quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:11 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ken je het fenomeen spaghetti-benen al? Nee? Nou, na de eerste keer 7 minuten wel....
Ik heb deze week weer amper gelopen (:')); ben volgende week gelukkig vrij en kan dan om de dag gaan lopen. Eindelijk
Ah, lapo.
T komt wel goed! In de herhaalweek loop je hem vast fantastisch en merk je dat die week echt nuttig is!quote:
Nee, je hebt gewoon mazzel dat het bij jullie wel allemaal goed gaatquote:Op woensdag 8 juni 2011 15:00 schreef Ender_W het volgende:
Ben ik dan een opschepper dat het bij mij en mijn lief wel goed gaat. Hebben nog geen les over hoeven doen. En zijn inmiddels bij de 20ste (morgen) aanbeland. Terwijl we niet eens echt truttig lopen.... (mijn vriendin doet echt haar best
)
Maar jij hebt tussendoor ook altijd veel gewandeld, dat maakt ook echt uit hoor, qua basisconditiequote:Op woensdag 8 juni 2011 15:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Je moet niks he? Het enige wat belangrijk is dat je het leuk vind en dat je het vol kan houden.
Heb Evy 1 helemaal uitgelopen, daarna aan Evy 2 begonnen. Daarna vond ik er niks meer aan. Ben er toen helemaal mee gestopt.
Maar toen was Viking85 zo vreselijk enthousiast dat ik toch maar (na anderhalf jaar niet rennen) maar weer ben begonnen.
Het gaat beter dan ooit tevoren, ook vind ik het hebben van de Garmin forerunner een hele fijne toevoeging.
Vandaag in de regen gerend: 8.5 km met 10.6/uur
Kun je als het niet lukt of als je merk dat je bij 10 al moeite hebt niet gewoon 10 over doen tot hij wel lekker gaat en dan pas verder? Volgens mij heb je er niks aan als je nu 12 gaat lopen en ook weer hevig moet smokkelen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Met het nodige gesmokkel. Fuck you, Evy!
Calf raises doen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:40 schreef Ardbeg het volgende:
Na lange tijd van stilte wil ik toch weer even van me laten horen
De muziek van Evy begon me zo tegen te staan dat ik daar maar mee gestopt ben en nu maar op mijn eigen nummertjes loop.
Dat gaat/ging veel beter (gaf me toch dat extra zetje om door te zetten) maar nu......
Vorige week ben ik iets te fanatiek gaan rennen na een kleine break met als gevolg dat ik erg last van mijn schenen kreeg.
Na een weekje rust en de aanschaf van nieuwe schoenen ben ik vandaag weer gestart. Had er heel veel zin in maar dit sloeg al snel om in een compleet fiasco...![]()
Ik heb werkelijk waar nog nooit zoveel last gehad van mijn schenen en ben al strompelend als een oude lul van 80 naar huis gegaan. De pijn gaat echt door merg en been. Het is echt een zenuwpijn waardoor rekken en strekken ook de pijn niet echt vermindert.
Ik neem aan dat ze dit de zogenaamde springscheen noemen?
Wat kan ik behalve rust nog meer doen om dit te verhelpen? Zijn er bijvoorbeeld oefeningen waardoor ik hier minder last van krijg?
Echt veel zin om hiervoor naar de Fysio te gaan heb ik niet omdat het nu na een paar uur weg is. Het komt alleen dus weer terug als ik aan het rennen ben.
Wellicht zal ik ook weer moeten wennen aan de schoenen aangezien ik van Asics overgestapt ben naar Brooks?
Alle hulp is welkom!
Dat is mooi kutquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:40 schreef Ardbeg het volgende:
Na lange tijd van stilte wil ik toch weer even van me laten horen
De muziek van Evy begon me zo tegen te staan dat ik daar maar mee gestopt ben en nu maar op mijn eigen nummertjes loop.
Dat gaat/ging veel beter (gaf me toch dat extra zetje om door te zetten) maar nu......
Vorige week ben ik iets te fanatiek gaan rennen na een kleine break met als gevolg dat ik erg last van mijn schenen kreeg.
Na een weekje rust en de aanschaf van nieuwe schoenen ben ik vandaag weer gestart. Had er heel veel zin in maar dit sloeg al snel om in een compleet fiasco...![]()
Ik heb werkelijk waar nog nooit zoveel last gehad van mijn schenen en ben al strompelend als een oude lul van 80 naar huis gegaan. De pijn gaat echt door merg en been. Het is echt een zenuwpijn waardoor rekken en strekken ook de pijn niet echt vermindert.
Ik neem aan dat ze dit de zogenaamde springscheen noemen?
Wat kan ik behalve rust nog meer doen om dit te verhelpen? Zijn er bijvoorbeeld oefeningen waardoor ik hier minder last van krijg?
Echt veel zin om hiervoor naar de Fysio te gaan heb ik niet omdat het nu na een paar uur weg is. Het komt alleen dus weer terug als ik aan het rennen ben.
Wellicht zal ik ook weer moeten wennen aan de schoenen aangezien ik van Asics overgestapt ben naar Brooks?
Alle hulp is welkom!
Nou, ik maakte inschattingshoutje. Deze les begon met 2 minuten hardlopen maar ivm andere route was dat zwaar bergop. Aan het einde van de eerste 2 minuten lag ik zo'n beetje te hyperventilerenquote:Op woensdag 8 juni 2011 18:41 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Kun je als het niet lukt of als je merk dat je bij 10 al moeite hebt niet gewoon 10 over doen tot hij wel lekker gaat en dan pas verder? Volgens mij heb je er niks aan als je nu 12 gaat lopen en ook weer hevig moet smokkelen.
jeetje, ben ik dan nog de enige die het primitief doet, gewoon met Google Earth (ruler) om de route te meten en een stopwatch op het horloge?quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:06 schreef Viking84 het volgende:
Ja, dat tempo/snelheid-gedoe bracht mij ook in de war. Ik laad mijn Nike+-data nu in Running Tracker en dan kan ik zien wat de gemiddelde snelheid is. Eigenlijk vind ik dat je dat in Nike+ moet kunnen aangeven, maar dat kan niet.
Ik kan uit eigen ervaring beantwoorden: NEEquote:Op donderdag 9 juni 2011 09:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
jeetje, ben ik dan nog de enige die het primitief doet, gewoon met Google Earth (ruler) om de route te meten en een stopwatch op het horloge?
gelukkig maar.quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:53 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Ik kan uit eigen ervaring beantwoorden: NEE. Ik ben ook semi-ouderwets
. Ik gebruik een hartslagmeter (dat maakt het misschien iets minder ouderwets
) voor de trainingsduur en internet voor de afstand. Het gemiddelde op 3 cijfers achter de komma vind ik (nog) niet zo boeiend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |