abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:56:14 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121891971

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist met een spoorhobby.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar België. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag).
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
pi_121892000
Welkom terug, Benelux! *O*

For great justice!
pi_121892027
wat zo heerlijk is aan de Beneluxtrein, net als bij de overige duw/trek-stam treinen, lekker in de laatste coupe uit het achter raam kijken :) tenminste, als je er doorheen kunt kijken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_121892069


Helaas is die in een slechte staat beland :{
pi_121892090
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:59 schreef the-it het volgende:
[ afbeelding ]

Helaas is die in een slechte staat beland :{
Hij doet het vast nog een heel stuk beter dan die V250s. :')
For great justice!
pi_121892121
8 verbindingen per dag tussen A'dam en Brussel... 4 heen en 4 terug? ;( _O-
dag
pi_121892215
quote:
Storing
Amsterdam C-Breda
Dinsdag 22 Januari 15:35
Oorzaak
Tussen Amsterdam C en Breda rijden minder Fyra treinen door een wisselstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
klopt. er rijden minder Fyra.
namelijk: geen 1
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_121892222
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:59 schreef the-it het volgende:
[ afbeelding ]

Helaas is die in een slechte staat beland :{
roestbakje.

komt de BENELUX dan weer door Heide-Kalmthout?
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
  Redactie Sport dinsdag 22 januari 2013 @ 16:05:15 #9
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121892282
Ja, tenzij de NMBS nu wel de PRIO-rijtuigen op de HSL wil hebben (en de juiste softwareversie van de Traxx-locs (die nodig is voor de HSL) ook toelaat in België)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 januari 2013 @ 16:05:28 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121892287
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:55 schreef Q. het volgende:

[..]

Zijn positie lijkt inmiddels wel aardig onhoudbaar. Even naar buiten kijken... nope, HGB IV staat nog niet in de fik. :Y) Of zit NoSpeed ergens anders?
NSH zal waarschijnlijk nu wel vanuit HGB IV geleid worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121892309
Ik naar station huppelen, passeer ik zo'n hoerig poortje. Zoals vanochtend pak ik mijn chipper uit mijn portemonnee en legde hem op de lezer. 'Biedt 1 ov-chipkaart tegelijk aan.' Ik stond perplex, wat hebben ze in mijn hand geplaatst? Andere hand geprobeerd en zelfde probleem. Poortje doorgewandeld (stond nog open hoor :+ ) en maar boven naar een paaltje gewandeld waar het wel kon. Vervolgens komt de trein aan die te heet gewassen is en dus gekrompen is. Stoeltje bemachtigd, je denk even lekker uurtje reizen. Nee hoor, komt er zo'n roodjas de coupé ingestormd. Nog 53 minuten, hopen maar dat het goed komt.
pi_121892366
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

NSH zal waarschijnlijk nu wel vanuit HGB IV geleid worden.
Ziet er anders nog best druk uit hoor ;)
pi_121892461
quote:
Verder zoekt de NS samen met de Belgische vervoerder NMBS naar een snelle, tijdelijke oplossing voor reizigers tussen Amsterdam en Brussel. Mansveld verwacht dat er 8 keer per uur een intercity gaat rijden op het traject. Ze heeft de hoop dat dit binnen twee weken geregeld is. Daarnaast zullen de huidige treindiensten tussen Antwerpen en Roosendaal blijven bestaan.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)matje_om_Fyra__.html

:') Zou wel lekker druk worden op dat traject dan :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 januari 2013 @ 16:11:00 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121892501
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:10 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)matje_om_Fyra__.html

:') Zou wel lekker druk worden op dat traject dan :P
compensatie voor het leed dat de passagiers geleden hebben :Y)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:13:15 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121892575
Dan zullen ze die treinen wel een bak of 10 lang maken, toch? :s)
pi_121892613
8 intercity's per uur tussen Amsterdam en Brussel ? Dat is aardig wat.
pi_121892630
Als ze dan ook nog eens op tijd rijden kan het nog wel eens een druk traject gaan worden :)
pi_121892638
Heeft die beperkte dienstregeling (8 i.p.v. 16x per dag) te maken hebben met de beschikbaarheid van treinpaden?
pi_121892704
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:10 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)matje_om_Fyra__.html

