stuk meer dan dat ik verwacht hadquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:00 schreef b2py het volgende:
Veiling voor die naam op die Arriva trein staat inmiddels op 2,5 ton.
Ben benieuwd wat er uiteindelijk op gaat komenquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:00 schreef b2py het volgende:
Veiling voor die naam op die Arriva trein staat inmiddels op 2,5 ton.
Alstom of Bombardier ofzo, of NSquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:06 schreef Fiorano het volgende:
Moet wel één of andere groot bedrijf zijn
Nederlandse Spoorwegenquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er uiteindelijk op gaat komen
quote:
het zou wel de ultieme wraak zijn.quote:
Vervolgens valt heel Nederland over NS heen omdat ze hier geld aan verspillen.. Wedden :pquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zou wel de ultieme wraak zijn.
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat Arriva zelf geboden heeft
neuh. Nederland ziet de humor er wel van inquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Vervolgens valt heel Nederland over NS heen omdat ze hier geld aan verspillen.. Wedden :p
Wat kostte dat ledreepje van jou in Den Bosch?quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Vervolgens valt heel Nederland over NS heen omdat ze hier geld aan verspillen.. Wedden :p
met aluminium zou dat kunnen denk ik. Ze reageren op warmte toch? Of zijn het van die onzichtbare schietlijnen zoals in de lift ook en zo?quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heb je al sensors afgeplakt b2py?
Nee, ben niet meegereisd.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heb je al sensors afgeplakt b2py?
Waren de eerste reacties over dat telsysteem + app ook, als ze nou eerst de treinen op tijd laten rijden. Zuurpruimen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat kostte dat ledreepje van jou in Den Bosch?
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg wat cijfertjes met zoeen mooie gestileerde E ervoor.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Waren de eerste reacties over dat telsysteem + app ook, als ze nou eerst de treinen op tijd laten rijden. Zuurpruimen.
zeker. Er zijn meer deuren waar de vracht door naar binnen kan dan die ene die normaal gebruikt werd.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:33 schreef V2 het volgende:
Betere verdeling van de self-loading cargo leidt tot lagere laadtijden leidt tot minder vertraging, simpel toch?
Ik geloof dat de proef ¤2.000.000 kost.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg wat cijfertjes met zoeen mooie gestileerde E ervoor.
Dubbel knipperend geel betekend dat het volgende sein een enkel knipperend geel licht uit straaltquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:07 schreef GlenSpey het volgende:
Welke expert in het Britse seinstelsel kan mij vertellen wat een dubbel geel knipperend lichtsein betekend?
Oh, ik zit weer TS12 te spelen en kreeg telkens 'station stop failed'. Opvallend was dat daar constant zo'n dubbel geel knipper aan vooraf ging, dus had de indruk dat het met elkaar te maken had. Maar het lijkt erop dat t gewoon weer bug nummer zoveel van dat spel isquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:50 schreef MTL het volgende:
[..]
Dubbel knipperend geel betekend dat het volgende sein een enkel knipperend geel licht uit straalt
Om het antwoord dan maar vollediger te maken: knipperend geel = snelheid verminderen (je wordt van de hoofdbaan af gehaald). Is de remwegafstand te kort, dan wordt knipperend dubbel geel ingezet.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/UK_railway_signalling
Nou.. Geel-8-knipper is ook vergelijkbaar met de niet knipperende variant van dubbel-geel in de UK. Ik vind het persoonlijk een doodzonde dat we in Nederland dubbel-geel ooit hebben afgeschaft.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:12 schreef GlenSpey het volgende:
Maar in feite is dit sein dus te vergelijken met onze geel 8 knipper
Wat was het voordeel van dat oude systeem t.o.v. het huidige?quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nou.. Geel-8-knipper is ook vergelijkbaar met de niet knipperende variant van dubbel-geel in de UK. Ik vind het persoonlijk een doodzonde dat we in Nederland dubbel-geel ooit hebben afgeschaft.
Je kan dubbel-geel ook effectief gebruiken in gebieden waar trager dan 80 km/h gereden wordt. Bovendien is dubbel geel (remweg tussen volgende gele sein en rode sein onvoldoende, dus hier gaan remmen) duidelijker dan twee keer geel achter elkaar of eerst geel met een cijfer en daarna geel.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:46 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat was het voordeel van dat oude systeem t.o.v. het huidige?
het maakt iig duidelijk dat de reizigers hier zich toch prima kunnen gedragen. Ben wel benieuwd naar een timelapse van de ochtendspitsquote:Op woensdag 20 maart 2013 17:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Japanse rijtjes!Mensen die niet als een gek met de trein mee gaan lopen
![]()
Bord! Wanneer kom je naar mijn station toe?
6 April zal ik ff een retourtje maken daar. Ben benieuwd naar de tunnel, hoe die ervaren wordt (ook qua geluid enz).quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:11 schreef Toto69 het volgende:
1 April rijden er weer treinen op het traject Enschede - Zwolle en ik zal vanuit Almelo de allereerste trein naar Zwolle nemen. Feestje
Wil wel kijken of ik wat kan regelen, filmen o.i.d.?quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:19 schreef greavy het volgende:
[..]
6 April zal ik ff een retourtje maken daar. Ben benieuwd naar de tunnel, hoe die ervaren wordt (ook qua geluid enz).
Altijd wel animo voor zoiets in dit topicquote:Op woensdag 20 maart 2013 18:24 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Wil wel kijken of ik wat kan regelen, filmen o.i.d.?
Als daar animo voor is.
Nou, mijn best, kleine moeite. Het is de allereerste trein op het traject dus wat dat betreft zullen er nog geen honderden filmpjes van zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Altijd wel animo voor zoiets in dit topic
En als plotseling de wil om op een voorspelbare plaats te stoppen er wél is. Nu nog van de gedachte af dat treinlengte een staatsgeheim is en je zou maar zo kunnen claimen dat de NS werk maakt van reizigersspreiding.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:55 schreef Ireyon het volgende:
Het indicatorsysteem is geniaal. Dat krijg je nu als je goede ingenieurs gewoon hun werk laat doen: iets dat werkt en iets dat nuttig is.
Goddelijk! Kan greavy meteen zien wanneer er VIRM komt en of hij nog een half uur een pizza weg kan stouwen of nietquote:Op woensdag 20 maart 2013 17:30 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Afbeelding van de druktemeter in de app.
dan zou een hittegolfdag allern maar volle treinen opleveren.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
met aluminium zou dat kunnen denk ik. Ze reageren op warmte toch? Of zijn het van die onzichtbare schietlijnen zoals in de lift ook en zo?
ja maar goed, Hier vriest het vooralsnog je veters uit je schoenen, dus daar hoef je niet over na te denkenquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
dan zou een hittegolfdag allern maar volle treinen opleveren.
Momenteel kan die alleen ICM aangeven. Zou wel gaaf worden jaquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goddelijk! Kan greavy meteen zien wanneer er VIRM komt en of hij nog een half uur een pizza weg kan stouwen of niet
Zou dat niks zijn voor hafas om toe te voegen, een niet alleen met welke treinsoort wil rijden , maar ook het materieel?quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Momenteel kan die alleen ICM aangeven. Zou wel gaaf worden ja![]()
Of omreizen, ook een goede optie.
heft b2py toch gedaan? Anyway ik ga morgen ook wel ff kijkenquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand eens een detailfoto maken van die telstrip? Of ben ik nu vervelend?
Nondeju, nu moet ik vrijdag weer kilometervreten. Rond Amsterdam - Zwolle - Utrecht - Den Haag C - Amsterdam doet wonderenquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
heft b2py toch gedaan? Anyway ik ga morgen ook wel ff kijken
Ik zou het maar doen. Als ik eenmaal op toeren ben blijf jij nergens meerquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Nondeju, nu moet ik vrijdag weer kilometervreten. Rond Amsterdam - Zwolle - Utrecht - Den Haag C - Amsterdam doet wonderen
quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand eens een detailfoto maken van die telstrip? Of ben ik nu vervelend?
Die bovenste foto ziet er té nep uit overigensquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh wacht telstrip.. dat grijze ding. Ach nu staan ze er toch
precies. in Bergen op Zoom staat een van de grootste peukenfabrieken ter wereld.quote:
Ik dacht dat je het over dat kernafvaltransport had van gisteren eerder deze avond..quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:33 schreef greavy het volgende:
De trein is al enkele keren op pad richting Italië overvallen. Er zitten 2 beveiligers met doorgeladen pistolen in de achterste cabine van de loc
Ik geloof er niks vanquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:33 schreef greavy het volgende:
Er zitten 2 beveiligers met doorgeladen pistolen in de achterste cabine van de loc
Ik vond het wel apart dat men er gewoon net zo makkelijk bij gaat staan als bij de groene delenquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Die bovenste foto ziet er té nep uit overigens
het is niet voor niets dat de dienstregeling van die treinen niet bekend isquote:
Ik heb niet zozeer op het instapproces gelet vanmiddag, trein was vrijwel helemaal groen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik vond het wel apart dat men er gewoon net zo makkelijk bij gaat staan als bij de groene delen
Nou ja, dat lijkt me een legitieme reden om dat geheim te houden. Dan zijn de belangen groter dan "spottertje pesten".quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is niet voor niets dat de dienstregeling van die treinen niet bekend is
Jij gaat door voor de koelkastquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het over dat kernafvaltransport had van gisteren eerder deze avond..
"Daar was slechts wat vertraging in het verkeer doordat de politie in Vlissingen-oost een deel van de wegen tijdelijk moest afsluiten. Verder is het transport zonder problemen verlopen."quote:
Deze tijden van de peuken staan voor Nederland gewoon op RolandRailquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, dat lijkt me een legitieme reden om dat geheim te houden. Dan zijn de belangen groter dan "spottertje pesten".
Ja, Greenpeace was niet actief. Bij het vorige transport enkele maanden terug ook al nietquote:Op woensdag 20 maart 2013 20:22 schreef b2py het volgende:
[..]
"Daar was slechts wat vertraging in het verkeer doordat de politie in Vlissingen-oost een deel van de wegen tijdelijk moest afsluiten. Verder is het transport zonder problemen verlopen."
"Heeft visie op treinen"quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
TreinTim vandaag in Man Bijt Hond
ONZ / FOK!ker bij Man bijt hond.
Da's idd één van de aparte autisten op het spoor jaquote:Op woensdag 20 maart 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
TreinTim vandaag in Man Bijt Hond
ONZ / FOK!ker bij Man bijt hond.
Ik vind het wel heel bijzonder dat hij zo bezig is met een verhaal vertellen op de foto. Zoals die bruggen slaan met die Olympiër. Ik denk dat hij wel van de positieve garde is.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Da's idd één van de aparte autisten op het spoor ja
twitter:iLoran94 twitterde op woensdag 20-03-2013 om 17:07:06@NS_online net trein bij wierden door rood gegaan en spoorbomen niet dicht!!! reageer retweet
Spoorbomen? Die hebben ze bij station Wierden laatst allemaal vervangen door tunnels dacht ik...quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:40 schreef _serial_ het volgende:
hmmmtwitter:iLoran94 twitterde op woensdag 20-03-2013 om 17:07:06@NS_online net trein bij wierden door rood gegaan en spoorbomen niet dicht!!! reageer retweet
Aan de kant van Rijssen heb je nog een overweg (over 3 sporen), aan de andere kant ligt weliswaar geen overweg, maar nog wel de overwegbomen. (die ook keurig werken:))quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Spoorbomen? Die hebben ze bij station Wierden laatst allemaal vervangen door tunnels dacht ik...
quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:43 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Nogmaals die TRAXX in DB Regio Livrei.
DB Fernverkehrquote:Op woensdag 20 maart 2013 20:43 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Nogmaals die TRAXX in DB Regio Livrei.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
DB Fernverkehr
De hoofdkleur van DB Regio is rood, met witte accenten.
wie is dat dan? Ik ken er een hoop, maar geen tim die aan dit signalement voldoetquote:Op woensdag 20 maart 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
TreinTim vandaag in Man Bijt Hond
ONZ / FOK!ker bij Man bijt hond.
Hij is ook echt autistisch, maar hij heeft een heel andere kijk op de situatie/foto's zoals gemiddelde hobbyist En 100% Somda-freak.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel bijzonder dat hij zo bezig is met een verhaal vertellen op de foto. Zoals die bruggen slaan met die Olympiër. Ik denk dat hij wel van de positieve garde is.
Uitgezonderd het 'trapje'.
Zit hier niet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wie is dat dan? Ik ken er een hoop, maar geen tim die aan dit signalement voldoet
is je ban op Somda nu al eens opgeheven?quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Hij is ook echt autistisch, maar hij heeft een heel andere kijk op de situatie/foto's zoals gemiddelde hobbyist En 100% Somda-freak.
When hell freezes over.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is je ban op Somda nu al eens opgeheven?
Ja, daar moet net jij "quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Da's idd één van de aparte autisten op het spoor ja
Nee.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is je ban op Somda nu al eens opgeheven?
quote:Je bent op deze website geblokkeerd (IP xxxxxxxxxx).
Je kunt geen gebruik meer maken van Somda.
Ben je van mening dat dit onterecht is, stuur dan een mail aan de webmaster (AT somda PUNT nl).
Hij heeft op zich wel geinige ideeën over z'n foto's, maar dat gemiep over de duivel en te veel vrijheid en zo kan ik me dan weer niet zo in vinden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:17 schreef Frenk3nstein het volgende:
Grappig hoe die gozer bijna van dat trapje pleurt. Z'n tweede foto is niet verkeerd om eerlijk te zijn.
Rijdt dat ding dan ook voor HTRS? Of is het in Duitsland een andere vervoerder?quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:16 schreef greavy het volgende:
Er zijn nog steeds bedrijven die met een oude E-lok gaan rijden met goederentreinen![]()
![]()
Waarom aan de kant zetten als het nog prima rijdt?
[ afbeelding ]
Foto: Vincent van Werkhoven
Zijn trein (hij rijdt voor HTRS) werd in Emmerich overgenomen hiervoor. Foto is met zijn mobiel geschoten.
Had ie toen ongeveer deze livrei?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, NMBS. Is daarna bij ACTS in dienst geweest
CRS had een defecte Traxx, waardoor HTRS werd ingeroepen om de MaWo-shuttle (Mannheim/Wörth-suttle) naar Emmerich te brengen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Rijdt dat ding dan ook voor HTRS? Of is het in Duitsland een andere vervoerder?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |