Peterselieman | maandag 27 mei 2013 @ 17:19 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 17:40 | |
Rond 20 juni zullen we meer te weten komen over de stofzuiger, dan wordt als ik het goed heb dat rapport gepubliceerd. 5 maanden na het uit dienst nemen van dat gekke ding. | ||
Peterselieman | maandag 27 mei 2013 @ 17:43 | |
ik ben in ieder geval erg benieuwd wat uit het onderzoek gaat komen | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 17:52 | |
Mijn vermoeden? "Het is kutzooi, stuur het terug zolang dat nog kan." Dat werd tenslotte ook geadviseerd over de trams die geleverd zijn aan Oslo. Iets anders: Deutsche Bahn wil drones inzetten tegen graffitispuiters | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 17:56 | |
Van die hippe die ik zag bij Klöpping in Silicon Valley? ![]() ![]() | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 18:04 | |
Dus, je bent burgemeester en je wilt een metro in je stad leggen? Alstom maakt het makkelijker, met Axonis, het eerste "turn key"-metrosysteem. Een metrosysteem kan binnen 4 jaar operationeel zijn. Zo beweert Alstom tenminste, ik betwijfel namelijk of het echt zo makkelijk gaat als ze beweren. | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 18:06 | |
Ik vind het eigenlijk vrij verbazingwekkend dat het vier jaar duurt voordat er een metro ligt. Dat moet korter kunnen. | ||
Peterselieman | maandag 27 mei 2013 @ 18:10 | |
Och, de Noord-Zuid-lijn is pas in 2017 operationeel, dus ja, het kan lang duren voordat er treintjes rijden | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 18:19 | |
Dit Axonis is niet bedoeld voor Westerse landen maar voor opkomende economiën als India en China waar metro's als paddenstoelen uit de grond schieten. | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 18:23 | |
Ik denk niet Alstom 'nee' zal zeggen als bijvoorbeeld Breda om Axonis vraagt ![]() | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 18:26 | |
In Breda heb je tenminste ook knappe grond, evenals Eindhoven! ![]() | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 18:27 | |
Klopt, we zijn in Brabant gelukkig voorzien van wat betere grond dan in de Hollandsche provincies ![]() | ||
Peterselieman | maandag 27 mei 2013 @ 18:28 | |
Ook met luchtkastelen ![]() | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 18:31 | |
Wat misschien ook interessant kan zijn: naast Axonis heeft Alstom vandaag Urbalis Fluence gepresenteerd, een nieuwer treinbeveiligingssysteem waarbij een deel van de interlockingfunctionaliteit wordt overgeheveld van de wal naar de trein. Hierdoor kan een deel van de systemen aan de walzijde verdwijnen, wat een kostenbesparing oplevert. | ||
Ireyon | maandag 27 mei 2013 @ 18:40 | |
Ach ja is er überhaupt iets in Brabant wat niet beter is dan boven de rivieren. Dacht het niet ![]() | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 18:42 | |
Het nachtnet ![]() | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 18:58 | |
Maar meer onderhoud aan de trein waardoor die meer aan de kant staat lijkt mij? | ||
KnightSolaire | maandag 27 mei 2013 @ 19:22 | |
Het openbaar vervoer in zijn algeheelheid is in de Randstad op haar best. | ||
Peterselieman | maandag 27 mei 2013 @ 19:23 | |
ik kan genoeg bedenken, maar dat is zo'n waslijst dat ik morgenavond nog bezig zou zijn met tikken | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 19:28 | |
Lijkt me vooral iets wat je tijdens regulier onderhoud meeneemt. In de meeste steden staat de vloot tussen 1:00 en 5:00 toch stil, en zijn er reserves aanwezig zodat groot onderhoud kan worden uitgevoerd zonder dat dit invloed heeft op de dienstuitvoering. | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 19:30 | |
Maar het kost wel weer extra capaciteit doordat je een extra klus moet uitvoeren. En capaciteit is ook niet gratis. | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 19:34 | |
Kwestie van rekenen, wat is goedkoper: aanschaf en onderhoud van klassieke systemen vs. dit nieuwe systeem. ![]() | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 19:36 | |
Buiten dat nachtpersoneel veel duurder is dan dagpersoneel, ik vind het een twijfelachtige keus. ![]() | ||
greavy | maandag 27 mei 2013 @ 19:55 | |
NS wil het nachtnet Rotterdam - Eindhoven via Dordrecht, Breda en Tilburg volledig schrappen of beperken naar 1x/2u. Dat is ze eerder niet gelukt ... Kijken of ze nu weer zoveel protest krijgen, of NS het gaat proberen in een stille dood te laten sterven .... | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 19:58 | |
Ze krijgen toch subsidie? | ||
KnightSolaire | maandag 27 mei 2013 @ 20:02 | |
Inderdaad, het was recent toch weer uitgebreid nadat het eerder was afgeslankt? | ||
Darkwing_Duck | maandag 27 mei 2013 @ 20:06 | |
Vakantievideo ![]() ![]() Tram van Nice die verder gaat zonder bovenleiding ![]() Het circuit van Monaco per stadsbus ![]() | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 20:11 | |
Misschien moet er maar eens gekeken worden naar liberalisering van het nachtverkeer. Dat NS het niet kan aanbieden voor het geld dat beschikbaar is voor het nachtvervoer betekent niet dat het niet mogelijk is. Stoppen met het accepteren van de OV-studentenkaart lijkt me ook een goed idee, nachtverkeer is een luxe, geen recht. | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 20:16 | |
Kan je het nachtnet wel direct opheffen volgens mij als je die studenten eruit trekt. | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 20:17 | |
Leuk filmpje! ![]() Ligt het aan mij of zit die bovenleiding van die tram zo bizar hoog? | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 20:18 | |
Met studenten erin is het kennelijk ook niet rendabel te krijgen, dan kun je ze beter wat laten betalen. | ||
greavy | maandag 27 mei 2013 @ 20:20 | |
Die betalen toch geen flikker. Een student levert voor de NS enz echt geen donder op hoor ![]() | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 20:20 | |
¤450 mio/jaar | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 20:20 | |
Wel boven Noord-Brabant, en dat bedoelde ik eigenlijk ![]() | ||
greavy | maandag 27 mei 2013 @ 20:22 | |
Op Rotterdam - Amsterdam - Utrecht - Eindhoven schijnt genoeg vraag te zijn, maar tussen Rotterdam - Eindhoven via Dordrecht, Breda en Tilburg schijnt het veel te rustig te zijn. | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 20:23 | |
Maar daar wil NS niet gaan schrappen. Ik denk dat een Arriva best interesse zou hebben in exploitatie van het Brabantse nachtnet. Materieel is dichtbij beschikbaar (GTW van de MerwedeLingelijn) waardoor de stilstanduren (uren waarin materieel alleen maar geld kost) verminderd worden, en je geen dure leeg-mat-ritten rijdt. | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 20:26 | |
Als je het nachtnet in het algemeen gaat aanbesteden en dan ook nog de studentenkaart ongeldig verklaard kan je dat wel vergeten. Ik vermoed dat NS er ook wel verlies op draait maar dat compenseert met andere winstgevende posten. | ||
Darkwing_Duck | maandag 27 mei 2013 @ 20:27 | |
dat viel mij ook al op, het kan ook zijn dat de tram zo laag is... ![]() | ||
Fiorano | maandag 27 mei 2013 @ 20:28 | |
Was da voor muziekje in het begin? | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 20:31 | |
Ik had het in dit geval eigenlijk alleen over het Brabantse nachtnet, waarvoor de provincie en de gemeenten iedere maand flink bijbetalen. Als dat nog niet genoeg is, is kijken naar een andere exploitant wellicht verstandig. | ||
Darkwing_Duck | maandag 27 mei 2013 @ 20:35 | |
http://www.europapark-shop.de/CD+Europa-Park+Klassik,i18.htm Kllik "Good Morning Europapark" maar aan ![]() /Offtopic | ||
Darkwing_Duck | maandag 27 mei 2013 @ 20:37 | |
Oh trouwens weet iemand trouwens hoe (Net zoals Lille, Rijssel heet in Het Vlaams) de Vlamingen de stad Nice noemen?
| ||
Fiorano | maandag 27 mei 2013 @ 20:38 | |
Thnx Darkwing, es ff zoeken of daar Bladmuziek van te krijgen is. Mooi stuk om een keer te spelen met het orkest waar ik in speel ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 27 mei 2013 @ 21:20 | |
Vraagje van een familielid van mij die met de regelmaat van de klok op en neer pendelt naar Berlijn en dan vooral met de pimpel express. Er schijnt een 2e klas wagen te zijn net naast de bar die net iets moderner oogt, mijn vraag is waarom is dat en zijn vraag is hoe ie dat specifiek kan boeken (wagon 10 geloof ik) | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 21:21 | |
Dat zijn gemoderniseerde rijtuigen, niet specifiek te boeken maar er komen steeds meer van deze in omloop naarmate tijd vordert en de revisie ook. | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 21:51 | |
Het interieur is geïnspireerd op ICE 2, ofwel houtfineer op de wanden en leerachtige stoelen.![]() De revisie is voor ongeveer 10 jaar, tegen 2023 gaat het spul dus terzijde (en komt het eventueel beschikbaar voor andere vervoerders via dochter HEROS Rolling Stock Leasing). | ||
Frenk3nstein | maandag 27 mei 2013 @ 22:08 | |
Niet verkeerd voor 2e klas! Een tijdje terug in plan-V moeten reizen ![]() ![]() | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 22:09 | |
Dat zijn de stoelen uit de ICE2, ik kan je vertellen dat de gereviseerde Pimpel rijtuigen echt goddelijk zitten. Stopcontact, verstelbaar. Pure liefde. | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 22:13 | |
Ik vind de stoelen er ook erg mooi uitzien. ![]() Maar toch vallen ze in het niet bij de Premium-class stoelen van de LEO Express: En ja, daar heb ik in gezeten ![]() | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 22:15 | |
![]() ![]() | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 22:16 | |
Ik heb de leverancier van die stoelen een mail gestuurd om te vragen om een prijsopgave ("ik wil er eentje voor thuis") maar helaas nooit een antwoord gekregen ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 27 mei 2013 @ 22:19 | |
als je daar in omgekeerde rijrichting inzit wordt je niet tegen het plafond gelanceerd bij een noodrem? ![]() | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 22:21 | |
Dat valt wel mee, denk ik? | ||
Peterselieman | maandag 27 mei 2013 @ 22:21 | |
Dat kun je wel stellen ja ![]() | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 22:22 | |
![]() RailColor FB | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 22:23 | |
Als een soortramp in een tekenfilm ![]() ![]() | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 22:25 | |
Ook al eens gebeld? Dat wil nog wel eens helpen ![]() | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 22:26 | |
Probeer jij maar. ![]() Hier de pagina: Borcad - Seat EXCELLENT | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 22:27 | |
+420 558 640 638 Alleen iets met een taalbarrière.. ![]() | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 22:28 | |
Allez, voulez-vois me vendre les chairs excellent s'il vous plaît avec 3 bières et une fata morgana? Oui oui brocoli, merci. | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 22:29 | |
Lijkt al een beetje op Tsjechs, je kan het wellicht in het Duits proberen? ![]() Of wellicht via Manu, die neemt tenslotte treintjes af bij Statler ![]() | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 22:29 | |
Ja, ja, ich wolle die Excellente Sitze bei Ihnen bestellen, gerne! Einz twei polizei und hupsasa ja? | ||
b2py | maandag 27 mei 2013 @ 22:45 | |
"Gutenabend, Im LEO Express habe ich deine Premium Comfort sitze versucht und ich war sehr zufrieden. Ist der eind möglichkeit das ich ein sitze kann bestellen für mich. Freundlichen gruss, James1988" En dan correcte spelling enzo ![]() | ||
James1988 | maandag 27 mei 2013 @ 22:46 | |
Stuur jij maar, ik heb het al eens geprobeerd. ![]() | ||
greavy | maandag 27 mei 2013 @ 22:47 | |
Gewoon gaan stalken, wekelijks sturen ![]() | ||
lyolyrc | maandag 27 mei 2013 @ 22:57 | |
Eerst een grote groep geïnteresseerden vormen en dan een grote order ervan proberen te maken. Dan happen ze misschien wel. | ||
Peterselieman | maandag 27 mei 2013 @ 22:58 | |
uhuh en dan een proefexemplaar bestellen met een loze belofte dat je er mogelijk meer af wilt gaan nemen | ||
_serial_ | maandag 27 mei 2013 @ 23:56 | |
Over het nachtnet Brabant: Elke aangesloten gemeente (Breda, Tilburg, Eindhoven, ’s-Hertogenbosch en Dordrecht) draagt 72.800 Eur bij) bij t/m eind 2015 (6,7% van de totale kosten) De provincie Brabant draagt over de periode 820.000 Eur bij Nachtnet start weer in volledige samenstelling vanaf zondagnacht 9-6-2013 (zie wijzigingsblad 9 juni 2013 : http://www.locov.nl/Image(...)13_tcm311-341786.pdf ) | ||
Viezze | dinsdag 28 mei 2013 @ 07:16 | |
Rijdt Arriva consistent met te lange treinen? Zojuist werd vlak voor Sappemeer Oost omgeroepen dat de trein niet volledig langs het perron paste en inderdaad, laatste deur kon niet worden gebruikt.![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Viezze op 28-05-2013 07:23:18 ] | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 28 mei 2013 @ 08:35 | |
Niet consistent. Misschien dat er het splitsen na het voortbrengen niet lukte. | ||
Peterselieman | dinsdag 28 mei 2013 @ 08:43 | |
langste combinatie die er in de ochtendspits rondrijdt is 2x GTW 2/8 + GTW 2/6. Dit lijkt iets meer te zijn geweest | ||
bork | dinsdag 28 mei 2013 @ 08:51 | |
Utrecht ![]() ![]() ![]() | ||
Viezze | dinsdag 28 mei 2013 @ 09:49 | |
Was net 1 bak te lang volgens mij. | ||
Peterselieman | dinsdag 28 mei 2013 @ 09:55 | |
zou best kunnen zijn dat het wel de combi 2x GTW 2/8 + 2/6 was, want het kortste perron op Sappemeer Oost is maar 126 meter lang. En dat is te kort voor die combi | ||
dennistd | dinsdag 28 mei 2013 @ 10:03 | |
Voor de langste GTW's moet je trouwens naar Arnhem-Doetinchem, daar rijdt Breng planmatig met 3x 2/8 | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 10:04 | |
Arriva toch ook? :p | ||
Peterselieman | dinsdag 28 mei 2013 @ 10:06 | |
neen. Volgens mij komt Arriva in de Achterhoek niet boven een combi van twee stellen uit | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 28 mei 2013 @ 10:28 | |
Ik zag net een koploperviertje als spoorwensexpresse op Almere c | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 10:32 | |
Koninklijk rijtuig is te laat | ||
Peterselieman | dinsdag 28 mei 2013 @ 10:36 | |
en nu? | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 28 mei 2013 @ 10:39 | |
Nu mist Wim-Lex zijn aansluiting. | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 10:39 | |
Paniek! ![]() | ||
Surveillance-Fiets | dinsdag 28 mei 2013 @ 10:49 | |
Kan een retourtje rotterdam centraal - parijs voor twee personen goedkoper dan 184 euro? | ||
De_Hertog | dinsdag 28 mei 2013 @ 10:50 | |
Voor als die wagon van hierboven niet genoeg is (via K&W / Opmerkelijke foto's van Funda #102):![]() http://www.funda.nl/koop/(...)oningspade-36/fotos/ Huis te koop. Met Blauwe Engel. En AKI. En tram. En bus. En nog wat decoratie. | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 10:50 | |
Vroeg boeken, heb je hem voor ¤140. | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 10:52 | |
Daar ben ik wel een paar keer langsgekomen, is bij mij in de buurt ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 10:55 | |
Jammer, moest weg. Geen koninklijk rijtuig. | ||
Surveillance-Fiets | dinsdag 28 mei 2013 @ 11:03 | |
hmm eem kiekn... | ||
dennistd | dinsdag 28 mei 2013 @ 11:28 | |
Had +20 las ik | ||
James1988 | dinsdag 28 mei 2013 @ 12:02 | |
Als je het bij Hispät niet kunt vinden moet je NMBS Europe of Voyages SNCF eens proberen. Wat ook kan schelen is aangeven dat je volwassene bent ipv jongere. | ||
Peterselieman | dinsdag 28 mei 2013 @ 12:04 | |
geweldig ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 28 mei 2013 @ 12:05 | |
och, ze waren zeker nog niet klaar met het bouwen van het spoor naar Leek ![]() | ||
eti | dinsdag 28 mei 2013 @ 12:38 | |
Dat prefab metrosysteem is misschien wel wat voor hier in Soesterberg. Ze willen tenslotte een hypermoderne spoorverbinding maken van station Den Dolder via de voormalige luchtmachtbasis naar het dorp Soesterberg. Voor een impressie zie pagina 45-46 van deze PDF: [url=]https://docs.google.com/viewer?url=http%3A%2F%2Fwww.soest.nl%2Fpdf%2Fprojecten%2Fvliegbasis%2FRuimtelijk%2520plan%2520Vliegbasis%2520Soesterberg_2009-03-03.pdf[/url] | ||
eti | dinsdag 28 mei 2013 @ 12:39 | |
^Geen idee waarom ik geen link kan maken, sorry | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 12:43 | |
Gebruik volgende format:
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 28-05-2013 12:48:16 ] | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 12:51 | |
NS schiet bellende reiziger te hulp met oplaadpaal Treinreizigers kunnen met lege mobiele telefoons sinds kort terecht op Rotterdam Centraal. Daar staat een speciaal oplaadpunt. De NS is nu al tevreden over het apparaat, maar niet alle reizigers delen dat enthousiasme. ''Dit is een gratis service aan reizigers die een even snel een belletje moeten plegen, maar met een lege batterij zitten'', vertelt een NS-woordvoerder. Zij kunnen hun telefoon achterlaten in een beveiligd laadje, waar het wordt opgeladen. Op het station reageren reizigers aanvankelijk enthousiast. ''Ik vind het wel heel slim'', vertelt een passante. Het positivisme slaat al snel om in achterdocht, bij het zien van de intimiderende hoeveelheid opties. ''Weet ik zeker dat het ding niet gaat exploderen?'' Handleiding Personeel van winkels naast de automaat zou in elk geval niet blij zijn met de nieuwe uitvinding. Reizigers die de dikke handleiding bij het apparaat niet begrijpen, kloppen bij de winkel aan voor hulp. Storm lijkt het vooralsnog niet te lopen. Volgens de NS maakten in de eerste week ongeveer 40 mensen gebruik van de automaat. De proef met de oplaadpaal loopt drie maanden. Daarna wordt besloten of de NS verder wil met het apparaat. Bron | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 28 mei 2013 @ 13:05 | |
Alleen de = weg moet genoeg zijn. | ||
Deezertje | dinsdag 28 mei 2013 @ 13:16 | |
6 euro betalen om je fiets mee te mogen nemen op het stukje Ede-Nijmegen terwijl er juist in die coupes altijd voldoende ruimte is voelt echt als weggegooid geld... ![]() | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 13:17 | |
OV-Fiets abbonement nemen? | ||
Deezertje | dinsdag 28 mei 2013 @ 13:18 | |
Had hem op het station al in een bewaakte fietsenstalling (100 euri per jaar) staan, maar nu met zomervakantie enzo neem ik hem mee naar huis. | ||
RenRen- | dinsdag 28 mei 2013 @ 13:24 | |
Werkt dat fijn met zo'n bewaakte fietsenstalling? Nooit gejatte fietsen daar? Ik wil namelijk een fiets kopen voor als ik in Breda ga studeren, een tweedehands, maar toch. | ||
Deezertje | dinsdag 28 mei 2013 @ 13:28 | |
In principe kan iedereen gewoon binnenlopen wanneer het personeel er is. Niemand controleert of jij wel een abonnement hebt of dat de fiets die je meeneemt wel van jou is.. Na 19:00 uur tot 07.00 uur heb je pasje nodig om binnen te komen. Ik zet mijn fiets altijd nog wel op slot, hij is niet gejat. Maar daar betaal je dan ook zo'n 100 euro voor per jaar.. Onbewaakt bij het station kan ie ook een jaar niet gejat worden, maar wie weet steken ze je band lek etc. | ||
KomtTijd... | dinsdag 28 mei 2013 @ 13:40 | |
Fietsendiefstal is een hoax joh. Mijn fiets heeft afgelopen weekend het hele weekend met de sleutel erin op het station gestaan, en er is niets mee gebeurd ![]() -edit- en ik heb die fiets al 12 jaar ofzo. Nooit wat mee gebeurd. | ||
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 28 mei 2013 @ 13:55 | |
Ja, en ik heb mijn fiets, omdat ik haast had, één keer niet in de bewaakte stalling, maar buiten in de onbewaakte neergezet, een halve dag later, helemaal stuk. Niet gejat want dat lukte niet (zat met goed slot aan het rek vast), maar zadel eraf gesloopt, stuur 5x om z'n as gedraaid (dus rem + versnellingskabels allemaal stuk). Voor- en achterlicht eraf gebroken. Het enige wat nog heel was waren de banden ongeveer... ![]() | ||
bork | dinsdag 28 mei 2013 @ 13:58 | |
![]() Wie weet waar dit is? | ||
James1988 | dinsdag 28 mei 2013 @ 13:59 | |
Blauwkapel? | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 28 mei 2013 @ 14:02 | |
Dat kan bijna niet anders ja.. | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 28 mei 2013 @ 14:06 | |
Maar.. Waar zit de overweg in de Hilversumse tak? Of stond dat niet op het tableau? | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 14:06 | |
Ik gebruik het zelf nu bijna vier jaar. Het is echt een verademing. Altijd zeker dat je fiets veilig staat, altijd droog. Het kost vrijwel geen extra tijd, vaak moet je buiten namelijk nog een extra slot er omheen hangen. Verder zit er een fietsenmaker bij mij in die als ik het lief vraag even mijn bandjes oppompt. En altijd genoeg plek. | ||
#ANONIEM | dinsdag 28 mei 2013 @ 14:19 | |
Ziggy, Nog bedankt voor het 'doortje' op Zuidbroek gisteren hahaha.![]() ![]() En bedank je collega S. ook nog ff, die dacht ook vrolijk mee na die aanwijzing VR. Is daar nog wat mee gedaan wat wij terug koppelde? (Fiets, WHA ?) Desnoods ff over de PM/DM als je dit leest ![]() | ||
dennistd | dinsdag 28 mei 2013 @ 14:19 | |
Als de overweg niet binnen de bediende seinen zit staat ie niet op het NX-tableau volgens mij. De overweg Voordorpsedijk (waar jij op doelt denk ik) zal toen misschien nog wel onbeveiligd zijn geweest. De 'denk aan den overweg' zal slaan op de Darwindreef. | ||
#ANONIEM | dinsdag 28 mei 2013 @ 14:24 | |
8 bakken kan net aan, maar dan staat de meester met de zijkant tegen het hekwerk aan te kijken. Het is passen en meten maar het is mij meerdere malen gelukt om met 8 bakken vanuit Winschoten naar Groningen te rijden en op Sappermeer-Oost helemaal 'veilig binnen' te staan. Vond het de eerste keer wel doodeng, dat er niet van, maar het kan ![]() | ||
DriekOplopers | dinsdag 28 mei 2013 @ 15:21 | |
Een heel groot deel van de treinreizigers legt per spoor afstanden van tussen de 10 en 30 kilometer af. Van Helmond naar Eindhoven. Van Gouda naar Rotterdam. Van Almere naar Amsterdam of Schiphol. De trein vervult in deze relaties dus een regionale functie, die van een heel andere orde is dan de verbinding Den Haag - Groningen. Toch hebben de decentrale overheden veel te weinig in de melk te brokkelen over wat de NS de reiziger biedt. Meer: http://www.voorbeterov.nl/page3.php | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 28 mei 2013 @ 15:41 | |
Ja, die kering is altijd link als er vertraging is. Jij zat op die trein die in Scheemda twee keer een meettrein tegenkwam? | ||
Viezze | dinsdag 28 mei 2013 @ 15:44 | |
Wordt spoor 1 in Scheemda wel eens gebruikt? Rails is aardig verroest | ||
bork | dinsdag 28 mei 2013 @ 15:56 | |
![]() Ietsjes verder ![]() Foto: Rob Mieremet | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 28 mei 2013 @ 16:09 | |
Niet vaak. Alleen als bij vertraging een kruising wordt verlegd eigenlijk. | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 16:57 | |
Niet iedere 24 uur ivm roestrijden? | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 28 mei 2013 @ 16:58 | |
Dat hoeft niet bij assentellers. Van roest heb je dan geen last namelijk. | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 17:08 | |
Aha ok! | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 28 mei 2013 @ 17:10 | |
Ik weet zo uit mijn hoofd niet wat daar ligt. Op dat baanvak hebben we ook wat emplacementen met PSSSL namelijk. | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 28 mei 2013 @ 17:11 | |
Dat is prikspanningspoorstroomloop, Fles. ![]() | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 28 mei 2013 @ 17:18 | |
En ook daarvoor is roestrijden bij mijn weten minder nodig dan bij de GRS-spoorstroomloop. | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 28 mei 2013 @ 17:21 | |
GRS: General Railway Signal | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 28 mei 2013 @ 17:23 | |
Klopt. Eens in de zeven dagen met tien assen, in plaats van iedere vierentwintig uur. | ||
Sandrvich | dinsdag 28 mei 2013 @ 17:27 | |
Stop toch gewoon stopcontacten (en niet alleen 1e klasse) in je treinen zeg! ![]() ![]() ![]() Daarstraks in Nijmegen kruiste ik nog de Lourdes-Express richting het noorden. Beetje jammer dat ik het niet wist en zodoende geen foto kon nemen, want de samenstelling was weer prachtig; vrijwel alleen maar NMBS I6BC couchetterijtuigen. ![]() | ||
KomtTijd... | dinsdag 28 mei 2013 @ 17:48 | |
Geniale uitvinding inderdaad. Gewoon een USB-aansluiting zou natuurlijk veel te makkelijk zijn. | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 18:03 | |
Zegt me ook niks ![]() | ||
trainfreak | dinsdag 28 mei 2013 @ 18:37 | |
Morgen geen Rail Away op tv? Jaja, ik leef nog altijd ![]() | ||
dennistd | dinsdag 28 mei 2013 @ 18:44 | |
Hoeveel assen moeten er eigenlijk bij het normale 24-uurse roestrijden over een spoor heen? Zondag mocht de IC naar Groningen namelijk roestrijden in Beilen, maar de trein was bestond uit maar één ICM-III. Ik dacht altijd dat het minimaal 20 of 24 assen moesten zijn, maar een ICM-III heeft er maar 12. | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 18:44 | |
Nee, vorige week was de laatste helaas: http://www.eo.nl/tv/raila(...)ma-januari-mei-2013/ Hoi TF ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 18:48 | |
Tsja. Moet je wel in huis hebben natuurlijk ![]() ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 28 mei 2013 @ 18:49 | |
![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 19:01 | |
Tuurlijk wel ![]() | ||
trainfreak | dinsdag 28 mei 2013 @ 19:06 | |
Bedankt! Ja, met mij alles goed. Enkel staat het treinen een beetje op een laag pitje.. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 28 mei 2013 @ 19:12 | |
Wie wil dr nou koekjes in de vorm van een NS logo ![]() | ||
BloodhoundFromHell | dinsdag 28 mei 2013 @ 19:23 | |
ik ga binnenkort voor mijn werk met de ICE naar Berlijn, 1e klasse nog wel, is dat wat? | ||
greavy | dinsdag 28 mei 2013 @ 19:24 | |
Zoals elke dinsdag in de afgelopen weken/maanden van dit schooljaar, ga ik traditiegetrouw even langs Shunter Waalhaven (Albert Plesmanweg), maak daar even een babbeltje, en rijdt dan weer verder. Opvallend was dat zij onlangs de DB Schenker 6403 vanaf de Waalhaven Zuid uit het terzijde staande rijtje gehaald hadden, en nu op het Shunter-buitenterrein staat. Evenals de SMMR 2368. De rangeermedewerker die ik sprak kon mij zo 1-2-3 niet vertellen wat de gedachte hierachter was. Waarschijnlijk volledig plukken van de 6403 (scheen al wat belangrijke onderdelen te missen). Lok had ook graffiti gekregen. SMMR 2368 zag er nog wel redelijk uit, maar kon een grote opknapbeurt zeker gebruiken ... Iemand een idee wat de SMMR met deze lok gaat doen? Daarnaast even gekeken of ik DB Schenker met de Shell-Pernis bediening kon vastleggen, maar die reed ruim een uur te vroeg. Dan maar even op de Vondelingenplaat bij Koole kijken. ![]() O&K 26153 (Koole) met ketelwagens Vanwege een defect aan de eigen Henschel-rangeerlok, is er tijdelijk een O&K-lok gehuurd. Even een rondje in de havens. DB had ik gemist naar Pernis, dus even kijken wat er nog bij Koole stond. Terwijl ik kwam aanrijden, kwam de O&K 26153 net naar buiten rijden als losse loc, om een sleepje van 6 ketelwagens naar binnen te duwen bij Koole. Hier is de combinatie net in beweging gekomen om via een ander spoortje richting de poort te rijden, dus moest even wat heen- en weer rangeren. ![]() O&K 26153 (Koole) met ketelwagens Even verderop kon de trein nogmaals vastgelegd worden, waarbij de laatste ketelwagen nog het wissel moet passeren. Hierna kan het wissel omgelegd worden en weer geduwd vertrokken worden. ![]() O&K 26153 (Koole) met ketelwagens Na het emplacement kon de trein nogmaals in de wissels worden vastgelegd. ![]() O&K 26153 (Koole) met ketelwagens Hier wordt opnieuw een overweg overgestoken, waarna vrij snel de poort van Koole binnengereden wordt. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 28 mei 2013 @ 19:38 | |
Leuk Shuntertje ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 19:41 | |
Ja hoor, prima ![]() ![]() | ||
greavy | dinsdag 28 mei 2013 @ 19:43 | |
Zeker. Volgens de rangeerder hebben ze liever de Henschel weer terug rijdend, maar die heeft een gebroken aandrijfstang, ofzoiets. Staat al enkele weken aan de kant. | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 19:46 | |
Lijkt me pijnlijk zeg ![]() ![]() | ||
greavy | dinsdag 28 mei 2013 @ 19:51 | |
Typooo. Aandrijfstang | ||
BloodhoundFromHell | dinsdag 28 mei 2013 @ 19:55 | |
![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 20:00 | |
Dat heet geen typo, dat heet kwootverkloot. | ||
greavy | dinsdag 28 mei 2013 @ 20:01 | |
Ik zie het nu pas idd ![]() | ||
Q. | dinsdag 28 mei 2013 @ 20:01 | |
Dat ie een deel moet lopen. ![]() | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 20:10 | |
Ik dacht dat ze airco in NID hadden gestopt? Weinig van te merken helaas.. | ||
Peterselieman | dinsdag 28 mei 2013 @ 20:12 | |
is een van de onderdelen van het spul wat niet zo goed werkt ![]() | ||
KnightSolaire | dinsdag 28 mei 2013 @ 20:23 | |
Stopcontacten op flexwerkplekken op het station is ook wel een goede. Beter dan deze proef met die oplaadautomaat voor telefoons. Volgens mij komen er op station Eindhoven na de verbouwing een soort werkplekken in de huidige stationstunnel. Zou mooi zijn als die van stopcontacten worden voorzien. Dan krijg je eigenaren van alle Apple-meuk achter je aan geloof ik, die doen volgens mij nog niet mee aan de afspraken voor een universele manier van opladen van telefoons :p. | ||
#ANONIEM | dinsdag 28 mei 2013 @ 20:24 | |
Jep ![]() Kwam die meettrein 's middags al tegen op een slagje Delfzijl. Ging toen links bij Stedum geloof ik. Op de terugweg stond hij nog steeds op hetzelfde spoortje ![]() ![]() Wel leuk, had mijn teamleider op de bok zitten toen bij Stedum ![]() Plusje erbij ![]() | ||
James1988 | dinsdag 28 mei 2013 @ 20:34 | |
Absoluut! ![]() | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 28 mei 2013 @ 20:43 | |
Tien assen binnen vierentwintig uur, en anders twintig. Dat geeft niet, maar ik wilde dat YouTube-gekut niet gelijk naar mijn hoofd krijgen geslingerd. | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 20:45 | |
Ik slinger daar niet zo vaak mee ![]() ![]() | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 28 mei 2013 @ 20:46 | |
Whatever. | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:11 | |
ProRail wil instorten spoorbruggen voorkomen dinsdag 28 mei 2013 Spoorbeheerder ProRail stort de komende maanden beton rond brugpijlers in de Waal bij Nijmegen en in de IJssel bij Deventer om te voorkomen dat de spoorbruggen instorten. Dat zou kunnen gebeuren als vanaf volgend jaar langs de rivieren nevengeulen worden gegraven om het rivierwater bij hoogwater meer ruimte te geven. Een aantal pijlers van de bruggen uit de 19de eeuw staat straks in de hoogwatergeulen. Voor het aanleggen van de geulen wordt zand en klei weggegraven en daardoor verliezen de pijlers hun stevigheid, aldus een woordvoerder van de spoorbeheerder dinsdag. Bij belasting zou de spoorbrug dan zomaar kunnen instorten. Bij Nijmegen wordt een stadseiland in de drukstbevaren rivier van Europa aangelegd. Drie pijlers van de spoorbrug staan straks in de hoogwatergeul. ProRail graaft daar in het water sleuven van 1,5 meter breed en 23 meter diep over een lengte van 80 meter. Op de bodem van de sleuven wordt de waterdichte kleisoort bentoniet gestort. Daarna volgt bekisting, die tenslotte wordt gevuld met beton. Het hele karwei moet eind van dit jaar klaar zijn en gaat 6,5 miljoen euro kosten. Bij Deventer zijn de werkzaamheden minder omvangrijk, omdat de nevengeul daar minder breed en diep wordt en door de uiterwaarden voert. Maar ook daar gaat het volgens ProRail om een miljoenenklus. De spoorbeheerder verwacht dat de treinen tijdens de werkzaamheden gewoon over de bruggen kunnen blijven rijden. Bron Nobel streven om instorten brug te voorkomen. ![]() | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:28 | |
Waarom is die NSH website altijd zo rétetraag in de avonduren? Zijn er dan ineens 15 mensen die tegelijk een reisadvies willen opvragen ofzo? | ||
Peterselieman | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:29 | |
het systeem gaat in de stroombespaarstand, omdat er dan enkele hamsters toe zijn aan wat rust ![]() | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:30 | |
Als ik een verbinding aan klik krijg ik een proxy error. Faalsite. | ||
Peterselieman | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:31 | |
duidelijk een moment dat een hamster het rad uit vliegt ![]() | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:33 | |
B-europe zegt dat de treintjes niet rijden, wat een drama dit.. :/ | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:36 | |
Gewoon de offline hafasplanner gebruiken. Duh. | ||
greavy | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:37 | |
of bahn.de | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:39 | |
Ik moet boeken ![]() | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:39 | |
Kan daar geen NL traject gratis aanvinken. En ook niet boeken zie ik nu. | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:40 | |
Dan boek je vanaf d egrens? | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:48 | |
Kan niet op bahn.de | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:49 | |
NSH:![]() B-europe: ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:51 | |
Dan probeer je het morgen nogeens ![]() | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:51 | |
Lusten hamsters ook peterselie eigenlijk? Anders weet ik nog wel leuke bezigheidstherapie voor die beesten.. ![]() | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:52 | |
Ik zit morgen om 07:06 in de trein en ik verwacht niet voor 23:00 weer thuis te zijn :/ | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:53 | |
Maar je moet nu nog een kaartje boeken? ![]() | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:55 | |
Voor donderdag ja.. ![]() En in theorie zou ik dat op elk willekeurig tijdstip moeten kunnen bij een website. | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 21:59 | |
Ja beste vriend ![]() ![]() | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:04 | |
Ik moet hier gewoon bijna van huilen weet je dat. | ||
James1988 | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:05 | |
Over wat voor traject hebben we het? | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:06 | |
Zeg, die Riviera Express is een poosje geleden opnieuw gaan rijden, maar is die er nog steeds? Kan er niks meer over vinden.... | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:06 | |
Rotterdam C - Antwerpen C met NL traject gratis. Retourtje voor ¤7,80. 3 stuks. | ||
James1988 | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:09 | |
Dat trek je toch gewoon even uit de kaartautomaat voor je gaat reizen? Die tickets zijn nog langer geldig ook (1 maand) ![]() | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:09 | |
Ik heb ze liever vooraf.. ![]() | ||
HetBrabandertje | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:12 | |
Dan haal je ze toch morgen uit de automaat? Dingen zijn toch een maand geldig, dus je hoeft niet op dag 1 ermee te gaan reizen. Startstation kan je in de automaat tenslotte ook gewoon aanpassen. | ||
James1988 | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:12 | |
Voor dat piseindje? ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:13 | |
We zijn niet allemaal zulke zeikerds als jij! ![]() | ||
James1988 | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:15 | |
Ieder z'n specialisatie ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:17 | |
Loop niet zo te zaniken wijf ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:19 | |
vast wel | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:20 | |
Ik ben het zat. Ik ga morgen wel even naar de kutautomaat. Op mijn laptop pakt hij hem trouwens ook niet, browser maakt ook geen verschil. Hoerenzooi. ![]() | ||
James1988 | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:23 | |
Hier doet hij het wel ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:24 | |
Lieverd, als zowel de NSH als de B-Europe een error geven, zou er dan iets met het centrale boekingssysteem aan de hand zijn misschien? En kun je dan 1 of 2 of 160 browsers proberen denk je? ![]() Maar goed stamp morgen maar even zoeen hoerenautomaat in elkaar met je swag, ouwe hulk ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:24 | |
Gauw! Boek al die stoelen vol ![]() | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:27 | |
Kreeg van iemand anders ook al het bericht dat het bij hem ook werkte. Ik snap er geen mallemoer van ![]() ![]() | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:28 | |
Nu nog kiezen, eentje waar je ook een OVC in kan kopen of eentje waarin dat niet kan. Keuze's. | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:29 | |
Je hebt een zwaar leven ![]() | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:30 | |
Morgen naar Hamburg swa ![]() | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:35 | |
Trein explodeert bij Baltimore Een goederentrein in een voorstad van Baltimore in de staat Maryland in de VS is ontspoord en geëxplodeerd. Tot in de wijde omtrek was de explosie te horen en te zien. Boven de trein hangt een enorme zwarte rookwolk. Door de klap zijn gebouwen langs het spoor ingestort, melden hulpdiensten. De brandweer meet in speciale pakken of er gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen bij de brand. Er zijn vooralsnog geen meldingen over slachtoffers. Op tv-beelden is te zien hoe wagons in een zigzagpatroon brandend op en naast het spoor liggen. Volgens ooggetuigen voelde de explosie als een aardbeving. Bron foto's! : http://www.wbaltv.com/new(...)/pj7p56/-/index.html | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:37 | |
Dit ga je niet geloven, als een godswonder werkt het ineens![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:44 | |
Nou, ik zet vast een tientje op "ja" ![]() | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:53 | |
Boem. | ||
Duvel | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:56 | |
Hoi, we hebben vanavond een dochter gekregen! ![]() | ||
James1988 | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:57 | |
Gefeliciteerd! ![]() | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:57 | |
JEEJ Gefeliciteerd! ![]() | ||
dennistd | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:58 | |
Feli duvel | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 22:58 | |
Minder indrukwekkend dan die filmpjes van Wetteren ![]() | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 28 mei 2013 @ 23:01 | |
Hey, gefeliciteerd! | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 23:04 | |
Jeeeeej ![]() ![]() | ||
Fiorano | dinsdag 28 mei 2013 @ 23:05 | |
Genaamt Fyra? ![]() Gefeliciteerd Anyway! | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 28 mei 2013 @ 23:07 | |
Van harte! | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 23:10 | |
Oh ja kut ![]() Hoe heet ze? Pics? Specs? | ||
Duvel | dinsdag 28 mei 2013 @ 23:11 | |
Ze heet Noor en weegt 0,00383 ton. | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 23:14 | |
Da's nog fors op de infraheffing. | ||
James1988 | dinsdag 28 mei 2013 @ 23:17 | |
En de afstand tussen de buffers? ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 mei 2013 @ 23:20 | |
LOB mist nog idd ![]() | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 23:20 | |
Raap me op ![]() ![]() ![]() | ||
GlenSpey | dinsdag 28 mei 2013 @ 23:26 | |
Gratz !! ![]() | ||
_JdM_ | dinsdag 28 mei 2013 @ 23:31 | |
Gefeliciteerd Duvel! Volgens een projectleider van "Ruimte voor de Rivier" gaat het treinverkeer bij Nijmegen er gewoon uit als ze beton gaan storten... | ||
b2py | dinsdag 28 mei 2013 @ 23:47 | |
Kan ook in de nacht hè ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 29 mei 2013 @ 00:33 | |
Gefeliciteerd ![]() | ||
_serial_ | woensdag 29 mei 2013 @ 00:42 | |
Gefeliciteerd ! Geniet ervan ! ![]() | ||
b2py | woensdag 29 mei 2013 @ 07:17 | |
Ondanks dat ik er naar streef er zoveel mogelijk niet over te beginnen kan ik het niet laten dit account te laten zien wat ik net tegen kwam. ![]() | ||
b2py | woensdag 29 mei 2013 @ 07:29 | |
Ik ga morgen dus naar Antwerpen, maar ik heb nog een vraagje. Ik weet dat je met een internationaal België ticket gratis met Fyra mag, maar geldt dat ook als ik met IR ga ipv de fopbenelux? | ||
James1988 | woensdag 29 mei 2013 @ 08:11 | |
Ja, want je hebt een geldig vervoerbewijs. In-/uitchecken hoeft niet bij een internationale reis. | ||
Mr_Klaasje | woensdag 29 mei 2013 @ 08:36 | |
Gefeliciteerd Duuf! Enneh.. Als er iets schommelt is het wel SGMm. [ Bericht 1% gewijzigd door Mr_Klaasje op 29-05-2013 09:42:03 ] | ||
James1988 | woensdag 29 mei 2013 @ 08:50 | |
De Fyra die ik gisteren had van Rotterdam naar Breda kon er anders ook aardig wat van qua geschommel, vooral tussen Rotterdam Zuid en Barendrecht. Voor mijn gevoel heeft die tijdens de rit ook nooit de 160 km/h gehaald ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 29-05-2013 08:56:27 ] | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 09:40 | |
Van ganser Harte ![]() | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 09:41 | |
Ik heb in rijtuig 26B gezeten vorige week, loopvlak van de wielen was niet helemaal top, en ik moest bij 160 ook mn vullingen bij elkaar houden ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 29 mei 2013 @ 09:49 | |
Vooral op hogere snelheden, terwijl een schommelboot het op lage snelheid doet | ||
Mr_Klaasje | woensdag 29 mei 2013 @ 09:50 | |
Inderdaad. Het Oostelijk eiland in Amsterdam is altijd wel een feest met een schommelboot. | ||
bork | woensdag 29 mei 2013 @ 09:52 | |
Feli Duvel en uiteraard de mama en Noor ook! | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 10:02 | |
Laten we afspreken dat we voortaan hier station Paris Nord fonetisch uitschrijven.. Dus Parrie Noor ![]() | ||
Sandrvich | woensdag 29 mei 2013 @ 10:02 | |
Gefeliciteerd Duvel! ![]() | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 10:06 | |
Vraag: Ik ben een rondje aan het plannen, en dit geneuzel met tijden komt door het tijdsverschil neem ik aan? ![]() Waarom laat de planner dat niet zien met Portugal? ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 29 mei 2013 @ 10:10 | |
jup, daar zit een tijdzonegrens | ||
nomenklatura | woensdag 29 mei 2013 @ 10:22 | |
Heeft iemand een idee welk materieel er rijdt tussen Rotterdam C en Venlo om 13.18/13.48? | ||
James1988 | woensdag 29 mei 2013 @ 10:22 | |
Ik had gisteren voor zover ik weet rijtuig 21. Maakt verder niet uit, ik ben heelhuids aangekomen op Breda. ![]() Ik trof eerder deze week een Fyra-rijtuig waar de contouren van de woorden "Intercity Amsterdam - Brussel v.v." nog zichtbaar waren op de deuren. Goed om te zien dat die rijtuigen niet allemaal staan weg te kwijnen. | ||
dennistd | woensdag 29 mei 2013 @ 10:32 | |
13.18 is trein 1947 met ICRm 13.48 is trein 1949 met ICMm Kun je ook zelf vinden trouwens, door het treinnummer (te vinden door in de NS Reisplanner op de treinsoort te gaan staan) op te zoeken op http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2013-3/mat.txt | ||
KnightSolaire | woensdag 29 mei 2013 @ 10:51 | |
Of als je een Android-smartphone hebt kun je de reis plannen met de app Actutrein (Lite), daarin wordt het geplande materieel eveneens aangegeven. Hoef je niet met nummertjes aan de slag. ![]() Uiteraard kan de daadwerkelijke inzet afwijken van de geplande inzet, bijvoorbeeld door storingen. | ||
Sandrvich | woensdag 29 mei 2013 @ 11:14 | |
Na de vliegtuighobbyisten-reis naar Noord-Korea, is het nu de beurt voor de spoorwegliefhebbers: http://www.juchetravelser(...)R%20INFO%20SHEET.pdf ...'t Is dat ik het geld echt niet heb. ![]() | ||
Bitlord | woensdag 29 mei 2013 @ 12:23 | |
gefeliciteerd! Gezond? | ||
#ANONIEM | woensdag 29 mei 2013 @ 12:35 | |
Van harte gefeliciteerd ![]() ![]() | ||
Duvel | woensdag 29 mei 2013 @ 12:43 | |
Yep, helemaal! En bedankt allemaal voor de felicitaties! | ||
#ANONIEM | woensdag 29 mei 2013 @ 12:51 | |
Vraag aan hen die weleens naar Parijs reizen met de Thalys en 1st klas reizen. Is dat echt zo luxe en comfortabel als wordt beweert en zijn geld waard? Zit erover na te denken met de vriendin naar Parijs te gaan voor een weekend. | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 13:04 | |
Doe het regelmatig, en het is best in sommige opzichten best voordelig, zeker omdat ik toch altijd een wifi kaartje aanschafte toen ik nog 2e klas ging (a 13 euro), je krijgt gratis drankjes, je krijgt wat te schaften, je kan een krantje pakken, (voor de beenruimte hoef ik het niet te doen, maar er is zeker een verschil), en daar bij is over het algemeen rustiger. Ik moet het eerste gezin met schreeuw en jank kinderen in de eerste klas nog tegenkomen ![]() Bovendien, tel een 2e klas kaartje + wifi + drank + versnaperingen + krant eens bij elkaar op, dan zit je volgensmij al boven een 1e klas ticket, in de meeste gevallen ![]() Edit: Enige wat ik daar niet krijg is een vriendin, moet ik toch nog eens naar een oplossing zoeken ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Darkwing_Duck op 29-05-2013 13:11:37 ] | ||
DeaDLocK2K | woensdag 29 mei 2013 @ 13:12 | |
Ik blijf het belachelijk vinden dat er niet gewoon goedkope treinen rijden naar Parijs over de HSL. Net als een binnenlandse IC open-access. | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 13:15 | |
In 2000 ben ik met de nachttrein heen en terug naar Parijs gegaan vanaf Rotterdam, dat waren nog eens tijden ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 29 mei 2013 @ 13:15 | |
had je vroeger toch beter voor elkaar ... | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 13:16 | |
![]() | ||
Peterselieman | woensdag 29 mei 2013 @ 13:16 | |
als een vervoerder er brood in ziet dan kan die gewoon een dienst opstarten | ||
Peterselieman | woensdag 29 mei 2013 @ 13:17 | |
iets van lang geleden geloof ik | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 13:18 | |
Geheugen als een Olifant jij ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 29 mei 2013 @ 13:19 | |
klopt ![]() | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 13:21 | |
Ohja, bijna vergeten, de overheid van Monaco denkt erover om een treindienst te starten tussen Nice en Ventimille, daarvoor willen ze hun 5 gekochte Z 26500 stellen terughalen bij de SNCF en daar zelf mee gaan rijden. Ze zijn de stakingen zat en dan staat altijd het complete land op zijn kop, omdat iedereen die in het Prinsendom werkt van over de grens komt zegmaar (Ofwel, iedereen die er werkt woont er niet, hoe je het bekijken wil) en dus het openbare leven erg gevoelig is voor een SNCF staking... | ||
Dr_Flash | woensdag 29 mei 2013 @ 13:26 | |
Sowieso, ze moeten eens een jaartje lang bij elke staking er tien oppakken en daarvan via een loterij 2 executeren. Misschien dat het dan eens een keer afgelopen is met die flauwekul. | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 13:27 | |
Die kant wou ik eigenlijk niet opgaan met mn post maargoed ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 29 mei 2013 @ 13:30 | |
Oh ja sorry. Ik eigenlijk ook niet ![]() Heb je nog wat betere plaatjes van die stellen met dat monacologo erop? | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 13:31 | |
Zal even spitten maar het is in principe alleen een andere livrei hoor... | ||
Peterselieman | woensdag 29 mei 2013 @ 13:32 | |
prima idee. Die Fransen staken zo ongeveer bij elke scheet, dus dat wat de kop indrukken is een fantastisch plan | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 13:34 | |
Wat ik me dan afvraag, waar gaan ze die dingen dan stallen, dr is nergens plek... | ||
Peterselieman | woensdag 29 mei 2013 @ 13:35 | |
stukje Frankrijk annexeren ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 29 mei 2013 @ 13:37 | |
Internationale crisis met oorlogsdreiging ![]() Is alweer een tijd geleden dat men in Europa moeilijk deed ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 29 mei 2013 @ 13:37 | |
En Monaco heeft niets te vrezen. De Fransen zijn niet zo goed in oorlog voeren ![]() | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 13:38 | |
Frankrijk regelt de Defensie van Monaco in Oorlogstijd, dus ik weet niet of dat een goed idee is... | ||
Peterselieman | woensdag 29 mei 2013 @ 13:39 | |
paar spoortjes kopen of huren moet toch geen probleem zijn | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 13:41 | |
Maar dan is het zo dat die stakingslui dat aan de ketting leggen, ze moeten een remise op eigen territorium hebben ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 29 mei 2013 @ 13:43 | |
Ja en eoa prinselijk zegel op de zijkant toch? ![]() | ||
James1988 | woensdag 29 mei 2013 @ 13:43 | |
Guillaume Pépy (CEO SNCF) zei enige tijd terug in een interview dat ze overwegen om Ouigo ook internationaal te laten rijden, als de binnenlandse Ouigo een succes wordt. Lijkt me wel gaaf, een TGV Duplex in Nederland ![]() Over Thalys: wifi is inbegrepen bij 2e klas semi-flex en 1e klas. Bij de non-flex kaartjes (alleen verkrijgbaar voor 2e klas) en bij jongerentickets zit wifi niet inbegrepen. Ik vind de 1e klas van Thalys zeer zeker een aanrader trouwens. ![]() | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 13:44 | |
Hier een paar plaatjes... | ||
Dr_Flash | woensdag 29 mei 2013 @ 13:45 | |
Ja maar boe hoe huilie huilie die gaat dan ook binnenlandse reizigers meenemen die wij zelf zo graag in SLTtjes willen stapelen huilie huilie Oftewel: Kun je vergeten. | ||
Peterselieman | woensdag 29 mei 2013 @ 13:45 | |
dat laatste gaat niet lukken. Het gaat er gewoon om dat ze zelfs ten tijde van een staking in Frankrijk nog wat kunnen laten rijden. Moet denk ik wel lukken. | ||
Dr_Flash | woensdag 29 mei 2013 @ 13:45 | |
Ja die bedoel ik ![]() | ||
Sandrvich | woensdag 29 mei 2013 @ 13:48 | |
Dan krijg je een hele interessante situatie. ![]() | ||
James1988 | woensdag 29 mei 2013 @ 13:48 | |
Ik denk dat de Ouigo zichzelf in die situatie uit de markt prijst. Dat doet de Thalys nu ook, terwijl je toch Amsterdam - Rotterdam met Thalys kunt doen (kost slechts het dubbele van een enkeltje vol tarief bij NS). | ||
Dr_Flash | woensdag 29 mei 2013 @ 13:49 | |
Ja de thalys wel ja. Maar als Ouigo stunttarieven gaat hanteren... ![]() | ||
James1988 | woensdag 29 mei 2013 @ 13:50 | |
Dat zal toch vooral gericht zijn op het vervoer van/naar Frankrijk. | ||
Dr_Flash | woensdag 29 mei 2013 @ 13:50 | |
"gaat u maar rustig slapen" ![]() volgende ochtend word je wakker, bestaat je land niet meer ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 29 mei 2013 @ 13:52 | |
Ja dus? Als je met Ouigo op tijd boekt en je kan voor iknoemmaarwat een tientje naar Parijs vanaf Amsterdam, dan is dat ook een lekker voordelige manier om naar Rotterdam te komen. Enkeltje vol tarief is 14 euro, nog zonder fyra-toeslag. | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 13:54 | |
Het enige wat ik kan verzinnen is dat ze nog ergens een tunnel verzinnen in de gatenkaas rots van ze om wat te stallen, ze hebben afgelopen februari een tunnel geopend waarvan de in en uitgang in Monaco ligt maar de de rest onder Frankrijk... ![]() Hierzo Liason Marquet Zoiets moet dan met een spoorremise ook wel lukken ![]() | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 13:55 | |
Ik denk dat dat dan 20 euro gaat kosten, aangezien de minimum prijzen naar Marseille ook al 50 procent zijn verhoogd... | ||
Dr_Flash | woensdag 29 mei 2013 @ 13:57 | |
Ja daar zat ik ook aan te denken, moet iets ondergronds worden, want ruimte is daar gewoon op. Totaal op. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 29 mei 2013 @ 13:57 | |
Dan nog zou ik het best een keertje doen ![]() | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 13:59 | |
Als ik geweten had dat je dus in de Praktijk tot 5 minuten voor vertrek kon inchecken had ik ook wel Marseille genomen als keerpunt in plaats van we-plaatsen-hier-een-doos-in-het-weiland-tgv-station-valence.. ![]() Een dagje op en neer naar Marseille is in Theorie niet mogenlijk met Ouigo, maar in de praktijk wel voor de avonturiers... | ||
James1988 | woensdag 29 mei 2013 @ 14:02 | |
Of je had toen een keer mazzel omdat het treinpersoneel iets had van "Het zal wel, die lui hebben betaald dus we nemen ze mee". | ||
De_Hertog | woensdag 29 mei 2013 @ 14:02 | |
Niet zomaar een tunnel, ook nog eens een keertunnel dus ![]() Kunnen treintjes ook trouwens: http://de.wikipedia.org/wiki/Wutachtalbahn | ||
Dr_Flash | woensdag 29 mei 2013 @ 14:03 | |
Maar hoe zit het nou eigenlijk met dat Ouigo? Okee het is supergoedkoop, MAAR. Dagrandverbindingen zijn kut (hey, zakenreizigers betalen maar voor de TGV, logisch) Treinen vertrekken vanaf een onhandig achterafspoortje Je moet extra betalen voor zo'n beetje elke voorziening behalve een stoel (maar ja de TGVbar zal ook niet gratis zijn denk ik dan, dus bij een stopcontact houdt dit verschil verder wel op) En je hebt nul flexibiliteit en je moet berevroeg boeken zoiets? | ||
James1988 | woensdag 29 mei 2013 @ 14:04 | |
Dat klopt. Maar je zit wel voor een lage prijs in de andere kant van het land. ![]() Net als vliegen met Ryanair: je weet dat je bedonderd wordt, maar toch loopt het. | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 14:05 | |
Dat was zowel op de heen als terugweg zo, en 5 minuten voor vertrek tot op de seconde precies klonk "De Check in voor de ouigo sluit nu" zowel op de heen als terugweg... En op Valence konden ze 30 minuten van te voren nog geneens gaan inchecken omdat de vorige trein nog voorbij moest komen... | ||
De_Hertog | woensdag 29 mei 2013 @ 14:05 | |
Duvel nog proficiat trouwens! | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 14:05 | |
Nee, je kan omboeken voor een tientje hoor ![]() | ||
James1988 | woensdag 29 mei 2013 @ 14:06 | |
Zelfde crew misschien? ![]() | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 14:07 | |
Nee, het is de StationsCrew die het deed op Valence.. | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 14:09 | |
Overigens spoor je niet om als je in Parijs moet zijn, Marne la Vallee gaat nemen met de Ouigo, omdaarna voor dik 6 euro pp nog door te klunen met de RER A naar Parijs... ![]() | ||
James1988 | woensdag 29 mei 2013 @ 14:10 | |
Als een Ouigo-enkeltje ¤ 25 kost en je voor ¤ 6 van MLV naar Parijs-centrum gaat ben je alsnog goedkoper uit dan met Thalys (vanaf ¤ 35). ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 29 mei 2013 @ 14:11 | |
Okee maar het is dus wel gewoon een TGV Duplex die 300 rijdt. En wat voor kilometerprijzen haal je dan? Parijs - Marseille is wat? 700 km? Voor 2 tientjes ja? | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 14:12 | |
Tijd is ook geld, bovendien Disney gangers zullen de Disney Express Service moeten aanschaffen om nog wat aan hun dag te hebben... (a 18 euro per volwassene) ![]() | ||
James1988 | woensdag 29 mei 2013 @ 14:12 | |
In één Ouigo passen dan ook 1200 reizigers. | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 14:13 | |
Ik had MLV Valence MLV voor 2 tientjes, Marseille minimumprijs is 15 euro enkele reis... | ||
Dr_Flash | woensdag 29 mei 2013 @ 14:13 | |
Ja Disneygangers ja ![]() ![]() Maar gewoon voor spoorhobbyisten is er wel wat mee te doen dus. Want hey, kan jou het verrekken, Valence of Marseille. Beetje minder kilometers ja maar verder ach ![]() | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 14:13 | |
De mijne was 2 keer leeg... | ||
Darkwing_Duck | woensdag 29 mei 2013 @ 14:13 | |
Ik deed het ook voor de spoorhobby ja, maar voor mn Volgende ritje Cote d'azur weet ik het wel hoor... ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 29 mei 2013 @ 14:14 | |
Dat is woest weinig dude. Dat is iets van 2 cent per kilometer. Daarvoor moet je met een blokkerkaartje al dik over de 600 km gaan rijden op een dag. En dan rij je nog niet eens over een HSL. | ||
James1988 | woensdag 29 mei 2013 @ 14:14 | |
De dienst moet nog ontdekt worden natuurlijk, Fyra was ook leeg toen ze voor het eerst gingen rijden. Tegenwoordig nemen wat meer mensen die trein. Een Thalys biedt zitplaats aan nog geen 400 reizigers, in een Ouigo past dus heel wat meer. | ||
James1988 | woensdag 29 mei 2013 @ 14:14 | |
En vol. |