abonnement Unibet Coolblue
pi_38025411


Wat is postcrossing ?

Het idee is dat je een kaartje stuurt (een echte) naar het adres dat je uit de database hebt gekregen en dat je dan ook kaartjes terug gaat ontvangen uit de hele wereld. En het werkt echt, een klein groepje Fok!kers is ondertussen verslaafd geworden

Schrijf je in, doe mee en deel je verhalen en ervaringen

Vorige deeltjes

Postcrossing, kaartjes van over de hele wereld krijgen
Postcrossing, kaartjes van over de hele wereld krijgen #2
Postcrossing #3
Postcrossing #4 Voor alle wereldburgers!
Postcrossing # 5 Naar Finland
Postcrossing #6 The world at your fingertip
Postcrossing #7 nu ook met traveling notebooks
Postcrossing #8 Voor filatelisten en meer
Postcrossing #9 Waar ik wacht, maar de meesten doorgaan!
Postcrossing #10 Ziekenboeg: De Tag-afdeling
Postcrossing #11 Lever hier uw gebruikte theezakjes in...
Postcrossing #12 Waarin Muck lekker doormoppert

Wat handige linkjes

De site waar het allemaal om gaat Postcrossing.com
Voor onofficiële kaarten, speciale verzoekjes, of zelfs hele boekjes kan je op het Postcrossing forum terecht. Daar moet je je wel opnieuw aanmelden! Als je toch op het forum bent, kijk dan meteen even hier:
Fok! to Fok! tag.

Om uit te rekenen waar je verste kaartje vandaan komt, kun je even hier kijken


Sites of weblogs van Fokkkers over Postcrossing

sonja27
inkie1010
Aventura
Vava
Allan24
Troel
p-etr-a
Muck

En wat voor postzegels moet ik gebruiken ?

Het makkelijkste is om gewoon een velletje met priority te kopen, te koop bij elk postkantoor of service balie van TPG post, bijvoorbeeld bij je supermarkt

Velletje van 5 binnen Europa: ¤3,45
Velletje van 5 buiten Europa: ¤4,25

Goedkoper kan ook, zie daarvoor de tarievenlijsten

Tarieven binnen Europa

Tarieven buiten Europa

TPG Post tarievenboekje downloaden kan hier

En voor de plaatjes liefhebbers:


Valt het land waar ik mijn kaartje heen wil sturen nou binnen Europa of niet?
De PTT weet raad!

Mensen die op een kaartje willen laten zien waar ze allemaal al kaarten vandaan hebben gehad, of die gewoon willen patsen met waar ze allemaal al geweest zijn natuurlijk , kunnen dat hier doen

Happy Postcrossing
  zaterdag 20 mei 2006 @ 20:11:57 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38025429
Hoi
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_38025444
Ah er is alweer een nieuw topic
#geen
pi_38025509
Hoi!

Wat ik me dus afvroeg in het vorige topic is of de Country Speciality taggers het niet heel zonde vinden om een pak hagelslag, drop of stroopwafels (behoorlijk zwaar) twv ongeveer 1 euro te versturen voor meer dan het dubbele. Dat is namelijk hetgene wat me er nu nog van weerhoudt om te taggen daar!
pi_38025547
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 20:08 schreef p-etr-a het volgende:
Wat kost het gemiddeld om de dingen te versturen voor de Country Speciality tag? Ik vind het zo zonde om een product van een euro te verzenden voor drie euro ofzo!
Ligt eraan hoe zwaar het is he
Zonder priority is 100 - 250 gram 2,25, valt nog wel mee vind ik
pi_38025899
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 20:15 schreef brighton het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe zwaar het is he
Zonder priority is 100 - 250 gram 2,25, valt nog wel mee vind ik
Dat valt nog wel mee inderdaad, meer dan 250 gram hoeft het sowieso niet te wegen.
pi_38025963
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 20:14 schreef p-etr-a het volgende:
Hoi!

Wat ik me dus afvroeg in het vorige topic is of de Country Speciality taggers het niet heel zonde vinden om een pak hagelslag, drop of stroopwafels (behoorlijk zwaar) twv ongeveer 1 euro te versturen voor meer dan het dubbele. Dat is namelijk hetgene wat me er nu nog van weerhoudt om te taggen daar!
Op zich leek het me wel leuk, maar dat is precies de reden waarom ik besloten heb het toch maar niet te doen. Ik hou het bij de kaartjes en de magneetjes en verder niet. Tis al duur genoeg zo!
pi_38026013
Dat vorige topic ging wel heel erg snel
pi_38026080
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 20:26 schreef Sonja27 het volgende:

[..]

