bij ons ook..quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:43 schreef loonytik het volgende:
[..]
Bij ons wordt er gewoon een maandag-dienst op dinsdag gedraaid
een maandagdienst is een dienst waarin geen HSM (dat is sorteermachine) post is, alleen zeg maar wat uit de brievenbussen gelicht wordt in t weekend. Daardoor is er heel weinig post voor iedere wijk, en dus bestelt 1 persoon vaak meerdere wijken (bij ons meestal een stuk of 6 per persoon)quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:48 schreef leay het volgende:
zo ingeburgerd ben ik nog niet![]()
ik ben postbezorger en al die termen kan ik nog steeds niet aan wennen hehe
ah merci! Ben benieuwd!quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:52 schreef sbientje het volgende:
[..]
een maandagdienst is een dienst waarin geen HSM (dat is sorteermachine) post is, alleen zeg maar wat uit de brievenbussen gelicht wordt in t weekend. Daardoor is er heel weinig post voor iedere wijk, en dus bestelt 1 persoon vaak meerdere wijken (bij ons meestal een stuk of 6 per persoon)
Hier doen ze allerlei varianten, bellen, aan collega's vragen die in wijken wonen of diens familie (sadness, alsof ik dat ga navragen bij m'n ouders/oma) en van die teams die langs komen.quote:
Bundels van 50 kan alleen als het een dunne enkele folder is. Bij 2 dunne is voor mij 30 de max en bij 3 20.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:58 schreef sbientje het volgende:
die HAH is er echt niet op vooruit gegaan. Soms echt bundels van 50. Bij ons wordt er ook nogal over gezeurd, maar ik begrijp dat eerlijk gezegd niet zo goed. Als TNT mij zou bellen en zou vragen of ik gisteren dit en dit krantje heb gehad, ik zou het niet durven zeggen
quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:06 schreef Lastpost het volgende:
Hier doen ze allerlei varianten, bellen, aan collega's vragen die in wijken wonen of diens familie (sadness, alsof ik dat ga navragen bij m'n ouders/oma) en van die teams die langs komen.
Bleek hier dat er bij bepaalde controle woningen 7 op de 11 keer geen HAH gekregen was, dat is wel ernstig.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:20 schreef carboni het volgende:
Ik heb wel eens deel uit gemaakt van een HAH controleteam toen de kwaliteit echt te laag werd. Was een beetje een farce, van tevoren aangekondigd en alleen steeds bij de laatste straat in een wijk. Was ook nergens een fout gevonden.
Het reguliere onderzoek is gewoon een panel van Intomart die bevestig/verteld of ze fouten zien met HAH of post. Mijn team heeft van de zomer wekenlang 100% gescoord alleen maar omdat er niemand van dat panel in het team woonde.
Daar hebben we hier gewoon ondergrondse papiercontainers voor.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:03 schreef carboni het volgende:
Eigenlijk was dat HAH controleren best wel sneu. Beetje snitchen op je collega's en tegelijk mensen irriteren op een maandagochtend over kutfoldertjes die ze eigenlijk niet willen hebben. Had wel een reactie van een mevrouw die het erg goed vonden dat we controleerden want die folderjongetjes gooien altijd de folders in het bos weg.
dat was bij ons laatst ook ja, moest je een wijk van een collega in en op een paar adressen aanbellen om te vragen hoe het met de HAH stondquote:Op woensdag 8 juni 2011 20:20 schreef carboni het volgende:
Ik heb wel eens deel uit gemaakt van een HAH controleteam toen de kwaliteit echt te laag werd. Was een beetje een farce, van tevoren aangekondigd en alleen steeds bij de laatste straat in een wijk. Was ook nergens een fout gevonden.
Het reguliere onderzoek is gewoon een panel van Intomart die bevestig/verteld of ze fouten zien met HAH of post. Mijn team heeft van de zomer wekenlang 100% gescoord alleen maar omdat er niemand van dat panel in het team woonde.
Die gestapelde bundels van VSP zijn een ramp, ik had niet gedacht dat ik ooit zou zeggen, maar ik zou haast de stapelaars van de sociale werkplaats hier weer terughebben!quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:58 schreef sbientje het volgende:
die HAH is er echt niet op vooruit gegaan. Soms echt bundels van 50. Bij ons wordt er ook nogal over gezeurd, maar ik begrijp dat eerlijk gezegd niet zo goed. Als TNT mij zou bellen en zou vragen of ik gisteren dit en dit krantje heb gehad, ik zou het niet durven zeggen
Lijkt me niet, ik werk ook vanaf april en heb 3 zaterdagen vrij.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:40 schreef hemarookworst het volgende:
Nu hopen dat juli ook doorgaatIk ben al sinds april werkzaam, dus twee zaterdagen vrij vragen moet geen probleem zijn?
ik heb nooit gezeik over tijd, maar ik erger me gewoon dood aan die bundels.. en al die dingen erom, aaargh!quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
Voor mij is het simpel: zijn de bundels niet hanteerbaar dan ga ik buiten tijd en eis ik die tijd wel op.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die gestapelde bundels van VSP zijn een ramp, ik had niet gedacht dat ik ooit zou zeggen, maar ik zou haast de stapelaars van de sociale werkplaats hier weer terughebben!
Het komt nog steeds geregeld voor dat er voor een bepaalde wijk geen hah wordt aangeleverd, of te weinig, of teveel. En het komt ook vaak voor dat we bijv. 3 soorten zouden moeten hebben, en dat de helft van de bundels die je meekrijgt maar 2 soorten hah bevat. Ook zit het hah vaak in een rare volgorde. Niet van klein naar groot, maar anders. Bijv kruislings op elkaar, wat hele rare en lastig hanteerbare setjes oplevert.
Maar het zal ongetwijfeld heel goedkoop zijn, en dat is voor TNT tegenwoordig het enige wat telt.
Nou verdien ik maar 9 euro per uur en ben ik geen consultant a 250 euro per uur, maar ik zie hier een verband wat het onderzoeken waard is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:33 schreef Lastpost het volgende:
Hier gisteren weer een brief vanuit de vestiging dat de kwaliteit van de HAH-verspreiding niet best is/zou zijn en dat er sancties zullen volgen wanneer dat zo doorgaat.
Herken me er niet bepaald in dus ik maak me geen druk, maar het is nu al de derde brief in een maand tijd.
Stond wel in dat het een landelijke trend is en dat de problemen begonnen zijn na de veranderingen met de HAH (andere manier van bundelen etc), dan zou ik toch eerder in die hoek kijken dan dreigende taal uitspreken naar de bezorgers maar oke.
Zo'n 1ling brievenbus? Lekker dan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:04 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb vandaag ook maar even aangekaart dat in mijn ochtendwijk de buslichting al 2,5 week (sinds ik hem niet meer MAG doen!) niet gedaan is en het kaartje staat nog steeds op de 'zondag' die ik had gedraaid in die bak.
Sure we can, mij die taak af laten nemen omdat ik er 5 minuten voor wil hebben staan in het bezorg rapport en het dan helemaal niet meer doen.
wat idioot zeg..quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:04 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb vandaag ook maar even aangekaart dat in mijn ochtendwijk de buslichting al 2,5 week (sinds ik hem niet meer MAG doen!) niet gedaan is en het kaartje staat nog steeds op de 'zondag' die ik had gedraaid in die bak.
Sure we can, mij die taak af laten nemen omdat ik er 5 minuten voor wil hebben staan in het bezorg rapport en het dan helemaal niet meer doen.
het lijkt meer op maņana maņanaquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:08 schreef carboni het volgende:
Ach morgen is vandaag, komt wel goed.
Overigens kun je als medewerker ook klantenservice bellen! Gaat soms sneller dan intern
Gratis koffie? Koekjes? Die zijn bij ons allang wegbezuinigd. Bij ons vind het koffiepraatje gewoon plaats in het DVG zelf, dus bij de sorteerkasten. De TC draait z'n verhaaltje af terwijl 20% nog net op tijd de deur weet uit te sneaken, 70% volkomen murw geluld het over zich laat heenkomen, 8% tegen beter weten in de discussie wil aangaan met de TC, en 2% het geheel omlijst met sarcastisch commentaar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:00 schreef carboni het volgende:
Overigens is het koffiepraatje de moeite waard, gratis kopje koffie met daarbij een lekker koekje bullshit in de tijd van de baas. Altijd het zelfde gelul over scenario rustig, lage kwaliteit, vele klachten, lage postvolumes en complete discussies over de naam HAH scharen/vouwen/stapelen/zetten
Koekjes was beeldspraak, die krijg je hier ook niet. Wij hebben nog wel een koffieautomaat met sleutel die de TC heeft, al is dat bocht nauwelijks koffie te noemen. Maar de rest is precies zoals hierquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Gratis koffie? Koekjes? Die zijn bij ons allang wegbezuinigd. Bij ons vind het koffiepraatje gewoon plaats in het DVG zelf, dus bij de sorteerkasten. De TC draait z'n verhaaltje af terwijl 20% nog net op tijd de deur weet uit te sneaken, 70% volkomen murw geluld het over zich laat heenkomen, 8% tegen beter weten in de discussie wil aangaan met de TC, en 2% het geheel omlijst met sarcastisch commentaar.
Lekker dan ...quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:08 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ja zo'n ouderwets gevalletje in zo'n buitengebied.
Slogan:"Vorige week is vandaag!".quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:04 schreef Lastpost het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |