In 2009 ben ik meerdere malen over dat traject geweest. Erg mooi stuk, eerst bij het meer van Genevé zigzaggend omhoog en dan op grote hoogte door de bergen heen met een prachtig uitzicht. Zat toen in Chateau d'Oex, hemelsbreed 40km schat ik maar deed je minstens een uur overquote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:53 schreef greavy het volgende:
* Compagnie du Chemin de fer Montreux Oberland Bernois, 4 GTW's om het huidige mat uit 1968 te vervangen
Eén wagonnetje voor slechts 50.000 Franken!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:59 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Deze zullen ze wel gaan vervangen denk ik, mooi materieel. Hier te koop voor maar 40k euro![]()
[ afbeelding ]
Zat nog eens op die site te kijken, tot mijn verbazing zitten er in die treinen een webcam, te bekijken op internet.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:08 schreef Frenk3nstein het volgende:
Ns mag mijns insziens ook de cabines van camera's voorzien en de beelden afspelen op de schermpjes in het kader van 'panorama'.
Aanrijding met voertuig, dode gevallen. Van auto weinig meer over.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:55 schreef Banzaiaap het volgende:
Heeft iemand al meer info over de aanrijding tussen Amersfoort en Zwolle? Machinist weet niet veel zinnigs te melden dan dat de hulpdiensten er zijn
Is wel mooi inderdaad, maar real time natuurlijk helemaal.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:11 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Zat nog eens op die site te kijken, tot mijn verbazing zitten er in die treinen een webcam, te bekijken op internet.
Wat meer wil je weten? Wie erin zat? In hoeveel stukjes die nu ligt?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:55 schreef Banzaiaap het volgende:
Heeft iemand al meer info over de aanrijding tussen Amersfoort en Zwolle? Machinist weet niet veel zinnigs te melden dan dat de hulpdiensten er zijn
Ah dat meen je niet.. Waar kan ik meer info vinden?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Aanrijding met voertuig, dode gevallen. Van auto weinig meer over.
Twitter.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:18 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
Ah dat meen je niet.. Waar kan ik meer info vinden?
Iets haha. Communicatie is een beetje matig op dit moment.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat meer wil je weten? Wie erin zat? In hoeveel stukjes die nu ligt?
Lijkt me dat men wel wat beters te doen heeft dan internetgebruiker Banzaiaap op de hoogte te houden van de vorderingen bij het vleespeuteren en botjes tellen, denk je niet?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:19 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
Iets haha. Communicatie is een beetje matig op dit moment.
uiteraard! Jullie waren gewoon de eerste aan wie ik dacht toen we stil stonden en er sprake was van een ongeluk.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me dat men wel wat beters te doen heeft dan internetgebruiker Banzaiaap op de hoogte te houden van de vorderingen bij het vleespeuteren en botjes tellen, denk je niet?
Over de GTW's: http://www.railwaygazette(...)int-train-order.htmlquote:
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:45 schreef greavy het volgende:
Oh, is er morgen nog iets leuks op het spoor te beleven? Zal wel weer wat gaan treinzwerven ofzo.
Hoef ineens niet te werken omdat het schip anderhalve dag vertraging heeft en pas zondagmiddag arriveert ipv om half 2 vannacht (moest eerst om 2u vannacht weer beginnen). Nu gaan we pas maandag lossen, want op zondag wordt er niet gewerkt.
Als ik voor Nederland mag spreken houdt dat in dat er een vervangende trein rijdt vanwege werkzaamheden. In Frankrijk heb ik vanuit hun regelgeving geen idee. Zijn overigens zelfs de eerste 2 treinen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand een bietje kaas gegeten van Franse TGV nummers?
http://www.infolignes.com(...)nation_ext=&via_ext=
De eerste trein van de dag naar lille rijd wel, maar toch ook weer niet, er is een trein met een ander treinnummer op dezelfde tijd, wat betekend dat?
Ik vind het niet erg om zondag te werken, maar mijn bazen zijn christelijk. En het is geen mega-groot bedrijf (9 buitenmedewerkers op de terminal en 5 op kantoor).quote:
t gaat mij niet om de christelijke achtergrond, maar wel dat je gewoon eet dat je iedere zondag ltijd vrij hebt (en dus weekend vrij loont, en NS actiekaartjesquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg om zondag te werken, maar mijn bazen zijn christelijk. En het is geen mega-groot bedrijf (9 buitenmedewerkers op de terminal en 5 op kantoor).
Nu moeten we maandag extra hard doorbikkelen, want het normale werk blijft ook doorgaan. 157 containers lossen en 143 laden.
Ambtenaren hebben niet altijd het weekend vrijquote:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein waar ik zelf in zat een dodelijke aanrijding meemaakte. Wel 1 stapje eronder en ook 1 stapje erboven zeg maar.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:30 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
uiteraard! Jullie waren gewoon de eerste aan wie ik dacht toen we stil stonden en er sprake was van een ongeluk.
Ik ergens bij Delft, volgensmij heb ik dan toen live verslag op het forum gedaan, maar ik zou niet meer weten hoe ik dat opgoogle, was net na rondje volgensmij...quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein waar ik zelf in zat een dodelijke aanrijding meemaakte. Wel 1 stapje eronder en ook 1 stapje erboven zeg maar.
Nou als het goed is ben je zojuist overgestapt op een evacuatietrein die je terug brengt naar Zwolle!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:30 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
uiteraard! Jullie waren gewoon de eerste aan wie ik dacht toen we stil stonden en er sprake was van een ongeluk.
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ergens bij Delft, volgensmij heb ik dan toen live verslag op het forum gedaan, maar ik zou niet meer weten hoe ik dat opgoogle, was net na rondje volgensmij...
Deze?quote:Op donderdag 11 september 2008 11:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zit nu in plan v 909 die om 11.07 vertrok op schiedam centrum. Sta stil in de buurt delft en heeft een persoon aangereden. Vermoedelijk bij de overgang tussen delft en rijswijk. Want daarna was snel remming
Is geen onderzoek naar gedaan, niet door ILenT althans.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraag is nu, kan ik daar nog een of ander inspectie rapport over opvragen?
logisch. NSR zal natuurlijk eerst eigen stellen gebruikenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:20 schreef _JdM_ het volgende:
De DM90-stellen van Syntus gaan weer in dienst (reden moet gezocht worden in het verschil tussen NSFS en NSR-stellen). Daardoor is men al een paar dagen in Hengelo bezig de witte bestickering eraf te krijgen. Lukt aardig, blijf wel te zien waar de stickers zaten (want: mooi geel ipv verbleekt)
Ik heb eens op Osnabrück 2 uur stil gestaan achter een aanrijdingstrein. En ik heb ook al eens een wit laken tussen de perrons zien liggen in Radolfzell. En daar heb ik nog foto's van gemaakt ook. Hate me.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ergens bij Delft, volgensmij heb ik dan toen live verslag op het forum gedaan, maar ik zou niet meer weten hoe ik dat opgoogle, was net na rondje volgensmij...
Affirmative.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Morgen gaan ik de TGV bonnen inzetten van James![]()
Tevens dienstmededeling voor Duuf: De kust is veilig...
Dat is dus het rare: daar rijden ze nu mee. Ze zouden dus de stellen van NSFS gaan gebruiken (De syntusstellen waren immers ook via NSFS geleasd.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
logisch. NSR zal natuurlijk eerst eigen stellen gebruiken
niet allemaal. Een deel wel, maar Syntus had ook stellen bij NSR gehuurd toen dat gunstiger bleek dan huren bij NSFSquote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:48 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Dat is dus het rare: daar rijden ze nu mee. Ze zouden dus de stellen van NSFS gaan gebruiken (De syntusstellen waren immers ook via NSFS geleasd.
Ja, maar die hadden dan weer geen witte vlakkenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet allemaal. Een deel wel, maar Syntus had ook stellen bij NSR gehuurd toen dat gunstiger bleek dan huren bij NSFS
een aantal volgens mij wel toch?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:52 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Ja, maar die hadden dan weer geen witte vlakken
3427< is van NSFS. Alleen stel 3422 heeft tijdelijk bij Syntus gereden via NSR.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een aantal volgens mij wel toch?
ah, dan was het net andersom dusquote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:15 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
3427< is van NSFS. Alleen stel 3422 heeft tijdelijk bij Syntus gereden via NSR.
Ik denk dat het 13 april wordt, want 9 is doordeweeksquote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
ik denk dat Fles dan nog onder de tafel ligt van al dat Guinness en Ale
thxquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Over de GTW's: http://www.railwaygazette(...)int-train-order.html
En Den Bosch: http://www.bd.nl/regio/de(...)sch-perron-1.3717259
Als ik moet kiezen tussen een leuke meid uit Alkmaar en een geflipte zoon uit Heerhugowaard Het zal vast wel gezellig wordenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:47 schreef b2py het volgende:
9 April moet je wel al terug zijn voor pils vriend.
Denk het niet, maar maatje van me wel, thanks!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:26 schreef Pino112 het volgende:
Tramfans aanwezig hier?
Momenteel brand gemeld in een loods met oude trams..
23:23:09 15-03-13 GROUP-1 BR 1 BRAND INDUSTRIE (+Inc.net: 2+) (GROTE BRAND) , Loods Met Oude Trams HAVENSTRAAT 14 AMSTERDAM [ ACPK OIO VVD ALH ASH SLB ABDRM ]
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Denk het niet, maar maatje van me wel, thanks!
twitter:conniemamarazzi twitterde op vrijdag 15-03-2013 om 23:37:36Omg het moet wel een ZEER grote BRAND zijn bij de remise havenstraat , oude trams staan in brand ik wordt misselijk van de geur reageer retweet
twitter:GOtransit twitterde op vrijdag 15-03-2013 om 17:42:37#PhotoFriday Heating the steel rails helps to pop out rivets making for easy rail replacement. http://t.co/sIGnpiZj3w reageer retweet
neeeehquote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:26 schreef Pino112 het volgende:
Tramfans aanwezig hier?
Momenteel brand gemeld in een loods met oude trams..
23:23:09 15-03-13 GROUP-1 BR 1 BRAND INDUSTRIE (+Inc.net: 2+) (GROTE BRAND) , Loods Met Oude Trams HAVENSTRAAT 14 AMSTERDAM [ ACPK OIO VVD ALH ASH SLB ABDRM ]
quote:
twitter:BrandweerAA twitterde op zaterdag 16-03-2013 om 00:06:20Grote brand #Havenstraat. Geen trams aanwezig; loods was bewoond. Bewoners eruit. Komt veel rook vrij. Sluit ramen/deuren als u last heeft reageer retweet
Gelukkig, geen slachtoffers, geen verbrande trammetjes, dank u, ik kan gaan slapenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]twitter:BrandweerAA twitterde op zaterdag 16-03-2013 om 00:06:20Grote brand #Havenstraat. Geen trams aanwezig; loods was bewoond. Bewoners eruit. Komt veel rook vrij. Sluit ramen/deuren als u last heeft reageer retweet
Daar kom ik dus echt nooit helaas. Erg kekke treinen zijn dat.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 07:20 schreef greavy het volgende:
Die Lint-treinstellen zijn geleased van NS Financial Services, dus die zijn retour leasemaatschappij. Rijden nu alleen nog op Zutphen-Hengelo-Oldenzaal, waar Syntus nog rijdt.
Oja, er blijven ook 2 Lintjes rijden tussen Almelo en Mariënberg
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:04 schreef greavy het volgende:
Vind er niks aan. Zijn net bussen maar dan op rails.
Heb sowieso een vreemde smaak denk ik.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:04 schreef greavy het volgende:
Vind er niks aan. Zijn net bussen maar dan op rails.
Sowieso is die verbindingen Zupthen - Oldenzaal apart, midden in de spits 1 los stelletje en nog zitplaatsen overquote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb sowieso een vreemde smaak denk ik.maar je hebt wel een beetje gelijk, al is het maar omdat er gewoon een versnellingsbak in zit
Die paar boeren en bejaarden moeten ook naar huis kunnen natuurlijkquote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Sowieso is die verbindingen Zupthen - Oldenzaal apart, midden in de spits 1 los stelletje en nog zitplaatsen over
En dat incidentje in de haven waarbij mijn rangeerder gewond raakte? Ik heb daar nooit meer wat van gehoord (ook niet van slachtofferhulp).quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Is geen onderzoek naar gedaan, niet door ILenT althans.
Die heb je hier volgens mij nog zelf gepostquote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:44 schreef Monopoly het volgende:
[..]
En dat incidentje in de haven waarbij mijn rangeerder gewond raakte? Ik heb daar nooit meer wat van gehoord (ook niet van slachtofferhulp).
Nee die bedoel ik nietquote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Die heb je hier volgens mij nog zelf gepost
http://ilent.nl/Images/Bo(...)te_tcm334-340419.pdf
Nog geen rapport van verschenen. (Wat ik vermoed dat er wel degelijk gaat komen, kan trouwens ook al weken in de la van de staatssecretaris liggen..quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:45 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee die bedoel ik niet
Die aanrijding met vrachtwagen (vol ethanol) op de Bhutaanweg.
Ik weet niet hoe lang het doorgaans duurt met zulke onderzoeken iig. Het was op 27 december gebeurt in de avond. Nu bijna 3 maanden geledenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Nog geen rapport van verschenen. (Wat ik vermoed dat er wel degelijk gaat komen, kan trouwens ook al weken in de la van de staatssecretaris liggen..)
Het blijven ambtenarenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang het doorgaans duurt met zulke onderzoeken iig. Het was op 27 december gebeurt in de avond. Nu bijna 3 maanden geleden
Ook even gelezen. Geen woord van gelogen natuurlijk, maar er wordt wel voorbijgegaan aan het feit dat het verschil aan tariefeenheden volledig op de Hanzelijn gecorrigeerd wordt. De kosten worden nu volledig afgewikkeld op de reizigers tussen Zwolle en Lelystad. Verder wordt er makkelijk overheen gestapt dat de reiziger altijd de goedkoopste reis betaalt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
Beantwoording kamervragen over prijsstijgingen Hanzelijn
Rapport van 'jouw' ongeluk drie maanden, ongeluk Amsterdam 8 maanden. Het verschilt nogal.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang het doorgaans duurt met zulke onderzoeken iig. Het was op 27 december gebeurt in de avond. Nu bijna 3 maanden geleden
Vandaag en morgen is het daar een stuk drukker: Deventer - Almelo ligt plat.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Sowieso is die verbindingen Zupthen - Oldenzaal apart, midden in de spits 1 los stelletje en nog zitplaatsen over
Geen map bij je met de goede route ?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
* Darkwing_Duck zit op dit moment voor het eerst in zijn leven in een TGV-duplex.
Wat een doolhof
Ik kom net een verzamelbox van je tegen, geript van originele videobanden, is het wat?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
* Darkwing_Duck zit op dit moment voor het eerst in zijn leven in een TGV-duplex.
Wat een doolhof
Ik doelde op alle af en opstapjes, gangetjes en tunneltjes in de tgv zelfquote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:38 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Geen map bij je met de goede route ?
Gisteren 8.55 VIRM als stopper van Utrecht naar Zwolle, ik let eigenlijk nooit zo goed op die dingen (welk mat. op welke route) , deze kende ik toevalligquote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Er rijdt vandaag ineens een SLeT in de sprinter Apeldoorn - Enschede (die stiekem niet verder rijdt dan Rijssen)
Het zou wel in de planning passenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
overigens wist iemand mij te vertellen dat er mogelijk wel een TreiNS 2013 komt. de bron zou een medewerker van huider zijn. k'heb er m'n twijfels bij of het waar is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |