Is Zwolle - Raalte niet korter? Is in elk geval wel goedkoper, dus dan verwacht ik ook nog een stukje korterquote:Op woensdag 13 maart 2013 08:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Het traject Enschede - Wierden is momenteel het kortste traject in Nederland?
en je hebt Zwolle - Kampen nogquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Is Zwolle - Raalte niet korter? Is in elk geval wel goedkoper, dus dan verwacht ik ook nog een stukje korter
Crapquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en je hebt Zwolle - Kampen nog
zeker niet, want vanochtend doken er twee stellen op in de IC naar Maastrichtquote:Op woensdag 13 maart 2013 07:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
En aangezien NS dat niet kan regelen maar SLeT inzet op diensten van meer dan een uur en zo, is de inbouw geen slecht plan.
Dat valt nog te bezien, omdat het dan alleen maar om Zevenaar gaat. Arriva en Hermes stoppen tussen Arnhem en Zevenaar immers ook nog in Duiven en Westervoort.quote:Op woensdag 13 maart 2013 01:22 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat de opbrengsten die gemaakt worden tussen Arnhem en Zevenaar met deze trein ten goede komen aan de daar lopende concessies van Arriva en Hermes/Breng. Misschien hebben zij er zelfs baat bij, omdat ze dan de trein die ongeveer gelijktijdig met de RB vertrekt minder lang hoeven te maken.
Wacht ff een ic zonder toilet, vanaf waar?quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker niet, want vanochtend doken er twee stellen op in de IC naar Maastricht
Wel weer vervangen door een bootquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wacht ff een ic zonder toilet, vanaf waar?
mogelijk vanaf Amsterdam gestart, maar dat is nog niet helemaal duidelijkquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wacht ff een ic zonder toilet, vanaf waar?
Eindhoven ri Schiphol v06.18quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:33 schreef J.B. het volgende:
Waar kan ik eigenlijk zien welke IC's Schiphol-Heerlen met ICMm gereden gaan worden?
En per wanneer gaat dat in?quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Eindhoven ri Schiphol v06.18
Schiphol ri Heerlen v06.46
En verder volgens omloop, maar dat zijn vooral nummertjes :p
Heb ik me ook al eens afgevraagd, wilde dat toen ook weten toen er 2x per dag een dubbeldekker op dit traject reed die ik wilde vermijden omdat die om eoa reden nooit zitplaats heeft terwijl de koploper dat wel heeft. Anyway, NS kon me dat zelf niet vertellen, die stuurden me door naar 9292 :squote:Op woensdag 13 maart 2013 10:33 schreef J.B. het volgende:
Waar kan ik eigenlijk zien welke IC's Schiphol-Heerlen met ICMm gereden gaan worden?
Typisch gevalletje een + een = twee toch?quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:44 schreef KnightSolaire het volgende:
Dan zal onder meer één van de sporen (spoor 1) deels worden afgesloten: enkel het uiteinde blijft toegankelijk voor 'kerende stoptreinen'. Nu zijn er op Eindhoven volgens mij geen Sprinters die keren, in ieder geval niet doordeweeks, dit omdat de betreffende treinseries gekoppeld zijn. Weet iemand of die ontkoppeld gaan worden tijdens de verbouwing?
Dat kan ook prima, want de wachttijd van deze trein op Eindhoven is 7 minuten als er volgens planning wordt gereden. Bij loskoppeling van deze ritten is daarom niet eens een cross-platformoverstap noodzakelijk.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Typisch gevalletje een + een = twee toch?
Ga er maar van uit dat de sprinters Tilburg-Eindhoven en Eindhoven-Weert dan losgekoppeld worden. Die twee trajecten zijn niet voor niets in twee aparte treinseries genummerd.
Even een uitgebreid overzicht:quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:33 schreef J.B. het volgende:
Waar kan ik eigenlijk zien welke IC's Schiphol-Heerlen met ICMm gereden gaan worden?
Nee. Ik drink niet meer doordeweeksquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Met een lekker pilsje? want dat hoort er bij natuurlijk om dat feit te vieren
Bij mij is Haren Aansluiting - Waterhuizen Aansluiting ook een apart baanvak... van anderhalve kilometer. Maar da's dan weer zonder stations en doorgaans geen raampjestreinen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Is Zwolle - Raalte niet korter? Is in elk geval wel goedkoper, dus dan verwacht ik ook nog een stukje korter
En dan heb je ook Zwolle - Kampen nog als regulier kort stukje spoor
Tweede Kamer Tours. Voor al uw schoolreisjes.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
wil iemand nog mee op excursie?
Kamerleden inspecteren Fyra-treinstel
Niet helemaal, die dingen zijn namelijk in Frankrijk gebouwd.quote:Op woensdag 13 maart 2013 16:49 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Een S100 van RENFE/AVE tijdens een testrit in Dannemarie, Frankrijk. Binnenkort gaan deze treinen een deel van het internationale hogesnelheidsverkeer tussen Spanje en Frankrijk verzorgen. Het wordt de eerste keer dat deze treinen in Frankrijk komen (BRON).
er zou eigenlijk wel iemand van een reizigersvereniging, zoals die van Driek, bij moeten zijn. Weet je iig zeker dat er geen lulkoek verteld zal gaan worden.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Tweede Kamer Tours. Voor al uw schoolreisjes.
Dat hoorde ik eerst ook inderdaad. Misschien vanaf de zomer? Geloof dat de ICE naar Marseille ook dan gaat rijden.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:39 schreef James1988 het volgende:
Parijs - Madrid zou er ook nog komen, toch?
Vanaf 28 april rijden er 8 doorgaande treinen tussen Parijs en Barcalona, 4 per richting. Vanaf 7 juli worden dit meer. Ter zijner tijd gaat de dienst doorgetrokken worden naar Madrid.quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:09 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Dat hoorde ik eerst ook inderdaad. Misschien vanaf de zomer? Geloof dat de ICE naar Marseille ook dan gaat rijden.
Kijk, die Kamerleden hebben een leuk uitje, trekken een deskundig gezicht en laten zich van alle sop de mouw spelden. Ze doen maar. Daar hoef ik niet bij te zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zou eigenlijk wel iemand van een reizigersvereniging, zoals die van Driek, bij moeten zijn. Weet je iig zeker dat er geen lulkoek verteld zal gaan worden.
Bij ILenT? Het zou me raar lijken als daar niemand verstand heeft van treinmaterieel.quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Weet jij een paar goede onafhankelijke experts op korte termijn? Ik denk dat die lastig te vinden zijn.
Bestaan die überhaupt wel? Wat zijn ze dan nu aan het doen?quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Weet jij een paar goede onafhankelijke experts op korte termijn? Ik denk dat die lastig te vinden zijn.
Ik neem in mijn grenzeloze naïviteit aan dat de mensen die bijv. treinongelukken analyseren of de toelating van nieuw materieel regelen, dat die onafhankelijk zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bestaan die überhaupt wel? Wat zijn ze dan nu aan het doen?
Dat soort mensen hoeven we er in de AnsaldoBitterbal fabriek niet bij te hebben, dat lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik neem in mijn grenzeloze naïviteit aan dat de mensen die [..] de toelating van nieuw materieel regelen, dat die onafhankelijk zijn.
zoiets en ze krijgen te horen dat er door zowel NSH als de monteurs heel erg hard aan gewerkt wordtquote:Op woensdag 13 maart 2013 19:19 schreef WhiteJoker het volgende:
En wat willen de heren en dames kamerleden nou precies aan die trein zien?
"En hier hebben we het schroefje dat in de winter los liet waardoor die plaat eraf viel, en daar hebben wij nu een tweede schroefje naast geschroefd"
"Ja, dat was nogal een ingenieuze vinding, dus dat moest drie maanden duren"
Hmm dat is wel een punt ja. En met echte testresultaten weet je blijkbaar nog niks, want ze zijn echt in de klimaatkamer geweest. Stilstaand. En op Velim hebben ze geen 250 geredenquote:Op woensdag 13 maart 2013 19:24 schreef WhiteJoker het volgende:
Nou ja, mijn punt is: Wat willen ze zien? Die werknemers van AB zeggen natuurlijk dat alles prima en rooskleurig is, Bertje weet zelf niet wat er aan de hand is, en aan die trein kan je niks zien. Zonder echte testresultaten kun je volgens mij niks zien.
en ook niet onder de sneeuwcondities zoals die op de HSL golden ten tijde van de druppelquote:Op woensdag 13 maart 2013 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm dat is wel een punt ja. En met echte testresultaten weet je blijkbaar nog niks, want ze zijn echt in de klimaatkamer geweest. Stilstaand. En op Velim hebben ze geen 250 gereden
Dat was nog niet helemaal zinloos. Ze hadden echter meer moeten testen en ook beter richting de werkelijkheid moeten testen. Hebben ze geen rollerbank in die klimaatkamer? Maar je moet toch wel toegeven dat dit schoolreisje toch wel zielig en zinloos is?quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm dat is wel een punt ja. En met echte testresultaten weet je blijkbaar nog niks, want ze zijn echt in de klimaatkamer geweest. Stilstaand. En op Velim hebben ze geen 250 gereden
Behoorlijk jaquote:Op woensdag 13 maart 2013 19:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Maar je moet toch wel toegeven dat dit schoolreisje toch wel zielig en zinloos is?
Ja en dan na 2 weken ineens ziek zijn en ermee stoppen en lekker 2 jaar lang een ton wachtgeld per jaar uit de staatsruif slurpenquote:Op woensdag 13 maart 2013 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik wil ook wel kamerlid worden
neuh, wel een serieus kamerlid. Zal een van de buren eens vragen wat je ervoor moet doenquote:Op woensdag 13 maart 2013 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja en dan na 2 weken ineens ziek zijn en ermee stoppen en lekker 2 jaar lang een ton wachtgeld per jaar uit de staatsruif slurpen
Fartjeerd Bashiersma, dat wordt lachenquote:Op woensdag 13 maart 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, wel een serieus kamerlid. Zal een van de buren eens vragen wat je ervoor moet doen
Zij zit nu in de Tweede Kamer
Is er eigenlijk een pauselijke trein? Of moet de nieuwe paus toch echt zwichten voor de auto?quote:De Argentijn houdt er een sobere levensstijl op na. Hij heeft geen auto, verplaatst zich per openbaar vervoer en verkiest een eenvoudig appartement boven het aartsbisschoppelijk paleis.
quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Shitzelfs hier kun je die nieuwe paus niet meer ontwijken!
quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:42 schreef Duvel het volgende:
Het Vaticaan heeft zelfs een eigen station, gelegen achter twee enorme deuren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Vatican_City
300mquote:Rail transport in Vatican City consists of two 300-metre sets of rail tracks and two freight sidings within Vatican City (named Vatican Railway, Ferrovia Vaticana), the shortest national railway system in the world, with only one station.
Niets mis mee.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja en dan na 2 weken ineens ziek zijn en ermee stoppen en lekker 2 jaar lang een ton wachtgeld per jaar uit de staatsruif slurpen
Ik had gehoopt hier inderdaad Paus vrij te kunnen surfen..quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Shitzelfs hier kun je die nieuwe paus niet meer ontwijken!
Wat is er in Zaandam te doen?quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Niets mis mee.
Zaterdag pilsje doen in Zaandam ?Ik kom ook even buurten.
Ging net nog tussen Zaandam en Uitgeest naar het toilet, was weer een hele ervaring. Trein ging heen en weer als een boot zonder stabilisatie.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Zaandam? Daar is toch sowieso geen klap te doen?![]()
Een motorboot bedoel je?quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Ging net nog tussen Zaandam en Uitgeest naar het toilet, was weer een hele ervaring. Trein ging heen en weer als een boot zonder stabilisatie.
Bij NS wel ja. Verstopte toiletten, toiletten vol graffiti, of zelfs geheel afgesloten. Zelfde ervaringen bij DB en NMBS.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:22 schreef arkkey het volgende:
Treintoilet is sowieso alleen iets voor een uiterst, uitzonderlijk noodgeval. Is echt te ranzig voor woorden in het algemeen
het verbaasde de onderzoekers trouwens dat mannen in de trein staande plassen. Daarom krijgt die nieuwe toiletunit van de NS ook een urinoirquote:
laatste is niet helemaal waar. Heb bij Arriva ook vaak genoeg afgesloten toiletten gezien.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij NS wel ja. Verstopte toiletten, toiletten vol graffiti, of zelfs geheel afgesloten. Zelfde ervaringen bij DB en NMBS.
Bij de private vervoerders, zowel in Nederland als in Duitsland, heb ik alleen maar brandschone werkende toiletten meegemaakt.
Het werd tijdquote:Op woensdag 13 maart 2013 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het verbaasde de onderzoekers trouwens dat mannen in de trein staande plassen. Daarom krijgt die nieuwe toiletunit van de NS ook een urinoir
Sommige dingen hoef ik niet te weten eigenlijkquote:Op woensdag 13 maart 2013 22:31 schreef Monopoly het volgende:
Mijn ouders hebben thuis ook een urinoir aan laten leggen toen het huis werd gebouwd.
Echt de meest briljante uitvinding ooit.
Als ik dan uit de kroeg kwam voorheen, trok ik gelijk een biertje open en ging ik staand plassen met bier in mijn hand. En dan zonder handen daar beneden natuurlijk.vrijheid
Een mbo niveau 2 had dat beter kunnen begrijpen. Hebben die onderzoekers echt geen inlevingsvermogen??quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het verbaasde de onderzoekers trouwens dat mannen in de trein staande plassen. Daarom krijgt die nieuwe toiletunit van de NS ook een urinoir
quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het verbaasde de onderzoekers trouwens dat mannen in de trein staande plassen. Daarom krijgt die nieuwe toiletunit van de NS ook een urinoir
Jij sleept ook weleens een blik mee de douche in zeker?quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:31 schreef Monopoly het volgende:
Mijn ouders hebben thuis ook een urinoir aan laten leggen toen het huis werd gebouwd.
Echt de meest briljante uitvinding ooit.
Als ik dan uit de kroeg kwam voorheen, trok ik gelijk een biertje open en ging ik staand plassen met bier in mijn hand. En dan zonder handen daar beneden natuurlijk.vrijheid
In de vakantietijd, af en toequote:Op woensdag 13 maart 2013 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij sleept ook weleens een blik mee de douche in zeker?
Ik las laatst dat er in Shinkansen treinen (nozomi in ieder geval) een aparte rook coupe is in de trein. Kan men even fijn een sigaretje doen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:52 schreef Igen het volgende:
[..]
In Japan hebben treinen trouwens nog wel eens zo'n Frans hurktoilet. Da's ook niet echt handig.
Mis ik wel bij NS.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik las laatst dat er in Shinkansen treinen (nozomi in ieder geval) een aparte rook coupe is in de trein. Kan men even fijn een sigaretje doen.
Vroeger hadden treinen in Nederland ook aparte rookcoupé's, dat is enkele jaren terug afgeschaft toen roken in openbare ruimtes verboden werd.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik las laatst dat er in Shinkansen treinen (nozomi in ieder geval) een aparte rook coupe is in de trein. Kan men even fijn een sigaretje doen.
Behalve degene die na jou die loc moet overnemen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:28 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Mis ik wel bij NS.
Ik kan later gewoon in mijn cargo loc lekker sigaretje roken. Niemand die er last van heeft
Klopt, daarom altijd raampje open (tenzij in de haven of op emplacementen). Maar op lange stukken, is het prima te doen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vroeger hadden treinen in Nederland ook aparte rookcoupé's, dat is enkele jaren terug afgeschaft toen roken in openbare ruimtes verboden werd.
[..]
Behalve degene die na jou die loc moet overnemen.
Dat was erg gezellig ja, beter dan bij de niet-rokers, veel meer kletsen, sjekkie delen, socialer etc.quote:Vroeger hadden treinen in Nederland ook aparte rookcoupé's, dat is enkele jaren terug afgeschaft toen roken in openbare ruimtes verboden werd.
Filmpje over de Super Chiefquote:Op woensdag 13 maart 2013 20:02 schreef Hyperdude het volgende:
Filmpje van 45 min. over de Union Pacific turbine locs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |