Niet officieel. Wel was er zo af en toe de mogelijkheid om met de 8811 mee te rijden, die wat heen en weer stoomde. Alle locs hebben heen en weer gereden. Er werd ook duidelijk rekening gehouden met fotografen, qua plaats om hem even te "parkeren" edquote:
Oh jee, dit ruikt naar iemand die vraagt om een dienstregeling.quote:Op zondag 15 april 2012 00:08 schreef bork het volgende:
greavy, die grensovergangsite vind ik een goed idee.
Mag ik een suggestie doen? Ik heb het idee dat jij aardig op de hoogte bent wanneer en waar er iets bijzonders op het spoor in Nederland is te zien, ik keek nog weleens op somda en af en toe las ik weleens iets hier maar ik zou een site waar dit soort dingen (van te voren) op staan erg fijn vinden, of bestaat die al en kan ik die niet vinden
O?quote:Op zondag 15 april 2012 00:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh jee, dit ruikt naar iemand die vraagt om een dienstregeling.
Er zijn er wel voor minder onder de tegeltjes gegaan hoor![]()
![]()
![]()
Nou daar moeten we dan vanaf het is 2012 niet .... vul zelf maar in, vriendjespolitiek, geheimzinnigheid, draaikonterij is niet van deze tijd, huppakee open ermee.quote:Op zondag 15 april 2012 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou dat best fijn vindenJa hoor
![]()
Maar ik ben ook al eens vermoord door die kontebonkers op somda. Want jah, vragen om een dienstregeling is nou eenmaal Verboden
Rebelse jongeling ben jequote:Op zondag 15 april 2012 01:14 schreef bork het volgende:
[..]
Nou daar moeten we dan vanaf het is 2012 niet .... vul zelf maar in, vriendjespolitiek, geheimzinnigheid, draaikonterij is niet van deze tijd, huppakee open ermee.
Ik zou niet durven. Toen zat ik op het oude postperron bij Den Haag HS treintjes te kijken in het zonnetjequote:Op zondag 15 april 2012 12:10 schreef b2py het volgende:
Greavy, loop jij nu op r'dam beurs metrostation? :p
Ja die lui moeten echt hard ophoudenquote:Op zondag 15 april 2012 21:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Reizigersonderzoek................................................. Ik heb ns weekend vrij. "mag ik hem zien?" nee. "van de ns moet ik ernaar vragen" dat is mooi voor de ns.
Naast de al genoemde voorbeelden, ook in Almelo aan beide zijden van het perron. Kan ook groen-60 weergeven waardoor je dus in principe een goederentrein (of volgend jaar weer een Pimpel) met flinke vaart langs het perron kunt sturen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 23:41 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dat er een hoog sein hangt ipv. een dwergsein. Normaal zie je hoge seinen aan het einde van het perron, niet halverwege.
Zo probeerde ik het ook weleens.. "Ik heb een studentenOV" en verder niet laten zien. Stond er wel een minuut later een conducteur naast mequote:Op zondag 15 april 2012 21:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Reizigersonderzoek................................................. Ik heb ns weekend vrij. "mag ik hem zien?" nee. "van de ns moet ik ernaar vragen" dat is mooi voor de ns.
dat is ergquote:Op zondag 15 april 2012 21:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zo probeerde ik het ook weleens.. "Ik heb een studentenOV" en verder niet laten zien. Stond er wel een minuut later een conducteur naast me
Ja, dan laat je je als klikspaan boterspaan bende wel HEEL erg kennen.quote:
Ze mogen het niet doorgeven aan een HC. Ook niet als iemand zwart reist. Je bent niet verplicht aan die knaken je vvb te laten zien.quote:Op zondag 15 april 2012 21:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zo probeerde ik het ook weleens.. "Ik heb een studentenOV" en verder niet laten zien. Stond er wel een minuut later een conducteur naast me
Gewoon glashard zeggen dat de conducteur de kaart wel mag zien en die andere gast nietquote:Op zondag 15 april 2012 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dan laat je je als klikspaan boterspaan bende wel HEEL erg kennen.
Ik zeg standaard dat ik zwartreis als ik geen zin heb om me OV te pakken uit me tas te graven voor zo'n yup. Dan drukken ze altijd wat in op dat scherm en lopen verder. Nog nooit een conducteur gezien daarnaquote:Op zondag 15 april 2012 21:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar krijg je überhaupt ooit reactie? En mogen we dat dan OOK eens zien?quote:Op zondag 15 april 2012 22:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Brief op poten aan Schultz nav weigering NS tot betaling Connexxion-stukkie: http://www.voorbeterov.nl/120415.php
Nee man, herrie, maar twee sporen, dit is beter. Misschien minder charme, maar als je charme wil kun je altijd nog naar een museumlijn.quote:Op zondag 15 april 2012 23:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zonde dat ze dat stukje ondergronds hebben gemaakt.
Soms leidt zo'n brief tot iets vertrouwelijks, soms kan de reactie ook openbaar zijn. Die zetten we dan ook op onze site.quote:Op zondag 15 april 2012 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar krijg je überhaupt ooit reactie? En mogen we dat dan OOK eens zien?
Dank, maar bedoelde meer: kan ik ook een trein eerder Pakken?quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je niet te reserveren. In dat geval moet je wel opstaan voor iemand die wel zijn plaats heeft geboekt.
In de IC Berlijn is je treinkaartje geldig los van je zitplaats-reservering. Je mag dus, op dezelfde dag, ook een andere trein pakken, maar als je een zitplaats reservering hebt is die uiteraard maar in 1 specifieke trein geldig.quote:Op maandag 16 april 2012 09:29 schreef Extrawelt het volgende:
[..]
Dank, maar bedoelde meer: kan ik ook een trein eerder Pakken?
Dank, grappig om te zien wel, want er zijn wel degelijk prijsverschillen. Als je nu nog kijkt kost de IC-berlijn om 10.58 uur 79 euro, en om 08.58 121 euro. Toen ik de tickets kocht waren ze goedkoper maar was het prijsverschil er ook al, wilde eigenlijk vroeger gaan maar vond het de prijs niet waard, maar mooi dat dat dan toch gewoon kan nu.quote:Op maandag 16 april 2012 10:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
In de IC Berlijn is je treinkaartje geldig los van je zitplaats-reservering. Je mag dus, op dezelfde dag, ook een andere trein pakken, maar als je een zitplaats reservering hebt is die uiteraard maar in 1 specifieke trein geldig.
Staat er al op sinds DRGL2012, sinds 11 december 2011 dus ofzo.quote:Op maandag 16 april 2012 08:46 schreef b2py het volgende:
SLT een update gehad? Op de schermen aan de zijkant staat nu 'Den Haag Centraal, via Rotterdam C'
Een lijmlas is een prefab Elektrische Scheidingslas (ES-las).quote:Op maandag 16 april 2012 12:43 schreef greavy het volgende:
Vanochtend was er ook een seinstoring bij Apeldoorn: Er was een lijmlas (iemand een idee wat dat is?) defect geraakt.
Gisteravond reed die dus wel Amersfoort - Deventer, het verbaasde me wel enigszins dat die niet ook opgeheven was, het was namelijk ook super-rustig in die trein...quote:Op maandag 16 april 2012 12:43 schreef greavy het volgende:
IC Rotterdam-Amersfoort(-Deventer) word opgeheven Utrecht-Amersfoort(en misschien ook -Deventer).
Doorgaans is je treinkaartje alleen maar geldig op de aangeschafte tijd/trein google maar op zugbindung anders ben je gebonden aan stoptreinen.quote:Op maandag 16 april 2012 10:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
In de IC Berlijn is je treinkaartje geldig los van je zitplaats-reservering. Je mag dus, op dezelfde dag, ook een andere trein pakken, maar als je een zitplaats reservering hebt is die uiteraard maar in 1 specifieke trein geldig.
Het maken van een lijmlas:quote:Op maandag 16 april 2012 12:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een lijmlas is een prefab Elektrische Scheidingslas (ES-las).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |