greavy | donderdag 13 juni 2013 @ 20:06 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
KnightSolaire | donderdag 13 juni 2013 @ 20:13 |
Hopelijk hadden de werknemers in het naastgelegen kantoor de ramen gesloten ![]() | |
MTL | donderdag 13 juni 2013 @ 20:18 |
Waar de f*ck is dat rode hoofdsein mee bezig? Dat ding lijkt telkens aan-uit te gaan. Optisch bedrog door het filmpje (of 'rode ogen' correctie van de camera?)? | |
Maegrim | donderdag 13 juni 2013 @ 20:30 |
of gewoon een buiten dienst gesteld spoor | |
MTL | donderdag 13 juni 2013 @ 20:35 |
Zou kunnen, heb rood-knipper nog nooit 'irl' gezien, maar had verwacht dat het wel sneller zou knipperen. | |
Viezze | donderdag 13 juni 2013 @ 20:36 |
Ik denk dat rood-knipper wel sneller gaat dit, net zo snel als geel en groen knipper lijkt me? | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 13 juni 2013 @ 20:37 |
Dan zou het inderdaad wat regelmatiger moeten knipperen. Dit is gewoon een k*tcamera-belichting die continue weer wat anders probeert en dan af en toe het rood maar helemaal wegfiltert lijkt me. | |
Maegrim | donderdag 13 juni 2013 @ 20:37 |
knipper- en flikkersnelheid verschilt per sein ![]() | |
Viezze | donderdag 13 juni 2013 @ 20:37 |
Maar dit is wel erg langzaam en onregelmatig ![]() | |
Duvel | donderdag 13 juni 2013 @ 20:41 |
Halve snelheid dacht ik. In elk geval niet hetzelfde. | |
Duvel | donderdag 13 juni 2013 @ 20:42 |
Maar dit is inderdaad iets van interferentie tussen het knipperen van de LEDs en de framerate van de camera. | |
Straatcommando. | donderdag 13 juni 2013 @ 21:30 |
Machinist heeft dr zin in. Knalt Velp uit met 120, hobbelt de bocht door en remt weer af voor presikhaaf. ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 13 juni 2013 @ 21:32 |
Even zien, wat voor materieel rijdt er met losse tweetjes, en ook nog op dat traject... Hmm, SGMm zonder toilet? ![]() | |
James1988 | donderdag 13 juni 2013 @ 21:34 |
Arriva D-GTW? | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 13 juni 2013 @ 21:35 |
Arriva rijdt niet met reizigers door Velp ![]() | |
James1988 | donderdag 13 juni 2013 @ 21:39 |
Ohja. ![]() Dan zal het wel SGMm zijn geweest. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 juni 2013 @ 21:39 |
wel met ledig materieel ![]() | |
Straatcommando. | donderdag 13 juni 2013 @ 21:42 |
SGM inderdaad ![]() ![]() | |
dennistd | donderdag 13 juni 2013 @ 21:49 |
Die bufferzitter moet een week de cel in: http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=121996 | |
arkkey | donderdag 13 juni 2013 @ 21:50 |
Lekker onderdak en gratis vreten. Daar lopen honderden mensen nou vertraging en gezeik door op. Gewoon rijden met zo'n trein, wat een eikel. | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 juni 2013 @ 22:00 |
Het volledige wachttijdenbord van Gare D'austerlitz door de staking![]() ![]() Met dus een beddentrein voor gestrande reizigers... | |
Straatcommando. | donderdag 13 juni 2013 @ 22:00 |
Diezelfde gtw staat nu op Arnhem CS trouwens ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 juni 2013 @ 22:00 |
de gtbv bij Arriva Noord-Nederland is iig niet om over naar huis te schrijven. Je krijgt max een kwart van de reissom terug en bedragen onder de 4 euro worden niet uitgekeerd. Is overigens wel volgens de concessie-eisen. | |
arkkey | donderdag 13 juni 2013 @ 22:06 |
Ik bedoel meer dat mijn baas iig niet zegt "oh vertraging? ach wat maakt het uit dan werk je toch gewoon een uurtje korter?". Als het dan door een ongeluk komt oke, maar dit soort eikels dan ook nog... eruit met die gasten. [/PVV mode] | |
bork | donderdag 13 juni 2013 @ 22:30 |
Vandaag 3 pimpels gezien, 2 x 5 rijtuigen en 1 x 9. | |
Dr_Flash | donderdag 13 juni 2013 @ 23:01 |
Ja, t is nog steeds een rommeltje geloof ik ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 14 juni 2013 @ 06:40 |
Ik ga zometeen voor het eerst in een ruim half jaar weer vol in de spits reizen. Hopelijk is de trein lang genoeg :/ | |
DriekOplopers | vrijdag 14 juni 2013 @ 07:28 |
Hee, ik ook. Amstel (v 8:00) - Arnhem - Zutphen. Werkbezoek aan Arriva aldaar. | |
b2py | vrijdag 14 juni 2013 @ 07:29 |
Ik ga uit de trein stappen waar jij in gaat, veel plezier daar. Pas je op voor de Pinkpopgangers? ![]() | |
greavy | vrijdag 14 juni 2013 @ 07:50 |
Extra hekken moeten spoorloper weren Spoorbeheerder ProRail komt met een nieuwe maatregel tegen zogeheten spoorlopers, mensen die langs het spoor lopen en overlast veroorzaken. De komende jaren wordt 600 kilometer aan hekken langs het spoor geplaatst, zo meldt Prorail vrijdag. De hekken worden verspreid over het land neergezet op de plaatsen waar het treinverkeer het meeste last van de spoorlopers heeft. ''Machinisten weten niet wat een spoorloper van plan is. Dus rijden ze uit voorzorg stapvoets, maar daardoor ontstaat er geregeld file op het spoor", legt een woordvoerder uit. Het plaatsen van de hekken kost 30 miljoen euro. http://www.nu.nl/binnenla(...)poorloper-weren.html | |
Ireyon | vrijdag 14 juni 2013 @ 08:22 |
Kijk de oude media eens lekker hip doen ![]() What the hek? 600 km langs spoor | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 08:31 |
Leesvoer: Rop Zoutberg: De spierballen van de Fyra | |
Duvel | vrijdag 14 juni 2013 @ 08:33 |
Dankzij NS vanmorgen ruim een half uur vertraging. Waarom duurt opstarten na een stremming zo lang? | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 08:35 |
Wat was er stuk? | |
Duvel | vrijdag 14 juni 2013 @ 08:39 |
Springer bij Goverwelle geloof ik. | |
Q. | vrijdag 14 juni 2013 @ 08:42 |
Als ik daar zou wonen zou ik ook voor de trein springen. | |
Duvel | vrijdag 14 juni 2013 @ 08:43 |
Goverwelle is niks an nee. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 14 juni 2013 @ 09:06 |
"Dankzij de NS" is dan natuurlijk ook wat gechargeerd. | |
GlenSpey | vrijdag 14 juni 2013 @ 09:52 |
Ze hebben nu wat SGM-tweetjes over omdat Arnhem - Ede-Wageningen nu door Mat '64 wordt gereden. En de SGM-drietjes worden voorzien van magneetremmen dus die zullen er net iets minder zijn. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 14 juni 2013 @ 10:00 |
http://nos.nl/l/517776 Nieuwe treinroute naar Duitsland Tussen Arnhem en de Duitse grensplaats Emmerich gaat een rechtstreekse trein rijden. Staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur en de minister van Verkeer van de deelstaat Noordrijn-Westfalen hebben daarover afspraken gemaakt. | |
Aardappelscheermes | vrijdag 14 juni 2013 @ 10:02 |
Oud nieuws. Betreft de Abellio lijn. Nog even en ze melden dat NS nieuwe treinen heeft gekocht. | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 10:05 |
wat uiteindelijk ook zo is ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 10:06 |
de beerput gaat langzaam maar zeker open | |
Aardappelscheermes | vrijdag 14 juni 2013 @ 10:08 |
Ja maar zo slim zijn ze niet.... Hoewel, het zal mij niks verbazen als de NOS komt met: NS heet voortaan Abellio. omdat een oplettende journalist die naam zag in combinatie met een NS logo. 1+1=2 | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 10:10 |
mja, denk dat het wel meevalt. Het NS-logo staat er immers heel klein op tov de naam Abellio | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 14 juni 2013 @ 10:12 |
Nou, sorry, ik zal de volgende keer wel weer de telegraaf ofzo als nieuwsbron gebruiken ipv de NOS ![]() | |
b2py | vrijdag 14 juni 2013 @ 10:12 |
Deels, Abellio koopt de treinstellen, verkoopt ze aan de concessiehouder en least ze vervolgens van de concessiehouder. | |
Duvel | vrijdag 14 juni 2013 @ 10:16 |
Nope, want toen ik op het station kwam was de stremming net verholpen, en volgde drie kwartier wachten op de eerste trein, met de nodige foutieve informatievoorziening, korte volle treinen, lomp personeel. Wel degelijk dankzij NS. | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 10:16 |
dan kan dus gewoon het beeld blijven hangen dat de NS nieuwe treinstellen koopt | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 10:18 |
die maken dat soort fouten net even wat makkelijker. Bijvoorbeeld Abellio op dezelfde hoogte zetten als de Fyra ofzo ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 juni 2013 @ 10:26 |
![]() | |
ReisT | vrijdag 14 juni 2013 @ 10:44 |
Dat is minder vergezocht dan het lijkt. Abellio wordt steeds actiever op de Nederlands OV-markt (met aandelen in HTM en Qbuzz) en zou straks zomaar eens een Nederlandse spoorconcessie kunnen gaan winnen. Gouda-Alphen bijvoorbeeld, dat is wel een leuk lijntje voor de tweedelige versie van de FLIRT. | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 11:06 |
Dat AnsaldoBreda alle media maar een beetje vertelt en boos is wanneer de media de brokjes informatie naast elkaar legt zegt al veel ![]() Wel verstandig van NOS en VRT om dat te doen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 11:11 |
Maar dat ging dus over die persco gisteren in Pistoia? Of over die van vorige week nog? ![]() | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 11:13 |
Over die van gisteren... waarom ze twee persmomenten in een week tijd houden is mij een raadsel. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 11:24 |
Waarom was je er niet fles? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 11:25 |
![]() Normaal tipt James me op tijd, de staakhaas ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 11:51 |
omdat het kan ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 11:53 |
In september ga ik dit doen ![]() ![]() ![]() Collega heeft besloten naar Londen te verhuizen, en omdat we toch met dat ding voor een habbekrats kunnen reizen heeft ie besloten dat per trein te doen ![]() Ik snap alleen de bagagepolitiek niet echt, of ja ik snap hem wel, maar voor vertrekken vanaf Marne la Vallee Chessy is hij niet goed gedefinieerd.... | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 11:56 |
Wat is het probleem? Dat ze geld vragen voor het vervoeren van "onvervoerbare" voorwerpen? ![]() | |
V2 | vrijdag 14 juni 2013 @ 11:57 |
Interessant dat ze ook onvervoerbare voorwerpen kunnen meenemen als bagage. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 11:58 |
Nee, dat is het probleem niet, want we zitten er toch al voor een appel en een ei in, maar dat kan dus alleen met vertrekken vanaf brussel/rijsel, en niet Marne la vallee, benieuwd hoe dat gaat dan... Het is echt niet zo dat we met een vleugel of een wandklok komen aanzetten hoor ![]() Edit: Ik zie het al voor me, sta je daar op het perron met een dressoir-kast: "Ja maar...." * Darkwing_Duck wijst op printje van website.... | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:01 |
zou wel een stunt zijn om met een tweezitsbank de trein in te gaan ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:02 |
Ik heb er best 25 Euro voor over om die gezichten te zien van dat personeel! ![]() | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:03 |
Dat heb ik al eens vervoerd zien worden, met een VIRM nota bene. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:03 |
Nee, echt WTF? Vertel meer, details ![]() | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:06 |
Twee studenten, lederen tweezitsbank, in de IC (VIRM-4) van Utrecht naar Nijmegen rond 22:30 's avonds. De conducteur had zoiets van "Errrr, dit is niet de bedoeling, maar je kunt proberen 'm in het fietsgedeelte te zetten. Zolang reizigers er maar geen last van hebben." Uiteindelijk is het ze gelukt dat ding in de trein te krijgen. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:06 |
wehehehe is net zoiets als je meubels bij de IKEA te halen en daarmee de bus in te gaan ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:08 |
In Delft is als studentengrap wel eens een voordeur in de trein naar Den Haag gezet ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:08 |
Ik heb ook weleens iemand met een geit of bok aan een touwtje gezien tussen Leidschendam Voorburg en Rijswijk... | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:08 |
Ook al een aantal keer zien gebeuren. In Delft is dat helemaal leuk, want daar moet je die hoge trap over om op de perrons te komen. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:10 |
Gekker dan een surfplank in de ICE heb ik het nog niet gezien. Conducteur ook meteen zeiken natuurlijk "huh we zijn geen expediteur ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:11 |
Heeft ICE ergens bagagepolitiek staan? Trouwens Fles, heb jij nog weleens later onze Rondje NL Pimpel conducteur nog gezien, ik weet dat we hem samen nog 1 keer tegengekomen zijn... | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:11 |
Mijn vader maakt best leuke foto's tegenwoordig ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:12 |
Die Claxon kan toch ook volsneeuwen? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:13 |
Ja hoor, die zie ik met enige regelmaat op de PE. Laten we zeggen meerdere keren per jaar ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:14 |
Ik kan alleen nooit onthouden of hij nou Marcel of Edwin heet ![]() ![]() ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:19 |
Ja.. iedereen heeft het over die ijstoeter maar dat is een vrij normaal fenomeen. ![]() | |
KnightSolaire | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:29 |
Ik heb ook wel eens een surfplank in de ICE gezien, kennelijk is het een frequente reiziger _0- | |
KnightSolaire | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:30 |
Heb in Utrecht wel eens een kerstboom per bus vervoerd zien worden, ook leuk ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:31 |
Tijd voor een Richtlijn. Gij zult des morgens, voor aanvang dienst, gedurende 30 minuten den claxon doorblazen ter bestrijding van enige achtergebleven sneeuwresten. Hoeft niet in juli en augustus. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:37 |
Ik ken nergens maar dan ook nergens iets vinden over bagage in de ICE, laat staan limieten, er staat wel richtlijnen voor fietsen maar volgens mij kan er niks gezegd worden van een surfplank.. | |
V2 | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:37 |
![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:39 |
http://www.b-europe.com/R(...)ung/Reisegep%C3%A4ck In den ICE-Zügen befindet sich über jedem Sitzplatz eine Gepäckablage für Gepäckstücke mit üblichen Abmessungen. Die Fahrgäste werden gebeten, sperrige Gepäckstücke in den eigens dafür vorgesehenen Zwischenräumen zwischen den Sitzen unterzubringen. Geen limieten dus maar ik denk dat de Schaffner je er wel uitstuurt als je met een bank aan komt zetten ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:41 |
Als ik nou er een fietswiel onderzet moet ie wel, dan is het een 1 wieler met een heel groot zadel... ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:46 |
Ik zie incoherentie.. de Nederlandse Site zegt max 2 stuks bagage gratis meenemen met Eurostar en de Vlaamse site 3.... Zou ik hier over even moeten bellen denk je? Ook de meerkosten zijn verschillend, 17.50 euro tegenover 14.00 euro voor extra meuk meenemen... http://www.b-europe.com/R(...)ung/Reisegep%C3%A4ck http://www.b-europe.com/Reizen/Praktisch/Reisvoorbereiding/Bagage | |
#ANONIEM | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:48 |
Ik heb wel eens iemand in de stoptrein van Nijmegen naar Roermond gezien met de achterklep van een VW Golf I, dat is toch wel het vreemdste tot nu toe. Ook nog een paar kippen in Rusland, maar daar verwachtte ik het ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:57 |
Nee man ben je gek, wat weet die klantenservice van Eurostar zelf er nou van ![]() ![]() ![]() ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 14 juni 2013 @ 12:57 |
In Londen heb ik zo vaak Ikea zut met de tram meegenomen (ja; tram in Londen). Was m'n enige vervoer. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:00 |
Ik hang al in de wacht... Ik bel vanaf frankrijk naar een Nummer in Amsterdam, en ik krijg een Vlaamse tante die babbelt... | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:06 |
1 De site van Berend Brulboei is niet correct... ![]() 2 En Meer als 2 stuks bagage vanaf Marne la Vallee meenemen gaat niet... Dat moet vanaf Parijs, maar vanaf Parijs hebben we geen personeelskorting... ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:09 |
Dan stappen jullie op in Marne la Vallee en zorg je dat de bagage vanaf Parijs reist ![]() | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:11 |
Als je vanaf Disneyland komt, kom je toch helemaal niet langs een station als Gare du Nord? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:12 |
Klopt! Ik denk dat WJ bedoel, je reist vanaf MLV met de RER pleurt je 2 zitsbank af op Gare du Nord en reist weer terug naar MLV waar je de Eurostar pakt? Niet? ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:13 |
Wat ik op die site las is dat ze sowieso niet garanderen dat je bagage op dezelfde trein zit, alleen dat het binnen 24 uur na aanmelding op de eindbestemming is. Ja zoiets, alleen dan misschien niet met de RER maar met een busje of zo, als hij nog meer dozen met zooi heeft. | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:15 |
Oh, ik wist niet eens dat dat mogelijk was ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:16 |
verhuizen met de trein ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:17 |
Nee, ik loop te grappen over 2 zits banken maar het gaat gewoon tassen en koffers worden, meubels zijn niet aan de orde, kleding en wat andere persoonlijke bezittingen wel... ![]() Die vrouw aan de lijn "Ja, dat hebben we gedaan om te voorkomen dat mensen gaan verhuizen ia ons, want als mensen over het kanaal willen verhuizen is dat vrij prijzig met een verhuisbedrijf dus dat liep uit de hand". ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:18 |
Vind het eigenlijk wel een grappige service van Eurostar. Het mag blijkbaar wel als je alles in een krat stopt ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:20 |
Ik denk dat het er om hangt; auto huren bij Hertz en in een ander land weer inleveren is ook niet goedkoop ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:35 |
Hier, Hoppa, 1965.25 EUR om je Wagen in Disneyland op te halen en in Londen in te leveren, en dan praat ik over een Chevrolet Spark, met personeelskorting die ik bij de Hertz krijg... voor 48 uur ik betaal 59 £ voor een retourtje Eurostar dat is nu naar boven afgerond 70 Euro. 1965.25/70=28.075 Ofwel, daar kunnen we beiden dus 14 keer voor op en neer met ieder 2 tassen/koffers. 4 bagage-items keer 14 = 56 stuks bagage. Nou die krijg je niet in een Chevrolet Spark.. (De voorbeeldauto) | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:35 |
Vriend van me was gepromoveerd en die kreeg een positie in Cambridge, daar zijn we met 5 man heen geweest. Busje met dubbele cabine gehuurd, op de boot ales, met 4 man weer teruggereden en ingeleverd. Leuk weekendje van gemaakt fish & chips bier ditdat. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:37 |
Ja. Plus dat je daar 14 dagen vrij voor moet nemen en die krijg je niet. Plus dat je de bank (en het bed, en de fiets) in koffermaat stukken moet zagen en ter plaatse weer in elkaar moet lassen. Oftewel: Volstrekt kansloos verhaal ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:39 |
Ik heb al eerder gezegd dat het persoonlijke bezittingen zijn en kleding, geen meubels geen wandklokken, en al lang geen 56 bagagestuks. Dus ook geen 14 keer op en neer. Maar gewoon 2 keer. of 3 | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:40 |
Nou. Veel plezier ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:43 |
Hey, tegen 2 keer op en neer naar Londen in een weekend zeg ik geen nee hoor, ik hou wel van dat soort gekke fratsen. (Rondje NL e.d. ![]() ![]() Overigens in de bovenstaande kosten heb ik tPeage en Carburant niet meegenomen hé, anders hadden we nog vaker heen en weer gekund voor dat geld... ![]() | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:45 |
Ik had ooit een keer het dwaze plan opgevat om Rotterdam - Parijs - Londen - Rotterdam op één dag te gaan doen. Is er alleen niet van gekomen, maargoed. ![]() | |
V2 | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:48 |
En wat is er mis met het opsturen van een paar grote dozen via de post? Dat is toch ook niet zo heel erg duur lijkt me? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:49 |
Maar geen ritje door de kanaaltunnel. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:49 |
![]() t kan nog morgen ,wat zou het kosten als je dit nu nog bij elkaar sprokkelt qua tickets? Nee, dat gaat ook gebeuren... ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:50 |
Holy fuck dat kan zelfs vanaf Zwolle nog ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:50 |
Ik vind die overstap op Paris wel karig eigenlijk ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:52 |
![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:52 |
De hoofdprijs, denk ik. Grote kans dat 1e klas zelfs goedkoper is dan last minute 2e klas. ![]() Die overstap in Londen vind ik ook niet echt ruim. | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:55 |
Of Groningen of Leeuwarden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:01 |
kut hafas. Met je maximaal 12 of 13 overstaps. | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:02 |
Zeiktemeier ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:03 |
![]() THA RDAM PAR 114 EUR EST PAR LDN 115 EUR EST LDN BRU 140 EUR THA BRU RDAM 62 EUR 431 Euro 2e klas THA RDAM PAR 118 EUR EST PAR LDN 185 EUR EST LDN BRU 153.50 EUR THA BRU RDAM 84 EUR 540.50 Euro 1e klas | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:04 |
Op iOS is het 9 ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:04 |
Ja ik probeer nogeens of ik in 1 weekend naar Sicilië op en neer kan komen. Dat kan soms net wel en het jaar erop weer net niet. Krijg ik een heul reisadvies, denk ik, mooi. Blijkt dat ik ik zondagavond om half 12 niet terug thuis ben, maar in Nijmegen of Enschede sta. DOORplannen kutapparaat ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:06 |
Ik dacht al dat je weer met het weekend Sicilië op de proppen kwam.. dan moet je ff de factor aanpassen in de parameters, dan kan het wel ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:06 |
de factor? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:07 |
Ja, wacht ff, op welke taal staat ie bij jou? | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:08 |
Deutsch Jawohl! | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:09 |
Optionen - Suchoptionen - Umsteigen- Erweitert, en daar aan kloten! | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:10 |
Nee, staat al op "beliebig". Die 13 is gewoon hard-coded denk ik. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:11 |
Ook niet met de geavanceerd knop en dat schuifje eronder? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:11 |
Nee dat gaat niet morgen, jammer joh (Want bus nodig) ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:15 |
Waar slaat dat sowieso op dan? Dat gaat over overstapTIJDEN. Dat kan je op 2 zetten als je slecht ter been bent, op 3 als je op een brancard vervoerd wordt of op 5 als je dood bent. | |
remcoP | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:15 |
Die laatste trein rijdt volgens de ns-site gewoon door naar Leeuwarden. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:16 |
Vaag, want de Hafas geeft aan dat ie alleen morgen niet rijd ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:16 |
Ja geen idee, dacht dat jij dat wel wist... ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:46 |
Ah, het spel is op de wagen ![]() http://www.nu.nl/binnenla(...)geld-fyra-terug.html Ik wist niet dat ING zich iets door een Italiaanse rechter liet zeggen ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:47 |
ING Belgie of Nederland? | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:49 |
weet ik veel. | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:50 |
Hafas heeft daarin gelijk, ware het niet dat je af kunt steken door al in Rotterdam over te stappen op de NS-trein. Hiermee ben je de werkzaamheden net voor. Moet je wel de drie minuten overstap op Rotterdam halen ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Peterselieman op 14-06-2013 14:57:22 ] | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:53 |
Hoeft volgens mij ook niet. Denk dat je bij de rechter moet zijn in het land waar de rekening geregistreerd staat. Die kan het beslag wel opheffen als daar gegronde redenen voor zijn. | |
Aardappelscheermes | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:55 |
Natuurlijk wil een Italiaanse rechter niet dat ING gaat uitkeren. Als die anders beslist heeft ie een kogel in z'n hoofd in dat land. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:57 |
Zoiets Fles? ![]() ![]() Nog een rondje ook, Uurtje eerder weg is ook een uurtje eerder aankomen, maar dan is het een heen en weertje ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 15:00 |
Bij mij vandaan kan je NET naar Messina komen. Ben je maandagochtend 7:29 terug. Serious dying dus ![]() Maar ho eens ff, jij vertrekt vrijdagochtend al om 10 uur ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 15:02 |
Ik heb eens in de 2 weken 4 daagse werkweek ja ![]() Maargoed, wat zijn de limiet tijden dan ga ik wel ff rekenen, wie het verste komt tussen x tijd en x tijd? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 15:05 |
Zag gister op een NS-kaartautomaat dat je een chipkaart ook met 1 euro op kunt waarderen ![]() Ik wilde een ander bedrag invullen dan waar ik uit kon kiezen, druk ik op de knop, staat er: vul de eerste letter van je bestemming in ![]() Makkelijker maken ze het er iig niet op ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 15:24 |
Dat gaat er natuurlijk aan zitten te komen dat als de technische geldigheidsduur gaat naderen dat mensen hem dan precies leeg willen rijden, dus op zich wel logisch; Of al een hoop geklaag over die ¤20 dood geld, zo kan je m precies steeds aanvullen... ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 15:27 |
je kunt het geld bij het loket wel op een andere kaart laten zetten. Geen enkel probleem | |
WhiteJoker | vrijdag 14 juni 2013 @ 15:30 |
Vind het trouwens wel makkelijk dat je kan opvragen hoeveel de reist precies kost, en of je genoeg geld op je kaart hebt staan. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 15:33 |
Laatst kreeg ik te horen dat je dus niet de hele tijd die chipkaart op dat plastic ding hoef te houden bij een NS-kaartautomaat, tot voor kort stond ik als een imbeciel met 1 hand die kaart vast te houden, en dan met links mn portemonnee pakken enzo... ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 14-06-2013 15:58:18 ] | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 15:34 |
Whehehe ![]() Dat staat niet echt duidelijk aangegeven, nee. | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 15:35 |
Wahahaha ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 14 juni 2013 @ 15:46 |
Ohw... | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 15:58 |
Jajaja, ik snap het al ik had het even anders moeten neertikken, is al verbeterd... ![]() | |
Duvel | vrijdag 14 juni 2013 @ 16:06 |
Ik bedoel: ik sta altijd op dezelfde manier te hannesen. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 16:09 |
Oh, je wist het ook niet? Nou ik weet wel hoe het komt, want bij de Navigo, is het laden een wat langer procedé,seconde of 5. Daar is een keer mn kaart uit t bakje gewaaid ![]() Toen moest ik nog een keer laden, ben je een week lang 55 euro "kwijt", dat komt wel weer goed, maar toch... | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 16:11 |
Je hoeft de chipkaart alleen maar 'aan te bieden' ( ![]() Wat ze nog wel kunnen verbeteren is de afhandeling na het einde van een transactie: nu moet je je kaart in totaal 4x aanbieden als je bijvoorbeeld een Fyra-toeslag en een Dagkaart Hond op je kaart wil zetten. Als er op het "U heeft betaald, wilt u een transactiebon?"-scherm een knop zou komen "Nog een product kopen" zou dat een kaartaanbieding schelen. | |
Frozen-assassin | vrijdag 14 juni 2013 @ 16:15 |
Hohoho, het makkelijker maken van de reizigers staat niet in het woordenboek van NS ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 16:25 |
verbeterd | |
dennistd | vrijdag 14 juni 2013 @ 16:57 |
Ik weet niet wat men in Enschede aan het doen is bovenop de Prinsessetunnel met de spoorwerkzaamheden, maar binnen klonk het alsof mijn bus bewerkt werd met een drilboor... Ik voorspel trouwens alvast een seinstoring op 19 augustus in Enschede. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 juni 2013 @ 16:59 |
![]() Daar hebben we er idd al meer van gehad na werkzaamheden ![]() | |
Straatcommando. | vrijdag 14 juni 2013 @ 17:31 |
Ah, op die fiets. Begin dit jaar was het nog een mixed grill wat betreft materiaalkeuze. 2x een drietje om half 11's avonds en een enkel tweetje om 8 uur 's ochtends was niet heel ongewoon ![]() ![]() Vandaar dat ik trouwens weer een zooi plan V voorbij zie(eerder hoor ![]() | |
Straatcommando. | vrijdag 14 juni 2013 @ 17:37 |
En als je het hebt over rare objecten in de trein.. Ik heb als het goed is nog een foto van een tweetal jongeren die een scooter de trein in tillen. Ze hadden extra kaartjes gekocht, ding was kapot en ze moesten van Velp naar Arnhem. Conducteur vond het prima ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 17:43 |
Mja, kweetniet hoe het zit met veiligheid enzo, tank zal wel niet leeg zijn geweest... Wat zou het tarief zijn/zouden ze gekocht hebben? 3 fietskaartjes? ![]() | |
KomtTijd... | vrijdag 14 juni 2013 @ 17:47 |
Och, uitbrandende accu's onder de vloer zijn ook absoluut veilig, dus dat zal niet zo'n probleem zijn. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 17:49 |
Dat verhaal dat ik een SGM deur opende en dat er een fiets uit teringstraalde om dat een of andere lamstraal zn fiets aan de deur op slot had gezet was hier al weleens voorbijgekomen he? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 juni 2013 @ 17:59 |
Wie vandaag op de site van de SNCF tickets koopt hoeft niet meer zn kaartje op te halen bij een Station in Frankrijk of Luxemburg of te smeken dat de postbode eens opschiet, Vanaf vandaag kan je je ticket op je mobieltje krijgen Meer info: http://www.smartadserver.(...)%83%C2%A9_1920455936 | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 18:16 |
homeprint ftw ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 14 juni 2013 @ 18:18 |
![]() Post de foto ![]() | |
bork | vrijdag 14 juni 2013 @ 18:20 |
Nou er is wel een update geweest, ik kan mijn id-kaart nu weer laten zitten bij de ov-chipkaart, tot voor kort pikte de NS-paaltjes dit niet. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 18:22 |
http://www.nu.nl/algemeen(...)name-19-treinen.html Fyrabouwer Ansaldobreda eist dat de NS en de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS alsnog in totaal 19 Fyratreinen afnemen. In dat verband sleept het Italiaanse bedrijf de NS en de NMBS naar de rechter in Utrecht. Foto: ANP Dat hebben advocaten Hans de Savornin Lohman en Stein van Thiel van Ansaldobreda vrijdag bevestigd. Het kort geding dient op vrijdag 28 juni om 10.00 uur. Volgens De Savornin Lohman zijn voor de levering afspraken gemaakt, maar komen de NS (16 treinen) en de NMBS (3 treinen) die contractuele verplichtingen niet na. Na een reeks van incidenten besloot eind mei eerst de Belgische maatschappij en kort daarop de Nederlandse Spoorwegen te stoppen met de hogesnelheidstrein Fyra. | |
dennistd | vrijdag 14 juni 2013 @ 18:39 |
Nu schijnen de nieuwe ING-passen (met contactloos betalen) alleen weer voor problemen te zorgen (in elk geval in de CXX-bus) | |
KnightSolaire | vrijdag 14 juni 2013 @ 18:44 |
Vervoermiddelen met verbrandingsmotoren mogen niet in de trein mee. Tenzij het een elektrische scooter was, had het dus niet gemogen. [ Bericht 2% gewijzigd door KnightSolaire op 14-06-2013 18:49:34 ] | |
b2py | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:17 |
Je zou al die plannen van je een keer moeten opsommen. ![]() Ik zie Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdam ook nog wel zitten. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:18 |
Ja dat is de Grote Driehoek. De Kleine Driehoek kan ook best leuk zijn: Amsterdam - Brussel - Köln - Amsterdam. | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:21 |
So far: (Breda -) Rotterdam - Parijs - Londen - Rotterdam (- Breda) Groot rondje via Parijs en Frankfurt En in een weekendje heen en weer jakkeren naar Barcelona of Madrid lijkt me ook nog wel lollig ![]() | |
b2py | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:22 |
En ook stuk betaalbaarder, kost een kaartje Brussel - Keulen? | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:22 |
Ja precies, zeker nou je met die TGV vrij makkelijk in Barcelona kunt komen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:23 |
Weeniet. Paar tientjes als je op tijd boekt? | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:24 |
De rechtstreekse TGV Parijs - Barcelona rijdt nog niet, start is uitgesteld ivm technische problemen (ERTMS?). Maar met een overstap in Figueres kun je er al komen, vanaf daar rijdt een rechtstreekse AVE Figueres - Barcelona - Madrid ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:27 |
![]() | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:28 |
Ook weer eens gezien: twee mannen van Infraspeed (eentje geel hesje, de ander oranje) in het linkerspoor van de HSL-Zuid (rijrichting Breda -> Rotterdam). Ik vond het al raar dat mijn trein bijna tot stilstand kwam ![]() Maar V250 rijdt toch niet meer? | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:30 |
Is dat een beetje te doen, zaterdag heen zondag terug? | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:30 |
misschien zijn ze op de Meer wat boutjes en moertjes kwijt. Zou me niet verbazen ![]() | |
b2py | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:36 |
Geel is werker, oranje is veiligheidsman. Dat je tot stilstand komt is niet raar, er mag geen persoon de HSL-Zuid in als het niet buitendienst gesteld is. | |
Maegrim | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:36 |
Als je vaak in Breda opstapt heb ik je vast wel eens gezien James ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:39 |
Wat kon er tegenwoordig nu ookalweer? Roodeschool - Madrid in één dag ofzo? | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:46 |
Over Roodeschool gesproken: ze zijn nogal wat van plan in Groningen. Ze willen aan de westzijde van het station een flyover maken, zodat de lijn van/naar Roodeschool en Delfzijl over de lijn naar Leeuwarden geleid wordt. Verder willen ze onder het busstation ook nog eens een tunnel maken die onder het spoor door loopt, zodat het Emmaviaduct ontlast wordt Zie: http://www.oogtv.nl/2013/(...)fly-over-in-de-stad/ en http://www.oogtv.nl/2013/(...)l-onder-het-station/ | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:52 |
Nja mischien. Maar dan zou ik echt voor Barcelona gaan. Wil aan het eind van de dag best wel met een koele Estrella Damm aan de Mediterranneee zitten, en niet pas om half elf. | |
b2py | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:52 |
Zo zonde eigenlijk, als je langs De Meer rijdt en al die V250 daar zo ziet staan... De 4806 nog me de stroomafnemer omhoog. | |
dennistd | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:58 |
Waarom zou je Veendam/Nieuweschans koppelen aan Roodeschool/Delfzijl? Veendam koppelen aan de stopper naar Leeuwarden en Nieuweschans aan de sneltrein naar Leeuwarden lijkt me een veel nuttiger verbinding, en de hoef je ook geen dure fly-over aan te leggen. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 20:02 |
Wordt er tenminste nog IETS "afgenomen" ![]() *Padumm tsssjj | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 20:03 |
ik vraag het me ook af, maar goed, Groningen wil het nu eenmaal zo ... Het kan te maken hebben met een mogelijke elektrificatie die er in de toekomst kan gaan komen | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 20:09 |
Wanneer gaan ze Groningen - Zuidbroek verdubbelen? | |
Mr_Klaasje | vrijdag 14 juni 2013 @ 20:10 |
Dat is al dubbel spoor op het stukje Waterhuizen-Groningen na.. | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 20:11 |
Jij weet hoe het hoort ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 20:12 |
mja, ligt zelfs nog iets meer dubbelspoor. Tot Groningen Losplaats is het dubbel spoor. In de toekomst wordt het mogelijk tot station Groningen helemaal viersporig | |
GSMboy | vrijdag 14 juni 2013 @ 20:44 |
Beide partijen een gelijke kans geven.... NS: Ansaldobreda nog tot eind dit jaar de tijd geven voor volwaardige V250-treinen. Is het dan nog niet klaar, contract ontbinden. Zijn ze dan wel goed afgebouwd, laat NS dan maar de volle mep (of een gedeelte anders) aan AnsaldoBreda betalen. Natuurlijk kan AnsaldoBreda de treinen niet afbouwen, maar dat weten wij ook wel. | |
DriekOplopers | vrijdag 14 juni 2013 @ 20:49 |
Vandaag van Enschede binnendoor naar Zwolle gereden. Was een leuk stukkie. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 20:52 |
Dat stadium zijn we al een tijdje voorbij ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 20:54 |
Oh ja? Daar kom ik echt NOOIT ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 juni 2013 @ 20:54 |
Hoe laat! | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 juni 2013 @ 20:55 |
Want ik dus ook vanmiddag ![]() | |
GSMboy | vrijdag 14 juni 2013 @ 20:58 |
Daar heeft een rechter nog niet over beoordeeld, geloof ik? | |
DriekOplopers | vrijdag 14 juni 2013 @ 21:04 |
Enschede vertrek 16:31. We zaten denk ik dus in de zelfde. Ik zat achterin het voorste stel. | |
DriekOplopers | vrijdag 14 juni 2013 @ 21:05 |
[ Bericht 100% gewijzigd door DriekOplopers op 14-06-2013 21:05:40 ] | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 21:05 |
Hoe zag het er in Nijverdal uit? Was er nog wat van het oude station over of is dat nu ook gesloopt? | |
DriekOplopers | vrijdag 14 juni 2013 @ 21:06 |
Stoere tunnel! Niet gezien. Wist ook niet waar ik naar kijken moest. | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 21:08 |
station lag vlak voor het ingaan van de tunnel aan de linkerkant. laatste keer dat ik er was stond de zooi er daar nogal troosteloos bij en hingen er nog stationsnaambordjes, terwijl er geen spoor meer lag ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 14 juni 2013 @ 21:10 |
Ah, vandaar dat ik het niet zag. Ik zat aan de rechterkant. | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 21:12 |
dan heb je ter hoogte van Nijverdal West alleen nog een klein bochtje in een fietspad kunnen zien. Van de rest van het station is 0,0 meer over ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 juni 2013 @ 21:13 |
Dat was idd dezelfde. Ik heb nog een heel klein beetje ruzie met de conducteur gehad. Hij floot in Hengelo voordat ik overgecheckt was. En dan niet alleen fluiten maar ook deuren dicht. Hij vond dat het meisje een gevaarlijke manoeuvre maakte door te proberen naar binnen te springen, ik vond dat hij het deed door te snel de deuren te sluiten. Fluiten? Prima. Sluiten? Te vroeg. Uiteindelijk met +2 vertrokken omdat hij nog even zijn preek moest geven ipv +1 als hij eventjes gewacht had. | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 21:17 |
Ik geloof dat AnsaldoBreda daar 6 jaar de tijd voor gehad. Die trein had in 2007 al moeten rijden, tenslotte. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 14 juni 2013 @ 21:44 |
Dat is niet helemaal correct. Veel storingen manifesteren zich pas op het moment dat je met reizigers rijdt, daar heeft de tijd vooraf geen invloed op. Echter zou je wel mogen verwachten dat dat vlot wordt opgepakt en dat daar snel een plan voor op tafel ligt. | |
b2py | vrijdag 14 juni 2013 @ 21:46 |
Waarom is een reiziger storingsgevoeliger dan een ton met water? | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 21:46 |
zeker en ik denk dat Ansaldo sterker staat dan iedereen in eerste instantie denkt. Het is gewoon niet te zeggen welke partij de zaak zal gaan winnen | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 21:50 |
Jaaaaa maar laten we ze nog een kans geven ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 21:52 |
Dat zou niet best wezen, want dan hebben we straks als belastingbetalers leuk 380 miljoen uitgegeven, bovenop een nogeens 20 keer zo dure HSL, en hebben we een paar roodwitte bouwketen op de watergraafsmeer staan waar langzaam plantjes uit groeien. | |
James1988 | vrijdag 14 juni 2013 @ 21:54 |
Er zijn inderdaad dingen waar je pas in reizigersdienst achter komt, maar slechte ontwerpkeuzes zoals belangrijke kabels op risicovolle plekken, te dunne beplating of andere tekortkomingen horen daar niet bij. Dat hoor je tijdens het ontwerpproces al te valideren (bijvoorbeeld via Concept Risk) en daarop bij te sturen. Niet achteraf, als het leed al geleden is. | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 21:56 |
klopt, maar uit te sluiten valt het ook niet. Het belangrijkste in deze is dat we het contract niet kennen dat tussen de partijen af is gesloten. De contract bepaalt in grote mate wat de rechter zal gaan beslissen. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 22:02 |
nja, dan moeten we het maar gewoon afwachten. | |
b2py | vrijdag 14 juni 2013 @ 22:03 |
Deutsche Bahn mag door Kanaaltunnel naar Londen rijden Deutsche Bahn mag spoedig met treinen door de tunnel onder het Kanaal tussen Frankrijk en Groot-Brittannië gaan rijden. Daardoor zijn er jaarlijks 3 tot 4 miljoen nieuwe reizigers door de tunnel te verwachten. Dat heeft tunnelexploitant Eurotunnel vrijdag gemeld. Aan de goedkeuring ging een flinke strijd vooraf. De Franse overheid en de Franse treinfabrikant Alstom lagen dwars omdat dan ICE-treinen van Siemens door de tunnel zouden gaan rijden. Tot dusver rijden alleen reizigerstreinen van Eurostar door de tunnel, en vracht- en pendeltreinen. De Fransen vrezen dat ze door de Duitse concurrentie opdrachten voor de Franse industrie kunnen mislopen. Deutsche Bahn voerde al in oktober 2010 een eerste testrit door de Kanaaltunnel uit. Het Duitse staatsspoorbedrijf wil met een hogesnelheidsverbinding naar Londen komen, waarschijnlijk vanaf Frankfurt. Ook vanuit Amsterdam wil DB naar Londen gaan rijden. In Brussel zouden dan de treinstellen uit Amsterdam en Frankfurt gecombineerd kunnen worden. ![]() oor het plan moet de reistijd Amsterdam - Londen afnemen naar vier uur. Dagelijks zouden er drie rechtstreekse treinen komen. Wanneer de treindienst daadwerkelijk van start zal gaan, is nog onzeker, maar in elk geval niet voor 2016. In 2010 hoopte DB deze treindienst per eind 2013 te kunnen starten. Dat zal dus in elk geval niet lukken. (Nu naar Londen? Zie onze Trein Londen pagina.) Voor de toekomstige treindienst heeft DB treinstellen van het type Velaro D in bestelling bij Siemens. De nieuwe treinen worden alleen later geleverd als gepland. Behalve DB, wil ook Eurostar een treindienst Amsterdam - Londen opzetten. Het plan is dat die medio 2016 gaat rijden. Voordat Amsterdam ook echt rechtstreeks verbonden wordt met Londen moet er nog wel het nodige gebeuren. Zo moeten de stations worden aangepast. Want treinen naar Engeland moeten vertrekken van een afgesloten perron. Reizigers die naar Londen willen, zullen voor de trein moeten inchecken. Bron | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 22:10 |
ik denk dat ik het antwoord nu heb: PTA / Bussentopic #45 - B88, you will be missed! Een OV-as tussen Europapark, UMCG, Station Noord, Zernike en Zuidhorn. Het wordt zo interessanter om lijnen aan elkaar te koppelen, de trein uit Leeuwarden door te laten rijden naar Europapark en in de spitsuren om de IC's tussen Groningen en Zwolle ook op Europapark te laten stoppen. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 23:00 |
![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 14 juni 2013 @ 23:01 |
Drie weken terug stond het er nog volgens mij in elk geval | |
greavy | vrijdag 14 juni 2013 @ 23:01 |
Ik ga zondag eens kijken ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 23:02 |
Dat zou geen slecht idee zijn ![]() is geen gekke gedachte hoor. Zo kun je de stoptreinen wat ontlasten en maak je de OV-as nog aantrekkelijker | |
Fiorano | vrijdag 14 juni 2013 @ 23:06 |
Lekker spoordagje vandaag Barneveld - Duivendrecht, Duivendrecht - Steenwijk Amsterdam Holendrecht - Alpen a/d Rijn en nu weer vanaf Alphen naar Barneveld. Langleve de SOV | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 23:09 |
Hangt Mario er nog? ![]() | |
Fiorano | vrijdag 14 juni 2013 @ 23:10 |
Wie? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 23:12 |
Mario: ![]() Of was het nou Luigi? | |
Fiorano | vrijdag 14 juni 2013 @ 23:16 |
Neuh is Mario. Maar ik heb ehm niet gezien. Ben voor het eerst, en hopelijk laatst, in m'n leven in Steenwijkerwold geweest. Wat een gat joh. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 23:19 |
Op blind date met een lelijk wijf? ![]() | |
Fiorano | vrijdag 14 juni 2013 @ 23:23 |
Neuh werk ![]() ![]() | |
nomenklatura | vrijdag 14 juni 2013 @ 23:43 |
Hoe is het met de bezettingsgraad van de Eurostar Londen - Parijs vv? Zie dat het een hele lange trein is. | |
Peterselieman | vrijdag 14 juni 2013 @ 23:48 |
de lengte heeft niets met de bezettingsgraad te maken, maar met de eis om met 400 meter lange treinen te rijden. Dit omdat tussen twee vluchtdeuren in de tunnel 375 meter zit en je bij een evacuatie dus altijd voor een vluchtdeur uitkomt. [ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 15-06-2013 00:04:20 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 14 juni 2013 @ 23:49 |
Wat nogal ridicuul is als je van mensen verwacht dat ze door 14 rijtuigen vol rook heen gaan ploegen in de hoop ooit levend aan te komen bij die ENE van 64 deuren die tegenover een vluchtdeur uitkomt, maar okee ![]() | |
arkkey | vrijdag 14 juni 2013 @ 23:54 |
Ik lach me echt helemaal kapot als die spaghettiboemels gedwongen afgenomen moeten worden. Overigens wel een vreemd stukje in het nieuws daarover: Pizzavreter wordt geinterviewd "Nee van NS hebben we officieel nog niks gehoord, we bouwen gewoon door". "Rechtszaak tegen NS: treinen afnemen grazia". Waarom rechtszaak? Je zegt toch net dat je nog helemaal niet gehoord hebt dat de treinen NIET afgenomen zouden worden? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2013 @ 00:01 |
nou nee, dat was de bedoeling niet. Het zijn namelijk twee halve treinen die tegen elkaar zijn geplakt. In het geval van een brand in het ene deel kon het andere deel afgekoppeld worden en zelfstandig wegrijden, terwijl de passagiers uit het ene deel de tunnel in konden vluchten. Nu is dat herzien en moeten alle passagiers via de tunnel vluchten. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 00:02 |
Er zijn 2 persocnferenties geweest. Vorige week 1 in Napoli, die ene waar ik bij was, en daar is gezegd "We hebben van NS officieel nog niks gehoord" en een week later eentje in Pistoia. Tussendoor heeft NS dus gezegd "Hee weet je steek die rammelblikken maar in je hol ![]() Daarom dus rechtszaak ![]() Overigens hadden ze vorige week in Napoli ook al aangegeven zowel mondeling als schriftelijk van de Belgen te horen gekregen te hebben dat die ermee zouden stoppen. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 00:03 |
Okee dan was dat het verhaal blijkbaar. Punt staat nog steeds dan lijkt me ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 00:09 |
Dit verhaal klopt trouwens sowieso niet. Want wat nou als het treindeel waar de brand NIET is, voor de vluchtdeur staat? (en die kans is gewoon 50%) Die kunnen wegrijden EN vluchten, die andere kunnen niks. Ja eerst 200 meter door de tunnel lopen naar de volgende vluchtdeur, maar dat is dus blijkbaar echt totaal finaal verboden ondenkbaar? | |
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2013 @ 00:10 |
klopt en dat is bij tunnels altijd een probleem. Een belangrijk onderdeel van de systemen is dan ook de ventilatie in het geval van brand. Door de luchtstromen te regelen kun je veel ellende voorkomen of juist veroorzaken, zoals bij de brand in de Mont Blanc-tunnel die in 1999 was | |
arkkey | zaterdag 15 juni 2013 @ 00:10 |
In het nieuws zag je geen persco, maar de persvoorlichter die voor een spaghettiboemel in aanbouw stond. Als dat al lang(er) geleden opgenomen was hadden ze dat wel verrot gemonteerd in het nieuws. | |
James1988 | zaterdag 15 juni 2013 @ 00:12 |
AnsaldoBreda gooide gisteren deze foto op Twitter:![]() Ik denk niet dat dat oud is ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 00:12 |
Dat kan heel goed bij de persco van gisteren in Pistoia geweest zijn. | |
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2013 @ 00:12 |
daarvoor heb je ventilatiesystemen waarmee de luchtstroom geregeld wordt en heb je brandwerende deuren tussen de rijtuigen. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 00:12 |
HIJ STAAT OVER DE GELE LIJN ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 00:14 |
Ben toch wel benieuwd hoe ze dat willen doen eigenlijk. Stel er is brand in het midden van de tunnel. "fanning outward" lijkt me geen goed idee want daarmee blaas je als het ware het vuur overal heen. Maar "fanning inward" betekent het continu toevoeren van zuurstof ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2013 @ 00:21 |
je wilt eigenlijk zo weinig mogelijk zuurstof bij de brand hebben en zoveel mogelijk mensenlevens redden. Daarom is iedere situatie uniek. Gelukkig kun je wel de luchtmengsels die door de tunnel geblazen worden voor een behoorlijk deel regelen. Als iedereen geëvacueerd is wil je een situatie creëren waarbij het vuur en de hitte beheersbaar zijn en brandweer het vuur op de snelst mogelijke manier kan blussen zonder dat die mensen gevaar lopen Het is al met al een zeer complexe procedure die in het geval van brand in werking treedt. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 00:23 |
Ja als iedereen weg is kun je pure CO2 erin blazen, gauw klaar ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2013 @ 00:26 |
daarom is het van belang om brand in een zo vroeg mogelijk stadium te detecteren om iedereen een zo groot mogelijke kans op overleven te geven | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 15 juni 2013 @ 06:34 |
We krijgen straks een stoomtrein door Groningen. | |
greavy | zaterdag 15 juni 2013 @ 08:05 |
Mét dieselvoorspan op een groot deel. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 15 juni 2013 @ 08:36 |
Vanaf Groningen. ![]() | |
b2py | zaterdag 15 juni 2013 @ 08:58 |
Amai wat doet dat daar? | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 15 juni 2013 @ 09:13 |
Weggesleept worden zo te zien! ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 15 juni 2013 @ 09:15 |
Ik gok dat hij niet zelfstandig op ATB-NG-baanvakken mag rijden ofzo. Hij komt volgens mij wel op eigen kracht naar Groningen. | |
b2py | zaterdag 15 juni 2013 @ 10:28 |
NRC: Den Haag dingt zelf mee naar exploitatie spoorlijn De Telegaaf: NS reed te vroeg met Fyra Volkskrant: Maak splitsing spoor ongedaan | |
Ireyon | zaterdag 15 juni 2013 @ 10:33 |
Die eerste foto.. de goeie ouwe tijd dat een Taurus met Oostenrijkers nog met 250 eroverheen scheurde. | |
b2py | zaterdag 15 juni 2013 @ 10:37 |
Dat zijn twee meetrijtuigen ![]() | |
b2py | zaterdag 15 juni 2013 @ 10:41 |
De tijden van de stomer: Zwolle vertrek: 07:59 Meppel 08:21 Hoogeveen: 08:39 Beilen: 08:55 Assen: 09:08 Groningen: 09:57 Eemshaven aankomst: 11:15 Terugweg; Eemshaven vertrek: 19:17 Groningen: 20:15 Assen: 21:11 Beilen: 21:30 Hoogeveen: 21:43 Meppel: 22:06 Zwolle aankomst: 22:29 Bron | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 juni 2013 @ 10:42 |
Vanavond? De tering wat laat is 'ie dan hier. | |
Ireyon | zaterdag 15 juni 2013 @ 10:42 |
Ah uit Duitsland dus blijkbaar | |
JDude | zaterdag 15 juni 2013 @ 11:21 |
De vrachttreinen zijn óók pendeltreinen. Tenminste, ik heb nog nooit een doorgaande cargo bij de tunnel gezien. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 juni 2013 @ 11:23 |
Die zijn er heel veel. | |
JDude | zaterdag 15 juni 2013 @ 11:29 |
Hm, dan weten ze die gewoon goed buiten beeld te houden. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 juni 2013 @ 11:33 |
Dat doen ze met deze locomotieven, die dan wel weer uitgewisseld worden voor normaal spul als het in Frankrijk aankomt: https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_92 | |
JDude | zaterdag 15 juni 2013 @ 11:39 |
Ah, die zie ik dan wel weer regelmatig staan ja. Verhelderend! | |
thats-me | zaterdag 15 juni 2013 @ 12:00 |
![]() Zo zag het oude station van Nijverdal er 2 weken geleden tijdens de dag van de bouw uit ;-) | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 15 juni 2013 @ 12:05 |
![]() | |
dennistd | zaterdag 15 juni 2013 @ 12:07 |
Hij zit ook aardig in de plus lees ik, +90. Er zou gevreesd worden voor de aansluiting op de boot in de Eemshaven... edit: twee uur vertraagd lees ik nu op de OdR-facebook | |
dennistd | zaterdag 15 juni 2013 @ 12:15 |
Ik mag trouwens hopen dat er bussen ingezet worden tussen het steigerperron in de Eemshaven en de aanlegsteiger: dat is 3,5km lopen | |
PteV | zaterdag 15 juni 2013 @ 12:15 |
Kan ik deze ook volgen in de MATbalans? Kan ik wellicht op camera nog een blik opvangen als hij langs Onnen rijdt ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 15 juni 2013 @ 12:16 |
Wat is de MATbalans? | |
PteV | zaterdag 15 juni 2013 @ 12:27 |
Oh, ik ging er vanuit dat jullie daar ook mee zouden werken ![]() | |
b2py | zaterdag 15 juni 2013 @ 12:27 |
Geen treinplein? | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 15 juni 2013 @ 12:34 |
Aha. Wij doen inderdaad niets met stelnummers. Het stoomding is iig nu bij Usquert en komt in de avond pas weer terug. | |
Duvel | zaterdag 15 juni 2013 @ 12:38 |
Er zijn zelfs Britse staalwagons door Nederland gereden niet zo lang geleden. Die kwamen niet per boot. ![]() | |
dennistd | zaterdag 15 juni 2013 @ 12:40 |
Is er überhaupt nog ergens aan aansluiting voor een spoorpont in NL, BE of FR? | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 15 juni 2013 @ 12:42 |
We hebben het een keer geprobeerd in Stavoren... | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 13:00 |
![]() | |
PteV | zaterdag 15 juni 2013 @ 13:00 |
![]() | |
Doc__Zenith | zaterdag 15 juni 2013 @ 13:00 |
![]() | |
MTL | zaterdag 15 juni 2013 @ 13:28 |
![]() Waar is die Like-knop als je 'm nodig hebt? ![]() | |
b2py | zaterdag 15 juni 2013 @ 16:09 |
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=122045 De stoomtrein rit terug vanavond is met een uur uitgesteld, dat jullie het weten ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 16:30 |
Hebben ze die boot nog gehaald? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 16:31 |
Wel jammer dat ik het niet eerder wist trouwens, dit lijkt me echt wel een toffe rit. Kom je nogeens in Eemshaven, Inselbahntje erbij, leuk ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2013 @ 17:09 |
![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2013 @ 17:10 |
ah, ze zijn flink aan de slag geweest daar ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 15 juni 2013 @ 17:16 |
In een stoomtrein zitten getrokken door een Dieselknoepert slaat natuurlijk absoluut helemaal nergens op ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2013 @ 17:16 |
nee, maar het is Nederland regeltjesland he ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 15 juni 2013 @ 17:17 |
Maar doe het dan niet ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2013 @ 17:20 |
het was dit of niets, mja dan toch liever een loc ervoor, zodat je toch nog wat kunt bieden. Al blijft het een vlag op een modderschuit zo. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 15 juni 2013 @ 17:22 |
Wat is er mis met gewoon een normale trein huren... ![]() | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 15 juni 2013 @ 17:26 |
Zet dan gewoon een kastje ATB op een aanhanger en hang die aan je stoomtrein. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2013 @ 17:27 |
niets, maar na Stavoren willen ze geen risico meer nemen op lijnen waar geen ATB-EG ligt. | |
artm | zaterdag 15 juni 2013 @ 18:08 |
Hoe snel zou de ICE/Eurostar er eigenlijk over doen van Amsterdam naar Londen? | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 15 juni 2013 @ 18:10 |
4 uur. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2013 @ 18:42 |
Eurostar ach. Ik wil hem wel ooit nogeens doen, maar het is niet mijn favoriete manier van naar Londen reizen, dat weet ik nu al ![]() | |
JDude | zaterdag 15 juni 2013 @ 18:49 |
Twee keer met de Eurostar gereisd. Of nou ja, 1,75 keer eigenlijk, de tweede keer op de terugweg niet verder gekomen dan Lille ![]() Maar vorige week weer eens op de boot van Dover naar Calais gestaan, heeft toch ook wel wat. | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 15 juni 2013 @ 18:50 |
Succes met dat 'Automatische Trein Beïnvloeding' ook te laten werken met die stoomstrijkijzer waar je dat 'even' aan hangt ![]() | |
greavy | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:14 |
De stomer mag zonder voorspan daar wel rijden, al is het maar met maximaal 40 km/h en x-aantal kilometers per jaar. Doordat je met 40 km/h alles in de soep gooit tot de macht 17 keer 4 weigert ProRail hiervoor een pad beschikbaar te stellen, tenzij het in de nacht is als de Arriva GTW'tjes al slapen. En ik moet de koppen van die pipo's langs de Noordelijke Nevenlijn wel eens gezien hebben eigenlijk, die hoopten op alleen een stoomloc. Niet iedereen had op die diesel gerekend ![]() | |
greavy | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:15 |
Ganiewerkenie. Althans, niet op een fatsoenlijke manier waarbij je de loc niet beschadigt | |
greavy | zaterdag 15 juni 2013 @ 19:15 |
En vol |