wat grensverkeer tussen Frankrijk en Spanje betreft, kan je beter een half uurtje lopen tussen Hendaye en Irun in plaats van op 1 van de 3 treinen per dag te wachten, ik zeet niet welke fokster hier ook alweer laatst hulp nodig had? | |
#ANONIEM | zondag 16 juni 2013 @ 17:15 |
Misschien vermeld, misschien niet! Vanmorgen had ik een extra dienst van school gekregen. Rangeerklusje op Den Bosch met de autoslaaptrein. De 1e trein kwam aan, stroomafnemer naar beneden en heb ik de auto-wagons los gekoppeld van de reizigers(slaap)rijtuigen. 1200 loc (ex ATCS) via de andere kant er tegenaan, spul van de hoofdbaan naar de zijsporen gebracht en geduwd tegen het autoperron aan. Daar nog 'geknipt' en uiteindelijk nog een keer moeten knippen omdat er een auto met lekke band in stond en daardoor de fietskooi er niet uit kon ![]() 2e trein had + 5 uur vertraging dus daar hoefde ik niet op te wachten en ging ik voldaan en onder het buffervet terug naar Ede om in de tuin te genieten van een vers koud biertje en het gezelschap van mijn vriendin ![]() | |
dennistd | zondag 16 juni 2013 @ 17:25 |
Toch zijn dat wel leuke klusjes voor de afwisseling denk ik, of vergis ik me? | |
#ANONIEM | zondag 16 juni 2013 @ 17:34 |
Oh zeker, leuk om ff te doen ![]() Ik besef me dan dat ik het als reizigersmachinist zo erg nog niet heb ![]() Zit nooit onder de troep/vet en hoef geen zware arbeid te leveren. | |
eti | zondag 16 juni 2013 @ 17:38 |
Seborga. | |
bork | zondag 16 juni 2013 @ 17:45 |
Llívia is een soort Baarle-Nassau telt dat ook DD? | |
dennistd | zondag 16 juni 2013 @ 17:48 |
Heb je nu definitief voor reizigers gekozen dan? | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 16 juni 2013 @ 17:50 |
Ze hebben wel spoor in Vaticaanstad! ![]() http://en.m.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Vatican_City | |
#ANONIEM | zondag 16 juni 2013 @ 17:51 |
Jep. | |
Duvel | zondag 16 juni 2013 @ 17:54 |
Mocht je niet ff op die 1200 spelen? ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 17:55 |
Het schijnt dus dat er tussen Irun en Hendaye treinen rijden van Euskotren. Ik kan op de site alleen nog geen schema vinden en in Hafas staan ze ook niet... | |
b2py | zondag 16 juni 2013 @ 17:56 |
Fixed that for you! ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 17:58 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 juni 2013 @ 18:03 |
Nah helaas niet ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 16 juni 2013 @ 18:04 |
Wat is oud, even oud als mijn moeder ongeveer. ![]() Maar schitterende locs toch? | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2013 @ 18:04 |
Overigens, voor wie dacht dat Baarle-Nassau-Hertog een zootje was: Het kan nog veel erger. Meet de Chitmohols ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 juni 2013 @ 18:05 |
Ik weet niet hoe oud jouw moeder is Duvel ![]() Wel mooi om die 'oude' techniek te zien ja. | |
b2py | zondag 16 juni 2013 @ 18:06 |
Dan mag deze er ook wel bij ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 18:07 |
Ja dat is de enige enclave in enclave in enclave ter wereld ofzo, althans ergens tussen die troep.... | |
Duvel | zondag 16 juni 2013 @ 18:08 |
Wiki maar op de 1200. ![]() | |
b2py | zondag 16 juni 2013 @ 18:12 |
Jong dingetje. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2013 @ 18:14 |
Berlin, moeten we ook nogeens naartoe ![]() | |
Duvel | zondag 16 juni 2013 @ 18:15 |
Gast, ze had je moeder oma kunnen zijn! | |
Sandrvich | zondag 16 juni 2013 @ 18:23 |
Helaas! Ik zal je op de hoogte houden over de ontwikkelingen hier. Haha dat moet ik nog eens proberen. ![]() Llvívia is tof! ![]() ![]() | |
greavy | zondag 16 juni 2013 @ 18:27 |
Vandaag was het qua licht vrij kansloos rondom Dordrecht, maar er zijn toch 2 plaatjes uitgerold die ik de moeite vond. De echte omgeleide treintjes kwamen allemaal met zon-uit enzo, en de standaard treintjes met zon-aan ![]() ![]() LTE 186 237 + Keteltrein Weinig verkeer uit de richting Kijfhoek en het baggerweer [veeeeeeeeel bewolking] noodde mij om toch even naar station Dordrecht te gaan voor deze fraaie LTE keteltrein richting Kijfhoek ev ![]() RTB V204 + 186 110 + Retrack-trein In de hoop dat de 186 110 als solo-loc voor deze trein deze kant op zou komen, werd er toch nog een G2000 voorgehaakt in Venlo, en zodoende ging de fraaie RailMagazine loc toch nog in opzending mee naar de Kijfhoek (en verder). | |
greavy | zondag 16 juni 2013 @ 18:28 |
Je gaat toch wel bij één van de bomberz rijden hè? (bomberz -> Privaten). Of voor de NS? | |
bork | zondag 16 juni 2013 @ 18:32 |
Gewoon in maps.google.nl (of fr.) op station Irun klikken zie je vanzelf hoe laat ze naar Hendaia gaan (elk half uur geloof ik) [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 16-06-2013 18:45:43 ] | |
dennistd | zondag 16 juni 2013 @ 18:32 |
Vaste remmen? | |
greavy | zondag 16 juni 2013 @ 18:38 |
Zandstrooier. | |
greavy | zondag 16 juni 2013 @ 18:42 |
Inmiddels heeft Erik de Zwart (Voorzitter Stichting Hondekop "Vier") ook al informatie verspreid bij de opening van de tentoonstelling "150 jaar treinen in Amersfoort", dus bij deze doe ik het ook maar: Binnen enkele weken / maanden moet de Benelux Hondekop, die opgeslagen staat in Leuven, naar Nederland getransporteerd worden. Dit treinstel zal toegevoegd worden aan de Stichting Hondekop. De Stichting Hondekop Vier zal de "Vier" laten verdwijnen, en dus alleen maar "Stichting Hondekop" gaan heten. Het treinstel gaat dan in Amersfoort opgeknapt worden, en zelfs getracht weer rijvaardig te krijgen. | |
bork | zondag 16 juni 2013 @ 18:42 |
ICE botst met omgevallen boom a 180 km/uur, 600 mensen vast in trein.![]() http://www.abendblatt.de/(...)ssiv-verspaetet.html | |
dennistd | zondag 16 juni 2013 @ 18:46 |
Een paar weken geleden heb in daar nog wat foto's gemaakt, geeft wel een mooi rookpluimpje: | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2013 @ 18:47 |
Dat zou tof zijn ![]() | |
Zug-Chef | zondag 16 juni 2013 @ 18:58 |
Om het goede begin van deze pagina wat aan te vullen hierbij nog wat foto's uit het Leinetal, gelegen aan de Nord-Süd-Strecke in Duitsland tussen Hannover en Göttingen van vorige week. Getracht is niet alleen cargo maar wat aandacht te schenken aan reizigerstreinen. Voor een compleet overzicht zie mijn flickr pagina of zie hier.![]() Dagelijks rijdt er een Euronight tussen Wien Westbahnhof en Köln/Hamburg. De trein wordt midden in de nacht in Gemünden(Main) gesplitst in een deel naar Köln Hbf en een deel naar Hamburg-Altona. De eerst genoemde trein is al een paar keer op de foto gezet tijdens het ochtendgloren aan de Rheinstrecke. Groot was de vreugd toen het Hamburgse deel een klein uur vertraagd was en zo in het vroege ochtendlicht in het Leinetal op de foto gezet kon worden. DB 101 139 passeert met EN 490 "Hans Albers" bestaande uit 5 slaap- en ligrijtuigen, 1 zitrijtuig en twee autotransportwagens ter hoogte van Gronau(Leine). ![]() Sinds april 2013 rijdt EVB de diverse containertreinen van/naar Bremen Grolland met de nieuwe van Railpool gehuurde Vectrons van de serie 193. Op donderdag 6 juni 2013 is de 193 805 onderweg met trein 69062 van Vieselbach naar Bremen-Grolland als hier de grote boog bij Burgstemmen gepasseerd wordt. ![]() Regionaal treinverkeer in de vorm van een 146 met 6 Doppelstock-wagen als Metronom rijden standaard met lok richting het zuiden en dus zijn ze gedurende een groot deel van de dag 'goed voor de zon' te fotograferen. Met op de achtergrond Schloss Marienburg passeert de 146-18 met trein 82821 vanuit Uelzen naar Göttingen. ![]() Vervoerder EVB heeft sinds april 2013 zes van Railpool gehuurde Vectron's ter beschikking en zet deze met name in voor de containershuttles van/naar Bremen. De 193 802 is met een vol beladen containertrein onderweg in zuidelijke richting en heeft zojuist het station van Barnten gepasseerd. ![]() Een aantal keer per dag rijdt de Wiener Lokalbahn containertreinen tussen de Bremer- of Hamburger Haven en het in Oostenrijk gelegen Enns danwel Wenen. Het betreffen voor een deel de voormalige zgn Linz-shuttles die tot enkele jaren geleden nog op Rotterdam reden. Op donderdag 6 juni 2013 werd de middagtrein getrokken door de prachtige 1216 955, die uitgedost is met reclame voor Roland Spedition. Het geheel passeert hier in de boog bij Beulshausen, een kleine kilometer ten noorden van Kreiensen gelegen aan de Nord-Süd Strecke. ![]() Nadat eerder op de dag al een HF Wiebe Maxima het Leinetal doorkruiste was het later op de middag deze 216 032 van HF Wiebe die met een kettinghor in zuidelijke richting voorbij reed. ![]() Een stukje verderop is het mogelijk vanaf het viaduct in de B64 over het spoor in de namiddag treinen in noordelijke richting te fotograferen. Nadat er eerst een hele hoop treinen richting het zuiden reden, passeerde dit fraaie intermodaaltje als trein 43016 uit Gallarate naar Hamburg Billwerder Ubf met aan kop de 482 023 van SBB Cargo. ![]() Op de vroege ochtend van 7 juni 2013 werd een bezoek gebracht aan de ochtendstek bij het plaatsje Godenau, even ten noorden van de belangrijkste plaats in het Leinetal namelijk Alfeld. Kort na aankomst passeerden meteen enkele private goederentreinen in zuidelijke richting. Een daarvan was de 185 512 met de 185 606 in opzending met een uit 20 ketelwagens bestaande (bio)dieseltrein. ![]() Naast de zeer vele DB Schenker-treinen die door het Leinetal rijden komt er af en toe ook iets roods voorbij dat dan weer net geen DB Schenker is. Zo passeerde rond de klok van kwart voor 9 de MEG 704 met aan de haak drie schuifwandwagens en wat ketelwagens. Deze van DB Schenker overgenomen 155 195 heeft als een van de weinige actieve 155'ers nog een oude pantograaf. ![]() Vanaf de autofabrieken in Zuid-Duitsland rijden diverse autotreinen naar de zeehavens in Noord-Duitsland. Voor een aanzienlijk deel worden deze nieuwe auto's vervoerd in wagens van ARS Altmann. De tractie is normaal in handen van PCT of TXL maak vaak wordt gebruik gemaakt van loks van derden, zoals in dit geval de van Heizprofi-stickers voorziene 185 586 van HGK/Rheincargo. De opname toont de passage even ten zuiden van Elze(Han). ![]() De serie 152 van DB Schenker rijdt af en aan in het Leinedal. Vijf loks van deze serie zijn bestickerd voor TFG-Transfracht en hebben als bijnaam Albatros(Express) gekregen. De oorsprong van Transfracht en AlbatrosExpress liggen in 1998, toen er een nieuw netwerk voor spoorvervoer van en naar de zeehavens Hamburg en Bremerhaven is opgezet. Terwijl de stapelwolken deze dag wel flink begonnen te groeien hadden we er de rest van de dag geen last van, zeker niet toen de 152 137 met trein 42165 voorbij kwam. De trein is vrijwel alleen beladen met Paneuropa en Terratrans wissellaadbakken en opleggers en is onderweg van Bremen Grolland naar Verona Q. E. ![]() EVB rijdt meerdere treinen per dag tussen Bremen Grolland en Stuttgart Hafen en deze worden sinds april 2013 bijna allemaal getrokken door een van de zes gehuurde Vectron's van Railpool. Deze 'nieuwe' Siemens productie zou dé nieuwe lok voor het goederenvervoer moeten worden. Of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren is nog even afwachten. Vooralsnog zijn ze met name aan te treffen op de Nord-Süd-Strecke waartoe ook de spoorlijn door het Leinetal behoort. De 193 802 heeft met de flink vertraagde vol beladen trein 69073 zojuist de Rehe overgestoken en zet verder koers in zuidelijke richting. ![]() Bijna dagelijks is er wel een beladen danwel lege houttrein te bewonderen in het Leinetal. Normaliter rijdt de beladen trein richting Niedergörne bij Stendal maar op vrijdag 7 juni 2013 was het de 185 409 van Raildox die met een beladen trein juist in zuidelijke richting onderweg was, mogelijk een omgeleide trein door het hoge water in Sachsen. Op de achtergrond de al eerder beschreven Marienburg, het slot wat gebouwd is op een heuvel en daardoor vanuit de wijde omtrek te zien is. ![]() Vaak zit er direct achter de regionale trein van Metronom direct een goederentrein wat ook nu weer het geval was. De tractie voor de ARS Altmann-treinen wordt planmatig geleverd door PCT en TXL, maar vaak is een van SBB Cargo gehuurde 421 of 482'er voor de trein aan te treffen. Op donderdag reed deze trein nog met 3 421'ers dus de hoop was hier een beetje op gevestigd. Toch ook aardig is de met transped-stickers voorziene 185 518 van TX Logistik, die hier bij Elze(Han) onderweg is met de lege ARS Altmann trein 75735 vanuit Bremerhaven Kaiserhafen naar het Beierse Dingolfing. ![]() Planmatig rijden alle ICE's en nagenoeg alle IC's via de Neubaustrecke Hannover-Kassel. Dat is maar goed ook want anders blijft er een stuk minder capaciteit over voor alle goederentreinen. Wat overblijft aan reizigersverkeer in het Leinetal is naast de uurdienst van de Metronom een ochtend- en avond-IC Hannover-Göttingen en een handje vol nachttreinen. De Autozug van Hamburg Langenfelde naar Alessandria is er daar een van. De op vrijdag- en zondagmiddag vertrekkende trein vertrekt rond het middaguur al uit Hamburg en is zodoende een aardig stuk nog met daglicht te fotograferen. De 101 086 passeert met AZ 13371 hier vlak voor station Elze(Han) en is dienstregelingtechnisch meer dan een uur vertraagd. ![]() In de avonduren is het laatste licht nog afgewacht aan de andere kant van het spoor bij Godenau waar we die ochtend begonnen. Dit typische modelbaantreintje bestaande uit vijf ketelwagens Fenol (60/2312) was in alleraardigst licht onderweg met de DBS 155 089 aan kop. Naar verluidt komt de trein uit Buna Werke en is op weg naar Hamburg. ![]() Op zaterdagochtend begon de dag 100% bewolkt zodat we besloten nog even te blijven liggen om later in de ochtend te starten in de boog bij Freden(Leine). Daar aangekomen begon de zon langzaam aan pas door te draaien voor het fraaiste fotopunt. Terwijl de eerste motorcrossers al gearriveerd zijn (waarover later meer...) passeert SBB's 482 022 met de fraai beladen 43021 uit Hamburg Billwerder naar Gallarate. ![]() Het hoogtepunt van de ochtendstek bij Freden(Leine) kwam pas toen de ochtend eigenlijk al voorbij was. Alstom's Prima E37 519 van Captrain is op deze zaterdag onderweg met 24 ketelwagens (bio)diesel in bijzonder fraaie (en overigens uit NL stammende) witte GATX ketelwagens met blauw GATX-logo. Of de trein hier ook daadwerkelijk uit Nederland kwam lijkt me gezien de route niet logisch. Naast de fraaie trein fleuren het koolzaad op de voorgrond en twee coureurs op het oefenparcours de plaat op. ![]() Zo af en toe zijn er ook fraaiere treinen te zien dan de zeecontainers die af en aan rijden. DB Schenker doet een aardige duit in het zakje maar ook TX Logistik wil nog wel eens met fraaie oplegger/wissellaadbakken-trein voorbij komen. Terwijl de zon inmiddels goed gedraaid is voor treinen richting het noorden passeert de van Railpool gehuurde 185 693 met DGS 43133 uit Verona Q.E. naar Lübeck Skandinavienkai. ![]() Wat heen gaat komt ooit weer terug dachten we deze zaterdagochtend nog. Na de klik van donderdagmiddag zou het heel goed kunnen dat de "Roland" weer terug zou komen. En er staat inderdaad een containertrein van WLC op het programma die 's ochtends door het Maintal komt en in de loop van de middag in het Leinetal te zien is. De vreugde was dan ook groot toen deze fraaie lok inderdaad de bocht door kwam. Na de 'gewone' 35mm klik besloten mn objectief eens te gebruiken waarvoor ie o.a. gemaakt is, namelijk een groothoekbeeld. Hiermee komt mijns inziens de snelheid van de lok en de fraaiere lucht met wolken beter tot uiting. Lang zitten twijfelen welke op Flickr te plaatsen en uiteindelijk is het toch deze geworden, het is voor deze stek net even wat anders. De 1216 955 met aan de haak trein 43958 uit Enns a/d Donau naar de Hamburgse containerterminal Mühlenwerder. ![]() De fraaie stek ter hoogte van Wispenstein kende veel wolken in het te korte tijdsbestek dat we hier stonden. De nieuwste Metrans-lok misten we tijdens het verplaatsen (was overigens zon-uit hier) en vervelende wolken zorgden er voor dat de heuvels op de achtergrond ook bij een DB Schenker-trein roet in het eten gooide. Bij de fraaie Metronom ging wel alles goed en zo zien we de 146-13 met terin 82831 uit Uelzen naar Göttingen het fraaie grote vakwerkhuis passeren. | |
greavy | zondag 16 juni 2013 @ 18:59 |
Leuke vangst | |
b2py | zondag 16 juni 2013 @ 19:07 |
Ze is ~net zo oud als mijn pa ![]() Mooie platen Zug! ![]() | |
bork | zondag 16 juni 2013 @ 19:09 |
Heel fraai Zug! | |
bork | zondag 16 juni 2013 @ 19:17 |
Kan het zijn dat er door het Hochwasser er PmG's rijden? PmG is Duits voor mixed train, passagiers en goederen in 1 trein. | |
Peterselieman | zondag 16 juni 2013 @ 19:18 |
oeh, dat is wel übervet ![]() | |
Peterselieman | zondag 16 juni 2013 @ 19:25 |
fraaie platen allemaal ![]() | |
greavy | zondag 16 juni 2013 @ 19:41 |
Ja, de kansen zijn er zeker. Als er geld is. Erik de Zwart wil er serieus mee bezig gaan. | |
greavy | zondag 16 juni 2013 @ 19:42 |
Depot Leuven moet eind deze maand leeg zijn. TSP heeft inmiddels alle meuk er al weg. | |
James1988 | zondag 16 juni 2013 @ 19:53 |
Dat is een mooie vangst, Zug! ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 juni 2013 @ 20:01 |
Mooie platen weer Zug! ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 20:24 |
Dit lijkt me een app, stomme vraag, kan je me de bouwer of uitgever geven, want ik weet niet waaronder ik het moet zoeken in de Franse app store Mja, eh das een exclave ik was eigenlijk op zoek naar een landje ![]() Dr zijn meer van dit soort filmpjes en i like it http://www.youtube.com/user/CGPGrey?feature=watch | |
DriekOplopers | zondag 16 juni 2013 @ 20:35 |
Naar wat ik van direct betrokkenen hoorde, is hij er slecht aan toe, maar zeer zeker niet hopeloos, qua technische mogelijkheid om hem weer goed op te knappen. | |
b2py | zondag 16 juni 2013 @ 20:43 |
Ik heb weer wat te doen vanavond. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 20:43 |
Blijkbaar niet | |
James1988 | zondag 16 juni 2013 @ 20:52 |
Natuurlijk! De app heet Your Passenger Rights, uitgegeven door DG Move van de Europese Commissie. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 16 juni 2013 @ 21:04 |
Alleen jammer dat de (iOS) AppStore vervolgens beweert dat die app niet bestaat ![]() | |
b2py | zondag 16 juni 2013 @ 21:05 |
https://play.google.com/s(...)0eS5kZy5hbmRyb2lkIl0. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 16 juni 2013 @ 21:07 |
Dank je schat ![]() Je weet ook waar de drie letters 'iOS' voor staan? ![]() | |
bork | zondag 16 juni 2013 @ 21:07 |
thx! | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 21:07 |
Oh, dus ik ben nu voor Jean Lul aan het wisselen van FR naar Nl? ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 16 juni 2013 @ 21:08 |
Als het jou wel lukt dan is er bij mij misschien iets anders stuk... Maar hij zegt vrolijk dat die app momenteel niet beschikbaar is. | |
b2py | zondag 16 juni 2013 @ 21:09 |
Ja dat weet ik hoor. Wilde gewoon even plagen dat iOS pauper is ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 21:12 |
Klopt zowel als NL als FR winkel ![]() | |
Peterselieman | zondag 16 juni 2013 @ 21:12 |
eigenlijk zou het moeten staan voor interOperabel Systeem ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 juni 2013 @ 21:13 |
Dan heb jij je naam zeker hier aan ontleend http://nl.wikipedia.org/wiki/Peterselie-eiland | |
James1988 | zondag 16 juni 2013 @ 21:17 |
Vaag, ik krijg nu ook de melding "not currently available in the Dutch store", terwijl ik 'm daar wel ooit uit heb gedownload (iPad). | |
Peterselieman | zondag 16 juni 2013 @ 21:18 |
nee ![]() | |
James1988 | maandag 17 juni 2013 @ 09:11 |
Dit gaat niet in het voordeel van NS en NMBS uitpakken, denk ik:Bron: AD.nl | |
#ANONIEM | maandag 17 juni 2013 @ 09:32 |
