quote:
Op vrijdag 29 augustus 2025 22:56 schreef JopieKlaassen het volgende:[..]
Een 5 of een 10km kun je vrij snel van herstellen. Zelf pak ik de big10 mee twee weken voor Berlijn om een paar redenen:
-Lang geen wedstrijd gelopen door blessures en ik wil die wedstrijdpijn weer eens voelen. Merk dat me dat helpt in wedstrijden daarna.
-Voor mn gevoel ben ik in vorm, maar mis wat duurvermogen. Berlijn hoeft geen pr te worden, maar denk dat het op de 10km wel mogelijk is.
-Heel diep veld dus een mooie kans om mn pr aan te vallen. Waar ik regionaal top 10 zou eindigen zal het nu eerder plek 200 zijn ofzo.
Ik neem aan dat je in Berlijn de marathon gaat lopen? In dat geval zou ik 2 weken van tevoren lekker aan het taperen zijn.. (maar wie ben ik

)
Ik snap wel dat je dat wedstrijdgevoel, incl. pijn, wel eens wilt voelen, maar om dat 2 weken voor een marathon te doen...

dat zou ik denk al een maand geleden of zo getest hebben.... dan kun je eventueel nog herstellen van een blessure en dan kun je ook nog dingen in de training aanpassen (een wedstrijdje is toch anders dan een training)
Maar goed ik weet helemaal niet hoe en wie jij bent als loper....misschien ben jij wel heel erg goed en kan jouw lichaam dat aan

Ik heb alleen best veel mensen gezien die zichzelf overschatten en die dan net voor een marathon moet afzeggen vanwege een blessure...
Anyway, ik ga Jopie Klaassen eens volgen bij de Berliner Marathon