SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Mensen die o.a. hier postenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------
Challenges 2012:
Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar.
Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!
Je kan het schema aanpassen of jezelf toevoegen door naar http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam= <--- (Vul hier je eigen username in) te gaan. 'Oefenaccountje': http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam=test
Deze OP vind je hierHet onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017![]()
Straks om 8:30 rennen met een oud-collega. Ben benieuwd naar zijn tempo. Hij trainde vorig jaar voor een marathon maar een blessure gooide roet in het eten.
Denk dat we een uurtje oid gaan lopen. Gaat leuk worden.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Hmz.. toch m'n kuit gevoelig na het lopen op verkeerde schoenen gister![]()
Maar even goed uitkijken tot ik m'n goede schoenen weer terug heb, geen zin in een serieuze blessure.. Dan maar een dikke week minder lopen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ik zak steeds verder af in de challenges 2012 lijst. Helaas niks aan te doen aangezien ik last heb van mijn voet. Eerst dus maar het gesprek met de podoloog afwachten, voordat we weer gaan hardlopen. Gelukkig staat mijn challenge afstand niet belachelijk hoog
.
![]()
zijn er hier nog renners die zich gaan aanmelden voor de run op/ rond de Karpendonk in Eindhoven op 11 maart?![]()
Wat jammer E.T. hoop dat je snel je goede schoenen weer terug hebt!
En ik hoop dat het mee valt Swets! Oefeningen zullen vast helpen.
Rondje Karpendonk lijkt me wel leuk, maar ik ben altijd bang dat ik zoiets niet vol houd of de verkeerde kant op loop etc. Stiekem wandel ik nog af en toe stukjes in plaats van een heel deel te lopen en omdat dan ook tijdens zoiets te doen..
Wat motiveert jullie om aan zulke wedstrijden mee te doen?![]()
probeer een wobble board op de kop te tikkenquote:Op donderdag 23 februari 2012 08:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, pijnlijke enkels. Even op zoek naar spierversterkende oefeningen.-
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
nog 8 dagen en dan weer mijn eerste wedstrijd in bijna 15 jaar (laatste was HM in Shoorl 1997)
ik heb er nu al zin in...alleen moeilijk om mijzelf nu een beetje te pacen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Op je tenen en hielen lopen is al een aardige oefening zag ikquote:Op donderdag 23 februari 2012 09:28 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
probeer een wobble board op de kop te tikken
[ afbeelding ]-![]()
![]()
Welke run is dat? Google helpt me niet verder. Linkje?quote:Op donderdag 23 februari 2012 08:29 schreef amaranta het volgende:
zijn er hier nog renners die zich gaan aanmelden voor de run op/ rond de Karpendonk in Eindhoven op 11 maart?Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017![]()
Komt goed, gewoon relaxed beginnen en dan loop je die 13 miles vanzelf. He, das een HM of ni? Jaaaa. Rustig beginnen en knallen op het einde (als je nog energie over hebt).quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
nog 8 dagen en dan weer mijn eerste wedstrijd in bijna 15 jaar (laatste was HM in Shoorl 1997)
ik heb er nu al zin in...alleen moeilijk om mijzelf nu een beetje te pacenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Nu heb ik gisteren gerend, en dan zou ik vandaag weer heel graag gaan. Maar dat mag niet, want rustdag. Maar morgen vind ik het veel moeilijker om dan wel te gaanhebben jullie dat ook?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
pff soms heb je van die dagen dat t voor geen meter loopt, moe, zware benen, kwam niet in mijn ritme, had dorst, moest plassen
toch 8 km gelopen, ik vind t weer bestT kan niet altijd vanzelf gaan.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Nope, maar ik doe dan ook krachttraining op de rustdagen. Of ik loop op de rustdagen. Ik heb maar één echte rustdag, de zondag. En dan doe ik helemaal niks. Heerlijk!quote:Op donderdag 23 februari 2012 14:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Nu heb ik gisteren gerend, en dan zou ik vandaag weer heel graag gaan. Maar dat mag niet, want rustdag. Maar morgen vind ik het veel moeilijker om dan wel te gaanhebben jullie dat ook?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
De urbanathlon inschrijving is gesloten...!!! FUCK!!!!!!!!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ja! De dag erna ben ik tot het bot gemotiveerd, en 2 dagen later heb ik totaaaal geen zinquote:Op donderdag 23 februari 2012 14:13 schreef Guppyfriend het volgende:
![]()
![]()
Ga naar Hamburgquote:Op donderdag 23 februari 2012 18:18 schreef slacker_nl het volgende:
De urbanathlon inschrijving is gesloten...!!! FUCK!!!!!!!!
F means you're fucked![]()
quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:18 schreef slacker_nl het volgende:
De urbanathlon inschrijving is gesloten...!!! FUCK!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
http://crosscircuit.crosscompetitie.nl/quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:07 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Welke run is dat? Google helpt me niet verder. Linkje?
en dan kijken bij 11 maart![]()
dr lopen echt genoeg mensen mee om iemand te volgen en de weg niet kwijt te raken...daarbij is de route doorgaans met bordjes aangegeven...quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:18 schreef Niara het volgende:
Wat jammer E.T. hoop dat je snel je goede schoenen weer terug hebt!
En ik hoop dat het mee valt Swets! Oefeningen zullen vast helpen.
Rondje Karpendonk lijkt me wel leuk, maar ik ben altijd bang dat ik zoiets niet vol houd of de verkeerde kant op loop etc. Stiekem wandel ik nog af en toe stukjes in plaats van een heel deel te lopen en omdat dan ook tijdens zoiets te doen..
Wat motiveert jullie om aan zulke wedstrijden mee te doen?
Wat mij motiveert is...de stok achter de deur om te blijven trainen.
En er zijn trouwens wel meer mensen die stukjes lopen hoor, daar kijkt niemand van op.
ik ken je dan wel niet, maar ik wil best samen lopen hoor... of vlak voor/achter je
[ Bericht 8% gewijzigd door amaranta op 23-02-2012 18:53:21 ]![]()
ik woon in de stad waar het gehouden wordt... Ik wacht het ff af.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zo, terug van de Nike '88 Rerun. Bleek in het kader te zijn van de presentatie van het uitshirt van Oranje, Zie ook:
Zwart uittenue voor Oranje op EK
Feestje voor de Bijenkorf met YesR, Wesley Sneijder, Afro Jack en volgens mij later ook Gregory van der Wiel (?).
Loopje zelf was uiteindelijk 9.42 kilometer, met hier en daar wat pauzes toch nog gedaan in 1:08:50.
Alleen geen swag/goodies. Ja, een flesje water.
Nike '88 Rerun,
Been there, done that...
dit not get the t-shirt...He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.![]()
Gheghe, heb ik me net ingeschreven voor dat karpen gebeuren, blijkt het een cross te zijn. Dus op gras en modder en zand enzo...
Zal me benieuwen...
Iemand hier ervaring met cross lopen??![]()
Vandaag les 3 van Evy gelopen, en mijn god.. wat heb ik een spierpijn in m'n kuiten. Voor de rest ging 't prima. Ik heb wat mooie spulletjes (windjack, shirtjes) op de kop getikt bij de Aktiesport. Nu even een paar dagen rust!The remedy is the experience.![]()
quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:56 schreef Klonterpot het volgende:
Vandaag les 3 van Evy gelopen, en mijn god.. wat heb ik een spierpijn in m'n kuiten. Voor de rest ging 't prima. Ik heb wat mooie spulletjes (windjack, shirtjes) op de kop getikt bij de Aktiesport. Nu even een paar dagen rust!heel herkenbaar... lekker man, net beginnen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Ha, dat wou ik even horenquote:Op donderdag 23 februari 2012 23:04 schreef Jumparound het volgende:
[..]heel herkenbaar... lekker man, net beginnen
Ja, ik vind het heerlijk en mijn conditie (of wat er nog van over is) viel me eigenlijk best wel mee. Ik loop nu nog op neutrale schoenen die ik al een tijdje heb, en heb vandaag even op de schoenen van mijn broertje gelopen. Die zijn net nieuw en heeft ook overpronatie. Ik ben bang dat ik zeer binnenkort naar Runnersworld ga voor deze: http://shop.runnersworld.(...)rid-stabil-cs-2.htmlThe remedy is the experience.![]()
Iemand nog een leuke/goede site met handige overzichtjes waarop een kalender te vinden is met leuke loopjes?
Merk bij mezelf dat ik het heel fijn vond om als het ware 'toe te werken' naar de 8 km van Apeldoorn een paar weken terug. Sindsdien ben ik wat minder regelmatig gaan lopen, en als ik ga is het vaak een stuk van 6 of 7 km en dan vind ik het wel weer best. Idee is dus om een leuke 10 km te zoeken zodat ik iets heb waar ik weer naar toe kan werken
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!![]()
Hmm, als ik ga lopen met Evy.
Wandelen = gewoon wandelen
Maar is lopen dan rennen? of joggen?
Of hoe moet je lopen zeg maar?![]()
Jeej vandaag mag ik weer! 65 minuten. Zaterdag 45..., zijn in!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Jaloers.
Ik mag morgen maar 5. Em ik kijk altijd zo uit naar mn weekendloopje...
Niet meer actief op Fok!![]()
Balen zeg! Mag je niet iets vervangends doen? Zwemmen of fietsen of zo?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Oh, ik ben gewoon een beetje voorzichtig nu.
Eens kijken hoe het morgen gaat. Als het goed gaat, doe ik maandag weer 5, dan verderop in de week nog eens 5 en dan volgend weekend weer 7,5. En dan weer opbouwen naar 15 in het weekend. Maar ik ga dus niet weer ineens 10 lopen als ik een hele week helemaal niet gelopen heb.
Beetje voorzichtigheid kan geen kwaad toch![]()
Ik ga vanmiddag wel even zwemmen. Volgende week weer werken, dus dan gaat het zwemmen niet meer lukken voorlopig[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Gvd, wil ik vandaag weer gaan lopen sinds een week, stoot ik vannacht toen ik naar de wc ging zo hard mijn teen dat deze helemaal blauw en opgezwollen is. Heb nu laarzen aan en kan daarmee alleen strompelen. Straks kijken hoe het in mijn Asics gaat.....![]()
Ja, twee weken geleden heb ik 30 km gelopen: 7,50, 10, 12,50, en dat kon alleen maar omdat ik een keer een dag niet naar kantoor hoefdequote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Beetje voorzichtigheid kan geen kwaad toch![]()
Ik ga vanmiddag wel even zwemmen. Volgende week weer werken, dus dan gaat het zwemmen niet meer lukken voorlopig. Heerlijk, ik zou er bijna 32 uur voor gaan werken
. Maar ja, ik denk niet dat het een goed idee is om elke week drie keer per week zulke afstanden te lopen
.
Dat inderdaad, en als ik minder ga werken krijg ik ook minder salaris... En dat wil ik niet!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, twee weken geleden heb ik 30 km gelopen: 7,50, 10, 12,50, en dat kon alleen maar omdat ik een keer een dag niet naar kantoor hoefde. Heerlijk, ik zou er bijna 32 uur voor gaan werken
. Maar ja, ik denk niet dat het een goed idee is om elke week drie keer per week zulke afstanden te lopen
.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik zou gewoon eerst afwachten waar de mensen van Runnersworld mee komenquote:Op donderdag 23 februari 2012 23:20 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Ha, dat wou ik even horen
Ja, ik vind het heerlijk en mijn conditie (of wat er nog van over is) viel me eigenlijk best wel mee. Ik loop nu nog op neutrale schoenen die ik al een tijdje heb, en heb vandaag even op de schoenen van mijn broertje gelopen. Die zijn net nieuw en heeft ook overpronatie. Ik ben bang dat ik zeer binnenkort naar Runnersworld ga voor deze: http://shop.runnersworld.(...)rid-stabil-cs-2.html![]()
Je kunt altijd aangeven dat dat je een fijne schoen lijkt, maar wie weet blijkt dat jij wat anders nodig hebt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Iddquote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:10 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat inderdaad, en als ik minder ga werken krijg ik ook minder salaris... En dat wil ik niet!. Ik vind gewoon dat ik onder werktijd moet mogen lopen. Daar word ik gedurende de rest van de tijd een productievere werknemer van
.
Hahaha vind ik ook! Maar we hebben helaas geen douche meer op het werk... Hadden we in het vorige pand wel. Anders zou ik bijvoorbeeld in de pauze nog best wel een rondje willen lopen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Idd. Ik vind gewoon dat ik onder werktijd moet mogen lopen. Daar word ik gedurende de rest van de tijd een productievere werknemer van
.
Ik ben woensdag bij Runnersworld geweest en daar hebben ze mij deze schoen aangemetenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:29 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik zou gewoon eerst afwachten waar de mensen van Runnersworld mee komen![]()
Je kunt altijd aangeven dat dat je een fijne schoen lijkt, maar wie weet blijkt dat jij wat anders nodig hebtOmdat ik nog amper gelopen had en nog studeer wilde ik niet meteen een klap geld uitgeven.
The remedy is the experience.![]()
ah okquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:03 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Ik ben woensdag bij Runnersworld geweest en daar hebben ze mij deze schoen aangemetenOmdat ik nog amper gelopen had en nog studeer wilde ik niet meteen een klap geld uitgeven.
Ecosia
Leuke route hoor.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Gaat wel een flink deel langs de openbare weg.
Is een rondje lopen daar linksonder in het groene deel tussen de randweg en de hilversumse weg niet leuker? Gewoon kriskras die paadjes wat af?How can I make this topic about me?![]()
ik loop en fiets daar al jaren, dus ken de weg ondertussen...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
wel lastig lopen over die paadjes in het donker
Het enige echt donkere stuk is door het bos over de "melkweg". Het meest vervelende stuk is de "Nieuw crailoseweg" Door omwonende ook wel liefkozend "het gebed zonder end" genoemd ;-)
Edit:
Het is ook allemaal fietspad van minimaal 2 meter breed... ruimte zat dus
[ Bericht 11% gewijzigd door Jumparound op 24-02-2012 12:24:31 ]Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Linksonder is vooral bos, en ERG donker (vooral als het bewolkt is). Nu kan ik eindelijk 2 hardloopgebieden aan elkaar koppelen (bos en hei) dat vind ik dan ook wel weer leukquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:32 schreef gebrokenglas het volgende:
Gaat wel een flink deel langs de openbare weg.
Is een rondje lopen daar linksonder in het groene deel tussen de randweg en de hilversumse weg niet leuker? Gewoon kriskras die paadjes wat af?
Ecosia
oh, en alleen de "Franse kampweg" is een druk punt hoor. Om de tijd dat ik loop zijn de andere openbare wegen vrijwel uitgestorven...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
't is daar wel een mooie omgeving. Later, bij meer kilometers, een beetje richting kortenhoef, loosdrecht, zo om het water heen enzo....How can I make this topic about me?![]()
True... mijn doel voor nu is eerst naar Abcoude kunnen lopen (en dan met de trein terug) maar bij 15 a 20 km kan ik idd wat meer van de omgeving zienquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:36 schreef gebrokenglas het volgende:
't is daar wel een mooie omgeving. Later, bij meer kilometers, een beetje richting kortenhoef, loosdrecht, zo om het water heen enzo....
Ecosia
Ik zou eerder met de trein heen gaan en lopend terugquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:56 schreef Jumparound het volgende:
[..]
True... mijn doel voor nu is eerst naar Abcoude kunnen lopen (en dan met de trein terug) maar bij 15 a 20 km kan ik idd wat meer van de omgeving zien. Lekker fris, zo'n zwetende vent in de trein. Plus je koelt snel af na het lopen.
och, dat zien we dan wel weer ;-)Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik zou het ook doen zoals Viking zegt!
Ik ben trouwens gaan zwemmen net, maar meteen daarna heb ik een patatje met gegetenik ben slecht! Morgen maar weer hardlopen
[ Bericht 75% gewijzigd door Guppy op 24-02-2012 14:52:57 ][b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik ruil vandaag denk ik ook maar even in voor morgen wat betreft hardlopen. Het waait me wat te hard nu, en ik heb echt de grootste hekel aan hardlopen met tegenwind. Nog erger dan hardlopen in de regen wat mij betreft. Iemand die dat ook zo ervaart?I don't trust books. They're all facts and no heart
Ik kien m'n route wel altijd zo uit dat ik dan geen tegenwind heb op de terugweg (als dat mogelijk is)[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
tussen de huizen hier en in het bos valt het met de wind altijd wel meeHow can I make this topic about me?![]()
MooiweerlopersGewoon lopen, keihard door de wind beuken, pasfrequentie omhoog en gaan.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
yes.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:17 schreef slacker_nl het volgende:
MooiweerlopersGewoon lopen, keihard door de wind beuken, pasfrequentie omhoog en gaan.
Maarja, ging jij ook naar buiten bij die -20?
How can I make this topic about me?![]()
-20 is voor een beetje man geen probleemquote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:18 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
yes.
Maarja, ging jij ook naar buiten bij die -20?![]()
![]()
Niks mis met mooiweerlopers!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:17 schreef slacker_nl het volgende:
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Uiteraard, gewoon die sneeuw gechecked en bedwongen. Kilometers gemaakt ouwe. De helft van m'n challenge is in de sneeuw gelopen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:18 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
yes.
Maarja, ging jij ook naar buiten bij die -20?
Ik vind het wel gaaf met die sneeuw en kou... Heerlijk gelopen:-)Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik heb echt totaal geen last van wind bij hardlopen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:34 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik ruil vandaag denk ik ook maar even in voor morgen wat betreft hardlopen. Het waait me wat te hard nu, en ik heb echt de grootste hekel aan hardlopen met tegenwind. Nog erger dan hardlopen in de regen wat mij betreft. Iemand die dat ook zo ervaart?![]()
Ik laat er weleens een paar hoorquote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb echt totaal geen last van wind bij hardlopen.
Neuh, wind kan mij ook weinig schelen. Ik woon vlak bij de zee, dus daar kan het behoorlijk waaien. Weerhoudt me er niet van om te gaan lopen. Regen vind ik wel kut. Heb de hele week gesnotterd en geniesd, vanwege de natte voeten die ik vorige week heb opgelopen.Niet meer actief op Fok!![]()
Ik heb ook geen last van de wind, maar ik loop ook in de stad dus daar is sowieso al minder wind. En een beetje regen vind ik juist wel fijn.
Vandaag de 7 km bereikt. Mijn doel voor 2012 (=10 km kunnen lopen) komt al in zicht
.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave![]()
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:20 schreef Sleip het volgende:
Heb je voor dat endomondo een smartphone nodig?
Voor de app wel, voor het gebruik van de website ed niet.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:20 schreef Sleip het volgende:
Heb je voor dat endomondo een smartphone nodig?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
met nog 10 maanden te gaan, dat wordt een makkiequote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:06 schreef Njosnavelin het volgende:
Vandaag de 7 km bereikt. Mijn doel voor 2012 (=10 km kunnen lopen) komt al in zicht
.
Als je 7KM kan lopen kan je 10KM ook wel lopenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:06 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik heb ook geen last van de wind, maar ik loop ook in de stad dus daar is sowieso al minder wind. En een beetje regen vind ik juist wel fijn.
.
![]()
![]()
idd, dan moet je al zo in een ritme zitten dat het geen probleem mag zijnquote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je 7KM kan lopen kan je 10KM ook wel lopen
Ecosia
zo., ik ga me opmaken voor de 65 minuten loop van vanavond...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
inderdaad Swets, die laatste 3km zou jij in een wedstrijd op karakter moeten reddenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je 7KM kan lopen kan je 10KM ook wel lopen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik ga morgenochtend weer. Ergens tussen de 6 en 10KM, afhankelijk hoe mijn enkels voelen morgenochtend.![]()
Ik ga morgen ook, intervaltraining.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ik ook, rondje van 12km staat er geplanned, dan dinsdag nog een keer en daarna rust tot zaterdag voor de 13km crossquote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ga morgenochtend weer. Ergens tussen de 6 en 10KM, afhankelijk hoe mijn enkels voelen morgenochtend.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
morgen "mag" ik ook weer45 minuten dan... Dan rust zeker tot maandag
Ecosia
Je doet zo nog 65 minuten en dan morgen 45? Is het niet verstandig om morgen een rustdag in te lassen?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:35 schreef Jumparound het volgende:
morgen "mag" ik ook weer45 minuten dan... Dan rust zeker tot maandag
Ik heb zojuist gelopen op mijn nieuwe schoenen. Pijn aan de buitenkant!![]()
Wel een 'persoonlijk record' gelopen (waarschijnlijk omdat ik de schoenen snel uit wilde doen).
Dat wordt nog leuk zondag, dan staat de 15 km gepland.![]()
zondagquote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:38 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je doet zo nog 65 minuten en dan morgen 45? Is het niet verstandig om morgen een rustdag in te lassen?zo dan! 15 km! netjesquote:Ik heb zojuist gelopen op mijn nieuwe schoenen. Pijn aan de buitenkant!![]()
Wel een 'persoonlijk record' gelopen (waarschijnlijk omdat ik de schoenen snel uit wilde doen).
Dat wordt nog leuk zondag, dan staat de 15 km gepland.Ik hoop dat je schoenen dan beter zitten
Ecosia
Dankje! Ik zie het ook wel zitten, nu braaf elke week blijven trainenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
met nog 10 maanden te gaan, dat wordt een makkie
Ik hoop het, maar de laatste 1,5 waren wel zwaar vandaag. Ik ga nu eerst een paar weken 7 km blijven lopen, en dan langzaam opbouwen tot 10 denk ik.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je 7KM kan lopen kan je 10KM ook wel lopenBut while the earth sinks to its grave
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 08:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Klaar voor een rondje, maar ik heb zo geen zin. Nou ja... schoenen aan en naar buiten.
Die ga ik in m'n kledingkast hangenquote:
Zometeen 3e les van Evy, de stijfheid in mijn benen zijn gisteravond als sneeuw voor de zon verdwenen
The remedy is the experience.![]()
Ik zit nu aan het eind van de eerste week lopen met om de dag lopen met op de andere dag 1,5/2 uur zwemmen. Begon met 1.8KM en zit nu op 3,7KM met wat stukken rustig lopen er tussendoor.
Heb alleen wel wat last van mijn scheenbeen aan het eind van de loop en zodra ik weer in huis sta voel ik me echt een oude man (ben pas 25)![]()
Woensdag tijdens rekken mijn liesstreek uitgerekt, de rek voelde op dat moment erg lekker en goed, maar werd 's nachts constant wakker van de zeurende pijn en de volgende dag kon ik nauwelijk lopen zonder bij elke stap te licht te kreunen![]()
Maar hopelijk gaan mijn beenspieren zich snel ontwikkelen zodat ze mijn conditie bij kunnen houden. Ik kan namelijk veel meer maar ik wil het niet overhaasten.![]()
![]()
Swets z'n endomondo doet het niet![]()
ik had ook al moeite met inloggen, dus ik heb het idee dat endomondo niet zo wakker is vanmorgen
Hebben jullie de telefoon gewoon in de broekzak of aan zo'n armband?
Ik had m vorige week in mijn broekzak zitten maar dat voelde niet veilig, had het idee dat ie er makkelijk uit kon bouncen en in de hand houden vind ik niet fijn. Nu laat ik m maar thuis totdat ik ergens goedkoop zo'n ding kan vinden gevonden en gekocht bij bol :
[ Bericht 19% gewijzigd door Re.active op 25-02-2012 09:48:42 ]![]()
Ik heb zo'n ding van de Mediamarkt. Eigenlijk voor een iPod, maar met een beetje duwen past m'n iPhone er ook in. Op z'n kop dan, want anders zit het gaatje voor de oordopjes aan de verkeerde kant.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Linkje van het artikel op Bol? Benieuwd naar de prijs ...quote:Op zaterdag 25 februari 2012 09:32 schreef Re.active het volgende:
Hebben jullie de telefoon gewoon in de broekzak of aan zo'n armband?
Ik had m vorige week in mijn broekzak zitten maar dat voelde niet veilig, had het idee dat ie er makkelijk uit kon bouncen en in de hand houden vind ik niet fijn. Nu laat ik m maar thuis totdat ik ergens goedkoop zo'n ding kan vinden gevonden en gekocht bij bol :
[ afbeelding ]I don't trust books. They're all facts and no heart
http://www.bol.com/nl/p/e(...)NBB99#product_images
Je vind ze wel een paar euro goedkoper in de UK maar nu weet ik zeker dat ik m dinsdag heb. met spullen uit t buitenland weet je het nooit, als je het al krijgt
deze bv. heeft echt gaatjes waar de knoppen zitten (galaxy s) en die van belkin volgens mij niet, althans niet op de foto, maar die foto laat dan ook een iphone zien.
http://www.mytrendyphone.(...)0-galaxy-55807p.html![]()
Weet je wel zeker dat je al meer kan? Klinkt meer alsof jij dat wel wil maar je lijf t er niet mee eens isquote:Op zaterdag 25 februari 2012 09:22 schreef Re.active het volgende:
Ik zit nu aan het eind van de eerste week lopen met om de dag lopen met op de andere dag 1,5/2 uur zwemmen. Begon met 1.8KM en zit nu op 3,7KM met wat stukken rustig lopen er tussendoor.
Heb alleen wel wat last van mijn scheenbeen aan het eind van de loop en zodra ik weer in huis sta voel ik me echt een oude man (ben pas 25)![]()
Woensdag tijdens rekken mijn liesstreek uitgerekt, de rek voelde op dat moment erg lekker en goed, maar werd 's nachts constant wakker van de zeurende pijn en de volgende dag kon ik nauwelijk lopen zonder bij elke stap te licht te kreunen![]()
Maar hopelijk gaan mijn beenspieren zich snel ontwikkelen zodat ze mijn conditie bij kunnen houden. Ik kan namelijk veel meer maar ik wil het niet overhaasten.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Soy milk is essentially Coffee-Mate laced with estrogen, and is best left to vegans and other socialist vegetarian types that can't bring themselves to eat the completely natural-for-humans flesh of our friends the Animals but who have no trouble with slaughtering trillions of our other friends the Plants and processing -- in gigantic factories run by multinational corporations with shareholders that eat meat themselves -- very selectively chosen components of their poor little bodies into gooey shit that humans have never had an opportunity to adapt to digesting. Why, eating such material, with its high levels of isoflavones, touted by gynecologists as tantamount to Estrogen Replacement Therapy (ERT), will make you grow boobs, and this will screw up the clean lines of this fine young man's Under Armor. I recommend against it.![]()
Dat je weggaat voor 5KM, misschien 6. Dat je dan na 2KM bedenkt dat je wel 8KM kan lopen. En dat je dan bij een cruciaal punt komt waar ze een nieuw bruggetje aan het leggen zijn en je dus niet je 8KM rondje kan lopen.
En dan loop je uiteindelijk 10.41KM in een uur![]()
![]()
Waarom zou je 5 of 6 lopen dan? Toch niet omdat je te weinig gelopen hebt deze week? Anders ben je net zo dom als ik vorige weekquote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat je weggaat voor 5KM, misschien 6. Dat je dan na 2KM bedenkt dat je wel 8KM kan lopen. En dat je dan bij een cruciaal punt komt waar ze een nieuw bruggetje aan het leggen zijn en je dus niet je 8KM rondje kan lopen.
En dan loop je uiteindelijk 10.41KM in een uur.
Ik ga zo maar eens 6 km doen(waarvan 1 km kalibreren).
En hou eens op met die lange afstanden allemaal, zo haal ik jullie nooit meer in.
Dat zeg ik toch ookquote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:16 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Weet je wel zeker dat je al meer kan? Klinkt meer alsof jij dat wel wil maar je lijf t er niet mee eens is
Ik wil wel, mijn conditie kan het aan maar mijn benen nog niet![]()
![]()
Ik had geen zin en had wat pijntjes hier en daar.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom zou je 5 of 6 lopen dan? Toch niet omdat je te weinig gelopen hebt deze week? Anders ben je net zo dom als ik vorige week.
Ik ga zo maar eens 6 km doen(waarvan 1 km kalibreren).
![]()
Ook aan het hardlopen geslagen? Hahaha. Wrong topic dudequote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:16 schreef ZetaOS het volgende:
Soy milk is essentially Coffee-Mate laced with estrogen, and is best left to vegans and other socialist vegetarian types that can't bring themselves to eat the completely natural-for-humans flesh of our friends the Animals but who have no trouble with slaughtering trillions of our other friends the Plants and processing -- in gigantic factories run by multinational corporations with shareholders that eat meat themselves -- very selectively chosen components of their poor little bodies into gooey shit that humans have never had an opportunity to adapt to digesting. Why, eating such material, with its high levels of isoflavones, touted by gynecologists as tantamount to Estrogen Replacement Therapy (ERT), will make you grow boobs, and this will screw up the clean lines of this fine young man's Under Armor. I recommend against it.
Hey Slacker, nee gewoon aan het rond lopenquote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:28 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ook aan het hardlopen geslagen? Hahaha. Wrong topic dude
Ik loop al mijn hele leven hard, alleen niet meer dan een kilometer of 12.
Toch wel 2x in de week. Houd de verbranding hoog en is gewoon gezond.
Daarbij leverd het een bijdrage aan harde gains.
Met dat tekstje wou ik even kwijt dat Soja echt iets is voor mannen met een voorkeur voor andere mannen, en voor omgebouwde mannen.
En voor mannen met een wens voor bitch tits.
Ook als je als man een Drama Queen wilt worden kan Soja je daarbij helpen.
Het is zeker niet aan te raden is voor sportmannen en gewone normale mannen.
Helemaal slecht voor een hardloop sport waarbij de Testosteron waarde al zo te lijden heeft door al dat hardlopen.
(Hardlopen drukt de T-waarde behoorlijk, na 20km rennen is je T waarde niet hoger dan een gecastreerde vent)
Groet, Arnold Willem Tribulus III.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2012 10:59:33 ]![]()
Zooo, hardgelopen3,13km, maar toch.
Maandag de beruchte 8ste les van Evy 1... Ben benieuwd of ik net zo hard kapot ga als de eerste keer dat ik die liep
Zo, dan ben je een van de weinige die ik ken die echt cardio doet. De meeste zijn te bang om spieren te verliezen door hardlopen. "M'n gains.......!!!!"quote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:39 schreef ZetaOS het volgende:
Hey Slacker, nee gewoon aan het rond lopen
Ik loop al mijn hele leven hard, alleen niet meer dan een kilometer of 12.
Toch wel 2x in de week. Houd de verbranding hoog en is gewoon gezond.
Daarbij leverd het een bijdrage aan harde gains.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik heb gekalibreerd, maar ik heb een foutje gemaakt waardoor het eindresultaat veel optimistischer uitviel. Gelukkig maar, anders was ik ineens van een pace van 6:00-6:20, maar een pace van gemiddeld 5:35 gegaan en dat viel echt niet te verklaren.
Fijn!quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:04 schreef DarkElf het volgende:
Zo waardeloos als het donderdag ging zo lekker ging het nu, fijne 10 km gelopen.
Lekker loopweer hè? Ik had alleen een lange tight en een lang shirt aan.Niet meer actief op Fok!![]()
OK, afstandmeten zegt dat ik 5,16 km heb gedaan in 32,21 km (gemiddeld 9,6 k/m u), dus daar ben ik wel tevreden mee.
In totaal dus ongeveer 6 km inclusief 1 km kalibreren.
Heerlijk weer idd! Echt zo mag het hele jaar zijn (qua lopen dan, verder wat warmerquote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Fijn!.
Lekker loopweer hè? Ik had alleen een lange tight en een lang shirt aan.) en ik heb echt genoten!
En na de eerste meters voelde ik al dat ik meteen in mijn ritme kwam en ben er niet uitgeweest, heb erg fijn constant gelopen.
Ik had een 3/4 dunne tight aan, een tshirt met korte mouw en een heel dun (regen)jasje die bijna helemaal open was.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Wow, goed zeg!quote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:18 schreef Swetsenegger het volgende:
En dan loop je uiteindelijk 10.41KM in een uur
Heb ook gelopen: 7 km in 38.50 (= 11/uur)Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Ik heb gewoon een hele kilometer minder gelopen in ongeveer dezelfde tijdquote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:15 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Wow, goed zeg!
Heb ook gelopen: 7 km in 38.50 (= 11/uur).
lekker belangrijkquote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een hele kilometer minder gelopen in ongeveer dezelfde tijd.
Als je maar lekker loopt, er zullen altijd mensen sneller zijn, maar ook langzamer
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
@ dat laatste: nou...quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:21 schreef DarkElf het volgende:
[..]
lekker belangrijkAls je maar lekker loopt, er zullen altijd mensen sneller zijn, maar ook langzamer
.
Ja maar het is wel irritant, want ik loop langer dan uniek en ook vaker en toch is zij altijd sneller. Zij is gewoon een lean mean running machine en ik ben een Fries molenpaard dat een leuke poging doet
.
Ik had vanmorgen om 9 uur m'n thermoshirt nog wel nodig onder m'n longsleeve. Toen was het 4 graden.![]()
Jaquote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik had vanmorgen om 9 uur m'n thermoshirt nog wel nodig onder m'n longsleeve. Toen was het 4 graden.. Maandag doe ik ook gewoon m'n jasje aan (dan moet ik om 7.00 uur lopen).
Maar zo in het zonnetje, héérlijk!. Echt zo lekker. Ik heb helemaal zin in het voorjaar, meer kilometers maken
. Heb geen pijntjes gehad en als morgen alles ook nog goed voelt, ga ik maandag weer, later deze week nog eens 5 en dan in het weekend weer 7,5
.
Sja het is catabolisch, kloptquote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:44 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Zo, dan ben je een van de weinige die ik ken die echt cardio doet. De meeste zijn te bang om spieren te verliezen door hardlopen. "M'n gains.......!!!!"vandaar ik niet echt meer dan 12 km ren.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2012 14:19:33 ]![]()
Dat weet ik, maar dat komt pas na een 45 minuten tot een uur cardio.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Omdat ik niet lekker ontspannen kan lopen op m'n oude schoenen vandaag een klein rondje gedaan. Maar dan wél zonder intervallen.
3km in 19.16. Dik tevreden!![]()
Ff kijken voor woensdag.. misschien 20-10 proberen
Goed gedaan ET!
Vik, je moet je niks van mij aantrekken. Loop ook al vanaf begin 2008.
Daarna gestopt maar door jou weer begonnen dus thanks!Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Mn grootste afstand ooit aan 1 stuk gelopen, 8.22km
Qua snelheid was het ietsje langzamer dan de laatste tijd (10,5 tov 11 p/u) maar tijdens het lopen voelde het verder wel prima. Nergens pijn of zo. Enige was dat ik de snelheid er niet echt in kreeg waardoor ik uitkwam op een gemiddelde dat zo'n 20sec/km hoger lag dan normaal, maar goed, daar gaat het verder niet echt om.
Project 109 -> 90 is nog steeds lekker op koersNou lekker doesjuh ...
Fijn!quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:52 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Mn grootste afstand ooit aan 1 stuk gelopen, 8.22km
Qua snelheid was het ietsje langzamer dan de laatste tijd (10,5 tov 11 p/u) maar tijdens het lopen voelde het verder wel prima. Nergens pijn of zo. Enige was dat ik de snelheid er niet echt in kreeg waardoor ik uitkwam op een gemiddelde dat zo'n 20sec/km hoger lag dan normaal, maar goed, daar gaat het verder niet echt om.
Project 109 -> 90 is nog steeds lekker op koersNou lekker doesjuh ...
Je hebt ook verder gelopen, dus dan is het niet zo erg dat je gemiddelde lager ligt dan anders(vind ik dan).
Ben ook maar weer begonnen sinds lange tijd.
6,5 km in 3 kwartier (volgens mij is dat vrij traag). Maar toch lekker zo'n sukkeldrafje terwijl stadium arcadium op staat![]()
![]()
Ook net terug7 km in 41 minuten, persoonlijk record qua afstand ! En de eerste 5 km in in 28:32 ook een persoonlijk record volgens mij. Kortom Dynamic is happy !
![]()
dit is mij rondje voor zo direkt... http://goredc.govt.nz/sit(...)Croydon_Bush_Map.pdf
ik heb hier ooit wel eens gewandeld maar wil nu een cross training gaan doen. Whiskey track en Hidden Valley track aan elkaar.
Het rondje zelf is niet zo lang , ik scat zo'n 6-7 km, maar de hoogtelijnen op het kaartje boezemen me angst in.
Ik laat jullie weten of ik het overleeft heb
Had mij vandaag voorgenomen om eens langs het water en een lekker lang stuk te lopen, maar toen ik wakker werd had ik best wel wat pijntjes van afgelopen donderdag, niets voor om thuis te blijven, maar wel om even uit te stellen. Alleen vanmiddag was ik druk en vanavond heeft de bank met film en een zak chips gewonnen...
Nou staat morgen een wandeling van een kilometer of 12-15 op de planning, maar om daarvoor nog te gaan hardlopen... nah. Denk het niet.He didn't set up the rhyme with meaningless words.
Mijn rondje van vanmiddag ging zo lekker.. heeft er voor gezorgd dat ik weer wil![]()
Ondanks de blaar (rotschoenen).. ff kijken of ik maandag kan lopen. Schoolvakantie dus moet even kijken hoe en wanneer ik kan lopen..
oeioeioeiquote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:24 schreef Fallen het volgende:
Had mij vandaag voorgenomen om eens langs het water en een lekker lang stuk te lopen, maar toen ik wakker werd had ik best wel wat pijntjes van afgelopen donderdag, niets voor om thuis te blijven, maar wel om even uit te stellen. Alleen vanmiddag was ik druk en vanavond heeft de bank met film en een zak chips gewonnen...How can I make this topic about me?![]()
terug en gesloopt... heb het idee dat ik alleen maar omhoog liep
http://runkeeper.com/user/263090692/activity/72395661Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
2 weken van de 10 weken die ik heb verspild omdat ik moest rusten vanwege pijn in m'n voeten. Nu, na een week weer lopen is de pijn helemaal terug. FFUUUUUU![]()
inderdaad mijjn trail run overleeft maar wat een klus..was inderdaad niet al te lang, 6km maar tijdens de eerste 1.5km moest er 180meter hoogte verschil overbrugt worden.... mar wel heerlijk gelopen.
Ik voelde me na deze run vermoeider dan na een 12km duurloop'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Voor de hardlopende dames hier: wat voor beha dragen jullie tijdens het lopen? Ik heb nu een shock absorber, maar die is echt aan vervanging toe (en bovendien te klein).Niet meer actief op Fok!![]()
Zometeen samen met mn schoonvader de laatste test lopen voor de CPC. Als we vandaag zonder al te grote problemen ongeveer 16 km kunnen lopen, gaan de we halve marathon lopen bij de CPC. Anders niet...F means you're fucked![]()
Spannend, succes!quote:Op zondag 26 februari 2012 08:49 schreef YUR het volgende:
Zometeen samen met mn schoonvader de laatste test lopen voor de CPC. Als we vandaag zonder al te grote problemen ongeveer 16 km kunnen lopen, gaan de we halve marathon lopen bij de CPC. Anders niet...
Ik ga hier een afspraak maken: www.kiesdejuistesportbh.nl
Lijkt me ideaal: persoonlijk advies en ze heeft alles op voorraad, ook de Panache sports bra die ik op het oog heb. Meteen passen en de goede maat meenemen lijkt me effectiever dan eventueel eindeloos terugsturen.
Soms is een heel bescheiden voorgevel wel makkelijk![]()
De lekkerste sportbh die ik heb is gewoon van de HemaGewatteerde cups met racerback.
Maar alles wat de boel een beetje op z'n plek houdt is voldoende voor mij. Te groot is wel vreselijk irritant
Vriend van me heeft me uitgenodigd voor de 10k bij de marathon van Utrecht op 2e paasdag ... maar eens even kijken of dat te regelen valt.
Als ik hem ga lopen mik ik gewoon lekker conservatief op een tijd onder het uur
Gebroken... van de 3,7KM, zelfde rondje als gisteren de laatste 1,4KM moeten wandelen aangezien mijn scheenbeen niet meer kon, Maar rusten is geen optie helaas. Moet elke dag trainen om aan te sterken. pijn of geen pijn. Morgen mag ik gelukkig zwemmen, daar zullen mijn benen wel blij mee zijn![]()
![]()
Rust is een cruciaal onderdeel van je training. Waar ben je voor aan het trainen als ik vragen mag? Een dagje rust zal je lichaam en je herstel eerder goed doen dan doorgaan met je trainingsarbeid om aan te sterken. Op termijn wordt je alleen maar zwakker erdoor...quote:Op zondag 26 februari 2012 10:41 schreef Re.active het volgende:
Gebroken... van de 3,7KM, zelfde rondje als gisteren de laatste 1,4KM moeten wandelen aangezien mijn scheenbeen niet meer kon, Maar rusten is geen optie helaas. Moet elke dag trainen om aan te sterken. pijn of geen pijn. Morgen mag ik gelukkig zwemmen, daar zullen mijn benen wel blij mee zijnIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Te klein ook. Heb nu een shock absorber. Bij 5 km gaat het prima, maar bij langere afstanden snijden de bandjes in m'n schouders en heb ik schuurplekjes. Niet fijn.quote:Op zondag 26 februari 2012 10:04 schreef E.T. het volgende:
De lekkerste sportbh die ik heb is gewoon van de HemaGewatteerde cups met racerback.
Maar alles wat de boel een beetje op z'n plek houdt is voldoende voor mij. Te groot is wel vreselijk irritant
En ik heb niet bepaald een bescheiden voorgevel (G), dus een goede beha is wel belangrijk.
Wil aan de slag bij defensie en heb nog maar 5 maanden om mijn conditie dusdanig bij te werken dat ik in ieder geval door de sport test heen kom. Over 5 maanden ben ik 26 en dan mag ik niet meer solliciteren. Dus het is nu of nooit.quote:Op zondag 26 februari 2012 11:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Rust is een cruciaal onderdeel van je training. Waar ben je voor aan het trainen als ik vragen mag? Een dagje rust zal je lichaam en je herstel eerder goed doen dan doorgaan met je trainingsarbeid om aan te sterken. Op termijn wordt je alleen maar zwakker erdoor...
Qua kracht en uithoudingsvermogen zit het wel goed, Zwem en fiets veel, en doe dagelijks krachtraining maar hardlopen is nooit favoriet geweest bij mij, dus de coopertest is nog een uitdaging voor mij. En ik ben 80KG bij 1.73 dus er moet nog minimaal 4, maar liever 7 kilo er af om die test te kunnen halen.![]()
5 maanden? Hoeveel train je per week? Hoeveel rustdagen per week?quote:Op zondag 26 februari 2012 11:23 schreef Re.active het volgende:
Wil aan de slag bij defensie en heb nog maar 5 maanden om mijn conditie dusdanig bij te werken dat ik in ieder geval door de sport test heen kom. Over 5 maanden ben ik 26 en dan mag ik niet meer solliciteren. Dus het is nu of nooit.
Qua kracht en uithoudingsvermogen zit het wel goed, Zwem en fiets veel, en doe dagelijks krachtraining maar hardlopen is nooit favoriet geweest bij mij, dus de coopertest is nog een uitdaging voor mij. En ik ben 80KG bij 1.73 dus er moet nog minimaal 4, maar liever 7 kilo er af om die test te kunnen halen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik loop om de dag, tenzij ik echt niet kan lopen van de pijn, dan pak ik 2 dagen rust met lopen, en focus ik mij op andere aspecten.
Ik heb er nu 1 week op zitten dat ik echt loop, de week daarvoor was meer ff wennen aan het stappen en om de snelheid een beetje bepalen. Als ik dinsdag weer ga lopen begin ik aan de 2e week, en hoop ik om de dag een half uur te lopen. Het rondje wat ik nu doe om mijn huis is 3,7KM en mijn streven is om deze de komende 2/3 weken aan te houden.
Qua echte rustdagen kom ik uit op 2 dagen echt niks doen. Welke dagen dat gaan worden hangt een beetje van de omstandigheden af.![]()
Ik heb deze sport BH, van bij Perry Sport. Maar goed, ik denk dat je met G wel baat hebt bij persoonlijk advies.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Nou ja, het is een druk schema. Beginnersschema's bestaan meestal uit 3 dagen per week lopen, maar misschien is dit te doen als je steeds een klein rondje aanhoudt. Je loopt toch wel met een schema hè?
En waarom ben je niet eerder begonnen? Of is dat defensieplan een recent plan?Niet meer actief op Fok!![]()
Recent plan
Wou eerst gewoon in de beveiliging maar dat is niet gevaarlijk genoeg voor mij, en er zit ook totaal geen uitdaging in. Dus eerst defensie, en dan na jaren naar de beveiliging is een betere stap dan bedrijventerreinen beveiligen en na jaren misschien met een hoop geluk opklimmen naar persoonsbeveiliging. De stap defensie > persoonsbeveiliging is daarentegen wel haalbaar![]()
Ik weet niet wat je voor de rest allemaal doet, maar je hebt het over rennen, zwemmen, fietsen en krachttraining. Ik zou heel goed opletten dat je jezelf niet teveel pushed. Ik weet niet hoe lang je fietst, hoe lang je zwemt, maar zorg voor voldoende rust, goede voeding. Persoonlijk zou ik ook beginnen met vitaminepillen (van de etos/ah oid) en visoliepillen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Soms zie je wel in de sportschool hele dikke vrouwen met van die echt enorme tetten, en dat hupst, stuitert en slingert allemaal heen en weer als ze op die loopband staat te zwoegen....quote:Op zondag 26 februari 2012 10:04 schreef E.T. het volgende:
Niet echt een smakelijk gezicht, maarja.How can I make this topic about me?![]()
Eet gewoon goed, soms te veel, maar voor krachttraining en fietsen kunnen koolhydraten geen kwaad, is zelfs nodig om spier afbraak te voorkomen. Krijg veel extra eiwitten binnen, en gebruik van de kruidvat vitaminepillen voor sporters en pillen voor gewrichten. En natuurlijk altijd een banaantje tussendoor voor de vezels![]()
Daarnaast is het ook heel ongezond..quote:Op zondag 26 februari 2012 13:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Soms zie je wel in de sportschool hele dikke vrouwen met van die echt enorme tetten, en dat hupst, stuitert en slingert allemaal heen en weer als ze op die loopband staat te zwoegen....
Niet echt een smakelijk gezicht, maarja.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Adviseer ze een goeie beha aan te trekkenquote:Op zondag 26 februari 2012 13:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Soms zie je wel in de sportschool hele dikke vrouwen met van die echt enorme tetten, en dat hupst, stuitert en slingert allemaal heen en weer als ze op die loopband staat te zwoegen....
Niet echt een smakelijk gezicht, maarja.. Tenzij ze willen dat de boel op hun 30e op de grond hangt. Hardlopen is een high impact sport, ook voor je voorgevel.
jezus... en ik loop te miepen over 15quote:Op zondag 26 februari 2012 01:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
inderdaad mijjn trail run overleeft maar wat een klus..was inderdaad niet al te lang, 6km maar tijdens de eerste 1.5km moest er 180meter hoogte verschil overbrugt worden.... mar wel heerlijk gelopen.
Ik voelde me na deze run vermoeider dan na een 12km duurloop
respect hoor!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:24 schreef Saninl het volgende:
Hmm, als ik ga lopen met Evy.
Wandelen = gewoon wandelen
Maar is lopen dan rennen? of joggen?
Of hoe moet je lopen zeg maar?![]()
Lopen = joggen/hardlopen idd en wandelen is gewoon wandelen. Moet je even aan wennen in het beginquote:.
Vandaag verbazingwekkend weinig last van mijn uur hardlopen gisteren. Geen pijn in mijn enkels, licht pijntje in mijn schenen. Maar niets zorgelijks.![]()
quote:Op zondag 26 februari 2012 13:00 schreef Re.active het volgende:
Eet gewoon goed, soms te veel, maar voor krachttraining en fietsen kunnen koolhydraten geen kwaad, is zelfs nodig om spier afbraak te voorkomen. Krijg veel extra eiwitten binnen, en gebruik van de kruidvat vitaminepillen voor sporters en pillen voor gewrichten. En natuurlijk altijd een banaantje tussendoor voor de vezelsquote:![]()
Last van mijn scheenbeen bij elke stap dat ik op de grond zet en wat lichte pijn aan de kuiten.quote:![]()
Google eens shin splints..quote:Op zondag 26 februari 2012 13:59 schreef Re.active het volgende:
[..]
Last van mijn scheenbeen bij elke stap dat ik op de grond zet en wat lichte pijn aan de kuiten.![]()
Ik zou maar ff niet lopen als ik jou was...quote:Op zondag 26 februari 2012 13:59 schreef Re.active het volgende:
[..]
Last van mijn scheenbeen bij elke stap dat ik op de grond zet en wat lichte pijn aan de kuiten.![]()
Dat kan niet, want hij moet bij Defensie solliciterenquote:Op zondag 26 februari 2012 14:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zou maar ff niet lopen als ik jou was....
Sorry, maar het klinkt een beetje als een kansloze onderneming zo.Niet meer actief op Fok!![]()
En dat. Tenzij je echt flinke, langdurige schade wil aanrichten.quote:Op zondag 26 februari 2012 14:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zou maar ff niet lopen als ik jou was...![]()
Makkelijk om te beoordelen van achter de pc hoor. heel sneu.quote:Op zondag 26 februari 2012 14:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Sorry, maar het klinkt een beetje als een kansloze onderneming zo.
Maar goed. Ik kom er wel. Dit topic voor en door beginnende hardlopers gaat daar niet aan bijdragen zie ik wel weer.![]()
Vervang het lopen even helemaal door zwemmen of fietsen. Anders kun je over een tijdje echt die test niet doen, omdat je gewoonweg niet kunt rennen. En hiermee richt je blijvende schade aan.
Maar, zelf weten hoor
Nogmaals, google shin splints.quote:Op zondag 26 februari 2012 14:02 schreef Re.active het volgende:
[..]
Makkelijk om te beoordelen van achter de pc hoor. heel sneu.
Maar goed. Ik kom er wel. Dit topic voor en door beginnen hardlopers gaat daar niet aan bijdragen zie ik wel weer.![]()
Je vraagt zelf om advies. Dat het niet is wat je horen wilt, daar kan ik ook niets aan doen.quote:Op zondag 26 februari 2012 14:02 schreef Re.active het volgende:
[..]
Maar goed. Ik kom er wel. Dit topic voor en door beginnende hardlopers gaat daar niet aan bijdragen zie ik wel weer.
Shin splints zijn niet tof en door maar door te gaan, maak je het alleen maar erger en kun je die test helemaal wel vergeten. Heb er zelf ook last van gehad.Niet meer actief op Fok!![]()
Dit ookquote:Op zondag 26 februari 2012 14:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Vervang het lopen even helemaal door zwemmen of fietsen. Anders kun je over een tijdje echt die test niet doen, omdat je gewoonweg niet kunt rennen. En hiermee richt je blijvende schade aan.
Maar, zelf weten hoor. We zeggen t niet om je te pesten oid, maar sommigen hier uit ervaring.
![]()
Sorry maar waar escaleerde het hier, ik geef aan dat ik kapot ben na het lopen vanmorgen en jullie doen nu alsof ik moedwillig mijn lichaam naar de kloten aan het helpen ben. serieus, wtf
Ik loop om de dag, dus vanmiddag,nacht en morgen krijgen mijn benen gewoon de rust die nodig is, en voel ik dat het dinsdag nog niet lekker voelt dan sla ik dinsdag ook over![]()
Maar goed just my 2 cents. en de laatste keer dat ik in dit topic poste zie ik wel weer.![]()
Maar als er sprake is van terugkerende pijn, is twee rustdagen niet genoeg. Het is toch helemaal niet leuk om met pijn te lopen/na het lopen last te hebben van pijn? Dat is niet normaal.Niet meer actief op Fok!![]()
Er is een reden dat er opbouwende schema's zijn. Overbelasting in het begin omdat je te snel te veel wilt is heel reëel. Met name doordat pezen veel langzamer opbouwen dan conditie en spieren. Ik denk dat bijna de helft in dit topic dat zélf ervaren heeft. We zijn je dus niet aan het ontmoedigen ofzo, maar geven je een zeer bruikbaar advies. Loop een week niet, goed je schenen koelen en pak daarna een 0 tot 5KM schema. Als je dat min of meer volgt kan je in een maand of 2 tot 3 blessurevrij 30 minuten aan 1 stuk lopen.quote:Op zondag 26 februari 2012 14:02 schreef Re.active het volgende:
[..]
Maar goed. Ik kom er wel. Dit topic voor en door beginnende hardlopers gaat daar niet aan bijdragen zie ik wel weer.
Maar, zelf weten hoor. Als je zo nog een week of 2 doorgaat weet je zeker dat je je defensie test niet gaat halen omdat je dan opeens een maand nauwelijks normaal kan wandelen.![]()
quote:Op zondag 26 februari 2012 11:33 schreef Re.active het volgende:
Ik loop om de dag, tenzij ik echt niet kan lopen van de pijn, dan pak ik 2 dagen rust met lopen, en focus ik mij op andere aspecten.
Ik heb er nu 1 week op zitten dat ik echt loop, de week daarvoor was meer ff wennen aan het stappen en om de snelheid een beetje bepalen. Als ik dinsdag weer ga lopen begin ik aan de 2e week, en hoop ik om de dag een half uur te lopen. Het rondje wat ik nu doe om mijn huis is 3,7KM en mijn streven is om deze de komende 2/3 weken aan te houden.
Qua echte rustdagen kom ik uit op 2 dagen echt niks doen. Welke dagen dat gaan worden hangt een beetje van de omstandigheden af.![]()
Je geeft zelf aan dat je dagen hebt NA je rustdagen dat je niet kan lopen van de pijn. Ja... dan ben je inderdaad moedwillig je lichaam naar de kloten aan het helpen.quote:Op zondag 26 februari 2012 14:09 schreef Re.active het volgende:
Sorry maar waar escaleerde het hier, ik geef aan dat ik kapot ben na het lopen vanmorgen en jullie doen nu alsof ik moedwillig mijn lichaam naar de kloten aan het helpen ben. serieus, wtfSucces.quote:Ik loop om de dag, dus vanmiddag,nacht en morgen krijgen mijn benen gewoon de rust die nodig is, en voel ik dat het dinsdag nog niet lekker voelt dan sla ik dinsdag ook over
Maar goed just my 2 cents. en de laatste keer dat ik in dit topic poste zie ik wel weer.![]()
@Re.active
Het punt is dat "we" genoeg mensen hebben gezien die te snel, te gretig, te noem het op zijn in het begin en zich doodlopen op blessures. Ondergetekende zelf is vorig jaar begonnen en heb zelfs olv Evy overbelastingblessures gehad waardoor ik letterlijk een maand niet heb mogen hardlopen van de huisarts/sportarts/fysiotherapeut. Ik heb die periode overbrugt door te gaan zwemmen om iig conditie te behouden danwel te verbeteren. Plus ik deed ook aan krachttraining, dus zat in een soortgelijke situatie als jij nu zit. Ben na die maand begonnen met Start to Run en aangezien dat geoutsourced is naar verschillende hardloopgroepen danwel atletiekverenigingen hebben sommige een andere insteek. De loopgroep waar ik mee liep heeft zelf de insteek dat StR nogal optimistisch start en raadde voor de eerste drie weken een keer per week hardlopen aan om vervolgens naar twee/drie keer per week te gaan. Dat zijn dus ervaren lopers die beginnende lopers willen behoeden voor (overbelasting) blessures. Als jij dus aangeeft dat je pijn hebt bij gewoon lopen is het niet zo vreemd dat men je hier op een dusdanige manier waarschuwt.
En je denkt dat vijf maanden kort is, ik heb afgelopen jaar in minder dan negen maanden mezelf klaargestoomd voor het lopen van een halve marathon. Dat is inclusief 2 maanden niet kunnen/mogen lopen door blessures(!! - ervaringsdeskundige). Uiteraard kunnen we je niet zien en is het inderdaad makkelijk om vanachter een PC commentaar te leveren, maar zoek even de posts van datisstom op in deze reeks en je zult zien dat ons commentaar wel degelijk gegrond is. Deze begon heel optimistisch en heeft uiteindelijk z'n wedstrijd niet kunnen lopen door.... een blessure.
Je hebt vijf maanden, neem je tijd, bouw op, neem een dag extra rust, schuif met je trainingen en keep your eyes on the price. Rust, eet en train goed en effectief (effectief is niet per definitie meer trainen, maar vooral slimmer trainen) en dan moet het goedkomen. Succes en als je dit niet leest: ik hoop dat iemand anders wel wat aan deze post heeft gehad
@slacker_nl Zeker wel.
Ben ook eens op een prachtige zwoele zomeravond in een gekke fanatiek begonnen, hoppa zonder enige voorbereiding direct 2,5km non stop hardlopen. Hield ik ook vol, het ging echt zonder problemen. Lekker gedoucht, en helemaal opgewekt en vol energie ging ik de avond in. Zo van dit is leuk, dit ga ik altijd doen.
Maar toen de volgende morgen! Ik kreeg mn benen amper over de bedrand. What the fuck is dit?
Echt strompelen. Hangend aan de trapleuning naar beneden hinkelen. Autorijden: kreeg de koppelingspedaal niet zonder pijnscheuten ingedrukt.
Totaal onverantwoord van start gegaan en betaalde toen de dag erop de prijs.
Maarja, je wilt snel resultaten halen. Beginnersfout.How can I make this topic about me?![]()
Ik vind het ook heel erg oneerlijk dat je je de ene dag compleet in het zweet werkt, echt keihard je best doet, je voor de volle 100% geeft en als je dan de volgende dag uit bed stapt en in de spiegel kijkt..... dan zie je nog steeds wat je de dag daarvoor zag.
Niks geen sixpack
Hahaha, want je verbrandt tijdens het lopen een veelvoud van de 9000kcal die je nodig hebt om 1kg vet te verbranden![]()
Hm ja maar op de lange termijn zou je wel resultaat moeten zien, als het goed isquote:Op zondag 26 februari 2012 15:40 schreef mazaru het volgende:
Ik vind het ook heel erg oneerlijk dat je je de ene dag compleet in het zweet werkt, echt keihard je best doet, je voor de volle 100% geeft en als je dan de volgende dag uit bed stapt en in de spiegel kijkt..... dan zie je nog steeds wat je de dag daarvoor zag.
Niks geen sixpack
tyquote:Op zondag 26 februari 2012 15:18 schreef slacker_nl het volgende:
@Re.active
Het punt is dat "we" genoeg mensen hebben gezien die te snel, te gretig, te noem het op zijn in het begin en zich doodlopen op blessures. Ondergetekende zelf is vorig jaar begonnen en heb zelfs olv Evy overbelastingblessures gehad waardoor ik letterlijk een maand niet heb mogen hardlopen van de huisarts/sportarts/fysiotherapeut. Ik heb die periode overbrugt door te gaan zwemmen om iig conditie te behouden danwel te verbeteren. Plus ik deed ook aan krachttraining, dus zat in een soortgelijke situatie als jij nu zit. Ben na die maand begonnen met Start to Run en aangezien dat geoutsourced is naar verschillende hardloopgroepen danwel atletiekverenigingen hebben sommige een andere insteek. De loopgroep waar ik mee liep heeft zelf de insteek dat StR nogal optimistisch start en raadde voor de eerste drie weken een keer per week hardlopen aan om vervolgens naar twee/drie keer per week te gaan. Dat zijn dus ervaren lopers die beginnende lopers willen behoeden voor (overbelasting) blessures. Als jij dus aangeeft dat je pijn hebt bij gewoon lopen is het niet zo vreemd dat men je hier op een dusdanige manier waarschuwt.
En je denkt dat vijf maanden kort is, ik heb afgelopen jaar in minder dan negen maanden mezelf klaargestoomd voor het lopen van een halve marathon. Dat is inclusief 2 maanden niet kunnen/mogen lopen door blessures(!! - ervaringsdeskundige). Uiteraard kunnen we je niet zien en is het inderdaad makkelijk om vanachter een PC commentaar te leveren, maar zoek even de posts van datisstom op in deze reeks en je zult zien dat ons commentaar wel degelijk gegrond is. Deze begon heel optimistisch en heeft uiteindelijk z'n wedstrijd niet kunnen lopen door.... een blessure.
Je hebt vijf maanden, neem je tijd, bouw op, neem een dag extra rust, schuif met je trainingen en keep your eyes on the price. Rust, eet en train goed en effectief (effectief is niet per definitie meer trainen, maar vooral slimmer trainen) en dan moet het goedkomen. Succes en als je dit niet leest: ik hoop dat iemand anders wel wat aan deze post heeft gehad
Misschien de eerste nuttige reactie so far die niet negatief overkomt.
Ik zal ook mijn eigen posts beter reviewen op correcte zinsvorming voordat ik ze plaats.
En qua resultaten halen in een korte tijd, dat probeer ik niet eens, Ik heb vorige week rustig aangedaan met joggen in een zijstraat hier bij huis. Die straat is 350m lang en liep deze 4x door en was zo met een 5/10 minuten weer binnen. Mijn blessure die ik woensdag avond heb opgelopen kwam door het strekken van mijn benen waardoor ik pijn in de lies streek kreeg.
Door deze pijn heb ik 2 dagen met pijn rondgelopen. niet gesport! , maar gewoon day to day taken gedaan. Vandaar de misvatting waarschijnlijk dat ik doorloop met pijn.
Ik heb gisteren pas mijn eerste "echte" rondje gelopen en dat ging prima en heb een normale snelheid aangehouden, niet te zwaar belastend en had ook geen pijntjes toen of achteraf. Vanmorgen had ik ook nergens last van, totdat ik op de helft van het rondje zat, toen begonnen mijn benen te protesteren en heb toen de resterende km naar huis gewandeld.![]()
Ze zaten iets beter. Had ze rond mijn midvoet wat losser geknoopt en gisteravond nog even gewoon in huis aan gehad.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 23:29 schreef Jumparound het volgende:
zo dan! 15 km! netjesIk hoop dat je schoenen dan beter zitten
Maar het lopen vanochtend ging héél slecht. Vervelende route, pijn onderaan de voet (gelukkig gauw over), opeens weer ribspierpijn en dat sloeg over op mijn buikspieren. Op de terugweg waren mijn voeten vermoeid (ik sleepte ook steeds), terwijl ik geestelijk en longconditioneel nog harder kon. Heb er nog een kort sprintje uitgeperst; mijn benen vlogen weg terwijl ik geen idee had wat mijn voeten aan het doen waren.![]()
De beha-vraag: er zijn mannen die meer recht op een bh hebben dan ik.Dus ik draag gewone bh's.
![]()
Re.active, het was inderdaad dat je zei dat je 'elke dag moest trainen, pijn of geen pijn', wat verontrustend was.
Om de dag is redelijk wat voor een beginner, maar als je niet meteen als een dolle gaat rennen kan dat ook nog wel. Ik denk dat je het qua hardlopen wel prima rustig doet. Zo te lezen weet je ook wanneer je moet stoppen.
Het is wel dat je het nogal druk hebt door ook de andere dagen veel te sporten, waarbij je lichaam misschien weinig hersteltijd hebt.
Blijf in ieder geval rustig aan doen; 5 maanden is echt veel tijd. Die test ga jij dan wel halen.
En we bedoelen het hier allemaal niet zo negatief, het is gewoon dus al vaker voorgekomen dat beginners te overmoedig en arrogant zijn, niet willen luisteren en daarna keihard vallen.
Daarom is iedereen zo alert op beginners die te hard gaan.
[ Bericht 0% gewijzigd door wyccie op 26-02-2012 16:45:12 ]![]()
Finale test voor de halve marathon geslaagd
http://www.endomondo.com/workouts/haqkUodAcSc
Mn schoonvader zat er helemaal doorheen, en ik had nog onwijs veel over. Blij
Grappig! Jij woont wel in een heel ander deel van Den Haag dan ik (Haagse hout/Scheveningen).quote:Op zondag 26 februari 2012 16:53 schreef YUR het volgende:
Finale test voor de halve marathon geslaagd
http://www.endomondo.com/workouts/haqkUodAcSc
Mn schoonvader zat er helemaal doorheen, en ik had nog onwijs veel over. Blij
Gaan jullie nu allebei de halve doen of jij alleen? En je hebt lekker veel calorietjes verbrand.
We gaan hem in principe allebei lopen, maar ik ben erg benieuwd of mn schoonvader hem uit kan lopen... Zou me niet verbazen als ie uiteindelijk toch besluit niet te startenquote:Op zondag 26 februari 2012 16:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Grappig! Jij woont wel in een heel ander deel van Den Haag dan ik (Haagse hout/Scheveningen).
Gaan jullie nu allebei de halve doen of jij alleen? En je hebt lekker veel calorietjes verbrand.
Dankjequote:Op zondag 26 februari 2012 13:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Lopen = joggen/hardlopen idd en wandelen is gewoon wandelen. Moet je even aan wennen in het begin.
En is het dan inderdaad hardlopen, of wat rustiger joggen?
Ik wil morgen gaan beginnen met de eerste van Evy.
Endomondo of Runkeeper?![]()
Begin gewoon in het tempo dat jij goed vol kunt houden. Snelheid is iets voor later, zorg eerst dat je 30 minuten achtereen kunt hardlopenquote:Op zondag 26 februari 2012 18:31 schreef Saninl het volgende:
[..]
Dankje
Endomondo of Runkeeper?.
W.b. Endomondo of Runkeeper: geen idee, ik gebruik Nike+. Beide hebben hun voors en tegens, geloof ik.Niet meer actief op Fok!![]()
Tijdens het hardlopen moet je nog kunnen praten.quote:Op zondag 26 februari 2012 18:31 schreef Saninl het volgende:
[..]
Dankje
Endomondo of Runkeeper?![]()
maar ik ben ook niet echt een beginner meer hoor Jump,ik hang er een beetje tussenin.quote:Op zondag 26 februari 2012 13:09 schreef Jumparound het volgende:
[..]
jezus... en ik loop te miepen over 15
respect hoor!
Alleen blijf ik hier hangen voor de gezelligheid.
Je leert de users kennen, hen prestaties, hun doelen etc.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ik hoop dat je tijdens een oorlogssituatie ook zo cool reageert..your country needs you!!quote:Op zondag 26 februari 2012 14:09 schreef Re.active het volgende:
Sorry maar waar escaleerde het hier, ik geef aan dat ik kapot ben na het lopen vanmorgen en jullie doen nu alsof ik moedwillig mijn lichaam naar de kloten aan het helpen ben. serieus, wtf
Ik loop om de dag, dus vanmiddag,nacht en morgen krijgen mijn benen gewoon de rust die nodig is, en voel ik dat het dinsdag nog niet lekker voelt dan sla ik dinsdag ook over![]()
Maar goed just my 2 cents. en de laatste keer dat ik in dit topic poste zie ik wel weer.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zo... dochter d'r verjaardag gevierd. Weer veel te veel gesnaaid. Dat wordt weer een week water en brood en veel sporten![]()
![]()
maar even seriueus...Reactive
Ik ben er 100% van overtuigd dat iedereen hier het beste met je voor heeft en je probert goed advies te geven!!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Verjaardagen, altijd lastigquote:Op zondag 26 februari 2012 18:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... dochter d'r verjaardag gevierd. Weer veel te veel gesnaaid. Dat wordt weer een week water en brood en veel sporten. Gefeliciteerd trouwens!
Ik heb er net 7.3 km op zitten in 45.30 min, ging wel lekker zo zonder hond.
Poststats voor de Topicreeks: Hardlopen voor beginners
Gestart op 13-05-2007 om 21:54:13 door KinkyGiraf
Aantal topics: 53
(tussen haakjes de stand van de vorige update van 2011-08-12 12:00 uur)Wie hebben het vaakst gepost in de reeks Hardlopen voor beginners
![]()
001 (002) 1125 GotC
002 (028) 0752 Swetsenegger
003 (042) 0662 YUR
004 (001) 0566 Viking84
005 (___) 0405 Guppyfriend
006 (___) 0381 Vincent17
007 (009) 0362 mazaru
008 (007) 0338 motorbloempje
009 (012) 0307 E.T.
010 (020) 0288 Maraca
011 (___) 0287 sylvesterrr
012 (066) 0277 slacker_nl
013 (029) 0229 rechtsedirecte
014 (040) 0228 Clayton1
015 (___) 0221 kruidkoekje
016 (027) 0215 Lotje-Plusone
017 (___) 0212 Joooo-pi
018 (006) 0192 DarkElf
019 (___) 0192 ICND
020 (___) 0188 Wiehoe
021 (___) 0187 xFriendx
022 (005) 0181 Seven.
023 (___) 0180 wyccie
024 (003) 0173 Ticootje
025 (004) 0168 Vuurvliegje88
026 (___) 0168 gebrokenglas
027 (___) 0149 Fallen
028 (024) 0142 Brighteyes
029 (034) 0140 Ranja_Ranja
030 (008) 0133 Flappekz
031 (013) 0129 douche-eendje
032 (046) 0127 uniekhoorn
033 (018) 0123 robdriessen
034 (___) 0121 NouMooiNiet
035 (010) 0117 egeltje1985
036 (011) 0109 Lucky_Strike
037 (047) 0097 Niara
038 (___) 0096 Jumparound
039 (014) 0093 Joene
040 (048) 0092 Njosnavelin
041 (015) 0090 MissMSX
042 (016) 0086 Ender_W
043 (043) 0084 amaranta
044 (___) 0084 GlenHighland
045 (017) 0083 Krullehoofd
046 (___) 0081 Wolken
047 (019) 0080 winterstorm666
048 (021) 0076 KingOfMars
049 (041) 0076 Slickk
050 (022) 0074 don-diablo
051 (023) 0074 Horchata
052 (___) 0074 datisstom
053 (086) 0073 AntiChrist
054 (___) 0069 appelsap
055 (025) 0065 Crutch
056 (026) 0065 Lush-lady
057 (___) 0062 Bisamrat
058 (___) 0060 The_BoezelaaR
059 (033) 0059 boem-dikkie
060 (030) 0057 ray_nl
061 (___) 0057 jcdragon
062 (044) 0056 Snuitebolletje
063 (___) 0056 Tamashii
064 (032) 0055 James-Hetfield
065 (031) 0055 LieLie
066 (077) 0054 Sheriam
067 (082) 0054 MvN_Rdam
068 (063) 0054 scrub_nurse
069 (054) 0053 computergirl
070 (035) 0053 DaBuzzzzz
071 (036) 0052 joers1
072 (___) 0050 bloodymary1
073 (038) 0050 Blinker
074 (___) 0050 Goofy88
075 (037) 0050 ClearOdds
076 (039) 0048 shadowflash
077 (___) 0041 ejvdb
078 (___) 0040 The_Hives
079 (045) 0040 Aukje83
080 (___) 0038 Vincento17
081 (087) 0037 Sarabi
082 (049) 0036 kip_zonder-kop
083 (___) 0036 trekeennummertje
084 (050) 0036 Periodista
085 (067) 0036 Mvr.Poes
086 (051) 0035 de_nachtwacht
087 (052) 0033 Ronnie_bravo
088 (___) 0033 Dven
089 (___) 0031 Oceanonix
090 (___) 0031 Gaoxing
091 (___) 0031 Quinazoline
092 (___) 0030 Adelante
093 (053) 0030 zjenien85
094 (___) 0030 Gesloten
095 (___) 0030 Schanulleke
096 (075) 0029 prinseszondererwt
097 (055) 0028 Bloempje.
098 (056) 0028 Gardo
099 (057) 0027 cinnamongirl
100 (___) 0027 Bos81Wie hebben in de meeste verschillende delen van deze reeks gepost?
(min het laatste topic)
001 (001) 51 GotC
002 (002) 45 mazaru
003 (012) 38 E.T.
004 (005) 34 uniekhoorn
005 (062) 34 Swetsenegger
006 (045) 32 YUR
007 (009) 30 Clayton1
008 (003) 30 Viking84
009 (013) 30 motorbloempje
010 (019) 28 Brighteyes
011 (056) 28 Ranja_Ranja
012 (___) 27 Guppyfriend
013 (011) 26 Slickk
014 (___) 25 Joooo-pi
015 (___) 25 NouMooiNiet
016 (___) 25 slacker_nl
017 (006) 25 DarkElf
018 (071) 24 rechtsedirecte
019 (007) 24 robdriessen
020 (___) 24 sylvesterrr
021 (___) 23 xFriendx
022 (025) 23 Niara
023 (087) 22 Lotje-Plusone
024 (___) 21 wyccie
025 (___) 21 Vincent17
026 (043) 21 AntiChrist
027 (___) 21 Wiehoe
028 (018) 20 computergirl
029 (040) 19 Njosnavelin
030 (___) 19 jcdragon
031 (___) 19 Maraca
032 (___) 18 Fallen
033 (___) 18 GlenHighland
034 (___) 18 Bisamrat
035 (___) 17 appelsap
036 (014) 17 douche-eendje
037 (066) 15 scrub_nurse
038 (023) 15 amaranta
039 (___) 15 ICND
040 (___) 15 gebrokenglas
041 (___) 15 kruidkoekje
042 (___) 15 Wolken
043 (032) 14 Seven.
044 (010) 13 Horchata
045 (004) 13 Flappekz
046 (033) 12 Schanulleke
047 (008) 12 Lucky_Strike
048 (___) 12 Gaoxing
049 (035) 11 Sarabi
050 (___) 11 Gesloten
051 (015) 11 Ticootje
052 (017) 11 DuracellPower
053 (___) 11 the85mc
054 (___) 11 Quinazoline
055 (094) 11 Tamashii
056 (016) 10 winterstorm666
057 (___) 10 The_BoezelaaR
058 (022) 10 Blinker
059 (___) 10 Adelante
060 (___) 10 ejvdb
061 (077) 09 Lastpost
062 (___) 09 Oceanonix
063 (079) 09 Sheriam
064 (___) 09 nozem
065 (020) 09 kip_zonder-kop
066 (092) 09 MvN_Rdam
067 (021) 08 Thrilled
068 (___) 08 bloodymary1
069 (___) 08 KathyH.
070 (027) 08 Turalyon
071 (___) 08 LordLynx
072 (052) 08 AliKebap
073 (___) 08 trekeennummertje
074 (___) 08 Bos81
075 (___) 08 Together-Alone
076 (024) 08 Lush-lady
077 (029) 07 Crutch
078 (___) 07 LeNeHe
079 (028) 07 ClearOdds
080 (___) 07 Bigs
081 (___) 07 Brandwacht
082 (031) 07 zjenien85
083 (030) 07 ray_nl
084 (___) 07 datisstom
085 (026) 07 DaBuzzzzz
086 (___) 07 SuperrrTuxxx
087 (___) 07 T_Fuff
088 (___) 07 DesertRose
089 (038) 07 Ender_W
090 (048) 07 boem-dikkie
091 (042) 06 NoralyZ
092 (___) 06 weasel85
093 (037) 06 MissMSX
094 (___) 06 Mvr.Poes
095 (___) 06 Bienelientjee
096 (034) 06 Joene
097 (___) 06 littledrummergirl
098 (041) 06 egeltje1985
099 (___) 06 Solique
100 (061) 06 La_VitaWie openenden de meeste topics van deze reeks?
![]()
01 (01) 10 GotC
02 (__) 04 sylvesterrr
03 (__) 03 rechtsedirecte
04 (__) 03 Joooo-pi
05 (16) 03 uniekhoorn
06 (04) 03 Swetsenegger
07 (__) 02 Ranja_Ranja
08 (12) 02 robdriessen
09 (02) 02 Ticootje
10 (03) 02 E.T.
11 (07) 01 don-diablo
12 (08) 01 Ronnie_bravo
13 (__) 01 datisstom
14 (09) 01 KingOfMars
15 (10) 01 Mylene
16 (__) 01 vault_tec
17 (11) 01 Razztwizzle
18 (__) 01 Slickk
19 (13) 01 La_Vita
20 (__) 01 ICND
21 (14) 01 MissMSX
22 (__) 01 Vincent17
23 (15) 01 Crutch
24 (__) 01 Brighteyes
25 (__) 01 GuppyfriendWat waren de drukste dagen
![]()
01 (__) 673 2011-11-06
02 (__) 629 2011-10-30
03 (__) 283 2011-10-31
04 (__) 226 2011-11-01
05 (__) 201 2011-11-04
06 (__) 196 2011-11-08
07 (__) 150 2012-01-09
08 (__) 137 2011-11-02
09 (__) 136 2011-11-03
10 (__) 120 2011-11-10
11 (__) 111 2011-11-05
12 (01) 104 2010-03-17
13 (__) 104 2012-01-06
14 (02) 096 2011-02-22
15 (__) 093 2011-11-07
16 (03) 091 2010-04-16
17 (04) 090 2011-02-19
18 (__) 087 2012-01-31
19 (__) 083 2011-10-29
20 (05) 081 2010-04-09
21 (06) 075 2010-03-29
22 (__) 075 2012-02-02
23 (__) 074 2012-01-26
24 (07) 073 2011-02-21
25 (__) 072 2011-11-20Welke topics van deze reeks gingen het snelst vol?
![]()
01 (__) 000100m 28s 2011-11-06 19:23:13 Hardlopen voor beginners deel 36-Running fast, chatting slow
02 (__) 000424m 29s 2011-10-30 12:38:04 Hardlopen voor beginners deel 30 - Lijstjes, schema's en gezelligheid!
03 (__) 001429m 17s 2011-10-30 19:45:20 Hardlopen voor beginners deel 31 - Dieettips en lifestyle opmerkingen
04 (__) 001576m 33s 2011-10-31 19:35:20 Hardlopen voor beginners deel 32 - Lopen net zo hard als de topics
05 (__) 001826m 50s 2011-11-05 12:55:56 Hardlopen voor beginners deel 35-It never gets easier. You get better!
06 (__) 002391m 48s 2011-11-06 21:04:25 Hardlopen voor beginners deel 37- Chocomelk op de wintermeet 2011
07 (__) 002400m 01s 2011-11-03 20:52:07 Hardlopen voor beginners deel 34 - Alles voor de veiligheid
08 (__) 002809m 14s 2011-11-01 22:02:36 Hardlopen voor beginners deel 33 - A slow mile, is still a mile
09 (__) 003424m 11s 2011-11-08 12:56:56 Hardlopen voor beginners deel 38- Hard op weg naar de wintermeet!
10 (__) 004350m 39s 2011-10-27 13:06:57 Hardlopen voor beginners deel 29 - Run along, nothing to see!
11 (__) 005626m 41s 2012-01-08 19:28:40 Hardlopen voor beginners deel 46 - waar de challenge in volle gang is
12 (__) 007504m 43s 2012-01-03 14:23:28 Hardlopen voor beginners deel 45 - Met tegenwind!
13 (__) 008076m 40s 2011-11-10 22:01:29 Hardlopen voor beginners deel 39- Hard rennend naar Rotterdam!
14 (__) 008298m 10s 2012-01-26 18:55:58 Hardlopen voor beginners 50 - waar we mijlen maken
15 (__) 008431m 19s 2011-10-10 20:58:59 Hardlopen voor beginners deel 27 - Shockabsorbers in weer en wind
16 (01) 008509m 17s 2010-03-22 20:54:56 Hardlopen voor beginners #2!
17 (__) 008753m 09s 2011-11-16 12:39:11 Hardlopen voor beginners deel 40- Hard rennend naar Rotterdam!
18 (__) 009078m 57s 2012-02-01 13:14:47 Hardlopen voor beginners 51 - Waar de ballen van je kont vriezen.
19 (__) 009375m 06s 2012-02-16 11:14:28 Hardlopen voor beginners 52 - Met temperaturen boven nul!
20 (__) 009568m 15s 2011-09-22 17:28:09 Hardlopen voor beginners deel 25 - het wordt al sneller donker
21 (02) 009950m 18s 2010-04-09 16:18:34 "Hardlopen voor beginners # 4 : Waar we rustig aandoen."
22 (__) 010046m 57s 2012-01-19 19:28:08 Hardlopen voor beginners deel 49 - waar het kouder wordt
23 (__) 010211m 07s 2012-01-12 17:16:34 Hardlopen voor beginners deel 48 - waar de winter ons niet tegenhoudt
24 (03) 010262m 30s 2011-02-21 19:39:51 Hardlopen voor beginners #12: Evy is fier op ons.
25 (04) 010347m 15s 2011-02-14 15:10:01 Hardlopen voor beginners #11: Never give up, never surrender!
26 (05) 010852m 45s 2011-03-22 19:52:45 Hardlopen voor beginners #14: Genieten in de lentezon
27 (__) 011659m 04s 2011-11-22 14:34:50 Hardlopen voor beginners deel 41 - Ondanks de mist gewoon door!
28 (__) 012398m 08s 2012-02-07 20:34:40 Hardlopen voor beginners 51 - Waar we door bouncen
29 (06) 012663m 38s 2011-01-24 22:28:27 Hardlopen voor beginners #9: Met of zonder Evy
30 (__) 013248m 08s 2011-11-30 16:55:17 Hardlopen voor beginners deel 42 - Met leaderboardjournalistiek :P
31 (__) 015575m 24s 2011-10-16 17:31:12 Hardlopen voor beginners deel 28 - Er komt een tijd van rennen
32 (__) 015582m 45s 2011-12-23 18:40:09 Hardlopen voor beginners deel 44 - Hardlopend door de feestdagen!
33 (__) 016545m 28s 2011-09-29 09:12:46 Hardlopen voor beginners deel 26 - Mooi weer motiveert,slecht weer ook
34 (07) 017070m 36s 2010-03-28 19:45:11 Hardlopen voor beginners #3
35 (08) 017135m 43s 2011-02-02 17:32:50 Hardlopen voor beginners #10: Jouw stok achter de deur!
36 (__) 017798m 00s 2011-09-10 08:48:43 Hardlopen voor beginners deeltje 24 - hollend richting de herfst
37 (09) 019455m 07s 2011-05-06 09:34:47 Hardlopen voor beginners deeltje 17: Hardlopen-in-de-lente-kriebels
38 (__) 019973m 32s 2011-12-09 21:44:45 Hardlopen voor beginners deel 43 - Hard rennend naar kerst
39 (10) 020572m 38s 2011-01-10 15:31:52 Hardlopen voor beginners #8: waar we goede voornemens niet breken!
40 (11) 020621m 48s 2011-03-30 09:46:48 Hardlopen voor beginners #15: t-shirtjes weer!
41 (__) 021593m 22s 2011-08-05 20:36:06 Hardlopen voor beginners deeltje 22 - Hardlopen is een Lifestyle
42 (12) 023190m 16s 2011-07-20 18:04:41 Hardlopen voor beginners deeltje 21 - Stoere mensen verzamelen!
43 (13) 028209m 25s 2011-05-19 22:02:01 Hardlopen voor beginners deeltje 18: Hardlopen-in-de-lente-kriebels
44 (14) 028625m 03s 2011-06-30 19:48:22 Hardlopen voor beginners deeltje 20: Met goede schoenen hard vooruit
45 (__) 029537m 29s 2011-08-20 20:29:43 Hardlopen voor beginners deeltje 23 - Gewoon, omdat het kan!
46 (15) 031507m 48s 2011-02-28 22:43:39 Hardlopen voor beginners #13: Evy is fier op ons.
47 (16) 032135m 55s 2011-06-08 12:11:38 Hardlopen voor beginners deeltje 19: Hardlopen-in-de-lente-kriebels
48 (17) 032643m 39s 2011-04-13 17:29:51 Hardlopen voor beginners deeltje 16: Hardlopen-in-de-lente-kriebels
49 (18) 102443m 40s 2010-10-31 12:05:27 Hardlopen voor beginners #7: Houden ook vol nu het kouder wordt!
50 (19) 134155m 50s 2010-07-30 09:32:03 Hardlopen voor beginners #6: Ren je rot!
Incl de update van 8-12-2011![]()
![]()
Sta ik toch nog ergens in deze reeks op de 2e plaats!![]()
En ik alleen maar bovenaanquote:Op zondag 26 februari 2012 19:35 schreef mazaru het volgende:
Sta ik toch nog ergens in deze reeks op de 2e plaats!![]()
!
![]()
Truequote:Maar ik heb nu al 3 maanden niet gelopen, scheelt wel
Overigens ga ik morgen toch maar weer eens heeel rustig aan les 1 van Evy lopen heb ik besloten!![]()
1125 posts, dat doe je goedquote:Op zondag 26 februari 2012 19:42 schreef GotC het volgende:
[..]
TrueMaar ik heb nu al 3 maanden niet gelopen, scheelt wel
Overigens ga ik morgen toch maar weer eens heeel rustig aan les 1 van Evy lopen heb ik besloten!.
Wat heeft de fysio eigenlijk gezegd laatst over het weer beginnen hardlopen?But while the earth sinks to its grave
Hij vroeg waarom ik überhaupt was gestoptquote:Op zondag 26 februari 2012 19:54 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
1125 posts, dat doe je goed.
Wat heeft de fysio eigenlijk gezegd laatst over het weer beginnen hardlopen?
Maar mag in principe weer gaan lopen, maar ik moet kleinere passen maken en gaan leren op voorvoetslanding te lopen. Ik ga dus eigenlijk weer opnieuw leren lopenBen in principe te flexibel, waardoor alle spieren extra hard moeten werken om alles stabiel te houden als ik grote passen/bewegingen maak.
Maarrrrrr ik zit er dus toch aan te denken om, in flinke interval, de CPC 5 km toch te doen. Ggewoon, voor mezelf.
![]()
dus je hebt jezelf een paar barefoot schoenen aangemeten? de ideale manier om voorvoets te landenquote:Op zondag 26 februari 2012 19:58 schreef GotC het volgende:
[..]
Hij vroeg waarom ik überhaupt was gestopt
Maar mag in principe weer gaan lopen, maar ik moet kleinere passen maken en gaan leren op voorvoetslanding te lopen. Ik ga dus eigenlijk weer opnieuw leren lopenBen in principe te flexibel, waardoor alle spieren extra hard moeten werken om alles stabiel te houden als ik grote passen/bewegingen maak.
Maarrrrrr ik zit er dus toch aan te denken om, in flinke interval, de CPC 5 km toch te doen. Ggewoon, voor mezelf.
![]()
![]()
Oef neequote:Op zondag 26 februari 2012 19:59 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
dus je hebt jezelf een paar barefoot schoenen aangemeten? de ideale manier om voorvoets te landenIk heb een schitterende overpronatie en heb echt flinke demping nodig. Slechte knieën+reuma in de rug
![]()
![]()
Ah mooi, groen licht dusquote:Op zondag 26 februari 2012 19:58 schreef GotC het volgende:
[..]
Hij vroeg waarom ik überhaupt was gestopt
. Een hele nieuwe looptechniek aanleren lijkt me wel heel moeilijk... Krijg je daar dan ook nog hulp bij van de fysio?
http://run2day.nl/natural-running
Hier raden ze hardlopers trouwens aan normale schoenen af te wisselen met natural running schoenen. Ik vind dat hele natural running wel interessant klinken. Ik heb nog wel eens wat kleine pijntjes (vooral als ik veel loop) en ik vraag me af of dat met natural running verleden tijd zou kunnen zijn. Misschien zou het het gebrek aan krachttraining ook kunnen compenseren?Niet meer actief op Fok!![]()
Pardon? Die wesstrijd is over een maand. En ik loop alweer sinds 2 weken.quote:Op zondag 26 februari 2012 15:18 schreef slacker_nl het volgende:
Uiteraard kunnen we je niet zien en is het inderdaad makkelijk om vanachter een PC commentaar te leveren, maar zoek even de posts van datisstom op in deze reeks en je zult zien dat ons commentaar wel degelijk gegrond is. Deze begon heel optimistisch en heeft uiteindelijk z'n wedstrijd niet kunnen lopen door.... een blessure.
Maargoed je hebt wel gelijk verder, ik was te optimistisch. Nu moet ik ook gewoon door de pijn heen lopen omdat ik die wedstrijd moet lopen.![]()
Je doet je gebruikersnaam wel weer eer aanquote:Op zondag 26 februari 2012 20:04 schreef datisstom het volgende:
[..]
Pardon? Die wesstrijd is over een maand. En ik loop alweer sinds 2 weken.
Maargoed je hebt wel gelijk verder, ik was te optimistisch. Nu moet ik ook gewoon door de pijn heen lopen omdat ik die wedstrijd moet lopen.. Waarom moet je die wedstrijd zo nodig lopen? En is het het risico op een langdurige blessure echt waard?
Ik ben ook wel benieuwd naar natural running (niet barefoot), want ik land volgens mij ook best hard op mijn middenvoet/hiel. Aan de andere kant, als ik op mijn voorvoet land, is dat natuurlijk wel een grotere belasting voor mijn kuit.
Eigenlijk lijkt het me vooral leuk omdat die schoenen zo mooi gekleurd zijn.![]()
![]()
Ja ook erg blij meequote:Op zondag 26 februari 2012 20:02 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ah mooi, groen licht dus. Een hele nieuwe looptechniek aanleren lijkt me wel heel moeilijk... Krijg je daar dan ook nog hulp bij van de fysio?
Moet gewoon goed naar m'n lichaam luisteren (zoals elke hardloper). Pijn=stop.
Yup, m'n fysio gaat me het aanleren. Wel op de loopband voor het grootste gedeelte, maar dat komt wel goed.
Lief dat je ernaar vraagt trouwens![]()
![]()
Dat is toch logisch, een wedstrijd gaat voor alles!quote:Op zondag 26 februari 2012 20:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je doet je gebruikersnaam wel weer eer aan. Waarom moet je die wedstrijd zo nodig lopen? En is het het risico op een langdurige blessure echt waard?
![]()
![]()
![]()
Hahaha!quote:Op zondag 26 februari 2012 20:06 schreef wyccie het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar natural running (niet barefoot), want ik land volgens mij ook best hard op mijn middenvoet/hiel. Aan de andere kant, als ik op mijn voorvoet land, is dat natuurlijk wel een grotere belasting voor mijn kuit.
Eigenlijk lijkt het me vooral leuk omdat die schoenen zo mooi gekleurd zijn.
Maar je kuiten zouden er uiteindelijk sterker van moeten worden? Misschien dat ik wel een keertje bij Run2day langs ga om me eens te laten informeren. Ik ben vooral benieuwd hóe ik precies zou moeten gaan lopen. Ik wil die schoenen wel eens uitproberen.Niet meer actief op Fok!![]()
Moet van school, tenzij je echt geblesseerd bent.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je doet je gebruikersnaam wel weer eer aan. Waarom moet je die wedstrijd zo nodig lopen? En is het het risico op een langdurige blessure echt waard?
![]()
Je bent iig wel op weg naar dat laatste als je door je pijn heen looptquote:Op zondag 26 februari 2012 20:08 schreef datisstom het volgende:
[..]
Moet van school, tenzij je echt geblesseerd bent.
Hoe gaat t met trainen? Wat loop je nu enzo?![]()
Geven ze bij Run2Day ook gewoon medisch advies?quote:Op zondag 26 februari 2012 20:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hahaha!
Maar je kuiten zouden er uiteindelijk sterker van moeten worden? Misschien dat ik wel een keertje bij Run2day langs ga om me eens te laten informeren. Ik ben vooral benieuwd hóe ik precies zou moeten gaan lopen. Ik wil die schoenen wel eens uitproberen.![]()
Uhu, misschien hoef ik dankzij een blessure niet te rennen.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:09 schreef GotC het volgende:
[..]
Je bent iig wel op weg naar dat laatste als je door je pijn heen loopt
Hoe gaat t met trainen? Wat loop je nu enzo?
Ik begin volgende week met les 8.![]()
Ah, dan moet je wel veel geduld hebben, weer van voren af aan.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:06 schreef GotC het volgende:
Yup, m'n fysio gaat me het aanleren. Wel op de loopband voor het grootste gedeelte, maar dat komt wel goed.
Ergens doe ik vast ook iets heel fout, want ik kan gewoon helemaal niet praten tijdens het lopen, terwijl ik wel gewoon anderhalf uur achterelkaar kan rennen. Als ik zelfs maar 9 km/h of 2 km ren, moet ik al diep ademen (maar ik heb in rust ook al een hoge ademfrequentie). Daarom loop ik ook graag alleen.Er wordt toch altijd gezegd dat je kuiten inkorten als je op hakken loopt? Datzelfde doe je toch eigenlijk als je op je voorvoet landt. En ik denk dat ik die demping echt heel slecht kan opvangen met mijn voorvoet.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:07 schreef Viking84 het volgende:
Maar je kuiten zouden er uiteindelijk sterker van moeten worden?![]()
Wat bedoel je daarmee? Fysiotherapeutisch advies?quote:Op zondag 26 februari 2012 20:09 schreef datisstom het volgende:
[..]
Geven ze bij Run2Day ook gewoon medisch advies?
http://run2day.nl/nieuws/(...)-met-50-korting.html
Interessant!. Ik ga dodagavond even langs, denk ik.
Voor m'n voet en wat ik ermee moet zo net voor die wedstrijd.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Fysiotherapeutisch advies?![]()
Daaromquote:Op zondag 26 februari 2012 20:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ah, dan moet je wel veel geduld hebben, weer van voren af aan.
Ergens doe ik vast ook iets heel fout, want ik kan gewoon helemaal niet praten tijdens het lopen, terwijl ik wel gewoon anderhalf uur achterelkaar kan rennen. Als ik zelfs maar 9 km/h of 2 km ren, moet ik al diep ademen (maar ik heb in rust ook al een hoge ademfrequentie). Daarom loop ik ook graag alleen.
[..]Maar kan allicht zelf wat gaan proberen. Fysio zei al dat m'n nieuwe manier van lopen vreselijk vermoeiend zal zijn, maar eigenlijk wel moet. Zucht
En ik heb hetzelfde! Hoe goed ik me ook voelde tijdens het lopen, praten lukt me gewoon niet![]()
![]()
I stand corrected dan, dacht dat je had gezegd dat je 'm niet meer ging lopen.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:04 schreef datisstom het volgende:
[..]
Pardon? Die wesstrijd is over een maand. En ik loop alweer sinds 2 weken.
Maargoed je hebt wel gelijk verder, ik was te optimistisch. Nu moet ik ook gewoon door de pijn heen lopen omdat ik die wedstrijd moet lopen.
Ja man:quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:28 schreef datisstom het volgende:
De ''stop volgen'' knop wordt over 24 uur ingedrukt, ik ben geblesseerd en zal de Venloop niet halen.
inb4: ik zei het toch dit dat zus zo.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Oeh, die paarse Nike ziet er leuk uit! Sorry, ik voel me zo 'vrouw'.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:12 schreef Viking84 het volgende:
Wat bedoel je daarmee? Fysiotherapeutisch advies?
http://run2day.nl/nieuws/(...)-met-50-korting.html
Interessant!. Ik ga dodagavond even langs, denk ik.
![]()
Ik heb wel een irritante voet qua pasvorm, maar ik ga gewoon even kijken.![]()
De kleur boeit mij minder, ik ben vooral benieuwd hoe ze aanvoelen en hoe ik het lopen erop ga vinden. En ik wil ook advies t.a.v. hoe ik moet beginnen.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:19 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oeh, die paarse Nike ziet er leuk uit! Sorry, ik voel me zo 'vrouw'.![]()
Ik heb wel een irritante voet qua pasvorm, maar ik ga gewoon even kijken.Niet meer actief op Fok!![]()
Zou ik ook zijnquote:.
Ik ga dinsdag uit mijn werk even langs Run 2 day. Nu al zin in.
Ik ben er overigens achter dat de Adidas powerbounce 3 voor "nutral to mild over pronators" zijn.... Jammer dat ik ze nergens kan proberen![]()
![]()
Heb ik normaal ook niet, daarom zijn mijn nieuwe schoenen dan ook gewoon het oude vertrouwde wit.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:20 schreef Viking84 het volgende:
De kleur boeit mij minder, ik ben vooral benieuwd hoe ze aanvoelen en hoe ik het lopen erop ga vinden. En ik wil ook advies t.a.v. hoe ik moet beginnen.
Maar die Nikes kun je wel heel cool customizen:![]()
![]()
Wow, dat ziet eruit alsof je op van die pogostick loopt.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben er overigens achter dat de Adidas powerbounce 3 voor "nutral to mild over pronators" zijn.... Jammer dat ik ze nergens kan proberen
[ afbeelding ]
Er zijn wel meer antipronatieschoenen, waarom ben je benieuwd naar deze?![]()
wtf...quote:Op zondag 26 februari 2012 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben er overigens achter dat de Adidas powerbounce 3 voor "nutral to mild over pronators" zijn.... Jammer dat ik ze nergens kan proberen
[ afbeelding ]
Zo goed als jouw 16 ging, zo kut ging mijn 15, denk ik.quote:![]()
Voelt zo goed, hè. Hopelijk voor mij volgende week ook.![]()
Mja...zo onwijs goed ging ie nou ook weer niet, maar ik heb de laatste kilometers onwijs in moeten houden om bij mn schoonvader te blijven. Heb dan ook een redelijk lage gemiddelde hartslag over die 16km.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:46 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zo goed als jouw 16 ging, zo kut ging mijn 15, denk ik.![]()
Voelt zo goed, hè. Hopelijk voor mij volgende week ook.
Het fijnste is dat ik pijnloos (op een schurende boxershort aan de binnenkant van mn bovenbenen na) heb kunnen lopenF means you're fucked![]()
Collega heeft deze en is er zeer tevreden over. Zelf heb ik de Supernova Sequence van Adidas. Ook tegen overproneren. Bevallen ook goed. Maar ben dus benieuwd wat je merkt van de bounce techniek.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wow, dat ziet eruit alsof je op van die pogostick loopt.
Er zijn wel meer antipronatieschoenen, waarom ben je benieuwd naar deze?![]()
Herkenbaar, en oh men, ouch indeedquote:Op zondag 26 februari 2012 20:47 schreef YUR het volgende:
[..]
Mja...zo onwijs goed ging ie nou ook weer niet, maar ik heb de laatste kilometers onwijs in moeten houden om bij mn schoonvader te blijven. Heb dan ook een redelijk lage gemiddelde hartslag over die 16km.
Het fijnste is dat ik pijnloos (op een schurende boxershort aan de binnenkant van mn bovenbenen na) heb kunnen lopen
loopbroek met binnenbroek aan en dan gewoon commandoquote:Op zondag 26 februari 2012 20:47 schreef YUR het volgende:
[..]
Het fijnste is dat ik pijnloos (op een schurende boxershort aan de binnenkant van mn bovenbenen na) heb kunnen lopen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik ga denk ik morgen in korte broek lopen met trui. Ik vind lange broek echt niet fijn (ik heb alleen zon losse lange sportbroek voor voetbal/hockey ed)![]()
Daar is het volgens mij echt nog te koud voor imo. Als je rent merk je het niet zo maar wanneer je even wat rust neemt krijgt je lichaam het wel te verduren. Ik zou het persoonlijk niet doen.![]()
Oeh oeh, nog 3 kilometer.
6 km zit er weer op. Weer gekalibreerd en het verschil is kleiner dan de vorige keer, maar nog steeds te groot, dus ik ga nog eens kalibreren. En dan via afstandmeten.nl eens een punt uitzoeken dat exact op 800, 900 of 1000 meter eindigt. Nu blijft het toch een kleine schatting.Niet meer actief op Fok!![]()
Dat zal het inderdaad gaan worden jaquote:Op maandag 27 februari 2012 00:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
loopbroek met binnenbroek aan en dan gewoon commandoHet was heerlijk gisteren in een korte broek en een hardloopshirt met lange mouwenquote:Op maandag 27 februari 2012 06:50 schreef Re.active het volgende:
Daar is het volgens mij echt nog te koud voor imo. Als je rent merk je het niet zo maar wanneer je even wat rust neemt krijgt je lichaam het wel te verduren. Ik zou het persoonlijk niet doen.F means you're fucked![]()
Deze week weer goeie loopplannen btw:
ma: 6 km
wo of do: 6 km
zaterdag: 7,5 km
maandag (vrije dag): 10 km
Als ik deze week inderdaad een paar Nike Free scoor ga ik daar volgende week mee beginnen (woensdag waarschijnlijk).Niet meer actief op Fok!![]()
terugkomend op de barefoot/natural running schoenen, ik loop nu een paar maanden op de Nike Free 3.0 (v3) maar ik zou niks anders meer willen. de Free 5.0 zijn ook lekker maar die dempen wat meer. de 3.0 (v3) zijn naar mijn weten op dit moment het dunste model.![]()
AC, hoeveel loop je per week en hoe heb je jezelf laten wennen aan dit type schoen?
Ik ga er vanuit dat je niet in een keer ben overgestapt'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
42 jaar en toch nog plankenkoorts...zaterdag mijn eerste run sinds 15 jaar, toch wat nerveus of het allemaal goed gaat'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ben ik ook benieuwd naar, ac. Ik ben bang dat ik er verkeerd op ga lopen waardoor ik.juist blessures krijg...Niet meer actief op Fok!![]()
ik loop nu rond de 25km per week, wennen hoefde voor mij niet echt omdat ik voorheen niet echt een regelmatige loper wasquote:Op maandag 27 februari 2012 08:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
AC, hoeveel loop je per week en hoe heb je jezelf laten wennen aan dit type schoen?
Ik ga er vanuit dat je niet in een keer ben overgestapt, de eerste keer is het een beetje vreemd lopen en best een aanslag op je kuiten. maar ik was al snel gewend.
hoeveel impact het heeft voor iemand die al maanden/jaren met "normale" schoenen loopt kan ik dus niet zeggen. ik ben pas echt regelmatig gaan lopen toen ik deze schoenen kocht.
wat ik zelf wel ervaar is dat het lopen "lichter" is dan met normale hardloop schoenen. je land lichter
waardoor het minder blessures veroorzaakt.![]()
Het schijnt dat je echt een hele tijd (dus maanden) heel langzaam moet gaan omschakelen van je normale schoenen naar barefoot. Dus veel afwisselen e.d. De verkoper vd Runnersworld was er ook al maanden mee bezig om verantwoord over te schakelen![]()
![]()
bij run2day werd mij verteld dat het een paar weken duurde. maanden lijkt mij wel heel erg overdreven. het is niet alsof je een nieuw trucje leert je loopt tenslotte van nature op die manierquote:Op maandag 27 februari 2012 08:56 schreef GotC het volgende:
Het schijnt dat je echt een hele tijd (dus maanden) heel langzaam moet gaan omschakelen van je normale schoenen naar barefoot. Dus veel afwisselen e.d. De verkoper vd Runnersworld was er ook al maanden mee bezig om verantwoord over te schakelen![]()
![]()
Ik heb dezelfde Free's als AC (Free Running v3 3.0) en ik moet zeggen dat ik er ook steeds meer aan begin te wennen, gisteren wilde ik eerst m'n Asics aandoen maar die voelden zo lomp dat ik toch maar weer de Free's pakte...
Post trouwens vooral in het topic in SPT normaal maar die discussie over 'natural running' is wel een interessante, mijns inziens is de overgang / aanpassing namelijk wel wat ingewikkelder dan AC schetst.
Je leert in principe geen 'trucje' nee, al zijn er ook heel weinig mensen voor/middenvoet-landers van nature (misschien AC wel bijv. dan is het makkelijker wennen) en dat is wel de looptechniek waarnaar je moet werken op die Free's vanwege de beperkte demping van de zool.
Nu is die beperkte demping van de zool juist de bedoeling, want je gaat daardoor midden-voorvoet landen en dat deel van je voet kan het juist aan want de pezen en spieren daar zijn erg 'reactief' en geschikt om landing op te vangen, in tegenstelling tot op je hiel 'klappen' met een haklanding...
Nu ben ik zelf een neutrale loper (proneer heeel licht) en relatief licht (1m87, ~ 72 kg) en gewend aan sneller lopen ook (baanatletiek achtergrond), dus ook wel gewend aan het werken aan m'n techniek en erop letten.Dan zijn het heerlijke schoenen, maar dus alles behalve geschikt voor 'lui' lopen.
Gewenning / aanpassing zit vooral in belasting voor m'n kuiten en pezen, voeten zelf worden wel gestimuleerd maar daar merk ik minder aan. Toch loop ik slechts kilometer of 7/8 tot nu toe op de Free's en dat geeft nog steeds wel lichte spierpijn (loop 2x per week ongever en wedstrijden tot halve marathons (1u29 PR)).
Trainingen tot 15 kilometer of iets zie ik mij er pas over een paar maanden misschien op doen, maar ik denk dat ik erbij Lunarfly's / Zoom Elite 5 / Asics-33 / Free Run+ 2 (5.0) koop om een licht neutraal paar voor wat langere afstanden te hebben.
Kortom, wil je eraan beginnen, laat je niet afschrikken door dit verhaal, maar wees wel bereid op je techniek te letten. Anders krijg je namelijk gegarandeerd wel pijntjes (al zal de gevoeligheid per persoon verschillen).
Zal vanavond nog wel even video posten over Evolution Running waarin goede techniek-tips en principes worden uitgelegd die raken aan natural-running en techniek aanpassingen richting voorvoetlanding.
Jack does it in real time...![]()
Mooie uitleg DB! Leuk om het verschil te lezen tussen de 2 ervaringsdeskundigen. Denk dat veel mensen hier wat aan hebben
![]()
![]()
ja ik zei ook al dat ik zelf niet echt vergelijkingsmateriaal heb ten aanzien van lopen op normale schoenen en de transitie. en het klopt inderdaad dat als ik op blote voeten ren ik op m'n voorvoet loop (was er eigenlijk ook niet vanuit gegaan dat dit wel eens anders kon zijn bij andere mensenquote:Op maandag 27 februari 2012 09:30 schreef DeeBee het volgende:
Ik heb dezelfde Free's als AC (Free Running v3 3.0) en ik moet zeggen dat ik er ook steeds meer aan begin te wennen, gisteren wilde ik eerst m'n Asics aandoen maar die voelden zo lomp dat ik toch maar weer de Free's pakte...
Post trouwens vooral in het topic in SPT normaal maar die discussie over 'natural running' is wel een interessante, mijns inziens is de overgang / aanpassing namelijk wel wat ingewikkelder dan AC schetst.
Je leert in principe geen 'trucje' nee, al zijn er ook heel weinig mensen voor/middenvoet-landers van nature (misschien AC wel bijv. dan is het makkelijker wennen) en dat is wel de looptechniek waarnaar je moet werken op die Free's vanwege de beperkte demping van de zool.
Nu is die beperkte demping van de zool juist de bedoeling, want je gaat daardoor midden-voorvoet landen en dat deel van je voet kan het juist aan want de pezen en spieren daar zijn erg 'reactief' en geschikt om landing op te vangen, in tegenstelling tot op je hiel 'klappen' met een haklanding...
Nu ben ik zelf een neutrale loper (proneer heeel licht) en relatief licht (1m87, ~ 72 kg) en gewend aan sneller lopen ook (baanatletiek achtergrond), dus ook wel gewend aan het werken aan m'n techniek en erop letten.Dan zijn het heerlijke schoenen, maar dus alles behalve geschikt voor 'lui' lopen.
Gewenning / aanpassing zit vooral in belasting voor m'n kuiten en pezen, voeten zelf worden wel gestimuleerd maar daar merk ik minder aan. Toch loop ik slechts kilometer of 7/8 tot nu toe op de Free's en dat geeft nog steeds wel lichte spierpijn (loop 2x per week ongever en wedstrijden tot halve marathons (1u29 PR)).
Trainingen tot 15 kilometer of iets zie ik mij er pas over een paar maanden misschien op doen, maar ik denk dat ik erbij Lunarfly's / Zoom Elite 5 / Asics-33 / Free Run+ 2 (5.0) koop om een licht neutraal paar voor wat langere afstanden te hebben.
Kortom, wil je eraan beginnen, laat je niet afschrikken door dit verhaal, maar wees wel bereid op je techniek te letten. Anders krijg je namelijk gegarandeerd wel pijntjes (al zal de gevoeligheid per persoon verschillen).
Zal vanavond nog wel even video posten over Evolution Running waarin goede techniek-tips en principes worden uitgelegd die raken aan natural-running en techniek aanpassingen richting voorvoetlanding.)
vandaag ga ik trouwens voor het eerst 10KM proberen op de free's![]()
![]()
Ik ben er ook super enthousiast over hoor, laat daar geen misverstand over bestaan!
Ik probeer alleen wat (belangrijke) kanttekeningen te plaatsen hoe mensen er mijns inziens het meeste uit kunnen halen. Het is namelijk erg goed om aan je techniek te werken en die schoenen dwingen je extra!
Aangezien mensen hier daar misschien wat minder ervaring mee hebben nog of iets gebrekkerige looptechniek door onervarenheid, is het iets te rooskleurig te denken dat je ineens 25 kilometer per week wegloopt erop...![]()
Plus als je bijv. 90 / 100+ kg bent en 8 / 9km/h loopt zijn dit (nog) niet jouw schoenen imho, hoeveel respect ik voor het hardlopen an sich ook heb...
@AC: iedereen rent op blote voeten op z'n voorvoet als het goed is, dat doet namelijk anders heel zeer aan je hiel!![]()
Alleen het 'grappige' is dat veel moderne schoenen de 'luie' / onnatuurlijke haklanding juist mogelijk maken door overdreven ondersteuning en demping -> luie voeten & beperkte looptechniek (waar mensen dus mee weg kunnen komen...).
Als mensen echter niet willen 'investeren' om dit te veranderen zijn normale schoenen de betere keuze...Free's + slechte techniek = recipe for disaster.
[ Bericht 16% gewijzigd door DeeBee op 27-02-2012 09:54:40 ]Jack does it in real time...![]()
Dank voor de reacties! Ik loop 1,5 jaar op air pegasus en wil in het begin 1 keer per week 5 km op de nieuwe schoenen gaan doen. Weet nog niet voor welk type ik ga, hangt ook vd prijs af. Kan na een jaar wel weer over op eem schoen met nog minder demping. Ik overleg iig met run2day hoe ik het ga doen.
Maar op je voorvoet landen gaat dus eigenlijk vanzelf, begrijp ik? En hoe let ik op mijn techniek? Ik kon geen filmpjes vinden op youtube.Niet meer actief op Fok!![]()
Mij zijn de minimalistische schoenen inderdaad voorlopig afgeraden omdat ik nog veel te zwaar ben.F means you're fucked![]()
@Viking84: ik zal nog wel even die video linken of PM'en, post via mobiel dus kan pas vanavond.
En nou ja, het voorvoet / middenvoet landen gaat niet helemaal van zelf, dat zou nogal magisch zijn...
Je kan heus heel die-hard blijven hiel-landen op je Free's, alleen heb je dan na 2 km last van je hielbot en na een paar weken hielspoor denk ik...
Wat AC zegt: als je op blote voeten rent landt je ook niet (vol) op je hak, omdat het intens zeer doet / pijnlijk is. Dus in zo verre gaat het 'automatisch' dat je dat wel moet vermijden... Alleen is dit zoo anders dan normaal rennen dat het al je aandacht zal vergen en meer energie / spiergebruik van je benen en voeten dan normaal... En ook al 'dwingen' de schoenen je dus ietsje, het aanpassen van je techniek is een langer proces voordat het helemaal een automatisme wordt.
@YUR: erg verstandig denk ik ja!Er komen best wat succes verhalen bovendrijven qua barefoot-rennen maar het is geen wondermiddel... Beter op je techniek letten met 'normale' schoenen zou ook al wonderen doen voor een hoop mensen, alleen neemt iederen aan dat ze gelijk 'kunnen hardlopen' en het niet iets is zoals schaatsen of zo wat je moet leren... Het aantal mensen wat echter 'goed' loopt is zeer beperkt imho, juist omdat de huidige schoenen je met zoveel laten wegkomen...
Jack does it in real time...![]()
Ik draag een bh van de primark. Maar ik heb niet echt veel borsten. Dus voor mij volstaat deze.quote:Op zondag 26 februari 2012 08:29 schreef Viking84 het volgende:
Voor de hardlopende dames hier: wat voor beha dragen jullie tijdens het lopen? Ik heb nu een shock absorber, maar die is echt aan vervanging toe (en bovendien te klein).![]()
Ik meld me hier even als een nieuwe poster op dit forum en voornamelijk dit topic.
Na lange tijd vorig jaar weer eens begonnen met lopen. Voornamelijk omdat ik het leuk vind en om conditie te hebben. Afvallen is niet echt nodig.
Altijd al de marathon als een machtige prestatie gezien. Of een marathon voor mij ooit haalbaar is is wel een grote vraag. Dat is dan ook het ultieme doel voor mij.
Om niet doelloos wat rondjes te lopen en een stok achter de deur te hebben om te moeten lopen heb ik me ingeschreven voor de halve marathon van utrecht op 9 april.
Inmiddels ben ik zover dat de afstand wel te doen moet zijn. Hetbgaat nu meer om in welke tijd. De doelstelling is om het het liefst onder de 2 uur te lopen. Hier moet ik nog wel aan werken.
Na een tijd endomondo te hebben geloopt, loop ik tegenwoordig met een garmin forerunner 610 gps horloge. Ik kan dit echt aanraden. Het is veel makkelijker om je gegevens tijdens het lopen af te lezen, ook veel bruikbaarder om een goede training te doen.
En als laatste wil ik mijn respect uitbrengen aan de mensen hier die net begonnen zijn en met evy hun eerste stappen zetten. Erg knap. Hoewel het moeizaam gaat toch blijven zetten en niet opgeven, zodat e uiteindelijk ook hun doelstellingen halen en daar terecht trots op mogen zijn.![]()
Heerlijk gelopen, les 4 van Evy. Het was wel pittig maar ik heb nergens last van gehad. Nu nog op mijn oude schoenen maar ik krijg morgen deze: http://shop.runnersworld.(...)rid-stabil-cs-2.html
Helaas heb ik Endomondo wel aangezet, maar mijn GPS niet waardoor ik het niet terug kan zien.
Nog steeds gestopt met roken en vreten, en het bevalt tot nu toe heel goed allemaal!The remedy is the experience.![]()
Vraagje, hoe wassen jullie je hardloopkleren? Die van mij meuren ontzettend.. en na het wassen stinken ze nog steeds (wat)...
Thanks!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
in wat voor kleding loop je?quote:Op maandag 27 februari 2012 12:41 schreef Jumparound het volgende:
Vraagje, hoe wassen jullie je hardloopkleren? Die van mij meuren ontzettend.. en na het wassen stinken ze nog steeds (wat)...
Thanks!
bij mijn kleding nooit last van eigenlijk.![]()
Ik vind zweetgeur sowieso lastig om uit kleren te krijgen. Ook uit mijn gewone kledij. Misschien toch maar een hogere temperatuur gaan proberen. Of de okselzone voorbehandelen met iets anders ofzo.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:41 schreef Jumparound het volgende:
Thanks!
Ik herken je probleem iig.![]()
s6!quote:Op maandag 27 februari 2012 12:41 schreef Saninl het volgende:
Zometeen ga ik de eerste les van Evy lopen met op mijn iPhone4 met Runkeeper
Laat je weten hoe het is gegaan??![]()
Goeie tips tegen vieze luchtjes in (sportkleren: Koop van HG een pot die geuren verwijderaar of iets dergelijks heet! Echt dat werkt!!!♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
schoonmaakazijn werkt ookquote:Op maandag 27 februari 2012 13:18 schreef DarkElf het volgende:
Goeie tips tegen vieze luchtjes in (sportkleren: Koop van HG een pot die geuren verwijderaar of iets dergelijks heet! Echt dat werkt!!!![]()
Wat keukenzout of azijn in het bakje van de wasverzachter doen.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:41 schreef Jumparound het volgende:
Thanks!Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Zoquote:Op maandag 27 februari 2012 13:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
s6!
Laat je weten hoe het is gegaan??
Het is goed gegaankorte broek + shirt en trui. Was qua warmte prima voor mij.
Het was wel even wennen weer het lopen, ik speel hockey, maar daarbij is het meer kleine sprintjes. En nog veel meer bier eigenlijk, haha.
Uiteindelijk kwam ik toch wel moe/kapot uit thuis. Wat alleen maar goed is natuurlijk
Les 1 Evy + runkeeper op iPhone.![]()
Gewoon in een wasmachine met AH waspoeder. Smells fresh, ik ruik de als ik m'n kleding aantrek. Behalve als ik al in dat spul heb gerend, dan niet meer (logisch).quote:Op maandag 27 februari 2012 12:41 schreef Jumparound het volgende:
Thanks!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
@DeeBee leuk verhaal mbt minimal running. Als ik dat zou willen doen moet ik denk ik nog een jaartje oid wachten. De kuiten hebben afgelopen jaar flink wat te verduren gehad en dit jaar wil ik gebruiken om ze te versterken. Met dit soort minimale schoenen gaan ze denk ik stuk door de belasting.
Ik ga het er eens over hebben met m'n podoloog en fysiotherapeut, kijken wat die erover te zeggen hebben.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
![]()
bedoel je deze DE?
Moet ik ook eens halen, heb nog wel wat dingen waar ik wat vage (zweet)luchtjes niet meer uit krijg. (zal ook wel schelen omdat ik zo veel mogelijk op kort programma was)
Ja die jaquote:Op maandag 27 februari 2012 14:07 schreef E.T. het volgende:
[ afbeelding ]
bedoel je deze DE?
Moet ik ook eens halen, heb nog wel wat dingen waar ik wat vage (zweet)luchtjes niet meer uit krijg. (zal ook wel schelen omdat ik zo veel mogelijk op kort programma was)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Ik gebruik normaal vloeibare wasmiddel voor fijne was... en af en toe gooi ik van dat HG spul erdoor wanneer het weer te erg wordt qua geur..."Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."![]()
Zal waarschijnlijk ook met je lichaam te maken hebben? Leef je gezond dan is je zweet minder vies dan wanneer je bv heel veel redbull / suiker / vetten binnen krijgt.
Ik was met dat wat in de aanbieding is, ariel, omo, etc. noem het maar op en mijn kleren stinken niet.![]()
Hmm, nee ik leef vrij gezond
Naja, ik zal dat hg spul eens proberen
Ecosia
Hierop terugkomend, ik kan het niet 3x per week met elke keer een dag pauze erin plannen. Dat haal ik niet, is dat heel erg?quote:Op maandag 27 februari 2012 13:44 schreef Saninl het volgende:
[..]
Zo
Het is goed gegaankorte broek + shirt en trui. Was qua warmte prima voor mij.
Het was wel even wennen weer het lopen, ik speel hockey, maar daarbij is het meer kleine sprintjes. En nog veel meer bier eigenlijk, haha.
Uiteindelijk kwam ik toch wel moe/kapot uit thuis. Wat alleen maar goed is natuurlijk
Les 1 Evy + runkeeper op iPhone.![]()
Pfoei, rondje van 6.90km achter de rug in 36:52.
Eerste kilometer zoals gewoonlijk snel (5:03) en daarna, zeker voor mijn doen, superstrak gelopen. 5 kilometers waarvan de snelste 5:20 ging en de langzaamste 5:24![]()
Wilde eigenlijk een rondje 8km+ lopen, maar het is nogal mistig hier en die verhoogde luchtvochtigheid in combinatie met mijn astma zorgde ervoor dat ik op het einde wat last kreeg van mijn ademhaling, waardoor ik het laatste lusje van 1,5km gelaten heb voor wat het was.
Buiten die laatste problemen ging het superfijn eigenlijk. Ik loop in een lange tight, een longsleeve + dryfit shirtje. Eerste pak em beet 4 km is dat perfect, het laatste stuk eigenlijk net te warm. Maar ja, zonder longsleeve is me nog net wat té bikkel op het moment
Succes!quote:Op maandag 27 februari 2012 17:20 schreef GotC het volgende:
Nou, maar eens even kijken hoe les 1 ook al weer ging
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
Het is niet heel erg hoor. Het allerbelangrijkst is dat je het leuk vindtquote:Op maandag 27 februari 2012 16:23 schreef Saninl het volgende:
[..]
Hierop terugkomend, ik kan het niet 3x per week met elke keer een dag pauze erin plannen. Dat haal ik niet, is dat heel erg?
Je gaat rennen?! OMG succes!! Ik ben nu al fier op jequote:Op maandag 27 februari 2012 17:20 schreef GotC het volgende:
Nou, maar eens even kijken hoe les 1 ook al weer ging![]()
Ik ga zo thuis de beruchte les 8 uit Evy 1 lopenkijken of het nu makkelijker gaat als de eerste keer dat ik m deed
Ze is onderwegquote:Op maandag 27 februari 2012 17:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Je gaat rennen?! OMG succes!! Ik ben nu al fier op je![]()
Ik ga zo thuis de beruchte les 8 uit Evy 1 lopenkijken of het nu makkelijker gaat als de eerste keer dat ik m deed
Jij ook veel succes Guppy
quote:Op maandag 27 februari 2012 08:56 schreef GotC het volgende:
Het schijnt dat je echt een hele tijd (dus maanden) heel langzaam moet gaan omschakelen van je normale schoenen naar barefoot.![]()
Aanvankelijk vooral gewoon even thuis aanhebben om eraan te wennen,een aantal maanden is dus helemaal niet overdreven.Dat moet je volgens de site van Run2Day dus vooral niet doen! Veel te veel!quote:Op maandag 27 februari 2012 10:59 schreef Viking84 het volgende:
[...] en wil in het begin 1 keer per week 5 km op de nieuwe schoenen gaan doen.
Heb namelijk besloten om dat natural running te laten voor wat het is, na informatie ingewonnen te hebben. Het is namelijk een veel grotere belasting voor je kuiten en knieën. Het enige wat je doet is je voeten/enkels trainen. Ik heb geen last van mijn voeten, en ik hoef ze niet te trainen. Van mijn knie en kuit kan ik wel last krijgen, dus natural running is voor mij geen goed idee. Vooral ook omdat ik tot de halve marathon geen blessures wil oplopen.
En ik ben ook wel een 'luie' loper, niet ontzettend zwaar, maar wel een behoorlijke harde landing.![]()
Mijn looptechniek is ook niet geweldig. Volgens mij doe ik het qua bovenlichaam en stabiliteit wel goed, maar mijn benen opheffen is best zwaar. Ik ben dus meer een jogger.
Nauwelijks.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:41 schreef Jumparound het volgende:
Vraagje, hoe wassen jullie je hardloopkleren?![]()
Ik vind ze niet stinken, maar ik zweet dan ook meer uit mijn hoofd dan vanuit mijn romp.
En wassen gewoon op 60 graden met Aldi-wasmiddel.![]()
Mooi! Succes.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:20 schreef GotC het volgende:
Nou, maar eens even kijken hoe les 1 ook al weer ging
Ik ga straks ook een rondje. Lekker m'n kop leeg maken na de eerste dag in een nieuwe functie. Want ondanks dat het binnen hetzelfde (kleine) bedrijf is, komt er toch altijd weer politiek bij kijken.![]()
Dank jullie wel Fallen, Gup en Swets!
Het ging eigenlijk prima! Wel weer effe goed wennen en heb mn nieuwe looptechniek alvast deels erin geknald.
http://www.endomondo.com/workouts/sgviNvyrmbU
Best ok voor les 1!![]()
Dit dus.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:47 schreef wyccie het volgende:
Nauwelijks.![]()
Ik vind ze niet stinken, maar ik zweet dan ook meer uit mijn hoofd dan vanuit mijn romp.
En wassen gewoon op 60 graden met Aldi-wasmiddel.
Ik zou, als ik dat zou willen, weken lang de zelfde loopkleding kunnen dragen, ik zweet wel maar het stinkt niet.
Dit geldt ook voor bijv. mijn sokken, ik heb echt nooit last van zweetvoeten'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Succes!quote:Op maandag 27 februari 2012 17:20 schreef GotC het volgende:
Nou, maar eens even kijken hoe les 1 ook al weer gingI can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
M'n sokken stinken dus echt vreselijk, zelfs na krachttraining. Die gaan linea recta de was in, de rest (ex ondergoed) draag ik rustig een week (drie trainingen) en dan de was in.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Bedankt voor de tipquote:Op maandag 27 februari 2012 17:30 schreef YUR het volgende:
[..]
Het is niet heel erg hoor. Het allerbelangrijkst is dat je het leuk vindt
Les 1 Evy, is dit snel? of langzaam? Veel? Weinig?
(ik had mijn rondje precies goed uitgekozen, bij mijn voordeur was de laatste minuut "rennen/lopen" over)![]()
hmmm vandaag ging het niet echt geweldig, wat last van mijn schenen en daardoor niet in het ritme kunnen komen. Toch maar de 5k uitgelopen maar ging niet van harte. Denk dat ik vorige week iets te enthousiast ben geweest. Naja nu maar ff 2 dagen rust pakken en kijken als het donderdag weer beter gaat![]()
![]()
/care, het gaat nu niet om de afstand of hoe snel/langzaam je loopt. Het gaat nu om het feit dat je het vol blijft houden en aan een stuk door 5 km kan lopen. Na 12 weken ga je je druk maken over je snelheid, doel is nu: opbouwen.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:09 schreef Saninl het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip
[ afbeelding ]
(ik had mijn rondje precies goed uitgekozen, bij mijn voordeur was de laatste minuut "rennen/lopen" over)
Zie net dat je een km meer hebt gelopen dan ik toendertijd. Hehe.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Och, zelfs na '2 jaar' maak ik me nog minder druk om snelheid dan de meeste beginners hier.![]()
Het boeit inderdaad niet of wij zeggen dat dat supersnel is of retelangzaam. Belangrijker is de vraag hoe je je voelt!![]()
Belangrijkste is natuurlijk, liep je een beetje lekker?quote:Op maandag 27 februari 2012 18:07 schreef GotC het volgende:
Dank jullie wel Fallen, Gup en Swets!
Het ging eigenlijk prima! Wel weer effe goed wennen en heb mn nieuwe looptechniek alvast deels erin geknald.
http://www.endomondo.com/workouts/sgviNvyrmbU
Best ok voor les 1!![]()
Maar goed hoor!Volgens mij redelijk snel en dus ook een redelijk lange afstand.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:09 schreef Saninl het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip
[ afbeelding ]
(ik had mijn rondje precies goed uitgekozen, bij mijn voordeur was de laatste minuut "rennen/lopen" over)
Even snel opgezocht en ik liep toen 2.2 km, maar dat was met de 'oude' Evy. Ik weet niet of daar nog verschil in zit.Herkenbaar. Ben net terug van een rondje. 5km was maximaal haalbare. En verschrikkelijk langzaam, hoewel dat ook kwam vanwege een korte stop na ruzie met Nike+, een stukje dat over het gras ging en een stuk dat steil naar beneden ging. Gewoon een dikke minuut per kilometer langzamer....quote:Op maandag 27 februari 2012 19:10 schreef Dynamic83 het volgende:
hmmm vandaag ging het niet echt geweldig, wat last van mijn schenen en daardoor niet in het ritme kunnen komen. Toch maar de 5k uitgelopen maar ging niet van harte. Denk dat ik vorige week iets te enthousiast ben geweest. Naja nu maar ff 2 dagen rust pakken en kijken als het donderdag weer beter gaat
Maar het helpt ook niet dat ik gisteren 17km heb gewandeld zonder noemenswaardige pauze.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
Wel heule hippe schoenen zijn dat.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]
Vroegah, op de middelbare school, was je coolness gelijk aan het aantal raampjes in je Nikes. Echte coole jongens hadden wel 7 raampjes in hun schoenen. Of groene gel in die Asics, ook supervet.How can I make this topic about me?![]()
Liep lekker ja! Was wel effe wennen, maar ging primaquote:Op maandag 27 februari 2012 19:19 schreef Fallen het volgende:
[..]
Belangrijkste is natuurlijk, liep je een beetje lekker?![]()
Maar goed hoor!
[..]
Wel wat gekke pijn tijdens het lopen. Zeg maar ter hoogte van m'n baarmoeder? Geen kramp, geen steken, gewoon..irritant? Weet 1 van de vrouwen wat dit zou kunnen zijn?![]()
Ja, die wilde ik ook hebben, maar mammie vond dat te duur niet goed.
Ik moest het doen met gewone witte Nikes.How can I make this topic about me?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: