Om op te starten crashen bedoel je en dan op gezonde voet verder?quote:Op maandag 11 april 2011 14:05 schreef Juicyhil het volgende:
Ik denk juist van wel. Maar dan moet je het naderhand op de normale manier afmaken.
Alleen jammer dat de meeste mensen daarna weer denken dat ze alles kunnen.
Inderdaad. Dat werd mij zelfs enige tijd door de dokter aangeraden.quote:Op maandag 11 april 2011 14:07 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Om op te starten crashen bedoel je en dan op gezonde voet verder?
Niet gelijk in de slachtofferrol duikenquote:Op dinsdag 12 april 2011 07:24 schreef Muks het volgende:
Gezond crachen ? Tja... wat is gezond ? Wat is ongezonder ? In mijn geval was 56 kg overgewicht ongezonder dan een strikt dieet waarbij ik hopenlijk snel (snel als in een jaar) van die kilo's af ben.
De aarzeling om mij hier te melden was terecht merk ik al.![]()
Jammer dat mensen die proberen om nog iets van hun leven te maken, met alle hulp (dus ook voor ná het afvallen, ik krijg tot en met 2014 begeleiding van het dieet dat ik volg, plus de hulp van de dieetist en psycholoog) hier niet welkom zijn of in elk geval zich hier niet welkom voelen.
In elk geval wens ik jullie veel succes ! Ik zal zo af en toe misschien laten weten hoe het gaat.
en juist daarom heb ik hulp gezocht bij de psychologe en dieetiste om dat eet patroon van voorheen dus om te buigen in een gezond eet én beweeg patroon ! En om nu even helemaal los te komen van dat fout patroon op dit voor mij fijne dieet. Niet alleen val ik er goed mee af, ik zit er beter door in mijn vel ! En dat is denk ik het begin van een gezonde, verantwoorde leefstijlquote:Op dinsdag 12 april 2011 07:56 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Niet gelijk in de slachtofferrol duikenJe bent hier net zoals de rest van ons van harte welkom. Maar zoals ook in het slanktopic gemeld wordt wanneer iemand echt veel te weinig eet op een dag, zullen er ook hier tegengeluiden klinken wanneer er zoveel mensen tegelijkertijd (er zijn er naast jou nog een aantal die hier heel trots komen melden hoe geweldig ze wel niet afvallen van hun crashdieet) bezig zijn met zoiets.
Ik denk ook dat er hier voldoende ervaringsdeskundigen zijn (waaronder ikzelf) die weten dat crashen in de meeste gevallen gewoon niet werkt. Onderzoeken wijzen dat ook uit. Mensen vallen 10, 20, 30 of meer kilo's af en gaan dan verder met hun oude eetpatroon. Lichaam komt uit de spaarstand en houdt alles vast aan voedingsstoffen wat het maar kan en dus kom je op een gegeven moment tot de conclusie dat je meer weegt dan dat je ooit eerder hebt gedaan. Als ik voor mezelf spreek: Het is niet zo dat ik tegen crashdiëten an sich ben.. (hell, ik heb het zelf veel te vaak gedaan) maar ik weet gewoon dat het volgen van een goed eetpatroon en veel sporten veel beter is dan binnen nu en 3 maanden tijd 20 kg afvallen die je er daarna gewoon weer aan eet. Bovendien (ook weer uit ervaring) een normaal eetpatroon opstarten is lastig, maar daarna veel makkelijker vol te houden dan het maandenlang ernstig afzien.
*einde speech*
En nu gewoon gezellig mee blijven posten (maar misschien iets minder nadruk leggen op het feit dat je aan het crasddieten bent).
Muksepluks, ik ben van mening dat crashen op eigen gelegenheid nooit gezond kan zijn. Dieet dat je in overleg met een dieetist en psycholoog start, zijn van een heel andere ordequote:Op dinsdag 12 april 2011 07:24 schreef Muks het volgende:
Gezond crachen ? Tja... wat is gezond ? Wat is ongezonder ? In mijn geval was 56 kg overgewicht ongezonder dan een strikt dieet waarbij ik hopenlijk snel (snel als in een jaar) van die kilo's af ben.
De aarzeling om mij hier te melden was terecht merk ik al.![]()
Jammer dat mensen die proberen om nog iets van hun leven te maken, met alle hulp (dus ook voor ná het afvallen, ik krijg tot en met 2014 begeleiding van het dieet dat ik volg, plus de hulp van de dieetist en psycholoog) hier niet welkom zijn of in elk geval zich hier niet welkom voelen.
In elk geval wens ik jullie veel succes ! Ik zal zo af en toe misschien laten weten hoe het gaat.
Ps slachtofferrol wil ik niet hoef ik niet.
niet mee eens.quote:Op maandag 11 april 2011 13:58 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik denk dat gezond crashen niet bestaat. Nja, misschien het dieet op zich wel, als dat voldoende voedingsstoffen en vitaminen e.d. bevat. Maar als je er klaar mee bent lijkt het mij dat je snel terugvalt in je oude patroon, omdat het geen nieuw vol te houden patroon is.
Maar het volgen van een dieet met iets meer calorieën (al is het maar het dubbele van die 500) betekent toch niet direct dat je de rest van je leven dik zal blijven?quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk dat het in het geval van zo'n dieet hoe dan ook altijd kiezen tussen 2 kwaden is. Of altijd ontzettend veel te dik blijven en daarmee je lijf/gezondheid ook constant schade berokkenen, of je lijf tijdelijk (minder?) schade berokkenen in de hoop op een gezondere conditie.
Hey Miles Mattie hoe gaat het met de miles?quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:09 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik bedoel het werkelijk niet aanvallend, maar het is nauwelijks te geloven dat een dieet van 500 calorieën (dat is het equivalent van 6 appels op een dag) is goedgekeurd door een arts. Dat is echt heel erg weinig.. pure roofbouw.
Aanvulling: Maar nogmaals, iedereen moet zelf weten welk dieet hij of zij volgtIk volg ook mijn variant ervan en ik ken ook genoeg mensen die daar niet gelukkig van worden. Ieder z'n ding..
Buddy!quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:17 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Hey Miles Mattie hoe gaat het met de miles?
Trap onder je hol geeft!quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:19 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Buddy!Ik probeer net moed te verzamelen om ondanks dat het al laat is toch nog 2 miles te doen. Van het weekend zaterdag niets, zondag 8 (jaja) en maandag 1. Het is een beetje een onregelmatig schema aan het worden. Zonde, want ik merk echt dat ik van het sporten het meeste afval.
En jij?
Tja ik weet het niet, het lijkt mij ook een godsonmogelijkheid om op zo weinig caloos de dag door te komen, maar een (mannelijke) collega van mij doet het ook op het moment. Exact zo weinig caloos en een hele hoop sport onder allerlei begeleiding en ik zie hem niet alleen slinken, ik zie hem ook opknappen. Zijn huid, zijn haar, zijn hele uitstralling. Hij slofte altijd een beetje door het gebouw als een ouwe dikke kerel en nu loopt hij beweeglijk door de gangen, praat sneller, zucht minder, noem allemaal maar op. Als ik dat zie kan ik niet geloven dat het niet goed is... Natuurlijk moet je dit niet altijd blijven doen. Maar of het zo ontzettend slecht is, wanneer je zo ontzettend veel reserves hebt? Ik twijfel er aan!quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:14 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Maar het volgen van een dieet met iets meer calorieën (al is het maar het dubbele van die 500) betekent toch niet direct dat je de rest van je leven dik zal blijven?(zo ja, schrijf mij maar af dan
). Volgens mij hou je ook nog maar weinig energie over op deze manier om iets aan sport te doen ofzo..
Ben best benieuwd naar hoe je je dagelijks leven nu volhoudt. Werk je, is dat fysiek zwaar, en ben je daar nog voor de volle sterkte inzetbaar?quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:45 schreef Muks het volgende:
nee het is 500kcal +alle vitamines en mineralen per dag. Dus echt crash maar de verhouding ligt wel anders : meer eiwit dan koolhydraten en weinig vetten.
Whehehehe.. ik ga gelijk!quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:23 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Trap onder je hol geeft!
The secret to weight loss dvd's zijn helemaal ingesleten in mijn leven. Doordeweeks doe ik zowat elke avond Vol 1 met dit lekkere weer sta ik uit mezelf vroeger op en doe ik alleen het walking segment van Vol 1 in de ochtend. En in het weekend doe ik Vol 2 dus ik doe dagelijks 2 miles met pilates
Ik zit nu tussen 74 en 75 kilo in
terug opbouwen heeft bij mij iets langer geduurd, schat het zo een kleine 20 weken in, kan nu in principe alles weer eten, behalve écht vet eten zoals shoarma en pizza enzo, dat geeft gegarandeerd 3-4 dagen problemenquote:Op dinsdag 12 april 2011 12:22 schreef Muks het volgende:
Daarom dus via een dieetist, krijg ik regelmatig bloedonderzoek en doe ik heel bewust aan bewegen bij de fysio om spierafbraak tegen te gaan. De Psych is erbij om het emotie eten aan te pakken dus compleet pakket
Sjeen dankje voor je lieve woorden !
Spro, het opbouwen naar gewone voeding duurt bij mij waarschijnlijk 12-16 weken, misschien wel langer afhankelijk van hoe mijn lijf het doet. Maar dat is nog verre toekomstmuziek.
Ik ga nu lekker een stukje fietsen naar de fysio !
Heeft dat er niet mee te maken dat je te veel miles op een dag wilt doenquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:25 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Whehehehe.. ik ga gelijk!
Netjes hoor, zo'n vast schema. Ik merk dat ik echt m'n best doen om de sport op doordeweekse dagen te integreren. Zelfs dit weekend hield ik me zaterdag nog niet aan het plan.
Supergoed van je! En je valt ook gewoon nog steeds netjes af... *applaudisseert*
Nu een Leslie! Succes allemaal!
Momenteel ben ik gewoon thuis aan het werk (wegens omstandigheden die ik hier niet kan en wil benoemen maar niet lichamelijk) , ik doe het huishouden zoals ik dat altijd al deed, ben ik ipv met de auto de boodschappen op de fiets aan het doen en Daarbij beweeg ik elke dag een uur en denk ik niet aan eten, sterker nog ik moet bedenken dat ik moet eten. Alles gaat in een normale of iets hogere versnelling. Fietsen doe ik bijv met 21 km per uur, niet bepaald zachtjesquote:Ben best benieuwd naar hoe je je dagelijks leven nu volhoudt. Werk je, is dat fysiek zwaar, en ben je daar nog voor de volle sterkte inzetbaar?
Ik kan me voorstellen dat het te doen is als je verder niets te ondernemen hebt, maar leven lijkt me heel lastig!
En hoe trek je het psychisch? Heel je lijf denkt maar aan één ding: ETEN ETEN ETEN!
Je doet wel wat geirriteerd in elk geval! Extreem gedrag wekt nou eenmaal gemakkelijk reacties op.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:38 schreef Muks het volgende:
Het is inderdaad uitgebalanceerde voeding, waarbij je 3-6 weken dit volgt en dan verplicht een week moet avondeten naast je soep.shake/etc. (7 dagen) en daarna mag je weer 3-6 weken shakes/repen/soepen etc nemen.
[..]
Momenteel ben ik gewoon thuis aan het werk (wegens omstandigheden die ik hier niet kan en wil benoemen maar niet lichamelijk) , ik doe het huishouden zoals ik dat altijd al deed, ben ik ipv met de auto de boodschappen op de fiets aan het doen en Daarbij beweeg ik elke dag een uur en denk ik niet aan eten, sterker nog ik moet bedenken dat ik moet eten. Alles gaat in een normale of iets hogere versnelling. Fietsen doe ik bijv met 21 km per uur, niet bepaald zachtjes
Psychisch gaat het super, mede door de begeleiding die ik krijg en vooral doordat ik enorm gedreven ben. Ik heb geen honger, geen cravings en ik ben totaal niet met eten bezig. Ik kook gewoon voor mijn gezin, die gewoon gezond eten en genieten van hun eten en ik van het mijne. Geen problemen daarmee.
Het lijkt er op dat de omgeving (buiten mijn gezin) het maar moeilijk kan geloven dat het echt zo makkelijk gaat. En tuurlijk, er zullen moeilijke momente komen maar die nemen we 1 voor 1
Goed nog meer mensen met vragen ? De kritiek is nu wel duidelijkdus daar kun je mee kappen wat mij betreft.
Oh ja en knap dat je het op 1000-1500 of hoeveel kcal red om af te vallen,Top ! Vooral doorgaan zou ik zeggen !
Ja vind je het gek? Tig keer dingen uitleggen aan goedbedoelende bemoeizieke mensen, daar kan je op een gegeven moment krielig van worden. Beetje meer inleven mag ook wel.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Je doet wel wat geirriteerd in elk geval! Extreem gedrag wekt nou eenmaal gemakkelijk reacties op.
Daarnaast geloof ik ook niet dat de reacties kwaad bedoeld zijn.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:50 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ja vind je het gek? Tig keer dingen uitleggen aan goedbedoelende bemoeizieke mensen, daar kan je op een gegeven moment krielig van worden. Beetje meer inleven mag ook wel.
Hey ik zat net zelf te denken aan hoe ik was toen ik net begon met afvallen en hoe ik met het dieet dat jij hebt zou omgaanquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:12 schreef Muks het volgende:
Mw Puff, het doel is ongeveer 9 md, maar hel is het zeker niet !
Jij ook succes !
Wen daar maar aan, ik heb daar ook nog steeds last van( afgelopen winter met -10 wist ik helemaal niet hoe ik het had, meerdere thirts,truien en vesten, en nog koudquote:
Hier schrik ik dan weer best vanquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:28 schreef MalaCocinera het volgende:
Daarom is dit voor mij zo rete makkelijk, ik heb niet (meer) het idee dat ik iets mis. Ik kan nog genoeg ''lekkers'' achteroverslaan op een dag. Ik zal wel de rest van mijn leven kcal (eigenlijk tel ik punten) moeten tellen anders ga ik ongemerkt teveel eten : En als ik een week geen feestjes of wat dan ook heb, dan plan ik een schrans avond in en dan eet en drink ik makkelijk 5000 kcal naar binnen![]()
In het begin nietquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Hier schrik ik dan weer best van![]()
Kan je wel zonder zo'n schransavond (als je geen feestje hebt)?
5000 is echt veel!
Nee, doe ik bewust niet, het duurt nog 3 weken dus het heeft ging zin om mij nu al lekker te gaan maken, komt tegen die tijd welquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:20 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Hey ik zat net zelf te denken aan hoe ik was toen ik net begon met afvallen en hoe ik met het dieet dat jij hebt zou omgaan
Toen ik net begon met afvallen (mijn ''dieet'' is op zoveel mogelijk dagen 1825 en bewgen, maar op feestjes enzo eet ik wat ik wil en dan schrok ik rustig 5000 kcal naar binnen op een dag) knorde mijn maag s'avonds vaak en lag ik in bed te fantaseren over de shoarma pizza van oetker, de nacho chips van het ah huismer k etc etc.
Als ik nou dat dieet van jou zou doen, dan zou ik nu al likkebaardende plaatjes van bekijken en menu's samenstellen (die elke keer wijzigen uiteraard) van die week dat ik normaal mag avondeten. Heb je dat ook, dat je denkt aan die week dat je normaal mag avindeten?
Netjes hoor.quote:Op woensdag 13 april 2011 09:51 schreef Blistering het volgende:
Niets mis met fantaseren over eten toch?Zolang je er niet aan toegeeft.
Heb in bed ook zo vaak honger, maar ik weet dat het positief is. Vanmorgen de 88 aangetikt en nu dus een gezond BMI. Nog 3 kilo en dan heb ik m'n streefgewicht bereikt en ben ik 21 kilo kwijt.
Thx ! idd het zelfde !quote:Op woensdag 13 april 2011 09:57 schreef Susanne81 het volgende:
Muks, volgens mij doe jij hetzelfde dieet als wat ik gedaan heb (CB?). Ik heb in ieder geval ook een half jaar op 500kcal per dag geleefd. Gelukkig kon ik gewoon functioneren. Fulltime baan, huishouden, sociaal leven, het heeft er allemaal niet onder geleden. Het enige wat ik niet kon was extreem sporten. Gewoon een stuk wandelen of fietsen ging prima maar na een half uur op de crosstrainer ging ik onderuit
Succes in ieder geval!
Dat vind ik oprecht heel knap van je.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:21 schreef Muks het volgende:
Daar hou ik mij nog maar even niet mee bezig![]()
Misschien ook wel inspiratie, hulp of whatever.. Hoe heb je dat gedaan? Wat valt er te leren?quote:Op donderdag 14 april 2011 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Nadat ik een maand of 4 geleden hier gemeld had dat ik nav diabetes type II op dieet was gegaan maar even de update dat ik ondertussen op -41KG zit.
Nou effectief op 1000kCal. En sinds het weer beter weer is regelmatig fietsen. Fiets nu ergens tussen de 50 en 100 kilometer per week.quote:Op donderdag 14 april 2011 20:05 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Misschien ook wel inspiratie, hulp of whatever.. Hoe heb je dat gedaan? Wat valt er te leren?
Als ik 2000 kCal eet weet ik bijna zeker dat ik aankom. Nog een kilootje of 6, dan zit ik op mijn streefgewicht. Dan langzaam meer eten. Dan zal ik nog wel een kilo of 3 a 4 doorschieten en kom ik uiteindelijk op -50KG uit. En uiteindelijk zal ik dan ergens tussen 1500 en 1700kCal uitkomen gok ik.quote:Op donderdag 14 april 2011 20:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Negeer even de kcal maar de simpele KH daar kan ik mij helemaal in vinden.
Wil je nog wat kwijt? Ga je weer opbouwen qua eten?
Wel doen hoor, langzaam je kcal weer opbouwen naar zo'n min. 2000.. dat moet te doen zijn als man zijnde.
Niet al te lang meer mee wachten want zo weinig voor een man is niet vol te houden en moet ook niet.
Mijn rustverbranding ligt ergens rond de 4500 kcal. Dus dat scheelt wel.quote:Op vrijdag 15 april 2011 17:33 schreef the85mc het volgende:
Goed hoor Swetsenegger! 2000 kcal is echt niet veel voor een man. Wel rustig opbouwen natuurlijk.
Je rustverbranding is van een aantal factoren afhankelijk: Hoe groot je bent en hoe zwaar. Vooral ook je 'droge' gewicht is belangrijk. Hoe meer spieren, hoe hoger je rustverbranding. Ik weet niet hoe groot je bent, maar mijn rustverbranding ligt op 2100 kcal en ik ben ongeveer 87 kg. Droge gewicht zal op 75-76 kg liggen. Ik fiets elke dag nog een stukje (12km) dus ik zit op ongeveer 2500-3000 kcal wat ik per dag verbruik.
Reus? haha, of veel fysiek werk? Ik zit vooral achter de pc, en dat helpt niet.. Vind het wel moeilijk inschatten wat je precieze rustverbranding is. Je hebt van die testjes maar die zijn niet zo precies. Heb daarom ook een range van 500 kcal...quote:Op vrijdag 15 april 2011 17:39 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Mijn rustverbranding ligt ergens rond de 4500 kcal. Dus dat scheelt wel.
Hehe, ik zit ook de hele dag. Maar door het gewicht verbrand ik in feite al veel.quote:Op vrijdag 15 april 2011 17:45 schreef the85mc het volgende:
[..]
Reus? haha, of veel fysiek werk? Ik zit vooral achter de pc, en dat helpt niet.. Vind het wel moeilijk inschatten wat je precieze rustverbranding is. Je hebt van die testjes maar die zijn niet zo precies. Heb daarom ook een range van 500 kcal...
Ik doe aan work out dvd's en ja die helpenquote:Op vrijdag 15 april 2011 18:56 schreef A-ce het volgende:
Doen jullie ook aan wii fit.. zoja helpt het??
Wil namelijk iets thuis doen voor op de momenten dat ik niet uit huis kan..
Ik zou hem niet kopen puur voor dit doel.quote:Op vrijdag 15 april 2011 18:56 schreef A-ce het volgende:
Doen jullie ook aan wii fit.. zoja helpt het??
Wil namelijk iets thuis doen voor op de momenten dat ik niet uit huis kan..
Af en toe iets lekkers is niets mis mee (1x per maand je ff laten gaan ofzo), maar iedere week is iets te veel van het goeie lijkt mequote:Op zaterdag 16 april 2011 13:02 schreef Myraela het volgende:
Ik was afgevallen, lang leven de vreetbuiten zit alles er weer aan.
Overnieuw beginnen dan maar.
Je kunt volgens mij beter wekelijks iets lekkers eten, dan je maandelijks laten gaan...quote:Op zaterdag 16 april 2011 13:48 schreef Blistering het volgende:
[..]
Af en toe iets lekkers is niets mis mee (1x per maand je ff laten gaan ofzo), maar iedere week is iets te veel van het goeie lijkt me.
Je eetbuien, is daar een reden voor?quote:Op zaterdag 16 april 2011 13:02 schreef Myraela het volgende:
Ik was afgevallen, lang leven de vreetbuiten zit alles er weer aan.
Overnieuw beginnen dan maar.
Het zijn vreetbuiten in periodes van weken.quote:Op zaterdag 16 april 2011 13:48 schreef Blistering het volgende:
[..]
Af en toe iets lekkers is niets mis mee (1x per maand je ff laten gaan ofzo), maar iedere week is iets te veel van het goeie lijkt me
De laatste tijd vooral uit verveling, werkloos thuiszitten schiet allemaal niet op.quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:32 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Je eetbuien, is daar een reden voor?
Uit wat bestaat dat en wat eet je overdag normaal gesproken?
Ritme is de enige oplossing, leuker wordt het nietquote:Op zaterdag 16 april 2011 16:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het zijn vreetbuiten in periodes van weken.
[..]
De laatste tijd vooral uit verveling, werkloos thuiszitten schiet allemaal niet op.
Vreetperiodes is gewoon van alles net teveel en gewoon ongezonde keuzes, zoals kebab, pizza en patat. En dat eten ze hier thuis allemaal, maarja, die worden er niet dik van.
Ik heb nog geen echt "normaal" eetschema, dat is een beetje mijn probleem.
Ik ben in januari 2010 begonnen op circa 106kg. Ik sta er ook van te kijken dat ik niet enorm ben aangekomen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jij kwam echt van heeeel erg ver toch sylvester?
Knap dat je niet meer dan die ene kilo bent aangekomen!
bij mij komt het denk ik omdat ik dan bezig ben met andere dingen dan eten, geconcentreerd op iets. Dus dan denk ik er gewoon niet zo snel aan. Maar ja, 's avonds zit ik op de bank voor de tv, dan krijg je op eens hongerquote:Op dinsdag 19 april 2011 09:05 schreef Sjeen het volgende:
Niet overdag eten... da's zo'n trekje wat in mijn schoonfamilie ook rondwaart, op de een of andere manier kan ik er weinig mee.
Als je opstaat, dan begin je je dag toch met ontbijt? Dat je het 's middags vergeet, zou ik me eventueel nog iets bij kunnen voorstellen. Alhoewel ik dan tegen vier uur tegen de vlakte zou gaanquote:Op dinsdag 19 april 2011 09:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
bij mij komt het denk ik omdat ik dan bezig ben met andere dingen dan eten, geconcentreerd op iets. Dus dan denk ik er gewoon niet zo snel aan. Maar ja, 's avonds zit ik op de bank voor de tv, dan krijg je op eens honger
Merk je wel iets aan je kleren? Want op zich zou de vorm van je lichaam wel moeten veranderen nu, toch?quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:09 schreef seasushi het volgende:
Ik ben jaloers..... Nog steeds niks eraf. 1700 calorieen per dag. 3 keer in de week cardio en kracht.
nu 2 maanden.![]()
Spieren kunnen wel zwaarder zijn dan vet maar er moet 20 kg af. Wil ik een beetje gezond BMI krijgen. Ik begin toch echt een crashdieet te overwegen
Niet altijd, ik weet dat het verkeerd is. Maar ik heb vaak geen tijd in de ochtend. In het weekend sta ik op ga ik naar de sportschool. Doordeweeks sta ik op en ga ik naar het werk. Soms eet ik daar dan nog wel een krentenbol oid.quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als je opstaat, dan begin je je dag toch met ontbijt? Dat je het 's middags vergeet, zou ik me eventueel nog iets bij kunnen voorstellen. Alhoewel ik dan tegen vier uur tegen de vlakte zou gaan
Je moet ook even je vetpercentage meten. Moet je even kijken of daar iets aan veranderd.quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:09 schreef seasushi het volgende:
Ik ben jaloers..... Nog steeds niks eraf. 1700 calorieen per dag. 3 keer in de week cardio en kracht.
nu 2 maanden.![]()
Spieren kunnen wel zwaarder zijn dan vet maar er moet 20 kg af. Wil ik een beetje gezond BMI krijgen. Ik begin toch echt een crashdieet te overwegen
Onderweg kun je ook ontbijtenquote:Op dinsdag 19 april 2011 09:12 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Niet altijd, ik weet dat het verkeerd is. Maar ik heb vaak geen tijd in de ochtend. In het weekend sta ik op ga ik naar de sportschool. Doordeweeks sta ik op en ga ik naar het werk. Soms eet ik daar dan nog wel een krentenbol oid.
Misschien maar eens een goede gewoonte inderdaad om snel even wat erin te gooien. Desnoods maak ik de avond ervoor wel wat klaar.quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Onderweg kun je ook ontbijtenIk neem mijn ontbijt mee naar kantoor, vanwege tijdgebrek en geen trek meteen 's morgens.
Omdat je lichaam het dan beter kan verbranden. 's Nachts verbrand je lichaam veel minder.quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:28 schreef Ordos20 het volgende:
Ha, waarom MOET je ontbijten in de ochtend?
Om een mythe aan de kant te schuiven: ontbijt overslaan is helemaal niet slecht. Het "start" je lichaam helemaal niet. Veel mensen hebben het nodig om tot de lunch door te kunnen, bij anderen is de behoefte er totaal niet: en daar is juist helemaal niks ongezonds aan. Je moet doen waar je je lekker bij voelt, NIET wat zou "moeten"
Gezien de felheid waarmee je hapt, lijkt het net alsof je honger hebt...quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:28 schreef Ordos20 het volgende:
Ha, waarom MOET je ontbijten in de ochtend?
Om een mythe aan de kant te schuiven: ontbijt overslaan is helemaal niet slecht. Het "start" je lichaam helemaal niet. Veel mensen hebben het nodig om tot de lunch door te kunnen, bij anderen is de behoefte er totaal niet: en daar is juist helemaal niks ongezonds aan. Je moet doen waar je je lekker bij voelt, NIET wat zou "moeten"
Bronquote:Eén keer per dag eten is slecht voor gezondheid
Afvallen en vet verliezen, maar toch meer kans op hart- en vaatziekten lopen? Dat zijn de gevolgen wanneer je een keer per dag eet, zo stellen Amerikaanse onderzoekers.
Driemaal daags eten blijft het gezondst
Onderzoekers van het Amerikaanse ministerie van Landbouw en het National Institute on Aging (NIA) verdeelden gezonde vrijwilligers in twee groepen. De ene groep begon met een dieet van een maaltijd per dag voor acht weken, de andere groep at drie maaltijden per dag. In totaal kregen beide groepen evenveel calorieën binnen.
Na deze periode wisselden de groepen van dieet, zodat elke deelnemer als zijn eigen controlepersoon fungeerde, tussentijds werden de proefpersonen getest.
Cholesterol
In de periode dat ze een maaltijd per dag aten, hadden de deelnemers een aanmerkelijk hoger cholesterolgehalte dan tijdens de periode dat ze driemaal daags aten. Verder steeg de bloedsuikerspiegel omdat het lichaam minder insuline aanmaakte en ging de bloeddruk omhoog.
Daardoor nam de kans op hart- en vaatziekten toe, ondanks dat het eenmaal per dag eten wel zorgde voor minder vet en een lager gewicht.
De bevindingen zijn gepubliceerd in de wetenschappelijke tijdschrijften American Journal of Clinical Nutrition en Metabolism.
Nog steeds via WW?quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:30 schreef eleusis het volgende:
Hallo geile mokkels,
ik ga weer eens serieus afvallen, nu echt
Mneh, wel het principe, niet meer het punten tellen. Ik werd echt zo moe van 30 minuten per dag in die webapplicatie zitten om alles exact in te voeren, terwijl ik toch elke dag onder het aantal punten zat.quote:
quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn primaire doel is in ieder geval bereikt. Vandaag heeft de huisarts besloten dat we het ivm mijn goede bloedwaarden nu 2 maanden zonder diabetes medicatie gaan proberen. Te danken aan het gewichtsverlies.
Waarom? In vlees zitten een heleboel voedingsstoffen en zolang het mager vlees is kan het toch geen kwaad. Ik bedoel, een tartaartje maakt echt niks uit.quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:01 schreef eleusis het volgende:
Ik heb ook weer eens mijn vegetarisme opgepakt.
Dat moet je eigenlijk als minimum zien.quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:05 schreef hierissieweer het volgende:
@eleusis
4keer in de week sporten vind ik nog best heftig hoor!
Het zou erg tof zijn dat je straks geen last meer hebt van al die dingenquote:Op dinsdag 19 april 2011 22:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn primaire doel is in ieder geval bereikt. Vandaag heeft de huisarts besloten dat we het ivm mijn goede bloedwaarden nu 2 maanden zonder diabetes medicatie gaan proberen. Te danken aan het gewichtsverlies.
Na 3 weken kotste ik van eieren als ontbijt. Ik had het gevoel veel te vet te eten ondanks alle bergen sla. Een cracker met tomaat sávonds wer een stuk worst. Ik voelde me er niet goed bij. Hoewel ik meer afviel als dat ik nu doe...quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:54 schreef hierissieweer het volgende:
iemand hier aan het atkins dieet? ik ga er aan beginnen na 5 mei.
Nee tuurlijk, maar je moet het natuurlijk wel opbouwen. Ik bedoel, je moet niet zo heel veel verwachten van 2 keer in de week een half uur cardio.quote:Op woensdag 20 april 2011 07:51 schreef Muks het volgende:
Juicyhil voor jou is 4x misschien niet veel maar voor een ander kan het heel veel zijn ! Ik ben ook niet van plan om 7x per week te gaan sporten maar probeer wel elke dag 30 minuten te fietsen of wandelen. Een sportschool vind ik waardeloos (past gewoon niet bij mij) en zo komt het ook goed.
Geen idee wat je moet verwachtenquote:Op woensdag 20 april 2011 09:02 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee tuurlijk, maar je moet het natuurlijk wel opbouwen. Ik bedoel, je moet niet zo heel veel verwachten van 2 keer in de week een half uur cardio.
Dat bedoel ik met opbouwen. Maar over een jaar (als je het volhoud natuurlijk) zal het daar neem ik aan niet bij blijven.quote:Op woensdag 20 april 2011 10:31 schreef Muks het volgende:
[..]
Geen idee wat je moet verwachtenIk volg nu bij de fysio een programma, eens per week een 45 minuten training en ik zie mijn conditie vooruit gaat. Dus het doet wel degelijk wat bij mij (ik doe lopen op de loopband, crosstrainer, roeien en iets met gewichten en hele *not* fijne buikspieroefeningen)
Zit ik ook op, helaas zijn mijn buddies niet heel erg actiefquote:Op woensdag 20 april 2011 10:56 schreef eleusis het volgende:
Ik heb me aangemeld op valtaf.nl voor de morele steun. Vind het wel een onhandige site.
Is het voor jou niet handiger om op zoek te gaan naar de excelsheet van Snoopy en die te tweaken? Heb ik ook gedaan ik tel liever punten dan calorieen op de een of andere manier.quote:Op woensdag 20 april 2011 10:56 schreef eleusis het volgende:
Ik heb me aangemeld op valtaf.nl voor de morele steun. Vind het wel een onhandige site.
Valtaf.nl is niet echt een methode, gewoon een beetje sociale drukquote:Op woensdag 20 april 2011 11:29 schreef MalaCocinera het volgende:
Is het voor jou niet handiger om op zoek te gaan naar de excelsheet van Snoopy en die te tweaken? Heb ik ook gedaan ik tel liever punten dan calorieen op de een of andere manier.
Ja, dat was absoluut de bedoeling bij Muksquote:Op woensdag 20 april 2011 12:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bijna 12 kilo in 3 weken? Was dat ook de bedoeling?
Kan toch nooit gezond zijn ook al hebben jullie wel die schattige TTquote:Op woensdag 20 april 2011 13:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja, dat was absoluut de bedoeling bij Muks
Hoe is het bij jou Sarabi? Ik vond het zo zonde dat een deel van mijn zomergarderobe hangt weg te stoffen, dat ik toch maar weer een poging waag om die hardnekkige paar kilo's weg te krijgen.
Ik mag dus hoop hebben als het zo langzaam gaat?quote:Op woensdag 20 april 2011 14:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kan toch nooit gezond zijn ook al hebben jullie wel die schattige TT
Hier gaat alles goedik heb een jaar over 12 kilo's gedaan en die 2 jaren erop nog eens voor 25 kilo's
En die zijn er nu na 6 jaar nog steeds af
Lekker aan het sporten (veel buikdansen) dagelijks en normaal eten.
Succes met je zomerkilo's zo te horen
Zal wel weer drukker worden hier
Daar mag je juist erg blij mee zijnquote:Op woensdag 20 april 2011 14:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik mag dus hoop hebben als het zo langzaam gaat?
Langzaam maar zeker ;-)quote:Op woensdag 20 april 2011 14:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik mag dus hoop hebben als het zo langzaam gaat?
Heb je wel begeleiding met het fitnessen?quote:Op woensdag 20 april 2011 15:34 schreef Sometimes het volgende:
Het wordt weer warmer, dan heb ik altijd extra last van m'n overgewicht. Hoogste tijd om daar weer eens wat aan te doen (voor de 23423234e keer, dat wel).
Squash momenteel 2 keer per week, dat helpt wel. Nu nog proberen een avondje fitness ergens in te plannen...
Ik wil ook graag weer terug in de OP:
[ afbeelding ]
Zelfs geen trainingsschema? Ik bedoel niet personal training he, maar gewoon iemand die even vetmeting doet enzo en even een training voor je uitstippelt.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:12 schreef Sometimes het volgende:
Mijn basisvoeding is goed, sinds ik een jaar of 5 geleden begeleiding heb gehad van een diëtiste. Mijn probleem zit in de snacks. Overdag (werkdagen) eigenlijk geen probleem, in de avonduren rampzalig. Daarnaast kunnen er altijd wel wat dingen beter (en minder) natuurlijk.
Geen persoonlijke begeleiding bij het fitnessen, die optie heeft de club niet waar ik lid van ben. Probleem voor mij is meer dat ik daarvoor een vaste dag moet zien te vinden, en dat lukt matig.
Uiteraard maar als je een panlat als dietiste hebt is dat wel eens moeilijk.quote:Op woensdag 20 april 2011 14:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Daar mag je juist erg blij mee zijnstuk gezonder, je lichaam zal er blij mee zijn.
Meer kans dat het er over 5 jaar nog af is en dat is wat je wil neem ik aan?
quote:
Dat 's avonds eten heb ik opgelost door 1. op tijd naar bed te gaan (sinds kortquote:Op woensdag 20 april 2011 16:12 schreef Sometimes het volgende:
Mijn basisvoeding is goed, sinds ik een jaar of 5 geleden begeleiding heb gehad van een diëtiste. Mijn probleem zit in de snacks. Overdag (werkdagen) eigenlijk geen probleem, in de avonduren rampzalig. Daarnaast kunnen er altijd wel wat dingen beter (en minder) natuurlijk.
Geen persoonlijke begeleiding bij het fitnessen, die optie heeft de club niet waar ik lid van ben. Probleem voor mij is meer dat ik daarvoor een vaste dag moet zien te vinden, en dat lukt matig.
Wat ik anders ga doen is - hopelijk - niet zo snel opgeven.
De eerste keer dat ik serieus en zelfstandig af wilde vallen (2007) ging dat eigenlijk heel goed (42 kilo kwijt in 8 maanden), maar dit ging gepaard met akelig veel sporten (dagelijks zo'n 2 uur). Dat kan ik sindsdien (bijna alle kilo's zijn weer terug) niet meer opbrengen.
Ik streef nu daarom ook naar een manier die structureel vol te houden is. Dat het afvallen dan langzamer zal gaan besef ik.
quote:Op woensdag 20 april 2011 12:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bijna 12 kilo in 3 weken? Was dat ook de bedoeling?
Ik heb teruggelezen en heb heel lang mijn mond kunnen houden.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:59 schreef Muks het volgende:
[..]
ik moet er nog maar 41 of zo
Oh voor de mensen die vragen hebben over gezond crashen, lees ff terug![]()
Ohh dat kan lekker irritant zijn inderdaad, maar gelukkig is ze nog wel aardigquote:Op woensdag 20 april 2011 18:23 schreef trovey het volgende:
[..]
Uiteraard maar als je een panlat als dietiste hebt is dat wel eens moeilijk.Enfin, ze is verder wel erg aardig.
![]()
Dan zal je ook zien dat die veranderd isquote:Op woensdag 20 april 2011 20:31 schreef Sjeen het volgende:
S. We zijn al jaren op de hoogte van jouw mening mbt afvallen
Kijk en daar sla je de spijker op de kop... Je hebt het over gewoon overgewicht. In deze gevallen gaat het niet over gewoon overgewicht maar over morbide obesitas.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan zal je ook zien dat die veranderd is
Ik was de eerste die crashen zou aanmoedigen, maar jij denkt dat je lichaam het fijn vind om 12 kilo zo snel kwijt te raken?
Tuurlijk vind ie het ook niet fijn om 50 kilo teveel te hebben maar je doet je lichaam nog veel meer kwaad met zo extreem af te vallen.
(En dan praat ik inderdaad nog geeneens over de grotere kans die je hebt om alles weer aan te komen en dat dat nog ongezonder is dan gewoon overgewicht te hebben).
Same storyquote:Op woensdag 20 april 2011 21:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Kijk en daar sla je de spijker op de kop... Je hebt het over gewoon overgewicht. In deze gevallen gaat het niet over gewoon overgewicht maar over morbide obesitas.
Wat jij wiltquote:
Ehm nee. In het geval van morbide obesitas is een snellere gewichtsafname namelijk meer gewenst dan bij 'gewoon' overgewicht. Dit omdat de acute gezondheidsrisico's van morbide obesitas simpelweg opwegen tegen eventuele nadelen van snel gewichtsverlies.quote:
Precies wat ik bedoel, en hoewel ik dus na 3 weken uit de morbide obesitas ben, wil dat niet zeggen dat ik nu moet stoppen, ik val nog steeds in de heftige daarvoor met even zoveel risico's.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:33 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Ehm nee. In het geval van morbide obesitas is een snellere gewichtsafname namelijk meer gewenst dan bij 'gewoon' overgewicht. Dit omdat de acute gezondheidsrisico's van morbide obesitas simpelweg opwegen tegen eventuele nadelen van snel gewichtsverlies.
En om die laatste nadelen in te perken wordt het dus ook onder begeleiding gedaan (zoals Muks dus ook doet)
Zoek maar eens op Pubmed naar Very Low Calorie Diets. Daar is gewoon (goed) onderzoek naar gedaan waaruit blijkt dat het in dergelijke gevallen winstgevender kan zijn dan een 'normaal' dieet.
Ik ga ook al een stuk vroeger naar bed, lig er toch echt wel om 23u in.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:28 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat 's avonds eten heb ik opgelost door 1. op tijd naar bed te gaan (sinds kort), erg moeilijk voor een nachtmens zoals ik.
2. Als je honger hebt in ieder geval iets te eten wat gezond is dus b.v. een boterham met mager beleg of een magere yoghurt-fruitshake (leve de blender
), bakje magere kwark etc. Bezoek heeft hier het heel erg moeilijk want er is niets meer te snacken in huis, zelfs dingen als koekjes heb ik niet meer in huis...geen verleiding meer voor mij.
![]()
's Avonds hapjes, chips etc. doe ik al tig jaren niet meer, dan zou ik helemaal dichtgroeien.
Overigens doe ik het wel goed met het avondeten hier, mijn broer eet hier regelmatig mee en die is het afgelopen jaar ongewild ook afgevallen...en hij had het niet eens nodig.![]()
Ik lig er probeer er om 23.30 uur in te liggen, slapen is dan weer wat anders.quote:Op donderdag 21 april 2011 07:37 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik ga ook al een stuk vroeger naar bed, lig er toch echt wel om 23u in.
Inderdaad allemaal gezonde snacks in huis (appel, banaan, augurk, komkommer). Geen kwark, dat is veel te lekker met wat suiker![]()
Alle ongezonde dingen die ik nog had liggen sinds maandagavond in de kliko...
Ben je niet bang voor "teveel vel"" met dat snelle afvallen ook als is het in jouw geval noodzakelijk. Ik merk dat ik als 40+-er al duidelijk minder soepel "terugveer"dan 10 jaar terug.quote:Op donderdag 21 april 2011 06:51 schreef Muks het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel, en hoewel ik dus na 3 weken uit de morbide obesitas ben, wil dat niet zeggen dat ik nu moet stoppen, ik val nog steeds in de heftige daarvoor met even zoveel risico's.
Als je behoorlijk veel striae hebt maakt het niet meer uit in welk tempo je afvalt. Dan moet echt de winterschilder er overheen om jarenlang roofbouw weer recht te trekkenquote:Op donderdag 21 april 2011 09:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Ben je niet bang voor "teveel vel"" met dat snelle afvallen ook als is het in jouw geval noodzakelijk. Ik merk dat ik als 40+-er al duidelijk minder soepel "terugveer"dan 10 jaar terug.
Ik heb absoluut geen striae, dat is het net.quote:Op donderdag 21 april 2011 10:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je behoorlijk veel striae hebt maakt het niet meer uit in welk tempo je afvalt. Dan moet echt de winterschilder er overheen om jarenlang roofbouw weer recht te trekken
Veel vroeger moet ik ook niet gaan, maar na middernacht is sowieso niets voor mij. Dan ben ik 's ochtends niet gezelligquote:Op donderdag 21 april 2011 09:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik lig er probeer er om 23.30 uur in te liggen, slapen is dan weer wat anders.Soms val ik snel in slaap maar vannacht lag ik om 2.00 uur nog klaarwakker, enfin als het echt niet werkt dan maar een melatoninetabletje maar die wil ik ook niet te vaak nemen want een bijwerking schijnt "gewichtstoename"
te zijn en dat moet ik nu helemaal niet hebben.
Ik mag officieel 2 x per week "wat lekkers"hebben maar doe zoiets dan alleen als ik bij iemand anders op bezoek ben....en dan niet meteen een bakkers gevulde koek zoals mijn buurman(een panlat dus) een tijdje geleden aanbood want ik moest toch niet magerder worden.
Zolang het komkommers of cherrytomaten zijn maakt het niks uitquote:Op donderdag 21 april 2011 12:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik kan dat ook heel moeilijk, "een beetje snacken".... Ik ben redelijk alles of niets daarin, dus ik zorg maar gewoon dat ik niets in huis heb
Een bui waarin je eigenlijk helemaal geen honger hebt maar wel wat wil/moet eten?quote:Op donderdag 21 april 2011 13:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mja die zit ik dan ook weer neurotisch achter elkaar weg te schranzen als ik "een bui" heb...
Dat vind ik dus ook moeilijk. Ik drink graag Fanta of Cassis en vind eigenlijk dat ik best 1 glas mag in de avond. Maar als die fles eenmaal open is...quote:Op donderdag 21 april 2011 15:51 schreef Juicyhil het volgende:
Gewoon afkicken![]()
Ik ben ook afgekickt van de cola, alleen in het weekend een blikje of 2.
Tuurlijk, maar het maakt toch ook niets uit als je jezelf af en toe eens beloond met chocola. Dat kan best wel eens in de twee weken ofzo. Maar dan ook goed zorgen dat het bij die ene keer blijftquote:Op donderdag 21 april 2011 15:54 schreef trovey het volgende:
Afkicken zei je toch...ik ben bang dat ik altijd wel iets met chocolade zal houden...iets met stofjes die erin zitten.
Wat bij mij wel helpt is zorgen te hebben...eet ik zo twee dagen helemaal niet ...alleen is dat dan weer niet zo goed voor mijn nachtrust en bloeddruk.
Precies, ik heb ook altijd dat het nooit bij 1 glas blijft. Daarom ook voor mezelf, en op aandringen van mn fitnesscoach, besloten gewoon alleen maar water te drinken. Alleen vind mijn maag water niet echt fijnquote:Op donderdag 21 april 2011 15:55 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook moeilijk. Ik drink graag Fanta of Cassis en vind eigenlijk dat ik best 1 glas mag in de avond. Maar als die fles eenmaal open is...
Probleem is meer..waar is de grens.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:59 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het maakt toch ook niets uit als je jezelf af en toe eens beloond met chocola. Dat kan best wel eens in de twee weken ofzo. Maar dan ook goed zorgen dat het bij die ene keer blijft
Ik was gisteren heel erg druk met iets. Om 11 uur in de avond wilde ik eens wat eten. Toen kwam ik erachter dat mij kant-en-klare maaltijd van AH (pasta met saus) over datum wasWinkels waren natuurlijk gesloten. Toen stond ik op het punt naar de McDonalds
(wat om de hoek is) te rijden, die zijn tot laat in de nacht open. Maar toch maar doorgereden naar het tankstation voor een broodje ei
Ik ben bang dat het niet bij 1 stukje chocolade of 1 glas cola blijven juist het grootste probleem is in dit topic. We weten het allemaal prima maar moeten gewoon niet de voor ons verkeerde dingen eten.quote:Op donderdag 21 april 2011 16:00 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Precies, ik heb ook altijd dat het nooit bij 1 glas blijft. Daarom ook voor mezelf, en op aandringen van mn fitnesscoach, besloten gewoon alleen maar water te drinken. Alleen vind mijn maag water niet echt fijn
Mijn moeder is 60+ en ruim 35 kg afgevallen (ook noodzaak) en heeft dus geen vellen, dus daar hoop ik op. Tot nu toe plooit het mooi terug en tot een jaar na het afvallen zal het terug gaan. Heb dus goede hoop op weinig veloverschot.quote:Op donderdag 21 april 2011 09:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Ben je niet bang voor "teveel vel"" met dat snelle afvallen ook als is het in jouw geval noodzakelijk. Ik merk dat ik als 40+-er al duidelijk minder soepel "terugveer"dan 10 jaar terug.
vooralsnog heb ik er meer baat bij dan schade van. Moet wel zeggen dat ik het op dokters recept krijg, ik maak weinig tot geen melatonine aan om onbekende reden. Maar men vermoed dat mijn glutenintollerantie er iets mee te maken heeft. En slaap heb je toch wel nodig. Vooral doorslapen is wel handigquote:De bijwerkingen van melatonine lijken beperkt tot sufheid overdag bij langdurig gebruik van hoge doses (zoals 3 tot 5 mg), en tot het verder naar achteren verschuiven van de slaapfase bij op een verkeerde tijd innemen van de melatonine (vóór 15.30 uur en ná 24 uur). Onderzoekers en artsen die ruim 20 jaar melatonine voorschrijven hebben tot nu toe geen schadelijke effecten waargenomen. Maar gecontroleerd onderzoek (melatonine vergeleken met placebo) ontbreekt dus nog.
Ik heb weer hoop.quote:Op donderdag 21 april 2011 19:47 schreef Muks het volgende:
[..]
Mijn moeder is 60+ en ruim 35 kg afgevallen (ook noodzaak) en heeft dus geen vellen, dus daar hoop ik op. Tot nu toe plooit het mooi terug en tot een jaar na het afvallen zal het terug gaan. Heb dus goede hoop op weinig veloverschot.
Ik heb het een paar weken geleden gebruikt toen ik door wat problemen totaal niet kon slapenquote:Op donderdag 21 april 2011 19:54 schreef Muks het volgende:
Trovey, gewichtstoename bij melatonine gebruik is niet bewezen hoor, ik gebruik al langere tijd.
[..]
vooralsnog heb ik er meer baat bij dan schade van. Moet wel zeggen dat ik het op dokters recept krijg, ik maak weinig tot geen melatonine aan om onbekende reden. Maar men vermoed dat mijn glutenintollerantie er iets mee te maken heeft. En slaap heb je toch wel nodig. Vooral doorslapen is wel handig
in principe (en dan ga ik 'even' voorbij aan cravings en alle andere dingen enzo) is dat het ook: wat je niet koopt, kan je ook niet eten. (als je geen snackbars etc bezoekt).quote:
Eens hoorquote:Op vrijdag 22 april 2011 11:01 schreef DarkElf het volgende:
[..]
in principe (en dan ga ik 'even' voorbij aan cravings en alle andere dingen enzo) is dat het ook: wat je niet koopt, kan je ook niet eten. (als je geen snackbars etc bezoekt).
Met volle maag gaan winkelen, lijstje maken en jezelf inprenten: geen slechte zooi!
Ja hèquote:
Thanks, ik had van de week echt even een paar ontzettend zware dagen. Ook omdat mijn vriend de meest tactische vent ever is (Ik hou helemaal niet van grote borsten, je kan echt niet steeds je schildklier de schuld geven, etc). Op sommige dagen ben je wat gevoeliger en lekker weer zorgde ineens voor een nieuwe schok voor de kledingkast. Vrouwen zeggen altijd dat ze geen kleren hebben, maar als je nog maar 2 shirts past is het echt niet leuk meer.quote:Op donderdag 21 april 2011 20:02 schreef DarkElf het volgende:
@Lucky-Strike
Lijkt me erg moeilijk als je lichaam je zo tegenwerkt ensnap dat dat heftig is. In de winter kan je je nog verstoppen in dikke truien voor je gevoel maar nu?
Je bent iig bezig met het probleem aanpakken en ik hoop voor je dat het niet maanden duurt voor het werkt en je weer kan afvallen
DEtjequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Hoezo dan? Ofwel, linkjequote:Op vrijdag 22 april 2011 11:42 schreef trovey het volgende:
Veel sla etenalhoewel dat volgens een ander topic op FOK! momenteel weer een minder idee is.
Teveel sla is inderdaad niet goed. Salade (diverse rauwe en/of gekookte groenten) wel.quote:Op vrijdag 22 april 2011 11:42 schreef trovey het volgende:
Veel sla etenalhoewel dat volgens een ander topic op FOK! momenteel weer een minder idee is.
Ook siroop moet je mee oppassen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:51 schreef Lambighini het volgende:
Weeg 82 kilo wil naar de 78 kilo voor de zomer echt officieel aanbreekt
Kilo per week moet wel lukken dus, overigens chips/snoep vervangen voor fruit of wat meer avondeten en drank vervangen door water of met een laagje siroop
RIVM: rauwe groenten goed wassen of verhittenquote:
Ik eet me suf aan de gevarieerde groentequote:Op vrijdag 22 april 2011 12:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Teveel sla is inderdaad niet goed. Salade (diverse rauwe en/of gekookte groenten) wel.
AfwisselingTe veel nitraat eten
![]()
Lang leve de light-siroop..alhoewel je je daar natuurlijk ook niet klem in moet zuipen, net als light-frisdrank.quote:
Ieuw... als ik iets smerig vind, dan is het wel light siroop. Liever af en toe een scheutje Karvan Cevitam.quote:Op vrijdag 22 april 2011 13:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Lang leve de light-siroop..alhoewel je je daar natuurlijk ook niet klem in moet zuipen, net als light-frisdrank.
Die dronk ik in het begin ook onwijs veel, tot ik erachter kwam dat ik zo ongeveer stopte met drinken, puur omdat ik dat spul zo smerig vind.quote:Op vrijdag 22 april 2011 13:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Lang leve de light-siroop..alhoewel je je daar natuurlijk ook niet klem in moet zuipen, net als light-frisdrank.
quote:Op vrijdag 22 april 2011 13:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ieuw... als ik iets smerig vind, dan is het wel light siroop. Liever af en toe een scheutje Karvan Cevitam.
Heb ik totaal geen last van.quote:Op vrijdag 22 april 2011 13:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die dronk ik in het begin ook onwijs veel, tot ik erachter kwam dat ik zo ongeveer stopte met drinken, puur omdat ik dat spul zo smerig vind.
een biertje?quote:Op zaterdag 23 april 2011 17:11 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb lekker een rosé biertje op![]()
Zomer moet je vieren hoor!
Hai lullo wat is jouw probleem. Ik vraag iets over vasten. Niemand antwoord. Ik vraag het nog een keer. Wat is daar mis mee. Last van de hitte much?quote:Op zondag 24 april 2011 17:13 schreef Beavis het volgende:
[..]
[..]
Hahaha, wat val je toch leuk kansloos in herhaling.
In je eerste post zie ik geen vraagteken:quote:Op zondag 24 april 2011 17:24 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Hai lullo wat is jouw probleem. Ik vraag iets over vasten. Niemand antwoord. Ik vraag het nog een keer. Wat is daar mis mee. Last van de hitte much?
Het is dus geen vraag.quote:
He wat vervelend nou! Lukt het een beetje met de miles met dit weer? Mij te warm, doe s'ochtends 1 mile en dan s'avonds wat pilates oefeningen. Wat wel verradelijk is, is het vele bier gezuip van mequote:Op zaterdag 23 april 2011 11:20 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik had wat blousjes online besteld.. een maat kleiner dan normaal. Is het veel te groot
Wat jammer dat ik dat moet terug sturen
Ha buddy! Ik druk werkelijk net op F5 en zat me vanochtend al af te vragen waar je uithing. Miles is een crime nu. Ik haal met veel moeite de 3 miles, maar voor 4 en 5 die ik met wat koeler weer fluitend doe, is het me nu echt te warm nu. Verder is het weer natuurlijk prachtigquote:Op zondag 24 april 2011 18:55 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
He wat vervelend nou! Lukt het een beetje met de miles met dit weer? Mij te warm, doe s'ochtends 1 mile en dan s'avonds wat pilates oefeningen. Wat wel verradelijk is, is het vele bier gezuip van me
Komt me bekend voor, maar als ik vrij ben, probeer ik toch meer te sporten dan anders, dus ik zet maar door. Daarna heb ik wel gelijk een hele emmer water nodig hoor, zoveel dorst heb ik dan..quote:Op zondag 24 april 2011 19:14 schreef MalaCocinera het volgende:
3 miles met dit weer! Knap hoor, na 1 mile heb ik zoiets van ben blij dat het over is
Dat heb ik je een keer eerder aangeraden in je eigen sport topic in ''lif'' bijna een jaar terug :pquote:Op zondag 24 april 2011 20:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dames, wat zijn die miles? En hoe doe ik dat?
O ja! Mijn thuissport topic!! Inmiddels heb ik maar gewoon een sportschoolaboquote:Op zondag 24 april 2011 20:39 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Dat heb ik je een keer eerder aangeraden in je eigen sport topic in ''lif'' bijna een jaar terug :p
En ga je regelmattig?quote:Op zondag 24 april 2011 20:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O ja! Mijn thuissport topic!! Inmiddels heb ik maar gewoon een sportschoolabo
Sowieso 1 keer per week (peer pressure FTW), maar ik probeer 2 keer te gaan.... Het is tot 11 uur open en zeg een kleine 10 minuten fietsen dus ik probeer mezelf nu wanneer ik een avond naar mijn tenen zit te staren op de bank te bewegen om even anderhalf uur daar heen te gaan.quote:
Eey chimi bij welke sportschool in Roffa ga je dan?quote:Op zondag 24 april 2011 21:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo'n standaard afvalschema, verschillende apparaten een kwartier.
Ik denk dat mijn beeld een beetje door dat soort verhalen gevormd wordt jaquote:Op zondag 24 april 2011 21:23 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
werkt prima, zolang je niet probeert op te zeggen..
Dat gaat 'm bij niet worden, ik haat de sportschool. Bovendien ken ik mezelf. Thuis kan ik wel excuses verzinnen om er niet heen te gaan, maar ik ben er alquote:Op zondag 24 april 2011 21:28 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn beeld een beetje door dat soort verhalen gevormd wordt jaIk zit eroverte denken om ook af en toe naar de sportschool te gaan om alleen maar gebruik te maken van de crosstrainer. Dit gewoon naast het walking pilates gebeuren. Een sportschool dat met strippenkaarten werkt is erg lastig te vinden.
Als het maar werkt...quote:Op zondag 24 april 2011 21:36 schreef MalaCocinera het volgende:
Daarom wil ik een strippenkaart, want dat werkt ''spiegisch'' anders bij mijIk woon veels te klein voor een crosstrainer.
Mijn beeld is gevormd door de KLB topicsquote:Op zondag 24 april 2011 21:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja Fit for Free. HET grote voordeel vind ik dat je dan bij alle vestigingen kunt, dus ik hop redelijk wat af.
Ik heb er al eens eerder een abo gehad en dat zonder problemen kunnen opzeggen
Niet vergeten dat dat ook beweging is hè, je verbruikt meer calorien dan je denkt met dat soort bezigheden.quote:Op zondag 24 april 2011 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het ook zwaar om miles te doen met dit weer maar ik heb er gisteren toch maar 3 gedaan. Ik vond dat een beter idee dan gaan hardlopen midden op de dag en ik moest toch wat doen van mezelf. En het ging best redelijk. Ik heb wel die 'for your abs' gedaan, die is niet zo intensief![]()
Vandaag is het er niet van gekomen, maar mijn hele beneden verdieping is schoon en de tuin is ook aangepakt. Morgen weer hardlopen of miles.
Ze hebben alleen wel een goed antispeknekkenbeleidquote:Op zondag 24 april 2011 21:23 schreef Juicyhil het volgende:
Ik zat laatst bij Sportcity. Had je een vraagje, smeerden ze me meteen 1 of ander epersonal training abonnement van zoveel tientjes per maand aan
Volgens mij heeft dat nu vooral met vocht te maken..... Met dit weer heb ik 's ochtends bij het wakker worden ook dikkere vingers, dat trekt later op de dag weer bij... Maar het is inderdaad wel wat A-typisch te noemen, normaliter zou je 's ochtends na je toiletgang het lichtste moeten zijn...quote:Op maandag 25 april 2011 10:56 schreef Misan het volgende:
Hoe kan het dat als ik 's ochtends direct uit bed en na eerste toiletgang twee kilo zwaarder ben dan twee uur later na te hebben ontbeten?
Jup, heb vanochtend na het ontbijt 2 miles gedaan en vanavond nog 20 minuten pilates en ik ben weer helemaal het vrouwtjequote:Op maandag 25 april 2011 13:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dus! Dan gaan we maar even sporten, nietwaar?
Hey, nog iemand die miles doet!quote:Op zondag 24 april 2011 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het ook zwaar om miles te doen met dit weer maar ik heb er gisteren toch maar 3 gedaan. Ik vond dat een beter idee dan gaan hardlopen midden op de dag en ik moest toch wat doen van mezelf. En het ging best redelijk. Ik heb wel die 'for your abs' gedaan, die is niet zo intensief![]()
Vandaag is het er niet van gekomen, maar mijn hele beneden verdieping is schoon en de tuin is ook aangepakt. Morgen weer hardlopen of miles.
Netjes!quote:Op maandag 25 april 2011 14:21 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Jup, heb vanochtend na het ontbijt 2 miles gedaan en vanavond nog 20 minuten pilates en ik ben weer helemaal het vrouwtje
Go Flugel!quote:Op maandag 25 april 2011 10:55 schreef flugeltje het volgende:
Schoonmaken kost bijna net zoveel calorien als sporten ja...
Hier weer 900 gram eraf, bijna weer onder de 40 qua BMI... Volgende mijlpaal
Ik weet het, maar ik ga altijd om 10 uur savonds, is het tenminste rustig. En vandaag waren ze maar open tot 6 uurquote:Op maandag 25 april 2011 22:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sportscholen waren vandaag gewoon open hoor
je spieren ontwikkelen zich ook, klinkt niet heel gek in de oren eigenlijkquote:Op dinsdag 26 april 2011 08:18 schreef seasushi het volgende:
Vanaf vandaag een week een crashdieet volgen. Hopelijk minimaal 2 kilo eraf om weer gemotiveerd te worden verder te gaan. Ik word toch wel wat verdrietig van 7 weken erg gezond leven en 3 keer in de week sporten en pas 0,5 kg kwijt te zijn
Je kan beter voor de volledigheid ook een vetmeting doen en rond je buik meten. Dan merk je het veel beter.quote:Op dinsdag 26 april 2011 08:18 schreef seasushi het volgende:
Vanaf vandaag een week een crashdieet volgen. Hopelijk minimaal 2 kilo eraf om weer gemotiveerd te worden verder te gaan. Ik word toch wel wat verdrietig van 7 weken erg gezond leven en 3 keer in de week sporten en pas 0,5 kg kwijt te zijn
Verder met het gewone dieet...quote:Op dinsdag 26 april 2011 08:29 schreef Misan het volgende:
[..]
je spieren ontwikkelen zich ook, klinkt niet heel gek in de oren eigenlijkwat gaat er na je crashdieet gebeuren denk je?
Als ik in de spiegel kijk zie ik genoeg vet...quote:Op dinsdag 26 april 2011 08:35 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Je kan beter voor de volledigheid ook een vetmeting doen en rond je buik meten. Dan merk je het veel beter.
Maar zo op het oog zie je niet direct resultaat aangezien je iedere dag in de spiegel kijkt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 08:44 schreef seasushi het volgende:
[..]
Als ik in de spiegel kijk zie ik genoeg vet...
Broeken zitten nog steeds even strak.
meteen een vetmeting laten doen op de sportschool. 0,7 eraf.quote:Op dinsdag 26 april 2011 08:35 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Je kan beter voor de volledigheid ook een vetmeting doen en rond je buik meten. Dan merk je het veel beter.
Ik had van de week ook na twee weken instensief sporten, iets van 0,4 kg eraf. Niet echt veel. Maar bleek dus meer spieren erbij gekomen zijn en wel minder vet. Dus het scheelt tochquote:Op dinsdag 26 april 2011 11:50 schreef seasushi het volgende:
[..]
meteen een vetmeting laten doen op de sportschool. 0,7 eraf.Dat is dus best weinig. We zijn tot de conclusie gekomen dat de medicijnen die ik al een periode slik en waarvan bekend is dat je in gewicht kunt toenemen, meer van invloed zijn als ik dacht. Dus ik moet mazzel hebben dat ik op hetzelfde gewicht blijf.
Lastig dat "voldoende" eten in je hoofd omgezet wordt naar "ik mag alles eten wat ik tegenkom", want is schijnt zo te zijn als je langere tijd structureel te weinig eet, je niet afvalt. Misschien helpt het om een weekplanning te maken en je daar aan proberen te houden en daarbij een beetje te fluctueren met je kcal inname. Mij heeft het erg geholpen toen ik wilde afvallen (het ging toen maar om 10 - 15 kg, maar toch). Ik at erg netjes, maar 1x per week ging ik uit eten, dronk ik wijn, at ik ijs etc. en zat op die dag rustig aan de 2500 kcal.quote:Op woensdag 27 april 2011 07:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
GFTD. Gisteren weer gesport en ik blijf maar DIK! Echt ontzettend dik bluuuuuuh!
Ik eet weinig. Eerder te weinig dan te veel. Ik kan niet dat eten wat je volgens de experts zou moeten eten. Dat voelt voor mij als zoooooveeel eten, dat dat in mijn hoofd wordt omgezet naar "oh dan mag je dus alles opeten wat je tegenkomt"...
Vrienden van me zijn er van overtuigd dat het komt doordat ik spieren aan het opbouwen ben, maar dat lijkt me absurd. We hebben het namelijk over 6 kilo en ook geen zichtbare verschillen in mijn lijf. Blijft gewoon blubberig en muffin top, terwijl die eerst echt wel weg was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |