abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 maart 2013 @ 16:14:15 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124209660

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
acc_logo2_opt.gif Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist met een spoorhobby.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar België. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 maart 2013 @ 16:14:37 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124209679
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:10 schreef James1988 het volgende:
Fijn, ik zit in Delft en moet naar Breda _O-

Eens kijken hoe we dat gaan regelen. :s)
je komt er vanzelf. Het kan alleen wat langer duren :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles maandag 18 maart 2013 @ 16:20:15 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_124209910
http://img219.imageshack.us/img219/5875/briefmarken1boc8.jpg (copy/paste deze link)

Voor de liefhebbers. Postzegels. Te koop in Noord-Korea. _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 maart 2013 @ 16:25:57 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124210243
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[ http://img219.imageshack.us/img219/5875/briefmarken1boc8.jpg (copy/paste deze link) ]

Voor de liefhebbers. Postzegels. Te koop in Noord-Korea. _O-
oud :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles maandag 18 maart 2013 @ 16:28:31 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_124210396
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

oud :P
Maar wel erg leuk dus niet zeuren.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_124211110
FP-volk :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124211573
Storing Den Haag C - Hollands Spoor alweer opgelost :)
  maandag 18 maart 2013 @ 17:00:44 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124211761
"alweer"... het heeft meer dan 3 uur geduurd :')
pi_124211826
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
"alweer"... heeft 3 uur geduurd? :')
Oh ik dacht pas rond uur of drie.. :P
pi_124214465
Artikel in de Quest van deze maand over het bouwen van stations. Artikel kent niet veel verdieping maar is wel aangenaam om te lezen.
http://imgur.com/a/VzDJ4

[ Bericht 32% gewijzigd door b2py op 18-03-2013 18:10:04 ]
  maandag 18 maart 2013 @ 18:06:46 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124214623
Hey bedankt hè, en ik me maar afvragen waarom het 5 minuten duurt om ondertussen ook m.ns.nl te laden ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 18 maart 2013 @ 18:12:22 #12
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124214908
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Artikel in de Quest van deze maand over het bouwen van stations. Artikel kent niet veel verdieping maar is wel aangenaam om te lezen.
http://imgur.com/a/VzDJ4
Hey bedankt hè, pc loopt totaal vast door die edit.... ^O^
pi_124214959
Jahoor :')
  maandag 18 maart 2013 @ 18:16:51 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124215118
Aanstaande zondag gaat locomotief 1315 op pad vanaf Kijfhoek naar Coevorden met de BE E01 en containertrein. Vanaf de Kijfhoek gaat het onderlangs, dus via Breda, Tilburg, Den Bosch, Utrecht, Amersfoort en Zwolle.
Vanaf Coevorden komt er een dieselloc van de Bentheimer Eisenbahn voor die de trein naar Coevorden Heege trekt.

Vertrek is rond 11 uur in de ochtend, en met maximaal 80 km/h. Daardoor gaat deze trein iets vaker aan de kant als een gemiddelde goederentrein.
  maandag 18 maart 2013 @ 18:20:26 #15
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124215297
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:16 schreef greavy het volgende:
Aanstaande zondag gaat locomotief 1315 op pad vanaf Kijfhoek naar Coevorden met de BE E01 en containertrein. Vanaf de Kijfhoek gaat het onderlangs, dus via Breda, Tilburg, Den Bosch, Utrecht, Amersfoort en Zwolle.
Vanaf Coevorden komt er een dieselloc van de Bentheimer Eisenbahn voor die de trein naar Coevorden Heege trekt.

Vertrek is rond 11 uur in de ochtend, en met maximaal 80 km/h. Daardoor gaat deze trein iets vaker aan de kant als een gemiddelde goederentrein.
Heb je het al op Ronaldrail gezet?
  maandag 18 maart 2013 @ 18:20:53 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124215314
Daar heb ik een permanente ban :D
  maandag 18 maart 2013 @ 18:21:39 #17
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_124215351
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Artikel in de Quest van deze maand over het bouwen van stations. Artikel kent niet veel verdieping maar is wel aangenaam om te lezen.
http://imgur.com/a/VzDJ4
volgens mij krijg je een mod aan je broek als je dit zo plaatst.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 18 maart 2013 @ 18:21:46 #18
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124215359
WTF, waarom mag je daar niet naar Youtibefil,pjes linken, wat is dat dan? :')
  maandag 18 maart 2013 @ 18:22:11 #19
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124215376
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:21 schreef bork het volgende:

[..]

volgens mij krijg je een mod aan je broek als je dit zo plaatst.
Waarom?
  maandag 18 maart 2013 @ 18:25:35 #20
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_124215539
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Waarom?
Komt rechtstreeks uit een tijdschrift dat in de schappen ligt.
Ik moest een stukje uit de VK weghalen omdat ik dat had geplaatst en het niet openbaar was.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_124216205
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:25 schreef bork het volgende:

[..]

Komt rechtstreeks uit een tijdschrift dat in de schappen ligt.
Ik moest een stukje uit de VK weghalen omdat ik dat had geplaatst en het niet openbaar was.
Die Imgur map is hartstikke openbaar ;)
pi_124217193
BAM bouwt onderhoudscentra voor NedTrain
Gepubliceerd op 18-03-2013 om 11:30

BAM gaat voor onderhoudsbedrijf NedTrain vier technische centra voor het onderhoud van treinstellen bouwen. Het gaat om een opdracht van in totaal tien miljoen euro. In de centra worden de treinen van NS en andere vervoerders onderhouden.

BAM start midden 2013 met de bouw van het eerste technische centrum in Utrecht. De aannemer start in januari 2014 met een tweede locatie in Den Haag. Daarna volgen er nog twee locaties.

Aanbesteding

De projectaanbieding is verzorgd door BAM Utiliteitsbouw regio Utrecht en regio Den Haag in samenwerking met BAM Advies en Engineering, BAM Infraconsult, BAM Techniek en drie voorkeursleveranciers. 



BAM Utiliteitsbouw heeft specifiek voor deze aanbesteding het certificaat CO2-prestatieladder op niveau 3 behaald. 

De komende periode wordt er aan het ontwerp gewerkt.

Bron

Komen er meer Nedtrain locaties of gaat dit om vernieuwing van huidige gebouwen?
  maandag 18 maart 2013 @ 19:10:54 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124217259
Fotoverslag van de verplaatste Sik 320 afgelopen zaterdag. Zelfs met een oude vrachtwagen gebeurd. http://www.pieterdokkum.nl/paginas/SIKlocomotor320optransport
pi_124217788
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:10 schreef greavy het volgende:
Fotoverslag van de verplaatste Sik 320 afgelopen zaterdag. Zelfs met een oude vrachtwagen gebeurd. http://www.pieterdokkum.nl/paginas/SIKlocomotor320optransport
Je moet wel onderaan beginnen met kijken :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 maart 2013 @ 19:24:01 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124217844
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:09 schreef b2py het volgende:
BAM bouwt onderhoudscentra voor NedTrain

Komen er meer Nedtrain locaties of gaat dit om vernieuwing van huidige gebouwen?
goeie vraag. Ik denk dat het meer zoiets zoals in Groningen zal worden:
http://goo.gl/maps/SGggq

of Hengelo
http://goo.gl/maps/5w5L5
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 maart 2013 @ 19:25:33 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124217920
Oh, over die proef met drukte in de trein: Dat werkt maar bij elf ICM-stellen. Nog geen VIRM en ICRm tussen Zwolle en Roosendaal is het in te zien. Ook als er een andere ICM rijdt niet ...
En NS schijnt die elf stellen al niet meer uitelkaar te kunnen houden.
pi_124217962
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

goeie vraag. Ik denk dat het meer zoiets zoals in Groningen zal worden:
http://goo.gl/maps/SGggq

of Hengelo
http://goo.gl/maps/5w5L5
Ok, want op de Cartesiusweg heb je natuurlijk ook al een Nedtrain zitten, evenals op de Binckhorst.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 maart 2013 @ 19:27:27 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124218012
zie het dus als steunpunten waar eenvoudige ingrepen uitgevoerd kunnen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124218153
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
zie het dus als steunpunten waar eenvoudige ingrepen uitgevoerd kunnen worden.
Inspecties aan de treinstellen bijvoorbeeld?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 maart 2013 @ 19:35:19 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124218453
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Inspecties aan de treinstellen bijvoorbeeld?
dat zou bijvoorbeeld kunnen om zo later een onderhoudsbeurt in te kunnen plannen. Verder kun je denken aan schuitje wisselen of het vervangen van andere kleine dingen
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 maart 2013 @ 19:57:50 #31
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_124219746
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Die Imgur map is hartstikke openbaar ;)
Dan is prima jongen, zit alleen zo amateuristisch uit dat ik twijfelde, wilde alleen helpen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_124219781
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:25 schreef greavy het volgende:
Oh, over die proef met drukte in de trein: Dat werkt maar bij elf ICM-stellen. Nog geen VIRM en ICRm tussen Zwolle en Roosendaal is het in te zien. Ook als er een andere ICM rijdt niet ...
En NS schijnt die elf stellen al niet meer uitelkaar te kunnen houden.
Ik vind het de laatste tijd wel goed werken. Als een stel geen drukte-indicatie heeft, is de balk helemaal grijs maar je krijgt dus wel te zien dat er ICMm rijdt.
  maandag 18 maart 2013 @ 20:00:05 #33
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_124219894
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:10 schreef greavy het volgende:
Fotoverslag van de verplaatste Sik 320 afgelopen zaterdag. Zelfs met een oude vrachtwagen gebeurd. http://www.pieterdokkum.nl/paginas/SIKlocomotor320optransport
sjonge zijn die van Pieter Dokkum ofzo :D :X :N :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 18 maart 2013 @ 20:02:39 #34
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124220044
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:58 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik vind het de laatste tijd wel goed werken. Als een stel geen drukte-indicatie heeft, is de balk helemaal grijs maar je krijgt dus wel te zien dat er ICMm rijdt.
Kan het systeem wel verschil zien tussen ICM-zonder-drukte-indicatie en totaal ander materieel wat er ook regelmatig rijdt?
  maandag 18 maart 2013 @ 20:06:09 #35
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124220272
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:58 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik vind het de laatste tijd wel goed werken. Als een stel geen drukte-indicatie heeft, is de balk helemaal grijs maar je krijgt dus wel te zien dat er ICMm rijdt.
Je kan de boel toch enorm verneuken door met je hand in de trein langs de sensor te gaan?
  maandag 18 maart 2013 @ 20:06:41 #36
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124220307
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:00 schreef bork het volgende:

[..]

sjonge zijn die van Pieter Dokkum ofzo :D :X :N :o
Dat staat er zelfs op... :? Hoezo?
pi_124220795
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Je kan de boel toch enorm verneuken door met je hand in de trein langs de sensor te gaan?
Dat is dan ook niet de bedoeling grappenmaker :P
  maandag 18 maart 2013 @ 20:14:02 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124220800
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:02 schreef ReisT het volgende:

[..]

Kan het systeem wel verschil zien tussen ICM-zonder-drukte-indicatie en totaal ander materieel wat er ook regelmatig rijdt?
Als ik mij niet vergis, niet.
  maandag 18 maart 2013 @ 20:14:20 #39
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124220822
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat staat er zelfs op... :? Hoezo?
Daarom zegt-ie het juist
  maandag 18 maart 2013 @ 20:17:37 #40
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124221041
De twee motorposten met voiture de mesure (dat klinkt toch veel poëtischer dan meetrijtuig) ertussen kwamen vanmiddag nog even kopmaken in Utrecht.

  maandag 18 maart 2013 @ 20:19:09 #41
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124221159
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:14 schreef greavy het volgende:

[..]

Daarom zegt-ie het juist
  maandag 18 maart 2013 @ 20:21:06 #42
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124221305
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet de bedoeling grappenmaker :P
Als ze tegenwoordig een hele trein randdebielproof maken,waarom dit dan niet...

Laat lij maar eens een dagje meereizen op dat traject...
pi_124221355
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Als ze tegenwoordig een hele trein randdebielproof maken,waarom dit dan niet...

Laat lij maar eens een dagje meereizen op dat traject...[ afbeelding ]
Ik denk dat ik morgen even ga buurten hoe het eruit ziet.
  maandag 18 maart 2013 @ 20:23:47 #44
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124221506
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik denk dat ik morgen even ga buurten hoe het eruit ziet.
Zellfde truuk kan je met een lift doen, snoepapiertje tegen de sensoren plakken en de deuren blijven open...

Snoeppapiertje in de trein plakken en de trein komt "Leeg" aan :P

Edit: Als het werkt zoals ik denk dat het werkt
pi_124221721
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Zellfde truuk kan je met een lift doen, snoepapiertje tegen de sensoren plakken en de deuren blijven open...

Snoeppapiertje in de trein plakken en de trein komt "Leeg" aan :P

Edit: Als het werkt zoals ik denk dat het werkt
Wel komisch, over de volle lengte in de eerste trein alles afplakken! :o
  maandag 18 maart 2013 @ 20:29:09 #46
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124221872
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:26 schreef b2py het volgende:

[..]

Wel komisch, over de volle lengte in de eerste trein alles afplakken! :o
Hoeft niet natuurlijk als je weet waar het volk op de komende stations het perron opkomen kan je leuke kettingreacties veroorzaken _O-
pi_124223007
Eerste berichten over DRGL2014:

De extra trein Leeuwarden-Wolvega wordt doorgetrokken naar Meppel. Daar kan worden overgestapt op de trein Groningen-Meppel-Zwolle. De trein gaat ook buiten de spits rijden.

Het aantal treinen Hoorn-Kersenboogerd gaat omlaag.

Station Utrecht Leidsche Rijn Centrum wordt voorlopig maar 2 maal per uur bediend.
pi_124223148
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:46 schreef Bitlord het volgende:
Eerste berichten over DRGL2014:

De extra trein Leeuwarden-Wolvega wordt doorgetrokken naar Meppel. Daar kan worden overgestapt op de trein Groningen-Meppel-Zwolle. De trein gaat ook buiten de spits rijden.

Het aantal treinen Hoorn-Kersenboogerd gaat omlaag.

Station Utrecht Leidsche Rijn Centrum wordt voorlopig maar 2 maal per uur bediend.
Dat Locov ding is al paar weken oud inmiddels hoor ;)
pi_124223250
O ik haal het van treinreiziger.nl
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 maart 2013 @ 20:53:22 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124223371
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:46 schreef Bitlord het volgende:
Eerste berichten over DRGL2014:

De extra trein Leeuwarden-Wolvega wordt doorgetrokken naar Meppel. Daar kan worden overgestapt op de trein Groningen-Meppel-Zwolle. De trein gaat ook buiten de spits rijden.
alleen dat laatste is nieuw. Het doortrekken gebeurt al in mei of juni
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124223435
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:50 schreef Bitlord het volgende:
O ik haal het van treinreiziger.nl
Dat vermoeden had ik al. Wel goed trouwens hoor dat het even gerecapituleerd wordt. :)
  maandag 18 maart 2013 @ 20:55:59 #52
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124223519
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat vermoeden had ik al. Wel goed trouwens hoor dat het even gerecapituleerd wordt. :)
En niks over de Benelux?
  maandag 18 maart 2013 @ 21:31:34 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124225916
De Fyra en de Beneluxtrein vallen niet onder NSR en zullen dus ook niet in een brief van NSR tevoorschijn komen.

Alstom heeft een video online gezet met bewegende beelden van Régiolis, de nieuwe regionale trein voor Frankrijk.
  maandag 18 maart 2013 @ 21:37:06 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124226259
Sommige treinen willen een stoomtrein zijn :D
Foto: Richard Krol
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 maart 2013 @ 21:37:53 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124226305
lekkende koppakking?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 maart 2013 @ 21:39:23 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124226393
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
lekkende koppakking?
Of is dit niet stiekum een stoomtrein?
  maandag 18 maart 2013 @ 21:46:08 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124226848
Iemand een idee wat je doet als je rangeerbak stuk is en je moet rangeren met een ketelwagen naar een bedrijf?

Juist, dan pak je een oude Schienenbus.
  maandag 18 maart 2013 @ 21:48:13 #59
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124226997
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
lekkende koppakking?
Vocht in het dieselsysteem toch?
  maandag 18 maart 2013 @ 21:49:47 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124227115
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Vocht in het dieselsysteem toch?
En wat als het nou niet op diesel loopt ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Steam_railcar
  maandag 18 maart 2013 @ 21:51:04 #61
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124227198
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:49 schreef greavy het volgende:

[..]

En wat als het nou niet op diesel loopt ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Steam_railcar
Dan is het een Automotrice à vapeur :)
pi_124227688
quote:
Sprinter tussen Apeldoorn en Enschede gaat vanaf 2014 ook na 8 uur 's avonds door rijden naar Enschede ipv tot Almelo.

Edit: Die Regiolis lijkt me wel een mooie opvolger voor het SGM :)
  maandag 18 maart 2013 @ 22:08:32 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124228544
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hoe was je weekend?
Te kort. En het jouwe?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_124229293
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:31 schreef James1988 het volgende:
De Fyra en de Beneluxtrein vallen niet onder NSR en zullen dus ook niet in een brief van NSR tevoorschijn komen.

Alstom heeft een video online gezet met bewegende beelden van Régiolis, de nieuwe regionale trein voor Frankrijk.
Lijkt wel alsof ze in een triotje met een SLT, Desiro en een GTW hebben gedaan en dit het kindje is ofzo.. Vindt hem niet zo denderend mooi..
pi_124229789
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:17 schreef ReisT het volgende:
De twee motorposten met voiture de mesure (dat klinkt toch veel poëtischer dan meetrijtuig) ertussen kwamen vanmiddag nog even kopmaken in Utrecht.

[ afbeelding ]
Die mP's zijn in feite toch gewoon mat'64? Iemand toevallig wel eens in de cabine van zo'n ding geweest? :)
  maandag 18 maart 2013 @ 22:31:52 #66
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124230126
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Te kort. En het jouwe?
Teleurstellend, de Metro van Lille en het Tramnet, ofwel alles op rails daar is de ultieme slappe-lul-ervaring....
  maandag 18 maart 2013 @ 22:32:41 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124230194
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Teleurstellend, de Metro van Lille en het Tramnet, ofwel alles op rails daar is de ultieme slappe-lul-ervaring....
Jammer. Ik zag in Caen een bus over snelweg rijden, althans een voertuig voorzien van luchtbanden, die ook een pantograaf had.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 maart 2013 @ 22:33:32 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124230249
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:27 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Die mP's zijn in feite toch gewoon mat'64? Iemand toevallig wel eens in de cabine van zo'n ding geweest? :)
Ja, cabine lijkt het meest op Plan T, maar in plaats van de EP-rem een gewone remkraan. Tevens voorzien van een hulpstuurstand.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 maart 2013 @ 22:38:56 #69
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124230603
Over Slappe Lul gesproken:

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:31 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft een video online gezet met bewegende beelden van Régiolis, de nieuwe regionale trein voor Frankrijk.
Djies, moeten we daar de komende 20 jaar de oorlog mee gaan winnen :X
  maandag 18 maart 2013 @ 22:51:13 #70
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_124231419
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2013 04:50 schreef Monopoly het volgende:
Tijdje terug kwamen we hier een paar posts tegen over Noord Korea en de treinen.
Nu ben ik zelf wat informatie aan het opzoeken voor een (mogelijke) reis naar Noord Korea en kwam dit tegen!

Leuk leesvoer over 2 gasten die via "De Verboden Spoorlijn" het land binnen zijn gekomen zonder gids van De Grote Leider :D

http://vienna-pyongyang.blogspot.nl/

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedankt, weer een hele avond verkloot achter mijn laptop met alleen maar over treintjes lezen en foto's kijken :P

Maar wel een prachtig verhaal en mooie foto's! Dank voor de link.

Overigens: wanneer ga je? :Y)
pi_124231430
Ik ben dit weekend naar Londen geweest, heen met Ryanair van Maastricht naar Londen Stansted en vanaf daar de StanstedExpress naar station Londen Liverpool Street. Prachtig station, maar wat ziet de rest er vreselijk uit.... Oerlelijke trein, spooronderhoud leek matig, lelijke stations, alle spoorkruisingen gelijkvloers... het deed allemaal nogal verouderd en ouderwets aan en het is daarbij ook nog eens achterlijk duur. Terug ben ik met de Eurostar naar Brussel en verder met Belgische treinen naar huis gegaan. Het Brits spoor wat ik gezien heb viel me behoorlijk tegen. Wat me ook nog opviel is dat de bovenleiding zo laag hangt, klopt dat of is dat gezichtsbedrog?
pi_124231942
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jammer. Ik zag in Caen een bus over snelweg rijden, althans een voertuig voorzien van luchtbanden, die ook een pantograaf had.
Erg lelijk inderdaad, maar dat ding schijnt erg modulair te zijn, waardoor elke regio zijn eigen indelingen kan kiezen. Alleen al in de video komen verschillende soorten terug, zowel met 1 als met 2 deuren per bak.
  maandag 18 maart 2013 @ 23:01:22 #73
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124232038
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jammer. Ik zag in Caen een bus over snelweg rijden, althans een voertuig voorzien van luchtbanden, die ook een pantograaf had.
Is dat niet zo een translohr?



Die gaan hier binnenkort ook rijden...
pi_124232143
Ja. Wist niet dat ze in Parijs al zo ver met die dingen waren. Dacht dat er pas 1 stelletje opgeleverd was.

Ik heb er in Clermont-Ferrant mee gereisd. Het is wel aardig, maar rijdt minder comfortabel en minder snel dan een reguliere CitadisTRAM.
pi_124232186
Hee, de vorige foto was veel cooler, doe eens terughalen!
pi_124232288




En we hebben natuurlijk ook bewegend beeld uit Clermont-Ferrand (Frankrijk)

  maandag 18 maart 2013 @ 23:07:20 #77
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124232388
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:03 schreef Bitlord het volgende:
Ja. Wist niet dat ze in Parijs al zo ver met die dingen waren. Dacht dat er pas 1 stelletje opgeleverd was.

Ik heb er in Clermont-Ferrant mee gereisd. Het is wel aardig, maar rijdt minder comfortabel en minder snel dan een reguliere CitadisTRAM.
Sorry voor de Foto :P

Inmiddels zijn er 11 van de 15 stelletjes geleverd, en gaan ze binnenkort proefbedrijf draaien.

Wie een spreekbeurtpakket van Tram 5 wil moet hier klikken :+
pi_124232751
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:51 schreef J.B. het volgende:
Ik ben dit weekend naar Londen geweest, heen met Ryanair van Maastricht naar Londen Stansted en vanaf daar de StanstedExpress naar station Londen Liverpool Street. Prachtig station, maar wat ziet de rest er vreselijk uit.... Oerlelijke trein, spooronderhoud leek matig, lelijke stations, alle spoorkruisingen gelijkvloers... het deed allemaal nogal verouderd en ouderwets aan en het is daarbij ook nog eens achterlijk duur. Terug ben ik met de Eurostar naar Brussel en verder met Belgische treinen naar huis gegaan. Het Brits spoor wat ik gezien heb viel me behoorlijk tegen. Wat me ook nog opviel is dat de bovenleiding zo laag hangt, klopt dat of is dat gezichtsbedrog?
Klopt, in Nederland +5,50 meter bovenkant spoorstaaf en België +4,80 meter bovenkant spoorstaaf.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 maart 2013 @ 23:17:51 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124232996
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Klopt, in Nederland +5,50 meter bovenkant spoorstaaf en België +4,80 meter bovenkant spoorstaaf.
ik dacht altijd dat het in België hoger was dan in Nederland
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124233064
quote:
11s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik dacht altijd dat het in België hoger was dan in Nederland
http://users.telenet.be/kontich/tractie/N/onderhoud.htm
Mijn bron :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 maart 2013 @ 23:31:57 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124233713
op Rotterdam Centraal zijn de eerste roltrappen aan de noordzijde van de tunnel ingehangen. Binnenkort zal er dus wel een houten trap gaan verdwijnen :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 maart 2013 @ 23:34:51 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124233863
@Régiolis: smaken verschillen, ik vind 't wel een mooie trein :6
Als ik me niet vergis is het de bedoeling dat er een diesel-variant naar België zal gaan pendelen, ooit. 8)7
pi_124233874
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Klopt, in Nederland +5,50 meter bovenkant spoorstaaf en België +4,80 meter bovenkant spoorstaaf.
Volgens mij gingen niet om België maar om Engeland. Ja, daar hangt de bovenleiding (voorzover aanwezig) een stuk lager dan in Nederland.
Bruggen en viaducten ook. Daarom kan een trein die in Nederland rond kan rijden vaak qua spoorbreedte wel in Engeland rijden, maar qua profiel past het gewoon vrijwel nergens,

Ook de reden dat er nergens dubbeldekkers rondrijden daar...
  maandag 18 maart 2013 @ 23:36:56 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124233970
Klopt :Y

Met uitzondering van High Speed 1, maar dat is in alle opzichten een Franse HSL. High Speed 2 zal eveneens volgens die normen worden gebouwd.

En over treinen in Engeland zelf... het heeft z'n charme. Er rijden nog bizar veel dieseltreinen rond, wat een zegen is voor de fotograaf. ;) Je kunt er relatief goedkoop het land door, maar dan moet je op tijd je tickets kopen (het tarief heet "Advance", dat is meestal tot enkele dagen voor vertrek te koop). De "Standard Anytime"-tarieven zijn een behoorlijk stuk duurder, die kun je nog het beste vergelijken met full flex-tickets voor Thalys.
  maandag 18 maart 2013 @ 23:37:19 #85
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_124233990
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:17 schreef ReisT het volgende:
De twee motorposten met voiture de mesure (dat klinkt toch veel poëtischer dan meetrijtuig) ertussen kwamen vanmiddag nog even kopmaken in Utrecht.

[ afbeelding ]
de tering hey bestaan die ook nog?
pi_124234519
Het schijnt dat er tot zeer recent een fout zat in de weekend- en dalvrijproducten van NS. Met een 2e klas-kaart van die productsoorten kon je zonder problemen tussen augustus 2011 en maart 2013 een klassewissel naar 1e klas doorvoeren op de kaartautomaat, waarna je zonder problemen en zonder extra kosten 1e klas kon reizen.
pi_124234703
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:48 schreef Bitlord het volgende:
Het schijnt dat er tot zeer recent een fout zat in de weekend- en dalvrijproducten van NS. Met een 2e klas-kaart van die productsoorten kon je zonder problemen tussen augustus 2011 en maart 2013 een klassewissel naar 1e klas doorvoeren op de kaartautomaat, waarna je zonder problemen en zonder extra kosten 1e klas kon reizen.
zo lang?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 07:26:27 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124239409

Zo ziet het eruit als een cruiseschip langs de brug moet tussen Leer en Nieuweschans
  dinsdag 19 maart 2013 @ 07:48:59 #89
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_124239574
Gisteren voor het eerst in m'n leven Kampen - Zwolle gedaan via de ouderwetse route. Je zult daar de hele dag opzitten als machinist. Dat is triest...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 19 maart 2013 @ 07:54:51 #90
141482 Q.
JurassiQ
pi_124239618
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 07:26 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Zo ziet het eruit als een cruiseschip langs de brug moet tussen Leer en Nieuweschans
Er zit een grote scheepswerf in Papenburg he?
For great justice!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 07:55:17 #91
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124239622
Zeker, het Meyerwerft
  PR/Manusje van alles dinsdag 19 maart 2013 @ 08:09:00 #92
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_124239754
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:48 schreef Bitlord het volgende:
Het schijnt dat er tot zeer recent een fout zat in de weekend- en dalvrijproducten van NS. Met een 2e klas-kaart van die productsoorten kon je zonder problemen tussen augustus 2011 en maart 2013 een klassewissel naar 1e klas doorvoeren op de kaartautomaat, waarna je zonder problemen en zonder extra kosten 1e klas kon reizen.
komt ie nu mee....
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 08:18:49 #93
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124239853
Trein overvallen bij Parijs

In Grigny, een voorstad van Parijs, is een passagierstrein overvallen. 20 tot 30 gemaskerde jongeren drongen de trein binnen die op het station stond te wachten. In een paar minuten tijd gingen ze van wagon naar wagon en beroofden ze inzittenden van geld en hun mobiele telefoon. Bij de roof gebruikten ze onder meer traangas.

De overval was zaterdagavond, maar is nu pas bekendgeworden. De Franse politie stelt een onderzoek in, maar voor zover bekend zijn er nog geen verdachten aangehouden.

Karren
Vorige maand liet een groep jongeren een TGV stoppen bij Marseille door rode fakkels langs het spoor te zetten. Ze probeerden in de trein te klimmen, maar dat mislukte omdat de politie snel ter plaatse was.

In 2011 waren in de buurt van Marseille ook problemen op het spoor. Toen moest een goederentrein stoppen omdat er karren op de rails waren gezet. Jongeren slaagden er toen in om spullen uit de wagons te stelen.

Vooralsnog zijn er geen aanwijzingen dat de overval in Parijs en de incidenten bij Marseille op een of andere manier met elkaar te maken hebben.

http://nos.nl/artikel/486110-trein-overvallen-bij-parijs.html

------

Ik ben daar potverdrie zaterdagavond rond een uur of 19 nog langsgereden... :X

Artikel Franse krant in Nederlands vertaalt: http://translate.googleus(...)kue8m72U9gLA0JAQJELw
pi_124239880
Lol Wild West Paris ;) Maar je zou er maar in zitten. Volgens mij dekt mijn verzekering niet buitenshuis...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 maart 2013 @ 09:41:08 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124241271
niet best dat zoiets gebeurt ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 maart 2013 @ 10:48:24 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124242823
hmm, best interessant:
MennoFRLRail twitterde op zondag 17-03-2013 om 13:30:02 Organisatie 150 jaar Spoorlijn Leewarden-Harlingen: Feestelijkh. vallen tegelijk met de Harl.Visserijdgn 2013 (1/2) reageer retweet
MennoFRLRail twitterde op zondag 17-03-2013 om 13:31:59 Organisatie 150 jaar Spoorlijn Leewarden-Harlingen: Druk overleg met Arriva & ProRail voor ritten met Historisch treinmatrieeël (2/2) reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124243377
Zeg, mensen met een internationaal kaartje mogen toeslagvrij met Fyra tussen Amsterdam - Rotterdam toch?

Fyra maandtoeslag kost ¤60,-
Een kaartje Roosendaal-Grens - Antwerpen kost een tientje ofzo.
Allebei zijn ze een maand geldig. Dit is heel simpel gedacht, maar ik zie zo gauw niet wat NS Hispeed ertegen zou kunnen doen? Als je gewoon alleen Amsterdam - Rotterdam reist mogen ze je papieren internationale kaartje ook niet knippen dunkt me.
pi_124243405
Leuk verhaal over nieuwe stations, op pagina 1 ergens. Dat hebben ze bij de bouw van Utrecht Vaartse Rijn niet echt goed doorgenomen.... ten eerste weet niemand wat in godsnaam de Vaartse Rijn is (goed, bijna niemand - het is de sloot langs de Jutfaseweg), het station had gewoon Utrecht Ledig Erf moeten heten. Ten tweede is de buslijn van daar naar de achterliggende woonwijk opgedoekt terwijl het station in aanleg was.

Wat Kampen-Zwolle betreft, waarom rijdt dat oude lijntje nog? Je kunt vanuit Kampen evengoed naar het nieuwe station, en dat oude lijntje maakt toch nergens tussenstops, bij mijn weten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 maart 2013 @ 11:09:37 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124243455
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:06 schreef Ireyon het volgende:
Zeg, mensen met een internationaal kaartje mogen toeslagvrij met Fyra tussen Amsterdam - Rotterdam toch?
jup
quote:
Fyra maandtoeslag kost ¤60,-
Een kaartje Roosendaal-Grens - Antwerpen kost een tientje ofzo.
Allebei zijn ze een maand geldig. Dit is heel simpel gedacht, maar ik zie zo gauw niet wat NS Hispeed ertegen zou kunnen doen? Als je gewoon alleen Amsterdam - Rotterdam reist mogen ze je papieren internationale kaartje ook niet knippen dunkt me.
uhuh, zolang je ook maar een geldig binnenlands vervoersbewijs hebt. Alleen kan het natuurlijk een keer opvallen dat je altijd met hetzelfde kaartje loopt te zwaaien :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 maart 2013 @ 11:10:50 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124243498
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:07 schreef eti het volgende:
Wat Kampen-Zwolle betreft, waarom rijdt dat oude lijntje nog? Je kunt vanuit Kampen evengoed naar het nieuwe station, en dat oude lijntje maakt toch nergens tussenstops, bij mijn weten.
het oude lijntje rijdt zeker nog. Kampen-Zuid ligt nogal uit de richting, dus voor het oude lijntje is zeker nog bestaansrecht
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 maart 2013 @ 11:15:43 #101
141482 Q.
JurassiQ
pi_124243648
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het oude lijntje rijdt zeker nog. Kampen-Zuid ligt nogal uit de richting, dus voor het oude lijntje is zeker nog bestaansrecht
Het schijnt dat het gebruik van het Kamperlijntje met nog geen 5% is gedaald sinds de opening van de Hanzelijn. Kampen-Zuid ligt voor een groot deel van de stad (en voor IJsselmuiden) natuurlijk enorm uit de richting. Vanaf het station kan je de stad nauwelijks zien!
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')