abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 september 2011 @ 15:31:43 #101
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_102098852
Ik wou dat al die idioten die de boetes voor het tegen de wet in dragen van de boerka willen gaan betalen, mijn huur eens een paar maanden zouden betalen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_102098872
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2011 15:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ha. Ze mogen dan wel een paspoort hebben maar dat maakt ze nog geen Europeaan. Iets wat ze zelf trouwens zullen beamen.

En dat niet verwant voelen is insgelijks, want jij bent HET symbool van een slappe, bange linkse kwezel die bang is voor iedere confrontatie en om gewoon eens stelling te nemen.
Juist. Ik ben degene die bang ben. Aldus de user die compleet door het lint gaat omdat New York Pizza bacon van kalfsvlees op de pizza's flikkert :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102098895
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niks mis met bepaalde verboden. We hebben het nu echter over kledingstukken. In mijn optiek is er in beide gevallen sprake van een zekere mate van dwang. Wat je daarvan vindt, is natuurlijk weer een ander verhaal.
Dus? Meerdere kledingstukken zijn verboden in de openbare ruimte.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102098957
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dus? Meerdere kledingstukken zijn verboden in de openbare ruimte.
Wat ik dus onzinnig vind.
pi_102099003
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Juist. Ik ben degene die bang ben. Aldus de user die compleet door het lint gaat omdat New York Pizza bacon van kalfsvlees op de pizza's flikkert :')
Ja, jij bent bang voor confrontaties. Voor ongemakkelijke situaties. Om een keer in het echt in discussie te gaan. Bang voor ruzie. Daarom doe je alles af met 'laat maar waaien'. Want jou zou maar eens een keer iemand op zijn tenen trappen zeg. Oei oei oei.

En het IS toch lachwekkend dat een NYP halal-bacon als enige keuze aanbied!? Halal-bacon! :D Je weet wel, bacon: VARKENSVLEES!
Maar nee, dat mag niet van de grote gemene allah dus gaan we sprookjesverhalen voor waar aannemen _O-
Maar goed, volgens jou is dat gedrag van NYP niet ingegeven door de islam he?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102099031
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik dus onzinnig vind.
Crap. Jij bent de 1e die staat te huilen als de NVU in SS-uniform gaat marcheren.

Hypocriet gedrag.
pi_102099071
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Crap. Jij bent de 1e die staat te huilen als de NVU in SS-uniform gaat marcheren.

Hypocriet gedrag.
Ik vind een persoon die in een SS-uniform rond gaat lopen een klapmongool, absoluut. Maar ik zal niet pleiten voor een verbod.
pi_102099127
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

:)

Touché
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_102099160
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind een persoon die in een SS-uniform rond gaat lopen een klapmongool, absoluut. Maar ik zal niet pleiten voor een verbod.
Ik geloof je niet.
pi_102099181
Wel goed voer voor een Klaagbaak-topic, dat NYP en halal-bacon verhaal.
pi_102099244
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja, jij bent bang voor confrontaties. Voor ongemakkelijke situaties. Om een keer in het echt in discussie te gaan. Bang voor ruzie. Daarom doe je alles af met 'laat maar waaien'. Want jou zou maar eens een keer iemand op zijn tenen trappen zeg. Oei oei oei.

En het IS toch lachwekkend dat een NYP halal-bacon als enige keuze aanbied!? Halal-bacon! :D Je weet wel, bacon: VARKENSVLEES!
Maar nee, dat mag niet van de grote gemene allah dus gaan we sprookjesverhalen voor waar aannemen _O-
Maar goed, volgens jou is dat gedrag van NYP niet ingegeven door de islam he?
Ik ben bang voor confrontaties? Hoe verklaar je dan dat ik in vrijwel elk topic in de clinch lig met jou? Ik heb geen enkel probleem met het tegenspreken van anderen. Maar houdt dat in dat ik mij op moet winden over vrouwen in burqa's of moslims die bidden op straat? Neen, want in tegenstelling tot jij geloof ik in een vrije en open samenleving. Een waarin ingezeten zich relatieve vrijheid toe kunnen dichten. Dat geldt voor moslims, christenen, atheisten, weet ik het allemaal.

En nee, ik heb niks met de islam. Ik vind de religie in kwestie onzinnig en dom. Mijn kijk op het christendom is ongeveer hetzelfde. Maar omdat ik iets onzinnig vind, betekent dat nog niet dat ik die mensen hun vrijheden af wil pakken. Leef en laat leven vind ik nog altijd het beste uitgangspunt. Tenzij mijn vrijheden in het geding komen. Dat is echter niet het geval.
pi_102099262
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik geloof je niet.
Ja, dan niet.
pi_102099448
Jaja vrijheid blijheid en iedereen bloemetjes in z'n haar.

Als je volwassen wordt zal je wel eens tot de conclusie komen dat niet iedereen even lief is en goede intenties heeft.

Dit provocatieve, uittestende gedrag moet gewoon de kop ingedrukt worden. De burqa past niet in de Europese samenleving, klaar. En na het verbod in Frankrijk, Belgie en nu waarschijnlijk NL zullen nog veel Europese landen gaan volgen denk ik. En terecht. Oprotten met die onzin. Weg.
pi_102099635
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Als je volwassen wordt zal je wel eens tot de conclusie komen dat niet iedereen even lief is en goede intenties heeft.

Dit provocatieve, uittestende gedrag moet gewoon de kop ingedrukt worden. De burqa past niet in de Europese samenleving, klaar. En na het verbod in Frankrijk, Belgie en nu waarschijnlijk NL zullen nog veel Europese landen gaan volgen denk ik. En terecht. Oprotten met die onzin. Weg.
Wat een sterk beargumenteerd antwoord. Chapeau.

Meneer Hofstadgroep vindt dat iets niet thuishoort in Europa en wil het daarom de kop indrukken. Wie ben jij om dat te bepalen, meneer de gefrustreerde veertig plusser? In mijn optiek staat Europa voor tolerantie en openheid. We zijn een samenleving waar plek is voor allerlei culturen en levensbeschouwelijke visies. Van christenen tot joden en van moslims tot agnosten. De wereld staat niet stil. Mensen met verschillende achtergronden verspreiden zich over de aardkloot. Nationaliteiten wordt steeds minder relevant. In jou zie ik een zuurpruim die vast probeert te houden aan het verleden. Iemand die de veranderende wereld niet bij kan of wil benen.
pi_102099832
Het "later als je groot ben zul je wel beter weten" is anders volledig legitiem.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_102099929
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een sterk beargumenteerd antwoord. Chapeau.

Meneer Hofstadgroep vindt dat iets niet thuishoort in Europa en wil het daarom de kop indrukken. Wie ben jij om dat te bepalen, meneer de gefrustreerde veertig plusser? In mijn optiek staat Europa voor tolerantie en openheid. We zijn een samenleving waar plek is voor allerlei culturen en levensbeschouwelijke visies. Van christenen tot joden en van moslims tot agnosten. De wereld staat niet stil. Mensen met verschillende achtergronden verspreiden zich over de aardkloot. Nationaliteiten wordt steeds minder relevant. In jou zie ik een zuurpruim die vast probeert te houden aan het verleden. Iemand die de veranderende wereld niet bij kan of wil benen.
40+ nog wel? :') Wat lul jij nou weer debiel?
In JOUW optiek staat Europa voor niets. Ja voor laat maar waaien. Voor laat maar toe want anders kan men wel eens boos gaan worden. Voor mensen zoals jij bestaan er helemaal geen Europese culturen en moet alles maar toegelaten worden voor de lieve vrede. Uiteraard vergaap je je dan weer wel aan andere culturen, want die zijn toch zooooo onwijs mooi he en die bestaan uiteraard wel.
Een (Westerse) nationaliteit is voor jou een administratieve aangelegenheid. Zo is een fundi-moslim-Somalier met burqa voor jou net zo Nederlands als bv Linda de Mol is na het verkrijgen van het rode papiertje. Wat natuurlijk in de realiteit totale kolder is, behalve voor zieltjes die denken dat de echte wereld in een administratie te samenvatten is.
Uiteraard verandert de wereld en wordt er flink gemengd. Dat betekent echter niet dat ELKE vermenging een vooruitgang is en de introductie van de burqa is er daar 1 van. Dat is een ongewenst, middeleeuws en zeer religieus extremistisch wangedrocht wat wij niet moeten willen hier. En daar mag dus paal en perk aan gesteld worden, zoals nu ook gebeurt. Zo te zien ben JIJ dus degene die een zuurpruim is die de wereld niet kan bijbenen want die verboden zijn er al in 2 landen en meer zullen volgen.
pi_102099997
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Onzin. Wij mogen als Europeanen prima zeggen dat dit islamitische gebruik hier niet welkom is. Klaar.
Ik claim nergens dat je dat niet zou mogen zeggen. Slecht lezen is ook een vak apart.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102100433
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Een (Westerse) nationaliteit is voor jou een administratieve aangelegenheid.
Het is toch niet meer dan dat? Nationaliteit is één van de willekeurigste en zinlooste dingen op aarde. Het is niet meer dan landjepik op wereldschaal. Als je Nederlander bent, om de volstrekt toevallige reden dat je ouders Nederlanders waren, moet je blijkbaar van Nederland houden en niet van andere culturen. Ik laat dat tenminste niet afhangen van waar ik geboren ben.
pi_102100701
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 16:11 schreef twaalf het volgende:

[..]

Het is toch niet meer dan dat? Nationaliteit is één van de willekeurigste en zinlooste dingen op aarde. Het is niet meer dan landjepik op wereldschaal. Als je Nederlander bent, om de volstrekt toevallige reden dat je ouders Nederlanders waren, moet je blijkbaar van Nederland houden en niet van andere culturen. Ik laat dat tenminste niet afhangen van waar ik geboren ben.
Nee het is meer dan dat. Het is een manier om het leven in te richten en een vrij succesvolle: baken een gebied af en beheer dat.

Er ZIJN verschillende culturen en een ieder die wel eens wat vaker in het buitenland komt kan dat beamen.

Voor misbruikers zoals het gros der vluchtelingen en immigranten is het idd niets meer dan een administratieve aangelegenheid om gratis geld binnen te harken.
pi_102100798
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

40+ nog wel? :') Wat lul jij nou weer debiel?
In JOUW optiek staat Europa voor niets. Ja voor laat maar waaien. Voor laat maar toe want anders kan men wel eens boos gaan worden. Voor mensen zoals jij bestaan er helemaal geen Europese culturen en moet alles maar toegelaten worden voor de lieve vrede. Uiteraard vergaap je je dan weer wel aan andere culturen, want die zijn toch zooooo onwijs mooi he en die bestaan uiteraard wel.
Een (Westerse) nationaliteit is voor jou een administratieve aangelegenheid. Zo is een fundi-moslim-Somalier met burqa voor jou net zo Nederlands als bv Linda de Mol is na het verkrijgen van het rode papiertje. Wat natuurlijk in de realiteit totale kolder is, behalve voor zieltjes die denken dat de echte wereld in een administratie te samenvatten is.
Uiteraard verandert de wereld en wordt er flink gemengd. Dat betekent echter niet dat ELKE vermenging een vooruitgang is en de introductie van de burqa is er daar 1 van. Dat is een ongewenst, middeleeuws en zeer religieus extremistisch wangedrocht wat wij niet moeten willen hier. En daar mag dus paal en perk aan gesteld worden, zoals nu ook gebeurt. Zo te zien ben JIJ dus degene die een zuurpruim is die de wereld niet kan bijbenen want die verboden zijn er al in 2 landen en meer zullen volgen.
Wat een bijzonder vreemde post. Ik wil hier eigenlijk niet al teveel woorden meer aan vuil maken, maar goed. Ik hecht zeker waarde aan onze Nederlandse, Europese of zelfs westerse cultuur. Maar die cultuur behelst voor mij ook een stukje tolerantie en openheid ten aanzien van andersdenkenden. Kijk bijvoorbeeld hoe veel buitenlanders ons land gade slaan. Zij beschouwen Nederland als het land waar de bevolking veel vrijheden kent. Dat is voor mij een belangrijk onderdeel van onze cultuur. De consequentie van een dergelijke opstelling is dat we mensen met een andere achtergrond accepteren. Tot op zekere hoogte althans. Het feit dat wij tolerant zijn betekent natuurlijk niet alles hier maar moet kunnen. Dat een imam wordt aangepakt omdat hij bewust haat zaait, is volledig legitiem in mijn optiek. Maar als het aan mij ligt worden er geen onzinnige verboden uitgevaardigd om niet-bestaande problemen op te lossen.
pi_102100859
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 16:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee het is meer dan dat. Het is een manier om het leven in te richten en een vrij succesvolle: baken een gebied af en beheer dat.

Er ZIJN verschillende culturen en een ieder die wel eens wat vaker in het buitenland komt kan dat beamen.

Voor misbruikers zoals het gros der vluchtelingen en immigranten is het idd niets meer dan een administratieve aangelegenheid om gratis geld binnen te harken.
We zijn allemaal aardbewoners, Hofstad. Het is zot om iemand de toegang te ontzeggen omdat hij toevallig niet van daar is. Kan hij het helpen dat hij toevallig in Marokko of Polen is geboren?
pi_102100916
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 16:24 schreef twaalf het volgende:

[..]

We zijn allemaal aardbewoners, Hofstad. Het is zot om iemand de toegang te ontzeggen omdat hij toevallig niet van daar is. Kan hij het helpen dat hij toevallig in Marokko of Polen is geboren?
Ja leuk die gedachte.
Als je 12 bent.

De consequentie van jouw gedachte is dat ALLE sociale voorzieningen opgezegd zullen moeten worden. Is dat wat je wil? Zonder NLe staat en het verschil tussen inwoners en niet-inwoners zijn er geen sociale voorzieningen mogelijk.
pi_102101030
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 16:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja leuk die gedachte.
Als je 12 bent.

De consequentie van jouw gedachte is dat ALLE sociale voorzieningen opgezegd zullen moeten worden. Is dat wat je wil? Zonder NLe staat en het verschil tussen inwoners en niet-inwoners zijn er geen sociale voorzieningen mogelijk.
Er mag best een onderscheid zijn tussen inwoners en niet-inwoners, maar dan mag je mensen nog niet verbieden om inwoner van jouw land te worden als dat nodig is. Op basis waarvan denk je dat het stuk aarde dat Nederland heet ontoegankelijk mag maken voor willekeurige buitenstaanders?
pi_102101363
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 16:29 schreef twaalf het volgende:

[..]

Er mag best een onderscheid zijn tussen inwoners en niet-inwoners, maar dan mag je mensen nog niet verbieden om inwoner van jouw land te worden als dat nodig is. Op basis waarvan denk je dat het stuk aarde dat Nederland heet ontoegankelijk mag maken voor willekeurige buitenstaanders?
Omdat dat de effectiefste manier van besturen is gebleken. In jouw optiek mag je dus niemand de toegang weigeren? Wat heeft het dan nog voor nut de nationaliteit an sich te behouden als die volledig vrij te verkrijgen is? Het zou in de praktijk betekenen dat miljoenen armoedzaaiers uit Azie en Afrika hier heen komen, gebruik gaan maken van sociale voorzieningen en dat die voorzieningen dan niet meer op te brengen zijn en dat de NLe cultuur volledig zou verdwijnen omdat de NLers in de minderheid zijn.
pi_102101401
quote:

[..]

En westerlingen zijn gemiddeld veel rijker dan niet-westerlingen.
pi_102101414
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Ja , goed punt.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  † In Memoriam † zondag 18 september 2011 @ 16:54:45 #127
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_102101937
quote:

[..]

Ik vind het vooral belangrijk dat iedereen naar rato (ook financieel dus!) bijdraagt om het hier leefbaar te houden. Een werkloze Nederlander krijgt iets uit de pot omdat hij of zij of zijn familie doorgaans ook flink meegelapt heeft. Buitenlanders die niets toevoegen en alleen maar geld kosten en dan ook nog eens onze normen en waarden negeren zijn hier wat mij betreft niet welkom.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_102102030
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2011 11:50 schreef nikk het volgende:

[..]

Aha, dus dat de staat iets verplicht maakt het vergelijkbaar. Zoals ik al zei, je schiet door in het gelijkheidsdenken.
Wat TF is 'links gelijkheidsdenken'? Iran gebiedt mensen een hoofdoek om te doen, Nederland verbiedt mensen een boerka om te doen. Nou, beide overheidsrepressie, toch? Wat heeft dat nou weer met 'links gelijkheidsdenken' te maken?
pi_102102204
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 16:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat TF is 'links gelijkheidsdenken'? Iran gebiedt mensen een hoofdoek om te doen, Nederland verbiedt mensen een boerka om te doen. Nou, beide overheidsrepressie, toch? Wat heeft dat nou weer met 'links gelijkheidsdenken' te maken?
Een GEBOD en een VERBOD zijn niet hetzelfde.

Zo is het verbod op moord prima te rechtvaardigen. Een gebod op moord echter niet.

En er staat geen 'links' in die quote die je aanhaalde.
pi_102102243
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zo is het verbod op moord prima te rechtvaardigen. Een gebod op moord echter niet.
Rrright.

quote:
En er staat geen 'links' in die quote die je aanhaalde.
Een aantal berichten erboven wel.
pi_102102350
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Equivalent, want een gebod op X is hetzelfde als een verbod op niet-X.
pi_102102471
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben bang voor confrontaties? Hoe verklaar je dan dat ik in vrijwel elk topic in de clinch lig met jou? Ik heb geen enkel probleem met het tegenspreken van anderen. Maar houdt dat in dat ik mij op moet winden over vrouwen in burqa's of moslims die bidden op straat?

Als jij je niet zou opwinden dan zou je ook niet reageren, het feit dat je al dagen je mening aan het verwoorden bent in dit topic en andere geeft juist aan dat het je bezigt en blijkbaar wind het je zo op dat je vind dat je anderen hun ongelijk moet aantonen of moet reageren op meningen van anderen ;)
pi_102102553
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:09 schreef Clan het volgende:

[..]

Als jij je niet zou opwinden dan zou je ook niet reageren, het feit dat je al dagen je mening aan het verwoorden bent in dit topic en andere geeft juist aan dat het je bezigt en blijkbaar wind het je zo op dat je vind dat je anderen hun ongelijk moet aantonen of moet reageren op meningen van anderen ;)
"over vrouwen in burqa's of moslims die bidden op straat".

Daarover dus. Niet over mensen die denken dat de McDonalds het Westers slagveld is tegen de Vijand.
pi_102102589
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:09 schreef Clan het volgende:

[..]

Wat jij wilt. En nu?
pi_102102595
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:06 schreef twaalf het volgende:

[..]

Equivalent, want een gebod op X is hetzelfde als een verbod op niet-X.
Nee.
pi_102102635
Zeg Clan, is dat trouwens een standaard-riedeltje dat je gebruikt als je de mening van een mede-users niet kan waarderen? Ik vind het namelijk nogal een dooddoener. 'Je reageert, dus je windt je op.'

Tsja.
pi_102102652
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee.
Gebod op boerka is verbod op niet-boerka. Verbod op boerka is gebod op niet-boerka.
pi_102102686
Je mag niet doden versus ge zult niet doden.
pi_102102774
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:15 schreef Monidique het volgende:
Je mag niet doden versus ge zult niet doden.
Je mag niet doden vs je moet doden.
pi_102102797
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:13 schreef KoosVogels het volgende:
Zeg Clan, is dat trouwens een standaard-riedeltje dat je gebruikt als je de mening van een mede-users niet kan waarderen? Ik vind het namelijk nogal een dooddoener. 'Je reageert, dus je windt je op.'

Tsja.
Ja en jouw standaard riedeltje is 'ik heb er geen last van dus boeiend'.
pi_102102813
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je mag niet doden vs je moet doden.
Dat is toch totaal iets anders, :D!
pi_102102870
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is toch totaal iets anders, :D!
Verbod vs gebod. Jij plaatste 2 verboden.
pi_102102871
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2011 17:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja en jouw standaard riedeltje is 'ik heb er geen last van dus boeiend'.
Zelfs als ik ergens last van heb, hoeft dat mijns inziens niet direct te leiden tot een verbod. Maar goed, je moet natuurlijk wat als je in de veronderstelling leeft dat het westen wordt overgenomen door moslims.
pi_102102895
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Elk gebod is ook een verbod. Je kunt zeggen dat Iran gebiedt om een boerka te dragen. Je kunt ook zeggen dat Iran het verbiedt om geen boerka te dragen.
pi_102102896
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Probeer het nog eens.
pi_102102910
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zelfs als ik ergens last van heb, hoeft dat mijns inziens niet direct te leiden tot een verbod. Maar goed, je moet natuurlijk wat als je in de veronderstelling leeft dat het westen wordt overgenomen door moslims.
Kom nou eens een jaartje of wat in Laakkwartier wonen of zo en dan spreek ik je daarna wel.
pi_102103021
quote:
6s.gif Op zondag 18 september 2011 17:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Kom nou eens een jaartje of wat in Laakkwartier wonen of zo en dan spreek ik je daarna wel.
Sorry, ik kom niet meer in aanmerking voor sociale huurwoningen.
pi_102103065
quote:
6s.gif Op zondag 18 september 2011 17:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Last hebben van geweld o.i.d. is begrijpelijk. Last hebben van wat mensen dragen daarentegen... :')
pi_102103131
Anti-islam symboolpolitiek, lekker stemmen mee winnen. Snap niet wat de regering met dit verbod wil bereiken.
pi_102103207
Ik krijg altijd een beetje het gevoel dat het kabinet over dit soort non-issues roeptoetert om de aandacht van de echt belangrijke dingen af te leiden. Een koekje om het domme tokkievolk zoet te houden.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_102104600
Mensen moeten gewoon eens accepteren dat er ook mensen zijn met een andere mening over de islam. De één vindt het een non-issue, de ander ervaart de invloed van de islam op ons straatbeeld anders. Voor hen is het wél een issue. Niemand kan voor anderen beslissen wat wel of geen non-issue is. Het kabinet voert gewoon de (democratisch verkozen) plannen uit.
  zondag 18 september 2011 @ 18:07:19 #152
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_102104677
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 18:05 schreef Robus het volgende:
Mensen moeten gewoon eens accepteren dat er ook mensen zijn met een andere mening over de islam. De één vindt het een non-issue, de ander ervaart de invloed van de islam op ons straatbeeld anders. Voor hen is het wél een issue. Niemand kan voor anderen beslissen wat wel of geen non-issue is. Het kabinet voert gewoon de (democratisch verkozen) plannen uit.
Even ter herinnering: Het Kabinet heeft geen meerderheid in de Volksvertegenwoordiging.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_102104893
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Even ter herinnering: Het Kabinet heeft geen meerderheid in de Volksvertegenwoordiging.
Er staat: de (democratisch verkozen) plannen
  zondag 18 september 2011 @ 18:14:01 #154
262 Re
Kiss & Swallow
pi_102104933
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Maar in de tweede kamer is er wel een meerderheid.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_102106276
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoorn wil beeld Jan Pieterszoon Coen aanpassen.

;)
pi_102106393
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:13 schreef KoosVogels het volgende:

Tsja.
Wie de schoen past...
pi_102107235
quote:
Game, set and match.

Maar Koos wordt nogal zeer regelmatig op hypocriet gedrag betrapt hier dus wat dat betreft is het geen uitzondering.
pi_102107338
Leugens uit historisch besef verbeteren, aardig hypociret inderdaad.
pi_102109594
quote:
Ik wil Coen verbieden?
pi_102110375
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:27 schreef Caratacus het volgende:
Anti-islam symboolpolitiek, lekker stemmen mee winnen. Snap niet wat de regering met dit verbod wil bereiken.
Het is cijfermatig niet heel veel onveiliger geworden in Nederland dan een aantal jaar geleden. Het is vooral een gevoel dat heerst in Nederland, vooral in de grote steden. Met het boerkaverbod wil het kabinet dit onveilige gevoel proberen weg te nemen en openheid en communicatie bevorderen tussen mensen die verschillende religies/culturen hebben.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_102117187
Waarom is het zo'n issue dat men niet verborgen over straat mag? 3 topics lang ook nog....Regels gelden voor iedereen, ook al ben je islamitisch of ontzettend lelijk, je moet gewoon herkenbaar zijn.
pi_102117305
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 18:05 schreef Robus het volgende:
Inderdaad, mensen moeten gewoon eens accepteren dat wij mensen zijn die ander mensen niet accepteren! Verdomme, waarom snapt niemand dat!
pi_102122515
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 16:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Omdat het ene verbod niet het andere is. Maar wanneer je doorschiet in te denken dat alles maar hetzelfde en gelijk is, dan zul je ongetwijfeld het verschil niet zien tussen een verbod op een vrouwenonderdrukkende en vrijheidsbeperkende kledingsstuk en een verplichting.
pi_102123253
Hoe kan een kledingstuk vrouwen onderdrukken en hun vrijheid beperken als ze daar zelf voor kiezen?
pi_102123533
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:06 schreef Poppenkastpop het volgende:
Hoe kan een kledingstuk vrouwen onderdrukken en hun vrijheid beperken als ze daar zelf voor kiezen?
Omdat dat niet de aard en intentie van de burka is. Dat er kennelijk vrouwen zijn die het uit vrije wil dragen doet daar niets aan af.
pi_102123775
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:11 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat dat niet de aard en intentie van de burka is. Dat er kennelijk vrouwen zijn die het uit vrije wil dragen doet daar niets aan af.
En als mensen er nou eens een andere aard en intentie aan geven?
pi_102124072
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:15 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

En als mensen er nou eens een andere aard en intentie aan geven?
Aan de burka? Succes daarmee.
pi_102124206
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:43 schreef havanagila het volgende:
Waarom is het zo'n issue dat men niet verborgen over straat mag? 3 topics lang ook nog....Regels gelden voor iedereen, ook al ben je islamitisch of ontzettend lelijk, je moet gewoon herkenbaar zijn.
Dit.

Was er niet sowieso al een wet waarin stond dat dit niet mocht?
Je mocht al niet met een bivakmuts oid over straat.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_102124314
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:43 schreef havanagila het volgende:
Exact. Het heeft niets met de boerka of met de islam te maken. In openbare ruimte ben je gewoon herkenbaar, klaar.
pi_102124413
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:22 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dit.

Was er niet sowieso al een wet waarin stond dat dit niet mocht?
Je mocht al niet met een bivakmuts oid over straat.
Klopt. Vindt niemand raar ook. Maar als het van een zogenaamd opperwezen moet, nou dan is het opeens heel anders hoor!

En het bizarre is: ook alleen van een klein select groepje opperwezens. De rest van de fabels worden wel naar het ronde archief verwezen wegens niet bewezen en ongeloofwaardig, maar bij een 3-tal volledig arbirtraire anderen is het opeens wel heel echt waar misschien!
pi_102124454
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2011 23:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Aan de burka? Succes daarmee.
Dus je bent van de intentie van de dingen die je doet afhankelijk van anderen? Lekker is dat.
pi_102124476
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:24 schreef waht het volgende:

[..]

Exact. Het heeft niets met de boerka of met de islam te maken. In openbare ruimte ben je gewoon herkenbaar, klaar.
Punt is dat men claimt dat dat tegen de vrijheid van geloof in gaat.
Een vrij merkwaardige trend van de laatste tijd waarbij men denkt dat die vrijheid van religie een ontheffing is van wetten. Terwijl het puur en alleen bedoelt was als middel om vervolging door de overheid tegen religieuze groepen tegen te gaan.
pi_102124481
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:24 schreef waht het volgende:

[..]

Klopt. Mensen vinden het echter interessant om dit verbod te vergelijken met de situatie in Iran. Wat uiteraard nergens op slaat.
pi_102124515
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:27 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Dus je bent van de intentie van de dingen die je doet afhankelijk van anderen? Lekker is dat.
Wat zou de intentie van mij zijn als ik met een KKK-pak een kruis in mijn tuin in de brand zet? Is dat vrij interpreteerbaar?
pi_102124546
Dus het enige wat er verandert wordt is dat het kleine regeltje "dit geldt niet voor geloofsitems" wordt geschrapt uit de al bestaande wet?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_102124779
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2011 23:30 schreef MouzurX het volgende:
Dus het enige wat er verandert wordt is dat het kleine regeltje "dit geldt niet voor geloofsitems" wordt geschrapt uit de al bestaande wet?
Feitelijk wel. Het is met moslims tegenwoordig net als met kleine kinderen. Je moet EXACT aangeven wat de bedoeling is en wat wel en niet mag, want anders zoeken ze die millimeter speelruimte om je kapot te trollen.

Dat het nu hoofdzakelijk moslims zijn is onze eigen schuld trouwens, want we hebben ze decennia lang die speelruimte geboden. Voor de christenen waren we echter wel streng. Die moesten hun bek houden met hun ouderwetse gezeik en gezemel.
pi_102124893
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:45 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Inderdaad, mensen moeten gewoon eens accepteren dat wij mensen zijn die ander mensen niet accepteren! Verdomme, waarom snapt niemand dat!
Zoals je kon lezen had ik het over de invloed van de islam op het straatbeeld, niet over het niet accepteren van mensen.
pi_102124903
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2011 23:30 schreef MouzurX het volgende:
Zoiets kleins zal het zijn ja. Ook al geef ik vrij weinig om de boerka en de paar mensen die het in Nederland willen dragen, je moet ergens een grens trekken en die grens is hier.
pi_102125037
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:11 schreef nikk het volgende:

[..]

Lol. Maar gelukkig zijn daar de moraalridders die moslima's van hun onderdrukking willen ontdoen door ze te verbieden in een burka te lopen. :')

Zie je daar zelf niet een klein beetje de hypocrisie van in?
pi_102125113
Ik denk dat vrouwen met een Burqa keurige Nederlandse intergratie gaan laten zien. Regels die ze niet aanstaan aan de laars lappen.

Hebben we in dit land nu werkelijk niks beters te doen dan 150 vrouwen met een tent over de kop te pesten?
pi_102126018
Wordt er eens naar het volk geluisterd, is het weer niet goed...
pi_102126180
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lol. Maar gelukkig zijn daar de moraalridders die moslima's van hun onderdrukking willen ontdoen door ze te verbieden in een burka te lopen. :')

Hun onderdrukking interesseert me niet. Het gaat mij er gewoon om duidelijk paal en perk te stellen: dit islamitische belachelijke gedrag is hier niet gewenst. Klaar.
pi_102126210
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:41 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik denk dat vrouwen met een Burqa keurige Nederlandse intergratie gaan laten zien. Regels die ze niet aanstaan aan de laars lappen.

Hebben we in dit land nu werkelijk niks beters te doen dan 150 vrouwen met een tent over de kop te pesten?
Pesten? Geen uitzondering gunnen is pesten? Hoe achterlijk ben je dan als je dat denkt?
pi_102126431
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 22:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat het ene verbod niet het andere is. Maar wanneer je doorschiet in te denken dat alles maar hetzelfde en gelijk is, dan zul je ongetwijfeld het verschil niet zien tussen een verbod op een vrouwenonderdrukkende en vrijheidsbeperkende kledingsstuk en een verplichting.
pi_102126480
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hun onderdrukking interesseert me niet. Het gaat mij er gewoon om duidelijk paal en perk te stellen: dit islamitische belachelijke gedrag is hier niet gewenst. Klaar.
Wat een benepen leven moet je leiden om daar iets aanstootgevends in te zien.
pi_102126553
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:09 schreef nikk het volgende:

[..]

[..]

Met andere woorden; we onderdrukken moslima's niet maar beperken hun vrijheid. Nee, sterk.
pi_102126609
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 00:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat een benepen leven moet je leiden om daar iets aanstootgevends in te zien.
Dat is echt het enige argument wat je kan verzinnen he? Je bent benepen/bang/xenofoob als je niet toe wilt staan dat mensen zich vanwege een verzonnen godje als een vuilniszak over straat bewegen. Het gedachtengoed wat burqa-draagsters per defintie aanhangen (sharia-wetgeving) is trouwens wel aanstootgevend. Tenzij jij het normaal vindt de doodstraf te krijgen voor vreemdgaan of uit de islam stappen.
pi_102126652
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 00:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met andere woorden; we onderdrukken moslima's niet maar beperken hun vrijheid. Nee, sterk.
Tja het is heel erg maar mijn vrijheid om met een peniskoker rond te lopen of met een Darth Vader-pak wordt ook beperkt. Het is heel erg allemaal. Ik voel me onderdrukt.
pi_102126970
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2011 00:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat is echt het enige argument wat je kan verzinnen he? Je bent benepen/bang/xenofoob als je niet toe wilt staan dat mensen zich vanwege een verzonnen godje als een vuilniszak over straat bewegen.
Blijkbaar kun jij geen argumenten verzinnen die niet voortkomen uit iets anders dan afgunst danwel een zekere angst voor de grote boze wolf die 'islamisering' heet.

quote:
Het gedachtengoed wat burqa-draagsters per defintie aanhangen (sharia-wetgeving) is trouwens wel aanstootgevend. Tenzij jij het normaal vindt de doodstraf te krijgen voor vreemdgaan of uit de islam stappen.
Volgens mij zijn er genoeg moslims die juist voor dergelijke heersende denkbeelden naar Europa gevlucht, maar je weet het weer mooi te brengen.
pi_102127128
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 00:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat er vrouwen zijn die het vrijwillig dragen doet niets af aan het karakter van de burka. Het is de burka die de vrijheid beperkt, we moeten het niet gaan omdraaien. Of je schiet door in het gelijkheidsdenken.
pi_102127134
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Pesten? Geen uitzondering gunnen is pesten? Hoe achterlijk ben je dan als je dat denkt?
Lekker manier van discussiëren hier weer :|W iemand met een andere visie is maar achterlijk?

Ik vind het veel te veel heisa over een non-probleem. Geen vrouw is er nu mee geholpen en je zet alleen maar kwaad bloed en wat simpele Pvv-zielen denken nu dat Nederland veilig is :+
pi_102127155
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 00:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Blijkbaar kun jij geen argumenten verzinnen die niet voortkomen uit iets anders dan afgunst danwel een zekere angst voor de grote boze wolf die 'islamisering' heet.

Nee het is geen afgunst (dat is jaloezie) nog angst. Ik vind het gewoon onwenselijk. Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen? Ik vind het onwenselijk 500 jaar terug in de menselijke ontwikkeling te gaan. Onwenselijk dat mensen bizarre kostuums aantrekken die hun volledig onzichtbaar maakt omdat dat zogenaamd moet van 1 van de 2.000 nooit aangetoonde zeer onwaarschijnlijke opperwezentjes.
quote:
Volgens mij zijn er genoeg moslims die juist voor dergelijke heersende denkbeelden naar Europa gevlucht, maar je weet het weer mooi te brengen.
Ja die vluchten zgn. voor die denkbeelden en wat gaan ze doen? Tada! Dezelfde omstandigheden hier creeeren! Nee dan ben je sapdrinkenderwijs goed bezig! _O-
pi_102127206
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:27 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Lekker manier van discussiëren hier weer :|W iemand met een andere visie is maar achterlijk?

Ik vind het veel te veel heisa over een non-probleem. Geen vrouw is er nu mee geholpen en je zet alleen maar kwaad bloed en wat simpele Pvv-zielen denken nu dat Nederland veilig is :+
Je zet alleen maar kwaad bloed? Bang voor confrontatie dus. Je laat je eigenlijk chanteren.

Het gaat niet om die vrouwen te helpen, het gaat erom grenzen te stellen. In Europa lopen we niet als een Star Wars-figuur volledig gemaskerd over straat. Dat willen wij hier niet. Daar gaat het om.
pi_102127281
Dat verbod zorgt er dus juist voor dat vrouwen minder buiten gaan komen.
pi_102127377
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dat verbod zorgt er dus juist voor dat vrouwen minder buiten gaan komen.
Hun probleem. Moeten ze maar niet kiezen voor religieus extremisme.
pi_102127435
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 00:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Deze kwestie gaat je echt aan het hart he?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_102127436
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee het is geen afgunst (dat is jaloezie) nog angst. Ik vind het gewoon onwenselijk. Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen? Ik vind het onwenselijk 500 jaar terug in de menselijke ontwikkeling te gaan. Onwenselijk dat mensen bizarre kostuums aantrekken die hun volledig onzichtbaar maakt omdat dat zogenaamd moet van 1 van de 2.000 nooit aangetoonde zeer onwaarschijnlijke opperwezentjes.

[..]

Ja die vluchten zgn. voor die denkbeelden en wat gaan ze doen? Tada! Dezelfde omstandigheden hier creeeren! Nee dan ben je sapdrinkenderwijs goed bezig! _O-
Ik vind het een rare vorm van superioriteit die je hier laat zien, en onterecht ook. We gaan niet 500 jaar terug, ten eerste, want het betreft een overblijfsel van een cultuur die ook de afgelopen 500 jaar gewoon heeft bestaan. Ten tweede is het ook nooit aangetoond dat opperwezentjes niet bestaan, daarbij betreft het geloof een essentieel onderdeel van de menselijke geschiedenis en is ook Nederland qua secularisering pas een aantal decennia goed bezig. Nogal arrogant van jou om zo eenduidig te stellen dat dit het juiste of de waarheid is en niet anders.

Als iemand een tent aan wil trekken mag diegene dat van mij, ook als die persoon vindt dat ze ongelijk is aan de man/haar schoonheid niet wil tonen aan andere mannen, whatsoever en op welke bron dan ook gebaseerd. Ik ga haar niet mijn vrijheid opleggen.
pi_102127476
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 00:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dus je wilt een verbod op boerka's omdat ze volgens jou dmv boerka's worden onderdrukt, maar het boeit je verder niks?
pi_102127540
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je zet alleen maar kwaad bloed? Bang voor confrontatie dus. Je laat je eigenlijk chanteren.

Het gaat niet om die vrouwen te helpen, het gaat erom grenzen te stellen. In Europa lopen we niet als een Star Wars-figuur volledig gemaskerd over straat. Dat willen wij hier niet. Daar gaat het om.
Je trekt graag conclusie's? Zonder de juiste achtergrondinformatie?

Ik ben niet tegen een burqa-verbod vanwege kwaad bloed. Ik ben tegen een Burqa-verbod omdat het mensen beperkt in hun vrijheden. Laat ze lekker zelf weten wat ze doen waarom zoveel moeite doen?

Dit kabinet laat zich chanteren door johny's die bang zijn voor een lopende vuilniszak.
pi_102127637
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:36 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Deze kwestie gaat je echt aan het hart he?
Ik vind het een belangrijk punt ja. Ik vind dat je als land mag kiezen om bepaalde wezensvreemde elementen te weren.
Sommige mensen vinden zo iets normaals in het geval van NL (of Belgie, of Frankijk) opeens bizar terwijl ze veel, veel zwaardere ingrepen in bv Turkije of Marokko toejuichen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')