abonnement Unibet Coolblue
pi_106605396
Wat is Postcrossing?

Het idee is dat je een kaartje stuurt (een echte) naar het adres dat je uit de database hebt gekregen en dat je vervolgens ook kaartjes terug gaat ontvangen uit de hele wereld. En het werkt echt, een klein groepje FOK!ers is ondertussen verslaafd geraakt.

Schrijf je in, doe mee en deel je verhalen en ervaringen! ^O^




De site van Postcrossing!

Maar hoe werkt het dan :?
Het doel van dit project is om mensen kaarten te laten versturen naar en ontvangen uit de hele wereld. De belangrijkste stelregel is: als je een kaart verzendt, krijg je er ten minste een terug van een willekeurige Postcrosser ergens op deze wereld!

Is dat niet erg veel werk? :?
Valt reuze mee!
Het werkt, in het kort, als volgt:

1. Je vraagt een adres aan via de website
2. Je stuurt de postkaart naar dat adres
3. Je wacht totdat je zelf een kaart ontvangt
4. Je registreert de ontvangen kaart via de website

De eerste stap is om iemands adres aan te vragen. Naar dit adres stuur je een postkaart. Je ontvangt dit adres per e-mail, tezamen met een 'postcard ID', bijvoorbeeld NL-12345 waardoor die postkaart een uniek registratienummer krijgt. Je stuurt de kaart op, en wanneer de geadresseerde deze ontvangt wordt het unieke ID-nummer door hem/haar geregistreerd op de website van Postcrossing. Daarmee wordt vervolgens jouw adres naar de eerstvolgende (buitenlandse) Postcrosser gestuurd die op zijn beurt weer een nieuw adres uit het systeem aanvraagt!

Op deze manier werkt het als een soort ketting, je krijgt na het sturen van een kaart, er ook een terug van een willekeurige Postcrosser, en wie weet stuurt de geadresseerde er zelf ook wel een terug als je je adres erop zet!

Er is wel een limiet: je kunt maar een beperkt aantal kaarten 'onderweg' hebben. Elke keer als een door jou verzonden kaart aankomt, kun je vervolgens een nieuw adres aanvragen. Hoe meer kaarten je verstuurd hebt, hoe meer kaarten je onderweg mag hebben!

Wat voor postzegels moet ik gebruiken :?
Voor kaarten binnen Europa plak je een zegel 'Europa 1' en voor kaarten buiten Europa een zegel 'Wereld 1'.

Tariefoverzicht vanaf juli 2010 :
100817_112545_tarieven.gif

Binnen het Europa-tarief vallen de volgende landen:

Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk (incl. Monaco), Gibraltar, Groenland, IJsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren en Madeira), Roemenië, Rusland (incl. Aziatisch deel), San Marino, Servië en Montenegro, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije (incl. Aziatisch deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zwitserland en Zweden.

Alle overige landen vallen buiten het Europa-tarief.

Ik lees vanalles over 'taggen' of 'onofficiële kaarten', WTF :?

'Taggen' is ook een bezigheid die voorkomt uit het Postcrossen. Het werkt als volgt:

1. Je gaat naar het Postcrossing forum en zoekt een leuk tag-thema op (bijvoorbeeld theezakjes, giraffekaartjes, chocola, noem maar op...)
2. In dat topic 'tag' (tik, als in tikkertje) je degene boven je (de laatste poster in het topic) door een berichtje te posten en hem/haar een U2U (private message) te sturen met de vraag of hij/zij zijn/haar adres even naar je U2U't
3. Als je het adres terugkrijgt, stuur je datgene op waar het tag-topic over gaat (theezakje, giraffekaart, chocoladereep etc.)
4. Binnen de kortste keren word jij ook getagged, stuur je je adres door en krijg jij jouw theezakje, giraffekaart of chocoladereep!

In sommige tagtopics staat er een lijstje van wat degene wil (verlanglijstje). Je stuurt dan iets wat hij/zij wil en post op jouw beurt a) wie je getagd hebt en b) wat jij wil ontvangen. Dan wordt jij getagged door iemand die aan je 'verzoek' kan voldoen en krijg jij dus wat je vroeg!

Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten kopen kan op de meest uiteenlopende plaatsen:

• Bruna
• Musea
• HEMA
• V&D
• Bijenkorf
• Boekhandels
• Cadeauwinkels
• Souvenirwinkels

Ook kun je kaarten via Internet bestellen. Dit kan onder andere op de volgende sites:


www.tinstarcompany.com
www.postzegelsmetkorting.nl (postzegels)
www.pp-junkie.com
www.idrukker.nl (1x per maand 20 gratis ansichtkaarten bestellen)
www.artunlimited.com
www.thepostcardstore.co.uk
www.postpapierenzo.nl
www.funnycard.nl

Welke Fok!kers zijn ook Postcrossers :?
inkie1010
Muck
QTPi
Smittend
Sonja27
Vava
Vonkenboer
Wendytje
Loqi
iFries
daantje1044
charmed_angel
Guppyfriend
lyron
Luthien87
Lienzz
tdrone
Serinde
pgrferrari
soapie
snoekiesnoeksnoek
Dandilion
Bos81
Stephanie1990
RiesAmaris
Finland
Janeway
DeLuna
Poesopstokje
Jum
Kaasmuisje


Waar zijn de vorige deeltjes gebleven :?

001 | 002 | 003 | 004 | 005 | 006 | 007 | 008 | 009 | 010 | 011 | 012 | 013 | 014 | 015 | 016 | 017 | 018 | 019 | 020 |
021 | 022 | 023 | 024 | 025 | 025 | 027 | 028 | 029 | 030 | 031 | 032 | 033 | 034 | 035 | 036 | 037 | 038 | 039 | 040 |
041 | 042 | 043 | 044 | 045 | 046 | 047| 048 | 049 | 050| 051 | 052 | 053| 054 | 055 | 056| 057 | 058 | 059| 060 |
061| 062 | 063 | 064| 065



Heb je de laatste post? Open dan even een nieuw topic. De OP vind je hier!

[ Bericht 2% gewijzigd door kanovinnie op 16-01-2012 20:47:10 ]
pi_106605493
Dit moet nummer 65 zijn toch?
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_106605526
je hebt gelijk....
  Redactie Sport maandag 9 januari 2012 @ 16:44:00 #4
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_106605540
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:42 schreef Bos81 het volgende:
Dit moet nummer 65 zijn toch?
Ja dat dacht ik ook al. :P

OT:

Vandaag weer een kaartje aangekomen in de UK. 4 dagen, vrij snel vind ik want er zit nog een weekend tussen ook. :o
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_106605782
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:42 schreef Bos81 het volgende:
Dit moet nummer 65 zijn toch?
Hoe kan ik dit veranderen??? :@ :@
  Moderator maandag 9 januari 2012 @ 17:41:35 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_106607689
Die kaart met de Fuwa erop O+ ik heb daar m'n scriptie over geschreven. Wat leuk!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 9 januari 2012 @ 19:23:57 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106611463
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:49 schreef soapie het volgende:

[..]

Hoe kan ik dit veranderen??? :@ :@
De mods een kaartje sturen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_106611803
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

De mods een kaartje sturen?
Dank je wel!!!!
pi_106615867


Deze kreeg ik vandaag uit Taiwan O+
pi_106619483
Schattig!
I had a signature once. It was awful.
pi_106649353
Oeh, cute!

Ik kreeg vandaag mijn eerste kaartje sinds tijden in de brievenbus, uit Amerika (hoe kan het ook anders). Leuk leuk leuk.
Nu nog wachten tot mijn andere kaarten geregistreerd worden, ik wil weer sturen!
pi_106650569
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:06 schreef Luthien87 het volgende:
Nu nog wachten tot mijn andere kaarten geregistreerd worden, ik wil weer sturen!
Ik lig nu al twee weken stil op 1 verzonden kaartje na,,,, Niet leuk, ik wil weer meedoen!
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:02:09 #13
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_106651496
Gisteren is mijn eerste kaartje in Duitsland aangekomen!
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_106654024
Ik heb ook al twee weken niets meer gehad. Heb er wel nog 7 die onderweg zijn, dus hopelijk komt het deze of volgende week wel goed!

Wat vinden jullie leuker, sturen of ontvangen? Heb al van verschillende mensen gehoord dat ze het leuker vinden om een kaartje uit te zoeken die overeenkomt met het profiel van de ontvanger, om hem vervolgens helemaal vol te schrijven, postzegels er op te plakken en de kaart in de bus te doen. Terwijl ik het zelf veel leuker vind om een kaartje te ontvangen en te lezen wat die persoon allemaal te vertellen heeft. Indien er iets op staat geschreven, natuurlijk. :)
pi_106656037
Ik vind sturen leuker. Altijd spannend om te kijken waar je kaart heen mag, daarna een mooi kaartje uitzoeken (wel altijd frustrerend als ik niets geschikts in huis heb) en het leukste: de kaart helemaal (ongeveer tot op de laatste vierkante centimeter) volschrijven. Zo kan ik elk kaartje voor mezelf heel leuk maken.

Krijgen is ook leuk, zeker als de afzender ook moeite in het kaartje heeft gestoken. Helaas krijg ik meestal kaarten waar heel suf alleen Happy Postcrossing oid op staat geschreven.
pi_106656591
Ik vind het het leukst en spannendst naar welk land het moet, of uit welk land het komt. Ik hoop altijd op een land wat nog niet eerder bij mij is voorgekomen, Dus ik vind beide even leuk,
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:34:39 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106656655
Staat deze normaal gesproken centraal?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator dinsdag 10 januari 2012 @ 20:35:46 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_106656736
Ja!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106656859
Ik vind sturen erg leuk om iemand een zo goed passend mogelijk kaartje te sturen!
I had a signature once. It was awful.
  Redactie Sport dinsdag 10 januari 2012 @ 20:55:09 #20
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_106657964
Ik hoop altijd dat ik kaartjes ontvang uit landen waar nog maar weinig mensen meedoen aan Postcrossing. Dat voelt toch wel heel speciaal dan. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_106690312
Hèhè, mijn kaart naar Duitsland is aangekomen. Nu mag er een naar ... Finland!

(Komt-ie tenminste ook nog binnen afzienbare tijd aan...)
pi_106690488
Ik geef in mijn profieltekst aan dat ik gek ben op koken en dat recepten echt meer dan welkom zijn. Krijg ik vandaag een recept met een recept voor zo te lezen goddelijke pompoen-hazelnootsoep :9
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_106690490
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:55 schreef DeLuna het volgende:
Ik hoop altijd dat ik kaartjes ontvang uit landen waar nog maar weinig mensen meedoen aan Postcrossing. Dat voelt toch wel heel speciaal dan. :P
Ik ook wel. Ik kreeg wel een keer een bericht van iemand uit haiti (met maar 3 leden). aar die kaart is niet aangekomen hier, gezien het vreemde bericht van haar vermoed ik zelfs dat er nooit een kaart is verstuurd. er zat iig een luchtje aan het bericht..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 18:19:15 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_106690538
Ik kreeg een kaartje uit New Zealand, dus ik dacht. jahoe!! Want ik ga daar bijna naar toe, en had in m'n profiel gezet van: kom je uit New Zealand, en heb je leuke tips voor me, laat het me weten! Ik bedoel, tips van een local zijn vaak heel verrassend. Staat erop, you should visit the Maori, they're nice, friendly and eat people.

}:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106690736
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:17 schreef nectarientje het volgende:
Ik geef in mijn profieltekst aan dat ik gek ben op koken en dat recepten echt meer dan welkom zijn. Krijg ik vandaag een recept met een recept voor zo te lezen goddelijke pompoen-hazelnootsoep :9
Moet ik eigenlijk ook doen.

Ik heb wel laatst mij of meer het omgekeerde gedaan. Iemand vroeg ls het mogelijk was om theezakjes op te sturen. heb ik toen een Pickwick Gekarameliseerde Peer meegestuurd. Volgens haar bericht vond ze het een " Delicious Tea).. :) O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_106690791
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:19 schreef Guppyfriend het volgende:
IStaat erop, you should visit the Maori, they're nice, friendly and eat people.

}:|
_O-

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:17 schreef nectarientje het volgende:
Ik geef in mijn profieltekst aan dat ik gek ben op koken en dat recepten echt meer dan welkom zijn. Krijg ik vandaag een recept met een recept voor zo te lezen goddelijke pompoen-hazelnootsoep :9
Oeh, dat klinkt echt heel goed! Als je nog behoefte voelt om het recept te delen... ik ben nog altijd op zoek naar een goede pompoensoeprecept (maw: er ligt hier een pompoen weg te rotten en ik weet niet wat ik ermee moet doen) :P
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 18:27:41 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_106690913
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:23 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Moet ik eigenlijk ook doen.

Ik heb wel laatst mij of meer het omgekeerde gedaan. Iemand vroeg ls het mogelijk was om theezakjes op te sturen. heb ik toen een Pickwick Gekarameliseerde Peer meegestuurd. Volgens haar bericht vond ze het een " Delicious Tea).. :) O+
En die is nog wel zo vies :D

Ik heb een keer een handje postzegels in een envelop bij m'n kaartje gedaan. Was een meisje wat postzegels spaarde. Nou heb ik dat van kinds af aan ook gedaan (komt m'n fascinatie voor grafisch ontwerp ook vandaan denk ik) en ik heb zeker een schoenendoos vol afgeweekte dubbele zegels. Ik week alles af namelijk :') Dat meisje was helemaal gelukkig met alle zegels die ze had gekregen O+ terwijl het voor mij hele normale zegels waren, bijvoorbeeld tientallen kerstzegels uit diverse jaren. Heel lief vond ik dat.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106691186
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En die is nog wel zo vies :D

Niet te drinken inderdaad :P Die chocolade/munt is nog wel lekker, maar bij de gekarameliseerde peer zit ik te wachten tot iemand anders ze voor me opdrinkt - beetje kansloos als je alleen woont. Hoop dat ik die postcrosser ook nog eens tref, dan is er in ieder geval iemand die ik er blij mee kan maken - wie is het?
pi_106691315
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En die is nog wel zo vies :D

Ik heb een keer een handje postzegels in een envelop bij m'n kaartje gedaan. Was een meisje wat postzegels spaarde. Nou heb ik dat van kinds af aan ook gedaan (komt m'n fascinatie voor grafisch ontwerp ook vandaan denk ik) en ik heb zeker een schoenendoos vol afgeweekte dubbele zegels. Ik week alles af namelijk :') Dat meisje was helemaal gelukkig met alle zegels die ze had gekregen O+ terwijl het voor mij hele normale zegels waren, bijvoorbeeld tientallen kerstzegels uit diverse jaren. Heel lief vond ik dat.
Dat is ook mooi. Ik zag een keer tijdens wat profiels langsgaan iemand die voetbalwedstrijdkaartjes spaart, sindsdien heb ik de losse kaartjes die ik nodig had voor PSV-wedsrijden bewaard, je weet maar nooit, of ik er iemand ooit blij mee kan maken..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_106691894
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:24 schreef Luthien87 het volgende:
Oeh, dat klinkt echt heel goed! Als je nog behoefte voelt om het recept te delen... ik ben nog altijd op zoek naar een goede pompoensoeprecept (maw: er ligt hier een pompoen weg te rotten en ik weet niet wat ik ermee moet doen) :P
Even geen zin in vertalen:

you firstly roast 80g hazelnuts (whole nut) in a pan, then free them of ther brown skin by rubbing them. Secondly, peel the pumpkin (you should have around 600 gr) and cut it into cubes. The next step is to chop a garlic clove into little pieces and fry these together with the pumpkin in 2 spoons of hazelnutoil (any other oil will do) Then bestrew (oid, bestrooien :P) that with curry powder and add 750 ml vegetable stock. Also add some cardamom, then let it cook for 15 min untill the pumpkin becomes done. Put the hazelnuts into that and puree it all to a fine soup and you're done! you still can fry some almonds, flavouw them with curry powder and add them to the soup :)

Best fijn, wel wat lafjes als je er echt maar 1 teen knoflook in doet maar goed..
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_106695768
Dank je wel voor het posten, nectarientje! Misschien iets voor in het weekend.

En inmiddels is mijn kaart naar Polen ook aangekomen, een van de kaarten waarvan ik vond dat-ie te lang onderweg was. Mag ik morgen weer een adres aanvragen! (Ik mag van mezelf maar één kaart per dag versturen... anders loopt het helemaal de spuigaten uit.)

Edit volgende dag: zo... en weer een adres opgevraagd... weer Duitsland. En nog een stom profiel ook, alleen maar een lijstje met wensen en een lijstje met dingen die ze absoluut niet wilde. En het laatste lijstje is langer dan het eerste en bijna al mijn kaarten voldoen aan een of meer punten in het laatste lijstje.

[ Bericht 32% gewijzigd door Luthien87 op 12-01-2012 09:33:58 ]
pi_106727138
Tja sommige users eisen te veel.. Of hebben helemaal niets in hun profiel staan. Dan weet ik al helemaal niet, wat ik er mee aan moet.

Ik ben nu wel klaar met versturen voor deze week. 4 versturen is echt de max momenteel. Van die 4 is er overigens al 1 geregistreerd, maar dat was een kaart binnen de landsgrenzen, die is dus de dag na verzenden aangekomen..

En gelukkig weer een "nieuw" land, Thailand, daar had ik nog niks uit ontvangen en mag er nu dus een heen sturen.. :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_106727310
Ik heb een kaartje ontvangen uit Engeland, gisteren uit Rusland, en er gaan er nu wee rtwee de deur uit. Gisteren een naar Tsjechie, vandaag naar Amerika. De rest van mijn kaartjes zijn nu al eindeloos lang onderweg. Ik baal een beetje van mijn kaartje naar Ukraine, die is al 21 dagen onderweg, maar de ontvanger is ook al 14 dagen niet online geweest. Ze heeft 9 verzonden en 6 ontvangen kaartjes op haar naam staan. Mijn kaart naar Rusland, uit de allereerste keer dat ik schreef, is ook al 28 dagen op weg.... Hoop dat die binnenkort ook eens aankomt :)
I had a signature once. It was awful.
pi_106727478
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:12 schreef Luthien87 het volgende:

Edit volgende dag: zo... en weer een adres opgevraagd... weer Duitsland. En nog een stom profiel ook, alleen maar een lijstje met wensen en een lijstje met dingen die ze absoluut niet wilde. En het laatste lijstje is langer dan het eerste en bijna al mijn kaarten voldoen aan een of meer punten in het laatste lijstje.
Dat klinkt exact als degene die ik laatst had (ook Duitsland). :o
Iets met een voorliefde voor trappen en een grote afkeer van zelfgemaakte kaarten toevallig?? (om maar even een kleine greep te doen uit de lange eisen-lijst)
pi_106730228
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb een kaartje ontvangen uit Engeland, gisteren uit Rusland, en er gaan er nu wee rtwee de deur uit. Gisteren een naar Tsjechie, vandaag naar Amerika. De rest van mijn kaartjes zijn nu al eindeloos lang onderweg. Ik baal een beetje van mijn kaartje naar Ukraine, die is al 21 dagen onderweg, maar de ontvanger is ook al 14 dagen niet online geweest. Ze heeft 9 verzonden en 6 ontvangen kaartjes op haar naam staan. Mijn kaart naar Rusland, uit de allereerste keer dat ik schreef, is ook al 28 dagen op weg.... Hoop dat die binnenkort ook eens aankomt :)
Mijn kaartjes naar Ukraine en Rusland zijn beiden +25 dgn onderweg geweest dus ik denk dat je wat te ongeduldig bent :)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_106731172
Voor die 2 kaartjes weet ik dat t lang duurt hoor, maar die ukrainse is al twee weken niet online gezien en haar facebookljnk uit haar profiel bestaat kneens niet meer... 21 dagen naar Finland vind ik wel bizar lang!
I had a signature once. It was awful.
pi_106731470
"Mijn" turk is er ook al een week niet meer geweest, bijna 40 dagen onderweg. :') Ging eens kijken en bij de meeste mensen duurde een kaart van NL naar Turkije zo'n 15 dagen? Ik vrees ervoor. :')
pi_106731624
Ik vrees ook voor expired kaarten. Een naar Duitsland is al meer dan 40 dagen geleden verstuurd en 1 naar de VS staat nu op 39. Voor 2 kaarten naar Rusland wordt het spannend die zitten ook over de 30 dagen en een ervan is net buiten Moskou, die zou toch al moeten zijn garriveerd..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_106733526
Ik zie in de OP staan dat je bij iDrukker eens in de maand 20 kaarten kunt bestellen, hoe doe je dat? Ik zie alleen maar mogelijkheden om een voorbeeldpakket te kopen, en dat zijn geen kaartjes (ben ik inmiddels achter ;) )
P.S. En Sneeuwvlokjeskaarten.com bestaat niet meer.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:21:55 #40
147091 janeway
live long and prosper
pi_106735112
je moet dan naar http://www.idrukker.nl/webshop/kaartenservice.php?page=kaarten per dag kunnen er 20 setjes aangevraagd worden..
pi_106735273
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:21 schreef janeway het volgende:
je moet dan naar http://www.idrukker.nl/webshop/kaartenservice.php?page=kaarten per dag kunnen er 20 setjes aangevraagd worden..
Ah, cool! Bedankt janeway!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  Moderator donderdag 12 januari 2012 @ 20:59:20 #42
155227 crew  Guppy
dus
pi_106737184
Zooo, m'n trein-kaartje is van de drukker gekomen, dus die kan onderweg naar het 5jarige Russische jongetje :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:01:25 #43
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_106737310
Zijn er hier eigenlijk mensen die hebben meegedaan aan Reddit Secret Santa?
  Redactie Sport donderdag 12 januari 2012 @ 21:18:56 #44
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_106738494
Ik heb 3 kaarten waarvan ik vind dat ze nog ook wel lang duren. 1 naar de VS staat nu op 10 dagen, maar daar maak ik me nog niet heel erg zorgen over. Verder nog een naar Wit-Rusland en naar Rusland die ook op 10 dagen staan. Een ander kaartje naar Amerika was er in 8 dagen terwijl dat toch ruim 6000km verder was. De users zijn daarentegen alle 3 gewoon online geweest de afgelopen 2 dagen. :{
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:20:14 #45
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106738572
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja!
Mooi, ook dat weer even aangepast.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator donderdag 12 januari 2012 @ 21:21:53 #46
155227 crew  Guppy
dus
pi_106738722
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Mooi, ook dat weer even aangepast.
Thanks!

Ik heb deze trouwens verstuurd naar een Finse grafisch ontwerpstudente, ze was er heel blij mee :)


Ze wilde heel graag typografische kaartjes, vandaar ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106739103
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:18 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb 3 kaarten waarvan ik vind dat ze nog ook wel lang duren. 1 naar de VS staat nu op 10 dagen, maar daar maak ik me nog niet heel erg zorgen over. Verder nog een naar Wit-Rusland en naar Rusland die ook op 10 dagen staan. Een ander kaartje naar Amerika was er in 8 dagen terwijl dat toch ruim 6000km verder was. De users zijn daarentegen alle 3 gewoon online geweest de afgelopen 2 dagen. :{
Amerika is een wat gangbaarder land dan Rusland en Wit-rusland. 10 dagen naar die landen zou snel zijn. Je moet daar meestal wel 2 weken voor rekenen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Redactie Sport donderdag 12 januari 2012 @ 21:32:30 #48
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_106739377
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:27 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Amerika is een wat gangbaarder land dan Rusland en Wit-rusland. 10 dagen naar die landen zou snel zijn. Je moet daar meestal wel 2 weken voor rekenen..
Ah oke, ik heb nog nooit een die kan op mogen sturen, vandaar. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_106739640
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:32 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ah oke, ik heb nog nooit een die kan op mogen sturen, vandaar. :P
Ik heb er 6 naar Rusland mogen sturen. De snelste is na 16 dagen geregistreerd. Wit-Rusland is de tweede nu 9 dagen onderweg, de eerste deed er 15 dagen over. En dat is volgens mij redelijk gemiddeld.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_106740661
Die van mij naar Wit-Rusland werd na 29 dagen geregistreerd. Maar goed, dat was december, dus dan loopt alle post vertraging op. ;)

Het allereerste kaartje dat ik verstuurde is nog altijd niet geregistreerd. Naar Moskou, op 1 december verstuurd. Nou ja, kan nog goedkomen. :)
En 2 kaartjes die ik op 20 december verstuurd heb zijn ook nog niet geregistreerd. Eén daarvan is naar Taiwan, dus dat verbaast me nog niet zo. De andere is naar de USA, die had er toch al wel moeten zijn, zou je zeggen.

Verder vrij recent een kaart naar China gestuurd, op een universiteitscampus. Dat gaat vast een héle poos duren. :D
pi_106741342
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:46 schreef Eska het volgende:

[..]

Dat klinkt exact als degene die ik laatst had (ook Duitsland). :o
Iets met een voorliefde voor trappen en een grote afkeer van zelfgemaakte kaarten toevallig?? (om maar even een kleine greep te doen uit de lange eisen-lijst)
Nee... wel de afkeer voor zelfgemaakte kaarten. Houdt vooral van multiview kaarten, en daarvan heb ik er geen in huis. En ik had geen zin om voor haar helemaal naar de winkel te rennen: ik heb een enorme voorraad en daar moest ze het maar mee doen. Bij haar favourites stonden ook allemaal lelijke kaarten.

Zojuist kwam ik thuis en in mijn brievenbus vond ik - naast de krant en een saaie brief van mijn zorgverzekering - maar liefst 4 (!) kaarten! Dat was wel even leuk thuiskomen!
pi_106756947
Wow, mijn kaart naar Tsjechië is in twee dagen aangekomen!! Zo leuk! Nu een kaart naar China sturen...
I had a signature once. It was awful.
pi_106759103
Wow, zitten we al weer in deel 65, wat gaat dat hard! Ik heb de afgelopen tijd weer aardig wat kaarten gehad:

Niagara falls: http://www.postcrossing.com/postcards/CA-209995
Visje: http://www.postcrossing.com/postcards/RU-700862 (meer postzegel dan tekst, haha!)
Chinees kunstwerkje: http://www.postcrossing.com/postcards/CN-472737
Düsseldorf: http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1190604
Dierentuin in Wenen: http://www.postcrossing.com/postcards/AT-93900

En voor zoontjelief heb ik er ook een stel gehad:
Parijs: http://www.postcrossing.com/postcards/FR-183228
Eeyore: http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1179239
Niagara Falls met lichtjes: http://www.postcrossing.com/postcards/US-1464103
Kerst beertje: http://www.postcrossing.com/postcards/FR-184589
Papierwerkje (niet handmade overigens:) http://www.postcrossing.com/postcards/BY-315760
pi_106805560
Vandaag eindelijk weer een kaartje ontvangen.



O+
pi_106806959
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:28 schreef zoeperzazke het volgende:
Wow, mijn kaart naar Tsjechië is in twee dagen aangekomen!! Zo leuk! Nu een kaart naar China sturen...
Ik wacht nu echt met versturen tot donderdag en dan gaan er maximaal 4 uit. Nu mag ik er in principe al drie versturen, maar mijn bankrekening zegt maar 1 dag per week en niet tot de maximaal aantal traveling...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_106809403
Ik heb net een stapel kaartjes besteld om te versturen, dus heb weer fikse voorraad. Alleen zijn al mijn 10 kaartjes nog steeds onderweg... Eentje naar Groot-Brittannië is al 32 dagen onderweg, maar de geadresseerde is al 15 dagen niet meer op Postcrossing geweest. Dus ik hoop dat die op vakantie is en dat het kaartje alsnog wordt geregistreerd. Meestal duurt het naar Groot-Brittannië tenslotte niet zo lang...
Een andere die al > 30 dagen onderweg is, moet naar Amerika, en de geadresseerde daarvan is al 26 dagen niet ingelogd... Dus daar hoop ik maar op hetzelfde.
De laatste die al >30 dagen onderweg is, moest naar Russia (Sint Petersburg)... Maar die geadresseerde is wel zeer regelmatig online. Nou weet ik dat Russia soms lang duurt, maar >30 dagen heb ik nog niet vaak meegemaakt, en Sint Petersburg is gewoon een grote stad, en niet een of andere dorpje op het verlaten platteland...
Nou ja, ik hoop er maar het beste van.
Maar het is dus écht wel verslavend, dat Postcrossing... :P
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  Redactie Sport zaterdag 14 januari 2012 @ 19:12:58 #57
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_106809945
Ik heb trouwens sinds ik weer begonnen ben nog niks ontvangen. Inmiddels zijn er al 4 aangekomen dus ik zou er toch onderhand wel een moeten krijgen. Ik ga er dus maar vanuit dat ze van ver weg komen.. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_106811437
Leuk kaartje binnengekregen vandaag!!!! O+

pi_106811746
Die is inderdaad wel mooi zeeperd.

Vandaag ook weer een kaart ontvangen, weer een kaart met een hond. Ik heb namelijk in mijn profiel staan dat ik het liefst kaarten wil met honden. Daar wordt vrij goed gehoor aan gegeven. Ik heb het niet van begin af aan er op gehad, maar van de 55 ontvangen kaarten, zijn er toch al 11 met honden.. :)

Dit is hem van vandaag:




En deze is ook deze week binnengekomen, wel de tweede kaart die zij heeft opgestuurd, de eerste is tot op heden nog niet hier aanbeland, terwijl al begin december verstuurd
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_106826417
Gisteren werd er een kaartje van mijn geregistreerd dat allang expired was! Dat was wel tof... jammer alleen dat ik er nu geen nieuw kaartje meer voor mag sturen.
  Moderator zondag 15 januari 2012 @ 10:36:46 #61
155227 crew  Guppy
dus
pi_106826457
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 10:33 schreef Luthien87 het volgende:
Gisteren werd er een kaartje van mijn geregistreerd dat allang expired was! Dat was wel tof... jammer alleen dat ik er nu geen nieuw kaartje meer voor mag sturen.
Nee, maar je krijgt wel een nieuw kaartje nu ;) en das ook tof!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106826536
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 10:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nee, maar je krijgt wel een nieuw kaartje nu ;) en das ook tof!
Ja... daar is ook wat voor te zeggen natuurlijk. :)
Gisteren kreeg ik ook een kaartje in de bus uit Oekraïne: was het eerste kaartje dat die persoon gestuurd had (of in ieder geval het eerste kaartje dat werd geregistreerd), dus dat vond ik ook wel bijzonder. Was een leuk kaartje ook, dus ik heb ook een leuk stukje teruggeschreven.
pi_106827262
ik zit hevig te twijfelen om te beginnen,
zouden kaarten uit roemenie welkom zijn of zitten er veel roemenen?
  Moderator zondag 15 januari 2012 @ 11:54:29 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_106827724
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:32 schreef spiedermann het volgende:
ik zit hevig te twijfelen om te beginnen,
zouden kaarten uit roemenie welkom zijn of zitten er veel roemenen?
Woon je in Roemenië, of in NL? Want je thuisbasis bepaald waar je kaartjes vandaan komen.

Een kaart uit Roemenië heb ik zelf nog nooit gehad. Ik heb er wel één keer een kaart naar toe gestuurd. Veel komt het land dus niet voor. Maar elk land is welkom hoor :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106828154
Ik zat suf bij deel 64 te "wachten", waar maar geen nieuwe reacties bij kwamen.....kwam net op het lumineuze idee om eens op zoek te gaan naar deel 65.....oeps.

Om nog even terug te komen op de expired kaarten, waar ik helaas ook ervaring mee heb. Er zijn mij 2 situaties heel erg bij gebleven:
Van iemand uit Finland kreeg ik een reactie of haar kaart (naar mij) al was aangekomen. Wat niet het geval was. Ze stuurde zelf meteen op eigen initiatief een nieuw kaartje.
Van mijzelf kwam een kaartje naar de VS op expired. Die user zei dat ze nog even wilde afwachten ivm tijdelijke sluiting van de postoffices daar rondom de feestdagen. Als ie dan na een tijdje niet aankwam zou ze 'm happily voor mij registreren. Dat is ook daadwerkelijk gebeurd.

Zelf registreer ik trouwens geen kaart als 'ie niet aankomt.

Ik moet nu ook ff wachten tot ik weer mag versturen; terwijl ik juist op dit moment graag kaartjes wil schrijven. Soms speel ik met de gedachte om voor dit soort momenten een tweede profiel aan te maken. Zoiets gaat wel weer in de papieren lopen.
Hoe denken jullie eigenlijk over een tweede account? Zijn er mensen met ervaring?
  Moderator zondag 15 januari 2012 @ 12:17:11 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_106828226
Ik heb eens een berichtje gestuurd naar een Russische user, mijn kaart naar haar was expired. Heel aardig berichtje, zo van, joh, misschien ben je het vergeten, zou je m misschien nog kunnen registeren als je hem toch gehad hebt. Laat het me even weten. Niks meer gehoord, maar twee weken later werd ie alsnog geregistreerd. Heel verhaal erbij in de Hurray, bleek dat ze met spoed in het ziekenhuis was opgenomen en dat ze twee weken moest blijven met een enge infectie. Maar nu ging alles gelukkig weer goed.

Het kan dus alle kanten op :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106830769
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:14 schreef Kaasmuisje het volgende:
Ik moet nu ook ff wachten tot ik weer mag versturen; terwijl ik juist op dit moment graag kaartjes wil schrijven. Soms speel ik met de gedachte om voor dit soort momenten een tweede profiel aan te maken. Zoiets gaat wel weer in de papieren lopen.
Hoe denken jullie eigenlijk over een tweede account? Zijn er mensen met ervaring?
Aan een tweede profiel ga ik niet beginnen. Ik zit nu ook aan mijn limiet (van 10 kaarten) en wil graag meer kaarten versturen, maar ik weet ook dat ik maar een paar daagjes hoef te wachten voordat er weer wat aankomt (hoop ik toch). En een paar dagen niets versturen is ook wel goed voor mijn portemonnee.
Verder vind ik het ook wel prettig om het overzicht te houden met één profiel. Als je meerdere profielen hebt en je ontvangt een kaart, dan moet je eerst gaan uitzoeken/uitproberen voor welk profiel die kaart was bedoeld. Lijkt me ook een heel gedoe.
pi_106831406
Ik had laatst per toeval 2 users die meerdere accounts hebben. Moest ik op het kaartje zetten voor welke username het was, zo kan het ook natuurlijk.

Ik begin er zelf ook niet aan, vind 1 account wel genoeg. Het moet wel leuk én betaalbaar blijven. Maar ben je nou echt een verzamelaar, dan is het wel te begrijpen.


Deze kreeg ik uit Duitsland O+
pi_106832710
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 14:11 schreef Poesopstokje het volgende:

[ afbeelding ]
Deze kreeg ik uit Duitsland O+
O+ O+ O+
  Moderator zondag 15 januari 2012 @ 15:07:27 #70
155227 crew  Guppy
dus
pi_106833109
Ik begin ook niet aan meerdere accounts. Dan loopt het de spuigaten uit, en het moet wel leuk blijven. En soms is even wachten ook helemaal niet zo erg.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106834112
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:14 schreef Kaasmuisje het volgende:
Ik zat suf bij deel 64 te "wachten", waar maar geen nieuwe reacties bij kwamen.....kwam net op het lumineuze idee om eens op zoek te gaan naar deel 65.....oeps.

Om nog even terug te komen op de expired kaarten, waar ik helaas ook ervaring mee heb. Er zijn mij 2 situaties heel erg bij gebleven:
Van iemand uit Finland kreeg ik een reactie of haar kaart (naar mij) al was aangekomen. Wat niet het geval was. Ze stuurde zelf meteen op eigen initiatief een nieuw kaartje.

Dat heb ik ook gehad met een dame uit Engeland. De tweede kaart is deze week aangekomen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zondag 15 januari 2012 @ 15:47:28 #72
147091 janeway
live long and prosper
pi_106834292
Ik had ooit een expired kaart in Nederland.. Ik mailen (de kaart moest 10 km) joh heb je al wat binnen bla bla bla.. Nee ze had niks binnen ook raar enz enz. Toch maar nieuw kaartje gestuurd het was voor een kleuterklasje.. Na 2 dagen wordt de kaart geregistreerd en mailt ze ook dat de andere kaart ook aangekomen was... Ook vaag..
Nu heb ik wat onder weg naar china 57 dagen onderweg en ze is pas nog online geweest.. Ik wacht nog even af.
pi_106834391
vergeet niet dat twee accounts voor 1 persoon niet zijn toegestaan. Je mag natuurlijk wel meerdere users hebben op 1 adres (bv je moeder en jij), maar als jij twee accounts hebt voor jezelf en Postcrossing komt daarachter, wordt je (tweede) account wel afgesloten.
I had a signature once. It was awful.
  Moderator zondag 15 januari 2012 @ 15:59:36 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_106834654
Geinig voorbeeld is het account van Gordonsmummy en het account van haar kat Gordon.

Tja, wat moet je daar nou van zeggen...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106835108
:') Ik vraag me af waar zij dat geld vandaan haalt.
pi_106835202
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:11 schreef searchanddestroy het volgende:
:') Ik vraag me af waar zij dat geld vandaan haalt.
Dat kost je een godsvermogen......
pi_106835415
En de tijd...
pi_106836200
Omg :') Ik ben ook gek op m'n katten, en dat staat ook duidelijk in mijn profiel, maar jeutje, een eigen account voor je kat. Ik weet ook niet hoe ik ermee om zou gaan als ik dat adres een keer zou grabbelen :D
I had a signature once. It was awful.
pi_106839374
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 15:50 schreef zoeperzazke het volgende:
vergeet niet dat twee accounts voor 1 persoon niet zijn toegestaan. Je mag natuurlijk wel meerdere users hebben op 1 adres (bv je moeder en jij), maar als jij twee accounts hebt voor jezelf en Postcrossing komt daarachter, wordt je (tweede) account wel afgesloten.
Waarom mag dat niet eigenlijk? Ben er nu al twee tegengekomen die ook naar hun andere account verwezen.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_106844262
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:29 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Waarom mag dat niet eigenlijk? Ben er nu al twee tegengekomen die ook naar hun andere account verwezen.
Dit zegt de FAQ:

quote:
Postcrossing does not welcome multiple accounts per person. The project is designed with safety and fairness in mind and for that, certain limitations have been applied so that the system as a whole remains balanced. But by having more than one account, those limits no longer apply, which means you would be going around Postcrossing's and limits, creating several problems for other members and for us as well.

For example, we can no longer make sure that any two persons do an exchange only once; it is harder for a receiver to know which account they should register a postcard with, etc. It also creates unbalances on the address selection system which is unfair to other members.

We do understand that Postcrossers are very enthusiastic about participating in Postcrossing (and we love that!) and that sometimes they would like to send and receive more postcards than what their account allows them to. And that is why the limit of postcards each account can send at the same time increases over time.

For any Postcrosser wishing to exchange more postcards than the account allows, we recommend to:

Organize direct swaps with other members. Or, do other types of postcard exchanges on the forum where many other members would be happy to exchange with you.
Be a little bit more patient! The amount you can send at the same time will increase, and soon enough you will find that you can send more than you can possibly handle or afford.

We occasionally tolerate that one person holds more than one account if within a reasonable amount, and only if we see strong evidence of proper usage. But, we still do not welcome such practices and we strongly discourage anyone from doing it. We do monitor for multiple accounts and Postcrossing reserves the right to delete (without any warning), all existing accounts belonging to the same owner, when we see fit. So please, don't open more than one account.
I had a signature once. It was awful.
pi_106846076
Ik heb wel een tweede account aangemaakt. Overigens niet voor mezelf, maar voor mijn zoontje van 13 maanden. Uiteraard schrijf ik de te versturen kaarten voor hem, maar de kaarten die hij ontvangt (ook op zijn naam, lieff) bewaar ik allemaal, en ga ik straks als ie oud genoeg is allemaal aan hem geven. Dan gaan we samen kijken waar alle landen liggen, de verhaaltjes op de kaarten voorlezen etc. Op een leuke manier wat bijleren over de wereld dus. Ik heb er nooit klachten over gehad overigens ;-)
pi_106849018
Hoi,

Ik was aan het surfen, op zoek naar leuke toeristische ansichtkaarten en ik kwam deze tegen:

http://natuurlijkefoto.biedmeer.nl/

Ziet er leuk uit.
pi_106849811
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 20:49 schreef RiesAmaris het volgende:
Ik heb wel een tweede account aangemaakt. Overigens niet voor mezelf, maar voor mijn zoontje van 13 maanden. Uiteraard schrijf ik de te versturen kaarten voor hem, maar de kaarten die hij ontvangt (ook op zijn naam, lieff) bewaar ik allemaal, en ga ik straks als ie oud genoeg is allemaal aan hem geven. Dan gaan we samen kijken waar alle landen liggen, de verhaaltjes op de kaarten voorlezen etc. Op een leuke manier wat bijleren over de wereld dus. Ik heb er nooit klachten over gehad overigens ;-)
Als ik het zo lees, ook op het postcrossing-forum, is dat wel toegestaan. Het enige waar zij een probleem mee hebben is als je echt twee accounts voor jezelf maakt....
I had a signature once. It was awful.
  zondag 15 januari 2012 @ 22:33:49 #84
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_106852774
Gisteren mijn eerste kaartje ontvangen! Zooo leuk. Uit Amerika, een kaartje van het Vrijheidsbeeld. Supertof vond ik dat, ik ben er zelf 3,5 jaar geleden ook geweest!
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_106853555
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 21:43 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Als ik het zo lees, ook op het postcrossing-forum, is dat wel toegestaan. Het enige waar zij een probleem mee hebben is als je echt twee accounts voor jezelf maakt....
Dat is ook te omzeilen natuurlijk, door bijvoorbeeld iemand te verzinnen die niet bestaat. Of denk ik nu wel erg wantrouwend of paranoia. Het is niet dat ik nu mensen ga beschuldigen, maar ik acht de kans wel aanwezig, dat mensen dit doen om veel te versturen en te ontvangen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_106854072
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:50 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Dat is ook te omzeilen natuurlijk, door bijvoorbeeld iemand te verzinnen die niet bestaat. Of denk ik nu wel erg wantrouwend of paranoia. Het is niet dat ik nu mensen ga beschuldigen, maar ik acht de kans wel aanwezig, dat mensen dit doen om veel te versturen en te ontvangen..
Tja maar hoe los je dat dan op met het postadres? Het lijkt mij wat omslachtig om je post bij iemand anders te laten aankomen, en om er nou een postbus voor te nemen is ook weer zo duur...

Kan me wel voorstellen dat Postcrossing oplet als er meerdere accounts vanaf hetzelfde IP-adres worden aangemaakt en dan ook nog met hetzelfde postadres... Maar als het dan zoiets is als die vrouw met haar kat, of wat Ries doet met haar kindje, dan zullen ze daar waarschijnlijk minder moeilijk over doen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_106854334
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:01 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Tja maar hoe los je dat dan op met het postadres? Het lijkt mij wat omslachtig om je post bij iemand anders te laten aankomen, en om er nou een postbus voor te nemen is ook weer zo duur...

Kan me wel voorstellen dat Postcrossing oplet als er meerdere accounts vanaf hetzelfde IP-adres worden aangemaakt en dan ook nog met hetzelfde postadres... Maar als het dan zoiets is als die vrouw met haar kat, of wat Ries doet met haar kindje, dan zullen ze daar waarschijnlijk minder moeilijk over doen.
Gewoon een kind of partner verzinnen .
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_106855163
tsja dat kan natuurlijk best maar als je t mij vraagt is de lol er dan snel af. Met twee id's voor jezelf dus.
I had a signature once. It was awful.
pi_106860762
Mag ik trouwens ook in de OP bij de FOK!postcrossers?
pi_106860775
oww en www.sneeuwvolkjeskaarten.com doet het niet meer.
pi_106860835
Mag ik de link naar je account Jum?

De OP is trouwens al op de wiki aangepast, adhv eerdere updates maar die zie je nog niet in de OP. Zodra ik de wiki op orde heb, zal ik een mod vragen om de OP te vernieuwen

EDIT om half twaalf. Ik zit nu op het werk en zal vanavond als ik thuis ben, het in orde maken en ook de users die onder deze post staan toevoegen

[ Bericht 31% gewijzigd door Bomenverzameling op 16-01-2012 11:27:57 ]
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  maandag 16 januari 2012 @ 11:06:39 #93
147091 janeway
live long and prosper
  Redactie Sport maandag 16 januari 2012 @ 11:10:27 #94
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_106863983
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_106866334
quote:
6 sent, 0 received :o
Die moeten ver weg komen zeker..
pi_106866583
Dank je wel Bos.

Hier mijn account: http://www.postcrossing.com/user/Jaacdehoogh
  Redactie Sport maandag 16 januari 2012 @ 12:57:37 #98
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_106866916
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:37 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

6 sent, 0 received :o
Die moeten ver weg komen zeker..
Ja, ik zit te wachten. Maar maandags komt er al geen post meer dus ik hoop dat er morgen eindelijk wat binnenkomt. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_106869377
Ik wist niet eens dat er maar een account p.p. is toegestaan.
Los daarvan was ik zelf (ook) tot de conclusie gekomen dat het met twee profielen inderdaad flink in de klauwen gaat lopen, dus onverstandig om een tweede aan te maken.

En.... even wachten is ook niet verkeerd inderdaad! :)

Jullie mogen mij ook wel in de OP zetten trouwens:
http://www.postcrossing.com/user/Annemarietje
pi_106872312
vandaag gewoon 3 kaarten op de mat en dat op maandag *O* *O* *O* :D
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_106874354
Op maandag nog wel, da's een leuk begin van de week! Hier kregen we al nauwelijks post op maandags, maar nu hebben ze het helemaal afgeschaft.

Dus ik ga morgen weer braaf op de post wachten.. O+
pi_106883747
Mijn kaart naar Finland is zojuist aangekomen en mijn volgende kaart mag weer naar Finland! Had ik gisteren ook al: kaart naar China aangekomen en volgende adres is ook China. Is ook wel een beetje voorspelbaar: sommige landen hebben echt te veel postcrossers.

Kwam trouwens ook een kaart binnen uit Zwitserland. Die had ik nog niet. De schrijver heeft mijn profiel wel goed bekeken: een winters landschap (met skiërs, wat verwacht je dan in Zwitserland) en de kaart is geschreven in het Duits. Ik heb inderdaad op mijn profiel staan dat ik Duits kan, dus ik moet nog even moed verzamelen om hem ook in het Duits te registreren.
Google Translate is nu wel heel verleidelijk... maar dan komt er echt steenkolenduits uit.

quote:
Mooi! Kan ik meteen dat kaartje liken dat jij gisteren gekregen hebt :)
  maandag 16 januari 2012 @ 20:18:36 #103
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106883883
Op is geupdate.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 16 januari 2012 @ 20:19:47 #104
147091 janeway
live long and prosper
pi_106883952
Je moet even kijken naar de profielen die van mij daar is de link niet van ok
  maandag 16 januari 2012 @ 20:21:33 #105
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106884032
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:19 schreef janeway het volgende:
Je moet even kijken naar de profielen die van mij daar is de link niet van ok
Ik heb de op uit de wiki vandaan geupdate. Als er nog andere dingen aangepast moeten worden wil ik 't best doen, maar zorg er dan wel even voor dat ik 't makkelijk kan editen of copypasten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_106884695
Ik had een fout teken bij je profiel ingevoerd Janeway. Nu moet het als het goed is correct zijn..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  maandag 16 januari 2012 @ 20:37:23 #107
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106884966
Zo goed?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_106903512
Ik pas het straks thuis wel weer aan, eventueel voor het volgende topic. De prijzen van de postzegels zijn ook anders inmiddels, zoek ik ook wel even uit..

Wel grappig overigens dat ik gisteren een officiele postcrossingkaart kreeg van de eigenaresse van www.funnycard.nl. :) Daar bestel ik dus wel regelmatig iets..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_106907851
Weer twee nieuwe kaartjes!

Polen, 12 dagen
Taiwan, 6 dagen.. Hmm..
pi_106920238
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:24 schreef Bos81 het volgende:
Ik pas het straks thuis wel weer aan, eventueel voor het volgende topic. De prijzen van de postzegels zijn ook anders inmiddels, zoek ik ook wel even uit..

Wel grappig overigens dat ik gisteren een officiele postcrossingkaart kreeg van de eigenaresse van www.funnycard.nl. :) Daar bestel ik dus wel regelmatig iets..
Daar heb ik gisteren ook een ladinkje kaarten besteld! Voor mij de eerste keer, maar ik hoorde er wel goede verhalen over.

Vandaag is mijn kaart naar België aangekomen :) Ik moest wel lachen om het bericht dat de ontvanger terugstuurde, over een kattenkasteel in de Ardennen en hoeveel ton kattenbakvulling je daarvoor nodig zou hebben :D
  Redactie Sport dinsdag 17 januari 2012 @ 18:31:16 #112
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_106920546
Nog steeds geen kaartje hier aangekomen. Jammer. ;(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_106921052
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:31 schreef DeLuna het volgende:
Nog steeds geen kaartje hier aangekomen. Jammer. ;(
Hoe lang geleden is je eerste kaartje geregistreerd?

Uit sommige landen duurt het gewoon vaak 2 weken of meer
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Redactie Sport dinsdag 17 januari 2012 @ 18:54:43 #114
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_106921330
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:46 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Hoe lang geleden is je eerste kaartje geregistreerd?

Uit sommige landen duurt het gewoon vaak 2 weken of meer
5 januari.. :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_106921432
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:54 schreef DeLuna het volgende:

[..]

5 januari.. :)
Okee, dan zal er binnenkort wel iets binnenvallen vermoed ik. Afhankelijk uit welk land het afkomstig is en hoe lang de verzender er over heeft gedaan om een geschikte kaart te vinden en hem te schrijven en op te sturen.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:59:17 #116
147091 janeway
live long and prosper
pi_106921493
OOh ja als je pech hebt komen je eerste kaarten uit Japan ofzo, dat duurt soms even..

Ik heb er net weer 2 ontvangen Duitsland 2 dagen en de US 6 dagen.. Het kan dus heel snel gaan hahaha
pi_106923298
En nog een paar webshops:

http://www.alegrewebshop.nl/
http://www.mullerwenskaarten.nl/

Vandaag 2 kaartjes binnen gekregen: 1x China 1x USA. Maar de afz van de US kaart komt volgens mij ook uit China aangezien er ook iets in het Chinees geschreven stond.

Dan liggen er nog een paar geschreven kaarten te wachten totdat ik postzegels kan halen...
pi_106925544
Op de postcrossing site:

quote:
Countdown
136,824 left to 10 million postcards received!
Vet! :)
pi_106926872
Ik heb eigenlijk liever de eer om ID NL 100.000 te hebben dan dat ik de tien miljoenste kaart registreer.. :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_106942010
Soms kun je ineens volkomen onverwacht een voltreffer hebben met een verstuurd kaartje:
Ik had een Italiaan een (evening view)kaartje van de Erasmusbrug gestuurd. Vanochtend een berichtje dat 'ie was aangekomen.

"Thank you, Annemarie! This is exactly the kind of postcard I like more!
I've been in Rotterdam during my honeymoon (by the way, my wife's name is Annamaria...) and we crossed under that bridge with a touristic boat. Sweet memories..."


^)
  Moderator woensdag 18 januari 2012 @ 13:02:37 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_106946445
Aawww wat lief!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106948579
Liefff O+
pi_106949214
Hier een caviakaart in de bus gevonden vandaag. Ik snel op de website gekeken van de kaartenuitgever, staat er geen kaartenvoorbeelden of catalogus op. Wou al caviakaarten gaan bestellen.
pi_106949326
Hier komt de post altijd zo laat. :') Ik heb geen geduld meer, wil weer iets registreren. :D
  Redactie Sport woensdag 18 januari 2012 @ 15:47:49 #125
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_106952800
Eerste kaartje is binnen hoor! Uit Duitsland, heeft er 8 dagen over gedaan. Maar ik begreep uit haar tekst dat ze eerst nog haar best heeft gedaan om een kaart te vinden. :P

*O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_106953213
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:17 schreef Kaasmuisje het volgende:
Soms kun je ineens volkomen onverwacht een voltreffer hebben met een verstuurd kaartje:
Ik had een Italiaan een (evening view)kaartje van de Erasmusbrug gestuurd. Vanochtend een berichtje dat 'ie was aangekomen.

"Thank you, Annemarie! This is exactly the kind of postcard I like more!
I've been in Rotterdam during my honeymoon (by the way, my wife's name is Annamaria...) and we crossed under that bridge with a touristic boat. Sweet memories..."


^)
Oh, wat leuk! O+

quote:
10s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:47 schreef DeLuna het volgende:
Eerste kaartje is binnen hoor! Uit Duitsland, heeft er 8 dagen over gedaan. Maar ik begreep uit haar tekst dat ze eerst nog haar best heeft gedaan om een kaart te vinden. :P

*O*
*O*
Leuk om te weten dat ze zo de moeite heeft genomen.
pi_106953446
Mijn eerste 'expired' te pakken. Jammer. Ik heb haar wel even een berichtje gestuurd, dat ik hoop dat het kaartje alsnog aankomt. 't Is een adres in Moskou. Zou de plaatselijke postbode toch wel moeten kunnen vinden? :P Misschien stuur ik haar nog wel een nieuw kaart.

Wel een nieuw adres op kunnen vragen nu. Dus ik heb weer het maximale aantal kaarten onderweg. :)
pi_106964789
Oh..... dear....... :') Een van mijn verstuurde kaarten is dus vandaag aangekomen en ik dacht, dan maar meteen een nieuw adresje aanvragen.

http://www.postcrossing.com/user/Gordon

:') :') :') !!
  Moderator woensdag 18 januari 2012 @ 21:03:59 #129
155227 crew  Guppy
dus
pi_106965316
Ah, daar is ie weer :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106965331
Die staat een pagina terug inderdaad, nou veel plezier haha! :D

Mijn kaart naar ukraine is na 26 dagen aangekomen. Die user was ruim 2 weken niet online geweest en had nog maar weinig kaarten staan, dus ik maakte me al zorgen. Blijkt dat z eop vakantie was... In Nederland :') lol!

Nu een adres gekregen van iemand met nog maar 1 verzonden kaart, verder niks en totaal geen profiel ingevuld. Tsja wat moet je ermee?
http://www.postcrossing.com/user/miawang

heb maar een simpel kaartje gestuurd, dat dit t eerste kaartje is dat naar haar gestuurd mag worden, dat het slim is een profiel in te vullen en wat geblaat over m'n woonplaats....
I had a signature once. It was awful.
  Redactie Sport woensdag 18 januari 2012 @ 21:25:30 #131
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_106966338
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:52 schreef searchanddestroy het volgende:
Oh..... dear....... :') Een van mijn verstuurde kaarten is dus vandaag aangekomen en ik dacht, dan maar meteen een nieuw adresje aanvragen.

http://www.postcrossing.com/user/Gordon

:') :') :') !!
_O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_106967344
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:52 schreef searchanddestroy het volgende:
Oh..... dear....... :') Een van mijn verstuurde kaarten is dus vandaag aangekomen en ik dacht, dan maar meteen een nieuw adresje aanvragen.

http://www.postcrossing.com/user/Gordon

:') :') :') !!
Vreselijk ja. Voor kleine kinderen zoals bij Ries, is het gewoon logisch. Dat is voor later en voor zijn Algemene Ontwikkeilnge. Ik heb ook al kaarten mogen ontvangen en sturen van en naar kinderen (weliswaar al op de leeftijd dat ze al wat kunnen lezen en schrijven, maar toch) Gewoon tof dat ze dat doet, maar bij een huisdier... :N :N :X
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_106978999
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:04 schreef zoeperzazke het volgende:
Nu een adres gekregen van iemand met nog maar 1 verzonden kaart, verder niks en totaal geen profiel ingevuld. Tsja wat moet je ermee?
http://www.postcrossing.com/user/miawang

heb maar een simpel kaartje gestuurd, dat dit t eerste kaartje is dat naar haar gestuurd mag worden, dat het slim is een profiel in te vullen en wat geblaat over m'n woonplaats....
Ze is ook pas 5 dagen lid van Postcrossing... echt een nieuweling dus, komt waarschijnlijk wel goed.
Soms kom je mensen tegen die na 50 kaarten nog steeds hun profiel niet hebben ingevuld, voor hen heb ik echt geen zin meer om moeite te doen. Die krijgen dan een gratis kaartje van iDrukker met een standaard verhaaltje.
  donderdag 19 januari 2012 @ 09:38:02 #134
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_106980232
1 kaart ontvangen, 4 verstuurd en 5 onderweg, dus ik hoop dat ik binnenkort eindelijk een paar kaarten mag ontvangen.

Ik probeer zoveel mogelijk in de eigen taal van de ontvanger te schrijven. Bij Spaans en Frans wordt het vaak wel een standaardverhaaltje ben ik bang (nog geen kaart heen mogen sturen) maar bij Duits en Engels zijn het wel complete verhalen. Zo heb ik laatst een compleet epos geschreven over hunebedden in het Engels en over Bartje schrijven in het Duits was ook een uitdaging, hopelijk begrijpt ze het hele verhaal :D.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_106993709
Mijn kaart naar Spanje heeft er 2 (!!!) dagen over gedaan! :o
  Redactie Sport donderdag 19 januari 2012 @ 16:37:11 #136
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_106995314
En nu ben ik weer aan de beurt hoor, ik maak me geen zorgen meer! Vandaag kaartje uit Japan gekregen! 9202km in 9 dagen. :o Erg leuk als ze zo ver weg komen *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_106995599
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:37 schreef DeLuna het volgende:
En nu ben ik weer aan de beurt hoor, ik maak me geen zorgen meer! Vandaag kaartje uit Japan gekregen! 9202km in 9 dagen. :o Erg leuk als ze zo ver weg komen *O*
Ik vind landen als Japan niet zo heel boeiend ik heb meer iets met de baltische staten of met de Balkan landen. Zo lag er een keer een ansichtkaart van Ljubljana op de mat. Ik Yeah uit Slovenie..

Was het een Duitse die er een keer was geweest en wel dacht dat ik dat leuk zou vinden.

:'( .
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Redactie Sport donderdag 19 januari 2012 @ 16:48:56 #138
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_106995852
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:43 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik vind landen als Japan niet zo heel boeiend ik heb meer iets met de baltische staten of met de Balkan landen. Zo lag er een keer een ansichtkaart van Ljubljana op de mat. Ik Yeah uit Slovenie..

Was het een Duitse die er een keer was geweest en wel dacht dat ik dat leuk zou vinden.

:'( .
In eerste instantie vond je het ook wel leuk.. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_106995974
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:48 schreef DeLuna het volgende:

[..]

In eerste instantie vond je het ook wel leuk.. :P
Japan zelf niet. Landen als Australie wel..Die landen er om heen of in die buurt vind ik wel weer leuk hoor..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_106996203
Ik kwam er vandaag achter waar de ID's voor staan.. :@

Een korter ID betekend dat er nog niet veel kaarten uit dat land zijn gestuurd.. En Nederland zit bijna op een miljoen! *O*
pi_106996712
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:57 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik kwam er vandaag achter waar de ID's voor staan.. :@

Een korter ID betekend dat er nog niet veel kaarten uit dat land zijn gestuurd.. En Nederland zit bijna op een miljoen! *O*
Nederland is nummer 4. Na de VS, Duitsland en Finland..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_106996926
Ik vond het al zo gek dat Duitsland en Finland zulke lange ID's hadden.. Hihi

Wie kan wat leuke voorbeelden geven van ''Gordon'' accounts? Of mensen die belachelijke eisen stellen enzo. Altijd leuk om even te kijken.
pi_106998317
Grote kans dus dat veel Postcrossers wereldwijd regelmatig verzuchten "Nee hè, niet wéér een kaart uit (of naar) Nederland...."
:+
pi_107000208
Net zoals ik het niet zo heel leuk vind om steeds kaartjes naar Duitsland moet sturen :P
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:04:12 #145
147091 janeway
live long and prosper
pi_107002425
ooh dat heb ik met kaartjes die in ned blijven. Heb er 20 verstuurd binnen ned.. Jammer vind ik dat.
Ook al 20 naar Finland en 17 naar de Us. De ontvangen kaartjes uit die landen zitten ook rond die cijfers trouwens..
pi_107003360
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:04 schreef janeway het volgende:
ooh dat heb ik met kaartjes die in ned blijven. Heb er 20 verstuurd binnen ned.. Jammer vind ik dat.
die optie kun je uitzetten in je profiel he...
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:25:40 #147
147091 janeway
live long and prosper
pi_107003486
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:23 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

die optie kun je uitzetten in je profiel he...
Ik wist het eigenlijk wel maar was het vergeten, gelijk maar weer uitgezet.. Over een poosje zet ik hem dan weer aan..
pi_107009007
En als je de optie repeated countries hebt uitstaan kan er toch maar 1 kaart naar een bepaald land worden gestuurd? Toch :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Redactie Sport donderdag 19 januari 2012 @ 22:44:56 #149
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107010453
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:11 schreef Eska het volgende:
Grote kans dus dat veel Postcrossers wereldwijd regelmatig verzuchten "Nee hè, niet wéér een kaart uit (of naar) Nederland...."
:+
Dat heb ik met Finland.. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107010804
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:16 schreef Bos81 het volgende:
En als je de optie repeated countries hebt uitstaan kan er toch maar 1 kaart naar een bepaald land worden gestuurd? Toch :@
1 tegelijkertijd, ja.
I had a signature once. It was awful.
pi_107010848
Bij mij is de VS het meest voorkomend, 17 van de 125

Gevolgd door Duitsland, Rusland en Finland

Ik hoop wel snel op een kaart van of naar Portugal of Canada, dat zijn van de top 20 meest verzonden landen de twee waar ik nog geen interactie mee heb gehad
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107011012
Ik heb dat zelf (nog?) niet, dat ik sommige landen 'zat' ben. Maar ik ben natuurlijk ook nog best wel een Postcross-newbie. ;)
Voorlopig vind ik het vooral heel leuk om al die kaarten te sturen & ontvangen, ongeacht het land.
En steeds allerlei exotische landen treffen zou uiteindelijk ook weer gaan vervelen. :P
pi_107023104
Heb net mijn 100ste kaartje geschreven. Is onderweg naar Macau. (Nice)

pi_107024120
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:38 schreef soapie het volgende:
Heb net mijn 100ste kaartje geschreven. Is onderweg naar Macau. (Nice)

[ afbeelding ]
WOw dat zijn wel leuke landen ja :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:16:30 #155
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_107024276
Ik zou echt supergraag een kaart uit Noord-Korea willen hebben. Er zijn een paar (drie volgens mij) postcrossers die daar weg komen, maar het voelt bijna als het winnen van de jackpot van een loterij waar ik geen loten voor heb.

Overigens. Gisteren weer twee kaarten geregistreerd, dus nu 7 verzonden (en nog eens 6 onderweg) en nog maar 1 ontvangen :(. Hoopte vandaag wel wat te krijgen, maar weer niks. Moet ik gewoon wat minder ongeduldig zijn, of heb ik gewoon vette pech?

Want het is toch zo dat als je een kaart naar bv Duitsland stuurt je ook een kaart uit hetzelfde land terug krijgt? Inmiddels heb ik er al 3 naar Duitsland gestuurd, dus eigenlijk verwacht ik er ondertussen ook al wel een paar terug :').
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_107024732
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:16 schreef Finland. het volgende:

Want het is toch zo dat als je een kaart naar bv Duitsland stuurt je ook een kaart uit hetzelfde land terug krijgt? Inmiddels heb ik er al 3 naar Duitsland gestuurd, dus eigenlijk verwacht ik er ondertussen ook al wel een paar terug :').
Nope, adressen worden willekeurig toegewezen. Maakt niks uit waar je een kaart naartoe gestuurd hebt.
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 12:41:37 #157
155227 crew  Guppy
dus
pi_107024956
Macau is leuk ja :) ik ben er geweest ook. Dan is het nog steeds leuk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:00:55 #158
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_107025545
Oke, nou dan hoop ik maar dat ik veel kaarten uit verre oorden mag ontvangen! :D
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 18:17:47 #159
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_107036908
ik heb maar weer eens 7kaarten op de bus gedaan
Wat doe ik hier?
pi_107037282
Ik heb me ook aangemeld! Morgen maar eens wat kaartjes halen :)
pi_107043038
Ik kreeg vandaag weer een heel mooi kaartje binnen:


En nog een oudje:
pi_107043942
Die zijn mooi ja..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107059763
Wat leuk! Ik mag nu een kaartje sturen naar een meisje van 3! :D (http://www.postcrossing.com/user/Zuckerpuppe) Nu maar mijn best doen om dat ook in het Duits te doen.

Reska, mooie kaarten inderdaad! :)
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 09:38:08 #164
155227 crew  Guppy
dus
pi_107059860
Wat ik kreeg uit Duitsland _O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107059867
Vreselijk, ik haat muizen..
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 09:40:22 #166
155227 crew  Guppy
dus
pi_107059881
But mice need breakfast too, schreef ze erop!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107062368
Haha guppy die is erg leuk! :D mijn kaart naar Amerika is aangekomen, ik heb een kaart uit Belarus ontvangen en mag er vandaag weer een maar Amerika sturem. Nog 2 kaartjes en ik mag er 7 tegelijk op weg hebben, hoera!
I had a signature once. It was awful.
  Redactie Sport zaterdag 21 januari 2012 @ 15:21:40 #168
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107067322
Weer een kaartje uit een ver land gekomen vandaag *O*

Taiwan! *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 21 januari 2012 @ 16:22:31 #169
147091 janeway
live long and prosper
pi_107069227
Er zijn bij mij 2 kaartjes geregistreerd maar weer zonder bedankje oid dat vind ik dan zo flauw.. Ook al schrijf je maar tnx ofzo..
Zelfs bij het meest walgelijke kaartje wat ik ontvangen heb schrijf ik iets.. Bij juist leuke kaartjes schrijf ik iets uitgebreidst. Ik ga er morgen weer 4 onderweg sturen. Ik mag er 12 maar dat wordt toch wel erg veel omdat tegelijkertijd onderweg te hebben..
Weet iemand of de postcrossing zegels nog verkocht worden. Van de week bij bruna werd ik wel heel glazig aangekeken.
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 16:25:32 #170
155227 crew  Guppy
dus
pi_107069312
Ik word bij de Bruna sowieso glazig aangekeken als ik ernaar vraag, ik heb het maar opgegeven. Je kunt ze ook bestellen van de webshop van PostNL
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107069364
Zo te zien kun je ze nog gewoon bestellen http://collectclub.postnl(...)21010000000080.aspx/
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107069529
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 16:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik word bij de Bruna sowieso glazig aangekeken als ik ernaar vraag, ik heb het maar opgegeven. Je kunt ze ook bestellen van de webshop van PostNL
Bij de lokale postkantoren werd ik glazig aangekeken en bij de Bruna in eerste instantie ook. Maar het meisje bij de Bruna ging het vragen bij de bedrijfsleider en die haalde zo nog een velletje uit de kast :)
pi_107069675
Toen ik ze een keer wilde halen, wist de verkoopster meteen wat ik bedoelde..

Maar toen waren ze uitverkoch...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107070035
Mijn Bruna heeft ze gelukkig wel!
Anders postnl.nl inderdaad even proberen.

Ik vind het toch wel extra leuk om speciaal zulke zegels te halen, zijn toch even duur en het plezier is er vaak groot van ;)
pi_107070409
Ik heb vandaag postzegels besteld op www.postzegelsmetkorting.nl . Ben erg benieuwd, lijkt me wel leuk om met oude gulden-zegels te versturen en het is nog goedkoper ook!
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 17:26:37 #176
147091 janeway
live long and prosper
pi_107070949
Ik bestel daar ook altijd mijn zegels. Je moet er rekening mee houden dat je 3 zegels moet plakken een priority sticker.. Kost best wel ruimte maar de zegels zijn gaaf..
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 17:33:33 #177
155227 crew  Guppy
dus
pi_107071134
Ik heb die ook altijd. Ik krijg er altijd heel leuke reacties op! Ze nemen inderdaad wel wat ruimte in, maar ach, mensen zijn er altijd zo blij mee :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107071211
Vandaag een kaartje uit GB gekregen..
Hele achterkant vol met postagentschap stempels.. Heel die kaart onleesbaar geworden! -O-
pi_107071281
Hier zijn de afgelopen dagen ook weer een paar kaartjes bezorgd. Allereerst voor Ruben (mn zoontje), hij heeft er twee gekregen:

http://www.postcrossing.com/postcards/CN-508152
http://www.postcrossing.com/postcards/TW-432785

En zelf heb ik er vandaag ook 2 ontvangen:

http://www.postcrossing.com/postcards/US-1473789
http://www.postcrossing.com/postcards/RU-724401

Overigens, ik weet niet of hier p2c forumleden aanwezig zijn, maar indien ja: ik heb momenteel een postcrossing spelletje op het forum staan: http://www.passion2create.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=71&t=2135
Enjoy! :-)
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 17:43:09 #180
155227 crew  Guppy
dus
pi_107071367
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 17:37 schreef Poesopstokje het volgende:
Vandaag een kaartje uit GB gekregen..
Hele achterkant vol met postagentschap stempels.. Heel die kaart onleesbaar geworden! -O-
Oh ja, dat is stom. De Amerikaanse post is soms ook zo stom: |:(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107071436
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 17:43 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oh ja, dat is stom. De Amerikaanse post is soms ook zo stom: |:(
[ afbeelding ]
Hij is zo leuk, zonde!!!
pi_107072933
Ik las dat je die dingen er best goed af kunt pulken.

Mijn rus is na 21 dagen online geweest maar denk dat ie mijn kaart niet heeft ontvangen. Staat al 38 dagen open, jammer!

Ohja, ik doe nu altijd een plakbandje over mijn id heen, dan blijft die sowieso leesbaar :)
I had a signature once. It was awful.
pi_107072947
Tggg heel jammer inderdaad..

Volgende keer beter!

Nu heb ik 14 ontvangen, en 12 verstuurd. Hoe kan dit?
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 18:46:31 #184
155227 crew  Guppy
dus
pi_107072961
Ja, maar ik laat m zitten. Ik vind het altijd wel mooi om de kaart te laten zoals ie is ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107094745
Kwam op een ander forum nog een hele lijst met kaartenwinkels tegen:

Algemeen:
Ako.nl
A-N-I cards
Art Unlimited.com
Aurora-productions.com
Bamba.nl
BL-ij
Boekenvoordeel.nl
Bol.com (Engelse deel, zoek op postcards/postcard/book)
Boodepository (Postcardbooks geen verzendkosten!)
Bruna.nl
Bykris.nl
Cardcetera
Cards 4 friends
Cottoncandy Friends
De Kitschfabriek.nl
De Slegte
De Toverlantaarn
Dutchshop.nl set van 2x9 kaarten, voor 8 euro.
E-mages
Expo.nl
fairmail.info
Flatflowers Greetings
Francobolli
FunnyCard bij een bestelling vanaf 5 euro geen verzendkosten
Hema.nl
Hip & Stip kaarten
Holland Souvenirshop
Janecards
JanetStore
Kaartjevantoen.nl
Kersopdekaart.be
Kinderpostzegels.nl
Kleine Zebra
La Celeste
Leuk Postpapier
Lizzy.be
Madebygup.nl
Mamamoois
Moo.com
Most Cutest
Museum van de 20e eeuw
Naamstickers, Ebay, chic-chic-store2046
Naamstickers, Ebay, happyyeeyee
ogi-post
Paperchase
Parijscadeau.nl
Postcard Store
Postcards from
Poster.nl
Postpapier enzo
pp-junkie.com
PS Ik hou van jou
Savannahbay.nl
Simone Gerard
Simpel Scrappen
Souvenirs-shop
The cutest stickers
Tin star company
Totaal Gemak.com
Tushita.com
Unieke Postkaarten
V&D.nl
Van Marieke
Vanallesvan.nl (Barbapapakaarten)
Via Finlandia
Waar
Wenskaarten.nu
Wenskaartenvoordeel.nl
Wereldwinkel.nl
Wildelinda op marktplaats
Xenos.nl

ZELF KAARTEN MAKEN
Goededoelenkaartje.nl (o.a. nijntje en je kunt zelf tekst toevoegen)
Printq.nl (je eigen kaarten laten printen)
Moo.com
Postkaarten.nl
Zazzle.com
Vistaprint
Goedkope Briefkaarten
  zondag 22 januari 2012 @ 13:57:56 #186
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_107094795
Gisteren een kaartje vanuit China! Toen ik gisteren thuis kwam dacht ik 'weer niks?' maar een huisgenootje had hem onder de deur van mijn kamer geschoven :D
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_107095997
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 13:56 schreef Jum het volgende:
Kwam op een ander forum nog een hele lijst met kaartenwinkels tegen:

Algemeen:
Ako.nl
A-N-I cards
Art Unlimited.com
Aurora-productions.com
Bamba.nl
BL-ij
Boekenvoordeel.nl
www.Bol.com (Engelse deel, zoek op postcards/postcard/book)
Boodepository (Postcardbooks geen verzendkosten!)
Bruna.nl
Bykris.nl
Cardcetera
Cards 4 friends
Cottoncandy Friends
De Kitschfabriek.nl
De Slegte
De Toverlantaarn
Dutchshop.nl set van 2x9 kaarten, voor 8 euro.
E-mages
Expo.nl
fairmail.info
Flatflowers Greetings
Francobolli
FunnyCard bij een bestelling vanaf 5 euro geen verzendkosten
Hema.nl
Hip & Stip kaarten
Holland Souvenirshop
Janecards
JanetStore
Kaartjevantoen.nl
Kersopdekaart.be
Kinderpostzegels.nl
Kleine Zebra
La Celeste
Leuk Postpapier
Lizzy.be
Madebygup.nl
Mamamoois
Moo.com
Most Cutest
Museum van de 20e eeuw
Naamstickers, Ebay, chic-chic-store2046
Naamstickers, Ebay, happyyeeyee
ogi-post
Paperchase
Parijscadeau.nl
Postcard Store
Postcards from
Poster.nl
Postpapier enzo
pp-junkie.com
PS Ik hou van jou
Savannahbay.nl
Simone Gerard
Simpel Scrappen
Souvenirs-shop
The cutest stickers
Tin star company
Totaal Gemak.com
Tushita.com
Unieke Postkaarten
V&D.nl
Van Marieke
Vanallesvan.nl (Barbapapakaarten)
Via Finlandia
Waar
Wenskaarten.nu
Wenskaartenvoordeel.nl
Wereldwinkel.nl
Wildelinda op marktplaats
Xenos.nl

ZELF KAARTEN MAKEN
Goededoelenkaartje.nl (o.a. nijntje en je kunt zelf tekst toevoegen)
Printq.nl (je eigen kaarten laten printen)
Moo.com
Postkaarten.nl
Zazzle.com
Vistaprint
Goedkope Briefkaarten
Jammer dat er geen links staan, anders had ik ze wel in de wiki-op willen zetten..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107111636
Ik wou ook nog even een site willen delen; www.postkaarten.nl

Hier kun je kaartjes uitzoeken, maar ook zelf maken. Per 10 stuks ¤6,95 of 20 voor ¤10,95

Hier heb ik vorig jaar mijn verhuiskaarten weggehaald, super kwaliteit! ^O^

Misschien een idee om samen te bestellen?
pi_107115184
Jammer dat er geen links staan, anders had ik ze wel in de wiki-op willen zetten..

Sommige wel hoor :-)
  Redactie Sport zondag 22 januari 2012 @ 21:20:42 #190
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107115461
Ik hoop dat er morgen weer eens een kaartje aankomt. Het is alweer een week geleden dat de laatste de deur uitging. ;(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107116103
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:17 schreef Jum het volgende:
Jammer dat er geen links staan, anders had ik ze wel in de wiki-op willen zetten..

Sommige wel hoor :-)
Te weinig voor mij om het in de wiki te gooien, maar ik ben niet de beheerder van die wiki, ik kan hem alleen af en toe aanpassen net als een ieder ander...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator maandag 23 januari 2012 @ 08:18:06 #192
155227 crew  Guppy
dus
pi_107128894
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 13:56 schreef Jum het volgende:
Kwam op een ander forum nog een hele lijst met kaartenwinkels tegen:

Wildelinda op marktplaats

Héé, dat ben ik :D al heb ik op het moment even niks online staan, ivm vakantie. Maar als ik terug ben, komen de kaartjes ook weer terug
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107129017
Ik mag nu een kaartje sturen naar het baasje van Gordon:

http://www.postcrossing.com/user/Gordonsmummy
  maandag 23 januari 2012 @ 11:23:59 #194
147091 janeway
live long and prosper
pi_107132583
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 08:31 schreef Jum het volgende:
Ik mag nu een kaartje sturen naar het baasje van Gordon:

http://www.postcrossing.com/user/Gordonsmummy
Oh ik wil ook wel een kaartje naar de gordons sturen.. hahaha geweldig.. zijn er nog meer beroemde postcrossers waar je een kaartje naar toe moet sturen ???? hihihi,,
top 10 van de meest maffe profielen ofzo
pi_107136123
@ Bos: ik zal de linkjes uitzoeken.

PS kan niet quoten, ws omdat ik firefox met adblock gebruik.
pi_107137083
Deel 1 van de uitgezochte linkjes

A-N-I cards = http://www.van-bregt.com/webshop/
http://www.artunlimited.com
http://Aurora-productions.com (new age achtig)
http://Bykris.nl
http://www.cards4friends.nl/
http://Dutchshop.nl set van 2x9 kaarten, voor 8 euro.
http://www.e-mages.eu (franstalig)
http://Expo (geen webwinkel)
fairmail.info FairMail is a company producing fair trade greeting cards with photos made in Peru and India.
http://www.hipenstipkaarten.nl/
http://www.hollandsouvenirshop.nl (best prijzig)
http://Kaartjevantoen.nl (zelf kaarten maken)
http://www.laceleste.nl/
http://www.leukpostpapier.nl
http://Lizzy.be
Museum van de 20e eeuw (=http://www.museumhoorn.nl) geen webshop
http://www.poster.nl/postkaarten
http://postpapierenzo.nl
pi_107151285
Okee dank je. Nu even niet in de stemming om alles aan te passen. Als niemand me voor is, waar een ieder vrij in is, zal ik morgen de wiki weer van een update voorzien.

Al een week geen kaartje op de mat, ik hoop dus morgen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107218972
Bij mij valt er nog wel twee keer per week wat op de mat, maar mijn verstuurde kaarten komen maar niet aan... -O-
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_107219329
Bedankt Jum! ^O^

Heeft iemand het 1 miljoenste kaartje al gezien?
Ik heb al een tijdje niet mogen senden, dus geen idee waar de teller nu op staat...
pi_107220302
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:12 schreef Pandora73 het volgende:
Bij mij valt er nog wel twee keer per week wat op de mat, maar mijn verstuurde kaarten komen maar niet aan... -O-
Gisteren 2 vandaag weer 2. En bij mij zijn er ook 4 hard op weg naar Expired..

1 naar Duitsland, 2 naar Rusland en 1 naar de States.. ;( ;( ;(

Vandaag:

Eindelijk een kaart uit Canada en gelijk een erg mooie O+



En deze uit Polen mag er ook wezen.



En gisteren zat deze bij de post (oekraine)

"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 25 januari 2012 @ 15:56:00 #202
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_107220389
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:23 schreef janeway het volgende:

[..]

Oh ik wil ook wel een kaartje naar de gordons sturen.. hahaha geweldig.. zijn er nog meer beroemde postcrossers waar je een kaartje naar toe moet sturen ???? hihihi,,
top 10 van de meest maffe profielen ofzo
ik heb laast een kaartje aan dezemogen sturen, die vond ik ook wel bijzonder
Wat doe ik hier?
pi_107223198
quote:
ik heb laast een kaartje aan dezemogen sturen, die vond ik ook wel bijzonder
Die is inderdaad heel bijzonder!
Ik heb zojuist mijn 100ste kaartje geschreven en verstuurd!! w/ Die had trouwens ID: NL-1003249.
Mijn teller staat nu op 88 sent, 9 traveling en 3 expired.
  Redactie Sport woensdag 25 januari 2012 @ 17:11:03 #204
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107223370
Bij de Xenos nu een pakje met 12 kaarten voor 1.50! Met bloemen erop O+ Ik heb even wat ingeslagen :D

Vandaag trouwens een kaartje uit Italië gekregen. _O_ Tot nu toe erg veel variatie qua landen in de ontvangen kaarten.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107223774
Hey :D mijn kaart naar China is eindelijk aangekomen.
48 dagen, hopelijk krijg ik weer wat terug.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_107225044
Vandaag zijn mijn kaartjes naar China en Belarus gearriveerd. Eindelijk, Belarus heeft er 32 dagen over gedaan. Dat was gelijk mijn 15e geregistreerde kaartje dus ik mag er weer 3 op de bus doen! Duitsland, Taiwan en Japan. Zo leuk!
I had a signature once. It was awful.
pi_107230239
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:24 schreef Poesopstokje het volgende:

Heeft iemand het 1 miljoenste kaartje al gezien?
Ik heb al een tijdje niet mogen senden, dus geen idee waar de teller nu op staat...
27,435 left to 10 million postcards received!
Staat gewoon op de site.... ;)
pi_107231508
Denk dat het miljoenste nederlandse kaartje wordt bedoeld. Die is inderdaad al geweest, ik heb vandaag oa 1002571 verzonden!
I had a signature once. It was awful.
pi_107231865
Er zijn nog geen miljoen kaarten aangekomen, bij "sent" staat er pas 906,368 postcards.
  Redactie Sport woensdag 25 januari 2012 @ 20:37:45 #210
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107232038
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:01 schreef zoeperzazke het volgende:
Vandaag zijn mijn kaartjes naar China en Belarus gearriveerd. Eindelijk, Belarus heeft er 32 dagen over gedaan. Dat was gelijk mijn 15e geregistreerde kaartje dus ik mag er weer 3 op de bus doen! Duitsland, Taiwan en Japan. Zo leuk!
Belarus 32 dagen? Dan is er nog hoop voor mij. _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107233293
@Soapie; ik bedoelde inderdaad de miljoenste NL verstuurde kaart ;)
Maar die hebben we al gehad dus, jammer..

Ik heb de 10 miljoenste op 28 januari gezet, straks nog maar een dagje vooruit schuiven..
pi_107233382
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:
@Soapie; ik bedoelde inderdaad de miljoenste NL verstuurde kaart ;)
Maar die hebben we al gehad dus, jammer..

Ik heb de 10 miljoenste op 28 januari gezet, straks nog maar een dagje vooruit schuiven..
Oeps, verkeerd gelezen..... :@
pi_107233542
Zo, ik heb weer een stuk of 8 kaarten op de bus gedaan. Sommigen namens m'n zoontje, anderen namens mij. En ook meteen een paar velletjes postcrossing zegels besteld via PostNL, ben benieuwd wanneer ze komen :D
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:20:04 #214
147091 janeway
live long and prosper
pi_107234013
Ik heb er nu 8 onderweg van de 12. Vandaag weer 6 in de bus gedaan.. Ik had een vaag profiel http://www.postcrossing.com/user/ElenaKonstantinovna met niks er op.. Lastig heb maar een kaart met een vlinder gestuurd..
Verder heb ik veel van deze gestuurd.. Foto door mijzelf gemaakt..
pi_107236737
Wauw, leuk hoor!

Als ik een profiel tref met geen of weinig informatie kijk ik even bij zijn/haar WALL. En dan een kaartje sturen wat een beetje overeen komt met zijn/haar verstuurde kaartjes of fave's.

Nu kijk ik constant om me heen voor leuke kaartjes, maar ze zijn allemaal ¤1,00 of duurder.. Ik vind dat eigenlijk een beetje te duur voor een kaartje.. :@
Laatst heb ik bij RiesAmarin (sluikreclame :* ) een hele stapel kaartjes besteld, en die kosten omgerekend zo'n ¤0,35. Hoe doen jullie dat? Voor iedereen een ''duur'' kaartje kopen, of in grote aantallen goedkoop?
pi_107237005
Ik heb ook vandaag een adres gekregen van een Poolse. Profiel helemaal geen tekst, geen favoriete postkaarten. Dan krijgt die persoon gewoon een kaart, waar ik blij ben dat ik hem kwijt ben. Moet je maar iets fatsoenlijks van je profiel maken, zeker als je al meer dan 30 kaarten ontvangen hebt, zoals bij haar het geval is..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 25 januari 2012 @ 22:18:38 #217
147091 janeway
live long and prosper
pi_107237012
Nee hoor koop ze niet duurder dan een euro ik blijf er meestal onder. De zelfgemaakte zijn ook niet zo duur. Afdrukken had ik nu 20 voor 10 euro 45 incl verzenden. Dus rondom de 50 ct per kaartje is het dan.. Ik zoek ook wel in van die witte boekhandels, zijn ze ook niet al te duur. Ik woon dus in Delft en veel toeristische kaartjes maar niet altijd even goedkoop.
Ook had ik laatst bij action veel pakjes ingeslagen van 6 3d kaarten voor 99 cnt.. Het zijn soms te wauwse kaartjes maar jappaners zijn meestal knettergek op dat soort kaartjes hahaha. Of ze doen nep blij bij registreren dat kan ook.
pi_107237048
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:10 schreef RiesAmaris het volgende:
Zo, ik heb weer een stuk of 8 kaarten op de bus gedaan. Sommigen namens m'n zoontje, anderen namens mij. En ook meteen een paar velletjes postcrossing zegels besteld via PostNL, ben benieuwd wanneer ze komen :D
2 tot 3 dagen meestal.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Redactie Sport donderdag 26 januari 2012 @ 00:43:43 #219
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107244612
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Wauw, leuk hoor!

Als ik een profiel tref met geen of weinig informatie kijk ik even bij zijn/haar WALL. En dan een kaartje sturen wat een beetje overeen komt met zijn/haar verstuurde kaartjes of fave's.

Nu kijk ik constant om me heen voor leuke kaartjes, maar ze zijn allemaal ¤1,00 of duurder.. Ik vind dat eigenlijk een beetje te duur voor een kaartje.. :@
Laatst heb ik bij RiesAmarin (sluikreclame :* ) een hele stapel kaartjes besteld, en die kosten omgerekend zo'n ¤0,35. Hoe doen jullie dat? Voor iedereen een ''duur'' kaartje kopen, of in grote aantallen goedkoop?
Ik haal meestal van die "groeten uit Friesland" kaartjes, 0,85 per stuk. Maar toen vond ik bij de Xenos zo'n pakje met 12 voor 1,50. :7
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107245650
Vandaag kreeg ik een kerstkaart :+ (uit de Oekraine). Die had flink wat vertraging opgelopen, vermoed ik. Ik zag dat dat 'ie onderweg een postzegel verloren was. Pas ná het stempelen, want er ontbrak ook een een stuk stempel. En er was, onder het adres, iets bijgeschreven. Ik ben al lang blij dat 'ie (alsnog) aangekomen is. :D

En er is ook een kaart van mij geregistreerd vandaag, zag ik (zonder enig woord verder, heb ik nog niet eerder gezien).
Dus morgen weer eentje versturen! :)

Heeft iemand eigenlijk al eens een kaart verstuurd naar iemand van je al een een kaart gekregen hebt? Of andersom uiteraard. Dat vroeg ik me vandaag ineens af. :D
pi_107247058
die delft-kaart is erg mooi, sjiek gedaan! Ik wil ook nog eens zon nacht foto maken met lange sluitertijd, echt prachtig! Vind hem heel professioneel en mooi.
I had a signature once. It was awful.
pi_107248384
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:29 schreef Eska het volgende:
Vandaag kreeg ik een kerstkaart :+ (uit de Oekraine). Die had flink wat vertraging opgelopen, vermoed ik. Ik zag dat dat 'ie onderweg een postzegel verloren was. Pas ná het stempelen, want er ontbrak ook een een stuk stempel. En er was, onder het adres, iets bijgeschreven. Ik ben al lang blij dat 'ie (alsnog) aangekomen is. :D

En er is ook een kaart van mij geregistreerd vandaag, zag ik (zonder enig woord verder, heb ik nog niet eerder gezien).
Dus morgen weer eentje versturen! :)

Heeft iemand eigenlijk al eens een kaart verstuurd naar iemand van je al een een kaart gekregen hebt? Of andersom uiteraard. Dat vroeg ik me vandaag ineens af. :D
Dat vroeg ik me gisteren ook af :D

Ik zelf dus niet, maar ik denk wel dat het mogeljk is..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107260545
Een aantal mensen hebben mijn kaartjes ontvangen, dus ik heb meteen weer nieuwe adresjes aangevraagd. Op dit moment heb ik er 26 verstuurd en maar 20 ontvangen, dus ik hoop dat er binnenkort weer wat bij mij in de bus ligt. Er zijn er nu acht onderweg en die kaart naar Turkije gaat het niet meer worden geloof ik, 51 dagen nu en de ontvanger is gisteren nog gewoon online geweest. Jammer!
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:28:28 #224
147091 janeway
live long and prosper
pi_107270973
Ik had gisteren een kaart die na 61 dagen toch geregistreerd werd.. Wel expired maar toch nog aangekomen.. Ik heb nog niet iemand getroffen waarvan ik zelf ook een kaart gehad heb.
pi_107279699
Gelukkig is mijn kaart naar de VS geregistreerd na 54 dagen...

Meteen een nieuw adres aangevraagd. Naar Griekenland!!! Leuk dus :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107280038
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:20 schreef janeway het volgende:

Verder heb ik veel van deze gestuurd.. Foto door mijzelf gemaakt..
[ afbeelding ]
Die is mooi gelukt! Wordt ook vast wel gewaardeerd, door de ontvangers?

Vandaag een topdag hier; zelf 2 kaarten ontvangen en er werd er ook nog eentje van mij geregistreerd! :D
Eén van de ontvangen kaarten is meteen mijn favoriet, so far. O+ (moet ik nog scannen)
En de andere die ik ontving had er niets anders opgezet dan dat 'ie graag (buiten Postcrossing om) kaarten over & weer wilde sturen. :?
pi_107288908
Mijn favoriet, tot nu toe O+



(ik heb eten/drinken op m'n voorkeurlijstje staan ;) )
  vrijdag 27 januari 2012 @ 12:39:03 #228
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_107291216
Hoe denken jullie over sommige kaartjes. Ik ben namelijk afgelopen dinsdag naar Amsterdam geweest en heb daar uiteraard ook wat kaartjes gekocht. Ook één met 'de wallen'. Nu zie je alleen de ramen met rood licht, verder niks, geen mensen ofzo.

Is zoiets gepast om te sturen naar mensen die iets willen hebben over iets 'nationaals'? Nu snap ik ook wel dat ik zulke kaarten niet moet gaan sturen naar 6-jarige meisjes en dergelijke :'), maar hoe staan jullie hier tegenover?
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 12:42:02 #229
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_107291303
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:39 schreef Finland. het volgende:
Hoe denken jullie over sommige kaartjes. Ik ben namelijk afgelopen dinsdag naar Amsterdam geweest en heb daar uiteraard ook wat kaartjes gekocht. Ook één met 'de wallen'. Nu zie je alleen de ramen met rood licht, verder niks, geen mensen ofzo.

Is zoiets gepast om te sturen naar mensen die iets willen hebben over iets 'nationaals'? Nu snap ik ook wel dat ik zulke kaarten niet moet gaan sturen naar 6-jarige meisjes en dergelijke :'), maar hoe staan jullie hier tegenover?
ik denk dat je dan ook een beetje naar het land en het profiel moet kijken.. In erg conservatieve landen zou ik het niet proberen maar als je een jonge volwassene uit amerika/ west europa hebt kun je hem best sturen
Wat doe ik hier?
pi_107293019
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:21 schreef Eska het volgende:
Mijn favoriet, tot nu toe O+

[ afbeelding ]

(ik heb eten/drinken op m'n voorkeurlijstje staan ;) )
Mooi

Ik heb ook zo'n vergelijkbare als private swap gekregen. Even kijken of ik die kan uploaden
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107293040
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:42 schreef tdrone het volgende:

[..]

ik denk dat je dan ook een beetje naar het land en het profiel moet kijken.. In erg conservatieve landen zou ik het niet proberen maar als je een jonge volwassene uit amerika/ west europa hebt kun je hem best sturen
Idd even kijken waar je m heen kunt sturen.
Ik had laatst een Amerikaanse homo die graag iets shocking kreeg. volgens hem zou hij nergens van schrikken..... hahhaa Vond het wel grappig.
pi_107293184
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:42 schreef tdrone het volgende:

[..]

ik denk dat je dan ook een beetje naar het land en het profiel moet kijken.. In erg conservatieve landen zou ik het niet proberen maar als je een jonge volwassene uit amerika/ west europa hebt kun je hem best sturen
Maar Amerikanen kunnen ook heel conservatief zijn natuurlijk. Een tijdje terug heb ik een meisje uit Utah een rondleiding gegeven in Brussel, toen we bij Manneke pis kwamen keek ze alsof ze een lijk zag en draaide ze zich om en liep weg _O-
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_107300254
Ja, bij Amerikanen moet je nog maar zien wie je treft. Hoewel die Amerikaanse homo het dan waarschijnlijk wel weer zou kunnen waarderen.
Er zijn mensen die er serieus om vragen: ik had een tijdje terug het profiel van een meisje dat graag seksgerelateerde kaarten wilde, of kaarten met homostellen. Nou ja, daar is het prima voor.
pi_107300982
Vandaag was het wel bingo. O+ Een kaartje uit Budapest, Chemnitz en Dubai (die heel erg mooi is!).
pi_107302478
Ik had een mailtje gestuurd naar iDrukker, omdat de gratis kaartjes steeds opwaren.
Nu gaan ze een setje van deze sturen;



O+

Ook kun je via deze link 3 gratis kaartjes van Greenpeace krijgen;

http://www.greenpeace.nl/getinvolved/noordzeeansichtkaarten/

De zee kaarten waren op, dus ik heb 3 ''oerwoud'' beestjes gekregen. Ook leuk! Kwaliteit is ook wel oké.
pi_107302533
en de 10 miljoen geregistreerde kaarten zijn gehaald!!!
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107304907
Had de dag goed voorspeld, alleen het tijdstip niet.....
pi_107323465
De #2 van meest verstuurde kaarten is een poes!

http://www.postcrossing.com/user/Klausdiemaus
  zaterdag 28 januari 2012 @ 11:50:55 #239
147091 janeway
live long and prosper
pi_107323758
Gordon de kat staat ook zo hoog hahaha.. Te ernstig voor woorden. Beetje triest ook
pi_107325068
M'n kaartje naar Gordon is aangekomen. "Meow, thank you for the cool card. Purr purr, Gordon."

:') :')
pi_107325234
:D :D :D

Zou Gordon's mummy hem ook kleertjes enzo aandoen? :D

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2012 12:50:22 ]
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:00:53 #242
147091 janeway
live long and prosper
pi_107325529
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:50 schreef Poesopstokje het volgende:
:D :D :D

Zou Gordon's mummy hem ook kleertjes enzo aandoen? :D
jah en nagellak hahaha
  zondag 29 januari 2012 @ 17:39:47 #243
147091 janeway
live long and prosper
pi_107368654
Zo vandaag weer 5 kaartjes in de bus gedaan. Naar Rusland, Finland, Portugal, Duitsland en Belgie. Moet er ondertussen ook weer wat gaan ontvangen. Helaas geen Gordon of zijn mummy in deze reeks hahaha.
pi_107368716
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:44 schreef searchanddestroy het volgende:
M'n kaartje naar Gordon is aangekomen. "Meow, thank you for the cool card. Purr purr, Gordon."

:') :')
:X :X
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107378881
Mijn kaartje naar Rusland is aangekomen na 46 dagen! tevens de eerste keer dat ik geheel geen tekst terugkreeg van de ontvanger ;( Dat vind ik wel jammer. Ik schrijf altijd een heel lulverhaal op die kaarten, vind ik leuk om zoveel mogelijk te vertellen, en dan is het toch jammer als er nog geen thank you vanaf kan.
I had a signature once. It was awful.
  Redactie Sport zondag 29 januari 2012 @ 23:45:29 #246
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107385988
En na 24 dagen kwam gisteren dan ook eindelijk het kaartje naar Rusland aan. Nu die van Wit-Rusland nog, die staat al op 28 dagen. _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107386783
Ik heb er eentje naar de USA al op 44 dagen staan. Maar de geadresseerde is ook al 26 dagen niet niet gezien. Hopelijk gewoon een goede vakantie dan, of zo. :P
Ook nog eentje op 43 dagen staan, naar Taiwan. Ik ga er nog maar even van uit dat dat niet ongebruikelijk is.
pi_107386913
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Mijn kaartje naar Rusland is aangekomen na 46 dagen! tevens de eerste keer dat ik geheel geen tekst terugkreeg van de ontvanger ;( Dat vind ik wel jammer. Ik schrijf altijd een heel lulverhaal op die kaarten, vind ik leuk om zoveel mogelijk te vertellen, en dan is het toch jammer als er nog geen thank you vanaf kan.
Ja, jammer is dat dan hè? Ik had laatst ook zoiets. Terwijl ik wel m'n best had gedaan aan te sluiten bij haar voorkeuren en de info uit 't profiel en zo. En dan geen enkel woord bij de registratie. Mja, misschien viel mijn humor wel verkeerd of zo. :D
Nou ja, op naar de volgende dan maar. ;)
pi_107393437
Een van mijn kaarten (naar Duitsland notabene) gaat deze week expiren. Ontvangster is in de tussentijd wel gewoon regelmatig online geweest. 2 naar Rusland dreigen ook naar Expired te gaan die staan ook al op 50+ dagen

Ik verwacht deze week ook weinig tot geen kaarten te ontvangen. Ik sta al op 1 meer ontvangen dan verstuurd, dus is de kans niet groot dat er een ontvangen kaartje bijkomt. Hoewel donderdag nog een kaart van mij geregistreerd is, kan er dus best wel 1 onderweg zijn..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Redactie Sport maandag 30 januari 2012 @ 12:24:29 #250
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107396703
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 00:02 schreef Eska het volgende:
Ik heb er eentje naar de USA al op 44 dagen staan. Maar de geadresseerde is ook al 26 dagen niet niet gezien. Hopelijk gewoon een goede vakantie dan, of zo. :P
Ook nog eentje op 43 dagen staan, naar Taiwan. Ik ga er nog maar even van uit dat dat niet ongebruikelijk is.
43 dagen naar Taiwan? Ik heb er nu een op 4 dagen. :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107396794
Ik heb nu mijn 5de kaartje naar Taiwan onderweg. Deze is nu 13 dagen onderweg. De vier geregistreerde deden er ongeveer gemiddeld 15 dagen over..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Redactie Sport maandag 30 januari 2012 @ 12:28:24 #252
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107396814
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:27 schreef Bos81 het volgende:
Ik heb nu mijn 5de kaartje naar Taiwan onderweg. Deze is nu 13 dagen onderweg. De vier geregistreerde deden er ongeveer gemiddeld 15 dagen over..
Dat geeft mij weer hoop.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107396993
quote:
10s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:28 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Dat geeft mij weer hoop.
Als je bij de stats van de desbetreffende user kijkt (klikken op sent of received bij diegene). Zie je een overzicht waarin staat wat het gemiddelde is van de received cards per land..

Misschien kun je daar een conclussie uit trekken hoe lang het ongeveer kan gaan duren...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Redactie Sport maandag 30 januari 2012 @ 12:38:34 #254
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107397101
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:34 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Als je bij de stats van de desbetreffende user kijkt (klikken op sent of received bij diegene). Zie je een overzicht waarin staat wat het gemiddelde is van de received cards per land..

Misschien kun je daar een conclussie uit trekken hoe lang het ongeveer kan gaan duren...
20 dagen, duurt nog wel 2 weken waarschijnlijk. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107397525
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:34 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Als je bij de stats van de desbetreffende user kijkt (klikken op sent of received bij diegene). Zie je een overzicht waarin staat wat het gemiddelde is van de received cards per land..

Misschien kun je daar een conclussie uit trekken hoe lang het ongeveer kan gaan duren...
Oh, dat wist ik niet. Handig wel. :Y
Mja, 22 dagen staat er bij haar (vanuit Nederland). 't Is nu al 44 dagen, en ze is vandaag nog online geweest. Toch maar rekening gaan houden met 'expired' dan. Jammer.
  Redactie Sport maandag 30 januari 2012 @ 13:15:37 #256
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107398210
Er komt net een binnen uit Wit-Rusland! :D

http://www.postcrossing.com/postcards/BY-336399

Een rechte streep naar hier :D
Even kaartje scannen en uploaden!
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 30 januari 2012 @ 13:38:03 #257
147091 janeway
live long and prosper
pi_107398967
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Mijn kaartje naar Rusland is aangekomen na 46 dagen! tevens de eerste keer dat ik geheel geen tekst terugkreeg van de ontvanger ;( Dat vind ik wel jammer. Ik schrijf altijd een heel lulverhaal op die kaarten, vind ik leuk om zoveel mogelijk te vertellen, en dan is het toch jammer als er nog geen thank you vanaf kan.
Niet leuk, had ik laatst ook 2x. Hele verhalen vertel ik, waar ik woon hoe het gezin eruit ziet. bla bla bla. Een kaartje naar de US iemand hield van western, dus ik bedacht ik stuur een paar ned koeien hahaha.. Geen reactie maar een dag later voegt ie het kaartje toe aan zijn favo.. Dat vind ik dan zo vaag..
pi_107416097
Ik heb laatst mijn favoriete kaartje tot nu toe gekregen:

Ik denk dat ik deze in een lijstje doe en in de keuken ophang :)

Zelf heb ik net weer 5 kaarten op de post gedaan, nu maar wachten tot er weer 1 aankomt.
Ik heb gister op een boekenmarkt hele leuke kaartjes gekocht en ik kan niet wachten tot er een verstuurd kan worden. Als er een op de post gaat laat ik hem hier wel zien.
pi_107419970
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:58 schreef Reska het volgende:
Ik heb laatst mijn favoriete kaartje tot nu toe gekregen:
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik deze in een lijstje doe en in de keuken ophang :)
Oew, die is leuk :)
Ik heb nu twee profielen getrokken (eentje naar Schotland en eentje naar Ierland) die allebei redelijk wat eisen hebben. Beetje jammer enerzijds, maar anderzijds probeer ik daar wel aan te voldoen. De ene zet alle kaarten die ze nog wil ontvangen bij haar favourites (en juist, daar staan twee kaarten die ik net afgelopen week de deur uit heb gedaan naar andere mensen) en de ander wil kaarten met een tekening van Anton Pieck (onder meer, maar ze doet al zo lang mee en in al haar ontvangen kaarten nog geen enkele kaart met een afbeelding van Anton Pieck). Iemand enig idee waar ik die kan halen, behalve bij de Efteling?
pi_107422262
@Reske; mooi hoor!! Waar komt die weg?

Ik heb zonet twee users gevraagd om mijn kaartjes te registreren.
Rusland al 42 dagen onderweg, en Duitsland 19 dagen.

Zou het fijn vinden als ze het ook willen doen, kan ik weer kaartjes versturen. Schiet nog niet echt op zo, 7 tegelijk. Toevallig nu allemaal buiten Europa, dus mag weer tijden wachten...
pi_107422353
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:09 schreef Luthien87 het volgende:

[..]

Oew, die is leuk :)
Ik heb nu twee profielen getrokken (eentje naar Schotland en eentje naar Ierland) die allebei redelijk wat eisen hebben. Beetje jammer enerzijds, maar anderzijds probeer ik daar wel aan te voldoen. De ene zet alle kaarten die ze nog wil ontvangen bij haar favourites (en juist, daar staan twee kaarten die ik net afgelopen week de deur uit heb gedaan naar andere mensen) en de ander wil kaarten met een tekening van Anton Pieck (onder meer, maar ze doet al zo lang mee en in al haar ontvangen kaarten nog geen enkele kaart met een afbeelding van Anton Pieck). Iemand enig idee waar ik die kan halen, behalve bij de Efteling?
Zijn officiele website geeft Hallmark.nl aan, daar kun je zelf ook anischtkaarten maken met zijn foto's.
pi_107430153
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:46 schreef Poesopstokje het volgende:
@Reske; mooi hoor!! Waar komt die weg?

Ik heb zonet twee users gevraagd om mijn kaartjes te registreren.
Rusland al 42 dagen onderweg, en Duitsland 19 dagen.
na 19 dagen??? Dat vind ik een beetje asociaal eigenlijk. Het wachten is part of The game.ik heb een kaart naar Finland al 42 dagen op weg, is ook niet leuk, maar ik wacht gewoon tot hij expired zoals het hoort. En mijn Russische kaartje is na 46 dagen gewoon ontvangen, dat duurt nu ook eenmaal langer!
I had a signature once. It was awful.
pi_107435129
:@ Sorry..
  dinsdag 31 januari 2012 @ 11:48:43 #264
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_107435181
Dit weekend 3 leuke kaarten ontvangen. Afgelopen vrijdag eentje uit Oekraïne. Was een beetje verbaasd, omdat hij in een envelop tussen de rest van de post lag, dus ik had hem niet zo snel gezien. Ze had er een klein kalendertje bijgedaan met een supercoole draak +O.

Toen ik maandag thuis kwam van mijn ouders had ik er een uit Finland en uit Estland. Die uit Estland is een kaartje uit het antiquariaat, het stamt nog uit de tijd van de Sovjet-Unie (ik heb op mijn profiel staan dat ik helemaal gek ben op Rusland en dergelijke). Ik vond het gewoon fascinerend om gewoon een kaartje in mijn hand te hebben uit die tijd. Achterop staat gewoon heel doodnormaal een hamer en sikkel. Fantastisch

Nu is van mij een kaartje naar Wit-Rusland al 19 dagen onderweg, maar ik hoorde dat dat wel vaker het geval is.
Mijn kaartjes naar Frankrijk (11 dagen), Oekraïne, Finland, Litouwen en Rusland (allemaal 3 dagen) ga ik vandaag op de bus doen! Ik moet echt even wat minder chaos in mijn hoofd hebben ;P. Ik heb ze weer helemaal volgekalkt over zaken als de elfstedentocht, mijn favoriete boek (meisje hield van lezen), wat ik zie als ik in de trein zit (op het kaartje staat een schaap) en een kaartje in het Frans over mijn dagje Amsterdam. Dat laatste was best nog pittig, want ik blijk dus minder Frans te spreken dan dat ik dacht ;P.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_107456364
Mijn kaart naar Groot-Brittannie is vandaag geregistreerd... Na 55 dagen. Maar de ontvanger was ook al meer dan een maand niet online geweest, dus misschien was ze op vakantie.
Nu is mijn langste 'reiziger' naar de USA, inmiddels 50 dagen. Daarna 2 naar China en 1 naar Rusland die 28 dagen onderweg zijn.
Maar ik kan er nu in ieder geval weer eentje sturen. Heb weer eens Belarus getrokken... Gezien het weer hier en omdat ze aangeeft iets met kunst te doen, stuur ik er maar een Klassiek Hollandsch Winterlandschap naartoe. (Die kaarten + zegels kreeg ik gratis bij mijn bestelling van de Postcrossing zegels via de website van PostNL-CollectersClub.)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_107469077
Ik wacht al 20 dagen op een kaart naar Australie om geregistreerd te worden. Inmiddels al een pb gestuurd maar ze had nog niets ontvangen. De kaart naar Gordon's Mummy in NZ is daarentegen na 9 dagen al geregisteerd.

@ Reska: iid hele leuke kaart. Wat is de ID ervan, dan kunnen we hem allemaal faven :-)
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:55:10 #267
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_107477118
Mijn wachten wordt echt wel beloond! Ik heb vandaag weer twee kaartjes mogen ontvangen :D. Uit Duitsland en Wit-Rusland.

Het kaartje uit Beieren is supermooi, een hele mooie herfstfoto van het landschap. Het kaartje uit Wit-Rusland is ook fantastisch, met een schijnbaar heel belangrijk icoon voorop, die gezorgd heeft voor educatie, kopieerde boeken en heeft een klooster opgericht.

Nu snel even registreren!
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_107477352
Jeetje wat zijn sommige van jullie ongeduldig zeg, of ligt dat aan mij. Je stuurt mensen toch pas een pb als de kaart expired is?????

Geduld is een schone zaak!!!! ;) ;) ;)
pi_107477853
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:02 schreef soapie het volgende:
Jeetje wat zijn sommige van jullie ongeduldig zeg, of ligt dat aan mij. Je stuurt mensen toch pas een pb als de kaart expired is?????

Geduld is een schone zaak!!!! ;) ;) ;)
Zo doe ik 't wel iig. :Y Eén keer een pb gestuurd, idd wegens expired. En dan ook alleen maar om dat even te laten weten en om even zeker te weten of ze niet toevallig vergeten was te registreren. Niet met de bedoeling 'm toch te laten registreren. Dat bood ze overigens wel uit zichzelf aan, maar dat wilde ik niet. 'k Heb haar een nieuwe kaart gestuurd.
Dan maar wat langer wachten. ;)

Gister kreeg ik m'n 8e kaart, en vandaag m'n 9e. *O* En tot nu toe uit 8 verschillende landen. Leuk :D
  Redactie Sport woensdag 1 februari 2012 @ 14:31:54 #270
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107478466
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:02 schreef soapie het volgende:
Jeetje wat zijn sommige van jullie ongeduldig zeg, of ligt dat aan mij. Je stuurt mensen toch pas een pb als de kaart expired is?????

Geduld is een schone zaak!!!! ;) ;) ;)
20 dagen vind ik inderdaad wel erg snel om je dan al druk te maken... :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107479306
Net twee kaartjes gekregen! Eentje uit St Petersburg en eentje van een klein meisje uit Pungampatti, in India. O+
pi_107486471
Ik heb er ook twee, een uit de USa met de Tin man en een uuit Duitsland, hoewel dat eigenlijk twee foto's in een envelop zijn. Wel met een lief verhaaltje, dat maakt het dan wel beter.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:26:19 #273
147091 janeway
live long and prosper
pi_107487052
Vandaag mijn eerste Moomin kaartje gekregen met bijpassende postzegel,. dat vind ik nu leuk,... Moomin heb ik niet zo heel veel mee..Maar het is toch leuk.


Over expired kaarten. Ik vind 20 dagen wel heel snel. Tja als het in Nederland is dan ga ik misschien wel mailen maar buitenland daar wacht ik nog een tijdje mee.. Laatst eentje die al verlopen was maar toch geregistreerd werd na 61 dagen.. IK heb best wel wat expired kaarten staan maar ik ga niet meer mailen.. Ik heb maar 1x een reactie gehad en dat was toevallig iemand uit ned,. Verder doet men of hun neus bloed ofzo. Jammer maar helaas.
pi_107487720
Wat zetten jullie precies in zo'n berichtje? Vragen of ze 'm willen registreren, of dat je graag een nieuw kaartje wilt sturen? Of gewoon vragen of ze 't misschien vergeten zijn?

Een kaartje van mij is morgen 60 dagen onderweg dus ik vrees ervoor, maar dit is wel mijn eerste expired kaart ooit dus eh, ja. :')
pi_107488835
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:45 schreef searchanddestroy het volgende:
Wat zetten jullie precies in zo'n berichtje? Vragen of ze 'm willen registreren, of dat je graag een nieuw kaartje wilt sturen? Of gewoon vragen of ze 't misschien vergeten zijn?

Een kaartje van mij is morgen 60 dagen onderweg dus ik vrees ervoor, maar dit is wel mijn eerste expired kaart ooit dus eh, ja. :')
Nog maar één keer gehad dus, en toen heb ik gewoon een vrij neutraal berichtje gestuurd. Dat ik zag dat de kaart die ik naar haar gestuurd had expired was, en dat ik hoopte dat 'ie alsnog zou aankomen.
Vervolgens kreeg ik een berichtje terug dat ze de kaart idd niet had ontvangen. Ze vroeg naar 't ID, zodat ze 'm toch kon registreren. Ik heb toen gezegd dat ik dan liever gewoon opnieuw een kaart wilde sturen.
pi_107488946
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:10 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb er ook twee, een uit de USa met de Tin man en een uuit Duitsland, hoewel dat eigenlijk twee foto's in een envelop zijn. Wel met een lief verhaaltje, dat maakt het dan wel beter.
Ja, soms is de geschreven tekst idd leuker dan de afbeelding. :D

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:26 schreef janeway het volgende:
Vandaag mijn eerste Moomin kaartje gekregen met bijpassende postzegel,. dat vind ik nu leuk,... Moomin heb ik niet zo heel veel mee..Maar het is toch leuk.
[ afbeelding ]

Is dat iets speciaals, die Moomin-kaarten? (ik ken het niet)
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:16:27 #277
147091 janeway
live long and prosper
pi_107489175
Moomin is volgens mij een finssprookje oid.. Weet het niet precies. Er is ook een tekenfilm van.. Heel veel mensen vragen in hun profiel om Moomin kaartjes.. Ik niet het doet mij niet zo veel maar deze vind ik dan weer leuk Zeker omdat er ook een zelfde zegel bij zit.
http://en.wikipedia.org/wiki/Moomin
pi_107489183
Ik ben meestal vrij laks met expired kaarten. Soms stuur ik nog een berichtje (gewoon neutraal, ik heb deze en deze kaart gestuurd, nog niet geregistreerd, toevallig al aangekomen?) rond de tijd dat de kaart expiret, maar ik vergeet dat ook wel vaak. Het heeft er geloof ik maar één keer toe geleid dat de kaart wel aangekomen was, maar dat de mevrouw er nog niet aan toegekomen was om de kaart te registreren. Dat heeft ze toen alsnog gedaan.
Het lijkt mij ook afhankelijk van het land waar je het naartoe stuurt, wanneer het niet meer asociaal is om een bericht te sturen. 20 dagen voor Duitsland of Finland is lang, maar voor (Wit-)Rusland en China heel normaal of zelfs snel...

Een paar weken geleden stuurde ik een kaart naar Wit-Rusland. Een zelfgemaakt exemplaar, helemaal volgeschreven, in een envelop. Vandaag krijg ik een kaart terug dat er alleen maar stukjes smerig papier zijn aangekomen en dat er zelfs geen ID meer te lezen was (maar het adres op de envelop nog wel). Vreemd.
Of ik een nieuw kaartje wil sturen. Nou, vooruit. Omdat zij de moeite heeft genomen hier een hele kaart voor te schrijven. Maar wel jammer :(
pi_107489911
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:46 schreef Poesopstokje het volgende:
@Reske; mooi hoor!! Waar komt die weg?
De kaart komt uit Frankrijk vandaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 09:01 schreef Jum het volgende:
@ Reska: iid hele leuke kaart. Wat is de ID ervan, dan kunnen we hem allemaal faven :-)
Als je de kaart wilt faven, hier is de link: http://www.postcrossing.com/postcards/FR-187343

Ik heb vandaag voor het eerst een kaartje gekregen zonder ID erop, maar een berichtje gestuurd naar postcrossing, kijken of ze hem kunnen vinden.
Zometeen maar weer twee kaartjes aanvragen en even lekker schrijven :)
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:42:17 #280
147091 janeway
live long and prosper
pi_107490486
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:31 schreef Reska het volgende:

[..]

De kaart komt uit Frankrijk vandaan.

[..]

Als je de kaart wilt faven, hier is de link: http://www.postcrossing.com/postcards/FR-187343

Ik heb vandaag voor het eerst een kaartje gekregen zonder ID erop, maar een berichtje gestuurd naar postcrossing, kijken of ze hem kunnen vinden.
Zometeen maar weer twee kaartjes aanvragen en even lekker schrijven :)
Ooh ik had vandaag een bericht dat ik een id niet had geschreven (vaag) maar goed kaart uiteindelijk geregistreerd.. Dat ze dat dan toch kunnen achterhalen
pi_107490603
Je moet ook een hele lijst invullen met dingen die je weet over de verzender en de kaart, wanneer is de kaart verzonden, hoe heet de verzender, wat staat er op de kaart... etc
pi_107498807
Mijn kaarten naar Duitsland en Rusland zijn geregistreerd. Beide users vroegen er zelf om, omdat het wel erg lang duurde.

Ik ben nog vrij nieuw in PC, dus ik weet nu dat het niet gepast is om zo snel (nou ja.. snel..) een bericht te sturen! :@

Voor wie er behoefte aan heeft; op www.vistaprint.nl kun je 100 ansichtkaarten bestellen. Eigen ontwerp + mooie achterkant. Het wordt als gratis aangeprezen, maar kost toch wel een tientje aan verzendkosten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2012 22:14:54 ]
pi_107500754
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Mijn kaarten naar Duitsland en Rusland zijn geregistreerd. Beide users vroegen er zelf om, omdat het wel erg lang duurde.

huh? Jij had ze er toch om gevraagd?

Ik wil inmiddels wel weer eens keer een kaartje ontvangen, toch al wel twee weken geleden dat ik voor het laatst iets in de bus had!
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_107500908
Vandaag expirede mijn kaart naar Duitsland, ik al blij dat ik dus al 60 dagen niks naar Duitsland hoefde te sturen. Niet dat ik iets tegen dat land heb integendeel, ik probeer zelfs in het Duits te schrijven, maar naar landen verder weg een kaart sturen is veel en veel leuker. Dus die kaart expirede, vraag ik een nieuwe kaart aan.. en ja hoor naar Duitsland.. :') ;(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107509220
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:50 schreef Bos81 het volgende:
Vandaag expirede mijn kaart naar Duitsland, ik al blij dat ik dus al 60 dagen niks naar Duitsland hoefde te sturen. Niet dat ik iets tegen dat land heb integendeel, ik probeer zelfs in het Duits te schrijven, maar naar landen verder weg een kaart sturen is veel en veel leuker. Dus die kaart expirede, vraag ik een nieuwe kaart aan.. en ja hoor naar Duitsland.. :') ;(
Dat heb ik de laatste tijd ook altijd. Komt een kaart aan in Duitsland, vraag ik een nieuwe kaart aan, moet-ie weer naar Duitsland! En ze komen daar ook altijd (eh, meestal) heel snel aan, dus ik stuur veel kaarten naar Duitsland.
pi_107516440
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:47 schreef nectarientje het volgende:

[..]

huh? Jij had ze er toch om gevraagd?

Ik wil inmiddels wel weer eens keer een kaartje ontvangen, toch al wel twee weken geleden dat ik voor het laatst iets in de bus had!
Verkeerd uitgelegd vorige post.
Had beide een berichtje gestuurd met de vraag of het kaartje er al was, omdat het zolang duurde. Gevraagd of ze wouden wachten of dat ze hem voor mij wilden registreren. Beide hebben ze toen om ID gevraagd.

Ach, komt in principe op hetzelfde neer natuurlijk. Ik ga het iig niet weer doen!
pi_107517566


Uit Engeland vandaag O+ :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107517721
Oh, die is leuk. O+

Ik kreeg deze gisteren dus.


O+ O+
pi_107517725
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:35 schreef Luthien87 het volgende:

[..]

Dat heb ik de laatste tijd ook altijd. Komt een kaart aan in Duitsland, vraag ik een nieuwe kaart aan, moet-ie weer naar Duitsland! En ze komen daar ook altijd (eh, meestal) heel snel aan, dus ik stuur veel kaarten naar Duitsland.
Ja dat vind ik gewoon een beetje jammer. Ja okee in Duitsland is Postcrossing natuurlijk enorm populair. Maar toch iedere keer weer, Zelfde geld ook wel een beetje voor de VS en Finland..

Ik wil gewoon ook kaarten sturen naar Estland, Kroatië, Argentinie, Mexico...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107519535
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:13 schreef searchanddestroy het volgende:
Oh, die is leuk. O+

Ik kreeg deze gisteren dus.
[ afbeelding ]

O+ O+
Die is ook mooi ja O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107520498
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:13 schreef searchanddestroy het volgende:
Oh, die is leuk. O+

Ik kreeg deze gisteren dus.
[ afbeelding ]

O+ O+
Nice! O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_107522450
Ik kreeg deze net binnen uit Oekrainie.. O+

pi_107523126
Ik doe sinds een paar maanden mee. Best leuk hoor.
pi_107523515
Leuke kaartjes hebben jullie gehad! :D
I had a signature once. It was awful.
pi_107530895
Ik kreeg een kaartje uit Wit-Rusland... totaal in het Witrussisch geschreven :-(
Geen flauw idee wat er staat. Google translate is ook geen optie vanwege het handschrift.....
pi_107531682
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:32 schreef Jum het volgende:
Ik kreeg een kaartje uit Wit-Rusland... totaal in het Witrussisch geschreven :-(
Geen flauw idee wat er staat. Google translate is ook geen optie vanwege het handschrift.....
:D
pi_107532356
Nou, lekker handig dan :') :D misschien een oproep je doen op het postcrossing forum of iemand t kan vertalen?
I had a signature once. It was awful.
pi_107534956
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:10 schreef Bos81 het volgende:
[ afbeelding ]

Uit Engeland vandaag O+ :)
O+
Doet me denken aan mijn vakantie een aantal jaar geleden (in Noorwegen overigens), daar hadden we ook van dat soort scenario's! En wij steeds maar die auto uit om de schapen te verjagen...

Heb 'm maar even gefaved :)
pi_107539494
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:38 schreef Luthien87 het volgende:

[..]

O+
Doet me denken aan mijn vakantie een aantal jaar geleden (in Noorwegen overigens), daar hadden we ook van dat soort scenario's! En wij steeds maar die auto uit om de schapen te verjagen...

Heb 'm maar even gefaved :)
Lijkt me wel appart om mee te maken. Op dat moment zul je iets hebben van AHHHHHH, maar na afloop lach je er waarschijnlijk erg hard om.

De verzendster had het soortgelijke meegemaakt zei ze..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107540422
Ik sluit hem even
pi_107540441
Vol!

Postcrossing 66: Met mooie kaartjes en engelengeduld!

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2012 23:18:42 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')