abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2011 @ 22:52:43 #201
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95050752
geen kabelkussen hier, maar wel een (voorkant van) een kussenhoesje af:

door de flits zijn de kleuren niet helemaal levensecht, maar allez.
in de haak.
  maandag 4 april 2011 @ 22:58:26 #202
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_95051104
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:52 schreef trui het volgende:

[ afbeelding ]

Mooi!
Omdat peer.
pi_95051503
quote:
Op maandag 4 april 2011 22:52 schreef trui het volgende:

[ afbeelding ]

Zeker mooi! I like! O+
  maandag 4 april 2011 @ 23:10:00 #204
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95051824
dankjullie! :)

't is het 'chocolatebox' vierkant uit het Jan Eaton boek (200 blocks). niet moeilijk, maar wel veel draadjes wegwerken: 16 stuks per vierkantje.... 8)7
in de haak.
pi_95051949
Oh, ik wil dat boek zo graag hebben... :9
  maandag 4 april 2011 @ 23:29:24 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95052790
het schijnt ook op picasa te staan. :) maar ik vind 't wel veel prettiger om 't uit het boek te lezen, 't komt vaak nogal precies.
in de haak.
pi_95052858
@trovey, ik sta er echt versteld van hoeveeel jij haakte in korte tijd 8)7 echt ongelofelijk! jij had toch ook last van rsi :P ?
Mijn haak tempo is tegenwoordig ubertraag, zodra k last krijg stop ik en dat is nogal vaak..
haken is cool
pi_95052880
oja als ik wat meer squares af heb zal ik even fototje plaatsen
haken is cool
pi_95053196
Mooi kussen, trui! :)

Ik wacht op het vierkantje van mijn moeder en dan gaan de vierkantjes voor knit a square weg :) Ik zal morgen de foto's even hier neerzetten, nu eerst slapen.

:') En ik heb besloten om een kleine deken te maken van Drops Paris of Catania, daar ben ik nog niet uit.

[ Bericht 14% gewijzigd door Herfstblad op 05-04-2011 00:10:30 ]
  dinsdag 5 april 2011 @ 06:35:03 #210
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95057374
weer erg mooi, en vrolijk trui! :D:D

Heb mezelf weer beter verklaard :P al zou nog een dagje thuis haken ook wel heeeel fijn zijn :@
pi_95057427
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:39 schreef Herfstblad het volgende:
Mooi kussen, trui! :)

Ik wacht op het vierkantje van mijn moeder en dan gaan de vierkantjes voor knit a square weg :) Ik zal morgen de foto's even hier neerzetten, nu eerst slapen.

:') En ik heb besloten om een kleine deken te maken van Drops Paris of Catania, daar ben ik nog niet uit.
drops paris is heel mooi katoen, maar het splijt erg snel. Ik gebruikte het in Zweden veel ( het was het enige beetje goedkope katoen met leuke kleurtjes).
pi_95057495
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:29 schreef trui het volgende:
het schijnt ook op picasa te staan. :) maar ik vind 't wel veel prettiger om 't uit het boek te lezen, 't komt vaak nogal precies.
klopt, daar kan ik hem ook zien inderdaad, maar ik vind uit een boek of van papier ook duidelijker dan van een beeldscherm... :) en er was nog een blokkenboek van Jan Eaton toch? die staat ook heel hoog op m'n verlanglijstje... :)
pi_95057742
Vandaag lekker een dagje vrij (omdat ik toch wel erg de richting van overwerkt zijn op ging), dus ik heb vandaag gebombardeerd tot haakselafmaakdag.

Van [ulr=http://robotrish.com/post/567310628/free-amigurumi-yoshi-pattern]Yoshi[\url] moet ik nog 1 laars en het witte borststuk, dan kan-ie in elkaar. verder moet ik nog drie kleine beestjes (een uiltje, een eendje en een bijtje) voor de mobile die ik aan het maken ben voor het baby'tje dat mijn zwager en schoonzusje over 3 maanden gaan krijgen.

Als ik daarna nog puf heb (en ik van de PS3 af kan blijven) ga ik een nieuwe poging doen om een Sockboy te haken. De eerste twee pogingen zijn in de vuilnisbak beland omdat het patroon niet bleek te kloppen (het hele ding was zo scheef als maar kon, de nek zat bijvoorbeeld niet in het midden van de kop)
pi_95057824
Van haaksels afwerken wordt ik altijd mega gestresst zou ik dus echt niet doen :P

Wat zijn sommige van jullie vroeg zeg! Ik ben al vroeg en dat is alleen maar omdat ik 9 uur bij de fysio moet zijn en mn bed nog niet uit kan komen :P

Trui mooie kussen! Dacht eerst dat het normale vierkantjes waren maar toen je zei dat je 16 draadjes had dacht ik huh. Maar dr zit zwart tussen. Wel leuk.

Hier vandaag niet veel haken denk ik fysio, opruimen (bah), en leren, wat leuk allemaal. Vanavond wel even een octopusje afmaken, alleen ik moet een paar rondes 6 vaste en dan 6 halve vaste, en als ik dan weet bij die halve vaste ben krijg ik mn naald er zo moeilijk in, is dat normaal? En moet ik ze gewoon superlos doen ofzo?
pi_95058366
Yessss ik heb de tweede omslagdoek ook klaar (voor vriendinnetje van dochterlief)....
Zal strakkies m ff op de foto zetten :)
pi_95059225
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 07:59 schreef Whoopdidoo het volgende:
Van haaksels afwerken wordt ik altijd mega gestresst zou ik dus echt niet doen :P

Wat zijn sommige van jullie vroeg zeg! Ik ben al vroeg en dat is alleen maar omdat ik 9 uur bij de fysio moet zijn en mn bed nog niet uit kan komen :P

Trui mooie kussen! Dacht eerst dat het normale vierkantjes waren maar toen je zei dat je 16 draadjes had dacht ik huh. Maar dr zit zwart tussen. Wel leuk.

Hier vandaag niet veel haken denk ik fysio, opruimen (bah), en leren, wat leuk allemaal. Vanavond wel even een octopusje afmaken, alleen ik moet een paar rondes 6 vaste en dan 6 halve vaste, en als ik dan weet bij die halve vaste ben krijg ik mn naald er zo moeilijk in, is dat normaal? En moet ik ze gewoon superlos doen ofzo?
tsja, half 9 college en helaas 3 kwartier reizen + bustijden die niet lekker zijn + altíjd file op het traject betekenen dat ik om 10 over 7 de bus moet nemen dan :'(
pi_95059642
Ja dat heb ik ook wel eens, maar dan zet ik echt niet de computer nog even aan :P Dan ben ik al blij als ik enigzins fatsoenlijk de deur uit kom.

Ik wil zo graag de gitaar haken, maar wat moet ik ermee.
  dinsdag 5 april 2011 @ 09:53:07 #218
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95059799
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 07:59 schreef Whoopdidoo het volgende:
het is donkerbruin. maar dank je! :)

quote:
Vanavond wel even een octopusje afmaken, alleen ik moet een paar rondes 6 vaste en dan 6 halve vaste, en als ik dan weet bij die halve vaste ben krijg ik mn naald er zo moeilijk in, is dat normaal? En moet ik ze gewoon superlos doen ofzo?
het is inderdaad erg lastig om in halve vasten te haken. een beetje los maken is inderdaad een optie. ook weer niet te, anders gaat het hele effect van de versmalling verloren. (ik neem aan dat je daar een soort knik krijgt?) ik had ook zoiets bij de dolfijn die ik ooit maakte, om de overgang van neus naar rest van 't gezicht te maken was er ook zo'n rijtje halve vasten ingelast.
in de haak.
pi_95059967
O nu je het zegt, het is inderdaad bruin. Misschien waren de kleuren van mn laptopje niet goed? :P

Het is bij de pootjes van de octopus, nouja, die dingen die die heeft, ik noem ze pootjes, zodat denk ie een beetje schuin wordt ofzo? Als t niet lukt doe ik ze wel gewoon.
  dinsdag 5 april 2011 @ 10:23:09 #220
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95060573
tentakels. :) succes!
in de haak.
pi_95060795
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2011 06:48 schreef kirsten. het volgende:

[..]

drops paris is heel mooi katoen, maar het splijt erg snel. Ik gebruikte het in Zweden veel ( het was het enige beetje goedkope katoen met leuke kleurtjes).
Bij mij splijt alles heel snel :P
Maar ik twijfel dus nog steeds. Ik heb wel genoeg Cataniakatoen voorlopig, maar ik vind dat zo dun. Voor mijn gevoel houdt dat minder warm, maar ik kan me vergissen natuurlijk :P.
  dinsdag 5 april 2011 @ 10:47:25 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95061254
drops paris is wat grover. ik vind 't wel mooi, ligt er een beetje aan waarvoor je 't nodig hebt. ik heb er de poef mee omhaakt. maar een bolletje is dus ook wel wat sneller op.
in de haak.
pi_95061407
Ik ga er een granny stripe mee maken, een kleintje om om te slaan als ik het koud heb. :)

Mooie poef. Ziet er wel wat grover uit ja.
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:06:42 #224
52016 Lyssa
music <3
pi_95061943

Weer een poppetje af! Ander patroon gebruikt, maar ook niet helemaal tevreden. Bij een volgend poppetje ga ik een combinatie maken van beide.

Het haar was echt verschrikkelijk ;( Wat een crime. In 1 dag het poppetje gemaakt, maar het grootst gedeelte van de tijd ging op aan het haar :')
pi_95062103
Maar het haar is dan ook ontzettend goed gelukt! :D Poppetje is leuk! Maar als ik eerlijk ben, vind ik je juf en zuster leuker. Ik denk dat de ik de verhoudingen daar beter vind.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_95062115
Ze is wel heel leuk! Ook met dat haar.

