Geloof het niet, volgens mij was er ook geen buslichting maandag en zondag. Dus dan loop je met wat herstelpost en wat buitenland post.quote:[quote]Op woensdag 27 april 2011 12:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Was het nog druk gisteren?
quote:Op zondag 5 juni 2011 22:20 schreef sbientje het volgende:
die bol.com dozen zijn gewoon niet te hanteren. Met die platte witte nog nooit problemen gehad, maar die grote bruine dozen zijn echt TE onhandig. Passen niet in binnentassen dus gaan altijd kapot, passen ook niet in veel brievenbussen. bah
Ik heb geen sollicitatiegesprek gehad, maar dat is niet de normale gang van zaken.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:48 schreef Leontje het volgende:
Ik heb nog een vraag: als je een sollicitatiegesprek hebt bij TNT/PostNL, wat kan je hiervan verwachten? En is de kans dat je er niet door komt klein of groot? Ik heb al een aantal topics hier doorgelezen (stuk of 8 denk ik van de 85 nu) maar ik denk dat ik er op deze manier sneller uitkom...
Bedankt
Sollicitatiegesprek vragen:quote:Op zondag 5 juni 2011 22:48 schreef Leontje het volgende:
Ik heb nog een vraag: als je een sollicitatiegesprek hebt bij TNT/PostNL, wat kan je hiervan verwachten? En is de kans dat je er niet door komt klein of groot? Ik heb al een aantal topics hier doorgelezen (stuk of 8 denk ik van de 85 nu) maar ik denk dat ik er op deze manier sneller uitkom...
Bedankt
Hoho, lezen en schrijven is geen vereiste, we moeten nog 15 postbezorgers aannemen deze weekquote:Op maandag 6 juni 2011 12:42 schreef rub3n het volgende:
Aanvulling:
Kun je schrijven? Ja
Oké vul dan je eigen belasting-aanmeld-formulier dan maar in!
Aanvulling:quote:Op maandag 6 juni 2011 12:42 schreef rub3n het volgende:
Aanvulling:
Kun je schrijven? Ja
Oké vul dan je eigen belasting-aanmeld-formulier dan maar in!
Dat zeggen ze er niet bijquote:Op maandag 6 juni 2011 16:36 schreef sk888er het volgende:
[..]
Aanvulling:
Je weet dat het slecht betaald is?
Hier was er wederom veel. Dat komt ook omdat dat zgn "Optima" hier niet goed wordt uitgevoerd. Eigenlijk zouden we vandaag alleen de buspost van de buslichting van gisteren moeten meenemen, want al de foutlopers van zaterdag zouden er morgen pas weer bij moeten zitten. Maar dat wordt zaterdag helemaal niet weggehaald, dus ligt het er maandag nog. En aangezien er binnen steeds meer nieuwe "collega's" van bedenkelijk pluimage rondlopen, wordt er steeds slechter gesorteerd. Dus had ik vandaag voor een wijk practisch nog een volle blauwe bak van zaterdag erbij, en nog heel veel van die gladde Sligro-zooi.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:00 schreef sbientje het volgende:
zo het was vandaag echt rustig!! Zelfs voor de maandag. 5 wijken in 2,5 uur, en daarbij ook nog naar depot gereden, naar het postkantoor en naar een paar adressen die op zaterdag dicht zijn..
quote:Op maandag 6 juni 2011 20:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er hangen nu overal posters met smileys enzo erop en teksten als "heb je vandaag al gelachen?", en "heb je al een complimentje gegeven aan een collega?". Het lijkt wel een postbus 51 campagne.
Onder andere op de brievenbussen, op sommige bij ons in het dorp (kan het qua inwonertal nu eenmaal geen stad noemen) staat nog gewoon TNT. Op andere staat met een sticker PostNLquote:
PostNL Pakketten is het.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:29 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Onder andere op de brievenbussen, op sommige bij ons in het dorp (kan het qua inwonertal nu eenmaal geen stad noemen) staat nog gewoon TNT. Op andere staat met een sticker PostNL
Maar hoe is het nu eigenlijk precies want ik ben echt de weg kwijt.
PTT (post) werd TPG -> TNT -> PostNl
PTT (telecom) werd KPN
TNT blijft TNT voor pakketten? En TNT Post is dan PostNL geworden toch?
Nee, TNT Post Pakketservice is ook PostNL. Het enige wat TNT blijft heten is de Expresstak.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:29 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Onder andere op de brievenbussen, op sommige bij ons in het dorp (kan het qua inwonertal nu eenmaal geen stad noemen) staat nog gewoon TNT. Op andere staat met een sticker PostNL
Maar hoe is het nu eigenlijk precies want ik ben echt de weg kwijt.
PTT (post) werd TPG -> TNT -> PostNl
PTT (telecom) werd KPN
TNT blijft TNT voor pakketten? En TNT Post is dan PostNL geworden toch?
Op de pakketten na helemaal goed, knap, dat doet 99% van de bevolking je (begrijpelijk) niet na.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:29 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Onder andere op de brievenbussen, op sommige bij ons in het dorp (kan het qua inwonertal nu eenmaal geen stad noemen) staat nog gewoon TNT. Op andere staat met een sticker PostNL
Maar hoe is het nu eigenlijk precies want ik ben echt de weg kwijt.
PTT (post) werd TPG -> TNT -> PostNl
PTT (telecom) werd KPN
TNT blijft TNT voor pakketten? En TNT Post is dan PostNL geworden toch?
En heel vroeger APTquote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:29 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Onder andere op de brievenbussen, op sommige bij ons in het dorp (kan het qua inwonertal nu eenmaal geen stad noemen) staat nog gewoon TNT. Op andere staat met een sticker PostNL
Maar hoe is het nu eigenlijk precies want ik ben echt de weg kwijt.
PTT (post) werd TPG -> TNT -> PostNl
PTT (telecom) werd KPN
TNT blijft TNT voor pakketten? En TNT Post is dan PostNL geworden toch?
ook pakketten en dergelijke, maar dan met hogere garanties, internationale zendingen en zendingen met spoed.quote:
Leuk, thx!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:57 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
En heel vroeger APT, toen PTT, toen PTT Post. Hier een mooie tijdlijn trouwens
Postbezorger is puur en alleen post (en reclame) bezorgen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:54 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Leuk, thx!
Maar kun je me ook het verschil uitleggen tussen de postbezorgers en postbodes? De postbezorgers zijn parttimers en de postbodes fulltimers? Of zitten er meer verschillen in?
Alleen buspakjes. Pakketten gaan via een compleet ander kanaal.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:59 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Ooh dus de postbode doet ook sorteerwerkzaamheden, de aangetekende stukken en eventueel pakketten?
Interessant, ik heb dit namelijk nooit geweten.
Hier bereiden ze ook voorquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:55 schreef lbeew het volgende:
[..]
Postbezorger is puur en alleen post (en reclame) bezorgen.
Hier ook regelmatig, maar toen ze er eentje structureel in wilden zetten werd daar toch een stokje voor gestokenquote:
Snap ik, alleen spul wat dus door de brievenbus pastquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef lbeew het volgende:
[..]
Alleen buspakjes. Pakketten gaan via een compleet ander kanaal.
Die automatisering gaat gewoon steeds verder, dat is een gegeven, maar de komende jaren zal je toch érgens je voorbereiding moeten doen niet? Dat kan je moeilijk op straat doen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:38 schreef carboni het volgende:
Overigens iemand hier de MZ journaal gelezen. Die CVL's zijn dus ook maar voor max 5 jaar en dan word alles met een nieuwe sorteermachine gedaan. Typisch TNT/ uhhh postanaal weer hoor, eerst miljoenen investeren in 6 panden van 15duizend m2 dan miljoenen besteden aan het professioneel er uit werken van 11.000 postbodes om vervolgens na 5 jaar die CVL's ook weer te sluiten
Ja, precies, zo gaat dat hier dus ook. Uit arren moede worden postbezorgers ingeschakeld voor postbode-klusjes door te TC's omdat ze anders niet de post wegkrijgen, en de VM verbiedt dat omdat dat juridisch gevaarlijk is voor de hele reorganisatiequote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:22 schreef carboni het volgende:
Hier heeft een postbezorger, oud TC collectie, een tijdje als invaller voor haalritten gefunctioneerd. Is een stokje voorgestoken door de VM.
Voorstel van de OR vind ik redelijk anders. Afschalen tot 150 vbg's en dan sluiten als de nieuwe sorteermachines er zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:41 schreef lololo het volgende:
[..]
Die automatisering gaat gewoon steeds verder, dat is een gegeven, maar de komende jaren zal je toch érgens je voorbereiding moeten doen niet? Dat kan je moeilijk op straat doen.
En hun inschatting is dat het goedkoper is om dat op die CVL's te doen dan in de huidige VBG's. Soit.
Kost dus meer, zoals ook vermeld staat. En dan moet je die kosten weer ergens anders weg snijden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:51 schreef carboni het volgende:
[..]
Voorstel van de OR vind ik redelijk anders. Afschalen tot 150 vbg's en dan sluiten als de nieuwe sorteermachines er zijn.
Ik moet het nog zien. Die nieuwe machine zou ALLE sorteerwerkzaamheden moeten kunnen overnemen, dus die spuugt dan kennelijk complete bundels uit, met elastieken en al. En dan controleert 'ie ook nog op verhuispost en faillissementen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:51 schreef carboni het volgende:
[..]
Voorstel van de OR vind ik redelijk anders. Afschalen tot 150 vbg's en dan sluiten als de nieuwe sorteermachines er zijn.
Succes met je gesprek.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:34 schreef Leontje het volgende:
Bedankt voor alle antwoorden, volgende week het gesprek
bij ons ook..quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:43 schreef loonytik het volgende:
[..]
Bij ons wordt er gewoon een maandag-dienst op dinsdag gedraaid
een maandagdienst is een dienst waarin geen HSM (dat is sorteermachine) post is, alleen zeg maar wat uit de brievenbussen gelicht wordt in t weekend. Daardoor is er heel weinig post voor iedere wijk, en dus bestelt 1 persoon vaak meerdere wijken (bij ons meestal een stuk of 6 per persoon)quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:48 schreef leay het volgende:
zo ingeburgerd ben ik nog niet![]()
ik ben postbezorger en al die termen kan ik nog steeds niet aan wennen hehe
ah merci! Ben benieuwd!quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:52 schreef sbientje het volgende:
[..]
een maandagdienst is een dienst waarin geen HSM (dat is sorteermachine) post is, alleen zeg maar wat uit de brievenbussen gelicht wordt in t weekend. Daardoor is er heel weinig post voor iedere wijk, en dus bestelt 1 persoon vaak meerdere wijken (bij ons meestal een stuk of 6 per persoon)
Hier doen ze allerlei varianten, bellen, aan collega's vragen die in wijken wonen of diens familie (sadness, alsof ik dat ga navragen bij m'n ouders/oma) en van die teams die langs komen.quote:
Bundels van 50 kan alleen als het een dunne enkele folder is. Bij 2 dunne is voor mij 30 de max en bij 3 20.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:58 schreef sbientje het volgende:
die HAH is er echt niet op vooruit gegaan. Soms echt bundels van 50. Bij ons wordt er ook nogal over gezeurd, maar ik begrijp dat eerlijk gezegd niet zo goed. Als TNT mij zou bellen en zou vragen of ik gisteren dit en dit krantje heb gehad, ik zou het niet durven zeggen
quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:06 schreef Lastpost het volgende:
Hier doen ze allerlei varianten, bellen, aan collega's vragen die in wijken wonen of diens familie (sadness, alsof ik dat ga navragen bij m'n ouders/oma) en van die teams die langs komen.
Bleek hier dat er bij bepaalde controle woningen 7 op de 11 keer geen HAH gekregen was, dat is wel ernstig.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:20 schreef carboni het volgende:
Ik heb wel eens deel uit gemaakt van een HAH controleteam toen de kwaliteit echt te laag werd. Was een beetje een farce, van tevoren aangekondigd en alleen steeds bij de laatste straat in een wijk. Was ook nergens een fout gevonden.
Het reguliere onderzoek is gewoon een panel van Intomart die bevestig/verteld of ze fouten zien met HAH of post. Mijn team heeft van de zomer wekenlang 100% gescoord alleen maar omdat er niemand van dat panel in het team woonde.
Daar hebben we hier gewoon ondergrondse papiercontainers voor.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:03 schreef carboni het volgende:
Eigenlijk was dat HAH controleren best wel sneu. Beetje snitchen op je collega's en tegelijk mensen irriteren op een maandagochtend over kutfoldertjes die ze eigenlijk niet willen hebben. Had wel een reactie van een mevrouw die het erg goed vonden dat we controleerden want die folderjongetjes gooien altijd de folders in het bos weg.
dat was bij ons laatst ook ja, moest je een wijk van een collega in en op een paar adressen aanbellen om te vragen hoe het met de HAH stondquote:Op woensdag 8 juni 2011 20:20 schreef carboni het volgende:
Ik heb wel eens deel uit gemaakt van een HAH controleteam toen de kwaliteit echt te laag werd. Was een beetje een farce, van tevoren aangekondigd en alleen steeds bij de laatste straat in een wijk. Was ook nergens een fout gevonden.
Het reguliere onderzoek is gewoon een panel van Intomart die bevestig/verteld of ze fouten zien met HAH of post. Mijn team heeft van de zomer wekenlang 100% gescoord alleen maar omdat er niemand van dat panel in het team woonde.
Die gestapelde bundels van VSP zijn een ramp, ik had niet gedacht dat ik ooit zou zeggen, maar ik zou haast de stapelaars van de sociale werkplaats hier weer terughebben!quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:58 schreef sbientje het volgende:
die HAH is er echt niet op vooruit gegaan. Soms echt bundels van 50. Bij ons wordt er ook nogal over gezeurd, maar ik begrijp dat eerlijk gezegd niet zo goed. Als TNT mij zou bellen en zou vragen of ik gisteren dit en dit krantje heb gehad, ik zou het niet durven zeggen
Lijkt me niet, ik werk ook vanaf april en heb 3 zaterdagen vrij.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:40 schreef hemarookworst het volgende:
Nu hopen dat juli ook doorgaatIk ben al sinds april werkzaam, dus twee zaterdagen vrij vragen moet geen probleem zijn?
ik heb nooit gezeik over tijd, maar ik erger me gewoon dood aan die bundels.. en al die dingen erom, aaargh!quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
Voor mij is het simpel: zijn de bundels niet hanteerbaar dan ga ik buiten tijd en eis ik die tijd wel op.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die gestapelde bundels van VSP zijn een ramp, ik had niet gedacht dat ik ooit zou zeggen, maar ik zou haast de stapelaars van de sociale werkplaats hier weer terughebben!
Het komt nog steeds geregeld voor dat er voor een bepaalde wijk geen hah wordt aangeleverd, of te weinig, of teveel. En het komt ook vaak voor dat we bijv. 3 soorten zouden moeten hebben, en dat de helft van de bundels die je meekrijgt maar 2 soorten hah bevat. Ook zit het hah vaak in een rare volgorde. Niet van klein naar groot, maar anders. Bijv kruislings op elkaar, wat hele rare en lastig hanteerbare setjes oplevert.
Maar het zal ongetwijfeld heel goedkoop zijn, en dat is voor TNT tegenwoordig het enige wat telt.
Nou verdien ik maar 9 euro per uur en ben ik geen consultant a 250 euro per uur, maar ik zie hier een verband wat het onderzoeken waard is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:33 schreef Lastpost het volgende:
Hier gisteren weer een brief vanuit de vestiging dat de kwaliteit van de HAH-verspreiding niet best is/zou zijn en dat er sancties zullen volgen wanneer dat zo doorgaat.
Herken me er niet bepaald in dus ik maak me geen druk, maar het is nu al de derde brief in een maand tijd.
Stond wel in dat het een landelijke trend is en dat de problemen begonnen zijn na de veranderingen met de HAH (andere manier van bundelen etc), dan zou ik toch eerder in die hoek kijken dan dreigende taal uitspreken naar de bezorgers maar oke.
Zo'n 1ling brievenbus? Lekker dan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:04 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb vandaag ook maar even aangekaart dat in mijn ochtendwijk de buslichting al 2,5 week (sinds ik hem niet meer MAG doen!) niet gedaan is en het kaartje staat nog steeds op de 'zondag' die ik had gedraaid in die bak.
Sure we can, mij die taak af laten nemen omdat ik er 5 minuten voor wil hebben staan in het bezorg rapport en het dan helemaal niet meer doen.
wat idioot zeg..quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:04 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb vandaag ook maar even aangekaart dat in mijn ochtendwijk de buslichting al 2,5 week (sinds ik hem niet meer MAG doen!) niet gedaan is en het kaartje staat nog steeds op de 'zondag' die ik had gedraaid in die bak.
Sure we can, mij die taak af laten nemen omdat ik er 5 minuten voor wil hebben staan in het bezorg rapport en het dan helemaal niet meer doen.
het lijkt meer op mańana mańanaquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:08 schreef carboni het volgende:
Ach morgen is vandaag, komt wel goed.
Overigens kun je als medewerker ook klantenservice bellen! Gaat soms sneller dan intern
Gratis koffie? Koekjes? Die zijn bij ons allang wegbezuinigd. Bij ons vind het koffiepraatje gewoon plaats in het DVG zelf, dus bij de sorteerkasten. De TC draait z'n verhaaltje af terwijl 20% nog net op tijd de deur weet uit te sneaken, 70% volkomen murw geluld het over zich laat heenkomen, 8% tegen beter weten in de discussie wil aangaan met de TC, en 2% het geheel omlijst met sarcastisch commentaar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:00 schreef carboni het volgende:
Overigens is het koffiepraatje de moeite waard, gratis kopje koffie met daarbij een lekker koekje bullshit in de tijd van de baas. Altijd het zelfde gelul over scenario rustig, lage kwaliteit, vele klachten, lage postvolumes en complete discussies over de naam HAH scharen/vouwen/stapelen/zetten
Koekjes was beeldspraak, die krijg je hier ook niet. Wij hebben nog wel een koffieautomaat met sleutel die de TC heeft, al is dat bocht nauwelijks koffie te noemen. Maar de rest is precies zoals hierquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Gratis koffie? Koekjes? Die zijn bij ons allang wegbezuinigd. Bij ons vind het koffiepraatje gewoon plaats in het DVG zelf, dus bij de sorteerkasten. De TC draait z'n verhaaltje af terwijl 20% nog net op tijd de deur weet uit te sneaken, 70% volkomen murw geluld het over zich laat heenkomen, 8% tegen beter weten in de discussie wil aangaan met de TC, en 2% het geheel omlijst met sarcastisch commentaar.
Lekker dan ...quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:08 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ja zo'n ouderwets gevalletje in zo'n buitengebied.
Slogan:"Vorige week is vandaag!".quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:04 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb vandaag ook maar even aangekaart dat in mijn ochtendwijk de buslichting al 2,5 week (sinds ik hem niet meer MAG doen!) niet gedaan is en het kaartje staat nog steeds op de 'zondag' die ik had gedraaid in die bak.
Sure we can, mij die taak af laten nemen omdat ik er 5 minuten voor wil hebben staan in het bezorg rapport en het dan helemaal niet meer doen.
Dat is toch niet zo vreemd? plasticje dat in de lengte zit eraf, bundel rechtop in de tas zetten en eruit pakken wat nodig is. Efficient to the max!quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:28 schreef JochemP het volgende:
Vandaag voor 1 wijk alle HAH (1 stuks, Gamma) in één bundel. 175 stuks...
Dat is wel een goeiquote:Op donderdag 9 juni 2011 17:43 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo vreemd? plasticje dat in de lengte zit eraf, bundel rechtop in de tas zetten en eruit pakken wat nodig is. Efficient to the max!
Op een gegeven moment gaat het wel wat glijden als het er minder worden maar dan pleur ik er gewoon een stiekje om.quote:
deze was idd wel te doen ja, lekker dun! Ik heb vaak rondjes in mijn wijken, en als je dan 50 stuks mee moet nemen plus 4 bundels post is dat toch wel erg zwaar soms haha.. Vandaag was het goed te tillen!quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:47 schreef lololo het volgende:
[..]
Op een gegeven moment gaat het wel wat glijden als het er minder worden maar dan pleur ik er gewoon een stiekje om.
Van mij mag de gamma zo elke week zijn. Liever een dunne gamma in 1 bundel dan een dikke gamma die netjes per 25 stuks met stieken afgebundeld is.
Je kan je fiets toch ook in het midden van een rondje zetten en er 2 kleinere van maken. Bijveel HAH en/of post deel ik alle rondjes ook op in 2 a 3 kleinere rondjes.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:56 schreef sbientje het volgende:
[..]
deze was idd wel te doen ja, lekker dun! Ik heb vaak rondjes in mijn wijken, en als je dan 50 stuks mee moet nemen plus 4 bundels post is dat toch wel erg zwaar soms haha.. Vandaag was het goed te tillen!
nope dat kan hier dus niet, want het is gewoon om een blok zeg maar! en alle poorten zijn hier sowieso afgesloten dus je kan nergens tussendoor. Dus 50 huizen is het kleinste rondjequote:Op donderdag 9 juni 2011 21:40 schreef TokenW het volgende:
[..]
Je kan je fiets toch ook in het midden van een rondje zetten en er 2 kleinere van maken. Bijveel HAH en/of post deel ik alle rondjes ook op in 2 a 3 kleinere rondjes.
maandag roostervrij is dinsdag roostervrijquote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:53 schreef PostbodeSiempie het volgende:
Weet iemand de precieze richtlijnen voor de maandag van Pinksteren?
Als je roostervrij bent, verschuift deze dag naar een roostervrije dinsdag?
Onenigheid in BoZ mbt inzet van roostervrij personeel. Worden nu verplicht te komen, mag dat?
Pakjes (in de zin van pakketten die groter zijn dan standaard brievenbusformaat) gaan via pakketservice. En in vrijwel alle gevallen heeft TNT/PostNL dat uitbesteed aan zgn subcontractors, lokale koeriersbedrijfjes. Het kan zijn dat er een probleem is bij het bedrijf dat in jouw regio actief is, Maar pakjes die vertraging hebben kan ook komen door sorteerfouten op het sorteercentrum. Als het gaat om echte pakketten heb je als het goed is een 3S-code, daarmee kan je op Track&Trace volgen wat er met het pakje gebeurt. Dan zie je het ook gelijk als een pakje rare omzwervingen gaat maken, of ergens dagenlang blijft liggen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:21 schreef alexmeijer het volgende:
is er een probleem met TNT laatste tijd?
ik heb veel klanten die zeggen dat ze pakjes niet de volgende dag netjes krijgen.
waar ligt dat precies aan?
iemand die de 2e bestelde kreeg hem gister pas binnen.
2e telefoontje gehad dat tnt geen dingen afleverd
het is brief postquote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Pakjes (in de zin van pakketten die groter zijn dan standaard brievenbusformaat) gaan via pakketservice. En in vrijwel alle gevallen heeft TNT/PostNL dat uitbesteed aan zgn subcontractors, lokale koeriersbedrijfjes. Het kan zijn dat er een probleem is bij het bedrijf dat in jouw regio actief is, Maar pakjes die vertraging hebben kan ook komen door sorteerfouten op het sorteercentrum. Als het gaat om echte pakketten heb je als het goed is een 3S-code, daarmee kan je op Track&Trace volgen wat er met het pakje gebeurt. Dan zie je het ook gelijk als een pakje rare omzwervingen gaat maken, of ergens dagenlang blijft liggen.
Nou zeg, wat een denigrerende opmerking over die "huismoeders". Dat zijn bij ons nu juist de beste postbezorgers. Ongeďnteresseerde pubers van 16 en allerlei randfiguren met een "afstand tot de arbeidsmarkt" zijn hier de grootste bedreiging. Maar vergeet vooral niet dat de ware faalhazen in de Groene Toren zitten, die ze tegenwoordig Walhalla hebben genoemd, een naam die van origine "Hal voor de gevallenen" betekent. Zij hebben die reorganisatie bedacht.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:34 schreef samdevalk het volgende:
PostNL, het wordt als ervaren zaterdagkracht pijnlijk duidelijk waar men heen wil. Imbeciele huismoeders en andere faalhazen, die doordeweeks voor een schijntje elke dag op willen komen draven:( Heb het bedrijf in de jaren dat ik er werk (3-4), hard ten onder zien gaan.
het wordt wel druk morgen volgens mij.. sowieso makro natuurlijk..quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben vandaag gebeld of ik wat eerder kan beginnen morgen.
Ik vrees met grote vreze.
Geen probleem toch? Met de postauto's parkeer je de auto's van die lui dubbel, zodat ze niet meer weg kunnen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:36 schreef carboni het volgende:
Je kunt goede/slechte postbezorgers niet in hokjes hebben. Je hebt hardwerkende pubers en op het schoolplein over de post roddelende huismoeders. Zelfs wat randfiguren kunnen het werk goed en zorgvuldig. Die rant over Walhalla kan ik bevestigen, je hebt nu van die figuren die hier nu de reorganisatie naar het autobedrijf "leiden". Al wekenlang staan het parkeerterrein van het VBG vol met autos driedubbel geparkeerd zodat de postauto's er niet meer kunnen staan, die gasten gaan dan direct met de lift 2-hoog en de nieuwe diensten zijn nog steeds niet bekend.
De auto van de TC en VM staan er ook tussenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen probleem toch? Met de postauto's parkeer je de auto's van die lui dubbel, zodat ze niet meer weg kunnen.
Hier is het niet eens ter sprake gekomen, heb normaliter op de maandag ook altijd vrij dus dan zou ik dinsdag ook nog eens vrij hebben?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:58 schreef lbeew het volgende:
[..]
maandag roostervrij is dinsdag roostervrij
Is juist goed dat de auto's van de TC en de VM er ook tussen staan. Kunnen zij die lui vertellen waar ze wel mogen parkeren.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:44 schreef carboni het volgende:
[..]
De auto van de TC en VM staan er ook tussen, maar eigenlijk moeten we dat gewoon doen ja
Er hangt een bord "parkeren op eigen risico", maar daar was een collega het niet mee eens toen in zn wat onhandig geparkeerde privéauto niet eens expres blokkeerde
bij ons hebben de pbz's een brief gehad, dat als je nu dinsdag vrij wilt, dat verlofuren kost..quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:53 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Hier is het niet eens ter sprake gekomen, heb normaliter op de maandag ook altijd vrij dus dan zou ik dinsdag ook nog eens vrij hebben?
VM is een beetje maffe gozer, zo'n iemand die op een personeelsfeestje op het parkeerterrein, het parkeerterrein op komt rijden met zn vriendin, oud THK (net een maand weg), op de passagiersstoel. Voor rub3n, dit is de oud-vm uit kampen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is juist goed dat de auto's van de TC en de VM er ook tussen staan. Kunnen zij die lui vertellen waar ze wel mogen parkeren.
Lekker is datquote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:53 schreef sbientje het volgende:
collega van me heeft van de week voor de 2e keer in een paar weken een auto total loss gereden.. ze hebben nu zijn schadehistorie eens bekeken en hij mag niet meer rijden
zo'n beetje als dit?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
Collega van mij is een keer op een smalle weg de sloot in gereden. Ze hebben toen de post op de verwarming laten drogen en ik geloof dat er toen een heel circus in gang is gezet om de afzenders te achterhalen, zodat ze de brieven opnieuw konden versturen.
Het was namelijk een moddersloot
Is overigens al meer dan 10 jaar geleden. En het betrof de enige weg hier in de buurt waar geen huizen staan
hoe ie het gedaan heeft weet ik ook niet. En misschien is totalloss meer een woord om de toestand uit te drukken dan om te zeggen dat ie niet meer gemaakt gaat worden, dat weet ik ook neit. Heb de auto niet gezienquote:Op vrijdag 10 juni 2011 22:01 schreef carboni het volgende:
Hoe rij je die auto's eigenlijk total-loss? Heb nog nooit een collega gehad die zn auto total-loss reed. Wel extreme deuken soms maar ze werden altijd gefixed. Die stootbalken helpen echt goed, zelfs een auto verticaal tegen een paal aan, waardoor er een deuk van 5 cm in de passagiersdeur zat word op het moment hersteld.
1 collega is hier wel een held hierin overigens. Heeft geloof ik al meer 3 schades in een jaar. 1 keer tegen een passagiersauto, zijkant van tegenpartij naar de filestijnen, dimlicht uit postauto gelift. Daarna kleppenauto tegen vuilnisbak, bumper weggeslagen onder dimlicht (rijd nog steeds rond), week daarop rijd ie net iets te dicht langs een hek
Als je nou even je vorige post had gekeken had je het al geweten:quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:03 schreef alexmeijer het volgende:
kan iemand helpen?
pakje om 9 juni op de bus gedaan rond uurtje of 3!
gister niet aangekomen
vandaag nog geen reactie maar die persoon moest ze voor zaterdag hebben.
Is een zakelijke klant van me
3S nummer heb ik, de site geeft "geen data" weer.
Code in mjn telefoon volg APP gedaan.. no data found.
wat is dit voor onzin laatste week?
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Pakjes (in de zin van pakketten die groter zijn dan standaard brievenbusformaat) gaan via pakketservice. En in vrijwel alle gevallen heeft TNT/PostNL dat uitbesteed aan zgn subcontractors, lokale koeriersbedrijfjes. Het kan zijn dat er een probleem is bij het bedrijf dat in jouw regio actief is, Maar pakjes die vertraging hebben kan ook komen door sorteerfouten op het sorteercentrum. Als het gaat om echte pakketten heb je als het goed is een 3S-code, daarmee kan je op Track&Trace volgen wat er met het pakje gebeurt. Dan zie je het ook gelijk als een pakje rare omzwervingen gaat maken, of ergens dagenlang blijft liggen.
nou ik denk sterker dat dit echt aan TNT ligtquote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:10 schreef sk888er het volgende:
[..]
Als je nou even je vorige post had gekeken had je het al geweten:
[..]
Pakket met pakketzegel in een brievenbus gedaan? Die hoor je op het postkantoor af te geven, krijg je gelijk een verzendbewijs.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:20 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
nou ik denk sterker dat dit echt aan TNT ligt
ff zitten bellen met ze:
9 juni aangeboden, en pas 10 juni om 22.00 gesorteerd ipv 9 juni zoals het zou moeten zijn.
pakje (afgeleverd bij tnt) met tracenummer enzquote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:44 schreef lbeew het volgende:
[..]
Pakket met pakketzegel in een brievenbus gedaan? Die hoor je op het postkantoor af te geven, krijg je gelijk een verzendbewijs.
niets van gezien. Had mijn regenpak wel mee, maar toen ik de straat op ging werd het net heerlijk weerquote:
zo idd! ze waren echt dik vandaag!!quote:
quote:
wij hadden alleen AH HAH, valt altijd wel mee. Zijn goed te hanterenquote:
altijd vervelend, in de regen. Een collega had mijn loopwijk gezet.. moest 3 keer terug omdat halverwege de bundel de nummers ineens terugsprongen.. dus dan had ik van 2 tot 38 gehad en dan ineens ging ie van 22 weer verder.. 1 keer vind ik wel te doen, maar 3 keer echt te hoorquote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
Wij hadden AH, C1000 en Poiesz. Was prima te hanteren, maar ik had wel genoeg tassen. Heb bijna een uur in de regen gelopen voordat het droog werd. Heb overigens de ergste regen voor ik begon nog even laten passeren.
Ja, zolang het maar niet meer dan 250 (?) gram per adres is. Dus als het tegenzit heb je voor een wijk met een aantal flats zo 100 kg hah.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:15 schreef VKV het volgende:
Ik hoorde dat ze hier afgelopen dinsdag 5xHAH hadden. Mag dat nou gewoon?
Wen er maar aan, OR heeft ingestemd met het verhogen van max gewicht/aantal folders.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:34 schreef hemarookworst het volgende:
Ik heb normaal 1 posttas met post en twee tassen HAH. Vandaag heb ik 3 tassen HAH en dat allemaal gepropt in twee fietstassen plus twee pakken HAH in schoudertas. Lekker fietsen zeg...
Dinsdag en zaterdag, toch? En dan donderdag gereserveerd voor overheidsverspreiding.quote:Op zondag 12 juni 2011 10:20 schreef sbientje het volgende:
ik vind het wel prettig dat er echt 2 dagen HAH komt ipv bijna alle dagen.
Gaat waarschijnlijk mis doordat de HSM (huisnummersorteermachine) die toevoeging niet altijd goed zit of de voorbereider niet goed oplet. En vervolgens de postbezorger ook nog eens niet oplet, zeker die rouwkaart is een onvergeeflijke zonde.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:45 schreef Fixers het volgende:
Vraagje, ik woon op een huisnummer met toevoeging. Regelmatig krijg ik post van mijn buurvrouw (zelfde nummer, zonder toevoeging) in de handen gedrukt die bij haar is bezorgd. Foutje maken kan best eens, maar het gebeurt zo gemiddeld 1-2 keer per maand en het betrof ook al eens een rouwkaart.
Heeft klagen zin?
Vanaf wanneer gaan ze dat invoeren?quote:Op zondag 12 juni 2011 12:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dinsdag en zaterdag, toch? En dan donderdag gereserveerd voor overheidsverspreiding.
Klopt. Het gaat regelmatig mis. Je moet echt weten wie waar woont om het goed te doen. Overigens wordt bijvoorbeeld 61 ook wel eens gelezen als 61, dus daar moet je ook nog eens op lettenquote:Op zondag 12 juni 2011 13:53 schreef carboni het volgende:
[..]
Gaat waarschijnlijk mis doordat de HSM (huisnummersorteermachine) die toevoeging niet altijd goed zit of de voorbereider niet goed oplet. En vervolgens de postbezorger ook nog eens niet oplet, zeker die rouwkaart is een onvergeeflijke zonde.
Overigens is het altijd opletten met die toevoegingen want je hebt ook wel eens dat er een toevoeging opstaat die niet bestaat, onofficieel is, of alleen intern gebruikt word.
1x klagen heeft ws. geen zin, meerdere keren wel. Dan bespreken ze het met de postbezorger.
058-2 333 333 of 0900 0990 of twitter @postnlwebcare.
Bij ons hadden ze het erover dat ze vanaf half juli al met piek- en daldagen willen gaan werken en dus ook met huis aan huis op die dagen. Weet alleen niet of dat ook echt doorgaat.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Vanaf wanneer gaan ze dat invoeren?
Om welk soort toevoegingen gaat het? Staat het duidelijk op de post? En staat het duidelijk op je huisnummerbordje? En is dat bordje goed zichtbaar, en is het duidelijk dat het bij jouw deur hoort?quote:Op zondag 12 juni 2011 13:45 schreef Fixers het volgende:
Vraagje, ik woon op een huisnummer met toevoeging. Regelmatig krijg ik post van mijn buurvrouw (zelfde nummer, zonder toevoeging) in de handen gedrukt die bij haar is bezorgd. Foutje maken kan best eens, maar het gebeurt zo gemiddeld 1-2 keer per maand en het betrof ook al eens een rouwkaart.
Heeft klagen zin?
nou ja, dan de barcodeprinter.. het ziet er ook niet uit vind ik, die nummers.. ja ik woon op 34c7quote:Op zondag 12 juni 2011 17:40 schreef carboni het volgende:
Overigens is het niet de HSM die de adressen leest, die leest alleen de barcodes erop gezet door de sorteercentra.
Het is een gewone A. Het is een heel blok van 12 woningen, 6 benedenwoningen met gewone nummers en 6 bovenwoningen met toevoeging A. Het gaat dus van 1, 1A, 3, 3A, 5, 5A enz... Bordjes hangen duidelijk naast de juiste deuren. Op de betreffende post stond ook een duidelijke adressering.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Om welk soort toevoegingen gaat het? Staat het duidelijk op de post? En staat het duidelijk op je huisnummerbordje? En is dat bordje goed zichtbaar, en is het duidelijk dat het bij jouw deur hoort?
Ik vraag dit omdat mijn ervaring is dat het bij bijv. beneden- en bovenwoningen niet altijd duidelijk is, wat wat is. Ik zie regelmatig dat de huisnummerbordjes precies tussen de twee deuren inhangen, zodat je niet duidelijk kan zien bij welke deur het bordje precies hoort. Of bordjes die schuil gaan achter klimop, of op rare plaatsen staan (in de vensterbank, geschilderd op een bloembak).
Dan heb je nog subnummers die heel erg op andere nummers lijken, dus 5I wat leest als 51. Of afzenders die het subnummer vergeten te vermelden. Of woningen die later samengevoegd zijn (zodat 5A en 5B hetzelfde is), of juist gesplitst. We hebben hier een bedrijvenpand met 35aaa, 35aab, etc.
Check nog even naar de barcode rechtsonder. Daar staat een reeks nummers en letters en aan het einde de combinatie postcode + huisnummer. Staat daar de toevoeging ook goed op?quote:Op zondag 12 juni 2011 18:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het is een gewone A. Het is een heel blok van 12 woningen, 6 benedenwoningen met gewone nummers en 6 bovenwoningen met toevoeging A. Het gaat dus van 1, 1A, 3, 3A, 5, 5A enz... Bordjes hangen duidelijk naast de juiste deuren. Op de betreffende post stond ook een duidelijke adressering.
Ik heb dat nog nooit meegemaakt.quote:
hahah nee zeg!quote:Op zondag 12 juni 2011 21:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb er niets mee gedaan
Worden jullie ook terug naar buiten gestuurd als je een paar minuten voor je werktijd arriveert?
Lekker motiverend weer ...
Wat een onzin. Je moet toch ook iets eerder komen? Kun je rustig je jas ophangen e.d. Ze kunnen moeilijk verwachten dat je EXACT om zeg 08.00 uur arriveert. Of moet je dan buiten in de regen wachten tot het exact 08.00 uur is? Kijk, ik begrijp dat ze er wat van zeggen als je een half uur ofzo te vroeg komt en daardoor bijv. de Vossers in de weg loopt, maar een paar minuten is pesterij.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb er niets mee gedaan
Worden jullie ook terug naar buiten gestuurd als je een paar minuten voor je werktijd arriveert?
Lekker motiverend weer ...
gaan de depotritten ook naar het autobedrijf dan?? dat wist ik niet! wat onhandig!quote:Op zondag 12 juni 2011 22:51 schreef carboni het volgende:
Weggestuurd worden als je te vroeg komt? Kluisjes? wut
Als zouden ze wel is wat kunnen doen aan postbezorgers die te vroeg hun wijk komen halen en verongelijkt zijn als de post ipv een half uur maar 5 minuten te vroeg komtWord nog leuk met het autobedrijf wanneer een subcontractor gerust een half uur te laat komt.
Ja, al het klein vervoer gaat naar het autobedrijf.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:58 schreef sbientje het volgende:
[..]
gaan de depotritten ook naar het autobedrijf dan?? dat wist ik niet! wat onhandig!
Er komen gewoon nieuwe diensten met alleen autowerkzaamheden, dus die depotritten worden ook gewoon in een dienst gezet.quote:Op zondag 12 juni 2011 23:11 schreef sbientje het volgende:
daar is echt niet over nagedacht geloof ik
Zelfde nummer? Als in: ik woon op Fokstraat 2 en mijn buurvrouw woont ook op fokstraat 2?quote:Op zondag 12 juni 2011 13:45 schreef Fixers het volgende:
Vraagje, ik woon op een huisnummer met toevoeging. Regelmatig krijg ik post van mijn buurvrouw (zelfde nummer, zonder toevoeging) in de handen gedrukt die bij haar is bezorgd. Foutje maken kan best eens, maar het gebeurt zo gemiddeld 1-2 keer per maand en het betrof ook al eens een rouwkaart.
Heeft klagen zin?
Alles waar een auto voor nodig is.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:58 schreef sbientje het volgende:
[..]
gaan de depotritten ook naar het autobedrijf dan?? dat wist ik niet! wat onhandig!
hij zegt toch zelfde nummer maar zonder toevoegingquote:Op zondag 12 juni 2011 23:27 schreef lololo het volgende:
[..]
Zelfde nummer? Als in: ik woon op Fokstraat 2 en mijn buurvrouw woont ook op fokstraat 2?
In dat geval doet de postbode niks fout namelijk...
Postbezorgers mogen ook niet meer in de ruimte komen, waar wordt voorbereid.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:51 schreef carboni het volgende:
Weggestuurd worden als je te vroeg komt? Kluisjes? wut
Als zouden ze wel is wat kunnen doen aan postbezorgers die te vroeg hun wijk komen halen en verongelijkt zijn als de post ipv een half uur maar 5 minuten te vroeg komtWord nog leuk met het autobedrijf wanneer een subcontractor gerust een half uur te laat komt.
Niet, hij zegt: "zelfde nummer zonder toevoeging", dat is heel wat anders dan "zelfde nummer maar zonder toevoeging".quote:Op zondag 12 juni 2011 23:31 schreef sbientje het volgende:
[..]
hij zegt toch zelfde nummer maar zonder toevoeging
zelfde nummer KOMMA zonder toevoeging, lijkt mij toch duidelijk dat het om hetzelfde NUMMER gaat, maar dan zonder de toevoegingquote:Op zondag 12 juni 2011 23:34 schreef lololo het volgende:
[..]
Niet, hij zegt: "zelfde nummer zonder toevoeging", dat is heel wat anders dan "zelfde nummer maar zonder toevoeging".
De functie van postbode+ houdt effectief op te bestaan. Er worden ook geen nieuwe pb+-jes meer aangenomen. Hier op de vestiging worden mensen die een PB+ opvolgen extra betaald via een toeslag maar aan hun contract wordt niks verandert. En dat is dus omdat die functie binnen een jaar gewoon niet meer bestaat.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:07 schreef carboni het volgende:
Ja al het autovervoer gaat naar autobedrijf dus TC en P + kunnen lekker met hun eigen auto de postbezorgers gaan controleren. In de praktijk zal het er wel op neerkomen dat postbezorgers hun postbode+ nog minder zullen zien.
Als je geen vast contract hebt wel, dan kan je aan het einde van je contract kiezen tussen functies als 'zaterdagvoorbereider' en 'zaterdagpostbezorger' waarschijnlijk...quote:Op maandag 13 juni 2011 10:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik las in de Mail dat de functie van zaterdagmedewerker ook op houdt te bestaan.
Is dat nadelig?
Alleen maar lopen werd ik ook altijd erg chagrijnig van. Heb je 25 uur lopen bestellen en toch al snel 3 keer eventjes een collega gezienquote:Op maandag 13 juni 2011 10:44 schreef sbientje het volgende:
mijn contract loopt in oktober af, ben benieuwd. Als ik moet kiezen word ik liever voorbereider, dat vind ik wat gezelliger dan alleen maar lopen.
nee ik ben zaterdagpostbode volgens mijquote:Op maandag 13 juni 2011 10:48 schreef lololo het volgende:
[..]
Alleen maar lopen werd ik ook altijd erg chagrijnig van. Heb je 25 uur lopen bestellen en toch al snel 3 keer eventjes een collega gezien![]()
Maar je bent nu waarschijnlijk al 'zaterdagpostbezorger'? In dat geval vermoed ik dat ze je dat weer voor gaan leggen.
Ja dat weet ik maar de postbode+ hier is meer een soort teamcoach zonder zalmroze-oranje shirt. Sterker nog, hij is competenter dan de echte TC.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:30 schreef lololo het volgende:
[..]
De functie van postbode+ houdt effectief op te bestaan. Er worden ook geen nieuwe pb+-jes meer aangenomen. Hier op de vestiging worden mensen die een PB+ opvolgen extra betaald via een toeslag maar aan hun contract wordt niks verandert. En dat is dus omdat die functie binnen een jaar gewoon niet meer bestaat.
Dat komt vaker voor iddquote:Op maandag 13 juni 2011 12:09 schreef carboni het volgende:
[..]
Ja dat weet ik maar de postbode+ hier is meer een soort teamcoach zonder zalmroze-oranje shirt. Sterker nog, hij is competenter dan de echte TC.
Het postvest jaquote:Op maandag 13 juni 2011 13:00 schreef carboni het volgende:
Waarschijnlijk heb je alleen maar erg veel last van je TC bezorging. Al dat gezeik wat postbodes nu hebben met optivo, lijnen, normtijden en ander "kostenbesparende" maatregelen komen straks direct terecht bij de postbezorgers. Georoute, meer OGS, piek/daldagen en het postvest zullen nog een hoop goede trouwe postbezorgers wegjagen.
Ik heb een sterk vermoeden dat die 24uurs en 48uurs bundels er zowiezo gaan komen dus ook die postvesten.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:48 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Het postvest ja
Maar ik dacht laatst in dat mail blaadje gelezen te hebben dat de pilot met die dingen geflopt was? Of betekent dat júist dat we ermee doorgaan?
Meestal is het niet na te gaan of domme ideeën expres gedaan is of omdat een of ander pipo achter een bureau heeft bedacht dat dit kostenbesparend was.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:34 schreef Fixers het volgende:
Nu ik dit als buitenstaander zo lees krijg ik het idee dat postnl zijn werknemers gewoon aan het wegpesten is zodat het gewenste aantal ontslagen alsnog gehaald kan worden middels "natuurlijk verloop".
het postvest in deze versie (dus die hele domme waar de post zo uitkiept als je bukt) gaat idd niet door, maar dat wil niet zeggen dat er helemaal geen vest komt. Ik vind het allemaal maar dom, hoop tzt weg te zijn. ben geen muilezel, daagquote:Op maandag 13 juni 2011 15:48 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Het postvest ja
Maar ik dacht laatst in dat mail blaadje gelezen te hebben dat de pilot met die dingen geflopt was? Of betekent dat júist dat we ermee doorgaan?
ik zou harry koorstra wel meer willen zien doen. Net als met die OptiMa, wat een domme en onklantvriendelijke regeling vind ik dat! zitten we op zaterdag gewoon een half uur brieven te stickeren.. en mensen maar op hun post wachten.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt 3 handen nodig als je met 3 bundels over straat moet. Ik heb het laatst nog gedaan met reclame die er een dag te voor te weinig was. Gelukkig was dat maar enkele straten, maar het liep iig niet prettig, omdat ik post, de gewone reclame en de extra folder in één hand had.
Als je twee bundels post en reclame bij je moet hebben dan gaat het niet werken, omdat je niet simpel kunt zien welke brief voor welk adres is. Een vest is verre van ideaal, omdat je in de bewegingsvrijheid beperkt wordt. Ik zou Harry Koorstra dat wel eens willen zien doen bij een wijk van 500 adressen. Ik denk niet dat hij er vrolijk van wordt.
"Onklanten", verhouden die zich tot klanten zoals antimaterie tot materie?quote:Op maandag 13 juni 2011 18:33 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik zou harry koorstra wel meer willen zien doen. Net als met die OptiMa, wat een domme en onklantvriendelijke regeling vind ik dat! zitten we op zaterdag gewoon een half uur brieven te stickeren.. en mensen maar op hun post wachten.
Kweenie, ik zag het idee van onklanten wel zitten eigenlijk, en dat ze dan ontploffen als ze samenkomen met 'gewone' klanten.quote:
Daarom is georoute voorlopig ook uitgesteld. Hier tenminste.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:23 schreef carboni het volgende:
Georoute is ook zoiets. Elke veteraan postbode kan je zo vertellen hoe wijk x het beste weg te lopen is, langs steegjes en paaltjes. En zij verwachten van een stuk computersoftware op basis van zeer erbarmelijk kaartmateriaal een betere route te kunnen bedenken?
Hier hebben ze ook georoute routes gemaakt, maar daarna is het weer stilgelegd.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:31 schreef pussywillow het volgende:
Wij zijn een hele tijd pilotvestiging geweest voor Georoute, maar een maand geleden is alles weer teruggedraaid naar de oude situatie. De wijken waren met GeoRoute wel wat kleiner, en er waren minder "uitlopers"; ik moet bijv. nu het halve dorp door voor een paar adressen die totaal niet op de route liggen maar wel bij mijn wijk horen vanwege de postcode. Daarentegen zaten een aantal wijken met GeoRoute wel heel erg slecht en onlogisch in elkaar, dus echt missen doe ik het niet
Als ik al een contractverlenging krijg aangebodenquote:Op maandag 13 juni 2011 10:43 schreef lololo het volgende:
[..]
Als je geen vast contract hebt wel, dan kan je aan het einde van je contract kiezen tussen functies als 'zaterdagvoorbereider' en 'zaterdagpostbezorger' waarschijnlijk...
Een zaterdagpostbode bij ons die na 3 jaar een vast contract zou moeten krijgen hebben ze daarom 3 maanden weg gestuurd
Mijn contract loopt ook rond oktober af, ik zou dan ook liever naar binnen gaan.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:44 schreef sbientje het volgende:
mijn contract loopt in oktober af, ben benieuwd. Als ik moet kiezen word ik liever voorbereider, dat vind ik wat gezelliger dan alleen maar lopen.
Dat lijkt me wel. Idd kun je dan straks ws kiezen tussen voorbereider of postbezorger. Als ik moet kiezen word ik dan liever bezorger, dan kan ik in mijn eigen wijk lopen ipv dat ik elke zaterdag zou moeten afreizen naar Leidschendam ofzo. En als voorbereider loop je het risico op hele ongunstige werktijden, bijv. om 4 uur 's ochtends beginnen. Wel vraag ik me af hoe ze dat dan met het salaris gaan doen. De zaterdagbestellers die hier al wat langer werken verdienen best leuk (zo rond een tientje per uur), en hebben relatief grote contracten van 6, 7, en soms zelfs 8 uur. Dus hoe gaan ze dat oplossen? Zoveel uur kun je niet lopen of sorteren op 1 dag. En dan dat uurloon. Een postbezorger verdient geloof ik EUR 8,60 max, en die nieuwe voorbereiders ook zo iets. Komt er dan een compensatieregeling? Of gaan ze er van uit dat als het zover is dat de meeste zaterdagbestellers dan zelf wel eieren voor hun geld kiezen?quote:Op maandag 13 juni 2011 10:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik las in de Mail dat de functie van zaterdagmedewerker ook op houdt te bestaan.
Is dat nadelig?
Tussen 18u en middernacht 15%, tussen middernacht 6 uur ochtends 25% volgens zaterdagpostbode cao.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Stel je voor dat je om 4 uur moet werken... Krijg je dan extra toeslag?
Ik vind het wel een hele domme zet van TNT. Dat je bij het afspiegelingsbeginsel niet naar contractomvang mag kijken is bij iedereen die ook maar een piepklein beetje weet van arbeidsrecht bekend, dus ik ga er van uit dat TNT het ook wel wist. Misschien dachten ze er mee weg te kunnen komen als grootste particuliere werkgever van Nederland, of omdat Peter bakker zulke goeie vriendjes is/was met Donner.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:07 schreef carboni het volgende:
Ze geven nog gewoon zaterdagpostbode contractverlengingen uit hoor en volgens mij worden er ook nog zaterdagpostbodes aangenomen. Word alleen niet meer voor geadverteerd afaik.
Dat van het UWV klopt, postanaal schijnt de hele procedure opnieuw te moeten beginnen en alle afspraken met de bonden houden geen stand is waar het nu op lijkt. Interesting times.
Een groep postbezorgers van meestal 3 personen die worden ingezet om wijken waarvoor niemand te vinden is weg te lopen en om wijken die lijken te gaan verzuipen (ivm ziekte en niet opdagende PBZ-ers/UZK-ers) weg te lopen. Waarschijnlijk werken ze Area-breed want bij ons komen sommige 's middags lopen nadat ze daarvoor in Alphen aan den Rjjn zijn geweest om kanten weg te lopen. Ze krijgen wel altijd een busje mee ivm de grote afstanden die ze vaak moeten overbruggen.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:46 schreef carboni het volgende:
Al zouden de haalritten/brengritten misschien beter kunnen met georoute, al denk ik dat zelfs dat beter en goedkoper kan door is even 3 chauffeurs die alle ritten kennen rond de tafel te zetten.
Als je er een beetje doorbladert en wat geografische kennis hebt kun je er zo 10 minuten sneller doorgaan.
Maar eh wat is die vliegende brigade nou?
quote:Op maandag 13 juni 2011 22:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Voorlopig gaan ze het lastig genoeg krijgen met de geplande massa-ontslagen. Naar verluid heeft het UWV de ontslagaanvraag voor sorteerders al afgewezen, omdat TNT het afspiegelingsbeginsel niet goed heeft toegepast. Ze willen nml iedereen met een contract van 25 uur of meer ontslaan, en mensen met minder dan 25 uur houden. Maar het afspiegelingsbeginsel staat alleen onderscheid toe naar aantal dienstjaren en leeftijd, dus contracturen mogen geen criterium zijn.
http://www.abvakabofnv.nl(...)uwsbericht&id=329830quote:
Ja, ook hier was de communicatie weer geweldig (NOT). Kom ik om 12 uur binnen, zoals altijd bij mijn maandagse dienst, staat er een THK-er mijn wijken in elkaar te draaien (waaronder een specialistenwijk met boerderijen, woonboten, etc). Kijk ik op de planning, staat zijn naam ineens bij mijn dienst (terwijl mijn naam er ook staat). Ik heb 'm maar naar de TC gestuurd, en ben m'n wijken zelf maar opnieuw gaan voorbereiden. Maar bij het DVG 1 pad verder, waar normaal gesproken 4 man staan, stond er nu ineens maar 1. De andere drie waren (rooster) vrij, maar dat had de TC kennelijk even over het hoofd gezien.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:36 schreef Lastpost het volgende:
Ik stond weer eens voor lul op het depot, geen post te vinden.
Kun je uberhaupt nog TNT kleding bestellen? Hier doen ze er ontzettend moeilijk over.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Volgens mij is er zojuist iets verkeerds gegaan met het bestellen van bedrijfskleding.
Wat een handig programma (nee).
Nou ja.. ik kijk wel of de tc er is.
Uhm, ik had het aan mijn tc gevraagd en die gaf het inschrijfformulier met instructies zonder problemen mee.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:54 schreef carboni het volgende:
[..]
Kun je uberhaupt nog TNT kleding bestellen? Hier doen ze er ontzettend moeilijk over.
Hebben jullie niet ergens een voorraadkast met kleding?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Uhm, ik had het aan mijn tc gevraagd en die gaf het inschrijfformulier met instructies zonder problemen mee.
Ik heb nog geen bedrijfskleding, even voor de duidelijkheid
Nee, dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:56 schreef carboni het volgende:
[..]
Hebben jullie niet ergens een voorraadkast met kleding?
lawl, wij heben een voorraad kast met daarin iets van 20 nwe fietstassen en schoudertassenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet.
Bij een collega op een andere vestiging hadden ze dat wel.
Heb met pijn en moeite ergens een nieuwe schoudertas kunnen halen, want ik liep met een oude die bijna uit elkaar viel.
Het enige waar hier een tekort aan is zijn fietstassen, want vorige week al voor de 3e keer dat iemand mijn fietstassen heeft gejat uit het fietsenhok, terwijl ze gewoon aan mijn fiets hingen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:06 schreef carboni het volgende:
[..]
lawl, wij heben een voorraad kast met daarin iets van 20 nwe fietstassen en schoudertassen
Er ligt bij ons trouwens al een dikke hoop kleding in de vuilnisbak wegens de naamsverandering en vele ex-collega die hun kleding inleverde.
Overigens loop ik rond met 2 van die dingen commandostyle.![]()
Fietstassen jatten sneu zegquote:Op woensdag 15 juni 2011 00:40 schreef lbeew het volgende:
[..]
Het enige waar hier een tekort aan is zijn fietstassen, want vorige week al voor de 3e keer dat iemand mijn fietstassen heeft gejat uit het fietsenhok, terwijl ze gewoon aan mijn fiets hingen.
Na de eerste keer heb ik dat idd gedaan dus binnenkort even zien of ze terug te vinden zijn, daarnaast is een tas ook heel herkenbaar omdat er nogal wat stuk aan is.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:59 schreef carboni het volgende:
[..]
Fietstassen jatten sneu zegen dat nemen ze dan aan om waardevolle post te bezorgen. Tip: schrijf naam op tassen en jassen anders loopt men te jatten
Het ligt volgens mij toch echt aan jou.quote:Op woensdag 15 juni 2011 08:37 schreef alexmeijer het volgende:
woeii het is weer zover tnt faalt
8 juni een pakje (brievenbus post) op de bus gedaan.
vandaag nog niet aangekomen.
heb vanaf zaterdag de addressering veranderd
had ivm internationaal
name:
to:
street:
waarschijnlijk snapt tnt dat niet en laten ze hem eerst 100x door het systeem gaan en leveren ze hem pas na een week af? of misschien wel 2?
naja hoop dat het nu beter gaat.
ga denk ik vanaf 1 juli inbouwen in me site "package received" klanten krijgen na 2 dagen een link of ze hem ontvangen hebben of niet.
Zodat ik ongeveer kan zien hoelang het duurt
Die worden hier ook standaard gejat, de rode PTT tassen wel te verstaan want praktisch niemand rijdt hier z'n wijken met de huidige.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:40 schreef lbeew het volgende:
[..]
Het enige waar hier een tekort aan is zijn fietstassen, want vorige week al voor de 3e keer dat iemand mijn fietstassen heeft gejat uit het fietsenhok, terwijl ze gewoon aan mijn fiets hingen.
daarom zei ik ook, misschien ligt het aan de: to, street, name gedoequote:Op woensdag 15 juni 2011 09:13 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het ligt volgens mij toch echt aan jou.
Als je wilt weten of een pakketje aankomt kan je gewoon de track and trace nummers gebruiken. Ik heb zelf bij een webwinkel gewerkt waar er zo'n 50 tot 200 pakketten per dag de deur uitgingen van allerlei formaten. De keren dat er iets kwijt is geraakt in de post, in de 1,5 jaar dat ik er heb gewerkt kan ik op één hand tellen.
Als de trace niet heeft gewerkt heb ik zo'n vermoeden dat het als gewone brievenbuspost is verwerkt. Had je het zelf afgegeven? Bij het collectieproces word er gesorteerd in blauw (gefrankeerde pakketten) en grijs (gefrankeerde briefpost).quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:45 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
daarom zei ik ook, misschien ligt het aan de: to, street, name gedoe
trouwens het andere pakketje was een dag later aangekomen, maar de trace heeft nog nooit gewerkt
een pakje van 50x50cm als briefpost?quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:08 schreef carboni het volgende:
[..]
Als de trace niet heeft gewerkt heb ik zo'n vermoeden dat het als gewone brievenbuspost is verwerkt. Had je het zelf afgegeven? Bij het collectieproces word er gesorteerd in blauw (gefrankeerde pakketten) en grijs (gefrankeerde briefpost).
Heb tijdens het bezorgen wel eens een brievenbuspakket bezorgt (barcode + 6,75 frankering) en dan word het inderdaad niet getraced.
Hier mag je de tassen ook niet mee naar binnen nemen, maar na 1 keer mijn fiets omvergegooid en zonder tassen gezien te hebben, gaan ze gewoon weer mee naar binnen onder de kast.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hier laten ze zelfs de tassen met namen niet met rust.
Met name de eenmalige uitzendkrachten..
Gelukkig hebben ze nu wel voldoende tassen.
Ik mag de tassen niet meer mee naar binnen nemen, dus moet ze wel op mijn fiets laten zitten.
Mag dus in mijn handjes knijpen dat ze er niet afgehaald zijn
Wil ze liever niet kwijt, want ze zijn niet stuk.
50x50 is te groot, maar je haalt geloof ik wat dingen door elkaar.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:30 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
een pakje van 50x50cm als briefpost?
ik hoorde van tnt dat het pas na een dag beschikbaar is, die tracking info
dan zou hij al afgeleverd moeten worden.. lekker onzinnig dus
maar mijn post ging over normale post , niet als pakketpost.
Is brievenbus doosje, ik lever altijd af bij tnt om te wegen enz
het pakket van 50x50 had een trace nummer, wat pas na 2 dagen (volgens tnt) hoeft te werken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:47 schreef carboni het volgende:
[..]
50x50 is te groot, maar je haalt geloof ik wat dingen door elkaar.
Het pakket is 50x50 maar gaat over normale post in een brievenbus doosje?
op donderdag om uurtje of 2quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:51 schreef carboni het volgende:
Tracenummers werken hier wel goed en niet pas na 2 dagen. Wanneer heb je het afgegeven? Op vrijdagmiddag na 17:00 word het pas maandag opgehaald.
Klinkt vaag, zou maar een klacht indienden via twitter of 058 2 333 333quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:54 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
op donderdag om uurtje of 2
kwam zaterdag pas aan, vrijdag en zaterdag werkte tracking niet
al gedaanquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:55 schreef carboni het volgende:
[..]
Klinkt vaag, zou maar een klacht indienden via twitter of 058 2 333 333
omdat wij een internationale webshop hebben en ik geen zin had om alleen dat voor nederland aan te gaan passen?:)quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:22 schreef rub3n het volgende:
Waarom zet je er in Nederland een Name, to, Street op dan?
Het is gewoon het beste om je aan de volgende regels te houden qua addressering!
Dat is:
Naam
Titel
Straat + nr
Postcode[spatie]letters[spatie][spatie]Woonplaats
48 uur is te doenquote:Op woensdag 15 juni 2011 12:28 schreef rub3n het volgende:
Ik moet zeggen dat buspakketjes wel vaak vertraging heeft. Omdat je als postbezorger/postbode die "apart" mee krijgt, dus niet in de bundels.
Ik heb ook wel eens dat ik in mijn laatste straat dat buspakketje zie liggen voor in de auto en dan is het: KUT! Die had ik moeten bezorgen in de eerste straat. En dan ga ik natuurlijk geen 15km rijden om dat pakketje nog te bezorgen, nee dat gaat dan gewoon de volgende dag mee. Buspakketjes zijn ook 48-uurs post volgens mij.
Maar hij heeft het over brievenbuspost. Die hebben toch nooit een Track & Trace code?quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:13 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het ligt volgens mij toch echt aan jou.
Als je wilt weten of een pakketje aankomt kan je gewoon de track and trace nummers gebruiken. Ik heb zelf bij een webwinkel gewerkt waar er zo'n 50 tot 200 pakketten per dag de deur uitgingen van allerlei formaten. De keren dat er iets kwijt is geraakt in de post, in de 1,5 jaar dat ik er heb gewerkt kan ik op één hand tellen.
Je hebt ook brievenbuspost gefrankeerd als pakket, heb zelf wel eens een envelop met pakketzegel gezien.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar hij heeft het over brievenbuspost. Die hebben toch nooit een Track & Trace code?
Tja, je kunt de schuld bij TNT leggen, maar daar schiet je weinig mee op. Want tenzij je de spullen aangetekend en/of verzekerd verzonden hebt, krijg je geen cent van ons. Aan de andere kant is het wel vreemd dat het vooral met jouw pakjes misgaat. We zullen heus wel eens wat kwijt raken, maar als we van 1 afzender zo veel verliezen, is dat wel heel vreemd. Zien de pakjes er heel waardevol uit? En als het inderdaad brievenbus post is, hoe heb je het dan aangeboden? In een brievenbus gegooid? Bij een businessbalie ingeleverd?quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:06 schreef alexmeijer het volgende:
Hopa, tweede telefoontje boze klant.
Hebben ook een week bestelt (brievenbus post) heb het opgestuurt maar de klant heeft niks ontvangen
Bij wie kan ik de schuld nu gaan leggen? want ik kan bakken met geld over maken terwijl tnt zijn werk niet doet.
Edit: ook de 7de besteld, dus 8ste verzonden
Sterker nog, bij de balie afgeleverd, doe ik namelijk altijd ivm gewicht.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, je kunt de schuld bij TNT leggen, maar daar schiet je weinig mee op. Want tenzij je de spullen aangetekend en/of verzekerd verzonden hebt, krijg je geen cent van ons. Aan de andere kant is het wel vreemd dat het vooral met jouw pakjes misgaat. We zullen heus wel eens wat kwijt raken, maar als we van 1 afzender zo veel verliezen, is dat wel heel vreemd. Zien de pakjes er heel waardevol uit? En als het inderdaad brievenbus post is, hoe heb je het dan aangeboden? In een brievenbus gegooid? Bij een businessbalie ingeleverd?
dat heb ik dus al de hele week..quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:50 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn er problemen in Apeldoorn? Afgelopen week twee keer iets besteld en twee keer kwam het niet direct de volgende dag terwijl net bij andere klanten wel netjes op tijd kwam, waar ligt de fout bij TNT?
Dat komt omdat er in grote delen van het land al gewerkt wordt met het PostNL principe "Morgen is vandaag", elders in het land loopt men nog achter en is vandaag op de bus, morgen in huis nog actief.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:57 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
dat heb ik dus al de hele week..
gister pakjes op bus gedaan
bepaalde mensen hebben hem wel gekregen
andere niet..
Het moet allemaal goedkoper, meeste klote is dat er ook geen echte concurrentie is. DHL express is te duur, DHL4You te slecht (=selektvrachtquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:22 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Sterker nog, bij de balie afgeleverd, doe ik namelijk altijd ivm gewicht.
Gewone witte doosjes met onze site er op niks bijzonders.
Snap ik wel, maar het is toch raar dat je niks meer op een normale manier kan verzenden?
Dat inderdaad, ging in eerste instantie met een sweater naar buiten en liep in de middag - nota bene in de regen - in korte broek.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:51 schreef sbientje het volgende:
Vond het een rotdag, het was zo benauwd, best veel post en toen begon het nog ineens te gieten ook [ afbeelding ]
morgen geen HAH, hopelijk schiet het dan wat beter op..
mijn postkleren zaten in de was, dus ikw as in mijn gewone kloffie. Ook zonder jas. Met was ook veel te warm geweest denk ikquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:54 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat inderdaad, ging in eerste instantie met een sweater naar buiten en liep in de middag - nota bene in de regen - in korte broek.
Ach het zomerdal.... Het is rustiger maar dat word ruim en zwaar gecompenseerd door tierelantijntjes als inverdienen en opdelenquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ze voorspelden hier dat het met de zomer rustiger zou worden met de post, maar daar merk ik anders bar weinig van..
Dit valt nog niet onder 'zomer' in postbegrippen. Tijdens de bouwvak storten de volumes wel volkomen in.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ze voorspelden hier dat het met de zomer rustiger zou worden met de post, maar daar merk ik anders bar weinig van..
Ze hebben en kunnen die 3 man gewoon niet vinden. Misschien wel een prutser maar daar heb je alleen maar last van. Word alleen maar erger wanneer je te maken krijgt met het gedrocht wat autobedrijf heet. Moet er nog een shitload aan bureaucratie om een wijk die te laat is op het depot te krijgen als dat al lukt ipv een random iemand van de vloer plukken en in een auto zetten. Als er uberhaupt nog een auto is aangezien 50% word uitbesteed.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:17 schreef lololo het volgende:
[..]
Dit valt nog niet onder 'zomer' in postbegrippen. Tijdens de bouwvak storten de volumes wel volkomen in.
Vandaag was het absurd druk, hoop troep die niet door de HSM ging, dinsdag weekbladen en woensdagweekbladen. Planning was een puinhoop, gevolg: dienst van paar uurtjes werd een dienst van 9 uur. Sommige collega's zullen een werkdag van rond de 11 uur hebben gehad...
Verbazend hoe het bedrijf nooit leert van dit soort dingen, met 3 man in de voorbereiding erbij hadden we alles nog binnen de perken kunnen houden.
Oh echt wel. Gaan ze gewoon de TC dienst opdelen, extra koffiepauzes ftw. En iedereen een stukje meeplannenquote:Op woensdag 15 juni 2011 21:32 schreef TokenW het volgende:
Blij dat ik van de zomer niet hoef op te delen. Teamcoachtekort FTW.
precies mijn tijd, van vandaag!quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:09 schreef JochemP het volgende:
KlotedagVan 12 tot half 5 gelopen en liet constant de post uit mijn klauwen vallen
Morgen om half 8, alleen 's ochtends, want 's middags examenuitslag
Hier van 8:30 tot 18 uur, lekker geld verdienen door puin te ruimen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:09 schreef JochemP het volgende:
KlotedagVan 12 tot half 5 gelopen en liet constant de post uit mijn klauwen vallen
Morgen om half 8, alleen 's ochtends, want 's middags examenuitslag
Ze kunnen de drukte van de veronicagids gewoon niet meer aan en de volumes maar "dalen".quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:26 schreef loonytik het volgende:
Oook erg druk hier vandaag en de TC kan van mij part is weer omvallen. 6:20-16:00 hier en weet wel zeker dat hij dat niet gaat invoerenhad leuk een fulltimer dienst gekregen omdat diegene al een hele tijd ziek is. Al aangegeven dat ik op dit moment zulke lange diensten niet trek maar neuuh
Nog een zieke hier en alles is helemaal in paniek denk ik
Hij betaalt maar gewoon, en anders gewoon die oranje kaart in z'n mik douwen. Als ze bij mij dat soort geintjes zouden flikken zou ik me een stuk minder flexibel opstellen. Zat deeltijdwerkers hier die gewoon de straat op gaan als het "hun tijd" is. Ik doe juist regelmatig wat extra's, maar als ze dat dan zouden weigeren uit te betalen dan zou ik geen reet meer doen dan wat ik contractueel verplicht ben. Structureel overwerk hoort daar niet bij, en structureel onbetaald overwerk al helemaal niet!quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:26 schreef loonytik het volgende:
Oook erg druk hier vandaag en de TC kan van mij part is weer omvallen. 6:20-16:00 hier en weet wel zeker dat hij dat niet gaat invoerenhad leuk een fulltimer dienst gekregen omdat diegene al een hele tijd ziek is. Al aangegeven dat ik op dit moment zulke lange diensten niet trek maar neuuh
Nog een zieke hier en alles is helemaal in paniek denk ik
Dit dus. Het is alleen al belangrijk om voor jezelf op te komen om de TC te laten weten dat ie niet met je moet sollen. Ze krijgen aan het einde van het jaar een bonus als ze "groen" scoren, oftewel zo veel mogelijk uren onder de norm in te plannen. Als je 1/2 keer naar je TC stapt zal je waarschijnlijk al merken dat "opeens" de uren vaker kloppen. Echt sneu, maar wat verwacht je van een bedrijf dat aan komt zetten met "spelregels" op de oranje kaart.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hij betaalt maar gewoon, en anders gewoon die oranje kaart in z'n mik douwen. Als ze bij mij dat soort geintjes zouden flikken zou ik me een stuk minder flexibel opstellen. Zat deeltijdwerkers hier die gewoon de straat op gaan als het "hun tijd" is. Ik doe juist regelmatig wat extra's, maar als ze dat dan zouden weigeren uit te betalen dan zou ik geen reet meer doen dan wat ik contractueel verplicht ben. Structureel overwerk hoort daar niet bij, en structureel onbetaald overwerk al helemaal niet!
Maakt weinig uit, heb de teamcoach sluitdienst deze zomer, hoe dan ook tot 5 uur.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:53 schreef carboni het volgende:
[..]
Oh echt wel. Gaan ze gewoon de TC dienst opdelen, extra koffiepauzes ftw. En iedereen een stukje meeplannenEn een werkoverleg inplannen
Ah krijgen jullie die 16 van ons, afaik scoorde we 40 te weinig ingezet vorige week.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:58 schreef sbientje het volgende:
wij hadden vorige week 16 uur teveel ingezet over het hele team.. krijg je daar weer gezever over..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |