Andere kant: stuk langs de Amstel is best mooi (misschien wat lang maar je moet ergens die kilometers halen), stuk Vondelpark is leuk, Rijksmuseum is tof en ik vond ook het stuk langs de Heineken panden terug tot t Vondelpark wel tof.quote:Op woensdag 29 april 2026 14:15 schreef Kwalberto het volgende:
https://www.parool.nl/ams(...)adscentrum~b0d5e477/
Opzich jammer maar snelheid >> bezienswaardigheden
Waardeloze ondergrond, veel keren en draaien.quote:Op donderdag 30 april 2026 13:10 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Andere kant: stuk langs de Amstel is best mooi (misschien wat lang maar je moet ergens die kilometers halen), stuk Vondelpark is leuk, Rijksmuseum is tof en ik vond ook het stuk langs de Heineken panden terug tot t Vondelpark wel tof.
Ga je door het centrum ga je of over het Damrak of over de op en neer gaande grachten, dat lijkt me niks.
Helemaal eens: Rijksmuseum, Vondelpark, Amstel zijn fijn. Enige kl*testuk is op 37km eerst een tunnel naar beneden en omhoog en vlak daarna een brug. Als ik me niet vergis mogen de elites dat stuk overslaan.quote:Op donderdag 30 april 2026 13:10 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Andere kant: stuk langs de Amstel is best mooi (misschien wat lang maar je moet ergens die kilometers halen), stuk Vondelpark is leuk, Rijksmuseum is tof en ik vond ook het stuk langs de Heineken panden terug tot t Vondelpark wel tof.
Herkenbaar maar die ergernis is vooral gericht op de organisatie die een eindtijd van 8 uur hanteert en mensen die er 7+ uur over doen naar voren plaatsen zodat ze er nog langer over kunnen doen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 23:01 schreef kalinhos het volgende:
Londen 1,3 miljoen inschrijvingen, das tenminste de moeite![]()
Kans is toch nagenoeg 0 maar wat me dan toch irriteert is dat ik in mijn insta-algoritme filmpies zie van mensen die er trots op zijn slow-runner te zijn en dan 6uur over de Londen marathon doen. Een van de mooiste sportsevenementen ter wereld en dan word je uitgeloot (ik weet 99,9% kans) maar dan iemand die voornamelijk wandelt mag wel.
Als je bij een voetbalteam wil en je kan niet eens een bal passen over 2 meter dan zeggen ze ook joh maat misschien beter als je dat eerst even oefent en jezelf meester maakt, kom je daarna gewoon terug en doe je mee.
Die grachten vond ik destijds drama, ik had kramp in mijn scheenbeen, en dan is omhoog lopen geen pretjequote:Op donderdag 30 april 2026 13:10 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ga je door het centrum ga je of over het Damrak of over de op en neer gaande grachten, dat lijkt me niks.
Op die manier kan ik het ook nog wel, een marathon uitlopen. In het Verenigd Koninkrijk is de loopsport een beetje ‘gekaapt’ door het charity-concept: het is een doel op zich geworden. Zo ook de marathon van Londen, waar je een marathon kan uitlopen zonder er echt voor te hoeven trainen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 23:08 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Herkenbaar maar die ergernis is vooral gericht op de organisatie die een eindtijd van 8 uur hanteert en mensen die er 7+ uur over doen naar voren plaatsen zodat ze er nog langer over kunnen doen.
In Nederland zijn de meeste marathons gekaapt door Golazo met hoge inschrijfgelden waardoor het bijna een elite sport is geworden.quote:Op zondag 10 mei 2026 15:34 schreef core2duo het volgende:
[..]
Op die manier kan ik het ook nog wel, een marathon uitlopen. In het Verenigd Koninkrijk is de loopsport een beetje ‘gekaapt’ door het charity-concept: het is een doel op zich geworden. Zo ook de marathon van Londen, waar je een marathon kan uitlopen zonder er echt voor te hoeven trainen.
Slechts 15 jaar lees ik net... Damn.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:04 schreef valleilijn het volgende:
Leiden is wel vervloekt zeg, weer iemand onwel geworden en overleden![]()
Ik vond het qua warmte wel gaan op de halve, er waren uiteindelijk ook meer dan genoeg waterposten dus veel gedronken en een paar keer wat over m'n shirt en pet gegooid om te koelen. Mikte op sub 1:50 en dat is precies gelukt, ondanks tegen de kramp aanlopen en een smerige blaar op m'n grote teen. Over drie weken de halve van Utrecht, dan toch nog maar weer m'n oude Puma's van stal halen, daar heb ik nooit blaren mee gehad. Toch maar even kijken naar een paar Deviate Nitro 4 ook.
quote:15-jarig meisje overleden tijdens halve marathon in Leiden
Een vijftienjarig meisje is zondag overleden tijdens de halve marathon in Leiden, meldt de organisatie. Het meisje werd onwel op de hoek van de Lage Rijndijk en de Herensingel. Ze is ter plaatse behandeld, maar kon niet worden gered.
Golazo Rotterdam was een tientje meer dan de door Le Champion georganiseerde Amsterdam Marathon waar Le Champion een stichting is.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:07 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
In Nederland zijn de meeste marathons gekaapt door Golazo met hoge inschrijfgelden waardoor het bijna een elite sport is geworden.
Ja, kost echt een hele berg geld. In Amsterdam kost het afhuren van het Olympisch Stadion ook enorm veel geld. Dat is elk jaar weer een stuk duurder. Ze willen dat er toch in houden, want de beleving is ook wel heel belangrijkquote:Op zondag 10 mei 2026 23:53 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Golazo Rotterdam was een tientje meer dan de door Le Champion georganiseerde Amsterdam Marathon waar Le Champion een stichting is.
Golazo heeft wat goodwill verneukt met dat 5,- voor een loting vragen (toch snel 160k gepakt) maar marathons in grote steden kosten nou eenmaal geld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |