ligt niet aan jou. ik koop meer wol dan ik tegenop kan haken.quote:Op donderdag 31 maart 2011 08:52 schreef Tan het volgende:
Die tas van trui
Ligt het nu aan mij, of hebben sommigen een enorm hoog haaktempo hier![]()
quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:09 schreef femsss het volgende:
Loqi wat ontzettend leuk zeg, die draak!![]()
Trui en trovey wat een mooie tassen![]()
Ik heb het zo druk op het moment, geen tijd om te haken zelfs, binnenkort maar weer eens tijd maken want veel te veel leuke ideeen
Ik denk dat je familie van Gijs bentquote:Op donderdag 31 maart 2011 19:50 schreef trovey het volgende:
De volgende tas is al weer halverwege, een goudvistasje.. Heb ik al eens gezegd dat ik iets met tassen heb?
De mijne gaat iig anoniem en met hint op de busquote:Op donderdag 31 maart 2011 16:40 schreef -Marjo- het volgende:
Doen we swap eigenlijk weer anoniem opsturen en raden?
oh, wauw, geweldig mooi zegquote:Op donderdag 31 maart 2011 15:09 schreef Loqi het volgende:
Draakje is af![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb even wat posts gemist, maar wat een leuke dingetjes in de OP
quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:53 schreef kwakz0r het volgende:
woei, tweede monster is ook af! toch maar even een crosspostje, ook al is t eigenlijk breiwerk
Ze zijn een beetje verliefd:
[ afbeelding ]
En Juniper helpt vriendje met zn huiswerk
[ afbeelding ]
Alleen voor StefanieV wordt dat anoniem versturen wat lastingquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:07 schreef Herfstblad het volgende:
Wat leuk die monsters!
En de swap anoniem opsturen lijkt mij het leukste ja!
Dat maakt de zaak wat duidelijkerquote:Op donderdag 31 maart 2011 21:11 schreef StefanieV het volgende:
trovey: gijs is de kat van trui, aangezien hij zo verslaafd kijkt naar haar tas, ben jij familie van Gijs
Mijn swap is af
quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:53 schreef kwakz0r het volgende:
woei, tweede monster is ook af! toch maar even een crosspostje, ook al is t eigenlijk breiwerk
Ze zijn een beetje verliefd:
[ afbeelding ]
En Juniper helpt vriendje met zn huiswerk
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
die is echt leeeeeeeeeeeukquote:Op donderdag 31 maart 2011 15:09 schreef Loqi het volgende:
Draakje is af![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb even wat posts gemist, maar wat een leuke dingetjes in de OP
Maar ik heb af en toe van die uitstekende pluisjes. Het zal niet direct loslaten, want ik heb het draadje dan al helemaal door het werkje heen lopen weven, maar toch.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:28 schreef EsseEi het volgende:
jeeej m'n pakketje is er!!!:D
en Tan leuk paastafeltje ^^
oohh dat wou ik nog zeggeN: zag gister in de bus in Dordrecht ook een boom met een stukje gebreid ^^ geen foto van kunnen nemen, maar was op de weg van het ASZ naar het station
en Arual, je moet het draadje er gewoon een beetje tussendoor steken, blijft aardig goed zitten hoor
Gewoon dat kleine stukje dat overblijft afknippen. Draadje eerst even een extra stukje naar buiten trekken, afknippen tegen je werk aan en dan loslaten. Als het goed is zal dan het einde van je draad je werk in getrokken worden waardoor je 'm niet meer ziet/er niet meer aan kan blijven haken.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:33 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Maar ik heb af en toe van die uitstekende pluisjes. Het zal niet direct loslaten, want ik heb het draadje dan al helemaal door het werkje heen lopen weven, maar toch.
Ooh die bloesemtakkenquote:Op vrijdag 1 april 2011 10:49 schreef Tan het volgende:
Mijn eerste minivaasje (met fresia's... ohh die ruiken zoooo naar lente) is af, ik vond het zo'n leuk idee van [...] weet even niet meer wie
Ik ga er nog meer haken in ieder geval
[ afbeelding ]
Jij spreekt uit ervaring hé haha Ik wou hetzelfde zeggen, voor mij wordt het lastig om anoniem op te sturenquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Alleen voor StefanieV wordt dat anoniem versturen wat lasting
Ik lees net in de bloemenboek dat het advies is het diagonaal door het brei- of haakwerk heen te weven i.v.m. het losraken van de draad, daarna restant afknippen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:09 schreef _Arual_ het volgende:
Heeft iemand trouwens een goede instructie voor het afhechten van draden? Ik doe maar wat eigenlijk, en bij de cactussen die ik gehaakt heb gaat dat goed, maar bij een sjaal die gebruikt gaat worden - ik vraag het me af.
quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:01 schreef trui het volgende:
leuk! en knap dat dat schaaltje paaseieren bij jullie zo gevuld blijft!![]()
![]()
wel jammer van die ene geknakte tak zeg!![]()
Daar had ik het gisteren over bij mijn dietiste....chocoladepaaseitjes en haal je ze in huis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, doe maar niet want zo'n schaaltje blijft hier ook niet gevuld, zelfs niet als ik een kilo eitjes ga ophalen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Been there done that, daarom was ik bij de vorige swap te laatquote:Op vrijdag 1 april 2011 19:07 schreef mijsje het volgende:
ik heb een verkeerd draadje van m'n swap geknipt en nu is het gaan rafelen... moet ik voor een deel opnieuw beginnen...
quote:Op vrijdag 1 april 2011 17:35 schreef Omdatappel het volgende:
Wat maken jullie een leuke dingen zeg!
Die monsters en die versierde takken, echt tof!
Ik heb laatst een bij gehaakt, dit is het resultaat.
[ afbeelding ]
En zonet een bloemetje geprobeerd. Omgetoverd tot een ring door middel van een stukje elastiek.
[ afbeelding ]
Pfoe, ik moet nog wel veel leren, volgens mij!
quote:Op vrijdag 1 april 2011 19:35 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Been there done that, daarom was ik bij de vorige swap te laat
Oh, wat mooi!quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:32 schreef mijsje het volgende:
[..]![]()
het was mijn versie van de 1 aprilgrap... het gaat nog goed met de swap...
ik heb de lucybag weer een heel eind verder afen dat is geen 1 april grap:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
het telefoonboek is om aan te geven hoe groot de tas nou eigenlijk al is, ik heb de bloemen dus al af, maar ik moet nog 6 blaadjes, de hengsels zijn allebei ook af, en ik moet nu alleen nog zorgen voor een leuk voeringstofje, waarmee ik de tas zelf en de hengsels kan voeren. misschien wil ik er nog een rits in en vakjes voor haakdingetjes, en dan is het een WIP-meeneem-tas voor m'n handwerkdingetjes... (haken, borduren, breien, maar net waar ik op dat moment mee bezig ben...)
Oe, oe, ik ook willen hebben.quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:32 schreef mijsje het volgende:
[..]![]()
ik heb de lucybag weer een heel eind verder afen dat is geen 1 april grap:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
het telefoonboek is om aan te geven hoe groot de tas nou eigenlijk al is, ik heb de bloemen dus al af, maar ik moet nog 6 blaadjes, de hengsels zijn allebei ook af, en ik moet nu alleen nog zorgen voor een leuk voeringstofje, waarmee ik de tas zelf en de hengsels kan voeren. misschien wil ik er nog een rits in en vakjes voor haakdingetjes, en dan is het een WIP-meeneem-tas voor m'n handwerkdingetjes... (haken, borduren, breien, maar net waar ik op dat moment mee bezig ben...)
quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:32 schreef mijsje het volgende:
[..]![]()
Mijn geheim: steeds weer bijvullenquote:Op vrijdag 1 april 2011 19:34 schreef trovey het volgende:
[..]
Daar had ik het gisteren over bij mijn dietiste....chocoladepaaseitjes en haal je ze in huis.Nee, doe maar niet want zo'n schaaltje blijft hier ook niet gevuld, zelfs niet als ik een kilo eitjes ga ophalen.
quote:Op zaterdag 2 april 2011 09:34 schreef femsss het volgende:
Mijsje wat een mooie tas zeg! Die kleurtjes zijn echt heerlijk zomersis in een zomerstemming En ik zag ook een schattig bijtje
![]()
Ik ga maar eens squares hakenleuk initiatief!
Katroen brandt volgens mij als een lier.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:43 schreef Herfstblad het volgende:
Katoen brandt ook niet goed, toch?
Misschien eens kijken of er een e-mailadres is.
1 meter? Wow!
Ik had het ook niet gezien, Herfstbladquote:Op zaterdag 2 april 2011 18:36 schreef Herfstblad het volgende:
Dan ben ik bijziend (o ja, dat ben ik ook) zeker. ik zag wel dat acryl mocht, maar van katoen niets gezien.
* Herfstblad staat niet bekend om haar oplettendheid
quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:51 schreef caroline88 het volgende:
Oh Herfstblad maar dat zeg ik ook niet![]()
Ik vind het wel een interessante websearch geweest zeker nu ik mijn eerste aarzelende stapjes in de richting van kleding zet. Mooie kleuren is 1 ding maar veiligheid is toch ook belangrijk. En ik heb trouwens wel eens katoen in de fik gezet. Gehaakte pannelap. Er zat voortaan een zwart randje aan maar het vuur was makkelijk te doven.
Ja, ik heb hem voor mn moeder gemaakt, ook juf inderdaadquote:Op zaterdag 2 april 2011 21:42 schreef EsseEi het volgende:
oeeh Lyssa mn moeder vindt je vis ook heel tof! (en m'n broer ook, z'n aanstaande is juf, jij had 'm toch ook voor een juf gemaakt??)
En ze vond die garen wel heel aantrekkelijk, voor 1,95
heb een oefenbrei lapjenog veeeeel oefenen, maar het ging veel beter dan 10 jaar geleden
Vind alleen de kleuren minderquote:Op zaterdag 2 april 2011 21:39 schreef caroline88 het volgende:
Punto ook niet duur en er zit katoen in het mengsel:
http://www.hobbydoos.nl/w(...)e-leger-groen-70.asp
leuk! vanwaar ook weer die 11 als streefaantal?quote:
Heb je wel alleen crochet aangevinkt?quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:55 schreef EsseEi het volgende:
haha naja ik ben haken gewend dus het is wel ff wennen, maar het komt vast wel goed;) gewoon doen denk ik!
En hebben jullie ook als je op ravelry zoekt naar haken, dat je dan ook gebreide patronen erbij krijgt? Vroeger had ik daar nooit last van!
Ik ben mijn eerste vierkantjes met 100% acryl aan het breien en dat is dus eens maar nooit weer. Wat een rotmateriaal. Hoewel 100% wol heel moeilijk te vinden is en inderdaad weinig keuze in fleurige kleuren is het 10x prettiger om mee te werken. Naast 100% katoen om te haken.quote:
Ik vind acryl juist heel fijn werkenquote:Op zondag 3 april 2011 12:58 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ik ben mijn eerste vierkantjes met 100% acryl aan het breien en dat is dus eens maar nooit weer. Wat een rotmateriaal. Hoewel 100% wol heel moeilijk te vinden is en inderdaad weinig keuze in fleurige kleuren is het 10x prettiger om mee te werken. Naast 100% katoen om te haken.
Wat waar hoe?quote:Op zondag 3 april 2011 20:22 schreef Whoopdidoo het volgende:
OMG. Heb net wat gedownload...piratenschip, fohn, ontbijt, trein, gitaar echt
En een alligator, en oowwww 70 dingen, ze zijn zo
Maar dat piratenschip is echt te geweldig
Tafelloperquote:Op zondag 3 april 2011 19:16 schreef _Arual_ het volgende:
Ik baal er nog steeds van dat mijn eerste bloemen niet zo strak zijn. Ik zorg ervoor dat ze in het midden komen, dan zitten ze straks achter in mijn nek - mocht ik het aandurven om met zoveel fleurigheid de straat op te gaan. Volgens mij staat het sel leuk bij een spijkerjasje.
[ afbeelding ]
Ik had er een steel van een nepbloem in gedaan, om de bloem te laten staan. Staalgranulaat heb ik in verknipte pantykousjes gedaanquote:Op zondag 3 april 2011 20:53 schreef EsseEi het volgende:
Ohh de bloemen zijn weer errug leuk!!!!:D
wat had je voor link gepost whoop???
pfff die bloemen wouden dus niet staan (had destijds begrepen dat mensen die 'm voor de swap hadden gemaakt er ook last van hadden)....uiteindelijk maar een sateprikker erin gepropt
nu even vullen en dicht maken en dan issie af!!!:D
oh en dat staalgranulaat, doen jullie dat meestal in een zakje ofzo???
Ik gebruik nu uiteindelijk bloemenstokken, die je gebruikt om je bloemen of planten recht te houden ;-) Deze zijn breed genoeg en ik gebruik deze, lang genoeg, waardoor ze mooi recht blijven staan :-)quote:Op zondag 3 april 2011 20:53 schreef EsseEi het volgende:
pfff die bloemen wouden dus niet staan (had destijds begrepen dat mensen die 'm voor de swap hadden gemaakt er ook last van hadden)....uiteindelijk maar een sateprikker erin gepropt
nu even vullen en dicht maken en dan issie af!!!:D
Gaaf hoor!quote:Op zondag 3 april 2011 19:16 schreef _Arual_ het volgende:
Ik baal er nog steeds van dat mijn eerste bloemen niet zo strak zijn. Ik zorg ervoor dat ze in het midden komen, dan zitten ze straks achter in mijn nek - mocht ik het aandurven om met zoveel fleurigheid de straat op te gaan. Volgens mij staat het sel leuk bij een spijkerjasje.
[ afbeelding ]
Helemaal te gek!!!quote:Op maandag 4 april 2011 00:30 schreef trovey het volgende:
Ik ben bezig om mijn rechthoekige sjaal om te zetten naar dit
[ afbeelding ]
Een soort rechthoekige sjaal met mouwen welke als een vest valt...geen beschrijving verder dus op de bonnefooi dan maar.Moet toch lukken, een rechthoek met gaten en daarin een paar mouwen gehaakt.
Heb ik het verkeerde aantal blaadjes dan? twaalf toch?quote:Op zondag 3 april 2011 22:45 schreef Inu het volgende:
[..]
Gaaf hoor!
Ik kwam er na drie bloemen achter dat ik ze een blaadje teveel gaf, misschien toch eens natellen?
Ik heb die knipoog-smiley opgevat als 'Dit is een hint, kijk eens goed'.quote:Op maandag 4 april 2011 10:47 schreef trui het volgende:
Arual, volgens mij had Inu het niet over jouw bloemen, maar over die van haarzelf.![]()
Trovey, ik ben benieuwd naar 't eindresultaat!
Oh nee, heb de jouwe idd niet geteldquote:Op maandag 4 april 2011 10:02 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Heb ik het verkeerde aantal blaadjes dan? twaalf toch?
Ik had er 10:quote:Op maandag 4 april 2011 11:14 schreef Inu het volgende:
[..]
Oh nee, heb de jouwe idd niet geteldMaar ik had 9 blaadjes kan ik me herinneren.... Ik zoek mn patroon nog eens op...
Ook niks mis mee. Alleen met het aan elkaar bevestigen wordt het lastig, of in ieder geval anders.quote:
Ja, ik maakte ook een rechte sjaal ipv zo'n stola iddquote:Op maandag 4 april 2011 11:20 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ook niks mis mee. Alleen met het aan elkaar bevestigen wordt het lastig, of in ieder geval anders.
Ik hoop het.quote:
Ik ben op de helft....gaat wel een tweekleurige worden(ik heb niet genoeg om het in één kleur te doenquote:Op maandag 4 april 2011 10:47 schreef trui het volgende:
Arual, volgens mij had Inu het niet over jouw bloemen, maar over die van haarzelf.![]()
Trovey, ik ben benieuwd naar 't eindresultaat!
de link die je gister poste dusquote:Op zondag 3 april 2011 20:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
Dan is ie nu weg
De link die ik gister postte is heel slecht. Zeker als je ook nog eens hebt leren breien.
Grote bloemquote:Op maandag 4 april 2011 11:53 schreef Whoopdidoo het volgende:
Zie het nu pas, is die bloem nou zo groot, of is het een minihaaknaald? Terwijl dat laatste eigenlijk niet kan
Mijne zijn ook lekker kleurrijk.quote:Op maandag 4 april 2011 11:54 schreef MissN het volgende:
jeej 1 square af voor afrikahij is ietsje te breed, maar dat vinden ze vast niet erg! de volgende wordt precies groot genoeg, het was even aftasten met het aantal steken. Ze worden erg kleurrijk
(bijna) KO op de OK!quote:Op maandag 4 april 2011 12:59 schreef EsseEi het volgende:
ben ziek naar huis gegaan, viel bijna flauw op OK :S (terwijl ik daarvoor nergens last van had)...maar betekend wel dat ik zo lekker kan hakenen een foto met daglicht kan maken!
quote:Op maandag 4 april 2011 13:50 schreef EsseEi het volgende:
Uw wens is mijn bevel
Het zijn niet de beste foto's, maar geen zin om me er voor uit te sloven, en geen idee hoe ik het goed op de foto kan krijgen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de achtergrond trouwens m'n gehaakte bloemenmagneten in actie en een gehaakte pinguin en lavender bunny op de verwarming
die zijn leuk! hoe heb je die bloempot gemaakt? Want die staat niet in het patroon toch?quote:Op maandag 4 april 2011 13:50 schreef EsseEi het volgende:
Uw wens is mijn bevel
Het zijn niet de beste foto's, maar geen zin om me er voor uit te sloven, en geen idee hoe ik het goed op de foto kan krijgen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de achtergrond trouwens m'n gehaakte bloemenmagneten in actie en een gehaakte pinguin en lavender bunny op de verwarming
Mooi kussen maar ik snap er ook de ballen vanquote:Op maandag 4 april 2011 14:44 schreef EsseEi het volgende:
Nee bloempot staat niet in het patroon.
Aan het eind van het patroon haak je alle stelen aan elkaar zeg maar. Toen die bodem groot genoeg was ben ik met een andere kleur door alleen het achterste lusje gaan haken, en zo naar beneden gehaakt (en nog een paar keer wat geminderd zodat ie iets taps toe loopt).
Toen die op de juiste hoogte was, ook weer alleen door het achterste lusje gehaakt en gaan minderen om te sluiten.
Onderin Staal-granulaat gedaan zodat ie niet omkukelt. Hij blijft redelijk staan, ik wijd het aan de ronde bodem en niet dat ie topzwaar is)
En toen helemaaal aan het einde, weer terug naar de bovenkant, duur het voorste lusje (wat dus nog over is) gaan haken om een randje erop te maken(eerst 1 keer gewoon rond, en toen schelpjes, zoals van de Lucy Bag).
Snapt iemand dit patroon?
en dan vooral de 2e rij? want ik heb allemaal SC's en weetniet hoe ze dit bedoelen: insert hook behind post of stitch (from front to back) en dit: bring up even with last stitch completed
(dus eigenlijk gewoon die twee steken die ze uitleggen snap ik niet). Zijn het niet gewoon stokjes?
Grotere stukken haken.quote:Op maandag 4 april 2011 14:49 schreef Whoopdidoo het volgende:
19,50 is inderdaad wel te doen, alleen ik zou niet weten wat ik met zoveel bollen van 1 kleur moest, al komt groen natuurlijk wel op(kikkers enzo)
Jaaa, dank jequote:Op maandag 4 april 2011 14:44 schreef EsseEi het volgende:
Nee bloempot staat niet in het patroon.
Aan het eind van het patroon haak je alle stelen aan elkaar zeg maar. Toen die bodem groot genoeg was ben ik met een andere kleur door alleen het achterste lusje gaan haken, en zo naar beneden gehaakt (en nog een paar keer wat geminderd zodat ie iets taps toe loopt).
Toen die op de juiste hoogte was, ook weer alleen door het achterste lusje gehaakt en gaan minderen om te sluiten.
Onderin Staal-granulaat gedaan zodat ie niet omkukelt. Hij blijft redelijk staan, ik wijd het aan de ronde bodem en niet dat ie topzwaar is)
En toen helemaaal aan het einde, weer terug naar de bovenkant, duur het voorste lusje (wat dus nog over is) gaan haken om een randje erop te maken(eerst 1 keer gewoon rond, en toen schelpjes, zoals van de Lucy Bag).
Snapt iemand dit patroon?
en dan vooral de 2e rij? want ik heb allemaal SC's en weetniet hoe ze dit bedoelen: insert hook behind post of stitch (from front to back) en dit: bring up even with last stitch completed
(dus eigenlijk gewoon die twee steken die ze uitleggen snap ik niet). Zijn het niet gewoon stokjes?
Mooi!quote:Op maandag 4 april 2011 22:52 schreef trui het volgende:
geen kabelkussen hier, maar wel een (voorkant van) een kussenhoesje af:
[ afbeelding ]
door de flits zijn de kleuren niet helemaal levensecht, maar allez.
Zeker mooi! I like!quote:Op maandag 4 april 2011 22:52 schreef trui het volgende:
geen kabelkussen hier, maar wel een (voorkant van) een kussenhoesje af:
[ afbeelding ]
door de flits zijn de kleuren niet helemaal levensecht, maar allez.
drops paris is heel mooi katoen, maar het splijt erg snel. Ik gebruikte het in Zweden veel ( het was het enige beetje goedkope katoen met leuke kleurtjes).quote:Op maandag 4 april 2011 23:39 schreef Herfstblad het volgende:
Mooi kussen, trui!
Ik wacht op het vierkantje van mijn moeder en dan gaan de vierkantjes voor knit a square wegIk zal morgen de foto's even hier neerzetten, nu eerst slapen.
En ik heb besloten om een kleine deken te maken van Drops Paris of Catania, daar ben ik nog niet uit.
klopt, daar kan ik hem ook zien inderdaad, maar ik vind uit een boek of van papier ook duidelijker dan van een beeldscherm...quote:Op maandag 4 april 2011 23:29 schreef trui het volgende:
het schijnt ook op picasa te staan.maar ik vind 't wel veel prettiger om 't uit het boek te lezen, 't komt vaak nogal precies.
tsja, half 9 college en helaas 3 kwartier reizen + bustijden die niet lekker zijn + altíjd file op het traject betekenen dat ik om 10 over 7 de bus moet nemen danquote:Op dinsdag 5 april 2011 07:59 schreef Whoopdidoo het volgende:
Van haaksels afwerken wordt ik altijd mega gestresst zou ik dus echt niet doen
Wat zijn sommige van jullie vroeg zeg! Ik ben al vroeg en dat is alleen maar omdat ik 9 uur bij de fysio moet zijn en mn bed nog niet uit kan komen
Trui mooie kussen! Dacht eerst dat het normale vierkantjes waren maar toen je zei dat je 16 draadjes had dacht ik huh. Maar dr zit zwart tussen. Wel leuk.
Hier vandaag niet veel haken denk ik fysio, opruimen (bah), en leren, wat leuk allemaal. Vanavond wel even een octopusje afmaken, alleen ik moet een paar rondes 6 vaste en dan 6 halve vaste, en als ik dan weet bij die halve vaste ben krijg ik mn naald er zo moeilijk in, is dat normaal? En moet ik ze gewoon superlos doen ofzo?
het is donkerbruin. maar dank je!quote:Op dinsdag 5 april 2011 07:59 schreef Whoopdidoo het volgende:
Trui mooie kussen! Dacht eerst dat het normale vierkantjes waren maar toen je zei dat je 16 draadjes had dacht ik huh. Maar dr zit zwart tussen. Wel leuk.
het is inderdaad erg lastig om in halve vasten te haken. een beetje los maken is inderdaad een optie. ook weer niet te, anders gaat het hele effect van de versmalling verloren. (ik neem aan dat je daar een soort knik krijgt?) ik had ook zoiets bij de dolfijn die ik ooit maakte, om de overgang van neus naar rest van 't gezicht te maken was er ook zo'n rijtje halve vasten ingelast.quote:Vanavond wel even een octopusje afmaken, alleen ik moet een paar rondes 6 vaste en dan 6 halve vaste, en als ik dan weet bij die halve vaste ben krijg ik mn naald er zo moeilijk in, is dat normaal? En moet ik ze gewoon superlos doen ofzo?
Bij mij splijt alles heel snelquote:Op dinsdag 5 april 2011 06:48 schreef kirsten. het volgende:
[..]
drops paris is heel mooi katoen, maar het splijt erg snel. Ik gebruikte het in Zweden veel ( het was het enige beetje goedkope katoen met leuke kleurtjes).
Eerlijkheid is goedquote:Op dinsdag 5 april 2011 11:11 schreef Daste het volgende:
Maar het haar is dan ook ontzettend goed gelukt!Poppetje is leuk! Maar als ik eerlijk ben, vind ik je juf en zuster leuker. Ik denk dat de ik de verhoudingen daar beter vind.
Wat een leuke konijnen, ik vind zelf die blauwe met oren er meteen aan wat mooier, het figuur loopt dan wat vloeiender over zeg maar. Heb je dit zelf bedacht? En wat voor poten komen eraan of is het zo klaar?quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:03 schreef bietel het volgende:
Wat een leuke dingen allemaal weer! Sommige dingen zien er ook echt ingewikkeld uit!
Ik ben op het moment bezig met konijntjes:
[ afbeelding ]
Ben nog bezig om ze wat aan te passen. Heb net een oranje gemaakt met een wat groter hoofd en de overgang van nek naar lijfje wat vloeiender, maar ik vind toch het blauwe hoofd het leukst. De groene heeft 2 aangenaaide oren,(:P) de blauwe is uit een stuk.
Oh en ik twijfel nog of ik ze een gezichtje zal geven of niet.
De tip om wol uit het midden van het bolletje te pakken was een goeie trouwens! (aantal topics terug) Het is soms een beetje gewurm, maar het bolletje blijft netjes liggen!
Thanks voor de tip!
Dank jequote:[quote]Op dinsdag 5 april 2011 12:29 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Wat een leuke konijnen, ik vind zelf die blauwe met oren er meteen aan wat mooier, het figuur loopt dan wat vloeiender over zeg maar. Heb je dit zelf bedacht? En wat voor poten komen eraan of is het zo klaar?
Ik ben er zelf nogal fan van om alleen ogen op beestjes te plaatsen, ik ben ook niet zo goed in neuzen en mondjes borduren enzo. Als het dan niet wordt wat ik voor ogen had vind ik het niet mooi. Alleen ogen vind ik dan mooier en ook iets aandoenlijks hebben.
Ik vind deze vorm in ieder geval wel erg mooi.
Thanks, die in de openingspost heb ik gezien, moet wel lukken denk ik. In mijn omgeving heb ik niemand die het kan eigenlijk, dus lekker zelf vogelen. Nog wel even materialen scoren, want die heb ik dus niet meer...quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik vind die blauwe ook mooier, vooral bij de oren. Wel leuk zeg.
Welkom DjRandall! Je kan op youtube kijken voor haakfilmpjes, dacht dat er ook iets in de openingspost stond, maar dat weet ik niet zeker.
En eigenlijk is iemand in je omgeving die het kan wel handig, dus weet niet of je dat hebt.
Pff en mn patroon verwacht dat ik tot 17 kan tellen...Dit wordt vast geen foutloos object.
Oh jawel trui maar ik heb nog niet eens het eerste knotje opgemaakt. Ik maak en show wel pics als ik wat verder ben. Maar na 1 dag breien is het nu rustdag want mijn handen deden zeer.quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:59 schreef trui het volgende:
caroline, heb je je fototoestel al uit de verhuisdozen gehaald?oftewel: show us some pics!!!
Ik heb 1 mand, maar die is alleen maar irritant hahaquote:Op dinsdag 5 april 2011 16:55 schreef trui het volgende:
die tassen worden inderdaad onhandig zwaar. voor een mand of kleed vind ik het wel erg leuk.
Ik mag in september een stukje van de stand van een vriendin op een kunstmarkt gebruiken. Daar wil ik dan wat keramiek en haakwerkjes proberen te verkopenquote:Op dinsdag 5 april 2011 18:56 schreef EsseEi het volgende:
En die konijnen worden ook tof ^^ en heb je er al een doel voor??? hoe groot zijn ze ongeveer??
Ik gebruik haaknaald 7 voor dat garen, maar ik denk dat ik losser haak, want ik neig vaak naar een kleinere haaknaaldquote:Op dinsdag 5 april 2011 21:58 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb haaknaald 8 gebruikt, maar wel strak geprobeerd te haken.
Dat zit ik al zo'n anderhalf jaarquote:Op woensdag 6 april 2011 10:40 schreef MissN het volgende:
arrghh ik zit even in een ik-wil-een-baan dipje! dan maar weer haken...
Hihi hier ook! Ik ga hem zaterdag op de post doen, zodat hij er zeker op tijd zal zijn!quote:Op woensdag 6 april 2011 17:15 schreef Muck het volgende:
[..]
Dat zit ik al zo'n anderhalf jaar
Mijn swap ligt biiiijna verzendklaar en ik vind het bijna jammer dat ie op de post moet![]()
pssst trui, bedoel je het garen van MissN?quote:Op woensdag 6 april 2011 21:33 schreef trui het volgende:
dat garen is inderdaad wel geinig muck. ben benieuwd hoe 't haakt! (ik heb inmiddels wel wat teveel van die sjaals gezien... ze zijn overal!!)
whoop show us je paddenstoel!
Yup, vooral als ik net ben wezen douchen of heb lopen poetsen ofzo, dan zijn mn handen te glad van de zeep :Squote:Op woensdag 6 april 2011 19:46 schreef EsseEi het volgende:
arghh irritant: heb het idee dat m'n haaknaald de hele tijd uit m'n hand glijdt!! :S:S hebben jullie dat ook weleens???
leesplankje borduren is ook cool ^^
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flamingo was niet serieus hoor, ben alleen ongeduldig en wil dat meteen kunnen. Magic ring, meerderen en minderen, ik ga aan de slag.quote:Op donderdag 7 april 2011 13:22 schreef Lyssa het volgende:
Heb je de magic ring onder de knie?
Dan kan je oefenen met meerderen en minderen en dan heb je het een en ander onder de knie. De flamingo is pittig, misschien niet beste project om mee te starten.
Heb je een ravelry account?
www.ravelry.com, je moet even een account aanmaken en dan heb je eindeloze patronenquote:Op donderdag 7 april 2011 13:26 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Flamingo was niet serieus hoor, ben alleen ongeduldig en wil dat meteen kunnen. Magic ring, meerderen en minderen, ik ga aan de slag.
Heb geen Ravelry account...
Die van mij is het origineel hoorquote:Op donderdag 7 april 2011 13:42 schreef DJRandall het volgende:
Jullie maken met jaloers met al die foto's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |