Geloof het niet, volgens mij was er ook geen buslichting maandag en zondag. Dus dan loop je met wat herstelpost en wat buitenland post.quote:[quote]Op woensdag 27 april 2011 12:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Was het nog druk gisteren?
quote:Op zondag 5 juni 2011 22:20 schreef sbientje het volgende:
die bol.com dozen zijn gewoon niet te hanteren. Met die platte witte nog nooit problemen gehad, maar die grote bruine dozen zijn echt TE onhandig. Passen niet in binnentassen dus gaan altijd kapot, passen ook niet in veel brievenbussen. bah
Ik heb geen sollicitatiegesprek gehad, maar dat is niet de normale gang van zaken.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:48 schreef Leontje het volgende:
Ik heb nog een vraag: als je een sollicitatiegesprek hebt bij TNT/PostNL, wat kan je hiervan verwachten? En is de kans dat je er niet door komt klein of groot? Ik heb al een aantal topics hier doorgelezen (stuk of 8 denk ik van de 85 nu) maar ik denk dat ik er op deze manier sneller uitkom...
Bedankt
Sollicitatiegesprek vragen:quote:Op zondag 5 juni 2011 22:48 schreef Leontje het volgende:
Ik heb nog een vraag: als je een sollicitatiegesprek hebt bij TNT/PostNL, wat kan je hiervan verwachten? En is de kans dat je er niet door komt klein of groot? Ik heb al een aantal topics hier doorgelezen (stuk of 8 denk ik van de 85 nu) maar ik denk dat ik er op deze manier sneller uitkom...
Bedankt
Hoho, lezen en schrijven is geen vereiste, we moeten nog 15 postbezorgers aannemen deze weekquote:Op maandag 6 juni 2011 12:42 schreef rub3n het volgende:
Aanvulling:
Kun je schrijven? Ja
Oké vul dan je eigen belasting-aanmeld-formulier dan maar in!
Aanvulling:quote:Op maandag 6 juni 2011 12:42 schreef rub3n het volgende:
Aanvulling:
Kun je schrijven? Ja
Oké vul dan je eigen belasting-aanmeld-formulier dan maar in!
Dat zeggen ze er niet bijquote:Op maandag 6 juni 2011 16:36 schreef sk888er het volgende:
[..]
Aanvulling:
Je weet dat het slecht betaald is?
Hier was er wederom veel. Dat komt ook omdat dat zgn "Optima" hier niet goed wordt uitgevoerd. Eigenlijk zouden we vandaag alleen de buspost van de buslichting van gisteren moeten meenemen, want al de foutlopers van zaterdag zouden er morgen pas weer bij moeten zitten. Maar dat wordt zaterdag helemaal niet weggehaald, dus ligt het er maandag nog. En aangezien er binnen steeds meer nieuwe "collega's" van bedenkelijk pluimage rondlopen, wordt er steeds slechter gesorteerd. Dus had ik vandaag voor een wijk practisch nog een volle blauwe bak van zaterdag erbij, en nog heel veel van die gladde Sligro-zooi.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:00 schreef sbientje het volgende:
zo het was vandaag echt rustig!! Zelfs voor de maandag. 5 wijken in 2,5 uur, en daarbij ook nog naar depot gereden, naar het postkantoor en naar een paar adressen die op zaterdag dicht zijn..
quote:Op maandag 6 juni 2011 20:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er hangen nu overal posters met smileys enzo erop en teksten als "heb je vandaag al gelachen?", en "heb je al een complimentje gegeven aan een collega?". Het lijkt wel een postbus 51 campagne.
Onder andere op de brievenbussen, op sommige bij ons in het dorp (kan het qua inwonertal nu eenmaal geen stad noemen) staat nog gewoon TNT. Op andere staat met een sticker PostNLquote:
PostNL Pakketten is het.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:29 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Onder andere op de brievenbussen, op sommige bij ons in het dorp (kan het qua inwonertal nu eenmaal geen stad noemen) staat nog gewoon TNT. Op andere staat met een sticker PostNL
Maar hoe is het nu eigenlijk precies want ik ben echt de weg kwijt.
PTT (post) werd TPG -> TNT -> PostNl
PTT (telecom) werd KPN
TNT blijft TNT voor pakketten? En TNT Post is dan PostNL geworden toch?
Nee, TNT Post Pakketservice is ook PostNL. Het enige wat TNT blijft heten is de Expresstak.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:29 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Onder andere op de brievenbussen, op sommige bij ons in het dorp (kan het qua inwonertal nu eenmaal geen stad noemen) staat nog gewoon TNT. Op andere staat met een sticker PostNL
PTT (telecom) werd KPN
Op de pakketten na helemaal goed, knap, dat doet 99% van de bevolking je (begrijpelijk) niet na.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:29 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
PTT (telecom) werd KPN
En heel vroeger APTquote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:29 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
PTT (telecom) werd KPN
ook pakketten en dergelijke, maar dan met hogere garanties, internationale zendingen en zendingen met spoed.quote:
Leuk, thx!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:57 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
En heel vroeger APT, toen PTT, toen PTT Post. Hier een mooie tijdlijn trouwens
Postbezorger is puur en alleen post (en reclame) bezorgen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:54 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Leuk, thx!
Maar kun je me ook het verschil uitleggen tussen de postbezorgers en postbodes? De postbezorgers zijn parttimers en de postbodes fulltimers? Of zitten er meer verschillen in?
Alleen buspakjes. Pakketten gaan via een compleet ander kanaal.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:59 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Ooh dus de postbode doet ook sorteerwerkzaamheden, de aangetekende stukken en eventueel pakketten?
Interessant, ik heb dit namelijk nooit geweten.
Hier bereiden ze ook voorquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:55 schreef lbeew het volgende:
[..]
Postbezorger is puur en alleen post (en reclame) bezorgen.
Hier ook regelmatig, maar toen ze er eentje structureel in wilden zetten werd daar toch een stokje voor gestokenquote:
Snap ik, alleen spul wat dus door de brievenbus pastquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef lbeew het volgende:
[..]
Alleen buspakjes. Pakketten gaan via een compleet ander kanaal.
Die automatisering gaat gewoon steeds verder, dat is een gegeven, maar de komende jaren zal je toch érgens je voorbereiding moeten doen niet? Dat kan je moeilijk op straat doen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:38 schreef carboni het volgende:
Overigens iemand hier de MZ journaal gelezen. Die CVL's zijn dus ook maar voor max 5 jaar en dan word alles met een nieuwe sorteermachine gedaan. Typisch TNT/ uhhh postanaal weer hoor, eerst miljoenen investeren in 6 panden van 15duizend m2 dan miljoenen besteden aan het professioneel er uit werken van 11.000 postbodes om vervolgens na 5 jaar die CVL's ook weer te sluiten
Ja, precies, zo gaat dat hier dus ook. Uit arren moede worden postbezorgers ingeschakeld voor postbode-klusjes door te TC's omdat ze anders niet de post wegkrijgen, en de VM verbiedt dat omdat dat juridisch gevaarlijk is voor de hele reorganisatiequote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:22 schreef carboni het volgende:
Hier heeft een postbezorger, oud TC collectie, een tijdje als invaller voor haalritten gefunctioneerd. Is een stokje voorgestoken door de VM.
Voorstel van de OR vind ik redelijk anders. Afschalen tot 150 vbg's en dan sluiten als de nieuwe sorteermachines er zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:41 schreef lololo het volgende:
[..]
Die automatisering gaat gewoon steeds verder, dat is een gegeven, maar de komende jaren zal je toch érgens je voorbereiding moeten doen niet? Dat kan je moeilijk op straat doen.
En hun inschatting is dat het goedkoper is om dat op die CVL's te doen dan in de huidige VBG's. Soit.
Kost dus meer, zoals ook vermeld staat. En dan moet je die kosten weer ergens anders weg snijden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:51 schreef carboni het volgende:
[..]
Voorstel van de OR vind ik redelijk anders. Afschalen tot 150 vbg's en dan sluiten als de nieuwe sorteermachines er zijn.
Ik moet het nog zien. Die nieuwe machine zou ALLE sorteerwerkzaamheden moeten kunnen overnemen, dus die spuugt dan kennelijk complete bundels uit, met elastieken en al. En dan controleert 'ie ook nog op verhuispost en faillissementen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:51 schreef carboni het volgende:
[..]
Voorstel van de OR vind ik redelijk anders. Afschalen tot 150 vbg's en dan sluiten als de nieuwe sorteermachines er zijn.
Succes met je gesprek.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:34 schreef Leontje het volgende:
Bedankt voor alle antwoorden, volgende week het gesprek
bij ons ook..quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:43 schreef loonytik het volgende:
[..]
Bij ons wordt er gewoon een maandag-dienst op dinsdag gedraaid
een maandagdienst is een dienst waarin geen HSM (dat is sorteermachine) post is, alleen zeg maar wat uit de brievenbussen gelicht wordt in t weekend. Daardoor is er heel weinig post voor iedere wijk, en dus bestelt 1 persoon vaak meerdere wijken (bij ons meestal een stuk of 6 per persoon)quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:48 schreef leay het volgende:
zo ingeburgerd ben ik nog niet![]()
ik ben postbezorger en al die termen kan ik nog steeds niet aan wennen hehe
ah merci! Ben benieuwd!quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:52 schreef sbientje het volgende:
[..]
een maandagdienst is een dienst waarin geen HSM (dat is sorteermachine) post is, alleen zeg maar wat uit de brievenbussen gelicht wordt in t weekend. Daardoor is er heel weinig post voor iedere wijk, en dus bestelt 1 persoon vaak meerdere wijken (bij ons meestal een stuk of 6 per persoon)
Hier doen ze allerlei varianten, bellen, aan collega's vragen die in wijken wonen of diens familie (sadness, alsof ik dat ga navragen bij m'n ouders/oma) en van die teams die langs komen.quote:
Bundels van 50 kan alleen als het een dunne enkele folder is. Bij 2 dunne is voor mij 30 de max en bij 3 20.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:58 schreef sbientje het volgende:
die HAH is er echt niet op vooruit gegaan. Soms echt bundels van 50. Bij ons wordt er ook nogal over gezeurd, maar ik begrijp dat eerlijk gezegd niet zo goed. Als TNT mij zou bellen en zou vragen of ik gisteren dit en dit krantje heb gehad, ik zou het niet durven zeggen
quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:06 schreef Lastpost het volgende:
Hier doen ze allerlei varianten, bellen, aan collega's vragen die in wijken wonen of diens familie (sadness, alsof ik dat ga navragen bij m'n ouders/oma) en van die teams die langs komen.
Bleek hier dat er bij bepaalde controle woningen 7 op de 11 keer geen HAH gekregen was, dat is wel ernstig.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:20 schreef carboni het volgende:
Ik heb wel eens deel uit gemaakt van een HAH controleteam toen de kwaliteit echt te laag werd. Was een beetje een farce, van tevoren aangekondigd en alleen steeds bij de laatste straat in een wijk. Was ook nergens een fout gevonden.
Het reguliere onderzoek is gewoon een panel van Intomart die bevestig/verteld of ze fouten zien met HAH of post. Mijn team heeft van de zomer wekenlang 100% gescoord alleen maar omdat er niemand van dat panel in het team woonde.
Daar hebben we hier gewoon ondergrondse papiercontainers voor.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:03 schreef carboni het volgende:
Eigenlijk was dat HAH controleren best wel sneu. Beetje snitchen op je collega's en tegelijk mensen irriteren op een maandagochtend over kutfoldertjes die ze eigenlijk niet willen hebben. Had wel een reactie van een mevrouw die het erg goed vonden dat we controleerden want die folderjongetjes gooien altijd de folders in het bos weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |