abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97761913

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 |

Salaristabel Zaterdagwerker:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis<br>
Posttarieven<br>
Juist adresseren<br>
Verhuisservice<br>
Bewaarservice<br>
Postzegeluitgiftekalender<br>

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis<br>
HSM = HuisNummerSorteermachine<br>
Lola = Los en Laad ruimte<br>
VOS = Vroege Ochtend Sorteering<br>

Overige linkjes:
Over TNT Post<br>
TPG en klagen<br>
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers<br>

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br>
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br>
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br>
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br>
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br>
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br>
Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br>
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br>
ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br>
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br>
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br>
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br>
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br>
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br>
sbientje, werkzaam in Breda<br>
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br>
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br>
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br>
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br>
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br>

De OP is hier te vinden.

Laatste post uit het vorige deel:
quote:
[quote]0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Was het nog druk gisteren?
Geloof het niet, volgens mij was er ook geen buslichting maandag en zondag. Dus dan loop je met wat herstelpost en wat buitenland post.
[/quote]
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_97762241
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:20 schreef sbientje het volgende:
die bol.com dozen zijn gewoon niet te hanteren. Met die platte witte nog nooit problemen gehad, maar die grote bruine dozen zijn echt TE onhandig. Passen niet in binnentassen dus gaan altijd kapot, passen ook niet in veel brievenbussen. bah
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_97763639
Ik heb nog een vraag: als je een sollicitatiegesprek hebt bij TNT/PostNL, wat kan je hiervan verwachten? En is de kans dat je er niet door komt klein of groot? Ik heb al een aantal topics hier doorgelezen (stuk of 8 denk ik van de 85 nu) maar ik denk dat ik er op deze manier sneller uitkom...

Bedankt :D
pi_97764052
de kans dat je neit wordt aangenomen, is voglens mij heel erg klein. Bij mij was er iig weinig sollicitatiegesprek aan. Ze vroegen gewoon of ik gezond was, een goede fiets had. Of ik wist wat het werk inhield en waarom het me leuk leek. En toen mocht ik al komen..
pi_97764466
Naja ik had ook ook over enveloppen met dvds enzo erin, met luchtkussentjes ertussen, maar dan is het hoesje weer kapot (vaak meegemaakt) of breekt de cd (dat heb ik 1x meegemaakt).
There are only 151 Pokémon.
pi_97765392
Overigens is het de voorgeschreven procedure om die dingen te "gooien", als in tijdens het vossen vanaf handhoogte de blauwe bak in. Een redelijke verpakking zou daar tegen moeten kunnen en zelfs de Bol.com dozen komen daar ongeschonden vanaf. Maar het gaat mis in de binnentas waar er geen mogelijkheid is om zonder druk die doos er in te krijgen.
pi_97765658
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:48 schreef Leontje het volgende:
Ik heb nog een vraag: als je een sollicitatiegesprek hebt bij TNT/PostNL, wat kan je hiervan verwachten? En is de kans dat je er niet door komt klein of groot? Ik heb al een aantal topics hier doorgelezen (stuk of 8 denk ik van de 85 nu) maar ik denk dat ik er op deze manier sneller uitkom...

Ik heb geen sollicitatiegesprek gehad, maar dat is niet de normale gang van zaken.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:33:24 #8
342418 VKV
Plausibel
pi_97766508
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:48 schreef Leontje het volgende:

Sollicitatiegesprek vragen:

Hoe heet je?
Wanneer kun je beginnen?

Succes :P
pi_97781512
Aanvulling:

Kun je schrijven? Ja
Oké vul dan je eigen belasting-aanmeld-formulier dan maar in!
pi_97783477
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:42 schreef rub3n het volgende:
Aanvulling:

Kun je schrijven? Ja
Hoho, lezen en schrijven is geen vereiste, we moeten nog 15 postbezorgers aannemen deze week :')
pi_97791042
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:42 schreef rub3n het volgende:
Aanvulling:

Kun je schrijven? Ja
Aanvulling:

Je weet dat het slecht betaald is?
pi_97792246
zo het was vandaag echt rustig!! Zelfs voor de maandag. 5 wijken in 2,5 uur, en daarbij ook nog naar depot gereden, naar het postkantoor en naar een paar adressen die op zaterdag dicht zijn..
pi_97792322
Mijn ecco's hebben het helemaal begeven nu trouwens. De zool hing al half los, maar nu is ook het stiksel kapot. Ik ga ze niet meer laten maken, ben ze wel beu. Vandeweek ff naar de ecco-winkel voor nieuwe :)
  maandag 6 juni 2011 @ 18:55:07 #14
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_97797925
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:36 schreef sk888er het volgende:

[..]

Aanvulling:

Je weet dat het slecht betaald is?
Dat zeggen ze er niet bij :P
  maandag 6 juni 2011 @ 20:54:37 #15
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_97806144
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:00 schreef sbientje het volgende:
zo het was vandaag echt rustig!! Zelfs voor de maandag. 5 wijken in 2,5 uur, en daarbij ook nog naar depot gereden, naar het postkantoor en naar een paar adressen die op zaterdag dicht zijn..
Hier was er wederom veel. Dat komt ook omdat dat zgn "Optima" hier niet goed wordt uitgevoerd. Eigenlijk zouden we vandaag alleen de buspost van de buslichting van gisteren moeten meenemen, want al de foutlopers van zaterdag zouden er morgen pas weer bij moeten zitten. Maar dat wordt zaterdag helemaal niet weggehaald, dus ligt het er maandag nog. En aangezien er binnen steeds meer nieuwe "collega's" van bedenkelijk pluimage rondlopen, wordt er steeds slechter gesorteerd. Dus had ik vandaag voor een wijk practisch nog een volle blauwe bak van zaterdag erbij, en nog heel veel van die gladde Sligro-zooi.

Inmiddels gaan ze bij ons werk maken van het verlichten van de psychosociale belasting. Maar ik ben bang dat ze zich er wel erg makkelijk van af gaan maken. Er hangen nu overal posters met smileys enzo erop en teksten als "heb je vandaag al gelachen?", en "heb je al een complimentje gegeven aan een collega?". Het lijkt wel een postbus 51 campagne. Nu wil ik het belang van schouderklopjes e.d. helemaal niet onderschatten, maar het is wel duidelijk dat het geen cent mag kosten. En een complimentje kost niks, dus da's een goedkope oplossing, denkt het management. Maar ik denk niet dat ze de normen nu gaan versoepelen, of wat minder wijken opdelen. Vorige week nog een hoop stennis, wilden ze ons weer laten folderen met "Word postbezorger" flyers. Terwijl er van hogerhand nadrukkelijk is gezegd dat dat niet meer hoefde, omdat het onmenselijk is mensen eerst een ontslagbrief te sturen, maar ze wel nog even snel hun opvolgers te laten werven (en opleiden).
:N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_97806634
terecht ook, ik vind het niet normaal dat mensen die hun ontslag krijgen nog die folders moeten bezorgen. Kan echt niet. En wat een oplossing idd.. Heb je vandaag al gelachen :') ja als een boer met kiespijn..

Bij ons wordt dat Optima wel goed gedaan, zaterdag gaat alles terug naar Rotterdam. Ik vind het nog steeds een beetje onzinnig, maar ach. Ik had vandaag iig lekker weinig, en als het toch veel was voor een wijk, vaak een stapeltje verjaardagskaarten voor 1 adres. Ruimt lekker op :)

Moest nog een aangetekende uitreiken, die meneer stond boven voor het raam dus ik vroeg of ie naar beneden kwam. Bleef ie angstvallig achter de deur staann. "Ja ik heb geen broek aan" :')
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:25:29 #17
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_97842976
@Rub3n:

Ik heb je filmpjes bekeken ^O^ , leuk zeg, het is zeker geen straf om zo te werken!
Zelf heb ik een loopwijk, ik zie dit werk als een sport 8-) en kom fluitend (en zwetend) thuis *O*
Leven en laten leven
pi_97843359
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er hangen nu overal posters met smileys enzo erop en teksten als "heb je vandaag al gelachen?", en "heb je al een complimentje gegeven aan een collega?". Het lijkt wel een postbus 51 campagne.
:')
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_97844493
Ik vraag me af of jullie nog wel weten wat de naam is van je werkgever. Onderhand is die naam al zo vaak veranderd dat ik de tel kwijt ben.

Toch bedankt dat jullie er zijn, alleen graag die blanco enveloppen met alleen het adres erop wegmoffelen :P
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_97848281
Nou, ik zeg overal nog TNT hoor...
pi_97848472
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:26 schreef rub3n het volgende:
Nou, ik zeg overal nog TNT hoor...
Onder andere op de brievenbussen, op sommige bij ons in het dorp (kan het qua inwonertal nu eenmaal geen stad noemen) staat nog gewoon TNT. Op andere staat met een sticker PostNL ;)

Maar hoe is het nu eigenlijk precies want ik ben echt de weg kwijt.

PTT (post) werd TPG -> TNT -> PostNl
PTT (telecom) werd KPN
TNT blijft TNT voor pakketten? En TNT Post is dan PostNL geworden toch?
pi_97848609
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:29 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Onder andere op de brievenbussen, op sommige bij ons in het dorp (kan het qua inwonertal nu eenmaal geen stad noemen) staat nog gewoon TNT. Op andere staat met een sticker PostNL ;)

PTT (telecom) werd KPN
PostNL Pakketten is het.

Alles wat eerst iets met TNT Post was is nu PostNL. De rest blijft gewoon TNT. Dus TNT Express, TNT Innight, etc...

Overigens was TPG gewoon TNT Post Groep.
lama
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:33:24 #23
Bijdehand mannetje
pi_97848631
quote:

[..]

PTT (telecom) werd KPN
Nee, TNT Post Pakketservice is ook PostNL. Het enige wat TNT blijft heten is de Expresstak.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_97849047
Het toffe van die naamsverandering is dat ik nu ontzettend kan kankeren op TNT en wat voor prutsers het daar zijn. Ik werk er immers niet meer :+
pi_97849391
quote:

[..]

PTT (telecom) werd KPN
Op de pakketten na helemaal goed, knap, dat doet 99% van de bevolking je (begrijpelijk) niet na. :') En dat van de pakketten weet volgens mij zelfs een groot deel van ons eigen personeel niet eens. Heeft ook even geduurd voordat het duidelijk was wat daar mee ging gebeuren.
pi_97849990
quote:

[..]

PTT (telecom) werd KPN
En heel vroeger APT O+, toen PTT, toen PTT Post. Hier een mooie tijdlijn trouwens :)
pi_97851323
wat doet TNT Express eigenlijk precies?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 juni 2011 @ 19:26:34 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97851590
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:22 schreef sbientje het volgende:
ook pakketten en dergelijke, maar dan met hogere garanties, internationale zendingen en zendingen met spoed.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_97851629
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:22 schreef sbientje het volgende:
Grotere pakketten zoals wasmachines en sneller pakketten internationaal versturen.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 juni 2011 @ 19:34:01 #30
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_97852081
Doorgegeven dat ik per 14 juni beschikbaar ben als tijdelijk hulpkracht, vandaag even langs op kantoor om te bespreken wanneer ik wel/niet inzetbaar ben. Kom ik daar, staan er twee wijken voor me klaar :') Begint al weer lekker met duidelijke communicatie.
pi_97856384
ik had mijn TC vanmorgen aan de lijn. Hij vroeg of ik van de week nog beschikbaar was. Ik zei dat ik idd wel kon werken en toen zei ie dat dat mooi was, want dat er een aantal postbezorgers vrij had. Nu smste ie vanmiddag of ik morgen om half 9 kon beginnen hahahha.. Echt een postbezorgers tijd :D
pi_97857337
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:57 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

En heel vroeger APT O+, toen PTT, toen PTT Post. Hier een mooie tijdlijn trouwens :)
Leuk, thx!

Maar kun je me ook het verschil uitleggen tussen de postbezorgers en postbodes? De postbezorgers zijn parttimers en de postbodes fulltimers? Of zitten er meer verschillen in?
pi_97857453
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:54 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Leuk, thx!

Maar kun je me ook het verschil uitleggen tussen de postbezorgers en postbodes? De postbezorgers zijn parttimers en de postbodes fulltimers? Of zitten er meer verschillen in?
Postbezorger is puur en alleen post (en reclame) bezorgen.
Postbode mag (moet...) alles.
lama
pi_97857777
Ooh dus de postbode doet ook sorteerwerkzaamheden, de aangetekende stukken en eventueel pakketten?
Interessant, ik heb dit namelijk nooit geweten.
pi_97858367
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:59 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Ooh dus de postbode doet ook sorteerwerkzaamheden, de aangetekende stukken en eventueel pakketten?
Interessant, ik heb dit namelijk nooit geweten.
Alleen buspakjes. Pakketten gaan via een compleet ander kanaal.
lama
pi_97858549
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:55 schreef lbeew het volgende:

[..]

Postbezorger is puur en alleen post (en reclame) bezorgen.

Hier bereiden ze ook voor :')
pi_97859097
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hier bereiden ze ook voor :')
Hier ook regelmatig, maar toen ze er eentje structureel in wilden zetten werd daar toch een stokje voor gestoken :') .

Hier begint de toestand wat personeelsbestand betreft aardig kritiek te worden ivm verlof en (langdurige) uitval van postbodes. Hebben we eindelijk het postbezorgersgedeelte redelijk voor elkaar (voor zo lang het duurt), vallen de fulltimers bij bosjes uit :') .
pi_97859281
Hier heeft een postbezorger, oud TC collectie, een tijdje als invaller voor haalritten gefunctioneerd. Is een stokje voorgestoken door de VM.
pi_97859563
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef lbeew het volgende:

[..]

Alleen buspakjes. Pakketten gaan via een compleet ander kanaal.
Snap ik, alleen spul wat dus door de brievenbus past ;)
pi_97860000
Bedankt voor alle antwoorden, volgende week het gesprek :P
pi_97860224
Overigens iemand hier de MZ journaal gelezen. Die CVL's zijn dus ook maar voor max 5 jaar en dan word alles met een nieuwe sorteermachine gedaan. Typisch TNT/ uhhh postanaal weer hoor, eerst miljoenen investeren in 6 panden van 15duizend m2 dan miljoenen besteden aan het professioneel er uit werken van 11.000 postbodes om vervolgens na 5 jaar die CVL's ook weer te sluiten :')
pi_97860396
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:38 schreef carboni het volgende:
Overigens iemand hier de MZ journaal gelezen. Die CVL's zijn dus ook maar voor max 5 jaar en dan word alles met een nieuwe sorteermachine gedaan. Typisch TNT/ uhhh postanaal weer hoor, eerst miljoenen investeren in 6 panden van 15duizend m2 dan miljoenen besteden aan het professioneel er uit werken van 11.000 postbodes om vervolgens na 5 jaar die CVL's ook weer te sluiten :')
Die automatisering gaat gewoon steeds verder, dat is een gegeven, maar de komende jaren zal je toch érgens je voorbereiding moeten doen niet? Dat kan je moeilijk op straat doen.

En hun inschatting is dat het goedkoper is om dat op die CVL's te doen dan in de huidige VBG's. Soit.
pi_97860739
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:22 schreef carboni het volgende:
Hier heeft een postbezorger, oud TC collectie, een tijdje als invaller voor haalritten gefunctioneerd. Is een stokje voorgestoken door de VM.
Ja, precies, zo gaat dat hier dus ook. Uit arren moede worden postbezorgers ingeschakeld voor postbode-klusjes door te TC's omdat ze anders niet de post wegkrijgen, en de VM verbiedt dat omdat dat juridisch gevaarlijk is voor de hele reorganisatie :P
pi_97861200
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:41 schreef lololo het volgende:

[..]

Die automatisering gaat gewoon steeds verder, dat is een gegeven, maar de komende jaren zal je toch érgens je voorbereiding moeten doen niet? Dat kan je moeilijk op straat doen.

En hun inschatting is dat het goedkoper is om dat op die CVL's te doen dan in de huidige VBG's. Soit.
Voorstel van de OR vind ik redelijk anders. Afschalen tot 150 vbg's en dan sluiten als de nieuwe sorteermachines er zijn.
pi_97861554
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:51 schreef carboni het volgende:

[..]

Voorstel van de OR vind ik redelijk anders. Afschalen tot 150 vbg's en dan sluiten als de nieuwe sorteermachines er zijn.
Kost dus meer, zoals ook vermeld staat. En dan moet je die kosten weer ergens anders weg snijden.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:06:04 #46
Bijdehand mannetje
pi_97862143
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:51 schreef carboni het volgende:

[..]

Ik moet het nog zien. Die nieuwe machine zou ALLE sorteerwerkzaamheden moeten kunnen overnemen, dus die spuugt dan kennelijk complete bundels uit, met elastieken en al. En dan controleert 'ie ook nog op verhuispost en faillissementen.

Als ik nu al zie hoe ontzettend veel handsortering we hebben, zie ik een machine dat niet doen. Als iets te groot is, of te klein, of te stroef papier, of te glad papier, of onregelmatige dikte (tijdschriften met monster) dan kan zo'n machine het al niet aan. Het verbaast me dan ook niet dat ze nog geen idee hebben wanneer die toepasselijk genaamde "sorteermachine X" er is.
pi_97863119
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:34 schreef Leontje het volgende:
Bedankt voor alle antwoorden, volgende week het gesprek :P
Succes met je gesprek.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:23:35 #48
344763 Lilou
Life is a bitch!
pi_97863471
Ik heb een vraag.

Wie heeft er een functie als chauffeur?
Ik heb interesse erin om een jaar full time te gaan werken.
Maar ben nog maar 9 maanden in bezit van mij rijbewijs. Is dat gen probleem?
En ben 19 jaar.
pi_97865347
Ik.
pi_97865471
Ik ben ook 19, en heb ook nog maar iets van 8 maanden m'n rijbewijs en ben Chauffeur Collectie.

Bij mij was het geen probleem, heb er nooit iets over gehoord.
pi_97865603
Full time werken kan wel een probleem worden. Weet van de TC hier dat ze dolgraag een THK een jaar lang bijna voltijd willen hebben maar dat dit verboden is.
Dus ze geven dan een 10 uurs contract voor 3-6 maanden en dan werk je in de praktijk (als er werk is) zo 36 uur. Maar als er personeel te veel is, zit jij thuis niks te doen.
pi_97880873
Daar hoef je de komende maanden overigens niet bang voor te zijn.
Ik word hier bijna dagelijks gesmeekt om extra te werken nu.
pi_97880917
Ik word nooit gevraagd om extra te werken, terwijl er wel werk blijft staan.
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:04:41 #54
246109 JochemP
pi_97885764
Rustig dagje vandaag. Leek wel maandag :P
pi_97893918
het was idd vrij rustig. Ik had de grootste wijk van ons team gekregen, de vaste postbezorger heeft al een tijdje verlof en de vervanger was ziek. Geulkkig weinig post en geen HAH waardoor ik behoorlijke rondjes kon maken :) Daarna had ik nog een klein wijkje met wat flats en van die zijstraatjes met 20 huizen. Morgen heb ik 1 van mijn zaterdagwijken en een nieuwbouwwijk. Denk wel dat er HAH is morgen..
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:27:27 #56
337898 leay
Who? She!
pi_97894358
Hoe zit het nou met a.s dinsdag? :D
Sometimes I like to piss you off just because it's funny.
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:35:36 #57
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_97894712
Leuke stunt die Unox-kaarten (HAH) c_/
er zat een kortingsbon in die wij hier niet kunnen gebruiken...............andere supermarkten! 8)7
voel me toch een beetje getild -O-
Leven en laten leven
pi_97895059
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:27 schreef leay het volgende:
Hoe zit het nou met a.s dinsdag? :D
Bij ons wordt er gewoon een maandag-dienst op dinsdag gedraaid
pi_97895152
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:43 schreef loonytik het volgende:

[..]

Bij ons wordt er gewoon een maandag-dienst op dinsdag gedraaid
bij ons ook..
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:48:22 #60
337898 leay
Who? She!
pi_97895281
zo ingeburgerd ben ik nog niet :@
ik ben postbezorger en al die termen kan ik nog steeds niet aan wennen hehe
pi_97895456
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:48 schreef leay het volgende:
zo ingeburgerd ben ik nog niet :@
ik ben postbezorger en al die termen kan ik nog steeds niet aan wennen hehe
een maandagdienst is een dienst waarin geen HSM (dat is sorteermachine) post is, alleen zeg maar wat uit de brievenbussen gelicht wordt in t weekend. Daardoor is er heel weinig post voor iedere wijk, en dus bestelt 1 persoon vaak meerdere wijken (bij ons meestal een stuk of 6 per persoon)
  woensdag 8 juni 2011 @ 18:00:12 #62
337898 leay
Who? She!
pi_97895770
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:52 schreef sbientje het volgende:

[..]

een maandagdienst is een dienst waarin geen HSM (dat is sorteermachine) post is, alleen zeg maar wat uit de brievenbussen gelicht wordt in t weekend. Daardoor is er heel weinig post voor iedere wijk, en dus bestelt 1 persoon vaak meerdere wijken (bij ons meestal een stuk of 6 per persoon)
ah merci! Ben benieuwd!
  woensdag 8 juni 2011 @ 18:15:15 #63
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_97896419
Hey ik heb een vraagje,

heb nu 2 klanten gehad (niet in dezelfde regio) die melden dat hun bestelling nog niet is aangekomen (briefpost)

eentje is zaterdag verzonden, die andere maandag

iemand enig idee hoe dat kan?
Tik jag slĺ dig mycket hĺrt att inte ens Google kan hitta
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:33:23 #64
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97900316
Hier gisteren weer een brief vanuit de vestiging dat de kwaliteit van de HAH-verspreiding niet best is/zou zijn en dat er sancties zullen volgen wanneer dat zo doorgaat.
Herken me er niet bepaald in dus ik maak me geen druk, maar het is nu al de derde brief in een maand tijd.

Stond wel in dat het een landelijke trend is en dat de problemen begonnen zijn na de veranderingen met de HAH (andere manier van bundelen etc), dan zou ik toch eerder in die hoek kijken dan dreigende taal uitspreken naar de bezorgers maar oke. :+
pi_97901693
die HAH is er echt niet op vooruit gegaan. Soms echt bundels van 50. Bij ons wordt er ook nogal over gezeurd, maar ik begrijp dat eerlijk gezegd niet zo goed. Als TNT mij zou bellen en zou vragen of ik gisteren dit en dit krantje heb gehad, ik zou het niet durven zeggen :D
pi_97901809
Belt de tnt om te controleren? :D
Bij mijn schoonouders kwamen ze langs.
Mochten ze dat aan mij vragen dan zou ik dat ook echt niet meer weten, zo interessant vind ik de HAH niet.
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:06:02 #67
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97902056
Bij ons stond erbij vermeld dat de dinsdag ervoor 'de druppel' was, mijn druppel was toch wel het feit dat ik er 120 teveel meekreeg, er een of ander boekje tussen moest zitten (tussen 2 grote HAH) wat maar in 30% van de gevallen was om na een x aantal ineens 25 keer dat boekje tegelijk in je handen te krijgen. _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Belt de tnt om te controleren? :D
Hier doen ze allerlei varianten, bellen, aan collega's vragen die in wijken wonen of diens familie (sadness, alsof ik dat ga navragen bij m'n ouders/oma) en van die teams die langs komen.
Bleek hier dat er bij bepaalde controle woningen 7 op de 11 keer geen HAH gekregen was, dat is wel ernstig. _O-
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 juni 2011 @ 20:06:29 #68
Maffe Fries
pi_97902078
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:58 schreef sbientje het volgende:
die HAH is er echt niet op vooruit gegaan. Soms echt bundels van 50. Bij ons wordt er ook nogal over gezeurd, maar ik begrijp dat eerlijk gezegd niet zo goed. Als TNT mij zou bellen en zou vragen of ik gisteren dit en dit krantje heb gehad, ik zou het niet durven zeggen :D
Bundels van 50 kan alleen als het een dunne enkele folder is. Bij 2 dunne is voor mij 30 de max en bij 3 20.

Het moet hanteerbaar blijven.
pi_97902593
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:06 schreef Lastpost het volgende:
Hier doen ze allerlei varianten, bellen, aan collega's vragen die in wijken wonen of diens familie (sadness, alsof ik dat ga navragen bij m'n ouders/oma) en van die teams die langs komen.
Bleek hier dat er bij bepaalde controle woningen 7 op de 11 keer geen HAH gekregen was, dat is wel ernstig. _O-
:') Tsss

Sommige mensen zijn dol op HAH en rukken het zowat uit je handen, anderen zeggen, terwijl ze geen sticker op de brievenbus hebben, dat ze geen folders hoeven.

Ja en dan krijgt dat adres controle en dan zit ik zeker fout :')
pi_97902828
Ik heb wel eens deel uit gemaakt van een HAH controleteam toen de kwaliteit echt te laag werd. Was een beetje een farce, van tevoren aangekondigd en alleen steeds bij de laatste straat in een wijk. Was ook nergens een fout gevonden :').
Het reguliere onderzoek is gewoon een panel van Intomart die bevestig/verteld of ze fouten zien met HAH of post. Mijn team heeft van de zomer wekenlang 100% gescoord alleen maar omdat er niemand van dat panel in het team woonde.
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:25:19 #71
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97903096
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:20 schreef carboni het volgende:
Ik heb wel eens deel uit gemaakt van een HAH controleteam toen de kwaliteit echt te laag werd. Was een beetje een farce, van tevoren aangekondigd en alleen steeds bij de laatste straat in een wijk. Was ook nergens een fout gevonden :').
Het reguliere onderzoek is gewoon een panel van Intomart die bevestig/verteld of ze fouten zien met HAH of post. Mijn team heeft van de zomer wekenlang 100% gescoord alleen maar omdat er niemand van dat panel in het team woonde.
_O-
Hier is er voor veel wijken (ondanks verschillende sticker-tellingen etc) gewoon structureel een tekort van tientallen HAH-folders terwijl er voor andere wijken tientallen over zijn.
Gisteren ook weer een complete bundel terug kunnen leggen omdat ik er weer eens teveel meekreeg, lekker op zo'n dinsdag. }:|
pi_97905832
Omdat de weg hier open ligt komt er een kleine vrachtwagen (bakwagen ipv trekker-oplegger) en daar kunnen maar 30 containers in. Laten wij nou net altijd rond de 30 containers hebben.

Maandag hadden we er 36 + 5 die in Dronten waren blijven staan. Ik en mij maat naar dronten -> Zwolle rijden! :) Heerlijk verdienen.

Vandaag was het weer raak, ik mocht 2 containertjes naar Zwolle rijden.
pi_97905835
Eigenlijk was dat HAH controleren best wel sneu. Beetje snitchen op je collega's en tegelijk mensen irriteren op een maandagochtend over kutfoldertjes die ze eigenlijk niet willen hebben. Had wel een reactie van een mevrouw die het erg goed vonden dat we controleerden want die folderjongetjes gooien altijd de folders in het bos weg.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:04:35 #74
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97905931
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:03 schreef carboni het volgende:
Eigenlijk was dat HAH controleren best wel sneu. Beetje snitchen op je collega's en tegelijk mensen irriteren op een maandagochtend over kutfoldertjes die ze eigenlijk niet willen hebben. Had wel een reactie van een mevrouw die het erg goed vonden dat we controleerden want die folderjongetjes gooien altijd de folders in het bos weg.
Daar hebben we hier gewoon ondergrondse papiercontainers voor. O+
pi_97906012
Overigens is de sfeer best wel kut, nog 12 dagen en dan begint het autobedrijf :(. Afgelopen dinsdag waren er gesprekken over wie er per 20 juni overcompleet word verklaard.
Per 20 juni worden de auto's overgeheveld, HAH vouwen gaat naar Nieuwegein, agt onduidelijk, alle teams en diensten worden overhoop gehaald en bijna niemand is geinformeerd nog.

[ Bericht 22% gewijzigd door carboni op 08-06-2011 21:11:28 ]
pi_97907590
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:20 schreef carboni het volgende:
dat was bij ons laatst ook ja, moest je een wijk van een collega in en op een paar adressen aanbellen om te vragen hoe het met de HAH stond :D Vind ik ook neit echt sjiek
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:33:48 #77
Bijdehand mannetje
pi_97908277
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:58 schreef sbientje het volgende:
Die gestapelde bundels van VSP zijn een ramp, ik had niet gedacht dat ik ooit zou zeggen, maar ik zou haast de stapelaars van de sociale werkplaats hier weer terughebben!

Het komt nog steeds geregeld voor dat er voor een bepaalde wijk geen hah wordt aangeleverd, of te weinig, of teveel. En het komt ook vaak voor dat we bijv. 3 soorten zouden moeten hebben, en dat de helft van de bundels die je meekrijgt maar 2 soorten hah bevat. Ook zit het hah vaak in een rare volgorde. Niet van klein naar groot, maar anders. Bijv kruislings op elkaar, wat hele rare en lastig hanteerbare setjes oplevert.

Maar het zal ongetwijfeld heel goedkoop zijn, en dat is voor TNT tegenwoordig het enige wat telt. :N

Die hah controles worden trouwens door Intomart gedaan, maar om te voorkomen dat TNT de uitkomsten manipuleert zegt Intomart alleen in welk postcodegebied er een panellid van hun niet gehad heeft. Dus weten wij nog niks, en is dus ook onbekend wie er niet bezorgd heeft. De enige manier om daar achter te komen is dmv straatcontroles.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 juni 2011 @ 21:35:57 #78
Maffe Fries
pi_97908423
Voor mij is het simpel: zijn de bundels niet hanteerbaar dan ga ik buiten tijd en eis ik die tijd wel op.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:40:58 #79
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_97908815
Hmm.. afgelopen zaterdag vakantie aangevraagd, een zaterdag in juni en zaterdag in juli. De zaterdag in juni is mijn TC accoord gegaan onder mijn druk :') Hij wilde later pas bekend maken maar ik zei dat ik vandaag nog wil gaan boeken.

Nu hopen dat juli ook doorgaat :) Ik ben al sinds april werkzaam, dus twee zaterdagen vrij vragen moet geen probleem zijn?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_97908856
Ik heb overigens heel vaak dat ik zo'n grote kruidvat folder heb en dan zo'n mini AH bonus foldertje. Niet netjes om en om, maar Kruidvat en dan drie keer AH.
Erg irritant en het pakt niet lekker. :{
pi_97908900
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:40 schreef hemarookworst het volgende:

Nu hopen dat juli ook doorgaat :) Ik ben al sinds april werkzaam, dus twee zaterdagen vrij vragen moet geen probleem zijn?
Lijkt me niet, ik werk ook vanaf april en heb 3 zaterdagen vrij.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:44:24 #82
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97909040
Ik heb tijdens lowlands + 2 extra dagen vrij gevraagd, gaat ie niet akkoord dan ben ik gewoon wat eerder klaar bij de post aangezien mijn contract eind augustus afloopt. :+
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:46:57 #83
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_97909247
ALs mijn TC maar niet moeilijk doet ivm te weinig postbezorgers enzo. Ik zag echt een dikke stapel ingevulde formulieren op het kantoor...

Maar ja, vakantie is toch een recht dat je hebt als postbezorger aangezien dat in je contract staat.
Uw ADH vitamine Worst
pi_97909345
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
Voor mij is het simpel: zijn de bundels niet hanteerbaar dan ga ik buiten tijd en eis ik die tijd wel op.
ik heb nooit gezeik over tijd, maar ik erger me gewoon dood aan die bundels.. en al die dingen erom, aaargh! :D
pi_97909913
Die dingen er om ja, wij krijgen die HAH uit Nieuwegein ook per 20 juni. Met die staking al op proef gehad. Elke straat weer met koukleumende handen dat plasticje eraf proberen te trekken. En maar mooi lullen over maatschappelijk verantwoord ondernemen terwijl je elke wijk een kilo plastic om 5 kilo dode bomen bind.
Dat van intomart klop ja, ze weten niet eens welke postcode maar alleen bijvoorbeeld in 1312-1325 zijn 3 fouten. Weet van de VIM dat ie dan met HAH die maar in 1 postcode komt, probeert te achter halen in welke postcodegebied de fout zit. Lijkt mij redelijk kansloos met het verloop van postbezorgers maar ja, blijft postanaal.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die gestapelde bundels van VSP zijn een ramp, ik had niet gedacht dat ik ooit zou zeggen, maar ik zou haast de stapelaars van de sociale werkplaats hier weer terughebben!

Het komt nog steeds geregeld voor dat er voor een bepaalde wijk geen hah wordt aangeleverd, of te weinig, of teveel. En het komt ook vaak voor dat we bijv. 3 soorten zouden moeten hebben, en dat de helft van de bundels die je meekrijgt maar 2 soorten hah bevat. Ook zit het hah vaak in een rare volgorde. Niet van klein naar groot, maar anders. Bijv kruislings op elkaar, wat hele rare en lastig hanteerbare setjes oplevert.

Maar het zal ongetwijfeld heel goedkoop zijn, en dat is voor TNT tegenwoordig het enige wat telt. :N
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:33 schreef Lastpost het volgende:
Hier gisteren weer een brief vanuit de vestiging dat de kwaliteit van de HAH-verspreiding niet best is/zou zijn en dat er sancties zullen volgen wanneer dat zo doorgaat.
Herken me er niet bepaald in dus ik maak me geen druk, maar het is nu al de derde brief in een maand tijd.

Stond wel in dat het een landelijke trend is en dat de problemen begonnen zijn na de veranderingen met de HAH (andere manier van bundelen etc), dan zou ik toch eerder in die hoek kijken dan dreigende taal uitspreken naar de bezorgers maar oke. :+
Nou verdien ik maar 9 euro per uur en ben ik geen consultant a 250 euro per uur, maar ik zie hier een verband wat het onderzoeken waard is.
pi_97910176
Overigens is het koffiepraatje de moeite waard, gratis kopje koffie met daarbij een lekker koekje bullshit in de tijd van de baas. Altijd het zelfde gelul over scenario rustig, lage kwaliteit, vele klachten, lage postvolumes en complete discussies over de naam HAH scharen/vouwen/stapelen/zetten
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:04:07 #87
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97910485
Ik heb vandaag ook maar even aangekaart dat in mijn ochtendwijk de buslichting al 2,5 week (sinds ik hem niet meer MAG doen!) niet gedaan is en het kaartje staat nog steeds op de 'zondag' die ik had gedraaid in die bak.
Sure we can, mij die taak af laten nemen omdat ik er 5 minuten voor wil hebben staan in het bezorg rapport en het dan helemaal niet meer doen. _O-
pi_97910685
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:04 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb vandaag ook maar even aangekaart dat in mijn ochtendwijk de buslichting al 2,5 week (sinds ik hem niet meer MAG doen!) niet gedaan is en het kaartje staat nog steeds op de 'zondag' die ik had gedraaid in die bak.
Sure we can, mij die taak af laten nemen omdat ik er 5 minuten voor wil hebben staan in het bezorg rapport en het dan helemaal niet meer doen. _O-
Zo'n 1ling brievenbus? Lekker dan.
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:08:10 #89
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97910821
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:06 schreef carboni het volgende:

[..]

Zo'n 1ling brievenbus? Lekker dan.
Ja zo'n ouderwets gevalletje in zo'n buitengebied. :Y
pi_97910822
quote:
wat idioot zeg..
pi_97910859
Ach morgen is vandaag, komt wel goed.

Overigens kun je als medewerker ook klantenservice bellen! Gaat soms sneller dan intern :')
pi_97910915
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:08 schreef carboni het volgende:
Ach morgen is vandaag, komt wel goed.

Overigens kun je als medewerker ook klantenservice bellen! Gaat soms sneller dan intern :')
het lijkt meer op mańana mańana :D
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:11:59 #93
Bijdehand mannetje
pi_97911153
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:00 schreef carboni het volgende:
Overigens is het koffiepraatje de moeite waard, gratis kopje koffie met daarbij een lekker koekje bullshit in de tijd van de baas. Altijd het zelfde gelul over scenario rustig, lage kwaliteit, vele klachten, lage postvolumes en complete discussies over de naam HAH scharen/vouwen/stapelen/zetten
Gratis koffie? Koekjes? Die zijn bij ons allang wegbezuinigd. Bij ons vind het koffiepraatje gewoon plaats in het DVG zelf, dus bij de sorteerkasten. De TC draait z'n verhaaltje af terwijl 20% nog net op tijd de deur weet uit te sneaken, 70% volkomen murw geluld het over zich laat heenkomen, 8% tegen beter weten in de discussie wil aangaan met de TC, en 2% het geheel omlijst met sarcastisch commentaar.
pi_97911278
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Gratis koffie? Koekjes? Die zijn bij ons allang wegbezuinigd. Bij ons vind het koffiepraatje gewoon plaats in het DVG zelf, dus bij de sorteerkasten. De TC draait z'n verhaaltje af terwijl 20% nog net op tijd de deur weet uit te sneaken, 70% volkomen murw geluld het over zich laat heenkomen, 8% tegen beter weten in de discussie wil aangaan met de TC, en 2% het geheel omlijst met sarcastisch commentaar.
Koekjes was beeldspraak, die krijg je hier ook niet. Wij hebben nog wel een koffieautomaat met sleutel die de TC heeft, al is dat bocht nauwelijks koffie te noemen. Maar de rest is precies zoals hier :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 juni 2011 @ 22:41:35 #95
Maffe Fries
pi_97913897
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:08 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ja zo'n ouderwets gevalletje in zo'n buitengebied. :Y
Lekker dan ...

In mijn autoroute zitten 2 van die busjes.
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:10:09 #96
246109 JochemP
pi_97927659
BIj ons in de kantine betaal je 10 cent voor een kopje koffie uit de automaat :')
pi_97927887
Jeetje, hier is koffie gewoon gratis hoor... gewoon een klein koffiezetapparaatje. Geen koffiemachine waar je voor moet betalen hier. Maar goed, wij zitten ook op een vrij kleine vestiging :')

Als ik soms de verhalen hier lees mag ik concluderen dat het bij ons nog niet zo slecht gesteld is eigenlijk :o
pi_97930051
Volgens mij is koffie haast overal 10 cent
lama
pi_97935805
quote:
Slogan:"Vorige week is vandaag!".

En bij ons is de koffie ook 10 cent, en bocht....
pi_97943055
ik drink geen koffie dus dat scheelt me weer. Neem meestal wat fris mee van thuis en gewoon water uit de automaat is gratis (en lekker koel) dus dat neem ik weleens.

Vandaag weer 2 wijkjes gelopen, wat een lekker weer was het!! Morgen heb ik er 3, geen HAH en 2 kleine wijkjes erbij
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:28:12 #101
246109 JochemP
pi_97944888
Vandaag voor 1 wijk alle HAH (1 stuks, Gamma) in één bundel. 175 stuks... -O-
pi_97945239
Sinds de "verbouwing" voor optivo is hier de water automaat heel sneaky verdwenen :')
pi_97945450
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:28 schreef JochemP het volgende:
Vandaag voor 1 wijk alle HAH (1 stuks, Gamma) in één bundel. 175 stuks... -O-
Dat is toch niet zo vreemd? plasticje dat in de lengte zit eraf, bundel rechtop in de tas zetten en eruit pakken wat nodig is. Efficient to the max! *O*
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:44:20 #104
246109 JochemP
pi_97945482
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:43 schreef lololo het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo vreemd? plasticje dat in de lengte zit eraf, bundel rechtop in de tas zetten en eruit pakken wat nodig is. Efficient to the max! *O*
Dat is wel een goei ^O^
pi_97945602
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:44 schreef JochemP het volgende:

[..]

Dat is wel een goei ^O^
Op een gegeven moment gaat het wel wat glijden als het er minder worden maar dan pleur ik er gewoon een stiekje om.

Van mij mag de gamma zo elke week zijn. Liever een dunne gamma in 1 bundel dan een dikke gamma die netjes per 25 stuks met stieken afgebundeld is.
pi_97945936
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:47 schreef lololo het volgende:

[..]

Op een gegeven moment gaat het wel wat glijden als het er minder worden maar dan pleur ik er gewoon een stiekje om.

Van mij mag de gamma zo elke week zijn. Liever een dunne gamma in 1 bundel dan een dikke gamma die netjes per 25 stuks met stieken afgebundeld is.
deze was idd wel te doen ja, lekker dun! Ik heb vaak rondjes in mijn wijken, en als je dan 50 stuks mee moet nemen plus 4 bundels post is dat toch wel erg zwaar soms haha.. Vandaag was het goed te tillen!
pi_97956099
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:56 schreef sbientje het volgende:

[..]

deze was idd wel te doen ja, lekker dun! Ik heb vaak rondjes in mijn wijken, en als je dan 50 stuks mee moet nemen plus 4 bundels post is dat toch wel erg zwaar soms haha.. Vandaag was het goed te tillen!
Je kan je fiets toch ook in het midden van een rondje zetten en er 2 kleinere van maken. Bijveel HAH en/of post deel ik alle rondjes ook op in 2 a 3 kleinere rondjes.
pi_97957316
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:40 schreef TokenW het volgende:

[..]

Je kan je fiets toch ook in het midden van een rondje zetten en er 2 kleinere van maken. Bijveel HAH en/of post deel ik alle rondjes ook op in 2 a 3 kleinere rondjes.
nope dat kan hier dus niet, want het is gewoon om een blok zeg maar! en alle poorten zijn hier sowieso afgesloten dus je kan nergens tussendoor. Dus 50 huizen is het kleinste rondje :)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 12:53:05 #109
347521 PostbodeSiempie
Postbode tot ...............?
pi_97977712
Weet iemand de precieze richtlijnen voor de maandag van Pinksteren?

Als je roostervrij bent, verschuift deze dag naar een roostervrije dinsdag?
Onenigheid in BoZ mbt inzet van roostervrij personeel. Worden nu verplicht te komen, mag dat?
pi_97980051
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:53 schreef PostbodeSiempie het volgende:
Weet iemand de precieze richtlijnen voor de maandag van Pinksteren?

Als je roostervrij bent, verschuift deze dag naar een roostervrije dinsdag?
Onenigheid in BoZ mbt inzet van roostervrij personeel. Worden nu verplicht te komen, mag dat?
maandag roostervrij is dinsdag roostervrij
lama
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:21:19 #111
313962 alexmeijer
pi_97981020
is er een probleem met TNT laatste tijd?

ik heb veel klanten die zeggen dat ze pakjes niet de volgende dag netjes krijgen.
waar ligt dat precies aan?

iemand die de 2e bestelde kreeg hem gister pas binnen.

2e telefoontje gehad dat tnt geen dingen afleverd

[ Bericht 11% gewijzigd door alexmeijer op 10-06-2011 15:36:45 ]
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:43:33 #112
Bijdehand mannetje
pi_97984362
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 14:21 schreef alexmeijer het volgende:
is er een probleem met TNT laatste tijd?

ik heb veel klanten die zeggen dat ze pakjes niet de volgende dag netjes krijgen.
waar ligt dat precies aan?

iemand die de 2e bestelde kreeg hem gister pas binnen.

2e telefoontje gehad dat tnt geen dingen afleverd

Pakjes (in de zin van pakketten die groter zijn dan standaard brievenbusformaat) gaan via pakketservice. En in vrijwel alle gevallen heeft TNT/PostNL dat uitbesteed aan zgn subcontractors, lokale koeriersbedrijfjes. Het kan zijn dat er een probleem is bij het bedrijf dat in jouw regio actief is, Maar pakjes die vertraging hebben kan ook komen door sorteerfouten op het sorteercentrum. Als het gaat om echte pakketten heb je als het goed is een 3S-code, daarmee kan je op Track&Trace volgen wat er met het pakje gebeurt. Dan zie je het ook gelijk als een pakje rare omzwervingen gaat maken, of ergens dagenlang blijft liggen.
pi_97984577
de post was op vandaag.. echt weinig. Ik had een van mijn zaterdagwijken, normaal 1.40u nu binnen het uur klaar, een kleine wijk met wat flatjes en nog een wijk die bestaat uit 15 huizen en 3 flatten, die laatste twee had ik samen ook binnen een uur af. Al met al dus 2 uurtjes werk. Eigenlijk wel blij om, want het was best warm vond ik :)
pi_97988748
Ja hier ook zeer weinig, wel jammer dat de folder van Siebel vandaag meemoest :') was meer folderbezorgen dan postbezorgen.
pi_97988985
PostNL, het wordt als ervaren zaterdagkracht pijnlijk duidelijk waar men heen wil. Imbeciele huismoeders en andere faalhazen, die doordeweeks voor een schijntje elke dag op willen komen draven:( Heb het bedrijf in de jaren dat ik er werk (3-4), hard ten onder zien gaan.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:37:45 #116
313962 alexmeijer
pi_97989106
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 15:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Pakjes (in de zin van pakketten die groter zijn dan standaard brievenbusformaat) gaan via pakketservice. En in vrijwel alle gevallen heeft TNT/PostNL dat uitbesteed aan zgn subcontractors, lokale koeriersbedrijfjes. Het kan zijn dat er een probleem is bij het bedrijf dat in jouw regio actief is, Maar pakjes die vertraging hebben kan ook komen door sorteerfouten op het sorteercentrum. Als het gaat om echte pakketten heb je als het goed is een 3S-code, daarmee kan je op Track&Trace volgen wat er met het pakje gebeurt. Dan zie je het ook gelijk als een pakje rare omzwervingen gaat maken, of ergens dagenlang blijft liggen.
het is brief post :) gewoon dooesjes die door de brievenbus gaan
ik heb met tnt zitten bellen en die vinden het ook erg raar

ik ga eens mijn adressering anders doen :)
ivm internationaal hadden wij

to: naam
street: straat nam + huisnummer
zipcode: postcode
place: plaats, land

nu maar even gedaan op de manier hoe TNT het wil

dus hopen dat het nu beter gaat
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:40:38 #117
Bijdehand mannetje
pi_97989219
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:34 schreef samdevalk het volgende:
PostNL, het wordt als ervaren zaterdagkracht pijnlijk duidelijk waar men heen wil. Imbeciele huismoeders en andere faalhazen, die doordeweeks voor een schijntje elke dag op willen komen draven:( Heb het bedrijf in de jaren dat ik er werk (3-4), hard ten onder zien gaan.
Nou zeg, wat een denigrerende opmerking over die "huismoeders". Dat zijn bij ons nu juist de beste postbezorgers. Ongeďnteresseerde pubers van 16 en allerlei randfiguren met een "afstand tot de arbeidsmarkt" zijn hier de grootste bedreiging. Maar vergeet vooral niet dat de ware faalhazen in de Groene Toren zitten, die ze tegenwoordig Walhalla hebben genoemd, een naam die van origine "Hal voor de gevallenen" betekent. Zij hebben die reorganisatie bedacht.
pi_97989249
Ik ben vandaag gebeld of ik wat eerder kan beginnen morgen.
Ik vrees met grote vreze.
pi_97989295
Je hebt bij ons het slag wat er al jaren werkt als postbezorger (vaak ook huismoeders) en daar is echt niks mis mee. Maar de mensen die ze op dit moment aan nemen schaam ik me echt dood voor als medewerker
pi_97989780
Sinds deze week hebben de teamcoaches bij ons een late dienst doordeweeks tot 17:00, maar aangezien daar 2 teamcoaches voor nodig zijn en de hele zomer er maar 1 teamcoach op zaterdag is voor de vroege dienst mag ik nu de hele zomer voor afsluitend teamcoach gaan spelen.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 18:21:18 #121
313962 alexmeijer
pi_97990709
wtf gister pakje gepost (heb trace nummer)

kijk ik op de tnt site

niks gevonden :/
pi_97993794
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben vandaag gebeld of ik wat eerder kan beginnen morgen.
Ik vrees met grote vreze.
het wordt wel druk morgen volgens mij.. sowieso makro natuurlijk..
pi_98000144
Je kunt goede/slechte postbezorgers niet in hokjes hebben. Je hebt hardwerkende pubers en op het schoolplein over de post roddelende huismoeders. Zelfs wat randfiguren kunnen het werk goed en zorgvuldig. Die rant over Walhalla kan ik bevestigen, je hebt nu van die figuren die hier nu de reorganisatie naar het autobedrijf "leiden". Al wekenlang staan het parkeerterrein van het VBG vol met autos driedubbel geparkeerd zodat de postauto's er niet meer kunnen staan, die gasten gaan dan direct met de lift 2-hoog en de nieuwe diensten zijn nog steeds niet bekend.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 juni 2011 @ 21:41:14 #124
Maffe Fries
pi_98000416
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:36 schreef carboni het volgende:
Je kunt goede/slechte postbezorgers niet in hokjes hebben. Je hebt hardwerkende pubers en op het schoolplein over de post roddelende huismoeders. Zelfs wat randfiguren kunnen het werk goed en zorgvuldig. Die rant over Walhalla kan ik bevestigen, je hebt nu van die figuren die hier nu de reorganisatie naar het autobedrijf "leiden". Al wekenlang staan het parkeerterrein van het VBG vol met autos driedubbel geparkeerd zodat de postauto's er niet meer kunnen staan, die gasten gaan dan direct met de lift 2-hoog en de nieuwe diensten zijn nog steeds niet bekend.
Geen probleem toch? Met de postauto's parkeer je de auto's van die lui dubbel, zodat ze niet meer weg kunnen.
pi_98000641
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Geen probleem toch? Met de postauto's parkeer je de auto's van die lui dubbel, zodat ze niet meer weg kunnen.
De auto van de TC en VM staan er ook tussen ;), maar eigenlijk moeten we dat gewoon doen ja :D
Er hangt een bord "parkeren op eigen risico", maar daar was een collega het niet mee eens toen in zn wat onhandig geparkeerde privéauto niet eens expres blokkeerde
pi_98001196
collega van me heeft van de week voor de 2e keer in een paar weken een auto total loss gereden.. ze hebben nu zijn schadehistorie eens bekeken en hij mag niet meer rijden :')
  vrijdag 10 juni 2011 @ 21:53:50 #127
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98001210
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:58 schreef lbeew het volgende:

[..]

maandag roostervrij is dinsdag roostervrij
Hier is het niet eens ter sprake gekomen, heb normaliter op de maandag ook altijd vrij dus dan zou ik dinsdag ook nog eens vrij hebben? :+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 juni 2011 @ 21:55:45 #128
Maffe Fries
pi_98001334
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:44 schreef carboni het volgende:

[..]

De auto van de TC en VM staan er ook tussen ;), maar eigenlijk moeten we dat gewoon doen ja :D
Er hangt een bord "parkeren op eigen risico", maar daar was een collega het niet mee eens toen in zn wat onhandig geparkeerde privéauto niet eens expres blokkeerde
Is juist goed dat de auto's van de TC en de VM er ook tussen staan. Kunnen zij die lui vertellen waar ze wel mogen parkeren.
pi_98001347
Hier hebben ze dinsdagmorgen een werkoverleg, waarop ze gaan vragen aan de postbezorgers om in de middag ook nog even HAH te vouwen :')
pi_98001370
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:53 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Hier is het niet eens ter sprake gekomen, heb normaliter op de maandag ook altijd vrij dus dan zou ik dinsdag ook nog eens vrij hebben? :+
bij ons hebben de pbz's een brief gehad, dat als je nu dinsdag vrij wilt, dat verlofuren kost..
pi_98001457
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Is juist goed dat de auto's van de TC en de VM er ook tussen staan. Kunnen zij die lui vertellen waar ze wel mogen parkeren.
VM is een beetje maffe gozer, zo'n iemand die op een personeelsfeestje op het parkeerterrein, het parkeerterrein op komt rijden met zn vriendin, oud THK (net een maand weg), op de passagiersstoel. Voor rub3n, dit is de oud-vm uit kampen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 juni 2011 @ 21:57:27 #132
Maffe Fries
pi_98001460
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:53 schreef sbientje het volgende:
collega van me heeft van de week voor de 2e keer in een paar weken een auto total loss gereden.. ze hebben nu zijn schadehistorie eens bekeken en hij mag niet meer rijden :')
Lekker is dat _O-

Overigens behoor ik ook regelmatig tot de pechvogel met de auto, maar dat heeft tot nu toe altijd aan de auto gelegen en niet aan mij :P
pi_98001737
Hoe rij je die auto's eigenlijk total-loss? Heb nog nooit een collega gehad die zn auto total-loss reed. Wel extreme deuken soms maar ze werden altijd gefixed. Die stootbalken helpen echt goed, zelfs een auto verticaal tegen een paal aan, waardoor er een deuk van 5 cm in de passagiersdeur zat word op het moment hersteld.
1 collega is hier wel een held hierin overigens. Heeft geloof ik al meer 3 schades in een jaar. 1 keer tegen een passagiersauto, zijkant van tegenpartij naar de filestijnen, dimlicht uit postauto gelift. Daarna kleppenauto tegen vuilnisbak, bumper weggeslagen onder dimlicht (rijd nog steeds rond), week daarop rijd ie net iets te dicht langs een hek
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 juni 2011 @ 22:03:29 #134
Maffe Fries
pi_98001889
Collega van mij is een keer op een smalle weg de sloot in gereden. Ze hebben toen de post op de verwarming laten drogen en ik geloof dat er toen een heel circus in gang is gezet om de afzenders te achterhalen, zodat ze de brieven opnieuw konden versturen.

Het was namelijk een moddersloot ;)

Is overigens al meer dan 10 jaar geleden. En het betrof de enige weg hier in de buurt waar geen huizen staan :P
pi_98002248
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
Collega van mij is een keer op een smalle weg de sloot in gereden. Ze hebben toen de post op de verwarming laten drogen en ik geloof dat er toen een heel circus in gang is gezet om de afzenders te achterhalen, zodat ze de brieven opnieuw konden versturen.

Het was namelijk een moddersloot ;)

Is overigens al meer dan 10 jaar geleden. En het betrof de enige weg hier in de buurt waar geen huizen staan :P
zo'n beetje als dit?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 juni 2011 @ 22:11:13 #136
Maffe Fries
pi_98002404
Nee, als het goed is zat hij er een stuk dieper in. meeste post scheen niet meer bestelbaar te zijn geweest.
pi_98003328
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:01 schreef carboni het volgende:
Hoe rij je die auto's eigenlijk total-loss? Heb nog nooit een collega gehad die zn auto total-loss reed. Wel extreme deuken soms maar ze werden altijd gefixed. Die stootbalken helpen echt goed, zelfs een auto verticaal tegen een paal aan, waardoor er een deuk van 5 cm in de passagiersdeur zat word op het moment hersteld.
1 collega is hier wel een held hierin overigens. Heeft geloof ik al meer 3 schades in een jaar. 1 keer tegen een passagiersauto, zijkant van tegenpartij naar de filestijnen, dimlicht uit postauto gelift. Daarna kleppenauto tegen vuilnisbak, bumper weggeslagen onder dimlicht (rijd nog steeds rond), week daarop rijd ie net iets te dicht langs een hek
hoe ie het gedaan heeft weet ik ook niet. En misschien is totalloss meer een woord om de toestand uit te drukken dan om te zeggen dat ie niet meer gemaakt gaat worden, dat weet ik ook neit. Heb de auto niet gezien :) Ach, het is iig wel lullig!
  zaterdag 11 juni 2011 @ 12:03:07 #138
313962 alexmeijer
pi_98019145
kan iemand helpen?

pakje om 9 juni op de bus gedaan rond uurtje of 3!
gister niet aangekomen
vandaag nog geen reactie maar die persoon moest ze voor zaterdag hebben.

Is een zakelijke klant van me

3S nummer heb ik, de site geeft "geen data" weer.
Code in mjn telefoon volg APP gedaan.. no data found.

wat is dit voor onzin laatste week?
pi_98019354
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 12:03 schreef alexmeijer het volgende:
kan iemand helpen?

pakje om 9 juni op de bus gedaan rond uurtje of 3!
gister niet aangekomen
vandaag nog geen reactie maar die persoon moest ze voor zaterdag hebben.

Is een zakelijke klant van me

3S nummer heb ik, de site geeft "geen data" weer.
Code in mjn telefoon volg APP gedaan.. no data found.

wat is dit voor onzin laatste week?
Als je nou even je vorige post had gekeken had je het al geweten:

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 15:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

zaterdag 11 juni 2011 @ 12:20:14 #140
313962 alexmeijer
pi_98019569
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 12:10 schreef sk888er het volgende:

[..]

Als je nou even je vorige post had gekeken had je het al geweten:

[..]

nou ik denk sterker dat dit echt aan TNT ligt
ff zitten bellen met ze:

9 juni aangeboden, en pas 10 juni om 22.00 gesorteerd ipv 9 juni zoals het zou moeten zijn.
pi_98020332
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 12:20 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

nou ik denk sterker dat dit echt aan TNT ligt
ff zitten bellen met ze:

9 juni aangeboden, en pas 10 juni om 22.00 gesorteerd ipv 9 juni zoals het zou moeten zijn.
Pakket met pakketzegel in een brievenbus gedaan? Die hoor je op het postkantoor af te geven, krijg je gelijk een verzendbewijs.
lama
  zaterdag 11 juni 2011 @ 12:58:54 #142
313962 alexmeijer
pi_98020891
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 12:44 schreef lbeew het volgende:

[..]

Pakket met pakketzegel in een brievenbus gedaan? Die hoor je op het postkantoor af te geven, krijg je gelijk een verzendbewijs.
pakje (afgeleverd bij tnt) met tracenummer enz
niks zelf gedaan :) doe ik nooit
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 juni 2011 @ 16:22:13 #143
Maffe Fries
pi_98028025
Heerlijke regen vandaag ...
pi_98029318
fijne dikke makro's ook :D
pi_98029424
3 huis aan huis altijd fijn
pi_98029450
+ een 100% mailing van vitens
  zaterdag 11 juni 2011 @ 17:32:28 #147
Bijdehand mannetje
pi_98030781
Hier gelukkig maar 2 hah, C1000 + Ah dus makkelijk hanteerbaar. Voor mij althans, de machine van VSP had er duidelijk meer moeite mee, regelmatig zat die Ah folder twee-of driedubbel.

Maar ik ga dat er niet meer tussenuit peuteren, hoor! Net als die pakbonnen die op ieder setje zitten, die gooi ik gewoon met folders en al door de bus. })
pi_98030792
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
Heerlijke regen vandaag ...
niets van gezien. Had mijn regenpak wel mee, maar toen ik de straat op ging werd het net heerlijk weer O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:55 schreef kaars het volgende:
fijne dikke makro's ook :D
zo idd! ze waren echt dik vandaag!!
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:58 schreef samdevalk het volgende:
3 huis aan huis altijd fijn
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:58 schreef samdevalk het volgende:
+ een 100% mailing van vitens
wij hadden alleen AH HAH, valt altijd wel mee. Zijn goed te hanteren :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 juni 2011 @ 17:35:11 #149
Maffe Fries
pi_98030882
Wij hadden AH, C1000 en Poiesz. Was prima te hanteren, maar ik had wel genoeg tassen. Heb bijna een uur in de regen gelopen voordat het droog werd. Heb overigens de ergste regen voor ik begon nog even laten passeren.
pi_98031096
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
Wij hadden AH, C1000 en Poiesz. Was prima te hanteren, maar ik had wel genoeg tassen. Heb bijna een uur in de regen gelopen voordat het droog werd. Heb overigens de ergste regen voor ik begon nog even laten passeren.
altijd vervelend, in de regen. Een collega had mijn loopwijk gezet.. moest 3 keer terug omdat halverwege de bundel de nummers ineens terugsprongen.. dus dan had ik van 2 tot 38 gehad en dan ineens ging ie van 22 weer verder.. 1 keer vind ik wel te doen, maar 3 keer echt te hoor :D ach ja!
pi_98033012
Tot half drie lopen voor te bereiden, daarna nog een wijk gelopen.
Ik ben best wel moe. :')

Had wel mazzel, want vanochtend regende het en toen ik naar buiten ging, was het stralend weer :D

Hier ook 3x HAH.
pi_98038489
3x HAH is zon beetje standaard aan het worden. Overigens stond er al even 6 voor woensdag op het programma maar het bleek dat het niet gevouwen werd aangeleverd.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 23:15:21 #153
342418 VKV
Plausibel
pi_98045372
Ik hoorde dat ze hier afgelopen dinsdag 5xHAH hadden. Mag dat nou gewoon?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 23:23:11 #154
Bijdehand mannetje
pi_98045824
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 23:15 schreef VKV het volgende:
Ik hoorde dat ze hier afgelopen dinsdag 5xHAH hadden. Mag dat nou gewoon?
Ja, zolang het maar niet meer dan 250 (?) gram per adres is. Dus als het tegenzit heb je voor een wijk met een aantal flats zo 100 kg hah.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 juni 2011 @ 23:26:01 #155
Maffe Fries
pi_98045981
max 200 gram toch?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 23:34:58 #156
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_98046412
Ik heb normaal 1 posttas met post en twee tassen HAH. Vandaag heb ik 3 tassen HAH en dat allemaal gepropt in twee fietstassen plus twee pakken HAH in schoudertas. Lekker fietsen zeg... :(
Uw ADH vitamine Worst
pi_98048098
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 23:34 schreef hemarookworst het volgende:
Ik heb normaal 1 posttas met post en twee tassen HAH. Vandaag heb ik 3 tassen HAH en dat allemaal gepropt in twee fietstassen plus twee pakken HAH in schoudertas. Lekker fietsen zeg... :(
Wen er maar aan, OR heeft ingestemd met het verhogen van max gewicht/aantal folders.
pi_98055977
Lekker 2 dagen vrij.
pi_98055988
ik vind het wel prettig dat er echt 2 dagen HAH komt ipv bijna alle dagen.
pi_98058840
2 dagen HAH? Vanaf wanneer?
  zondag 12 juni 2011 @ 12:23:22 #161
Bijdehand mannetje
pi_98058881
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 10:20 schreef sbientje het volgende:
ik vind het wel prettig dat er echt 2 dagen HAH komt ipv bijna alle dagen.
Dinsdag en zaterdag, toch? En dan donderdag gereserveerd voor overheidsverspreiding.
pi_98060650
HAH-vrije zaterdagen ik mis het ;(
pi_98061900
Vraagje, ik woon op een huisnummer met toevoeging. Regelmatig krijg ik post van mijn buurvrouw (zelfde nummer, zonder toevoeging) in de handen gedrukt die bij haar is bezorgd. Foutje maken kan best eens, maar het gebeurt zo gemiddeld 1-2 keer per maand en het betrof ook al eens een rouwkaart.

Heeft klagen zin?
pi_98062187
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:45 schreef Fixers het volgende:
Vraagje, ik woon op een huisnummer met toevoeging. Regelmatig krijg ik post van mijn buurvrouw (zelfde nummer, zonder toevoeging) in de handen gedrukt die bij haar is bezorgd. Foutje maken kan best eens, maar het gebeurt zo gemiddeld 1-2 keer per maand en het betrof ook al eens een rouwkaart.

Heeft klagen zin?
Gaat waarschijnlijk mis doordat de HSM (huisnummersorteermachine) die toevoeging niet altijd goed zit of de voorbereider niet goed oplet. En vervolgens de postbezorger ook nog eens niet oplet, zeker die rouwkaart is een onvergeeflijke zonde.
Overigens is het altijd opletten met die toevoegingen want je hebt ook wel eens dat er een toevoeging opstaat die niet bestaat, onofficieel is, of alleen intern gebruikt word.
1x klagen heeft ws. geen zin, meerdere keren wel. Dan bespreken ze het met de postbezorger.
058-2 333 333 of 0900 0990 of twitter @postnlwebcare.
pi_98063066
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dinsdag en zaterdag, toch? En dan donderdag gereserveerd voor overheidsverspreiding.
Vanaf wanneer gaan ze dat invoeren?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 juni 2011 @ 14:18:52 #166
Maffe Fries
pi_98063158
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:53 schreef carboni het volgende:

[..]

Gaat waarschijnlijk mis doordat de HSM (huisnummersorteermachine) die toevoeging niet altijd goed zit of de voorbereider niet goed oplet. En vervolgens de postbezorger ook nog eens niet oplet, zeker die rouwkaart is een onvergeeflijke zonde.
Overigens is het altijd opletten met die toevoegingen want je hebt ook wel eens dat er een toevoeging opstaat die niet bestaat, onofficieel is, of alleen intern gebruikt word.
1x klagen heeft ws. geen zin, meerdere keren wel. Dan bespreken ze het met de postbezorger.
058-2 333 333 of 0900 0990 of twitter @postnlwebcare.
Klopt. Het gaat regelmatig mis. Je moet echt weten wie waar woont om het goed te doen. Overigens wordt bijvoorbeeld 61 ook wel eens gelezen als 61, dus daar moet je ook nog eens op letten :')
pi_98063308
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:15 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Vanaf wanneer gaan ze dat invoeren?
Bij ons hadden ze het erover dat ze vanaf half juli al met piek- en daldagen willen gaan werken en dus ook met huis aan huis op die dagen. Weet alleen niet of dat ook echt doorgaat.
  zondag 12 juni 2011 @ 14:59:27 #168
Bijdehand mannetje
pi_98064701
quote:

Heeft klagen zin?
Om welk soort toevoegingen gaat het? Staat het duidelijk op de post? En staat het duidelijk op je huisnummerbordje? En is dat bordje goed zichtbaar, en is het duidelijk dat het bij jouw deur hoort?

Ik vraag dit omdat mijn ervaring is dat het bij bijv. beneden- en bovenwoningen niet altijd duidelijk is, wat wat is. Ik zie regelmatig dat de huisnummerbordjes precies tussen de twee deuren inhangen, zodat je niet duidelijk kan zien bij welke deur het bordje precies hoort. Of bordjes die schuil gaan achter klimop, of op rare plaatsen staan (in de vensterbank, geschilderd op een bloembak).

Dan heb je nog subnummers die heel erg op andere nummers lijken, dus 5I wat leest als 51. Of afzenders die het subnummer vergeten te vermelden. Of woningen die later samengevoegd zijn (zodat 5A en 5B hetzelfde is), of juist gesplitst. We hebben hier een bedrijvenpand met 35aaa, 35aab, etc.
pi_98068610
wij hebben net een nieuw gebouw in de wijk... daar lopen de huisnummers nu zo:
30a1 t/m 30a8 en dan 32a1 t/m 32a8.. echt idioot en de HSM snapt er niets van :D
pi_98071367
Overigens is het niet de HSM die de adressen leest, die leest alleen de barcodes erop gezet door de sorteercentra.
pi_98071541
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 17:40 schreef carboni het volgende:
Overigens is het niet de HSM die de adressen leest, die leest alleen de barcodes erop gezet door de sorteercentra.
nou ja, dan de barcodeprinter.. het ziet er ook niet uit vind ik, die nummers.. ja ik woon op 34c7

lijkt wel een hexadecimaal huisnummer :D
pi_98072456
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Om welk soort toevoegingen gaat het? Staat het duidelijk op de post? En staat het duidelijk op je huisnummerbordje? En is dat bordje goed zichtbaar, en is het duidelijk dat het bij jouw deur hoort?

Ik vraag dit omdat mijn ervaring is dat het bij bijv. beneden- en bovenwoningen niet altijd duidelijk is, wat wat is. Ik zie regelmatig dat de huisnummerbordjes precies tussen de twee deuren inhangen, zodat je niet duidelijk kan zien bij welke deur het bordje precies hoort. Of bordjes die schuil gaan achter klimop, of op rare plaatsen staan (in de vensterbank, geschilderd op een bloembak).

Dan heb je nog subnummers die heel erg op andere nummers lijken, dus 5I wat leest als 51. Of afzenders die het subnummer vergeten te vermelden. Of woningen die later samengevoegd zijn (zodat 5A en 5B hetzelfde is), of juist gesplitst. We hebben hier een bedrijvenpand met 35aaa, 35aab, etc.
Het is een gewone A. Het is een heel blok van 12 woningen, 6 benedenwoningen met gewone nummers en 6 bovenwoningen met toevoeging A. Het gaat dus van 1, 1A, 3, 3A, 5, 5A enz... Bordjes hangen duidelijk naast de juiste deuren. Op de betreffende post stond ook een duidelijke adressering.
pi_98072611
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 18:05 schreef Fixers het volgende:

[..]

Het is een gewone A. Het is een heel blok van 12 woningen, 6 benedenwoningen met gewone nummers en 6 bovenwoningen met toevoeging A. Het gaat dus van 1, 1A, 3, 3A, 5, 5A enz... Bordjes hangen duidelijk naast de juiste deuren. Op de betreffende post stond ook een duidelijke adressering.
Check nog even naar de barcode rechtsonder. Daar staat een reeks nummers en letters en aan het einde de combinatie postcode + huisnummer. Staat daar de toevoeging ook goed op?
pi_98072681
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:12 schreef loonytik het volgende:
HAH-vrije zaterdagen ik mis het ;(
Ik heb dat nog nooit meegemaakt.
pi_98075354
Vroegah was de zaterdag altijd HAH-vrij temisnte toen ik begon. met misschien 1-3 keer per jaar HAH. Toen zouden de C1000 wat vaker per jaar krijgen. wat dus gewoon vast werd :') maar het zou niet meer worden als 1! :{ en nu zitten we waar me nu zitten hehe :P
pi_98082370
Even een vraagje, ik heb 2 week terug ofzo een heel pensioen pakket gekregen via de post, het TNT pensioen pakket.

Maar wat moet ik daar als 19 jarige in godsnaam mee? Ik ben aan het opruimen, en kwam die map weer tegen, maar volgens mij kan ik die wel wegflikkeren toch? Zou echt niet weten wat ik er mee moet.
pi_98084463
Ik heb er niets mee gedaan :')

Worden jullie ook terug naar buiten gestuurd als je een paar minuten voor je werktijd arriveert?
Lekker motiverend weer ... :')
pi_98085602
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

Worden jullie ook terug naar buiten gestuurd als je een paar minuten voor je werktijd arriveert?
hahah nee zeg!
pi_98085982
Heb het niet zelf meegemaakt, maar een collega vertelde dat.
Ik zou als werkgever juist blij zijn met mensen die iets te vroeg zijn.
  zondag 12 juni 2011 @ 22:12:56 #180
Bijdehand mannetje
pi_98086052
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

Wat een onzin. Je moet toch ook iets eerder komen? Kun je rustig je jas ophangen e.d. Ze kunnen moeilijk verwachten dat je EXACT om zeg 08.00 uur arriveert. Of moet je dan buiten in de regen wachten tot het exact 08.00 uur is? Kijk, ik begrijp dat ze er wat van zeggen als je een half uur ofzo te vroeg komt en daardoor bijv. de Vossers in de weg loopt, maar een paar minuten is pesterij.
pi_98087078
Je jas ophangen? Waar kun je dat ophangen?! Hier hebben ze een jaar terug de kapstokken weggehaald, zodat er ruimte kwam om HAH enzo neer te pleuren...
pi_98087252
Daar heb ik een kluisje voor, er zijn hier geen kapstokken.
pi_98087896
wij hebben allebei. Ik stop altijd alles in mijn kluisje..
pi_98088801
Weggestuurd worden als je te vroeg komt? Kluisjes? wut
Als zouden ze wel is wat kunnen doen aan postbezorgers die te vroeg hun wijk komen halen en verongelijkt zijn als de post ipv een half uur maar 5 minuten te vroeg komt :( Word nog leuk met het autobedrijf wanneer een subcontractor gerust een half uur te laat komt.
pi_98089355
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 22:51 schreef carboni het volgende:
Als zouden ze wel is wat kunnen doen aan postbezorgers die te vroeg hun wijk komen halen en verongelijkt zijn als de post ipv een half uur maar 5 minuten te vroeg komt :( Word nog leuk met het autobedrijf wanneer een subcontractor gerust een half uur te laat komt.
gaan de depotritten ook naar het autobedrijf dan?? dat wist ik niet! wat onhandig!
pi_98090070
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 22:58 schreef sbientje het volgende:

[..]

gaan de depotritten ook naar het autobedrijf dan?? dat wist ik niet! wat onhandig!
Ja, al het klein vervoer gaat naar het autobedrijf.
lama
pi_98090329
daar is echt niet over nagedacht geloof ik :D
pi_98090644
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 23:11 schreef sbientje het volgende:
daar is echt niet over nagedacht geloof ik :D
Er komen gewoon nieuwe diensten met alleen autowerkzaamheden, dus die depotritten worden ook gewoon in een dienst gezet.
lama
pi_98091448
quote:

Heeft klagen zin?
Zelfde nummer? Als in: ik woon op Fokstraat 2 en mijn buurvrouw woont ook op fokstraat 2?

In dat geval doet de postbode niks fout namelijk...
pi_98091575
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 22:58 schreef sbientje het volgende:

[..]

Alles waar een auto voor nodig is.
pi_98091660
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 23:27 schreef lololo het volgende:

[..]

Zelfde nummer? Als in: ik woon op Fokstraat 2 en mijn buurvrouw woont ook op fokstraat 2?

In dat geval doet de postbode niks fout namelijk...
hij zegt toch zelfde nummer maar zonder toevoeging :')
pi_98091758
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 22:51 schreef carboni het volgende:
Postbezorgers mogen ook niet meer in de ruimte komen, waar wordt voorbereid.
Bovendien mag niemand meer zijn tassen mee naar binnen nemen, want dat kost ruimte.
pi_98091896
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 23:31 schreef sbientje het volgende:

[..]

hij zegt toch zelfde nummer maar zonder toevoeging :')
Niet, hij zegt: "zelfde nummer zonder toevoeging", dat is heel wat anders dan "zelfde nummer maar zonder toevoeging". :{w
pi_98092205
quote:
16s.gif Op zondag 12 juni 2011 23:34 schreef lololo het volgende:

[..]

Niet, hij zegt: "zelfde nummer zonder toevoeging", dat is heel wat anders dan "zelfde nummer maar zonder toevoeging". :{w
zelfde nummer KOMMA zonder toevoeging, lijkt mij toch duidelijk dat het om hetzelfde NUMMER gaat, maar dan zonder de toevoeging :D Als het hetzelfde nummer zonder toevoeging was hadden ze 1 bus denk ik ;)
pi_98093970
Ja al het autovervoer gaat naar autobedrijf dus TC en P + kunnen lekker met hun eigen auto de postbezorgers gaan controleren. In de praktijk zal het er wel op neerkomen dat postbezorgers hun postbode+ nog minder zullen zien. Hier op de vestiging hadden we vorig jaar nog 3 tc's en 3 postbodeplussen maar nu al is er nog maar 1 tc over en 1 postbode+ voor 7 depots.
De trick van het autobedrijf is uitbesteden, dus dan die zelfde soort gasten die je vaak als pakketchauffeur ziet gaan dan buslichtingen, brengritten, haalritten, depotritten en zelfs autowijken doen.
Nu komt de post wel eens wat vroeger op het depot als de chauffeur snel klaar is met zn wijken en niet hoeft te wachten op nog een wijk maar dat kunnen ze straks vergeten.

En postbezorgers komen hier vaak zat in de ruimte waar word voorbereid, ze hebben zelfs een depot ingericht op de zelfde verdieping. Sterker nog postbezorgers zitten hier soms de hele dag HAH te vouwen.

[ Bericht 25% gewijzigd door carboni op 13-06-2011 00:19:57 ]
  maandag 13 juni 2011 @ 00:37:08 #196
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_98095853
Ik geloof dat je bij ons als postbezorger ook niet op "de zaal" mag komen, maar daar heb ik me nog nooit iets van aangetrokken. Dat gaat echt te ver :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_98103275
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 00:07 schreef carboni het volgende:
Ja al het autovervoer gaat naar autobedrijf dus TC en P + kunnen lekker met hun eigen auto de postbezorgers gaan controleren. In de praktijk zal het er wel op neerkomen dat postbezorgers hun postbode+ nog minder zullen zien.
De functie van postbode+ houdt effectief op te bestaan. Er worden ook geen nieuwe pb+-jes meer aangenomen. Hier op de vestiging worden mensen die een PB+ opvolgen extra betaald via een toeslag maar aan hun contract wordt niks verandert. En dat is dus omdat die functie binnen een jaar gewoon niet meer bestaat.
pi_98103421
Ik las in de Mail dat de functie van zaterdagmedewerker ook op houdt te bestaan.
Is dat nadelig?
pi_98103525
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 10:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik las in de Mail dat de functie van zaterdagmedewerker ook op houdt te bestaan.
Is dat nadelig?
Als je geen vast contract hebt wel, dan kan je aan het einde van je contract kiezen tussen functies als 'zaterdagvoorbereider' en 'zaterdagpostbezorger' waarschijnlijk...

Een zaterdagpostbode bij ons die na 3 jaar een vast contract zou moeten krijgen hebben ze daarom 3 maanden weg gestuurd :')
pi_98103548
mijn contract loopt in oktober af, ben benieuwd. Als ik moet kiezen word ik liever voorbereider, dat vind ik wat gezelliger dan alleen maar lopen.
pi_98103620
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 10:44 schreef sbientje het volgende:
mijn contract loopt in oktober af, ben benieuwd. Als ik moet kiezen word ik liever voorbereider, dat vind ik wat gezelliger dan alleen maar lopen.
Alleen maar lopen werd ik ook altijd erg chagrijnig van. Heb je 25 uur lopen bestellen en toch al snel 3 keer eventjes een collega gezien :')

Maar je bent nu waarschijnlijk al 'zaterdagpostbezorger'? In dat geval vermoed ik dat ze je dat weer voor gaan leggen.
pi_98103627
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 10:48 schreef lololo het volgende:

[..]

Alleen maar lopen werd ik ook altijd erg chagrijnig van. Heb je 25 uur lopen bestellen en toch al snel 3 keer eventjes een collega gezien :')

Maar je bent nu waarschijnlijk al 'zaterdagpostbezorger'? In dat geval vermoed ik dat ze je dat weer voor gaan leggen.
nee ik ben zaterdagpostbode volgens mij
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 juni 2011 @ 11:36:53 #203
Maffe Fries
pi_98104802
Zaterdagmedewerker heet het geloof ik bij mij nog :P

Heb zelf wel een contract voor onbepaalde tijd :P
pi_98105897
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 10:30 schreef lololo het volgende:

[..]

De functie van postbode+ houdt effectief op te bestaan. Er worden ook geen nieuwe pb+-jes meer aangenomen. Hier op de vestiging worden mensen die een PB+ opvolgen extra betaald via een toeslag maar aan hun contract wordt niks verandert. En dat is dus omdat die functie binnen een jaar gewoon niet meer bestaat.
Ja dat weet ik maar de postbode+ hier is meer een soort teamcoach zonder zalmroze-oranje shirt. Sterker nog, hij is competenter dan de echte TC.
  maandag 13 juni 2011 @ 12:25:07 #205
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_98106526
Hier ook :P Voor praktische zaken ga ik altijd gewoon naar de PB+ en niet naar de TC. Die TC weet toch nooit iets.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_98106919
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:09 schreef carboni het volgende:

[..]

Ja dat weet ik maar de postbode+ hier is meer een soort teamcoach zonder zalmroze-oranje shirt. Sterker nog, hij is competenter dan de echte TC.
Dat komt vaker voor idd :')

Ik heb dan ook medelijden met de postbezorgers, er komen in de nieuwe opzet 'TC's bezorging'. Die moeten dan de postbezorgers aan gaan sturen.

Alleen krijgen die dus wel 120 bezorgers oid onder zich. Als ik zie hoeveel werk je als PB+ al hebt aan ons postcodegebied van slechts 16 wijken dan vrees ik het ergste :X
pi_98108044
Waarschijnlijk heb je alleen maar erg veel last van je TC bezorging :D. Al dat gezeik wat postbodes nu hebben met optivo, lijnen, normtijden en ander "kostenbesparende" maatregelen komen straks direct terecht bij de postbezorgers. Georoute, meer OGS, piek/daldagen en het postvest zullen nog een hoop goede trouwe postbezorgers wegjagen.
pi_98114999
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:00 schreef carboni het volgende:
Waarschijnlijk heb je alleen maar erg veel last van je TC bezorging :D. Al dat gezeik wat postbodes nu hebben met optivo, lijnen, normtijden en ander "kostenbesparende" maatregelen komen straks direct terecht bij de postbezorgers. Georoute, meer OGS, piek/daldagen en het postvest zullen nog een hoop goede trouwe postbezorgers wegjagen.
Het postvest ja :')
Maar ik dacht laatst in dat mail blaadje gelezen te hebben dat de pilot met die dingen geflopt was? Of betekent dat júist dat we ermee doorgaan? :{
pi_98116717
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:48 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Maar ik dacht laatst in dat mail blaadje gelezen te hebben dat de pilot met die dingen geflopt was? Of betekent dat júist dat we ermee doorgaan? :{
Ik heb een sterk vermoeden dat die 24uurs en 48uurs bundels er zowiezo gaan komen dus ook die postvesten.
Bij postanaal is er niet zoiets als een geflopte proef. Je hebt een pilot die goed ging of een pilot die beter kan :'). Dat meerdere wijken in 1 blauwe bak is hier een pilot geweest die zo zwaar geflopt was (6 volle blauwe bakken die bleven staan op een zaterdag door dat er zoiets als hoogscenario kasten bestaan) dat de VM ermee gestopt was. Paar maanden later is de pilot definitief en zitten we weer met die blauwe bakken.
pi_98116848
Nu ik dit als buitenstaander zo lees krijg ik het idee dat postnl zijn werknemers gewoon aan het wegpesten is zodat het gewenste aantal ontslagen alsnog gehaald kan worden middels "natuurlijk verloop".
pi_98117151
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:34 schreef Fixers het volgende:
Nu ik dit als buitenstaander zo lees krijg ik het idee dat postnl zijn werknemers gewoon aan het wegpesten is zodat het gewenste aantal ontslagen alsnog gehaald kan worden middels "natuurlijk verloop".
Meestal is het niet na te gaan of domme ideeën expres gedaan is of omdat een of ander pipo achter een bureau heeft bedacht dat dit kostenbesparend was.
Overigens zijn er vaker van die ballonnetjes die een week later al niet meer serieus word nageleefd. Optivo bijvoorbeeld alleen als er auditers waren.
Tijdens de stakingen was hier een team van 5 man uit Zwolle bezig met proeven voor de inrichtingen van de CVL'en, Hadden ze alle kasten voor verplaatst om het 4 keer zo breed te maken en ipv een rijtje van 1 rolkar breed hadden ze 2 rolkarren neergezet.
Heb er een tijdje naar staan kijken en hard gelachen toen ze erachter kwamen dat er geen ruimte meer over was als je die voorbereidingskarretjes (die zilveren stofhappers die niemand gebruikt) aan de tafel hing. Ze zaten er zo stom naar te kijken en dit terwijl het pad al breder was dan normaal :')

[ Bericht 3% gewijzigd door carboni op 13-06-2011 16:47:39 ]
pi_98120167
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:48 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

het postvest in deze versie (dus die hele domme waar de post zo uitkiept als je bukt) gaat idd niet door, maar dat wil niet zeggen dat er helemaal geen vest komt. Ik vind het allemaal maar dom, hoop tzt weg te zijn. ben geen muilezel, daag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 juni 2011 @ 17:58:41 #213
Maffe Fries
pi_98120687
Je hebt 3 handen nodig als je met 3 bundels over straat moet. Ik heb het laatst nog gedaan met reclame die er een dag te voor te weinig was. Gelukkig was dat maar enkele straten, maar het liep iig niet prettig, omdat ik post, de gewone reclame en de extra folder in één hand had.

Als je twee bundels post en reclame bij je moet hebben dan gaat het niet werken, omdat je niet simpel kunt zien welke brief voor welk adres is. Een vest is verre van ideaal, omdat je in de bewegingsvrijheid beperkt wordt. Ik zou Harry Koorstra dat wel eens willen zien doen bij een wijk van 500 adressen. Ik denk niet dat hij er vrolijk van wordt.
pi_98122164
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2011 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt 3 handen nodig als je met 3 bundels over straat moet. Ik heb het laatst nog gedaan met reclame die er een dag te voor te weinig was. Gelukkig was dat maar enkele straten, maar het liep iig niet prettig, omdat ik post, de gewone reclame en de extra folder in één hand had.

Als je twee bundels post en reclame bij je moet hebben dan gaat het niet werken, omdat je niet simpel kunt zien welke brief voor welk adres is. Een vest is verre van ideaal, omdat je in de bewegingsvrijheid beperkt wordt. Ik zou Harry Koorstra dat wel eens willen zien doen bij een wijk van 500 adressen. Ik denk niet dat hij er vrolijk van wordt.
ik zou harry koorstra wel meer willen zien doen. Net als met die OptiMa, wat een domme en onklantvriendelijke regeling vind ik dat! zitten we op zaterdag gewoon een half uur brieven te stickeren.. en mensen maar op hun post wachten.
pi_98122999
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:33 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik zou harry koorstra wel meer willen zien doen. Net als met die OptiMa, wat een domme en onklantvriendelijke regeling vind ik dat! zitten we op zaterdag gewoon een half uur brieven te stickeren.. en mensen maar op hun post wachten.
"Onklanten", verhouden die zich tot klanten zoals antimaterie tot materie? :+

Maar het gaat allemaal om de pegels, en dat kan je verwachten van een commercieel bedrijf. Persoonlijk denk ik alleen dat we ook financieel beter zouden presteren als er niet zoveel onzin van bovenaf zo geforceerd opgelegd werd. Ik houd mijn hart vast voor Georoute bijvoorbeeld. Ik vermoed dat een groot aantal wijken hier compleet verneukt wordt. Op papier de kortste afstand maar in de praktijk zo onhandig dat je er toch meer tijd mee kwijt bent :')
pi_98123048
klantonvriendelijk, is dat beter? :P
pi_98123248
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:54 schreef sbientje het volgende:
klantonvriendelijk, is dat beter? :P
Kweenie, ik zag het idee van onklanten wel zitten eigenlijk, en dat ze dan ontploffen als ze samenkomen met 'gewone' klanten. O+
pi_98124408
Georoute is ook zoiets. Elke veteraan postbode kan je zo vertellen hoe wijk x het beste weg te lopen is, langs steegjes en paaltjes. En zij verwachten van een stuk computersoftware op basis van zeer erbarmelijk kaartmateriaal een betere route te kunnen bedenken?
pi_98126838
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:23 schreef carboni het volgende:
Georoute is ook zoiets. Elke veteraan postbode kan je zo vertellen hoe wijk x het beste weg te lopen is, langs steegjes en paaltjes. En zij verwachten van een stuk computersoftware op basis van zeer erbarmelijk kaartmateriaal een betere route te kunnen bedenken?
Daarom is georoute voorlopig ook uitgesteld. Hier tenminste.
lama
pi_98127320
hier gaat een collega van me morgen iets met dat georoute doen, maar ik heb geen idee wat precies.. zal m morgen eens vragen als ik er ben
  maandag 13 juni 2011 @ 20:31:02 #221
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_98128575
Wij zijn een hele tijd pilotvestiging geweest voor Georoute, maar een maand geleden is alles weer teruggedraaid naar de oude situatie. De wijken waren met GeoRoute wel wat kleiner, en er waren minder "uitlopers"; ik moet bijv. nu het halve dorp door voor een paar adressen die totaal niet op de route liggen maar wel bij mijn wijk horen vanwege de postcode. Daarentegen zaten een aantal wijken met GeoRoute wel heel erg slecht en onlogisch in elkaar, dus echt missen doe ik het niet :P
pi_98128952
Hier moesten een aantal ook lijsten invullen met btrekking tot georoute (helaas was ik er zelf ook 1 van), complete straten met nieuwbouw stonden er niet op en die moest je zelf maar invullen op een veels te klein plattegrond dat ze bij de area weer niet konden plaatsen. Die lijst kwam 3 keer terug, vervolgens maar meedegedeeld dat zonder een groter plattegrond dit echt niet ging lukken.
pi_98129000
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:31 schreef pussywillow het volgende:
Wij zijn een hele tijd pilotvestiging geweest voor Georoute, maar een maand geleden is alles weer teruggedraaid naar de oude situatie. De wijken waren met GeoRoute wel wat kleiner, en er waren minder "uitlopers"; ik moet bijv. nu het halve dorp door voor een paar adressen die totaal niet op de route liggen maar wel bij mijn wijk horen vanwege de postcode. Daarentegen zaten een aantal wijken met GeoRoute wel heel erg slecht en onlogisch in elkaar, dus echt missen doe ik het niet :P
Hier hebben ze ook georoute routes gemaakt, maar daarna is het weer stilgelegd.
lama
pi_98129559
Al zouden de haalritten/brengritten misschien beter kunnen met georoute, al denk ik dat zelfs dat beter en goedkoper kan door is even 3 chauffeurs die alle ritten kennen rond de tafel te zetten.
Als je er een beetje doorbladert en wat geografische kennis hebt kun je er zo 10 minuten sneller doorgaan.

Maar eh wat is die vliegende brigade nou?

[ Bericht 14% gewijzigd door carboni op 13-06-2011 20:55:50 ]
pi_98131528
geen idee :D
pi_98138410
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 10:43 schreef lololo het volgende:

[..]

Als je geen vast contract hebt wel, dan kan je aan het einde van je contract kiezen tussen functies als 'zaterdagvoorbereider' en 'zaterdagpostbezorger' waarschijnlijk...

Een zaterdagpostbode bij ons die na 3 jaar een vast contract zou moeten krijgen hebben ze daarom 3 maanden weg gestuurd :')
Als ik al een contractverlenging krijg aangeboden :')
Hoor wel dat ze een chronisch tekort aan mensen hebben, dus wellicht...

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 10:44 schreef sbientje het volgende:
Mijn contract loopt ook rond oktober af, ik zou dan ook liever naar binnen gaan.
Vond het afwisselende leuker, eerst voorbereiden en daarna lekker naar buiten.
  maandag 13 juni 2011 @ 22:57:57 #227
Bijdehand mannetje
pi_98138628
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 10:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Is dat nadelig?
Dat lijkt me wel. Idd kun je dan straks ws kiezen tussen voorbereider of postbezorger. Als ik moet kiezen word ik dan liever bezorger, dan kan ik in mijn eigen wijk lopen ipv dat ik elke zaterdag zou moeten afreizen naar Leidschendam ofzo. En als voorbereider loop je het risico op hele ongunstige werktijden, bijv. om 4 uur 's ochtends beginnen. Wel vraag ik me af hoe ze dat dan met het salaris gaan doen. De zaterdagbestellers die hier al wat langer werken verdienen best leuk (zo rond een tientje per uur), en hebben relatief grote contracten van 6, 7, en soms zelfs 8 uur. Dus hoe gaan ze dat oplossen? Zoveel uur kun je niet lopen of sorteren op 1 dag. En dan dat uurloon. Een postbezorger verdient geloof ik EUR 8,60 max, en die nieuwe voorbereiders ook zo iets. Komt er dan een compensatieregeling? Of gaan ze er van uit dat als het zover is dat de meeste zaterdagbestellers dan zelf wel eieren voor hun geld kiezen?

Voorlopig gaan ze het lastig genoeg krijgen met de geplande massa-ontslagen. Naar verluid heeft het UWV de ontslagaanvraag voor sorteerders al afgewezen, omdat TNT het afspiegelingsbeginsel niet goed heeft toegepast. Ze willen nml iedereen met een contract van 25 uur of meer ontslaan, en mensen met minder dan 25 uur houden. Maar het afspiegelingsbeginsel staat alleen onderscheid toe naar aantal dienstjaren en leeftijd, dus contracturen mogen geen criterium zijn.
pi_98139280
Ze geven nog gewoon zaterdagpostbode contractverlengingen uit hoor en volgens mij worden er ook nog zaterdagpostbodes aangenomen. Word alleen niet meer voor geadverteerd afaik.

Dat van het UWV klopt, postanaal schijnt de hele procedure opnieuw te moeten beginnen en alle afspraken met de bonden houden geen stand is waar het nu op lijkt. Interesting times.
pi_98139385
Stel je voor dat je om 4 uur moet werken... Krijg je dan extra toeslag?
pi_98139476
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Stel je voor dat je om 4 uur moet werken... Krijg je dan extra toeslag?
Tussen 18u en middernacht 15%, tussen middernacht 6 uur ochtends 25% volgens zaterdagpostbode cao.
pi_98139526
Aha, duidelijk.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 07:44:36 #232
Bijdehand mannetje
pi_98146291
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:07 schreef carboni het volgende:
Ze geven nog gewoon zaterdagpostbode contractverlengingen uit hoor en volgens mij worden er ook nog zaterdagpostbodes aangenomen. Word alleen niet meer voor geadverteerd afaik.

Dat van het UWV klopt, postanaal schijnt de hele procedure opnieuw te moeten beginnen en alle afspraken met de bonden houden geen stand is waar het nu op lijkt. Interesting times.
Ik vind het wel een hele domme zet van TNT. Dat je bij het afspiegelingsbeginsel niet naar contractomvang mag kijken is bij iedereen die ook maar een piepklein beetje weet van arbeidsrecht bekend, dus ik ga er van uit dat TNT het ook wel wist. Misschien dachten ze er mee weg te kunnen komen als grootste particuliere werkgever van Nederland, of omdat Peter bakker zulke goeie vriendjes is/was met Donner.

In sommige gevallen is het slecht nieuws voor postbodes. De afspraak dat 60-plussers gespaard zouden blijven is nml ook illegaal.
pi_98147136
zo, vandaag een maandagdienstje, 4 miniwijkjes + MAD/ZAD van ons postcodegebied. Prima te doen dus :)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:59:41 #234
337898 leay
Who? She!
pi_98148144
ik heb dus gewoon nog helemaal niks gehoord.. of ik nou wel of niet moet werken.
Heel vreemd.
pi_98148738
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:46 schreef carboni het volgende:
Al zouden de haalritten/brengritten misschien beter kunnen met georoute, al denk ik dat zelfs dat beter en goedkoper kan door is even 3 chauffeurs die alle ritten kennen rond de tafel te zetten.
Als je er een beetje doorbladert en wat geografische kennis hebt kun je er zo 10 minuten sneller doorgaan.

Maar eh wat is die vliegende brigade nou?
Een groep postbezorgers van meestal 3 personen die worden ingezet om wijken waarvoor niemand te vinden is weg te lopen en om wijken die lijken te gaan verzuipen (ivm ziekte en niet opdagende PBZ-ers/UZK-ers) weg te lopen. Waarschijnlijk werken ze Area-breed want bij ons komen sommige 's middags lopen nadat ze daarvoor in Alphen aan den Rjjn zijn geweest om kanten weg te lopen. Ze krijgen wel altijd een busje mee ivm de grote afstanden die ze vaak moeten overbruggen.
pi_98148809
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 22:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Voorlopig gaan ze het lastig genoeg krijgen met de geplande massa-ontslagen. Naar verluid heeft het UWV de ontslagaanvraag voor sorteerders al afgewezen, omdat TNT het afspiegelingsbeginsel niet goed heeft toegepast. Ze willen nml iedereen met een contract van 25 uur of meer ontslaan, en mensen met minder dan 25 uur houden. Maar het afspiegelingsbeginsel staat alleen onderscheid toe naar aantal dienstjaren en leeftijd, dus contracturen mogen geen criterium zijn.
:o
Bron?
  Redactie Frontpage dinsdag 14 juni 2011 @ 11:07:18 #237
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_98149654
Afgelopen weekend mijn oude postfiets meegenomen bij mijn ouders, zojuist helemaal klaar gemaakt zodat ik morgen mijn tijdelijke rentree kan gaan maken :)
pi_98157259
nou, dat was weinig werk. Ik had 5 wijkjes, de aangetekenden hadden ze ervanaf gehaald. Was in 1:05 klaar, maar met rijden uiteindelijk op 1,5 u gekomen. Lekker de moeite :)
pi_98160695
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:28 schreef lololo het volgende:

[..]

:o
Bron?
http://www.abvakabofnv.nl(...)uwsbericht&id=329830
Snap niet dat er nog 1 jongere lid zou willen worden van een vakbond. PostNL en de vakbonden hebben op alle fronten gefaald zeg.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:36:11 #240
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98172272
Ik stond weer eens voor lul op het depot, geen post te vinden. :+
pi_98174071
Net van collega gehoord: Zowat alle haalritten en de hele zondaglichting bij het autobedrijf worden uitbesteed, zal het aantal klachten vast doen dalen :')
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:48:54 #242
Bijdehand mannetje
pi_98177014
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:36 schreef Lastpost het volgende:
Ik stond weer eens voor lul op het depot, geen post te vinden. :+
Ja, ook hier was de communicatie weer geweldig (NOT). Kom ik om 12 uur binnen, zoals altijd bij mijn maandagse dienst, staat er een THK-er mijn wijken in elkaar te draaien (waaronder een specialistenwijk met boerderijen, woonboten, etc). Kijk ik op de planning, staat zijn naam ineens bij mijn dienst (terwijl mijn naam er ook staat). Ik heb 'm maar naar de TC gestuurd, en ben m'n wijken zelf maar opnieuw gaan voorbereiden. Maar bij het DVG 1 pad verder, waar normaal gesproken 4 man staan, stond er nu ineens maar 1. De andere drie waren (rooster) vrij, maar dat had de TC kennelijk even over het hoofd gezien. :N
pi_98177211
Volgens mij is er zojuist iets verkeerds gegaan met het bestellen van bedrijfskleding.
Wat een handig programma (nee).
Nou ja.. ik kijk wel of de tc er is. :')
pi_98177361
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Volgens mij is er zojuist iets verkeerds gegaan met het bestellen van bedrijfskleding.
Wat een handig programma (nee).
Nou ja.. ik kijk wel of de tc er is. :')
Kun je uberhaupt nog TNT kleding bestellen? Hier doen ze er ontzettend moeilijk over.
pi_98177405
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:54 schreef carboni het volgende:

[..]

Kun je uberhaupt nog TNT kleding bestellen? Hier doen ze er ontzettend moeilijk over.
Uhm, ik had het aan mijn tc gevraagd en die gaf het inschrijfformulier met instructies zonder problemen mee.
Ik heb nog geen bedrijfskleding, even voor de duidelijkheid :)
pi_98177516
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Uhm, ik had het aan mijn tc gevraagd en die gaf het inschrijfformulier met instructies zonder problemen mee.
Ik heb nog geen bedrijfskleding, even voor de duidelijkheid :)
Hebben jullie niet ergens een voorraadkast met kleding?
pi_98177791
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:56 schreef carboni het volgende:

[..]

Hebben jullie niet ergens een voorraadkast met kleding?
Nee, dat denk ik niet.
Bij een collega op een andere vestiging hadden ze dat wel.

Heb met pijn en moeite ergens een nieuwe schoudertas kunnen halen, want ik liep met een oude die bijna uit elkaar viel. :{
pi_98178171
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet.
Bij een collega op een andere vestiging hadden ze dat wel.

Heb met pijn en moeite ergens een nieuwe schoudertas kunnen halen, want ik liep met een oude die bijna uit elkaar viel. :{
lawl, wij heben een voorraad kast met daarin iets van 20 nwe fietstassen en schoudertassen :D
Er ligt bij ons trouwens al een dikke hoop kleding in de vuilnisbak wegens de naamsverandering en vele ex-collega die hun kleding inleverde.

Overigens loop ik rond met 2 van die dingen commandostyle. 8-)

[ Bericht 7% gewijzigd door carboni op 15-06-2011 00:38:02 ]
pi_98186190
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:06 schreef carboni het volgende:

[..]

lawl, wij heben een voorraad kast met daarin iets van 20 nwe fietstassen en schoudertassen :D
Er ligt bij ons trouwens al een dikke hoop kleding in de vuilnisbak wegens de naamsverandering en vele ex-collega die hun kleding inleverde.

Overigens loop ik rond met 2 van die dingen commandostyle. 8-)
Het enige waar hier een tekort aan is zijn fietstassen, want vorige week al voor de 3e keer dat iemand mijn fietstassen heeft gejat uit het fietsenhok, terwijl ze gewoon aan mijn fiets hingen.
lama
pi_98186844
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:40 schreef lbeew het volgende:

[..]

Het enige waar hier een tekort aan is zijn fietstassen, want vorige week al voor de 3e keer dat iemand mijn fietstassen heeft gejat uit het fietsenhok, terwijl ze gewoon aan mijn fiets hingen.
Fietstassen jatten sneu zeg :') en dat nemen ze dan aan om waardevolle post te bezorgen. Tip: schrijf naam op tassen en jassen anders loopt men te jatten
pi_98187229
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:59 schreef carboni het volgende:

[..]

Fietstassen jatten sneu zeg :') en dat nemen ze dan aan om waardevolle post te bezorgen. Tip: schrijf naam op tassen en jassen anders loopt men te jatten
Na de eerste keer heb ik dat idd gedaan dus binnenkort even zien of ze terug te vinden zijn, daarnaast is een tas ook heel herkenbaar omdat er nogal wat stuk aan is.
lama
  woensdag 15 juni 2011 @ 08:37:35 #252
313962 alexmeijer
pi_98190329
woeii het is weer zover tnt faalt

8 juni een pakje (brievenbus post) op de bus gedaan.

vandaag nog niet aangekomen.

heb vanaf zaterdag de addressering veranderd

had ivm internationaal

name:
to:
street:

waarschijnlijk snapt tnt dat niet en laten ze hem eerst 100x door het systeem gaan en leveren ze hem pas na een week af? of misschien wel 2?

naja hoop dat het nu beter gaat.

ga denk ik vanaf 1 juli inbouwen in me site "package received" klanten krijgen na 2 dagen een link of ze hem ontvangen hebben of niet.

zodat ik ongeveer kan zien hoelang het duurt
pi_98190928
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 08:37 schreef alexmeijer het volgende:
woeii het is weer zover tnt faalt

8 juni een pakje (brievenbus post) op de bus gedaan.

vandaag nog niet aangekomen.

heb vanaf zaterdag de addressering veranderd

had ivm internationaal

name:
to:
street:

waarschijnlijk snapt tnt dat niet en laten ze hem eerst 100x door het systeem gaan en leveren ze hem pas na een week af? of misschien wel 2?

naja hoop dat het nu beter gaat.

ga denk ik vanaf 1 juli inbouwen in me site "package received" klanten krijgen na 2 dagen een link of ze hem ontvangen hebben of niet.

Zodat ik ongeveer kan zien hoelang het duurt
Het ligt volgens mij toch echt aan jou.

Als je wilt weten of een pakketje aankomt kan je gewoon de track and trace nummers gebruiken. Ik heb zelf bij een webwinkel gewerkt waar er zo'n 50 tot 200 pakketten per dag de deur uitgingen van allerlei formaten. De keren dat er iets kwijt is geraakt in de post, in de 1,5 jaar dat ik er heb gewerkt kan ik op één hand tellen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:42:58 #254
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98191542
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:40 schreef lbeew het volgende:

[..]

Die worden hier ook standaard gejat, de rode PTT tassen wel te verstaan want praktisch niemand rijdt hier z'n wijken met de huidige. :')
En een schoudertas moet je hier ook niet op het depot laten liggen, dan ben je hem ook direct kwijt en dan krijg je als reactie "Die moet je hier ook niet laten liggen", alsof het normaal is dat iemand dan je spullen jat. _O-
pi_98192965
Hier laten ze zelfs de tassen met namen niet met rust.
Met name de eenmalige uitzendkrachten..
Gelukkig hebben ze nu wel voldoende tassen.

Ik mag de tassen niet meer mee naar binnen nemen, dus moet ze wel op mijn fiets laten zitten.
Mag dus in mijn handjes knijpen dat ze er niet afgehaald zijn :')
Wil ze liever niet kwijt, want ze zijn niet stuk.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:45:11 #256
313962 alexmeijer
pi_98193210
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:13 schreef Fixers het volgende:

[..]

Als je wilt weten of een pakketje aankomt kan je gewoon de track and trace nummers gebruiken. Ik heb zelf bij een webwinkel gewerkt waar er zo'n 50 tot 200 pakketten per dag de deur uitgingen van allerlei formaten. De keren dat er iets kwijt is geraakt in de post, in de 1,5 jaar dat ik er heb gewerkt kan ik op één hand tellen.
daarom zei ik ook, misschien ligt het aan de: to, street, name gedoe :)

trouwens het andere pakketje was een dag later aangekomen, maar de trace heeft nog nooit gewerkt :)
pi_98193875
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:45 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

daarom zei ik ook, misschien ligt het aan de: to, street, name gedoe :)

trouwens het andere pakketje was een dag later aangekomen, maar de trace heeft nog nooit gewerkt :)
Als de trace niet heeft gewerkt heb ik zo'n vermoeden dat het als gewone brievenbuspost is verwerkt. Had je het zelf afgegeven? Bij het collectieproces word er gesorteerd in blauw (gefrankeerde pakketten) en grijs (gefrankeerde briefpost).
Heb tijdens het bezorgen wel eens een brievenbuspakket bezorgt (barcode + 6,75 frankering) en dan word het inderdaad niet getraced.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:30:40 #258
313962 alexmeijer
pi_98194568
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:08 schreef carboni het volgende:

[..]

Als de trace niet heeft gewerkt heb ik zo'n vermoeden dat het als gewone brievenbuspost is verwerkt. Had je het zelf afgegeven? Bij het collectieproces word er gesorteerd in blauw (gefrankeerde pakketten) en grijs (gefrankeerde briefpost).
Heb tijdens het bezorgen wel eens een brievenbuspakket bezorgt (barcode + 6,75 frankering) en dan word het inderdaad niet getraced.
een pakje van 50x50cm als briefpost?

ik hoorde van tnt dat het pas na een dag beschikbaar is, die tracking info
dan zou hij al afgeleverd moeten worden.. lekker onzinnig dus :)

maar mijn post ging over normale post , niet als pakketpost.
Is brievenbus doosje, ik lever altijd af bij tnt om te wegen enz
pi_98195115
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hier laten ze zelfs de tassen met namen niet met rust.
Met name de eenmalige uitzendkrachten..
Gelukkig hebben ze nu wel voldoende tassen.

Ik mag de tassen niet meer mee naar binnen nemen, dus moet ze wel op mijn fiets laten zitten.
Mag dus in mijn handjes knijpen dat ze er niet afgehaald zijn :')
Wil ze liever niet kwijt, want ze zijn niet stuk.
Hier mag je de tassen ook niet mee naar binnen nemen, maar na 1 keer mijn fiets omvergegooid en zonder tassen gezien te hebben, gaan ze gewoon weer mee naar binnen onder de kast.
pi_98195166
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:30 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

een pakje van 50x50cm als briefpost?

ik hoorde van tnt dat het pas na een dag beschikbaar is, die tracking info
dan zou hij al afgeleverd moeten worden.. lekker onzinnig dus :)

maar mijn post ging over normale post , niet als pakketpost.
Is brievenbus doosje, ik lever altijd af bij tnt om te wegen enz
50x50 is te groot, maar je haalt geloof ik wat dingen door elkaar.
Het pakket is 50x50 maar gaat over normale post in een brievenbus doosje?
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:49:20 #261
313962 alexmeijer
pi_98195205
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:47 schreef carboni het volgende:

[..]

50x50 is te groot, maar je haalt geloof ik wat dingen door elkaar.
Het pakket is 50x50 maar gaat over normale post in een brievenbus doosje?
het pakket van 50x50 had een trace nummer, wat pas na 2 dagen (volgens tnt) hoeft te werken.
nutteloos dus :)

mn andere pakjes zijn briefpost (past er zonder gedoe door heen) en die komen laatste tijd traag / veels te laat aan.

maar zoals ik zei, dat kan ook liggen dat ik er op had staan, to: street : place :

Dat heb ik nu weggehaald en gewoon gedaan zoals TNT het wil.

en achterkant klein in het midden
pi_98195261
Tracenummers werken hier wel goed en niet pas na 2 dagen. Wanneer heb je het afgegeven? Op vrijdagmiddag na 17:00 word het pas maandag opgehaald.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:54:25 #263
313962 alexmeijer
pi_98195351
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:51 schreef carboni het volgende:
Tracenummers werken hier wel goed en niet pas na 2 dagen. Wanneer heb je het afgegeven? Op vrijdagmiddag na 17:00 word het pas maandag opgehaald.
op donderdag om uurtje of 2 :)
kwam zaterdag pas aan, vrijdag en zaterdag werkte tracking niet :)
pi_98195371
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:54 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

op donderdag om uurtje of 2 :)
kwam zaterdag pas aan, vrijdag en zaterdag werkte tracking niet :)
Klinkt vaag, zou maar een klacht indienden via twitter of 058 2 333 333
pi_98195399
Buspakketjes naar het buitenland komen ook niet in 2 dagen aan hč...

Kun je die fietstassen niet gewoon met tie-wrapje vastzetten aan je fiets? Scheelt jatten denk ik.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:16:07 #266
313962 alexmeijer
pi_98196041
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:55 schreef carboni het volgende:

[..]

Klinkt vaag, zou maar een klacht indienden via twitter of 058 2 333 333
al gedaan :) heb ook met ze aan de telefoon gehangen, die vrouw snapte het ook niet hoe dat kon..

toen ik haar zei dat we laatste tijd alleen maar problemen hebben vroeg ze of iets was veranderd.

toen zei ik dat we adres zijn gaan printen ipv schrijven. toen viel ze bijna van haar stoel,, normaal is dat beter.

Dus ik denk dat het idd aan de name, to, street ligt dat hij daarna in een loop gaat ofzo?

nu heb ik mijn webshop systeem aangepast zodat het gewoon onder elkaar zonder toevoegingen staat.

@ Rub3n, ze zijn vanuit nederland verzonden naar nederland
pi_98196284
Waarom zet je er in Nederland een Name, to, Street op dan?

Het is gewoon het beste om je aan de volgende regels te houden qua addressering! :)

Dat is:

Naam
Titel
Straat + nr
Postcode[spatie]letters[spatie][spatie]Woonplaats

Bijvoorbeeld:

Bedrijf
t.n.v. directie
Bamstraat 99
9999 BA Amsterdam
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:24:03 #268
313962 alexmeijer
pi_98196339
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:22 schreef rub3n het volgende:
Waarom zet je er in Nederland een Name, to, Street op dan?

Het is gewoon het beste om je aan de volgende regels te houden qua addressering! :)

Dat is:

Naam
Titel
Straat + nr
Postcode[spatie]letters[spatie][spatie]Woonplaats
omdat wij een internationale webshop hebben en ik geen zin had om alleen dat voor nederland aan te gaan passen?:)

maar ik heb het nu idd zo gedaan , kijken of het nu wel de volgende dag aan komt :)
pi_98196480
Ik moet zeggen dat buspakketjes wel vaak vertraging heeft. Omdat je als postbezorger/postbode die "apart" mee krijgt, dus niet in de bundels.

Ik heb ook wel eens dat ik in mijn laatste straat dat buspakketje zie liggen voor in de auto en dan is het: KUT! Die had ik moeten bezorgen in de eerste straat. En dan ga ik natuurlijk geen 15km rijden om dat pakketje nog te bezorgen, nee dat gaat dan gewoon de volgende dag mee. Buspakketjes zijn ook 48-uurs post volgens mij.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:41:13 #270
313962 alexmeijer
pi_98196951
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:28 schreef rub3n het volgende:
Ik moet zeggen dat buspakketjes wel vaak vertraging heeft. Omdat je als postbezorger/postbode die "apart" mee krijgt, dus niet in de bundels.

Ik heb ook wel eens dat ik in mijn laatste straat dat buspakketje zie liggen voor in de auto en dan is het: KUT! Die had ik moeten bezorgen in de eerste straat. En dan ga ik natuurlijk geen 15km rijden om dat pakketje nog te bezorgen, nee dat gaat dan gewoon de volgende dag mee. Buspakketjes zijn ook 48-uurs post volgens mij.
48 uur is te doen :) maar als je kijkt dat iemand 7 juni bestelt heeft en nog niet in huis...
pi_98197326
Volgens mij is het gewoon 24 uurs post hoor. Maar het blijft weleens liggen doordat ze niet op volgorde liggen omdat ze niet goed in de tas passen en omdat ze in de kasten ook niet passen blijven ze ook nog wel eens op de kast of op tafel liggen.
Maar een pakket (of het nou door de bus past of niet) gefrankeerd met 6,75 zou door pakketpost met track en trace te volgen moeten zijn.
  woensdag 15 juni 2011 @ 15:40:56 #272
Bijdehand mannetje
pi_98204663
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:13 schreef Fixers het volgende:

[..]

Maar hij heeft het over brievenbuspost. Die hebben toch nooit een Track & Trace code? :?
pi_98210141
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar hij heeft het over brievenbuspost. Die hebben toch nooit een Track & Trace code? :?
Je hebt ook brievenbuspost gefrankeerd als pakket, heb zelf wel eens een envelop met pakketzegel gezien.
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:06:07 #274
313962 alexmeijer
pi_98214263
Hopa, tweede telefoontje boze klant.

Hebben ook een week bestelt (brievenbus post) heb het opgestuurt maar de klant heeft niks ontvangen

Bij wie kan ik de schuld nu gaan leggen? want ik kan bakken met geld over maken terwijl tnt zijn werk niet doet.

Edit: ook de 7de besteld, dus 8ste verzonden
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:16:32 #275
Bijdehand mannetje
pi_98214803
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:06 schreef alexmeijer het volgende:
Hopa, tweede telefoontje boze klant.

Hebben ook een week bestelt (brievenbus post) heb het opgestuurt maar de klant heeft niks ontvangen

Bij wie kan ik de schuld nu gaan leggen? want ik kan bakken met geld over maken terwijl tnt zijn werk niet doet.

Edit: ook de 7de besteld, dus 8ste verzonden

Tja, je kunt de schuld bij TNT leggen, maar daar schiet je weinig mee op. Want tenzij je de spullen aangetekend en/of verzekerd verzonden hebt, krijg je geen cent van ons. Aan de andere kant is het wel vreemd dat het vooral met jouw pakjes misgaat. We zullen heus wel eens wat kwijt raken, maar als we van 1 afzender zo veel verliezen, is dat wel heel vreemd. Zien de pakjes er heel waardevol uit? En als het inderdaad brievenbus post is, hoe heb je het dan aangeboden? In een brievenbus gegooid? Bij een businessbalie ingeleverd?
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:22:17 #276
313962 alexmeijer
pi_98215128
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Tja, je kunt de schuld bij TNT leggen, maar daar schiet je weinig mee op. Want tenzij je de spullen aangetekend en/of verzekerd verzonden hebt, krijg je geen cent van ons. Aan de andere kant is het wel vreemd dat het vooral met jouw pakjes misgaat. We zullen heus wel eens wat kwijt raken, maar als we van 1 afzender zo veel verliezen, is dat wel heel vreemd. Zien de pakjes er heel waardevol uit? En als het inderdaad brievenbus post is, hoe heb je het dan aangeboden? In een brievenbus gegooid? Bij een businessbalie ingeleverd?
Sterker nog, bij de balie afgeleverd, doe ik namelijk altijd ivm gewicht.
Gewone witte doosjes met onze site er op niks bijzonders.

Snap ik wel, maar het is toch raar dat je niks meer op een normale manier kan verzenden?
pi_98216537
Zijn er problemen in Apeldoorn? Afgelopen week twee keer iets besteld en twee keer kwam het niet direct de volgende dag terwijl net bij andere klanten wel netjes op tijd kwam, waar ligt de fout bij TNT?
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:57:59 #278
313962 alexmeijer
pi_98216873
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:50 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn er problemen in Apeldoorn? Afgelopen week twee keer iets besteld en twee keer kwam het niet direct de volgende dag terwijl net bij andere klanten wel netjes op tijd kwam, waar ligt de fout bij TNT?
dat heb ik dus al de hele week..

gister pakjes op bus gedaan

bepaalde mensen hebben hem wel gekregen
andere niet..
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:00:39 #279
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98216997
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:57 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

dat heb ik dus al de hele week..

gister pakjes op bus gedaan

bepaalde mensen hebben hem wel gekregen
andere niet..
Dat komt omdat er in grote delen van het land al gewerkt wordt met het PostNL principe "Morgen is vandaag", elders in het land loopt men nog achter en is vandaag op de bus, morgen in huis nog actief. :7
pi_98217198
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:22 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Sterker nog, bij de balie afgeleverd, doe ik namelijk altijd ivm gewicht.
Gewone witte doosjes met onze site er op niks bijzonders.

Snap ik wel, maar het is toch raar dat je niks meer op een normale manier kan verzenden?
Het moet allemaal goedkoper, meeste klote is dat er ook geen echte concurrentie is. DHL express is te duur, DHL4You te slecht (=selektvracht :X), UPS is echt heel duur en het zelfde geld voor TNT express.

Bedrijf gaat echt naar de klote, alle ervaring en kennis zijn weg. Bij een beetje drukte zijn ze nu in 1 team bezig tot 3 uur met voorbereiden. En dan beginnen volgende week nieuwe diensten met nog meer wijken op een kast. Sommige wijken die normaal om 12:30 op depot aankomen werden nu pas om 15:00 gebracht, dus postbezorgers houden ze ook niet aan op deze manier.
pi_98218469
Ik kwam vanochtend op 11:30 op kantoor en toen waren ze nog bezig met het voorbereiden van mijn wijk, die nota bene om 10:00 klaar zou moeten zijn :') Heb maar even meegeholpen zodat ik sneller weg kon, ook al is dat voor mij als postbezorger natuurlijk een illegale bezigheid :P De volgende keer ga ik gewoon vast weglopen wat er al klaar is, dat is eigenlijk een stuk efficienter (mijn wijk begint en eindigt toevallig precies bij het kantoor, vandaar).

En 4 x HAH vandaag ;( Had ik tot nu toe nog nooit gehad!
pi_98220088
ik ben ook begonnen met 1 tas van mijn wijk, de rest was ook nog niet klaar. Vond het een rotdag, het was zo benauwd, best veel post en toen begon het nog ineens te gieten ook 13.gif

morgen geen HAH, hopelijk schiet het dan wat beter op..
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:54:11 #283
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98220220
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:51 schreef sbientje het volgende:
Vond het een rotdag, het was zo benauwd, best veel post en toen begon het nog ineens te gieten ook [ afbeelding ]

morgen geen HAH, hopelijk schiet het dan wat beter op..
Dat inderdaad, ging in eerste instantie met een sweater naar buiten en liep in de middag - nota bene in de regen - in korte broek. _O-
pi_98220529
Ze voorspelden hier dat het met de zomer rustiger zou worden met de post, maar daar merk ik anders bar weinig van..
pi_98220793
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:54 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat inderdaad, ging in eerste instantie met een sweater naar buiten en liep in de middag - nota bene in de regen - in korte broek. _O-
mijn postkleren zaten in de was, dus ikw as in mijn gewone kloffie. Ook zonder jas. Met was ook veel te warm geweest denk ik :) Maar het zweet liep over mijn rug. Toen ik thuiskwam heb ik eerst een liter water gedronken, was helemaal uitgedroogd haha
pi_98221193
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ze voorspelden hier dat het met de zomer rustiger zou worden met de post, maar daar merk ik anders bar weinig van..
Ach het zomerdal.... Het is rustiger maar dat word ruim en zwaar gecompenseerd door tierelantijntjes als inverdienen en opdelen :r
Scenario maatwerk bullshit.
pi_98221511
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dit valt nog niet onder 'zomer' in postbegrippen. Tijdens de bouwvak storten de volumes wel volkomen in.

Vandaag was het absurd druk, hoop troep die niet door de HSM ging, dinsdag weekbladen en woensdagweekbladen. Planning was een puinhoop, gevolg: dienst van paar uurtjes werd een dienst van 9 uur. Sommige collega's zullen een werkdag van rond de 11 uur hebben gehad...

Verbazend hoe het bedrijf nooit leert van dit soort dingen, met 3 man in de voorbereiding erbij hadden we alles nog binnen de perken kunnen houden.
pi_98222162
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:17 schreef lololo het volgende:

[..]

Dit valt nog niet onder 'zomer' in postbegrippen. Tijdens de bouwvak storten de volumes wel volkomen in.

Vandaag was het absurd druk, hoop troep die niet door de HSM ging, dinsdag weekbladen en woensdagweekbladen. Planning was een puinhoop, gevolg: dienst van paar uurtjes werd een dienst van 9 uur. Sommige collega's zullen een werkdag van rond de 11 uur hebben gehad...

Verbazend hoe het bedrijf nooit leert van dit soort dingen, met 3 man in de voorbereiding erbij hadden we alles nog binnen de perken kunnen houden.
Ze hebben en kunnen die 3 man gewoon niet vinden. Misschien wel een prutser maar daar heb je alleen maar last van. Word alleen maar erger wanneer je te maken krijgt met het gedrocht wat autobedrijf heet. Moet er nog een shitload aan bureaucratie om een wijk die te laat is op het depot te krijgen als dat al lukt ipv een random iemand van de vloer plukken en in een auto zetten. Als er uberhaupt nog een auto is aangezien 50% word uitbesteed.
pi_98222559
Blij dat ik van de zomer niet hoef op te delen. Teamcoachtekort FTW.
pi_98224069
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:32 schreef TokenW het volgende:
Blij dat ik van de zomer niet hoef op te delen. Teamcoachtekort FTW.
Oh echt wel. Gaan ze gewoon de TC dienst opdelen, extra koffiepauzes ftw. En iedereen een stukje meeplannen :') En een werkoverleg inplannen

[ Bericht 2% gewijzigd door carboni op 15-06-2011 22:01:46 ]
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:09:15 #291
246109 JochemP
pi_98225236
Klotedag :( Van 12 tot half 5 gelopen en liet constant de post uit mijn klauwen vallen :')

Morgen om half 8, alleen 's ochtends, want 's middags examenuitslag *O*
pi_98225456
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:09 schreef JochemP het volgende:
Klotedag :( Van 12 tot half 5 gelopen en liet constant de post uit mijn klauwen vallen :')

precies mijn tijd, van vandaag!

morgen heb ik dezelfde 2 wijken, maar dan zonder HAH en hopelijk met wat minder post
pi_98225804
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:09 schreef JochemP het volgende:

Hier van 8:30 tot 18 uur, lekker geld verdienen door puin te ruimen.
Ik heb gewoon gewerkt tijdens de uitslag :D Wist toch wel dat ik geslaagd was en tijdens het bezorgen kan ik ook wel de telefoon opnemen.

Nog 8 post en dan is het TNT Post tijdperk op Fok definitief voorbij ;(
pi_98226430
Oook erg druk hier vandaag en de TC kan van mij part is weer omvallen. 6:20-16:00 hier en weet wel zeker dat hij dat niet gaat invoeren :{ had leuk een fulltimer dienst gekregen omdat diegene al een hele tijd ziek is. Al aangegeven dat ik op dit moment zulke lange diensten niet trek maar neuuh :{ Nog een zieke hier en alles is helemaal in paniek denk ik :')
pi_98226577
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:26 schreef loonytik het volgende:
Oook erg druk hier vandaag en de TC kan van mij part is weer omvallen. 6:20-16:00 hier en weet wel zeker dat hij dat niet gaat invoeren :{ had leuk een fulltimer dienst gekregen omdat diegene al een hele tijd ziek is. Al aangegeven dat ik op dit moment zulke lange diensten niet trek maar neuuh :{ Nog een zieke hier en alles is helemaal in paniek denk ik :')
Ze kunnen de drukte van de veronicagids gewoon niet meer aan en de volumes maar "dalen".
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:42:52 #296
Bijdehand mannetje
pi_98227563
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:26 schreef loonytik het volgende:
Hij betaalt maar gewoon, en anders gewoon die oranje kaart in z'n mik douwen. Als ze bij mij dat soort geintjes zouden flikken zou ik me een stuk minder flexibel opstellen. Zat deeltijdwerkers hier die gewoon de straat op gaan als het "hun tijd" is. Ik doe juist regelmatig wat extra's, maar als ze dat dan zouden weigeren uit te betalen dan zou ik geen reet meer doen dan wat ik contractueel verplicht ben. Structureel overwerk hoort daar niet bij, en structureel onbetaald overwerk al helemaal niet!
pi_98228133
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hij betaalt maar gewoon, en anders gewoon die oranje kaart in z'n mik douwen. Als ze bij mij dat soort geintjes zouden flikken zou ik me een stuk minder flexibel opstellen. Zat deeltijdwerkers hier die gewoon de straat op gaan als het "hun tijd" is. Ik doe juist regelmatig wat extra's, maar als ze dat dan zouden weigeren uit te betalen dan zou ik geen reet meer doen dan wat ik contractueel verplicht ben. Structureel overwerk hoort daar niet bij, en structureel onbetaald overwerk al helemaal niet!
Dit dus. Het is alleen al belangrijk om voor jezelf op te komen om de TC te laten weten dat ie niet met je moet sollen. Ze krijgen aan het einde van het jaar een bonus als ze "groen" scoren, oftewel zo veel mogelijk uren onder de norm in te plannen. Als je 1/2 keer naar je TC stapt zal je waarschijnlijk al merken dat "opeens" de uren vaker kloppen. Echt sneu, maar wat verwacht je van een bedrijf dat aan komt zetten met "spelregels" op de oranje kaart.
pi_98228516
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:53 schreef carboni het volgende:

[..]

Oh echt wel. Gaan ze gewoon de TC dienst opdelen, extra koffiepauzes ftw. En iedereen een stukje meeplannen :') En een werkoverleg inplannen
Maakt weinig uit, heb de teamcoach sluitdienst deze zomer, hoe dan ook tot 5 uur.
pi_98228659
wij hadden vorige week 16 uur teveel ingezet over het hele team.. krijg je daar weer gezever over..
pi_98228790
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:58 schreef sbientje het volgende:
wij hadden vorige week 16 uur teveel ingezet over het hele team.. krijg je daar weer gezever over..
Ah krijgen jullie die 16 van ons, afaik scoorde we 40 te weinig ingezet vorige week.
TC inzetten voor sluitdienst? Doen ze hier gewoon met een zaterdagwerker of postbode.
pi_98228850
Rip TNT Post 2006-2011
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')