Is Zwolle - Raalte niet korter? Is in elk geval wel goedkoper, dus dan verwacht ik ook nog een stukje korterquote:Op woensdag 13 maart 2013 08:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Het traject Enschede - Wierden is momenteel het kortste traject in Nederland?
en je hebt Zwolle - Kampen nogquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Is Zwolle - Raalte niet korter? Is in elk geval wel goedkoper, dus dan verwacht ik ook nog een stukje korter
Crapquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en je hebt Zwolle - Kampen nog
zeker niet, want vanochtend doken er twee stellen op in de IC naar Maastrichtquote:Op woensdag 13 maart 2013 07:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
En aangezien NS dat niet kan regelen maar SLeT inzet op diensten van meer dan een uur en zo, is de inbouw geen slecht plan.
Dat valt nog te bezien, omdat het dan alleen maar om Zevenaar gaat. Arriva en Hermes stoppen tussen Arnhem en Zevenaar immers ook nog in Duiven en Westervoort.quote:Op woensdag 13 maart 2013 01:22 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat de opbrengsten die gemaakt worden tussen Arnhem en Zevenaar met deze trein ten goede komen aan de daar lopende concessies van Arriva en Hermes/Breng. Misschien hebben zij er zelfs baat bij, omdat ze dan de trein die ongeveer gelijktijdig met de RB vertrekt minder lang hoeven te maken.
Wacht ff een ic zonder toilet, vanaf waar?quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker niet, want vanochtend doken er twee stellen op in de IC naar Maastricht
Wel weer vervangen door een bootquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wacht ff een ic zonder toilet, vanaf waar?
mogelijk vanaf Amsterdam gestart, maar dat is nog niet helemaal duidelijkquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wacht ff een ic zonder toilet, vanaf waar?
Eindhoven ri Schiphol v06.18quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:33 schreef J.B. het volgende:
Waar kan ik eigenlijk zien welke IC's Schiphol-Heerlen met ICMm gereden gaan worden?
En per wanneer gaat dat in?quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Eindhoven ri Schiphol v06.18
Schiphol ri Heerlen v06.46
En verder volgens omloop, maar dat zijn vooral nummertjes :p
Heb ik me ook al eens afgevraagd, wilde dat toen ook weten toen er 2x per dag een dubbeldekker op dit traject reed die ik wilde vermijden omdat die om eoa reden nooit zitplaats heeft terwijl de koploper dat wel heeft. Anyway, NS kon me dat zelf niet vertellen, die stuurden me door naar 9292 :squote:Op woensdag 13 maart 2013 10:33 schreef J.B. het volgende:
Waar kan ik eigenlijk zien welke IC's Schiphol-Heerlen met ICMm gereden gaan worden?
Typisch gevalletje een + een = twee toch?quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:44 schreef KnightSolaire het volgende:
Dan zal onder meer één van de sporen (spoor 1) deels worden afgesloten: enkel het uiteinde blijft toegankelijk voor 'kerende stoptreinen'. Nu zijn er op Eindhoven volgens mij geen Sprinters die keren, in ieder geval niet doordeweeks, dit omdat de betreffende treinseries gekoppeld zijn. Weet iemand of die ontkoppeld gaan worden tijdens de verbouwing?
Dat kan ook prima, want de wachttijd van deze trein op Eindhoven is 7 minuten als er volgens planning wordt gereden. Bij loskoppeling van deze ritten is daarom niet eens een cross-platformoverstap noodzakelijk.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Typisch gevalletje een + een = twee toch?
Ga er maar van uit dat de sprinters Tilburg-Eindhoven en Eindhoven-Weert dan losgekoppeld worden. Die twee trajecten zijn niet voor niets in twee aparte treinseries genummerd.
Even een uitgebreid overzicht:quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:33 schreef J.B. het volgende:
Waar kan ik eigenlijk zien welke IC's Schiphol-Heerlen met ICMm gereden gaan worden?
Nee. Ik drink niet meer doordeweeksquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Met een lekker pilsje? want dat hoort er bij natuurlijk om dat feit te vieren
Bij mij is Haren Aansluiting - Waterhuizen Aansluiting ook een apart baanvak... van anderhalve kilometer. Maar da's dan weer zonder stations en doorgaans geen raampjestreinen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Is Zwolle - Raalte niet korter? Is in elk geval wel goedkoper, dus dan verwacht ik ook nog een stukje korter
En dan heb je ook Zwolle - Kampen nog als regulier kort stukje spoor
Tweede Kamer Tours. Voor al uw schoolreisjes.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
wil iemand nog mee op excursie?
Kamerleden inspecteren Fyra-treinstel
Niet helemaal, die dingen zijn namelijk in Frankrijk gebouwd.quote:Op woensdag 13 maart 2013 16:49 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Een S100 van RENFE/AVE tijdens een testrit in Dannemarie, Frankrijk. Binnenkort gaan deze treinen een deel van het internationale hogesnelheidsverkeer tussen Spanje en Frankrijk verzorgen. Het wordt de eerste keer dat deze treinen in Frankrijk komen (BRON).
er zou eigenlijk wel iemand van een reizigersvereniging, zoals die van Driek, bij moeten zijn. Weet je iig zeker dat er geen lulkoek verteld zal gaan worden.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Tweede Kamer Tours. Voor al uw schoolreisjes.
Dat hoorde ik eerst ook inderdaad. Misschien vanaf de zomer? Geloof dat de ICE naar Marseille ook dan gaat rijden.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:39 schreef James1988 het volgende:
Parijs - Madrid zou er ook nog komen, toch?
Vanaf 28 april rijden er 8 doorgaande treinen tussen Parijs en Barcalona, 4 per richting. Vanaf 7 juli worden dit meer. Ter zijner tijd gaat de dienst doorgetrokken worden naar Madrid.quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:09 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Dat hoorde ik eerst ook inderdaad. Misschien vanaf de zomer? Geloof dat de ICE naar Marseille ook dan gaat rijden.
Kijk, die Kamerleden hebben een leuk uitje, trekken een deskundig gezicht en laten zich van alle sop de mouw spelden. Ze doen maar. Daar hoef ik niet bij te zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zou eigenlijk wel iemand van een reizigersvereniging, zoals die van Driek, bij moeten zijn. Weet je iig zeker dat er geen lulkoek verteld zal gaan worden.
Bij ILenT? Het zou me raar lijken als daar niemand verstand heeft van treinmaterieel.quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Weet jij een paar goede onafhankelijke experts op korte termijn? Ik denk dat die lastig te vinden zijn.
Bestaan die überhaupt wel? Wat zijn ze dan nu aan het doen?quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Weet jij een paar goede onafhankelijke experts op korte termijn? Ik denk dat die lastig te vinden zijn.
Ik neem in mijn grenzeloze naïviteit aan dat de mensen die bijv. treinongelukken analyseren of de toelating van nieuw materieel regelen, dat die onafhankelijk zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bestaan die überhaupt wel? Wat zijn ze dan nu aan het doen?
Dat soort mensen hoeven we er in de AnsaldoBitterbal fabriek niet bij te hebben, dat lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik neem in mijn grenzeloze naïviteit aan dat de mensen die [..] de toelating van nieuw materieel regelen, dat die onafhankelijk zijn.
zoiets en ze krijgen te horen dat er door zowel NSH als de monteurs heel erg hard aan gewerkt wordtquote:Op woensdag 13 maart 2013 19:19 schreef WhiteJoker het volgende:
En wat willen de heren en dames kamerleden nou precies aan die trein zien?
"En hier hebben we het schroefje dat in de winter los liet waardoor die plaat eraf viel, en daar hebben wij nu een tweede schroefje naast geschroefd"
"Ja, dat was nogal een ingenieuze vinding, dus dat moest drie maanden duren"
Hmm dat is wel een punt ja. En met echte testresultaten weet je blijkbaar nog niks, want ze zijn echt in de klimaatkamer geweest. Stilstaand. En op Velim hebben ze geen 250 geredenquote:Op woensdag 13 maart 2013 19:24 schreef WhiteJoker het volgende:
Nou ja, mijn punt is: Wat willen ze zien? Die werknemers van AB zeggen natuurlijk dat alles prima en rooskleurig is, Bertje weet zelf niet wat er aan de hand is, en aan die trein kan je niks zien. Zonder echte testresultaten kun je volgens mij niks zien.
en ook niet onder de sneeuwcondities zoals die op de HSL golden ten tijde van de druppelquote:Op woensdag 13 maart 2013 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm dat is wel een punt ja. En met echte testresultaten weet je blijkbaar nog niks, want ze zijn echt in de klimaatkamer geweest. Stilstaand. En op Velim hebben ze geen 250 gereden
Dat was nog niet helemaal zinloos. Ze hadden echter meer moeten testen en ook beter richting de werkelijkheid moeten testen. Hebben ze geen rollerbank in die klimaatkamer? Maar je moet toch wel toegeven dat dit schoolreisje toch wel zielig en zinloos is?quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm dat is wel een punt ja. En met echte testresultaten weet je blijkbaar nog niks, want ze zijn echt in de klimaatkamer geweest. Stilstaand. En op Velim hebben ze geen 250 gereden
Behoorlijk jaquote:Op woensdag 13 maart 2013 19:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Maar je moet toch wel toegeven dat dit schoolreisje toch wel zielig en zinloos is?
Ja en dan na 2 weken ineens ziek zijn en ermee stoppen en lekker 2 jaar lang een ton wachtgeld per jaar uit de staatsruif slurpenquote:Op woensdag 13 maart 2013 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik wil ook wel kamerlid worden
neuh, wel een serieus kamerlid. Zal een van de buren eens vragen wat je ervoor moet doenquote:Op woensdag 13 maart 2013 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja en dan na 2 weken ineens ziek zijn en ermee stoppen en lekker 2 jaar lang een ton wachtgeld per jaar uit de staatsruif slurpen
Fartjeerd Bashiersma, dat wordt lachenquote:Op woensdag 13 maart 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, wel een serieus kamerlid. Zal een van de buren eens vragen wat je ervoor moet doen
Zij zit nu in de Tweede Kamer
Is er eigenlijk een pauselijke trein? Of moet de nieuwe paus toch echt zwichten voor de auto?quote:De Argentijn houdt er een sobere levensstijl op na. Hij heeft geen auto, verplaatst zich per openbaar vervoer en verkiest een eenvoudig appartement boven het aartsbisschoppelijk paleis.
quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Shitzelfs hier kun je die nieuwe paus niet meer ontwijken!
quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:42 schreef Duvel het volgende:
Het Vaticaan heeft zelfs een eigen station, gelegen achter twee enorme deuren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Vatican_City
300mquote:Rail transport in Vatican City consists of two 300-metre sets of rail tracks and two freight sidings within Vatican City (named Vatican Railway, Ferrovia Vaticana), the shortest national railway system in the world, with only one station.
Niets mis mee.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja en dan na 2 weken ineens ziek zijn en ermee stoppen en lekker 2 jaar lang een ton wachtgeld per jaar uit de staatsruif slurpen
Ik had gehoopt hier inderdaad Paus vrij te kunnen surfen..quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Shitzelfs hier kun je die nieuwe paus niet meer ontwijken!
Wat is er in Zaandam te doen?quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Niets mis mee.
Zaterdag pilsje doen in Zaandam ?Ik kom ook even buurten.
Ging net nog tussen Zaandam en Uitgeest naar het toilet, was weer een hele ervaring. Trein ging heen en weer als een boot zonder stabilisatie.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Zaandam? Daar is toch sowieso geen klap te doen?![]()
Een motorboot bedoel je?quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Ging net nog tussen Zaandam en Uitgeest naar het toilet, was weer een hele ervaring. Trein ging heen en weer als een boot zonder stabilisatie.
Bij NS wel ja. Verstopte toiletten, toiletten vol graffiti, of zelfs geheel afgesloten. Zelfde ervaringen bij DB en NMBS.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:22 schreef arkkey het volgende:
Treintoilet is sowieso alleen iets voor een uiterst, uitzonderlijk noodgeval. Is echt te ranzig voor woorden in het algemeen
het verbaasde de onderzoekers trouwens dat mannen in de trein staande plassen. Daarom krijgt die nieuwe toiletunit van de NS ook een urinoirquote:
laatste is niet helemaal waar. Heb bij Arriva ook vaak genoeg afgesloten toiletten gezien.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij NS wel ja. Verstopte toiletten, toiletten vol graffiti, of zelfs geheel afgesloten. Zelfde ervaringen bij DB en NMBS.
Bij de private vervoerders, zowel in Nederland als in Duitsland, heb ik alleen maar brandschone werkende toiletten meegemaakt.
Het werd tijdquote:Op woensdag 13 maart 2013 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het verbaasde de onderzoekers trouwens dat mannen in de trein staande plassen. Daarom krijgt die nieuwe toiletunit van de NS ook een urinoir
Sommige dingen hoef ik niet te weten eigenlijkquote:Op woensdag 13 maart 2013 22:31 schreef Monopoly het volgende:
Mijn ouders hebben thuis ook een urinoir aan laten leggen toen het huis werd gebouwd.
Echt de meest briljante uitvinding ooit.
Als ik dan uit de kroeg kwam voorheen, trok ik gelijk een biertje open en ging ik staand plassen met bier in mijn hand. En dan zonder handen daar beneden natuurlijk.vrijheid
Een mbo niveau 2 had dat beter kunnen begrijpen. Hebben die onderzoekers echt geen inlevingsvermogen??quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het verbaasde de onderzoekers trouwens dat mannen in de trein staande plassen. Daarom krijgt die nieuwe toiletunit van de NS ook een urinoir
quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het verbaasde de onderzoekers trouwens dat mannen in de trein staande plassen. Daarom krijgt die nieuwe toiletunit van de NS ook een urinoir
Jij sleept ook weleens een blik mee de douche in zeker?quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:31 schreef Monopoly het volgende:
Mijn ouders hebben thuis ook een urinoir aan laten leggen toen het huis werd gebouwd.
Echt de meest briljante uitvinding ooit.
Als ik dan uit de kroeg kwam voorheen, trok ik gelijk een biertje open en ging ik staand plassen met bier in mijn hand. En dan zonder handen daar beneden natuurlijk.vrijheid
In de vakantietijd, af en toequote:Op woensdag 13 maart 2013 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij sleept ook weleens een blik mee de douche in zeker?
Ik las laatst dat er in Shinkansen treinen (nozomi in ieder geval) een aparte rook coupe is in de trein. Kan men even fijn een sigaretje doen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:52 schreef Igen het volgende:
[..]
In Japan hebben treinen trouwens nog wel eens zo'n Frans hurktoilet. Da's ook niet echt handig.
Mis ik wel bij NS.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik las laatst dat er in Shinkansen treinen (nozomi in ieder geval) een aparte rook coupe is in de trein. Kan men even fijn een sigaretje doen.
Vroeger hadden treinen in Nederland ook aparte rookcoupé's, dat is enkele jaren terug afgeschaft toen roken in openbare ruimtes verboden werd.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik las laatst dat er in Shinkansen treinen (nozomi in ieder geval) een aparte rook coupe is in de trein. Kan men even fijn een sigaretje doen.
Behalve degene die na jou die loc moet overnemen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:28 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Mis ik wel bij NS.
Ik kan later gewoon in mijn cargo loc lekker sigaretje roken. Niemand die er last van heeft
Klopt, daarom altijd raampje open (tenzij in de haven of op emplacementen). Maar op lange stukken, is het prima te doen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vroeger hadden treinen in Nederland ook aparte rookcoupé's, dat is enkele jaren terug afgeschaft toen roken in openbare ruimtes verboden werd.
[..]
Behalve degene die na jou die loc moet overnemen.
Dat was erg gezellig ja, beter dan bij de niet-rokers, veel meer kletsen, sjekkie delen, socialer etc.quote:Vroeger hadden treinen in Nederland ook aparte rookcoupé's, dat is enkele jaren terug afgeschaft toen roken in openbare ruimtes verboden werd.
Filmpje over de Super Chiefquote:Op woensdag 13 maart 2013 20:02 schreef Hyperdude het volgende:
Filmpje van 45 min. over de Union Pacific turbine locs
Over de kip met de gouden eieren slachten gesproken....quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:45 schreef Bitlord het volgende:
Die vervangende Beneluxtrein doet het deze week vooralsnog vrijwel net zo slecht als de Fyra die ze vervangt. Hoewel dit gisteren voornamelijk te wijten was aan het winterse weer in België is daar vandaag toch minder sprake van.
Volgens dienstregeling hebben tot nu toe 48 Beneluxtreinen gereden. Daarvan vielen er 7 uit. De punctualiteit bedroeg 23%. Gemiddeld was elke trein 39 minuten te laat.
"De reiziger kan het comfort en de service niet bevatten!"quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:46 schreef James1988 het volgende:
"De trein moet nog even wennen aan het spoor"
Urinoir is sowieso een van de beste dingen die je kunt hebben lijkt me, niks is beter. Jammer dat ik er geen heb.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
het verbaasde de onderzoekers trouwens dat mannen in de trein staande plassen. Daarom krijgt die nieuwe toiletunit van de NS ook een urinoir
welkom!quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:55 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Urinoir is sowieso een van de beste dingen die je kunt hebben lijkt me, niks is beter. Jammer dat ik er geen heb.Dus waarom in de trein niet?
Ja ik ben nieuw hier
Welkom frenk!quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:55 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Urinoir is sowieso een van de beste dingen die je kunt hebben lijkt me, niks is beter. Jammer dat ik er geen heb.Dus waarom in de trein niet?
Ja ik ben nieuw hier
<<vergeleken met >>quote:1e drie werkdagen BeneluxFyra (10-11-12 dec):Volgens dienstregeling hebben tot nu toe 60 BeneluxFyras gereden. Daarvan vielen er 9 uit. De punctualiteit bedroeg 18%. Gemiddeld was elke trein 46 minuten te laat.
quote:1e drie werkdagen Beneluxtrein (11-12-13 maart):Volgens dienstregeling hebben tot nu toe 48 Beneluxtreinen gereden. Daarvan vielen er 7 uit. De punctualiteit bedroeg 23%. Gemiddeld was elke trein 39 minuten te laat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eigen statistieken die ik in december en maart bijhield op skyscraperscity.quote:Op donderdag 14 maart 2013 00:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Bitlord, wat is de bron van die vergelijking hierboven? Thanks!
Meten is weten, dat weten ze hier al vanaf af 6 jaar.quote:Toch maar ff om een bron vragen tegenwoordig![]()
Tsja het is hier geen universitair gebeuren, blij zijn met wat je krijgt?quote:Op donderdag 14 maart 2013 01:02 schreef Bitlord het volgende:
Al moet ik daar wel bij vermelden dat de juiste noteerwijze van bronnen hier nog wel eens over het hoofd wordt gezien. Hoe kunnen we de uitspraken hier nou staven als dat maar lukraak een beetje gebeurt?
succesquote:Op donderdag 14 maart 2013 00:00 schreef Monopoly het volgende:
Oh mijn theorie examens komen steeds dichterbij! Deze maand 2 modules en begin volgende maand de andere 2. Eind Juni nog eens veiligheidscommunicatie
Stageplek bijna rond (en dan in dienst bij ze na stage)
Ho wacht, dit is nieuws?!quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vroeger hadden treinen in Nederland ook aparte rookcoupé's, dat is enkele jaren terug afgeschaft toen roken in openbare ruimtes verboden werd.
Welkom!quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:55 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Urinoir is sowieso een van de beste dingen die je kunt hebben lijkt me, niks is beter. Jammer dat ik er geen heb.Dus waarom in de trein niet?
Ja ik ben nieuw hier
is wat ongelukkig omschreven lijkt me. Er mag niet meer gerookt worden op de werkplek. Aparte rookruimtes mogen nog wel, maar ja, die zijn in een trein nu eenmaal niet te creëren.quote:
Toen Reiziger nog met een hoofdletter R geschreven werd.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:42 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Filmpje over de Super Chief
Vind ik nog steeds de mooiste trein :$
Nee, ik bedoel: dat er in Nederland tot voor kort ook gewoon op los werd gepaft in de trein, dat dat nieuws is. Ik had even een "tering, word ik zo oud?!"-momentje.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is wat ongelukkig omschreven lijkt me. Er mag niet meer gerookt worden op de werkplek. Aparte rookruimtes mogen nog wel, maar ja, die zijn in een trein nu eenmaal niet te creëren.
En terecht! Duvel, je wordt oud!quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:38 schreef Duvel het volgende:
Ik had even een "tering, word ik zo oud?!"-momentje.
Ik mag het hopen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En terecht! Duvel, je wordt oud!
misschien moeten ze dan toch maar eens gaan overwegen om de vertrekprocedure te herzienquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:42 schreef dennistd het volgende:
In België is weer eens een trein zonder conducteur vertrokken (en dus ook met open deur): http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130313_00502589
Het werd eens tijdquote:
Daar waren ze al mee begonnen na dat incident waarbij een reiziger een treinbegeleider uit een open deur trok, ze samen onder de trein kwamen, en de TBG beide benen verloor. Dat incident was in 2009...quote:
Ik heb een paar weken terug in twee Desiro's gezeten, IC Brussel-Antwerpen en IR Antwerpen-Noorderkempen v.v. en het rijdt prima, niks mis mee hoor.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:25 schreef arkkey het volgende:
Rijden die Siemens treinen van die vlamingen trouwens al een beetje? Daar was toch ook vanalles loos mee? (voor ik ze teveel op ga hemelen...)
Nou en.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:42 schreef dennistd het volgende:
In België is weer eens een trein zonder conducteur vertrokken (en dus ook met open deur): http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130313_00502589
Buslijn draait dan bij/na oost de weg op naar plein 45 en gaat via de lange nieuwstraat en zeewijk naar het strand. Dat stuk naar de haven doet deze buslijn niet aan.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat ze meteen Casembrootstraat meenemen dan
Leggen ze gelijk straatspoor voor de IJmondtram?quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:30 schreef borisz het volgende:
[..]
Buslijn draait dan bij/na oost de weg op naar plein 45 en gaat via de lange nieuwstraat en zeewijk naar het strand. Dat stuk naar de haven doet deze buslijn niet aan.
IK WIL HET ZEGGEN JUF!!!quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:49 schreef b2py het volgende:
Spoor verzakking tussen Geldermalsen en Zaltbommel, sporen tussen 14:00 en 16:00 niet toegankelijk.
Waarschijnlijk een afweging gemaakt, hele dag een TreinSnelheidsBeperking waardoor de trein vertraagd raken of overdag even met een stopmachine er over heen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
IK WIL HET ZEGGEN JUF!!!
"Er is tijdig ingegrepen en er is geen gevaar voor de reizigers geweest"![]()
Is hier laatst ook iets soortgelijks gebeurd. Stond buiten met wat vrienden toen er een VIRM langskwam vliegen richting Arnhem, ongeveer aan het einde hoorde ik een luide, doffe metalen klap.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een afweging gemaakt, hele dag een TreinSnelheidsBeperking waardoor de trein vertraagd raken of overdag even met een stopmachine er over heen.
Die laatste treinen hebben waarschijnlijk te maken met onderhoudsroosters, en niet met schade aan infrastructuur.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Is hier laatst ook iets soortgelijks gebeurd. Stond buiten met wat vrienden toen er een VIRM langskwam vliegen richting Arnhem, ongeveer aan het einde hoorde ik een luide, doffe metalen klap.
Toen er even later weer een trein overheenreed, een SGMM in dit geval, was het net alsof de oude bielzen er weer lagen. Kadong kadong, kadong kadong. De laatste 4 treinen van die dag hebben allemaal over het andere spoor gereden...(maar dit kan ook planmatig zijn geloof ik want de laatste trein gaat wel vaker over verkeerd spoor naar ''huis'' )
Misschien een stomme vraag, maar op het spoor is een snelheidsbeperking toch altijd voor een trein? Volgens mij staat de afkorting TSB voor Tijdelijke Snelheidsbeperking.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een afweging gemaakt, hele dag een TreinSnelheidsBeperking waardoor de trein vertraagd raken of overdag even met een stopmachine er over heen.
Zou het? Ook de nachtelijke vrachttreinen reden over het andere spoor..quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Die laatste treinen hebben waarschijnlijk te maken met onderhoudsroosters, en niet met schade aan infrastructuur.
Heb je helemaal gelijk inquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:24 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag, maar op het spoor is een snelheidsbeperking toch altijd voor een trein? Volgens mij staat de afkorting TSB voor Tijdelijke Snelheidsbeperking.
Ik weet uiteraard dat de NS/ProRail goed is in het verzinnen van onzinnige afkortingen, maar deze klopt niet
storing is alweer voorbijquote:Op donderdag 14 maart 2013 14:49 schreef b2py het volgende:
Spoor verzakking tussen Geldermalsen en Zaltbommel, sporen tussen 14:00 en 16:00 niet toegankelijk.
Doordeweekse nacht weet ik vrij zeker dat het onderhoudsrooster is, moet je maar eens kijken of 4 weken na dat moment hetzelfde gebeurt. Dan is het zeker OHR.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zou het? Ook de nachtelijke vrachttreinen reden over het andere spoor..
Ik ben ook gek op SGMm. Je mag imo best merken dat je in een trein zit. Die laatste is ook bloedheet in de zomer, dus ben sowieso fucked haha.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:33 schreef arkkey het volgende:
Waarom die oude rammelbakken zo meesterlijk gevonden worden zal ik denk ik nooit snappenJa ik vind het ook mooi om ze te zien en/of ze op een modelbaan te zien, maar om er in te zitten no thanks
In de zomer ook feest, het gerammel en gepiep komt zelfs boven mn koptelefoon uit. En 100 graden binnen.
Was een doordeweekse nacht ja. Ik zal er eens op letten. Kan het door mn raam zien.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Doordeweekse nacht weet ik vrij zeker dat het onderhoudsrooster is, moet je maar eens kijken of 4 weken na dat moment hetzelfde gebeurt. Dan is het zeker OHR.
quote:Het treinverkeer tussen Amsterdam en Parijs is ook vrijdag nog verstoord door het winterweer. Dat meldde Thalys donderdag.
De treinen zullen op het gehele netwerk rijden, maar wel volgens een aangepast vervoersplan. Er vallen treinen uit en ook worden vertragingen verwacht. Woensdag en donderdag was het treinverkeer door de winterse omstandigheden ook al verstoord.
Ook leukquote:Op woensdag 13 maart 2013 23:42 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Filmpje over de Super Chief
Vind ik nog steeds de mooiste trein :$
Godverdomme, ik moet zaterdag naar Rijssel..quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:12 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)emen-met-thalys.html
[..]
las op Somda dat een lijmlas los heeft gelatenquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:27 schreef b2py het volgende:
Vannacht werkzaamheden Leiden-Den Haag
Tussen Leiden en Den Haag moet dringend een wissel gerepareerd worden. Hierdoor is er tussen 0.30 en 5.00 uur geen treinverkeer mogelijk tussen Leiden en Den Haag Centraal en tussen Leiden en Den Haag HS.
De treinen die niet kunnen rijden zullen worden vervangen door bussen. De reisplanner wordt bijgewerkt. Dit is waarschijnlijk halverwege de avond gereed.
Dit bericht wordt bijgewerkt.
Laatst bijgewerkt: 17.15 uur
Bron
Eigenlijk moet je dan met een heleboel fok!kers die onderste foto gaan naspelenquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:15 schreef Hyperdude het volgende:
Spoorwegen zijn daar wel erg nauw verweven met de historie van het land.
Zijn ook nog bij de Golden Spike geweest. Is daar ook in de buurt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Promontory_Summit,_Utah
http://www.nps.gov/gosp/index.htm
USA Kitsch.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ga maar vast liftenquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Godverdomme, ik moet zaterdag naar Rijssel..
Moeten ze het eerst wel kunnen vinden.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je dan met een heleboel fok!kers die onderste foto gaan naspelen
quote:Visitors relying on GPS Units, in order to direct them to our site, need to be cautious once they turn off State Highway 83. Several different GPS systems have misdirected visitors headed to our site. Road signs are more reliable as you approach the site.
neequote:Op donderdag 14 maart 2013 17:51 schreef Ireyon het volgende:
Ik hoorde zojuist van de HC van trein 3655 (IC Zwolle - Roosendaal, in de spits, met 1 ICMmetje) dat 50+'ers bij drukte in de 1ste klas mogen zitten en dat andere reizigers, studenten met name, er niet eens mogen staan. Staat dit ergens zwart op wit?
Over de omroep? Dat mag niet nee, leeftijdsdiscriminatie.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:51 schreef Ireyon het volgende:
Ik hoorde zojuist van de HC van trein 3655 (IC Zwolle - Roosendaal, in de spits, met 1 ICMmetje) dat 50+'ers bij drukte in de 1ste klas mogen zitten en dat andere reizigers, studenten met name, er niet eens mogen staan. Staat dit ergens zwart op wit?
Eigen regeltjes HC, lekker kut..quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:51 schreef Ireyon het volgende:
Ik hoorde zojuist van de HC van trein 3655 (IC Zwolle - Roosendaal, in de spits, met 1 ICMmetje) dat 50+'ers bij drukte in de 1ste klas mogen zitten en dat andere reizigers, studenten met name, er niet eens mogen staan. Staat dit ergens zwart op wit?
De NS krijgt van de staat zo'n ¤400 miljoen voor studentenvervoer, ze moeten niet zo zeuren.quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat hoorde ik eergisteren ook idd. Nja als egoïstisch kutnederland er met elkaar niet meer uit kan komen dan moet de treinbaas maar regeltjes maken he
Ik vind 50+ toch wel een rare grens. Alsof hele volksstammen 50+'ers niks meer kunnen ofzo. Laat dan vrouwen met kinderen en mensen slecht ter been in de 1e klas zitten ofzo.quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat hoorde ik eergisteren ook idd. Nja als egoïstisch kutnederland er met elkaar niet meer uit kan komen dan moet de treinbaas maar regeltjes maken he
Ook niet. Die moeten maar buiten de spits gaan reizen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind 50+ toch wel een rare grens. Alsof hele volksstammen 50+'ers niks meer kunnen ofzo. Laat dan vrouwen met kinderen en mensen slecht ter been in de 1e klas zitten ofzo.
Ik ben het er helemaal niet mee eens hoor. Zeker als een HC z'n eigen regels maar begint op te stellen, maar waarom 50+quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook niet. Die moeten maar buiten de spits gaan reizen.
Link ?quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:07 schreef b2py het volgende:
Gaat er nog iemand van hier naar Rail-Tech volgende week? Ik wil op zich wel heen maar niemand om mij heen heeft tijd of zin..
Zure Henk Krol adept.quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben het er helemaal niet mee eens hoor. Zeker als een HC z'n eigen regels maar begint op te stellen, maar waarom 50+
Ik zit er over te denken om donderdag te gaan, maar moet even kijken hoe het uitkomt met werk..quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:07 schreef b2py het volgende:
Gaat er nog iemand van hier naar Rail-Tech volgende week? Ik wil op zich wel heen maar niemand om mij heen heeft tijd of zin..
Een school met roltrappen? Serieus??quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:59 schreef greavy het volgende:
Ben je eigenlijk al moe van die fijne trappen op school Mono? Zoals de Lloydstraat hebben ze in de Waalhaven geen roltrappen
Ja het is echt drama daarquote:Op donderdag 14 maart 2013 19:59 schreef greavy het volgende:
Ben je eigenlijk al moe van die fijne trappen op school Mono? Zoals de Lloydstraat hebben ze in de Waalhaven geen roltrappen
Nee, we hebben 15 verdiepingen op de Lloydstraatquote:Op donderdag 14 maart 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Een school met roltrappen? Serieus??
Lopen zeker alleen maar fatties rond ofzo?
Wij hebben er 14, geen roltrap te vinden, liften?quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee, we hebben 15 verdiepingen op de Lloydstraat
Ja, maar die is alleen voor leraren, gasten en mensen met een lichamelijke beperking.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Wij hebben er 14, geen roltrap te vinden, liften?
Wij zitten ook altijd op de vierde, maar wel altijd in hetzelfde lokaalquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja het is echt drama daar
Maar ik heb de noodtrappen ontdekt langs de zijkanten. Die zijn veel beter te doen.
Wij zitten altijd bovenaan in het lokaal, dus dat scheelt nog wel wat
LOOLquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:01 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja, maar die is alleen voor leraren, gasten en mensen met een lichamelijke beperking.
Lloyd heeft toch 2 grote liften waar in een lift makkelijk 15-20 man passen ofzo?quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:01 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja, maar die is alleen voor leraren, gasten en mensen met een lichamelijke beperking.
15 is wel de max, zijn kleine rot dingen. En die noodtrappen zijn ideaal ja.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Lloyd heeft toch 2 grote liften waar in een lift makkelijk 15-20 man passen ofzo?
Waalhaven is karig, conciërge staat daar altijd bij de lift te wachten tot iemand die wil nemen of eruit komt ...
Hebben wij ook gedaan dinsdagquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:08 schreef greavy het volgende:
Wij gaan in de grote pauze altijd naar de McDonalds met een man of 15
Gaan we met 5-6 auto's
Je kan vanaf Den Haag CS naar Amsterdam met een NID/DDZ meen ik. Daar overstappen op de SLT stoptrein naar Zwolle via Almere - Lelystad - Drontenquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:14 schreef Sandrvich het volgende:
Moet morgen naar Flevoland, zijn er nog ritten vanuit Den Haag die momenteel NIET met V-IRM worden gereden? En zo ja, welke?
of de hele weg stopperen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Je kan vanaf Den Haag CS naar Amsterdam met een NID/DDZ meen ik. Daar overstappen op de SLT stoptrein naar Zwolle via Almere - Lelystad - Dronten
Als je tijd genoeg hebtquote:
plan V gaat nog wel. Plan T was na het nieuwe interieur pas een rampquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:28 schreef arkkey het volgende:
Dat heb je met een plan V toch net zo hard? Ik heb niet het idee dat ik in een SLT meer of minder ruimte heb hoor.
grappig, die had ik ook gepost bij het einde van vorige topicquote:Op donderdag 14 maart 2013 19:07 schreef b2py het volgende:
Gaat er nog iemand van hier naar Rail-Tech volgende week? Ik wil op zich wel heen maar niemand om mij heen heeft tijd of zin..
Dank!quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:24 schreef V2 het volgende:
Op http://sporenplan.nl/ is dat wel te vinden als het goed is.
is prima te doen. Is de overzijde van het perron. Hou er alleen wel rekening mee dat je nog een eindje naar voren zou kunnen moeten lopen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:21 schreef Omentuva het volgende:
Zijn er ergens ook goede plattegronden van stations te vinden waar ook de spoornummering op staat? Die van de NS zijn leuk, maar daar ontbreken de nummertjes op. (En bij Utrecht CS lijkt het erop alsof 18 en 19 doodlopend zijn aan de zuidkant - pertinent onwaar...). Meestal kan je wel doorredeneren, maar dat werkt niet als je met spoor 15 (Dordrecht) of 35 (Nijmegen) werkt...
Alternatief is of iemand gewoon weet hoe ver spoor 15 en 1 op Dordrecht van elkaar af liggen en of een 3-minuut overstap te doen is in de spits.Afgezien van vertragingen etc
De overstap is te doen, als er geen vertraging is bij Arriva. Is perron oversteken. Wel in de voorste bak proberen plaats te nemen van de treinquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:21 schreef Omentuva het volgende:
Zijn er ergens ook goede plattegronden van stations te vinden waar ook de spoornummering op staat? Die van de NS zijn leuk, maar daar ontbreken de nummertjes op. (En bij Utrecht CS lijkt het erop alsof 18 en 19 doodlopend zijn aan de zuidkant - pertinent onwaar...). Meestal kan je wel doorredeneren, maar dat werkt niet als je met spoor 15 (Dordrecht) of 35 (Nijmegen) werkt...
Alternatief is of iemand gewoon weet hoe ver spoor 15 en 1 op Dordrecht van elkaar af liggen en of een 3-minuut overstap te doen is in de spits.Afgezien van vertragingen etc
Bron: Op de Rails Facebookquote:Na maanden van intensieve voorbereiding is het bijna zover: locomotief 1315 gaat op reis naar het Eisenbahn-Erlebniswelt in het Duitse Horb. Zo’n transport is een complexe zaak, zeker als je de kosten in de hand wilt houden. Natuurlijk is het mogelijk een ‘normale’ vervoerder te vragen zo’n overbrenging te verzorgen, maar dan krijg je bedragen te horen die niet bij het budget van een vrijwilligersorganisatie passen. Daarom is gezocht naar alternatieven en die zijn gevonden. Een groot aantal bedrijven en verenigingen heeft meegewerkt om de 1315 tegen gunstige condities in Horb te krijgen. Wat bij de planning van dit transport ook heeft meegespeeld is dat zoveel mogelijk liefhebbers getuige moeten kunnen zijn van deze gebeurtenis. Zo vaak gaat een 1300 niet door Duitsland heen, en zeker niet in de combinatie zoals we die nu hebben samengesteld. Helaas hebben we nog geen dienstregelingen, maar we willen alvast de data geven dat de 1315 onderweg is. Er staan geen nachtelijke overbrengingen op de agenda, alles vindt bij daglicht plaats. Het onderstaande programma is nog onder voorbehoud.
Op zaterdag 23 maart wordt de 1315 ’s middags opgehaald uit het depot van de Stoomstichting Nederland in Rotterdam Noord. Hiervoor zal locomotief E01 van de Bentheimer Eisenbahn (ook wel bekend als 1835) in actie komen. De beide locomotieven gaan naar Kijfhoek, waar ze zullen overnachten. De volgende middag (24 maart) wordt de 1315 achter de E01 opgezonden in de containertrein naar Coevorden. Naar verwachting vertrekt deze aan het begin van de middag. Omdat deze trein met een lagere snelheid wordt ingelegd dan normaal, zal deze vaker ‘aan de kant’ moeten om te worden ingehaald. Op onze vraag of er weleens een 1300 in Coevorden is geweest werd ontkennend geantwoord, dus we meenden dit maar eens te moeten doen.
Op woensdag 27 maart wordt de reis vervolgd. De 1315 wordt ’s ochtends opgehaald uit Coevorden en naar Bad Bentheim gebracht over de lijn van de Bentheimer Eisenbahn. Er is gevraagd deze trein heel ruim in te leggen met stops onderweg om auto-achtervolging zonder onverantwoorde capriolen mogelijk te maken. Eén en ander is echter afhankelijk van het overige verkeer op de spoorlijn. Dezelfde middag komt een West-V100 (in klassieke Bundesbahn-kleur) van Nesa naar Bad Bentheim die de 1315 meeneemt naar het depot van Eisenbahntradition in Lengerich, ten zuiden van Osnabrück aan de lijn naar Münster. Daar overnachten beide locomotieven.
De volgende morgen wordt de trein aangevuld met stoomlocomotief 78 468, een verblijfsrijtuig en een waterwagen. Aan het begin van de ochtend wordt vertrokken naar Tübingen. Dit transport heeft een maximumsnelheid van 80 km/h, dus zal veelvuldig aan de kant moeten. Ook zal de stoomlocomotief enkele keren water moeten nemen, dus achtervolgers hebben alle kans de trein een aantal keren op de foto te zetten. Waarschijnlijk zal alleen het laatste deel van de reis in het donker worden afgelegd, omdat we zo’n 600 kilometer moeten afleggen. De 1315 zal bij de Eisenbahnfreunde Zollernbahn (die in het Paasweekeinde hun veertigjarige jubileum vieren met een stoomspektakel rond Gammertingen) de nacht doorbrengen.
Het is de bedoeling de laatste etappe naar Horb op vrijdagmorgen te maken. Wat voor loc (stoom of diesel) daarvoor wordt ingezet is nog niet bekend. Vragen naar routes en dienstregelingen heeft nog geen zin. Als er iets bekend wordt, of als het programma moet worden aangepast, zal dat direct op deze pagina worden gemeld. Tijdens de reis zullen af en toe mededelingen worden gedaan over de exacte locatie van de trein om volgers op de hoogte te houden. Wij hopen dat volgers aan deze reis net zo veel plezier zullen beleven als wij aan de voorbereidingen. Uiteraard zullen wij later in Op de Rails uit de doeken doen hoe we aan de ideeën zijn gekomen en wat er allemaal bij komt kijken een dergelijke overbrenging te organiseren. En de mooiste foto’s zien we natuurlijk graag terug in onze mailbox: fotosopderails@nvbs.com.
Dan kan ik hier in Geldermalsen zo ongeveer beter via de brug over de Linge (tussen Tricht en Geldermalsen) gaan ipv met m'n fietsje door te jakkeren naar het station.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:45 schreef greavy het volgende:
[..]
De overstap is te doen, als er geen vertraging is bij Arriva. Is perron oversteken. Wel in de voorste bak proberen plaats te nemen van de trein
Is Utrecht Centraal al vernieuwd daarop naar de huidige situatie? De Maliebaan in ieder geval niet..quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:24 schreef V2 het volgende:
Op http://sporenplan.nl/ is dat wel te vinden als het goed is.
Ik loop gewoon naar de 2e ja!quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Voor figuren als jij mag dat ook wel ingevoerd worden op de HvA!
Luie ICT'ersquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:52 schreef James1988 het volgende:
Ik moet wel met de lift op m'n werk, want mijn toegangspasje geeft geen toegang tot het trappenhuis vanaf de begane grond.
Dit ja. Het materieeltype daargelaten, ik kan me werkelijk kapot irriteren aan volk wat recht tegenover je komt zitten terwijl er plek zat is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:19 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Als je tijd genoeg hebt
Ik begin langzamerhand een beetje een hekel te krijgen aan de SLT's.
Prima treinen verder, ze rijden altijd lekker door. Maar ik kan gewoon niet tegenover iemand zitten zonder mijn enkels in zijn nek te moeten leggen.
Het stuk Centraal-Lunetten/Bunnik staat er volgens mij goed opquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Is Utrecht Centraal al vernieuwd daarop naar de huidige situatie? De Maliebaan in ieder geval niet..
Ik ben 2 meter, echt drama om fatsoenlijk te zitten. Als ik de stoptrein van Den Haag Centraal naar Breda/Roosendaal pak van 07.36 elke ochtend is het maar een 6'je en al enorm druk. Vanaf Delft kan je pas zitten en is het knieën tegen elkaar aanquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dit ja. Het materieeltype daargelaten, ik kan me werkelijk kapot irriteren aan volk wat recht tegenover je komt zitten terwijl er plek zat is.
Met 2 meter zal het goed zuur zijn inderdaad. Ik zit met mijn minilengte van 1.76 vaak al hoog in de irritatiezone als ik weer eens een knieënkletser tegenover me heb. Ik zit dan in de VIRM voor zo'n 2 en half uur op schooldagen en dan wil je afentoe wel es anders kunnen zitten. Maar dat kan dan dus niet als de plek tegenover je bezet isquote:Op donderdag 14 maart 2013 23:01 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ben 2 meter, echt drama om fatsoenlijk te zitten. Als ik de stoptrein van Den Haag Centraal naar Breda/Roosendaal pak van 07.36 elke ochtend is het maar een 6'je en al enorm druk. Vanaf Delft kan je pas zitten en is het knieën tegen elkaar aan
Wel bijzonder dat je overal een pas voor moet hebben, ik heb alleen een pas voor de grote deur.quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor de lift heb ik grappig genoeg geen toegangspas nodig
Als ik mn pas niet meeneem op mn werk kan ik terug naar huis....quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat je overal een pas voor moet hebben, ik heb alleen een pas voor de grote deur.
Het is bij mij een soort sleutelhanger, hangt dus aan de sleutelbos die ik sowieso nodig heb..quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Als ik mn pas niet meeneem op mn werk kan ik terug naar huis....
Voorlopig hè, niet permanent.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:11 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik kreeg een e-post van de NS dat het papieren kortingstreinkaartje gehandhaafd blijft!![]()
![]()
Dus kan ik voorlopig gewoon nog met de trein reizen in zowel Nederland als Fryslan.
Misschien komt van uitstel wel afstel.quote:
Volgens mij is het alleen aan de conducteur of mensen in de eerste klas mogen zitten met een tweede-klaskaartje. Wat hij nu doet is leeftijdsdiscriminatie en kan hem best wel eens zuur komen te staan. Als hij nou zegt: Ik verzoek u vriendelijk om oudere mensen, of mensen met een beperking voorrang te geven.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:51 schreef Ireyon het volgende:
Ik hoorde zojuist van de HC van trein 3655 (IC Zwolle - Roosendaal, in de spits, met 1 ICMmetje) dat 50+'ers bij drukte in de 1ste klas mogen zitten en dat andere reizigers, studenten met name, er niet eens mogen staan. Staat dit ergens zwart op wit?
Ik sta regelmatig op voor iemand waarvan ik kan zien dat ze het mogelijk moeilijk hebben om te staan. Krijg soms wel eens een grote bek terug van iemand die ik verkeerd in heb geschat. Goede manier om dat ook uit me te slaanquote:Op donderdag 14 maart 2013 18:46 schreef greavy het volgende:
Ik vind dat de studenten moeten gaan opstaan voor de "oudjes". Ik doe het zelf ook als de trein vol is.
Edit: Met oudjes bedoel ik dan de ouderen die niet zo mobiel meer zijn (slecht ter been enz)
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:59 schreef Pino112 het volgende:
Het spoor in Frankrijk waardoor de Thalys niet reed:
[ afbeelding ]
uiteraardquote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Zit er onder de sneeuw dan een soort rail voor de retourstroom?
Wat is je probleem :quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
En als het kaartje verdwijnt, houd het reizen per trein voor mij op. Geen probleem, ik ga wel fietsen, is gratis en veel gezonder.
NS gaat veel klanten verliezen dan en binnen de directie zijn er mensen die dit beseffen.
Niet helemaal, je moet als het aan NS ligt straks verplicht 'op saldo' gaan reizen om korting te krijgen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:15 schreef _serial_ het volgende:
2) je laad straks een kortingsproduct op je kaart
Ik kan je aanraden de discussie niet aan te gaan. Teveel loze discussie in het verleden gehad hierover. Antwoord komt er waarschijnlijk op neer dat de overheid dan alles van hem weet. Zoiets.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat is je probleem :
1) je haalt nu een papieren kaartje
2) je laad straks een kortingsproduct op je kaart
- Inspanning is nagenoeg hetzelfde
De NS zal niet veel klanten verliezen, er moet alleen nog e.e.a. geschaafd worden aan het product, en dat is de reden dat het nu iets langer gehandhaafd blijft
Okequote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:51 schreef b2py het volgende:
Ik kan je aanraden de discussie niet aan te gaan. Teveel loze discussie in het verleden gehad hierover. Antwoord komt er waarschijnlijk op neer dat de overheid dan alles van hem weet. Zoiets.
Defecten aan RER materieel?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wtf , er rijd ook intercitie materieel in de RER hoe kunnen ze dat nou doen
Fransie Bauer in de house!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ok, nu mag er iemand gaan zeggen de verborgen camera hangt. Nu stopt er een tgv duplex op rosny perrier en er stappen mensen uit
goed stoptreinmaterieelquote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ok, nu mag er iemand gaan zeggen de verborgen camera hangt. Nu stopt er een tgv duplex op rosny perrier en er stappen mensen uit
Overal zat bloed aan??quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Oh, wacht er is gewoon een grote verstoring op de lijn. Paris-tournan en alle treinen zijn naar een station gereden voor evacuatie
RIB-RIO is materieel op de Transilien (Zeg ik dat goed?) wat net zo oud is als de Amsterdamse Koekblikken van de metro en er een beetje hetzelfde uit ziet. Zou volgens mij al uit dienst moeten zijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/Rame_inox_de_banlieuequote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:27 schreef Mirgeam het volgende:
Ik dacht dat jullie niet van de afkortingen waren, nu snap ik er niks meer van![]()
Nou dat was de vraag nietquote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
RIB-RIO is de franse afkorting voor schrale paupershit. Basiskennis
Rectificatie:quote:
TWeetraps geblunder dusquote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Rectificatie:
http://www.treinreiziger.(...)g_dan_gedacht-145104
Was dus NIET onder de veiligheidsnorm!
Geldt alleen voor de IC Zwolle - Roosendaal? Wel fancy overigens, ik ben meer voorstander van de lijntjes in de perrons maar goed.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:05 schreef greavy het volgende:
High tech snufje op Bosch' perron
DEN BOSCH - De NS heeft spoor 1 op het station in Den Bosch uitgekozen voor een technologisch snufje dat het instappen soepeler moet laten verlopen.
Over de volle lengte van het perron toont een bord sinds vrijdag in welke coupés van de volgende trein de meeste zitplaatsen zijn. Rood is vol, groen is rustig. Reizigers kunnen zo strategisch hun plek innemen op het perron.
Wie op zijn smartphone de app iNStapp heeft geïnstalleerd, kan sinds februari al van deze service gebruik maken.
==
Nu alleen de treinen nog op de goede plaats laten stoppen
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
nog een mooie dan: bij de bouw van een perronlift op Naarden-Bussum moet ProRail vanwege de hoge grondwaterstand duikers inzetten
http://www.dichtbij.nl//t(...)e-spuigaten-uit.aspx
ProRail Ongevallenbestrijding is de communicatie bij incidenten op het spoor tussen ProRail, de vervoerders en de hulpdiensten. Ook bij ontsporingen komt er een vrachtwagen bij die de trein kan hersporen enz.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:08 schreef JDude het volgende:
Zeg, vanochtend rond elven werd ik op de A2 ingehaald door drie wagentjes met blauwe zwaailichten en het opschrift "ProRail Ongevallenbestrijding". Ik zag nog net dat ze de A9 richting Schiphol namen.
Enig idee wat er loos was?
Én niet onbelangrijk, wat bestrijden ze precies?
Ze hebben 3 maagden in een machine die één keer per dag een houten bal met een wisselnummer uitspuugt, en die gaan ze dan repareren voordat er een trein ontspoort.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:08 schreef JDude het volgende:
Zeg, vanochtend rond elven werd ik op de A2 ingehaald door drie wagentjes met blauwe zwaailichten en het opschrift "ProRail Ongevallenbestrijding". Ik zag nog net dat ze de A9 richting Schiphol namen.
Enig idee wat er loos was?
Én niet onbelangrijk, wat bestrijden ze precies?
Het is meer de bestrijding van een al reeds plaatsgevonden ongeval zodat het niet verder uit de hand loopt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:14 schreef JDude het volgende:
Ah, zo. Beetje raar woord wel hoor, "ongevallenbestrijding". Alsof je het ongeval kunt blussen of vangen of wegjagen of zo.
Die iNStApp wordt wel steeds betrouwbaarder hoor!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:05 schreef greavy het volgende:
High tech snufje op Bosch' perron
DEN BOSCH - De NS heeft spoor 1 op het station in Den Bosch uitgekozen voor een technologisch snufje dat het instappen soepeler moet laten verlopen.
Over de volle lengte van het perron toont een bord sinds vrijdag in welke coupés van de volgende trein de meeste zitplaatsen zijn. Rood is vol, groen is rustig. Reizigers kunnen zo strategisch hun plek innemen op het perron.
Wie op zijn smartphone de app iNStapp heeft geïnstalleerd, kan sinds februari al van deze service gebruik maken.
==
Nu alleen de treinen nog op de goede plaats laten stoppen
Op de overweg tussen Nunspeet en 't-Harde op km 64.8 heeft een trein een aanrijding met een voertuig gehad.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:17 schreef Banzaiaap het volgende:
Heeft iemand enig idee wat er tussen Amersfoort en Zwolle aan de hand is? Machinist had het net over aanrijding met voertuig?
Van de website van ProRail geplukt:quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:18 schreef JDude het volgende:
Ja, drie van die VW Caddy's waren het.
Ze hadden de vaart er goed in. Beetje tactischer uitvoegen naar de A9 was ook niet verkeerd geweest, BAM, zo diagonaal van rijstrook 1 naar 5.
quote:Ongevallenbestrijding
• Redding & bestrijding
Ongevallenbestrijding assisteert de (overheids)hulpdiensten bij het redden van mensen en dieren en beschermen van het milieu. De medewerkers zijn gespecialiseerd in omgaan met gevaarlijke stoffen. Ongevallenbestrijding beschikt over speciaal uitgeruste voertuigen met blauw zwaailicht om snel ter plaatse te kunnen zijn.
• “Vrijbaan” maken
ProRail Incidentenregie is verantwoordelijk voor het vrijmaken van het spoor na een calamiteit. Bij bijvoorbeeld een aanrijding komt het regelmatig voor dat het materieel is ontspoord. Ongevallenbestrijding maakt zo snel mogelijk weer “vrijbaan” door het te hersporen en/of af te voeren. De medewerkers beschikken over zowel materieelkennis als speciale gereedschappen.
Ai. De machinist had het over +60.. Hoegrootheid is de kans dat het meer wordt?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Op de overweg tussen Nunspeet en 't-Harde op km 64.8 heeft een trein een aanrijding met een voertuig gehad.
Als jij in de trein zit die de aanrijding heeft gehad kan je (vermoed ik, dus geen garantie) zeker op +120 rekenen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:21 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
Ai. De machinist had het over +60.. Hoegrootheid is de kans dat het meer wordt?
Minority report?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:15 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ze hebben 3 maagden in een machine die één keer per dag een houten bal met een wisselnummer uitspuugt, en die gaan ze dan repareren voordat er een trein ontspoort.
120-150 is redelijk standaard ja. Nooit korter, en zelden langer.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Als jij in de trein zit die de aanrijding heeft gehad kan je (vermoed ik, dus geen garantie) zeker op +120 rekenen.
Ah feest. Daar zit ik in idd. Gezellige tokkies in de coupe, zal maar niet verder vertellen dat het langer gaat duren.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Als jij in de trein zit die de aanrijding heeft gehad kan je (vermoed ik, dus geen garantie) zeker op +120 rekenen.
Vandaar dat mijn trein amersfoort nog niet in kan dus.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Op de overweg tussen Nunspeet en 't-Harde op km 64.8 heeft een trein een aanrijding met een voertuig gehad.
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:84015-2013:TEXT:NL:HTMLquote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
Tenders issied for The Hague - Brussels service
A TENDER notice was published in the Official Journal of the European Union on March 13 for a contract to operate direct cross-border passenger services between The Hague and Brussels.
daarvoor kun je mooi een ander high tech snufje voor gebruiken: een lichtlijntje op het perron.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:05 schreef greavy het volgende:
Nu alleen de treinen nog op de goede plaats laten stoppen
bron?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:53 schreef greavy het volgende:
In Zwitserland zijn 4 spoorwegmaatschappijen samen tot een deal gekomen met Stadler om E-GTW's te bestellen. Hierdoor zijn ze uiteindelijk goedkoper uit.
Het gaat om:
* Compagnie du Chemin de fer Montreux Oberland Bernois, 4 GTW's om het huidige mat uit 1968 te vervangen
* Transports de la Région Morges-Bière-Cossonay, 4 GTW's om het huidige mat uit 1981 te vervangen
* Transports Vallée de Joux Yverdon-les-Bains Ste-Croix, 2 GTW's om het materieel wat helemaal ten einde is te vervangen. Er is een optie voor een derde GTW
* Transports Publics Fribourgeois, 6 GTW's om vier oudere treinstellen te vervangen en de frequentie te kunnen verhogen.
bron?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:05 schreef greavy het volgende:
High tech snufje op Bosch' perron
bron?
DEN BOSCH - De NS heeft spoor 1 op het station in Den Bosch uitgekozen voor een technologisch snufje dat het instappen soepeler moet laten verlopen.
Over de volle lengte van het perron toont een bord sinds vrijdag in welke coupés van de volgende trein de meeste zitplaatsen zijn. Rood is vol, groen is rustig. Reizigers kunnen zo strategisch hun plek innemen op het perron.
Wie op zijn smartphone de app iNStapp heeft geïnstalleerd, kan sinds februari al van deze service gebruik maken.
==
Nu alleen de treinen nog op de goede plaats laten stoppen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |