abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219763312
Argh, ineens vet last van mn linker hip flexor, waar komt dat nou weer vandaan :( niks raars gedaan of gevoeld tijdens mn vorige loopje...
  woensdag 7 januari 2026 @ 10:13:06 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219767361
Ik heb een pijntje in mijn linker hamstring, ook uit het niets.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219767619
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:03 schreef valleilijn het volgende:
linker hip flexor
Bij mij had dat te maken met het feit dat spieren niet sterk genoeg zijn, dan gaan ze op spanning staan en trekken ze aan je heupbot of knie. Dus heb nu allerhande oefeningen van de fysio om dat sterker te maken, en dat lijkt te werken, want al een tijdje geen last meer.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_219767830
Vanmorgen vroeg auto naar de garage gebracht en terug met een omweg 6km gelopen. Op zich het gaat prima zolang je maar op de voetpaden blijft, het verraderlijke zit in dat je niet altijd ziet waar het voetpad overgaat in fietspad. Het was gelukkig niet koud als je je goed aankleedde, alleen de vingers wat.

Geinig om een x te doen maar ik wacht voor nu wel fijn tot het warm water regent eer ik weer ga.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219767888
Van mij mag het nog even slecht blijven tot en met zondag, ik wil graag Egmond in zware omstandigheden lopen i.p.v. wat het de afgelopen twee jaar was.
  woensdag 7 januari 2026 @ 11:09:14 #56
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219767947
quote:
6s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:04 schreef pipster het volgende:
Van mij mag het nog even slecht blijven tot en met zondag, ik wil graag Egmond in zware omstandigheden lopen i.p.v. wat het de afgelopen twee jaar was.
Oh jezus, is dat zondag? Hele volksstammen gaan daar heen. Wat zijn de voorspellingen nu?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219768028
Vooralsnog gaat het gewoon door. Volgens mij gaat het alleen niet door met code rood. Nou ja we gaan het zien.

Zo te zien wordt het zondag koud, maar geen neerslag.
pi_219769736
Ik ben het jaar lekker begonnen. 1 en 2 januari gelopen, toen een griepje opgepikt. Vervolgens is het dit weer geworden. Volgende week ook nog een operatie waardoor ik weer minimaal een trainingsdag verlies. Het schiet niet echt op met de marathonvoorbereiding.

Gisteren heb ik een 7km loopje rustig gedaan, maar inmiddels is het tijd voor wat serieuzer werk. Snelheid zit er niet in, maar ik vraag me af of het vandaag te doen is om een km of 12 te lopen. Van het weekend had ik eigenlijk weer 25+ willen doen, maar ik weet niet of dat wat wordt.

Hoe zetten jullie je trainingen een beetje effectief voort met dit weer.
  woensdag 7 januari 2026 @ 14:41:19 #59
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219769897
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:22 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Ik ben het jaar lekker begonnen. 1 en 2 januari gelopen, toen een griepje opgepikt. Vervolgens is het dit weer geworden. Volgende week ook nog een operatie waardoor ik weer minimaal een trainingsdag verlies. Het schiet niet echt op met de marathonvoorbereiding.

Gisteren heb ik een 7km loopje rustig gedaan, maar inmiddels is het tijd voor wat serieuzer werk. Snelheid zit er niet in, maar ik vraag me af of het vandaag te doen is om een km of 12 te lopen. Van het weekend had ik eigenlijk weer 25+ willen doen, maar ik weet niet of dat wat wordt.

Hoe zetten jullie je trainingen een beetje effectief voort met dit weer.
Op gestrooide fietspaden of in de sportschool op de loopbaan denk ik.
pi_219771447
Toch geweest en heerlijk 15km gelopen. Het stukje binnen de bebouwde kom was vrij slecht en glad, maar de fietspaden in het buitengebied was verrassend genoeg bijna allemaal sneeuwvrij. Ook nog even 2km tempo gelopen.
pi_219773134
Ja meer dan een rustig duurloopje gaat niet met deze omstandigheden, voor een tempotraining zou ik toch de loopband verkiezen.

@pipster ja die neem ik dus ook wel mee met m'n krachttraining eens per week. MIsschien was het een combinatie van de kou en de weer ervoor pittig verkouden zijn dat het wat kwetsbaarder was...
pi_219773282
De route iets moeten aanpassen maar mijn treshold training ging min of meer zoals gehoopt.
pi_219792187
Ik denk dat ik ondanks het weer en m'n griep toch nog aan de 60-65km moet kunnen komen deze week, dus dan valt de schade mee. Al wordt de long run zondagochtend wel aan de frisse kant🤐.
pi_219793660
Het is misschien effectief- beetje afhankelijk waar je woont - een dag of 5-6 die je niet echt kan trainen als normaal. Dat is normaal gesproken geen probleem. Je bent ook wel eens een paar daagjes ziek
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')