Over enclaves gesproken, dit Wikipediastukje gaat over de Vennbahn:Er liggen in de buurt van Eupen dus 5 (eentje is piepklein) Duitse enclaves als gevolg van een gebiedstoewijzing na WOI en een spoorlijn die inmiddels niet meer bestaat... maar het (voormalig) tracé is nog steeds Belgisch grondgebied. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2013 09:40:22 ] | |
Darkwing_Duck | maandag 17 juni 2013 @ 10:15 |
Lijkt me best tof om dat nog eens te lopen ofzo ![]() | |
James1988 | maandag 17 juni 2013 @ 10:44 |
De Zwitserse krant Tages Anzeiger heeft een vernietigend stuk over Fyra V250: Schroot op het spoor. | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 10:49 |
ik denk eerder dat Lloyds uitleg mag komen geven. Een dubbelrol spelen is uiterst dubieus. | |
James1988 | maandag 17 juni 2013 @ 10:52 |
AnsaldoBreda kan echter aanvoeren dat Lloyd's als toezichthouder heeft gefunctioneerd, en dat het vreemd is dat NS en NMBS nu ineens de treinen weigeren die onder hun toezicht zijn ontworpen en gebouwd. | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 10:52 |
Het woord spaghettiboemel heeft het artikel gehaald ![]() | |
Duvel | maandag 17 juni 2013 @ 10:54 |
Artikel biedt niets nieuws verder. | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 10:56 |
Daarom denk ik dus dat Lloyds flink in de problemen gaat komen nu. NS en NMBS kunnen aanvoeren dat er niet in alle omstandigheden getest is, waardoor een aantal defecten niet eerder opgemerkt had kunnen worden. | |
Duvel | maandag 17 juni 2013 @ 10:59 |
Het is op zich niet handig van Lloyd's om beide klussen aan te nemen. Aan de andere kant komt dit pettenprobleem vaker voor in vakgebieden waar het aantal aanbieders gering is. Dit is specialistische kennis, niet veel bedrijven hebben dat in huis. | |
James1988 | maandag 17 juni 2013 @ 10:59 |
Ik ben benieuwd. Dat klopt, maar AnsaldoBreda kan wel aanvoeren dat de gemaakte ontwerpkeuzes (zoals die open plaat, belangrijke bekabeling aan de onderkant, enz.) zijn gemaakt in overleg met Lloyd's. Het argument "Jullie hebben een ondeugdelijk product geleverd" gaat daarmee van tafel, want Lloyd's werkte in opdracht van NS/NMBS. | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 11:04 |
Dan is het aan Lloyds om dat toe te lichten, want anders belandt je in een spelletje welles/nietes | |
Peter | maandag 17 juni 2013 @ 11:04 |
Ik kan me niet voorstellen dat afvallende deuren en bodemplaten volgens specificatie zijn geplaatst op verzoek van NS/NMBS/Lloyds .. | |
remcoP | maandag 17 juni 2013 @ 11:05 |
De Vennbahn is nu een fietspad. | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 11:55 |
Klopt ja, kan je op Google Earth ook mooi zien. | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 11:57 |
Dit is natuurlijk veel te kort door de bocht. Dat is hetzelfde als een veroordeelde TBS-er die op verlof een moord pleegt en zegt "ja maar de reclassering had maar beter op moeten letten ![]() Het is nog altijd AnsaldoBreda dat "geen enkele afspraak na kwam". Het is nog steeds wel de grote-mensen-wereld natuurlijk. | |
James1988 | maandag 17 juni 2013 @ 12:04 |
Uiteraard, het is de eindverantwoordelijkheid van AnsaldoBreda. Echter, als Lloyd's Register Rail actief meewerkte aan het ontwerp/de bouw van de V250 zal hun rol zeker benadrukt worden door AnsaldoBreda. Lloyd's zit dan in een ongemakkelijke positie. In other news, de Amerikaanse Federal Railroad Authority gaat nieuwe botsnormen invoeren voor Amerikaanse hogesnelheidstreinen, die meer in lijn zijn met wereldwijd gangbare normen. | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 12:09 |
Precies. En dat is tot nu toe totaal niet gebeurd, omdat... ![]() | |
James1988 | maandag 17 juni 2013 @ 12:10 |
Omdat AnsaldoBreda zeer terughoudend is met het verspreiden van informatie, aan iedereen andere brokjes info geeft en boos is als de gegeven informatie vergeleken wordt. AB wacht tot in de rechtszaal, vermoed ik. ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 17 juni 2013 @ 12:12 |
Weet iemand hier een website waar ik informatie kan vinden over de regels met betrekking tot spotten en fotograferen in de VS. Specifiek New Jersey, New York en Utah? | |
DriekOplopers | maandag 17 juni 2013 @ 12:16 |
NS kon amper reageren. Want juridisch ingewikkeld. Reactie MVBOV hier, inclusief nieuwe naam voor Albatros: http://www.voorbeterov.nl/130606.php | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 12:19 |
Weet het zusje van Eva dat niet? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 12:20 |
Yes she does. http://www.amtrak.com/photography-video-recording-policy | |
DeaDLocK2K | maandag 17 juni 2013 @ 12:21 |
Merci de beaucoup monsieur Flessenmans! | |
James1988 | maandag 17 juni 2013 @ 12:22 |
Hou er rekening mee dat veel spoor in de VS eigendom is van de ter plaatse dominante goederenboer, waar Amtrak overheen mag rijden. Dit kan gevolgen hebben voor de mogelijkheden om te fotograferen. | |
DeaDLocK2K | maandag 17 juni 2013 @ 12:24 |
Ja en je zit ook nog met al die lokale transport authorities. Van Salt Lake City ga ik met de trein naar Provo maar dat is dan weer geen Amtrak maar een of andere lokale boer. | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 12:27 |
Belooft nogal een interessante reis te worden deadlock. Utah, 220.000 km2 groot, keertje of 6 groter dan Nederland dus, heeft precies 5 stations. Eén ervan is bijvoorbeeld Provo. Platform with shelter. Maar of je er maar wel een half uur van tevoren aanwezig wilt zijn, want er is helemaal NIETS te beleven verder ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 17 juni 2013 @ 12:30 |
Hier is een soort S-bahn station: http://goo.gl/maps/SrPzZ het meest rechtse van de twee. Ieder half uur een trein in ieder geval. | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 12:32 |
http://goo.gl/maps/nCkdm Sta je DAAR man ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 17 juni 2013 @ 12:33 |
Yes! We gaan ook nog hiken een avond. Zin in. Maar er komt daar dus wel redelijk veel goederenverkeer voorbij. Dat lijkt me ook gaaf. | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 12:34 |
Dit ziet er trouwens BEST goed uit ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 17 juni 2013 @ 12:36 |
Gaaf! Iets verder naar het westen is een losweg met een opstelterreintje. | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 12:39 |
Grappig. En dat minuscule groene hutje op de hoek van dat parkeerterrein is een kapperszaak ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 12:39 |
Maar anders print je lekker de Amtrak voorschriften uit en steek je die bij je ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 17 juni 2013 @ 12:41 |
Ik heb New Jersey Transit op Twitter gevraagd. | |
bork | maandag 17 juni 2013 @ 12:50 |
Leuke livrei, deze kan ik mooi gebruiken voor Raad de Straat ![]() | |
Bitlord | maandag 17 juni 2013 @ 14:57 |
Ook leuk: Detriot Centraal: https://maps.google.nl/ma(...)=12,254.09,,0,-20.08 | |
James1988 | maandag 17 juni 2013 @ 14:59 |
Stadler: wij kunnen binnen 2 jaar treinen leveren met een Vmax van 249 km/h. | |
DeaDLocK2K | maandag 17 juni 2013 @ 15:01 |
Ik heb twee uur overstaptijd in Detroit maar ik blijf denk ik maar gewoon op het vliegveld. | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 15:02 |
ik geloof die Zwitsers meteen. Ze slagen er in om alles precies op tijd te leveren en doen wat ze beloofd hebben ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 15:04 |
Daar schijnt het idd heel slecht te gaan met de economie ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 15:10 |
klopt. Je hebt daar een aantal grote steden die vroeger belangrijk waren maar nu stevig gekrompen zijn en nog maar een derde van het oorspronkelijk aantal inwoners hebben ... | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 15:11 |
Detroit is ook het hart van de auto-industrie he, daar zijn echt hele harde klappen gevallen. | |
YoshiBignose | maandag 17 juni 2013 @ 15:52 |
Ik reed vandaag richting Amersfoort en tot m'n verbazing zag ik opeens een Mat 64 rijden naast me. Er zaten een beetje bomen tussen dus kon het verder niet zo duidelijk zien, maar dacht dat ze allemaal gesloopt waren? De kop leek gewoon geel, verder was ie een beetje lichtblauw bestickerd met iets. | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 15:54 |
waarschijnlijk heb je het V'tje van connexxion gezien dat nog pendelt tussen Amersfoort - Barneveld - Ede-Wageningen | |
Fiorano | maandag 17 juni 2013 @ 15:54 |
Valleilijn plan-V. Staan er twee, een is nog in actieve dienst de ander staat te wachten op sloop | |
YoshiBignose | maandag 17 juni 2013 @ 15:55 |
Tof ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 17 juni 2013 @ 15:59 |
![]() | |
Xetran | maandag 17 juni 2013 @ 16:00 |
Geloof dat er in Arnhem ook nog veel staan? Zie d'r altijd staan aan het postperron. | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 16:00 |
Er zijn er nog best veel in dienst hoor. Heel de stichtse lijn Utrecht - Baarn rijdt tegenwoordig weer met Plan V. | |
greavy | maandag 17 juni 2013 @ 16:01 |
Voor de sloop ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 16:02 |
fixed | |
bork | maandag 17 juni 2013 @ 16:05 |
Nu heb je nog de kans om het te zien ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Michigan_Central_Station | |
greavy | maandag 17 juni 2013 @ 16:05 |
![]() | |
bork | maandag 17 juni 2013 @ 16:08 |
Als je wilt helpen om Michigan Central Station te behouden dan ->http://talktothestation.com/ ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 17 juni 2013 @ 16:08 |
Dat wordt toch herbouwd? | |
bork | maandag 17 juni 2013 @ 16:08 |
zie hierboven, wat er uitkomt heb ik geen idee van, zijn er al jaren mee bezig. | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 16:12 |
Herontwikkeld zijn ze dus mee bezig. Het kan niet gesloopt worden geloof ik omdat het in het National Register of Historic Places staat. | |
YoshiBignose | maandag 17 juni 2013 @ 16:13 |
Onverwoestbare Nederlandse kwaliteit ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 16:15 |
het grootste deel van wat nog rijdt is niet in Nederland gebouwd ... | |
YoshiBignose | maandag 17 juni 2013 @ 16:19 |
Oh ![]() | |
James1988 | maandag 17 juni 2013 @ 16:19 |
In Aken, bij Talbot (nu Bombardier). | |
MaxMark | maandag 17 juni 2013 @ 16:21 |
Edit: Verkeerd topic ![]() | |
greavy | maandag 17 juni 2013 @ 17:01 |
De RE-lijn tussen München en Nürnberg via de HSL is aanbesteed, en daar komen "Drückfeste Doppelstock-wagen" met ¦koda 109 E ervoor. Wel leuke loks. Rijtuigen zijn de Skoda Dosto's. [ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 17-06-2013 17:10:59 ] | |
b2py | maandag 17 juni 2013 @ 17:32 |
Die MAT-64 lovers moeten zich niet aanstellen, nog 55 stellen in actieve dienst.. | |
greavy | maandag 17 juni 2013 @ 17:33 |
Ze hadden nooit moeten gaan slopen, laat staan terzijde zetten. Gewoon met 4xV/5xV in de spits reizen ![]() | |
lyolyrc | maandag 17 juni 2013 @ 17:36 |
Wanneer moeten die wc's eigenlijk in al het materieel ingebouwd zijn? SGM-II zit namelijk zonder, terwijl Plan V die wel heeft. Zal het daarom niet noodzakelijk worden om de SGM-II'tjes eerder terzijde te stellen dan Plan V? | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 17:39 |
SGM is niet zo gek veel jonger dan Mat'64. En een stuk minder degelijk gebouwd. Dus dat zou best eens kunnen ja ![]() | |
Duvel | maandag 17 juni 2013 @ 17:41 |
De oudste SGMs zijn zelfs ouder dan het jongste mat '64. ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 17:42 |
Plan V gaat er eerst wel uit en zodra de nieuwe generatie sprinter er komt zal het SGMm volgen | |
b2py | maandag 17 juni 2013 @ 17:43 |
Allebei tegelijk eruit met SNG. | |
b2py | maandag 17 juni 2013 @ 17:45 |
Veertien keer per dag trein tussen Roosendaal en Antwerpen BRUSSEL - Vanaf 1 juli gaan er zes extra intercitytreinen rijden tussen Roosendaal en Antwerpen. De treinen gaan de bestaande verbinding Den Haag-Brussel via Roosendaal aanvullen tot veertien diensten. Hierdoor kunnen Brabantse treinreizigers in ieder geval deze zomer weer elk uur rechtstreeks pendelen tussen Roosendaal en Antwerpen. Met de oude Beneluxtrein was dat tot begin december ook mogelijk, maar de start van de Fyra bracht die verbinding op een dood spoor. Na de zomer terug naar tien treinen Brabant - België Het is niet helemaal duidelijk wat er na de zomermaanden gaat gebeuren met de extra treinen tussen Roosendaal en Antwerpen. Dan zou volgens een eerdere aankondiging van de NS, de herstelde Beneluxtrein tien keer in plaats van acht keer per dag gaat rijden. Een woorvoerder van de Belgische Spoorwegen NMBS bevestigt die uitbreiding en verwacht dat eind dit jaar de dienst Den Haag-Brussel tot twaalf keer per dag is uitgebreid en daarna naar zestien. Die ontwikkeling maakt extra treinen tussen Roosendaal en Antwerpen overbodig. En de HSL-verbinding naar Breda dan? Tijdens de bijeenkomst van het Beneluxparlement, afgelopen weekend, heeft het Belgische kamerlid Jef Van den Bergh ook gepleit voor het doortrekken van de HSL-vebinding Antwerpen - Noorderkempen minstens tot naar Breda. Daar is op korte termijn nog geen oplossing voor, maar het parlementslid vindt dat dit al in het voorjaar had moeten gebeuren. Toen werd immers duidelijk dat de op 8 april geplande Fyra Breda-Antwerpen waarschijnlijk nooit zou gaan rijden. Van Den Bergh gaat de Belgische minister Labille van Spoorwegen over de HSL-verbinding naar Breda vragen stellen. Bron | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 17:49 |
Wat is SNG? ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 17:51 |
Sprinter Nieuwe Generatie, de werktitel voor het nieuwe type sprinters dat in 2016/2017 in moet stromen | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 17:52 |
En dat wordt weer een Geheel Revolutionair NS-eigen Uniek Ontwerp? Of gaan er eindelijk ergens wat ogen open? ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 17:55 |
het wordt waarschijnlijk wel aanbesteed en geen idee hoe ze het willen doen. Ik hoop dat Stadler als winnaar uit de bus komt. Weet je als reiziger iig zeker dat er een goed product geleverd wordt. | |
James1988 | maandag 17 juni 2013 @ 17:56 |
Alstom mag van mij ook hoor ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 17:59 |
![]() die leveren lelijke barrels | |
lyolyrc | maandag 17 juni 2013 @ 17:59 |
Op Wikipedia staat 2018. De aanbesteding voor SNG is toch nog niet zo heel lang geleden gestart? Ik ben benieuwd hoe lang dat hele traject gaat duren. | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 18:02 |
Precies. Lekker Flirts gaan rijden overal. | |
zoem | maandag 17 juni 2013 @ 18:02 |
Waarom laten ze niet gewoon meer van het huidige SLT-materieel bijmaken? Die is nog maar in dienst sinds 2009. | |
Guppy | maandag 17 juni 2013 @ 18:08 |
Spannend weer de komende dagen. Extreme hitte dit dat. Ben benieuwd wat de NS gaat doen! | |
#ANONIEM | maandag 17 juni 2013 @ 18:13 |
Plan V ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 juni 2013 @ 18:13 |
Moet opnieuw aanbesteed worden vanwege andere eisen (namelijk + toilet), dus 'gewoon' bijmaken gaat niet. | |
James1988 | maandag 17 juni 2013 @ 18:14 |
Dienstregeling voor extreem weer ![]() | |
b2py | maandag 17 juni 2013 @ 18:16 |
ProRail was alweer actief vandaag iig.. | |
b2py | maandag 17 juni 2013 @ 18:17 |
Stadlerfanboy? Het begint Appletèsque vormen aan te nemen... ![]() | |
b2py | maandag 17 juni 2013 @ 18:17 |
Toiletgate, daarom rijdt er ook nog steeds MAT64 rond.. | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 18:19 |
Godver. Kijk ik nèt op Actuele Vertrektijden, IC naar Zutphen te laat. Snel die van n half uur eerder, zou ook te laat zijn. Perron leeg. Leeg? Nee, half in de wisselstraat, een enkel drietje icm. Geklooi weer ![]() ![]() | |
Guppy | maandag 17 juni 2013 @ 18:21 |
Daar ben ik wel bang voor ja. Minder treinen, dus gezellig als sardines in de ovens van NS ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 18:30 |
Arriva GTW heeft een prima airco iig ![]() | |
zoem | maandag 17 juni 2013 @ 18:38 |
Ah ja, natuurlijk. Thx ![]() | |
b2py | maandag 17 juni 2013 @ 18:40 |
Iets gedetailleerder: Er was nog een extra order van 60 stellen voorzien om de rest van het materieelpark te voorzien. Doordat er zo'n heisa is ontstaan om die toiletten is er afgezien van die laatste 60 stellen. Die komen straks alsnog met de Sprinter Nieuwe Generatie. Het wegvallen die 60 stellen heeft ook tot gevolg dat NID nu nog steeds op sprinter diensten wordt ingezet. | |
Darkwing_Duck | maandag 17 juni 2013 @ 18:45 |
![]() Waarom in Godsnaam kijk jij daarop, bij jouw thuis heet zoiets toch gewoon een raam ![]() | |
bork | maandag 17 juni 2013 @ 18:52 |
CAF Fanboy meldt ![]() regiotrein met toilet kan 200 km/uur ![]() Dan hebben ze nog dit CivCity, gaat dit jaar rijden (*als het goed is in : Italië ![]() ![]() http://www.caf.es/es/productos-servicios/familia/civity/index.php | |
b2py | maandag 17 juni 2013 @ 18:57 |
Ook al zo'n hamstertje ![]() | |
greavy | maandag 17 juni 2013 @ 19:18 |
Hamster: | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 19:18 |
Neuk dit, ik ga aan t bier ![]() | |
b2py | maandag 17 juni 2013 @ 19:22 |
![]() http://www.railwaygazette(...)-al-sufouh-tram.html (De nieuwe Alstom tram voor Dubai) ![]() | |
greavy | maandag 17 juni 2013 @ 19:24 |
Walvis:![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 19:26 |
Duidelijk geïnspireerd op de B117 stealth bomber ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 17 juni 2013 @ 19:26 |
Is volgensmij gewoon een citadis met kek neusje erop ![]() | |
James1988 | maandag 17 juni 2013 @ 19:26 |
* James1988 neuriet Beautiful, like diamonds in the sky on the rails Dildo ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 17 juni 2013 @ 19:28 |
En wat is dit dan? ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 19:28 |
Zo erg is het nu ook weer niet, maar de Zwitsers hebben in de afgelopen jaren een zeer goede reputatie opgebouwd, terwijl de gevestigde namen qua treinfabrikanten veel steken hebben laten vallen | |
greavy | maandag 17 juni 2013 @ 19:28 |
Badeend met snor:![]() | |
James1988 | maandag 17 juni 2013 @ 19:30 |
Beangstigend, vooral. | |
Darkwing_Duck | maandag 17 juni 2013 @ 19:30 |
Sorry Greavy maar ik vind ze van jou een beetje ver gezocht eigenlijk ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 19:30 |
ik zou het een spoorduiker willen noemen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 juni 2013 @ 19:31 |
Zeg, jullie gaan mij Geen Ansaldo fanboy noemen okee?! ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 19:31 |
ik vind m een beetje te hoekig | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 19:32 |
dat ben je stiekem toch wel ![]() | |
greavy | maandag 17 juni 2013 @ 19:32 |
@ Darkwing; Hoezo? @ PSM; Tsja, kan ook. Blijft toch bij de meeste mensen een Duikbril. Renovatie v/d duikbrillen ligt stil "omdat het te duur wordt"... Varkensneus staat al 2-3 jaar een stel in Mechelen voor het prototype, maar is nog niet af ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 17 juni 2013 @ 19:32 |
![]() | |
b2py | maandag 17 juni 2013 @ 19:33 |
AnsaldoFanboy. | |
James1988 | maandag 17 juni 2013 @ 19:33 |
Had nedtrain de hele revisie van ICMm niet in zo'n tijdsbestek afgerond? | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 19:33 |
De Belgen moeten ook bezuinigen | |
Peterselieman | maandag 17 juni 2013 @ 19:34 |
jaartje langer volgens mij, maar dan waren de viertjes ook gelijk gedaan ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 17 juni 2013 @ 19:34 |
Nouja, je kan toch moilijk van iedere trein een Karakter maken, alsof je in ieder voertuig een gezicht kan zien ![]() | |
greavy | maandag 17 juni 2013 @ 19:35 |
Het zijn de normale bijnamen Darkwing. | |
Darkwing_Duck | maandag 17 juni 2013 @ 19:35 |
en vol |