quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 8 april 2012 18:45 schreef Oom_Agent het volgende:
Hebben jullie deze spoorwegovergang wel eens gezien in Bergisch Gladbach. Dwars over een rotonde heen
Waar is dat precies? Want volgens mij geeft die beschrijving dat niet echt aan.quote:
Bergisch Gladbach is ook meer dan alleen een straat. Zover was ik ook al namelijk.quote:Op zondag 8 april 2012 20:12 schreef greavy het volgende:
Staat in de titel van filmpje, Bergisch Gladbach
Zoek dan op Google Earth, luie tekkelquote:Op zondag 8 april 2012 20:15 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Bergisch Gladbach is ook meer dan alleen een straat. Zover was ik ook al namelijk.
Daar was ik mee bezig dikke.quote:Op zondag 8 april 2012 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoek dan op Google Earth, luie tekkel
Goed bezig jij, lekker vrienden aan het maken. Iedereen had het trouwens al gevonden na een kwart seconde rondkijken bij het station, maar bedankt voor het delen.quote:Op zondag 8 april 2012 20:22 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Daar was ik mee bezig dikke.
Bergisch Gladbach is zodanig groot dat je dat niet zo vindt. Maar dat schijnen sommigen dus niet te begrijpen. En tevens heb ik het al gevonden. Maar denk niet dat ik dat nu nog ga delen
quote:Op zondag 8 april 2012 20:25 schreef greavy het volgende:
In de titel: Driescher Kreisel ... BÜ is Bahn Übergang ...
Dat ik soms stom ben/overkom betekent ook niet gelijk dat ik achterlijk ben. Goed, Bergisch Gladbach had ik overheen kunnen kijken, daar dank ik jullie voor. Alleen op Driescher Kreisel vind ik niks. Ook dat BÜ Bahn Übergang betekent wist ik ook niet. Maar alleen met Bergisch Gladbach kom je geen steek verder.quote:Op zondag 8 april 2012 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed bezig jij, lekker vrienden aan het maken. Iedereen had het trouwens al gevonden na een kwart seconde rondkijken bij het station, maar bedankt voor het delen.
Als jouw tweede post ooit hier meteen met een duim omlaag begint en je komt een beetje verongelijkt doen dat niet iedereen meteen voor je gaat rennen, laat je zeg maar wel een eerste indruk achter.quote:Op zondag 8 april 2012 20:33 schreef BELASTING het volgende:
[..]
[..]
Dat ik soms stom ben/overkom betekent ook niet gelijk dat ik achterlijk ben. Goed, Bergisch Gladbach had ik overheen kunnen kijken, daar dank ik jullie voor. Alleen op Driescher Kreisel vind ik niks. Ook dat BÜ Bahn Übergang betekent wist ik ook niet. Maar alleen met Bergisch Gladbach kom je geen steek verder.
En om mij dan gelijk voor luie tekkel uit te maken vind ik ook helemaal niks.
Bedankt.quote:Op zondag 8 april 2012 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jouw tweede post ooit hier meteen met een duim omlaag begint en je komt een beetje verongelijkt doen dat niet iedereen meteen voor je gaat rennen, laat je zeg maar wel een eerste indruk achter.
Overigens heb ik nergens gezegd dat je achterlijk bent, alleen dat je lui bent. En dat ben je
quote:Maar alleen met Bergisch Gladbach kom je geen steek verder.
Soms moet je een imago opbouwen voordat mensen dat wetenquote:Op zondag 8 april 2012 20:40 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Bedankt.
Soms moet je niet alle PI's zo serieus nemen.
Weet ik. Maar ik kom al een tijdje op FOK!. Alleen toegegeven, niet tot weinig in PTA.quote:Op zondag 8 april 2012 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Soms moet je een imago opbouwen voordat mensen dat weten
Google Maps zegt niks. Weet niet hoe dat met Earth zit?quote:Op zondag 8 april 2012 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed, zand erover.
Hoe bedoel je
[..]![]()
Je weet "rotonde", je weet "spoorwegovergang". Je gaat naar Google Earth, je zet de layer "Spoorwegen" aan en je klopt "Bergisch Gladbach" in. Hoef je alleen nog maar op enter te drukken en er wordt keurig ingezoomd. Dan zie je vanzelf een rond iets verschijnen bij een spoorlijn in de buurt.
Niet?
Soms moet je gewoon je bakkes houden als je iemand niet wil helpen. Hij mag het vragen op Fok, het is een openbaar forum. Als een retard naar google earth verwijzen en "zoek het zelf maar" komt een beetje over als een autistje die in nerdrage schiet.quote:Op zondag 8 april 2012 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms moet je een imago opbouwen voordat mensen dat weten
Och jee, het blik relkevers is gebarstenquote:Op zondag 8 april 2012 20:57 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Soms moet je gewoon je bakkes houden als je iemand niet wil helpen. Hij mag het vragen op Fok, het is een openbaar forum. Als een retard naar google earth verwijzen en "zoek het zelf maar" komt een beetje over als een autistje die in nerdrage schiet.
was eigenlijk op zoek naar deze:quote:Op zondag 8 april 2012 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
" 1 april grap of niet"![]()
Nee, een reclamespotje. Denk ik hoor
Bitte schönquote:Op zondag 8 april 2012 20:10 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Waar is dat precies? Want volgens mij geeft die beschrijving dat niet echt aan.
Maar ondertussen maak je jezelf vrolijk aan datgene schuldig waar je mij van betichtquote:Op zondag 8 april 2012 21:01 schreef Guus Muisarm het volgende:
Neu, ik lees deze reeks mee, leuke foto's, het gezever kan me niet zoveel schelen. Totdat iemand meent dat hij kan bepalen hoe een ander fok moet gebruiken (of niet in dit geval)
Levensgevaarlijk punt is dat gewoon. Die overweg ligt soms ook gewoon 10 minuten dicht begreep ik. Tsja, dan gaan mensen echt wel rare dingen doen op een goed moment.quote:Op zondag 8 april 2012 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was eigenlijk op zoek naar deze:
Is op een beruchte overweg in Helmond.
Kan nooit kwaad. Wie weet kunnen die ook hetzelfde als de Treinreiswinkelquote:Op zondag 8 april 2012 22:58 schreef James1988 het volgende:
www.raildude.com ziet eruit als een best wel nuttige site voor treinreizen binnen Europa. Er staat ook veel op over InterRail, zo te zien
In dit geval is de grootste prutser die chauffeur van die Bavaria auto.quote:Op zondag 8 april 2012 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk punt is dat gewoon. Die overweg ligt soms ook gewoon 10 minuten dicht begreep ik. Tsja, dan gaan mensen echt wel rare dingen doen op een goed moment.
Wel gaar ook dat die bomen alweer open gaan terwijl die trein voorbij rijdt![]()
Nee, die kneus in de auto links had gewoon achter die vrachtwagen moeten wachten.quote:Op maandag 9 april 2012 12:51 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
In dit geval is de grootste prutser die chauffeur van die Bavaria auto.Met een stuurastrailer rechtsaf draaien terwijl er een auto naast staat.
Hij had zijn auto er achter moeten laten staan en dan op beide voorsorteervakken.
quote:Op maandag 9 april 2012 12:25 schreef Danny het volgende:
[..]
was idd geblokkeerd. een permanent gebande maakt er dagelijks misbruik van om een nieuwe kloon aan te maken. Heb de ban verwijderd.
Is die overgang handbediend ofzo? Het gaat allemaal zo langzaam.quote:
quote:Op maandag 9 april 2012 12:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee, die kneus in de auto links had gewoon achter die vrachtwagen moeten wachten.
Nadat-ie nog even een stukje verdrijvingsvlak meepakte om gauw voor die vrachtwagen te komen ja. Ongeduldige mongol krijgt wat-ie verdient.quote:
Oh wacht. Iedereen die vanuit een trein connect krijgt het IP van de NS-proxy? En dat IP was geband?quote:Op maandag 9 april 2012 13:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
De internetproblemen in de trein:
IP-ban zoals ik al dacht.
jup, één van die IP's was gebanned omdat iemand tig nieuwe kloons aanmaakte in de trein om mee te kloten op FOK!. IP is unbanned. Als je nog een witte pagina krijgt moet je je IP even doorgeven. Kan zijn dat er nog meer ip's gebanned zijn.quote:Op maandag 9 april 2012 16:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh wacht. Iedereen die vanuit een trein connect krijgt het IP van de NS-proxy? En dat IP was geband?
Thxquote:
Die vogel heeft goeie shit ouwequote:Op maandag 9 april 2012 18:21 schreef greavy het volgende:
"Dames en heren, het volgende stationneke is Amersfoort. Deze TsjoekTsjoek rijdt door naar Utrecht, waarna de trein gesplitst word en een deel van de TsjoekTsjoek naar Den Haag gaat, en het andere deel van deze TsjoekTsjoek gaat naar Rotterdam. Aan de overzijde van het perron vertrekt een TsjoekTsjoek naar Schiphol via Hilversum, Duivendrecht en Amsterdam Zuid. Na deze komt er een TsjoekTsjoek binnen die naar Hilversum, Amsterdam en Enkhuizen gaat."
Ziet er goed uit, Flesquote:Op maandag 9 april 2012 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Papa kijk daar komt de tein!!!!
[ afbeelding ]
Uitstekend bordjesweer. Nee het raam kon niet open, was het te koud voor![]()
[ afbeelding ]
Horsies van de kook door de eerste stoomtrein sinds de vorige herfstvakantie(okee de tweede, gisteren werd er ook al gereden)
[ afbeelding ]
Mooie quasi-oudheid: Sticker die een emaille bordje moet voorstellen. Compleet met nepschroef![]()
[ afbeelding ]
De hele trein in Apeldoorn, na afloop.
[ afbeelding ]
En de oogst![]()
[ afbeelding ]
Het was een leuk ritje
quote:Beste reizigers, wij zijn iets te vroeg, deze TsjoekTsjoek nadert Utrecht Centraal <stil>, excuses, daar ben ik weer, ben verkouden, vies weer, heb je wel eens. Maar goed, deze TsjoekTsjoek wordt gesplitst in een deel als TsjoekTsjoek naar Den Haag en het andere deel naar Rotterdam. Treinstellen xxxx en xxxx rijden de Tsjoek naar Den Haag, treinstellen xxxx en xxxx rijden als Tsjoek naar Rotterdam. Makkelijker kunnen wij het u toch niet maken? Zeker niet moeilijker. Herhaleing van deze twee tsjoektsjoek delen: [...] Nou, nu ik eindelijk mijn gesprek gehad hebben, rijden wij het stationneke van Uteregggg binnen. Als u uit deze Tsjoek stapt, vergeet u dan uw bagage zeker niet? Nog even een aanvulling: De TsjoekTsjoek naar Arnhem en Nijmegen gaat van spoorke 14, Den Bosch Eindhoven Sittard en verder van spoorke 15, stopboemel naar geldermalsen, breda of Tiel van spoorke 19B, intercity naar Leiden van spoorke 19A. Het treinpersoneel wenst u nog een goede reis met de TsjoekTsjoek.
Dat is voor mij persoonlijk wel interessant. Heb je een linkje waar ik (meer) kan lezen?quote:Op maandag 9 april 2012 18:13 schreef greavy het volgende:
Was hier al bekend dat het DB NiedersachsenTicket, SchonesWochende of SchonesTag Ticket geldig is vanaf Groningen naar Leer vv? Arriva accepteert deze kaarten ook, om extra reizigers te trekken
Werd mij vandaag door de medewerker bij de Arriva Store verteld in Leeuwarden. Is ook al eens door een controleur opgemerkt.quote:Op maandag 9 april 2012 18:44 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat is voor mij persoonlijk wel interessant. Heb je een linkje waar ik (meer) kan lezen?
Ah tof. Punt is alleen dat de Arriva store in Groningen geen NDS-tickets verkoopt. Dus alleen op de terugweg is dat dan te gebruiken.quote:Op maandag 9 april 2012 18:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Werd mij vandaag door de medewerker bij de Arriva Store verteld in Leeuwarden. Is ook al eens door een controleur opgemerkt.
In het 'Geltungsbereich(PDF)' van Niedersachsen Ticket staat ook bij Arriva onder Strecken 'Alle'
Ik ga zo eens kijken. Met de NDS-ticket regel ik altijd mensen via mitfahrgelegenheit.de, dus meestal is het pas op het laatste moment duidelijk hoeveel mensen er mee gaan. En dan vraag ik me ook af of het ticket wel geldig is over de grens. Het is tenslotte een ticket voor Niedersachsen, en dat gaat dan tot aan station Weener. Zodra je in Bad Nieuweschans bent, ben je niet meer in Niedersachsen, dus waarom zou het ticket dan nog geldig zijnquote:Op maandag 9 april 2012 18:54 schreef greavy het volgende:
Of je koop 'm online via Bahn.de, dat kan ook Dan is het Homeprint. Weet niet wat de betalingsmogelijkheden zijn uit mijn hoofd.
Arriva zegt het NDS te accepteren, sommige stewards zijn daar blijkbaar nog niet van op de hoogte. Wat wil je dan van een Fok!gebruiker horen? Het Definitieve Antwoord?quote:Op maandag 9 april 2012 18:59 schreef MaxMark het volgende:
Zodra je in Bad Nieuweschans bent, ben je niet meer in Niedersachsen, dus waarom zou het ticket dan nog geldig zijn
En ja, ik heb slechte ervaringen gehad met Arriva-stewards over het wel of niet geldig zijn van bepaalde kaartjes over de grens
Hoi Fles. Slechts een mening, hoopte ik te horen. Dag Fles.quote:Op maandag 9 april 2012 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Arriva zegt het NDS te accepteren, sommige stewards zijn daar blijkbaar nog niet van op de hoogte. Wat wil je dan van een Fok!gebruiker horen? Het Definitieve Antwoord?
quote:Op maandag 9 april 2012 19:21 schreef Peter het volgende:
Wat zitten er een hoop keutels dwars in dit topic
Je zou dan maar in een WC-loze sprinter zitten
Zuurpruimen werken toch juist laxerend?quote:Op maandag 9 april 2012 19:21 schreef Peter het volgende:
Wat zitten er een hoop keutels dwars in dit topic
Je zou dan maar in een WC-loze sprinter zitten
Wanneer dat antwoord voor het laatst is bijgewerkt weet ik niet. Of er dus in 2012 een Lentetoer gaat komen... geen idee. Ik had al wel verwacht dat NS daarmee zou adverteren.quote:Onze actie met NS Lentetoer is helaas afgelopen.
NS Lentetoer gaf recht aan 2 personen om 1 dag onbeperkt door Nederland te reizen in de binnenlandse treinen van NS in de 1e klas voor ¤ 45.
quote:Op maandag 9 april 2012 21:00 schreef Peter het volgende:
Waarom niet? Als je de wielen dan op dezelfde draaibanken kunt onderhouden, de overgangen met standaardzaken gelegd kunnen worden etc.?
Bedankt voor de antwoorden, en de logica. Destijds had je de NS en de RET onderhoudswerkplaatsen ook op 1 terrein, dus dat verklaart het een en ander...quote:Op maandag 9 april 2012 21:00 schreef James1988 het volgende:
Goede vraag, ik heb er geen duidelijk antwoord op, slechts vermoedens.
Mijn vermoeden is dat er destijds al vakbeurzen waren zoals we die heden ten dage ook kennen. Seminaria waar de top-ingenieurs samenkomen om de laatste technologische ontwikkelingen te bespreken. Eén van die ontwikkelingen zal ongetwijfeld de spoorbreedte zijn geweest. 1435 mm komt ongeveer overeen met twee paarden naast elkaar.
Om voor trams dezelfde spoorbreedte te gebruiken als voor treinen zal dan meer te maken hebben met schaalvoordeel: ook vroeger waren de fabrikanten van rollend materieel relatief schaars, door te standaardiseren op één spoorbreedte voor al je producten kun je wat goedkoper werken omdat je sommige ontwerpen maar één keer hoeft te doen.
De pagina Standard gauge op de Engelstalige Wikipedia vertelt er wat meer over: de 1435 mm lijkt vooral te komen door de invloed van George Stephenson, een vrij bekende naam in de spoorwegindustrie.
Het was treinnummer 10566/566/20566. Uit Leeuwarden kwamen de 4248(Voor)+4071(Achter). Vanaf Groningen kwamen ook 7 bakken, waarvan ik de stelnummers niet meer exact weet. Wel kwam uit Groningen voorop een drietje en achterop een viertje.quote:Op maandag 9 april 2012 20:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet echt geloofwaardig zonder treinstelnummers, alsof jij die niet zou onthouden
1600 is volgens mij afgeleid van de BB 7200quote:Op maandag 9 april 2012 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb 3 types locs gevonden die spreken op de Nederlandse locs lijken qua uiterlijk...
Maar de vraag is of er ergens een exacte kopie tussen zit, daarvoor ontbreekt mij de technische kennis
http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_22200
http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_7200
http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_15000
Exacte kopie niet. Nederland heeft ooit de BB 7200 als voorbeeld genomen. Technisch is er wel genoeg op aangepast.quote:Op maandag 9 april 2012 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb 3 types locs gevonden die spreken op de Nederlandse locs lijken qua uiterlijk...
Maar de vraag is of er ergens een exacte kopie tussen zit, daarvoor ontbreekt mij de technische kennis
http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_22200
http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_7200
http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_15000
Voor de bestelling van de 1700 is volgens mij nog een andere Alsthom proefloc naar Nederland gekomen.quote:Op maandag 9 april 2012 21:39 schreef James1988 het volgende:
De 1600 is afgeleid van de BB 7200, de 1700 is op z'n beurt weer afgeleid van de 1600. NS heeft een BB 7200 naar Nederland laten komen om een proefritje te maken.
Mooi spulquote:Op maandag 9 april 2012 22:23 schreef Duvel het volgende:
Gevonden, de BB 20011!
http://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_BB_20011_and_20012
Ja, gaaf! Een Sybic-prototype in Arzens-jasje.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |