abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:34:50 #1
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_104675198

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoelt voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
---------------------------

Deze OP vind je hier

En we gaan meeten :o *O*
quote:
Ok, dus 17 december?

Wie:
-ICND
-Wolken
-Maraca
-E.T.
-Swetsenegger
-xFriendx
-Guppyfriend
-YUR
-GotC
-Sylvesterrr

Waar:
Utrecht

Wat:
Warme choco+marshmellows+evt rum :9
Misschien hapje eten en daarna de warme choco/andere drankjes?

[ Bericht 0% gewijzigd door Slickk op 23-11-2011 02:11:43 ]
pi_104675890
Eindelijk een nieuw topic! :)
pi_104675918
Nieuw topic :)
Tonight, les 11 :D
pi_104677428
Net voor de 4de keer wezen lopen. 2 keer ongeveer 2 minuten gelopen en op het einde net geen 3 minuten gehaald :)

Zondag proberen echt de 3 minuten te halen (zonder te forceren).
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_104678224
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:38 schreef Bos81 het volgende:
Net voor de 4de keer wezen lopen. 2 keer ongeveer 2 minuten gelopen en op het einde net geen 3 minuten gehaald :)

Zondag proberen echt de 3 minuten te halen (zonder te forceren).
Misschien Evy eens proberen? :)

Oké, jullie gaan mijn echt vervloeken om dit: Vanavond om 20.45 thuis. Ik wilde eigenlijk gaan lopen, maar Ajax gaat toch voor O+
  dinsdag 22 november 2011 @ 16:10:15 #6
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_104678666
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:58 schreef Vincent17 het volgende:

[..]

Oké, jullie gaan mijn echt vervloeken om dit: Vanavond om 20.45 thuis. Ik wilde eigenlijk gaan lopen, maar Ajax gaat toch voor O+
Ajax :r
F means you're fucked
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 16:13:17 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_104678770
-O- Evy is niet fier op jou
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104678968
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:58 schreef Vincent17 het volgende:

[..]

Heb ik wel aan gedacht, maar ik ken mezelf een beetje. Kan beter mijn eigen weg/ritme proberen te vinden dan me vast houden aan een vast schema..

Gelukkig heb ik wel een paar keer week tijd om in de middag te lopen, anders was het voor mij ook lastiger geworden wanneer PSV op TV zou zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 november 2011 @ 16:19:17 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_104678993
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:13 schreef Guppyfriend het volgende:
-O- Evy is niet fier op jou
Evy is op geen enkele Ajax fan fier.
  dinsdag 22 november 2011 @ 16:20:58 #10
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_104679060
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Evy is op geen enkele Ajax fan fier.
Wie nu nog fan van Ajax is, is toch hardcore. Weinig positiefs te zeggen over Ajax op het moment.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_104679255
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:20 schreef mazaru het volgende:

[..]

Wie nu nog fan van Ajax is, is toch hardcore. Weinig positiefs te zeggen over Ajax op het moment.
Ik weet het. Maar eens een Ajacied, altijd een Ajacied.
pi_104679260
Overigens doen ze het in de CL best goed.
pi_104681629
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:18 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Heb ik wel aan gedacht, maar ik ken mezelf een beetje. Kan beter mijn eigen weg/ritme proberen te vinden dan me vast houden aan een vast schema..
Zonder Evy had ik na een week waarschijnlijk al een blessure opgelopen, want zonder schema zou ik direct 10 minuten aan een stuk door gaan lopen met alle gevolgen van dien (been there, done that).
pi_104682385
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:23 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Zonder Evy had ik na een week waarschijnlijk al een blessure opgelopen, want zonder schema zou ik direct 10 minuten aan een stuk door gaan lopen met alle gevolgen van dien (been there, done that).
Ik bouw het ook heel rustig op. Ik wil best met een schema lopen, maar dan wil ik er wel een beetje mee kunnen schuiven, ook tijdens het lopen. Dus dat ik ongeveer een minimum en maximum aan ga houden. Dus dat ik bijvoorbeeld zondag probeer tussen de 2.5 en 3.5 minuut te lopen en dat steeds uit bouwen.

En daarnaast moet ik opzoek naar sportschoenen met klitterband. Het overkwam me al een paar keer dat mijn veters tijdens het rennen losgingen. (Ik heb moeite met veters strikken) Ik ben vanaf september vorig jaar over gestapt op schoenen zonder veters, maar deze schoenen stonden al wat jaartjes in mijn kast.

En wat ik uit de verhalen begrijp is dat met Evy moeilijk realiseerbaar.
pi_104683559
Bij Evy (2011) loop je de eerste week 2 minuten aan een stuk door. Dat wordt vervolgens rustig uitgebouwd (ik ben nu in week 5 en heb voor het eerst 5 minuten aan een stuk door moeten lopen).

Of heb ik je post verkeerd begrepen?
pi_104683727
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:15 schreef sylvesterrr het volgende:
Bij Evy (2011) loop je de eerste week 2 minuten aan een stuk door. Dat wordt vervolgens rustig uitgebouwd (ik ben nu in week 5 en heb voor het eerst 5 minuten aan een stuk door moeten lopen).

Of heb ik je post verkeerd begrepen?
Ik moet per renbeurt een beetje aanvoelen wat voor mij haalbaar is. Ik wil me voordat ik start met rennen niet vasthouden aan een precieze tijd, maar een tijd met een minimum en een maximum.
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 18:23:02 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_104683878
Wat betreft veters, schaatsers plakken hun veters af met een tapeje. Iets voor jou?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104684034
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat betreft veters, schaatsers plakken hun veters af met een tapeje. Iets voor jou?
Dat zou ook wel kunnen ja. Eens kijken of ik daar iets op kan vinden.. :)
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 18:34:10 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_104684369
Zucht, half uur vertraging... En ik wil nog wel gaan lopen straks
pi_104684586
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:19 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik moet per renbeurt een beetje aanvoelen wat voor mij haalbaar is. Ik wil me voordat ik start met rennen niet vasthouden aan een precieze tijd, maar een tijd met een minimum en een maximum.
Wil je per keer bepalen wat haalbaar is? Dus vandaag 4 minuten, maar morgen 2 minuten (minder lopen)? Of wil je meer dan/even lang als de vorige keer lopen? In dat laatste geval zou je bij Evy een les kunnen herhalen totdat het goed gaat.
pi_104684769
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:39 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Wil je per keer bepalen wat haalbaar is? Dus vandaag 4 minuten, maar morgen 2 minuten (minder lopen)? Of wil je meer dan/even lang als de vorige keer lopen? In dat laatste geval zou je bij Evy een les kunnen herhalen totdat het goed gaat.
Nee, niet zulke grote verschillen.

Ik wil het wel een beetje opbouwen.

Dus nu ben ik ongeveer bij tussen de 2.5 en 3.5 minuut en dat wil ik om de 2 keer opschuiven met een halve minuut. en dat 3 tot 4 keer per dag.

Dus als ik zondag weer ga lopen. Probeer ik ca 3 tot 4 keer tussen de 2.5 en 3.5 minuut te lopen.

KLinkt misschien een beetje raar, maar gevoelsmatig werkt dat bij mij het beste..

Daarnaast weet ik nog niet of ik het fijn vind om met iets op mijn oren te hebben tijdens het rennen. Dat moet ik eerst nog even uit testen..
pi_104684930
Volgens mij zou je hiervoor gewoon Evy kunnen gebruiken. Je moet dan geen lessen overslaan: je mag pas naar de volgende les als je de huidige les met succes hebt gelopen.

Het een en ander is afhankelijk van je doel(en), muzieksmaak en en of je het prettig vindt om met muziek op te lopen.
pi_104685037
Okee, ik houd Evy in mijn achterhoofd.

Ik moet absoluut geen dance-house of Nederlandstalige muziek horen..

Ik ben vrij rock-metal georiënteerd qua muziek
pi_104685150
Les 19 gelopen. Het ging goedddd! Ik had aan het eind van de les het gevoel dat ik de les nóg wel een keer had kunnen lopen. 8-)
pi_104685354
Endomondo.. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')