Om op te starten crashen bedoel je en dan op gezonde voet verder?quote:Op maandag 11 april 2011 14:05 schreef Juicyhil het volgende:
Ik denk juist van wel. Maar dan moet je het naderhand op de normale manier afmaken.
Alleen jammer dat de meeste mensen daarna weer denken dat ze alles kunnen.
Inderdaad. Dat werd mij zelfs enige tijd door de dokter aangeraden.quote:Op maandag 11 april 2011 14:07 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Om op te starten crashen bedoel je en dan op gezonde voet verder?
Niet gelijk in de slachtofferrol duikenquote:Op dinsdag 12 april 2011 07:24 schreef Muks het volgende:
Gezond crachen ? Tja... wat is gezond ? Wat is ongezonder ? In mijn geval was 56 kg overgewicht ongezonder dan een strikt dieet waarbij ik hopenlijk snel (snel als in een jaar) van die kilo's af ben.
De aarzeling om mij hier te melden was terecht merk ik al.![]()
Jammer dat mensen die proberen om nog iets van hun leven te maken, met alle hulp (dus ook voor ná het afvallen, ik krijg tot en met 2014 begeleiding van het dieet dat ik volg, plus de hulp van de dieetist en psycholoog) hier niet welkom zijn of in elk geval zich hier niet welkom voelen.
In elk geval wens ik jullie veel succes ! Ik zal zo af en toe misschien laten weten hoe het gaat.
en juist daarom heb ik hulp gezocht bij de psychologe en dieetiste om dat eet patroon van voorheen dus om te buigen in een gezond eet én beweeg patroon ! En om nu even helemaal los te komen van dat fout patroon op dit voor mij fijne dieet. Niet alleen val ik er goed mee af, ik zit er beter door in mijn vel ! En dat is denk ik het begin van een gezonde, verantwoorde leefstijlquote:Op dinsdag 12 april 2011 07:56 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Niet gelijk in de slachtofferrol duikenJe bent hier net zoals de rest van ons van harte welkom. Maar zoals ook in het slanktopic gemeld wordt wanneer iemand echt veel te weinig eet op een dag, zullen er ook hier tegengeluiden klinken wanneer er zoveel mensen tegelijkertijd (er zijn er naast jou nog een aantal die hier heel trots komen melden hoe geweldig ze wel niet afvallen van hun crashdieet) bezig zijn met zoiets.
Ik denk ook dat er hier voldoende ervaringsdeskundigen zijn (waaronder ikzelf) die weten dat crashen in de meeste gevallen gewoon niet werkt. Onderzoeken wijzen dat ook uit. Mensen vallen 10, 20, 30 of meer kilo's af en gaan dan verder met hun oude eetpatroon. Lichaam komt uit de spaarstand en houdt alles vast aan voedingsstoffen wat het maar kan en dus kom je op een gegeven moment tot de conclusie dat je meer weegt dan dat je ooit eerder hebt gedaan. Als ik voor mezelf spreek: Het is niet zo dat ik tegen crashdiëten an sich ben.. (hell, ik heb het zelf veel te vaak gedaan) maar ik weet gewoon dat het volgen van een goed eetpatroon en veel sporten veel beter is dan binnen nu en 3 maanden tijd 20 kg afvallen die je er daarna gewoon weer aan eet. Bovendien (ook weer uit ervaring) een normaal eetpatroon opstarten is lastig, maar daarna veel makkelijker vol te houden dan het maandenlang ernstig afzien.
*einde speech*
En nu gewoon gezellig mee blijven posten (maar misschien iets minder nadruk leggen op het feit dat je aan het crasddieten bent).
Muksepluks, ik ben van mening dat crashen op eigen gelegenheid nooit gezond kan zijn. Dieet dat je in overleg met een dieetist en psycholoog start, zijn van een heel andere ordequote:Op dinsdag 12 april 2011 07:24 schreef Muks het volgende:
Gezond crachen ? Tja... wat is gezond ? Wat is ongezonder ? In mijn geval was 56 kg overgewicht ongezonder dan een strikt dieet waarbij ik hopenlijk snel (snel als in een jaar) van die kilo's af ben.
De aarzeling om mij hier te melden was terecht merk ik al.![]()
Jammer dat mensen die proberen om nog iets van hun leven te maken, met alle hulp (dus ook voor ná het afvallen, ik krijg tot en met 2014 begeleiding van het dieet dat ik volg, plus de hulp van de dieetist en psycholoog) hier niet welkom zijn of in elk geval zich hier niet welkom voelen.
In elk geval wens ik jullie veel succes ! Ik zal zo af en toe misschien laten weten hoe het gaat.
Ps slachtofferrol wil ik niet hoef ik niet.
niet mee eens.quote:Op maandag 11 april 2011 13:58 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik denk dat gezond crashen niet bestaat. Nja, misschien het dieet op zich wel, als dat voldoende voedingsstoffen en vitaminen e.d. bevat. Maar als je er klaar mee bent lijkt het mij dat je snel terugvalt in je oude patroon, omdat het geen nieuw vol te houden patroon is.
Maar het volgen van een dieet met iets meer calorieën (al is het maar het dubbele van die 500) betekent toch niet direct dat je de rest van je leven dik zal blijven?quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk dat het in het geval van zo'n dieet hoe dan ook altijd kiezen tussen 2 kwaden is. Of altijd ontzettend veel te dik blijven en daarmee je lijf/gezondheid ook constant schade berokkenen, of je lijf tijdelijk (minder?) schade berokkenen in de hoop op een gezondere conditie.
Hey Miles Mattie hoe gaat het met de miles?quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:09 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik bedoel het werkelijk niet aanvallend, maar het is nauwelijks te geloven dat een dieet van 500 calorieën (dat is het equivalent van 6 appels op een dag) is goedgekeurd door een arts. Dat is echt heel erg weinig.. pure roofbouw.
Aanvulling: Maar nogmaals, iedereen moet zelf weten welk dieet hij of zij volgtIk volg ook mijn variant ervan en ik ken ook genoeg mensen die daar niet gelukkig van worden. Ieder z'n ding..
Buddy!quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:17 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Hey Miles Mattie hoe gaat het met de miles?
Trap onder je hol geeft!quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:19 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Buddy!Ik probeer net moed te verzamelen om ondanks dat het al laat is toch nog 2 miles te doen. Van het weekend zaterdag niets, zondag 8 (jaja) en maandag 1. Het is een beetje een onregelmatig schema aan het worden. Zonde, want ik merk echt dat ik van het sporten het meeste afval.
En jij?
Tja ik weet het niet, het lijkt mij ook een godsonmogelijkheid om op zo weinig caloos de dag door te komen, maar een (mannelijke) collega van mij doet het ook op het moment. Exact zo weinig caloos en een hele hoop sport onder allerlei begeleiding en ik zie hem niet alleen slinken, ik zie hem ook opknappen. Zijn huid, zijn haar, zijn hele uitstralling. Hij slofte altijd een beetje door het gebouw als een ouwe dikke kerel en nu loopt hij beweeglijk door de gangen, praat sneller, zucht minder, noem allemaal maar op. Als ik dat zie kan ik niet geloven dat het niet goed is... Natuurlijk moet je dit niet altijd blijven doen. Maar of het zo ontzettend slecht is, wanneer je zo ontzettend veel reserves hebt? Ik twijfel er aan!quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:14 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Maar het volgen van een dieet met iets meer calorieën (al is het maar het dubbele van die 500) betekent toch niet direct dat je de rest van je leven dik zal blijven?(zo ja, schrijf mij maar af dan
). Volgens mij hou je ook nog maar weinig energie over op deze manier om iets aan sport te doen ofzo..
Ben best benieuwd naar hoe je je dagelijks leven nu volhoudt. Werk je, is dat fysiek zwaar, en ben je daar nog voor de volle sterkte inzetbaar?quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:45 schreef Muks het volgende:
nee het is 500kcal +alle vitamines en mineralen per dag. Dus echt crash maar de verhouding ligt wel anders : meer eiwit dan koolhydraten en weinig vetten.
Whehehehe.. ik ga gelijk!quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:23 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Trap onder je hol geeft!
The secret to weight loss dvd's zijn helemaal ingesleten in mijn leven. Doordeweeks doe ik zowat elke avond Vol 1 met dit lekkere weer sta ik uit mezelf vroeger op en doe ik alleen het walking segment van Vol 1 in de ochtend. En in het weekend doe ik Vol 2 dus ik doe dagelijks 2 miles met pilates
Ik zit nu tussen 74 en 75 kilo in
terug opbouwen heeft bij mij iets langer geduurd, schat het zo een kleine 20 weken in, kan nu in principe alles weer eten, behalve écht vet eten zoals shoarma en pizza enzo, dat geeft gegarandeerd 3-4 dagen problemenquote:Op dinsdag 12 april 2011 12:22 schreef Muks het volgende:
Daarom dus via een dieetist, krijg ik regelmatig bloedonderzoek en doe ik heel bewust aan bewegen bij de fysio om spierafbraak tegen te gaan. De Psych is erbij om het emotie eten aan te pakken dus compleet pakket
Sjeen dankje voor je lieve woorden !
Spro, het opbouwen naar gewone voeding duurt bij mij waarschijnlijk 12-16 weken, misschien wel langer afhankelijk van hoe mijn lijf het doet. Maar dat is nog verre toekomstmuziek.
Ik ga nu lekker een stukje fietsen naar de fysio !
Heeft dat er niet mee te maken dat je te veel miles op een dag wilt doenquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:25 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Whehehehe.. ik ga gelijk!
Netjes hoor, zo'n vast schema. Ik merk dat ik echt m'n best doen om de sport op doordeweekse dagen te integreren. Zelfs dit weekend hield ik me zaterdag nog niet aan het plan.
Supergoed van je! En je valt ook gewoon nog steeds netjes af... *applaudisseert*
Nu een Leslie! Succes allemaal!
Momenteel ben ik gewoon thuis aan het werk (wegens omstandigheden die ik hier niet kan en wil benoemen maar niet lichamelijk) , ik doe het huishouden zoals ik dat altijd al deed, ben ik ipv met de auto de boodschappen op de fiets aan het doen en Daarbij beweeg ik elke dag een uur en denk ik niet aan eten, sterker nog ik moet bedenken dat ik moet eten. Alles gaat in een normale of iets hogere versnelling. Fietsen doe ik bijv met 21 km per uur, niet bepaald zachtjesquote:Ben best benieuwd naar hoe je je dagelijks leven nu volhoudt. Werk je, is dat fysiek zwaar, en ben je daar nog voor de volle sterkte inzetbaar?
Ik kan me voorstellen dat het te doen is als je verder niets te ondernemen hebt, maar leven lijkt me heel lastig!
En hoe trek je het psychisch? Heel je lijf denkt maar aan één ding: ETEN ETEN ETEN!
Je doet wel wat geirriteerd in elk geval! Extreem gedrag wekt nou eenmaal gemakkelijk reacties op.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:38 schreef Muks het volgende:
Het is inderdaad uitgebalanceerde voeding, waarbij je 3-6 weken dit volgt en dan verplicht een week moet avondeten naast je soep.shake/etc. (7 dagen) en daarna mag je weer 3-6 weken shakes/repen/soepen etc nemen.
[..]
Momenteel ben ik gewoon thuis aan het werk (wegens omstandigheden die ik hier niet kan en wil benoemen maar niet lichamelijk) , ik doe het huishouden zoals ik dat altijd al deed, ben ik ipv met de auto de boodschappen op de fiets aan het doen en Daarbij beweeg ik elke dag een uur en denk ik niet aan eten, sterker nog ik moet bedenken dat ik moet eten. Alles gaat in een normale of iets hogere versnelling. Fietsen doe ik bijv met 21 km per uur, niet bepaald zachtjes
Psychisch gaat het super, mede door de begeleiding die ik krijg en vooral doordat ik enorm gedreven ben. Ik heb geen honger, geen cravings en ik ben totaal niet met eten bezig. Ik kook gewoon voor mijn gezin, die gewoon gezond eten en genieten van hun eten en ik van het mijne. Geen problemen daarmee.
Het lijkt er op dat de omgeving (buiten mijn gezin) het maar moeilijk kan geloven dat het echt zo makkelijk gaat. En tuurlijk, er zullen moeilijke momente komen maar die nemen we 1 voor 1
Goed nog meer mensen met vragen ? De kritiek is nu wel duidelijkdus daar kun je mee kappen wat mij betreft.
Oh ja en knap dat je het op 1000-1500 of hoeveel kcal red om af te vallen,Top ! Vooral doorgaan zou ik zeggen !
Ja vind je het gek? Tig keer dingen uitleggen aan goedbedoelende bemoeizieke mensen, daar kan je op een gegeven moment krielig van worden. Beetje meer inleven mag ook wel.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Je doet wel wat geirriteerd in elk geval! Extreem gedrag wekt nou eenmaal gemakkelijk reacties op.
Daarnaast geloof ik ook niet dat de reacties kwaad bedoeld zijn.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:50 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ja vind je het gek? Tig keer dingen uitleggen aan goedbedoelende bemoeizieke mensen, daar kan je op een gegeven moment krielig van worden. Beetje meer inleven mag ook wel.
Hey ik zat net zelf te denken aan hoe ik was toen ik net begon met afvallen en hoe ik met het dieet dat jij hebt zou omgaanquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:12 schreef Muks het volgende:
Mw Puff, het doel is ongeveer 9 md, maar hel is het zeker niet !
Jij ook succes !
Wen daar maar aan, ik heb daar ook nog steeds last van( afgelopen winter met -10 wist ik helemaal niet hoe ik het had, meerdere thirts,truien en vesten, en nog koudquote:
Hier schrik ik dan weer best vanquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:28 schreef MalaCocinera het volgende:
Daarom is dit voor mij zo rete makkelijk, ik heb niet (meer) het idee dat ik iets mis. Ik kan nog genoeg ''lekkers'' achteroverslaan op een dag. Ik zal wel de rest van mijn leven kcal (eigenlijk tel ik punten) moeten tellen anders ga ik ongemerkt teveel eten : En als ik een week geen feestjes of wat dan ook heb, dan plan ik een schrans avond in en dan eet en drink ik makkelijk 5000 kcal naar binnen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |