bij mij komt het denk ik omdat ik dan bezig ben met andere dingen dan eten, geconcentreerd op iets. Dus dan denk ik er gewoon niet zo snel aan. Maar ja, 's avonds zit ik op de bank voor de tv, dan krijg je op eens hongerquote:Op dinsdag 19 april 2011 09:05 schreef Sjeen het volgende:
Niet overdag eten... da's zo'n trekje wat in mijn schoonfamilie ook rondwaart, op de een of andere manier kan ik er weinig mee.
Als je opstaat, dan begin je je dag toch met ontbijt? Dat je het 's middags vergeet, zou ik me eventueel nog iets bij kunnen voorstellen. Alhoewel ik dan tegen vier uur tegen de vlakte zou gaanquote:Op dinsdag 19 april 2011 09:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
bij mij komt het denk ik omdat ik dan bezig ben met andere dingen dan eten, geconcentreerd op iets. Dus dan denk ik er gewoon niet zo snel aan. Maar ja, 's avonds zit ik op de bank voor de tv, dan krijg je op eens honger
Merk je wel iets aan je kleren? Want op zich zou de vorm van je lichaam wel moeten veranderen nu, toch?quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:09 schreef seasushi het volgende:
Ik ben jaloers..... Nog steeds niks eraf. 1700 calorieen per dag. 3 keer in de week cardio en kracht.
nu 2 maanden.![]()
Spieren kunnen wel zwaarder zijn dan vet maar er moet 20 kg af. Wil ik een beetje gezond BMI krijgen. Ik begin toch echt een crashdieet te overwegen
Niet altijd, ik weet dat het verkeerd is. Maar ik heb vaak geen tijd in de ochtend. In het weekend sta ik op ga ik naar de sportschool. Doordeweeks sta ik op en ga ik naar het werk. Soms eet ik daar dan nog wel een krentenbol oid.quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als je opstaat, dan begin je je dag toch met ontbijt? Dat je het 's middags vergeet, zou ik me eventueel nog iets bij kunnen voorstellen. Alhoewel ik dan tegen vier uur tegen de vlakte zou gaan
Je moet ook even je vetpercentage meten. Moet je even kijken of daar iets aan veranderd.quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:09 schreef seasushi het volgende:
Ik ben jaloers..... Nog steeds niks eraf. 1700 calorieen per dag. 3 keer in de week cardio en kracht.
nu 2 maanden.![]()
Spieren kunnen wel zwaarder zijn dan vet maar er moet 20 kg af. Wil ik een beetje gezond BMI krijgen. Ik begin toch echt een crashdieet te overwegen
Onderweg kun je ook ontbijtenquote:Op dinsdag 19 april 2011 09:12 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Niet altijd, ik weet dat het verkeerd is. Maar ik heb vaak geen tijd in de ochtend. In het weekend sta ik op ga ik naar de sportschool. Doordeweeks sta ik op en ga ik naar het werk. Soms eet ik daar dan nog wel een krentenbol oid.
Misschien maar eens een goede gewoonte inderdaad om snel even wat erin te gooien. Desnoods maak ik de avond ervoor wel wat klaar.quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Onderweg kun je ook ontbijtenIk neem mijn ontbijt mee naar kantoor, vanwege tijdgebrek en geen trek meteen 's morgens.
Omdat je lichaam het dan beter kan verbranden. 's Nachts verbrand je lichaam veel minder.quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:28 schreef Ordos20 het volgende:
Ha, waarom MOET je ontbijten in de ochtend?
Om een mythe aan de kant te schuiven: ontbijt overslaan is helemaal niet slecht. Het "start" je lichaam helemaal niet. Veel mensen hebben het nodig om tot de lunch door te kunnen, bij anderen is de behoefte er totaal niet: en daar is juist helemaal niks ongezonds aan. Je moet doen waar je je lekker bij voelt, NIET wat zou "moeten"
Gezien de felheid waarmee je hapt, lijkt het net alsof je honger hebt...quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:28 schreef Ordos20 het volgende:
Ha, waarom MOET je ontbijten in de ochtend?
Om een mythe aan de kant te schuiven: ontbijt overslaan is helemaal niet slecht. Het "start" je lichaam helemaal niet. Veel mensen hebben het nodig om tot de lunch door te kunnen, bij anderen is de behoefte er totaal niet: en daar is juist helemaal niks ongezonds aan. Je moet doen waar je je lekker bij voelt, NIET wat zou "moeten"
Bronquote:Eén keer per dag eten is slecht voor gezondheid
Afvallen en vet verliezen, maar toch meer kans op hart- en vaatziekten lopen? Dat zijn de gevolgen wanneer je een keer per dag eet, zo stellen Amerikaanse onderzoekers.
Driemaal daags eten blijft het gezondst
Onderzoekers van het Amerikaanse ministerie van Landbouw en het National Institute on Aging (NIA) verdeelden gezonde vrijwilligers in twee groepen. De ene groep begon met een dieet van een maaltijd per dag voor acht weken, de andere groep at drie maaltijden per dag. In totaal kregen beide groepen evenveel calorieën binnen.
Na deze periode wisselden de groepen van dieet, zodat elke deelnemer als zijn eigen controlepersoon fungeerde, tussentijds werden de proefpersonen getest.
Cholesterol
In de periode dat ze een maaltijd per dag aten, hadden de deelnemers een aanmerkelijk hoger cholesterolgehalte dan tijdens de periode dat ze driemaal daags aten. Verder steeg de bloedsuikerspiegel omdat het lichaam minder insuline aanmaakte en ging de bloeddruk omhoog.
Daardoor nam de kans op hart- en vaatziekten toe, ondanks dat het eenmaal per dag eten wel zorgde voor minder vet en een lager gewicht.
De bevindingen zijn gepubliceerd in de wetenschappelijke tijdschrijften American Journal of Clinical Nutrition en Metabolism.
Nog steeds via WW?quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:30 schreef eleusis het volgende:
Hallo geile mokkels,
ik ga weer eens serieus afvallen, nu echt
Mneh, wel het principe, niet meer het punten tellen. Ik werd echt zo moe van 30 minuten per dag in die webapplicatie zitten om alles exact in te voeren, terwijl ik toch elke dag onder het aantal punten zat.quote:
quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn primaire doel is in ieder geval bereikt. Vandaag heeft de huisarts besloten dat we het ivm mijn goede bloedwaarden nu 2 maanden zonder diabetes medicatie gaan proberen. Te danken aan het gewichtsverlies.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |