abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97761913

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 |

Salaristabel Zaterdagwerker:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis<br>
Posttarieven<br>
Juist adresseren<br>
Verhuisservice<br>
Bewaarservice<br>
Postzegeluitgiftekalender<br>

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis<br>
HSM = HuisNummerSorteermachine<br>
Lola = Los en Laad ruimte<br>
VOS = Vroege Ochtend Sorteering<br>

Overige linkjes:
Over TNT Post<br>
TPG en klagen<br>
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers<br>

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br>
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br>
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br>
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br>
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br>
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br>
Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br>
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br>
ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br>
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br>
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br>
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br>
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br>
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br>
sbientje, werkzaam in Breda<br>
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br>
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br>
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br>
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br>
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br>

De OP is hier te vinden.

Laatste post uit het vorige deel:
quote:
[quote]0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Was het nog druk gisteren?
Geloof het niet, volgens mij was er ook geen buslichting maandag en zondag. Dus dan loop je met wat herstelpost en wat buitenland post.
[/quote]
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_97762241
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:20 schreef sbientje het volgende:
die bol.com dozen zijn gewoon niet te hanteren. Met die platte witte nog nooit problemen gehad, maar die grote bruine dozen zijn echt TE onhandig. Passen niet in binnentassen dus gaan altijd kapot, passen ook niet in veel brievenbussen. bah
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_97763639
Ik heb nog een vraag: als je een sollicitatiegesprek hebt bij TNT/PostNL, wat kan je hiervan verwachten? En is de kans dat je er niet door komt klein of groot? Ik heb al een aantal topics hier doorgelezen (stuk of 8 denk ik van de 85 nu) maar ik denk dat ik er op deze manier sneller uitkom...

Bedankt :D
pi_97764052
de kans dat je neit wordt aangenomen, is voglens mij heel erg klein. Bij mij was er iig weinig sollicitatiegesprek aan. Ze vroegen gewoon of ik gezond was, een goede fiets had. Of ik wist wat het werk inhield en waarom het me leuk leek. En toen mocht ik al komen..
pi_97764466
Naja ik had ook ook over enveloppen met dvds enzo erin, met luchtkussentjes ertussen, maar dan is het hoesje weer kapot (vaak meegemaakt) of breekt de cd (dat heb ik 1x meegemaakt).
There are only 151 Pokémon.
pi_97765392
Overigens is het de voorgeschreven procedure om die dingen te "gooien", als in tijdens het vossen vanaf handhoogte de blauwe bak in. Een redelijke verpakking zou daar tegen moeten kunnen en zelfs de Bol.com dozen komen daar ongeschonden vanaf. Maar het gaat mis in de binnentas waar er geen mogelijkheid is om zonder druk die doos er in te krijgen.
pi_97765658
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:48 schreef Leontje het volgende:
Ik heb nog een vraag: als je een sollicitatiegesprek hebt bij TNT/PostNL, wat kan je hiervan verwachten? En is de kans dat je er niet door komt klein of groot? Ik heb al een aantal topics hier doorgelezen (stuk of 8 denk ik van de 85 nu) maar ik denk dat ik er op deze manier sneller uitkom...

Ik heb geen sollicitatiegesprek gehad, maar dat is niet de normale gang van zaken.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:33:24 #8
342418 VKV
Plausibel
pi_97766508
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:48 schreef Leontje het volgende:

Sollicitatiegesprek vragen:

Hoe heet je?
Wanneer kun je beginnen?

Succes :P
pi_97781512
Aanvulling:

Kun je schrijven? Ja
Oké vul dan je eigen belasting-aanmeld-formulier dan maar in!
pi_97783477
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:42 schreef rub3n het volgende:
Aanvulling:

Kun je schrijven? Ja
Hoho, lezen en schrijven is geen vereiste, we moeten nog 15 postbezorgers aannemen deze week :')
pi_97791042
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:42 schreef rub3n het volgende:
Aanvulling:

Kun je schrijven? Ja
Aanvulling:

Je weet dat het slecht betaald is?
pi_97792246
zo het was vandaag echt rustig!! Zelfs voor de maandag. 5 wijken in 2,5 uur, en daarbij ook nog naar depot gereden, naar het postkantoor en naar een paar adressen die op zaterdag dicht zijn..
pi_97792322
Mijn ecco's hebben het helemaal begeven nu trouwens. De zool hing al half los, maar nu is ook het stiksel kapot. Ik ga ze niet meer laten maken, ben ze wel beu. Vandeweek ff naar de ecco-winkel voor nieuwe :)
  maandag 6 juni 2011 @ 18:55:07 #14
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_97797925
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:36 schreef sk888er het volgende:

[..]

Aanvulling:

Je weet dat het slecht betaald is?
Dat zeggen ze er niet bij :P
  maandag 6 juni 2011 @ 20:54:37 #15
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_97806144
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:00 schreef sbientje het volgende:
zo het was vandaag echt rustig!! Zelfs voor de maandag. 5 wijken in 2,5 uur, en daarbij ook nog naar depot gereden, naar het postkantoor en naar een paar adressen die op zaterdag dicht zijn..
Hier was er wederom veel. Dat komt ook omdat dat zgn "Optima" hier niet goed wordt uitgevoerd. Eigenlijk zouden we vandaag alleen de buspost van de buslichting van gisteren moeten meenemen, want al de foutlopers van zaterdag zouden er morgen pas weer bij moeten zitten. Maar dat wordt zaterdag helemaal niet weggehaald, dus ligt het er maandag nog. En aangezien er binnen steeds meer nieuwe "collega's" van bedenkelijk pluimage rondlopen, wordt er steeds slechter gesorteerd. Dus had ik vandaag voor een wijk practisch nog een volle blauwe bak van zaterdag erbij, en nog heel veel van die gladde Sligro-zooi.

Inmiddels gaan ze bij ons werk maken van het verlichten van de psychosociale belasting. Maar ik ben bang dat ze zich er wel erg makkelijk van af gaan maken. Er hangen nu overal posters met smileys enzo erop en teksten als "heb je vandaag al gelachen?", en "heb je al een complimentje gegeven aan een collega?". Het lijkt wel een postbus 51 campagne. Nu wil ik het belang van schouderklopjes e.d. helemaal niet onderschatten, maar het is wel duidelijk dat het geen cent mag kosten. En een complimentje kost niks, dus da's een goedkope oplossing, denkt het management. Maar ik denk niet dat ze de normen nu gaan versoepelen, of wat minder wijken opdelen. Vorige week nog een hoop stennis, wilden ze ons weer laten folderen met "Word postbezorger" flyers. Terwijl er van hogerhand nadrukkelijk is gezegd dat dat niet meer hoefde, omdat het onmenselijk is mensen eerst een ontslagbrief te sturen, maar ze wel nog even snel hun opvolgers te laten werven (en opleiden).
:N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_97806634
terecht ook, ik vind het niet normaal dat mensen die hun ontslag krijgen nog die folders moeten bezorgen. Kan echt niet. En wat een oplossing idd.. Heb je vandaag al gelachen :') ja als een boer met kiespijn..

Bij ons wordt dat Optima wel goed gedaan, zaterdag gaat alles terug naar Rotterdam. Ik vind het nog steeds een beetje onzinnig, maar ach. Ik had vandaag iig lekker weinig, en als het toch veel was voor een wijk, vaak een stapeltje verjaardagskaarten voor 1 adres. Ruimt lekker op :)

Moest nog een aangetekende uitreiken, die meneer stond boven voor het raam dus ik vroeg of ie naar beneden kwam. Bleef ie angstvallig achter de deur staann. "Ja ik heb geen broek aan" :')
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:25:29 #17
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_97842976
@Rub3n:

Ik heb je filmpjes bekeken ^O^ , leuk zeg, het is zeker geen straf om zo te werken!
Zelf heb ik een loopwijk, ik zie dit werk als een sport 8-) en kom fluitend (en zwetend) thuis *O*
Leven en laten leven
pi_97843359
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er hangen nu overal posters met smileys enzo erop en teksten als "heb je vandaag al gelachen?", en "heb je al een complimentje gegeven aan een collega?". Het lijkt wel een postbus 51 campagne.
:')
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_97844493
Ik vraag me af of jullie nog wel weten wat de naam is van je werkgever. Onderhand is die naam al zo vaak veranderd dat ik de tel kwijt ben.

Toch bedankt dat jullie er zijn, alleen graag die blanco enveloppen met alleen het adres erop wegmoffelen :P
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_97848281
Nou, ik zeg overal nog TNT hoor...
pi_97848472
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:26 schreef rub3n het volgende:
Nou, ik zeg overal nog TNT hoor...
Onder andere op de brievenbussen, op sommige bij ons in het dorp (kan het qua inwonertal nu eenmaal geen stad noemen) staat nog gewoon TNT. Op andere staat met een sticker PostNL ;)

Maar hoe is het nu eigenlijk precies want ik ben echt de weg kwijt.

PTT (post) werd TPG -> TNT -> PostNl
PTT (telecom) werd KPN
TNT blijft TNT voor pakketten? En TNT Post is dan PostNL geworden toch?
pi_97848609
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:29 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Onder andere op de brievenbussen, op sommige bij ons in het dorp (kan het qua inwonertal nu eenmaal geen stad noemen) staat nog gewoon TNT. Op andere staat met een sticker PostNL ;)

PTT (telecom) werd KPN
PostNL Pakketten is het.

Alles wat eerst iets met TNT Post was is nu PostNL. De rest blijft gewoon TNT. Dus TNT Express, TNT Innight, etc...

Overigens was TPG gewoon TNT Post Groep.
lama
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:33:24 #23
Bijdehand mannetje
pi_97848631
quote:

[..]

PTT (telecom) werd KPN
Nee, TNT Post Pakketservice is ook PostNL. Het enige wat TNT blijft heten is de Expresstak.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_97849047
Het toffe van die naamsverandering is dat ik nu ontzettend kan kankeren op TNT en wat voor prutsers het daar zijn. Ik werk er immers niet meer :+
pi_97849391
quote:

[..]

PTT (telecom) werd KPN
Op de pakketten na helemaal goed, knap, dat doet 99% van de bevolking je (begrijpelijk) niet na. :') En dat van de pakketten weet volgens mij zelfs een groot deel van ons eigen personeel niet eens. Heeft ook even geduurd voordat het duidelijk was wat daar mee ging gebeuren.
pi_97849990
quote:

[..]

PTT (telecom) werd KPN
En heel vroeger APT O+, toen PTT, toen PTT Post. Hier een mooie tijdlijn trouwens :)
pi_97851323
wat doet TNT Express eigenlijk precies?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 juni 2011 @ 19:26:34 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97851590
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:22 schreef sbientje het volgende:
ook pakketten en dergelijke, maar dan met hogere garanties, internationale zendingen en zendingen met spoed.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_97851629
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:22 schreef sbientje het volgende:
Grotere pakketten zoals wasmachines en sneller pakketten internationaal versturen.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 juni 2011 @ 19:34:01 #30
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_97852081
Doorgegeven dat ik per 14 juni beschikbaar ben als tijdelijk hulpkracht, vandaag even langs op kantoor om te bespreken wanneer ik wel/niet inzetbaar ben. Kom ik daar, staan er twee wijken voor me klaar :') Begint al weer lekker met duidelijke communicatie.
pi_97856384
ik had mijn TC vanmorgen aan de lijn. Hij vroeg of ik van de week nog beschikbaar was. Ik zei dat ik idd wel kon werken en toen zei ie dat dat mooi was, want dat er een aantal postbezorgers vrij had. Nu smste ie vanmiddag of ik morgen om half 9 kon beginnen hahahha.. Echt een postbezorgers tijd :D
pi_97857337
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:57 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

En heel vroeger APT O+, toen PTT, toen PTT Post. Hier een mooie tijdlijn trouwens :)
Leuk, thx!

Maar kun je me ook het verschil uitleggen tussen de postbezorgers en postbodes? De postbezorgers zijn parttimers en de postbodes fulltimers? Of zitten er meer verschillen in?
pi_97857453
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:54 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Leuk, thx!

Maar kun je me ook het verschil uitleggen tussen de postbezorgers en postbodes? De postbezorgers zijn parttimers en de postbodes fulltimers? Of zitten er meer verschillen in?
Postbezorger is puur en alleen post (en reclame) bezorgen.
Postbode mag (moet...) alles.
lama
pi_97857777
Ooh dus de postbode doet ook sorteerwerkzaamheden, de aangetekende stukken en eventueel pakketten?
Interessant, ik heb dit namelijk nooit geweten.
pi_97858367
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:59 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Ooh dus de postbode doet ook sorteerwerkzaamheden, de aangetekende stukken en eventueel pakketten?
Interessant, ik heb dit namelijk nooit geweten.
Alleen buspakjes. Pakketten gaan via een compleet ander kanaal.
lama
pi_97858549
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:55 schreef lbeew het volgende:

[..]

Postbezorger is puur en alleen post (en reclame) bezorgen.

Hier bereiden ze ook voor :')
pi_97859097
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hier bereiden ze ook voor :')
Hier ook regelmatig, maar toen ze er eentje structureel in wilden zetten werd daar toch een stokje voor gestoken :') .

Hier begint de toestand wat personeelsbestand betreft aardig kritiek te worden ivm verlof en (langdurige) uitval van postbodes. Hebben we eindelijk het postbezorgersgedeelte redelijk voor elkaar (voor zo lang het duurt), vallen de fulltimers bij bosjes uit :') .
pi_97859281
Hier heeft een postbezorger, oud TC collectie, een tijdje als invaller voor haalritten gefunctioneerd. Is een stokje voorgestoken door de VM.
pi_97859563
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef lbeew het volgende:

[..]

Alleen buspakjes. Pakketten gaan via een compleet ander kanaal.
Snap ik, alleen spul wat dus door de brievenbus past ;)
pi_97860000
Bedankt voor alle antwoorden, volgende week het gesprek :P
pi_97860224
Overigens iemand hier de MZ journaal gelezen. Die CVL's zijn dus ook maar voor max 5 jaar en dan word alles met een nieuwe sorteermachine gedaan. Typisch TNT/ uhhh postanaal weer hoor, eerst miljoenen investeren in 6 panden van 15duizend m2 dan miljoenen besteden aan het professioneel er uit werken van 11.000 postbodes om vervolgens na 5 jaar die CVL's ook weer te sluiten :')
pi_97860396
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:38 schreef carboni het volgende:
Overigens iemand hier de MZ journaal gelezen. Die CVL's zijn dus ook maar voor max 5 jaar en dan word alles met een nieuwe sorteermachine gedaan. Typisch TNT/ uhhh postanaal weer hoor, eerst miljoenen investeren in 6 panden van 15duizend m2 dan miljoenen besteden aan het professioneel er uit werken van 11.000 postbodes om vervolgens na 5 jaar die CVL's ook weer te sluiten :')
Die automatisering gaat gewoon steeds verder, dat is een gegeven, maar de komende jaren zal je toch érgens je voorbereiding moeten doen niet? Dat kan je moeilijk op straat doen.

En hun inschatting is dat het goedkoper is om dat op die CVL's te doen dan in de huidige VBG's. Soit.
pi_97860739
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:22 schreef carboni het volgende:
Hier heeft een postbezorger, oud TC collectie, een tijdje als invaller voor haalritten gefunctioneerd. Is een stokje voorgestoken door de VM.
Ja, precies, zo gaat dat hier dus ook. Uit arren moede worden postbezorgers ingeschakeld voor postbode-klusjes door te TC's omdat ze anders niet de post wegkrijgen, en de VM verbiedt dat omdat dat juridisch gevaarlijk is voor de hele reorganisatie :P
pi_97861200
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:41 schreef lololo het volgende:

[..]

Die automatisering gaat gewoon steeds verder, dat is een gegeven, maar de komende jaren zal je toch érgens je voorbereiding moeten doen niet? Dat kan je moeilijk op straat doen.

En hun inschatting is dat het goedkoper is om dat op die CVL's te doen dan in de huidige VBG's. Soit.
Voorstel van de OR vind ik redelijk anders. Afschalen tot 150 vbg's en dan sluiten als de nieuwe sorteermachines er zijn.
pi_97861554
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:51 schreef carboni het volgende:

[..]

Voorstel van de OR vind ik redelijk anders. Afschalen tot 150 vbg's en dan sluiten als de nieuwe sorteermachines er zijn.
Kost dus meer, zoals ook vermeld staat. En dan moet je die kosten weer ergens anders weg snijden.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:06:04 #46
Bijdehand mannetje
pi_97862143
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:51 schreef carboni het volgende:

[..]

Ik moet het nog zien. Die nieuwe machine zou ALLE sorteerwerkzaamheden moeten kunnen overnemen, dus die spuugt dan kennelijk complete bundels uit, met elastieken en al. En dan controleert 'ie ook nog op verhuispost en faillissementen.

Als ik nu al zie hoe ontzettend veel handsortering we hebben, zie ik een machine dat niet doen. Als iets te groot is, of te klein, of te stroef papier, of te glad papier, of onregelmatige dikte (tijdschriften met monster) dan kan zo'n machine het al niet aan. Het verbaast me dan ook niet dat ze nog geen idee hebben wanneer die toepasselijk genaamde "sorteermachine X" er is.
pi_97863119
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:34 schreef Leontje het volgende:
Bedankt voor alle antwoorden, volgende week het gesprek :P
Succes met je gesprek.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:23:35 #48
344763 Lilou
Life is a bitch!
pi_97863471
Ik heb een vraag.

Wie heeft er een functie als chauffeur?
Ik heb interesse erin om een jaar full time te gaan werken.
Maar ben nog maar 9 maanden in bezit van mij rijbewijs. Is dat gen probleem?
En ben 19 jaar.
pi_97865347
Ik.
pi_97865471
Ik ben ook 19, en heb ook nog maar iets van 8 maanden m'n rijbewijs en ben Chauffeur Collectie.

Bij mij was het geen probleem, heb er nooit iets over gehoord.
pi_97865603
Full time werken kan wel een probleem worden. Weet van de TC hier dat ze dolgraag een THK een jaar lang bijna voltijd willen hebben maar dat dit verboden is.
Dus ze geven dan een 10 uurs contract voor 3-6 maanden en dan werk je in de praktijk (als er werk is) zo 36 uur. Maar als er personeel te veel is, zit jij thuis niks te doen.
pi_97880873
Daar hoef je de komende maanden overigens niet bang voor te zijn.
Ik word hier bijna dagelijks gesmeekt om extra te werken nu.
pi_97880917
Ik word nooit gevraagd om extra te werken, terwijl er wel werk blijft staan.
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:04:41 #54
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_97885764
Rustig dagje vandaag. Leek wel maandag :P
pi_97893918
het was idd vrij rustig. Ik had de grootste wijk van ons team gekregen, de vaste postbezorger heeft al een tijdje verlof en de vervanger was ziek. Geulkkig weinig post en geen HAH waardoor ik behoorlijke rondjes kon maken :) Daarna had ik nog een klein wijkje met wat flats en van die zijstraatjes met 20 huizen. Morgen heb ik 1 van mijn zaterdagwijken en een nieuwbouwwijk. Denk wel dat er HAH is morgen..
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:27:27 #56
337898 leay
Who? She!
pi_97894358
Hoe zit het nou met a.s dinsdag? :D
Sometimes I like to piss you off just because it's funny.
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:35:36 #57
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_97894712
Leuke stunt die Unox-kaarten (HAH) c_/
er zat een kortingsbon in die wij hier niet kunnen gebruiken...............andere supermarkten! 8)7
voel me toch een beetje getild -O-
Leven en laten leven
pi_97895059
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:27 schreef leay het volgende:
Hoe zit het nou met a.s dinsdag? :D
Bij ons wordt er gewoon een maandag-dienst op dinsdag gedraaid
pi_97895152
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:43 schreef loonytik het volgende:

[..]

Bij ons wordt er gewoon een maandag-dienst op dinsdag gedraaid
bij ons ook..
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:48:22 #60
337898 leay
Who? She!
pi_97895281
zo ingeburgerd ben ik nog niet :@
ik ben postbezorger en al die termen kan ik nog steeds niet aan wennen hehe
pi_97895456
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:48 schreef leay het volgende:
zo ingeburgerd ben ik nog niet :@
ik ben postbezorger en al die termen kan ik nog steeds niet aan wennen hehe
een maandagdienst is een dienst waarin geen HSM (dat is sorteermachine) post is, alleen zeg maar wat uit de brievenbussen gelicht wordt in t weekend. Daardoor is er heel weinig post voor iedere wijk, en dus bestelt 1 persoon vaak meerdere wijken (bij ons meestal een stuk of 6 per persoon)
  woensdag 8 juni 2011 @ 18:00:12 #62
337898 leay
Who? She!
pi_97895770
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:52 schreef sbientje het volgende:

[..]

een maandagdienst is een dienst waarin geen HSM (dat is sorteermachine) post is, alleen zeg maar wat uit de brievenbussen gelicht wordt in t weekend. Daardoor is er heel weinig post voor iedere wijk, en dus bestelt 1 persoon vaak meerdere wijken (bij ons meestal een stuk of 6 per persoon)
ah merci! Ben benieuwd!
  woensdag 8 juni 2011 @ 18:15:15 #63
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_97896419
Hey ik heb een vraagje,

heb nu 2 klanten gehad (niet in dezelfde regio) die melden dat hun bestelling nog niet is aangekomen (briefpost)

eentje is zaterdag verzonden, die andere maandag

iemand enig idee hoe dat kan?
Tik jag slĺ dig mycket hĺrt att inte ens Google kan hitta
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:33:23 #64
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97900316
Hier gisteren weer een brief vanuit de vestiging dat de kwaliteit van de HAH-verspreiding niet best is/zou zijn en dat er sancties zullen volgen wanneer dat zo doorgaat.
Herken me er niet bepaald in dus ik maak me geen druk, maar het is nu al de derde brief in een maand tijd.

Stond wel in dat het een landelijke trend is en dat de problemen begonnen zijn na de veranderingen met de HAH (andere manier van bundelen etc), dan zou ik toch eerder in die hoek kijken dan dreigende taal uitspreken naar de bezorgers maar oke. :+
pi_97901693
die HAH is er echt niet op vooruit gegaan. Soms echt bundels van 50. Bij ons wordt er ook nogal over gezeurd, maar ik begrijp dat eerlijk gezegd niet zo goed. Als TNT mij zou bellen en zou vragen of ik gisteren dit en dit krantje heb gehad, ik zou het niet durven zeggen :D
pi_97901809
Belt de tnt om te controleren? :D
Bij mijn schoonouders kwamen ze langs.
Mochten ze dat aan mij vragen dan zou ik dat ook echt niet meer weten, zo interessant vind ik de HAH niet.
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:06:02 #67
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97902056
Bij ons stond erbij vermeld dat de dinsdag ervoor 'de druppel' was, mijn druppel was toch wel het feit dat ik er 120 teveel meekreeg, er een of ander boekje tussen moest zitten (tussen 2 grote HAH) wat maar in 30% van de gevallen was om na een x aantal ineens 25 keer dat boekje tegelijk in je handen te krijgen. _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Belt de tnt om te controleren? :D
Hier doen ze allerlei varianten, bellen, aan collega's vragen die in wijken wonen of diens familie (sadness, alsof ik dat ga navragen bij m'n ouders/oma) en van die teams die langs komen.
Bleek hier dat er bij bepaalde controle woningen 7 op de 11 keer geen HAH gekregen was, dat is wel ernstig. _O-
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 juni 2011 @ 20:06:29 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97902078
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:58 schreef sbientje het volgende:
die HAH is er echt niet op vooruit gegaan. Soms echt bundels van 50. Bij ons wordt er ook nogal over gezeurd, maar ik begrijp dat eerlijk gezegd niet zo goed. Als TNT mij zou bellen en zou vragen of ik gisteren dit en dit krantje heb gehad, ik zou het niet durven zeggen :D
Bundels van 50 kan alleen als het een dunne enkele folder is. Bij 2 dunne is voor mij 30 de max en bij 3 20.

Het moet hanteerbaar blijven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_97902593
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:06 schreef Lastpost het volgende:
Hier doen ze allerlei varianten, bellen, aan collega's vragen die in wijken wonen of diens familie (sadness, alsof ik dat ga navragen bij m'n ouders/oma) en van die teams die langs komen.
Bleek hier dat er bij bepaalde controle woningen 7 op de 11 keer geen HAH gekregen was, dat is wel ernstig. _O-
:') Tsss

Sommige mensen zijn dol op HAH en rukken het zowat uit je handen, anderen zeggen, terwijl ze geen sticker op de brievenbus hebben, dat ze geen folders hoeven.

Ja en dan krijgt dat adres controle en dan zit ik zeker fout :')
pi_97902828
Ik heb wel eens deel uit gemaakt van een HAH controleteam toen de kwaliteit echt te laag werd. Was een beetje een farce, van tevoren aangekondigd en alleen steeds bij de laatste straat in een wijk. Was ook nergens een fout gevonden :').
Het reguliere onderzoek is gewoon een panel van Intomart die bevestig/verteld of ze fouten zien met HAH of post. Mijn team heeft van de zomer wekenlang 100% gescoord alleen maar omdat er niemand van dat panel in het team woonde.
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:25:19 #71
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97903096
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:20 schreef carboni het volgende:
Ik heb wel eens deel uit gemaakt van een HAH controleteam toen de kwaliteit echt te laag werd. Was een beetje een farce, van tevoren aangekondigd en alleen steeds bij de laatste straat in een wijk. Was ook nergens een fout gevonden :').
Het reguliere onderzoek is gewoon een panel van Intomart die bevestig/verteld of ze fouten zien met HAH of post. Mijn team heeft van de zomer wekenlang 100% gescoord alleen maar omdat er niemand van dat panel in het team woonde.
_O-
Hier is er voor veel wijken (ondanks verschillende sticker-tellingen etc) gewoon structureel een tekort van tientallen HAH-folders terwijl er voor andere wijken tientallen over zijn.
Gisteren ook weer een complete bundel terug kunnen leggen omdat ik er weer eens teveel meekreeg, lekker op zo'n dinsdag. }:|
pi_97905832
Omdat de weg hier open ligt komt er een kleine vrachtwagen (bakwagen ipv trekker-oplegger) en daar kunnen maar 30 containers in. Laten wij nou net altijd rond de 30 containers hebben.

Maandag hadden we er 36 + 5 die in Dronten waren blijven staan. Ik en mij maat naar dronten -> Zwolle rijden! :) Heerlijk verdienen.

Vandaag was het weer raak, ik mocht 2 containertjes naar Zwolle rijden.
pi_97905835
Eigenlijk was dat HAH controleren best wel sneu. Beetje snitchen op je collega's en tegelijk mensen irriteren op een maandagochtend over kutfoldertjes die ze eigenlijk niet willen hebben. Had wel een reactie van een mevrouw die het erg goed vonden dat we controleerden want die folderjongetjes gooien altijd de folders in het bos weg.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:04:35 #74
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97905931
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:03 schreef carboni het volgende:
Eigenlijk was dat HAH controleren best wel sneu. Beetje snitchen op je collega's en tegelijk mensen irriteren op een maandagochtend over kutfoldertjes die ze eigenlijk niet willen hebben. Had wel een reactie van een mevrouw die het erg goed vonden dat we controleerden want die folderjongetjes gooien altijd de folders in het bos weg.
Daar hebben we hier gewoon ondergrondse papiercontainers voor. O+
pi_97906012
Overigens is de sfeer best wel kut, nog 12 dagen en dan begint het autobedrijf :(. Afgelopen dinsdag waren er gesprekken over wie er per 20 juni overcompleet word verklaard.
Per 20 juni worden de auto's overgeheveld, HAH vouwen gaat naar Nieuwegein, agt onduidelijk, alle teams en diensten worden overhoop gehaald en bijna niemand is geinformeerd nog.

[ Bericht 22% gewijzigd door carboni op 08-06-2011 21:11:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')