quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Bloedirritant, dat soort ik-zie-het-lekker-wel-maar-wil-het-niet-vertellen-plaatjes. En nee, ik zie het ook niet en heb geen zin om moeilijk te gaan zitten pixelzoeken. Zeg het maar gewoon.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:33 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Halverwege het perron, spoor 4 Den Bosch.
See it, shit bricks etc.
Indeed.quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bloedirritant, dat soort ik-zie-het-lekker-wel-maar-wil-het-niet-vertellen-plaatjes. En nee, ik zie het ook niet en heb geen zin om moeilijk te gaan zitten pixelzoeken. Zeg het maar gewoon.
Ritten op één spoortje, heen en weer, waar bezoekers mee mogen in de loc. Hier werd er vanaf perron 1 naar de wissels gereden, en weer terug naar spoor 1.quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Voetplaatritten? Wat houdt dat in?
Dat er een hoog sein hangt ipv. een dwergsein. Normaal zie je hoge seinen aan het einde van het perron, niet halverwege.quote:
Nou, ik heb nog even gekeken in mijn onderbroek, maar geen tot weinig bakstenen hoorquote:Op vrijdag 13 april 2012 23:41 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dat er een hoog sein hangt ipv. een dwergsein. Normaal zie je hoge seinen aan het einde van het perron, niet halverwege.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 23:41 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dat er een hoog sein hangt ipv. een dwergsein. Normaal zie je hoge seinen aan het einde van het perron, niet halverwege.
Zij mag er iig best zijnquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit wordt trouwens de Zwitserse inzending voor het ESF dit jaar, hoor ik net
Ja, die waren WEL geldig. Het is immers een omreisadvies, en laat de reisplanner dit reisadvies geven. Dan mag je gewoon met het papieren kaartje reizen.quote:Eventueel gekochte papieren NS-kaartjes voor de reis tussen Utrecht en Ede-Wageningen waren bij Connexxion dus niet geldig.
Jeetje. Kom eens kijken op spoor 7 in Groningen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 23:41 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dat er een hoog sein hangt ipv. een dwergsein. Normaal zie je hoge seinen aan het einde van het perron, niet halverwege.
Ook in Hengelo op 2b ri. Oldenzaal hangt er een aan de perronkap, hoewel het daar toch maar 40 is. Waarschijnlijk omdat een dwergsein achter het perron dat in een boog naar rechts ligt zou verdwijnen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 09:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Jeetje. Kom eens kijken op spoor 7 in Groningen.
Overigens is een dwergsein niet handig daar, dan mag je namelijk nog steeds niet 80.
Precies hetzelfde in Groningen. Dan kan het sein geen groen tonen, om toch 40 te kunnen afdwingen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 09:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ook in Hengelo op 2b ri. Oldenzaal hangt er een aan de perronkap, hoewel het daar toch maar 40 is. Waarschijnlijk omdat een dwergsein achter het perron dat in een boog naar rechts ligt zou verdwijnen.
Dat is een rare oplossing, want met een doorgaande rijweg krijg je dan maximaal geel? Groen knipper lijkt me logischer. Nog logischer is gewoon plaatselijke snelheid = 40, dan is hoog groen ook max 40.quote:Op zaterdag 14 april 2012 09:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Precies hetzelfde in Groningen. Dan kan het sein geen groen tonen, om toch 40 te kunnen afdwingen.
Klopt. Helemaal me eens. Alleen vinden de NS en Connexxion dus van niet. Dat wordt een heel vervelende strijd over dit onderwerp.quote:Op zaterdag 14 april 2012 07:50 schreef greavy het volgende:
Opmerking:
[..]
Ja, die waren WEL geldig. Het is immers een omreisadvies, en laat de reisplanner dit reisadvies geven. Dan mag je gewoon met het papieren kaartje reizen.
"Berg uw bonnenboekje maar weer op conducteur, want internetgebruiker greavy zegt dat u ongelijk hebtquote:Op zaterdag 14 april 2012 07:50 schreef greavy het volgende:
Opmerking:
[..]
Ja, die waren WEL geldig. Het is immers een omreisadvies, en laat de reisplanner dit reisadvies geven. Dan mag je gewoon met het papieren kaartje reizen.
Een hogere snelheid is vaak gewenst omdat een trein dan de blokken sneller vrijrijdt waardoor een tweede trein eerder kan vertrekken. Voor 80 km/h zal het sein groen tonen, voor 40 km/h Groen-knipper als er geen bordjes tussen het sein en een kromliggend 40 km/h-wissel ligt. Staat er wel een bordje dan wordt geen geel maar geel-4 gebruikt.quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is een rare oplossing, want met een doorgaande rijweg krijg je dan maximaal geel? Groen knipper lijkt me logischer. Nog logischer is gewoon plaatselijke snelheid = 40, dan is hoog groen ook max 40.
Volgens mij hoef je niet te reserveren. In dat geval moet je wel opstaan voor iemand die wel zijn plaats heeft geboekt.quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:16 schreef Extrawelt het volgende:
Hoi, ik heb via NSHispeed een ICBerlijn ticket geboekt. Is dit treingebonden? Er staat namelijk geen tijd op het ticket.
Ja, maar daar ging het niet over, het ging over Groningen en het niet groen kunnen tonen van een sein, toch?quote:Op zaterdag 14 april 2012 14:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een hogere snelheid is vaak gewenst omdat een trein dan de blokken sneller vrijrijdt waardoor een tweede trein eerder kan vertrekken. Voor 80 km/h zal het sein groen tonen, voor 40 km/h Groen-knipper als er geen bordjes tussen het sein en een kromliggend 40 km/h-wissel ligt. Staat er wel een bordje dan wordt geen geel maar geel-4 gebruikt.
Precies en daar is het gewoon niet nodig, omdat je aan beide zijden van het perron een wisselstraat hebt waar sneller rijden niet echt wenselijk is.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, maar daar ging het niet over, het ging over Groningen en het niet groen kunnen tonen van een sein, toch?
Inderdaad. In Groningen is een hoog sein geplaatst ivm zichtproblemen op een lage variant. Een hoog sein heeft niet de snelheidsbeperking van een laag sein, daarom kan het niet beter dan geel tonen. De vraag was waarom ze daar geen groen knipper van maken.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, maar daar ging het niet over, het ging over Groningen en het niet groen kunnen tonen van een sein, toch?
Als je een doorgaande rijweg instelt, krijgt de machinist dan geel-groen?quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. In Groningen is een hoog sein geplaatst ivm zichtproblemen op een lage variant. Een hoog sein heeft niet de snelheidsbeperking van een laag sein, daarom kan het niet beter dan geel tonen. De vraag was waarom ze daar geen groen knipper van maken.
Ken ik jou niet ergens van trouwens?quote:Op zaterdag 14 april 2012 14:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een hogere snelheid is vaak gewenst omdat een trein dan de blokken sneller vrijrijdt waardoor een tweede trein eerder kan vertrekken. Voor 80 km/h zal het sein groen tonen, voor 40 km/h Groen-knipper als er geen bordjes tussen het sein en een kromliggend 40 km/h-wissel ligt. Staat er wel een bordje dan wordt geen geel maar geel-4 gebruikt.
Klopt. En ook al staat er WEL een tijd op je ticket, als je Normalpreis betaald hebt heb je geen Zugbindungquote:Op zaterdag 14 april 2012 16:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je niet te reserveren. In dat geval moet je wel opstaan voor iemand die wel zijn plaats heeft geboekt.
Zeer zeker.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ken ik jou niet ergens van trouwens?
Oh, zo. Daar moet inderdaad groen-knipper in. Nieuw zou het niet op dezelfde manier gebouwd worden.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. In Groningen is een hoog sein geplaatst ivm zichtproblemen op een lage variant. Een hoog sein heeft niet de snelheidsbeperking van een laag sein, daarom kan het niet beter dan geel tonen. De vraag was waarom ze daar geen groen knipper van maken.
Inderdaad. Hoog geel, laag groen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je een doorgaande rijweg instelt, krijgt de machinist dan geel-groen?
Gek, daarmee doe je afbreuk aan de betekenis van geel: snelheid verminderen en verwacht volgende sein in stand stop.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoog geel, laag groen.
Wordt wel gevolgd door rood ja, tenminste, dat is de intentie.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Afremmen tot 40 km/h of zoveel minder als nodig rekening houdend met een stoptonend sein.
Niet per se. Er kan namelijk ook een snelheidsadvies van 60 of 80 worden gegeven. Wel moet je er dan rekening mee houden dat je bij het volgende sein verder af moet remmen naar 40.quote:
Voor hele lange blokken of zo?quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet per se. Er kan namelijk ook een snelheidsadvies van 60 of 80 worden gegeven. Wel moet je er dan rekening mee houden dat je bij het volgende sein verder af moet remmen naar 40.
neuh, niet per se. Het kan dienen als vooraankondiging voor bijvoorbeeld een station waar met een beperkte snelheid langsgereden mag worden of als een trein door bepaalde wissels moet. Maar het kan ook zijn dat op een bepaald stuk de baanvaksnelheid naar beneden gaat en de trein hiervoor alvast af moet remmen. Het volgende sein dat je tegenkomt zal hoogstwaarschijnlijk ook geel zijn.quote:
Hoeft niet. Groen knipper wordt ook vooraf gegaan door geel 4. Het wordt ook gebruikt bij korte blokken, waar de afstand tussen geel en rood te kort is om tijdig te kunnen afremmen vanaf de baanvaksnelheid. Dan krijg je daarvoor alvast geel 6 of geel 8 bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, niet per se. Het kan dienen als vooraankondiging voor bijvoorbeeld een station waar met een beperkte snelheid langsgereden mag worden of als een trein door bepaalde wissels moet. Maar het kan ook zijn dat op een bepaald stuk de baanvaksnelheid naar beneden gaat en de trein hiervoor alvast af moet remmen. Het volgende sein dat je tegenkomt zal hoogstwaarschijnlijk ook geel zijn.
Niet officieel. Wel was er zo af en toe de mogelijkheid om met de 8811 mee te rijden, die wat heen en weer stoomde. Alle locs hebben heen en weer gereden. Er werd ook duidelijk rekening gehouden met fotografen, qua plaats om hem even te "parkeren" edquote:
Oh jee, dit ruikt naar iemand die vraagt om een dienstregeling.quote:Op zondag 15 april 2012 00:08 schreef bork het volgende:
greavy, die grensovergangsite vind ik een goed idee.
Mag ik een suggestie doen? Ik heb het idee dat jij aardig op de hoogte bent wanneer en waar er iets bijzonders op het spoor in Nederland is te zien, ik keek nog weleens op somda en af en toe las ik weleens iets hier maar ik zou een site waar dit soort dingen (van te voren) op staan erg fijn vinden, of bestaat die al en kan ik die niet vinden
O?quote:Op zondag 15 april 2012 00:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh jee, dit ruikt naar iemand die vraagt om een dienstregeling.
Er zijn er wel voor minder onder de tegeltjes gegaan hoor![]()
![]()
![]()
Nou daar moeten we dan vanaf het is 2012 niet .... vul zelf maar in, vriendjespolitiek, geheimzinnigheid, draaikonterij is niet van deze tijd, huppakee open ermee.quote:Op zondag 15 april 2012 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou dat best fijn vindenJa hoor
![]()
Maar ik ben ook al eens vermoord door die kontebonkers op somda. Want jah, vragen om een dienstregeling is nou eenmaal Verboden
Rebelse jongeling ben jequote:Op zondag 15 april 2012 01:14 schreef bork het volgende:
[..]
Nou daar moeten we dan vanaf het is 2012 niet .... vul zelf maar in, vriendjespolitiek, geheimzinnigheid, draaikonterij is niet van deze tijd, huppakee open ermee.
Ik zou niet durven. Toen zat ik op het oude postperron bij Den Haag HS treintjes te kijken in het zonnetjequote:Op zondag 15 april 2012 12:10 schreef b2py het volgende:
Greavy, loop jij nu op r'dam beurs metrostation? :p
Ja die lui moeten echt hard ophoudenquote:Op zondag 15 april 2012 21:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Reizigersonderzoek................................................. Ik heb ns weekend vrij. "mag ik hem zien?" nee. "van de ns moet ik ernaar vragen" dat is mooi voor de ns.
Naast de al genoemde voorbeelden, ook in Almelo aan beide zijden van het perron. Kan ook groen-60 weergeven waardoor je dus in principe een goederentrein (of volgend jaar weer een Pimpel) met flinke vaart langs het perron kunt sturen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 23:41 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dat er een hoog sein hangt ipv. een dwergsein. Normaal zie je hoge seinen aan het einde van het perron, niet halverwege.
Zo probeerde ik het ook weleens.. "Ik heb een studentenOV" en verder niet laten zien. Stond er wel een minuut later een conducteur naast mequote:Op zondag 15 april 2012 21:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Reizigersonderzoek................................................. Ik heb ns weekend vrij. "mag ik hem zien?" nee. "van de ns moet ik ernaar vragen" dat is mooi voor de ns.
dat is ergquote:Op zondag 15 april 2012 21:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zo probeerde ik het ook weleens.. "Ik heb een studentenOV" en verder niet laten zien. Stond er wel een minuut later een conducteur naast me
Ja, dan laat je je als klikspaan boterspaan bende wel HEEL erg kennen.quote:
Ze mogen het niet doorgeven aan een HC. Ook niet als iemand zwart reist. Je bent niet verplicht aan die knaken je vvb te laten zien.quote:Op zondag 15 april 2012 21:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zo probeerde ik het ook weleens.. "Ik heb een studentenOV" en verder niet laten zien. Stond er wel een minuut later een conducteur naast me
Gewoon glashard zeggen dat de conducteur de kaart wel mag zien en die andere gast nietquote:Op zondag 15 april 2012 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dan laat je je als klikspaan boterspaan bende wel HEEL erg kennen.
Ik zeg standaard dat ik zwartreis als ik geen zin heb om me OV te pakken uit me tas te graven voor zo'n yup. Dan drukken ze altijd wat in op dat scherm en lopen verder. Nog nooit een conducteur gezien daarnaquote:Op zondag 15 april 2012 21:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zo probeerde ik het ook weleens.. "Ik heb een studentenOV" en verder niet laten zien. Stond er wel een minuut later een conducteur naast me
Allemaal leuk en aardig, maar krijg je überhaupt ooit reactie? En mogen we dat dan OOK eens zien?quote:Op zondag 15 april 2012 22:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Brief op poten aan Schultz nav weigering NS tot betaling Connexxion-stukkie: http://www.voorbeterov.nl/120415.php
Nee man, herrie, maar twee sporen, dit is beter. Misschien minder charme, maar als je charme wil kun je altijd nog naar een museumlijn.quote:Op zondag 15 april 2012 23:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zonde dat ze dat stukje ondergronds hebben gemaakt.
Soms leidt zo'n brief tot iets vertrouwelijks, soms kan de reactie ook openbaar zijn. Die zetten we dan ook op onze site.quote:Op zondag 15 april 2012 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar krijg je überhaupt ooit reactie? En mogen we dat dan OOK eens zien?
Dank, maar bedoelde meer: kan ik ook een trein eerder Pakken?quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je niet te reserveren. In dat geval moet je wel opstaan voor iemand die wel zijn plaats heeft geboekt.
In de IC Berlijn is je treinkaartje geldig los van je zitplaats-reservering. Je mag dus, op dezelfde dag, ook een andere trein pakken, maar als je een zitplaats reservering hebt is die uiteraard maar in 1 specifieke trein geldig.quote:Op maandag 16 april 2012 09:29 schreef Extrawelt het volgende:
[..]
Dank, maar bedoelde meer: kan ik ook een trein eerder Pakken?
Dank, grappig om te zien wel, want er zijn wel degelijk prijsverschillen. Als je nu nog kijkt kost de IC-berlijn om 10.58 uur 79 euro, en om 08.58 121 euro. Toen ik de tickets kocht waren ze goedkoper maar was het prijsverschil er ook al, wilde eigenlijk vroeger gaan maar vond het de prijs niet waard, maar mooi dat dat dan toch gewoon kan nu.quote:Op maandag 16 april 2012 10:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
In de IC Berlijn is je treinkaartje geldig los van je zitplaats-reservering. Je mag dus, op dezelfde dag, ook een andere trein pakken, maar als je een zitplaats reservering hebt is die uiteraard maar in 1 specifieke trein geldig.
Staat er al op sinds DRGL2012, sinds 11 december 2011 dus ofzo.quote:Op maandag 16 april 2012 08:46 schreef b2py het volgende:
SLT een update gehad? Op de schermen aan de zijkant staat nu 'Den Haag Centraal, via Rotterdam C'
Een lijmlas is een prefab Elektrische Scheidingslas (ES-las).quote:Op maandag 16 april 2012 12:43 schreef greavy het volgende:
Vanochtend was er ook een seinstoring bij Apeldoorn: Er was een lijmlas (iemand een idee wat dat is?) defect geraakt.
Gisteravond reed die dus wel Amersfoort - Deventer, het verbaasde me wel enigszins dat die niet ook opgeheven was, het was namelijk ook super-rustig in die trein...quote:Op maandag 16 april 2012 12:43 schreef greavy het volgende:
IC Rotterdam-Amersfoort(-Deventer) word opgeheven Utrecht-Amersfoort(en misschien ook -Deventer).
Doorgaans is je treinkaartje alleen maar geldig op de aangeschafte tijd/trein google maar op zugbindung anders ben je gebonden aan stoptreinen.quote:Op maandag 16 april 2012 10:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
In de IC Berlijn is je treinkaartje geldig los van je zitplaats-reservering. Je mag dus, op dezelfde dag, ook een andere trein pakken, maar als je een zitplaats reservering hebt is die uiteraard maar in 1 specifieke trein geldig.
Het maken van een lijmlas:quote:Op maandag 16 april 2012 12:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een lijmlas is een prefab Elektrische Scheidingslas (ES-las).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |