ProRail is niet echt een voorstander van VIRM over die lijn vanwege het hoge gewicht die de stellen hebben. De aslast blijft echter onder de max, waardoor het gewoon toegestaan is.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:30 schreef Viezze het volgende:
Het is dus een bekend probleem. Het feit dat je er met een VIRM overheen knalt zal het geheel niet beter maken
Er rijdt toch juist veel VIRM over die lijn heen?quote:Op maandag 14 januari 2013 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ProRail is niet echt een voorstander van VIRM over die lijn vanwege het hoge gewicht die de stellen hebben. De aslast blijft echter onder de max, waardoor het gewoon toegestaan is.
Ik meen gelezen te hebben dat het uiteindelijk de bedoeling is om DDZ op die lijn in te gaan zetten. Voordeeltje van deze stellen is het iets lagere gewicht
Best wel en dat is niet zo handig, met die slappe veentroep die er onder ligt. Verzakt het spoor nog meer.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:36 schreef Viezze het volgende:
[..]
Er rijdt toch juist veel VIRM over die lijn heen?
Maar wel 2! hele! minuten! reistijdwinst voor de intercity's. Dat je daarmee niemand extra de intercity in krijgt en met dat extra kwartier permanent mensen de trein uit jaagt is uiteraard jammer, maar dat kan je vervolgens weer doorberekenen aan de reizigers die zijn gebleven.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:36 schreef Aldo-MC het volgende:
Even mijn beklag doen over de NS. Wat een prutsers, sinds die Hanzenlijn opengesteld is rijden ze met MINDER sprinters terwijl het aantal reizigers verdrievoudigd is.
Normaliter 10 minuten overstaptijd nu 25 minuten + nog eens 1 extra overstap op Weesp.
Inderdaad!quote:Op maandag 14 januari 2013 10:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar wel 2! hele! minuten! reistijdwinst voor de intercity's. Dat je daarmee niemand extra de intercity in krijgt en met dat extra kwartier permanent mensen de trein uit jaagt is uiteraard jammer, maar dat kan je vervolgens weer doorberekenen aan de reizigers die zijn gebleven.
Volgens mij alleen maar sinds de nieuwe dienstregeling. Maar met het wijzigingsblad per februari komt er goddank zo nu en dan weer ICM in voor.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:36 schreef Viezze het volgende:
[..]
Er rijdt toch juist veel VIRM over die lijn heen?
Kan je daar een boete voor krijgen? Ik sta daar regelmatig, vooral bij SLT. Aangezien iedereen zich ophoopt bij de deuren.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:51 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Inderdaad!
En als je vervolgens ook maar overweegt om even in de eerste klas te gaan STAAN zodat je een beetje kunt ademen je al een boete riskeert![]()
Eerste klas is no go area als je een 2e klas kaartje hebt. Ook niet staan daar en met iemand kletsen die een eersteklas ticket heeft bijvoorbeeld.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:54 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Kan je daar een boete voor krijgen? Ik sta daar regelmatig, vooral bij SLT. Aangezien iedereen zich ophoopt bij de deuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: De Morgen, pagina 13.quote:'Stations zijn belangrijker dan reizigers'
BRUSSEL
De hervormingstrein bij de NMBS heeft de eindhalte bereikt. Dat gebeurde na een bitse strijd achter de schermen, waarin sp.a en MR met de overwinning gingen lopen. Zij behouden de macht over de stations. 'Deze hervorming draait om de immobiliën, niet om de reiziger.'
ANN DE BOECK
"De focus ligt nog te weinig op het belang van de reiziger", zei vicepremier Johan Vande Lanotte (sp.a) eind december. Voogdijminister Paul Magnette (PS) hoopte zijn herstructureringsplan voor de NMBS-groep nog voor nieuwjaar te laten goedkeuren, maar dat was buiten sp.a en MR gerekend. Vande Lanotte en Didier Reynders (MR) haalden alles uit de kast om de onderhandelingen over oudjaar te tillen.
Want achter de schermen woedde vooral een andere strijd: de oorlog om de bouw, het onderhoud en het beheer van de stations. In zijn oorspronkelijke plan legde Magnette het zwaartepunt daarvoor bij Infrabel van partijgenoot Luc Lallemand. Een machtsgreep van PS, zo schreeuwden sp.a en MR. Nauwelijks drie weken later haalden zij dan toch hun buit binnen: de stations gaan naar de NMBS, en niet naar Infrabel.
De NMBS-stations zijn big business. De bouw of renovatie van zo'n gebouw is vaak een hefboom voor de ontwikkeling van een hele buurt.In Mechelen pompt de NMBS volgens de huidige plannen 109 miljoen euro in de renovatie van de stationsomgeving. Andere geplande renovaties zijn het station van Oostende (35 miljoen) en Bergen (150 miljoen). Het gecontesteerde station van Luik- Guillemins kostte 320 miljoen euro.
De politisering binnen de spoorwegen is nog altijd groot, de vriendendiensten talrijk. Het hoeft niet te verwonderen dat de as Vande Lanotte-Reynders de voorbije weken heftig gelobbyd heeft. MR en sp.a bezitten sleutelposities in de vastgoedsectie van de spoorwegen, en willen dat graag zo houden.
Kwatongen spreken van een "maffiakwartet". "De spoorhervorming draait helemaal niet om de reiziger, maar om de immobiliën van de spoorwegen", vertelt een topman van de spoorwegen. "Het is MR en sp.a niet te doen om de reiziger, maar om het samenhouden van hun gouden viertal. Ze hebben er alle belang bij om hun lucratieve vastgoedsectie zo autonoom mogelijk te laten werken."
Lege doos
Spilfiguur is PS'er Vincent Bourlard, algemeen directeur van de stations. Als directeur heeft hij een vinger in de pap te brokken bij zowat elke renovatie of bouwwerk. Een tweede is Herwig Persoons (sp.a), directeur-generaal van Eurostation. Dat is een dochterfiliaal van de Holding dat optreedt als studiebureau en bouwpromotor. Een derde figuur die opduikt is CEO Jannie Haek (sp.a), de ex- kabinetschef van Vande Lanotte. Hij is goed bevriend met voorzitter Jean-Claude Fontinoy (MR), een invloedrijke spoorman en de vertrouwenspersoon van vicepremier Didier Reynders (MR). Haek, Vande Lanotte, Fontinoy en Reynders vormden een stevig blok in de herstructureringsgesprekken.
Zelf ontkennen de socialisten dat ze munt willen slaan uit de stations. "De stations zijn een compensatie voor het verlieslatende goederenvervoer, een grote last die op de schouders van de NMBS wordt gelegd. De NMBS krijgt ook de helft van de legendarische spoorschuld, die bijna vier miljard bedraagt", zegt de vakbondsman Jean-Pierre Goossens.
Dat de stations bij de NMBS en niet bij Infrabel terechtkwamen, heeft volgens spoormannen te maken met de steile ambities van Holdingvoorzitter Fontinoy. Aangezien Lallemand als PS- beschermeling zo goed als zeker is van zijn positie als CEO van Infrabel, maakt alleen een Nederlandstalige persoon kans op een benoeming als voorzitter van de raad van bestuur. Lallemand is naar verluidt woedend om de lege doos die Infrabel nu is.
Wie de CEO van de NMBS gaat worden, is nog niet beslist. De benoeming maakt deel uit van de grote benoemingsronde waar Di Rupo aan werkt. Als de socialisten er in slagen om Haek als CEO te laten benoemen, mogen zij zich alvast als eindwinnaar van deze NMBS-hervorming kronen. Het wordt een bitse strijd met huidig CEO Marc Descheemaecker, die steun geniet bij Open Vld.
quote:Op maandag 14 januari 2013 10:56 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Eerste klas is no go area als je een 2e klas kaartje hebt. Ook niet staan daar en met iemand kletsen die een eersteklas ticket heeft bijvoorbeeld.Valt me op dat in de buurt van de eerste klasse de kastjes waar de hc de deur sluit en vergrendelt meer slijtage/krassen vertonen....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Worden zeker vaker gebruikt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | 10:41 V Amsterdam Centraal (Fyra 9228) 12:03 A Antwerpen Centraal ----- 12:35 V Antwerpen Centraal (IR 612) 12:52 A Noorderkempen ----- 13:08 V Noorderkempen (IR 633) 13:25 A Antwerpen Centraal ----- 13:43 V Antwerpen Centraal (IR 2913, via Hasselt/Tongeren/Glons) 15:52 A Liège-Guillemins ----- 16:17 V Liège Guillemins (L 5367) 16:50 A Maastricht ----- 16:58 V Maastricht (IC 870) 19:22 A Amsterdam Centraal |
Er is dus nog altijd niets veranderd. Dubbele agenda's, nepotisme, zakkenvullerij over de rug van de belastingbetaler en de reiziger. Waardeloos volk ook, Belgenquote:
Hee zit dat andersom eigenlijk? Kan ik als 1e-klasreiziger verwijderd worden uit de 2e klas als die vol is en ik samen met een 2e-klasreiziger reis?quote:Op maandag 14 januari 2013 10:56 schreef Aldo-MC het volgende:Eerste klas is no go area als je een 2e klas kaartje hebt. Ook niet staan daar en met iemand kletsen die een eersteklas ticket heeft bijvoorbeeld.
volgens mij kan dat wel jaquote:Op maandag 14 januari 2013 11:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Hee zit dat andersom eigenlijk? Kan ik als 1e-klasreiziger verwijderd worden uit de 2e klas als die vol is en ik samen met een 2e-klasreiziger reis?
Volgens mij niet. Als je teveel postzegels op een brief plakt zegt de post ook niet "voor zoveel geld nemen we hem eerst even mee naar de maan en terug". Het zou ook te bezopen voor woorden zijn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |