abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102126018
Wordt er eens naar het volk geluisterd, is het weer niet goed...
pi_102126180
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lol. Maar gelukkig zijn daar de moraalridders die moslima's van hun onderdrukking willen ontdoen door ze te verbieden in een burka te lopen. :')

Zie je daar zelf niet een klein beetje de hypocrisie van in?
Hun onderdrukking interesseert me niet. Het gaat mij er gewoon om duidelijk paal en perk te stellen: dit islamitische belachelijke gedrag is hier niet gewenst. Klaar.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102126210
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:41 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik denk dat vrouwen met een Burqa keurige Nederlandse intergratie gaan laten zien. Regels die ze niet aanstaan aan de laars lappen.

Hebben we in dit land nu werkelijk niks beters te doen dan 150 vrouwen met een tent over de kop te pesten?
Pesten? Geen uitzondering gunnen is pesten? Hoe achterlijk ben je dan als je dat denkt?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102126431
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lol. Maar gelukkig zijn daar de moraalridders die moslima's van hun onderdrukking willen ontdoen door ze te verbieden in een burka te lopen. :')

Zie je daar zelf niet een klein beetje de hypocrisie van in?
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 22:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat het ene verbod niet het andere is. Maar wanneer je doorschiet in te denken dat alles maar hetzelfde en gelijk is, dan zul je ongetwijfeld het verschil niet zien tussen een verbod op een vrouwenonderdrukkende en vrijheidsbeperkende kledingsstuk en een verplichting.
pi_102126480
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hun onderdrukking interesseert me niet. Het gaat mij er gewoon om duidelijk paal en perk te stellen: dit islamitische belachelijke gedrag is hier niet gewenst. Klaar.
Wat een benepen leven moet je leiden om daar iets aanstootgevends in te zien.
pi_102126553
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:09 schreef nikk het volgende:

[..]

[..]

Met andere woorden; we onderdrukken moslima's niet maar beperken hun vrijheid. Nee, sterk.
pi_102126609
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 00:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat een benepen leven moet je leiden om daar iets aanstootgevends in te zien.
Dat is echt het enige argument wat je kan verzinnen he? Je bent benepen/bang/xenofoob als je niet toe wilt staan dat mensen zich vanwege een verzonnen godje als een vuilniszak over straat bewegen. Het gedachtengoed wat burqa-draagsters per defintie aanhangen (sharia-wetgeving) is trouwens wel aanstootgevend. Tenzij jij het normaal vindt de doodstraf te krijgen voor vreemdgaan of uit de islam stappen.
pi_102126652
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 00:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met andere woorden; we onderdrukken moslima's niet maar beperken hun vrijheid. Nee, sterk.
Tja het is heel erg maar mijn vrijheid om met een peniskoker rond te lopen of met een Darth Vader-pak wordt ook beperkt. Het is heel erg allemaal. Ik voel me onderdrukt.
pi_102126970
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2011 00:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat is echt het enige argument wat je kan verzinnen he? Je bent benepen/bang/xenofoob als je niet toe wilt staan dat mensen zich vanwege een verzonnen godje als een vuilniszak over straat bewegen.
Blijkbaar kun jij geen argumenten verzinnen die niet voortkomen uit iets anders dan afgunst danwel een zekere angst voor de grote boze wolf die 'islamisering' heet.

quote:
Het gedachtengoed wat burqa-draagsters per defintie aanhangen (sharia-wetgeving) is trouwens wel aanstootgevend. Tenzij jij het normaal vindt de doodstraf te krijgen voor vreemdgaan of uit de islam stappen.
Volgens mij zijn er genoeg moslims die juist voor dergelijke heersende denkbeelden naar Europa gevlucht, maar je weet het weer mooi te brengen.
pi_102127128
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 00:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat er vrouwen zijn die het vrijwillig dragen doet niets af aan het karakter van de burka. Het is de burka die de vrijheid beperkt, we moeten het niet gaan omdraaien. Of je schiet door in het gelijkheidsdenken.
pi_102127134
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Pesten? Geen uitzondering gunnen is pesten? Hoe achterlijk ben je dan als je dat denkt?
Lekker manier van discussiëren hier weer :|W iemand met een andere visie is maar achterlijk?

Ik vind het veel te veel heisa over een non-probleem. Geen vrouw is er nu mee geholpen en je zet alleen maar kwaad bloed en wat simpele Pvv-zielen denken nu dat Nederland veilig is :+
pi_102127155
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 00:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Blijkbaar kun jij geen argumenten verzinnen die niet voortkomen uit iets anders dan afgunst danwel een zekere angst voor de grote boze wolf die 'islamisering' heet.

Nee het is geen afgunst (dat is jaloezie) nog angst. Ik vind het gewoon onwenselijk. Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen? Ik vind het onwenselijk 500 jaar terug in de menselijke ontwikkeling te gaan. Onwenselijk dat mensen bizarre kostuums aantrekken die hun volledig onzichtbaar maakt omdat dat zogenaamd moet van 1 van de 2.000 nooit aangetoonde zeer onwaarschijnlijke opperwezentjes.
quote:
Volgens mij zijn er genoeg moslims die juist voor dergelijke heersende denkbeelden naar Europa gevlucht, maar je weet het weer mooi te brengen.
Ja die vluchten zgn. voor die denkbeelden en wat gaan ze doen? Tada! Dezelfde omstandigheden hier creeeren! Nee dan ben je sapdrinkenderwijs goed bezig! _O-
pi_102127206
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:27 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Lekker manier van discussiëren hier weer :|W iemand met een andere visie is maar achterlijk?

Ik vind het veel te veel heisa over een non-probleem. Geen vrouw is er nu mee geholpen en je zet alleen maar kwaad bloed en wat simpele Pvv-zielen denken nu dat Nederland veilig is :+
Je zet alleen maar kwaad bloed? Bang voor confrontatie dus. Je laat je eigenlijk chanteren.

Het gaat niet om die vrouwen te helpen, het gaat erom grenzen te stellen. In Europa lopen we niet als een Star Wars-figuur volledig gemaskerd over straat. Dat willen wij hier niet. Daar gaat het om.
pi_102127281
Dat verbod zorgt er dus juist voor dat vrouwen minder buiten gaan komen.
pi_102127377
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dat verbod zorgt er dus juist voor dat vrouwen minder buiten gaan komen.
Hun probleem. Moeten ze maar niet kiezen voor religieus extremisme.
pi_102127435
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 00:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Deze kwestie gaat je echt aan het hart he?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_102127436
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee het is geen afgunst (dat is jaloezie) nog angst. Ik vind het gewoon onwenselijk. Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen? Ik vind het onwenselijk 500 jaar terug in de menselijke ontwikkeling te gaan. Onwenselijk dat mensen bizarre kostuums aantrekken die hun volledig onzichtbaar maakt omdat dat zogenaamd moet van 1 van de 2.000 nooit aangetoonde zeer onwaarschijnlijke opperwezentjes.

[..]

Ja die vluchten zgn. voor die denkbeelden en wat gaan ze doen? Tada! Dezelfde omstandigheden hier creeeren! Nee dan ben je sapdrinkenderwijs goed bezig! _O-
Ik vind het een rare vorm van superioriteit die je hier laat zien, en onterecht ook. We gaan niet 500 jaar terug, ten eerste, want het betreft een overblijfsel van een cultuur die ook de afgelopen 500 jaar gewoon heeft bestaan. Ten tweede is het ook nooit aangetoond dat opperwezentjes niet bestaan, daarbij betreft het geloof een essentieel onderdeel van de menselijke geschiedenis en is ook Nederland qua secularisering pas een aantal decennia goed bezig. Nogal arrogant van jou om zo eenduidig te stellen dat dit het juiste of de waarheid is en niet anders.

Als iemand een tent aan wil trekken mag diegene dat van mij, ook als die persoon vindt dat ze ongelijk is aan de man/haar schoonheid niet wil tonen aan andere mannen, whatsoever en op welke bron dan ook gebaseerd. Ik ga haar niet mijn vrijheid opleggen.
pi_102127476
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 00:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dus je wilt een verbod op boerka's omdat ze volgens jou dmv boerka's worden onderdrukt, maar het boeit je verder niks?
pi_102127540
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je zet alleen maar kwaad bloed? Bang voor confrontatie dus. Je laat je eigenlijk chanteren.

Het gaat niet om die vrouwen te helpen, het gaat erom grenzen te stellen. In Europa lopen we niet als een Star Wars-figuur volledig gemaskerd over straat. Dat willen wij hier niet. Daar gaat het om.
Je trekt graag conclusie's? Zonder de juiste achtergrondinformatie?

Ik ben niet tegen een burqa-verbod vanwege kwaad bloed. Ik ben tegen een Burqa-verbod omdat het mensen beperkt in hun vrijheden. Laat ze lekker zelf weten wat ze doen waarom zoveel moeite doen?

Dit kabinet laat zich chanteren door johny's die bang zijn voor een lopende vuilniszak.
pi_102127637
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:36 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Deze kwestie gaat je echt aan het hart he?
Ik vind het een belangrijk punt ja. Ik vind dat je als land mag kiezen om bepaalde wezensvreemde elementen te weren.
Sommige mensen vinden zo iets normaals in het geval van NL (of Belgie, of Frankijk) opeens bizar terwijl ze veel, veel zwaardere ingrepen in bv Turkije of Marokko toejuichen.
pi_102127665
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dus je wilt een verbod op boerka's omdat ze volgens jou dmv boerka's worden onderdrukt, maar het boeit je verder niks?
Nee ik wil geen verbod omdat vrouwen door boerka's onderdrukt worden. Ik wil een verbod omdat ik vind dat boerkas niet in Europa thuishoren.
pi_102127675
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat je graag ziet dat dat voor mensen niet meer noodzakelijk is kan ik me - eerlijk is eerlijk - in vinden, maar met repressie schiet je niets op, integendeel. Je werkt alleen maar meer fundamentalisme in de hand.

Zo draagt een studiegenootje van me nu bewust in het openbaar een hoofddoek, terwijl ze dat thuis niet doet, omdat ze het idee heeft dat ze geen moslima mag zijn. Nou, chapeau tolerant Nederland!

Overigens is je insteek 'kwaad met kwaad vergelden' er een die nog wel iets verder teruggaat dan 500 jaar. Dus wie gaat er nu precies terug in de menselijke ontwikkeling?

quote:
Ja die vluchten zgn. voor die denkbeelden en wat gaan ze doen? Tada! Dezelfde omstandigheden hier creeeren!
Welke omstandigheden? Bedoel je een partij die een theocratie nastreeft? Die is vooralsnog alleen vanuit het christelijke kamp opgezet.
pi_102127700
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee ik wil geen verbod omdat vrouwen door boerka's onderdrukt worden. Ik wil een verbod omdat ik vind dat boerkas niet in Europa thuishoren.
Wat is dat nu weer voor een argument?

Wat als ik hetzelfde vind over negers?
pi_102127707
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zeg dan gewoon dat je tegen alles bent wat met de Islam te maken heeft :')
pi_102127710
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:39 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Je trekt graag conclusie's? Zonder de juiste achtergrondinformatie?

Ik ben niet tegen een burqa-verbod vanwege kwaad bloed. Ik ben tegen een Burqa-verbod omdat het mensen beperkt in hun vrijheden. Laat ze lekker zelf weten wat ze doen waarom zoveel moeite doen?

Dit kabinet laat zich chanteren door johny's die bang zijn voor een lopende vuilniszak.
Dus jij bent ook tegen het al decennia geldende verbod op bv lopen in SS-uniformen? Of uniformen in het algemeen! Of naaktlopen? Of met een peniskoker lopen? Etc etc etc
pi_102127729
quote:

[..]

Daar kiezen ze juist niet voor, was toch de gedachte? :')
pi_102127737
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dus jij bent ook tegen het al decennia geldende verbod op bv lopen in SS-uniformen? Of uniformen in het algemeen! Of naaktlopen? Of met een peniskoker lopen? Etc etc etc
Ik ben er ook tegen dat de overheid daar regels over opstelt ja :).
pi_102127740
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 00:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar kiezen ze juist niet voor, was toch de gedachte? :')
Scherp
pi_102127768
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hoe wil je dit precies met een burka gaan vergelijken?
pi_102127799
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Zeg dan gewoon dat je tegen alles bent wat met de Islam te maken heeft :')
De islam is lachwekkend. Het is een geloof (1 van de +- 2.000 aangehangen geloven in de wereld) in ononderbouwde onzin die alleen maar met het voortschrijden vd wetenschap meer en meer lachwekkend wordt gemaakt.

Maar dat staat los van dit feit: in Europa (en in 90% vd wereld) is het normaal dat je je gezicht laat zien op straat. Ik vind dat geen rare 'eis', het is doodnormaal gedrag. Dat betekent dus dat je als moslim niet opeens boven die eis staat omdat je zogenaamde opperwezentje het voorschrijft (maar alleen voor vrouwen trouwens :') ). Klaar. Wij als Europeanen mogen best stellen dat dit soort extremistisch achterlijk religieus gedrag hier niet gewenst is.

Hij lekker in z'n speedo, zij lekker in d'r tent! Toppie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')