Op zich leek het me wel leuk, maar dat is precies de reden waarom ik besloten heb het toch maar niet te doen. Ik hou het bij de kaartjes en de magneetjes en verder niet. Tis al duur genoeg zo!
Ik ben inderdaad ook wel een beetje bang dat eens taggen daar uit zal lopen op nog veel vaker taggen omdat het dan érg leuk blijkt, en heel duur zal worden!
pi_38027377
Mijn kaartje:

pi_38027557
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 20:14 schreef p-etr-a het volgende:
Hoi!

Wat ik me dus afvroeg in het vorige topic is of de Country Speciality taggers het niet heel zonde vinden om een pak hagelslag, drop of stroopwafels (behoorlijk zwaar) twv ongeveer 1 euro te versturen voor meer dan het dubbele. Dat is namelijk hetgene wat me er nu nog van weerhoudt om te taggen daar!
De kosten vallen reuze mee, zolang het maar brievenbuspost blijft.
De WK vlaggen die ik verstuurd heb waren aanschafprijs 2¤ en verzendkosten ¤2,07 dus dat valt me best mee.

Ik vind t trouwens onzettend lastig om aan panoramische kaarten te komen. Niet bij Bruna en niet bij AKO
  zaterdag 20 mei 2006 @ 22:01:41 #12
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_38029287
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 16:34 schreef Allan24 het volgende:
Oké, het is al van even geleden, maar deze gaat vandaag de deur uit één keer raden waarheen

[afbeelding]

op de achterkant staat:
[..]

Dat is me wel een postzegel van ¤0,85 waard
had ik al gezegd dat ik van je hou?

Ik weet niet of ik post heb gehad, want ik ben bij mijn ouders. Altijd leuk om op maandagochtend weer de brievenbus leeg te halen, omdat ik dan 2 dagen post gemist heb.
Soms laat ik het maandagochtend ook nog even zitten, zodat ik maandag-middag veel meer kaartjes en andere post heb
my god, nu ik dat lees, komt het wel héél triest over

edit:
mail van helga
quote:
Ok as you wish Muck !
But I'm not against tea only I LOVE POSTCARDS and tea.
Brazil is a distant land from Europe .
Peace always
Helga
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_38031102
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 21:15 schreef QTPi het volgende:

[..]

De kosten vallen reuze mee, zolang het maar brievenbuspost blijft.
De WK vlaggen die ik verstuurd heb waren aanschafprijs 2¤ en verzendkosten ¤2,07 dus dat valt me best mee.

Ik vind t trouwens onzettend lastig om aan panoramische kaarten te komen. Niet bij Bruna en niet bij AKO
Ik zag er een paar bij V&D. Waren wel 2 euro.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 22:44:40 #14
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_38031167
ik heb ze bij de boekhandel (the readshop) gekocht. waren geloof ik 80 cent
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_38031780
Bij Action zijn ze ook heel goedkoop maar ik vind ze echt vreselijk.
pi_38033328
Ik probeer er wel 1 te shoppen als ik volgende week in Zuid Spanje zit. Het kaartje moet naar Sevila, hahahaha.

Edit: Op de site van Oxfam Novib staan ook mooie kaarten en je steunt ook nog eens een goed doel....

[ Bericht 33% gewijzigd door QTPi op 20-05-2006 23:44:05 ]
pi_38035571
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 18:46 schreef p-etr-a het volgende:

[..]


Geweldig! Ik ben echt zeer benieuwd naar de reactie.
Ben jij mal, ik heb mijn naam er niet bij gezet en Muck, graag gedaan
Ik ga morgen trouwens naar de Efteling... behalve dat ik hoop dat het mooi weer wordt ( ) hoop ik ook dat ze een beetje leuke/betaalbare kaarten hebben daar... mijn goden, wat een verslaving wordt dit, zo'n beetje op elke plek waar ik kom kijk ik of ze leuke kaarten hebben
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  zondag 21 mei 2006 @ 02:24:34 #18
21503 Vava
Zoix!!
pi_38037901
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 22:01 schreef Muck het volgende:

[..]

had ik al gezegd dat ik van je hou?

Ik weet niet of ik post heb gehad, want ik ben bij mijn ouders. Altijd leuk om op maandagochtend weer de brievenbus leeg te halen, omdat ik dan 2 dagen post gemist heb.
Soms laat ik het maandagochtend ook nog even zitten, zodat ik maandag-middag veel meer kaartjes en andere post heb
my god, nu ik dat lees, komt het wel héél triest over

edit:
mail van helga
[..]

Ooooo die Helga is echt doorgedraaid geweldige actie van Allan

Ik had vandaag een kaartje in het Afrikaans, van Nrrdgrrl, had ik om gevraagd

Had ik al gezegd dat er bij mijn Moominpin een brief, geschreven op Moominpostpapier, zat? En dat het in een Moominenvelopje zat

Ik probeer morgen even alles op de foto te zetten en op mijn site te zetten
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 21 mei 2006 @ 02:32:16 #19
21503 Vava
Zoix!!
pi_38037970
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 20:14 schreef p-etr-a het volgende:
Hoi!

Wat ik me dus afvroeg in het vorige topic is of de Country Speciality taggers het niet heel zonde vinden om een pak hagelslag, drop of stroopwafels (behoorlijk zwaar) twv ongeveer 1 euro te versturen voor meer dan het dubbele. Dat is namelijk hetgene wat me er nu nog van weerhoudt om te taggen daar!
Nou, ík verstuur echt geen pakketjes, het moet in een envelop passen en als er wat meer postzegels op moeten dan op een kaart vind ik dat niet erg maar het moet niet te gek worden max 3 of 4 postzegels, liever minder . Geen heel pak hagelslag iig, als ik hagelslag zou versturen zouden het 2 van die kleine pakjes zijn, die verkopen ze in de kantine op mijn werk maar ze zijn ook te koop in de supermarkt. Wat ik tot nu toe gekregen heb uit die tag was ook allemaal gewoon brievenbuspost
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_38039617
Ik heb afgelopen week 2 kaartjes gekregen: 1 uit Finland en 1 uit Zweden
En eindelijk is mijn langste onderweg kaartje geregistreerd en mijn nieuwe kaart mag naar Australie

Heb er dus alweer veel zin in, hoop dat er snel weer een kaartje geregistreerd komt van mij zodat ik een nieuw adres mag aanvragen jippie!!

Ik vind trouwens dat bij mij de verhoudingen nog wel goed liggen:
You have sent 8 postcards, received 7 and have 5 travelling (sent).
=^.^=
pi_38039781
De verhoudingen liggen bij mij nu als volgt:
You have sent 27 postcards, received 21 and have 5 travelling (sent).
Beetje uit verhouding, maarja. Ik ben zelfs hevig aan t taggen geslagen omdat ik al een weekje nu geen officiële kaartjes heb kunnen versturen.
  zondag 21 mei 2006 @ 12:24:51 #22
21503 Vava
Zoix!!
pi_38041950
Ik denk dat het op de een of andere manier trouwens wel mogelijk is om het land te veranderen. Deze user: http://www.postcrossing.com/user/yunnermeier woont in NL maar er staan bij de Sent postcards ook kaarten naar NL, in elk geval de kaart naar Tineke.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 21 mei 2006 @ 12:37:20 #23
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_38042314
quote:
Op zondag 21 mei 2006 12:24 schreef Vava het volgende:
Ik denk dat het op de een of andere manier trouwens wel mogelijk is om het land te veranderen. Deze user: http://www.postcrossing.com/user/yunnermeier woont in NL maar er staan bij de Sent postcards ook kaarten naar NL, in elk geval de kaart naar Tineke.
dan zou ik zijn history map wel eens willen zien, moet wel leuk zijjn 2 lijntjes bronnen

ik sta nog steeds op 18-18, geen nieuw resultaat van mijn PM's ook
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  zondag 21 mei 2006 @ 12:46:13 #24
21503 Vava
Zoix!!
pi_38042555
En nog iemand die van land veranderd is http://www.postcrossing.com/user/flerdle

Zo ze zien geen extra bron:



Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_38042877
Bij mij liggen de verhoudingen nu:
You have sent 7 postcards, received 5 and have 5 travelling (sent).
Van de 5 travelling zijn er wel 3 onderweg naar Amerika...
www.postcrossing.com
www.bloffan.web-log.nl/ hier staan ook mijn kaartjes op :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')