:') Zou wel lekker druk worden op dat traject dan :P
Anders heb je niks meer om op te heffen he, lol d'r af :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121892714
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Heeft die beperkte dienstregeling (8 i.p.v. 16x per dag) te maken hebben met de beschikbaarheid van treinpaden?
ongetwijfeld, en beschikbaar materieel.
pi_121892763
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:10 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)matje_om_Fyra__.html

:') Zou wel lekker druk worden op dat traject dan :P
Acht keer per uur :'). Oh, Telegraaf...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 januari 2013 @ 16:17:18 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121892764
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:13 schreef James1988 het volgende:
Dan zullen ze die treinen wel een bak of 10 lang maken, toch? :s)
welnee. Gewoon een loc en dan 3 rijtuigen. Kun je flink doorscheuren :P

Niet voor niets stond de 7300-serie (DD-AR met in totaal drie rijtuigen) met loc voorop bekend als het snelst optrekkende materieel in Nederland

[ Bericht 4% gewijzigd door Peterselieman op 22-01-2013 16:27:16 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 januari 2013 @ 16:18:09 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121892796
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Ziet er anders nog best druk uit hoor ;)
vind je het gek als er een grondige schoonmaakoperatie gaande is :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:20:30 #24
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_121892912
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Heeft die beperkte dienstregeling (8 i.p.v. 16x per dag) te maken hebben met de beschikbaarheid van treinpaden?
Als er een geschikt pad gevonden wordt zou dat elk uur beschikbaar moeten zijn.
pi_121892944
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:20 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als er een geschikt pad gevonden wordt zou dat elk uur beschikbaar moeten zijn.
Niet helemaal waar ;)
pi_121892978
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Niet helemaal waar ;)


Nu nog de bijhorende uitleg, b2py.
pi_121893091
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:22 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Nu nog de bijhorende uitleg, b2py.
Op de verschillende deeltrajecten hoeft niet ieder uur een goederenpad (vaak de beperkende factor) ingelegd te zijn. Die kunnen bijvoorbeeld ook iedere twee uur beschikbaar zijn voor goederen. Hiermee zou je dus een 1x2uur dienstregeling kunnen uitvoeren.
pi_121893211
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Niet helemaal waar ;)
Wel waar. Anders voldoet het simpelweg niet aan de criteria voor "geschikt" :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121893237
snelst optrekkende was toch die turbo-plan V?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 januari 2013 @ 16:40:44 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121893784
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
snelst optrekkende was toch die turbo-plan V?
in de verste verte niet. 1700-loc met drie rijtuigen is echt een raket, namelijk in 28 seconden. Een E-GTW 2/6 doet het in 31 seconden en is hiermee goede tweede

Een SLeT-IV doet er tussen de 45 en 50 seconden om de 100 te bereiken, maar dat komt vooral omdat de vermogensafname beperkt is. Plan V zonder Turbo is 52 seconden

bron: http://somda.nl/forum/8277
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121893877
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in de verste verte niet. 1700-loc met drie rijtuigen is echt een raket, namelijk in 28 seconden. Een E-GTW 2/6 doet het in 31 seconden en is hiermee goede tweede

Een SLeT-IV doet er tussen de 45 en 50 seconden om de 100 te bereiken, maar dat komt vooral omdat de vermogensafname beperkt is. Plan V zonder Turbo is 52 seconden

bron: http://somda.nl/forum/8277
Dat is een 1700 loc met vier rijtuigen, niet drie ;)
pi_121893893
Het hoge woord is er weer uit zie ik. Morgen ook aangepaste dienstregeling.
pi_121893939
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:43 schreef zoem het volgende:
Het hoge woord is er weer uit zie ik. Morgen ook aangepaste dienstregeling.
Vergeet het nou maar gewoon dat er deze maand nog normaal gereden gaat worden :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121893991
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vergeet het nou maar gewoon dat er deze maand nog normaal gereden gaat worden :')
Och, vanaf zondag/maandag ofzo vast wel weer. :Y
pi_121893996
Maar een keertje zo'n loc met drie DDAR-rijtuigen gezien, en wel in Amersfoort al weer 4,5 jaar geleden, toen ik op een 1600+Wadlopers stond te wachten.:


Rijden die combinaties nog rond eigenlijk?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:45:17 #36
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_121894017
Een hele grote what if, maar als AB de problemen niet opgelost krijgt binnen de 3 maanden die de Belgen hebben gegeven, dan klapt in principe de hele consessie toch?

Dus dan toch DB of Virgin oid op de HSL?

En de V250 postzegel erop en terug naar Italië, of de binnenlandse dienst in als IC..
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_121894025
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vergeet het nou maar gewoon dat er deze maand nog normaal gereden gaat worden :')
Mja, ik moet daardoor een half uur eerder opstaan. Trein van half 7 ;(
pi_121894071
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:45 schreef Bitlord het volgende:
Maar een keertje zo'n loc met drie DDAR-rijtuigen gezien, en wel in Amersfoort al weer 4,5 jaar geleden, toen ik op een 1600+Wadlopers stond te wachten.:


Rijden die combinaties nog rond eigenlijk?
Nee rijden niet meer rond ;)
pi_121894114
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:45 schreef zoem het volgende:

[..]

Mja, ik moet daardoor een half uur eerder opstaan. Trein van half 7 ;(
And not a single fuck was given.. ach gossie
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 januari 2013 @ 16:47:57 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121894155
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is een 1700 loc met vier rijtuigen, niet drie ;)
Als je ff doorleest dan zie je dat een 1700 met drie rijtuigen 3 seconden sneller is van eentje met vier :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121894159
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:47 schreef b2py het volgende:

[..]

And not a single fuck was given.. ach gossie
:6
pi_121894290
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als je ff doorleest dan zie je dat een 1700 met drie rijtuigen 3 seconden sneller is van eentje met vier :P
Ja wacht ff, die dingen rijden toch niet meer rond. Waarom is het dan interessant? Een 1700 zonder rijtuig op vol vermogen ipv 50% gaat nog veel en veel sneller.. :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 januari 2013 @ 16:52:20 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121894392
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja wacht ff, die dingen rijden toch niet meer rond. Waarom is het dan interessant? Een 1700 zonder rijtuig op vol vermogen ipv 50% gaat nog veel en veel sneller.. :P
die 50% geldt alleen als de stellen gekoppeld zijn ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:53:13 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121894442
Wat doe je als machinist en rangeerder als je tijd over hebt? Juist, je parkeert je loc+ketelwagen naast een woonboulevard en gaat even een bakkie koffie drinken op je gemak bij een broodjeszaak. 40 minuten later zet je de reis weer voort. _O-
En ik maar wachten }:|
pi_121894505
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:53 schreef greavy het volgende:
Wat doe je als machinist en rangeerder als je tijd over hebt? Juist, je parkeert je loc+ketelwagen naast een woonboulevard en gaat even een bakkie koffie drinken op je gemak bij een broodjeszaak. 40 minuten later zet je de reis weer voort. _O-
En ik maar wachten }:|
Hahaha, lijkt beetje op dat Breda verhaal wat ooit in de OP stond van jou ;)
pi_121894509
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:53 schreef greavy het volgende:
Wat doe je als machinist en rangeerder als je tijd over hebt? Juist, je parkeert je loc+ketelwagen naast een woonboulevard en gaat even een bakkie koffie drinken op je gemak bij een broodjeszaak. 40 minuten later zet je de reis weer voort. _O-
En ik maar wachten }:|
Spoorbomen dicht? :P
pi_121894636
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:45 schreef Maxbet het volgende:
Een hele grote what if, maar als AB de problemen niet opgelost krijgt binnen de 3 maanden die de Belgen hebben gegeven, dan klapt in principe de hele consessie toch?

Dus dan toch DB of Virgin oid op de HSL?

En de V250 postzegel erop en terug naar Italië, of de binnenlandse dienst in als IC..
Eerlijk gezegd verwacht ik dat alles op alles wordt gezet om de V250 te repareren. Terugsturen heb je het probleem van A) je geld terugkrijgen en B) hoe lang duurt het wel niet voordat je ergens anders HST's vandaan haalt?
pi_121894672
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:33 schreef Litpho het volgende:

[..]

Hebben ze Van Gent weer opgegraven? Met haar "reiskostenvergoeding voor het OV is voor de elite" terwijl ze met auto rondgechauffeurd werd tussen Den Haag en Friesland?
Nee, die andere. Net slapstick, dat GroenLinks. De dikke en de dunne...
pi_121894685
Meerstadt in zijn persbericht over het gesprek met Mansveld: “Het was een goed en indringend gesprek met de staatssecretaris. Wij beiden onderschrijven de noodzaak om te komen tot een oplossing’’

Mansveld in het vragenuurtje in de Kamer: “Ik ben het eens met de woede van de reizigers. Ik heb vanmorgen NS-directeur Meerstadt gesproken. Daarbij het ik termen gebruikt die ik in Uw Kamer niet mag gebruiken.”

Tsja...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 januari 2013 @ 17:00:39 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121894777
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:53 schreef greavy het volgende:
Wat doe je als machinist en rangeerder als je tijd over hebt? Juist, je parkeert je loc+ketelwagen naast een woonboulevard en gaat even een bakkie koffie drinken op je gemak bij een broodjeszaak. 40 minuten later zet je de reis weer voort. _O-
En ik maar wachten }:|
volgens mij doen ze het wel op meer plaatsen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 januari 2013 @ 17:01:47 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121894820
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:58 schreef DriekOplopers het volgende:
Meerstadt in zijn persbericht over het gesprek met Mansveld: “Het was een goed en indringend gesprek met de staatssecretaris. Wij beiden onderschrijven de noodzaak om te komen tot een oplossing’’

Mansveld in het vragenuurtje in de Kamer: “Ik ben het eens met de woede van de reizigers. Ik heb vanmorgen NS-directeur Meerstadt gesproken. Daarbij het ik termen gebruikt die ik in Uw Kamer niet mag gebruiken.”

Tsja...
logisch. Mansveld wil haar gezag tonen, terwijl Meerstadt de schade wil beperken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121894924
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:58 schreef DriekOplopers het volgende:
Mansveld in het vragenuurtje in de Kamer: “Ik ben het eens met de woede van de reizigers. Ik heb vanmorgen NS-directeur Meerstadt gesproken. Daarbij heb ik termen gebruikt die ik in Uw Kamer niet mag gebruiken.”
"Doofpot" is inderdaad geen term die handig is bij open sessies van de Tweede Kamer.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:07:10 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121895025
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:54 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Spoorbomen dicht? :P
Nee, was op een stamlijntje. Geen spoorbomen, stond niet op de weg oid. Maar ik stond anderhalve kilometer dus 40-45 minuten te wachten op dat treintje :( In de kou.
pi_121895043
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

logisch. Mansveld wil haar gezag tonen, terwijl Meerstadt de schade wil beperken
Maar ja, wie moet je geloven? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 januari 2013 @ 17:11:18 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121895160
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar ja, wie moet je geloven? :?
zoals zo vaak ligt de waarheid in het midden. tussen het koffieleuten door zal af en toe wel een hard woord gevallen zijn ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121895186
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

logisch. Mansveld wil haar gezag tonen, terwijl Meerstadt de schade wil beperken
Ze willen beide de illusie dat Mansveld de baas is. Voor Meerstadt is dat een bliksemafleider en Mansveld weet dat ze geen werkelijke macht uit kan oefenen, maar komt wel sterk over.

Win-win.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:15:47 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121895326
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:57 schreef Q. het volgende:
Welkom terug, Benelux! *O*

[ afbeelding ]
In de Railmagazine van deze maand een mooie reportage over de Benelux!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121895490
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zoals zo vaak ligt de waarheid in het midden. tussen het koffieleuten door zal af en toe wel een hard woord gevallen zijn ;)
"Geef me de suiker en de melk nog even door als je wilt? klerelijer zeg met die treintjes van je gaat het ook niet erg lekker hoor ik he? Ah joh kan de beste overkomen :* "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 22 januari 2013 @ 17:20:41 #59
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_121895510
Geen treinverkeer Zwolle -> Meppel:

quote:
17:15:05 22-01-13 GROUP-2 PRIO 1 Ongeval Wegvervoer Letsel : : Gemeenteweg : Staphorst 1890 1930 (personenauto) (THV Beknelling licht)
0611023 BRW Staphorst (Bevelvoerders)
0611025 BRW Staphorst (Kazernecode)
0611032 BRW Staphorst (Alle Blusploegen)
0611050 BRW Staphorst (Lichtkrant)
0611051 BRW Staphorst (Infocode klein Incident)
0611740 BRW Veiligheidsregio IJsselland (OvD Dalfsen - Staphorst - Zwartewaterland piket)
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:21:11 #60
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_121895528
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:45 schreef Bitlord het volgende:
Maar een keertje zo'n loc met drie DDAR-rijtuigen gezien, en wel in Amersfoort al weer 4,5 jaar geleden, toen ik op een 1600+Wadlopers stond te wachten.:


Rijden die combinaties nog rond eigenlijk?
Eigenlijk rijden die sinds het einde van de jaren '90 al niet meer (toen werd bij alle driedelige stammen de loc vervangen door een motorwagen), alleen een paar jaar terug reed er een tijdje één afwijkende stam rond met een rijtuig te weinig.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:22:22 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121895562
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is een 1700 loc met vier rijtuigen, niet drie ;)
Hallo, er reden ook al treinen voor jij uit je ei kroop. Dat slaat ook nog op:

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik kan daar niks over vinden. Zowel treinenweb als wikipedia meldt dat de BDs'en pas gebouwd zijn bij de revisie. Waarbij de BKD rijtuigen zijn omgebouwd tot BDs'en. http://nl.wikipedia.org/wiki/Intercityrijtuig#ICR-buurland
Een ICR-Benelux is namelijk geen ICR-buurland, maar een ICR-Benelux. En een Benelux-stuurstand is geen BDs maar een Bs. Als je nou eens ff verder had gekeken dan je neus lang is, had je het volgende kopje gevonden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Intercityrijtuig#ICR-Benelux.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121895585
Volgens een betrouwbare tweet moet je voor de tijdelijke intercity die tussen Roosendaal en Antwerpen gaat rijden, vantevoren plaatsen reserveren zodat voorkomen wordt dat er teveel mensen in een trein komen. De boekingsmodule verschijnt binnenkort op B-europe en NS Hispeed en reserveren is mogelijk tot een dag voor vertrek.
pi_121895639
Ik ga me echt niet meer mengen in vragen over rollend materieel :')
pi_121895661
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:22 schreef Bitlord het volgende:
Volgens een betrouwbare tweet moet je voor de tijdelijke intercity die tussen Roosendaal en Antwerpen gaat rijden, vantevoren plaatsen reserveren zodat voorkomen wordt dat er teveel mensen in een trein komen. De boekingsmodule verschijnt binnenkort op B-europe en NS Hispeed en reserveren is mogelijk tot een dag voor vertrek.
Het pareltje wordt steeds glimmender! :D
pi_121895736
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Het pareltje wordt steeds glimmender! :D
Als dat waar is, zal het aantal reizigers door die reserveringsplicht waarschijnlijk een stuk minder zijn _0-. En waarom is het bij de stoppers geen probleem?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 januari 2013 @ 17:28:15 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121895774
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Geef me de suiker en de melk nog even door als je wilt? klerelijer zeg met die treintjes van je gaat het ook niet erg lekker hoor ik he? Ah joh kan de beste overkomen :* "
het blijft giswerk _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 januari 2013 @ 17:28:36 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121895787
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:22 schreef Bitlord het volgende:
Volgens een betrouwbare tweet moet je voor de tijdelijke intercity die tussen Roosendaal en Antwerpen gaat rijden, vantevoren plaatsen reserveren zodat voorkomen wordt dat er teveel mensen in een trein komen. De boekingsmodule verschijnt binnenkort op B-europe en NS Hispeed en reserveren is mogelijk tot een dag voor vertrek.
klinkt niet echt als een aantrekkelijk alternatief -O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121895850
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:22 schreef Bitlord het volgende:
Volgens een betrouwbare tweet moet je voor de tijdelijke intercity die tussen Roosendaal en Antwerpen gaat rijden, vantevoren plaatsen reserveren zodat voorkomen wordt dat er teveel mensen in een trein komen. De boekingsmodule verschijnt binnenkort op B-europe en NS Hispeed en reserveren is mogelijk tot een dag voor vertrek.
Ja want waarom zou je van je fouten leren, heh ^O^
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:30:10 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121895851

DBS 189 047 + 189 037 met ertstrein naar Dillingen (48715)
De circa 40-45 minuten vertraagde ertstrein naar Dillingen kwam in een koud maar wit landschap ook nog even kijken. De vertraging was te wijten aan de SPENO-trein(waar onze Monopoly dienst had moeten doen, op de voorspanloc) die even aan het slijpen was, en hierdoor kort het treinverkeer hinderde.


HTRS 189 114 + beladen Ford-trein 50150
Na een kort bezoek aan de havens van Rotterdam heb ik toch maar voor de Ford-trein van HTRS en Peukentrein van TXL gekozen, dus werd er snel naar Breda koersgezet.
Netjes volgens dienstregeling komt een mooie sleep Cobelfret wagens beladen met Ford auto's door Prinsenbeek naar de Sloehaven.

Groet terug aan de machinist!


NSR 4096+4205
Ook kwam in dit besneeuwde landschap de NSR 4096 en 4205 langsgetuft naar Roosendaal als IC uit Zwolle


TXL 189 280+Peukentrein 46700
De 1x/week rijdende Peukentrein naar Bergen op Zoom kwam vandaag ook weer het land in. Dit kon mooi gecombineerd worden met de Ford-trein van HTRS.
Hier passeert de fraaie trein een wit landschap bij Prinsenbeek.


DBS 6424 + afvoer Standic (62029)
Vanuit Breda nog even naar Dordrecht Zeehaven gereden. Aldaar stond de 6426 bij Standic gereed om te vertrekken met één ketelwagen naar Kijfhoek Zuid. Het was echter nog lang wachten hier: de trein heeft een pauze gehouden bij het Woonboulevard, en na bijna 40 minuten stilstand werd er toch weer vertrokken.
pi_121895854
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:22 schreef Bitlord een hoop gelul


[ Bericht 49% gewijzigd door Dr_Flash op 22-01-2013 17:58:48 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:34:18 #71
141482 Q.
JurassiQ
pi_121896029
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:22 schreef Bitlord het volgende:
Volgens een betrouwbare tweet moet je voor de tijdelijke intercity die tussen Roosendaal en Antwerpen gaat rijden, vantevoren plaatsen reserveren zodat voorkomen wordt dat er teveel mensen in een trein komen. De boekingsmodule verschijnt binnenkort op B-europe en NS Hispeed en reserveren is mogelijk tot een dag voor vertrek.
En tegen Fyra-tarief? :') Wat een faal, niet te geloven. Hier heeft de reiziger toch geen fuck aan? Sowieso dat 1x per 2 uur. Wat een achterlijkheid.
For great justice!
pi_121896065
Dat hele reserveren was toch ook alleen maar om het kulargument dat die Fyra te gevaarlijk was om in te staan (mits die over de grens gaat)?

Sinds wanneer is een normale intercity die niet over de grens gaat ook te gevaarlijk om in te staan?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:36:59 #73
141482 Q.
JurassiQ
pi_121896126
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:35 schreef KomtTijd... het volgende:
Dat hele reserveren was toch ook alleen maar om het kulargument dat die Fyra te gevaarlijk was om in te staan (mits die over de grens gaat)?

Sinds wanneer is een normale intercity die niet over de grens gaat ook te gevaarlijk om in te staan?
Hij gaat wel 8 km de grens over hoor!
For great justice!
pi_121896127
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:35 schreef KomtTijd... het volgende:
Sinds wanneer is een normale intercity die niet over de grens gaat ook te gevaarlijk om in te staan?
Kijk je uit dat je NSR niet op ideeën brengt? :P.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121896265
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:22 schreef Bitlord het volgende:
Volgens een betrouwbare tweet moet je voor de tijdelijke intercity die tussen Roosendaal en Antwerpen gaat rijden, vantevoren plaatsen reserveren zodat voorkomen wordt dat er teveel mensen in een trein komen. De boekingsmodule verschijnt binnenkort op B-europe en NS Hispeed en reserveren is mogelijk tot een dag voor vertrek.
Hoe geschift moet je zijn???
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:41:08 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121896292
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:40 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Hoe geschift moet je zijn???
"From the loonies who brought you Fyra, the all new IC Brussels!"
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121896349
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:40 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Hoe geschift moet je zijn???
Reserveren voor een internationale trein was een eis van de overheid. Deze eis is niet officieel ingetrokken. Regels zijn regels.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:43:11 #78
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121896371
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:06 schreef b2py het volgende:
Ik naar station huppelen, passeer ik zo'n hoerig poortje. Zoals vanochtend pak ik mijn chipper uit mijn portemonnee en legde hem op de lezer. 'Biedt 1 ov-chipkaart tegelijk aan.' Ik stond perplex, wat hebben ze in mijn hand geplaatst? Andere hand geprobeerd en zelfde probleem. Poortje doorgewandeld (stond nog open hoor :+ ) en maar boven naar een paaltje gewandeld waar het wel kon. Vervolgens komt de trein aan die te heet gewassen is en dus gekrompen is. Stoeltje bemachtigd, je denk even lekker uurtje reizen. Nee hoor, komt er zo'n roodjas de coupé ingestormd. Nog 53 minuten, hopen maar dat het goed komt.
Dat heb ik ook al de hele tijd, is weer nieuw ofzo. Zal wel 1 of ander pasje storen die ook een chip heeft...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_121896451
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:43 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Dat heb ik ook al de hele tijd, is weer nieuw ofzo. Zal wel 1 of ander pasje storen die ook een chip heeft...
Ik heb dat ding al als enige in mijn hand. Haal hem standaard uit mijn portemonnee.. :')
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:45:39 #80
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121896469
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik heb dat ding al als enige in mijn hand. Haal hem standaard uit mijn portemonnee.. :')
Haha daar ben ik te lui voor, belachelijk irritant is het wel.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_121896482
Mijn vorige post sloeg uiteraard nergens op. Ik heb geen idee hoe ze het willen invullen met de Intercity Roosendaal-Antwerpen. Twee maanden geleden slikten de meesten in ons land een reserveringsplicht en uiterlijke een dag vantevoren reserveren voor een paupertrein als de Fyra echter nog voor zoete koek.
pi_121896533
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:45 schreef Bitlord het volgende:
Mijn vorige post sloeg uiteraard nergens op. Ik heb geen idee hoe ze het willen invullen met de Intercity Roosendaal-Antwerpen. Twee maanden geleden slikten de meesten in ons land een reserveringsplicht en uiterlijke een dag vantevoren reserveren voor een paupertrein als de Fyra echter nog voor zoete koek.
o|O }:| :|W :{w
1 april duurt nog ff vriend ;)
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:47:34 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121896552
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:22 schreef Bitlord het volgende:
Volgens een betrouwbare tweet moet je voor de tijdelijke intercity die tussen Roosendaal en Antwerpen gaat rijden, vantevoren plaatsen reserveren zodat voorkomen wordt dat er teveel mensen in een trein komen. De boekingsmodule verschijnt binnenkort op B-europe en NS Hispeed en reserveren is mogelijk tot een dag voor vertrek.
Jaja, dikke middelvinger voor de hondenlul die een reservering vereist.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:45 schreef Bitlord het volgende:
Mijn vorige post sloeg uiteraard nergens op. Ik heb geen idee hoe ze het willen invullen met de Intercity Roosendaal-Antwerpen. Twee maanden geleden slikten de meesten in ons land een reserveringsplicht en uiterlijke een dag vantevoren reserveren voor een paupertrein als de Fyra echter nog voor zoete koek.
Never mind.


Ohja, en NS flikte het om 10-12 bakken VIRM te vervangen voor maarliefst 6 bakken ICMm. Vol in de avondspits, van Rotterdam naar Amsterdam. Bij Delft lagen de reizigers al bijna gestapeld in de bagagerekken, en dat moet nog door naar Amsterdam en Lelystad.

:r

De andere kant op, van Delft naar Roosendaal/Vlissingen, was 10 bakken VIRM vervangen door een VIRM-viertje.

:r :r
pi_121896554
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:45 schreef Bitlord het volgende:
Mijn vorige post sloeg uiteraard nergens op.
Doe je lekker vriend -O-

Net van iemand die je genoeg zou vertrouwen om niet meteen "bron link url" te gaan schreeuwen. Ook weer affeloopt dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121896587
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doe je lekker vriend -O-

Net van iemand die je genoeg zou vertrouwen om niet meteen "bron link url" te gaan schreeuwen. Ook weer affeloopt dus.
:D Meestal post ik geen onzin, had er gewoon eens zin in.
pi_121896650
ProRail heeft ook weer geblogd vandaag, de hoogtepunten (Of dieptepunten, net hoe je het bekijkt)
79,3% van de treinen op tijd ondanks aanhoudende vrieskou :')
Lachen doen ze vooral bij ProRail, om jammerende reizigers
pi_121896689
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:45 schreef Bitlord het volgende:
Mijn vorige post sloeg uiteraard nergens op. Ik heb geen idee hoe ze het willen invullen met de Intercity Roosendaal-Antwerpen. Twee maanden geleden slikten de meesten in ons land een reserveringsplicht en uiterlijke een dag vantevoren reserveren voor een paupertrein als de Fyra echter nog voor zoete koek.
Heel erg vervelend. Nav jouw bericht heb ik in een mail op poten opheldering gevraagd bij de Commercieel Directeur van NS HiSpeed.

Nee. Ik ben niet blij.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:52:12 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121896723
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:45 schreef Bitlord het volgende:
Mijn vorige post sloeg uiteraard nergens op. Ik heb geen idee hoe ze het willen invullen met de Intercity Roosendaal-Antwerpen. Twee maanden geleden slikten de meesten in ons land een reserveringsplicht en uiterlijke een dag vantevoren reserveren voor een paupertrein als de Fyra echter nog voor zoete koek.
Scherp!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:53:41 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121896783
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:51 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Heel erg vervelend. Nav jouw bericht heb ik in een mail op poten opheldering gevraagd bij de Commercieel Directeur van NS HiSpeed.

Nee. Ik ben niet blij.
Ff wat minder hijgerig Driek, ik denk dat een pas op de plaats voor iedereen in dit dossier een aardig idee is... Met die mail kom je ook wel weg. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121896813
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:50 schreef b2py het volgende:
ProRail heeft ook weer geblogd vandaag, de hoogtepunten (Of dieptepunten, net hoe je het bekijkt)
79,3% van de treinen op tijd ondanks aanhoudende vrieskou :')
Ja, en nog geen centimeter ernaast: Punctualiteit 63,4 % :')

trouwens, 79,3 % van een kreupele dienstregeling is natuurlijk helemaal geen "prestatie", maar een "schande".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121896878
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:53 schreef Duvel het volgende:
ik denk dat een pas op de plaats voor iedereen in dit dossier een aardig idee is...
Nja, dat is idd wel een goed idee ook :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121896881
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:51 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Heel erg vervelend. Nav jouw bericht heb ik in een mail op poten opheldering gevraagd bij de Commercieel Directeur van NS HiSpeed.

Nee. Ik ben niet blij.
En, wat heeft u hiervan geleerd?
Juist, altijd uw bronnen checken.
pi_121897314
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:56 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

En, wat heeft u hiervan geleerd?
Juist, altijd uw bronnen checken.
Ik dacht dat ik hier op de berichten kon vertrouwen. Fout gedacht inderdaad.
pi_121897345
Het blijft FOK! hoor, Driek!
pi_121897350
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:09 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik hier op de berichten kon vertrouwen. Fout gedacht inderdaad.
Je was wel snel met typen man! :D
  dinsdag 22 januari 2013 @ 18:13:11 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121897424
En in Kopenhagen rijden metro's van Ansaldo zonder bestuurder tamelijk probleemloos rond.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121897436
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Je was wel snel met typen man! :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Je was wel snel met typen man! :D
In tegenstelling tot die dingen van AnsaldoBlabla, haal ik wel 250 km/h...
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 22 januari 2013 @ 18:17:39 #99
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_121897578
Over ongeluk tussen Zwolle en Meppel;
bertjan31 twitterde op dinsdag 22-01-2013 om 17:56:43 Auto is uit de rij gereden. En de brandweer had brieven gevonden in de auto dus spreekt wel voor zich! reageer retweet
Waarom moet dat nou weer voor de trein :{ Rijd jezelf in een kanaal oid, die zijn er in de omgeving ook genoeg.
pi_121897615
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:17 schreef Pino112 het volgende:

Waarom moet dat nou weer voor de trein :{ Rijd jezelf in een kanaal oid, die zijn er in de omgeving ook genoeg.
Dan ben je niet op slag dood en is de kans stuk groter dat je gered wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')