je komt er vanzelf. Het kan alleen wat langer durenquote:Op maandag 18 maart 2013 16:10 schreef James1988 het volgende:
Fijn, ik zit in Delft en moet naar Breda
Eens kijken hoe we dat gaan regelen.
oudquote:Op maandag 18 maart 2013 16:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[ http://img219.imageshack.us/img219/5875/briefmarken1boc8.jpg (copy/paste deze link) ]
Voor de liefhebbers. Postzegels. Te koop in Noord-Korea.
Maar wel erg leuk dus niet zeuren.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey bedankt hè, pc loopt totaal vast door die edit....quote:Op maandag 18 maart 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Artikel in de Quest van deze maand over het bouwen van stations. Artikel kent niet veel verdieping maar is wel aangenaam om te lezen.
http://imgur.com/a/VzDJ4
Heb je het al op Ronaldrail gezet?quote:Op maandag 18 maart 2013 18:16 schreef greavy het volgende:
Aanstaande zondag gaat locomotief 1315 op pad vanaf Kijfhoek naar Coevorden met de BE E01 en containertrein. Vanaf de Kijfhoek gaat het onderlangs, dus via Breda, Tilburg, Den Bosch, Utrecht, Amersfoort en Zwolle.
Vanaf Coevorden komt er een dieselloc van de Bentheimer Eisenbahn voor die de trein naar Coevorden Heege trekt.
Vertrek is rond 11 uur in de ochtend, en met maximaal 80 km/h. Daardoor gaat deze trein iets vaker aan de kant als een gemiddelde goederentrein.
volgens mij krijg je een mod aan je broek als je dit zo plaatst.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Artikel in de Quest van deze maand over het bouwen van stations. Artikel kent niet veel verdieping maar is wel aangenaam om te lezen.
http://imgur.com/a/VzDJ4
Waarom?quote:Op maandag 18 maart 2013 18:21 schreef bork het volgende:
[..]
volgens mij krijg je een mod aan je broek als je dit zo plaatst.
Komt rechtstreeks uit een tijdschrift dat in de schappen ligt.quote:
Die Imgur map is hartstikke openbaarquote:Op maandag 18 maart 2013 18:25 schreef bork het volgende:
[..]
Komt rechtstreeks uit een tijdschrift dat in de schappen ligt.
Ik moest een stukje uit de VK weghalen omdat ik dat had geplaatst en het niet openbaar was.
Je moet wel onderaan beginnen met kijkenquote:Op maandag 18 maart 2013 19:10 schreef greavy het volgende:
Fotoverslag van de verplaatste Sik 320 afgelopen zaterdag. Zelfs met een oude vrachtwagen gebeurd. http://www.pieterdokkum.nl/paginas/SIKlocomotor320optransport
goeie vraag. Ik denk dat het meer zoiets zoals in Groningen zal worden:quote:Op maandag 18 maart 2013 19:09 schreef b2py het volgende:
BAM bouwt onderhoudscentra voor NedTrain
Komen er meer Nedtrain locaties of gaat dit om vernieuwing van huidige gebouwen?
Ok, want op de Cartesiusweg heb je natuurlijk ook al een Nedtrain zitten, evenals op de Binckhorst.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
goeie vraag. Ik denk dat het meer zoiets zoals in Groningen zal worden:
http://goo.gl/maps/SGggq
of Hengelo
http://goo.gl/maps/5w5L5
Inspecties aan de treinstellen bijvoorbeeld?quote:Op maandag 18 maart 2013 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
zie het dus als steunpunten waar eenvoudige ingrepen uitgevoerd kunnen worden.
dat zou bijvoorbeeld kunnen om zo later een onderhoudsbeurt in te kunnen plannen. Verder kun je denken aan schuitje wisselen of het vervangen van andere kleine dingenquote:Op maandag 18 maart 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Inspecties aan de treinstellen bijvoorbeeld?
Dan is prima jongen, zit alleen zo amateuristisch uit dat ik twijfelde, wilde alleen helpen.quote:
Ik vind het de laatste tijd wel goed werken. Als een stel geen drukte-indicatie heeft, is de balk helemaal grijs maar je krijgt dus wel te zien dat er ICMm rijdt.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:25 schreef greavy het volgende:
Oh, over die proef met drukte in de trein: Dat werkt maar bij elf ICM-stellen. Nog geen VIRM en ICRm tussen Zwolle en Roosendaal is het in te zien. Ook als er een andere ICM rijdt niet ...
En NS schijnt die elf stellen al niet meer uitelkaar te kunnen houden.
sjonge zijn die van Pieter Dokkum ofzoquote:Op maandag 18 maart 2013 19:10 schreef greavy het volgende:
Fotoverslag van de verplaatste Sik 320 afgelopen zaterdag. Zelfs met een oude vrachtwagen gebeurd. http://www.pieterdokkum.nl/paginas/SIKlocomotor320optransport
Kan het systeem wel verschil zien tussen ICM-zonder-drukte-indicatie en totaal ander materieel wat er ook regelmatig rijdt?quote:Op maandag 18 maart 2013 19:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik vind het de laatste tijd wel goed werken. Als een stel geen drukte-indicatie heeft, is de balk helemaal grijs maar je krijgt dus wel te zien dat er ICMm rijdt.
Je kan de boel toch enorm verneuken door met je hand in de trein langs de sensor te gaan?quote:Op maandag 18 maart 2013 19:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik vind het de laatste tijd wel goed werken. Als een stel geen drukte-indicatie heeft, is de balk helemaal grijs maar je krijgt dus wel te zien dat er ICMm rijdt.
Dat is dan ook niet de bedoeling grappenmakerquote:Op maandag 18 maart 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je kan de boel toch enorm verneuken door met je hand in de trein langs de sensor te gaan?
Als ik mij niet vergis, niet.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
Kan het systeem wel verschil zien tussen ICM-zonder-drukte-indicatie en totaal ander materieel wat er ook regelmatig rijdt?
Daarom zegt-ie het juistquote:Op maandag 18 maart 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat staat er zelfs op...Hoezo?
Als ze tegenwoordig een hele trein randdebielproof maken,waarom dit dan niet...quote:Op maandag 18 maart 2013 20:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet de bedoeling grappenmaker
Ik denk dat ik morgen even ga buurten hoe het eruit ziet.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Als ze tegenwoordig een hele trein randdebielproof maken,waarom dit dan niet...
Laat lij maar eens een dagje meereizen op dat traject...[ afbeelding ]
Zellfde truuk kan je met een lift doen, snoepapiertje tegen de sensoren plakken en de deuren blijven open...quote:Op maandag 18 maart 2013 20:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat ik morgen even ga buurten hoe het eruit ziet.
Wel komisch, over de volle lengte in de eerste trein alles afplakken!quote:Op maandag 18 maart 2013 20:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zellfde truuk kan je met een lift doen, snoepapiertje tegen de sensoren plakken en de deuren blijven open...
Snoeppapiertje in de trein plakken en de trein komt "Leeg" aan
Edit: Als het werkt zoals ik denk dat het werkt
Hoeft niet natuurlijk als je weet waar het volk op de komende stations het perron opkomen kan je leuke kettingreacties veroorzakenquote:Op maandag 18 maart 2013 20:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel komisch, over de volle lengte in de eerste trein alles afplakken!
Dat Locov ding is al paar weken oud inmiddels hoorquote:Op maandag 18 maart 2013 20:46 schreef Bitlord het volgende:
Eerste berichten over DRGL2014:
De extra trein Leeuwarden-Wolvega wordt doorgetrokken naar Meppel. Daar kan worden overgestapt op de trein Groningen-Meppel-Zwolle. De trein gaat ook buiten de spits rijden.
Het aantal treinen Hoorn-Kersenboogerd gaat omlaag.
Station Utrecht Leidsche Rijn Centrum wordt voorlopig maar 2 maal per uur bediend.
alleen dat laatste is nieuw. Het doortrekken gebeurt al in mei of juniquote:Op maandag 18 maart 2013 20:46 schreef Bitlord het volgende:
Eerste berichten over DRGL2014:
De extra trein Leeuwarden-Wolvega wordt doorgetrokken naar Meppel. Daar kan worden overgestapt op de trein Groningen-Meppel-Zwolle. De trein gaat ook buiten de spits rijden.
En niks over de Benelux?quote:Op maandag 18 maart 2013 20:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al. Wel goed trouwens hoor dat het even gerecapituleerd wordt.
Nee. Ook niks over de Fyra.quote:
En wat als het nou niet op diesel looptquote:Op maandag 18 maart 2013 21:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Vocht in het dieselsysteem toch?
Dan is het een Automotrice à vapeurquote:Op maandag 18 maart 2013 21:49 schreef greavy het volgende:
[..]
En wat als het nou niet op diesel loopt
http://en.wikipedia.org/wiki/Steam_railcar
Sprinter tussen Apeldoorn en Enschede gaat vanaf 2014 ook na 8 uur 's avonds door rijden naar Enschede ipv tot Almelo.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee. Ook niks over de Fyra.
http://www.locov.nl/Image(...)14_tcm311-340337.pdf
http://www.locov.nl/Image(...)14_tcm311-340338.pdf
Lijkt wel alsof ze in een triotje met een SLT, Desiro en een GTW hebben gedaan en dit het kindje is ofzo.. Vindt hem niet zo denderend mooi..quote:Op maandag 18 maart 2013 21:31 schreef James1988 het volgende:
De Fyra en de Beneluxtrein vallen niet onder NSR en zullen dus ook niet in een brief van NSR tevoorschijn komen.
Alstom heeft een video online gezet met bewegende beelden van Régiolis, de nieuwe regionale trein voor Frankrijk.
Die mP's zijn in feite toch gewoon mat'64? Iemand toevallig wel eens in de cabine van zo'n ding geweest?quote:Op maandag 18 maart 2013 20:17 schreef ReisT het volgende:
De twee motorposten met voiture de mesure (dat klinkt toch veel poëtischer dan meetrijtuig) ertussen kwamen vanmiddag nog even kopmaken in Utrecht.
[ afbeelding ]
Teleurstellend, de Metro van Lille en het Tramnet, ofwel alles op rails daar is de ultieme slappe-lul-ervaring....quote:
Jammer. Ik zag in Caen een bus over snelweg rijden, althans een voertuig voorzien van luchtbanden, die ook een pantograaf had.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Teleurstellend, de Metro van Lille en het Tramnet, ofwel alles op rails daar is de ultieme slappe-lul-ervaring....
Ja, cabine lijkt het meest op Plan T, maar in plaats van de EP-rem een gewone remkraan. Tevens voorzien van een hulpstuurstand.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:27 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Die mP's zijn in feite toch gewoon mat'64? Iemand toevallig wel eens in de cabine van zo'n ding geweest?
Djies, moeten we daar de komende 20 jaar de oorlog mee gaan winnenquote:Op maandag 18 maart 2013 21:31 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft een video online gezet met bewegende beelden van Régiolis, de nieuwe regionale trein voor Frankrijk.
Bedankt, weer een hele avond verkloot achter mijn laptop met alleen maar over treintjes lezen en foto's kijkenquote:Op maandag 18 maart 2013 04:50 schreef Monopoly het volgende:
Tijdje terug kwamen we hier een paar posts tegen over Noord Korea en de treinen.
Nu ben ik zelf wat informatie aan het opzoeken voor een (mogelijke) reis naar Noord Korea en kwam dit tegen!
Leuk leesvoer over 2 gasten die via "De Verboden Spoorlijn" het land binnen zijn gekomen zonder gids van De Grote Leider
http://vienna-pyongyang.blogspot.nl/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg lelijk inderdaad, maar dat ding schijnt erg modulair te zijn, waardoor elke regio zijn eigen indelingen kan kiezen. Alleen al in de video komen verschillende soorten terug, zowel met 1 als met 2 deuren per bak.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jammer. Ik zag in Caen een bus over snelweg rijden, althans een voertuig voorzien van luchtbanden, die ook een pantograaf had.
Is dat niet zo een translohr?quote:Op maandag 18 maart 2013 22:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jammer. Ik zag in Caen een bus over snelweg rijden, althans een voertuig voorzien van luchtbanden, die ook een pantograaf had.
Sorry voor de Fotoquote:Op maandag 18 maart 2013 23:03 schreef Bitlord het volgende:
Ja. Wist niet dat ze in Parijs al zo ver met die dingen waren. Dacht dat er pas 1 stelletje opgeleverd was.
Ik heb er in Clermont-Ferrant mee gereisd. Het is wel aardig, maar rijdt minder comfortabel en minder snel dan een reguliere CitadisTRAM.
Klopt, in Nederland +5,50 meter bovenkant spoorstaaf en België +4,80 meter bovenkant spoorstaaf.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:51 schreef J.B. het volgende:
Ik ben dit weekend naar Londen geweest, heen met Ryanair van Maastricht naar Londen Stansted en vanaf daar de StanstedExpress naar station Londen Liverpool Street. Prachtig station, maar wat ziet de rest er vreselijk uit.... Oerlelijke trein, spooronderhoud leek matig, lelijke stations, alle spoorkruisingen gelijkvloers... het deed allemaal nogal verouderd en ouderwets aan en het is daarbij ook nog eens achterlijk duur. Terug ben ik met de Eurostar naar Brussel en verder met Belgische treinen naar huis gegaan. Het Brits spoor wat ik gezien heb viel me behoorlijk tegen. Wat me ook nog opviel is dat de bovenleiding zo laag hangt, klopt dat of is dat gezichtsbedrog?
ik dacht altijd dat het in België hoger was dan in Nederlandquote:Op maandag 18 maart 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Klopt, in Nederland +5,50 meter bovenkant spoorstaaf en België +4,80 meter bovenkant spoorstaaf.
http://users.telenet.be/kontich/tractie/N/onderhoud.htmquote:Op maandag 18 maart 2013 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik dacht altijd dat het in België hoger was dan in Nederland
Volgens mij gingen niet om België maar om Engeland. Ja, daar hangt de bovenleiding (voorzover aanwezig) een stuk lager dan in Nederland.quote:Op maandag 18 maart 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Klopt, in Nederland +5,50 meter bovenkant spoorstaaf en België +4,80 meter bovenkant spoorstaaf.
de tering hey bestaan die ook nog?quote:Op maandag 18 maart 2013 20:17 schreef ReisT het volgende:
De twee motorposten met voiture de mesure (dat klinkt toch veel poëtischer dan meetrijtuig) ertussen kwamen vanmiddag nog even kopmaken in Utrecht.
[ afbeelding ]
zo lang?quote:Op maandag 18 maart 2013 23:48 schreef Bitlord het volgende:
Het schijnt dat er tot zeer recent een fout zat in de weekend- en dalvrijproducten van NS. Met een 2e klas-kaart van die productsoorten kon je zonder problemen tussen augustus 2011 en maart 2013 een klassewissel naar 1e klas doorvoeren op de kaartautomaat, waarna je zonder problemen en zonder extra kosten 1e klas kon reizen.
Er zit een grote scheepswerf in Papenburg he?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 07:26 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Zo ziet het eruit als een cruiseschip langs de brug moet tussen Leer en Nieuweschans
komt ie nu mee....quote:Op maandag 18 maart 2013 23:48 schreef Bitlord het volgende:
Het schijnt dat er tot zeer recent een fout zat in de weekend- en dalvrijproducten van NS. Met een 2e klas-kaart van die productsoorten kon je zonder problemen tussen augustus 2011 en maart 2013 een klassewissel naar 1e klas doorvoeren op de kaartautomaat, waarna je zonder problemen en zonder extra kosten 1e klas kon reizen.
twitter:MennoFRLRail twitterde op zondag 17-03-2013 om 13:30:02Organisatie 150 jaar Spoorlijn Leewarden-Harlingen: Feestelijkh. vallen tegelijk met de Harl.Visserijdgn 2013 (1/2) reageer retweet
twitter:MennoFRLRail twitterde op zondag 17-03-2013 om 13:31:59Organisatie 150 jaar Spoorlijn Leewarden-Harlingen: Druk overleg met Arriva & ProRail voor ritten met Historisch treinmatrieeël (2/2) reageer retweet
jupquote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:06 schreef Ireyon het volgende:
Zeg, mensen met een internationaal kaartje mogen toeslagvrij met Fyra tussen Amsterdam - Rotterdam toch?
uhuh, zolang je ook maar een geldig binnenlands vervoersbewijs hebt. Alleen kan het natuurlijk een keer opvallen dat je altijd met hetzelfde kaartje loopt te zwaaienquote:Fyra maandtoeslag kost ¤60,-
Een kaartje Roosendaal-Grens - Antwerpen kost een tientje ofzo.
Allebei zijn ze een maand geldig. Dit is heel simpel gedacht, maar ik zie zo gauw niet wat NS Hispeed ertegen zou kunnen doen? Als je gewoon alleen Amsterdam - Rotterdam reist mogen ze je papieren internationale kaartje ook niet knippen dunkt me.
het oude lijntje rijdt zeker nog. Kampen-Zuid ligt nogal uit de richting, dus voor het oude lijntje is zeker nog bestaansrechtquote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:07 schreef eti het volgende:
Wat Kampen-Zwolle betreft, waarom rijdt dat oude lijntje nog? Je kunt vanuit Kampen evengoed naar het nieuwe station, en dat oude lijntje maakt toch nergens tussenstops, bij mijn weten.
Het schijnt dat het gebruik van het Kamperlijntje met nog geen 5% is gedaald sinds de opening van de Hanzelijn. Kampen-Zuid ligt voor een groot deel van de stad (en voor IJsselmuiden) natuurlijk enorm uit de richting. Vanaf het station kan je de stad nauwelijks zien!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het oude lijntje rijdt zeker nog. Kampen-Zuid ligt nogal uit de richting, dus voor het oude lijntje is zeker nog bestaansrecht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |