Aan je uitspraken te zien zou ik zeggen dat jij de HAVO niet hebt afgemaakt.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:41 schreef Leevancleef het volgende:
Wat een vreselijk dom proletenkabinet is dit toch. De Griekse crisis verergeren, de tuinbouwsector treiteren door maar mondjesmaat Polen en Bulgaren toe te laten, en nu dit weer. Een burkaverbod? Kunnen ze nu echt niets belangrijkers bedenken om aandacht aan te schenken en middelen voor vrij te maken? De mensen die zitting hebben in het kabinet hebben echt hoogstens het niveau van een vijftienjarige havist.
Kamp heeft maar mondjesmaat Polen en Bulgaren het land binnengelaten, waardoor de tuinbouwsector deze zomer met een personeelstekort kampte. Dit terwijl de betreffende Polen en Bulgaren stonden te springen om hier te komen werken.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:24 schreef Clan het volgende:
[..]
Nederland staat de Agrarische sector te verergeren?
Nederland is vooral zo hoog mogelijke rentes aan het eisen. Het gaat landen als Nederland vooral om het kleineren en bestraffen van Griekenland, en niet zozeer om het beperken van de schade die de economie van álle Europese landen lijden. Dat is tamelijk onnozel.quote:
Inhoudelijke reageren is zinloos. Dit is te dom voor woorden.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:55 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Kamp heeft maar mondjesmaat Polen en Bulgaren het land binnengelaten, waardoor de tuinbouwsector deze zomer met een personeelstekort kampte. Dit terwijl de betreffende Polen en Bulgaren stonden te springen om hier te komen werken.
[..]
Nederland is vooral zo hoog mogelijke rentes aan het eisen. Het gaat landen als Nederland vooral om het kleineren en bestraffen van Griekenland, en niet zozeer om het beperken van de schade die de economie van álle Europese landen lijden. Dat is tamelijk onnozel.
Overigens is dit allemaal offtopic natuurlijk, maar ach, het is interessanter dan hetburkaverbod
.
Dat zijn je bronnen?quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:55 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Kamp heeft maar mondjesmaat Polen en Bulgaren het land binnengelaten, waardoor de tuinbouwsector deze zomer met een personeelstekort kampte. Dit terwijl de betreffende Polen en Bulgaren stonden te springen om hier te komen werken.
[..]
Nederland is vooral zo hoog mogelijke rentes aan het eisen. Het gaat landen als Nederland vooral om het kleineren en bestraffen van Griekenland, en niet zozeer om het beperken van de schade die de economie van álle Europese landen lijden. Dat is tamelijk onnozel.
Overigens is dit allemaal offtopic natuurlijk, maar ach, het is interessanter dan hetburkaverbod
.
Wat begrijp je niet aan de ARBO wet? En wat begrijp niet van de RVV? En wat begrijp je niet van als je ergens naar binnen gaat met een sjaal voor je kop dat je dat gewoon afdoet?quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:45 schreef Casos het volgende:
[..]
Die zinloze vergelijking is niet zo zinloos als ook de intergraalhelm met donker vizier verboden wordt. Dan geldt dat ook voor die sjaal. En komen we op het punt, waar Dr.Nikita mij niet begrijpt, dat nl. de gewone burger meer hinder gaat ondervinden van dit verbod, dan diegene waar het allemaal om te doen is, de boerkadraagster.
Zie als voorbeeld de identificatieplicht en hoe sommige , bijvoorbeeld alleenstaande moedertjes, daar ervaring mee hebben. Hoeveel criminelen of terroristen hebben al hinder ondervonden van die identificatieplicht en waarom was deze ook alweer in het leven geroepen?
Ik doe met je mee.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:27 schreef Madame_Paon het volgende:
Een boerkaverbod zou een schending van de mensenrechten zijn.
De boerka zélf is juist een schending van de mensenrechten.
Het is het symbool van vrouwenonderdrukking.
Dus ik ben helemaal voor.
Bronnen? Ik ga geen bronnen aanleveren bij een post op een forum. Diti s geen wetenschappelijk artikel of iets dergelijks. En zeker in dit geval lijkt het me niet nodig, omdat ik me baseer op nieuwsberichten waartoe iedereen toegang heeftquote:
Lijkt me wel nodig, want je kan juist een bericht hebben gelezen dat onvolledig/niet correct was, zoals ik in een ander nieuwstopic ook al heb vastgesteld bij een nieuwsbericht.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:27 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Bronnen? Ik ga geen bronnen aanleveren bij een post op een forum. Diti s geen wetenschappelijk artikel of iets dergelijks. En zeker in dit geval lijkt het me niet nodig, omdat ik me baseer op nieuwsberichten waartoe iedereen toegang heeft
Bronquote:Ministerraad stemt in met wetsvoorstel verbod gelaatsbedekkende kleding
Persbericht | 16-09-2011
Er komt een algemeen verbod op het dragen van gelaatsbedekkende kleding in het openbaar. De ministerraad heeft daarmee ingestemd op voorstel van minister Donner van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Het kabinet acht het dragen van kleding die het gelaat geheel of vrijwel geheel bedekt fundamenteel in strijd met het karakter van het publiek verkeer, waarin wij elkaar met herkenbaar gelaat gelijkelijk tegemoet treden. Gelaatsbedekkende kleding verhindert dat en is ook strijdig met de uitgangspunten van gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen in zoverre in het bijzonder vrouwen deze gelaatsbedekkende kleding dragen. Hoewel het kabinet zich bewust is dat de gelaatsbedekkende kleding ook met een beroep op godsdienstige overtuiging wordt gerechtvaardigd, wijst de praktijk uit dat gelaatsbedekkende kleding niet verbonden is met de islam, maar veeleer samenhangt met culturele, regionale tradities. Wat daar ook van zij, het kabinet acht een beperking van de godsdienstvrijheid in deze, indien daar sprake van is, nodig en gerechtvaardigd in het belang van de bescherming van het karakter en de goede gewoonten van het openbaar leven in Nederland.
Het wetsvoorstel verbiedt gelaatsbedekkende kleding in Nederland op openbare plaatsen, in voor publiek toegankelijke gebouwen, bij onderwijsinstellingen, zorginstellingen en in het openbaar vervoer. Sanctie voor het niet naleven van het verbod is een geldboete. Het verbod is niet van toepassing op vliegtuigen en passagiers die via de Nederlandse luchthavens op doorreis zijn naar hun eindbestemming.
Het verbod geldt niet voor gelaatsbedekking die noodzakelijk is voor de gezondheid, de veiligheid of voor het uitoefenen van een beroep of beoefenen van een sport. Uitgesloten van het verbod zijn ook evenementen zoals Sinterklaas en carnaval of als een burgemeester een ontheffing heeft verleend voor een bepaald evenement. Evenmin geldt het verbod voor plaatsen en gebouwen die zijn bestemd voor religieuze doeleinden.
De ministerraad heeft ermee ingestemd het wetsvoorstel voor advies aan de Raad van State te zenden. De tekst van het wetsvoorstel en van het advies van de Raad van State worden openbaar bij indiening bij de Tweede Kamer.
Je mag de boerka wel meenemen naar de moskee en daar aantrekken. Cool.quote:Evenmin geldt het verbod voor plaatsen en gebouwen die zijn bestemd voor religieuze doeleinden.
He, het is maar een idee hoor, misschien een heel vreemd idee, maar wat nou als je eens 2 posts naar boven kijkt voordat je post?quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:38 schreef RetepV het volgende:
Had iemand al opgemerkt dat het kabinet het 'het boerkaverbod' noemt, terwijl het eigenlijk een algemene 'verboden je algehele gezicht te bedekken' verbod is?
Ik voorzie op 5 december geen enkele sinterklaas in een openbaar gebouw. En op 25 december ook geen kerstmannen in openbare gebouwen. Of ze moeten vergunningen aanvragen, wat natuurlijk niet opweegt tegenover de opbrengsten. Alleen pedo's zouden die vergunning misschien nog wat waard vinden.
En in de winter voorzie ik portieren die mensen niet doorlaten voordat ze hun das en muts hebben afgedaan.
Ach ja, het is een symboolpolitiek hé. Alsof het verbieden van een boerka ook de gedachte achter de boerka verbiedt.
Typisch Calvinistisch. Wat de burger niet ziet is er niet. Blijkbaar is de VVD toch ook niet zo areligieus als ze zelf denken.
Wat er mis mee is, is dit: wie is die 'we'? IK hoor daar iig. niet bij. En welke 'normen en waarden' zijn het? Ik heb nog geen lijst gezien, dus blijkbaar zijn die normen en waarden subjectief.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
"Een volledig bedekt gelaat, daarvan zeggen we: het past niet in ons maatschappelijk verkeer", zei Donner. "We hebben bepaalde normen, we hebben bepaalde waarden, die handhaven we. Hier is de streep.
Ik vind dit gewoon een steekhoudend verhaal. Wat is hier nou mis mee?
Jaja oftewel hetzelfde verhaal weer. Er is geen 'wij', er is geen 'Nederlandse/Europese/Westerse' cultuur en NL/Europa/Het Westen is/zijn niets meer dan een administratieve aangelegenheid. Nou dat is dus een fundamenteel denkverschil tussen ons.quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wat er mis mee is, is dit: wie is die 'we'? IK hoor daar iig. niet bij. En welke 'normen en waarden' zijn het? Ik heb nog geen lijst gezien, dus blijkbaar zijn die normen en waarden subjectief.
Goed, mijn schizofrene alcoholistische buurvrouw en die paar mensen met een IQ van 80 die ik ken horen wel bij die 'we'. Want die kunnen niet voor zichzelf denken. Of eigenlijk kunnen ze wel voor zichzelf denken, maar komen ze simpelweg met een random conclusie al naar gelang ze zich die dag voelen.
Nou vind ik het prima dat het kabinet dat soort mensen rustig wil houden. Lenin had al vroeg door dat dat nodig was om een land te kunnen regeren. Maar zorg dan wel dat je met een steekhoudend verhaal komt voor de mensen die een IQ van 130 en hoger hebben. Anders verlies je het respect van je intelligentsia. En die heb je als politicus keihard nodig, want je moet wel voor jezelf toegeven dat je eigen intelligentie ook maar net boven het gemiddelde ligt.
Met 'in de geest van ...' noem je een bekend probleem. Het is een referentie naar het gedachtengoed van iemand. Dus als het kabinet in plaats van 'normen en waarden' had gezegd: 'in de geest van Calvijn', dan had ik het prima geaccepteerd.quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind dat er WEL een NLe/Europese/Westerse cultuur is en hoe meer ik reis, hoe meer dat bevestigd wordt. En een land heeft het recht zijn eigen cultuur boven die van een geïmporteerde te stellen. En nee een cultuur is NIET in een x-aantal definities vast te leggen. Dat wil echter niet zeggen dat ze niet bestaat. Er bestaat, net zoals in juridische zin, zo iets als 'in de geest van'.
Ik zit voor m'n werk regelmatig in het buitenland en het valt me juist steeds meer op hoe duidelijk landen/culturen te herkennen zijn aan triviale zaken. Zo is de afwezigheid van een stoep in veel Amerikaanse steden echt als niet-Europees herkenbaar. Zo is het duidelijk dat huizen gebouwd worden van materialen die voorradig zijn. Dus in NL/West-Duitsland veel baksteenbouw maar in Zuid-Europa of Zuid-Amerika veel blokbouw met pleisterwerk en in Amerika veel houtbouw.quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:56 schreef RetepV het volgende:
Mensen die meer bereisd zijn weten hoe verschillend normen en waarden zijn tussen diverse volkeren. En daarom zien ze zelf ook beter de verschillen in normen en waarden tussen Nederlanders. Bereisde mensen treden veel meer buiten hun vriendengroepje, staan veel meer open voor de verschillen in normen en waarden tussen mensen.
Dus alle autochtone mannen en vrouwen gaan op dezelfde manier met elkaar om?quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik zit voor m'n werk regelmatig in het buitenland en het valt me juist steeds meer op hoe duidelijk landen/culturen te herkennen zijn aan triviale zaken. Zo is de afwezigheid van een stoep in veel Amerikaanse steden echt als niet-Europees herkenbaar. Zo is het duidelijk dat huizen gebouwd worden van materialen die voorradig zijn. Dus in NL/West-Duitsland veel baksteenbouw maar in Zuid-Europa of Zuid-Amerika veel blokbouw met pleisterwerk en in Amerika veel houtbouw.
Je ziet het aan waar winkels zijn (probeer in een subburb maar een winkel tussen huizen te vinden), hoe het openbaar vervoer geregeld is, hoe man en vrouw met elkaar omgaan etc etc etc
Zucht. Nee nee nee. Er is echter een grote gemene delerquote:Op vrijdag 16 september 2011 19:13 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Dus alle autochtone mannen en vrouwen gaan op dezelfde manier met elkaar om?
En hoe past een boerkaverbod daar in? Of niet in, of whatever?quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:17 schreef RetepV het volgende:
Des te groter de crisis, des te kleiner ons BNP, en des te kleiner onze invloed in Europa wordt. Let maar op.
Ik heb al wat bijgeschreven.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:20 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
En hoe past een boerkaverbod daar in? Of niet in, of whatever?
Wat heeft dit te maken met wat ik zei?quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:17 schreef RetepV het volgende:
Ik ben deels in 'het buitenland' opgegroeid. Engeland, Singapore en Saoedi Arabie. Grotere verschillen in cultuur zul je niet vinden.
Wat ik eigenlijk van Nederland vind is dat we voor een volk dat best belangrijk is in Europa echt ONTZETTEND heikneuterig aan het doen zijn, de laatste 10 jaar.
Stel je nu voor dat andere mensen dat nu ook vinden. Bijvoorbeeld andere Europese landen die economisch nog veel machtiger zijn. Frankrijk, Engeland, Duitsland.
Dan begrijp je waarom ze zo vaak roepen dat ze ons respecteren, maar achter onze rug om alsnog hun eigen zin doen. Ze respecteren ons voor het geld dat we genereren met zo'n klein inwoneraantal, voor onze economie. Maar achter onze rug doen ze hun eigen zin omdat wij toch geen deuk in een pakje boter kunnen slaan.
En nu het economisch slechter gaat, zien onze politici dat het respect minder wordt. En dat we inderdaad eigenlijk helemaal geen deuk in een pakje boter kunnen slaan. En nu zie je ze krampachtig proberen toch het respect te behouden.
Je ZIET het gewoon. Alle politiek is tegenwoordig niet bedoeld om de Nederlanders en Nederland vooruit te helpen, maar om aan die machtige landen te laten zien hoe goed we wel niet zijn. In de hoop dat er dan wat restjes voor ons overblijven. Laten we ons beter bezighouden met wat ons uniek maakt.
Des te groter de crisis, des te kleiner ons BNP, en des te kleiner onze invloed in Europa wordt. Let maar op.
In dat licht zie ik het 'boerkaverbod' als niet meer dan symboolpolitiek om het eigen volk een kluif te geven, om weer eens wat media aandacht te krijgen, en om voornamelijk Frankrijk tegemoet te komen. En waarschijnlijk ook om Wilders zijn zin te geven. Er zal wel weer een voor-wat-hoort-wat spelletje gespeeld worden.
Dit verzin je ook ter plekke, het was namelijk Bolkestein die in de jare 90 en daarvoor al de verschilen van normen en waarden van met name mensen die naar Nederland kwamen aanhaalde en die haaks stonden op de Nederlandse samenleving, de man was zeer bereis as je zijn CV alleen al bekijktquote:Op vrijdag 16 september 2011 18:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mensen die meer bereisd zijn weten hoe verschillend normen en waarden zijn tussen diverse volkeren. En daarom zien ze zelf ook beter de verschillen in normen en waarden tussen Nederlanders. Bereisde mensen treden veel meer buiten hun vriendengroepje, staan veel meer open voor de verschillen in normen en waarden tussen mensen.
Een GEBOD is niet hetzelfde als een VERBOD.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik heb al wat bijgeschreven.
Eigenlijk kan het me niet eens wat schelen.
Ik heb in Saoedi Arabie gewoond. Daar loopt iedere vrouw in een boerka (of eigenlijk een abaya). Daar werden vrouwen die in een spijkerbroek liepen midden op straat kaalgeschoren (grootste schande voor een moslim, buiten iemand met je schoen slaan).
Wij zijn hier nog lang niet zo erg als die Arabieren daar. Maar we gaan wel die richting op. Het enige dat verschilt is de religieuze achtergrond en de normen en waarden.
Een typisch kenmerk van de Nederlandse cultuur is arrogantie, daar staat de Nederlander al eeuwen om bekend.quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
In feite is 'de Nederlandse cultuur' helemaal niet iets wat vast ligt. Het is de uitkomst van een som van delen die elk moment veranderen. Sommige delen veranderen snel, sommige delen veranderen langzaam.
In Saoedi Arabie zijn er twee machten: de seculiere macht en de religieuze macht. Beide hebben hun eigen wetten die op veel punten van elkaar verschillen. In feite wordt het land geregeerd door de Koning en door een groepje Imams.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een GEBOD is niet hetzelfde als een VERBOD.
Ik denk dat de Fransman zich dood zou lachen om deze uitspraak. En de Engelsman en de Duitser ook.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:26 schreef Clan het volgende:
[..]
Een typisch kenmerk van de Nederlandse cultuur is arrogantie, daar staat de Nederlander al eeuwen om bekend.
Nee de NLe cultuur bestaat niet. Wel een NLe cultuur erkennen is racisme.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:26 schreef Clan het volgende:
[..]
Een typisch kenmerk van de Nederlandse cultuur is arrogantie, daar staat de Nederlander al eeuwen om bekend.
Nee bij ons is het niet erger. Wij hebben geen Mutaween die meisjes in hun school laten verbranden omdat ze niet naar buiten mogen zonder gewaad, ook al staat hun school in brand.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:29 schreef RetepV het volgende:
[..]
In Saoedi Arabie zijn er twee machten: de seculiere macht en de religieuze macht. Beide hebben hun eigen wetten die op veel punten van elkaar verschillen. In feite wordt het land geregeerd door de Koning en door een groepje Imams.
Als burger van dat land moet je beide wetten kennen. Daar is een gebod WEL een verbod.
Anyway, bij ons is het eigenlijk erger. Bij ons zit het geloof zo ontzettend verweven in de wet dat we het niet eens meer opmerken.
Ik ga naar huis, heb het wel gehad op mijn werk.
Eerste keer dat ik het met jou eens ben. Het is trouwens wel Mutawa'in en niet Mutaween.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee bij ons is het niet erger. Wij hebben geen Mutaween die meisjes in hun school laten verbranden omdat ze niet naar buiten mogen zonder gewaad, ook al staat hun school in brand.
En wij versnipperen niet ieder religieus boek wat geen bijbel is op Schiphol.
Volgens mij "haat" hij alleen moralistische repressie. Niets wijst erop dat hij zichzelf haat.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Echt dit soort stom gelul van zelfhaters irriteert me mateloos.
Ik niet. VVD, CDA, PVV (+SGP? Misschien heel misschien CU) voor, de rest tegen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:12 schreef Gia het volgende:
Wanneer wordt erover gestemd?
Ben namelijk erg benieuwd naar de uitkomst daarvan.
Het zou eens tijd worden dat ze die sjaalterroristen van het ijzige fietspad halen. Ze hebben vast iets te verbergen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:29 schreef Gia het volgende:
Overigens denk ik niet dat iemand met een muts en sjaal in de winterdag op de bon moet, maar sowieso zou dit mij niet treffen, aangezien ik sowieso al nooit fiets. In de auto zit verwarming.
Boerka's zijn juist het symbool van vrijheidsbeperking.quote:Op zaterdag 17 september 2011 14:23 schreef LXIV het volgende:
Wij draaien onze eigen vrijheden de nek om, in de hoop zo wat symptomen van de islamisering te bestrijden. Dom.
Want jij vindt dat vrouwen zonder boerka in elkaar geslagen moeten worden?quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:14 schreef Madame_Paon het volgende:
En als de vrouwen de boerka niet dragen, hebben ze kans om daarom in elkaar geslagen te worden.
Liever vandaag dan morgen dat boerkaverbod.
Leer lezen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Want jij vindt dat vrouwen zonder boerka in elkaar geslagen moeten worden?.
Leer schrijven, zou ik zeggen.quote:
Zoveel landen zijn het niet waar het zo extreem is, maar het zijn er altijd te veel, want het gebeurt inderdaad. In die landen. Verschrikkelijk fenomeen. Wat heeft het met Nederland te maken?quote:In bepaalde landen komt het geregeld voor dat vrouwen die geen boerka dragen daarom in elkaar worden geslagen. Vrouwen worden daar soms al in elkaar geslagen omdat er een paar haartjes onder hun hoofddoek vandaan komen.
Vrouwen hebben daar nog minder rechten dan ratten.
Omdat jij dingen verkeerd opvat, moet ik leren schrijven?quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Leer schrijven, zou ik zeggen.
[..]
Zoveel landen zijn het niet waar het zo extreem is, maar het zijn er altijd te veel, want het gebeurt inderdaad. In die landen. Verschrikkelijk fenomeen. Wat heeft het met Nederland te maken?
Geen dank.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:24 schreef Madame_Paon het volgende:
Omdat jij dingen verkeerd opvat, moet ik leren schrijven?
Alsjeblieft zeg.
Ja, en ja. Maar waarom vrouwen (en mannen) beperken in hun keuzevrijheid?quote:De boerka is een symbool van vrouwenonderdrukking. In Nederland zijn mannen en vrouwen aan elkaar gelijk.
Het dragen van een boerka is vaak geen keuze. Die vrouwen worden gedwongen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Geen dank.
[..]
Ja, en ja. Maar waarom vrouwen (en mannen) beperken in hun keuzevrijheid?
Zie je zelf trouwens ook al niet hoe fout en onzinnig dat kledingverbod is als je schrijft: "een symbool van vrouwenonderdrukking"?
En tegen welk artikel van de Grondwet is het dragen van een boerka dan?quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:31 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het dragen van een boerka is vaak geen keuze. Die vrouwen worden gedwongen.
En er is niks fouts en onzinnigs aan een kledingverbod als de reden achter het dragen van de kleding tegen de grondwet is.
Artikel 1. Mannen en vrouwen zijn namelijk gelijk.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En tegen welk artikel van de Grondwet is het dragen van een boerka dan?
Klopt. Mannen mogen ook een boerka dragen. Dus vertel nog eens tegen welk artikel van de Grondwet het dragen van een boerka ingaat?quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:41 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Artikel 1. Mannen en vrouwen zijn namelijk gelijk.
*zucht*quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klopt. Mannen mogen ook een boerka dragen. Dus vertel nog eens tegen welk artikel van de Grondwet het dragen van een boerka ingaat?
Um, ik zou je de goede raad willen geven geen rechten te gaan studeren. Of juist wel, misschien ga je het dan een beetje snappen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:48 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
*zucht*
Omdat het vrouwen verplicht wordt ze te dragen. Vrouwenonderdrukking. En dat mag niet in Nederland.
Misschien moet jij maar eens leren dat boerka's vrouwonvriendelijk zijn.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, ik zou je de goede raad willen geven geen rechten te gaan studeren. Of juist wel, misschien ga je het dan een beetje snappen.
Hoe weet jij dat overigens? Hoe kan een kledingstuk nou vrouwonvriendelijk zijn? Het doet geen pijn, het knelt niet, het laat je niet in je blote kont over straat gaan....quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:52 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Misschien moet jij maar eens leren dat boerka's vrouwonvriendelijk zijn.
En je moet het nog dragen als de temperatuur boven de 40 graden is. Daarnaast is het vaak niet vrijwillig.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat overigens? Hoe kan een kledingstuk nou vrouwonvriendelijk zijn? Het doet geen pijn, het knelt niet, het laat je niet in je blote kont over straat gaan....
Dat denk ik ook. En toch is het uiteindelijk een keuze en zijn er ook moslims, hoe ziek ik het ook vind, die er toch voor kiezen zo'n ding te dragen. Laatst was er toch zo'n vrouw van een terroristje op tv? Die leek me vrij zelfverzekerd, woont niet in een omgeving die zo'n ding vereist, toch draagt ze 'm. Tsja, niet mijn keuze, maar wel die van haar.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:31 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het dragen van een boerka is vaak geen keuze. Die vrouwen worden gedwongen.
Het dragen van een boerka gaat niet tegen de grondwet in. Dat vrouwen zo'n ding om moeten omdat, weet ik veel, dat moet, dat zal ongetwijfeld een vrouwonvriendelijke achtergrond hebben, maar daar heeft de grondwet godzijdank niets mee te maken.quote:En er is niks fouts en onzinnigs aan een kledingverbod als de reden achter het dragen van de kleding tegen de grondwet is.
Wat hier in Nederland natuurlijk een dagelijkse stand van zaken is...quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:58 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
En je moet het nog dragen als de temperatuur boven de 40 graden is.
Hoe weet jij dat? Hangen er bordjes om hun nek 'Ik draag dit niet vrijwillig'?quote:Daarnaast is het vaak niet vrijwillig.
Nogmaals: Hoe weet jij dat? Je bent er geweest? Je hebt ze allemaal ondervraagd? Of geloof je zonder meer wat de PVV hierover vertelt?quote:Maar zelfs in landen waar het niet verplicht is, worden vrouwen soms gedwongen door hun familie om altijd een boerka te dragen
Klets. In islamitische landen zie je zelden tot nooit mannen met ontbloot bovenlijf. Integendeel. Het wordt toeristen naar die landen zelfs ontraden om buiten bepaalde gebieden (zwembaden, hotels) met bloot bovenlijf of in korte broek rond te lopen.quote:Terwijl de mannen met ontbloot bovenlijf rondlopen.
Want als je iets negatiefs over de islam (eigenlijk de sharia) durft te zeggen, stem je automatisch PVV?quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat hier in Nederland natuurlijk een dagelijkse stand van zaken is...
[..]
Hoe weet jij dat? Hangen er bordjes om hun nek 'Ik draag dit niet vrijwillig'?
[..]
Nogmaals: Hoe weet jij dat? Je bent er geweest? Je hebt ze allemaal ondervraagd? Of geloof je zonder meer wat de PVV hierover vertelt?
[..]
Klets. In islamitische landen zie je zelden tot nooit mannen met ontbloot bovenlijf. Integendeel. Het wordt toeristen naar die landen zelfs ontraden om buiten bepaalde gebieden (zwembaden, hotels) met bloot bovenlijf of in korte broek rond te lopen.
Een wet moet je niet lezen maar de rechtregels interpreteren, dat zie jij hier over het hoofd, en dat is hier zaak, dus ik ziou met dat belerende vingertje niet gaan wijzen want als hier iemand geen brood heeft gegeten van recht dan is meneer welquote:Op zaterdag 17 september 2011 15:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, ik zou je de goede raad willen geven geen rechten te gaan studeren. Of juist wel, misschien ga je het dan een beetje snappen.
quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:04 schreef Madame_Paon het volgende:
En toevallig ken ik iemand die meerdere malen op vakantie is geweest naar zo'n land. Die heeft toch best veel mannen gezien die met ontbloot bovenlijf rondliepen, terwijl de vrouwen een boerka droegen. Ook al was het snikheet.
bravo, je kan een plaatje posten!quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ga eens in Bahrain kijken.
[ afbeelding ]
Wat wil je eigenlijk zeggen met dat plaatje?quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ga eens in Bahrain kijken.
[ afbeelding ]
daar is inderdaad wel onderzoek naar gedaanquote:Op zaterdag 17 september 2011 18:18 schreef erik666 het volgende:
Ongezond ook om altijd bedekt over straat te gaan, geen zonlicht dus.
Misschien hebben ze al kromme benen gekregen (engelse ziekte) gebrek aan vitamine d.
Die poldertaliban die mij verbied een peniskoker te dragen!quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:31 schreef Monidique het volgende:
Met poldertaliban bedoel je mensen die bepalen wat vrouwen wel en niet mogen dragen, toch?
Misschien zelf ook maar eens naar zo'n land gaan. Want wat voor boeken heb je gelezen? Hirsi Ali die verhaalt over haar verneukte leven? Ik zal niet ontkennen dat bepaalde vrouwen worden gedwongen om een burqa te dragen. Dat zal absoluut voorkomen. Maar is het niet net zo gek om vrouwen te verplichten dat apparaat niet te dragen?quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:04 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Want als je iets negatiefs over de islam (eigenlijk de sharia) durft te zeggen, stem je automatisch PVV?
Ik stem D66.
Ik heb genoeg boeken gelezen van vrouwen uit islamitische landen om te weten hoe het er daar aan toegaat.
En toevallig ken ik iemand die meerdere malen op vakantie is geweest naar zo'n land. Die heeft toch best veel mannen gezien die met ontbloot bovenlijf rondliepen, terwijl de vrouwen een boerka droegen. Ook al was het snikheet.
What the hell...quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tegenwoordig staat er zelfs bij de NYP http://www.newyorkpizza.nl/CustomPizza.aspx
dat de bacon halal is
BACON HOORT VARKENSVLEES TE ZIJN GOOODVERDOMME! EN GEEN KALFSVLEES!![]()
![]()
Nee. Dat is hetzelfde als stellen dat iemand intolerant is omdat hij intolerantie niet tolereert.quote:Op zondag 18 september 2011 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien zelf ook maar eens naar zo'n land gaan. Want wat voor boeken heb je gelezen? Hirsi Ali die verhaalt over haar verneukte leven? Ik zal niet ontkennen dat bepaalde vrouwen worden gedwongen om een burqa te dragen. Dat zal absoluut voorkomen. Maar is het niet net zo gek om vrouwen te verplichten dat apparaat niet te dragen?
Heel erg inderdaad. Goed voorbeeld van de islamisering van NLquote:
Je kan er lacherig over doen, maar halal bacon? Zeg nou zelf.quote:Op zondag 18 september 2011 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heel erg inderdaad. Goed voorbeeld van de islamisering van NL
Jij vindt burqa's een toonbeeld van intolerantie. Dat is een aanname. Maar je weet het niet. En ga me niet vertellen dat jullie allemaal voorstander zij van een verbod, omdat jullie het te doen hebben met de draagsters. Daar gaat het niet om.quote:Op zondag 18 september 2011 11:33 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee. Dat is hetzelfde als stellen dat iemand intolerant is omdat hij intolerantie niet tolereert.
Tsja, dat is toch de keus van New York Pizza? Of neem je het de moslims kwalijk? Als je niet zit te wachten op halal bacon, dan ga je toch lekker ergens anders eten?quote:Op zondag 18 september 2011 11:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Je kan er lacherig over doen, maar halal bacon? Zeg nou zelf.
Dus het dragen van maandverband is ook verboden?quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:41 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Artikel 1. Mannen en vrouwen zijn namelijk gelijk.
Je schiet door in het linkse gelijkheidsdenken. Alsof elke situatie hetzelfde is. Het verplicht dragen van een hoofddoek in Iran is niet vergelijkbaar met dit verbod.quote:Op zondag 18 september 2011 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij vindt burqa's een toonbeeld van intolerantie. Dat is een aanname. Maar je weet het niet. En ga me niet vertellen dat jullie allemaal voorstander zij van een verbod, omdat jullie het te doen hebben met de draagsters. Daar gaat het niet om.
Kijk, ik vind burqa's vreselijk, maar als die mafketels zo'n apparaat willen dragen, dan gaan ze hun gang maar.
Klopt. Maar het is toch treurig dat NYP dit kennelijk nodig acht? Het is zelfcensuur.quote:Op zondag 18 september 2011 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, dat is toch de keus van New York Pizza? Of neem je het de moslims kwalijk? Als je niet zit te wachten op halal bacon, dan ga je toch lekker ergens anders eten?
Tsja, zo zie ik dat wel. In beide gevallen wordt ingezetenen wat verplicht. Maar wees eerlijk, het is je niet te doen om die vrouwen, toch?quote:Op zondag 18 september 2011 11:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Je schiet door in het linkse gelijkheidsdenken. Alsof elke situatie hetzelfde is. Het verplicht dragen van een hoofddoek in Iran is niet vergelijkbaar met dit verbod.
Ja, klote voor je. Ga lekker bij die lui aan de kop zeiken.quote:Op zondag 18 september 2011 11:40 schreef nikk het volgende:
[..]
Klopt. Maar het is toch treurig dat NYP dit kennelijk nodig acht? Het is zelfcensuur.
dat is ook suf en onnodig, maar wat het met het burka verbod in nederland heeft te maken zie ik nou nietquote:Op zondag 18 september 2011 11:40 schreef nikk het volgende:
[..]
Klopt. Maar het is toch treurig dat NYP dit kennelijk nodig acht? Het is zelfcensuur.
Ik ook niet. Ik reageerde slechts op een post.quote:Op zondag 18 september 2011 11:46 schreef Re het volgende:
[..]
dat is ook suf en onnodig, maar wat het met het burka verbod in nederland heeft te maken zie ik nou niet
Aha, dus dat de staat iets verplicht maakt het vergelijkbaar. Zoals ik al zei, je schiet door in het gelijkheidsdenken.quote:Op zondag 18 september 2011 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, zo zie ik dat wel. In beide gevallen wordt ingezetenen wat verplicht. Maar wees eerlijk, het is je niet te doen om die vrouwen, toch?
Verbieden en verplichten zijn uit hetzelfde hout gesneden. Er is in beide gevallen sprake van dwang. Dat betekent overigens niet dat ik per definitie tegen het concept verbieden ben. Natuurlijk niet, maar in deze vind ik het wat onzinnig. Allereerst gaat het om een handjevol mensen, en daarnaast vind ik dat mensen lekker zelf moeten weten of ze zo'n apparaat dragen.quote:Op zondag 18 september 2011 11:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Aha, dus dat de staat iets verplicht maakt het vergelijkbaar. Zoals ik al zei, je schiet door in het gelijkheidsdenken.
Is natuurlijk wel zo. Of wil je beweren dat het om een andere reden is gedaan dan dat het moet van allah en zijn 40 rovers?quote:Op zondag 18 september 2011 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heel erg inderdaad. Goed voorbeeld van de islamisering van NL
Wat een totale onzin! Een gebod en een verbod zijn NIET hetzelfde!quote:Op zondag 18 september 2011 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verbieden en verplichten zijn uit hetzelfde hout gesneden. Er is in beide gevallen sprake van dwang. Dat betekent overigens niet dat ik per definitie tegen het concept verbieden ben. Natuurlijk niet, maar in deze vind ik het wat onzinnig. Allereerst gaat het om een handjevol mensen, en daarnaast vind ik dat mensen lekker zelf moeten weten of ze zo'n apparaat dragen.
Uitgangspunt blijft hetzelfde. Je gebiedt de ingezeten iets wel of niet te doen.quote:Op zondag 18 september 2011 12:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat een totale onzin! Een gebod en een verbod zijn NIET hetzelfde!
Volgens jou is een verbod op moord dus hetzelfde als een gebod op moord!
Zo kan je aan alles een subjectieve interpretatie geven. Sommige cartoons zijn haat-tekeningen. Wilders is het symbool van nazisme. Het standbeeld van manneke pis is het symbool van onzedelijkheid. Etc.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:24 schreef Madame_Paon het volgende:
De boerka is een symbool van vrouwenonderdrukking. In Nederland zijn mannen en vrouwen aan elkaar gelijk.
Onzin. Wij mogen als Europeanen prima zeggen dat dit islamitische gebruik hier niet welkom is. Klaar.quote:Op zondag 18 september 2011 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo kan je aan alles een subjectieve interpretatie geven. Sommige cartoons zijn haat-tekeningen. Wilders is het symbool van nazisme. Het standbeeld van manneke pis is het symbool van onzedelijkheid. Etc.
Oftewel als symboliek de grondslag van een bepaalde wetgeving dient te zijn....tsja...
Haha. Het gros van de moslims waar je je zo aan stoort, is hier geboren en dus ook Europeaan. Bovendien vraag ik mij af namens wie jij denkt te spreken. Ik voel mij, als Europeaan, op geen enkele wijze verwant met jou.quote:Op zondag 18 september 2011 15:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin. Wij mogen als Europeanen prima zeggen dat dit islamitische gebruik hier niet welkom is. Klaar.
Ja ik mag ook geen 200 op de snelweg rijden in NL terwijl het in Duitsland wel mag. In een land heb je nu eenmaal geboden en verboden nodig om de boel te reguleren. Het is me wat zeg.quote:Op zondag 18 september 2011 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uitgangspunt blijft hetzelfde. Je gebiedt de ingezeten iets wel of niet te doen.
Ha. Ze mogen dan wel een paspoort hebben maar dat maakt ze nog geen Europeaan. Iets wat ze zelf trouwens zullen beamen.quote:Op zondag 18 september 2011 15:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha. Het gros van de moslims waar je je zo aan stoort, is hier geboren en dus ook Europeaan. Bovendien vraag ik mij af namens wie jij denkt te spreken. Ik voel mij, als Europeaan, op geen enkele wijze verwant met jou.
Niks mis met bepaalde verboden. We hebben het nu echter over kledingstukken. In mijn optiek is er in beide gevallen sprake van een zekere mate van dwang. Wat je daarvan vindt, is natuurlijk weer een ander verhaal.quote:Op zondag 18 september 2011 15:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja ik mag ook geen 200 op de snelweg rijden in NL terwijl het in Duitsland wel mag. In een land heb je nu eenmaal geboden en verboden nodig om de boel te reguleren. Het is me wat zeg.
Juist. Ik ben degene die bang ben. Aldus de user die compleet door het lint gaat omdat New York Pizza bacon van kalfsvlees op de pizza's flikkertquote:Op zondag 18 september 2011 15:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ha. Ze mogen dan wel een paspoort hebben maar dat maakt ze nog geen Europeaan. Iets wat ze zelf trouwens zullen beamen.
En dat niet verwant voelen is insgelijks, want jij bent HET symbool van een slappe, bange linkse kwezel die bang is voor iedere confrontatie en om gewoon eens stelling te nemen.
Dus? Meerdere kledingstukken zijn verboden in de openbare ruimte.quote:Op zondag 18 september 2011 15:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niks mis met bepaalde verboden. We hebben het nu echter over kledingstukken. In mijn optiek is er in beide gevallen sprake van een zekere mate van dwang. Wat je daarvan vindt, is natuurlijk weer een ander verhaal.
Wat ik dus onzinnig vind.quote:Op zondag 18 september 2011 15:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus? Meerdere kledingstukken zijn verboden in de openbare ruimte.
Ja, jij bent bang voor confrontaties. Voor ongemakkelijke situaties. Om een keer in het echt in discussie te gaan. Bang voor ruzie. Daarom doe je alles af met 'laat maar waaien'. Want jou zou maar eens een keer iemand op zijn tenen trappen zeg. Oei oei oei.quote:Op zondag 18 september 2011 15:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Juist. Ik ben degene die bang ben. Aldus de user die compleet door het lint gaat omdat New York Pizza bacon van kalfsvlees op de pizza's flikkert
Crap. Jij bent de 1e die staat te huilen als de NVU in SS-uniform gaat marcheren.quote:
Ik vind een persoon die in een SS-uniform rond gaat lopen een klapmongool, absoluut. Maar ik zal niet pleiten voor een verbod.quote:Op zondag 18 september 2011 15:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Crap. Jij bent de 1e die staat te huilen als de NVU in SS-uniform gaat marcheren.
Hypocriet gedrag.
quote:Op zondag 18 september 2011 15:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Juist. Ik ben degene die bang ben. Aldus de user die compleet door het lint gaat omdat New York Pizza bacon van kalfsvlees op de pizza's flikkert
Ik geloof je niet.quote:Op zondag 18 september 2011 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind een persoon die in een SS-uniform rond gaat lopen een klapmongool, absoluut. Maar ik zal niet pleiten voor een verbod.
Ik ben bang voor confrontaties? Hoe verklaar je dan dat ik in vrijwel elk topic in de clinch lig met jou? Ik heb geen enkel probleem met het tegenspreken van anderen. Maar houdt dat in dat ik mij op moet winden over vrouwen in burqa's of moslims die bidden op straat? Neen, want in tegenstelling tot jij geloof ik in een vrije en open samenleving. Een waarin ingezeten zich relatieve vrijheid toe kunnen dichten. Dat geldt voor moslims, christenen, atheisten, weet ik het allemaal.quote:Op zondag 18 september 2011 15:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja, jij bent bang voor confrontaties. Voor ongemakkelijke situaties. Om een keer in het echt in discussie te gaan. Bang voor ruzie. Daarom doe je alles af met 'laat maar waaien'. Want jou zou maar eens een keer iemand op zijn tenen trappen zeg. Oei oei oei.
En het IS toch lachwekkend dat een NYP halal-bacon als enige keuze aanbied!? Halal-bacon!Je weet wel, bacon: VARKENSVLEES!
Maar nee, dat mag niet van de grote gemene allah dus gaan we sprookjesverhalen voor waar aannemen![]()
Maar goed, volgens jou is dat gedrag van NYP niet ingegeven door de islam he?
Ja, dan niet.quote:
Wat een sterk beargumenteerd antwoord. Chapeau.quote:Op zondag 18 september 2011 15:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Jaja vrijheid blijheid en iedereen bloemetjes in z'n haar.
Als je volwassen wordt zal je wel eens tot de conclusie komen dat niet iedereen even lief is en goede intenties heeft.
Dit provocatieve, uittestende gedrag moet gewoon de kop ingedrukt worden. De burqa past niet in de Europese samenleving, klaar. En na het verbod in Frankrijk, Belgie en nu waarschijnlijk NL zullen nog veel Europese landen gaan volgen denk ik. En terecht. Oprotten met die onzin. Weg.
40+ nog wel?quote:Op zondag 18 september 2011 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een sterk beargumenteerd antwoord. Chapeau.
Meneer Hofstadgroep vindt dat iets niet thuishoort in Europa en wil het daarom de kop indrukken. Wie ben jij om dat te bepalen, meneer de gefrustreerde veertig plusser? In mijn optiek staat Europa voor tolerantie en openheid. We zijn een samenleving waar plek is voor allerlei culturen en levensbeschouwelijke visies. Van christenen tot joden en van moslims tot agnosten. De wereld staat niet stil. Mensen met verschillende achtergronden verspreiden zich over de aardkloot. Nationaliteiten wordt steeds minder relevant. In jou zie ik een zuurpruim die vast probeert te houden aan het verleden. Iemand die de veranderende wereld niet bij kan of wil benen.
Ik claim nergens dat je dat niet zou mogen zeggen. Slecht lezen is ook een vak apart.quote:Op zondag 18 september 2011 15:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin. Wij mogen als Europeanen prima zeggen dat dit islamitische gebruik hier niet welkom is. Klaar.
Het is toch niet meer dan dat? Nationaliteit is één van de willekeurigste en zinlooste dingen op aarde. Het is niet meer dan landjepik op wereldschaal. Als je Nederlander bent, om de volstrekt toevallige reden dat je ouders Nederlanders waren, moet je blijkbaar van Nederland houden en niet van andere culturen. Ik laat dat tenminste niet afhangen van waar ik geboren ben.quote:Op zondag 18 september 2011 15:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een (Westerse) nationaliteit is voor jou een administratieve aangelegenheid.
Nee het is meer dan dat. Het is een manier om het leven in te richten en een vrij succesvolle: baken een gebied af en beheer dat.quote:Op zondag 18 september 2011 16:11 schreef twaalf het volgende:
[..]
Het is toch niet meer dan dat? Nationaliteit is één van de willekeurigste en zinlooste dingen op aarde. Het is niet meer dan landjepik op wereldschaal. Als je Nederlander bent, om de volstrekt toevallige reden dat je ouders Nederlanders waren, moet je blijkbaar van Nederland houden en niet van andere culturen. Ik laat dat tenminste niet afhangen van waar ik geboren ben.
Wat een bijzonder vreemde post. Ik wil hier eigenlijk niet al teveel woorden meer aan vuil maken, maar goed. Ik hecht zeker waarde aan onze Nederlandse, Europese of zelfs westerse cultuur. Maar die cultuur behelst voor mij ook een stukje tolerantie en openheid ten aanzien van andersdenkenden. Kijk bijvoorbeeld hoe veel buitenlanders ons land gade slaan. Zij beschouwen Nederland als het land waar de bevolking veel vrijheden kent. Dat is voor mij een belangrijk onderdeel van onze cultuur. De consequentie van een dergelijke opstelling is dat we mensen met een andere achtergrond accepteren. Tot op zekere hoogte althans. Het feit dat wij tolerant zijn betekent natuurlijk niet alles hier maar moet kunnen. Dat een imam wordt aangepakt omdat hij bewust haat zaait, is volledig legitiem in mijn optiek. Maar als het aan mij ligt worden er geen onzinnige verboden uitgevaardigd om niet-bestaande problemen op te lossen.quote:Op zondag 18 september 2011 15:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
40+ nog wel?Wat lul jij nou weer debiel?
In JOUW optiek staat Europa voor niets. Ja voor laat maar waaien. Voor laat maar toe want anders kan men wel eens boos gaan worden. Voor mensen zoals jij bestaan er helemaal geen Europese culturen en moet alles maar toegelaten worden voor de lieve vrede. Uiteraard vergaap je je dan weer wel aan andere culturen, want die zijn toch zooooo onwijs mooi he en die bestaan uiteraard wel.
Een (Westerse) nationaliteit is voor jou een administratieve aangelegenheid. Zo is een fundi-moslim-Somalier met burqa voor jou net zo Nederlands als bv Linda de Mol is na het verkrijgen van het rode papiertje. Wat natuurlijk in de realiteit totale kolder is, behalve voor zieltjes die denken dat de echte wereld in een administratie te samenvatten is.
Uiteraard verandert de wereld en wordt er flink gemengd. Dat betekent echter niet dat ELKE vermenging een vooruitgang is en de introductie van de burqa is er daar 1 van. Dat is een ongewenst, middeleeuws en zeer religieus extremistisch wangedrocht wat wij niet moeten willen hier. En daar mag dus paal en perk aan gesteld worden, zoals nu ook gebeurt. Zo te zien ben JIJ dus degene die een zuurpruim is die de wereld niet kan bijbenen want die verboden zijn er al in 2 landen en meer zullen volgen.
We zijn allemaal aardbewoners, Hofstad. Het is zot om iemand de toegang te ontzeggen omdat hij toevallig niet van daar is. Kan hij het helpen dat hij toevallig in Marokko of Polen is geboren?quote:Op zondag 18 september 2011 16:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee het is meer dan dat. Het is een manier om het leven in te richten en een vrij succesvolle: baken een gebied af en beheer dat.
Er ZIJN verschillende culturen en een ieder die wel eens wat vaker in het buitenland komt kan dat beamen.
Voor misbruikers zoals het gros der vluchtelingen en immigranten is het idd niets meer dan een administratieve aangelegenheid om gratis geld binnen te harken.
Ja leuk die gedachte.quote:Op zondag 18 september 2011 16:24 schreef twaalf het volgende:
[..]
We zijn allemaal aardbewoners, Hofstad. Het is zot om iemand de toegang te ontzeggen omdat hij toevallig niet van daar is. Kan hij het helpen dat hij toevallig in Marokko of Polen is geboren?
Er mag best een onderscheid zijn tussen inwoners en niet-inwoners, maar dan mag je mensen nog niet verbieden om inwoner van jouw land te worden als dat nodig is. Op basis waarvan denk je dat het stuk aarde dat Nederland heet ontoegankelijk mag maken voor willekeurige buitenstaanders?quote:Op zondag 18 september 2011 16:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja leuk die gedachte.
Als je 12 bent.
De consequentie van jouw gedachte is dat ALLE sociale voorzieningen opgezegd zullen moeten worden. Is dat wat je wil? Zonder NLe staat en het verschil tussen inwoners en niet-inwoners zijn er geen sociale voorzieningen mogelijk.
Omdat dat de effectiefste manier van besturen is gebleken. In jouw optiek mag je dus niemand de toegang weigeren? Wat heeft het dan nog voor nut de nationaliteit an sich te behouden als die volledig vrij te verkrijgen is? Het zou in de praktijk betekenen dat miljoenen armoedzaaiers uit Azie en Afrika hier heen komen, gebruik gaan maken van sociale voorzieningen en dat die voorzieningen dan niet meer op te brengen zijn en dat de NLe cultuur volledig zou verdwijnen omdat de NLers in de minderheid zijn.quote:Op zondag 18 september 2011 16:29 schreef twaalf het volgende:
[..]
Er mag best een onderscheid zijn tussen inwoners en niet-inwoners, maar dan mag je mensen nog niet verbieden om inwoner van jouw land te worden als dat nodig is. Op basis waarvan denk je dat het stuk aarde dat Nederland heet ontoegankelijk mag maken voor willekeurige buitenstaanders?
En westerlingen zijn gemiddeld veel rijker dan niet-westerlingen.quote:Op zondag 18 september 2011 16:24 schreef twaalf het volgende:
[..]
We zijn allemaal aardbewoners, Hofstad. Het is zot om iemand de toegang te ontzeggen omdat hij toevallig niet van daar is. Kan hij het helpen dat hij toevallig in Marokko of Polen is geboren?
Ja , goed punt.quote:Op zondag 18 september 2011 15:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Jaja vrijheid blijheid en iedereen bloemetjes in z'n haar.
Als je volwassen wordt zal je wel eens tot de conclusie komen dat niet iedereen even lief is en goede intenties heeft.
Ik vind het vooral belangrijk dat iedereen naar rato (ook financieel dus!) bijdraagt om het hier leefbaar te houden. Een werkloze Nederlander krijgt iets uit de pot omdat hij of zij of zijn familie doorgaans ook flink meegelapt heeft. Buitenlanders die niets toevoegen en alleen maar geld kosten en dan ook nog eens onze normen en waarden negeren zijn hier wat mij betreft niet welkom.quote:Op zondag 18 september 2011 16:24 schreef twaalf het volgende:
[..]
Wat TF is 'links gelijkheidsdenken'? Iran gebiedt mensen een hoofdoek om te doen, Nederland verbiedt mensen een boerka om te doen. Nou, beide overheidsrepressie, toch? Wat heeft dat nou weer met 'links gelijkheidsdenken' te maken?quote:Op zondag 18 september 2011 11:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Aha, dus dat de staat iets verplicht maakt het vergelijkbaar. Zoals ik al zei, je schiet door in het gelijkheidsdenken.
Een GEBOD en een VERBOD zijn niet hetzelfde.quote:Op zondag 18 september 2011 16:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat TF is 'links gelijkheidsdenken'? Iran gebiedt mensen een hoofdoek om te doen, Nederland verbiedt mensen een boerka om te doen. Nou, beide overheidsrepressie, toch? Wat heeft dat nou weer met 'links gelijkheidsdenken' te maken?
Rrright.quote:Op zondag 18 september 2011 17:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een GEBOD en een VERBOD zijn niet hetzelfde.
Zo is het verbod op moord prima te rechtvaardigen. Een gebod op moord echter niet.
Een aantal berichten erboven wel.quote:En er staat geen 'links' in die quote die je aanhaalde.
Equivalent, want een gebod op X is hetzelfde als een verbod op niet-X.quote:Op zondag 18 september 2011 17:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een GEBOD en een VERBOD zijn niet hetzelfde.
Als jij je niet zou opwinden dan zou je ook niet reageren, het feit dat je al dagen je mening aan het verwoorden bent in dit topic en andere geeft juist aan dat het je bezigt en blijkbaar wind het je zo op dat je vind dat je anderen hun ongelijk moet aantonen of moet reageren op meningen van anderenquote:Op zondag 18 september 2011 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben bang voor confrontaties? Hoe verklaar je dan dat ik in vrijwel elk topic in de clinch lig met jou? Ik heb geen enkel probleem met het tegenspreken van anderen. Maar houdt dat in dat ik mij op moet winden over vrouwen in burqa's of moslims die bidden op straat?
"over vrouwen in burqa's of moslims die bidden op straat".quote:Op zondag 18 september 2011 17:09 schreef Clan het volgende:
[..]
Als jij je niet zou opwinden dan zou je ook niet reageren, het feit dat je al dagen je mening aan het verwoorden bent in dit topic en andere geeft juist aan dat het je bezigt en blijkbaar wind het je zo op dat je vind dat je anderen hun ongelijk moet aantonen of moet reageren op meningen van anderen
Wat jij wilt. En nu?quote:Op zondag 18 september 2011 17:09 schreef Clan het volgende:
[..]
Als jij je niet zou opwinden dan zou je ook niet reageren, het feit dat je al dagen je mening aan het verwoorden bent in dit topic en andere geeft juist aan dat het je bezigt en blijkbaar wind het je zo op dat je vind dat je anderen hun ongelijk moet aantonen of moet reageren op meningen van anderen
Nee.quote:Op zondag 18 september 2011 17:06 schreef twaalf het volgende:
[..]
Equivalent, want een gebod op X is hetzelfde als een verbod op niet-X.
Je mag niet doden vs je moet doden.quote:Op zondag 18 september 2011 17:15 schreef Monidique het volgende:
Je mag niet doden versus ge zult niet doden.
Ja en jouw standaard riedeltje is 'ik heb er geen last van dus boeiend'.quote:Op zondag 18 september 2011 17:13 schreef KoosVogels het volgende:
Zeg Clan, is dat trouwens een standaard-riedeltje dat je gebruikt als je de mening van een mede-users niet kan waarderen? Ik vind het namelijk nogal een dooddoener. 'Je reageert, dus je windt je op.'
Tsja.
Dat is toch totaal iets anders,quote:Op zondag 18 september 2011 17:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je mag niet doden vs je moet doden.
Verbod vs gebod. Jij plaatste 2 verboden.quote:Op zondag 18 september 2011 17:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is toch totaal iets anders,!
Zelfs als ik ergens last van heb, hoeft dat mijns inziens niet direct te leiden tot een verbod. Maar goed, je moet natuurlijk wat als je in de veronderstelling leeft dat het westen wordt overgenomen door moslims.quote:Op zondag 18 september 2011 17:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en jouw standaard riedeltje is 'ik heb er geen last van dus boeiend'.
Elk gebod is ook een verbod. Je kunt zeggen dat Iran gebiedt om een boerka te dragen. Je kunt ook zeggen dat Iran het verbiedt om geen boerka te dragen.quote:Op zondag 18 september 2011 17:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Verbod vs gebod. Jij plaatste 2 verboden.
Probeer het nog eens.quote:Op zondag 18 september 2011 17:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Verbod vs gebod. Jij plaatste 2 verboden.
Kom nou eens een jaartje of wat in Laakkwartier wonen of zo en dan spreek ik je daarna wel.quote:Op zondag 18 september 2011 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als ik ergens last van heb, hoeft dat mijns inziens niet direct te leiden tot een verbod. Maar goed, je moet natuurlijk wat als je in de veronderstelling leeft dat het westen wordt overgenomen door moslims.
Sorry, ik kom niet meer in aanmerking voor sociale huurwoningen.quote:Op zondag 18 september 2011 17:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kom nou eens een jaartje of wat in Laakkwartier wonen of zo en dan spreek ik je daarna wel.
Last hebben van geweld o.i.d. is begrijpelijk. Last hebben van wat mensen dragen daarentegen...quote:Op zondag 18 september 2011 17:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kom nou eens een jaartje of wat in Laakkwartier wonen of zo en dan spreek ik je daarna wel.
Even ter herinnering: Het Kabinet heeft geen meerderheid in de Volksvertegenwoordiging.quote:Op zondag 18 september 2011 18:05 schreef Robus het volgende:
Mensen moeten gewoon eens accepteren dat er ook mensen zijn met een andere mening over de islam. De één vindt het een non-issue, de ander ervaart de invloed van de islam op ons straatbeeld anders. Voor hen is het wél een issue. Niemand kan voor anderen beslissen wat wel of geen non-issue is. Het kabinet voert gewoon de (democratisch verkozen) plannen uit.
Er staat: de (democratisch verkozen) plannenquote:Op zondag 18 september 2011 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Even ter herinnering: Het Kabinet heeft geen meerderheid in de Volksvertegenwoordiging.
Maar in de tweede kamer is er wel een meerderheid.quote:Op zondag 18 september 2011 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Even ter herinnering: Het Kabinet heeft geen meerderheid in de Volksvertegenwoordiging.
Hoorn wil beeld Jan Pieterszoon Coen aanpassen.quote:Op zondag 18 september 2011 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als ik ergens last van heb, hoeft dat mijns inziens niet direct te leiden tot een verbod. Maar goed, je moet natuurlijk wat als je in de veronderstelling leeft dat het westen wordt overgenomen door moslims.
Wie de schoen past...quote:Op zondag 18 september 2011 17:13 schreef KoosVogels het volgende:
Zeg Clan, is dat trouwens een standaard-riedeltje dat je gebruikt als je de mening van een mede-users niet kan waarderen? Ik vind het namelijk nogal een dooddoener. 'Je reageert, dus je windt je op.'
Tsja.
Game, set and match.quote:Op zondag 18 september 2011 18:47 schreef Clan het volgende:
[..]
Hoorn wil beeld Jan Pieterszoon Coen aanpassen.
Ik wil Coen verbieden?quote:Op zondag 18 september 2011 18:47 schreef Clan het volgende:
[..]
Hoorn wil beeld Jan Pieterszoon Coen aanpassen.
Het is cijfermatig niet heel veel onveiliger geworden in Nederland dan een aantal jaar geleden. Het is vooral een gevoel dat heerst in Nederland, vooral in de grote steden. Met het boerkaverbod wil het kabinet dit onveilige gevoel proberen weg te nemen en openheid en communicatie bevorderen tussen mensen die verschillende religies/culturen hebben.quote:Op zondag 18 september 2011 17:27 schreef Caratacus het volgende:
Anti-islam symboolpolitiek, lekker stemmen mee winnen. Snap niet wat de regering met dit verbod wil bereiken.
Inderdaad, mensen moeten gewoon eens accepteren dat wij mensen zijn die ander mensen niet accepteren! Verdomme, waarom snapt niemand dat!quote:Op zondag 18 september 2011 18:05 schreef Robus het volgende:
Mensen moeten gewoon eens accepteren dat er ook mensen zijn met een andere mening over de islam. De één vindt het een non-issue, de ander ervaart de invloed van de islam op ons straatbeeld anders. Voor hen is het wél een issue. Niemand kan voor anderen beslissen wat wel of geen non-issue is. Het kabinet voert gewoon de (democratisch verkozen) plannen uit.
Omdat het ene verbod niet het andere is. Maar wanneer je doorschiet in te denken dat alles maar hetzelfde en gelijk is, dan zul je ongetwijfeld het verschil niet zien tussen een verbod op een vrouwenonderdrukkende en vrijheidsbeperkende kledingsstuk en een verplichting.quote:Op zondag 18 september 2011 16:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat TF is 'links gelijkheidsdenken'? Iran gebiedt mensen een hoofdoek om te doen, Nederland verbiedt mensen een boerka om te doen. Nou, beide overheidsrepressie, toch? Wat heeft dat nou weer met 'links gelijkheidsdenken' te maken?
Omdat dat niet de aard en intentie van de burka is. Dat er kennelijk vrouwen zijn die het uit vrije wil dragen doet daar niets aan af.quote:Op zondag 18 september 2011 23:06 schreef Poppenkastpop het volgende:
Hoe kan een kledingstuk vrouwen onderdrukken en hun vrijheid beperken als ze daar zelf voor kiezen?
En als mensen er nou eens een andere aard en intentie aan geven?quote:Op zondag 18 september 2011 23:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat dat niet de aard en intentie van de burka is. Dat er kennelijk vrouwen zijn die het uit vrije wil dragen doet daar niets aan af.
Aan de burka? Succes daarmee.quote:Op zondag 18 september 2011 23:15 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
En als mensen er nou eens een andere aard en intentie aan geven?
Dit.quote:Op zondag 18 september 2011 21:43 schreef havanagila het volgende:
Waarom is het zo'n issue dat men niet verborgen over straat mag? 3 topics lang ook nog....Regels gelden voor iedereen, ook al ben je islamitisch of ontzettend lelijk, je moet gewoon herkenbaar zijn.
Exact. Het heeft niets met de boerka of met de islam te maken. In openbare ruimte ben je gewoon herkenbaar, klaar.quote:Op zondag 18 september 2011 21:43 schreef havanagila het volgende:
Waarom is het zo'n issue dat men niet verborgen over straat mag? 3 topics lang ook nog....Regels gelden voor iedereen, ook al ben je islamitisch of ontzettend lelijk, je moet gewoon herkenbaar zijn.
Klopt. Vindt niemand raar ook. Maar als het van een zogenaamd opperwezen moet, nou dan is het opeens heel anders hoor!quote:Op zondag 18 september 2011 23:22 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dit.
Was er niet sowieso al een wet waarin stond dat dit niet mocht?
Je mocht al niet met een bivakmuts oid over straat.
Punt is dat men claimt dat dat tegen de vrijheid van geloof in gaat.quote:Op zondag 18 september 2011 23:24 schreef waht het volgende:
[..]
Exact. Het heeft niets met de boerka of met de islam te maken. In openbare ruimte ben je gewoon herkenbaar, klaar.
Klopt. Mensen vinden het echter interessant om dit verbod te vergelijken met de situatie in Iran. Wat uiteraard nergens op slaat.quote:Op zondag 18 september 2011 23:24 schreef waht het volgende:
[..]
Exact. Het heeft niets met de boerka of met de islam te maken. In openbare ruimte ben je gewoon herkenbaar, klaar.
Wat zou de intentie van mij zijn als ik met een KKK-pak een kruis in mijn tuin in de brand zet? Is dat vrij interpreteerbaar?quote:Op zondag 18 september 2011 23:27 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Dus je bent van de intentie van de dingen die je doet afhankelijk van anderen? Lekker is dat.
Feitelijk wel. Het is met moslims tegenwoordig net als met kleine kinderen. Je moet EXACT aangeven wat de bedoeling is en wat wel en niet mag, want anders zoeken ze die millimeter speelruimte om je kapot te trollen.quote:Op zondag 18 september 2011 23:30 schreef MouzurX het volgende:
Dus het enige wat er verandert wordt is dat het kleine regeltje "dit geldt niet voor geloofsitems" wordt geschrapt uit de al bestaande wet?
Zoals je kon lezen had ik het over de invloed van de islam op het straatbeeld, niet over het niet accepteren van mensen.quote:Op zondag 18 september 2011 21:45 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Inderdaad, mensen moeten gewoon eens accepteren dat wij mensen zijn die ander mensen niet accepteren! Verdomme, waarom snapt niemand dat!
Zoiets kleins zal het zijn ja. Ook al geef ik vrij weinig om de boerka en de paar mensen die het in Nederland willen dragen, je moet ergens een grens trekken en die grens is hier.quote:Op zondag 18 september 2011 23:30 schreef MouzurX het volgende:
Dus het enige wat er verandert wordt is dat het kleine regeltje "dit geldt niet voor geloofsitems" wordt geschrapt uit de al bestaande wet?
Lol. Maar gelukkig zijn daar de moraalridders die moslima's van hun onderdrukking willen ontdoen door ze te verbieden in een burka te lopen.quote:Op zondag 18 september 2011 23:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat dat niet de aard en intentie van de burka is. Dat er kennelijk vrouwen zijn die het uit vrije wil dragen doet daar niets aan af.
Hun onderdrukking interesseert me niet. Het gaat mij er gewoon om duidelijk paal en perk te stellen: dit islamitische belachelijke gedrag is hier niet gewenst. Klaar.quote:Op zondag 18 september 2011 23:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lol. Maar gelukkig zijn daar de moraalridders die moslima's van hun onderdrukking willen ontdoen door ze te verbieden in een burka te lopen.
Zie je daar zelf niet een klein beetje de hypocrisie van in?
Pesten? Geen uitzondering gunnen is pesten? Hoe achterlijk ben je dan als je dat denkt?quote:Op zondag 18 september 2011 23:41 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik denk dat vrouwen met een Burqa keurige Nederlandse intergratie gaan laten zien. Regels die ze niet aanstaan aan de laars lappen.
Hebben we in dit land nu werkelijk niks beters te doen dan 150 vrouwen met een tent over de kop te pesten?
quote:Op zondag 18 september 2011 23:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lol. Maar gelukkig zijn daar de moraalridders die moslima's van hun onderdrukking willen ontdoen door ze te verbieden in een burka te lopen.
Zie je daar zelf niet een klein beetje de hypocrisie van in?
quote:Op zondag 18 september 2011 22:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat het ene verbod niet het andere is. Maar wanneer je doorschiet in te denken dat alles maar hetzelfde en gelijk is, dan zul je ongetwijfeld het verschil niet zien tussen een verbod op een vrouwenonderdrukkende en vrijheidsbeperkende kledingsstuk en een verplichting.
Wat een benepen leven moet je leiden om daar iets aanstootgevends in te zien.quote:Op maandag 19 september 2011 00:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hun onderdrukking interesseert me niet. Het gaat mij er gewoon om duidelijk paal en perk te stellen: dit islamitische belachelijke gedrag is hier niet gewenst. Klaar.
Dat is echt het enige argument wat je kan verzinnen he? Je bent benepen/bang/xenofoob als je niet toe wilt staan dat mensen zich vanwege een verzonnen godje als een vuilniszak over straat bewegen. Het gedachtengoed wat burqa-draagsters per defintie aanhangen (sharia-wetgeving) is trouwens wel aanstootgevend. Tenzij jij het normaal vindt de doodstraf te krijgen voor vreemdgaan of uit de islam stappen.quote:Op maandag 19 september 2011 00:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat een benepen leven moet je leiden om daar iets aanstootgevends in te zien.
Tja het is heel erg maar mijn vrijheid om met een peniskoker rond te lopen of met een Darth Vader-pak wordt ook beperkt. Het is heel erg allemaal. Ik voel me onderdrukt.quote:Op maandag 19 september 2011 00:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met andere woorden; we onderdrukken moslima's niet maar beperken hun vrijheid. Nee, sterk.
Blijkbaar kun jij geen argumenten verzinnen die niet voortkomen uit iets anders dan afgunst danwel een zekere angst voor de grote boze wolf die 'islamisering' heet.quote:Op maandag 19 september 2011 00:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is echt het enige argument wat je kan verzinnen he? Je bent benepen/bang/xenofoob als je niet toe wilt staan dat mensen zich vanwege een verzonnen godje als een vuilniszak over straat bewegen.
Volgens mij zijn er genoeg moslims die juist voor dergelijke heersende denkbeelden naar Europa gevlucht, maar je weet het weer mooi te brengen.quote:Het gedachtengoed wat burqa-draagsters per defintie aanhangen (sharia-wetgeving) is trouwens wel aanstootgevend. Tenzij jij het normaal vindt de doodstraf te krijgen voor vreemdgaan of uit de islam stappen.
Dat er vrouwen zijn die het vrijwillig dragen doet niets af aan het karakter van de burka. Het is de burka die de vrijheid beperkt, we moeten het niet gaan omdraaien. Of je schiet door in het gelijkheidsdenken.quote:Op maandag 19 september 2011 00:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met andere woorden; we onderdrukken moslima's niet maar beperken hun vrijheid. Nee, sterk.
Lekker manier van discussiëren hier weerquote:Op maandag 19 september 2011 00:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Pesten? Geen uitzondering gunnen is pesten? Hoe achterlijk ben je dan als je dat denkt?
Nee het is geen afgunst (dat is jaloezie) nog angst. Ik vind het gewoon onwenselijk. Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen? Ik vind het onwenselijk 500 jaar terug in de menselijke ontwikkeling te gaan. Onwenselijk dat mensen bizarre kostuums aantrekken die hun volledig onzichtbaar maakt omdat dat zogenaamd moet van 1 van de 2.000 nooit aangetoonde zeer onwaarschijnlijke opperwezentjes.quote:Op maandag 19 september 2011 00:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Blijkbaar kun jij geen argumenten verzinnen die niet voortkomen uit iets anders dan afgunst danwel een zekere angst voor de grote boze wolf die 'islamisering' heet.
Ja die vluchten zgn. voor die denkbeelden en wat gaan ze doen? Tada! Dezelfde omstandigheden hier creeeren! Nee dan ben je sapdrinkenderwijs goed bezig!quote:Volgens mij zijn er genoeg moslims die juist voor dergelijke heersende denkbeelden naar Europa gevlucht, maar je weet het weer mooi te brengen.
Je zet alleen maar kwaad bloed? Bang voor confrontatie dus. Je laat je eigenlijk chanteren.quote:Op maandag 19 september 2011 00:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Lekker manier van discussiëren hier weeriemand met een andere visie is maar achterlijk?
Ik vind het veel te veel heisa over een non-probleem. Geen vrouw is er nu mee geholpen en je zet alleen maar kwaad bloed en wat simpele Pvv-zielen denken nu dat Nederland veilig is
Hun probleem. Moeten ze maar niet kiezen voor religieus extremisme.quote:Op maandag 19 september 2011 00:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dat verbod zorgt er dus juist voor dat vrouwen minder buiten gaan komen.
Deze kwestie gaat je echt aan het hart he?quote:Op maandag 19 september 2011 00:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hun probleem. Moeten ze maar niet kiezen voor religieus extremisme.
Ik vind het een rare vorm van superioriteit die je hier laat zien, en onterecht ook. We gaan niet 500 jaar terug, ten eerste, want het betreft een overblijfsel van een cultuur die ook de afgelopen 500 jaar gewoon heeft bestaan. Ten tweede is het ook nooit aangetoond dat opperwezentjes niet bestaan, daarbij betreft het geloof een essentieel onderdeel van de menselijke geschiedenis en is ook Nederland qua secularisering pas een aantal decennia goed bezig. Nogal arrogant van jou om zo eenduidig te stellen dat dit het juiste of de waarheid is en niet anders.quote:Op maandag 19 september 2011 00:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee het is geen afgunst (dat is jaloezie) nog angst. Ik vind het gewoon onwenselijk. Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen? Ik vind het onwenselijk 500 jaar terug in de menselijke ontwikkeling te gaan. Onwenselijk dat mensen bizarre kostuums aantrekken die hun volledig onzichtbaar maakt omdat dat zogenaamd moet van 1 van de 2.000 nooit aangetoonde zeer onwaarschijnlijke opperwezentjes.
[..]
Ja die vluchten zgn. voor die denkbeelden en wat gaan ze doen? Tada! Dezelfde omstandigheden hier creeeren! Nee dan ben je sapdrinkenderwijs goed bezig!
Dus je wilt een verbod op boerka's omdat ze volgens jou dmv boerka's worden onderdrukt, maar het boeit je verder niks?quote:Op maandag 19 september 2011 00:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je trekt graag conclusie's? Zonder de juiste achtergrondinformatie?quote:Op maandag 19 september 2011 00:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je zet alleen maar kwaad bloed? Bang voor confrontatie dus. Je laat je eigenlijk chanteren.
Het gaat niet om die vrouwen te helpen, het gaat erom grenzen te stellen. In Europa lopen we niet als een Star Wars-figuur volledig gemaskerd over straat. Dat willen wij hier niet. Daar gaat het om.
Ik vind het een belangrijk punt ja. Ik vind dat je als land mag kiezen om bepaalde wezensvreemde elementen te weren.quote:Op maandag 19 september 2011 00:36 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Deze kwestie gaat je echt aan het hart he?
Nee ik wil geen verbod omdat vrouwen door boerka's onderdrukt worden. Ik wil een verbod omdat ik vind dat boerkas niet in Europa thuishoren.quote:Op maandag 19 september 2011 00:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dus je wilt een verbod op boerka's omdat ze volgens jou dmv boerka's worden onderdrukt, maar het boeit je verder niks?
Dat je graag ziet dat dat voor mensen niet meer noodzakelijk is kan ik me - eerlijk is eerlijk - in vinden, maar met repressie schiet je niets op, integendeel. Je werkt alleen maar meer fundamentalisme in de hand.quote:Op maandag 19 september 2011 00:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee het is geen afgunst (dat is jaloezie) nog angst. Ik vind het gewoon onwenselijk. Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen? Ik vind het onwenselijk 500 jaar terug in de menselijke ontwikkeling te gaan. Onwenselijk dat mensen bizarre kostuums aantrekken die hun volledig onzichtbaar maakt omdat dat zogenaamd moet van 1 van de 2.000 nooit aangetoonde zeer onwaarschijnlijke opperwezentjes.
Welke omstandigheden? Bedoel je een partij die een theocratie nastreeft? Die is vooralsnog alleen vanuit het christelijke kamp opgezet.quote:Ja die vluchten zgn. voor die denkbeelden en wat gaan ze doen? Tada! Dezelfde omstandigheden hier creeeren!
Wat is dat nu weer voor een argument?quote:Op maandag 19 september 2011 00:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee ik wil geen verbod omdat vrouwen door boerka's onderdrukt worden. Ik wil een verbod omdat ik vind dat boerkas niet in Europa thuishoren.
Zeg dan gewoon dat je tegen alles bent wat met de Islam te maken heeftquote:Op maandag 19 september 2011 00:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee ik wil geen verbod omdat vrouwen door boerka's onderdrukt worden. Ik wil een verbod omdat ik vind dat boerkas niet in Europa thuishoren.
Dus jij bent ook tegen het al decennia geldende verbod op bv lopen in SS-uniformen? Of uniformen in het algemeen! Of naaktlopen? Of met een peniskoker lopen? Etc etc etcquote:Op maandag 19 september 2011 00:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je trekt graag conclusie's? Zonder de juiste achtergrondinformatie?
Ik ben niet tegen een burqa-verbod vanwege kwaad bloed. Ik ben tegen een Burqa-verbod omdat het mensen beperkt in hun vrijheden. Laat ze lekker zelf weten wat ze doen waarom zoveel moeite doen?
Dit kabinet laat zich chanteren door johny's die bang zijn voor een lopende vuilniszak.
Daar kiezen ze juist niet voor, was toch de gedachte?quote:Op maandag 19 september 2011 00:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik ben er ook tegen dat de overheid daar regels over opstelt jaquote:Op maandag 19 september 2011 00:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus jij bent ook tegen het al decennia geldende verbod op bv lopen in SS-uniformen? Of uniformen in het algemeen! Of naaktlopen? Of met een peniskoker lopen? Etc etc etc
Scherpquote:Op maandag 19 september 2011 00:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar kiezen ze juist niet voor, was toch de gedachte?
Hoe wil je dit precies met een burka gaan vergelijken?quote:Op maandag 19 september 2011 00:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus jij bent ook tegen het al decennia geldende verbod op bv lopen in SS-uniformen? Of uniformen in het algemeen! Of naaktlopen? Of met een peniskoker lopen? Etc etc etc
De islam is lachwekkend. Het is een geloof (1 van de +- 2.000 aangehangen geloven in de wereld) in ononderbouwde onzin die alleen maar met het voortschrijden vd wetenschap meer en meer lachwekkend wordt gemaakt.quote:Op maandag 19 september 2011 00:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat je tegen alles bent wat met de Islam te maken heeft
En de dochter zit in hoerige westerse kledingquote:Op maandag 19 september 2011 00:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De islam is lachwekkend. Het is een geloof (1 van de +- 2.000 aangehangen geloven in de wereld) in ononderbouwde onzin die alleen maar met het voortschrijden vd wetenschap meer en meer lachwekkend wordt gemaakt.
Maar dat staat los van dit feit: in Europa (en in 90% vd wereld) is het normaal dat je je gezicht laat zien op straat. Ik vind dat geen rare 'eis', het is doodnormaal gedrag. Dat betekent dus dat je als moslim niet opeens boven die eis staat omdat je zogenaamde opperwezentje het voorschrijft (maar alleen voor vrouwen trouwens). Klaar. Wij als Europeanen mogen best stellen dat dit soort extremistisch achterlijk religieus gedrag hier niet gewenst is.
[ afbeelding ]
Hij lekker in z'n speedo, zij lekker in d'r tent! Toppie!
Een Burqa is een extremistisch kledingstuk. Alleen extremisten dragen dit. Mensen die voor de sharia zijn en de sharia is nog erger dan de Nurenburger-wetten.quote:Op maandag 19 september 2011 00:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe wil je dit precies met een burka gaan vergelijken?
Ik citeer:quote:Op maandag 19 september 2011 00:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind het een belangrijk punt ja. Ik vind dat je als land mag kiezen om bepaalde wezensvreemde elementen te weren.
Sommige mensen vinden zo iets normaals in het geval van NL (of Belgie, of Frankijk) opeens bizar terwijl ze veel, veel zwaardere ingrepen in bv Turkije of Marokko toejuichen.
Een t-shirt is hoerige kleding? Voor een meisje van een jaar of 5? Ben je wel helemaal lekker?quote:Op maandag 19 september 2011 00:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En de dochter zit in hoerige westerse kleding
Wat is je punt?
98% doet het dus niet? Klopt exact met wat ik zeg: alleen de extremisten dragen dit.quote:Op maandag 19 september 2011 00:51 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik citeer:
"Sinterklaaspak
Verder stelt de minister dat 98 procent van de islamitsche vrouwen zonder boerka rondlopen. Het is maar dus maar de vraag of het dragen voor de islam zo belangrijk is, blijkt uit zijn woorden. In een aantal gevallen wordt echter een uitzondering gemaakt. Carnavalskledij, waaronder een sinterklaasplak, vallen niet onder het verbod.
'Dus een boerka of niqab als carnavalskleding dragen mag wel?', vraagt José Cabrera y Charro van Feestkleding 365 zich af. 'Daarom gaan wij ze als feestkleding verkopen. Het gaat ons om het beschermen van de vrijheid van iedereen. Het is niet goed als we toestaan dat er één niet zo populaire groep of godsdienstuiting uit wordt gehaald en wordt verboden.'"
Nu het gaat over iets wat jij normaal vind ga je opeens lopen jankenquote:Op maandag 19 september 2011 00:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een t-shirt is hoerige kleding? Voor een meisje van een jaar of 5? Ben je wel helemaal lekker?
Gaat om het schuingedrukte. Men kan alsnog een maas in de wet vinden. Tenzij ook die uitzondering voor carnaval eruit wordt gehaald maar dan wordt een superman (gemaskerd ook) die ik een keer zag rondrennen in Breda tijdens carnaval zwaar beboet en zijn pretje afgenomenquote:Op maandag 19 september 2011 00:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
98% doet het dus niet? Klopt exact met wat ik zeg: alleen de extremisten dragen dit.
Religie is een keuze.quote:Op maandag 19 september 2011 00:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar kiezen ze juist niet voor, was toch de gedachte?
Dat is inherent aan een mening toch? Je bent ergens voor of ergens op tegen. Dat is peroonlijk.quote:Op maandag 19 september 2011 00:57 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb werkelijk nog geen zinnig argument hier gezien VOOR een burqa-verbod. Enige wat ik tussen de regels door is. "Ik vind het stom" "het is voor extremisten" oké /care en nu?
Omdat ze zo zielig zijn, het anders extremisme in de hand werkt en omdat het anders discriminatie van de grote boze blanke imperialistische Westerling is of zo.quote:Op maandag 19 september 2011 00:57 schreef Robus het volgende:
Waarom verdienen boerkadragende moslims een uitzonderingspositie op de wet eigenlijk?
In de zin van waarom gaan ze nu speciaal voor boerka's een wet maken?quote:Op maandag 19 september 2011 00:57 schreef Robus het volgende:
Waarom verdienen boerkadragende moslims een uitzonderingspositie op de wet eigenlijk?
Een mening is leuk, maar wanneer je andere mensen gaat beperken in hun vrijheid heb ik toch echt meer nodig dan alleen een mening.quote:Op maandag 19 september 2011 00:59 schreef Robus het volgende:
[..]
Dat is inherent aan een mening toch? Je bent ergens voor of ergens op tegen. Dat is peroonlijk.
Volgens mij wordt een bestaande wet aangepast. De uitzondering wordt ongedaan gemaakt. Terecht vind ik.quote:Op maandag 19 september 2011 01:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
In de zin van waarom gaan ze nu speciaal voor boerka's een wet maken?
Jij vindt een t-shirt bij kleine meisjes hoerig? Hoe ziek ben je dan dat je meisjes van 5 uberhaupt sexuele eigenschappen toekent? Aan de andere kant, dat deed je grote voorbeeld natuurlijk ook.quote:Op maandag 19 september 2011 00:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nu het gaat over iets wat jij normaal vind ga je opeens lopen janken
Huillie
quote:Feestwinkel gaat boerka's verhuren en betaalt boete
De eigenaar van webshop Feestkleding 365 verbaast zich erover dat het kabinet gezichtsbedekkende kleding, waaronder de boerka, uit het straatbeeld wil bannen. 'Gelukkig wordt er een uitzondering gemaakt voor hulpsinterklazen en voor carnavalskleding. Dus bieden wij vanaf heden boerka's & nikabs aan in ons assortiment', luidt het op de website van de feestartikelenwinkel. Mochten klanten worden beboet dan is het bedrijf, in navolging van de Franse vastgoedmiljonair Rachid Nekkaz, bereid de boete te betalen.
Gezichtsbedekkende kleding als de boerka past niet in Nederland. 'Het staat haaks op de wijze waarop wij in de publieke ruimte met elkaar omgaan: herkenbaar en aanspreekbaar', zei minister Piet Hein Donner van Binnenlandse Zaken vrijdag na afloop van de ministerraad.
Als de kamer akkoord gaat met een verbod, dan staat op het openbaar dragen van een boerka, gezichtssluier, ondoorzichtige integraalhelm of een bivakmuts straks een boete van maximaal 380 euro. Daar is niets raars aan, blijkt uit de woorden van Donner: 'Je mag ook niet geheel ontkleed over straat.'
Sinterklaaspak
Verder stelt de minister dat 98 procent van de islamitsche vrouwen zonder boerka rondlopen. Het is maar dus maar de vraag of het dragen voor de islam zo belangrijk is, blijkt uit zijn woorden. In een aantal gevallen wordt echter een uitzondering gemaakt. Carnavalskledij, waaronder een sinterklaasplak, vallen niet onder het verbod.
'Dus een boerka of niqab als carnavalskleding dragen mag wel?', vraagt José Cabrera y Charro van Feestkleding 365 zich af. 'Daarom gaan wij ze als feestkleding verkopen. Het gaat ons om het beschermen van de vrijheid van iedereen. Het is niet goed als we toestaan dat er één niet zo populaire groep of godsdienstuiting uit wordt gehaald en wordt verboden.'
Een bonnetje dat bij het verhuur van de boerka wordt verstrekt, moet bij een eventuele staandehouding oom agent overtuigen dat het hier om carnavalskleding gaat. 'Als je toch een boete krijgt, dan sturen wij onze advocaat naar het Openbaar Ministerie om duidelijk te maken dat die persoon carnavalskleding draagt. Als je dan toch moet betalen, betalen wij de boete," zegt Cabrera y Charro. 'Laat ieder toch doen wat hij/zij wil. Vrijheid - Blijheid.' (Redactie)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-betaalt-boete.dhtml
Er is al lang een maskerverbod. Alleen moslims claimen iedere keer als een klein kind dat de vrijheid van religie hun een uitzondering op dat verbod gunt. Dat wordt nu voor eens en altijd duidelijk gemaakt.quote:Op maandag 19 september 2011 01:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
In de zin van waarom gaan ze nu speciaal voor boerka's een wet maken?
Wat is het volgens jou zinnige argument tegen naaktlopen?quote:Op maandag 19 september 2011 00:57 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb werkelijk nog geen zinnig argument hier gezien VOOR een burqa-verbod. Enige wat ik tussen de regels door is. "Ik vind het stom" "het is voor extremisten" oké /care en nu?
Ik probeer je de domheid die je uitstraalt te reflecteren op jou. Nu begin je een heel zeik verhaal over een t-shirt en de eigenschappen daarvan. Maar ik heb geen zin om een lang verhaal te tikken dus boeiequote:Op maandag 19 september 2011 01:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij vindt een t-shirt bij kleine meisjes hoerig? Hoe ziek ben je dan dat je meisjes van 5 uberhaupt sexuele eigenschappen toekent? Aan de andere kant, dat deed je grote voorbeeld natuurlijk ook.
Jij bent een Turk he? Nou wel zullen eens zien hoe belangrijk jij vrijheid en het vechten tegen onderdrukking vindt: De Koerden verdienen de vrijheid om hun eigen cultuur uit te dragen en eigenlijk ook wel een eigen staat. Wat vindt je daarvan?
Carnaval krijgt een ontheffing voor een paar dagen.quote:Op maandag 19 september 2011 00:55 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Gaat om het schuingedrukte. Men kan alsnog een maas in de wet vinden. Tenzij ook die uitzondering voor carnaval eruit wordt gehaald maar dan wordt een superman (gemaskerd ook) die ik een keer zag rondrennen in Breda tijdens carnaval zwaar beboet en zijn pretje afgenomen
Nee je faalt gewoon gigantisch en weet je er niet uit te lullen.quote:Op maandag 19 september 2011 01:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik probeer je de domheid die je uitstraalt te reflecteren op jou. Nu begin je een heel zeik verhaal over een t-shirt en de eigenschappen daarvan. Maar ik heb geen zin om een lang verhaal te tikken dus boeie
Wat jij nodig hebt doet er niet toe, met alle respect. Een meerderheid van de Nederlanders is het niet met jou eens.quote:Op maandag 19 september 2011 01:01 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Een mening is leuk, maar wanneer je andere mensen gaat beperken in hun vrijheid heb ik toch echt meer nodig dan alleen een mening.
Volgens mij, zoals ik uit het AD artikel begrijp, kan je nog wel een beroep doen op carnaval als uitzondering. Dat zal niet alleen om carnaval gaan waarschijnlijk zoals in het zuiden van Nederland maar bijv. ook zomercarnaval in Rotterdam. Waar men ook bepaalde gezichtsbedekkende maskers draagt. Zodoende kan er slim om deze wet heen worden gewerkt voor de echte hardcore boerkadraagsters in dit land.quote:Op maandag 19 september 2011 01:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Carnaval krijgt een ontheffing voor een paar dagen.
quote:Op maandag 19 september 2011 01:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee je faalt gewoon gigantisch en weet je er niet uit te lullen.
Logisch ook want er is geen logische beredenering te maken voor die onzin die je spuide.
quote:Op maandag 19 september 2011 00:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een t-shirt is hoerige kleding?
T-shirt = kan niet hoerig laten zienquote:Op maandag 19 september 2011 00:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee ik wil geen verbod omdat vrouwen door boerka's onderdrukt worden.
Kan je niet lezen of zo? Dat ze onderdrukt worden is juist NIET de reden voor mij!quote:Op maandag 19 september 2011 01:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
[..]
[..]
T-shirt = kan niet hoerig laten zien
Boerka = kan onderdrukking laten zien
????
Zoals ik al zei, geen zin om lang verhaal te typen voor iemand zoals jij op dit tijdstip
Ik kan wel lezen maar jou posts boeien mij totaal niet dus ik lees ze niet en ga van het gemiddelde uit van wat pvv-ers denkenquote:Op maandag 19 september 2011 01:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kan je niet lezen of zo? Dat ze onderdrukt worden is juist NIET de reden voor mij!
Ja dat je een domme, ongeinformeerde mongool bent was iedereen al duidelijk ja. Heil Ataturk en de ballen he!quote:Op maandag 19 september 2011 01:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik kan wel lezen maar jou posts boeien mij totaal niet dus ik lees ze niet en ga van het gemiddelde uit van wat pvv-ers denken
Vraag hem anders nog eens om zijn mening over de rechten van minderheden in Turkije.quote:Op maandag 19 september 2011 01:15 schreef Robus het volgende:
Niet lezen maar uitgaan van vooroordelen
Hamas, hamas, alle Koerden aan het gas?quote:Op maandag 19 september 2011 01:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vraag hem anders nog eens om zijn mening over de rechten van minderheden in Turkije.
Zo iets ja.quote:Op maandag 19 september 2011 01:17 schreef waht het volgende:
[..]
Hamas, hamas, alle Koerden aan het gas?
Je voelt je anders wel steeds geroepen om erop te reageren, das best knap als je ze niet eens leest. Ben jij tita toverturk of zo?quote:Op maandag 19 september 2011 01:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik kan wel lezen maar jou posts boeien mij totaal niet dus ik lees ze niet en ga van het gemiddelde uit van wat pvv-ers denken
Daar is geen zinnig argument tegen. Ik ben daar ook niet tegen zoals eerder vermeld. Moeilijk he jezelf voorstellen dat er minder anders over denken dan jij.quote:Op maandag 19 september 2011 01:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat is het volgens jou zinnige argument tegen naaktlopen?
Hmm. Je weet dat Carnaval ook een religieuze lading heeft, he? Dus voor christelijke religieuze uitingen (en laten we wel zijn, het percentage carnavalsvierders is op de hele bevolking gezien, relatief laag en dit zijn dus ook, om jouw woorden te gebruiken, extremisten) wordt een uitzondering gemaakt, maar voor uitingen vanuit de islam moet een verbod komen? En dat vind jij rechtvaardig?quote:Op maandag 19 september 2011 01:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Carnaval krijgt een ontheffing voor een paar dagen.
Er kunnen voor bepaalde gelegenheden ontheffingen aangevraagd worden.quote:Op maandag 19 september 2011 06:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hmm. Je weet dat Carnaval ook een religieuze lading heeft, he? Dus voor christelijke religieuze uitingen (en laten we wel zijn, het percentage carnavalsvierders is op de hele bevolking gezien, relatief laag en dit zijn dus ook, om jouw woorden te gebruiken, extremisten) wordt een uitzondering gemaakt, maar voor uitingen vanuit de islam moet een verbod komen? En dat vind jij rechtvaardig?
Het is geen boerkaverbod maar een verbod op gelaatsbedekkende kledingquote:Op maandag 19 september 2011 00:57 schreef Kandijfijn het volgende:
quote:Het kabinet acht het dragen van kleding die het gelaat geheel of vrijwel geheel bedekt fundamenteel in strijd met het karakter van het publiek verkeer, waarin wij elkaar met herkenbaar gelaat gelijkelijk tegemoet treden.
Nou pak ze op wanneer ze een misdaad plegen vanuit hun extremisme zou ik zeggen.quote:Op maandag 19 september 2011 00:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
98% doet het dus niet? Klopt exact met wat ik zeg: alleen de extremisten dragen dit.
Ik vind jou een wezensvreemd element. Mag ik je nu weren?quote:Op maandag 19 september 2011 00:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind het een belangrijk punt ja. Ik vind dat je als land mag kiezen om bepaalde wezensvreemde elementen te weren.
Sommige mensen vinden zo iets normaals in het geval van NL (of Belgie, of Frankijk) opeens bizar terwijl ze veel, veel zwaardere ingrepen in bv Turkije of Marokko toejuichen.
Precies, en dat geldt voor iedereen, m.u.v. ontheffingen.quote:Op maandag 19 september 2011 07:43 schreef Wokkel het volgende:
Het is geen boerkaverbod maar een verbod op gelaatsbedekkende kleding
Ik kan mij hier goed in vinden.quote:'Algeheel boerkaverbod is grof middel voor marginaal verschijnsel'
Een algemeen boerkaverbod is een grof middel ter bestrijding van een onwenselijke uiting van vroomheid.
Een algeheel boerkaverbod is een grof middel voor een marginaal verschijnsel. Beter is een selectief verbod voor situaties waarin het dragen van een boerka de communicatie bemoeilijkt of anderszins nadelig is.
De meeste Nederlanders voelen zich onbehaaglijk bij het zien van een boerka. Dat is nog geen reden om het kledingstuk te verbieden. De vrijheid van godsdienst staat religieuze gebruiken toe, ook als een grote meerderheid die als achterlijk beschouwt.
Er zijn echter tal van situaties waarin het dragen van een boerka ongewenst is. In het onderwijs is open communicatie vereist, en die is onmogelijk als een docent of leerling geheel achter een boerka schuil gaat. Een boerka is ook niet bevorderlijk voor de kansen op de arbeidsmarkt. Het is daarom redelijk een bijstandsuitkering te korten als een vrouw vasthoudt aan fundamentalistische kledingvoorschriften. Zo kan het dragen van een boerka in specifieke situaties worden verboden of bestraft, met een duidelijke motivatie. Dat is beter dan een algeheel verbod, waarbij ook de boerka op straat wordt verboden.
Natuurlijk is het ongewenst als vrouwen worden gedwongen een boerka te dragen. Maar er zijn ook vrouwen die hun gezicht uit vrije wil bedekken, al dan niet als een rebelse uiting van vroomheid. Bewijzen dat een vrouw wordt gedwongen zal bijna onmogelijk zijn.
Integratie kan niet door de politie worden afgedwongen. Het beboeten van vrouwen in boerka's zal ongetwijfeld publicitair worden uitgebuit door radicale moslims die zich beroepen op de vrijheid van godsdienst. Daarna kan de PVV weer 'vol op het orgel'. Zo krijgen politieke entrepreneurs van beide zijden de kans om van een marginaal verschijnsel een mediakermis te maken.
Het gaat niet alleen om de boerka, maar om een landelijk verbod op alle gelaatsbedekkende kleding. Een verbod wat nu alleen plaatselijk geregeld is via een APV en waarvan moslima's menen daarop een uitzondering te mogen zijn.quote:
Kijk, er valt best wat te zeggen voor een verbod. Eerlijk is eerlijk. Iemand die een burqa draagt kan nooit volledig deelnemen aan de samenleving. Echter, ik voel meer voor de aanpak die de VK oppert. Verbied de burqa in verschillende specifieke situaties. Je zou zelfs ondernemers de vrijheid kunnen geven om vrouwen in burqa's te weigeren. In het tankstation moet je vaak ook je helm afdoen, dus het is niet meer dan logisch dat de eigenaar ook burqa's mag weigeren. Ik zie echter niet in waarom je de burqa op straat moet verbieden. Dat is een overdreven maatregelen waar je bovendien ook niks mee bereikt.quote:Op maandag 19 september 2011 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de boerka, maar om een landelijk verbod op alle gelaatsbedekkende kleding. Een verbod wat nu alleen plaatselijk geregeld is via een APV en waarvan moslima's menen daarop een uitzondering te mogen zijn.
Die APV is daarom niet uitvoerbaar en dus is schijnbaar een nieuwe wet nodig om dit voor eens en voor altijd vast te stellen.
Kan me niet voorstellen dat ondernemers nu burka's moeten verplichten.quote:Op maandag 19 september 2011 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kijk, er valt best wat te zeggen voor een verbod. Eerlijk is eerlijk. Iemand die een burqa draagt kan nooit volledig deelnemen aan de samenleving. Echter, ik voel meer voor de aanpak die de VK oppert. Verbied de burqa in verschillende specifieke situaties. Je zou zelfs ondernemers de vrijheid kunnen geven om vrouwen in burqa's te weigeren.
En wat als een dame met burka al getankt heeft? Mag ze dan niet naar binnen om af te rekenen?quote:In het tankstation moet je vaak ook je helm afdoen, dus het is niet meer dan logisch dat de eigenaar ook burqa's mag weigeren.
Op zich ben ik het met je eens, maar ik denk niet dat dit gaat werken in het geval van de boerka.quote:Op maandag 19 september 2011 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
Kijk, er valt best wat te zeggen voor een verbod. Eerlijk is eerlijk. Iemand die een burqa draagt kan nooit volledig deelnemen aan de samenleving. Echter, ik voel meer voor de aanpak die de VK oppert. Verbied de burqa in verschillende specifieke situaties. Je zou zelfs ondernemers de vrijheid kunnen geven om vrouwen in burqa's te weigeren. In het tankstation moet je vaak ook je helm afdoen, dus het is niet meer dan logisch dat de eigenaar ook burqa's mag weigeren. Ik zie echter niet in waarom je de burqa op straat moet verbieden. Dat is een overdreven maatregelen waar je bovendien ook niks mee bereikt.
En als een boerkadraagster in een winkelcentrum dan wordt aangehouden, en ze zegt 'ja maar ik ging niets doen, ik wandel alleen wat'? Dat valt nooit te beboeten, volgens mij.quote:Op maandag 19 september 2011 11:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Op zich ben ik het met je eens, maar ik denk niet dat dit gaat werken in het geval van de boerka.
Een gezichtssluier kun je nog wel ter plekke verwijderen, maar een volledig gewaad uit één deel wordt al wat lastiger. Dus, dan kunnen ze over straat, maar geen winkel binnen, geen bieb, geen dokterspost (ziekenhuis) want ook daar moet je je legitimeren.
Daarbij mag iemand met een integraalhelm op of een bivakmuts ook niet over straat of winkel in, winkel uit.
Ik denk, dat wanneer je een uitzondering gaat maken voor een boerka op straat en het aan eigenaren van panden over gaat laten wie ze wel en niet binnen laten, er nog meer aanklachten wegens discriminatie gaan volgen.
Wel vind ik dat ze de vrijheid moeten hebben om in de eigen wijk, in de buurt van de eigen woning, onderweg naar de moskee, etc....de boerka/niqaab te mogen dragen.
Maar niet tijdens dagelijkse dingen als boodschappen, doktersbezoek e.d.
Je hoeft dat mens niet te weigeren. Dat is aan de ondernemer.quote:Op maandag 19 september 2011 11:57 schreef 3-voud het volgende:
En wat als een dame met burka al getankt heeft? Mag ze dan niet naar binnen om af te rekenen?
Burka af/uit.quote:Op maandag 19 september 2011 11:57 schreef 3-voud het volgende:
En wat als een dame met burka al getankt heeft? Mag ze dan niet naar binnen om af te rekenen?
Een winkelcentrum is doorgaans niet in de eigen buurt. M.u.v. misschien de Halalslager. Wmb mag dat net zo goed een uitzondering zijn als de moskee.quote:Op maandag 19 september 2011 12:00 schreef Taurus het volgende:
En als een boerkadraagster in een winkelcentrum dan wordt aangehouden, en ze zegt 'ja maar ik ging niets doen, ik wandel alleen wat'? Dat valt nooit te beboeten, volgens mij.
Het verbod bestaat al jaren, alleen plaatselijk, en is vanwege het geroep 'ja maar geloof blabla', 'ja maar discriminatie blabla' niet te handhaven. Daarom een landelijk verbod middels een nieuwe wet.quote:Op maandag 19 september 2011 12:04 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik lees het pas, echt zo triest zo'n verbod. Krijgen politici hier 1.4 ton per jaar aan salaris voor?
Dat is toch precies wat ik voorstel? Laat ondernemers zelf bepalen of zij burqa's wel of niet de toegang tot hun zaak verschaffen. Laat die moslima's lekker met zo'n apparaat over straat lopen als zij daar behoefte aan hebben, maar ze hebben pech als een winkeleigenaar eist dat het gezicht zichtbaar is.quote:Op maandag 19 september 2011 11:59 schreef Gia het volgende:
Maar niet tijdens dagelijkse dingen als boodschappen, doktersbezoek e.d.
Wat heette plaatselijk dan. Bv op de werkplek of bij bepaalde aangelegenheden, dat kan ik begrijpen. Maar nu wil d epolitiek het overal verbieden volgens mij. En passant nemen ze gelijk ook andere gezichtsbedekkende kleding mee. Ja dan weet ik zeker dat de Burka als excuus wordt gebruikt.quote:Op maandag 19 september 2011 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Het verbod bestaat al jaren, alleen plaatselijk, en is vanwege het geroep 'ja maar geloof blabla', 'ja maar discriminatie blabla' niet te handhaven. Daarom een landelijk verbod middels een nieuwe wet.
Een overdekt winkelcentrum is 9 van de 10 keer eigendom van een private partij en dus sowieso geen openbare ruimte. Oftewel, daar zal het overheidsverbod niet gelden.quote:Op maandag 19 september 2011 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat een winkelcentrum sowieso onder het verbod moet vallen, want vaak is dat al 'binnen'.
Natuurlijk wel. Ik vermoed dat het verbod allesomvattend wordt en dat er geen uitzonderingen worden gemaakt.quote:Op maandag 19 september 2011 12:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een overdekt winkelcentrum is 9 van de 10 keer eigendom van een private partij en dus sowieso geen openbare ruimte. Oftewel, daar zal het overheidsverbod niet gelden.
Oooh, mijn huis is ook private ruimte. Daar gelden overheidsverboden niet? Dus ik mag gewoon automatische wapens in huis hebben? Drugs verhandelen? Mensen vermoorden? Zolang het maar in mijn private ruimte is?quote:Op maandag 19 september 2011 12:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een overdekt winkelcentrum is 9 van de 10 keer eigendom van een private partij en dus sowieso geen openbare ruimte. Oftewel, daar zal het overheidsverbod niet gelden.
Dan is het toch al te laat. Als zo'n boerka opeens een pistool er onder heeft en ze de winkel overvalt kun je moeilijk vragen of die persoon het gewaad wil verwijderen. Want daar gaat het toch om, een volledig bedekt persoon geeft toch een 'onveilig' gevoel? Of is dat niet het punt?quote:Op maandag 19 september 2011 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat ik voorstel? Laat ondernemers zelf bepalen of zij burqa's wel of niet de toegang tot hun zaak verschaffen. Laat die moslima's lekker met zo'n apparaat over straat lopen als zij daar behoefte aan hebben, maar ze hebben pech als een winkeleigenaar eist dat het gezicht zichtbaar is.
Win win situatie, lijkt mij. Ondernemers hoeven geen risico te lopen (hoewel zij nu ook al weinig te duchten hebben van burqadraagsters, volgens mij) en mensen die een burqa willen dragen kunnen dat blijven doen (tot op zekere hoogte).
ligt er toch aan, als het verbod alleen geldt voor openbare ruimten?quote:Op maandag 19 september 2011 13:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oooh, mijn huis is ook private ruimte. Daar gelden overheidsverboden niet? Dus ik mag gewoon automatische wapens in huis hebben? Drugs verhandelen? Mensen vermoorden? Zolang het maar in mijn private ruimte is?
Ik kan een pistool toch ook onder mijn overjast verstoppen? Als je zo gaat redeneren dan kan de overheid ons beter allemaal thuis opsluiten en kleine groepjes op gezette tijden de straat op laten gaan.quote:Op maandag 19 september 2011 13:49 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dan is het toch al te laat. Als zo'n boerka opeens een pistool er onder heeft en ze de winkel overvalt kun je moeilijk vragen of die persoon het gewaad wil verwijderen. Want daar gaat het toch om, een volledig bedekt persoon geeft toch een 'onveilig' gevoel? Of is dat niet het punt?
Gezicht verbergen = slecht nieuws. Aldus eeuwenlange gewoonte in Nederland.quote:Op maandag 19 september 2011 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan een pistool toch ook onder mijn overjast verstoppen? Als je zo gaat redeneren dan kan de overheid ons beter allemaal thuis opsluiten en kleine groepjes op gezette tijden de straat op laten gaan.
Hoe verklaar jij dan die plotselinge interesse voor gezichtsbedekking ....quote:Op maandag 19 september 2011 14:39 schreef waht het volgende:
[..]
Gezicht verbergen = slecht nieuws. Aldus eeuwenlange gewoonte in Nederland.
Dat is de enige motivering en voor de rest kan het niemand wat schelen.
Dat lijkt me duidelijk, populisme.quote:Op maandag 19 september 2011 14:42 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij dan die plotselinge interesse voor gezichtsbedekking ....
Het is net als die burkini in Almelo ... opeens is iedereen geïnteresseerd in zwembadhygiëne ...
Of dat handje geven wat sommige moslims niet doen ... opeens zijn Henk en Ingrid etiquette-experts .....
Democratie waar de meerderheid reageert, ook als de meerderheid bestaat uit stompzinnige kuttokkies.quote:Op maandag 19 september 2011 14:45 schreef waht het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk, populisme.
Maar ik wil het helemaal niet over de islam hebben. De islam is niet belangrijk, de boerka is een nietszeggend fenomeen in Nederland. Als we het over de islam hebben geven we Wilders gewoon gelijk. Wilders bepaalt de verdomde discussie en iedereen trapt er met open ogen in.
Ja ik heb er geen moeite mee hoor, maar ik dacht dat dat de reden was waarom het verboden moet worden. Een bedekt gezicht geeft een onveilig gevoel en je hoort iemand aan te kunnen kijken of iets dergelijks.quote:Op maandag 19 september 2011 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan een pistool toch ook onder mijn overjast verstoppen? Als je zo gaat redeneren dan kan de overheid ons beter allemaal thuis opsluiten en kleine groepjes op gezette tijden de straat op laten gaan.
Bijvoorbeeld de plaats Den Bosch heeft een bepaalde APV die de plaats Roosendaal niet heeft.quote:
Wat een kneuzenopmerking. Dan kun je beter gewoon gaan slapen.quote:Op maandag 19 september 2011 01:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik kan me hierin weer vindenquote:Op maandag 19 september 2011 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan mij hier goed in vinden.
quote:Inderdaad Sarko, de burqa is vernederend
De burqa is een symbool voor onderdrukking van de vrouw
De tante van mijn vriend F. woont al decennia in Canada. Laatst was ze in Nederland en deed met haar neef boodschappen bij Albert Heijn.
Achter de kassa zat een meisje met een hoofddoek. De tante keek ernaar, boog zich naar het meisje en sprak de onvergetelijke woorden: ‘Kind – dat hóeft hier toch niet?’
Je zou denken dat die opmerking een majeur inzicht was voor dat meisje. Dat ze zou opspringen, de hoofddoek van haar hoofd rukken en jubelen dat ze dat ding inderdaad nooit meer zou dragen. Dat gebeurde natuurlijk niet. Het meisje zal wel beledigd zijn geweest dat haar geloof zo te schande werd gemaakt.
Rare gewoontes
Die tante dacht – en ik denk dat eigenlijk ook – dat die mensen uit strenge islamitische landen hierheen zijn gekomen juist om dat islamitische juk van zich te werpen. Om te kunnen dragen en te doen en te zeggen wat ze willen.
In plaats daarvan hebben ze al die rare gewoontes meegenomen. Omdat wij allemaal als de dood zijn die mensen te beledigen, laten we ze gewoon rondlopen zoals ze willen.
Mijn zoontje van toen 12 werd ooit aangehouden door een agent omdat hij een bivakmuts droeg. Maar de geheel in zwarte doeken gewikkelde, onzichtbare gestalte die aan de overkant voorbij schoof, kreeg niets te horen.
Parallellen
Als verklaring komt er dan een ingewikkeld verhaal waarin parallellen worden getrokken met de verzuiling van de vorige eeuw, waardoor het juist mogelijk was dat diverse bevolkingsgroepen zich emancipeerden.
Dat zal allemaal best, maar de katholieken of de gereformeerden hebben er nooit zo raar en eng uitgezien als een Jemenitische met een burqa aan. En als die vrouwen dan zo nodig heel erg gelovig werden, werden ze non en trokken zich terug in een klooster.
Of de mensen zeggen: acht, wat geeft het, het zijn er maar een paar. Daar gaat het niet om. Elke burqa in de beschaafde wereld is er één teveel.
Gevangenis
Zo bang is de Franse president Nicolas Sarkozy niet. En gelijk heeft hij. Volgens hem is de burqa een wandelende gevangenis, een symbool van de onderdrukking van de vrouw. Daarom wil Sarkozy het dragen van het gewaad verbieden.
Dat zal wel weer een enorme juridische heisa geven, maar wat goed dat hij dat gewoon zegt.
Ik las een keer het verslag van een Europese vrouw die zo’n ding had aangetrokken en dat was geen feest. Je kunt geen kant op, je handen moet je gebruiken om de plooien van het vormloze gewaad bij elkaar te houden, je ziet praktisch niks door dat bespottelijke gaasje, en zo strompel je dan maar wat over straat. Als er een opperwezen bestaat dat zoiets wil, dan is het niet een erg vriendelijk opperwezen.
Vernederend
Dat je met een hoofddoek op gaat lopen is één ding. Maar dat je je zo moet verbergen, alleen omdat je een vrouw bent, dat is vreselijk en vernederend. Een tribale gewoonte van nomaden, die bij lange afwezigheid wilden dat hun vrouwen kuis en trouw waren. Eigenlijk een soort kuisheidsgordel, maar die hebben we hier al enige eeuwen geleden afgeschaft.
Zouden er werkelijk veel vrouwen zijn die uit eigen vrije wil kiezen voor zo’n onfatsoenlijk kledingstuk in plaats van voor een spijkerbroek? Daar geloof ik helemaal niets van.
Die vrouwen zijn uiteindelijk hier gekomen om vrij te zijn. Des te beledigender dat ze ook hier weer in die wandelende gevangenis moeten zitten.
Taliban
Extremistische groeperingen als de Taliban, die zich bepaald niet onderscheiden door hun liefde voor cultuur of voor vooruitgang en alleen maar bezig lijken met onderdrukking, geweld en achterlijkheid, dwingen hun vrouwen zulke idiote gewaden aan te trekken. Die vrouwen mogen sowieso niks: niet werken, niet naar school.
Dat ze dat in hun eigen landen doen is al erg genoeg. Maar dat ze de kans krijgen dat te doen in de beschaafde wereld, waar onze prettige manier van leven alleen maar is te danken aan het streven naar vooruitgang en verbetering, dat is een schande.
Het zou mooi zijn als andere landen het voorbeeld van Frankrijk volgden, waar staat en kerk streng zijn gescheiden. Dat maakt de zaken wel zo duidelijk. Dus die burqa trek je lekker aan als je dat zo graag wilt – maar alleen in je eigen huis.
Liesbeth Wytzes
Bron: Elsevier
Het verbod gaat over gelaatsbedekkende kleding, niet de burqa in specefiek, om nu weer een uitzonderingspositie te creeren voor mensen in burqa is dan gewoon discriminatie.quote:Op maandag 19 september 2011 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kijk, er valt best wat te zeggen voor een verbod. Eerlijk is eerlijk. Iemand die een burqa draagt kan nooit volledig deelnemen aan de samenleving. Echter, ik voel meer voor de aanpak die de VK oppert. Verbied de burqa in verschillende specifieke situaties. Je zou zelfs ondernemers de vrijheid kunnen geven om vrouwen in burqa's te weigeren. In het tankstation moet je vaak ook je helm afdoen, dus het is niet meer dan logisch dat de eigenaar ook burqa's mag weigeren. Ik zie echter niet in waarom je de burqa op straat moet verbieden. Dat is een overdreven maatregelen waar je bovendien ook niks mee bereikt.
quote:
Vreemd. Die tante vindt het blijkbaar van belang dat mensen hier kunnen dragen en zeggen wat ze willen, maar intussen hekelt zij burqa's en hoofddoeken. Als zij vindt dat mensen mogen dragen wat zij willen, waarom dan geen hoofddoek?quote:Die tante dacht – en ik denk dat eigenlijk ook – dat die mensen uit strenge islamitische landen hierheen zijn gekomen juist om dat islamitische juk van zich te werpen. Om te kunnen dragen en te doen en te zeggen wat ze willen.
Wat mij betreft mag je op straat gewoon je gezicht bedekken als je daar behoefte aan hebt. Maar dan niet klagen als je niet wordt toegelaten in een winkel of kroeg.quote:Op maandag 19 september 2011 17:18 schreef Clan het volgende:
[..]
Het verbod gaat over gelaatsbedekkende kleding, niet de burqa in specefiek, om nu weer een uitzonderingspositie te creeren voor mensen in burqa is dan gewoon discriminatie.
Plotselinge interesse? onder het vorig kabinet (CDA/PvdA/CU) werd dit verbod op gelaatsbedekkende kleding al uitgewerkt.quote:Op maandag 19 september 2011 14:42 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij dan die plotselinge interesse voor gezichtsbedekking ....
Het is net als die burkini in Almelo ... opeens is iedereen geïnteresseerd in zwembadhygiëne ...
Of dat handje geven wat sommige moslims niet doen ... opeens zijn Henk en Ingrid etiquette-experts .....
Hoezo het leven zuur te maken? Ze hebben toch nog wel andere kleren!quote:Op maandag 19 september 2011 17:30 schreef Mutant01 het volgende:
Hilarisch om te zien.
Heel 't land in rep en roer, enorm maatschappelijk debat, wetgeving, kamerdebatten, schuimbekkende Henk en Ingrids.
Om 150 tot 300 mensen het leven zuur te maken.
Ja maar, het gaat om het principequote:Op maandag 19 september 2011 17:30 schreef Mutant01 het volgende:
Hilarisch om te zien.
Heel 't land in rep en roer, enorm maatschappelijk debat, wetgeving, kamerdebatten, schuimbekkende Henk en Ingrids.
Grappig, ik zie de tegenstanders van deze wetswijziging juist schuimbekkend in rep en roer.quote:Op maandag 19 september 2011 17:30 schreef Mutant01 het volgende:
Hilarisch om te zien.
Boeie dat ze andere kleren hebben. Ze zullen vinden dat hun het leven zuur wordt gemaakt (en het valt ook amper anders te interpreteren, dat weet jij net zo goed). Hoe dan ook, dat doet er niet eens toe. Wat er wel toe doet is dat in een financiele crisis van hier tot aan Tokio, oorlogen her en der, andere grote maatschappelijke problemen, wij hier in Nederland gewoon bezig zijn met dit soort zaken. Hoe bedoel je bezigheidstherapie. Weet je hoeveel geld dit ons heeft gekost?quote:Op maandag 19 september 2011 17:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo het leven zuur te maken? Ze hebben toch nog wel andere kleren!
Ze mogen niet de straat op met een doek voor hun gezicht. Ojee, wat wordt hun het leven zuur gemaakt!! Wat een ramp!
Dan trek je wat anders aan!
Iedereen heeft rechten en plichten in dit land, dat is het principe, je gaat toch ook niet klagen dat men verwacht dat iedereen moeite doet om in zijn eigen onderhoud te voorzien?quote:Op maandag 19 september 2011 17:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja maar, het gaat om het principe![]()
Het principe om aan anderen op te kunnen leggen wat ze (niet) aan mogen trekken, in dit geval.
Och, er worden hier op Fok veel woorden aan vuil gemaakt, maar in Den Haag is het maar gewoon één wetsvoorstelletje van de velen. En die andere zaken doen ze op een andere dag.quote:Op maandag 19 september 2011 17:38 schreef Mutant01 het volgende:
Boeie dat ze andere kleren hebben. Ze zullen vinden dat hun het leven zuur wordt gemaakt (en het valt ook amper anders te interpreteren, dat weet jij net zo goed). Hoe dan ook, dat doet er niet eens toe. Wat er wel toe doet is dat in een financiele crisis van hier tot aan Tokio, oorlogen her en der, andere grote maatschappelijke problemen, wij hier in Nederland gewoon bezig zijn met dit soort zaken. Hoe bedoel je bezigheidstherapie. Weet je hoeveel geld dit ons heeft gekost?
Een verbod op boerka's (of: een verbod op gezichtsbedekkende kleding, maar we weten allemaal met welk doel het is ingevoerd) is wat mij betreft even onzinnig en even ongewenst als een verbod op witte sokken.quote:Op maandag 19 september 2011 17:42 schreef Clan het volgende:
[..]
Iedereen heeft rechten en plichten in dit land, dat is het principe, je gaat toch ook niet klagen dat men verwacht dat iedereen moeite doet om in zijn eigen onderhoud te voorzien?
Als we gaan omrekenen naar wat het kost aan ambtenaren, geld en tijd. Dan zal je aardig schrikken. Aan de andere kant, misschien zal je niet schrikken. Alles om het zwarte gewaad, dat zo een enorm maatschappelijk probleem schijnt te zijn, te stoppen!quote:Op maandag 19 september 2011 17:43 schreef Gia het volgende:
Och, er worden hier op Fok veel woorden aan vuil gemaakt, maar in Den Haag is het maar gewoon één wetsvoorstelletje van de velen. En die andere zaken doen ze op een andere dag.
Jij weet net zo min als ik wat de grondslag is voor het dragen van het gewaad. Of dat nu vanwege hun eigen religieuze interpretatie is - of dat ze werkelijk gedwongen worden door manlief.quote:De enige die die vrouwen het leven zuur maken zijn hun kerels die ze zonder gewaad niet naar buiten laten gaan. Dat ligt niet aan Nederland, niet aan de regering en niet aan Henk en Ingrid, maar aan man'lief'.
Onzinnige irrelevante vergelijking. Doet er ook volstrekt niet toe. Wat mij er toe doet is dat men van een vlieg een olifant maakt en men elkaar lekker bezig houdt. Beetje opjutten, beetje elkaar van alles en nogwat wijsmaken. Praten over symboliek enzo.. en rechten en plichten... terwijl er andere veel significantere problemen zijn in de maatschappij die veel meer aandacht zouden moeten krijgen.quote:Wat mij betreft is dat hetzelfde als een SM-stel dat rond gaat wandelen, één aan een hondenriem, op handen en voeten, de ander met een masker op. Mag gewoon ook niet.
Zelfs niet als de 'meesteres' de ander dan niet naar buiten laat gaan.
Als het de eigen interpretatie is, hadden ze moeten kiezen voor een land waar het niet middels APV's verboden is om met bedekt gelaat over straat te lopen.quote:Op maandag 19 september 2011 17:47 schreef Mutant01 het volgende:
Jij weet net zo min als ik wat de grondslag is voor het dragen van het gewaad. Of dat nu vanwege hun eigen religieuze interpretatie is - of dat ze werkelijk gedwongen worden door manlief.
Als er APV's zijn die in de ene stad wel gelden en in een andere niet en dit leidt tot een maatschappelijk probleem, hoe klein ook, dan is het het gemakkelijkst om dit of landelijk toe te staan of landelijk te verbieden. De politiek kiest hierin voor verbieden.quote:Onzinnige irrelevante vergelijking. Doet er ook volstrekt niet toe. Wat mij er toe doet is dat men van een vlieg een olifant maakt en men elkaar lekker bezig houdt. Beetje opjutten, beetje elkaar van alles en nogwat wijsmaken. Praten over symboliek enzo.. en rechten en plichten... terwijl er andere veel significantere problemen zijn in de maatschappij die veel meer aandacht zouden moeten krijgen.
Je hebt volkomen gelijk. De bewindslieden zijn al maanden dag en nacht in de weer om die boerkaverbod tot stand te brengen en inmiddels kost die boerkaverbod de belastingbetaler vele miljarden daar ze geen tijd meer over hebben voor andere zaken.quote:Op maandag 19 september 2011 17:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Boeie dat ze andere kleren hebben. Ze zullen vinden dat hun het leven zuur wordt gemaakt (en het valt ook amper anders te interpreteren, dat weet jij net zo goed). Hoe dan ook, dat doet er niet eens toe. Wat er wel toe doet is dat in een financiele crisis van hier tot aan Tokio, oorlogen her en der, andere grote maatschappelijke problemen, wij hier in Nederland gewoon bezig zijn met dit soort zaken. Hoe bedoel je bezigheidstherapie. Weet je hoeveel geld dit ons heeft gekost?
Miljarden? Ook als kost het een kleine 100.000 euro. Laat ze eens lekker met ECHTE problemen aan de slag gaan.quote:Op maandag 19 september 2011 17:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je hebt volkomen gelijk. De bewindslieden zijn al maanden dag en nacht in de weer om die boerkaverbod tot stand te brengen en inmiddels kost die boerkaverbod de belastingbetaler vele miljarden daar ze geen tijd meer over hebben voor andere zaken.
Wie is we?quote:Op maandag 19 september 2011 17:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een verbod op boerka's (of: een verbod op gezichtsbedekkende kleding, maar we weten allemaal met welk doel het is ingevoerd) is wat mij betreft even onzinnig en even ongewenst als een verbod op witte sokken.
En als iemand geen moeite wil doen om in zijn eigen levensonderhoud te voorzien vind ik het prima, ik zal er niet minder om slapen. Als hij dan ook maar geen gebruik maakt van een uitkering.
Ik denk dat we daar snel genoeg achter gaan komenquote:Op maandag 19 september 2011 17:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij weet net zo min als ik wat de grondslag is voor het dragen van het gewaad. Of dat nu vanwege hun eigen religieuze interpretatie is - of dat ze werkelijk gedwongen worden door manlief.
Wederom dat non-argument! Alles en iedereen, de complete NLe staat moet zich alleen maar met de crisis bezighouden! Fuck dat dijkonderhoud, fuck die wegenreparatie! Crisis! Alleen maar crisis!quote:Op maandag 19 september 2011 17:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
quote:Dat je met een hoofddoek op gaat lopen is één ding. Maar dat je je zo moet verbergen, alleen omdat je een vrouw bent, dat is vreselijk en vernederend. Een tribale gewoonte van nomaden, die bij lange afwezigheid wilden dat hun vrouwen kuis en trouw waren. Eigenlijk een soort kuisheidsgordel, maar die hebben we hier al enige eeuwen geleden afgeschaft.
Geen tijd. Boerkaverbod heeft voorrang.quote:Op maandag 19 september 2011 18:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Miljarden? Ook als kost het een kleine 100.000 euro. Laat ze eens lekker met ECHTE problemen aan de slag gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |