abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:49:45 #1
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127288828

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Vooral al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Schijnt om 19:30 wat te zeggen in het RTL-Nieuws
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
ouigoo.png Darkwing_Duck, beoefent zijn spoorhobby in de regio Parijs.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250_60x60.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al u Kruidvatkaartjes over de grens.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen.

update:
Op 31 mei maakte de NMBS bij monde van NMBS-topman Marc Descheemaecker bekend dat de NMBS het contract ontbindt met constructeur van de Fyra. (hierbij wordt de V250 van AnsaldoBreda bedoeld). Bij stofkam-analyses worden punten gegeven voor alle technische fouten of gevaren voor de veiligheid die ontdekt worden. Een trein die 10 punten krijgt, wordt meestal al afgekeurd voor gebruik. 'De eerste trein die onderzocht werd, behaalde 1157 punten, de tweede 2019', bekende Descheemaecker.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 01-06-2013 17:54:44 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_127289990
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 10:50 schreef Zug-Chef het volgende:
De NS zou gewoon keihard afgestraft moeten worden om deze bende. Ik zeg intrekken HRN-concessie en direct aanbesteden!
In het ideale geval wordt het aanbesteed, wint de NS uiteindelijk de concessie maar begint daar toch enigszins een spoortje van besef te groeien dat ze wellicht zouden moeten werken voor hun geld concessie. Als er dan ook nog in de tussentijd mensen op het ministerie komen te zitten die de nieuwe concessie opzetten met aandacht voor de Reiziger, laat ik mezelf net zo lang knijpen tot ik wakker word.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_127291007
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:21 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Flauwekul? Heb je Marc's verhaal gister niet gehoord? Huidige bezetting is gemiddeld 60% bij 8 ritten per dag per richting. Daar zitten ritten bij met een bezetting van 20% en ritten bij met een bezetting van 100%. Die 2 tot 4 ritten die er volgens Marc bij komen worden gebruikt om de ritten met een bezetting van 100% te ontlasten. Het is niet nodig om ritten die toch al bijna leeg rijden te versterken met extra ritten. Dus 12 ritten per dag per richting is meer dan voldoende.
Ah ja ik had er niet aan gedacht dat ze duizenden reizigers inmiddels al permanent de auto in hebben gejaagd. Van 16 volle treinen naar 8 gemiddeld halfvolle treinen, prestatie hoor :s)

Vind het ook een flauwekulreden trouwens. Als de verdeelde bezetting het probleem is, kunnen ze beter gaan schuiven met rijtuigen. Stam of 2 eraf voor de rustige treinen, 2 erbij bij de drukke treinen. Kun je het nog steeds bij 8 treinen per dag houden. Onvoorstelbaar dat ze mij nog niet hebben ingehuurd als adviseur ^O^
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:03:54 #4
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127291108
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:59 schreef Ireyon het volgende:
Onvoorstelbaar dat ze mij nog niet hebben ingehuurd als adviseur ^O^
Zulke dingen zeg ik ook weleens als ik heel erg dronken ben :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:06:06 #5
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127291169
Straks om 19:30 schijn ik wat te zeggen in het RTL-Nieuws. ;)
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:07:13 #6
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127291200
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:06 schreef DriekOplopers het volgende:
'T wordt stil op straat :Y
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 17:08:53 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127291264
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:06 schreef DriekOplopers het volgende:
Mooi zo :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127291601
Ik moest laatst even op en neer met de trein van Kampen naar Zwolle om snel wat geld te wisselen en heb toen in Zwolle om 11:15 uitgecheckt en om 11:17 weer ingecheckt. Op de heenweg was ik (met korting) 1,90 kwijt en op de terugweg maar 1,50. Hoe kan dit, ik dacht dat de NS geen starttarief had?
pi_127291682
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:22 schreef Facepalm het volgende:
Ik moest laatst even op en neer met de trein van Kampen naar Zwolle om snel wat geld te wisselen en heb toen in Zwolle om 11:15 uitgecheckt en om 11:17 weer ingecheckt. Op de heenweg was ik (met korting) 1,90 kwijt en op de terugweg maar 1,50. Hoe kan dit, ik dacht dat de NS geen starttarief had?
Volgens mij komt dit inderdaad door het afschaffen van het dubbel opstaptarief. Ongeacht tussen welke treinvervoerders je switcht (of dus zelfs als je met dezelfde vervoerder verder/terugreist) is een tweede reis (als je binnen een x aantal minuten na uitchecken weer incheckt) een paar dubbeltjes goedkoper.

Dit denk ik althans, heb er zelf geen ervaring mee.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:49:10 #10
178444 DenS
Crientj <3
pi_127292385
Zag een blauw kastje op een station toen ik van Goes naar Rotterdam ging. Conducteur liep erheen met een sleutel en stapte vervokgens in de trein. Wat is dat?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:50:44 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127292438
Daarmee worden de overwegen gesleuteld. Gaan de overwegen dicht.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 17:51:15 #12
Maffe Fries
pi_127292454
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:49 schreef DenS het volgende:
Zag een blauw kastje op een station toen ik van Goes naar Rotterdam ging. Conducteur liep erheen met een sleutel en stapte vervokgens in de trein. Wat is dat?
zat er direct na het station een overweg? Zo ja, dan is dat kastje om de overweg te bedienen. Het sein komt hierna uit de stand stop en de trein kan weer verder.
pi_127292536
Temidden van het fyrageneuzel deed LTE nog een leuk ritje door nederland...
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:56:07 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127292575
Wilde ik eigenlijk nog even een foto van maken op de Havenspoorlijn, maar zit inmiddels warm thuis. Licht zat om deze tijd niet echt meer lekker mee. Leuke foto geworden!

Vandaag met de SSN een promotiestand bemand bij de RTM Ouddorp
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:59:58 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127292676
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:54 schreef Okuliarnik het volgende:
[ afbeelding ]
Temidden van het fyrageneuzel deed LTE nog een leuk ritje door nederland...
Grappig ding. Was zeker gewoon een overbrenging of zo? Of echt met poppetjes erin en zo? :)
pi_127293216
Ik had de hoop op een zonneplaat al opgegeven, maar het viel lekker te combineren met werken...Enneuh, er zaten echte poppetjes in ja ;)
  zaterdag 1 juni 2013 @ 18:40:44 #17
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127293667
De Tienertoer is er weer. 3 Dagen treinen voor ¤33. Te koop via de Spoordeelwinkel
Let op: Geldig voor jongeren in de leeftijd 12-18 jaar.
quote:
Tienertoer is geldig in een van de periodes van twee weken tussen 8 juli - 25 augustus 2013.

Periode 1: 8 juli tot en met 21 juli
Periode 2: 15 juli tot en met 28 juli
Periode 3: 22 juli tot met 4 augustus
Periode 4: 29 juli tot en met 11 augustus
Periode 5: 5 augustus tot en met 18 augustus
Periode 6: 12 tot en met 25 augustus
Dus je Tienertoer is in één van de periodes drie dagen geldig, niet in meerdere periodes!

Oja, ook wel handig:
quote:
Ook geldig in treinen van Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia
  zaterdag 1 juni 2013 @ 18:46:04 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127293789
Dus 3 dagen binnen 2 weken binnen 2 maanden. LEKKER HANDIG 8)7
pi_127293940
Waarom heeft prorail de ronde bovenleidingen weer heringevoerd? Zo lelijk
  zaterdag 1 juni 2013 @ 18:51:50 #20
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127293942
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus 3 dagen binnen 2 weken binnen 2 maanden. LEKKER HANDIG 8)7
Om het makkelijk te maken.

Denkt NS.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 19:03:53 #21
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127294256
Als iemand vandaag of morgen ergens een V250 ziet rijden of heeft zien rijden, heel graag even een seintje.

Thanks!
  zaterdag 1 juni 2013 @ 19:12:47 #22
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127294564
Syntus Lint 43 is weer terug uit Duitsland na een grondige revisie en bestickering, alvorens Arriva deze Lint overneemt:
pi_127295765
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:12 schreef greavy het volgende:
Syntus Lint 43 is weer terug uit Duitsland na een grondige revisie en bestickering, alvorens Arriva deze Lint overneemt:
[ afbeelding ]
Word deze dan later nog eens overnieuw bestickerd? Komt me een beetje raar voor aangezien de treinen op baanvak Emmen - Zwolle blauw zijn en onder dezelfde concessie vallen, maar hier zal Twente wel eisen aan de kleuren hebben gesteld en besloten dat ze rood moeten zijn.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 19:45:25 #24
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127295862
Almelo-Mariënberg blijft vooralsnog rood, inderdaad. Lint 36 van Syntus heeft als eerste deze nieuwe livrei gekregen.

Lijkt me niet dat Syntus dat voor maar een half jaartje doet ;)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 19:45:39 #25
Maffe Fries
pi_127295872
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:43 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Word deze dan later nog eens overnieuw bestickerd? Komt me een beetje raar voor aangezien de treinen op baanvak Emmen - Zwolle blauw zijn en onder dezelfde concessie vallen, maar hier zal Twente wel eisen aan de kleuren hebben gesteld en besloten dat ze rood moeten zijn.
nee. Arriva krijgt volgens mij de beschikking over de stellen 33, 34 en 35. De 33 en 34 staan nu in Winterswijk of Zutphen. De 35 is momenteel in dienst bij Syntus.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 19:46:23 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127295903
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee. Arriva krijgt volgens mij de beschikking over de stellen 33, 34 en 35. De 33 en 34 staan nu in Winterswijk of Zutphen. De 35 is momenteel in dienst bij Syntus.
Huh, gaan die 2 rode Linten dan niet Almelo-Mariënberg rijden?

Lint 44 en 45 reden altijd in het rood op Almelo - Mariënberg.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 19:47:15 #27
Maffe Fries
pi_127295935
Neen. Syntus gaat met die rode rakkers rijden.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 19:52:26 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127296155
Oké, dat wist ik niet. Die stellen die naar Arriva gaan krijgen ook nieuwe livrei, lijkt mij?
pi_127296618
Iemand al antwoord op mijn ronde bovenleidingsbogen vraag?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 20:07:32 #30
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_127296797
Als je bericht zo vaag blijft zal er niet snel een antwoord komen denk ik.
pi_127296811
Gaat het om de portalen die op de nieuwe fly-over bij Den Bosch zijn gebruikt?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 20:08:18 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127296827
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:03 schreef icloud het volgende:
Iemand al antwoord op mijn ronde bovenleidingsbogen vraag?
Ja. Omdat ze niet zigzaggende portalen hebben ingevoerd :Y
pi_127296889
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:07 schreef HetBrabandertje het volgende:
Gaat het om de portalen die op de nieuwe fly-over bij Den Bosch zijn gebruikt?
Ja

Ik vond deze vraag helemaal niet zo onduidelijk
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 18:51 schreef icloud het volgende:
Waarom heeft prorail de ronde bovenleidingen weer heringevoerd? Zo lelijk
pi_127296907
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:08 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja. Omdat ze niet zigzaggende portalen hebben ingevoerd :Y
Gewoon recht zoals de rest in nederland
pi_127296983
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:10 schreef icloud het volgende:

[..]

Ja

De bovenleiding is op de brug over de Dieze gewoon aan rechte balken bevestigd. De bogen zijn enkel voor het uiterlijk (wat er overigens prachtig uit ziet).
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 20:17:32 #36
Maffe Fries
pi_127297159
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:52 schreef greavy het volgende:
Oké, dat wist ik niet. Die stellen die naar Arriva gaan krijgen ook nieuwe livrei, lijkt mij?
jup
  zaterdag 1 juni 2013 @ 20:24:11 #37
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_127297453
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:10 schreef icloud het volgende:

Ik vond deze vraag helemaal niet zo onduidelijk

[..]

Ik dacht aan Hilversum-Blauwkapel... :')
  zaterdag 1 juni 2013 @ 20:38:28 #38
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_127298133
Die Linten-verwarring is wel begrijpelijk door het geschuif met concessies.

Huidige situatie:
Zutphen-Oldenzaal = losse concessie = maakt niet uit wat voor kleurstelling
Almelo-Mariënberg = concessie Twente = rode treinen

Vanaf december:
Zutphen-Oldenzaal = concessie Twente = rode treinen (met WC)
Almelo-Mariënberg = concessie Vechtdallijnen = blauwe treinen (met 1e klas)
pi_127298462
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:12 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De bovenleiding is op de brug over de Dieze gewoon aan rechte balken bevestigd. De bogen zijn enkel voor het uiterlijk (wat er overigens prachtig uit ziet).

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik dacht aan Hilversum-Blauwkapel... :')
daarom zei ik ook weer heringevoerd, doelend op hilversum-blauwkapel
pi_127298753
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:46 schreef icloud het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

daarom zei ik ook weer heringevoerd, doelend op hilversum-blauwkapel
Verkeerd gezien dan. Blijft staan dat het puur een architectonische keuze en geen sprake van 'herinvoering'. Wanneer de brug helemaal is afgewerkt zie je die portalen überhaupt nauwelijks meer en zou het juist bijzonder lelijk zijn als ze rechthoekig waren

[ Bericht 4% gewijzigd door Ireyon op 01-06-2013 20:59:27 ]
pi_127299118
Hoe zit het met de NS Hispeed 186 is die eindelijk toegelaten in belgie of mogen nog steeds alleen de groene de grens over?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 21:03:11 #42
Maffe Fries
pi_127299251
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:00 schreef icloud het volgende:
Hoe zit het met de NS Hispeed 186 is die eindelijk toegelaten in belgie of mogen nog steeds alleen de groene de grens over?
De roden mogen de grens voorlopig de grens niet over ivm de software die niet toegelaten is. De groenen mogen niet over de HSL rijden ivm de softwareversie die zij draaien.

Aanpassing van de software leidt er dus toe dat een loc of België niet in mag of de HSL niet op mag.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 21:03:28 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127299275
Ze hebben geen toelating voor het Belgische gedeelte van de HSL. Conventioneel mag voor zover ik weet wel.
pi_127299337
pff fijn dat ze een richtlijn hebben op softwaregebied.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 21:05:12 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127299376
Tsja, als Bombardier een vereiste functie niet werkend krijgt houdt 't op. :s)
pi_127299451
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:05 schreef James1988 het volgende:
Tsja, als Bombardier een vereiste functie niet werkend krijgt houdt 't op. :s)
Dan moeten alle traxxen daar toch last van hebben?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 21:06:50 #47
Maffe Fries
pi_127299459
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:03 schreef James1988 het volgende:
Ze hebben geen toelating voor het Belgische gedeelte van de HSL. Conventioneel mag voor zover ik weet wel.
alleen locs met versie 6 van de software mogen België in en alleen locs met versie 7 mogen de HSL op.

Als er dan toch een rode loc voor de Benelux België in rijdt dan kun je er vanuit gaan dat deze softwareversie 6 gebruikt.
pi_127300226
De ns en ansaldobreda worden hier volledig afgebrand wat op zich logisch is, maar ik hoor niemand over de inspectie, die hadden met een helder hoofd moeten nadenken en geen typegoedkeuring verlenen.

Ik snap dat de ns graag wilde dat deze trein het net op mocht en daar veel voor over had, maar op zo moment moet de inspectie het hoofd koel houden, en je gaat mij niet vertellen dat deze gebreken er toen nog niet waren.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 21:23:25 #49
Maffe Fries
pi_127300310
je hebt daar een goed punt
  zaterdag 1 juni 2013 @ 21:26:42 #50
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127300453
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:21 schreef icloud het volgende:
De ns en ansaldobreda worden hier volledig afgebrand wat op zich logisch is, maar ik hoor niemand over de inspectie, die hadden met een helder hoofd moeten nadenken en geen typegoedkeuring verlenen.

Ik snap dat de ns graag wilde dat deze trein het net op mocht en daar veel voor over had, maar op zo moment moet de inspectie het hoofd koel houden, en je gaat mij niet vertellen dat deze gebreken er toen nog niet waren.
Morgen of maandag wordt meer duidelijk over (de rol van) de inspectie.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 21:27:37 #51
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127300503
Iedereen wijst naar AnsaldoBreda. Maar ook de NS heeft lelijke steken laten vallen tijdens de bouw. Daarom NS ongeschikt:

http://www.voorbeterov.nl/121213.php
pi_127300776
Voor Beter OV vindt dit een brevet van onvermogen voor de NS. De NS zou zich moeten beperken tot het rijden van Intercitytreinen en Sprinters. Van het runnen van een hogesnelheidsdienst heeft de NS helaas geen kaas gegeten.

Wat is precies de link tussen het bouwproces en het uitbaten van de hogesnelheidslijn? dat zijn twee verschillende takken van de sport die niks met elkaar te maken hebben.

Dat er slecht toezicht is gehouden tijdens de bouw sluit niet uit dat de ns een geweldige uitbater van de hsl kan zijn.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 21:57:34 #53
Maffe Fries
pi_127302206
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:32 schreef icloud het volgende:
Voor Beter OV vindt dit een brevet van onvermogen voor de NS. De NS zou zich moeten beperken tot het rijden van Intercitytreinen en Sprinters. Van het runnen van een hogesnelheidsdienst heeft de NS helaas geen kaas gegeten.

Wat is precies de link tussen het bouwproces en het uitbaten van de hogesnelheidslijn? dat zijn twee verschillende takken van de sport die niks met elkaar te maken hebben.

Dat er slecht toezicht is gehouden tijdens de bouw sluit niet uit dat de ns een geweldige uitbater van de hsl kan zijn.
het feit dat de NS er nog steeds niet in slaagt om snelle treinen op de HSL te laten rijden. HSA is concessiehouder op de HSL en NS Hispeed laat er treinen rijden, alleen van de gemaakte beloftes wordt maar bar weinig waar gemaakt.

Ze hebben tijd genoeg gehad om de boel wel op orde te krijgen.

Hiervoor kun je AnsaldoTilburg niet alle schuld geven, want de NS had ook in zee kunnen gaan met een andere fabrikant die wel deugdelijk materieel levert
pi_127302379
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het feit dat de NS er nog steeds niet in slaagt om snelle treinen op de HSL te laten rijden. HSA is concessiehouder op de HSL en NS Hispeed laat er treinen rijden, alleen van de gemaakte beloftes wordt maar bar weinig waar gemaakt.

Ze hebben tijd genoeg gehad om de boel wel op orde te krijgen.
Dat is iets anders, ik vind niet dat je kunt zeggen dat de ns een slechte exploitant is omdat hun fyra project mislukt is, idd ze hebben geen verstand van bouwen of toezicht houden maar dat zegt niks over hun als exploitant, met fatsoenlijk materiaal.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 22:02:04 #55
Maffe Fries
pi_127302476
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:00 schreef icloud het volgende:

[..]

Dat is iets anders, ik vind niet dat je kunt zeggen dat de ns een slechte exploitant is omdat hun fyra project mislukt is, idd ze hebben geen verstand van bouwen of toezicht houden maar dat zegt niks over hun als exploitant, met fatsoenlijk materiaal.
toch wel, want de exploitant moet ervoor zorgen dat er fatsoenlijk materieel komt te rijden.
pi_127302756
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

toch wel, want de exploitant moet ervoor zorgen dat er fatsoenlijk materieel komt te rijden.
Ze moeten eerste met fatsoenlijk materiaal een kans krijgen, om hun als exploitant te kunnen beoordelen, tot nu toe heb ik alleen de bouw/toezicht kant kunnen beoordelen.
pi_127302914
Ik kan al niet meer bijhouden wat er allemaal is misgegaan met die HSL-Z, maar hoe zit die aanbesteding van het materieel hier in? De NS heeft zich sowieso te duur ingeschreven, maar welke fout zit er in de aanbesteding en in hoeverre was dit te verhelpen?

Daarnaast kan je overal wel wat van zeggen, als die Fyra wel fatsoenlijk had gereden dan hadden we de Benelux waarschijnlijk helemaal nooit teruggezien.
pi_127302985
Wat zou er gebeurd zijn als NS niet verplicht hoefde aan te besteden is ook wel een leuke.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 22:13:04 #59
Maffe Fries
pi_127303024
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:07 schreef icloud het volgende:

[..]

Ze moeten eerste met fatsoenlijk materiaal een kans krijgen, om hun als exploitant te kunnen beoordelen, tot nu toe heb ik alleen de bouw/toezicht kant kunnen beoordelen.
dus jij bent voorstander om de NS tot sint juttemis aan te laten modderen?

Een bedrijf belooft op datum x een goed werkend product te kunnen leveren. Door omstandigheden die buiten hun schuld liggen krijgen ze wat uitstel en mogen ze iets later een goed werkend product leveren.

Die nieuwe datum voor de levering van het beloofde product is al lang verstreken. Toch wordt er niet ingegrepen door de concessieverlener, zijnde de overheid.

Dat is raar, want in het normale bedrijfsleven zou de NS wegens het leveren van een wanprestatie al lang op straat zijn gezet.
pi_127303326
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dus jij bent voorstander om de NS tot sint juttemis aan te laten modderen?

Een bedrijf belooft op datum x een goed werkend product te kunnen leveren. Door omstandigheden die buiten hun schuld liggen krijgen ze wat uitstel en mogen ze iets later een goed werkend product leveren.

Die nieuwe datum voor de levering van het beloofde product is al lang verstreken. Toch wordt er niet ingegrepen door de concessieverlener, zijnde de overheid.

Dat is raar, want in het normale bedrijfsleven zou de NS wegens het leveren van een wanprestatie al lang op straat zijn gezet.
De fout ligt niet bij explotatie kant maar bij de ontwerp boutoezicht kant, ja indien ze beloven om met bestaand materiaal te gaan werken of bestellen mogen ze van mij een tweede kans krijgen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 22:23:42 #61
Maffe Fries
pi_127303562
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:18 schreef icloud het volgende:

[..]

De fout ligt niet bij explotatie kant maar bij de ontwerp boutoezicht kant, ja indien ze beloven om met bestaand materiaal te gaan werken of bestellen mogen ze van mij een tweede kans krijgen.
ik denk er dus compleet anders over. Ze hebben genoeg tijd gekregen om hun fouten te herstellen en de houding van de NS of haar dochtermaatschappij Hispeed getuigen niet van het serieus nemen van de reiziger.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 22:26:09 #62
146033 ReisT
pi_127303673
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:11 schreef Doc__Zenith het volgende:
De NS heeft zich sowieso te duur ingeschreven, maar welke fout zit er in de aanbesteding en in hoeverre was dit te verhelpen?
De fout lijkt me vrij simpel te verklaren: doordat NS te veel betaalt voor de concessie moest er wel beknibbeld worden op materieel en is dus vooral gekeken naar de prijs.

De keus voor 250 km/h is ook niet handig geweest, er zijn niet veel fabrikanten die dat soort treinen maken. Bij iets langzamer (220) of juist sneller (300) was er meer keus geweest.
Alleen 220 vond men te langzaam en 300 was te duur.
pi_127303734
De ns wilde ook 220 maar werd verrast door een laat besluit van het ministerie die 250 wilde.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 22:28:16 #64
146033 ReisT
pi_127303779
De zoveelste fout van het ministerie dus in deze kwestie. Het is niet allemaal de schuld van NS.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 22:30:09 #65
Maffe Fries
pi_127303869
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:28 schreef ReisT het volgende:
De zoveelste fout van het ministerie dus in deze kwestie. Het is niet allemaal de schuld van NS.
oh zeker niet. Er is van alle kanten zo hard gefaald dat het project wel gedoemd was te mislukken.
pi_127304032
Was het niet zo dat de NS 220 wilde maar vervolgens door het ministerie op de vingers is getikt omdat daarmee de rijtijden in de concessie niet haalbaar waren?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 22:34:04 #67
Maffe Fries
pi_127304048
het jammere is dat niemand, behalve de NMBS, het falen echt durft toe te geven en de stekker eruit trekt. Denk dat de partijen bang zijn om dan alle schuld van het falen te krijgen, wat niet zo is.

Daarom wordt er aan gemodderd.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 22:35:30 #68
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127304106
Kortom er zitten volstrekt incapabele debielen op ongeveer ELKE positie. Of het nou Schultz is of Mansveld of Meerstadt of wie dan ook. Met één uitzondering, dat moet gezegd, en dat is toch Berend Brulboei.
pi_127304171
Schultz zit met de shit opgezadeld en an er weinig aan doen
  zaterdag 1 juni 2013 @ 22:38:13 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127304202
En Schultz schuift het gewoon af naar Mansveld. Want dan hoefde zij er niet meer naar om te kijken.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 22:38:34 #71
Maffe Fries
pi_127304220
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Kortom er zitten volstrekt incapabele debielen op ongeveer ELKE positie. Of het nou Schultz is of Mansveld of Meerstadt of wie dan ook. Met één uitzondering, dat moet gezegd, en dat is toch Berend Brulboei.
Ik denk dat ze bang zijn voor het juridisch steekspel wat gaat volgen als de stekker eruit wordt getrokken.

De NMBS zit in een makkelijker positie als de rest van de partijen, omdat de ellende zich eigenlijk alleen op ons grondgebied afspeelt, enkele uitzonderingen daargelaten.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 22:40:37 #72
Maffe Fries
pi_127304289
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:38 schreef greavy het volgende:
En Schultz schuift het gewoon af naar Mansveld. Want dan hoefde zij er niet meer naar om te kijken.
ze heeft Mansveld die portefeuille gegeven omdat ze aanvoelde dat het mis zou gaan. Schultz is niet meer politiek verantwoordelijk voor dit dossier en Mansveld kan uiteindelijk geslachtofferd worden. Dan is wat de overheid betreft voor een redelijk deel case closed, terwijl de problemen dan nog verre van opgelost zijn.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 22:43:08 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127304386
Eigen hachje redden en er een ander mee opzadelen :r
pi_127304415
Daar gaat schultz helemaal niet over.
pi_127304440
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:43 schreef greavy het volgende:
Eigen hachje redden en er een ander mee opzadelen :r
Welkom in de grote mensen wereld. Ik sta er niet eens meer van te kijken. Gebeurt namelijk overal.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 22:46:17 #76
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127304482
Is Aad Veenman de persoon die met AnsaldoBreda in zee is gegaan?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 22:47:16 #77
Maffe Fries
pi_127304525
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:44 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Welkom in de grote mensen wereld. Ik sta er niet eens meer van te kijken. Gebeurt namelijk overal.
precies. Degene die op dat moment verantwoordelijk is wordt geslachtofferd, terwijl mensen die de puinhopen gemaakt hebben kunnen blijven zitten. Zo gaat dat nu eenmaal
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:09:02 #78
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127305349
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. Degene die op dat moment verantwoordelijk is wordt geslachtofferd, terwijl mensen die de puinhopen gemaakt hebben kunnen blijven zitten. Zo gaat dat nu eenmaal
Ja. Fact of life. Schouders ophalen en doorlopen.

ZO WORDT HET NOOIT WAT :(
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:14:58 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127305638
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
het jammere is dat niemand, behalve de NMBS, het falen echt durft toe te geven en de stekker eruit trekt. Denk dat de partijen bang zijn om dan alle schuld van het falen te krijgen, wat niet zo is.

Daarom wordt er aan gemodderd.
Iedereen in Nederland zit met elkaar opgescheept. NS wijst naar de overheid ('bizarre concessievoorwaarden'), de overheid wijst naar NS ('jullie bod, wat wij al in onze budgetten tot na 2025 hebben ingecalculeerd'), NS wijst naar AnsaldoBreda ('brakke treinen') en AnsaldoBreda wijst weer naar ProRail ('brakke infra'), die op zijn beurt weer terugwijst naar AnsaldoBreda ('nee, jullie treinen zijn brak!').

Niemand kan echt iets ondernemen zonder dat dit 'm de kop kost. De enige partij die weinig te verliezen heeft is de NMBS, zij hebben nog geen treinen afgenomen, hebben goede bankgaranties, en zelfs zonder hogesnelheidstreinen kunnen ze nog goede verbindingen aanbieden met Nederland. Nu NMBS het Fyra-project heeft opgeblazen kan NS eigenlijk weinig anders doen dan volgen, maar zal dit ook voor NS (Hispeed) en I&M gevolgen hebben.

In mijn ogen is dat ook terecht: alle partijen hebben fouten gemaakt, en wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten. Als de begroting van I&M hierdoor niet meer klopt zal I&M dat op een andere manier moeten oplossen. Bijvoorbeeld door projecten te schrappen zoals de Blankenburgtunnel (1 miljard euro), ombouw van de Zuidas (1,4 miljard) of Programma Hoogfrequent Spoor. Het mag niet ten koste gaan van het laatste jaren toch al zwaar afgeknepen OV.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 23:31:00 #80
Maffe Fries
pi_127306313
schrap de Blankenburgtunnel maar. Nutteloos en omstreden project
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:33:13 #81
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127306414
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
Of verbreding A27 bij Utrecht, wordt nu nog MKB-analyse over uitgevoerd, is nog niets definitief over beslist. Ook een miljardenbesparing en is heel Utrecht ook blij
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:33:18 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127306421
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
Geldt in mijn ogen ook voor PHS.
pi_127306456
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

Iedereen in Nederland zit met elkaar opgescheept. NS wijst naar de overheid ('bizarre concessievoorwaarden'), de overheid wijst naar NS ('jullie bod, wat wij al in onze budgetten tot na 2025 hebben ingecalculeerd'), NS wijst naar AnsaldoBreda ('brakke treinen') en AnsaldoBreda wijst weer naar ProRail ('brakke infra'), die op zijn beurt weer terugwijst naar AnsaldoBreda ('nee, jullie treinen zijn brak!').

Niemand kan echt iets ondernemen zonder dat dit 'm de kop kost. De enige partij die weinig te verliezen heeft is de NMBS, zij hebben nog geen treinen afgenomen, hebben goede bankgaranties, en zelfs zonder hogesnelheidstreinen kunnen ze nog goede verbindingen aanbieden met Nederland. Nu NMBS het Fyra-project heeft opgeblazen kan NS eigenlijk weinig anders doen dan volgen, maar zal dit ook voor NS (Hispeed) en I&M gevolgen hebben.

In mijn ogen is dat ook terecht: alle partijen hebben fouten gemaakt, en wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten. Als de begroting van I&M hierdoor niet meer klopt zal I&M dat op een andere manier moeten oplossen. Bijvoorbeeld door projecten te schrappen zoals de Blankenburgtunnel (1 miljard euro), ombouw van de Zuidas (1,4 miljard) of Programma Hoogfrequent Spoor. Het mag niet ten koste gaan van het laatste jaren toch al zwaar afgeknepen OV.
Exact, dat! Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren met de al aanwezige treinstellen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 23:34:33 #84
Maffe Fries
pi_127306474
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:33 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Of verbreding A27 bij Utrecht, wordt nu nog MKB-analyse over uitgevoerd, is nog niets definitief over beslist. Ook een miljardenbesparing en is heel Utrecht ook blij
uhuh. Verbreding op precies de verkeerde plaats.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:40:45 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127306827
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:34 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

Exact, dat! Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren met de al aanwezige treinstellen.
Het is mogelijk dat NS besluit om toch door te gaan met de V250, in dat geval zullen ze aangepast moeten worden. Het ombouwen duurt volgens Mott MacDonald en NMBS zo'n 17 tot 24 maanden (mits AB meewerkt) en daarna mag je het hele typetoelatingscircus weer door. Dat betekent dat je over zo'n 3,5 jaar eindelijk weer inzetbare treinen hebt. Je hebt ook nog eens te maken met publieke opinie, politieke invloed, en een zeer slecht imago.

Ik denk daarom eigenlijk niet dat NS nog doorgaat met de V250. Het contract opblazen en de treinen terugsturen is een logischere optie dan nog eens 3,5 jaar vertraging toevoegen aan treinen die al met 5 jaar vertraging werden geleverd.

Ook na afname kun je nog een rechtszaak aanspannen wegens een ondeugdelijk product, het rapport van Mott McDonald is daar een hele goede onderbouwing voor. Van NS hoeft niet verwacht te worden dat zij het bouwen van een HST tot in de puntjes beheersen, daarom besteden ze dat juist uit aan AnsaldoBreda.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:42:29 #86
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127306910
Ik hoop van harte dat je gelijk hebt, James.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 23:48:48 #87
Maffe Fries
pi_127307211
Het is te hopen dat de marketingmensen niet het hoogste woord hebben, maar dat de mensen op basis van de technische kennis en vooral boerenverstand de knoop door gaan hakken.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:49:11 #88
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127307232
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

uhuh. Verbreding op precies de verkeerde plaats.
Helaas is de autolobby machtiger dan treehuggers en treinfetisjisten :( .
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:50:13 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127307289
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:48 schreef Peterselieman het volgende:
Het is te hopen dat de marketingmensen niet het hoogste woord hebben, maar dat de mensen op basis van de technische kennis en vooral boerenverstand de knoop door gaan hakken.
Tja, wat denk je zelf?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 23:53:06 #90
Maffe Fries
pi_127307448
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tja, wat denk je zelf?
ik sprak mijn (waarschijnlijk tevergeefse) hoop uit
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:54:21 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127307522
Idd. Ik ga een luier verschonen, toedels.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:54:40 #92
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127307536
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:49 schreef bork het volgende:

[..]

Helaas is de autolobby machtiger dan treehuggers en treinfetisjisten :( .
Daar moeten we wat aan doen! Leve de treehuggers en treinfetisjisten! :D

quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik sprak mijn (waarschijnlijk tevergeefse) hoop uit
Lijkt inderdaad wel alsof marketing een steeds grotere rol speelt, in alle sectoren overigens.. :/
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:56:27 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127307646
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:54 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Lijkt inderdaad wel alsof marketing een steeds grotere rol speelt, in alle sectoren overigens.. :/
Het doel van de treindienst over de HSL is niet het vervoeren van mensen, maar het maken van winst. Zo lang techneuten niet kunnen uitleggen waarom zij het geld wèl waard zijn, winnen marketeers.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_127307676
Kan iemand mij vertellen waarom er wegwerkzaamheden zijn op het spoor tussen Zandvoort en Haarlem?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:57:11 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127307687
Helaas zijn techneuten integere, oprechte (etc) mensen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:57:37 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127307719
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:56 schreef b2py het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom er wegwerkzaamheden zijn op het spoor tussen Zandvoort en Haarlem?
Overweg?
Spoorweg?
Wegisweg?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juni 2013 @ 23:59:16 #97
Maffe Fries
pi_127307804
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:54 schreef KnightSolaire het volgende:
niet alleen de gebakken lucht, maar ook de communicatiedeskundigen, managers en de juristen hebben zich in de laatste vijftien jaar zich overal naar flink binnen gewurmd.
  zondag 2 juni 2013 @ 00:01:25 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127307920
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:54 schreef Duvel het volgende:
Idd. Ik ga een luier verschonen, toedels.
vrouwen poepe niet toch? :?
pi_127308270
Malleveel foto's van de spoortunnel Delft vandaag op de spoorzone-delft twitter: https://twitter.com/spoorzonedelft

Redactie Frontpage / Sport zondag 2 juni 2013 @ 00:25:49 #100
Maffe Fries
pi_127309092
Grappig om te zien dat de treinen op spoor 1 op Utrecht Centraal deels gaan stoppen onder het nieuwe plein dat het stationsgebouw met de rest van de stad verbindt.

http://www.skyscrapercity(...)3852222&postcount=15
pi_127309263
Staat dat artikel over de uilskuikens alleen in het RD of ook in een echte krant? Ik mag van het RD namelijk zelfs op zaterdagavond (goed, even na twaalven maar net uit m'n werk) hun krantje al niet lezen.
  zondag 2 juni 2013 @ 00:58:54 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127310505
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 00:29 schreef eti het volgende:
Staat dat artikel over de uilskuikens alleen in het RD of ook in een echte krant? Ik mag van het RD namelijk zelfs op zaterdagavond (goed, even na twaalven maar net uit m'n werk) hun krantje al niet lezen.
Neen. Dit is de Dag des Heeren. Maandagochtend weer. Nou ja, misschien vanaf half tien of zo.
pi_127310874
quote:

[..]

Dat project op de Zuidas is hopelijk het retard dat geschrapt wordt. De hele Zuidas blijft tot nu toe ver achter bij war gehoopt wordt en die hele tunnel die ze daar willen is een megalomaan project zonder werkelijke voordelen.

Betreft de A27 is het afwachten welke impact de vernieuwing van de A28 heeft.
  zondag 2 juni 2013 @ 01:16:14 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127311078
quote:
Als de begroting van I&M hierdoor niet meer klopt zal I&M dat op een andere manier moeten oplossen. Bijvoorbeeld door projecten te schrappen zoals de Blankenburgtunnel (1 miljard euro), ombouw van de Zuidas (1,4 miljard) of Programma Hoogfrequent Spoor. Het mag niet ten koste gaan van het laatste jaren toch al zwaar afgeknepen OV.
Tsja, het moet uit de lengte of uit de breedte. Uiteindelijk draait de belastingbetaler er voor op. Wat dat betreft kunnen we het beste gewoon de tijd nemen om eens goed te bepalen wie we hier het hardste voor gaan straffen, met z'n allen.
  zondag 2 juni 2013 @ 01:30:28 #105
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127311530
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 00:29 schreef eti het volgende:
Zelfs bij het RD zijn er journalisten die over de rug van hun eindredacteur wat geld binnen harken en de randjes er van aflopen :(
  zondag 2 juni 2013 @ 04:39:35 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127313916

Awww :*
  zondag 2 juni 2013 @ 06:43:00 #107
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_127314203
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 04:39 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Je kan er 2 gezichtjes in zien... :@
  zondag 2 juni 2013 @ 09:45:29 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127314921
quote:
[ afbeelding ]

;(
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 juni 2013 @ 09:48:33 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127314944
quote:
10s.gif Op zondag 2 juni 2013 00:25 schreef Peterselieman het volgende:
Grappig om te zien dat de treinen op spoor 1 op Utrecht Centraal deels gaan stoppen onder het nieuwe plein dat het stationsgebouw met de rest van de stad verbindt.

http://www.skyscrapercity(...)3852222&postcount=15
Dafoq? Ik kom een paar dagen niet in Utrecht en gelijk verandert er heel veel! ;(
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 juni 2013 @ 10:29:51 #110
256146 b2py
Beton!
pi_127315382
quote:
[ afbeelding ]

:D
Geniaal.
pi_127315704
quote:
Ik mis nog de kamer die naar I&M wijst ('jullie hadden moeten weten dat dat een onhaalbaar bod was, waarom hebben jullie het geaccepteerd?'), maar verder wel een mooi plaatje van het zwartepieten, ja :D.
  zondag 2 juni 2013 @ 11:02:48 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127315871
pi_127315983
quote:
2s.gif Op zondag 2 juni 2013 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 2 juni 2013 @ 11:34:38 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127316372
Was weer een bende op het spoor.

Omdat er een beladen ertstrein van DBS omgeleid werd via Utrecht-Eindhoven-Venlo ivm vele werkzaamheden, had ik in Utrecht +9 te pakken, want werd in een niet-bestaand pad gepusht.
Te Utrecht werd vervolgens de kalk-/staaltrein nog eens op spoor 9 en gedeeltelijk in de wissels stilgehouden. Veel vertragingen tot gevolg.

En om het af te maken kreeg de IC van 10:08 naar Maastricht +13, ICE rg Frankfurt via Den Bosch-Eindhoven +11, IC Heerlen +16 door drie goederentreinen die in de weg zaten tussen Utrecht en Den Bosch.
In Geldermalsen ging er 1 aan de kant, maar de andere 2 bleven voor de IC(E)'s
pi_127316448

Dag van de Bouw Nijverdal
Gisteren even een foto gemaakt van de combi tunnel in Nijverdal
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 juni 2013 @ 11:56:57 #116
Maffe Fries
pi_127316772
quote:
2s.gif Op zondag 2 juni 2013 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
  zondag 2 juni 2013 @ 12:16:00 #117
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127317187
En terug vanaf Beukenlaan naar Den Bosch bij Best al +3 en bij Boxtel +9, weer 2 goederentreintjes voorrang gekregen. Bij Boxtel werden we aan de kant gezet om 3(!) treinen(ook 1 IC) voorbij te laten rg Den Bosch (ik zit in de stoptrein)
pi_127317579
:o De (handmatige) omroepmevrouw snapt het nog niet helemaal: roept om dat de vertraagde Pimpel naar Schiphol rijdt. Gelukkig een minuut later gevolgd door haar computergestuurde collega die wel weet dat Amsterdam Centraal de eindbestemming is :P
  zondag 2 juni 2013 @ 12:42:33 #119
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
  zondag 2 juni 2013 @ 12:56:25 #120
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127318113
  zondag 2 juni 2013 @ 13:14:06 #121
256146 b2py
Beton!
pi_127318547
Die mag in de OP van mij, wat een geniale sketch.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 juni 2013 @ 13:18:37 #122
Maffe Fries
pi_127318689
  zondag 2 juni 2013 @ 13:19:38 #123
256146 b2py
Beton!
pi_127318717
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:11 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ik kan al niet meer bijhouden wat er allemaal is misgegaan met die HSL-Z, maar hoe zit die aanbesteding van het materieel hier in? De NS heeft zich sowieso te duur ingeschreven, maar welke fout zit er in de aanbesteding en in hoeverre was dit te verhelpen?

Daarnaast kan je overal wel wat van zeggen, als die Fyra wel fatsoenlijk had gereden dan hadden we de Benelux waarschijnlijk helemaal nooit teruggezien.
Ergens in deze reeks zit een zeer uitgebreide en complete post van James over de HSL-zuid. Ik zou die even ergens opzoeken.
pi_127318727
Eindelijk iets dat niet naar Brussel gaat :o
  zondag 2 juni 2013 @ 13:20:52 #125
256146 b2py
Beton!
pi_127318754
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:32 schreef icloud het volgende:
Onzin, ze rijden al jaren ICE en Thalys treinen, ook de Pimpel kan je er onder scharen. Ervaring en kennis genoeg.
pi_127318797
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Onzin, ze rijden al jaren ICE en Thalys treinen, ook de Pimpel kan je er onder scharen. Ervaring en kennis genoeg.
Thalys is van SNCF, NMBS en DB :? Pimpel is onder NS een gewone binnenlandse IC.
  zondag 2 juni 2013 @ 13:24:32 #127
256146 b2py
Beton!
pi_127318846
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:22 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Thalys is van SNCF, NMBS en DB :? Pimpel is onder NS een gewone binnenlandse IC.
En ze rijden in het binnenland allemaal onder attest van NSHispeed. Die mensen daar zijn echt niet gek hoor..
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 juni 2013 @ 13:35:15 #128
Maffe Fries
pi_127319106
quote:

[..]

die ervaring is vooral van de laatste jaren. Die treinen rijden nog maar relatief kort over het Nederlandse spoor. Vroeger waren het meer de getrokken internationale treinen, zoals de EuroCity's, etc.

In het Fyra-dossier zijn door alle partijen zoveel fouten gemaakt, vooral door gebrek aan kennis, overschatting en een brevet aan onvermogen. Het is dan ook tijd om de stekker uit dit project te trekken en het op een andere manier te doen, want op deze manier gaat het nooit werken.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 2 juni 2013 @ 13:39:24 #129
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  zondag 2 juni 2013 @ 13:44:58 #130
256146 b2py
Beton!
pi_127319396
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die ervaring is vooral van de laatste jaren. Die treinen rijden nog maar relatief kort over het Nederlandse spoor. Vroeger waren het meer de getrokken internationale treinen, zoals de EuroCity's, etc.

In het Fyra-dossier zijn door alle partijen zoveel fouten gemaakt, vooral door gebrek aan kennis, overschatting en een brevet aan onvermogen. Het is dan ook tijd om de stekker uit dit project te trekken en het op een andere manier te doen, want op deze manier gaat het nooit werken.
Thalys rijdt al sinds 1996, en ik kan zo gauw de indienstname van de ICE naar Amsterdam niet vinden.
pi_127319770
quote:

[..]

Dat zeg ik toch, we zijn het eens.

Ik vind trouwens meewerken aan een item waarin de v160 word gepresenteerd als de kapotte fyra nogal sneu.
pi_127319777
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Thalys rijdt al sinds 1996, en ik kan zo gauw de indienstname van de ICE naar Amsterdam niet vinden.
Sinds 2001. Hoe dan ook zit er wel een verschil tussen het begeleiden van treindiensten van een ander en het laten rijden van je eigen trein. Als je dat eerste verneukt krijg je namelijk een uitbrander en bij dat laatste een aai over de bol.

'k Bedoel, ook de maand dat V250 wel reed, bleek dat NSH totaal geen idee had van de reizigerswens. Wel verplicht moeten reserveren maar niet eens kunnen kiezen waar je zit. Tweetallen 'naast elkaar' plaatsten met een gangpad ertussen, 't was te sneu voor woorden.
  zondag 2 juni 2013 @ 13:59:38 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127319792
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:16 schreef greavy het volgende:
En terug vanaf Beukenlaan naar Den Bosch bij Best al +3 en bij Boxtel +9, weer 2 goederentreintjes voorrang gekregen. Bij Boxtel werden we aan de kant gezet om 3(!) treinen(ook 1 IC) voorbij te laten rg Den Bosch (ik zit in de stoptrein)
Koop een dagboek. :)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_127319810
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Sinds 2001. Hoe dan ook zit er wel een verschil tussen het begeleiden van treindiensten van een ander en het laten rijden van je eigen trein. Als je dat eerste verneukt krijg je namelijk een uitbrander en bij dat laatste een aai over de bol.

'k Bedoel, ook de maand dat V250 wel reed, bleek dat NSH totaal geen idee had van de reizigerswens. Wel verplicht moeten reserveren maar niet eens kunnen kiezen waar je zit. Tweetallen 'naast elkaar' plaatsten met een gangpad ertussen, 't was te sneu voor woorden.
Reserveringsplicht is logisch, of wil jij mensen achterlaten en doodleuk zeggen pak de volgende maar?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 juni 2013 @ 14:01:17 #135
Maffe Fries
pi_127319826
quote:

[..]

precies. Er is zo ongeveer niets goed gegaan. Is wel een knappe prestatie om dat voor elkaar te krijgen :P
pi_127319882
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:00 schreef icloud het volgende:

[..]

Reserveringsplicht is logisch, of wil jij mensen achterlaten en doodleuk zeggen pak de volgende maar?
De trein was amper een kwart gevuld. Als het zo logisch is, waarom heeft DB het dan niet voor hun ICE's?
  zondag 2 juni 2013 @ 14:03:48 #137
256146 b2py
Beton!
pi_127319895
quote:

[..]

Ze hadden dus al >5 jaar ervaring toen het op de aanbesteding van de Fyra treinstellen aan kwam. Verder is de NMBS er ook onderdeel van geweest en die heeft dan volgens jou wel meer ervaring omdat de TGV al wat langer in Brussel komt.
pi_127319975
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:03 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De trein was amper een kwart gevuld. Als het zo logisch is, waarom heeft DB het dan niet voor hun ICE's?
Omdat de ice in nederland niet over de hsl rijd en dus geen extra eisen heeft.
pi_127320002
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:06 schreef icloud het volgende:

[..]

Omdat de ice in nederland niet over de hsl rijd en dus geen extra eisen heeft.
DB heeft ook geen reserveringsplicht voor zowel internationale als binnenlandse ICEs over hogesnelheidsspoor.
pi_127320022
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:07 schreef Ireyon het volgende:

[..]

DB heeft ook geen reserveringsplicht voor zowel internationale als binnenlandse ICEs over hogesnelheidsspoor.
Dat is duitsland andere regels, hier is afgesproken dat niemand mag staan in de fyra op de hsl, dus reserveringsplicht.
pi_127320042
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Verder is de NMBS er ook onderdeel van geweest en die heeft dan volgens jou wel meer ervaring omdat de TGV al wat langer in Brussel komt.
Nee, niet "volgens mij". De NMBS heeft meer ervaring, punt. Mind you dat er in België probleemloos een hogesnelheidstrein tussen Brussel en Luik rijdt als doodnormale, toeslagvrije IC.
pi_127320091
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:08 schreef icloud het volgende:

[..]

Dat is duitsland andere regels, hier is afgesproken dat niemand mag staan in de fyra op de hsl, dus reserveringsplicht.
Waarom zou je dan niet tot 1 minuut voor vertrek nog een kaartje mogen kopen voor een Fyra die amper een kwart gevuld was?
pi_127320149
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:10 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Waarom zou je dan niet tot 1 minuut voor vertrek nog een kaartje mogen kopen voor een Fyra die amper een kwart gevuld was?
Omdat de protocollen en regels zijn gemaakt voor het begin van de dienst, toen wist nog niemand dat de fyra zo slecht gevuld zou zijn.

Alle regels, afspraken en protocollen zijn gemaakt op basis van de geschatte vervoerswaarde die vele malen hoger lag dan die kwart.
pi_127320218
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:12 schreef icloud het volgende:

[..]

Omdat de protocollen en regels zijn gemaakt voor het begin van de dienst, toen wist nog niemand dat de fyra zo slecht gevuld zou zijn.

Alle regels, afspraken en protocollen zijn gemaakt op basis van de geschatte vervoerswaarde die vele malen hoger lag dan die kwart.
Een mooi voorbeeld dat NSH geen idee had van de reizigerswens dus. Weer terug bij af, mijn punt bevestigd, mooi :s) .
pi_127320251
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Een mooi voorbeeld dat NSH geen idee had van de reizigerswens dus. Weer terug bij af, mijn punt bevestigd, mooi :s) .
nee met die reizigersaantallen was reserveren noodzakelijk.
  zondag 2 juni 2013 @ 14:21:10 #146
146033 ReisT
pi_127320414
In Duitsland hebben ze die reizigersaantallen dus echt, maar nog altijd zonder reserveringsplicht.

Ook gek: NSH had de meeste reizigers verwacht tussen Amsterdam en Rotterdam en daar is juist geen reserveringsplicht.
  zondag 2 juni 2013 @ 14:22:05 #147
146033 ReisT
pi_127320432
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:08 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De NMBS heeft meer ervaring, punt. Mind you dat er in België probleemloos een hogesnelheidstrein tussen Brussel en Luik rijdt als doodnormale, toeslagvrije IC.
Dat is precies het soort treinen dat hier in Nederland zou moeten rijden, maar... dat is dus geen hogesnelheidstrein!
Je kan hooguit zeggen dat de NMBS meer ervaring heeft met het laten rijden van doodnormale IC's over de hogensnelheidslijn.
pi_127320475
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:22 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat is precies het soort treinen dat hier in Nederland zou moeten rijden, maar... dat is dus geen hogesnelheidstrein!
Je kan hooguit zeggen dat de NMBS meer ervaring heeft met het laten rijden van doodnormale IC's over de hogensnelheidslijn.
Misschien niet officiëel qua terminologie maar toch..
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 juni 2013 @ 14:23:43 #149
Maffe Fries
pi_127320479
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:12 schreef icloud het volgende:

[..]

mja, die waren gebaseerd op een aantal kernzaken die gewoon niet waargemaakt konden worden.

- zelfde frequentie als de oude Benelux
- betrouwbaar en snel materieel
quote:

[..]

precies. Er waren daar veel marketeers aan het roer die dingen veel mooier voorspiegelden dan ze zijn. Fyra moest een hip merk worden met nieuwe hippe, eigentijdse treinen, alleen hebben de marketeers gerekend buiten de techniek van de treinen.

Daarnaast hebben ze zich totaal niet verdiept in het prijsbeleid en wat de wensen van de klanten zouden zijn. Ze wilden een concurrent voor de Thalys worden, maar daar ligt slechts een klein deel van het publiek dat de oude Benelux trok.

Daar komt natuurlijk nog bij dat er een veel te dure inschrijving was die op een of andere manier terugverdiend moest worden.

Nu ik er zo over nadenk zie ik eigenlijk ook wel veel parallellen tussen NSH en de supermarkt Konmar die een concurrent van Albert Heijn moest worden.
pi_127320535
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:21 schreef ReisT het volgende:
In Duitsland hebben ze die reizigersaantallen dus echt, maar nog altijd zonder reserveringsplicht.

Ook gek: NSH had de meeste reizigers verwacht tussen Amsterdam en Rotterdam en daar is juist geen reserveringsplicht.
De db heeft nooit 100% zitplaatsgarantie beloofd in hun concessie, de ns heeft dit wel gedaan voor de internationale(!) verbinding.
  zondag 2 juni 2013 @ 14:40:27 #151
256146 b2py
Beton!
pi_127320964
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, die waren gebaseerd op een aantal kernzaken die gewoon niet waargemaakt konden worden.

- zelfde frequentie als de oude Benelux
- betrouwbaar en snel materieel
Op papier is lastig oordelen over deze twee zaken. Toen de prognoses over frequenties en reizigersaantallen werden gemaakt was er nog niks bekend over materieel en aanbesteding.
quote:
[..]

precies. Er waren daar veel marketeers aan het roer die dingen veel mooier voorspiegelden dan ze zijn. Fyra moest een hip merk worden met nieuwe hippe, eigentijdse treinen, alleen hebben de marketeers gerekend buiten de techniek van de treinen.

Daarnaast hebben ze zich totaal niet verdiept in het prijsbeleid en wat de wensen van de klanten zouden zijn. Ze wilden een concurrent voor de Thalys worden, maar daar ligt slechts een klein deel van het publiek dat de oude Benelux trok.

Daar komt natuurlijk nog bij dat er een veel te dure inschrijving was die op een of andere manier terugverdiend moest worden.

Nu ik er zo over nadenk zie ik eigenlijk ook wel veel parallellen tussen NSH en de supermarkt Konmar die een concurrent van Albert Heijn moest worden.
Wat betreft concurrent van de Thalys heb je zeker gelijk. Ik durf wel te stellen dat >90% van de consumentenreizigers die met Thalys naar het zuiden gaat Brussel passeert en in Parijs uitstapt.
  zondag 2 juni 2013 @ 14:42:04 #152
146033 ReisT
pi_127321001
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:25 schreef icloud het volgende:

[..]

De db heeft nooit 100% zitplaatsgarantie beloofd in hun concessie, de ns heeft dit wel gedaan voor de internationale(!) verbinding.
De vraag is dus waarom NS dat afgesproken heeft.
Antwoord: ze wisten blijkbaar niet waar ze mee bezig waren.

Maar ook met reserveringsplicht is dat geen goede reden waarom je niet 1 minuut voor vertrek nog een kaartje zou kunnen kopen.

(DB hoeft natuurlijk niets te beloven omdat de ICE niet onder een concessie valt)
  zondag 2 juni 2013 @ 14:43:42 #153
256146 b2py
Beton!
pi_127321050
Zitplaatsgarantie zonder verplichte reservering is niet uit te voeren, of zit hier een zeer intelligent persoon die daar wel een oplossing voor heeft?
  zondag 2 juni 2013 @ 14:49:55 #154
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127321250
Altijd met een gigantische overcapaciteit rijden.
  zondag 2 juni 2013 @ 15:01:27 #155
256146 b2py
Beton!
pi_127321582
Nee, dat is verstandig in de huidige economische tijden. Ik had intelligente antwoorden verwacht.
  zondag 2 juni 2013 @ 15:07:39 #156
146033 ReisT
pi_127321771
De simpele oplossing: geen zitplaatsgarantie beloven.
  zondag 2 juni 2013 @ 15:08:49 #157
256146 b2py
Beton!
pi_127321809
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:07 schreef ReisT het volgende:
De simpele oplossing: geen zitplaatsgarantie beloven.
Kom je bij het volgende probleem, ga je dan accepteren dat er staanplaatsen zijn in een HST? Daar zie ik ILenT niet voor aan eerlijk gezegd.
  zondag 2 juni 2013 @ 15:21:02 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127322169
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:43 schreef b2py het volgende:
Zitplaatsgarantie zonder verplichte reservering is niet uit te voeren, of zit hier een zeer intelligent persoon die daar wel een oplossing voor heeft?
Flexibeler om kunnen gaan met het materieel. Kortere treinen tijdens daluren, lange treinen tijdens de spitsen.
  zondag 2 juni 2013 @ 15:23:18 #159
256146 b2py
Beton!
pi_127322231
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Flexibeler om kunnen gaan met het materieel. Kortere treinen tijdens daluren, lange treinen tijdens de spitsen.
Of met rijtuigen schuiven of zeer korte HST's die je tot langere kunt combineren.
  zondag 2 juni 2013 @ 15:34:03 #160
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127322563
quote:

[..]

_O_
  zondag 2 juni 2013 @ 15:38:32 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127322729
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Of met rijtuigen schuiven of zeer korte HST's die je tot langere kunt combineren.
Dat laatste dus :Y
  zondag 2 juni 2013 @ 16:04:42 #162
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_127323590
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 2 juni 2013 @ 16:15:09 #163
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_127323914
En wat die Fyra betreft: daar hebben de overheid, NSH , inspectie en AnsaldoAthene natuurlijk allemaal gigantisch in geblunderd. Tineke Tolpoort die zichzelf al schathemeltjerijk waande met het absurde bedrag wat NSH voor de concessie neer wilde leggen, NSH die echt zo dom was om dat te willen betalen. Vervolgens een treinbouwer (voor zover je Ansaldo zo mag noemen) uitkiezen die al bewezen heeft een kwaliteit te leveren waar ze zich in 530 v. Chr. nog zouden moeten schamen en de Inspectie die dat hok durft toe te laten.

Fout op fout, blunder op blunder en dat allemaal voor het geld. Geld wat allang verdiend had moeten worden. Maar de geldzucht op de korte termijn won het van het verstand op de lange termijn en daarom zitten we nu met het duurste schroot wat we hebben en met een nog groter begrotingstekort.

De enige manier om die lelijke stofzuigers te laten rijden is ze tot op het casco te strippen en dan helemaal opnieuw op te bouwen. Anders blijf je doormodderen.

Daarbij moet je dat niet willen want je bent zo weer 4 jaar verder en dan hebben we treinen van een jaar of 8/9 oud die we als nieuw presenteren. :')
  zondag 2 juni 2013 @ 17:23:43 #164
256146 b2py
Beton!
pi_127326155
We kunnen ook alle Fyra's aan elkaar zetten en de langste reizigerstrein maken :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 juni 2013 @ 17:47:37 #165
Maffe Fries
pi_127326900
Voor de liefhebbers: Plan T 526 schijnt morgen naar de sloper te gaan

http://somda.nl/forum/12856/p452872/Ontwikkelingen+mat.+%2764/
  zondag 2 juni 2013 @ 17:51:32 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127327023
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Kom je bij het volgende probleem, ga je dan accepteren dat er staanplaatsen zijn in een HST? Daar zie ik ILenT niet voor aan eerlijk gezegd.
Wat die allemaal niet klakkeloos accepteren.. Lamenielache zeg :D
  zondag 2 juni 2013 @ 17:53:00 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127327083
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 17:47 schreef Peterselieman het volgende:

Dat zuigt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 juni 2013 @ 17:53:18 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127327093
quote:

De laatste of?
  zondag 2 juni 2013 @ 17:53:51 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127327111
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De laatste of?
De laatste ja, o.a. gebruikt bij oefeningen op de Hanzelijn.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 juni 2013 @ 17:54:43 #170
Maffe Fries
pi_127327149
quote:

[..]

De laatste of?
er is volgens mij nog een helft van T'tje 522 over. Heeft destijds in Wildenrath gestaan vanwege proeven rond de stoorstromen.
  zondag 2 juni 2013 @ 18:03:41 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127327456
quote:

[..]

De laatste of?
Ja. En twee ukkies van een jaartje of 12 gingen proberen de 526 nog te redden. :')
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 juni 2013 @ 18:04:22 #172
Maffe Fries
pi_127327475
nog wat technisch leesvoer voor de liefhebber: http://alexandria.tue.nl/extra1/afstversl/E/400977.pdf

Dit gaat dus over stoorstromen die bij de draaistroommotoren op kunnen treden, zoals deze in de treinen gemonteerd zaten. Onderzoek is gedaan bij Holec, de leverancier van de motoren van de eerste generatie VIRMs en volgens mij ook de SM'90
  zondag 2 juni 2013 @ 18:13:22 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127327730
  zondag 2 juni 2013 @ 18:23:42 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127328022
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
nog wat technisch leesvoer voor de liefhebber: http://alexandria.tue.nl/extra1/afstversl/E/400977.pdf

Dit gaat dus over stoorstromen die bij de draaistroommotoren op kunnen treden, zoals deze in de treinen gemonteerd zaten. Onderzoek is gedaan bij Holec, de leverancier van de motoren van de eerste generatie VIRMs en volgens mij ook de SM'90
Ha, mijn vakgebied! Ff opslaan!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 juni 2013 @ 18:27:52 #175
256146 b2py
Beton!
pi_127328123
quote:

Laten we een stichting oprichten die hem gaat behouden. OFzo!
  zondag 2 juni 2013 @ 18:31:47 #176
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127328205
Gratis af te halen in Zwijndrecht:
Omdat ik niks met modelspoor doe, maar destijds veel verzamelingsobjecten heb verworven, doe ik deze allemaal van de hand in één pakket.

Het betreffen:
*Eisenbahnmagazin Modellbahn (Duits), uitgave 7&11 1973, 1&4 1974, 6&8&10 1977, jaargang 1978 compleet, 9&12 1979, 2&4 1980
• Digital Plus, Catalogus 1997/1998
• B-Models, catalogus 2009
• ViTrains H0, Catalogus 2009
• Faller, Dioramenbau leicht gemacht - 843 (Duits)
• Hobby Trade H0, 2010
• ClubNews Märklin Insider, uitgave 5 - 2003 en 2 - 2004
• Modelspoor Magazine, Januari 2008, September 2001 en Oktober 2001
• Märklin Magazin, Sonderausgabe Digital-Special
• Van Biervliet, Belgische Diesels HLD60-61
• Roco N/H0, Nederlands mat. 1999/2000
• Modelkroniek, nr. 0/juli 1989, nr. 4/juli 1991, nr. 5/augustus 1991
• Modelspoorwegen Goed Opgebouwd, deel 6
• Modelbaan Elektrotechniek, deel 2 van Schuyt & Co
• Modelspoorbouw, Baanontwerp-techniek-opbouw van n.s.wiersma

Alles gaat in één keer weg!

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 02-06-2013 18:37:50 ]
pi_127328505
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
En wat die Fyra betreft: daar hebben de overheid, NSH , inspectie en AnsaldoAthene natuurlijk allemaal gigantisch in geblunderd. Tineke Tolpoort die zichzelf al schathemeltjerijk waande met het absurde bedrag wat NSH voor de concessie neer wilde leggen, NSH die echt zo dom was om dat te willen betalen. Vervolgens een treinbouwer (voor zover je Ansaldo zo mag noemen) uitkiezen die al bewezen heeft een kwaliteit te leveren waar ze zich in 530 v. Chr. nog zouden moeten schamen en de Inspectie die dat hok durft toe te laten.

Fout op fout, blunder op blunder en dat allemaal voor het geld. Geld wat allang verdiend had moeten worden. Maar de geldzucht op de korte termijn won het van het verstand op de lange termijn en daarom zitten we nu met het duurste schroot wat we hebben en met een nog groter begrotingstekort.

De enige manier om die lelijke stofzuigers te laten rijden is ze tot op het casco te strippen en dan helemaal opnieuw op te bouwen. Anders blijf je doormodderen.

Daarbij moet je dat niet willen want je bent zo weer 4 jaar verder en dan hebben we treinen van een jaar of 8/9 oud die we als nieuw presenteren. :')
Dat is niet waar, de ns en andere partijen wilde helemaal niet zoveel betalen als reactie daarop heeft tieneke stampvoetend de eerste concessieveiling ingetrokken en een nieuwe uitgeschreven en de ns daarbij gedwongen en beangstigd om absoluut de winnaar te worden.
  zondag 2 juni 2013 @ 18:46:56 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127328539
Het is uiteindelijk de keuze van NS geweest om zo'n absurd hoog bod te doen. Het was 60% hoger dan het bod van nummer 2 (Veolia?). Dat had alarmbellen moeten doen afgaan, niet champagnekurken.
pi_127328614
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 18:46 schreef James1988 het volgende:
Het is uiteindelijk de keuze van NS geweest om zo'n absurd hoog bod te doen. Het was 60% hoger dan het bod van nummer 2 (Veolia?). Dat had alarmbellen moeten doen afgaan, niet champagnekurken.
Tja met de kennis van nu.............

Toendertijd was iedereen dolbij, kon er niks misgaan en was iedereen tevreden met uitzondering van een dorpsgek, wie kon er toen voorspellen dat we zouden belanden in een diepe crisis?

Dat het bod 40% hoger lag, is naar mijn idee vooral de verdiensten van netelenbosch, die heeft de ns gepusht en onder druk gezet.
  zondag 2 juni 2013 @ 18:51:56 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127328666
Daar heb je gelijk in, en NS (onder leiding van topman Hans Huisinga) was zo gek om daarin mee te gaan, omdat NS doodsbang was (en nog altijd is) voor concurrentie.
pi_127328719
Ik denk dat het bedrag in die tijd en die tijdsgeest niet absurd hoog was, natuurlijk veel hoger dan de nummer 2 maar dat hou je bij een geheime veiling.
  zondag 2 juni 2013 @ 18:57:27 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127328846
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 18:53 schreef icloud het volgende:
Ik denk dat het bedrag in die tijd en die tijdsgeest niet absurd hoog was
Zodra het bod binnenkwam gingen bij de ambtenaren van VWS al de alarmbellen af, maar Tineke Tolpoort trok de champagne open en negeerde de waarschuwingen.

Als alle biedingen 100 miljoen euro of minder zijn, en het bod van NS ligt meer dan 40% hoger, dan klopt er iets niet. Of alle concurrenten, inclusief ervaren bedrijven als SNCF, hebben geen flauw idee wat de HSL waard is, of NS overschat de waarde van de HSL gruwelijk.
quote:
natuurlijk veel hoger dan de nummer 2 maar dat hou je bij een geheime veiling.
NS wist donders goed dat ze een onrealistisch bod uitbrachten.
pi_127328902
tuurlijk was het een onrealistisch bod, maar dat was met alles zo, de hele wereld was qua geld opgeblazen, naar mijn idee was de ns geen uitzondering en was het een hoog maar niet absurd hoog bedrag maar wel onrealistisch.

De hele eind jaren 90 en begin jaren 0 waren onrealistisch, huizen in adam die 20 keer per dag van eigenaar veranderde, gezinnen die ik weet niet hoeveel keer gingen verhuizen om de overwaarde te cashen, enorme onrealistische overwaarde op de woningen, bedrijfsvastgoed wat 10 keer zoveel waard was dan de reële waarde, zo bod hoorde bij de tijdsgeest.
  zondag 2 juni 2013 @ 19:00:56 #184
256146 b2py
Beton!
pi_127328948
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 18:59 schreef icloud het volgende:
tuurlijk was het een onrealistisch bod, maar dat was met alles zo, de hele wereld was qua geld opgeblazen, naar mijn idee was de ns geen uitzondering en was het een hoog maar niet absurd hoog bedrag maar wel onrealistisch.
Wat is voor jou het verschil tussen absurd hoog en onrealistisch?
pi_127329193
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:00 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat is voor jou het verschil tussen absurd hoog en onrealistisch?
met de eisen van het ministerie was elke bod onrealitisch en moeilijk winstgevend te krijgen, echter vind ik dat met de eisen van het ministerie in het achterhoofd dat het bod van de ns niet extreem hoog is maar gewoon hoog.

Een hoog bod HOEFT niet onrealistisch te zijn.
Een absurd hoog bod IS onrealistisch

Daarnaast hadden andere partijen het veel gemakkelijker die hoefden geen twee heren te dienen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 juni 2013 @ 19:18:00 #186
Maffe Fries
pi_127329544
Het bod was wel onrealistisch hoog. De bomen leken in die periode weliswaar tot in de hemel te groeien, maar dat betekent niet dat iedereen zijn of haar realiteitszin verloren was.

Sterker nog zowel vanuit de NS zelf als vanuit het ministerie gingen alle alarmbellen destijds al af, alleen Tineke Tolpoort en NS-topman Huizinga hebben toen toch doorgezet, waardoor we nu met de gebakken peren zitten.
  zondag 2 juni 2013 @ 19:41:55 #187
392899 Okuliarnik
Demperloos
pi_127330307
Mooi weer en een melding van een PKPCargoloc was de reden om naar Nieuwerkerk te gaan. Uiteindelijk kwam er wel wat meer...
pi_127330704
quote:
De vervoersbedrijven in Nederland zijn Naamloze Vennootschappen met een Raad van Commissarissen. De leden van de raad worden benoemd door de aandeelhouders. In veel NV ’s is het gebruikelijk om een lid van de Raad van Commissarissen te benoemen op voordracht van de Ondernemingsraad. Ook na de voordracht houden de OR en het op die voordracht benoemde lid contact met elkaar. Daarmee wordt bevorderd dat de Raad van Commissarissen ook kennis neemt van de gevoelens van de werknemers in een bedrijf en rekening houdt met hun belangen.

Er zijn goede argumenten om in de OV-sector naar analogie hiervan te komen tot de benoeming van commissarissen op voordracht van reizigersorganisaties. Directeuren van OV-bedrijven luisteren vaak meer naar de overheid, die de concessie verleent, dan naar de reizigers. In de verhouding overheid-OVbedrijf-reizigers zijn de reizigers de zwakste partij als het gaat om invloed. In theorie staat de reiziger centraal maar dat valt in de praktijk vaak tegen. Bij het afwegen van financiële belangen tegenover reizigersbelangen ontbreekt de stem van de reiziger. De aanwezigheid van een reizigerscommissaris in een Raad van Commissarissen kan er voor zorgen dat het belang van de reiziger mee gewogen wordt. Directies en Raden van Commissarissen worden zich daardoor meer bewust van het belang van de reizigers.

De invoering van een reizigerscommissaris kan zonder wetswijziging nu al gewoon plaatsvinden. Als dat niet vrijwillig gebeurt, is het een mooi onderwerp voor een initiatiefwet vanuit de Tweede Kamer.
Zijn ze nu helemaal gek geworden? een reizigerscommissaris aangewezen door rover bij elk vervoersbedrijf :') :') :') :') kennelijk snappen ze bij rover niet dat het commerciële bedrijven zijn die gewoon knaken moeten verdienen en dat we niet in het communisme leven!!!
  zondag 2 juni 2013 @ 19:54:18 #189
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127330854
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:01 schreef b2py het volgende:
Nee, dat is verstandig in de huidige economische tijden. Ik had intelligente antwoorden verwacht.
Het was een grap ;). 100% zitplaatsgarantie zonder verplichte reservering is niet te doen in mijn ogen. Zelfs niet als je materieel zo optimaal mogelijk inzet; dat is trouwens ook niet altijd te garanderen (storingen waardoor materieel op de verkeerde plaats is, defecten, enzovoort).

Ik ben iig geen voorstanders van een reserveringsplicht, maar een optie daartoe lijkt me prima voor HST-vervoer.
  zondag 2 juni 2013 @ 20:00:59 #190
311816 Bitlord
Bitlord
pi_127331164
Dries, jij wilde nog een berichtje wanneer er nog V250-en zouden rijden. Volgens Flickr zou er 31 mei nog 1 gereden hebben.

NS Hispeed, 4804 by Chris GBNL, on Flickr
  zondag 2 juni 2013 @ 20:01:33 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127331191
Does not prove "gereden"
  zondag 2 juni 2013 @ 20:03:20 #192
256146 b2py
Beton!
pi_127331271
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 20:00 schreef Bitlord het volgende:
Dries, jij wilde nog een berichtje wanneer er nog V250-en zouden rijden. Volgens Flickr zou er 31 mei nog 1 gereden hebben.

[ link | afbeelding ]
Klopt, ik heb er vrijdag nog eentje rijdend gezien. Maar de melding van Driek kwam gisteren pas.
Overigens hebben ze tot op heden in het weekend nog geen testritten gereden dus morgen een nieuwe kans.
  zondag 2 juni 2013 @ 20:06:22 #193
311816 Bitlord
Bitlord
pi_127331382
Kijk eens welke coolheid ik ook nog tegenkwam op Flickr. Kudos voor 110573:

zondag 2 juni 2013 @ 20:07:27 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127331430
Testritten zullen gewoon door blijven gaan totdat NS besloten heeft over wat ze wel of niet gaan doen. De testritten vallen onder verantwoordelijkheid van AB, niet NS.
  zondag 2 juni 2013 @ 20:07:39 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127331437
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 20:06 schreef Bitlord het volgende:

[ afbeelding ]
Als het een boodschap moet overbrengen dan faalt het.

:?
  zondag 2 juni 2013 @ 20:08:20 #196
256146 b2py
Beton!
pi_127331462
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als het een boodschap moet overbrengen dan faalt het.

:?
Fyra VIRMS's ;)
  zondag 2 juni 2013 @ 20:08:40 #197
311816 Bitlord
Bitlord
pi_127331483
Nieuwe URL, deze is groter en werkt beter?
  zondag 2 juni 2013 @ 20:10:05 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127331525
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 20:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Fyra VIRMS's ;)
Like that's EVER gonna happen. Ik kan ook wel Silberlinge in ICE kleuren spuiten.

gewoon totale onzin en ook totaal niet grappig. VIRMs zijn as is al kuttreinen
  zondag 2 juni 2013 @ 20:11:59 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127331595
VIRM in Fyra-kleuren. Leuk gedaan, maar nee bedankt. :')
  zondag 2 juni 2013 @ 20:13:02 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127331639
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 20:11 schreef James1988 het volgende:
VIRM in Fyra-kleuren. Leuk gedaan, maar nee bedankt. :')
Kuttreinen in kutkleuren. Nee dat is net zoiets als.

Als.

Nee, dit niveau van faalheid hebben we nog niet eerder bereikt.
pi_127331772
In de fyra kleuren vind ik ze mooierdan normaal
  zondag 2 juni 2013 @ 20:22:29 #202
256146 b2py
Beton!
pi_127332056
Mooie verhalen bij de foto's van het account dat Bitlord bijleverde, zeer interessant!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 juni 2013 @ 20:25:46 #203
Maffe Fries
pi_127332209
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 20:06 schreef Bitlord het volgende:

[ afbeelding ]
is mooi gelukt zo :)
  Redactie Sport zondag 2 juni 2013 @ 20:26:58 #204
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127332256
Vanavond moest er in Hengelo een rolstoel de Pimpel naar Berlijn in, maar de deur van de rolstoelplaats stond precies voor een steunpaal van de overkapping. Conducteur riep via de portofoon de machinist op of ie hem even één tot twee meter verder kon zetten, dat wou ie wel. Eerst de deuren allemaal dicht, vervolgens langzaam optrekken, men zou zeggen wanneer ie weer moest stoppen, zeggen ze het kort voor de volgende pilaar: bijna weer de deur pal ervoor _O-
De rolstoelbrug kon er nog net tussen, maar veel scheelde het niet..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 juni 2013 @ 20:27:14 #205
Maffe Fries
pi_127332267
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:50 schreef icloud het volgende:

[..]

Zijn ze nu helemaal gek geworden? een reizigerscommissaris aangewezen door rover bij elk vervoersbedrijf :') :') :') :') kennelijk snappen ze bij rover niet dat het commerciële bedrijven zijn die gewoon knaken moeten verdienen en dat we niet in het communisme leven!!!
plan gaat ook niet werken. Een reizigersvereniging moet imo onafhankelijk van de vervoerders blijven, maar wel tot op zekere hoogte met ze samenwerken om de reizigersbelangen te bewaken.
  zondag 2 juni 2013 @ 20:35:36 #206
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_127332662
quote:

Ik ben wel een liefhebber van Mat '64 dat naar de sloper gaat. :s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 2 juni 2013 @ 20:38:04 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127332783
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 20:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

plan gaat ook niet werken. Een reizigersvereniging moet imo onafhankelijk van de vervoerders blijven, maar wel tot op zekere hoogte met ze samenwerken om de reizigersbelangen te bewaken.
Ik vind het heul wel een goed plan om per vervoerder een specialist binnen zoeen clubje te hebben. Precies zoals ze binnen Voetbal International ook PSV-kenners, Ajax-kenners etc hebben. Die hebben hun eigen ingangen, dat gaat prima ^O^
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 juni 2013 @ 20:42:34 #208
Maffe Fries
pi_127332981
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vind het heul wel een goed plan om per vervoerder een specialist binnen zoeen clubje te hebben. Precies zoals ze binnen Voetbal International ook PSV-kenners, Ajax-kenners etc hebben. Die hebben hun eigen ingangen, dat gaat prima ^O^
dat is een stuk beter idee
  zondag 2 juni 2013 @ 20:49:51 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127333341
Hi, ff een crosspost uit PTASC!

Harlo, daar zijn we weer! We hebben eindelijk tijd gehad om jullie cadeaus uit te pakken. Wat een tofheid! O+ Mademoiselle heeft het nog niet helemaal door, maar dat komt nog wel! Ook bedankt van XM natuurlijk! Fotootje in de spoiler!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt te gek, hartstikke bedankt!!!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 juni 2013 @ 21:06:37 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127334252
Hallo. Mevrouw? Dit is het eindpunt van de trein. Wakker worden en uitstappen graag. }:|
  zondag 2 juni 2013 @ 21:36:30 #211
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_127335844
quote:
2s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het bod was wel onrealistisch hoog. De bomen leken in die periode weliswaar tot in de hemel te groeien, maar dat betekent niet dat iedereen zijn of haar realiteitszin verloren was.

Sterker nog zowel vanuit de NS zelf als vanuit het ministerie gingen alle alarmbellen destijds al af, alleen Tineke Tolpoort en NS-topman Huizinga hebben toen toch doorgezet, waardoor we nu met de gebakken peren zitten.
Eigenlijk zou je die twee faalhazen persoonlijk financieel aansprakelijk moeten stellen voor deze gigantische miskleun.
  zondag 2 juni 2013 @ 21:37:34 #212
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_127335913
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 20:07 schreef James1988 het volgende:
Testritten zullen gewoon door blijven gaan totdat NS besloten heeft over wat ze wel of niet gaan doen. De testritten vallen onder verantwoordelijkheid van AB, niet NS.
Sturen ze er wel een bezemwagen achteraan om alle afgevallen onderdelen op te ruimen?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 juni 2013 @ 21:41:45 #213
Maffe Fries
pi_127336141
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:36 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je die twee faalhazen persoonlijk financieel aansprakelijk moeten stellen voor deze gigantische miskleun.
er zijn veel meer mensen die fouten hebben gemaakt
  zondag 2 juni 2013 @ 21:49:20 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127336555
Eigenlijk zou je een massief 2keer manshoog 24 karaats gouden standbeeld moeten maken voor degene die GEEN fout gemaakt heeft. Ben je gauw klaar.
  zondag 2 juni 2013 @ 21:59:46 #215
256146 b2py
Beton!
pi_127337178
quote:
3s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Eigenlijk zou je een massief 2keer manshoog 24 karaats gouden standbeeld moeten maken voor degene die GEEN fout gemaakt heeft. Ben je gauw klaar.
Zeg je nou Mans?
  zondag 2 juni 2013 @ 22:03:44 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127337427
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Zeg je nou Mans?
Wijf. Overal je eigen waarheid in willen zien. ik haat jullie soort :( :r
pi_127339046
Ik denk dat je inmiddels wel kan stellen dat je nooit met Italianen in zee moet gaan :P :')

zondag 2 juni 2013 @ 22:54:41 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127340319
Ha ha. Zo lollig is het allemaal niet hoor.
  zondag 2 juni 2013 @ 22:56:07 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127340394
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Ha ha. Zo lollig is het allemaal niet hoor.
Dat dus.
  zondag 2 juni 2013 @ 22:56:59 #220
256146 b2py
Beton!
pi_127340440
Weer extra werkzaamheden tussen Den Haag C en Voorburg / HS vannacht, voor de nachtelijke reizigers.
  zondag 2 juni 2013 @ 22:58:25 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127340505
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:56 schreef b2py het volgende:
Weer extra werkzaamheden tussen Den Haag en Voorburg / CS vannacht, voor de nachtelijke reizigers.
Hopelijk geen uitloop.
  zondag 2 juni 2013 @ 23:00:10 #222
256146 b2py
Beton!
pi_127340604
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hopelijk geen uitloop.
Kleine edit en verduidelijking, komt wel goed morgen! :)
  zondag 2 juni 2013 @ 23:01:57 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127340698
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:00 schreef b2py het volgende:

[..]

Kleine edit en verduidelijking, komt wel goed morgen! :)
Zolang de trein maar tot HS rijdt, dan ben ik blij.

En anders pak ik Rampstadrail wel :s)
pi_127342389
Vervangende bussen tussen Tilburg - Boxtel/Den Bosch waren dit weekend erg slecht geregeld; veel te weinig bussen (toen ik er stond reed bijna alles naar Breda, allemaal vrijwel leeg) dus half uur vertraging opgelopen (op het half uur wat je al had door werkzaamheden). Net hoorde ik van iemand dat er uit Den Bosch ook weer te weinig bussen waren.

Las ik hier laatst niet dat het in Den Bosch ook al slecht geregeld was? Normaal doet de NS het goed qua bussen maar nu toch echt niet..
pi_127345277
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hopelijk geen uitloop.
Ik hoop met je mee, ik moet er ook vroeg heen morgen.
pi_127346204
Ik vond die Fyravirm juist mooi. Ik kan me voorstellen dat met zo'n verbouwing een Virm nog eens een prettige trein wordt. Die vreselijke DD-AR is ook een prima trein nu het DDZ/NID geworden is.
pi_127346741
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 20:00 schreef Bitlord het volgende:

[ link | afbeelding ]
Toch een stukje geschiedenis O+
  maandag 3 juni 2013 @ 06:32:04 #228
256146 b2py
Beton!
pi_127347778
Nu.nl: 'NS stopt met Fyra'
  maandag 3 juni 2013 @ 06:38:10 #229
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_127347791
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 06:32 schreef b2py het volgende:
Nu.nl: 'NS stopt met Fyra'
Logisch.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 3 juni 2013 @ 06:40:23 #230
141482 Q.
JurassiQ
pi_127347794
Weinig keuze he? Die troep krijg je nooit betrouwbaar en veilig aan het rijden.
For great justice!
pi_127347830
Wel tekenend voor de soepele samenwerking met NMBS dat ze dat niet in een gezamenlijke persco bekend maken. Als het plan er tenminste al maanden lag en niet pas de knoop doorgehakt is toen de Belgen de knop omdraaiden :').
  PR/Manusje van alles maandag 3 juni 2013 @ 06:54:20 #232
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_127347847
Dus een bloemenboer gaat de toko draaien daar. Mag ik daar mijn vraagtekens bij plaatsen... Die treintjes in aalsmeer zijn nou ook weer niet zo heel erg lang....
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 3 juni 2013 @ 06:59:42 #233
256146 b2py
Beton!
pi_127347860
Ik was 1,5 week terug in Aalsmeer, die treintjes daar gaan wel efficiënt en snel ;)
pi_127347863
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 06:59 schreef b2py het volgende:
Ik was 1,5 week terug in Aalsmeer, die treintjes daar gaan wel efficiënt en snel ;)
Dus wat we moeten doen is het HRN iets kleiner definiëren?
pi_127347903
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik vrees nu al voor de doofpot.
quote:
http://www.nu.nl/politiek/3490478/ns-stopt-met-fyra.html
"De krant schrijft dat het ministerie van Financiën, enig aandeelhouder van het spoorbedrijf, wil voorkomen dat het nieuws naar buiten treedt."
Nuff said.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 3 juni 2013 @ 07:51:05 #236
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_127348103
Meerstadt :W
pi_127348108
Bert stapt op, nu ook officieel.
  maandag 3 juni 2013 @ 07:58:01 #238
141482 Q.
JurassiQ
pi_127348164
Toch jammer, het was best een goeie directeur. Hij heeft gewoon de ellende van zn voorgangers (en vooral van Netelenbos) geerfd.
For great justice!
pi_127348270
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 07:51 schreef Pino112 het volgende:
Meerstadt :W
De RvC moet ook weggestuurd worden. Schijnbaar wilde Meerstad vorig kalenderjaar al kappen met de V250 maar werd tegengewerkt door de RvC.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 3 juni 2013 @ 08:19:17 #240
256146 b2py
Beton!
pi_127348389
quote:
12s.gif Op maandag 3 juni 2013 07:00 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dus wat we moeten doen is het HRN iets kleiner definiëren?
En pieken met valentijn en de dag van de vrouw in Rusland ;)
  maandag 3 juni 2013 @ 08:31:03 #241
256146 b2py
Beton!
pi_127348551
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 07:58 schreef Q. het volgende:
Toch jammer, het was best een goeie directeur. Hij heeft gewoon de ellende van zn voorgangers (en vooral van Netelenbos) geerfd.
Yup, heel zuur voor die man.
pi_127348610
Ik hoop dat ze nu niet denken dat het klaar is. Het feit dat het Ministerie van Financiën wilde wachten tot een nieuw plan baart zorgen; dat zou betekenen dat de NS de concessie kan behouden. Hopelijk gaat er bij I&M ook nog wat gebeuren want die hebben ook de nodige steken laten vallen...

Volgens Nu.nl is Meerstadt "toe aan een nieuwe stap", het wordt gebracht alsof de Fyra er niks mee te maken heeft :')
pi_127348684
Dit is dan weer jammer. Van alle falers was Bertje wel de minst grote :{
  maandag 3 juni 2013 @ 08:39:59 #244
256146 b2py
Beton!
pi_127348690
N.B. Meerstadt maakte sinds 2001 deel uit van de directie.
  maandag 3 juni 2013 @ 09:18:38 #245
141482 Q.
JurassiQ
pi_127349185
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 08:34 schreef Viezze het volgende:

Volgens Nu.nl is Meerstadt "toe aan een nieuwe stap", het wordt gebracht alsof de Fyra er niks mee te maken heeft :')
"Er zit geen uitdaging meer in mijn werk".
For great justice!
  maandag 3 juni 2013 @ 09:31:06 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127349383
Wat een shitnieuws. :{

Overigens is het bij NS historisch gezien redelijk normaal een externe aan te trekken als president-directeur. Niet dat dat altijd goed gaat... (Goudriaan), of prettig is voor het bedrijf als geheel (Den Besten). Waar is die goede oude tijd dat er mensen waren als F.Q.?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 09:50:53 #247
Maffe Fries
pi_127349795
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 06:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dus een bloemenboer gaat de toko draaien daar. Mag ik daar mijn vraagtekens bij plaatsen... Die treintjes in aalsmeer zijn nou ook weer niet zo heel erg lang....
bloemetjesversieringen op de treinen :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 09:52:33 #248
Maffe Fries
pi_127349831
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 08:39 schreef Ireyon het volgende:
Dit is dan weer jammer. Van alle falers was Bertje wel de minst grote :{
uhuh, maar ja, als hoogste baas is hij verantwoordelijk en dan weet je hoe het gaat
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 09:54:17 #249
Maffe Fries
pi_127349866
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 08:34 schreef Viezze het volgende:
Ik hoop dat ze nu niet denken dat het klaar is. Het feit dat het Ministerie van Financiën wilde wachten tot een nieuw plan baart zorgen; dat zou betekenen dat de NS de concessie kan behouden. Hopelijk gaat er bij I&M ook nog wat gebeuren want die hebben ook de nodige steken laten vallen...
Op het ministerie mogen ook wel koppen rollen, alleen dat gaat niet snel gebeuren vrees ik. Het ministerie heeft als concessieverlener zoveel steken laten vallen dat is niet normaal meer ...
pi_127350199
Wat ik niet snap is dat Bert op ze zwaard besluit te vallen, maar je nog steeds niks hoort over Jan-Willem Siebers, imo is die vent meer verantwoordelijk voor het hele debacle dan Bert.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2013 10:10:44 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 10:13:48 #251
Maffe Fries
pi_127350275
quote:
99s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:10 schreef CrashO het volgende:
Wat ik niet snap is dat Bert op ze zwaard besluit te vallen, maar je nog steeds niks hoort over Jan-Willem Siebers, imo is die vent meer verantwoordelijk voor het hele debacle dan Bert.
Siebers staat momenteel al op een zijspoor en zal denk ik via de achterdeur het toneel gaan verlaten
  maandag 3 juni 2013 @ 10:24:15 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127350544
Bert stapt ook niet op vanwege de Fyra.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 10:32:04 #253
Maffe Fries
pi_127350755
dat is waar, maar hij moet er nog wel voor zorgen dat het dossier Failra voor een groot deel afgewikkeld wordt
  maandag 3 juni 2013 @ 10:35:16 #254
141482 Q.
JurassiQ
pi_127350842
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Siebers staat momenteel al op een zijspoor en zal denk ik via de achterdeur het toneel gaan verlaten
Heb sinds het in dienst stellen van de V250 NIETS meer gehoord van Siebers. :')
For great justice!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 10:37:42 #255
Maffe Fries
pi_127350901
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:35 schreef Q. het volgende:

[..]

Heb sinds het in dienst stellen van de V250 NIETS meer gehoord van Siebers. :')
Siebers is in januari op non-actief gezet. Toen heeft de directie van de NS het roer bij NSH overgenomen.
  maandag 3 juni 2013 @ 10:41:29 #256
141482 Q.
JurassiQ
pi_127350988
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Siebers is in januari op non-actief gezet. Toen heeft de directie van de NS het roer bij NSH overgenomen.
Waarvan natuurlijk helemaal niets naar buiten is gekomen. Eerste keer dat ik het hoor iig.
For great justice!
  maandag 3 juni 2013 @ 10:43:01 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127351029
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
dat is waar, maar hij moet er nog wel voor zorgen dat het dossier Failra voor een groot deel afgewikkeld wordt
Wat stel je je daarbij voor eigenlijk? :?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 10:46:02 #258
Maffe Fries
pi_127351090
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:41 schreef Q. het volgende:

[..]

Waarvan natuurlijk helemaal niets naar buiten is gekomen. Eerste keer dat ik het hoor iig.
je had het deels kunnen weten, want sinds eind januari is Siebers niet meer in de media genoemd.
  maandag 3 juni 2013 @ 10:48:12 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127351146
Deze advertentie stond vanochtend in Metro:

Wat ontbreekt er?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 10:48:21 #260
Maffe Fries
pi_127351150
quote:
5s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat stel je je daarbij voor eigenlijk? :?
dat hij de voor de NS noodzakelijke stappen zet om eindelijk tot een definitieve oplossing voor alle sores te komen, met uitzondering van de juridische procedures die ongetwijfeld nog jaren door gaan lopen.

Het liefst zou ik hebben gezien dat de stekker uit HSA wordt getrokken, maar zoals het zich nu laat aanzien zal dat niet gebeuren.
  maandag 3 juni 2013 @ 10:48:34 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127351153
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je had het deels kunnen weten, want sinds eind januari is Siebers niet meer in de media genoemd.
Nou, kunnen vermoeden misschien. Ik ben ook al een tijdje niet meer in de media genoemd :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 10:49:43 #262
Maffe Fries
pi_127351178
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
Deze advertentie stond vanochtend in Metro:

[ afbeelding ]

Wat ontbreekt er?
een pantograaf die omhoog staat :+
  maandag 3 juni 2013 @ 10:50:40 #263
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127351207
Het woord Fyra wordt niet eens meer gebruikt. Kennelijk komt er toch echt een rebranding aan.
  maandag 3 juni 2013 @ 10:51:09 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127351216
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

een pantograaf die omhoog staat :+
Dat, en het woord "Fyra" wordt nergens genoemd. Ook niet op de loc.

Het schijnt dat de beeldrechten bij de Belgen liggen, en willen die niet meer dat het logo nog gebruikt wordt. De Fyra-bakbordjes op Antwerpen-Centraal zullen nu ook wel snel gaan verdwijnen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 10:51:19 #265
Maffe Fries
pi_127351222
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, kunnen vermoeden misschien. Ik ben ook al een tijdje niet meer in de media genoemd :P
of Siebers moet nog wat werken aan de verbinding met Duitsland, maar meer zit er niet in lijkt me, omdat de NS-directie het FYRA-dossier naar het hoofdkantoor heeft getrokken
  maandag 3 juni 2013 @ 10:52:16 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127351248
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:50 schreef KnightSolaire het volgende:
Het woord Fyra wordt niet eens meer gebruikt. Kennelijk komt er toch echt een rebranding aan.
Oh niet gezien :@
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 10:52:16 #267
Maffe Fries
pi_127351249
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het schijnt dat de beeldrechten bij de Belgen liggen, en willen die niet meer dat het logo nog gebruikt wordt. De Fyra-bakbordjes op Antwerpen-Centraal zullen nu ook wel snel gaan verdwijnen.
is ook wel erg knullig _O-

maar misschien moeten we er nu juist wel blij mee zijn
  maandag 3 juni 2013 @ 10:53:13 #268
141482 Q.
JurassiQ
pi_127351269
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:50 schreef KnightSolaire het volgende:
"NS Hispeed" is ook niet meer zo toepasselijk als ze max 160 gaan rijden. :')
For great justice!
  maandag 3 juni 2013 @ 10:54:00 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127351286
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:53 schreef Q. het volgende:

[..]

"NS Hispeed" is ook niet meer zo toepasselijk als ze max 160 gaan rijden. :')
Maar "NS net-ietsjes-sneller-dan-die-geelblauwe-rupsen-speed" bekt nou ook weer niet echt lekker. :')
  maandag 3 juni 2013 @ 10:55:29 #270
141482 Q.
JurassiQ
pi_127351319
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Maar "NS net-ietsjes-sneller-dan-die-geelblauwe-rupsen-speed" bekt nou ook weer niet echt lekker. :')
"IC Max" lijkt me wel een goeie naam. Met een foto van Maxima als beeldmerk. Goed voor de nationale associatie.
For great justice!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 10:56:00 #271
Maffe Fries
pi_127351334
quote:
6s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:55 schreef Q. het volgende:

[..]

"IC Max" lijkt me wel een goeie naam. Met een foto van Maxima als beeldmerk. Goed voor de nationale associatie.
zit je weer met het Argentijnse bloed aan de handen ...
pi_127351380
NS HiSpeed is natuurlijk niet alleen de V160. De Thalys en ICE zijn ook producten van NS HiSpeed, en ook de IC Berlijn rijdt met 200 km/h in Duitsland. Dat is toch nog wel ietsje sneller.
  maandag 3 juni 2013 @ 10:58:08 #273
141482 Q.
JurassiQ
pi_127351390
quote:
12s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zit je weer met het Argentijnse bloed aan de handen ...
Ik zie een oplossing voor de V250's. Zouden ze in een vliegtuig passen?
For great justice!
  maandag 3 juni 2013 @ 10:58:28 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127351398
quote:
6s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:55 schreef Q. het volgende:

[..]

Precies. Meer lekkere wijven op het spoor. Maar alleen om naar te kijken ^O^
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 10:59:22 #275
Maffe Fries
pi_127351414
quote:
6s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:58 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik zie een oplossing voor de V250's. Zouden ze in een vliegtuig passen?
terugslepen naar Italië lijkt me beter
  maandag 3 juni 2013 @ 10:59:22 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127351415
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:57 schreef MTL het volgende:
NS HiSpeed is natuurlijk niet alleen de V160. De Thalys en ICE zijn ook producten van NS HiSpeed, en ook de IC Berlijn rijdt met 200 km/h in Duitsland. Dat is toch nog wel ietsje sneller.
Ja en de CityNichtLijn in Rusland ook wel ergens. Nou poe-hoe _O_ NS HiSPeed _O_ :')
pi_127351671
CNL is een product van DB AutoZug GmbH, daar heeft NSH niets mee te maken ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 11:19:21 #278
Maffe Fries
pi_127351963
Goed idee: Arriva wil vanaf december de treinen tussen Winterswijk en Arnhem in de ochtendspits drie minuten vroeger laten rijden, zodat bij een kleine vertraging de overstap richting Utrecht toch gehaald wordt.

Enige nadeeltje is dat nu een aantal reizigers de overstap richting Doetinchem niet gaan halen en even moeten wachten.

http://www.gelderlander.n(...)en-vroeger-1.3846655
  maandag 3 juni 2013 @ 11:20:47 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127352013
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
Goed idee: Arriva wil vanaf december de treinen tussen Winterswijk en Arnhem in de ochtendspits drie minuten vroeger laten rijden, zodat bij een kleine vertraging de overstap richting Utrecht toch gehaald wordt.

Enige nadeeltje is dat nu een aantal reizigers de overstap richting Doetinchem niet gaan halen en even moeten wachten.

http://www.gelderlander.n(...)en-vroeger-1.3846655
Wat weer een non-issue. Allebei die treinen rijden in de spits 4 keer per uur.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 11:21:21 #280
Maffe Fries
pi_127352028
Op Winterswijk - Doetinchem niet :+
  maandag 3 juni 2013 @ 11:21:24 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127352031
quote:
15s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat weer een non-issue. Allebei die treinen rijden in de spits 4 keer per uur.
Veel te weinig, die treinen moeten minstens 6x per uur rijden!!1
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 11:22:26 #282
Maffe Fries
pi_127352064
Ah, het CDA wil dat het ministerie de HSL-concessie intrekt wegens het wanpresteren van de NS

http://nos.nl/artikel/513698-cda-haal-ns-van-snelle-lijn-af.html
  maandag 3 juni 2013 @ 11:23:38 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127352091
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
Ah, het CDA wil dat het ministerie de HSL-concessie intrekt wegens het wanpresteren van de NS

Hear, hear.
  maandag 3 juni 2013 @ 11:26:14 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127352170
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Veel te weinig, die treinen moeten minstens 6x per uur rijden!!1
Lekker belangrijk ja, 5 minuten :')
  maandag 3 juni 2013 @ 11:26:32 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127352184
quote:

Wauw. Zelf bedacht? :')
  maandag 3 juni 2013 @ 11:26:43 #286
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127352192
quote:

Wat toevallig! Ze zitten in de oppositie. Als het een regeringsfractie was geweest hadden ze waarschijnlijk op dit moment nog niet van de daken geschreeuwd.
  maandag 3 juni 2013 @ 11:26:53 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127352195
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:09 schreef MTL het volgende:
CNL is een product van DB AutoZug GmbH, daar heeft NSH niets mee te maken ;)
Daar heb je wel een punt ja :Y
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 11:27:53 #288
Maffe Fries
pi_127352217
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:26 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Wat toevallig! Ze zitten in de oppositie. Als het een regeringsfractie was geweest hadden ze waarschijnlijk op dit moment nog niet van de daken geschreeuwd.
precies, maar het is wel een terechte opmerking
pi_127352231
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:26 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ze hebben 't ook moeilijk. Ze hebben zelf geen enkel programmapunt dat de regering niet ook heeft, behalve dan de winkelsluitingstijden en nog zo wat kruimels. Dus ja, als je dan een kansje ziet om een statement te maken...
  maandag 3 juni 2013 @ 11:29:16 #290
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127352246
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies, maar het is wel een terechte opmerking
Ik gok dat NSH gewoon over de HSL mag blijven rijden om de integratie met het HRN niet te blokkeren. Wel zou ik me voor kunnen stellen dat de lijn meer open blijft voor andere vervoerders dan op het HRN het geval is. Wellicht mag NS over de HSL rijden in het kader van binnenlandse diensten (de veelgenoemde IC+/Max/whatever) en dat de dienst Amsterdam - Brussel opnieuw wordt aanbesteed? Wie het weet mag het zeggen.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 3 juni 2013 @ 11:30:33 #291
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_127352279
Mvan_berkel twitterde op maandag 03-06-2013 om 11:27:05 Eindpunt #Fyra. Denk bij het verlaten van de trein aan uw eigendommen. #Meerstadt http://t.co/B4z4xTB4Ow reageer retweet
  maandag 3 juni 2013 @ 11:31:18 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127352298
Ik zou iedere Virgin of iedere DB of iedere andere ijzerduwer die er voor wil betalen, over die lijn laten rijden ^O^
pi_127352303
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Interessant. Hoe zit het met de omroepen en aanwijzers op de stations?
  maandag 3 juni 2013 @ 11:32:20 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127352319
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:30 schreef Pino112 het volgende:
Mvan_berkel twitterde op maandag 03-06-2013 om 11:27:05 Eindpunt #Fyra. Denk bij het verlaten van de trein aan uw eigendommen. #Meerstadt http://t.co/B4z4xTB4Ow reageer retweet
[ afbeelding ]
Dit soort grave dancing hou ik nooit zo van eigenlijk :{
pi_127352325
http://nos.nl/audio/51368(...)-rotterdam.html.html

"Want op spoor 3 vertrekt de Fyra"
"Ja ik heb mensen gesproken die wachten op de Fyra naar Parijs"

zucht..
  maandag 3 juni 2013 @ 11:32:45 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127352331
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:31 schreef Ireyon het volgende:

[..]

En die perrontegels alles.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 11:32:50 #297
Maffe Fries
pi_127352332
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:29 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ik gok dat NSH gewoon over de HSL mag blijven rijden om de integratie met het HRN niet te blokkeren. Wel zou ik me voor kunnen stellen dat de lijn meer open blijft voor andere vervoerders dan op het HRN het geval is. Wellicht mag NS over de HSL rijden in het kader van binnenlandse diensten (de veelgenoemde IC+/Max/whatever) en dat de dienst Amsterdam - Brussel opnieuw wordt aanbesteed? Wie het weet mag het zeggen.
dat zal in de komende weken wel duidelijk worden lijkt me.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 11:33:36 #298
Maffe Fries
pi_127352352
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:32 schreef Ireyon het volgende:
http://nos.nl/audio/51368(...)-rotterdam.html.html

"Want op spoor 3 vertrekt de Fyra"
"Ja ik heb mensen gesproken die wachten op de Fyra naar Parijs"

zucht..
kunnen ze lang wachten _O-
  maandag 3 juni 2013 @ 11:34:12 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127352368
quote:

[..]

Ik weet niet wie de eigenaar is van het merk Fyra, maar het zou me niet verbazen als dat ook de Belgen zijn. Als dat daadwerkelijk zo is zal heel het merk Fyra op korte termijn wel verdwijnen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 11:38:14 #300
Maffe Fries
pi_127352485
lijkt me wel, al zal de naam nog wel even blijven hangen ivm alle juridische procedures die nog gevoerd gaan worden
  maandag 3 juni 2013 @ 11:38:22 #301
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127352491
quote:

[..]

Het vervangen van de omroepen en aanwijzers is op zich niet het meeste werk tegenwoordig (met dank aan de digitale borden), dat zit vooral in het fysieke lijkt me (reclameborden, bestickering op de treinen zelf, etc.).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')