Ik was er alquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:06 schreef Dottey het volgende:
Kan misschien een mod even #94 in #93 veranderen. Had niet door dat er autom. doorgeteld werd
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:51 schreef mmascha het volgende:
[..]
Tas is van de AH. Ik heb um al een hele tijd. Maar nu kan ik ze niet meer vinden
Bij Hoogvliet hebben ze ook dit model, nog saaier dan die van AH, die ik stiekem wél leuk vind, maar die van Hoogvliet kan dus wel een opleukaktie gebruiken;)quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:14 schreef EsseEi het volgende:
ohhh die tas is gaaf!!! Heb ze vaak gezien (op straat enzo) maar dat is echt een tof idee!
ik ook traag toetsenbord. (eigenlijk alleen bij Fok!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:09 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ik was er alAlleen een beetje langzaam met typen
chillquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:21 schreef MissN het volgende:
De foto's in de OP moeten ook nog ff veranderd....
En er mist een linkje naar topic 92
Ik ken geen Hoogvliet hier in de buurt. Ik ga eens zoeken. Ben wel benieuwd hoe ie nog saaier kanquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:23 schreef Whiskers het volgende:
[..]
[..]
Bij Hoogvliet hebben ze ook dit model, nog saaier dan die van AH, die ik stiekem wél leuk vind, maar die van Hoogvliet kan dus wel een opleukaktie gebruiken;)
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:08 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Dottey: goed werk geleverd aan de OP hoor!
Die is leuk jaquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:10 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik kwam deze ook nog tegen...die is ook erg leuk
[ afbeelding ]
Welke winkel / welk merk en welke kleur? Misschien kunnen wij je helpen?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:52 schreef kwiwi het volgende:
Shit... Was aan een leuke kussensloop begonnen voor m'n vriend, maar nu kom ik blauw garen te kort voor een stuk of 10 rijtjes vastenEn in de winkel hebben ze die kleur niet meer. Grr... Kan ik de helft weer gaan uithalen om er in het midden aan de achterkant een stuk in een andere kleur tussen te zetten.
Zit in Cyprus en hier is al maar 1 winkeltje in de buurt waar ik dat garen kon vinden.. Dus heel lief aangebodenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:19 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Welke winkel / welk merk en welke kleur? Misschien kunnen wij je helpen?
Dat bekkiequote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:37 schreef Lyssa het volgende:
Mijn kameleon is ook af! Ik heb het patroon wat aangepast, want een kameleon met drie tenen vind ik maar gekOok de ogen heb ik wat aangepast.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lyssa ligt het nu aan mij of ben jij behoorlijk op stoom met je productie! Haha. Hij is weer erg leuk geworden zeg. Zijn dat plakdingetjes op z'n rug of zijn het (een soort van) knoopjes?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:37 schreef Lyssa het volgende:
Mijn kameleon is ook af! Ik heb het patroon wat aangepast, want een kameleon met drie tenen vind ik maar gekOok de ogen heb ik wat aangepast.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:49 schreef mmascha het volgende:
Saaie tas:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]
Hippe tas!Ik had ze op een blog voorbij zien komen met een lapje erop genaaid. Ik dacht: dat kan ik ook haken!
Wat een lieve dingetjes maak jij toch Lyssa!
En een heel tof tasje van Kwakz!
Heb net geleerd dat op de zijkantjes tussen in 1 steek zit en op de hoeken 2quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:33 schreef Tyler-Girl het volgende:
Die kameleon is leuk en die omgetoverde AH tas is echt geniaal![]()
Ik heb mijn snoezel uit elkaar gehaald, was er niet tevreden mee. Nu dus twee nieuwe knuffels uitzoeken. Ga morgen eerst naar de winkel voor een haaknaald 3,5 (schijnbaar wordt die vaker gebruikt bij knuffels dan een 3mm haaknaald) en misschien nog wat kleurtjes inslaan......:D
Ben nu maar aan de granny tas voor mijn moeder begonne...is nog best lastig.
Kan het zijn dat er verschillen zitten in de manieren om een granny te maken. Het patroon van internet zegt 2 lossen tussen elke zijkluster en mijn patroon gekregen bij de tas zegt 3 lossen tussen elke zijkluster :S
dat is inderdaad de standaard methodequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:07 schreef Dottey het volgende:
[..]
Heb net geleerd dat op de zijkantjes tussen in 1 steek zit en op de hoeken 2
basketweaving als in met riet een mandje maken? of is er iets anders wat ook zo heetquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:09 schreef Dottey het volgende:
aangezien ik het niet kan vinden.. diagonaal heb ik wat anders gevonden om te doen. Bloemetjes gemaakt en ik ga strakjes starten (lees morgen) aan basketweaving-techniek. Zal mij benieuwen
Mooi!!!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:37 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mooie kleurtjes en wat ga je maken???quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:11 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb weer inkopen gedaan........en ik ben officieel doorgeslagen, niet goed wijs en koopziek enzo.....
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Ik heb gewoon 10 bolletjes gekocht (en een haaknaald en houwtjes touwtjes knoop).....maar wel heel blij mee
Leuk! Hoeveel heb je voor die bolletjes betaald als ik vragen mag? Ik betaal er hier 3.95 voor en wil even kijken of het goedkoper kanquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:11 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb weer inkopen gedaan........en ik ben officieel doorgeslagen, niet goed wijs en koopziek enzo.....
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Ik heb gewoon 10 bolletjes gekocht (en een haaknaald en houwtjes touwtjes knoop).....maar wel heel blij mee
hoi en je blijft hier gluren, en je lijstje wordt langer en langer van wat je allemaal wilt makenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:08 schreef stier30 het volgende:
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier. Ben pas twee weken aan het haken en nu al verslaafd. Op ravelry staan al een aantal foto's van mijn eerste stapjes in de haakwereld.
Via een vriendin die al langer haakt hoorde ik dat het in Nederland lastig is om kleine veiligheidsoogjes te krijgen voor een mooie prijs. Dus hierbij een linkje van een website waar ik ze besteld heb. http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/haakbeer/
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
oh hier waren ze nog 1.95 per bol een maand of 4 terugquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:32 schreef Tyler-Girl het volgende:
het zijn bolletjes van 50gram en heb er ¤2.20 voor moeten betalen. Eerst was het ¤2.00, maar sinds 1 augustus was de prijs omhoog gegaan schijnbaar
Hhahaha bedankt annelotje.....ben bang dat ik dadelijk te snel toe ben aan een kast voor mijn bolletje ipv de mand die ik nu heb
O ja, welkom trouwensquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:08 schreef stier30 het volgende:
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier. Ben pas twee weken aan het haken en nu al verslaafd. Op ravelry staan al een aantal foto's van mijn eerste stapjes in de haakwereld.
Via een vriendin die al langer haakt hoorde ik dat het in Nederland lastig is om kleine veiligheidsoogjes te krijgen voor een mooie prijs. Dus hierbij een linkje van een website waar ik ze besteld heb. http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/haakbeer/
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Hmm dan betaal ik dus geen rare prijs voor 100 gram..quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:32 schreef Tyler-Girl het volgende:
het zijn bolletjes van 50gram en heb er ¤2.20 voor moeten betalen. Eerst was het ¤2.00, maar sinds 1 augustus was de prijs omhoog gegaan schijnbaar
Hhahaha bedankt annelotje.....ben bang dat ik dadelijk te snel toe ben aan een kast voor mijn bolletje ipv de mand die ik nu heb
Ook welkom!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:16 schreef Pollywolly het volgende:
Hallo!
Ik wil graag meedoen hier en zo af en toe mijn creaties showenIk volg dit topic al een tijdje en ik word altijd superenthousiast van jullie creaties.
Een jaartje geleden ben ik begonnen met haken en ik heb al een flinke tas vol konijntjes, kwalletjes, visjes, een zebra en babyspeeltjes. Inmiddels vind ik het haken van dekentjes, kussenhoezen en kleedjes veel leuker. Ohja en tassen natuurlijk!![]()
Hieronder het haaksel waar ik het meest trots op ben (en de meeste enthousiaste opmerkingen over krijg)
[ afbeelding ]
Mn zoontje vindt hem ook tof!
*Kijkt voorraad naalden na* Ik heb gewoon alle naalden vanaf 2 tot 8 en dan ook nog een naaldje 0.50 ofzoquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:22 schreef Klaproosje het volgende:
Hoi nieuwe haaksters/hakers
Ben nog steeds aan het denken wat wijs is qua inkopen.... en ik haak tot nu toe alles met 1,75 en 2,00 haak ik daarmee dan strakker ofzo?
(heb echt geen idee hoor het verschil..)
Ik heb een setje bamboenaalden, 3 t/m 12 (9 en 11 dan weer niet) maar ik gebruik inderdaad ook bijna altijd 3. Die ieniemienie lijkt me zwaar frustrerend!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:33 schreef nieslief het volgende:
Welkom nieuwe haaksters![]()
![]()
[..]
*Kijkt voorraad naalden na* Ik heb gewoon alle naalden vanaf 2 tot 8 en dan ook nog een naaldje 0.50 ofzo![]()
![]()
Ik gebruik heel veel de 3 en 3,5
ook Hoi hier, leuk al die nieuwe met hun mooie dingen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:16 schreef Pollywolly het volgende:
Hallo!
Ik wil graag meedoen hier en zo af en toe mijn creaties showenIk volg dit topic al een tijdje en ik word altijd superenthousiast van jullie creaties.
Een jaartje geleden ben ik begonnen met haken en ik heb al een flinke tas vol konijntjes, kwalletjes, visjes, een zebra en babyspeeltjes. Inmiddels vind ik het haken van dekentjes, kussenhoezen en kleedjes veel leuker. Ohja en tassen natuurlijk!![]()
Edit: plaatje weg want hij doet het niet
En weer een edit: plaatje!
[ afbeelding ]
(grmbl gedraaid! nouja het is wel duidelijk verder toch?)
Ik word blij van kleurige haaksels, dus deze bal is perfect, haha!
ik had tijd terug een japanse haaknaald gekocht staat 160.mm op en het haakt heerlijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:33 schreef nieslief het volgende:
Welkom nieuwe haaksters![]()
![]()
[..]
*Kijkt voorraad naalden na* Ik heb gewoon alle naalden vanaf 2 tot 8 en dan ook nog een naaldje 0.50 ofzo![]()
![]()
Ik gebruik heel veel de 3 en 3,5
Je vormt het rondje door na de 6e losse van je ketting een slipstitch (halve vast in het NL?) door de eerste losse van je ketting te makenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:50 schreef BuupWerk het volgende:
Halloa,
Ik ben nog steeds aan de slome haak (verbouwen neemt al mijn tijd in) maar lees nog steeds mee en bewonder jullie haaksels...
Ik heb een vraagje over dit patroon:
http://mycrochetstuff.blo(...)in-free-crochet.html
En dan regel 1 want, daar loop ik al vast...
With yellow and 4mm hook, ch 6. Join with sl st to form ring.
In welke moet ik nou een sl st doen ?
Thanks,
Jo
Ja daar lijkt het dus opquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 08:30 schreef kirsten. het volgende:
[..]
basketweaving als in met riet een mandje maken? of is er iets anders wat ook zo heet
hEY Dotjequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:21 schreef Dottey het volgende:
Heks? ZIG ZAG? is dat een officiele benaming?
weet je ook hoe het moet als je rechte kanten wilt? Ziet er leuk uit!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:39 schreef Toverheks het volgende:
Dat donkere lijkt wel blauw maar is paars, komt nog lila en groen en grijs dat komt er ook bij.
als ik nieuwe kleur begin steek ik achter in, dan komt er een soort heuveltje
Wordt een kleed voor bij de bank, hoelang weet ik niet breed denk ik 150 cm.
met yasmina van scheepjes vrij dunne wol dus dunne haaknaald 160.mm maar haakt lekker
[ afbeelding ]
heb het van drops, dat geheuvel zeg maar dat had ik weer ergens anders gezien op een plaatje, zat gisteren naar afbeeldingen te zoeken, kom ik tot mijn stomme verbazing ook mijn eigen sprei tegen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:55 schreef Dottey het volgende:
[..]
weet je ook hoe het moet als je rechte kanten wilt? Ziet er leuk uit!
ik denk vaste en stokjes en in de boogjes dubbele stokjes dat het vanzelf recht gaat, misschien weet Trui het of iemand anders bestaat wel dacht ik heb ooit eens een foto ervan gezienquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:55 schreef Dottey het volgende:
[..]
weet je ook hoe het moet als je rechte kanten wilt? Ziet er leuk uit!
ja, lees het patroon, het gaat vanzelf..quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:04 schreef Dottey het volgende:
dit is een beetje abracadabra voor mij hahahah maar ik bedoel je start met roze.. blijft dat in die V-tjes?
zal me er aan wagen als ik de basket weave klaar hebquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:05 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja, lees het patroon, het gaat vanzelf..
ben benieuwdquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:08 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb een beginnetje gemaakt aan mijn schilpadje
Heb nu de bovenkant van de schild, het hoofdje, de staart en 1 poot af.....en heb nu pijn aan mijn vingers![]()
[ afbeelding ]
Ben nu nog aan het denken over de onderkant van de schild....1 kleur, meerdere kleuren, zo ja dezelfde kleuren gebruiken of toch andere.....moeilijk moeilijk zoveel keus
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:11 schreef Dottey het volgende:
[..]
zal me er aan wagen als ik de basket weave klaar heb![]()
Volgende maand of zo
Hier wordt je spontaan verliefd op, wat zijn ze leuk gewordenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:51 schreef EsseEi het volgende:
Koe is af!!!
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Met kleine zusje
En de andere 2 kantjes
Mn vingers zijn blauw en pijnlijkmaar dan heb je ook wat.
Ga nu verder met een paard, voor het zusje van een vriendin. (komt eindelijk die lelijke bruin op)
Mooie deken wordt dat Toverheks!!! Zoiets wil ik ook ooit nog eens maken!
En die schildpad wordt leuk TG! dat was mn eerste haakselwerd niet zo mooi als die van jou
wat zijn ze vreselijk leuk! Lekker koekontjequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:51 schreef EsseEi het volgende:
Koe is af!!!
Met kleine zusje
En de andere 2 kantjes
Mn vingers zijn blauw en pijnlijkmaar dan heb je ook wat.
Ga nu verder met een paard, voor het zusje van een vriendin. (komt eindelijk die lelijke bruin op)
Mooie deken wordt dat Toverheks!!! Zoiets wil ik ook ooit nog eens maken!
En die schildpad wordt leuk TG! dat was mn eerste haakselwerd niet zo mooi als die van jou
ik ben nu al hookedquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Zo eentje is het dus alleen dan nog kleiner ik kan er alleen borduurgaren mee haken en dat was maar wat handig toen ik voor mijn zus een paar bloemen voor in haar bruiloftsscrapboekpagina (scrabbble) ging haken. Zijn heeeeel mooi geworden maar never again met een vergrootglas haken dat kan ik je wel vertellen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:39 schreef Toverheks het volgende:
Dat donkere lijkt wel blauw maar is paars, komt nog lila en groen en grijs dat komt er ook bij.
als ik nieuwe kleur begin steek ik achter in, dan komt er een soort heuveltje
Wordt een kleed voor bij de bank, hoelang weet ik niet breed denk ik 150 cm.
met yasmina van scheepjes vrij dunne wol dus dunne haaknaald 160.mm maar haakt lekker
[ afbeelding ]
Dat is toch wel bekend garen hoorquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:26 schreef BrainTeaser het volgende:
Dank jullie wel!![]()
Geen al te moeilijk vragen stellen hoor, nieslief! Het is acryl, of bedoel je dat niet? Heb het in een klein hobbywinkeltje gehaald, dus niet van een bekend/landelijk merk ofzo...
(Op het labeltje staat 'Schachenmayr')
Haken is in ieder geval een gezondere verslaving dan rokenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:28 schreef mariyette het volgende:
Ooh koe! Wat een megaproject...
En wat een leuke schildpadden!
Kom net tot de conclusie dat african flowers te verslavend zijn, vanmiddag waren het er echt nog maar 4... En nu liggen er plots 9 op tafel! En ik wil zo nog verder...gestopt met roken maar ik ben zo verslavingsgevoelig :p
Ja acryl heeft wel vaker dat het wat pluizig wordt als je zoiets met katoen maakt wordt het al veel strakker.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:26 schreef BrainTeaser het volgende:
Dank jullie wel!![]()
Geen al te moeilijk vragen stellen hoor, nieslief! Het is acryl, of bedoel je dat niet? Heb het in een klein hobbywinkeltje gehaald, dus niet van een bekend/landelijk merk ofzo...
(Op het labeltje staat 'Schachenmayr')
Kreeg ik m'n vriend ook maar aan het hakenquote:
Dankjewel!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:55 schreef Pollywolly het volgende:
Ohja en die AH-tas, goed idee om te pimpen! Heb hem hier ook liggen, met al mijn haaksels erin, maar het is natuurlijk helemaal tof om de tas in granny-stijl te maken. (iemand nog ergens een doosje met tijd over? Ik kom het ernstig te kort!)
Ja, het hoorde inderdaad door allebei de lusjes, dus dat heb ik (als het goed is) ook gedaan!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:48 schreef EsseEi het volgende:
Schattig schildpadje! vind m wel mooi gelukt hoor ^^ Vroeg me af: haak je door 1 lusje van het "V'tje" of door allebei? (het "hoort" in allebei (tenzij anders aangegeven), als in dan lijkt het op het plaatje enzo)
Thanks!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:46 schreef stier30 het volgende:
Schildpadje ziet er voor een eerste haaksel echt wel goed uit! Mijn eerste schildpadje ziet er veel slechter uit!
Hoe doe je dat dan met een dubbele draad als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:16 schreef crochetwitch het volgende:
Ik gebruik het altijd met dubbele draad.![]()
cutequote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:55 schreef Klaproosje het volgende:
Hier nog een haakklunsDat overigens maandag op vakantie gaat en 6 bolletjes Catania heeft gehaald voor 2,20 per bol à 50 gram.. Jongens, dat moet toch goedkoper kunnen. Is er niet ergens een webshop met goede kwaliteit katoen voor minder dan dit?
Wibra heeft splijtgaren en weinig keus qua kleuren.. dus daar was ik onderhand wel klaar mee.
Voorraad wat mee gaat gaat trouwens i.i.g. een rokje voor de jongste worden, heb er al eens eerder één gemaakt..
[ afbeelding ] maar dat was van saskia van de wibra. Stond heel leuk, roze shirtje, witte legging en zwart bolero'tje.. Maar nu gaat ze bijna lopen en dan is zoiets nog leuker denk ik.
Nou voor als ik vanavond geen tijd hier heb, tabee!
Ja het patroon is van drops designquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:08 schreef MissN het volgende:
die koe zie ik nu pas gaaf!! welk garen is dat? ziet er wel lekker zacht uit...
Die schildpad heb ik trouwens ook eens gemaakt, van drops design toch?
Bedankt voor je reactie! Er komt inderdaad ongeveer 1 cm per ronde bij. Wat is eigenlijk een beetje normale maat voor een kleed, ik heb namelijk geen ideequote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:26 schreef mjk86 het volgende:
@sunshine flower: Hoeveel cm komt er per rij bij rondom?? Ongeveer 1 cm?? Dan zou ie met 110cm als beginrij en 40 rondes ongeveer 190x80 worden. Das nog best langwerpig hoor..
Meet het maar eens op bij dat stukje dat je al gemaakt hebt.. Dan wil ik wel helpen rekenen
quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:10 schreef kwiwi het volgende:
O ik weet ineens wat leuksIk ga de kiwi uit m'n UI proberen te haken, heb de kleurtjes toch al thuis, en een foto daarvan als nieuwe UI gebruiken.
voldoet de gewone wibra katoen dan wel?quote:Material: very thin 100% cotton – I used Maxi 565meters on 100gr
Oh, ik was er vergeten bij te zetten dar er per ronde ongeveer 1,5 cm bij komt. Dan klopt het wel toch?quote:Op zondag 7 augustus 2011 00:23 schreef mjk86 het volgende:
Sunshineflower, dat klopt toch niet helemaal hoor.
Als je met 30 cm begint en je gaat in de lengte dus 43 cm de ene kant op en 43 cm de andere kant op dan krijg je dus 30+43+43=116 cm in de lengte
In de breedte is je begintoer oom maar ongeveer een centimeter dik. Plus 43 cm beide kanten op wordt 1+43+43=87cm in de breedte.
116x87 (ongeveer 120x90) is trouwens geen gekke verhouding hoor, maar ik weet niet of het groot genoeg is naar je zin.. En als je em nog veel groter wil maken zit je weer met dat het te "vierkantig" wordt. Snapje?
Verder zag ik trouwens een lekker fluffy konijntje! Je kan natuulijk het lijfje en hoofdje alvast maken, en als je dan weet of het een jongetje of een meisje is dan kan je gauw de blauwe of roze oortjes haken!
En die koe!!! Net echt en haast levensgroot! hahaha
Ik schiet niet zo op met haken op het moment. Heb lekker twee weekjes vrij, en ik benut die tijd voor wat klusjes in huis. Heb twee ladekasten en die wil ik paars hebben. Dusss... schuren, gronden, schuren, aflakken.. En voor je het weet ben je alweer een paar dagen verder!
ik denk zomaar dat ze dat hele dunne haakkatoen bedoelen als er 500+ meter op een bol zit.. weet je wel dat (evt. witte) dunne spul wat ze vroeger gebruikten. Op marktplaats kan je dat nog wel vinden denk ik, en ebay sowieso (die zit ik er altijd uit te filteren als ik op zoek ben naar dingetjesquote:Op zondag 7 augustus 2011 01:00 schreef Mirjam het volgende:
ik heb een vraagje
als er in een patroon staat
[..]
voldoet de gewone wibra katoen dan wel?![]()
dat hele dunne, dat gebruik ik voor barbiejurkenquote:Op zondag 7 augustus 2011 12:04 schreef StefanieV het volgende:
Ik denk dat ik nog van dat hele dunne spul liggen heb, dat ik toch nooit ga gebruiken
edit: ik zou eigenlijk willen haken maar ik vertrek vanavond op reis en moet nog strijken en de valies moet nog gevuld worden! Verder heb ik ook gewoon zo'n last van mijn duim dat ik niet kan haken![]()
Jaa dat was dus het rottigste van dat hele patroon..ik snapte er ook niets van! ik heb maar wat gedaan..de poten en staart er tussen gedaan (misschien met naald vastzetten?) en volgens mij heb ik het uiteindelijk met een stopnaald aan elkaar gemaakt ipv met een haaknaald want ik wist niet hoe je over die poten heen kon hakenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:17 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ja het patroon is van drops designAls jij hem ook eens hebt gemaakt kun je me vast vertellen hoe ik strax de schild aan elkaar moet verbinden en de poten, kop en staart ertussen moet vastzetten.
In het patroon staat namelijk alleen zet het met vasten rondom vast, maar moet ik die vasten dan ook door de kop enzo doen of werkt dat anders?
De kleuren voor de onderkant van het schild heb ik ook bedacht, samen met het hoeveelheid toeren enzo...(had niets te doen op het werk)
Misschien begin ik er vanavond nog aan, anders morgen....
Ow.....dat is jammer......dan probeer ik ook maar wat :p gelukkig ben ik zo ver nog nietquote:Op zondag 7 augustus 2011 12:37 schreef MissN het volgende:
[..]
Jaa dat was dus het rottigste van dat hele patroon..ik snapte er ook niets van! ik heb maar wat gedaan..de poten en staart er tussen gedaan (misschien met naald vastzetten?) en volgens mij heb ik het uiteindelijk met een stopnaald aan elkaar gemaakt ipv met een haaknaald want ik wist niet hoe je over die poten heen kon haken
O ja die was ik al helemaal vergetenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:12 schreef Dottey het volgende:
wat is er met dit gebeurd?
[..]al progress?
ben oude topics aan het doorworstelen in niet chronologische volgordequote:Op zondag 7 augustus 2011 13:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ja die was ik al helemaal vergetenAls ik weer thuis ben even aan beginnen. Zet 'm gelijk op m'n to-do lijstje
Lyssa, ik snap niet hoe ik je patroon moet downloadenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:22 schreef Lyssa het volgende:
@guppy dat was mijn eigen patroon zelfshttp://www.ravelry.com/patterns/library/pig-keychain dat is ook een sleutelhanger. Maar je hebt ook wel grotere varkenstjes hoor.
"For more information, see: http://lyssaodyne.livejournal.com/5870.html "quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Lyssa, ik snap niet hoe ik je patroon moet downloadenhelp?
Oohquote:Op zondag 7 augustus 2011 16:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
"For more information, see: http://lyssaodyne.livejournal.com/5870.html "
Op die link klikken
Ik vind hem ook geweldig, maar haakt dat niet enorm frustrerend? Ik heb voor mn Zebra manen gehaakt met harig spul (van de Wibra geloof ik) maar ik zag mn steken niet en deed het geheel op de gokquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:48 schreef SunshineFlower het volgende:
Oja, hier nog een foto van een konijntje dat ik voor een dochtertje van een van mijn collega's heb gemaakt:
[ afbeelding ]
Iedereen hier vind hem helemaal geweldigMijn zus vroeg of ik er ook een kon maken voor haar collega die zwanger is, even afwachten wat ze krijgt en dan snel haken
![]()
ik denk wel dat dat past. met 'st' bedoelen ze waarschijnlijk stokjes: zo loopt het mooi op van klein naar groot (en daarna weer terug naar klein, zodat de vorm van ' tbloemblaadje mooi half rond wordt). en een lusje van 10 lossen is best groot, daar passen met wat opschuiven gerust 14 steken op.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:07 schreef Dottey het volgende:
[ afbeelding ]
Laatst gedeelte vond ik vreemd op een lusje van 10L, 1v+ 1hv + 12steken + 1hv + 1 v
dat past toch nooit?![]()
Weet ook niet hoe je steken moet maken.. dus heb er maar wat van gebakken wat op het plaatje leek
ah : volgende bloem ga ik maar voorzien van echte stokjesquote:Op maandag 8 augustus 2011 11:34 schreef trui het volgende:
[..]
ik denk wel dat dat past. met 'st' bedoelen ze waarschijnlijk stokjes: zo loopt het mooi op van klein naar groot (en daarna weer terug naar klein, zodat de vorm van ' tbloemblaadje mooi half rond wordt). en een lusje van 10 lossen is best groot, daar passen met wat opschuiven gerust 14 steken op.
deze bloem ook?quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:27 schreef Toverheks het volgende:
Dotje ik ben ook bezig met bloemen, ik doe 1 vaste..1 losse.dan stokjes stuk of 8.dan weer 1 losse en dan een vaste in het draadje dan plooien ze mooier ( vind ik)
Goed bezig.. dat 2 haakjes is voor mij een mysteriequote:Op maandag 8 augustus 2011 11:50 schreef Christa1986 het volgende:
Hallo allemaal
Wat een mooie dingen zie ik hier allemaal voorbijkomen ben 1 keer eerder geweest om te vragen hoe ik de draadjes kon wegwerken van een granny sqaures (dit is gelukt trouwens nog bedankt) heb inmiddels ook een knuffeltje gehaakt alleen kwam er achter dat ik de verkeerd haakte door 1 lus in plaats van 2 (wil wel een foto plaatsen mar weet niet hoe). Ben ook begonnen aan een nieuw project een winnie the pooh https://picasaweb.google.(...)#5373930721976180338[/url]
loop alleen een beetje te klooien met de neus.
Ben er inmiddels wel achter vindt knuffeltjes leuker dan vierkantjes
\quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:57 schreef Christa1986 het volgende:
[ afbeelding ]hier een fototje van mijn dudley hij is een beetje scheel en kopje knikt maar mijn zoontje is blij
haha geweldigquote:Op maandag 8 augustus 2011 12:00 schreef Christa1986 het volgende:
verkeerde link denk ik
[ afbeelding ]
hopelijk nu wel goed
een schatje, ja ik kan dat niet beestjes maken, maar wil het wel in de toekomst gaan leren, want er komen hier toch mooie beestjes steeds voorbijquote:Op maandag 8 augustus 2011 12:00 schreef Christa1986 het volgende:
verkeerde link denk ik
[ afbeelding ]
hopelijk nu wel goed
DIE ZIJN LEUK! waar kan ik dat patroon vinden?quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:59 schreef Toverheks het volgende:
hier de bloem, maak er vierkantjes van voor de AH tas die iemand hier had gepost, AH tas lag in keukenkastje van de oudste en was gelijk verlieft op die andere AH tas.
[ afbeelding ]
oh heb ik uit een boekje ga het voor je optikken moment.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:01 schreef Dottey het volgende:
[..]
DIE ZIJN LEUK! waar kan ik dat patroon vinden?
je bent een kanjer!quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:02 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oh heb ik uit een boekje ga het voor je optikken moment.
dat is de 1e keer 3 losse staat voor een stokje, dan 2 losse en dan een stokje in het gaatje en dan 1 losse 1 stokje etc. tot dat je 8 gaatjes heb zeg maar.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:11 schreef Dottey het volgende:
daarin 3 losse (1e stokje) 2 losse...1 stokje
dus toch 5L?
ah!quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:12 schreef Toverheks het volgende:
[..]
dat is de 1e keer 3 losse staat voor een stokje, dan 2 losse en dan een stokje in het gaatje en dan 1 losse 1 stokje etc. tot dat je 8 gaatjes heb zeg maar.
als je het eenmaal onder het knietje hebt lukt het je, en anders vragen er zijn hier haaksters die alles zo uit hun blote bolletje hakenquote:Op maandag 8 augustus 2011 12:13 schreef Dottey het volgende:
[..]
ah!
ja patroon lezen is nog niet best bij mij
Ik vind het nog wel meevallen, maar ik heb met 2 draden gehaakt. Die witte royal overal en dan voor t lijfje witte dunne garen met pluis dr aan en voor de oren de roze, ook van de zeeman. Kon de steken nog duidelijk zien zitten, alleen bleef mn naald soms vast zitten aan een andere draad.quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:30 schreef Pollywolly het volgende:
[..]
Ik vind hem ook geweldig, maar haakt dat niet enorm frustrerend? Ik heb voor mn Zebra manen gehaakt met harig spul (van de Wibra geloof ik) maar ik zag mn steken niet en deed het geheel op de gok
ahja dat vastzitten had ik ook en toen was ik het zatquote:Op maandag 8 augustus 2011 12:35 schreef SunshineFlower het volgende:
[..]
Ik vind het nog wel meevallen, maar ik heb met 2 draden gehaakt. Die witte royal overal en dan voor t lijfje witte dunne garen met pluis dr aan en voor de oren de roze, ook van de zeeman. Kon de steken nog duidelijk zien zitten, alleen bleef mn naald soms vast zitten aan een andere draad.
Dat was ik! Ik vind jouw vierkantjes ook heel mooi! Leuk met die bloemen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:59 schreef Toverheks het volgende:
hier de bloem, maak er vierkantjes van voor de AH tas die iemand hier had gepost, AH tas lag in keukenkastje van de oudste en was gelijk verlieft op die andere AH tas.
[ afbeelding ]
leuk ideequote:Op maandag 8 augustus 2011 17:39 schreef Whiskers het volgende:
Ik wil voor dit Ikeavoetenbankje iets met granny squares en/of zpagetti gaan doen. Zat te denken aan op de bovenkant een kleurig vierkantje en de zijkanten effen één kleur. Wordt vervolgd...
[ afbeelding ]
kijk eens bij Jessicatromp of dropsgarnstudio even een www ervoor zettenquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:07 schreef BuupWerk het volgende:
Pff...ik zoek ook een bloempatroon voor in me vaasje...maar dan een enkel bloemblad en niet meerdere op elkaar en wat groter...
Maar al mijn enkele bloemtjes patronen zijn zo klein...iemand nog een TIP ?!?!
Lieve Trui jij kan heel goed haken, ik heb vergeten bij dat patroontje van die bloemen voor Dottey voor erachter uit te leggen, dat je zoveel losse moet doen ( voor weer een rij nieuwe bloemen) en dan achter insteken ppffftt moeilijk uit te leggen maar denk dat jij mij wel snapt, kan jij het in Jip en Janneke taal posten hier???quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:49 schreef trui het volgende:
tan, ik las dat je niet meer zo'n zin had om verder te gaan met je japanse bloemen. misschien kun je er een 'gordijntje' van maken?
buupwerk, heb je die gevulde bloemen van mygurumi al eens geprobeerd? of zijn die wat al te groot?
nou anders hoor ik het wel van dot...........maar bedankt truiquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:58 schreef trui het volgende:
ehm ik moet de kinderen nu naar bed brengen en ga zo eerst een voering naaien voor een van m'n tassen-in-wording. weet dus niet of ik er heel snel aan toe kom. bovendien weet ik eigenlijk ook niet of ik wel zoveel toe te voegen heb aan je verhaal, ik vond 't vrij duidelijk. je hebt toch al uitgelegd dat die eerste 3 lossen het eerste stokje vormen?
wat lief van je om het te vragen ^^. Ik ben er nog niet aan begonnen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:53 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Lieve Trui jij kan heel goed haken, ik heb vergeten bij dat patroontje van die bloemen voor Dottey voor erachter uit te leggen, dat je zoveel losse moet doen ( voor weer een rij nieuwe bloemen) en dan achter insteken ppffftt moeilijk uit te leggen maar denk dat jij mij wel snapt, kan jij het in Jip en Janneke taal posten hier???
dat wist ik al van de grannystitchquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:58 schreef trui het volgende:
ehm ik moet de kinderen nu naar bed brengen en ga zo eerst een voering naaien voor een van m'n tassen-in-wording. weet dus niet of ik er heel snel aan toe kom. bovendien weet ik eigenlijk ook niet of ik wel zoveel toe te voegen heb aan je verhaal, ik vond 't vrij duidelijk. je hebt toch al uitgelegd dat die eerste 3 lossen het eerste stokje vormen?
Hoe dan ook in ieder geval geen katoen gebruiken. Dat neemt nl. water op (acryl neemt veeeeeel minder water op) en als je het dan in de wasmachine doet is dat niet erg bij iets kleins zoals een trui ofzo maar met een deken slingert de wasmachine de banden ervan kapot en kun je een nieuwe wasmachine gaan kopen...... Lijkt mij niet zo handigquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:43 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik wil me (over een poosje) op een aantal dekens gaan storten (babydeken en 2 als bank-deken) maar wat raden jullie me voor wol aan (die niet kriebelt) en welke haaknaald? Iemand hier in de buurt verkoopt allerlei partijen wol via marktplaats, maar de namen zeggen me niks..
Ik heb 4 baby dekens voor de oudste gemaakt, 2 wibra en 2 van zeeman soft, zeeman gaat ze gebruiken, de Wibra dekens gaan gewoon op de bank, dat spul van zeeman is zachter en soepeler.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:43 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik wil me (over een poosje) op een aantal dekens gaan storten (babydeken en 2 als bank-deken) maar wat raden jullie me voor wol aan (die niet kriebelt) en welke haaknaald? Iemand hier in de buurt verkoopt allerlei partijen wol via marktplaats, maar de namen zeggen me niks..
wat liefquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:53 schreef EsseEi het volgende:
Mirjam als ik tijd over heb (vanavond dus) wil ik het wel vertalen.
Saaw, haaknaald 3 is juist mijn lievelingshaaknaald hihiSamen met 5, maar die is niet fijn voor amigurumi's...
Ben bezig met een paard, hoofd en lijf zitten aan elkaar maar het lijkt meer een tekkel hahapoten en manen gaan vast een hoop goeds doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:11 schreef Muck het volgende:
en ik ben een beetje vreemdgegaanHoe kunnen we je nou nog vertrouwen Muck?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoe kunnen we je nou nog vertrouwen Muck?NietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Mede-katoenfan meldt zichquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:30 schreef Eska het volgende:
En ik vind Saskia/Royal dus juist heel vervelend voor dekens (en kussentjes, sjaals, etc.)Ik vind acryl echt niet lekker aanvoelen, en het ademt niet.
Zelf gebruik ik het liefst (puur) katoen, voor zo ongeveer alles. Ook voor dekens. Maar daarin schijn ik wel een uitzondering te zijn.
't Is dus heel smaakgevoelig. Lastig hè.
Ja, dat was ik.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:50 schreef Wizzy het volgende:
Al bijna een jaar aan het meelezen en aan het haken. Nu toch ook maar eens reageren. Afgelopen weekend naar de breigarengigant geweest. Er was iemand van hier geweest en er was veel keus. Tja waren toch in de buurt. Jeetje wat een wolhalla. Te veel keus en ook veelste veel meegenomen.
Ik heb 50% acryl, 50% katoen voor een deken meegenomen. Zal vanavond een foto maken van de berg wolletjes.
Misschien is het een ideetje om alleen de tekentjes te verklaren dan kan ze gewoon van de tekening aflezen?? Zou dat al helpen Mirjam?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:22 schreef EsseEi het volgende:
Mirjam! het was op de vroege ochtend dat ik dat stuurde zonder al te uitgebreid voorbereidend werk. EN DAT PATROON IS 6 PAGINA'S!!! er staat ook een getekend deel bij, weet niet of je daar beter in bent? anyhow: ZOOOOO veel tijd heb ik nou ook ewer niet hihiSorry!!!
mssn toch maar gewoon aan het engels wagen, er staan vooral losse en vaste in...je kan het vast!
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:32 schreef Christa1986 het volgende:
ja dank je wel ga het straks direct proberen klinkt al een stuk logischer Als ik had geweten dat ik alles moest mee haken was ik er waarschijnlijk niet eens aan begonnen.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:51 schreef nieslief het volgende:
Oeh ja sjaals. Die waren leuk de gebreide ook![]()
En die kraamcadeautjes zijn ook mooi geworden
En een leuke sleutelhanger erg mooi.
@Mirjam: als je hem alsnog vertaald wil hebben doe maar even een pm met je emailadres dan zal ik morgen wel even aan de gang gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb 't boek, maar het staat volgens mij ook op picasa web ergens. waar is whoopdidoo? die kan daar zo goed in zoeken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:01 schreef Tyler-Girl het volgende:
Is er hier iemand in het bezit van het boek 200 blocks van jan eaton? En zou diegene dan voor mij het patroon van de spinner square wille kopieren/uittype??? Kwil er best iets voor geven,maar vind het zonde om voor 1 patroon zon heel boek te moeten kopen....
*uitzoekt hoe bladwijzers werken*quote:Op woensdag 10 augustus 2011 07:51 schreef Christa1986 het volgende:
Is dit dat boek https://picasaweb.google.(...)02/200CrochetBlocks#
Deze is perfect voor beginners: http://www.rheatheylia.com/index.php?page=patterns&id=13quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:31 schreef het-is-mij het volgende:
Wat een leuk topic en een leuke hobby.
Het taarten maken staat even op een laag pitje ivm veel werken en 2kleine jongens thuis,dat kun je niet even aan de kant leggen.
Dit lijkt me een leuk alternatief,heb geen tijd om alle topics door té lezen maar wat raden jullie aan voor een beginner om té gaan haken,zo n lavender bunny bijv.is dat té complex voor een beginneling?
Ik zal eens op zoek gaan naar een naald en garen.....
Thx
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:44 schreef trui het volgende:
ik heb ook een uiltje dat slechts langzaam vordert, het wordt een kussen(tje). moet de snavel nog en het binnenkussen, plus de afwerking van de bovenkant uiteraard.
[ afbeelding ]
maar er komen steeds andere dingen tussendoor, waaronder deze tas, die nu eindelijk af is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
lekker ruim van binnen:
[ afbeelding ]
met wel 3 vakken (waarvan de middelste met ritssluiting, mijn eerste ooit in een haakwerkhet was me een gepruts maar ik ben toch niet heel ontevreden)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
sorry voor de spam maar ik ben zo blij dat ie klaar is.![]()
oja, m'n op vakantie gefreubelde padma-de-zesde ook nog even gevuld en dichtgemaakt. een beetje te gehaast, zag ik later, de bovenkant is veel te plat geworden.. maar jaaa!
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:11 schreef Muck het volgende:
Er is de laatste tijd bijzonder weinig van meeposten gekomen, maar mijn sjaal is inmiddels af
[ afbeelding ]
De draadjes zijn sinds gisteravond ook weg hoor![]()
en ik ben een beetje vreemdgegaanje bloemensjaal wat leuk, die andere ook wel maar die bloemen vind ik het mooist.......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
heb jij daar toevallig een patroontje van??? en die bal en kubus weer van een ander meisjes meisjes allemaal leuk
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
bedanktquote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:36 schreef nieslief het volgende:
@Mirjam; je hebt deel 1 van de vertaling nu in je mail staan!!!! succes ermee.
@de rest: wat een mooie dingen zie ik voorbij komen. En welkom het-is-mij. Haken is een leuke hobby en als je er een beetje handig in wordt zeker leuk om te doen terwijl je op de kids let ofzo.
Nee hoor, het kriebelt helemaal nietquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
Muck wat een leuke sjaals.....maar kriebelt dat niet heel erg? En die bloemtjes sjaal lijkt me lastig om te doen
![]()
Thanks!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:16 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Ja, dat was ik.Wat een geweldige 'winkel' hè?!
Ik heb er echt wel meer dan een uur rond gelopen om alles te bekijken en te voelen enzo.. En inderdaad ook veel te veel gekocht.
![]()
Wat een mooie bloemensjaal Muck! En voor die andere sjaaltjes mag je best een keer vreemdgaan hoor, echt schitterend!(*kan helaas niet breien
* )
Even offtopic: Hoe is het trouwens met je? Beetje hersteld van de operatie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:23 schreef mariyette het volgende:
Muck, je sjaals zijn leuk!! Maar natuurlijk is de gehaakte het tofst
De kraamkadootjes voor mijn achternichtje zijn af, een naamkubus en een africanflower-'bal'
[ afbeelding ]
Ik ben nu bezig met het grijze olifantje uit het boek Lieve knuffels zelf haken.
Maar die wil nog niet op de foto, heeft geen benen en armen en blijft dus niet staan...
Succes allemaal met alle lopende projecten!
Wat een toffe kraamcadeautjesOeh, die is echt tofquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:45 schreef EsseEi het volgende:
Leuke kubus en balje bent wel wat vakjes vergeten volgens mij of is dat expres?
Omdat ik nog niet genoeg projectjes heb en niet genoeg ideeën heb ik net maar even een sleutelhanger zitten knutselen:
[ afbeelding ]
Kreeg opeens dat idee in m'n hoofd! Had nog zo'n bloempje liggen bedacht ik me dus kon het lekker snel doen ^^Ohhh, wat een fantastische tasquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:44 schreef trui het volgende:
ik heb ook een uiltje dat slechts langzaam vordert, het wordt een kussen(tje). moet de snavel nog en het binnenkussen, plus de afwerking van de bovenkant uiteraard.
[ afbeelding ]
maar er komen steeds andere dingen tussendoor, waaronder deze tas, die nu eindelijk af is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
lekker ruim van binnen:
[ afbeelding ]
met wel 3 vakken (waarvan de middelste met ritssluiting, mijn eerste ooit in een haakwerkhet was me een gepruts maar ik ben toch niet heel ontevreden)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
sorry voor de spam maar ik ben zo blij dat ie klaar is.![]()
oja, m'n op vakantie gefreubelde padma-de-zesde ook nog even gevuld en dichtgemaakt. een beetje te gehaast, zag ik later, de bovenkant is veel te plat geworden.. maar jaaa!
[ afbeelding ]![]()
Zijn dat african flower hexagonnetjes?
edit: muck, schele prutser, klik gewoon op dat linkjeDank je!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:46 schreef Toverheks het volgende:
[..]
je bloemensjaal wat leuk, die andere ook wel maar die bloemen vind ik het mooist.......![]()
heb jij daar toevallig een patroontje van??? en die bal en kubus weer van een ander meisjes meisjes allemaal leuk
Hier staat het patroon van de bloemen, en het aan elkaar haken tot een sjaal lukt je dan wel toch?Ik vind hem hartstikke lief gewordenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:18 schreef Wizzy het volgende:
Mijn eerste project was konijn uit de boekjes van Christel Krukkert. Volgens mij heb ik er dagen / weken over gedaan want zo snel haakte ik toen nog niet, en ook veelste strak![]()
[ afbeelding ]Dank je!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:41 schreef mjk86 het volgende:
Ik vind het toch duidelijk wel een konijntje hoor Wizzy! Hij lijkt echt op een koosje uit hebt boekje.
En ohja de sjaals van muck! Die was ik dus vergeten. Ze stonden ook onders die spoilers verstopt dus ik zag zeniet meer haha.
Wel gaaf hoor. Dat maak je met een soort speciaal "effect-garen" toch? Ze lijken me lekker knuffelig.
Het is inderdaad bandjesgaren
Even prutsen voor ik het doorhad, maar daarna rammelde ik in een weekend drie sjaals in elkaar
[ Bericht 15% gewijzigd door Muck op 10-08-2011 12:59:15 ]It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Ik doe mijn bestquote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:58 schreef Sanne het volgende:
Muck, doe je het wel een klein beetje rustig aan?
Ja dat was ook mijn idee, even met wat goedkoper spul en dan kijken hoe ik het vind.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:39 schreef mjk86 het volgende:
@Het is mij: Pas maar op hoor! Je raakt zo verslaafd aan haken, dat je dat óók niet zomaar even weg kan leggen!![]()
De lavender bunny heb ik nooit gemaakt, maar is vast goed te doen. Heb em regelmatig voorbij zien komen als "eerste beestje"
Zelf ben ik begonnen met leren haken door de tutorials op youtube van "tjw1963" te bekijken en gewoon een paar kleine lapjes te maken. Puur om de steken onder de knie te krijgen. Dus een klein lapje vasten, halve vasten stokjes, meerderen, minderen. Niks aan natuurlijk, je doet er niks meer mee, maar je leert het wel goed. (vind die vrouw echt lekker rustig en duidelijk praten, en ook handig dat ze linkshandige filmpjes heeft geplaatst)
Oh, en om de beginnen voldoen de wolletjes van wibra of zeeman prima hoor! Als het allemaal goed lukt en je vind het echt leuk, dan kan je altijd nog "dure" garens kopen toch?
Volgens mij welquote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:49 schreef Tyler-Girl het volgende:
Kan iemand mij helpen....
In het patroon van de spinner staat op een gegeven moment:
ch4 (counts as 1dtr), [2tr, 2ch, 2tr, 1dtr] into same place.
Moet ik nu die 2 stokjes enzo in deze vaste doen als waar ik die 4 losse in gemaakt heb?
En dan staat er:
miss next 2tr, 1htr into each of next 2tr, 1dc into each of next 3tr, 1htr into eacht of next 2tr, miss next 2tr
Ik moet dus eerst 2 stokjes overslaan....dan een half stokje (moet nog uitzoeken hoe dit moet) in 2 stokjes.....1 vaste in 3 stokjes, half stokje in 2 sotkjes en dan weer 2 overslaan....toch?
Hoi die 2 stokjes enzo moeten inderaad op dezelfde plaats waar je die 4 lossen hebt gemaakt..quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:49 schreef Tyler-Girl het volgende:
Kan iemand mij helpen....
In het patroon van de spinner staat op een gegeven moment:
ch4 (counts as 1dtr), [2tr, 2ch, 2tr, 1dtr] into same place.
Moet ik nu die 2 stokjes enzo in deze vaste doen als waar ik die 4 losse in gemaakt heb?
En dan staat er:
miss next 2tr, 1htr into each of next 2tr, 1dc into each of next 3tr, 1htr into eacht of next 2tr, miss next 2tr
Ik moet dus eerst 2 stokjes overslaan....dan een half stokje (moet nog uitzoeken hoe dit moet) in 2 stokjes.....1 vaste in 3 stokjes, half stokje in 2 sotkjes en dan weer 2 overslaan....toch?
Dat probeer ik ook heel vaak! En er komt altijd weer iets leuks tussendoorquote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:53 schreef trovey het volgende:
Ik ben bezig met dingen die even in de "spaarstand"waren terechtgekomen.....eens moeten ze toch af.
Ik zet door deze keerquote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:29 schreef Pollywolly het volgende:
[..]
Dat probeer ik ook heel vaak! En er komt altijd weer iets leuks tussendoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat zit er in?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:47 schreef Pollywolly het volgende:
mijn WIPje:
Sssssslangetje
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |