abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102128038
quote:
9s.gif Op maandag 19 september 2011 00:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nu het gaat over iets wat jij normaal vind ga je opeens lopen janken
Huillie
Jij vindt een t-shirt bij kleine meisjes hoerig? Hoe ziek ben je dan dat je meisjes van 5 uberhaupt sexuele eigenschappen toekent? Aan de andere kant, dat deed je grote voorbeeld natuurlijk ook.

Jij bent een Turk he? Nou wel zullen eens zien hoe belangrijk jij vrijheid en het vechten tegen onderdrukking vindt: De Koerden verdienen de vrijheid om hun eigen cultuur uit te dragen en eigenlijk ook wel een eigen staat. Wat vindt je daarvan?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102128039
quote:
Feestwinkel gaat boerka's verhuren en betaalt boete

De eigenaar van webshop Feestkleding 365 verbaast zich erover dat het kabinet gezichtsbedekkende kleding, waaronder de boerka, uit het straatbeeld wil bannen. 'Gelukkig wordt er een uitzondering gemaakt voor hulpsinterklazen en voor carnavalskleding. Dus bieden wij vanaf heden boerka's & nikabs aan in ons assortiment', luidt het op de website van de feestartikelenwinkel. Mochten klanten worden beboet dan is het bedrijf, in navolging van de Franse vastgoedmiljonair Rachid Nekkaz, bereid de boete te betalen.

Gezichtsbedekkende kleding als de boerka past niet in Nederland. 'Het staat haaks op de wijze waarop wij in de publieke ruimte met elkaar omgaan: herkenbaar en aanspreekbaar', zei minister Piet Hein Donner van Binnenlandse Zaken vrijdag na afloop van de ministerraad.

Als de kamer akkoord gaat met een verbod, dan staat op het openbaar dragen van een boerka, gezichtssluier, ondoorzichtige integraalhelm of een bivakmuts straks een boete van maximaal 380 euro. Daar is niets raars aan, blijkt uit de woorden van Donner: 'Je mag ook niet geheel ontkleed over straat.'

Sinterklaaspak
Verder stelt de minister dat 98 procent van de islamitsche vrouwen zonder boerka rondlopen. Het is maar dus maar de vraag of het dragen voor de islam zo belangrijk is, blijkt uit zijn woorden. In een aantal gevallen wordt echter een uitzondering gemaakt. Carnavalskledij, waaronder een sinterklaasplak, vallen niet onder het verbod.

'Dus een boerka of niqab als carnavalskleding dragen mag wel?', vraagt José Cabrera y Charro van Feestkleding 365 zich af. 'Daarom gaan wij ze als feestkleding verkopen. Het gaat ons om het beschermen van de vrijheid van iedereen. Het is niet goed als we toestaan dat er één niet zo populaire groep of godsdienstuiting uit wordt gehaald en wordt verboden.'

Een bonnetje dat bij het verhuur van de boerka wordt verstrekt, moet bij een eventuele staandehouding oom agent overtuigen dat het hier om carnavalskleding gaat. 'Als je toch een boete krijgt, dan sturen wij onze advocaat naar het Openbaar Ministerie om duidelijk te maken dat die persoon carnavalskleding draagt. Als je dan toch moet betalen, betalen wij de boete," zegt Cabrera y Charro. 'Laat ieder toch doen wat hij/zij wil. Vrijheid - Blijheid.' (Redactie)

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-betaalt-boete.dhtml

Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_102128065
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 01:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

In de zin van waarom gaan ze nu speciaal voor boerka's een wet maken?
Er is al lang een maskerverbod. Alleen moslims claimen iedere keer als een klein kind dat de vrijheid van religie hun een uitzondering op dat verbod gunt. Dat wordt nu voor eens en altijd duidelijk gemaakt.

Wat vindt je ervan dat in Turkije al bijna 100 jaar hoofddoeken verboden zijn op scholen?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102128083
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:57 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb werkelijk nog geen zinnig argument hier gezien VOOR een burqa-verbod. Enige wat ik tussen de regels door is. "Ik vind het stom" "het is voor extremisten" oké /care en nu?
Wat is het volgens jou zinnige argument tegen naaktlopen?
pi_102128107
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2011 01:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jij vindt een t-shirt bij kleine meisjes hoerig? Hoe ziek ben je dan dat je meisjes van 5 uberhaupt sexuele eigenschappen toekent? Aan de andere kant, dat deed je grote voorbeeld natuurlijk ook.

Jij bent een Turk he? Nou wel zullen eens zien hoe belangrijk jij vrijheid en het vechten tegen onderdrukking vindt: De Koerden verdienen de vrijheid om hun eigen cultuur uit te dragen en eigenlijk ook wel een eigen staat. Wat vindt je daarvan?
Ik probeer je de domheid die je uitstraalt te reflecteren op jou. Nu begin je een heel zeik verhaal over een t-shirt en de eigenschappen daarvan. Maar ik heb geen zin om een lang verhaal te tikken dus boeie
pi_102128113
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:55 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Gaat om het schuingedrukte. Men kan alsnog een maas in de wet vinden. Tenzij ook die uitzondering voor carnaval eruit wordt gehaald maar dan wordt een superman (gemaskerd ook) die ik een keer zag rondrennen in Breda tijdens carnaval zwaar beboet en zijn pretje afgenomen :D
Carnaval krijgt een ontheffing voor een paar dagen.
pi_102128131
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 01:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik probeer je de domheid die je uitstraalt te reflecteren op jou. Nu begin je een heel zeik verhaal over een t-shirt en de eigenschappen daarvan. Maar ik heb geen zin om een lang verhaal te tikken dus boeie
Nee je faalt gewoon gigantisch en weet je er niet uit te lullen.
Logisch ook want er is geen logische beredenering te maken voor die onzin die je spuide.
pi_102128190
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 01:01 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Een mening is leuk, maar wanneer je andere mensen gaat beperken in hun vrijheid heb ik toch echt meer nodig dan alleen een mening.
Wat jij nodig hebt doet er niet toe, met alle respect. Een meerderheid van de Nederlanders is het niet met jou eens.
pi_102128194
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 01:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Volgens mij, zoals ik uit het AD artikel begrijp, kan je nog wel een beroep doen op carnaval als uitzondering. Dat zal niet alleen om carnaval gaan waarschijnlijk zoals in het zuiden van Nederland maar bijv. ook zomercarnaval in Rotterdam. Waar men ook bepaalde gezichtsbedekkende maskers draagt. Zodoende kan er slim om deze wet heen worden gewerkt voor de echte hardcore boerkadraagsters in dit land.

Anders zal er best wel een rijke meneer ook hier opstaan zoals in Frankrijk die bereidt is een beetje opzij te leggen voor het betalen van de boetes. Agenten hebben ook niet de hele dag de tijd om deze vrouwen te beboeten dus zoveel zal dat ook niet kosten gezien het feit dat het om zeer weinig vrouwen gaat. Loopt wel los dus.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_102128196
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2011 01:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee je faalt gewoon gigantisch en weet je er niet uit te lullen.
Logisch ook want er is geen logische beredenering te maken voor die onzin die je spuide.
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Een t-shirt is hoerige kleding?
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee ik wil geen verbod omdat vrouwen door boerka's onderdrukt worden.
T-shirt = kan niet hoerig laten zien
Boerka = kan onderdrukking laten zien

????

Zoals ik al zei, geen zin om lang verhaal te typen voor iemand zoals jij op dit tijdstip :')
pi_102128212
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 01:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

[..]

[..]

T-shirt = kan niet hoerig laten zien
Boerka = kan onderdrukking laten zien

????

Zoals ik al zei, geen zin om lang verhaal te typen voor iemand zoals jij op dit tijdstip :')
Kan je niet lezen of zo? Dat ze onderdrukt worden is juist NIET de reden voor mij! :D
pi_102128232
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 01:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Kan je niet lezen of zo? Dat ze onderdrukt worden is juist NIET de reden voor mij! :D
Ik kan wel lezen maar jou posts boeien mij totaal niet dus ik lees ze niet en ga van het gemiddelde uit van wat pvv-ers denken

:')
pi_102128266
Niet lezen maar uitgaan van vooroordelen ^O^
pi_102128275
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 01:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik kan wel lezen maar jou posts boeien mij totaal niet dus ik lees ze niet en ga van het gemiddelde uit van wat pvv-ers denken

Ja dat je een domme, ongeinformeerde mongool bent was iedereen al duidelijk ja. Heil Ataturk en de ballen he!
pi_102128293
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 01:15 schreef Robus het volgende:
Niet lezen maar uitgaan van vooroordelen ^O^
Vraag hem anders nog eens om zijn mening over de rechten van minderheden in Turkije.
pi_102128307
quote:
6s.gif Op maandag 19 september 2011 01:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Vraag hem anders nog eens om zijn mening over de rechten van minderheden in Turkije.
Hamas, hamas, alle Koerden aan het gas?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_102128313
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 01:17 schreef waht het volgende:

[..]

Hamas, hamas, alle Koerden aan het gas?
Zo iets ja.
pi_102128799
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 01:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Je voelt je anders wel steeds geroepen om erop te reageren, das best knap als je ze niet eens leest. Ben jij tita toverturk of zo?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_102128912
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 01:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat is het volgens jou zinnige argument tegen naaktlopen?
Daar is geen zinnig argument tegen. Ik ben daar ook niet tegen zoals eerder vermeld. Moeilijk he jezelf voorstellen dat er minder anders over denken dan jij.
  maandag 19 september 2011 @ 06:20:11 #245
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_102129263
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 01:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hmm. Je weet dat Carnaval ook een religieuze lading heeft, he? Dus voor christelijke religieuze uitingen (en laten we wel zijn, het percentage carnavalsvierders is op de hele bevolking gezien, relatief laag en dit zijn dus ook, om jouw woorden te gebruiken, extremisten) wordt een uitzondering gemaakt, maar voor uitingen vanuit de islam moet een verbod komen? En dat vind jij rechtvaardig?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Eindredactie Games maandag 19 september 2011 @ 06:50:43 #246
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_102129361
Grappig, in indonesië vechten vrouwen. Om een minirok aan te doen en hier vechten we voor de boerka. Wie doet het nou fout :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 19 september 2011 @ 07:32:58 #247
3542 Gia
User under construction
pi_102129564
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 06:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hmm. Je weet dat Carnaval ook een religieuze lading heeft, he? Dus voor christelijke religieuze uitingen (en laten we wel zijn, het percentage carnavalsvierders is op de hele bevolking gezien, relatief laag en dit zijn dus ook, om jouw woorden te gebruiken, extremisten) wordt een uitzondering gemaakt, maar voor uitingen vanuit de islam moet een verbod komen? En dat vind jij rechtvaardig?
Er kunnen voor bepaalde gelegenheden ontheffingen aangevraagd worden.
Bijvoorbeeld carnaval. Niet dat er tegenwoordig nog iemand zo'n heet masker draagt, maar á la.
Ander voorbeeld, als de chinezen hier een feestje vieren en verkleed als draak rondhuppelen, mag dat ook.

Mochten moslims een bepaald feest hebben waarbij ze zich bedekken voor de duur van dat feest, mag dat ook.

Maar dagelijks rondlopen met een bedekt gelaat, boodschappen doen, gebruik maken van het OV, bioscoop bezoeken of de dokter mag niemand. Ook de carnavalsvierder niet.
pi_102129637
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:57 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb werkelijk nog geen zinnig argument hier gezien VOOR een burqa-verbod. Enige wat ik tussen de regels door is. "Ik vind het stom" "het is voor extremisten" oké /care en nu?
Het is geen boerkaverbod maar een verbod op gelaatsbedekkende kleding ;)

Verder zijn dit de argumenten voor de invoering ervan:
quote:
Het kabinet acht het dragen van kleding die het gelaat geheel of vrijwel geheel bedekt fundamenteel in strijd met het karakter van het publiek verkeer, waarin wij elkaar met herkenbaar gelaat gelijkelijk tegemoet treden.
pi_102129657
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

98% doet het dus niet? Klopt exact met wat ik zeg: alleen de extremisten dragen dit.
Nou pak ze op wanneer ze een misdaad plegen vanuit hun extremisme zou ik zeggen.
pi_102129669
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik vind het een belangrijk punt ja. Ik vind dat je als land mag kiezen om bepaalde wezensvreemde elementen te weren.
Sommige mensen vinden zo iets normaals in het geval van NL (of Belgie, of Frankijk) opeens bizar terwijl ze veel, veel zwaardere ingrepen in bv Turkije of Marokko toejuichen.
Ik vind jou een wezensvreemd element. Mag ik je nu weren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')