En een poppetje haar geven is inderdaad vervelend, ik heb dat ook altijd.
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:17:14 #227
52016 Lyssa
music <3
pi_95062302
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:11 schreef Daste het volgende:
Maar het haar is dan ook ontzettend goed gelukt! :D Poppetje is leuk! Maar als ik eerlijk ben, vind ik je juf en zuster leuker. Ik denk dat de ik de verhoudingen daar beter vind.
Eerlijkheid is goed ;)

Jah, ik ben ook niet helemaal tevreden. Ik vind de benen van de zuster/juf/sarah wat mooier, want die zijn wat steviger (en zitten aan het lijf vast, dit is wat onstabieler). Maar het hoofd van de zuster etc is eigenlijk wat te groot, dus een combinatie van beide lijkt me ideaal!

Het andere patroon heeft ook wat meer details, dat kan ik altijd erg waarderen.
pi_95064101
Wat een leuke dingen allemaal weer! Sommige dingen zien er ook echt ingewikkeld uit!
Ik ben op het moment bezig met konijntjes:
Ben nog bezig om ze wat aan te passen. Heb net een oranje gemaakt met een wat groter hoofd en de overgang van nek naar lijfje wat vloeiender, maar ik vind toch het blauwe hoofd het leukst. De groene heeft 2 aangenaaide oren,(:P) de blauwe is uit een stuk.
Oh en ik twijfel nog of ik ze een gezichtje zal geven of niet.

De tip om wol uit het midden van het bolletje te pakken was een goeie trouwens! (aantal topics terug) Het is soms een beetje gewurm, maar het bolletje blijft netjes liggen!
Thanks voor de tip! :D
pi_95064347
Een beetje gewurm? Ik haal regelmatig de halve bol naar buiten, wat vervolgens in de knoop raakt.
Maar nogsteeds de beste manier vind ik.

Ook al is mn octopusje nog niet af....Ik ga aan een paddestoel beginnen :)
  dinsdag 5 april 2011 @ 12:14:48 #230
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95064472
leuke hangbuikkonijnen! ;) heb je de onderkant nog verzwaard? of wordt 't een kegelspel. ;)
in de haak.
pi_95064676
Ow jee, hij is op zn grootst 114 steken en heb maar 1 bol rood.
Hopen dat het gaat lukken, zal wel, maar toch.

Wel een beetje groot.
  dinsdag 5 april 2011 @ 12:29:45 #232
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_95064969
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:03 schreef bietel het volgende:
Wat een leuke dingen allemaal weer! Sommige dingen zien er ook echt ingewikkeld uit!
Ik ben op het moment bezig met konijntjes:
[ afbeelding ]
Ben nog bezig om ze wat aan te passen. Heb net een oranje gemaakt met een wat groter hoofd en de overgang van nek naar lijfje wat vloeiender, maar ik vind toch het blauwe hoofd het leukst. De groene heeft 2 aangenaaide oren,(:P) de blauwe is uit een stuk.
Oh en ik twijfel nog of ik ze een gezichtje zal geven of niet.

De tip om wol uit het midden van het bolletje te pakken was een goeie trouwens! (aantal topics terug) Het is soms een beetje gewurm, maar het bolletje blijft netjes liggen!
Thanks voor de tip! :D
Wat een leuke konijnen, ik vind zelf die blauwe met oren er meteen aan wat mooier, het figuur loopt dan wat vloeiender over zeg maar. Heb je dit zelf bedacht? En wat voor poten komen eraan of is het zo klaar?
Ik ben er zelf nogal fan van om alleen ogen op beestjes te plaatsen, ik ben ook niet zo goed in neuzen en mondjes borduren enzo. Als het dan niet wordt wat ik voor ogen had vind ik het niet mooi. Alleen ogen vind ik dan mooier en ook iets aandoenlijks hebben O+ .

Ik vind deze vorm in ieder geval wel erg mooi.
klerkje
  dinsdag 5 april 2011 @ 12:56:18 #233
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_95065920
Leuke en lieve dingen komen er weer langs :)

Mijn laatste bol heb ik ook enige organen verwijderd en een halve square moeten breien voor ik van die akelige warboel af was. Maar nu is het weer lekker rustig werken. 2.5 squares af.
  dinsdag 5 april 2011 @ 12:59:59 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95066064
caroline, heb je je fototoestel al uit de verhuisdozen gehaald? ;) oftewel: show us some pics!!!
in de haak.
pi_95067577
quote:
[quote]1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:29 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Wat een leuke konijnen, ik vind zelf die blauwe met oren er meteen aan wat mooier, het figuur loopt dan wat vloeiender over zeg maar. Heb je dit zelf bedacht? En wat voor poten komen eraan of is het zo klaar?
Ik ben er zelf nogal fan van om alleen ogen op beestjes te plaatsen, ik ben ook niet zo goed in neuzen en mondjes borduren enzo. Als het dan niet wordt wat ik voor ogen had vind ik het niet mooi. Alleen ogen vind ik dan mooier en ook iets aandoenlijks hebben O+ .

Ik vind deze vorm in ieder geval wel erg mooi.
Dank je :) Ik heb ze zelf bedacht :) Ze zijn geinsprieerd op de marshmallow bunnies van Ravelry.
Er komen geen poten meer aan. Misschien nog een klein bolletje als staartje, maar ik vind ze zo eigenlijk ook wel leuk. Ik denk dat ik ze wel een gezichtje geef. Oogjes met een knoopsteek of zo:^ ^ en mond en neusje wordt dan een Y. ^ Y ^ zoiets dus.
@Trui: Ze zijn niet verzwaard, maar ik denk wel dat het beter is om dat te doen :P Misschien moet ik dan toch maar eens wat granulaat bestellen, kan ik meteen oogjes bestellen! Zal eens terug kijken waar jullie dat bestellen :)
Het is zo inderdaad een beetje een kegelspel, eentje waar je geen bal bij nodig hebt :P
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:44:05 #236
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_95067712
Vooruit, ik kom me hier heel voorzichtig melden... :@
Ik wil ook kunnen haken. En dan het liefste beginnen met een knuffel of zo'n leuke bloempot :9
pi_95068533
Ik vind die blauwe ook mooier, vooral bij de oren. Wel leuk zeg.

Welkom DjRandall! Je kan op youtube kijken voor haakfilmpjes, dacht dat er ook iets in de openingspost stond, maar dat weet ik niet zeker.
En eigenlijk is iemand in je omgeving die het kan wel handig, dus weet niet of je dat hebt.

Pff en mn patroon verwacht dat ik tot 17 kan tellen...Dit wordt vast geen foutloos object.
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:22:56 #238
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_95069183
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik vind die blauwe ook mooier, vooral bij de oren. Wel leuk zeg.

Welkom DjRandall! Je kan op youtube kijken voor haakfilmpjes, dacht dat er ook iets in de openingspost stond, maar dat weet ik niet zeker.
En eigenlijk is iemand in je omgeving die het kan wel handig, dus weet niet of je dat hebt.

Pff en mn patroon verwacht dat ik tot 17 kan tellen...Dit wordt vast geen foutloos object.
Thanks, die in de openingspost heb ik gezien, moet wel lukken denk ik. In mijn omgeving heb ik niemand die het kan eigenlijk, dus lekker zelf vogelen. Nog wel even materialen scoren, want die heb ik dus niet meer...
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:44:28 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95070107
hey DJRandall, welkom hier! ik heb 't mezelf ook met wat youtube filmpjes geleerd. uit de OP is het linkje naar 'amigurumi leren haken' handig, die filmpjes vind ik zelf heel duidelijk. onderaan die site vind je weer linkjes naar volgende delen. succes! en als je ergens niet uitkomt, gewoon vragen hier hoor, daar zijn we voor. :)
in de haak.
pi_95070745
Jeej, mn laatste rondje gemeerderd. Waarom deed ik dit ook alweer?
pi_95070842
Mijn dagje kan niet meer stuk!! *O* Heb eindelijk mijn Zpagetti kunnen kopen :D Heb het qua kleuren nog even simpel gehouden.

De kleur van de bovenste wijkt dankzij mijn camera een beetje af van de werkelijke kleur, het is echt koningsblauw :)
Het grappige is dat de linksonderste exact de kleur van mijn laarzen heeft, en de bovenste precies de kleur van de bril van mijn vriend heeft :D
Ik zag geen zwarte meer liggen maar gelukkig hadden ze die net nieuw binnen gekregen dus die heb ik ook maar meteen een rol meegenomen O+
Nu kan ik eindelijk aan de gang met mijn tas! alleen even een mooi ontwerp verzinnen *O*
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_95070943
Oh O+ Toch ben ik er nog geen superfan van, ook al vind ik het zo leuk.
Maar om te zien is altijd O+
pi_95073610
Welkom DJRandall! ik heb het ook via youtube geleerd, over een maand weet je niet beter dan dat je kan haken *O*
haken is cool
pi_95075381
Ik ben geen fan van zpagetti :P Het haakt ook niet en de tassen zijn erg zwaar, vind ik.

Ik ga de deken toch maar van Catania maken trouwens. Paarstinten :) Is ook handiger als er bolletjes op zijn, ze verkopen het hier vlakbij.
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:55:22 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95076568
die tassen worden inderdaad onhandig zwaar. voor een mand of kleed vind ik het wel erg leuk.
in de haak.
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:06:31 #246
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_95077073
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:59 schreef trui het volgende:
caroline, heb je je fototoestel al uit de verhuisdozen gehaald? ;) oftewel: show us some pics!!!
Oh jawel trui maar ik heb nog niet eens het eerste knotje opgemaakt. Ik maak en show wel pics als ik wat verder ben. Maar na 1 dag breien is het nu rustdag want mijn handen deden zeer.
pi_95077663
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:55 schreef trui het volgende:
die tassen worden inderdaad onhandig zwaar. voor een mand of kleed vind ik het wel erg leuk.
Ik heb 1 mand, maar die is alleen maar irritant haha :P Een kleed lijkt me inderdaad ook wel leuk ja, al zijn kleden totaal niet handig met 3 katten }:| .
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:56:14 #248
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95081638
ohh het meisje is echt leuk Lyssa! :D:D ja brede beentjes is misschien wel handig om te kunnen staan (of heb ik maar half gelezen?)

En die konijnen worden ook tof ^^ en heb je er al een doel voor??? hoe groot zijn ze ongeveer??

Welkom DJRandal! Ben benieuwd naar je eerste haaksel :)

En whoop...ik moet de trein van 2 over 7 hebben, dus om kwart voor 6 uhh kwart voor 7 natuurlijk de deur uit ;) en ik ontbijt achter m'n computer, anders moet ik 's avonds helemaaaaal veel bij lezen hahaha ;) verslaafd enzo. (snap je het bijna flauwvallen door waarschijnlijk oververmoeidheid? ;))

Bluh ik moet naar de supermarkt, weer tijd weg van mn haaktijd.

[ Bericht 2% gewijzigd door EsseEi op 05-04-2011 19:21:51 ]
pi_95082132
Ik ga binnenkort 38 u/pw werjen en vraag me af of ik dan nog wel tijd heb voor dit soort dingen, maar jullie zijn wel efficiënt met tijd zeg!
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:22:45 #250
52016 Lyssa
music <3
pi_95083017
Ik ben bezig met WIPjes afmaken. Ook deze grote Bubble Leg!

Ter vergelijking twee haaknaalden ernaast!
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:04:02 #251
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95085734
Wow hij is echt Huge! wel knuffelig haha :)

vraagje voor mijn swapster: zou je pleease kunnen zorgen dat het pakketje voor de 20e bij mij is (als de post normaal doet zeg maar), want de kans is 99,99% dat er hier niemand is als het bezorgd wordt en dan kan ik het pas de 21e ophalen :( (en die sippe smilie is altijd veel bozer dan ik 'm bedoel ;))

[ Bericht 34% gewijzigd door EsseEi op 05-04-2011 21:13:04 ]
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:10:58 #252
326224 Blackheartless
And her hamster Nibbles <3
pi_95086127
*komt ook weer binnenvallen na lange tijd* Ik post nog steeds heel weinig sorry daarvoor :@
Maar wat worden hier mooie dingen gemaakt zeg ! vooral dat poppetje van Lyssa vindt ik heel erg leuk ik wil zelf nog zoiets maken voor een vriendin maar dan in een Elvisje.
Zelf ben ik weer met Koosje bezig hopelijk wordt deze beter.
She finally let go of her fake smile and the tears slowly rolled down her face as she whispers in the mirror: I don’t want to be me
pi_95090433
Dat bubblebeest(zoiets toch :P) is leuk! En groot.

Mn paddestoel is gewoon al af! Heb nog nooit zo lang gehaakt op 1 dag!
Zn stippen en pootjes nog niet, maar dat is zo gedaan. Hij is wel cool.
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:19:18 #254
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95090625
een paddestoel met pootjes! ik ben benieuwd! :)

blackheartless, er is geen verplichte postfrequentie hoor. succes met koos!

leuk poppetje & monster lyssa!
in de haak.
pi_95092726
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:56 schreef EsseEi het volgende:
En die konijnen worden ook tof ^^ en heb je er al een doel voor??? hoe groot zijn ze ongeveer??
Ik mag in september een stukje van de stand van een vriendin op een kunstmarkt gebruiken. Daar wil ik dan wat keramiek en haakwerkjes proberen te verkopen :) (of in ieder geval kijken of er interesse voor is :P) Zij schildert vaak iets met konijntjes of lieveheersbeestjes, dus die wil ik daarvoor gaan haken. Is er toch een beetje eenheid!
Deze konijntjes zijn ongeveer 20 cm hoog.

Die bubble leg is erg leuk! Wel groot inderdaad. Welke haaknaald heb je gebruikt bij deze garen? (heb het zelf ook thuis liggen, maar daar ben ik vast niet de enige in :P)
De zpagetti is ook leuk, maar ik ben een beetje een krent en vind het een beetje te duur :P Ik zou er ook niet zo snel een projektje voor hebben. Wie weet, als ik een keer knalgele zpagetti tegenkom. Dan maak ik er een badeendmatje van, voor in mijn badeendjes badkamer!
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:58:41 #256
52016 Lyssa
music <3
pi_95093274
Ik heb haaknaald 8 gebruikt, maar wel strak geprobeerd te haken.

Thnx voor de complimentjes O+
  dinsdag 5 april 2011 @ 23:25:37 #257
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_95099331
Ha Lyssa, je dacht zeker na die eendjes ik ga eens een ander formaat uitproberen ;)
Misschien doe ik dat ook nog wel eens, heb nog geen naald dikker dan 4,5 gebruikt en dat was breien, voor haken niet meer dan 3 of 3,5.
  woensdag 6 april 2011 @ 06:38:30 #258
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95106352
ohh ja die zpagetti! Cool, ik vind die blauw echt tof!!
(Zoek al een hele tijd naar acryl in die kleur blauw ;))
Wil het nog steeds eens gebruiken, maar weet echt niet wat ik moet maken. Althans: nu nog niet.
Zou er graag een poef van maken....maar mee wachten tot ik een huisje met mn vriend heb, en dan kijken wat hij ervan vindt ;)
  woensdag 6 april 2011 @ 09:06:21 #259
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95107941
des te meer reden om 'm juist nu alvast te maken. die kán hij toch niet wegstemmen, als je 'm net vers gemaakt hebt? :+

ik heb weer een paar willow-blokken af. heb alleen nog geen foto's gemaakt. ik kan er precies eentje doen tijdens m'n treinreis van / naar werk. dus echt snel gaan ze niet!

[ Bericht 30% gewijzigd door trui op 06-04-2011 09:39:55 ]
in de haak.
pi_95110663
arrghh ik zit even in een ik-wil-een-baan dipje! dan maar weer haken... ;(
haken is cool
pi_95111706
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:58 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb haaknaald 8 gebruikt, maar wel strak geprobeerd te haken.
Ik gebruik haaknaald 7 voor dat garen, maar ik denk dat ik losser haak, want ik neig vaak naar een kleinere haaknaald :P
pi_95124681
Jeej ik heb vandaag tof garen gescoord (niet via deze website hoor gewoon in een lokale hobbywinkel):

http://www.clickoncrafts.(...)ng-crochet-yarn-rico

Dit kun je ervan breien, maar ik ben eigenlijk benieuwd of ik er ook mee kan haken...
http://www.hobbybenodigdh(...)ative-005-blauw.html

Het is een soort van netgaren en je moet middenin steeds een steek ophalen en daardoor krijg je het 'puffy' effect.
haken is cool
pi_95126243
Mooi MissN :) ik weet niet hoe het haakt... ik weet wel dat ik het vreselijk vind breien... ik ben begonnen met een shawl te breien, maar het blijft maar liggen, omdat ik het een vreselijk werkje vind... maar ik weet ook dat er heel veel mensen zijn die het leuk vinden, het is gewoon mijn ding niet... :)
  woensdag 6 april 2011 @ 17:15:31 #264
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_95126498
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:40 schreef MissN het volgende:
arrghh ik zit even in een ik-wil-een-baan dipje! dan maar weer haken... ;(
Dat zit ik al zo'n anderhalf jaar :+

Mijn swap ligt biiiijna verzendklaar en ik vind het bijna jammer dat ie op de post moet :D :@
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 6 april 2011 @ 18:13:12 #265
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95128948
MissN dat garen is echt tof! weet niet of je er mee kan haken en heb er zelf nooit mee gebreid, mn moeder wel. Maar dat resultaat vind ik wel tof ^^Volgens mij had zij er niet echt moeite mee...

hihi ik zit al weken te denken wanneer ik m'n swap op de post ga doen, zodat het niet AL te vroeg aankomt enzo:P

Muck, wij wonen HEEEL dicht bij elkaar ^^ (ik las al zoiets op twitter, maar net op je linkjes geklikt en nu ben ik zeker :P) Ik denk...nog geen 5 minuten lopen ;)

[ Bericht 18% gewijzigd door EsseEi op 06-04-2011 18:33:49 ]
pi_95131207
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:15 schreef Muck het volgende:

[..]

Dat zit ik al zo'n anderhalf jaar :+

Mijn swap ligt biiiijna verzendklaar en ik vind het bijna jammer dat ie op de post moet :D :@
Hihi hier ook! Ik ga hem zaterdag op de post doen, zodat hij er zeker op tijd zal zijn!
pi_95131939
Ik moet mijn swap nog verzendklaar maken, maar ik heb wel wat leuke ideeen ervoor.

Vandaag nog niet gehaakt, ik ben te druk bezig geweest met het schrijven van artikelen voor een site. :)
pi_95133148
ik vandaag ook nog niet... ben vandaag druk bezig geweest met het borduren van m'n leesplankje...
  woensdag 6 april 2011 @ 19:46:11 #269
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95133260
arghh irritant: heb het idee dat m'n haaknaald de hele tijd uit m'n hand glijdt!! :S:S hebben jullie dat ook weleens???

leesplankje borduren is ook cool ^^
  woensdag 6 april 2011 @ 20:27:58 #270
244933 trovey
Nachtoele
pi_95136007
Ik kom even langswippen want momenteel wat problemen aan het hoofd waardoor ik weinig op het internet te vinden ben maar ik blijf genieten van de mooie dingen die hier geshowd worden. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_95139554
Ik lees ook nog mee maar helaas ook druk met allerlei dingen die prioriteit hebben, zal ook minder kunnen haken de komende tijd :'( baal ik behoorlijk van maar blijf mee lezen.
  woensdag 6 april 2011 @ 21:32:03 #272
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95139873
dat klinkt niet zo fijn karin & trovey. sterkte waar nodig!! :*

esseEi dat heb ik niet zo vaak nee. :P wat grappig dat jij en Muck zo dicht bij elkaar wonen! scheelt je weer wat verzendkosten bij de swap. ;)
in de haak.
  woensdag 6 april 2011 @ 21:33:50 #273
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95139998
dat garen is inderdaad wel geinig muck. ben benieuwd hoe 't haakt! (ik heb inmiddels wel wat teveel van die sjaals gezien... ze zijn overal!! 8)7 )

whoop show us je paddenstoel!
in de haak.
pi_95141152
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:33 schreef trui het volgende:
dat garen is inderdaad wel geinig muck. ben benieuwd hoe 't haakt! (ik heb inmiddels wel wat teveel van die sjaals gezien... ze zijn overal!! 8)7 )

whoop show us je paddenstoel!
pssst trui, bedoel je het garen van MissN? ;)
pi_95141548
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:46 schreef EsseEi het volgende:
arghh irritant: heb het idee dat m'n haaknaald de hele tijd uit m'n hand glijdt!! :S:S hebben jullie dat ook weleens???

leesplankje borduren is ook cool ^^
Yup, vooral als ik net ben wezen douchen of heb lopen poetsen ofzo, dan zijn mn handen te glad van de zeep :S
pi_95142794
Heb ik soms ook, EsseEi. Heel vervelend! Ik heb het wel minder met de ergonomische naalden trouwens.

Ik heb de nieuwe deken wel een toertje erbij kunnen geven en ik vind hem toch best leuk. Ik zal binnenkort even een foto maken.

Foto's van de granny squares voor de goede doelen:

Hopelijk kunnen de vierkanten voor knit a square deze week nog weg :)
5 gaan er morgen weg (durf er niet meer dan 5 in een envelop te doen), voor de andere lading wacht ik op 2 gebreide van mijn moeder.

De kleuren van de foto's zijn trouwens niet heel mooi, de foto's zijn gemaakt met mijn iPhone. ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Herfstblad op 06-04-2011 22:22:56 ]
pi_95143588
mooi herfstblad!
ik ga nu proberen om met mn cancan rio garen te breien, haken wil toch echt niet... ja dan zou ik het garen als geheel moeten nemen maar dan is het roesjes effect er niet.
ik zit beetje in dubio..ik ga zaterdag op vakantie, dus ik kan mn swap zaterdag op de post doen of volgende week vrijdag...
haken is cool
  woensdag 6 april 2011 @ 22:26:40 #278
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95143725
missN en andere swappers, jullie moeten 't hier helemaal niet over dat verzenden hebben, daar verklap je jezelf veel te erg mee! gewoon verzenden en niet meer over praten. :)

leuk herfstblad! nobel hoor! ik ben momenteel wat egoistisch ingesteld merk ik, heb helemaal geen zin om voor wildvreemden te haken. alleen voor mensen die ik 't persoonlijk kan geven. erg he. :@ maar ja, keuzes keuzes... de haaktijd die ik heb is nou eenmaal tamelijk begrensd momenteel.
in de haak.
  woensdag 6 april 2011 @ 22:32:16 #279
52016 Lyssa
music <3
pi_95144141

Fli-flo-flamingo!
pi_95144160
Nou ja, is ook niet erg, trui. Ik heb nu tijd over, maar als ik dat niet zou hebben, zou ik het waarschijnlijk ook niet doen.
Plus dat ik veel te veel garen heb dat ik van zijn levensdagen niet op ga haken vrees ik.

Ik verstuur mijn swap als de tijd daar is. En wanneer dat is, dat weet ik alleen }) (sorry, ik vind die smiley gewoon grappig en ik wilde hem even gebruiken)

Breien ga ik niet eens proberen. Mijn moeder breit wat lapjes voor knit a square, ik haak ze :P

Edit: Leuke flamingo, Lyssa!
pi_95144441
:D die flamingo!!! :D geweldig! die kleur ook! O+

Trui, dat maakt toch niet uit? ik heb een paar lapjes die ik maak, maar niet ten koste van alles hoor... :) ik heb nu een lapje van Bravo groen gemaakt, en ik krijg nog wol toegezonden van dat bedrijf dat in het breitopic aangaf wol ter beschikking te stellen, ik ben benieuwd wat dat is... :) maar eerst inderdaad de dingen verder afmaken die al af moeten zijn en dan nog wat lapjes voor de dekens...

ik verstuur de swap ook als het zover is... :D (misschien heb ik dat al gedaan, misschien moet ik de helft nog afhaken voor het kan... :P )

(Herfstblad, moet je eens kijken in het "wachten op het tweede streepjestopic", daar kom je die smiley regelmatig tegen... :P )
wow, mooie vierkantjes trouwens, Herfstblad! zoveel ga ik er niet maken hoor... :D
  woensdag 6 april 2011 @ 22:46:06 #282
52016 Lyssa
music <3
pi_95145207
Ik mis een love knop, zoals op Ravelry, ik zie zoveel moois en vergeet er dan op te reageren.

Mooie grannies Herfstblad! Leuke kleuren allemaal!
pi_95146169
Die vierkantjes O+
En de flamingo is ook echt O+ Waar is ie vandaan, hij komt me zo bekend voor!

Trui, mn paddestoel is nog stiploos en heeft ook nog geen armpjes en beentjes.
En heb lopen breien vandaag. Zal eens kijken of ik er morgen verder mee kom.
pi_95146667
De bovenste vierkantjes zijn voor Crochet a rainbow van Sarah London :).
Er gaan 10 lapjes voorlopig naar knit a square, 8 van mij en 2 van mijn moeder
  woensdag 6 april 2011 @ 23:09:24 #285
52016 Lyssa
music <3
pi_95146772
Flamingo is van hier: http://amigu.punt.nl/#493139
  donderdag 7 april 2011 @ 06:41:34 #286
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95154920
ohh die Flamingo!!! :D:D

en weer een site erbij in het mapje haken...is ondertussen al behoorlijk lang ;)

Herfstblad mooie vierkantjes!! :D:D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 7 april 2011 @ 09:16:40 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95156644
super flamingo!
in de haak.
pi_95157474
oke trui k zal het niet weer doen O-)
haken is cool
pi_95160032
Wat een leuke flamingo en wat veel squares!! Ik ben gisteren begonnen en heb mn 1e gebreide bijna af. Hierna ga ik er een paar haken denk ik. Gaat toch sneller heb ik het idee. Ik denk alleen niet dat ik er zoveel maak als Herfstblad. We zien wel hoever we komen! Het idee is er tenminste en daar gaat het toch om.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:19:21 #290
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_95164765
Ok, ik heb het openingsfilmpje onder de knie. Kan ik nu aan de Flamingo beginnen, hehe..
Maar serieus, hoe kan ik nu het beste verder gaan?
pi_95164869
Heb je de magic ring onder de knie?

Dan kan je oefenen met meerderen en minderen en dan heb je het een en ander onder de knie. De flamingo is pittig, misschien niet beste project om mee te starten.

Heb je een ravelry account?
  donderdag 7 april 2011 @ 13:26:29 #292
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_95165038
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:22 schreef Lyssa het volgende:
Heb je de magic ring onder de knie?

Dan kan je oefenen met meerderen en minderen en dan heb je het een en ander onder de knie. De flamingo is pittig, misschien niet beste project om mee te starten.

Heb je een ravelry account?
Flamingo was niet serieus hoor, ben alleen ongeduldig en wil dat meteen kunnen. Magic ring, meerderen en minderen, ik ga aan de slag.
Heb geen Ravelry account...
pi_95165180
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:26 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Flamingo was niet serieus hoor, ben alleen ongeduldig en wil dat meteen kunnen. Magic ring, meerderen en minderen, ik ga aan de slag.
Heb geen Ravelry account...
www.ravelry.com, je moet even een account aanmaken en dan heb je eindeloze patronen O+ Er is ook een Fok! groep.

http://www.planetjune.com/blog/tutorials/magic-ring-right-handed/

Hier kan je magic ring leren en meerdere en minderen staat er ook op!
pi_95165245
Ravelry is geweldig, daar meot je zowiezo effe aanmelden.
Met deze ben ik begonnen, vond ik leuk, duurt niet te lang en je leert er een boel van:
http://bittersweetblog.wo(...)/birds-of-a-feather/

Oh en ze zijn cute :@
pi_95165278
ik kan nog steeds geen magic ring, ik maak gewoon een cirkel met een halve vaste klaarrr
haken is cool
pi_95165528
Ik ben met Winston van echtstudio/Koekeridoo begonnen. :)
pi_95165566

Ik met Eggy O+
  donderdag 7 april 2011 @ 13:42:59 #298
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_95165750
Jullie maken met jaloers met al die foto's :@
pi_95165782
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:42 schreef DJRandall het volgende:
Jullie maken met jaloers met al die foto's :@
Die van mij is het origineel hoor _O- Die van mij was een stuk mislukter :')
pi_95169110
Even een vraagje tussendoor..
Met welke wol/katoen/ander materiaal haken jullie nou het liefste?
Ik heb de saskia gehaald van de wibra, maar vind dat toch wel erg dik!
Ik heb ook katoen van hakkelspass en dat vind ik wel heel fijn haken, met de nadruk op FIJN natuurlijk hahaha want dat is wel weer erg dun voor bijvoobeeld een sprei ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')