je komt er vanzelf. Het kan alleen wat langer durenquote:Op maandag 18 maart 2013 16:10 schreef James1988 het volgende:
Fijn, ik zit in Delft en moet naar Breda
Eens kijken hoe we dat gaan regelen.
oudquote:Op maandag 18 maart 2013 16:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[ http://img219.imageshack.us/img219/5875/briefmarken1boc8.jpg (copy/paste deze link) ]
Voor de liefhebbers. Postzegels. Te koop in Noord-Korea.
Maar wel erg leuk dus niet zeuren.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey bedankt hè, pc loopt totaal vast door die edit....quote:Op maandag 18 maart 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Artikel in de Quest van deze maand over het bouwen van stations. Artikel kent niet veel verdieping maar is wel aangenaam om te lezen.
http://imgur.com/a/VzDJ4
Heb je het al op Ronaldrail gezet?quote:Op maandag 18 maart 2013 18:16 schreef greavy het volgende:
Aanstaande zondag gaat locomotief 1315 op pad vanaf Kijfhoek naar Coevorden met de BE E01 en containertrein. Vanaf de Kijfhoek gaat het onderlangs, dus via Breda, Tilburg, Den Bosch, Utrecht, Amersfoort en Zwolle.
Vanaf Coevorden komt er een dieselloc van de Bentheimer Eisenbahn voor die de trein naar Coevorden Heege trekt.
Vertrek is rond 11 uur in de ochtend, en met maximaal 80 km/h. Daardoor gaat deze trein iets vaker aan de kant als een gemiddelde goederentrein.
volgens mij krijg je een mod aan je broek als je dit zo plaatst.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Artikel in de Quest van deze maand over het bouwen van stations. Artikel kent niet veel verdieping maar is wel aangenaam om te lezen.
http://imgur.com/a/VzDJ4
Waarom?quote:Op maandag 18 maart 2013 18:21 schreef bork het volgende:
[..]
volgens mij krijg je een mod aan je broek als je dit zo plaatst.
Komt rechtstreeks uit een tijdschrift dat in de schappen ligt.quote:
Die Imgur map is hartstikke openbaarquote:Op maandag 18 maart 2013 18:25 schreef bork het volgende:
[..]
Komt rechtstreeks uit een tijdschrift dat in de schappen ligt.
Ik moest een stukje uit de VK weghalen omdat ik dat had geplaatst en het niet openbaar was.
Je moet wel onderaan beginnen met kijkenquote:Op maandag 18 maart 2013 19:10 schreef greavy het volgende:
Fotoverslag van de verplaatste Sik 320 afgelopen zaterdag. Zelfs met een oude vrachtwagen gebeurd. http://www.pieterdokkum.nl/paginas/SIKlocomotor320optransport
goeie vraag. Ik denk dat het meer zoiets zoals in Groningen zal worden:quote:Op maandag 18 maart 2013 19:09 schreef b2py het volgende:
BAM bouwt onderhoudscentra voor NedTrain
Komen er meer Nedtrain locaties of gaat dit om vernieuwing van huidige gebouwen?
Ok, want op de Cartesiusweg heb je natuurlijk ook al een Nedtrain zitten, evenals op de Binckhorst.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
goeie vraag. Ik denk dat het meer zoiets zoals in Groningen zal worden:
http://goo.gl/maps/SGggq
of Hengelo
http://goo.gl/maps/5w5L5
Inspecties aan de treinstellen bijvoorbeeld?quote:Op maandag 18 maart 2013 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
zie het dus als steunpunten waar eenvoudige ingrepen uitgevoerd kunnen worden.
dat zou bijvoorbeeld kunnen om zo later een onderhoudsbeurt in te kunnen plannen. Verder kun je denken aan schuitje wisselen of het vervangen van andere kleine dingenquote:Op maandag 18 maart 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Inspecties aan de treinstellen bijvoorbeeld?
Dan is prima jongen, zit alleen zo amateuristisch uit dat ik twijfelde, wilde alleen helpen.quote:
Ik vind het de laatste tijd wel goed werken. Als een stel geen drukte-indicatie heeft, is de balk helemaal grijs maar je krijgt dus wel te zien dat er ICMm rijdt.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:25 schreef greavy het volgende:
Oh, over die proef met drukte in de trein: Dat werkt maar bij elf ICM-stellen. Nog geen VIRM en ICRm tussen Zwolle en Roosendaal is het in te zien. Ook als er een andere ICM rijdt niet ...
En NS schijnt die elf stellen al niet meer uitelkaar te kunnen houden.
sjonge zijn die van Pieter Dokkum ofzoquote:Op maandag 18 maart 2013 19:10 schreef greavy het volgende:
Fotoverslag van de verplaatste Sik 320 afgelopen zaterdag. Zelfs met een oude vrachtwagen gebeurd. http://www.pieterdokkum.nl/paginas/SIKlocomotor320optransport
Kan het systeem wel verschil zien tussen ICM-zonder-drukte-indicatie en totaal ander materieel wat er ook regelmatig rijdt?quote:Op maandag 18 maart 2013 19:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik vind het de laatste tijd wel goed werken. Als een stel geen drukte-indicatie heeft, is de balk helemaal grijs maar je krijgt dus wel te zien dat er ICMm rijdt.
Je kan de boel toch enorm verneuken door met je hand in de trein langs de sensor te gaan?quote:Op maandag 18 maart 2013 19:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik vind het de laatste tijd wel goed werken. Als een stel geen drukte-indicatie heeft, is de balk helemaal grijs maar je krijgt dus wel te zien dat er ICMm rijdt.
Dat is dan ook niet de bedoeling grappenmakerquote:Op maandag 18 maart 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je kan de boel toch enorm verneuken door met je hand in de trein langs de sensor te gaan?
Als ik mij niet vergis, niet.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
Kan het systeem wel verschil zien tussen ICM-zonder-drukte-indicatie en totaal ander materieel wat er ook regelmatig rijdt?
Daarom zegt-ie het juistquote:Op maandag 18 maart 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat staat er zelfs op...Hoezo?
Als ze tegenwoordig een hele trein randdebielproof maken,waarom dit dan niet...quote:Op maandag 18 maart 2013 20:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet de bedoeling grappenmaker
Ik denk dat ik morgen even ga buurten hoe het eruit ziet.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Als ze tegenwoordig een hele trein randdebielproof maken,waarom dit dan niet...
Laat lij maar eens een dagje meereizen op dat traject...[ afbeelding ]
Zellfde truuk kan je met een lift doen, snoepapiertje tegen de sensoren plakken en de deuren blijven open...quote:Op maandag 18 maart 2013 20:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat ik morgen even ga buurten hoe het eruit ziet.
Wel komisch, over de volle lengte in de eerste trein alles afplakken!quote:Op maandag 18 maart 2013 20:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zellfde truuk kan je met een lift doen, snoepapiertje tegen de sensoren plakken en de deuren blijven open...
Snoeppapiertje in de trein plakken en de trein komt "Leeg" aan
Edit: Als het werkt zoals ik denk dat het werkt
Hoeft niet natuurlijk als je weet waar het volk op de komende stations het perron opkomen kan je leuke kettingreacties veroorzakenquote:Op maandag 18 maart 2013 20:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel komisch, over de volle lengte in de eerste trein alles afplakken!
Dat Locov ding is al paar weken oud inmiddels hoorquote:Op maandag 18 maart 2013 20:46 schreef Bitlord het volgende:
Eerste berichten over DRGL2014:
De extra trein Leeuwarden-Wolvega wordt doorgetrokken naar Meppel. Daar kan worden overgestapt op de trein Groningen-Meppel-Zwolle. De trein gaat ook buiten de spits rijden.
Het aantal treinen Hoorn-Kersenboogerd gaat omlaag.
Station Utrecht Leidsche Rijn Centrum wordt voorlopig maar 2 maal per uur bediend.
alleen dat laatste is nieuw. Het doortrekken gebeurt al in mei of juniquote:Op maandag 18 maart 2013 20:46 schreef Bitlord het volgende:
Eerste berichten over DRGL2014:
De extra trein Leeuwarden-Wolvega wordt doorgetrokken naar Meppel. Daar kan worden overgestapt op de trein Groningen-Meppel-Zwolle. De trein gaat ook buiten de spits rijden.
En niks over de Benelux?quote:Op maandag 18 maart 2013 20:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al. Wel goed trouwens hoor dat het even gerecapituleerd wordt.
Nee. Ook niks over de Fyra.quote:
En wat als het nou niet op diesel looptquote:Op maandag 18 maart 2013 21:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Vocht in het dieselsysteem toch?
Dan is het een Automotrice à vapeurquote:Op maandag 18 maart 2013 21:49 schreef greavy het volgende:
[..]
En wat als het nou niet op diesel loopt
http://en.wikipedia.org/wiki/Steam_railcar
Sprinter tussen Apeldoorn en Enschede gaat vanaf 2014 ook na 8 uur 's avonds door rijden naar Enschede ipv tot Almelo.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee. Ook niks over de Fyra.
http://www.locov.nl/Image(...)14_tcm311-340337.pdf
http://www.locov.nl/Image(...)14_tcm311-340338.pdf
Lijkt wel alsof ze in een triotje met een SLT, Desiro en een GTW hebben gedaan en dit het kindje is ofzo.. Vindt hem niet zo denderend mooi..quote:Op maandag 18 maart 2013 21:31 schreef James1988 het volgende:
De Fyra en de Beneluxtrein vallen niet onder NSR en zullen dus ook niet in een brief van NSR tevoorschijn komen.
Alstom heeft een video online gezet met bewegende beelden van Régiolis, de nieuwe regionale trein voor Frankrijk.
Die mP's zijn in feite toch gewoon mat'64? Iemand toevallig wel eens in de cabine van zo'n ding geweest?quote:Op maandag 18 maart 2013 20:17 schreef ReisT het volgende:
De twee motorposten met voiture de mesure (dat klinkt toch veel poëtischer dan meetrijtuig) ertussen kwamen vanmiddag nog even kopmaken in Utrecht.
[ afbeelding ]
Teleurstellend, de Metro van Lille en het Tramnet, ofwel alles op rails daar is de ultieme slappe-lul-ervaring....quote:
Jammer. Ik zag in Caen een bus over snelweg rijden, althans een voertuig voorzien van luchtbanden, die ook een pantograaf had.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Teleurstellend, de Metro van Lille en het Tramnet, ofwel alles op rails daar is de ultieme slappe-lul-ervaring....
Ja, cabine lijkt het meest op Plan T, maar in plaats van de EP-rem een gewone remkraan. Tevens voorzien van een hulpstuurstand.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:27 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Die mP's zijn in feite toch gewoon mat'64? Iemand toevallig wel eens in de cabine van zo'n ding geweest?
Djies, moeten we daar de komende 20 jaar de oorlog mee gaan winnenquote:Op maandag 18 maart 2013 21:31 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft een video online gezet met bewegende beelden van Régiolis, de nieuwe regionale trein voor Frankrijk.
Bedankt, weer een hele avond verkloot achter mijn laptop met alleen maar over treintjes lezen en foto's kijkenquote:Op maandag 18 maart 2013 04:50 schreef Monopoly het volgende:
Tijdje terug kwamen we hier een paar posts tegen over Noord Korea en de treinen.
Nu ben ik zelf wat informatie aan het opzoeken voor een (mogelijke) reis naar Noord Korea en kwam dit tegen!
Leuk leesvoer over 2 gasten die via "De Verboden Spoorlijn" het land binnen zijn gekomen zonder gids van De Grote Leider
http://vienna-pyongyang.blogspot.nl/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg lelijk inderdaad, maar dat ding schijnt erg modulair te zijn, waardoor elke regio zijn eigen indelingen kan kiezen. Alleen al in de video komen verschillende soorten terug, zowel met 1 als met 2 deuren per bak.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jammer. Ik zag in Caen een bus over snelweg rijden, althans een voertuig voorzien van luchtbanden, die ook een pantograaf had.
Is dat niet zo een translohr?quote:Op maandag 18 maart 2013 22:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jammer. Ik zag in Caen een bus over snelweg rijden, althans een voertuig voorzien van luchtbanden, die ook een pantograaf had.
Sorry voor de Fotoquote:Op maandag 18 maart 2013 23:03 schreef Bitlord het volgende:
Ja. Wist niet dat ze in Parijs al zo ver met die dingen waren. Dacht dat er pas 1 stelletje opgeleverd was.
Ik heb er in Clermont-Ferrant mee gereisd. Het is wel aardig, maar rijdt minder comfortabel en minder snel dan een reguliere CitadisTRAM.
Klopt, in Nederland +5,50 meter bovenkant spoorstaaf en België +4,80 meter bovenkant spoorstaaf.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:51 schreef J.B. het volgende:
Ik ben dit weekend naar Londen geweest, heen met Ryanair van Maastricht naar Londen Stansted en vanaf daar de StanstedExpress naar station Londen Liverpool Street. Prachtig station, maar wat ziet de rest er vreselijk uit.... Oerlelijke trein, spooronderhoud leek matig, lelijke stations, alle spoorkruisingen gelijkvloers... het deed allemaal nogal verouderd en ouderwets aan en het is daarbij ook nog eens achterlijk duur. Terug ben ik met de Eurostar naar Brussel en verder met Belgische treinen naar huis gegaan. Het Brits spoor wat ik gezien heb viel me behoorlijk tegen. Wat me ook nog opviel is dat de bovenleiding zo laag hangt, klopt dat of is dat gezichtsbedrog?
ik dacht altijd dat het in België hoger was dan in Nederlandquote:Op maandag 18 maart 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Klopt, in Nederland +5,50 meter bovenkant spoorstaaf en België +4,80 meter bovenkant spoorstaaf.
http://users.telenet.be/kontich/tractie/N/onderhoud.htmquote:Op maandag 18 maart 2013 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik dacht altijd dat het in België hoger was dan in Nederland
Volgens mij gingen niet om België maar om Engeland. Ja, daar hangt de bovenleiding (voorzover aanwezig) een stuk lager dan in Nederland.quote:Op maandag 18 maart 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Klopt, in Nederland +5,50 meter bovenkant spoorstaaf en België +4,80 meter bovenkant spoorstaaf.
de tering hey bestaan die ook nog?quote:Op maandag 18 maart 2013 20:17 schreef ReisT het volgende:
De twee motorposten met voiture de mesure (dat klinkt toch veel poëtischer dan meetrijtuig) ertussen kwamen vanmiddag nog even kopmaken in Utrecht.
[ afbeelding ]
zo lang?quote:Op maandag 18 maart 2013 23:48 schreef Bitlord het volgende:
Het schijnt dat er tot zeer recent een fout zat in de weekend- en dalvrijproducten van NS. Met een 2e klas-kaart van die productsoorten kon je zonder problemen tussen augustus 2011 en maart 2013 een klassewissel naar 1e klas doorvoeren op de kaartautomaat, waarna je zonder problemen en zonder extra kosten 1e klas kon reizen.
Er zit een grote scheepswerf in Papenburg he?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 07:26 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Zo ziet het eruit als een cruiseschip langs de brug moet tussen Leer en Nieuweschans
komt ie nu mee....quote:Op maandag 18 maart 2013 23:48 schreef Bitlord het volgende:
Het schijnt dat er tot zeer recent een fout zat in de weekend- en dalvrijproducten van NS. Met een 2e klas-kaart van die productsoorten kon je zonder problemen tussen augustus 2011 en maart 2013 een klassewissel naar 1e klas doorvoeren op de kaartautomaat, waarna je zonder problemen en zonder extra kosten 1e klas kon reizen.
twitter:MennoFRLRail twitterde op zondag 17-03-2013 om 13:30:02Organisatie 150 jaar Spoorlijn Leewarden-Harlingen: Feestelijkh. vallen tegelijk met de Harl.Visserijdgn 2013 (1/2) reageer retweet
twitter:MennoFRLRail twitterde op zondag 17-03-2013 om 13:31:59Organisatie 150 jaar Spoorlijn Leewarden-Harlingen: Druk overleg met Arriva & ProRail voor ritten met Historisch treinmatrieeël (2/2) reageer retweet
jupquote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:06 schreef Ireyon het volgende:
Zeg, mensen met een internationaal kaartje mogen toeslagvrij met Fyra tussen Amsterdam - Rotterdam toch?
uhuh, zolang je ook maar een geldig binnenlands vervoersbewijs hebt. Alleen kan het natuurlijk een keer opvallen dat je altijd met hetzelfde kaartje loopt te zwaaienquote:Fyra maandtoeslag kost ¤60,-
Een kaartje Roosendaal-Grens - Antwerpen kost een tientje ofzo.
Allebei zijn ze een maand geldig. Dit is heel simpel gedacht, maar ik zie zo gauw niet wat NS Hispeed ertegen zou kunnen doen? Als je gewoon alleen Amsterdam - Rotterdam reist mogen ze je papieren internationale kaartje ook niet knippen dunkt me.
het oude lijntje rijdt zeker nog. Kampen-Zuid ligt nogal uit de richting, dus voor het oude lijntje is zeker nog bestaansrechtquote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:07 schreef eti het volgende:
Wat Kampen-Zwolle betreft, waarom rijdt dat oude lijntje nog? Je kunt vanuit Kampen evengoed naar het nieuwe station, en dat oude lijntje maakt toch nergens tussenstops, bij mijn weten.
Het schijnt dat het gebruik van het Kamperlijntje met nog geen 5% is gedaald sinds de opening van de Hanzelijn. Kampen-Zuid ligt voor een groot deel van de stad (en voor IJsselmuiden) natuurlijk enorm uit de richting. Vanaf het station kan je de stad nauwelijks zien!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het oude lijntje rijdt zeker nog. Kampen-Zuid ligt nogal uit de richting, dus voor het oude lijntje is zeker nog bestaansrecht
Waarom zou dat niet mogen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:06 schreef Ireyon het volgende:
Als je gewoon alleen Amsterdam - Rotterdam reist mogen ze je papieren internationale kaartje ook niet knippen dunkt me.
Kampen-Zuid ligt echt kilometers bij het centrum van Kampen vandaan (en voor de inwoners van IJsselmuiden, waar station Kampen ligt al helemaal onzinnig ver).quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:07 schreef eti het volgende:
Wat Kampen-Zwolle betreft, waarom rijdt dat oude lijntje nog? Je kunt vanuit Kampen evengoed naar het nieuwe station, en dat oude lijntje maakt toch nergens tussenstops, bij mijn weten.
En anders wel voor de bus tussen die twee stationsquote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het oude lijntje rijdt zeker nog. Kampen-Zuid ligt nogal uit de richting, dus voor het oude lijntje is zeker nog bestaansrecht
Ach je hebt vanalles wat... er zijn ontzetend veel verschillende treinen uit verschillende tijden. De Standsted Express is nou zeker geen mooie trein of lijn om langs te rijden nee.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:51 schreef J.B. het volgende:
Ik ben dit weekend naar Londen geweest, heen met Ryanair van Maastricht naar Londen Stansted en vanaf daar de StanstedExpress naar station Londen Liverpool Street. Prachtig station, maar wat ziet de rest er vreselijk uit.... Oerlelijke trein, spooronderhoud leek matig, lelijke stations, alle spoorkruisingen gelijkvloers... het deed allemaal nogal verouderd en ouderwets aan en het is daarbij ook nog eens achterlijk duur. Terug ben ik met de Eurostar naar Brussel en verder met Belgische treinen naar huis gegaan. Het Brits spoor wat ik gezien heb viel me behoorlijk tegen. Wat me ook nog opviel is dat de bovenleiding zo laag hangt, klopt dat of is dat gezichtsbedrog?
Behoorijk busstation is er ook nog bij Kampen. Gisteren vanuit Emmeloord gekomen, dan kom je toch sneller in zwolle via het oude lijntjequote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Kampen-Zuid ligt echt kilometers bij het centrum van Kampen vandaan (en voor de inwoners van IJsselmuiden, waar station Kampen ligt al helemaal onzinnig ver).
Bovendien zijn de plannen nog steeds om Kampen-Zwolle te vertrammen en er een paar extra haltes in te maken o.a. bij Stadshagen.
Het plan is allang niet meer om een tram te laten rijden. Er zijn twee varianten. Namelijk het opwaarderen van de trein of het ombouwen tot een busbaan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Kampen-Zuid ligt echt kilometers bij het centrum van Kampen vandaan (en voor de inwoners van IJsselmuiden, waar station Kampen ligt al helemaal onzinnig ver).
Bovendien zijn de plannen nog steeds om Kampen-Zwolle te vertrammen en er een paar extra haltes in te maken o.a. bij Stadshagen.
Dat is ook alleen maar omdat de bus niet naar Kampen zuid maar naar Kampen rijdt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:32 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Behoorijk busstation is er ook nog bij Kampen. Gisteren vanuit Emmeloord gekomen, dan kom je toch sneller in zwolle via het oude lijntje
Tot wat? Een HSL van 15 km?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het plan is allang niet meer om een tram te laten rijden. Er zijn twee varianten. Namelijk het opwaarderen van de trein
gaat om het te laten passen de Vmax op het traject ook omhoog?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Electrificatie en een dubbelsporig station bij Stadshagen.
Er is iemand vergeten directe buslijnen naar dit station te leggen. Dus eerst met stadsbus 11 (29min) of 12 (16min) naar Station Kampen en vandaar met de bus de regio in.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En anders wel voor de bus tussen die twee stations
Waarom? Gaat de frequentie omhoog dan? Ik neem aan dat je dan wilt kruisen bij Stadshagen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gaat om het te laten passen de Vmax op het traject ook omhoog?
volgens mij was er idd een plan om de frequentie omhoog te gooienquote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom? Gaat de frequentie omhoog dan? Ik neem aan dat je dan wilt kruisen bij Stadshagen?
en in het weekend door naar Leuven pretty pleasequote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
De Haag wil de eigen IC naar Brussel laten rijden via Brussel Airport
http://www.treinreiziger.(...)n_brussel_aan-145109
dat is flauweKULquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:18 schreef bork het volgende:
[..]
en in het weekend door naar Leuven pretty please
nog een redenquote:
Ik was er gisteren toevallig voor het eerst en dacht "waar is Kampen gebleven?". Ik kreeg direkt Putten-flashbacksquote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Kampen-Zuid ligt echt kilometers bij het centrum van Kampen vandaan.
De Fyra160 is natuurlijk alleen toeslagvrij voor houders van een treinkaartje van Asd of Shl naar Belgie... En dus niet toeslagvrij voor een NSH-klant van Roosendaal naar Antwerpen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup
[..]
uhuh, zolang je ook maar een geldig binnenlands vervoersbewijs hebt. Alleen kan het natuurlijk een keer opvallen dat je altijd met hetzelfde kaartje loopt te zwaaien
Ben je wel eens in Friesland geweest? Station Hindeloopen ligt op kilometers 'loopen' van het dorp, Workum idem. Grou-Jirnsum ligt noch in de buurt van Grou, noch in de buurt van Jirnsum...quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik was er gisteren toevallig voor het eerst en dacht "waar is Kampen gebleven?". Ik kreeg direkt Putten-flashbacks.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ben je wel eens in Friesland geweest? Station Hindeloopen ligt op kilometers 'loopen' van het dorp, Workum idem. Grou-Jirnsum ligt noch in de buurt van Grou, noch in de buurt van Jirnsum...
(en er zijn vast nog meer voorbeelden waar ik nog nooit uitgestapt ben)
maar wat nu als je op het NS-traject vrij reizen hebt en toch dagelijks/wekelijks naar België moet? dan reis je dus wel met een dergelijk kaartje en moet je dus wel toeslag bijkopen, ondanks dat je de grens over gaat?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:44 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De Fyra160 is natuurlijk alleen toeslagvrij voor houders van een treinkaartje van Asd of Shl naar Belgie... En dus niet toeslagvrij voor een NSH-klant van Roosendaal naar Antwerpen.
viaduct onderdoor en je bent in Grouquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Grou-Jirnsum ligt noch in de buurt van Grou, noch in de buurt van Jirnsum...
Ja, en dan ben je nog nergens dusquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
viaduct onderdoor en je bent in Grou
Abonnement + kaartje vanaf grenspunt = internationaal vervoerbewijs. Dus geen toeslag nodig.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar wat nu als je op het NS-traject vrij reizen hebt en toch dagelijks/wekelijks naar België moet? dan reis je dus wel met een dergelijk kaartje en moet je dus wel toeslag bijkopen, ondanks dat je de grens over gaat?
het centrum van die plaats ligt nog anderhalve kilometer verder ja.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, en dan ben je nog nergens dus
Jij bij Sint Mariaburg in belgië. Machinist reed gewoon blind 200 meter achteruit en verder deed iedereen alsof er niets aan de hand wasquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
hebben jullie het weleens meegemaakt dat de machinist vergeet te stoppen op een station.
ooit een keer op de lijn haarlem-maastricht meegemaakt dat de trein vol gas door sloterdijk kwamconducteur riep t snel om dat er vergeten was om te stoppen =)
Station Marne la Vallée - chessy blijft t mooiste voorbeeldquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ben je wel eens in Friesland geweest? Station Hindeloopen ligt op kilometers 'loopen' van het dorp, Workum idem. Grou-Jirnsum ligt noch in de buurt van Grou, noch in de buurt van Jirnsum...
(en er zijn vast nog meer voorbeelden waar ik nog nooit uitgestapt ben)
Ik vind het wel mooi dat je Friesland en Frankrijk zo met elkaar vergelijktquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Station Marne la Vallée - chessy blijft t mooiste voorbeeld
Lol, ik bedoelde trouwens stations die de naam hebben dat nergens op slaatquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi dat je Friesland en Frankrijk zo met elkaar vergelijkt
Het is natuurlijk ongeveer hetzelfde idee: alleen maar boeren die je niet verstaat als ze hun mond opentrekken!
Precies. Allemaal tweederangs kutvolkquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi dat je Friesland en Frankrijk zo met elkaar vergelijkt
Het is natuurlijk ongeveer hetzelfde idee: alleen maar boeren die je niet verstaat als ze hun mond opentrekken!
Toen Best een tijdelijk IC-station was (de intercity Schiphol - Eindhoven halteerde daar), gebeurde het ook met enige regelmaat dat de machinist vergat te stoppen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
hebben jullie het weleens meegemaakt dat de machinist vergeet te stoppen op een station.
ooit een keer op de lijn haarlem-maastricht meegemaakt dat de trein vol gas door sloterdijk kwamconducteur riep t snel om dat er vergeten was om te stoppen =)
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Allemaal tweederangs kutvolk
Dat je een halte aan de vrije baan, die dus niet in de beveiliging is opgenomen, zomaar voorbij kan rijden is niet zo gek hoor. Dan is er niks wat een stop afdwingt. Of een station als Weesp wanneer alle seinen op groen staan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:33 schreef arkkey het volgende:
Hoe kan dat? Als je in de buurt van een machinistenhok rondhangt hoor je ook continue zo'n fietsbel etc, je zou zeggen dat daar ook wel eoa automatische snelheidsbeperking of stop afgaat.
Op dat moment hoort de fyra toeslagvrij te zijn op vertoon van een kaartje Roosendaal -Belgie. Dan is het overduidelijk geen ontduiking.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar wat nu als je op het NS-traject vrij reizen hebt en toch dagelijks/wekelijks naar België moet? dan reis je dus wel met een dergelijk kaartje en moet je dus wel toeslag bijkopen, ondanks dat je de grens over gaat?
Laan van NOI is berucht wat dat betreft.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
hebben jullie het weleens meegemaakt dat de machinist vergeet te stoppen op een station.
ooit een keer op de lijn haarlem-maastricht meegemaakt dat de trein vol gas door sloterdijk kwamconducteur riep t snel om dat er vergeten was om te stoppen =)
Het is leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die "even gaat kijken" als er wat nieuws is op een treinnetwerkquote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:11 schreef b2py het volgende:
3 weken terug nog toen mijn ic niet stopte te Amstel en bij Bijlmer een extra stop maakte.
Wilde vandaag even gluren bij Den Bosch naar die borden, maar de trein gemist en volgende is een ICR stam waarop die borden niet werken. Dan maar even gluren in de sjoelbak, en morgen nog eens kijken of ik Den Bosch kan halen.
Ja ik ga ook altijd in een eend rijden als ik wil weten hoe een Ferrari het doetquote:
Haha, doe ik ook niet altijd maar heb toch tijd over door minor. En uiteraard even kilometers knallen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het is leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die "even gaat kijken" als er wat nieuws is op een treinnetwerk
Ik ga niet heen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:20 schreef dennistd het volgende:
Gingen er nou nog meer naar Railtech toe deze week? Ik ga donderdag in elk geval
je zei?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik ga ook altijd in een eend rijden als ik wil weten hoe een Ferrari het doet
quote:
Daar hebben we wat aan, aan die loze informatie zoals hierboven in de eerste post zegt niemand watquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, NMBS. Is daarna bij ACTS in dienst geweest
Toevalstreffer noemt 'ie dat! 9 fotografenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:55 schreef greavy het volgende:
Een toevalstreffer toen ik uit Zeeland kwam;
--8<--
Maar eerst een babbel met de 9 aanwezige fotografen.
Je moet wel nog even je teksten nalezen, lopen niet helemaal lekkerquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:06 schreef greavy het volgende:
Voor mij was het een toevalstreffer. Die andere 8 fotografen wisten er wel vanaf (maar stond nergens op het internet).
Oh ja dat kneuzige ikke ikke gedoequote:
En zeker 3 of 4 van hun roepen altijd het hardst dat er "te weinig gedeeld word" en "ikke ikke ikke en de rest kan stikke-mentaliteit van anderen".. Tsja ....quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja dat kneuzige ikke ikke gedoeTE zielig
Dus waarom stond het niet op internet dan?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:24 schreef greavy het volgende:
[..]
En zeker 3 of 4 van hun roepen altijd het hardst dat er "te weinig gedeeld word" en "ikke ikke ikke en de rest kan stikke-mentaliteit van anderen".. Tsja ....
Dat weet ik niet ... Helaas blijven er altijd van zulke vreemde gasten tussen zitten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus waarom stond het niet op internet dan?
mongolenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:28 schreef greavy het volgende:
"dat ze het niet mochten delen" en vast nog wel wat dingen.. Heb ze daar niet naar gevraagd
En dus? Het hoofdrailnet is winstgevend en als de Beneluxtrein echt zo belangrijk en geweldig was als steeds werd beweerd, dan moet die qua winstgevendheid toch meer op het hoofdrailnet lijken dan op een of ander streek-boemeltreintje.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:02 schreef greavy het volgende:
Die treindienst Den Haag - Brussel van gemeente Den Haag is gedoemd om te falen. De gemeente geeft geen subsidie oid daarvoor. Exploitatieverlies is volledig voor de vervoerder.
Waarom niet? In het buitenland zijn er genoeg vervoerders die zonder subsidie in open-access een treindienst hebben opgezet. Hier kan dat niet zomaar, maar als Den Haag de treinpaden enzo regelt, dan lijkt me niet dat er nog beren op de weg zijn die je anders niet zou hebben gehad.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:05 schreef greavy het volgende:
Ja, oké, dat is wel zo. Maar of een vervoerder dit risico bij voorhand wel wil beginnen?
Die hangen er al minstens een paar maand volgens mij!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:56 schreef Anno1982 het volgende:
Het kan zijn dat ik al wekenlang blind ben, maar anders: hebben ze vandaag ineens CTA's geïnstalleerd op de traverse in Zwolle ofzo? Ik meende / hoopte dat dat gedrocht zijn langste tijd gehad had.![]()
Echt?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Die hangen er al minstens een paar maand volgens mij!
Eerst roep je nog dat prorail de aanvraag heeft geweigerd en nu dit. In hoeverre ben jij een betrouwbare bron als het over die treindienst gaat?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:02 schreef greavy het volgende:
Die treindienst Den Haag - Brussel van gemeente Den Haag is gedoemd om te falen. De gemeente geeft geen subsidie oid daarvoor. Exploitatieverlies is volledig voor de vervoerder.
De nieuwe tunnel is pas ergens volgend jaar af.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:56 schreef Anno1982 het volgende:
Het kan zijn dat ik al wekenlang blind ben, maar anders: hebben ze vandaag ineens CTA's geïnstalleerd op de traverse in Zwolle ofzo? Ik meende / hoopte dat dat gedrocht zijn langste tijd gehad had.![]()
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:15 schreef Ireyon het volgende:
Kunnen wij niet wat beginnen? Gewoon lekker simpel met een auto en een caravan..
Het overgrote deel van mijn foto's staat ook niet online, so what?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:24 schreef greavy het volgende:
[..]
En zeker 3 of 4 van hun roepen altijd het hardst dat er "te weinig gedeeld word" en "ikke ikke ikke en de rest kan stikke-mentaliteit van anderen".. Tsja ....
Egoïst! Uploaden die handel en rap een beetje.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het overgrote deel van mijn foto's staat ook niet online, so what?
Dat is nog niet het ergste. Degenen die het nu niet deelden, roepen over het algemeen het hardst als iemand het voor zichzelf houdt qua speciale bedieningen/treinen. Tsja.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het overgrote deel van mijn foto's staat ook niet online, so what?
Dat was maar een gerucht, ProRail of de gemeente hebben er nooit iets over gezegd.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:11 schreef greavy het volgende:
Ik heb niet geroepen dat ProRail de aanvraag geweigerd heeft, dat was James.
De Gemeente die de aanvraag deed, die aanvraag is geweigerd. Er was zelfs nog geen vervoerder voor.
De gemeente is niet in positie om subsidie te geven, omdat het buiten hun invloedsgebied valt. Anders zouden ze dat waarschijnlijk wel doen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:02 schreef greavy het volgende:
Die treindienst Den Haag - Brussel van gemeente Den Haag is gedoemd om te falen. De gemeente geeft geen subsidie oid daarvoor. Exploitatieverlies is volledig voor de vervoerder.
Misschien wel je dat wel niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:28 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Egoïst! Uploaden die handel en rap een beetje.
Ooit was er nog een tijd dat echt letterlijk álles op Somda te vinden was van treinen die die dag zouden rijden. Mooie tijden, mooie tijden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is nog niet het ergste. Degenen die het nu niet deelden, roepen over het algemeen het hardst als iemand het voor zichzelf houdt qua speciale bedieningen/treinen. Tsja.
mja, het is niet gek dat nu niet alles meer gedeeld wordt. Somda is nu niet bepaalt het vriendelijkste forum. Er worden daar soms dingen geëist op een toon die veel mensen in het harnas jaagt. Verder is het zo dat bepaalde dingen niet meer gemeld worden omdat dan zoveel fotografen naar de baan spoeden dat de doorgang van het treinverkeer gewoon belemmert wordt door mensen die in seinpalen klimmen of zelfs in het spoor gaan staan om maar de beste foto te maken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:46 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Ooit was er nog een tijd dat echt letterlijk álles op Somda te vinden was van treinen die die dag zouden rijden. Mooie tijden, mooie tijden.Heb daardoor wel 3 Thalysen tegelijk op station Breda kunnen zien en dat soort grappen.
Ik vraag me af wat het doel is, als je die plaat hebt, wat dan? Bij mij belanden foto's altijd ergens op de harde schijf, om er vervolgens bijna nooit meer naar te kijken. Ja je kan hem op internet zetten, maar ook dan is de eer maar kortstondig lijkt me..quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Derde punt is dat zoals greavy zegt een aantal mensen dingen voor zichzelf willen houden om zelf de unieke plaat te kunnen maken en zo de anderen af te troeven.
klopt, maar het gaat soms om het uniekequote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:59 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat het doel is, als je die plaat hebt, wat dan? Bij mij belanden foto's altijd ergens op de harde schijf, om er vervolgens bijna nooit meer naar te kijken. Ja je kan hem op internet zetten, maar ook dan is de eer maar kortstondig lijkt me..
het is bedrijfsgevoelige informatie. Logisch dat dit niet meer gedeeld wordt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:00 schreef Sandrvich het volgende:
Er was ooit een tijd dat informatie direct vanuit treindienstleiding op de site van Somda stond.
Hij mag daar helemaal geen 120quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:56 schreef b2py het volgende:
Ik zag vanmiddag een Benelux te Schiphol. Helaas was hij leeg en kwam met 120 het station doorkachelen!
Het voelde als 120!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hij mag daar helemaal geen 120
De max ri Amsterdam is 60, ri Hoofddorp 80
Lulkoek.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is bedrijfsgevoelige informatie. Logisch dat dit niet meer gedeeld wordt.
Briljantquote:
De locatie is wel bijzonder, qua licht en temperatuur vooral.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:34 schreef b2py het volgende:
In Moskou heb ik al twee stations gevonden met dezelfde architectuur en kleurstelling. Succes.
ja, ultra_ivoquote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:20 schreef bork het volgende:
er is meer van Rusland nu op Google streetview te vinden, ik kwam o.a. dit station tegen![]()
Weet iemand waar dit is?
Jakutsk?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:35 schreef bork het volgende:
[..]
De locatie is wel bijzonder, qua licht en temperatuur vooral.
Moermansk!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:20 schreef bork het volgende:
er is meer van Rusland nu op Google streetview te vinden, ik kwam o.a. dit station tegen![]()
[ afbeelding ]
Weet iemand waar dit is?
thx!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:23 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Moermansk!
Rusland heeft ook een eigen tegenhanger van Google Streetview, namelijk maps.yandex.ru. Hier zitten tegenwoordig behoorlijk veel Russische steden en in landen als Kazachstan, Wit-Rusland en Oekraïne komen ze inmiddels ook een aardig eind.
Je kunt die streetview aanzetten door op (Wit-)Rusland, Kazachstan, Oekraïne of Turkije in te zoomen en dan op "панорамы" te klikken rechtsbovenin. De gebieden die blauw oplichten hebben streetview. Als je dan ergens op zo'n blauwe straat klikt, opent het zich direct.
Voorbeeldje van het Jaroslavski Vakzal: http://maps.yandex.ru/-/CVR~uM5e
EDIT: BitLord was me net voor
Wat een sympathiek en gezellig wereldje. Typische spoorautisten als je het mij vraagt...quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:24 schreef greavy het volgende:
[..]
En zeker 3 of 4 van hun roepen altijd het hardst dat er "te weinig gedeeld word" en "ikke ikke ikke en de rest kan stikke-mentaliteit van anderen".. Tsja ....
Staat dat ding op ''tram''rails ofzo?quote:
http://goo.gl/maps/cAcdJquote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Staat dat ding op ''tram''rails ofzo?![]()
Kan in Nederland niet. Had er grof geld voor over gehad om een 12 baks VIRM stam door Amsterdam te zien kronkelen
Dat lijkt wel aan de H.F. de Boerlaan?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:04 schreef Bitlord het volgende:
Het heeft in Nederland ooit een beetje gekund:
Deventer
[ afbeelding ]
Ja, dat was ook de eerste straat waar ik aan moest denken!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt wel aan de H.F. de Boerlaan?
Nou, jottum.quote:Je abonnement in een nieuw jasje.
Jouw mobiliteit, nu nog eenvoudiger...
Voortaan zullen we de 'papieren' NMBS-abonnementen geleidelijk aan vervangen door de nieuwe MOBIB-kaart. Dat is een chipkaart met het formaat van een bankkaart waarop abonnementen geladen kunnen worden.
In eerste instantie zullen de jaarabonnementen vervangen worden. Daarna komen ook de andere abonnementen aan bod.
Een klein kaartje, véél voordelen
Ze is makkelijk in gebruik en opladen kan aan de loketten van NMBS Mobility. Binnenkort zal het ook mogelijk zijn om je MOBIB-kaart op te laden via www.nmbs.be of via de nieuwe automaten in de stations.
In geval van verlies of diefstal, kun je je MOBIB-kaart onmiddellijk laten blokkeren aan het loket. Je krijgt dan gratis* een nieuwe kaart met exact dezelfde inhoud.
Wil je veranderen van traject? Dan betaal je vanaf nu geen aanmaakkosten meer. Je kaart moet immers niet vervangen worden.
Heb je momenteel meerdere NMBS-abonnementen? Geen enkel probleem. Op je MOBIB-kaart laad je probleemloos meerdere abonnementen.
Hoe zal de omzetting gebeuren ?
Enkele dagen voor je huidig abonnement vervalt, zal je een gepersonaliseerde brief ontvangen met daarin alle noodzakelijke informatie om de omzetting van je papieren abonnement naar een MOBIB-kaart vlot te laten verlopen.
Wil je al meer informatie? Neem een kijkje :
op onze website
en meer bepaald in onze FAQ over MOBIB
Bedankt voor het vertrouwen.
Met vriendelijke groeten,
Sabin S'heeren
Directeur-Generaal NMBS Mobility
Zo hé, straks kunnen we op Den Haag HS inchecken en te Brussel-Zuid uitchecken!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:48 schreef Sandrvich het volgende:
Vet die foto's!
Ik krijg zojuist de NMBS newsletter binnen met een heel lulverhaal erin over de electronische Mobib-kaart waarmee het reizen zóóóveel makkelijker wordt en zóóóveel voordelen heeft bij de NMBS.:
[..]
Nou, jottum.
Dat lijkt me wel, kruising met de Kazernelaan. Herken ik meteen van de foto. Ik woonde in Terwolde, en de bus uit Terwolde kwam hierlangs.quote:Dat lijkt wel aan de H.F. de Boerlaan?
Alleen wanneer je de illusie aanhoudt dat er concurrentie is op het spoor.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is bedrijfsgevoelige informatie.
Sinds wanneer is een rijdende trein dat ieder droppie in Nederland kan zien vertrouwelijk? Oohh hij is 10 km/h langzamer ingelegd, gevoelig. Nee, ik kan er met me kop niet bij dat zoiets gevoelig is. In de vlieg- en bootwereld kan het allemaal wel, dus zal hier zeker ook moeten kunnen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:20 schreef James1988 het volgende:
Nou, de MoBIB-kaart is beter doordacht dan de OV-chipkaart. Zo kun je met MoBIB wél met meerdere personen op één kaart reizen en koop je vooraf ritten i.p.v. dat je verplicht saldo op je kaart moet hebben. Ik zou, als Nederlander met de OV-shitkaart, best blij zijn met een MoBIB-kaart. Zijn er in België eigenlijk plannen om stations af te sluiten met poortjes, zoals in Nederland?
Over informatie delen: treindienstleiders mogen dat niet meer, sommige vervoerders beschouwen dienstregelingen als bedrijfsgevoelige informatie. Ook hobbyclubs zijn er niet altijd even blij mee wanneer een dienstregeling uitlekt (herinnert u zich het drama rond de uitgelekte fotorit met een Plan T nog?).
Als ik zelf iets leuks weet/te horen krijg, dan hou ik er rekening mee of dat gedeeld mag worden. Dat is lang niet altijd het geval, ik wil voorkomen dat mensen door mij in de problemen raken. Als de info gedeeld mag zal ik dat voornamelijk hier doen, want dit vind ik het leukste forum van allemaal.
Aan de andere kant: het moet nog wel iets toevoegen. Een tijd terug werd ik een keer gebeld:
- "Zeg James, kun jij over 30 minuten met je camera op het station van Breda zijn? Er komt een Thalys aan!"
"Ja hoor, dat moet lukken"
Zo'n gebeurtenis is zo kortdag dat het geen zin meer heeft om dat nog ergens te gaan plaatsen, want voordat iemand dat gelezen heeft is die trein toch allang gepasseerd. Dan blijven de foto's/video's achteraf over.
Toch wel raar dan, dat ik als nieuwbakken koekstedeling het meteen herkenquote:Op woensdag 20 maart 2013 01:52 schreef eti het volgende:
Ik heb even op Google Maps gekeken, van de plek is eigenlijk helemaal niets te herkennen. Alle huisjes zijn afgebroken, er liggen nu allemaal grote gedrochten van gebouwen en stukken braakliggend terrein (althans op Google Maps).
Het braakliggende stuk op google maps staat al 4 of 5 jaar een kantoorpand* en wat woningen. Wat ook al een tijdje gesloopt is en waar ze nu eindelijk aan het bouwen zijn is het woonwijkje wat je op google maps nog ziet in de hoek tussen Mr. de Boerlaan en Verlengde Kazernestraat (rechtsonder).quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch wel raar dan, dat ik als nieuwbakken koekstedeling het meteen herken![]()
Overigens zijn ze aan dat braakliggend terrein van je eindelijk begonnen met bouwen
Ik gebruik Mobib al jaren voor het OV in Brussel, maar ik kan zeker niet met meerdere mensen op 1 kaart reizen. Bovendien gaat het ding nogal vaak kapot en je betaalt voor iedere rit hetzelfde, het gevolg is dat heel veel mensen de bus/tram pakken voor een enkele of een paar haltes en vervolgens niet 'inchecken'; zwartrijden wordt op korte afstanden dus gestimuleerd. Ik vind de OV-chipkaart eerlijk gezegd beter, maar dat is wel een voorlopige mening, e.e.a. hangt af van hoe ze het plan met de trein-mobib willen uitvoeren.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:20 schreef James1988 het volgende:
Nou, de MoBIB-kaart is beter doordacht dan de OV-chipkaart. Zo kun je met MoBIB wél met meerdere personen op één kaart reizen en koop je vooraf ritten i.p.v. dat je verplicht saldo op je kaart moet hebben. Ik zou, als Nederlander met de OV-shitkaart, best blij zijn met een MoBIB-kaart. Zijn er in België eigenlijk plannen om stations af te sluiten met poortjes, zoals in Nederland?
Niet altijd. Dat station waar die trein is overvallen heeft er uit mijn hoofd geen. Ook heel station saint-lazaire is zonder poortjes uitgerust en de bliep palen daar zijn op 1 hand te tellenquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:02 schreef b2py het volgende:
Hoe werkt het dan met de 'Pass Navigo' in de regio Parijs. Daar werkt het ook gewoon met poortjes etc.
in Luxemburg heb je alleen de incheck-optie. Daar hoef je niet uit te checken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:02 schreef b2py het volgende:
Hoe werkt het dan met de 'Pass Navigo' in de regio Parijs. Daar werkt het ook gewoon met poortjes etc.
Ik wilde een opmerking maken in de richting van "maar het aantal passagiers dat daar wil zijn is vast ook op 1 hand te tellenquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Niet altijd. Dat station waar die trein is overvallen heeft er uit mijn hoofd geen. Ook heel station saint-lazaire is zonder poortjes uitgerust en de bliep palen daar zijn op 1 hand te tellen
Uhm, er rijden dus wel Fyra treinen tussen Amsterdam Centraal en Sloterdijk ofzo?quote:Tussen Sloterdijk en Rotterdam C rijden geen Fyra treinen door een beschadigde bovenleiding.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik wilde een opmerking maken in de richting van "maar het aantal passagiers dat daar wil zijn is vast ook op 1 hand te tellen"
Alleen ging ik googlen en kwam ik tot de conclusie dat dat station volgens wikipedia 27 perrons heeft...
Dat is nogeens wat anders dan die 36.000 per DAG waarvoor heel Liège-Guillemins gebouwd isquote:Tijdens de spits maken 80.000 passagiers per uur gebruik van het station.
NMBS verliest 1 bodemplaat per km die elke Fyra aflegtquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:30 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)e-trein-aflegt.dhtml
NMBS verliest 1 euro per km die elke trein aflegt
...Ik ben erg benieuwd hoe dat met de Fyra's is.
niet echt een goed verdienmodel dus ...quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:30 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)e-trein-aflegt.dhtml
NMBS verliest 1 euro per km die elke trein aflegt
...Ik ben erg benieuwd hoe dat met de Fyra's is.
Ook dat is sinds deze maand veranderd, je kan nu een supplementaire traject bijkopen. Vlak voor vertrek. Alleen enkeltjes. Je dient in te bliepen max 3 uur na je aankoop en vanaf je check in dien je je reis binnen 3 uur af te leggen. Bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:23 schreef Sandrvich het volgende:
Op de Navigo kun je voor zover ik weet uitsluitend abonnementen zetten (zoals Carte Orange). Daar is het zeker wel een meerwaarde, omdat die kaartjes bij de Carte Orange na een dag of 4-5 meestal al begonnen te haperen als je die door zo'n poortje moest steken.
Correct :pquote:
Dat ligt zo'n factor 100 hoger.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:30 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)e-trein-aflegt.dhtml
NMBS verliest 1 euro per km die elke trein aflegt
...Ik ben erg benieuwd hoe dat met de Fyra's is.
En het is nog perfect uitgelijnd boven de trein ook! Werkt beter dan ik had verwacht moet ik toegevenquote:Op woensdag 20 maart 2013 14:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]Het ziet er iig wel fancy uit.
Wel een goede investering vind ik. Het grootste probleem voor NS is reizigersspreiding. Vaak is in het midden van de trein proppen geblazen terwijl in de kopbakken nog geen 50% gevuld is. NS probeert hiermee reizigersspreiding te stimuleren waardoor er uiteindelijk meer mensen een zitplek hebben en het comfort omhoog gaat, en dus ook de klantwaarderingen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:40 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En het is nog perfect uitgelijnd boven de trein ook! Werkt beter dan ik had verwacht moet ik toegeven. Ben benieuwd naar het resultaat van de proef. Ik kan me niet voorstellen dat we het in de toekomst overal zo zien. Kost toch goud geld?
De grote vraag is natuurlijk ook of je elk station er mee uit moet rusten, het lijkt me niet dat je stations zoals "Onze-Lieve-Vrouwe Ter Nood" gaat uitrusten met dit systeemquote:Op woensdag 20 maart 2013 14:46 schreef James1988 het volgende:
Mijn vermoeden is dat deze informatie uiteindelijk op de schermen komt te staan, de aloude letterborden komen dan ook weer van pas. Alle perrons uitrusten met zo'n gekleurde balk is denk ik veel te duur (en niet altijd mogelijk).
Ja, en voor ongeveer 3 % van de reizigers te lezen rond 17:00. Dit systeem voor iedereen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:52 schreef b2py het volgende:
Maar wat Peterselieman ook al vaak geopperd heeft, led strips in de tegels. Dat is veel minder hinderlijk en ook veel goedkoper dan zo'n fancy balk.
True on that, niet over nagedacht.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en voor ongeveer 3 % van de reizigers te lezen rond 17:00. Dit systeem voor iedereen.
voor een proef is dit prima, maar het is te duur om het overal te installerenquote:Op woensdag 20 maart 2013 15:00 schreef V2 het volgende:
Dit is denk ik ook goedkoper monteren, anders moet je heel je perron overhoop halen...
Op 's-Hertogenbosch wel, waar je overkapping vrij laag hangt. In Rotterdam centraal is dat natuurlijk van een hele andere orde, of op Amsterdam c waar ook nog meespeelt dat het een monument is.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:00 schreef V2 het volgende:
Dit is denk ik ook goedkoper monteren, anders moet je heel je perron overhoop halen...
Als er afgerangeerd wordt is er een mannetje* die dat doet. Gewoon daar in de buurt gaan staan, dan is de kans groot dat je het einde van de doorrijdende trein tegen komtquote:Op woensdag 20 maart 2013 14:50 schreef arkkey het volgende:
Tja, reizigersspreiding is ook gewoon onmogelijk met de huidige info. Op zich heb je daar ook geen fancy balk voor nodig. Maar als ik ivm overstap achterin de trein moet zitten en ik geen flauw idee heb hoe lang de trein is, en of en zoja hoeveel treinstellen er afgerangeerd worden, dan kan ik ook moeilijk bepalen waar ik nou in moet stappen.
Goed punt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:06 schreef arkkey het volgende:
Ja, maar als je instapt in het station VOOR het station waar het afrangeren plaatsvindt kan je dat helemaal nergens aan zien. Hooguit aan de matrixdisplays op de "koplopers" maar das rijkelijk laat, plus die kloppen niet altijd...
tbp's kunnen tot op heden nog steeds niet wat cta's wel konden. Verwacht niet teveel van die dingen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:21 schreef KnightSolaire het volgende:
Er waren toch ook ideeën om ledjes aan te brengen aan de randen van de perrons? Die zou je ook interactief kunnen maken (rood/oranje/groen voor de drukte en wit voor de deuren, bijvoorbeeld).
E: Ik liep weer een pagina achter, is alweer genoemd.
Op de CTA's lijkt me de meest praktische en betaalbare oplossing. Aangevuld met informatie in de reisplanner/mobiele reisplanners.
YOLO!quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:23 schreef b2py het volgende:
'Ha, ik ben een milf die nooit met de trein reist en nu reis ik met drie koters. Laat ik express in de stilte coupe gaan zitten waar b2py zich ook bevindt'
haar plezieren, maar dan moeten de koters zich stilhoudenquote:Op woensdag 20 maart 2013 15:23 schreef b2py het volgende:
'Ha, ik ben een milf die nooit met de trein reist en nu reis ik met drie koters. Laat ik express in de stilte coupe gaan zitten waar b2py zich ook bevindt'
Je krijgt wat je verdiend zegt men weleens...quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:23 schreef b2py het volgende:
'Ha, ik ben een milf die nooit met de trein reist en nu reis ik met drie koters. Laat ik express in de stilte coupe gaan zitten waar b2py zich ook bevindt'
Ik zou d'r geven.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:23 schreef b2py het volgende:
'Ha, ik ben een milf die nooit met de trein reist en nu reis ik met drie koters. Laat ik express in de stilte coupe gaan zitten waar b2py zich ook bevindt'
Fijn dat je het punt even aansnijdt. Haar zoontje is blijkbaar nogal knuffelig, want die zoende haar net 2 minuten instant, ik moest huilen.quote:
gewoon er vol tegenaan gaanquote:Op woensdag 20 maart 2013 15:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Fijn dat je het punt even aansnijdt. Haar zoontje is blijkbaar nogal knuffelig, want die zoende haar net 2 minuten instant, ik moest huilen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |