In 2009 ben ik meerdere malen over dat traject geweest. Erg mooi stuk, eerst bij het meer van Genevé zigzaggend omhoog en dan op grote hoogte door de bergen heen met een prachtig uitzicht. Zat toen in Chateau d'Oex, hemelsbreed 40km schat ik maar deed je minstens een uur overquote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:53 schreef greavy het volgende:
* Compagnie du Chemin de fer Montreux Oberland Bernois, 4 GTW's om het huidige mat uit 1968 te vervangen
Eén wagonnetje voor slechts 50.000 Franken!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:59 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Deze zullen ze wel gaan vervangen denk ik, mooi materieel. Hier te koop voor maar 40k euro![]()
[ afbeelding ]
Zat nog eens op die site te kijken, tot mijn verbazing zitten er in die treinen een webcam, te bekijken op internet.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:08 schreef Frenk3nstein het volgende:
Ns mag mijns insziens ook de cabines van camera's voorzien en de beelden afspelen op de schermpjes in het kader van 'panorama'.
Aanrijding met voertuig, dode gevallen. Van auto weinig meer over.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:55 schreef Banzaiaap het volgende:
Heeft iemand al meer info over de aanrijding tussen Amersfoort en Zwolle? Machinist weet niet veel zinnigs te melden dan dat de hulpdiensten er zijn
Is wel mooi inderdaad, maar real time natuurlijk helemaal.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:11 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Zat nog eens op die site te kijken, tot mijn verbazing zitten er in die treinen een webcam, te bekijken op internet.
Wat meer wil je weten? Wie erin zat? In hoeveel stukjes die nu ligt?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:55 schreef Banzaiaap het volgende:
Heeft iemand al meer info over de aanrijding tussen Amersfoort en Zwolle? Machinist weet niet veel zinnigs te melden dan dat de hulpdiensten er zijn
Ah dat meen je niet.. Waar kan ik meer info vinden?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Aanrijding met voertuig, dode gevallen. Van auto weinig meer over.
Twitter.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:18 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
Ah dat meen je niet.. Waar kan ik meer info vinden?
Iets haha. Communicatie is een beetje matig op dit moment.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat meer wil je weten? Wie erin zat? In hoeveel stukjes die nu ligt?
Lijkt me dat men wel wat beters te doen heeft dan internetgebruiker Banzaiaap op de hoogte te houden van de vorderingen bij het vleespeuteren en botjes tellen, denk je niet?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:19 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
Iets haha. Communicatie is een beetje matig op dit moment.
uiteraard! Jullie waren gewoon de eerste aan wie ik dacht toen we stil stonden en er sprake was van een ongeluk.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me dat men wel wat beters te doen heeft dan internetgebruiker Banzaiaap op de hoogte te houden van de vorderingen bij het vleespeuteren en botjes tellen, denk je niet?
Over de GTW's: http://www.railwaygazette(...)int-train-order.htmlquote:
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:45 schreef greavy het volgende:
Oh, is er morgen nog iets leuks op het spoor te beleven? Zal wel weer wat gaan treinzwerven ofzo.
Hoef ineens niet te werken omdat het schip anderhalve dag vertraging heeft en pas zondagmiddag arriveert ipv om half 2 vannacht (moest eerst om 2u vannacht weer beginnen). Nu gaan we pas maandag lossen, want op zondag wordt er niet gewerkt.
Als ik voor Nederland mag spreken houdt dat in dat er een vervangende trein rijdt vanwege werkzaamheden. In Frankrijk heb ik vanuit hun regelgeving geen idee. Zijn overigens zelfs de eerste 2 treinen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand een bietje kaas gegeten van Franse TGV nummers?
http://www.infolignes.com(...)nation_ext=&via_ext=
De eerste trein van de dag naar lille rijd wel, maar toch ook weer niet, er is een trein met een ander treinnummer op dezelfde tijd, wat betekend dat?
Ik vind het niet erg om zondag te werken, maar mijn bazen zijn christelijk. En het is geen mega-groot bedrijf (9 buitenmedewerkers op de terminal en 5 op kantoor).quote:
t gaat mij niet om de christelijke achtergrond, maar wel dat je gewoon eet dat je iedere zondag ltijd vrij hebt (en dus weekend vrij loont, en NS actiekaartjesquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg om zondag te werken, maar mijn bazen zijn christelijk. En het is geen mega-groot bedrijf (9 buitenmedewerkers op de terminal en 5 op kantoor).
Nu moeten we maandag extra hard doorbikkelen, want het normale werk blijft ook doorgaan. 157 containers lossen en 143 laden.
Ambtenaren hebben niet altijd het weekend vrijquote:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein waar ik zelf in zat een dodelijke aanrijding meemaakte. Wel 1 stapje eronder en ook 1 stapje erboven zeg maar.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:30 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
uiteraard! Jullie waren gewoon de eerste aan wie ik dacht toen we stil stonden en er sprake was van een ongeluk.
Ik ergens bij Delft, volgensmij heb ik dan toen live verslag op het forum gedaan, maar ik zou niet meer weten hoe ik dat opgoogle, was net na rondje volgensmij...quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein waar ik zelf in zat een dodelijke aanrijding meemaakte. Wel 1 stapje eronder en ook 1 stapje erboven zeg maar.
Nou als het goed is ben je zojuist overgestapt op een evacuatietrein die je terug brengt naar Zwolle!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:30 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
uiteraard! Jullie waren gewoon de eerste aan wie ik dacht toen we stil stonden en er sprake was van een ongeluk.
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ergens bij Delft, volgensmij heb ik dan toen live verslag op het forum gedaan, maar ik zou niet meer weten hoe ik dat opgoogle, was net na rondje volgensmij...
Deze?quote:Op donderdag 11 september 2008 11:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zit nu in plan v 909 die om 11.07 vertrok op schiedam centrum. Sta stil in de buurt delft en heeft een persoon aangereden. Vermoedelijk bij de overgang tussen delft en rijswijk. Want daarna was snel remming
Is geen onderzoek naar gedaan, niet door ILenT althans.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraag is nu, kan ik daar nog een of ander inspectie rapport over opvragen?
logisch. NSR zal natuurlijk eerst eigen stellen gebruikenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:20 schreef _JdM_ het volgende:
De DM90-stellen van Syntus gaan weer in dienst (reden moet gezocht worden in het verschil tussen NSFS en NSR-stellen). Daardoor is men al een paar dagen in Hengelo bezig de witte bestickering eraf te krijgen. Lukt aardig, blijf wel te zien waar de stickers zaten (want: mooi geel ipv verbleekt)
Ik heb eens op Osnabrück 2 uur stil gestaan achter een aanrijdingstrein. En ik heb ook al eens een wit laken tussen de perrons zien liggen in Radolfzell. En daar heb ik nog foto's van gemaakt ook. Hate me.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ergens bij Delft, volgensmij heb ik dan toen live verslag op het forum gedaan, maar ik zou niet meer weten hoe ik dat opgoogle, was net na rondje volgensmij...
Affirmative.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Morgen gaan ik de TGV bonnen inzetten van James![]()
Tevens dienstmededeling voor Duuf: De kust is veilig...
Dat is dus het rare: daar rijden ze nu mee. Ze zouden dus de stellen van NSFS gaan gebruiken (De syntusstellen waren immers ook via NSFS geleasd.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
logisch. NSR zal natuurlijk eerst eigen stellen gebruiken
niet allemaal. Een deel wel, maar Syntus had ook stellen bij NSR gehuurd toen dat gunstiger bleek dan huren bij NSFSquote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:48 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Dat is dus het rare: daar rijden ze nu mee. Ze zouden dus de stellen van NSFS gaan gebruiken (De syntusstellen waren immers ook via NSFS geleasd.
Ja, maar die hadden dan weer geen witte vlakkenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet allemaal. Een deel wel, maar Syntus had ook stellen bij NSR gehuurd toen dat gunstiger bleek dan huren bij NSFS
een aantal volgens mij wel toch?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:52 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Ja, maar die hadden dan weer geen witte vlakken
3427< is van NSFS. Alleen stel 3422 heeft tijdelijk bij Syntus gereden via NSR.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een aantal volgens mij wel toch?
ah, dan was het net andersom dusquote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:15 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
3427< is van NSFS. Alleen stel 3422 heeft tijdelijk bij Syntus gereden via NSR.
Ik denk dat het 13 april wordt, want 9 is doordeweeksquote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
ik denk dat Fles dan nog onder de tafel ligt van al dat Guinness en Ale
thxquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Over de GTW's: http://www.railwaygazette(...)int-train-order.html
En Den Bosch: http://www.bd.nl/regio/de(...)sch-perron-1.3717259
Als ik moet kiezen tussen een leuke meid uit Alkmaar en een geflipte zoon uit Heerhugowaard Het zal vast wel gezellig wordenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:47 schreef b2py het volgende:
9 April moet je wel al terug zijn voor pils vriend.
Denk het niet, maar maatje van me wel, thanks!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:26 schreef Pino112 het volgende:
Tramfans aanwezig hier?
Momenteel brand gemeld in een loods met oude trams..
23:23:09 15-03-13 GROUP-1 BR 1 BRAND INDUSTRIE (+Inc.net: 2+) (GROTE BRAND) , Loods Met Oude Trams HAVENSTRAAT 14 AMSTERDAM [ ACPK OIO VVD ALH ASH SLB ABDRM ]
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Denk het niet, maar maatje van me wel, thanks!
twitter:conniemamarazzi twitterde op vrijdag 15-03-2013 om 23:37:36Omg het moet wel een ZEER grote BRAND zijn bij de remise havenstraat , oude trams staan in brand ik wordt misselijk van de geur reageer retweet
twitter:GOtransit twitterde op vrijdag 15-03-2013 om 17:42:37#PhotoFriday Heating the steel rails helps to pop out rivets making for easy rail replacement. http://t.co/sIGnpiZj3w reageer retweet
neeeehquote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:26 schreef Pino112 het volgende:
Tramfans aanwezig hier?
Momenteel brand gemeld in een loods met oude trams..
23:23:09 15-03-13 GROUP-1 BR 1 BRAND INDUSTRIE (+Inc.net: 2+) (GROTE BRAND) , Loods Met Oude Trams HAVENSTRAAT 14 AMSTERDAM [ ACPK OIO VVD ALH ASH SLB ABDRM ]
quote:
twitter:BrandweerAA twitterde op zaterdag 16-03-2013 om 00:06:20Grote brand #Havenstraat. Geen trams aanwezig; loods was bewoond. Bewoners eruit. Komt veel rook vrij. Sluit ramen/deuren als u last heeft reageer retweet
Gelukkig, geen slachtoffers, geen verbrande trammetjes, dank u, ik kan gaan slapenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]twitter:BrandweerAA twitterde op zaterdag 16-03-2013 om 00:06:20Grote brand #Havenstraat. Geen trams aanwezig; loods was bewoond. Bewoners eruit. Komt veel rook vrij. Sluit ramen/deuren als u last heeft reageer retweet
Daar kom ik dus echt nooit helaas. Erg kekke treinen zijn dat.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 07:20 schreef greavy het volgende:
Die Lint-treinstellen zijn geleased van NS Financial Services, dus die zijn retour leasemaatschappij. Rijden nu alleen nog op Zutphen-Hengelo-Oldenzaal, waar Syntus nog rijdt.
Oja, er blijven ook 2 Lintjes rijden tussen Almelo en Mariënberg
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:04 schreef greavy het volgende:
Vind er niks aan. Zijn net bussen maar dan op rails.
Heb sowieso een vreemde smaak denk ik.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:04 schreef greavy het volgende:
Vind er niks aan. Zijn net bussen maar dan op rails.
Sowieso is die verbindingen Zupthen - Oldenzaal apart, midden in de spits 1 los stelletje en nog zitplaatsen overquote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb sowieso een vreemde smaak denk ik.maar je hebt wel een beetje gelijk, al is het maar omdat er gewoon een versnellingsbak in zit
Die paar boeren en bejaarden moeten ook naar huis kunnen natuurlijkquote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Sowieso is die verbindingen Zupthen - Oldenzaal apart, midden in de spits 1 los stelletje en nog zitplaatsen over
En dat incidentje in de haven waarbij mijn rangeerder gewond raakte? Ik heb daar nooit meer wat van gehoord (ook niet van slachtofferhulp).quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Is geen onderzoek naar gedaan, niet door ILenT althans.
Die heb je hier volgens mij nog zelf gepostquote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:44 schreef Monopoly het volgende:
[..]
En dat incidentje in de haven waarbij mijn rangeerder gewond raakte? Ik heb daar nooit meer wat van gehoord (ook niet van slachtofferhulp).
Nee die bedoel ik nietquote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Die heb je hier volgens mij nog zelf gepost
http://ilent.nl/Images/Bo(...)te_tcm334-340419.pdf
Nog geen rapport van verschenen. (Wat ik vermoed dat er wel degelijk gaat komen, kan trouwens ook al weken in de la van de staatssecretaris liggen..quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:45 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee die bedoel ik niet
Die aanrijding met vrachtwagen (vol ethanol) op de Bhutaanweg.
Ik weet niet hoe lang het doorgaans duurt met zulke onderzoeken iig. Het was op 27 december gebeurt in de avond. Nu bijna 3 maanden geledenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Nog geen rapport van verschenen. (Wat ik vermoed dat er wel degelijk gaat komen, kan trouwens ook al weken in de la van de staatssecretaris liggen..)
Het blijven ambtenarenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang het doorgaans duurt met zulke onderzoeken iig. Het was op 27 december gebeurt in de avond. Nu bijna 3 maanden geleden
Ook even gelezen. Geen woord van gelogen natuurlijk, maar er wordt wel voorbijgegaan aan het feit dat het verschil aan tariefeenheden volledig op de Hanzelijn gecorrigeerd wordt. De kosten worden nu volledig afgewikkeld op de reizigers tussen Zwolle en Lelystad. Verder wordt er makkelijk overheen gestapt dat de reiziger altijd de goedkoopste reis betaalt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
Beantwoording kamervragen over prijsstijgingen Hanzelijn
Rapport van 'jouw' ongeluk drie maanden, ongeluk Amsterdam 8 maanden. Het verschilt nogal.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang het doorgaans duurt met zulke onderzoeken iig. Het was op 27 december gebeurt in de avond. Nu bijna 3 maanden geleden
Vandaag en morgen is het daar een stuk drukker: Deventer - Almelo ligt plat.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Sowieso is die verbindingen Zupthen - Oldenzaal apart, midden in de spits 1 los stelletje en nog zitplaatsen over
Geen map bij je met de goede route ?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
* Darkwing_Duck zit op dit moment voor het eerst in zijn leven in een TGV-duplex.
Wat een doolhof
Ik kom net een verzamelbox van je tegen, geript van originele videobanden, is het wat?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
* Darkwing_Duck zit op dit moment voor het eerst in zijn leven in een TGV-duplex.
Wat een doolhof
Ik doelde op alle af en opstapjes, gangetjes en tunneltjes in de tgv zelfquote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:38 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Geen map bij je met de goede route ?
Gisteren 8.55 VIRM als stopper van Utrecht naar Zwolle, ik let eigenlijk nooit zo goed op die dingen (welk mat. op welke route) , deze kende ik toevalligquote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Er rijdt vandaag ineens een SLeT in de sprinter Apeldoorn - Enschede (die stiekem niet verder rijdt dan Rijssen)
Het zou wel in de planning passenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
overigens wist iemand mij te vertellen dat er mogelijk wel een TreiNS 2013 komt. de bron zou een medewerker van huider zijn. k'heb er m'n twijfels bij of het waar is.
Ik zag wel drie gruwelijk lekkere blonde vrouwen in witjassen op Amsterdam C en Schiphol op 1 dag binnen 20 minuten. <3quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:14 schreef Mirgeam het volgende:
Die belachelijke witte jassen? die staan ook op breda
twitter:dbleumink twitterde op zaterdag 16-03-2013 om 18:00:31Waarvoor dient die vierde lamp eigenlijk? #dtv http://t.co/GtYj34hQ2H reageer retweet
Ja dat vond ik weer niet nodigquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:38 schreef greavy het volgende:
Bilthoven.
Enne, je mag de tweet ook wel ff vermelden hoor b2.twitter:dbleumink twitterde op zaterdag 16-03-2013 om 18:00:31Waarvoor dient die vierde lamp eigenlijk? #dtv http://t.co/GtYj34hQ2H reageer retweet
Ik snap trouwens niet, waarom dat sein op groen kan staan terwijl de overweg niet dicht ligt...quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:32 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Kan iemand mij namens een ander persoon vertellen waar die vierde hoogste lamp voor is? Kon het niet vinden in Handboek Seinen..
Is mij ook wel eens opgevallen in Bilthoven ja. Zie je niet op veel andere plekken zo.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:41 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik snap trouwens niet, waarom dat sein op groen kan staan terwijl de overweg niet dicht ligt...
quote:Dit sein kon behalve rood, groen of geel ook het seinbeeld "dubbel geel" tonen. Dit werd gebruikt in gevallen waarin de bloklengte korter is dan de normale remweg van een trein. Dubbel geel (betekenis: afremmen tot halve dienstregelingsnelheid) werd getoond als het volgende sein geel was. Dit seinbeeld is bij de invoering van ATB afgeschaft. De onderste lamphouder van dit sein is dus niet meer in gebruik.
Rijweg is ingesteld, sein toont logischerwijs groen maar heeft niet zo veel met de overweg te maken lijkt me? Trein rijdt eerder ergens over de inschakelsectie van de overweg heen die dan wordt geactiveerd.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:41 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik snap trouwens niet, waarom dat sein op groen kan staan terwijl de overweg niet dicht ligt...
Je zou verwachten dat als de overweg nog niet dicht is, en dus er de kans is dat er nog mensen oversteken, het sein nog op rood staat. Zodat de trein niet onbedoeld de overweg op kan scheuren. Overigens is de overweg fail-safe ingericht, mochten er problemen ontstaan gaat deze automatisch alsnog dicht.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:53 schreef Viezze het volgende:
[..]
Rijweg is ingesteld, sein toont logischerwijs groen maar heeft niet zo veel met de overweg te maken lijkt me? Trein rijdt eerder ergens over de inschakelsectie van de overweg heen die dan wordt geactiveerd.
Maar er staan in Nederland wel meer seinen voor overwegen, die tonen ook gewoon groen (voor zover ik weet) zonder dat de overweg dicht is. Als ik jouw redenatie volg zou elk sein waarbij in het baanvak achter het sein een overweg zit rood moeten tonen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat als de overweg nog niet dicht is, en dus er de kans is dat er nog mensen oversteken, het sein nog op rood staat. Zodat de trein niet onbedoeld de overweg op kan scheuren. Overigens is de overweg fail-safe ingericht, mochten er problemen ontstaan gaat deze automatisch alsnog dicht.
Dat is de redenatie van boven mij zoals ik die interpreteer, waar ik het overigens ook mee eens ben jaquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar er staan in Nederland wel meer seinen voor overwegen, die tonen ook gewoon groen (voor zover ik weet) zonder dat de overweg dicht is. Als ik jouw redenatie volg zou elk sein waarbij in het baanvak achter het sein een overweg zit rood moeten tonen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overwegquote:De treindienstleider geeft bij het laatste bediende sein aan de beveiliging mee of de trein bij het volgende station zal stoppen (stop) of doorrijden (door).
Door: Als de trein niet op het station zal stoppen, werkt alles als gewoonlijk. Het sein tussen het station en de overweg toont veilig en de trein wordt vroeg van tevoren gedetecteerd, zodat de overweg vroeg zal sluiten.
Stop: Bij treinen die op het station zullen stoppen, wordt de trein wel voortijdig gedetecteerd, maar het signaal wordt onderbroken (vertraagd), en het sein dat voor de overweg staat toont rood. De trein zal langs het perron stoppen voor het rode sein en op dat moment zullen de bomen na enkele seconden of na een bedieningshandeling door de conducteur gesloten worden. Pas als de bomen gesloten zijn, zal het sein weer veilig tonen en de trein weer verder rijden.
pics or it didn't happenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zag wel drie gruwelijk lekkere blonde vrouwen in witjassen op Amsterdam C en Schiphol op 1 dag binnen 20 minuten. <3
quote:Geen treinverkeer van en naar Utrecht
Op dit moment is er geen treinverkeer mogelijk van en naar Utrecht, op last van de politie. Treinen die onderweg waren naar Utrecht worden naar de stations in de omgeving gereden. Zodra er meer bekend is over reismogelijkheden informeren wij u hier over.
Houdt u rekening met vertraging van meer dan 60 minuten.
Prognose: 22:30 uur.
Wat je beschrijft is in Duitsland wel zo, daar wordt de overweg gesloten voordat het sein dat er voor staat veilig komt. In Nederland doen we het niet zo, je zou dan namelijk veel te lange dichtligtijden krijgen. Dit is mogelijk omdat, zoals je zelf al schrijft, de overweg en ook zijn aankondigingsschakeling zelf fail-safe is opgebouwd.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat als de overweg nog niet dicht is, en dus er de kans is dat er nog mensen oversteken, het sein nog op rood staat. Zodat de trein niet onbedoeld de overweg op kan scheuren. Overigens is de overweg fail-safe ingericht, mochten er problemen ontstaan gaat deze automatisch alsnog dicht.
Volgens mij hangt hiermee ook samen dat je sommige oude seinen nog geel-groen-rood hebt als volgorde voor de lampen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:51 schreef greavy het volgende:
Even google op "sein 865 Bilthoven" en ik heb het antwoord bij Nico Spilt gevonden:
[..]
Sterker nog, zo zijn de seinen nog altijd bedraad, geel op het eerste aderpaar, groen op het tweede en rood op het derde aderpaar.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij hangt hiermee ook samen dat je sommige oude seinen nog geel-groen-rood hebt als volgorde voor de lampen.
Bij NS wordt er in elk geval bij Dal Vrij geen 10 euro borg meer gerekend kwam ik laatst ook toevallig achter.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:21 schreef greavy het volgende:
![]()
![]()
![]()
Leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker
![]()
![]()
![]()
![]()
Oja, ook een idiote melding bij CXX op de paaltjes met Weekend Vrij:
"InOkNSWkndVrijE10Brg" bij inchecken
"UitOkNSWkndVrijE10BrgRet
Ritprijs ¤0,00
Saldo ¤x,00"
Vroegâh hadden we in Nederland het seinbeeld "dubbel geel". Met dubbel geel werd gebruikt wanneer de remweg achter het eerstvolgende sein onvoldoende is om vanaf te toegestane snelheid tot stilstand te komen voor een rood sein daar achter. Zodoende was dubbel geel een remopdracht voor een zogenaamde "doorgaande remming", een remming verdeeld over twee blokken. Tegenwoordig worden hier vaak de cijfers voor gebruikt. Met als nadeel dat seinverdichtingen bij snelheden lager dan 80 km/h geen nut hebben omdat je altijd aan de minimale remweg van 40 km/h tot stop vastzit.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:32 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Kan iemand mij namens een ander persoon vertellen waar die vierde hoogste lamp voor is? Kon het niet vinden in Handboek Seinen..
En ik betaal ook geen 10 euro borg meer bij Veolia, Arriva en Syntus. Maar die grafCXX moet wel weer borg vragen. Dus een trein later moeten nemenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bij NS wordt er in elk geval bij Dal Vrij geen 10 euro borg meer gerekend kwam ik laatst ook toevallig achter.
Bedoel je hiermee dat het stuk tussen de overweg en de aankondigingssectie moet zijn? Oftewel, dat er niet al een trein aan het perron staat te wachten?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:52 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
• De aankondigingsweg is vrij op het moment dat het sein veilig komt, of;
wehehequote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ok, ik ben benieuwd wat er nu precies gaat gebeuren.
Per ongeluk bij NS ingecheckt, paal zegt dat ik op Dal vrij reis. Oeps, ik wilde met syntus reizen. Zelfde paal uitchecken kan niet, 'u bent al ingecheckt'. Andere paal opgezocht, maar in plaats van uitchecken ben ik *opnieuw* ingecheckt, maar nu op saldo, vol tarief!!WTF!?
Derde paal opgezocht, nee, opnieuw ingecheckt als Dal Vrij. Dan maar zonder uitchecken bij syntus inchecken. Ben benieuwd wat er nou uiteindelijk op m'n kaart geregistreerd is, want volgens de feedback die ik kreeg ben ik nu 4x tegelijk ingecheckt: 2x Dal Vrij NS, 1x vol tarief NS en 1x Dal Vrij Syntus...
Klerezooi...
Het sein zal alleen stop tonen als een rijweg met het stop-criterium is ingesteld. Bij overwegen met een stop-door kan een sein op groen staan zonder dat de overweg dicht ligt wanneer de reguliere "overwegaankondiging" gebruikt wordt. Deze ligt vaak achter het sein dat anders geel zou tonen. Door deze aankondiging te gebruiken wordt een trein niet gehinderd door beperkende seinbeelden en gaat de overweg zo laat mogelijk dicht om te voorkomen dat het aantrekkelijk wordt om tussen de bomen door te glippen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:41 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
je trekt ze wel aan hequote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:25 schreef greavy het volgende:
[..]
En ik betaal ook geen 10 euro borg meer bij Veolia, Arriva en Syntus. Maar die grafCXX moet wel weer borg vragen. Dus een trein later moeten nemen![]()
Zat ook nog eens een controleteam op, en die gingen me een boete uitschrijven als ik wél instapte
ziet er goed uitquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:23 schreef greavy het volgende:
Vandaag is Sik 320, die al enige tijd bivakkeerde in Morra (Friesland, van het oude Dokkumer Lokaeltsje) overgebracht naar Marrum-Westernijkerk. Daar is het stationsgebouw opgeknapt, een spoortje aangelegd, een sein, een klootwissel en inmiddels ook een oude Sik.
[ afbeelding ]
Die op de Gooilijn zijn het laatst vervangen door led-seinen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij hangt hiermee ook samen dat je sommige oude seinen nog geel-groen-rood hebt als volgorde voor de lampen.
Binnenkort als ik bij m'n pa ben maar weer terug naar Marrum-Westernijkerk. Die irritante boom is met de grond gelijk gemaakt en de situatie is nu veel veranderd.quote:
ik heb bij een papieren kaartje wel eens gehad dat het toeslagkaartje voor de trein naar het spoorwegmuseum door een conducteur geknipt werd in de trein van Zwolle naar Leeuwardenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Zonder dat ik er moeite voor doeIk heb gewoon aantrekkingskracht voor die teams
kan de foto hier niet zienquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:32 schreef greavy het volgende:
Sik 320 achter slot en grendel in Morra;
[ afbeelding ]
Niet leuk!quote:
Tussen Breda en Tilburg heb je ze ook nog. Vervangen door led maar nog steeds met de afwijkende lampvolgorde.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Die op de Gooilijn zijn het laatst vervangen door led-seinen.
u bent uitgechecktquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Niet leuk!
Ik ben echt benieuwd wat er straks gebeurt als ik in Zutphen uitcheck bij Syntus en bij NS weer probeer in te checken...
Hè, kan dat?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:35 schreef JDude het volgende:
[..]
Tussen Breda en Tilburg heb je ze ook nog. Vervangen door led maar nog steeds met de afwijkende lampvolgorde.
Sommige HC's zijn wel erg alert, merkte ik vandaag.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik heb bij een papieren kaartje wel eens gehad dat het toeslagkaartje voor de trein naar het spoorwegmuseum door een conducteur geknipt werd in de trein van Zwolle naar Leeuwarden
Hij lette dus niet helemaal op
Ik vermoed van wel tenminste. Ik wandel daar regelmatig langs het spoor (legaal, ligt gewoon een parallelwegquote:
'ingechect, dal vrij'quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt het alleen uitvinden door het uit te proberen
Dat is niet zoals het hoort.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:35 schreef JDude het volgende:
[..]
Tussen Breda en Tilburg heb je ze ook nog. Vervangen door led maar nog steeds met de afwijkende lampvolgorde.
Het gedeelte vanaf de start van de aankondiging tot aan het sein. Het gedeelte tussen sein en overweg wil je juist niet opnemen. Dat is dus inderdaad voor als er al een trein langs het perron staat te wachten. Deze trein zou te snel bij de overweg kunnen zijn, er is dus bewust een vertraging ingebouwd tussen het sluiten van de overweg en het veilig komen van het sein.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:26 schreef Viezze het volgende:
[..]
Bedoel je hiermee dat het stuk tussen de overweg en de aankondigingssectie moet zijn? Oftewel, dat er niet al een trein aan het perron staat te wachten?
Nee, dat heeft Scheemda inderdaad niet. Sein 58 kan gewoon veilig komen zolang de trein uit Winschoten nog niet ter hoogte van het perron is. Typisch gevalletje ARI: trein is op tijd en kan door, dus zet maar alvast veilig.quote:Misschien weet jij het, of ziggy. Heeft station Scheemda in de richting Groningen geen stop-door schakeling? De overweg gaat namelijk al dicht voordat de trein het station inrijdt, waardoor de overweg lang dicht ligt.
Dat kunnen twee dingen zijn:quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:35 schreef JDude het volgende:
[..]
Thanks voor de heldere uitleg.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:59 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Het gedeelte vanaf de start van de aankondiging tot aan het sein. Het gedeelte tussen sein en overweg wil je juist niet opnemen. Dat is dus inderdaad voor als er al een trein langs het perron staat te wachten. Deze trein zou te snel bij de overweg kunnen zijn, er is dus bewust een vertraging ingebouwd tussen het sluiten van de overweg en het veilig komen van het sein.
[..]
Nee, dat heeft Scheemda inderdaad niet. Sein 58 kan gewoon veilig komen zolang de trein uit Winschoten nog niet ter hoogte van het perron is. Typisch gevalletje ARI: trein is op tijd en kan door, dus zet maar alvast veilig.
Als de trein al wel langs het perron is heb je hier ook seinvertraging. Helaas is hier in het verleden de 'goedkope' uitvoering gekozen, dwz: niet dmv een tijdrelais, maar met het 'bomen gesloten'-contact uit de overweg. Het nadeel van deze oplossing is dat de overweg al dicht ligt bij vertrek, terwijl je normaal gesproken de rijtijd van sein naar overweg van je seinvertragingstijd mag aftrekken.
Het station ligt daar dan ook bijna buiten het dorp. Ze moeten daar in Scheemda nog uitvinden dat het wel handig is om het busstation te combineren met het treinstation...quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:09 schreef Viezze het volgende:
[..]
Thanks voor de heldere uitleg.
In Scheemda heeft het er vermoedelijk mee te maken dat daar toch niet zoveel verkeer is
Oh, net zoals bij mijn vader op die landweggetjes? Tref je nooit iemand en een lange rechte weg. Langs de snelweg bijvoorbeeld. Heb er al eens de auto's ingehaald op de snelweg zonder enig probleem. Je mag er 60 ....quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:16 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Het station ligt daar dan ook bijna buiten het dorp. Ze moeten daar in Scheemda nog uitvinden dat het wel handig is om het busstation te combineren met het treinstation...
De Kolkenweg is overigens wel een leuk weggetje om te rijden met een auto met goed veel vermogen. In een 60-zone mocht je toch de maximumsnelheid vermenigvuldigen met het aantal passagiers in de auto?
O ik dacht dat die bushalte naast het station ook direct het busstation wasquote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:16 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Het station ligt daar dan ook bijna buiten het dorp. Ze moeten daar in Scheemda nog uitvinden dat het wel handig is om het busstation te combineren met het treinstation...
Maar wat moet je daar dan ook?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:23 schreef Viezze het volgende:
[..]
O ik dacht dat die bushalte naast het station ook direct het busstation was
Ik had laatst de trein gemist daar, dacht wel ff op loopafstand een snackbar/supermarkt te vinden maar was na 10 minuten nog nergens
vroeger reed lijn 91 daar volgens mij langsquote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar wat moet je daar dan ook?![]()
Station Dronrijp is ook zo'n leuke. Bushalte Dronrijp en station Dronrijp liggen 6 kilometer bijelkaar vandaan. Vanaf het station rijdt er geen bus niks, en is zo'n 3,5 kilometer naar de rand van het dorp.
Gedeelte van mijn scriptie schrijf ik bij een bedrijf daar. Kom er dus helaas wel vaker de komende tijdquote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar wat moet je daar dan ook?![]()
Station Dronrijp is ook zo'n leuke. Bushalte Dronrijp en station Dronrijp liggen 6 kilometer bijelkaar vandaan. Vanaf het station rijdt er geen bus niks, en is zo'n 3,5 kilometer naar de rand van het dorp.
Zo heb je wel meer stations waar geen plaats in de buurt isquote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:33 schreef Viezze het volgende:
[..]
Gedeelte van mijn scriptie schrijf ik bij een bedrijf daar. Kom er dus helaas wel vaker de komende tijd
In Frankrijk stikt het er vanquote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo heb je wel meer stations waar geen plaats in de buurt is
Of een plaats waar wel een station ligt, maar de stationsnaam totaal niet aan die plaats refereert, maar aan buurplaatsen
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:50 schreef icloud het volgende:
Is heerlen amsterdam via breda toegestaan morgen?
Ja dus.quote:zaterdag 16 maart vanaf 21.00 uur en zondag 17 maart de hele dag
tussen Eindhoven en Schiphol/Amsterdam Centraal kunt u via Breda met Fyra reizen; Fyra is toeslagvrij; fietsen zijn niet toegestaan
Volgens de Reisplanner is het inderdaad langer via Breda (met Fyra). Da's een afweging die je zelf moet maken dusquote:Op zondag 17 maart 2013 00:16 schreef icloud het volgende:
Ik twijfel nog tussen de fyra en de bus, volgens mij duurt de fyra langer.
De reisplanner rekent helaas met de normale treintijden en niet met de extra tijd voor de bus.quote:Op zondag 17 maart 2013 00:20 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens de Reisplanner is het inderdaad langer via Breda (met Fyra). Da's een afweging die je zelf moet maken dus.
Nee hoor, er wordt extra reistijd ingecalculeerd. Eindhoven - Den Bosch is normaal 20 minuutjes, nu wordt er 40 minuten voor gerekend.quote:Op zondag 17 maart 2013 00:22 schreef icloud het volgende:
[..]
De reisplanner rekent helaas met de normale treintijden en niet met de extra tijd voor de bus.
Heb nog vier zomers achtereenvolgend gezeild op de Morra! Erg leuke tijd gehad.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Binnenkort als ik bij m'n pa ben maar weer terug naar Marrum-Westernijkerk. Die irritante boom is met de grond gelijk gemaakt en de situatie is nu veel veranderd.
Toen ik in November daar was:
[ afbeelding ]
Sik 320 achter slot en grendel in Morra;
[ link | afbeelding ]
Sik 320 in Morra (Friesland) by theknittur, on Flickr
In Deventer werd omgeroepen dat reizigers richting Utrecht maar niet via Arnhem maar via Zwolle moesten omreizen. (Apeldoorn kan niet wegens geplande werkzaamheden)quote:Op zondag 17 maart 2013 11:33 schreef b2py het volgende:
Vage storing momenteel, defecte overweg waardoor ic Nijmegen - schiphol niet jan rijden en de rest wel..
Vanaf pasen weer zo te zien :quote:Op zondag 17 maart 2013 11:57 schreef icloud het volgende:
Vorig jaar kon je op zondag een rondje maken met een historische tram vanaf asd, dat was elke zondag rond drie uur, bestaat dat nog?
Volgens mij was het een city tour
bedankt die bedoel ik niet, de tram stopte bij de bushalte opde prinshendrikkade, en had een eigen ouderwetse haltepaal, die is nu erdwenen.quote:Op zondag 17 maart 2013 11:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vanaf pasen weer zo te zien :
http://museumtramlijn.org/tramrit.php
Ja.quote:Op zondag 17 maart 2013 13:48 schreef Toto69 het volgende:
Goedemiddag heren,
Kan je vanaf 1 april gebruik maken van de verbinding Almelo - Zwolle? (via Nijverdal)
ja, tenzij de ombouw op die datum nog niet gelukt isquote:Op zondag 17 maart 2013 13:48 schreef Toto69 het volgende:
Goedemiddag heren,
Kan je vanaf 1 april gebruik maken van de verbinding Almelo - Zwolle? (via Nijverdal)
Klopt, ze zijn ook bezig de asbest rijtuigen van de niet asbest rijtuigen te scheiden.quote:Op zondag 17 maart 2013 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt dat 42 ICK-rijtuigen verkocht zijn en mogelijk naar Roemenië gaan
http://www.flickr.com/photos/rob46/8563581993/in/photostream
http://somda.nl/forum/315/p440760/ICK-rijtuigen/
Hoop het, moet juist op 1 april naar Leeuwarden dus zou erg fijn zijn als ik nu niet meer via Deventer/Mariënberg hoefquote:Op zondag 17 maart 2013 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, tenzij de ombouw op die datum nog niet gelukt is
Dat had ik niet verwacht, goed om te horen!quote:Op zondag 17 maart 2013 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
Welk station? Hoelaat?quote:Op zondag 17 maart 2013 09:16 schreef Doc__Zenith het volgende:
Bussen waren vannacht waardeloos. Sowieso zegt iedereen spoor 1, terwijl ze opeens aan de achterkant blijken te staan. Waardeloos, stond er een half uur in de regen met een of ander mens dat continu iedereen afpoeierde door te zeggen dat je maar een trein eerder moet nemen. Tja, bommelding enzo, en de omroep in Amsterdam zei dat er extra bussen zouden zijn...
Waren die ICK en ICL wagens een beetje comfortabel?quote:Op zondag 17 maart 2013 13:55 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Dat had ik niet verwacht, goed om te horen!
zeker comfortabel, met name ICK met die coupés waar je lekker onderuitgezakt in kon zittenquote:Op zondag 17 maart 2013 16:11 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Waren die ICK en ICL wagens een beetje comfortabel?
Nooit in gezeten...
Prima, de plaatsing lijkt me ook juist aangezien de 2 neerwaartse roltrappen dan komen te zitten waar het midden van meeste treinen gaat zijn.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:07 schreef greavy het volgende:
In Rotterdam houden ze van roltrappen. De tunnel krijgt namelijk naar elk perron 4 (VIER) roltrappen. Aan elke kant gaat er 1 omhoog, en aan één kant gaan er 2 naar beneden.
Aan de kant waar één roltrap geplaatst is, is ook de normale trap.
Is ook niet zo raar. De stroom uitstappers is altijd groter dan de stroom mensen naar het perron toe.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Prima, de plaatsing lijkt me ook juist aangezien de 2 neerwaartse roltrappen dan komen te zitten waar het midden van meeste treinen gaat zijn.
Zou hoog tijd worden, die dingen staan al jaren nutteloos in Nijmegen.quote:Op zondag 17 maart 2013 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
ICK was inderdaadquote:Op zondag 17 maart 2013 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker comfortabel, met name ICK met die coupés waar je lekker onderuitgezakt in kon zitten
Zit al een paar dagen een extra geel/blauw rijtuig in een van de Fyra stammen.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:20 schreef James1988 het volgende:
Ik rij nu op de HSL, enkele minuten terug kruiste een andere trein de mijne t.h.v. Nieuw-Vennep. Da's niet zo bijzonder, maar er zat een geel-blauw-rijtuig in.
psst foute topicquote:Op zondag 17 maart 2013 09:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb gisteren dus blijkbaar geheel onverwacht mn eerste Ansaldobreda ervaring achter de rug gehad, kom ik net achter.
De tram van Rijssel, prachtige apparaten![]()
[ afbeelding ]
Leuk, maar over welke trein gaat dit nou? Wat voor rijtuigen zouden hierbij betrokken zijn bijvoorbeeld?quote:Op zondag 17 maart 2013 17:54 schreef greavy het volgende:
In de mail heb ik deze DRGL;
87703 E-tractie + 4 rijtuigen
Wgm 18.30
Odw a. 18.55
Odw v. 19.07
Rtd a. 19.37
Rtd v. 19.44
Rtst a. 19.50
Rtst v. 55
Bd 20.26
Ehv 21.14
Vl 21.54
Lokwissel met DB BR110, v. 22.14
Lok gaat aansluitend los retour Wgm.
Wgm - Watergraafsmeer
Odw - Oudewater Wachtspoor
Rtd - Rotterdam Centraal
Rtst - Rotterdam Station
Bd - Breda
Ehv - Eindhoven
Vl - Venlo
Leuk treintje, maar ik blijf nu wel thuis ... Geen zin meer om op pad te gaan.
4 Slowaakse rijtuigen lees ik op somdaquote:Op zondag 17 maart 2013 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk, maar over welke trein gaat dit nou? Wat voor rijtuigen zouden hierbij betrokken zijn bijvoorbeeld?
4 rijtuigen op sleep. Okee daar word ik echt heel erg veel wijzer van super bedankt gast ey als ik nogeens wat voor jou kan doenquote:
Vanwaar het Belgische meetrijtuig? Gevalletje benchmarking NL vs Belgische spoor?quote:Op zondag 17 maart 2013 17:46 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
Eurailscout mP Jules BRT-91 + Belgisch meetrijtuig + Eurailscout mP Jim BRT-08
Hele dag zwaar bewolkt ... En dan komt dit voor je lens, en breekt de zon door ...
nee, het is een meetrijtuig voor GSM-Rquote:Op zondag 17 maart 2013 19:29 schreef Viezze het volgende:
[..]
Vanwaar het Belgische meetrijtuig? Gevalletje benchmarking NL vs Belgische spoor?
quote:Op zondag 17 maart 2013 19:02 schreef icloud het volgende:
Net een zwart witte dammotief 1800 loc gezien met een rits koreaanse auto`s er achter, wie heeft dit gedrocht in eigendom en ontworpen? een belediging voor de 1800 locs.
quote:Op zondag 17 maart 2013 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
4 rijtuigen op sleep. Okee daar word ik echt heel erg veel wijzer van super bedankt gast ey als ik nogeens wat voor jou kan doenMi yolo es su yolo
![]()
Betreffen 4 lege autotransporters.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
4 rijtuigen op sleep. Okee daar word ik echt heel erg veel wijzer van super bedankt gast ey als ik nogeens wat voor jou kan doenMi yolo es su yolo
![]()
Die vakjes zijn bedoeld om als bedrijf op te kunnen reclameren ...quote:Op zondag 17 maart 2013 19:02 schreef icloud het volgende:
Net een zwart witte dammotief 1800 loc gezien met een rits koreaanse auto`s er achter, wie heeft dit gedrocht in eigendom en ontworpen? een belediging voor de 1800 locs.
Het nummertje 1832quote:Op zondag 17 maart 2013 20:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Die vakjes zijn bedoeld om als bedrijf op te kunnen reclameren ...
Het heeft de bijnaam: Dambord, Schaakbord, Finishvlag en ben vast nog wel 1 of meerdere vergeten.
Het is sowieso raar op Zwolle-Den Bosch dit weekend...quote:Op zondag 17 maart 2013 20:53 schreef greavy het volgende:
Om een DDAR in een vervangende IC te krijgen tussen Zwolle en Den Bosch doet NS wel veel moeite.
DD-AR 7870 (met motorwagen) is vanuit Eindhoven als Ledig Mat naar Deventer gestuurd, via Breda-Rotterdam-Utrecht en Zwolle.
Vanuit Deventer werd enkele minuten later weer vertrokken met bestemming Zutphen, om aldaar een IC te gaan rijden naar Zwolle. En nu pendelt de 7870 tussen Zwolle en Den Bosch (niet verder ivm werkzaamheden).
ouiquote:Op zondag 17 maart 2013 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
VIRM in Zutphen staat toch over voor de IC Deventer - Enkhuizen?
Ow, crap... afkorting-ziekte.. Ik bedoel ICM, lok + rijtuigen + stuurstand...quote:Op zondag 17 maart 2013 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
VIRM in Zutphen staat toch over voor de IC Deventer - Enkhuizen?
daarom ook:quote:Op zondag 17 maart 2013 21:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ow, crap... afkorting-ziekte.. Ik bedoel ICM, lok + rijtuigen + stuurstand...
Daar denkt de rest van Nederland anders over.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Oude rammelkast oké, maar het is nog steeds IC-waardug
preciesquote:Op zondag 17 maart 2013 21:50 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Daar denkt de rest van Nederland anders over.
Voor de trein werkt het wel denk ik, maar ze komen bij mij toch echt de bus niet in zonder in te checken..quote:Op zondag 17 maart 2013 21:19 schreef b2py het volgende:
Ik werd vanmiddag ineens gevolg door een account genaamd 'OVchipstaking' op Twitter.
Deze pagina hoort erbij, komt een vriend van mij net mee: https://sites.google.com/site/ovchipstaking/
zuchtquote:Op zondag 17 maart 2013 21:19 schreef b2py het volgende:
Ik werd vanmiddag ineens gevolg door een account genaamd 'OVchipstaking' op Twitter.
Deze pagina hoort erbij, komt een vriend van mij net mee: https://sites.google.com/site/ovchipstaking/
Vriend van me staat in Zutphen omdat de vorige trein zo vol zat dat hij niet meer mee kon. En op dit tijdstip van de dag rijden ze wel 1 x per uur dus dat is flink balenquote:Op zondag 17 maart 2013 21:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Syntus reed tussen Hengelo en Zutphen trouwens wel steevast met dubbel materieel, dat was wel goed geregeld.
"Stort nu uw geld op een bankrekening van een verder volledig onbekend iemand en wij beloven u hoog rendement!"quote:Op zondag 17 maart 2013 21:19 schreef b2py het volgende:
Vond ik ook nogal obscuur.. Kan je zoiets melden ergens?quote:Op zondag 17 maart 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Stort nu uw geld op een bankrekening van een verder volledig onbekend iemand en wij beloven u hoog rendement!"
Waar heb ik dat eerder gehoord.
Ik vermoed dat het wettelijk gezien gewoon kan. Hopelijk doet er niemand mee want dit gaat (denk ik) mislukken.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Vond ik ook nogal obscuur.. Kan je zoiets melden ergens?
Ik verwacht niet dat je er op dit moment iets tegen kunt doen. Als er niet wordt uitbetaald wordt 't een ander verhaal (oplichting).quote:Op zondag 17 maart 2013 22:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Vond ik ook nogal obscuur.. Kan je zoiets melden ergens?
Mn huisgenoot zei precies t zelfde iddquote:Op zondag 17 maart 2013 22:25 schreef Viezze het volgende:
[..]
Vriend van me staat in Zutphen omdat de vorige trein zo vol zat dat hij niet meer mee kon. En op dit tijdstip van de dag rijden ze wel 1 x per uur dus dat is flink balen
Nou, tis 3 keer niksquote:Op zaterdag 16 maart 2013 08:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar kom ik dus echt nooit helaas. Erg kekke treinen zijn dat.
Handig voor de treinnummer fappers op Somdaquote:Amsterdam C-Hannover Hbf-Berlin Ostbahnhof
maandag 18 tot en met woensdag 20 maart
Oorzaak
door werkzaamheden
Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de gewijzigde dienstregeling
IC 143 stopt op maandag 18 en dinsdag 19 maart niet in Berlin Ostbahnhof
IC 145 en IC 147 stoppen op maandag 18, dinsdag 19 en woensdag 20 maart niet in Berlin Ostbahnhof
Extra reistijd
een kwartier tot een half uur
Super gaaf dat verhaal, dankje voor de link!!quote:Op maandag 18 maart 2013 04:50 schreef Monopoly het volgende:
Tijdje terug kwamen we hier een paar posts tegen over Noord Korea en de treinen.
Nu ben ik zelf wat informatie aan het opzoeken voor een (mogelijke) reis naar Noord Korea en kwam dit tegen!
Leuk leesvoer over 2 gasten die via "De Verboden Spoorlijn" het land binnen zijn gekomen zonder gids van De Grote Leider
http://vienna-pyongyang.blogspot.nl/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nice zegquote:Op maandag 18 maart 2013 04:50 schreef Monopoly het volgende:
Tijdje terug kwamen we hier een paar posts tegen over Noord Korea en de treinen.
Nu ben ik zelf wat informatie aan het opzoeken voor een (mogelijke) reis naar Noord Korea en kwam dit tegen!
Leuk leesvoer over 2 gasten die via "De Verboden Spoorlijn" het land binnen zijn gekomen zonder gids van De Grote Leider
http://vienna-pyongyang.blogspot.nl/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bord?quote:Op maandag 18 maart 2013 09:47 schreef b2py het volgende:
Heeft er iemand al beeld van dat bord op Den Bosch?
quote:Op maandag 18 maart 2013 09:47 schreef b2py het volgende:
Heeft er iemand al beeld van dat bord op Den Bosch?
Die is er al hoor. Vraag me alleen af of ze die borden van die app daarop hebben aangepastquote:Op maandag 18 maart 2013 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nu nog voor de mcn een indicatie waar hij moet stoppen
de indicatie kan er wel zijn, maar toch is het vaak niet duidelijk, zoals op Utrecht Centraal bijvoorbeeld ...quote:Op maandag 18 maart 2013 14:04 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Die is er al hoor. Vraag me alleen af of ze die borden van die app daarop hebben aangepast
Ik zou hier echt knetter leip van worden. Loop ik naar een stuk groen toe, wordt het ineens oranje OMDAT ik er staquote:
quote:Op maandag 18 maart 2013 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou hier echt knetter leip van worden. Loop ik naar een stuk groen toe, wordt het ineens oranje OMDAT ik er sta![]()
Hoezo niet?quote:Op maandag 18 maart 2013 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de indicatie kan er wel zijn, maar toch is het vaak niet duidelijk, zoals op Utrecht Centraal bijvoorbeeld ...
met name in de Noord-Oost komt het voor dat een trein aangekondigd staat over een heel perron, maar dat deze door een mcn niet mooi halverwege het perron neergezet wordt, maar zo ongeveer op Opstelterrein Zuid.quote:
Over het algemeen houden wij bij het stoppen langs een perron deze bordjes aan:quote:Op maandag 18 maart 2013 14:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
met name in de Noord-Oost komt het voor dat een trein aangekondigd staat over een heel perron, maar dat deze door een mcn niet mooi halverwege het perron neergezet wordt, maar zo ongeveer op Opstelterrein Zuid.
I know, maar dat weerhoudt sommige machinisten niet om helemaal naar het einde van het perron te kachelen...quote:Op maandag 18 maart 2013 14:39 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Over het algemeen houden wij bij het stoppen langs een perron deze bordjes aan:
[ afbeelding ]
Het cijfer correspondeert hier met het aantal bakken van een trein. Heeft een trein vier bakken dan stopt hij dus bij het bordje '4'. Als je dus ongeveer weet uit hoeveel bakken je dagelijkse trein bestaat dan kan je je wachtplek er mooi op aanpassen
omdat ze denken dat er nog een deel uit Den Haag of zo bij moet.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:49 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
I know, maar dat weerhoudt sommige machinisten niet om helemaal naar het einde van het perron te kachelen...
Dat ding geeft toch de drukt in de trein aan? Niet de drukte op de perrons?quote:Op maandag 18 maart 2013 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou hier echt knetter leip van worden. Loop ik naar een stuk groen toe, wordt het ineens oranje OMDAT ik er sta![]()
In mijn geval is het in Zutphen (de IC Zwolle - Roosendaal) die helemaal doorrijdt. Het was helemaal grappig met ICRm dan reden ze helemaal door zodat de laatste bak bij de trappen en de voorste een heel eind buiten de kap uitkwam.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
omdat ze denken dat er nog een deel uit Den Haag of zo bij moet.
preciesquote:Op maandag 18 maart 2013 14:49 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
I know, maar dat weerhoudt sommige machinisten niet om helemaal naar het einde van het perron te kachelen...
Deden ze dat maar weer bij de IC Vlissingen - Amsterdam, dan is de voorste bak tenminste weer wat rustiger.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:49 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Gaat om drukte in de trein die er aan komt, niet op het perron. Daar hoef je geen bord voor te hebben.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Graag wel in de juiste volgorde: uit- en instappen.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Ding zal wel verspringen bij in en uitstappen.
Maakt niet uit want het gaat om de theoretische kans op een zitplek. Dat systeem weet niet wie waar zit en met welke bestemming. Maar als een rijtuig al vrij leeg is, is de kans op een zitplek daar natuurlijk een stuk groter.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:20 schreef ReisT het volgende:
Dan is er straks in de spits dus misschien net één balkje groen, met als gevolg dat de hele kudde dáár gaat staan? Niet echt bevorderlijk voor de spreiding zou je denken.
Dan zou ik zelf lekker bij 'rood' gaan staan. Daar stappen ook de meeste mensen uit zou je denken.
[..]
Graag wel in de juiste volgorde: uit- en instappen.
Niet als iedereen tegelijk dat ene lege rijtuig bestormt.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar als een rijtuig al vrij leeg is, is de kans op een zitplek daar natuurlijk een stuk groter.
Balen, ik weet wel waar ik moet staan in Den Bosch, nu ziet Jan en alleman hetquote:
ze kiezen wel de makkelijkste weg ...quote:Op maandag 18 maart 2013 15:46 schreef b2py het volgende:
Onverwachte werkzaamheden Den Haag centraal - hollands spoor. Trein Venlo - Den Haag rijdt tot Rotterdam en sprinters tot Hollands spoor.
Ja en IC Den Haag - Venlo terug rijdt daardoor ook helemaal niet, dat wordt proppen richting Rotterdam en verder.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze kiezen wel de makkelijkste weg ...
waarom niet de IC leeg door laten rijden tot Leiden en daar op een van de middensporen keren?
Zie dan hoe verwarrendquote:Op maandag 18 maart 2013 15:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Gaat om drukte in de trein die er aan komt, niet op het perron. Daar hoef je geen bord voor te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |