Het lijkt mee een vaste plek, in die hoek daar achterin stond 'ie een half jaar geleden ook al.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
tond heel prominent, hij staat nu achter het Theater, maar is dat nu zn vaste plek of is dat alleen gedaan voor die oorlogstentoonstelling?
En heel Europa is daar trots opquote:Op donderdag 30 mei 2013 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
bij de spoorwegen in Nederland kunnen dat soort dingen gewoon. Ze zijn hun tijd vooruit
quote:OV-bedrijven halen een significant deel van hun inkomsten uit reizen die studenten met hun ov-studentenkaart maken.
Lezen de studentenhaters even meequote:Als de ov-studentenkaart verdwijnt dalen de opbrengsten in het ov met 10 tot 20 procent
Thalys heeft wifi, je kunt whatsappen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
hoe zit dat met die stoelen in de thalys?
heb gereserveerd voor 2 personen. Is het nou zo dat ik automagisch twee stoelen naast elkaar heb of moet ik maar gokken dat het goed komt?
Ligt eraan waar je gereserveerd hebt. Via NSHispeed mag je blij zijn als je in hetzelfde rijtuig zitquote:Op donderdag 30 mei 2013 19:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
hoe zit dat met die stoelen in de thalys?
heb gereserveerd voor 2 personen. Is het nou zo dat ik automagisch twee stoelen naast elkaar heb of moet ik maar gokken dat het goed komt?
het is niet automatisch zo. Als je de stoelnummers hebt kun je het wel opzoekenquote:Op donderdag 30 mei 2013 19:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
hoe zit dat met die stoelen in de thalys?
heb gereserveerd voor 2 personen. Is het nou zo dat ik automagisch twee stoelen naast elkaar heb of moet ik maar gokken dat het goed komt?
Met name de NS moet hier niet over gaan lopen janken. Kom ik nog op terug.quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:50 schreef Ireyon het volgende:
http://www.metronieuws.nl(...)SrZmeC!kFkVM86subuQ/
[..]
[..]
Lezen de studentenhaters even mee
Niks mis met studentenquote:Op donderdag 30 mei 2013 18:50 schreef Ireyon het volgende:
http://www.metronieuws.nl(...)SrZmeC!kFkVM86subuQ/
[..]
[..]
Lezen de studentenhaters even mee
grootste deel van de mensen die van de kaart gebruik maken is scholierquote:
Klopt, ik gebruikt het ding zelfs voor m'n werk (Hiker) zou zonder veeeel minder in de trein zitten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
grootste deel van de mensen die van de kaart gebruik maken is scholier
Omdat ze al jaren vergoeding binnenharken voor studentenreizen op trajecten van andere vervoerders?quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Met name de NS moet hier niet over gaan lopen janken. Kom ik nog op terug.
Hierzo: http://www.thalys.com/nl/(...)-van-de-treinstellenquote:Op donderdag 30 mei 2013 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is niet automatisch zo. Als je de stoelnummers hebt kun je het wel opzoeken
Nee. Iets anders.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Omdat ze al jaren vergoeding binnenharken voor studentenreizen op trajecten van andere vervoerders?
oh kutquote:Op donderdag 30 mei 2013 19:17 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je gereserveerd hebt. Via NSHispeed mag je blij zijn als je in hetzelfde rijtuig zit.
niet. Vaak kun je ook nog wel wat met je medereizigers regelenquote:Op donderdag 30 mei 2013 20:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
oh kuthoe streng zijn ze op het 'op de juiste plek' zitten.
ah gelukkig. Ach, het is maar 2,5 uur.quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet. Vaak kun je ook nog wel wat met je medereizigers regelen
Geen idee, ik doe het altijd, ik jaag ze ook gerust weg als ik gereserveerd heb. Komt alleen maar gezeik van. We stapten 2 weken geleden in de ICE van Duisburg naar Utrecht op een zondag einde meivakantie, trein van 18 nog wat, die zit vol; dus gereserveerd, zaten er 2 dames prinsheerlijk vanaf Basel (beginpunt) die zelf een andere plek hadden gereserveerd, en dat zul je altijd zien op hun plek zaten andere mensen en die lui wilden niet zomaar opkrassen want die reserveringen gaan van het scherm af na een paar haltes. Dan moet je praten als brugman maar het is nooit leuk en het kost tijd, terwijl je wilt gaan zitten omdat je die plek hebt gereserveerdquote:Op donderdag 30 mei 2013 20:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
oh kuthoe streng zijn ze op het 'op de juiste plek' zitten.
mja dat is wel kut dan ja.quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:20 schreef bork het volgende:
[..]
Geen idee, ik doe het altijd, ik jaag ze ook gerust weg als ik gereserveerd heb. Komt alleen maar gezeik van. We stapten 2 weken geleden in de ICE van Duisburg naar Utrecht op een zondag einde meivakantie, trein van 18 nog wat, die zit vol; dus gereserveerd, zaten er 2 dames prinsheerlijk vanaf Basel (beginpunt) die zelf een andere plek hadden gereserveerd, en dat zul je altijd zien op hun plek zaten andere mensen en die lui wilden niet zomaar opkrassen want die reserveringen gaan van het scherm af na een paar haltes. Dan moet je praten als brugman maar het is nooit leuk en het kost tijd, terwijl je wilt gaan zitten omdat je die plek hebt gereserveerd![]()
Voor wat?quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Moet ik op Rotterdam nou bij de lounge zijn of bij die ticket shit van de ns?
heb op tickets afhalen gekliktquote:Op donderdag 30 mei 2013 20:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor wat?
Lounge is voor als je 1e klas reist en je nog even wil relaxen op het station.
waar ook de RET balie zit toch? bij de zij-ingang rechts?quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:04 schreef greavy het volgende:
bij de Tickets en Service staan rode automaten waar je ze kan afhalen.
Volgens mij 5. Ik zal zo eens kijken als ik op Amersfoort aan komquote:Op donderdag 30 mei 2013 21:09 schreef DriekOplopers het volgende:
Even een vraagje. Als je bij de gele NS-automaat het saldo van je chipkaart wil opwaarderen, wat is dan het minimumbedrag? 5 euro toch? Of 10?
http://www.ns.nl/kaartaut(...)chipkaart_laden.htmlquote:Op donderdag 30 mei 2013 21:09 schreef DriekOplopers het volgende:
Even een vraagje. Als je bij de gele NS-automaat het saldo van je chipkaart wil opwaarderen, wat is dan het minimumbedrag? 5 euro toch? Of 10?
Nee, dat is niet de reden.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Omdat ze al jaren vergoeding binnenharken voor studentenreizen op trajecten van andere vervoerders?
*kuch*baggerdingen*kuch*quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:04 schreef greavy het volgende:
bij de Tickets en Service staan rode automaten waar je ze kan afhalen.
Ja. Lui kutgrut wat op de staatsruif teert. Oprottenquote:Op donderdag 30 mei 2013 18:50 schreef Ireyon het volgende:
http://www.metronieuws.nl(...)SrZmeC!kFkVM86subuQ/
[..]
[..]
Lezen de studentenhaters even mee
ik ga volgende keer bier naar je gooien, met je kutstudentquote:Op donderdag 30 mei 2013 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Lui kutgrut wat op de staatsruif teert. Oprotten
Jij moet je bek houwe en doorstudere tot je harses op tafel leggequote:Op donderdag 30 mei 2013 22:16 schreef b2py het volgende:
[..]
ik ga volgende keer bier naar je gooien, met je kutstudent
Allemaal op kosten van de Staat.quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:24 schreef b2py het volgende:
Ik heb vandaag voor school bier gedronken in Antwerpen, en een interview gehouden.
Dat is ook niet meer dan eenn afvallige provincie natuurlijkquote:
Ik ook. Wellicht eens een weekendje die kant op met eejnslecte groep?quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is in de Parowozownia Wolsztyn in west-Polen. Daar is nog één van de laatste stoomreservaten van EuropaMoet ik nog steeds eens een keer heen.
Met een dyslecte groep? Goed planquote:Op donderdag 30 mei 2013 22:28 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik ook. Wellicht eens een weekendje die kant op met eejnslecte groep?
Dyslecten op weg naar Polen, komen uit in http://goo.gl/maps/WTwmXquote:Op donderdag 30 mei 2013 22:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En dan heel ergens anders in Polen uitkomen zeker
"Welkom in Portugal"quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En dan heel ergens anders in Polen uitkomen zeker
Whehe, groepsexcursie naar de regio Rotterdam.quote:
Da's een beetje too much, niet?quote:
Ja wil ik ookquote:Op donderdag 30 mei 2013 22:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Da's een beetje too much, niet?
Nee, ik wil minstens een week. Als het enigszins kan een kustplaats, zodat ik ook de zee nog kan meepakken
Lekker naar Salou naar PortAventura waar de snelste achtbaan en de hoogste achtbaan van Europa staanquote:Op donderdag 30 mei 2013 22:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Da's een beetje too much, niet?
Nee, ik wil minstens een week. Als het enigszins kan een kustplaats, zodat ik ook de zee nog kan meepakken
Povquote:Op donderdag 30 mei 2013 23:20 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Lekker naar Salou naar PortAventura waar de snelste achtbaan en de hoogste achtbaan van Europa staan
Da's nog eens een treinrit![]()
Valt wel mee tochquote:Op donderdag 30 mei 2013 22:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Da's een beetje too much, niet?
Nee, ik wil minstens een week. Als het enigszins kan een kustplaats, zodat ik ook de zee nog kan meepakken
Is dat met een GoPro Hero gefilmd of wat?quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:20 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Lekker naar Salou naar PortAventura waar de snelste achtbaan en de hoogste achtbaan van Europa staan
Da's nog eens een treinrit![]()
Tussen Deurne en Venlo rijdt de intercity Den Haag - Venlo als stoptrein, omdat het laten rijden van een stoptrein en een (doorrijdende) intercity meer kost dan het oplevert. Als je Blerick overslaat moeten reizigers uit Blerick die naar bijv. Helmond moeten eerst terugsteken naar Venlo, wat ze relatief veel tijd kost.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:13 schreef nomenklatura het volgende:
Waarom stopt de intercity van Venlo naar Den Haag vv in Blerick? De trein is nog niet opgestart of hij stopt alweer, vanwaar deze stop?
Dat weerhoudt NS er overigens niet van om reizigers uit Hoevelaken die naar Apeldoorn willen, met een veel groter probleem op te zadelenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:18 schreef James1988 het volgende:
Als je Blerick overslaat moeten reizigers uit Blerick die naar bijv. Helmond moeten eerst terugsteken naar Venlo, wat ze relatief veel tijd kost.
Nog leuker om te doen is Barneveld - Apeldoorn.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat weerhoudt NS er overigens niet van om reizigers uit Hoevelaken die naar Apeldoorn willen, met een veel groter probleem op te zadelen
Had ik ook in gedachte voor één van de komende zomervakanties.quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Da's een beetje too much, niet?
Nee, ik wil minstens een week. Als het enigszins kan een kustplaats, zodat ik ook de zee nog kan meepakken
Als je zo redeneert, mogen ze Den Haag HS ook wel afschaffen voor IC's vanaf Den Haag Centraalquote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:13 schreef nomenklatura het volgende:
Waarom stopt de intercity van Venlo naar Den Haag vv in Blerick? De trein is nog niet opgestart of hij stopt alweer, vanwaar deze stop?
Ja maar daar kan de NS-trein echt niet stoppen. Of je moet een soort Muiderpoort-vork ervan maken.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 07:54 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Nog leuker om te doen is Barneveld - Apeldoorn.
Werd tijd.quote:
Binnenkort gevolgd door NS stopt definitief met NS Hispeedquote:
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Binnenkort gevolgd door NS stopt definitief met NS Hispeed
Das waar, gemeente en provincie zijn nu aan het steggelen over een tunnel ipv de spoorwegovergang zodat daar een station gecreëerd kan worden. En dan gelijk een regiosprinter Amersfoort - Apeldoorn waarbij Stroe en Asselt eventueel in de zomer gereactiveerd worden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar daar kan de NS-trein echt niet stoppen. Of je moet een soort Muiderpoort-vork ervan maken.
twitter:renelukassen twitterde op vrijdag 31-05-2013 om 11:43:27Tja. #NS n I en M doen nog of hun neus bloedt. Maar r zijn volop signalen dat de V250 #Fyra in België exit is: https://t.co/7ZYnlOXvrl 1/2 reageer retweet
Dat wordt geen leuke vrijdagmiddagborrel aan de Plesmanweg.twitter:renelukassen twitterde op vrijdag 31-05-2013 om 11:45:17Vanmiddag persco. NS is daar niet bij. N bij I n M zijn ze bloedchagrijnig. De #Fyra is in België uitgefaald. 2/2 https://t.co/7ZYnlOXvrl reageer retweet
Veel plezier. Dikke kusquote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:48 schreef RenRen- het volgende:
[..]
werkte primaheb mn tickets. En stoelen naast elkaar.
Goede reis!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:48 schreef RenRen- het volgende:
[..]
werkte primaheb mn tickets. En stoelen naast elkaar.
veel plezier met Fiets on Tourquote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:48 schreef RenRen- het volgende:
[..]
werkte primaheb mn tickets. En stoelen naast elkaar.
Het lijkt mij dat het stoppen met Fyra V250 ook de grondslag onder de HSL-Zuid-concessie haalt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eindelijk. Nu is NSH weer aan zet
We hopen daar allemaal op, maar het blijft het spoorquote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat het stoppen met Fyra V250 ook de grondslag onder de HSL-Zuid-concessie haalt.
jup, dat is evident. Mocht de NS doorgaan met de dodo dan zijn er verschillende scenario's mogelijk, waarbij ik die van de stofzuiger alleen naar Brussel laten rijden (9 stellen) de meest kansrijke acht.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat het stoppen met Fyra V250 ook de grondslag onder de HSL-Zuid-concessie haalt.
Maar zonder alle 19 V250's kan de beloofde dienstregeling nooit gereden worden. Zelfs met 16 V250's zit je nog met onvoldoende materieel.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, dat is evident. Mocht de NS doorgaan met de dodo dan zijn er verschillende scenario's mogelijk, waarbij ik die van de stofzuiger alleen naar Brussel laten rijden (9 stellen) de meest kansrijke acht.
Jan-Willem Siebers, kom naar beneden en sla je slag!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eindelijk. Nu is NSH weer aan zet
daar heb je dus de mogelijke integratie met het binnenlandse net voor. Dan kun je de gehele lijnvoering aanpassen en mooie nieuwe verbindingen maken.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar zonder alle 19 V250's kan de beloofde dienstregeling nooit gereden worden. Zelfs met 16 V250's zit je nog met onvoldoende materieel.
Daarmee haal je de afgesproken rijtijden niet. Het is een tijdelijke oplossing die al veel te lang duurt, er de definitieve oplossing van maken is een regelrechte schande.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:01 schreef MTL het volgende:
Tenzij je de Traxx locs natuurlijk voor binnenlands verkeer blijft gebruiken.
De stekker uit HSA trekken is het enige juiste om te doen volgens de concessievoorwaarden. Partijen als Veolia en Virgin staan te springen om te laten zien dat zij het beter kunnen (met goede referenties), NS probeert het nu al 4 jaar en laat keer op keer zien hoogstens een middelmatige dienst te kunnen leveren.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar heb je dus de mogelijke integratie met het binnenlandse net voor. Dan kun je de gehele lijnvoering aanpassen en mooie nieuwe verbindingen maken.
De HSL-concessie is toch al te grabbel gegooid.
Liever zou ik nu de stekker uit HSA getrokken zien worden, maar of dat zal gebeuren?
ik ben het met je eens, maar het ministerie heeft de ballen niet om de NS op die manier de wacht aan te zeggen, omdat de NS het ministerie in haar tas heeft.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:06 schreef James1988 het volgende:
De stekker uit HSA trekken is het enige juiste om te doen volgens de concessievoorwaarden. Partijen als Veolia en Virgin staan te springen om te laten zien dat zij het beter kunnen (met goede referenties), NS probeert het nu al 4 jaar en laat keer op keer zien hoogstens een middelmatige dienst te kunnen leveren.
Whehehequote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:43 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
twitter:FarshadBashir twitterde op vrijdag 31-05-2013 om 11:56:13Ik wil graag tijdens het vragenuurtje staatssecretaris Mansveld vragen om ook in Nederland te stoppen met Fyra. Tijd voor degelijke treinen! reageer retweet
twitter:FarshadBashir twitterde op vrijdag 31-05-2013 om 11:59:43Fyra terug naar fabrikant, aansprakelijk stellen en geld terugvragen! Dan kunnen we degelijke treinen kopen die rijden op miljardenlijn HSL. reageer retweet
Wat een populistisch gebraltwitter:FarshadBashir twitterde op vrijdag 31-05-2013 om 12:07:08Ik hoop dat Mansveld het bonnetje nog heeft! Het is nu tijd om ons geld terug te vragen en daarmee fatsoenlijke treinen te kopen! #Fyra reageer retweet
voor de Belgen was het geen lastig besluit, dat kan ik je verzekeren. Zij zagen de dodo vanaf dag 1 al niet zitten en deden alleen mee omdat het moest. Ze hebben met het technisch rapport het perfecte excuus om er onderuit te komenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Terechte beslissing van de NMBS. Wel lastig, ben benieuwd naar NSH.
Ja hehe tuurlijk terechte beslissing. Alleen al het feit DAT er eens iemand een beslissing neemtquote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Terechte beslissing van de NMBS. Wel lastig, ben benieuwd naar NSH.
Ja, dat geld terugvragen kun je namelijk vergeten.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:09 schreef James1988 het volgende:
In het verleden gebruikten we hier 'stuntkoe' als bijnaam voor Melanie Schultz, maar die bijnaam kunnen we beter gebruiken voor Farshad Bashir.
[..]
Wat een populistisch gebral
Plus het feit dat de belgen er maar 3 hebben waar NSH er 16 heeft. Dat maakt het wel iets makkelijker om er afscheid van te nemen. Voor HSH zou bij afstand nemen de schadepost dus 5x zo groot zijn. Dat geld ben je kwijt, AB is zo goed als failliet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor de Belgen was het geen lastig besluit, dat kan ik je verzekeren. Zij zagen de dodo vanaf dag 1 al niet zitten en deden alleen mee omdat het moest. Ze hebben met het technisch rapport het perfecte excuus om er onderuit te komen
Op basis waarvan dan? Er is op dat gebied niks contractueel afgekaart.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:09 schreef arkkey het volgende:
een nederlands bedrijf een miljoenenclaim bij een italiaans bedrijf neerlegt
Kortzichtig gedoe. Zeker een politicus. Geld = weg, krijg je niet terug.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:09 schreef James1988 het volgende:
In het verleden gebruikten we hier 'stuntkoe' als bijnaam voor Melanie Schultz, maar die bijnaam kunnen we beter gebruiken voor Farshad Bashir.twitter:FarshadBashir twitterde op vrijdag 31-05-2013 om 11:56:13Ik wil graag tijdens het vragenuurtje staatssecretaris Mansveld vragen om ook in Nederland te stoppen met Fyra. Tijd voor degelijke treinen! reageer retweet
twitter:FarshadBashir twitterde op vrijdag 31-05-2013 om 11:59:43Fyra terug naar fabrikant, aansprakelijk stellen en geld terugvragen! Dan kunnen we degelijke treinen kopen die rijden op miljardenlijn HSL. reageer retweet
Wat een populistisch gebraltwitter:FarshadBashir twitterde op vrijdag 31-05-2013 om 12:07:08Ik hoop dat Mansveld het bonnetje nog heeft! Het is nu tijd om ons geld terug te vragen en daarmee fatsoenlijke treinen te kopen! #Fyra reageer retweet
Er is geen sprake van Mansveld met een kassabonnetje, en er is ook geen sprake van "ons geld". Het geld dat in de Fyra zit is afkomstig van NS Groep, en die heeft dat geld binnengekregen van oa reizigers, vastgoedexploitatie, stationsrestauratie, enz.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat geld terugvragen kun je namelijk vergeten.
twitter:huibmodderkolk twitterde op vrijdag 31-05-2013 om 12:12:14Bron bij #NS: sinds gisteravond weten wij dat waar we altijd bang voor waren, waarheid is: NMBS heeft Fyra nooit gewild. #NS #Fyra reageer retweet
idee +1quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:11 schreef dennistd het volgende:
Zo moet je dus geen auto van een trein proberen te stelen: http://www.bild.de/region(...)n-30626382.bild.html
Geweldigquote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:11 schreef dennistd het volgende:
Zo moet je dus geen auto van een trein proberen te stelen: http://www.bild.de/region(...)n-30626382.bild.html
NS kan ook op eigen houtje met het ding naar Brussel rijden, zonder dat de NMBS erin participeert. Het enige is dat de volledige toelating voor België dan weer geregeld moet worden. Dat gaat wel even durenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De belgen zaten helemaal niet te wachten op een HST naar Nederland. Ze zijn dus blij dat ze Ansaldo als excuus kunnen gebruiken om geen HST op Amsterdam-Brussel te hoeven rijden. Daar kon je op wachten.
Interessant is wat er nu verder gaat gebeuren. Als Ansaldo de boel voldoende verbeterd heeft kan de V250 in de binnenlandse dienst ingezet gaan worden. Denk aan Groningen-Rotterdam via Schiphol ofzoiets. Dat past ook binnen het plaatje van de nieuwe concessie. De grote vragen die dus resteren zijn de volgende twee:
- Wat gebeurt er met de benelux
- Hoe goed is de V250 volgens NS.
Tamelijk naïef dat ze er wel altijd bang voor waren, er kennelijk nooit concreet over gesproken hebben, en het gisteren "ineens" duidelijk wordt. Ongeloofwaardig naïef zelfs. Hypocriet, huichelachtig. Dat is het wel zo'n beetjequote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:13 schreef James1988 het volgende:
twitter:huibmodderkolk twitterde op vrijdag 31-05-2013 om 12:12:14Bron bij #NS: sinds gisteravond weten wij dat waar we altijd bang voor waren, waarheid is: NMBS heeft Fyra nooit gewild. #NS #Fyra reageer retweet
Dat kun je schudden want daar heb je iets als "medewerking van de Belgen" voor nodig.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
NS kan ook op eigen houtje met het ding naar Brussel rijden, zonder dat de NMBS erin participeert. Het enige is dat de volledige toelating voor België dan weer geregeld moet worden. Dat gaat wel even duren
klopt. Zijn deze week testritten mee naar Groningen geweestquote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:16 schreef Monopoly het volgende:
Er stond er laatst trouwens ook één op Groningen op het rangeerterrein.
Het kan, maar dan moet NS de treinen overkopen van NMBS. Treinen die nooit geleverd zijn aan NMBS, en waarvoor NS nooit een contract heeft gesloten met AnsaldoBreda (de opties zijn inmiddels verlopen).quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
NS kan ook op eigen houtje met het ding naar Brussel rijden, zonder dat de NMBS erin participeert. Het enige is dat de volledige toelating voor België dan weer geregeld moet worden. Dat gaat wel even duren
Nee hoor, alleen treinpaden. Internationale treinen zijn geliberaliseerd en die mag iedereen dus rijden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kun je schudden want daar heb je iets als "medewerking van de Belgen" voor nodig.
ja, en die moeten meewerken als de NS toelating zou willen regelen. Zal een langdurige kwestie worden als ze het zouden willen, maar tegenhouden kunnen de Belgen het niet, tegenwerken welquote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kun je schudden want daar heb je iets als "medewerking van de Belgen" voor nodig.
Toelating?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen treinpaden. Internationale treinen zijn geliberaliseerd en die mag iedereen dus rijden.
Als het materieel voldoet aan alle Europese en Belgische eisen (de TSI's) kan het spul in principe niet geweigerd worden, nee.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar de Belgen kunnen dus blijkbaar NIET zeggen "Wij willen die ondeugdelijke rammelblikken niet op ons net hebben"?
klopt. Ze kunnen hooguit de procedure zodanig lang rekken totdat er geen reden meer is om ze af te keuren.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar de Belgen kunnen dus blijkbaar NIET zeggen "Wij willen die ondeugdelijke rammelblikken niet op ons net hebben"?
Ja, voor elk treinstel opnieuw toch?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Typetoelating van het materieel is procedures volgen,
Ja dat kan dus ook 100 jaar zijn. Dan zijn we effectief net zo ver dusquote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Ze kunnen hooguit de procedure zodanig lang rekken totdat er geen reden meer is om ze af te keuren.
Veendam-Stadskanaal is ook nog helemaal niets zeker over.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:24 schreef Monopoly het volgende:
Ik hoorde van mijn mentor machinist dat men in 2016 van Veendam naar Stadskanaal gaan rijden.
Was er al meer duidelijkheid over het (eventuele) doortrekken van die lijn naar Emmen?
Weet dat ik ergens wel wat gelezen heb daarover, maar er stond nog niets vast toch ?
Drenthe wil niet meebetalen want die hebben er niks aan aangezien ze al een goeie busverbinding met Groningen hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:24 schreef Monopoly het volgende:
Ik hoorde van mijn mentor machinist dat men in 2016 van Veendam naar Stadskanaal gaan rijden.
Was er al meer duidelijkheid over het (eventuele) doortrekken van die lijn naar Emmen?
Weet dat ik ergens wel wat gelezen heb daarover, maar er stond nog niets vast toch ?
Dat spoor is eigendom van de STAR toch? Zou je daar al moeten beginnen met soebatten....quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Veendam-Stadskanaal is ook nog helemaal niets zeker over.
in meen de Stadskanaal voor 2017 of 2019 op de rol stond, maar er is nog niets vastgesteld. Grootste struikelpunt zal de STAR worden die nu nog Veendam - Stadskanaal als museumtraject in bezit en gebruik heeft.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:24 schreef Monopoly het volgende:
Ik hoorde van mijn mentor machinist dat men in 2016 van Veendam naar Stadskanaal gaan rijden.
Was er al meer duidelijkheid over het (eventuele) doortrekken van die lijn naar Emmen?
Weet dat ik ergens wel wat gelezen heb daarover, maar er stond nog niets vast toch ?
Oh joh? Ik dacht dat dat al rond was eigenlijk whehequote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Veendam-Stadskanaal is ook nog helemaal niets zeker over.
Ah duidelijk. Jammer wel. Doortrekken zou wel beter zijn voor de regio denk ik.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Drenthe wil niet meebetalen want die hebben er niks aan aangezien ze al een goeie busverbinding met Groningen hebben.
Klopt, en de STAR is tegen de plannen. Als de provincie Limburg ook eens dat soort plannen gaat krijgen voor Schin op Geul-Kerkrade dan heeft de ZLSM wel een probleem: als onderdeel van de reddingsoperatie hebben die hun traject verkocht aan de provincie..quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat spoor is eigendom van de STAR toch? Zou je daar al moeten beginnen met soebatten....
in theorie wel ja, maar het is ook weer niet zo dat de Belgen onevenredig zware eisen kunnen stellen, terwijl ander materieel de toelating bij een pakje boter krijgt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat kan dus ook 100 jaar zijn. Dan zijn we effectief net zo ver dus
museumlijntje omleggen naar Gieten ofzo, dan zou het kunnen, omdat een dergelijke lijn ook historische waarde en potentieel heeft.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:30 schreef Monopoly het volgende:
Ik vind het ook wel begrijpelijk dat die museumstichtingen lopen te miepen. Die willen er ook wat uit halen. Toch wel logisch, dat spul mag ook nooit verdwijnen vind ik.
Maar wat is belangrijker, nostalgie of 'vooruitgang' ?
Als ik zo'n museum stichting beheerde, zou ik het juist toe juichen, en samen met die vervoerder om de tafel zitten en met de provincie om het juist weer uit het slop te trekken,
Er iets leuks van proberen te maken ofzo. Mogelijkheden genoeg.
Ja, je spoor verkopen aan Prorail, al je materieel kan nergens heen, en je hebt net een paar jaar geleden voor 30.000 per loc ATB in laten bouwen. Nee dan sta je te juichen zekerquote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:30 schreef Monopoly het volgende:
Ik vind het ook wel begrijpelijk dat die museumstichtingen lopen te miepen. Die willen er ook wat uit halen. Toch wel logisch, dat spul mag ook nooit verdwijnen vind ik.
Maar wat is belangrijker, nostalgie of 'vooruitgang' ?
Als ik zo'n museum stichting beheerde, zou ik het juist toe juichen, en samen met die vervoerder om de tafel zitten en met de provincie om het juist weer uit het slop te trekken,
Er iets leuks van proberen te maken ofzo. Mogelijkheden genoeg.
Snap ik. Maar wat moet je anders?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, je spoor verkopen aan Prorail, al je materieel kan nergens heen, en je hebt net een paar jaar geleden voor 30.000 per loc ATB in laten bouwen. Nee dan sta je te juichen zeker
lijntje Gieten - Stadskanaal opnieuw aanleggen lijkt me de meest aantrekkelijke optiequote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:49 schreef GekkeHaan het volgende:
Als het goed is dan heeft Arriva van de provincie Groningen al groen licht gekregen in April. Er moet alleen een oplossing gezocht worden voor de S.T.A.R. Arriva heeft aangegeven om met hun om tafel te willen zitten om een oplossing te zoeken voor het behoud van de stoomtrein.
http://www.rtvnoord.nl/ipad/index.asp?p=119828
En wie gaat dat dan weer betalen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijntje Gieten - Stadskanaal opnieuw aanleggen lijkt me de meest aantrekkelijke optie
Zijn die niet net failliet aan die kabelbaan / tram / teleportatie HOV oplossing in de hoofdstad?quote:
Treinen die nooit aan de NMBS geleverd zijn overkopen van de NMBS, hoe doe je dat?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het kan, maar dan moet NS de treinen overkopen van NMBS. Treinen die nooit geleverd zijn aan NMBS, en waarvoor NS nooit een contract heeft gesloten met AnsaldoBreda (de opties zijn inmiddels verlopen).
neuh. De stad heeft zeer ernstige geldzorgen, de provincie niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zijn die niet net failliet aan die kabelbaan / tram / teleportatie HOV oplossing in de hoofdstad?
precies. Er zijn maar negen stellen overgenomen, niet geheel toevallig allemaal door NSHquote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Treinen die nooit aan de NMBS geleverd zijn overkopen van de NMBS, hoe doe je dat?![]()
Alle wel-gebouwde maar niet-geleverde treinen zijn toch gewoon nog eigendom van de fabrikant?
Nou ja, ik mis het hele motief een beetje. Waarom zou de provincie daar geld in willen stoppen? Behoud van een toeristische attractie misschien? Ik weet niet hoe groot het stuwend effect van die stoomtrein is verderquote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh. De stad heeft zeer ernstige geldzorgen, de provincie niet.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Darkwing Duck is van de achtbanen en shit![]()
quote:
Eh, de reiziger? Emmen heeft meer dan 100.000 inwoners (goed, dat komt omdat half Drente erbij gevoegd is, maar toch), de dichtstbijzijnde grote steden zijn Zwolle en Groningen. Je zou met beide steden een goede spoorverbinding verwachten, eigenlijk.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien moeten we even kijken welke significante partij het zou willen. Een spoorverbinding Veendam - Emmen.
Ik bedoelde dus: het leveringscontract overnemen. Of dat juridisch mogelijk is, durf ik te betwijfelen (is HSA aanbestedingsplichtig?).quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Treinen die nooit aan de NMBS geleverd zijn overkopen van de NMBS, hoe doe je dat?![]()
Alle wel-gebouwde maar niet-geleverde treinen zijn toch gewoon nog eigendom van de fabrikant?
Mevrouw de minister wilde zo veel mogelijk geld verdienen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:03 schreef eti het volgende:
waarom dan in godsnaam een hele nieuwe maatschappij oprichten, een nieuwe aanbesteding, nieuwe treinen, weet ik veel?
de belgen kunnen op de internationale ritten weinig weigeren, de spoormarkt is gewoon opengesteld en de eisen waaraan materiaal moet voldoen om goedgekeurd te worden staan ook helder op papier.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kun je schudden want daar heb je iets als "medewerking van de Belgen" voor nodig.
Ik heb zelfs de eerste reizigersrit meegemaakt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:27 schreef b2py het volgende:
Handjes in de lucht voor wie er ooit in de V250 hebben gezeten.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:27 schreef b2py het volgende:
Handjes in de lucht voor wie er ooit in de V250 hebben gezeten.
Ik wel. Ik ben een keer naar Brussel gegaan met de V250... wel zowel op de heen- als tijdens de terugrit technische problemen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]![]()
Helaas haalden we de 250 km/u niet.
Ook maar 10 % doen dan?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nou die V250 kan ik bij de Railhopper zetten
Jahaaha, je punt is duidelijk hoorquote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik wel. Ik ben een keer naar Brussel gegaan met de V250... wel zowel op de heen- als tijdens de terugrit technische problemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik niet en daar ben ik blij omquote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:27 schreef b2py het volgende:
Handjes in de lucht voor wie er ooit in de V250 hebben gezeten.
Omsmelten tot theelichthouders?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:38 schreef KnightSolaire het volgende:
Tja, wat gaan we doen met de V250's die we hier al hebben... Ben benieuwd.
in het nostalgiehoekje zettenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:38 schreef KnightSolaire het volgende:
Tja, wat gaan we doen met de V250's die we hier al hebben... Ben benieuwd.
Kamperlijntje is wel aan vervanging toe.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:39 schreef KnightSolaire het volgende:
Op conventioneel spoor hebben ze de afgelopen weken toch vrij redelijk testritten gedraaid, voor zover we weten? Misschien inzetten in binnenlandse IC-diensten?
koppel er een paar aan elkaar en je bent al in Zwollequote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Kamperlijntje is wel aan vervanging toe.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
koppel er een paar aan elkaar en je bent al in Zwolle
Jammer dat ze geen doorloopkop hebben
Loopbruggetje tussen de deuren in de kopbakken en je komt al een eind. En het is nog rolstoelvriendelijk ookquote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
koppel er een paar aan elkaar en je bent al in Zwolle
Jammer dat ze geen doorloopkop hebben
242 hier.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]![]()
Helaas haalden we de 250 km/u niet.
Dat levert geen tijdwinst op. Tenzij je de hele lijn dubbelsporig maakt en elektrificeert en geschikt maakt voor 160 km/u en er dan een IC laat rijden die echt bijna nergens stopt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:09 schreef eti het volgende:
En misschien een intercity Enschede-Groningen? Als dat idd tijdwinst op zou leveren, dat weet ik niet.
toch handig dat je met tape een deel van de problemen op kunt lossenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:57 schreef James1988 het volgende:
Meer aan de hand dan softwareprobleem bij Fyra
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Fiets die mijn account hijacktquote:
ooooooooooooooooooohquote:
Ik dacht al wat raars te zien dinsdag, ik heb die ijzeren plaat ook omhoog zien staan.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:57 schreef James1988 het volgende:
Meer aan de hand dan softwareprobleem bij Fyra
Ik heb ook niks kunnen vindenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:34 schreef arkkey het volgende:
Valt die persconferentie ergens live te zien eigenlijk? Desnoods een liveblog. Moet eerlijk bekennen dat ik zelf niet echt goed gezocht heb.
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/quote:NOS @NOS 3m
Om 16.00 uur live op Journaal 24: persconferentie Belgische spoorwegmaatschappij NMBS over Fyra: http://nos.nl/journaal24
Openen
twitter:MerijnRTL twitterde op vrijdag 31-05-2013 om 16:00:11Persco over #fyra zou om 16uur beginnen. Maar voorlopig staan we nog in de lobby met z'n alle. :-( http://t.co/4RKewV40nl reageer retweet
twitter:somoht twitterde op vrijdag 31-05-2013 om 16:06:38Zelfs de persco over de #Fyra is vertraagd... reageer retweet
Doen ze voorzichtig met de deuren van de zaal?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:12 schreef b2py het volgende:
De ironie:twitter:somoht twitterde op vrijdag 31-05-2013 om 16:06:38Zelfs de persco over de #Fyra is vertraagd... reageer retweet
Van wat? Van Berend Brulboei achter een tafel?quote:
Kijk de persco, Dan weet je waar hij het over heeft.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van wat? Van Berend Brulboei achter een tafel?
Het lijkt erop alsof hij naar bepaalde plaatjes verwijst die te zien zijn op een scherm (kapotte onderkant etc).quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van wat? Van Berend Brulboei achter een tafel?
Oh die plaatjes. Die kennen we al toch?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:20 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
Het lijkt erop alsof hij naar bepaalde plaatjes verwijst die te zien zijn op een scherm (kapotte onderkant etc).
Ja snap ikquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:20 schreef Ajaxfan het volgende:
Dat zijn de afbeeldingen die al bekend waren.
EDIT: Gericht aan Basekid natuurlijk.
Jezus, dat puntengedoe. Shocking.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:22 schreef arkkey het volgende:
Het is nog 10x erger dan ik al dacht. "het zou humoristisch zijn als het niet zo pijnlijk was". Die vent doet het ook echt mooi
Ook niet een paar punten boven de veiligheidsgrens ook.. Hebben ze die check niet gedaan voor dat kreng voor het eerst ging rijden dan?quote:
Op de V250?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:27 schreef Basekid_NZ het volgende:
Remmen van gewone treinen die berekend zijn op 160km/u ?!
Ik weet niet of ik nu moet lachen of moet huilen. Van Italianen hadden we dit soort streken kunnen verwachten, maar toch.. dat flik je toch nietquote:
3 dagen was het toch? Mwoa. Bijna danquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:31 schreef Ajaxfan het volgende:
Ah maar 2 jaar oplostijd. Zat Ansaldo er maar een heeeel klein beetje naast.
Nee, laten we dat inderdaad maar niet doen met deze extra informatie in het achterhoofd. Wordt niets meer met die dingen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:32 schreef Facepalm het volgende:
Dit is toch wel erger dan ik dacht, die dingen gaan hopelijk niet in het binnenlands verkeer rijden.
Misschien kunnen ze er eentje aan het Spoorwegmuseum schenken? Is toch wel deel van de geschiedenis van het Nederlandse spoor he?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:33 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nee, laten we dat inderdaad maar niet doen met deze extra informatie in het achterhoofd. Wordt niets meer met die dingen.
Ja. Alleen jammer dat het plukken van een kale kip wordt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:34 schreef Ajaxfan het volgende:
Je staat juridisch tamelijk sterk om je centen terug te krijgen als NS denk ik toch? Veel duidelijker kan de wanprestatie van AnsaldoBreda niet worden aangegeven.
wat zegt deze persco over jou?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:31 schreef b2py het volgende:
Vindt het wel tekenend uit een project wat je samen doet dat Marc daar alleen zit. Je zou samen een team moeten uitstralen, dat ontbreekt ook.
Ben bang dat er bij AB weinig te halen valt. Zeker met dit geneuzel, dat zal het faillissement betekenen. Niet dat iemand daar een traan om laat maar je kunt naar de centen fluiten.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:34 schreef Ajaxfan het volgende:
Je staat juridisch tamelijk sterk om je centen terug te krijgen als NS denk ik toch? Veel duidelijker kan de wanprestatie van AnsaldoBreda niet worden aangegeven.
Jarenlange juridische kwestie. Als Mansveld dit accepteert valt I&M. Kansloos.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:34 schreef Ajaxfan het volgende:
Je staat juridisch tamelijk sterk om je centen terug te krijgen als NS denk ik toch? Veel duidelijker kan de wanprestatie van AnsaldoBreda niet worden aangegeven.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:27 schreef b2py het volgende:
Handjes in de lucht voor wie er ooit in de V250 hebben gezeten.
Eigenlijk krijg je nu de: 'Heel slecht heb jij even pech garantie' dus.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ben bang dat er bij AB weinig te halen valt. Zeker met dit geneuzel, dat zal het faillissement betekenen. Niet dat iemand daar een traan om laat maar je kunt naar de centen fluiten.
Wel met een hek eromheen, voor de veiligheid. Voor je het weet flikkert er een deur uit.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:34 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze er eentje aan het Spoorwegmuseum schenken? Is toch wel deel van de geschiedenis van het Nederlandse spoor he?
Een variant van de ''aangebrand, nog niet gaar, bek houden en vreten maar'' leusquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:36 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Eigenlijk krijg je nu de: 'Heel slecht heb jij even pech garantie' dus.
Volgens mij zijn de nieuwe treinen voor Eurostar waar Marc het over heeft wel 3 jaar vertraagd. James?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:39 schreef KnightSolaire het volgende:
De alternatieve plannen klinken mij inderdaad ook goed in de oren. Meest opmerkelijk nog vind ik de verbinding Antwerpen - Eindhoven die wordt genoemd. (Eurostar en uitbreiding Thalys ligt meer voor de hand)
Mott McDonald...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:21 schreef James1988 het volgende:
Matt McDonald: "Elke trein is anders, iedere monteur eigen werkwijze."
Daar is nog geen officiële communicatie over geweest vanuit Eurostar.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de nieuwe treinen voor Eurostar waar Marc het over heeft wel 3 jaar vertraagd. James?
Marktwens?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
Overigens wilt Mansveld naar 16x per uur Amsterdam - Brussel en Marc heeft het over 12, waar gaat het mis?
Scherp.quote:
McDonald's ja:quote:
Snel met je usericon aanpassenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
Overigens wilt Mansveld naar 16x per uur Amsterdam - Brussel en Marc heeft het over 12, waar gaat het mis?
Okquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar is nog geen officiële communicatie over geweest vanuit Eurostar.
Wel raar dat na communicatie dit verteld wordt.quote:[..]
Marktwens?
12x Thalys + 2x Eurostar = 14, dat is al een eindquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:45 schreef arkkey het volgende:
[..]
Snel met je usericon aanpassenVolgens mij heeft ie het toch over wat ze op korte termijn gaan doen? Hi jheeft niet gezegd dat 12 het einddoel was, tenminste zo heb ik hem niet opgevat.
12 per december terwijl Mansveld al aantal maal heeft aangegeven voor 16x per dag de Brusselaar weer wil opstarten.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:45 schreef arkkey het volgende:
[..]
Snel met je usericon aanpassenVolgens mij heeft ie het toch over wat ze op korte termijn gaan doen? Hi jheeft niet gezegd dat 12 het einddoel was, tenminste zo heb ik hem niet opgevat.
Dat geld zien we nooit meer terug!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:32 schreef James1988 het volgende:
Van de 9 treinen die NS heeft afgenomen zijn er 7 buiten dienst
Solvabiliteit AnsaldoBreda: -50%
Valt daar nog wat te halen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:48 schreef James1988 het volgende:
Betaald voorschot: 37 miljoen euro, gedenkt door bankgaranties.
Geleden schade: enkele miljoenen euro's (2007 - 2013), wordt geclaimd bij AB.
Die 37 miljoen euro krijgt NMBS wel terug (daar zijn bankgaranties voor). De rest is juristenvoer.quote:
Bij mij ook.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:46 schreef GSMboy het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
En hij kwam zelfs tot stilstand. Wie wil me aanraken?
Je zou die dingen per direct aan de kant moeten zetten..quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:54 schreef RichardHammond het volgende:
Lol, er is net nog zo'n rijdende grafkist vertrokken vanaf Utrecht Centraal.
En oja, een kapotte wissel tussen Amersfoort en Utrecht Centraal.
Met proefritten hoeft dat zeker niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je zou die dingen per direct aan de kant moeten zetten..
Wel als dat gevaarlijk is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Met proefritten hoeft dat zeker niet.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |