abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219021563
Welkom bij Het Hardlooptopic!

Of je nou een ultraloper bent die zonder problemen 150 km wegtikt, of je de trap op lopen al als een prestatie ziet--geen zorgen, iedereen mag meedoen. Snel, langzaam, het boeit ons allemaal niet. Zolang je maar beweegt, toch?

Hier delen we ervaringen, soms wat handige tips (of gewoon wat geklaag), en motiveren we elkaar om weer die schoenen aan te trekken. Want ja, elke stap telt... of dat nou naar de koelkast is of door het bos.

Dus doe gezellig mee, het wordt vast "leuk" *O* ~O>

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

-----------------------------------------------------------------------------------

Kijk wie waar wanneer gaat lopen! *O*

En voeg hier je wedstrijden toe aan De Lijst 8-)

-----------------------------------------------------------------------------------
pi_219021567
Rocky montage tijd
Bekijk deze YouTube-video
pi_219021836
Is er al meer bekend over de Garmin / Strava fittie?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219022884
Nog even een verslagje van de marathon in Eindhoven afgelopen zondag:

Allereerst een dikke middelvinger naar Golazo voor de aanpassing van het parcours, waardoor de marathon niet meer door het centrum en vooral Stratumseind liep, die drukte van vorig jaar had ook opgelost kunnen worden door het oude programma te gebruiken (met een latere start van de halve marathon).

Afgezien van deze teleurstelling over het parcours ging de marathon prima!
Ik hou er niet zo van om weg te gaan op een harde streeftijd, maar loop liever op gevoel, dat heb ik nu weer gedaan.
Tot kilometer 30 ontzettend vlak gelopen, net iets onder de 5 min/km, daarna liep het wat op (het saaie stuk high tech campus hielp natuurlijk ook niet mee), maar niet dramatisch. De man met de hamer was deze keer gelukkig nergens te bekennen! Uiteindelijk in 3:32 gefinished.
Deze keer ook extra aandacht besteed om echt bij iedere drankpost te drinken en m'n neefje en zus hebben op een paar plekken onderweg nog flesjes water aangegeven.

T.o.v. de voorbereiding van Rotterdam vorig jaar had ik nu een stuk meer kilometers gelopen, een paar lange trail runs toegevoegd en ook meer gefietst. Meer uren en meer variatie dus en dat beviel goed.

Op naar de volgende!
pi_219026064
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 16:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Is er al meer bekend over de Garmin / Strava fittie?
Ja, zoals zo vaak: storm in een glas water. er is nog wel wat discussie, maar Strava gaat voldoen aan Garmins eis om het Garmin-logo te publiceren bij data die van Garmin komen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_219026741
quote:
99s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 07:58 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Ja, zoals zo vaak: storm in een glas water. er is nog wel wat discussie, maar Strava gaat voldoen aan Garmins eis om het Garmin-logo te publiceren bij data die van Garmin komen.
_O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219028316
Ze kunnen ook niet echt zonder elkaar natuurlijk.

Tuurlijk, Apple Watch, Samsung en vast nog wel 2,3 registreren je activiteiten ook naar Strava, maar Garmin lijkt me de allergrootste.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219028850
Half uur gewacht tot in de rai in kon ivm drukte :') Rijen voor t shirt waren zo lang dat ik dat maar heb gelaten. Zou toch een verademing zijn als ze de startnummers gewoon op de post doen maar dan komt er natuurlijk geen hond naar die expo.
pi_219029125
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 14:48 schreef Kwalberto het volgende:
Half uur gewacht tot in de rai in kon ivm drukte :') Rijen voor t shirt waren zo lang dat ik dat maar heb gelaten. Zou toch een verademing zijn als ze de startnummers gewoon op de post doen maar dan komt er natuurlijk geen hond naar die expo.
Dat is wel bizar op een donderdag als men 3 dagen de tijd heeft. Ik ga morgenmiddag.

Ik ga nooit lopen met dat I hartje Amsterdam shirt maar misschien handig om zondag of een andere keer weg te gooien bij de start als het koud is. :+

Die Amsterdammers zo van mijn shirtje wat doe je hehehe.

[ Bericht 3% gewijzigd door Evangelion op 16-10-2025 15:55:38 ]
pi_219029365
Zo die Rai was wel druk ja :D shirtje duurde minuut of 20 en daarna was de rij weg- toen hadden ze de rij buiten gecreëerd zodat mensen groep voor groep naar binnen komden.

Nog geprobeerd om mijn wave a3 pink te wijzigen naar a2 yellow maar helaas de klantenservice was onvermurwbaar. Zondag maar op tijd zijn zodat ik geel misschien inkom
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219029745
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:01 schreef kalinhos het volgende:
Zo die Rai was wel druk ja :D shirtje duurde minuut of 20 en daarna was de rij weg- toen hadden ze de rij buiten gecreëerd zodat mensen groep voor groep naar binnen komden.

Nog geprobeerd om mijn wave a3 pink te wijzigen naar a2 yellow maar helaas de klantenservice was onvermurwbaar. Zondag maar op tijd zijn zodat ik geel misschien inkom
Best vreemd dat dat zo moeilijk gaat terwijl je bij het aanmelden zonder enige controle kan invullen wat je maar wil.
pi_219030228
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:59 schreef Kwalberto het volgende:

[..]
Best vreemd dat dat zo moeilijk gaat terwijl je bij het aanmelden zonder enige controle kan invullen wat je maar wil.
True. Al gaan veel mensen zich ineens gek gedragen als ze zien hoeveel mensen voor hun staan.
pi_219031405
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:59 schreef Kwalberto het volgende:

[..]
Noundit dacht ik ook. Vooral ook omdat de massa denk ik toch (met alle respect) in de groep 3,5 tot 4,5u finishtijd zit. De groep 2:50-3u (geel) en 3u-3:10 (roze) zal niet enorm verschillen in grootte en zal sowieso kleiner zijn dan andere waves.

Maargoed ik denk dat t wel kan lukken zondag en zoniet is het jammer.
pi_219031479
Ik ben misschien ook verwend qua Rotterdam als enige NL marathonlocatie maar ik vond de RAI wel de sfeer hebben van een administratiekantoor in de DDR.

Bij Rotterdam is die WTC ook maar een evenementenhal maar dan zit je al op de Coolsinge en zie je de finishboog al. Ik ga die altijd zaterdag halen en dan heb je 32 kidsruns dus dan zit de sfeer er al gelijk lekker in.

Alsnog heb ik er wel zin in zondag en ziet het weer er ook goed uit
pi_219031699
Vorig jaar was dat nog in de Sporthallen Zuid ipv de Rai, dat was nog wel prima aangezien dat praktisch naast het Olympisch stadion ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')