We zijn allemaal aardbewoners, Hofstad. Het is zot om iemand de toegang te ontzeggen omdat hij toevallig niet van daar is. Kan hij het helpen dat hij toevallig in Marokko of Polen is geboren?quote:Op zondag 18 september 2011 16:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee het is meer dan dat. Het is een manier om het leven in te richten en een vrij succesvolle: baken een gebied af en beheer dat.
Er ZIJN verschillende culturen en een ieder die wel eens wat vaker in het buitenland komt kan dat beamen.
Voor misbruikers zoals het gros der vluchtelingen en immigranten is het idd niets meer dan een administratieve aangelegenheid om gratis geld binnen te harken.
Ja leuk die gedachte.quote:Op zondag 18 september 2011 16:24 schreef twaalf het volgende:
[..]
We zijn allemaal aardbewoners, Hofstad. Het is zot om iemand de toegang te ontzeggen omdat hij toevallig niet van daar is. Kan hij het helpen dat hij toevallig in Marokko of Polen is geboren?
Er mag best een onderscheid zijn tussen inwoners en niet-inwoners, maar dan mag je mensen nog niet verbieden om inwoner van jouw land te worden als dat nodig is. Op basis waarvan denk je dat het stuk aarde dat Nederland heet ontoegankelijk mag maken voor willekeurige buitenstaanders?quote:Op zondag 18 september 2011 16:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja leuk die gedachte.
Als je 12 bent.
De consequentie van jouw gedachte is dat ALLE sociale voorzieningen opgezegd zullen moeten worden. Is dat wat je wil? Zonder NLe staat en het verschil tussen inwoners en niet-inwoners zijn er geen sociale voorzieningen mogelijk.
Omdat dat de effectiefste manier van besturen is gebleken. In jouw optiek mag je dus niemand de toegang weigeren? Wat heeft het dan nog voor nut de nationaliteit an sich te behouden als die volledig vrij te verkrijgen is? Het zou in de praktijk betekenen dat miljoenen armoedzaaiers uit Azie en Afrika hier heen komen, gebruik gaan maken van sociale voorzieningen en dat die voorzieningen dan niet meer op te brengen zijn en dat de NLe cultuur volledig zou verdwijnen omdat de NLers in de minderheid zijn.quote:Op zondag 18 september 2011 16:29 schreef twaalf het volgende:
[..]
Er mag best een onderscheid zijn tussen inwoners en niet-inwoners, maar dan mag je mensen nog niet verbieden om inwoner van jouw land te worden als dat nodig is. Op basis waarvan denk je dat het stuk aarde dat Nederland heet ontoegankelijk mag maken voor willekeurige buitenstaanders?
En westerlingen zijn gemiddeld veel rijker dan niet-westerlingen.quote:Op zondag 18 september 2011 16:24 schreef twaalf het volgende:
[..]
We zijn allemaal aardbewoners, Hofstad. Het is zot om iemand de toegang te ontzeggen omdat hij toevallig niet van daar is. Kan hij het helpen dat hij toevallig in Marokko of Polen is geboren?
Ja , goed punt.quote:Op zondag 18 september 2011 15:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Jaja vrijheid blijheid en iedereen bloemetjes in z'n haar.
Als je volwassen wordt zal je wel eens tot de conclusie komen dat niet iedereen even lief is en goede intenties heeft.
Ik vind het vooral belangrijk dat iedereen naar rato (ook financieel dus!) bijdraagt om het hier leefbaar te houden. Een werkloze Nederlander krijgt iets uit de pot omdat hij of zij of zijn familie doorgaans ook flink meegelapt heeft. Buitenlanders die niets toevoegen en alleen maar geld kosten en dan ook nog eens onze normen en waarden negeren zijn hier wat mij betreft niet welkom.quote:Op zondag 18 september 2011 16:24 schreef twaalf het volgende:
[..]
Wat TF is 'links gelijkheidsdenken'? Iran gebiedt mensen een hoofdoek om te doen, Nederland verbiedt mensen een boerka om te doen. Nou, beide overheidsrepressie, toch? Wat heeft dat nou weer met 'links gelijkheidsdenken' te maken?quote:Op zondag 18 september 2011 11:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Aha, dus dat de staat iets verplicht maakt het vergelijkbaar. Zoals ik al zei, je schiet door in het gelijkheidsdenken.
Een GEBOD en een VERBOD zijn niet hetzelfde.quote:Op zondag 18 september 2011 16:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat TF is 'links gelijkheidsdenken'? Iran gebiedt mensen een hoofdoek om te doen, Nederland verbiedt mensen een boerka om te doen. Nou, beide overheidsrepressie, toch? Wat heeft dat nou weer met 'links gelijkheidsdenken' te maken?
Rrright.quote:Op zondag 18 september 2011 17:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een GEBOD en een VERBOD zijn niet hetzelfde.
Zo is het verbod op moord prima te rechtvaardigen. Een gebod op moord echter niet.
Een aantal berichten erboven wel.quote:En er staat geen 'links' in die quote die je aanhaalde.
Equivalent, want een gebod op X is hetzelfde als een verbod op niet-X.quote:Op zondag 18 september 2011 17:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een GEBOD en een VERBOD zijn niet hetzelfde.
Als jij je niet zou opwinden dan zou je ook niet reageren, het feit dat je al dagen je mening aan het verwoorden bent in dit topic en andere geeft juist aan dat het je bezigt en blijkbaar wind het je zo op dat je vind dat je anderen hun ongelijk moet aantonen of moet reageren op meningen van anderenquote:Op zondag 18 september 2011 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben bang voor confrontaties? Hoe verklaar je dan dat ik in vrijwel elk topic in de clinch lig met jou? Ik heb geen enkel probleem met het tegenspreken van anderen. Maar houdt dat in dat ik mij op moet winden over vrouwen in burqa's of moslims die bidden op straat?
"over vrouwen in burqa's of moslims die bidden op straat".quote:Op zondag 18 september 2011 17:09 schreef Clan het volgende:
[..]
Als jij je niet zou opwinden dan zou je ook niet reageren, het feit dat je al dagen je mening aan het verwoorden bent in dit topic en andere geeft juist aan dat het je bezigt en blijkbaar wind het je zo op dat je vind dat je anderen hun ongelijk moet aantonen of moet reageren op meningen van anderen
Wat jij wilt. En nu?quote:Op zondag 18 september 2011 17:09 schreef Clan het volgende:
[..]
Als jij je niet zou opwinden dan zou je ook niet reageren, het feit dat je al dagen je mening aan het verwoorden bent in dit topic en andere geeft juist aan dat het je bezigt en blijkbaar wind het je zo op dat je vind dat je anderen hun ongelijk moet aantonen of moet reageren op meningen van anderen
Nee.quote:Op zondag 18 september 2011 17:06 schreef twaalf het volgende:
[..]
Equivalent, want een gebod op X is hetzelfde als een verbod op niet-X.
Je mag niet doden vs je moet doden.quote:Op zondag 18 september 2011 17:15 schreef Monidique het volgende:
Je mag niet doden versus ge zult niet doden.
Ja en jouw standaard riedeltje is 'ik heb er geen last van dus boeiend'.quote:Op zondag 18 september 2011 17:13 schreef KoosVogels het volgende:
Zeg Clan, is dat trouwens een standaard-riedeltje dat je gebruikt als je de mening van een mede-users niet kan waarderen? Ik vind het namelijk nogal een dooddoener. 'Je reageert, dus je windt je op.'
Tsja.
Dat is toch totaal iets anders,quote:Op zondag 18 september 2011 17:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je mag niet doden vs je moet doden.
Verbod vs gebod. Jij plaatste 2 verboden.quote:Op zondag 18 september 2011 17:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is toch totaal iets anders,!
Zelfs als ik ergens last van heb, hoeft dat mijns inziens niet direct te leiden tot een verbod. Maar goed, je moet natuurlijk wat als je in de veronderstelling leeft dat het westen wordt overgenomen door moslims.quote:Op zondag 18 september 2011 17:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en jouw standaard riedeltje is 'ik heb er geen last van dus boeiend'.
Elk gebod is ook een verbod. Je kunt zeggen dat Iran gebiedt om een boerka te dragen. Je kunt ook zeggen dat Iran het verbiedt om geen boerka te dragen.quote:Op zondag 18 september 2011 17:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Verbod vs gebod. Jij plaatste 2 verboden.
Probeer het nog eens.quote:Op zondag 18 september 2011 17:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Verbod vs gebod. Jij plaatste 2 verboden.
Kom nou eens een jaartje of wat in Laakkwartier wonen of zo en dan spreek ik je daarna wel.quote:Op zondag 18 september 2011 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als ik ergens last van heb, hoeft dat mijns inziens niet direct te leiden tot een verbod. Maar goed, je moet natuurlijk wat als je in de veronderstelling leeft dat het westen wordt overgenomen door moslims.
Sorry, ik kom niet meer in aanmerking voor sociale huurwoningen.quote:Op zondag 18 september 2011 17:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kom nou eens een jaartje of wat in Laakkwartier wonen of zo en dan spreek ik je daarna wel.
Last hebben van geweld o.i.d. is begrijpelijk. Last hebben van wat mensen dragen daarentegen...quote:Op zondag 18 september 2011 17:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kom nou eens een jaartje of wat in Laakkwartier wonen of zo en dan spreek ik je daarna wel.
Even ter herinnering: Het Kabinet heeft geen meerderheid in de Volksvertegenwoordiging.quote:Op zondag 18 september 2011 18:05 schreef Robus het volgende:
Mensen moeten gewoon eens accepteren dat er ook mensen zijn met een andere mening over de islam. De één vindt het een non-issue, de ander ervaart de invloed van de islam op ons straatbeeld anders. Voor hen is het wél een issue. Niemand kan voor anderen beslissen wat wel of geen non-issue is. Het kabinet voert gewoon de (democratisch verkozen) plannen uit.
Er staat: de (democratisch verkozen) plannenquote:Op zondag 18 september 2011 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Even ter herinnering: Het Kabinet heeft geen meerderheid in de Volksvertegenwoordiging.
Maar in de tweede kamer is er wel een meerderheid.quote:Op zondag 18 september 2011 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Even ter herinnering: Het Kabinet heeft geen meerderheid in de Volksvertegenwoordiging.
Hoorn wil beeld Jan Pieterszoon Coen aanpassen.quote:Op zondag 18 september 2011 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als ik ergens last van heb, hoeft dat mijns inziens niet direct te leiden tot een verbod. Maar goed, je moet natuurlijk wat als je in de veronderstelling leeft dat het westen wordt overgenomen door moslims.
Wie de schoen past...quote:Op zondag 18 september 2011 17:13 schreef KoosVogels het volgende:
Zeg Clan, is dat trouwens een standaard-riedeltje dat je gebruikt als je de mening van een mede-users niet kan waarderen? Ik vind het namelijk nogal een dooddoener. 'Je reageert, dus je windt je op.'
Tsja.
Game, set and match.quote:Op zondag 18 september 2011 18:47 schreef Clan het volgende:
[..]
Hoorn wil beeld Jan Pieterszoon Coen aanpassen.
Ik wil Coen verbieden?quote:Op zondag 18 september 2011 18:47 schreef Clan het volgende:
[..]
Hoorn wil beeld Jan Pieterszoon Coen aanpassen.
Het is cijfermatig niet heel veel onveiliger geworden in Nederland dan een aantal jaar geleden. Het is vooral een gevoel dat heerst in Nederland, vooral in de grote steden. Met het boerkaverbod wil het kabinet dit onveilige gevoel proberen weg te nemen en openheid en communicatie bevorderen tussen mensen die verschillende religies/culturen hebben.quote:Op zondag 18 september 2011 17:27 schreef Caratacus het volgende:
Anti-islam symboolpolitiek, lekker stemmen mee winnen. Snap niet wat de regering met dit verbod wil bereiken.
Inderdaad, mensen moeten gewoon eens accepteren dat wij mensen zijn die ander mensen niet accepteren! Verdomme, waarom snapt niemand dat!quote:Op zondag 18 september 2011 18:05 schreef Robus het volgende:
Mensen moeten gewoon eens accepteren dat er ook mensen zijn met een andere mening over de islam. De één vindt het een non-issue, de ander ervaart de invloed van de islam op ons straatbeeld anders. Voor hen is het wél een issue. Niemand kan voor anderen beslissen wat wel of geen non-issue is. Het kabinet voert gewoon de (democratisch verkozen) plannen uit.
Omdat het ene verbod niet het andere is. Maar wanneer je doorschiet in te denken dat alles maar hetzelfde en gelijk is, dan zul je ongetwijfeld het verschil niet zien tussen een verbod op een vrouwenonderdrukkende en vrijheidsbeperkende kledingsstuk en een verplichting.quote:Op zondag 18 september 2011 16:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat TF is 'links gelijkheidsdenken'? Iran gebiedt mensen een hoofdoek om te doen, Nederland verbiedt mensen een boerka om te doen. Nou, beide overheidsrepressie, toch? Wat heeft dat nou weer met 'links gelijkheidsdenken' te maken?
Omdat dat niet de aard en intentie van de burka is. Dat er kennelijk vrouwen zijn die het uit vrije wil dragen doet daar niets aan af.quote:Op zondag 18 september 2011 23:06 schreef Poppenkastpop het volgende:
Hoe kan een kledingstuk vrouwen onderdrukken en hun vrijheid beperken als ze daar zelf voor kiezen?
En als mensen er nou eens een andere aard en intentie aan geven?quote:Op zondag 18 september 2011 23:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat dat niet de aard en intentie van de burka is. Dat er kennelijk vrouwen zijn die het uit vrije wil dragen doet daar niets aan af.
Aan de burka? Succes daarmee.quote:Op zondag 18 september 2011 23:15 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
En als mensen er nou eens een andere aard en intentie aan geven?
Dit.quote:Op zondag 18 september 2011 21:43 schreef havanagila het volgende:
Waarom is het zo'n issue dat men niet verborgen over straat mag? 3 topics lang ook nog....Regels gelden voor iedereen, ook al ben je islamitisch of ontzettend lelijk, je moet gewoon herkenbaar zijn.
Exact. Het heeft niets met de boerka of met de islam te maken. In openbare ruimte ben je gewoon herkenbaar, klaar.quote:Op zondag 18 september 2011 21:43 schreef havanagila het volgende:
Waarom is het zo'n issue dat men niet verborgen over straat mag? 3 topics lang ook nog....Regels gelden voor iedereen, ook al ben je islamitisch of ontzettend lelijk, je moet gewoon herkenbaar zijn.
Klopt. Vindt niemand raar ook. Maar als het van een zogenaamd opperwezen moet, nou dan is het opeens heel anders hoor!quote:Op zondag 18 september 2011 23:22 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dit.
Was er niet sowieso al een wet waarin stond dat dit niet mocht?
Je mocht al niet met een bivakmuts oid over straat.
Punt is dat men claimt dat dat tegen de vrijheid van geloof in gaat.quote:Op zondag 18 september 2011 23:24 schreef waht het volgende:
[..]
Exact. Het heeft niets met de boerka of met de islam te maken. In openbare ruimte ben je gewoon herkenbaar, klaar.
Klopt. Mensen vinden het echter interessant om dit verbod te vergelijken met de situatie in Iran. Wat uiteraard nergens op slaat.quote:Op zondag 18 september 2011 23:24 schreef waht het volgende:
[..]
Exact. Het heeft niets met de boerka of met de islam te maken. In openbare ruimte ben je gewoon herkenbaar, klaar.
Wat zou de intentie van mij zijn als ik met een KKK-pak een kruis in mijn tuin in de brand zet? Is dat vrij interpreteerbaar?quote:Op zondag 18 september 2011 23:27 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Dus je bent van de intentie van de dingen die je doet afhankelijk van anderen? Lekker is dat.
Feitelijk wel. Het is met moslims tegenwoordig net als met kleine kinderen. Je moet EXACT aangeven wat de bedoeling is en wat wel en niet mag, want anders zoeken ze die millimeter speelruimte om je kapot te trollen.quote:Op zondag 18 september 2011 23:30 schreef MouzurX het volgende:
Dus het enige wat er verandert wordt is dat het kleine regeltje "dit geldt niet voor geloofsitems" wordt geschrapt uit de al bestaande wet?
Zoals je kon lezen had ik het over de invloed van de islam op het straatbeeld, niet over het niet accepteren van mensen.quote:Op zondag 18 september 2011 21:45 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Inderdaad, mensen moeten gewoon eens accepteren dat wij mensen zijn die ander mensen niet accepteren! Verdomme, waarom snapt niemand dat!
Zoiets kleins zal het zijn ja. Ook al geef ik vrij weinig om de boerka en de paar mensen die het in Nederland willen dragen, je moet ergens een grens trekken en die grens is hier.quote:Op zondag 18 september 2011 23:30 schreef MouzurX het volgende:
Dus het enige wat er verandert wordt is dat het kleine regeltje "dit geldt niet voor geloofsitems" wordt geschrapt uit de al bestaande wet?
Lol. Maar gelukkig zijn daar de moraalridders die moslima's van hun onderdrukking willen ontdoen door ze te verbieden in een burka te lopen.quote:Op zondag 18 september 2011 23:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat dat niet de aard en intentie van de burka is. Dat er kennelijk vrouwen zijn die het uit vrije wil dragen doet daar niets aan af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |