Met foto?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:11 schreef SEMTEX het volgende:
De Runner's world marathon ranglijst 2025 is er weer! Ik ben natuurlijk alleen enthousiast omdat ik er zelf insta(met Rotterdam).
Dat lijkt me niet want het gaat volgens mij om een lijst van 1500+ namen.quote:
Ruim 10.000 zelfs.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:29 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet want het gaat volgens mij om een lijst van 1500+ namen.
ik denk eerder te weinig vrouwen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 21:50 schreef Tracksmith het volgende:
Ja, een cut-off van 3 uur voor mannen is scherp.
En de cut-off van 4 uur voor vrouwen staat niet scherp genoeg, dat zou eerder 3:30 moeten zijn om een equivalente prestatie te hebben. Maar goed, dan heb je geen rond getal.
Pakken ze dan alles wereldwijd ook? Want als ik bv kijk naar de grootste van Nederland Amsterdam was ik met 2:59:15 ergens zo rond plek 1650. Er zullen allicht nog wat mensen in de 45 seconden na me gefinisht zijn maar laten we zeggen 1750 man onder de 3:00 (waarvan ook een substantieel deel niet-Nederlands).quote:
quote:Op woensdag 21 januari 2026 22:24 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Pakken ze dan alles wereldwijd ook? Want als ik bv kijk naar de grootste van Nederland Amsterdam was ik met 2:59:15 ergens zo rond plek 1650. Er zullen allicht nog wat mensen in de 45 seconden na me gefinisht zijn maar laten we zeggen 1750 man onder de 3:00 (waarvan ook een substantieel deel niet-Nederlands).
In Rotterdam finishte ik ook op tijd en een maatje in 2:59:58 op plek 975. laat daar nog 25 man (vrij positief) in die 2 seconden gefinisht zijn. Heb je de 2 grootste marathons van het land en ongeveer 2700-2800 man < 3 uur, waar wellicht nog wat overlap in zit omdat mensen vaak meerdere marathons lopen.
Komt die andere 7000+ dan uit Eindhoven Leiden Utrecht Zoutelande Apeldoorn etc?
https://www.runners.nl/ni(...)anaf-nu-te-bestellenquote:De Runner's World Marathonranglijst wordt één keer per jaar door Runner's World opgesteld en uitgegeven. In dit overzicht met bijna 10.000 namen vind je een overzicht van alle Belgische en Nederlandse hardlopers die in 2025 onder de 3 uur (mannen) of 4 uur (vrouwen) hebben gelopen. Alle marathons worden hier in meegenomen zowel in Nederland als in het buitenland, World Majors en kleinere meer bescheiden marathons. De window voor het behalen van de lijst opent op 1 januari en sluit op 31 december.
Volgens mij telden op een gegeven moment Duitse en Belgische marathons ook mee, als ze maar gelopen waren door Nederlandse vrouwen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 22:24 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Pakken ze dan alles wereldwijd ook? Want als ik bv kijk naar de grootste van Nederland Amsterdam was ik met 2:59:15 ergens zo rond plek 1650. Er zullen allicht nog wat mensen in de 45 seconden na me gefinisht zijn maar laten we zeggen 1750 man onder de 3:00 (waarvan ook een substantieel deel niet-Nederlands).
In Rotterdam finishte ik ook op tijd en een maatje in 2:59:58 op plek 975. laat daar nog 25 man (vrij positief) in die 2 seconden gefinisht zijn. Heb je de 2 grootste marathons van het land en ongeveer 2700-2800 man < 3 uur, waar wellicht nog wat overlap in zit omdat mensen vaak meerdere marathons lopen.
Komt die andere 7000+ dan uit Eindhoven Leiden Utrecht Zoutelande Apeldoorn etc?
Ja, ook waar.quote:Op woensdag 21 januari 2026 21:51 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
ik denk eerder te weinig vrouwen.
Alle marathons tellen. Als je in Londen of Berlijn of waar dan ook sub-3 gelopen hebt, het telt mee.quote:Op donderdag 22 januari 2026 14:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Volgens mij telden op een gegeven moment Duitse en Belgische marathons ook mee, als ze maar gelopen waren door Nederlandse vrouwen.
Wat een werk, moet je als redacteur alle marathonuitslagen gaan opzoeken en dan hopen dat nationaliteit erbij staatquote:Op donderdag 22 januari 2026 22:20 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Alle marathons tellen. Als je in Londen of Berlijn of waar dan ook sub-3 gelopen hebt, het telt mee.
Ah jaen dan nog 6000 vrouwen. Wel suffe grens, 3:30 zou beter zijnquote:Sub-3 in 2025 (met tussen haakjes het aantal in 2024):
Nederlandse mannen 2356 (1870)
Belgische mannen 1907 (1415)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |