Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoelt voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------
Op dinsdag 22 november 2011 15:38 schreef Bos81 het volgende: Net voor de 4de keer wezen lopen. 2 keer ongeveer 2 minuten gelopen en op het einde net geen 3 minuten gehaald
Zondag proberen echt de 3 minuten te halen (zonder te forceren).
Misschien Evy eens proberen?
Oké, jullie gaan mijn echt vervloeken om dit: Vanavond om 20.45 thuis. Ik wilde eigenlijk gaan lopen, maar Ajax gaat toch voor
Heb ik wel aan gedacht, maar ik ken mezelf een beetje. Kan beter mijn eigen weg/ritme proberen te vinden dan me vast houden aan een vast schema..
Zonder Evy had ik na een week waarschijnlijk al een blessure opgelopen, want zonder schema zou ik direct 10 minuten aan een stuk door gaan lopen met alle gevolgen van dien (been there, done that).
Zonder Evy had ik na een week waarschijnlijk al een blessure opgelopen, want zonder schema zou ik direct 10 minuten aan een stuk door gaan lopen met alle gevolgen van dien (been there, done that).
Ik bouw het ook heel rustig op. Ik wil best met een schema lopen, maar dan wil ik er wel een beetje mee kunnen schuiven, ook tijdens het lopen. Dus dat ik ongeveer een minimum en maximum aan ga houden. Dus dat ik bijvoorbeeld zondag probeer tussen de 2.5 en 3.5 minuut te lopen en dat steeds uit bouwen.
En daarnaast moet ik opzoek naar sportschoenen met klitterband. Het overkwam me al een paar keer dat mijn veters tijdens het rennen losgingen. (Ik heb moeite met veters strikken) Ik ben vanaf september vorig jaar over gestapt op schoenen zonder veters, maar deze schoenen stonden al wat jaartjes in mijn kast.
En wat ik uit de verhalen begrijp is dat met Evy moeilijk realiseerbaar.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
Bij Evy (2011) loop je de eerste week 2 minuten aan een stuk door. Dat wordt vervolgens rustig uitgebouwd (ik ben nu in week 5 en heb voor het eerst 5 minuten aan een stuk door moeten lopen).
Op dinsdag 22 november 2011 18:15 schreef sylvesterrr het volgende: Bij Evy (2011) loop je de eerste week 2 minuten aan een stuk door. Dat wordt vervolgens rustig uitgebouwd (ik ben nu in week 5 en heb voor het eerst 5 minuten aan een stuk door moeten lopen).
Of heb ik je post verkeerd begrepen?
Ik moet per renbeurt een beetje aanvoelen wat voor mij haalbaar is. Ik wil me voordat ik start met rennen niet vasthouden aan een precieze tijd, maar een tijd met een minimum en een maximum.
Ik moet per renbeurt een beetje aanvoelen wat voor mij haalbaar is. Ik wil me voordat ik start met rennen niet vasthouden aan een precieze tijd, maar een tijd met een minimum en een maximum.
Wil je per keer bepalen wat haalbaar is? Dus vandaag 4 minuten, maar morgen 2 minuten (minder lopen)? Of wil je meer dan/even lang als de vorige keer lopen? In dat laatste geval zou je bij Evy een les kunnen herhalen totdat het goed gaat.
Wil je per keer bepalen wat haalbaar is? Dus vandaag 4 minuten, maar morgen 2 minuten (minder lopen)? Of wil je meer dan/even lang als de vorige keer lopen? In dat laatste geval zou je bij Evy een les kunnen herhalen totdat het goed gaat.
Nee, niet zulke grote verschillen.
Ik wil het wel een beetje opbouwen.
Dus nu ben ik ongeveer bij tussen de 2.5 en 3.5 minuut en dat wil ik om de 2 keer opschuiven met een halve minuut. en dat 3 tot 4 keer per dag.
Dus als ik zondag weer ga lopen. Probeer ik ca 3 tot 4 keer tussen de 2.5 en 3.5 minuut te lopen.
KLinkt misschien een beetje raar, maar gevoelsmatig werkt dat bij mij het beste..
Daarnaast weet ik nog niet of ik het fijn vind om met iets op mijn oren te hebben tijdens het rennen. Dat moet ik eerst nog even uit testen..
Volgens mij zou je hiervoor gewoon Evy kunnen gebruiken. Je moet dan geen lessen overslaan: je mag pas naar de volgende les als je de huidige les met succes hebt gelopen.
Het een en ander is afhankelijk van je doel(en), muzieksmaak en en of je het prettig vindt om met muziek op te lopen.