Dat 's avonds eten heb ik opgelost door 1. op tijd naar bed te gaan (sinds kortquote:Op woensdag 20 april 2011 16:12 schreef Sometimes het volgende:
Mijn basisvoeding is goed, sinds ik een jaar of 5 geleden begeleiding heb gehad van een diëtiste. Mijn probleem zit in de snacks. Overdag (werkdagen) eigenlijk geen probleem, in de avonduren rampzalig. Daarnaast kunnen er altijd wel wat dingen beter (en minder) natuurlijk.
Geen persoonlijke begeleiding bij het fitnessen, die optie heeft de club niet waar ik lid van ben. Probleem voor mij is meer dat ik daarvoor een vaste dag moet zien te vinden, en dat lukt matig.
Wat ik anders ga doen is - hopelijk - niet zo snel opgeven.
De eerste keer dat ik serieus en zelfstandig af wilde vallen (2007) ging dat eigenlijk heel goed (42 kilo kwijt in 8 maanden), maar dit ging gepaard met akelig veel sporten (dagelijks zo'n 2 uur). Dat kan ik sindsdien (bijna alle kilo's zijn weer terug) niet meer opbrengen.
Ik streef nu daarom ook naar een manier die structureel vol te houden is. Dat het afvallen dan langzamer zal gaan besef ik.
quote:Op woensdag 20 april 2011 12:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bijna 12 kilo in 3 weken? Was dat ook de bedoeling?
Ik heb teruggelezen en heb heel lang mijn mond kunnen houden.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:59 schreef Muks het volgende:
[..]
ik moet er nog maar 41 of zo
Oh voor de mensen die vragen hebben over gezond crashen, lees ff terug![]()
Ohh dat kan lekker irritant zijn inderdaad, maar gelukkig is ze nog wel aardigquote:Op woensdag 20 april 2011 18:23 schreef trovey het volgende:
[..]
Uiteraard maar als je een panlat als dietiste hebt is dat wel eens moeilijk.Enfin, ze is verder wel erg aardig.
![]()
Dan zal je ook zien dat die veranderd isquote:Op woensdag 20 april 2011 20:31 schreef Sjeen het volgende:
S. We zijn al jaren op de hoogte van jouw mening mbt afvallen
Kijk en daar sla je de spijker op de kop... Je hebt het over gewoon overgewicht. In deze gevallen gaat het niet over gewoon overgewicht maar over morbide obesitas.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan zal je ook zien dat die veranderd is
Ik was de eerste die crashen zou aanmoedigen, maar jij denkt dat je lichaam het fijn vind om 12 kilo zo snel kwijt te raken?
Tuurlijk vind ie het ook niet fijn om 50 kilo teveel te hebben maar je doet je lichaam nog veel meer kwaad met zo extreem af te vallen.
(En dan praat ik inderdaad nog geeneens over de grotere kans die je hebt om alles weer aan te komen en dat dat nog ongezonder is dan gewoon overgewicht te hebben).
Same storyquote:Op woensdag 20 april 2011 21:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Kijk en daar sla je de spijker op de kop... Je hebt het over gewoon overgewicht. In deze gevallen gaat het niet over gewoon overgewicht maar over morbide obesitas.
Wat jij wiltquote:
Ehm nee. In het geval van morbide obesitas is een snellere gewichtsafname namelijk meer gewenst dan bij 'gewoon' overgewicht. Dit omdat de acute gezondheidsrisico's van morbide obesitas simpelweg opwegen tegen eventuele nadelen van snel gewichtsverlies.quote:
Precies wat ik bedoel, en hoewel ik dus na 3 weken uit de morbide obesitas ben, wil dat niet zeggen dat ik nu moet stoppen, ik val nog steeds in de heftige daarvoor met even zoveel risico's.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:33 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Ehm nee. In het geval van morbide obesitas is een snellere gewichtsafname namelijk meer gewenst dan bij 'gewoon' overgewicht. Dit omdat de acute gezondheidsrisico's van morbide obesitas simpelweg opwegen tegen eventuele nadelen van snel gewichtsverlies.
En om die laatste nadelen in te perken wordt het dus ook onder begeleiding gedaan (zoals Muks dus ook doet)
Zoek maar eens op Pubmed naar Very Low Calorie Diets. Daar is gewoon (goed) onderzoek naar gedaan waaruit blijkt dat het in dergelijke gevallen winstgevender kan zijn dan een 'normaal' dieet.
Ik ga ook al een stuk vroeger naar bed, lig er toch echt wel om 23u in.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:28 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat 's avonds eten heb ik opgelost door 1. op tijd naar bed te gaan (sinds kort), erg moeilijk voor een nachtmens zoals ik.
2. Als je honger hebt in ieder geval iets te eten wat gezond is dus b.v. een boterham met mager beleg of een magere yoghurt-fruitshake (leve de blender
), bakje magere kwark etc. Bezoek heeft hier het heel erg moeilijk want er is niets meer te snacken in huis, zelfs dingen als koekjes heb ik niet meer in huis...geen verleiding meer voor mij.
![]()
's Avonds hapjes, chips etc. doe ik al tig jaren niet meer, dan zou ik helemaal dichtgroeien.
Overigens doe ik het wel goed met het avondeten hier, mijn broer eet hier regelmatig mee en die is het afgelopen jaar ongewild ook afgevallen...en hij had het niet eens nodig.![]()
Ik lig er probeer er om 23.30 uur in te liggen, slapen is dan weer wat anders.quote:Op donderdag 21 april 2011 07:37 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik ga ook al een stuk vroeger naar bed, lig er toch echt wel om 23u in.
Inderdaad allemaal gezonde snacks in huis (appel, banaan, augurk, komkommer). Geen kwark, dat is veel te lekker met wat suiker![]()
Alle ongezonde dingen die ik nog had liggen sinds maandagavond in de kliko...
Ben je niet bang voor "teveel vel"" met dat snelle afvallen ook als is het in jouw geval noodzakelijk. Ik merk dat ik als 40+-er al duidelijk minder soepel "terugveer"dan 10 jaar terug.quote:Op donderdag 21 april 2011 06:51 schreef Muks het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel, en hoewel ik dus na 3 weken uit de morbide obesitas ben, wil dat niet zeggen dat ik nu moet stoppen, ik val nog steeds in de heftige daarvoor met even zoveel risico's.
Als je behoorlijk veel striae hebt maakt het niet meer uit in welk tempo je afvalt. Dan moet echt de winterschilder er overheen om jarenlang roofbouw weer recht te trekkenquote:Op donderdag 21 april 2011 09:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Ben je niet bang voor "teveel vel"" met dat snelle afvallen ook als is het in jouw geval noodzakelijk. Ik merk dat ik als 40+-er al duidelijk minder soepel "terugveer"dan 10 jaar terug.
Ik heb absoluut geen striae, dat is het net.quote:Op donderdag 21 april 2011 10:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je behoorlijk veel striae hebt maakt het niet meer uit in welk tempo je afvalt. Dan moet echt de winterschilder er overheen om jarenlang roofbouw weer recht te trekken
Veel vroeger moet ik ook niet gaan, maar na middernacht is sowieso niets voor mij. Dan ben ik 's ochtends niet gezelligquote:Op donderdag 21 april 2011 09:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik lig er probeer er om 23.30 uur in te liggen, slapen is dan weer wat anders.Soms val ik snel in slaap maar vannacht lag ik om 2.00 uur nog klaarwakker, enfin als het echt niet werkt dan maar een melatoninetabletje maar die wil ik ook niet te vaak nemen want een bijwerking schijnt "gewichtstoename"
te zijn en dat moet ik nu helemaal niet hebben.
Ik mag officieel 2 x per week "wat lekkers"hebben maar doe zoiets dan alleen als ik bij iemand anders op bezoek ben....en dan niet meteen een bakkers gevulde koek zoals mijn buurman(een panlat dus) een tijdje geleden aanbood want ik moest toch niet magerder worden.
Zolang het komkommers of cherrytomaten zijn maakt het niks uitquote:Op donderdag 21 april 2011 12:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik kan dat ook heel moeilijk, "een beetje snacken".... Ik ben redelijk alles of niets daarin, dus ik zorg maar gewoon dat ik niets in huis heb
Een bui waarin je eigenlijk helemaal geen honger hebt maar wel wat wil/moet eten?quote:Op donderdag 21 april 2011 13:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mja die zit ik dan ook weer neurotisch achter elkaar weg te schranzen als ik "een bui" heb...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |