stuk meer dan dat ik verwacht hadquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:00 schreef b2py het volgende:
Veiling voor die naam op die Arriva trein staat inmiddels op 2,5 ton.
Ben benieuwd wat er uiteindelijk op gaat komenquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:00 schreef b2py het volgende:
Veiling voor die naam op die Arriva trein staat inmiddels op 2,5 ton.
Alstom of Bombardier ofzo, of NSquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:06 schreef Fiorano het volgende:
Moet wel één of andere groot bedrijf zijn
Nederlandse Spoorwegenquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er uiteindelijk op gaat komen
quote:
het zou wel de ultieme wraak zijn.quote:
Vervolgens valt heel Nederland over NS heen omdat ze hier geld aan verspillen.. Wedden :pquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zou wel de ultieme wraak zijn.
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat Arriva zelf geboden heeft
neuh. Nederland ziet de humor er wel van inquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Vervolgens valt heel Nederland over NS heen omdat ze hier geld aan verspillen.. Wedden :p
Wat kostte dat ledreepje van jou in Den Bosch?quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Vervolgens valt heel Nederland over NS heen omdat ze hier geld aan verspillen.. Wedden :p
met aluminium zou dat kunnen denk ik. Ze reageren op warmte toch? Of zijn het van die onzichtbare schietlijnen zoals in de lift ook en zo?quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heb je al sensors afgeplakt b2py?
Nee, ben niet meegereisd.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heb je al sensors afgeplakt b2py?
Waren de eerste reacties over dat telsysteem + app ook, als ze nou eerst de treinen op tijd laten rijden. Zuurpruimen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat kostte dat ledreepje van jou in Den Bosch?
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg wat cijfertjes met zoeen mooie gestileerde E ervoor.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Waren de eerste reacties over dat telsysteem + app ook, als ze nou eerst de treinen op tijd laten rijden. Zuurpruimen.
zeker. Er zijn meer deuren waar de vracht door naar binnen kan dan die ene die normaal gebruikt werd.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:33 schreef V2 het volgende:
Betere verdeling van de self-loading cargo leidt tot lagere laadtijden leidt tot minder vertraging, simpel toch?
Ik geloof dat de proef ¤2.000.000 kost.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg wat cijfertjes met zoeen mooie gestileerde E ervoor.
Dubbel knipperend geel betekend dat het volgende sein een enkel knipperend geel licht uit straaltquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:07 schreef GlenSpey het volgende:
Welke expert in het Britse seinstelsel kan mij vertellen wat een dubbel geel knipperend lichtsein betekend?
Oh, ik zit weer TS12 te spelen en kreeg telkens 'station stop failed'. Opvallend was dat daar constant zo'n dubbel geel knipper aan vooraf ging, dus had de indruk dat het met elkaar te maken had. Maar het lijkt erop dat t gewoon weer bug nummer zoveel van dat spel isquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:50 schreef MTL het volgende:
[..]
Dubbel knipperend geel betekend dat het volgende sein een enkel knipperend geel licht uit straalt
Om het antwoord dan maar vollediger te maken: knipperend geel = snelheid verminderen (je wordt van de hoofdbaan af gehaald). Is de remwegafstand te kort, dan wordt knipperend dubbel geel ingezet.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/UK_railway_signalling
Nou.. Geel-8-knipper is ook vergelijkbaar met de niet knipperende variant van dubbel-geel in de UK. Ik vind het persoonlijk een doodzonde dat we in Nederland dubbel-geel ooit hebben afgeschaft.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:12 schreef GlenSpey het volgende:
Maar in feite is dit sein dus te vergelijken met onze geel 8 knipper
Wat was het voordeel van dat oude systeem t.o.v. het huidige?quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nou.. Geel-8-knipper is ook vergelijkbaar met de niet knipperende variant van dubbel-geel in de UK. Ik vind het persoonlijk een doodzonde dat we in Nederland dubbel-geel ooit hebben afgeschaft.
Je kan dubbel-geel ook effectief gebruiken in gebieden waar trager dan 80 km/h gereden wordt. Bovendien is dubbel geel (remweg tussen volgende gele sein en rode sein onvoldoende, dus hier gaan remmen) duidelijker dan twee keer geel achter elkaar of eerst geel met een cijfer en daarna geel.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:46 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat was het voordeel van dat oude systeem t.o.v. het huidige?
het maakt iig duidelijk dat de reizigers hier zich toch prima kunnen gedragen. Ben wel benieuwd naar een timelapse van de ochtendspitsquote:Op woensdag 20 maart 2013 17:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Japanse rijtjes!Mensen die niet als een gek met de trein mee gaan lopen
![]()
Bord! Wanneer kom je naar mijn station toe?
6 April zal ik ff een retourtje maken daar. Ben benieuwd naar de tunnel, hoe die ervaren wordt (ook qua geluid enz).quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:11 schreef Toto69 het volgende:
1 April rijden er weer treinen op het traject Enschede - Zwolle en ik zal vanuit Almelo de allereerste trein naar Zwolle nemen. Feestje
Wil wel kijken of ik wat kan regelen, filmen o.i.d.?quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:19 schreef greavy het volgende:
[..]
6 April zal ik ff een retourtje maken daar. Ben benieuwd naar de tunnel, hoe die ervaren wordt (ook qua geluid enz).
Altijd wel animo voor zoiets in dit topicquote:Op woensdag 20 maart 2013 18:24 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Wil wel kijken of ik wat kan regelen, filmen o.i.d.?
Als daar animo voor is.
Nou, mijn best, kleine moeite. Het is de allereerste trein op het traject dus wat dat betreft zullen er nog geen honderden filmpjes van zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Altijd wel animo voor zoiets in dit topic
En als plotseling de wil om op een voorspelbare plaats te stoppen er wél is. Nu nog van de gedachte af dat treinlengte een staatsgeheim is en je zou maar zo kunnen claimen dat de NS werk maakt van reizigersspreiding.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:55 schreef Ireyon het volgende:
Het indicatorsysteem is geniaal. Dat krijg je nu als je goede ingenieurs gewoon hun werk laat doen: iets dat werkt en iets dat nuttig is.
Goddelijk! Kan greavy meteen zien wanneer er VIRM komt en of hij nog een half uur een pizza weg kan stouwen of nietquote:Op woensdag 20 maart 2013 17:30 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Afbeelding van de druktemeter in de app.
dan zou een hittegolfdag allern maar volle treinen opleveren.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
met aluminium zou dat kunnen denk ik. Ze reageren op warmte toch? Of zijn het van die onzichtbare schietlijnen zoals in de lift ook en zo?
ja maar goed, Hier vriest het vooralsnog je veters uit je schoenen, dus daar hoef je niet over na te denkenquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
dan zou een hittegolfdag allern maar volle treinen opleveren.
Momenteel kan die alleen ICM aangeven. Zou wel gaaf worden jaquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goddelijk! Kan greavy meteen zien wanneer er VIRM komt en of hij nog een half uur een pizza weg kan stouwen of niet
Zou dat niks zijn voor hafas om toe te voegen, een niet alleen met welke treinsoort wil rijden , maar ook het materieel?quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Momenteel kan die alleen ICM aangeven. Zou wel gaaf worden ja![]()
Of omreizen, ook een goede optie.
heft b2py toch gedaan? Anyway ik ga morgen ook wel ff kijkenquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand eens een detailfoto maken van die telstrip? Of ben ik nu vervelend?
Nondeju, nu moet ik vrijdag weer kilometervreten. Rond Amsterdam - Zwolle - Utrecht - Den Haag C - Amsterdam doet wonderenquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
heft b2py toch gedaan? Anyway ik ga morgen ook wel ff kijken
Ik zou het maar doen. Als ik eenmaal op toeren ben blijf jij nergens meerquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Nondeju, nu moet ik vrijdag weer kilometervreten. Rond Amsterdam - Zwolle - Utrecht - Den Haag C - Amsterdam doet wonderen
quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand eens een detailfoto maken van die telstrip? Of ben ik nu vervelend?
Die bovenste foto ziet er té nep uit overigensquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh wacht telstrip.. dat grijze ding. Ach nu staan ze er toch
precies. in Bergen op Zoom staat een van de grootste peukenfabrieken ter wereld.quote:
Ik dacht dat je het over dat kernafvaltransport had van gisteren eerder deze avond..quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:33 schreef greavy het volgende:
De trein is al enkele keren op pad richting Italië overvallen. Er zitten 2 beveiligers met doorgeladen pistolen in de achterste cabine van de loc
Ik geloof er niks vanquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:33 schreef greavy het volgende:
Er zitten 2 beveiligers met doorgeladen pistolen in de achterste cabine van de loc
Ik vond het wel apart dat men er gewoon net zo makkelijk bij gaat staan als bij de groene delenquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Die bovenste foto ziet er té nep uit overigens
het is niet voor niets dat de dienstregeling van die treinen niet bekend isquote:
Ik heb niet zozeer op het instapproces gelet vanmiddag, trein was vrijwel helemaal groen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik vond het wel apart dat men er gewoon net zo makkelijk bij gaat staan als bij de groene delen
Nou ja, dat lijkt me een legitieme reden om dat geheim te houden. Dan zijn de belangen groter dan "spottertje pesten".quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is niet voor niets dat de dienstregeling van die treinen niet bekend is
Jij gaat door voor de koelkastquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het over dat kernafvaltransport had van gisteren eerder deze avond..
"Daar was slechts wat vertraging in het verkeer doordat de politie in Vlissingen-oost een deel van de wegen tijdelijk moest afsluiten. Verder is het transport zonder problemen verlopen."quote:
Deze tijden van de peuken staan voor Nederland gewoon op RolandRailquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, dat lijkt me een legitieme reden om dat geheim te houden. Dan zijn de belangen groter dan "spottertje pesten".
Ja, Greenpeace was niet actief. Bij het vorige transport enkele maanden terug ook al nietquote:Op woensdag 20 maart 2013 20:22 schreef b2py het volgende:
[..]
"Daar was slechts wat vertraging in het verkeer doordat de politie in Vlissingen-oost een deel van de wegen tijdelijk moest afsluiten. Verder is het transport zonder problemen verlopen."
"Heeft visie op treinen"quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
TreinTim vandaag in Man Bijt Hond
ONZ / FOK!ker bij Man bijt hond.
Da's idd één van de aparte autisten op het spoor jaquote:Op woensdag 20 maart 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
TreinTim vandaag in Man Bijt Hond
ONZ / FOK!ker bij Man bijt hond.
Ik vind het wel heel bijzonder dat hij zo bezig is met een verhaal vertellen op de foto. Zoals die bruggen slaan met die Olympiër. Ik denk dat hij wel van de positieve garde is.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Da's idd één van de aparte autisten op het spoor ja
twitter:iLoran94 twitterde op woensdag 20-03-2013 om 17:07:06@NS_online net trein bij wierden door rood gegaan en spoorbomen niet dicht!!! reageer retweet
Spoorbomen? Die hebben ze bij station Wierden laatst allemaal vervangen door tunnels dacht ik...quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:40 schreef _serial_ het volgende:
hmmmtwitter:iLoran94 twitterde op woensdag 20-03-2013 om 17:07:06@NS_online net trein bij wierden door rood gegaan en spoorbomen niet dicht!!! reageer retweet
Aan de kant van Rijssen heb je nog een overweg (over 3 sporen), aan de andere kant ligt weliswaar geen overweg, maar nog wel de overwegbomen. (die ook keurig werken:))quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Spoorbomen? Die hebben ze bij station Wierden laatst allemaal vervangen door tunnels dacht ik...
quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:43 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Nogmaals die TRAXX in DB Regio Livrei.
DB Fernverkehrquote:Op woensdag 20 maart 2013 20:43 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Nogmaals die TRAXX in DB Regio Livrei.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
DB Fernverkehr
De hoofdkleur van DB Regio is rood, met witte accenten.
wie is dat dan? Ik ken er een hoop, maar geen tim die aan dit signalement voldoetquote:Op woensdag 20 maart 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
TreinTim vandaag in Man Bijt Hond
ONZ / FOK!ker bij Man bijt hond.
Hij is ook echt autistisch, maar hij heeft een heel andere kijk op de situatie/foto's zoals gemiddelde hobbyist En 100% Somda-freak.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel bijzonder dat hij zo bezig is met een verhaal vertellen op de foto. Zoals die bruggen slaan met die Olympiër. Ik denk dat hij wel van de positieve garde is.
Uitgezonderd het 'trapje'.
Zit hier niet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wie is dat dan? Ik ken er een hoop, maar geen tim die aan dit signalement voldoet
is je ban op Somda nu al eens opgeheven?quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Hij is ook echt autistisch, maar hij heeft een heel andere kijk op de situatie/foto's zoals gemiddelde hobbyist En 100% Somda-freak.
When hell freezes over.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is je ban op Somda nu al eens opgeheven?
Ja, daar moet net jij "quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Da's idd één van de aparte autisten op het spoor ja
Nee.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is je ban op Somda nu al eens opgeheven?
quote:Je bent op deze website geblokkeerd (IP xxxxxxxxxx).
Je kunt geen gebruik meer maken van Somda.
Ben je van mening dat dit onterecht is, stuur dan een mail aan de webmaster (AT somda PUNT nl).
Hij heeft op zich wel geinige ideeën over z'n foto's, maar dat gemiep over de duivel en te veel vrijheid en zo kan ik me dan weer niet zo in vinden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:17 schreef Frenk3nstein het volgende:
Grappig hoe die gozer bijna van dat trapje pleurt. Z'n tweede foto is niet verkeerd om eerlijk te zijn.
Rijdt dat ding dan ook voor HTRS? Of is het in Duitsland een andere vervoerder?quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:16 schreef greavy het volgende:
Er zijn nog steeds bedrijven die met een oude E-lok gaan rijden met goederentreinen![]()
![]()
Waarom aan de kant zetten als het nog prima rijdt?
[ afbeelding ]
Foto: Vincent van Werkhoven
Zijn trein (hij rijdt voor HTRS) werd in Emmerich overgenomen hiervoor. Foto is met zijn mobiel geschoten.
Had ie toen ongeveer deze livrei?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, NMBS. Is daarna bij ACTS in dienst geweest
CRS had een defecte Traxx, waardoor HTRS werd ingeroepen om de MaWo-shuttle (Mannheim/Wörth-suttle) naar Emmerich te brengen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Rijdt dat ding dan ook voor HTRS? Of is het in Duitsland een andere vervoerder?
bod van 250.000 euro is geschrapt. Staat nu weer op 30.000 euroquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er uiteindelijk op gaat komen
Die creditcheck voor AnsaldoBreda kwam te vroeg?quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bod van 250.000 euro is geschrapt. Staat nu weer op 30.000 euro
zou best kunnenquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die creditcheck voor AnsaldoBreda kwam te vroeg?
Is dit nou een smalspoorloc op normaalspoordraaistellen?quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Holzrollers worden idd nog wel vrij vaak voor een cargo gezet inderdaad.
Vooral van de mensen die op weg naar Antwerpen in Olst al moesten pissen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:47 schreef Brembo het volgende:
Ik had gisteren een SLT als intercity tussen Zwolle - Roosendaal, gaf toch wel genoeg vreemde gezichten.
Zozo, een derde leven... Hoeveel hadden ze er ook weer? 150?quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
Dit schijnt te nieuwe eigenaar van een stuk of 40 ICK's te zijn: http://en.wikipedia.org/wiki/Hector_Rail
Niet dat ik weet.. Lijkt idd wel wat smal.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dit nou een smalspoorloc op normaalspoordraaistellen?
Gaan ze er goederen in stauwen dan?quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
Dit schijnt te nieuwe eigenaar van een stuk of 40 ICK's te zijn: http://en.wikipedia.org/wiki/Hector_Rail
Locs van dat bedrijf heb ik zien rondrijden toen ik in Zweden was.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
Dit schijnt te nieuwe eigenaar van een stuk of 40 ICK's te zijn: http://en.wikipedia.org/wiki/Hector_Rail
Misschien reizigersvervoer? Dat is in Zweden geliberaliseerd.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gaan ze er goederen in stauwen dan?
Dat wordt een rondje wobben.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bod van 250.000 euro is geschrapt. Staat nu weer op 30.000 euro
ergens rond de 140 jaquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zozo, een derde leven... Hoeveel hadden ze er ook weer? 150?
getallen weet ik niet, maar het is niet voor niets dat de oude 1600/1800-locs weer veelvuldig in gebruik zijn genomen. Een nieuwe loc is mooi, maar zoals je al stelt erg duur in aanschaf of lease. Daarom is dit voor het binnenlandse vervoer niet aantrekkelijk.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:00 schreef Bitlord het volgende:
Ik vraag me met die oude locs altijd af hoe het nu zit met de kosten van zo'n ding.
Een nieuwe loc lijkt me ongelooflijk duur in aanschaf of lease, zeker met meerdere spanningen. Onderhoud lijkt me weer weinig.
Een oude loc is goedkoop in aanschaf maar valt vaker uit en heeft meer onderhoud nodig.
Iemand die iets weet?
En daar spelen de leveranciers weer op in door elektrische locomotieven te maken die zijn voorzien van een klein dieseltankje.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor de rest wordt er ook veel gebruik gemaakt van last mile diesels, omdat diesel nu zodanig duur is dat het behoorlijk aantrekkelijk is om het grootste deel van de reis met een eloc af te leggen.
Dat klinkt echt als een zegelspaarprogrammaquote:
"Spaar de meeste ProRail zegels en maak kans op mooie prijzen!"quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat klinkt echt als een zegelspaarprogramma
het is bijna het omgekeerde. Ze willen zo weinig mogelijk aan diesel bestedenquote:Op woensdag 20 maart 2013 22:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat klinkt echt als een zegelspaarprogramma
"Spaart u al last mile Dieselzegels, daarmee spaart u voor een gratis treintaxi-rit"
Mja, misschien wat hoog of zo, maar ik kan ook niets vinden over een smalspoorbroertje. Wel lijkt ie wat op deze:quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:50 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Niet dat ik weet.. Lijkt idd wel wat smal.
De gemiddelde hobbyist / Somda-freak is autistischer dan de jongen uit het portretquote:Op woensdag 20 maart 2013 20:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Hij is ook echt autistisch, maar hij heeft een heel andere kijk op de situatie/foto's zoals gemiddelde hobbyist En 100% Somda-freak.
Net een vogelbekdier die S-serie.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:24 schreef James1988 het volgende:
Op Drehscheibe zijn twee reeksen met foto's geplaatst over Spaanse treinen tussen Madrid, Valladolid en Zaragoza. Erg de moeite waard
Deel 1
Deel 2
Voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Lang, lang geleden, toen ik nog een klein Jamesje was, moest ik op school iets gaan doen met een stuk steen. Beeldhouwen for dummies zegmaar. Ik heb toen geprobeerd om de S/102 (de trein op de foto) te maken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Net een vogelbekdier die S-serie.![]()
Wel de moeite waard inderdaad.
nice zeg. Ben wel benieuwd in hoeverre het Iberisch spoor in de toekomst omgebouwd zal gaan worden naar de standaard spoorbreedte, omdat er nu gewerkt wordt met verschillende spoorbreedtes en dit ervoor zorgt dat op bepaalde stukken drie rails liggen ipv 2quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:24 schreef James1988 het volgende:
Op Drehscheibe zijn twee reeksen met foto's geplaatst over Spaanse treinen tussen Madrid, Valladolid en Zaragoza. Erg de moeite waard
Deel 1
Deel 2
Voorbeeldje:
[ afbeelding ]
"Als de fyra uit elkaar valt heeft de duivel het gedaan"quote:[img]http:Slaafrtokzine.net/p/15s.gif[/img] Op woensdag 20 maart 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
TreinTim vandaag in Man Bijt Hond
ONZ / FOK!ker bij Man bijt hond.
Het AVE-netwerk is volgens 'normaalspoor' gebouwd, de Spanjaarden hadden de kans om met een volledig nieuw netwerk te beginnen (omdat de rest redelijk dungezaaid is). Dit doen met normaalspoor was makkelijker dan met breedspoor (buitenlandse kennis kon zo hergebruikt worden) en het maakt de aansluiting richting Frankrijk makkelijker.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nice zeg. Ben wel benieuwd in hoeverre het Iberisch spoor in de toekomst omgebouwd zal gaan worden naar de standaard spoorbreedte, omdat er nu gewerkt wordt met verschillende spoorbreedtes en dit ervoor zorgt dat op bepaalde stukken drie rails liggen ipv 2
* Duvel claimt onschuld.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:37 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
"Als de fyra uit elkaar valt heeft de duivel het gedaan"
Ik hoop niet dat duvel hier meer van weet?
In de luchtvaart is dat ook zo, oude passagierstoestellen worden omgebouwd tot vrachtvliegtuigen. Over het algemeen worden die minder intensief gebruikt, er is dus meer tijd voor onderhoud, dat dan wel iets frequenter en duurder kan zijn maar omdat dat de enige nadelen zijn is dat vaak kosteffectiever. Verder maakt het vracht niet uit hoe oud een vliegtuig is, voor passagiers kan dat gevoeliger zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:00 schreef Bitlord het volgende:
Ik vraag me met die oude locs altijd af hoe het nu zit met de kosten van zo'n ding.
Een nieuwe loc lijkt me ongelooflijk duur in aanschaf of lease, zeker met meerdere spanningen. Onderhoud lijkt me weer weinig.
Een oude loc is goedkoop in aanschaf maar valt vaker uit en heeft meer onderhoud nodig.
Iemand die iets weet?
Iedereen op FOK! is toch autistisch? Ik moest een fotokopie van mijn autisten-pasje opsturen naar Danny bij aanmelding op dit forum.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Hij is ook echt autistisch, maar hij heeft een heel andere kijk op de situatie/foto's zoals gemiddelde hobbyist En 100% Somda-freak.
Grappig, ik alleen een foto van mijn tieten.quote:Op donderdag 21 maart 2013 07:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Iedereen op FOK! is toch autistisch? Ik moest een fotokopie van mijn autisten-pasje opsturen naar Danny bij aanmelding op dit forum.
Tja, die brug...quote:Op donderdag 21 maart 2013 06:45 schreef bork het volgende:
Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
[ afbeelding ]
Waarom wordt beter uit de doeken gedaan door de reacties van bepaalde lezers dan door RTV Utrecht.
quote:Op donderdag 21 maart 2013 08:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig, ik alleen een foto van mijn tieten.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
TreinTim vandaag in Man Bijt Hond
ONZ / FOK!ker bij Man bijt hond.
Je vrouw ziet je aankomen. Met je schuifwandwagen vol met gratis theedoekenquote:Op woensdag 20 maart 2013 22:13 schreef b2py het volgende:
[..]
"Spaar de meeste ProRail zegels en maak kans op mooie prijzen!"
kun je wel mooi een handeltje mee beginnenquote:Op donderdag 21 maart 2013 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je vrouw ziet je aankomen. Met je schuifwandwagen vol met gratis theedoeken
wat een godsgruwelijk lelijk station....quote:Op donderdag 21 maart 2013 06:45 schreef bork het volgende:
Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
[ afbeelding ]
Waarom wordt beter uit de doeken gedaan door de reacties van bepaalde lezers dan door RTV Utrecht.
Ik ben dinsdag geweest. Was wel interessant.quote:Op donderdag 21 maart 2013 10:26 schreef Bitlord het volgende:
Net een hoop expogangers op Amersfoort richting Railtech. Ik ga nog even de hele Centraalspoorweg afreizen.
Daar heb ik ook in gezeten, tijdens InnoTrans. Best een mooie tramquote:Op donderdag 21 maart 2013 11:40 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ben dinsdag geweest. Was wel interessant.
Stond in de 2e hal een bedrijf die gespecialiseerd was in stroomafnemers. Mooie presentatie van de werking.
En heb nog even in de nieuwe tram gezeten (haha trams) die in Den Haag komt te rijden vanaf volgend jaar.
Een standaardontwerp, Vleuten en Terwijde zijn precies hetzelfde.quote:Op donderdag 21 maart 2013 11:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
wat een godsgruwelijk lelijk station....
Nee, standaard schrijfgerei van aannemers.quote:
Ja ik wou al zeggen, heb dit eerder gezienquote:Op donderdag 21 maart 2013 15:04 schreef ReisT het volgende:
[..]
Een standaardontwerp, Vleuten en Terwijde zijn precies hetzelfde.
Overigens in het echt minder lelijk dan op dit plaatje.
Vaartsche Rijn wordt ook zoiets alleen dan met een eilandperron net als Houten Castellum, Utrecht Zuilen en Tiel Passewaaij.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:04 schreef ReisT het volgende:
[..]
Een standaardontwerp, Vleuten en Terwijde zijn precies hetzelfde.
Overigens in het echt minder lelijk dan op dit plaatje.
Oh ja. Dom.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:23 schreef ReisT het volgende:
Vergeet Utrecht Lunetten en Amersfoort Vathorst niet.
Dat is tegenwoordig heel normaal. En als je er iets van zegt krijg je een grote bek of erger.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:31 schreef RichardHammond het volgende:
maar dan lijkt het mij nog niet normaal dat je zo'n kleine primaat door de coupé laat schreeuwen, op banken laat klimmen en andere reizigers lastig laat vallen.
Ik zeg er altijd wat van. De stilte coupé is heilig. Ik wil rustig op mijn laptop kunnen werken en geen gezeik horen. Een beetje geklets (zachtjes) vind ik echt niet erg, maar jengelende kinderen zijn snotvervelend. Mag je de ouders best op aanspreken.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:31 schreef RichardHammond het volgende:
Momenteel in trein 4018 onderweg naar Rotterdam Alexander. Nu zit ik niet in een stiltecoupé, maar dan lijkt het mij nog niet normaal dat je zo'n kleine primaat door de coupé laat schreeuwen, op banken laat klimmen en andere reizigers lastig laat vallen.
Wel weer een hobbelige ICMm. Laatst van Rotterdam naar Zwolle ook al, kon nauwelijks het scherm van mijn laptop lezen. Ze moeten maar eens rap die wielen af gaan draaien.
Sinds wanneer hangen die kleine digitale schermpjes op Zwolle?
-Edit: kind heeft een pak slaag gekregen en is stil, afgezien van het gesnik dan.
Die ouders vinden van niet.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:33 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Mag je de ouders best op aanspreken.
Als ze moeilijk doen sta ik gewoon op. 2 meter hier. Niet zo stevig maar ik maak ze duidelijk dat ze niet moeilijk moeten doen en een grote bek krijgen ze gegarandeerd terug. Ik laat niet over mij heen lopenquote:
quote:
Precies. Zachtjes praten is echt geen probleem. Maar gillende kids is niet echt wenselijk in de stiltecoupé.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:02 schreef Frenk3nstein het volgende:
Hoewel luide mensen en kutkinderen daar (ook in de normale coupé) erg irritant zijn, vind ik het ook triest als mensen gaan zeuren dat mensen zachtjes praten met elkaar en het compleet stil moet zijn. Soms is het nog best wel leuk om gesprekken af te luisteren
Dus je gaat dan een grote bek teruggeven in een stilte coupe,..... dat mag niet, dan moet je fluisteren!quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Als ze moeilijk doen sta ik gewoon op. 2 meter hier. Niet zo stevig maar ik maak ze duidelijk dat ze niet moeilijk moeten doen en een grote bek krijgen ze gegarandeerd terug. Ik laat niet over mij heen lopen
Volgende keer even de stalen platen van de bakovergang optillen gaarne.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Precies. Zachtjes praten is echt geen probleem. Maar gillende kids is niet echt wenselijk in de stiltecoupé.
Al is dat nog het minste van de dingen die je mee maakt als je frequent reist met de trein, of er op werkt
Ooit eens de laatste trein van Arnhem naar Tiel gereden. DM'90 zonder toilet. Iemand heeft toen maar besloten om tussen de deuren van de wagons te kakken
Ik denk niet dat een andere vorm smakelijker was geweest, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:42 schreef Hr-Flip het volgende:
En schijten in de trein,.... Ook dat heb ik wel eens gezien bij een trein van Syntus, helaas was dat een lint.
Met een honkbalknuppel. Helaas zit die niet standaard in mijn tas.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar moeten de ouders op aangesproken worden
Nee joh, dat remspoor moet de persoon in kwestie immers zelf schoonmaken. Als ie m op de ijzeren plank legt doet een ander het voor mquote:Op donderdag 21 maart 2013 16:30 schreef Monopoly het volgende:
Ja, nogal. Ik snap dat het vervelend is dat je niet kan kakken in de trein (wat bij voorbaat al een verloren zaak is, gezien de staat van de toiletten), maar hou het dan gewoon op. Beter een remspoor in het katoen dan iemand die een keutel moet opruimen van de ijzeren plank
Sinds deze week, dinsdag opgehangen ofzo.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:31 schreef RichardHammond het volgende:
Sinds wanneer hangen die kleine digitale schermpjes op Zwolle?
In het 'Gronings'? Wtf is Gronings?!quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
Iemand nog een vouwfiets nodig? Je kunt er eentje bij Arriva winnen
http://www.arriva.nl/nieu(...)ten-voor-2-personen/
je weet dat het bod geschrapt is hequote:Op donderdag 21 maart 2013 17:51 schreef b2py het volgende:
"Voor twee-en-een-halve ton naar de zon." Maar dan op zijn Grunns.
Uiteraard, het was ook een ironische verwijzing!quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je weet dat het bod geschrapt is he
Er is er een on-fire hierzo, keep them coming!quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
conform de regels, en anti staphorst:
"Die trein van jullie is als de wiederweerga aan godbonken, energie om te maken hebben jullie niet, dus geef mij een fiets zodat ik toch thuis kan ronken"
quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
"In zon dieseltrein van arriva wil ik telkens weer, de ozonlaag bestaat toch al niet meer"
Over Groningen gesproken!quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:35 schreef Anno1982 het volgende:
"Energie om de wissels goed te leggen hebben we niet meer, daarom staat de trein wiederom naast de rails en komt ProRail's ongevallenbestrijding weer."
Het wordt allemaal een beetje veel hier in de omgeving om bij te houden. Oosterspoor geknipt, ik zag dat er nog maar 1 waslijn hing, richting Maliebaan vanaf de Zonstraat(linkerdraad is weg) en een nieuwe wissel voor de overgang met de Burgemeester Reigerstraat(hier ligt nu een wissel), m.a.w. er blijft 1 bovenleiding over waarschijnlijk?quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan natuurlijk ook niet lang goed gaan he. Er wordt in het filmpje nog zo gewezen op de veiligheidsvoorschriften, maar zich er aan houden
http://blog.prorail.nl/mijlpaal-bouw-tunnel-bilthoven
Spuit 11!quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=160694
Nijverdal
Klopt ja, daar rijden ze ook maar op 1 rail, tijdelijk. Was goedkoperquote:Op donderdag 21 maart 2013 21:59 schreef b2py het volgende:
Ik vind die brug voor die sporen naar Geldermalsen zo smal iedere keer als ik er langs rijdt.
twee woorden: gemeente Nijverdalquote:Op donderdag 21 maart 2013 23:54 schreef bork het volgende:
Kan iemand mij in 2 zinnen uitleggen waarom deze exercitie in Nijverdal in vredesnaam is uitgevoerd?
De N35 gaat dwars door het dorp heen. Dat was ongewenst. Toen hebben ze de trein maar gelijk meegenomen. Althans dit is mijn interpretatie.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:54 schreef bork het volgende:
Kan iemand mij in 2 zinnen uitleggen waarom deze exercitie in Nijverdal in vredesnaam is uitgevoerd?
Jullie lezen wel als een razende raket hier overheen..quote:Op vrijdag 22 maart 2013 00:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nijverdal voegt aan de Nederlandse verkeersveiligheid meer toe dan ERTMS maar dat komt omdat ook de N35 is aangepakt.
Vooral zo goedkooop mogelijk natuurlijk naar goed nederlands gebruik. Dat je vervolgens alle doorgaande reizigers de auto in jaagt maakt dan niet uit.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 06:50 schreef greavy het volgende:
En omdat het "zo snel mogelijk" moet, leggen we het treinverkeer 3 jaar lang stil.
Dat is bij ieder project wat extra reistijd kost en wat voor extra puinhopen zorgt het geval. Toen ze bij ons de ringweg oost te Alkmaar gingen vernieuwde was er 5 jaar hinder. Iedereen vond het maar kut met peren. Tegenwoordig is de doorstroming enorm verbeterd en de verkeersveiligheid toegenomen en hoor je er inderdaad niemand meer over. We zijn te verwend geraakt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 08:34 schreef RichardHammond het volgende:
Alle Nijverdallers liepen eerst steen en been te klagen over de tunnel; te duur, te veel overlast etc.. En nu heb bijna af is is iedere Nijverdaller ermee in zijn nopjes. En opeens hoor je overal: "Ik heb het altijd al gezegd, die tunnel moet er komen". Mooi om te zien hoe de mening van mensen gedurende het hele precies om kan buigen. Moet eerlijk zeggen dat het nieuwe station er straks ook heel netjes bijligt, simpel en doeltreffend.
Heb gisteren nog even staan kijken bij de tunnel, maar er moet nog flink gestraat worden bij het station als dat echt zo snel open moet. Ze hebben nog zes werkdagen om alles af te krijgen en dat wordt echt flink aanpoten. Ik moet het allemaal nog zien gebeuren. Het station wordt geopend, maar het is nog niet eens af.
Klopt, is paar weken geleden geslotenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
T zal wel aan mij liggen, maar ik snap er echt geen klote van.
In de NS planner bestaat heel Nijverdal west al niet
Moj'loopnquote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar als je nu van Raalte naar Wierden wil dan?
Maar, dat is toch belachelijk dat dat nu al 3 jaar duurt?quote:
Bus.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar als je nu van Raalte naar Wierden wil dan?
ik heb dit project écht gemist. Sorry. T is hier ook niet echt vaak langsgekomen volgensmij.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:21 schreef Dr_Flash het volgende:
voor de time being zullen er wel weer bussen rijden, of nog steeds bussen rijden of zo. Maar het is idd absurd dat dat 4 jaar moet duren allemaal. Want het gezeik is in december 2009 al begonnen en in april 2013 nog niet klaar. We zitten al ver over de drie jaar heen.
N35 of geen N35. Dit duurt gewoon onnodig lang.
Mwah, als ze dat tunneltje hier in Delft in 4 jaar tijd hadden gefixt hoorde je mij niet klagen hoorquote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja het eindresultaat mag er zijn zometeen, maar het is natuurlijk op het krankzinnige af dat dat dan vier jaar moet duren
Vindt dat ze het best rap hebben gedaan eigenlijk.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:21 schreef Dr_Flash het volgende:
voor de time being zullen er wel weer bussen rijden, of nog steeds bussen rijden of zo. Maar het is idd absurd dat dat 4 jaar moet duren allemaal. Want het gezeik is in december 2009 al begonnen en in april 2013 nog niet klaar. We zitten al ver over de drie jaar heen.
N35 of geen N35. Dit duurt gewoon onnodig lang.
ja, laten we het daar eens over hebben. Ik heb in het jaar 2000 een bhv cursus gehad in een tijdelijk pand wat was neergezet om later de directie-bouw-tunnel in onder te gaan brengen ( en tot die tijd gebruikte brandweer rijswijk het) dus dat loopt volgensmijk ook al heel lang. En nu hoorde ik dat er alsnog maar 2 sporen worden aangelegd?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:26 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mwah, als ze dat tunneltje hier in Delft in 4 jaar tijd hadden gefixt hoorde je mij niet klagen hoor
Voorlopig wel ja, maar ik ga er vanuit dat die vier sporen er razendsnel ingelegd zullen worden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
ja, laten we het daar eens over hebben. Ik heb in het jaar 2000 een bhv cursus gehad in een tijdelijk pand wat was neergezet om later de directie-bouw-tunnel in onder te gaan brengen ( en tot die tijd gebruikte brandweer rijswijk het) dus dat loopt volgensmijk ook al heel lang. En nu hoorde ik dat er alsnog maar 2 sporen worden aangelegd?
en delft zuid blijft 2 sporig en dus de bottleneck?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Voorlopig wel ja, maar ik ga er vanuit dat die vier sporen er razendsnel ingelegd zullen worden.
Ik denk dat Klaasje hier meer uitleg over kan geven, ik ben het deels alweer vergeten maar de bottleneck ligt niet bij Delft of Delft Zuid.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
en delft zuid blijft 2 sporig en dus de bottleneck?
delft zuid t/m schiedam is alleen maar weiland, als daar spoor bij moet komen is het een kwestie van één keer heen en weer rijden met een bulldozer.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
en delft zuid blijft 2 sporig en dus de bottleneck?
Kan best. Ik ben er ook niet iedere maand gaan kijken natuurlijk. Maar het is voor een buitenstaander niet te begrijpen waarom zo'n tunneltje van 500 meter 3 en een half jaar moet duren. Al leg je drie loopings en een kurketrekker in die N35 van je.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Vindt dat ze het best rap hebben gedaan eigenlijk.
volgens mij wel hoor. delft is het enige stukje dubbelspoor tussen rotterdam en leiden geloof ik.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat Klaasje hier meer uitleg over kan geven, ik ben het deels alweer vergeten maar de bottleneck ligt niet bij Delft of Delft Zuid.
De bottleneck is een combinatie van tweesporigheid en een bocht waar je niet op volle snelheid doorheen kan.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
volgens mij wel hoor. delft is het enige stukje dubbelspoor tussen rotterdam en leiden geloof ik.
Schiedam.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:46 schreef V2 het volgende:
[..]
De bottleneck is een combinatie van tweesporigheid en een bocht waar je niet op volle snelheid doorheen kan.
Als ik me goed herinner wat hij tegen mij zei, is dat er genoeg viersporigheid omheen ligt zodat het geen bottleneck hoeft niet te zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
volgens mij wel hoor. delft is het enige stukje dubbelspoor tussen rotterdam en leiden geloof ik.
Dat zegt natuurlijk ook niet niet zoveel als je daar in de dienstregeling geen last van hebt, je moet toch rekening houden met de knopen in Den Haag en Rotterdam dus volgens mij wordt Delft standaard niet snel een probleem. Genoeg viersporigheid er om heen om zaken op te vangen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
volgens mij wel hoor. delft is het enige stukje dubbelspoor tussen rotterdam en leiden geloof ik.
Als je dat echt goed wilt doen maak je gewoon een nieuw Den haag Centraal op de plek van die kruising. Kun je eindelijk eens afscheid nemen van 1 van de grootste 19e eeuwse relicten op het NLse spoornet.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:46 schreef b2py het volgende:
Wat ik denk dat ze beter kunnen oplossen is de gelijkvloerse kruising op Hollands Spoor naar Den Haag C.
Ja, die vreet een boel capaciteit. Al die gelijkvloerse kruisingen op het emplacement van Den Haag Centraal ook.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat ik denk dat ze beter kunnen oplossen is de gelijkvloerse kruising op Hollands Spoor naar Den Haag C.
Dat zou natuurlijk spoortechnisch gezien ideaal zijn alleen reizigertechnisch gezien niet bepaald, dan krijg je een station ver buiten het centrum. Dat wil Den Haag echt niet, daarom is staat DH Centraal ook op de plek van SS nu.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je dat echt goed wilt doen maak je gewoon een nieuw Den haag Centraal op de plek van die kruising. Kun je eindelijk eens afscheid nemen van 1 van de grootste 19e eeuwse relicten op het NLse spoornet.
Kan je in 72 uur volhangen met waslijnquote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:49 schreef Peter het volgende:
Is de tunnel in Nijverdal wel geschikt om een waslijn in te hangen? Of gaat dat weer bakken geld extra kosten?
Volgens mij zelfs de enige tunnel met dieselreizigerstreinen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:53 schreef Q. het volgende:
Is Nijverdal nu de langste diesel-only tunnel van het land?
Nja. Dus deze situatie bestaat over 300 jaar gewoon nog, dan.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk spoortechnisch gezien ideaal zijn alleen reizigertechnisch gezien niet bepaald, dan krijg je een station ver buiten het centrum. Dat wil Den Haag echt niet, daarom is staat DH Centraal ook op de plek van SS nu.
Over 300 jaar bestaat het spoor niet meer zoals jij het kent.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja. Dus deze situatie bestaat over 300 jaar gewoon nog, dan.
Er zijn soberzo niet erg veel spoortunnels in Nederland.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Volgens mij zelfs de enige tunnel met dieselreizigerstreinen.
Dan hebben we allemaal een personal transporter in onze broekzak zitten waarmee we in een halve seconde naar de andere kant van de wereld reizen. Dat worden karige tijden voor spoorliefhebbers.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Over 300 jaar bestaat het spoor niet meer zoals jij het kent.
Willemspoortunnel niet te vergeten.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zijn soberzo niet erg veel spoortunnels in Nederland.
Best
Barendrecht
Rijswijk
Hemtunnel
Velsertunnel
Drontermeertunnel
Groene Harttunnel
Nijverdal dan
Heb je het al zo'n beetje gehad denk ik.
Schipholspoortunnelquote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zijn soberzo niet erg veel spoortunnels in Nederland.
Best
Barendrecht
Rijswijk
Hemtunnel
Velsertunnel
Drontermeertunnel
Groene Harttunnel
Nijverdal dan
Heb je het al zo'n beetje gehad denk ik.
Almelo heeft alleen maar wandjes en een paar brugdekken. De bovenleidingsportalen van het spoor in het diepste stuk zijn op maaiveld te zien (steken er gewoon boven uit)quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:08 schreef b2py het volgende:
En als je tunneltje nijverdal mee pakt mag je die bij abcoude ook wel meenemen :p, en Almelo.
Ja zo komen we er wel iddquote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:08 schreef b2py het volgende:
En als je tunneltje nijverdal mee pakt mag je die bij abcoude ook wel meenemen :p, en Almelo.
Sophia niet te vergeten.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:19 schreef J.B. het volgende:
Die tunnels op de Betuweroute allemaal toch ook nog? Pannerdensch Kanaal enzo.
Ik heb me over die constructie ook altijd al verbaasd, kan me amper voorstellen dat het goed is voor die pantograaf. Nu hebben ze het in Berlin-HBF beneden ook toegepast, dus er zal wel over nagedacht zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Serieus, die tunnel is Diesel gemaakt?![]()
Nouja als later de ruimte in de hoogte een probleem gaat worden kunnen ze altijd nog de oplossing gebruiken zoals nu op de RER C![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In NL wordt dat bij trams ook vaak toegepast..quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:28 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Ik heb me over die constructie ook altijd al verbaasd, kan me amper voorstellen dat het goed is voor die pantograaf. Nu hebben ze het in Berlin-HBF beneden ook toegepast, dus er zal wel over nagedacht zijn.
Maar Kampen wil dat welquote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk spoortechnisch gezien ideaal zijn alleen reizigertechnisch gezien niet bepaald, dan krijg je een station ver buiten het centrum. Dat wil Den Haag echt niet, daarom is staat DH Centraal ook op de plek van SS nu.
Ik heb ook een duit in het zakje gedaan met mn Huisstationquote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:51 schreef Sandrvich het volgende:
Op de Facebookpagina van DB is er trouwens weer een actie bezig. Iedere dag worden er plaatsnamen die bereikbaar zijn met een Europa-Spezial gevraagd die steeds met een bepaalde letter beginnen. Alle plaatsnamen mogen maar één keer genoemd worden, hoe later je bent, hoe creatiever je dus moet worden. Je kunt er e-coupons mee winnen tussen ¤5 en ¤15. Vandaag is de letter "M" aan de beurt. Heb zojuist een e-coupon van ¤10 overgehouden na het ingeven van 'Middelburg'.
Klopt, o.a. bij de IJ-tram in Amsterdam, maar ook in de Schipholtunnel hangt volgens mij een stuk stroomrail.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:35 schreef Peter het volgende:
[..]
In NL wordt dat bij trams ook vaak toegepast..
Ja in de Hoekse Waard toch? Lekker belangrijk. Hoeveel mensen wonen daar binnen duizend mijl van het spoor? drie?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:00 schreef James1988 het volgende:
En dan liggen er nog twee verdiepte bakken in die bedoeld waren om geluidsoverlast te voorkomen, maar die als klankkast schijnen te fungeren.
Zoiets. Die verdiepte bak bij Berkel en Rodenrijs ("Lansingerland") is logischer, maar de Lansingerlanders willen een 'dak op de bak'. Daar wil de overheid nog niet aan, er gaan eerst geluidswerende maatregelen geprobeerd worden. Denk aan raildempers (een unicum op hogesnelheidslijnen) en geluidsabsorberende matten.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja in de Hoekse Waard toch? Lekker belangrijk. Hoeveel mensen wonen daar binnen duizend mijl van het spoor? drie?
De tunnel mag dan wel 500 meter lang zijn, maar het hele traject wat ze aanpakken is wel een stukje langer hoor. Als Nijverdaller vind ik dat ze het meer dan rap gedaan hebben.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan best. Ik ben er ook niet iedere maand gaan kijken natuurlijk. Maar het is voor een buitenstaander niet te begrijpen waarom zo'n tunneltje van 500 meter 3 en een half jaar moet duren. Al leg je drie loopings en een kurketrekker in die N35 van je.
De tunnel is voorbereid op elektrificatie.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:49 schreef Peter het volgende:
Is de tunnel in Nijverdal wel geschikt om een waslijn in te hangen? Of gaat dat weer bakken geld extra kosten?
Bi-courant?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:38 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
De tunnel mag dan wel 500 meter lang zijn, maar het hele traject wat ze aanpakken is wel een stukje langer hoor. Als Nijverdaller vind ik dat ze het meer dan rap gedaan hebben.
[..]
De tunnel is voorbereid op elektrificatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |