Haha, ideaalquote:Op zondag 13 februari 2011 22:38 schreef EsseEi het volgende:
Vriendin van m'n ouders heeft nieuwe baan, bij Hoooked, van Zpagetti dus!!!!
*ik hou me aanbevolen voor goedkoop garen haha*
Het dikgedrukte stukje is het stukje wat ik niet begrijp. Moet ik dan 2 steken van de laatste steek verder gaan ?quote:Row 1: 55ch. Into 4th ch from hook work 1dc. *1ch, miss 2ch, (1dc, 2ch, 1dc) in next st. Repeat from * to the end. Turn.
Inderdaadquote:Op zondag 13 februari 2011 23:31 schreef DjinN het volgende:
Hoi haakmensjes!Ik meld me hier ook eventjes. Het breitopic heb ik al ontdekt, en er heel veel tips en ervaring opgedaan
![]()
Nu ben ik sinds kort ook aan het haken en wil ik dat ook graag verder leren
![]()
Misschien kunnen jullie me meteen al eventjes helpen. Ik heb op internet een leuke tutorial gevonden voor een roosje te maken. Er staan alleen wat stukjes in die ik nog niet helemaal begrijp.
Het gaat om deze regel:
[..]
Het dikgedrukte stukje is het stukje wat ik niet begrijp. Moet ik dan 2 steken van de laatste steek verder gaan ?
Kijk eens op Ravelryquote:Op maandag 14 februari 2011 15:08 schreef Toverheks het volgende:
Goedemiddag heeft iemand een link of patroontje voor me, ik moet een Babyomslagdoek gaan haken, waar je de baby in kan wikkelen.
vast bedankt
Leukquote:Op maandag 14 februari 2011 13:53 schreef mmascha het volgende:
Ik kreeg afgelopen week weer mijn Crochet Today binnen. Daar stond deze in:
http://www.ravelry.com/patterns/library/sidewalk-shawl
Dat is best nog even puzzelen. Ik was geen fan van die patronen met tekentjes maar dat was nu best handig geweest.
Welke ga je maken?quote:Op maandag 14 februari 2011 16:10 schreef Toverheks het volgende:
jullie maken me helemaal gek dames hahahha hartstikke bedankt ga vanavond al beginnen en zet een foto neer als de omslagdoek af is
Ja, dat wordt mijn dekenquote:Op maandag 14 februari 2011 18:56 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik zie dat een paar mensen ravelry ontdekt hebben!
Herfstblad wordt die granny stripe je deken of niet? Ik hou van granny stripe
Staan er geen aantal steken bij waaruit je het kunt afleiden? Ik weet niet wat die miss betekent, dus geen idee..quote:Op zondag 13 februari 2011 23:31 schreef DjinN het volgende:
[..]
Het dikgedrukte stukje is het stukje wat ik niet begrijp. Moet ik dan 2 steken van de laatste steek verder gaan ?
Ik heb geen idee eigenlijk. Ik tel de lossen alleen als ik een patroon volgquote:Op maandag 14 februari 2011 19:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
Pff hoeveel steken was ie dan? De lossen zeg maar, als je me snapt
Wouw, die bloemen zijn gaaf!quote:Op maandag 14 februari 2011 20:04 schreef EsseEi het volgende:
Zooo foto's gemaakt(met behulp van Ynske zijn ze scherp
)
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
En de verwarming zonder en met bloemen
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
En de shawl die ik voor die vriendin had gemaakt:
[ afbeelding ]
oh en als ik nu heeeel veel tijd zou hebben zou ik echt te veel voor de swap gaan maken! best slecht maar zo veel leuke dingen
Nee, maar het haakt wel fijn en die sjaal ging ook wel lekkerquote:Op maandag 14 februari 2011 20:51 schreef EsseEi het volgende:
Nog een shawl? of bewaren voor als je een goed idee hebt
of als je er nu per se vanaf moet wil ik me best beschikbaar stellen voor het donkerblauw hoorhaha
Perry is cool!
Oh, die heb ik ook ooit gemaaktquote:Op maandag 14 februari 2011 20:58 schreef trui het volgende:
leuke blommen, esseEi! die midden onder, is dat er zoeen van Lucy's sjaal-in-wording?
die witte sjaal vind ik ook mooi!
en geinige Perry zag ik voorbij komen! zou m'n zoon erg leuk vinden!
Die roos van jou is exact wat ik ook wil makenquote:Op maandag 14 februari 2011 23:47 schreef trovey het volgende:
Weer leuke dingen gezien.![]()
Om nog even in de bloemen te blijven
Mijn eerste roos
[ afbeelding ]
En zo heb ik het verder verwerkt, schijnt heel goed te zijn tegen het in elkaar raken van de snoer en zo kan ik het ding weer eens sneller terugvinden.![]()
[ afbeelding ]
Je bent geweldig, dankjewel!quote:Op maandag 14 februari 2011 21:38 schreef EsseEi het volgende:
ohh die van Attic24 zijn wel lekker klein deze en deze en ravelry is je beste vriend natuurlijk ^^
lekker gehaakt (nee ik zeg niet wat)
maar nu is het bedtijd
Patroontje staat bij mijn Ravelry account.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:02 schreef DjinN het volgende:
[..]
Die roos van jou is exact wat ik ook wil maken!!
ik ben ravelry-noob pur sang, u haz linkje for me?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:09 schreef trovey het volgende:
[..]
Patroontje staat bij mijn Ravelry account.Even reclame maken.
Patroontje is heel simpel, zeker als je eerst hebt besloten om een moeilijker te haken bloem te doen.![]()
Link direct naar het patroon toe.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:12 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik ben ravelry-noob pur sang, u haz linkje for me?
thanksquote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:16 schreef trovey het volgende:
[..]
Link direct naar het patroon toe.![]()
http://www.ravelry.com/patterns/library/basic-rose
Ja, ik vind ze echt geweldig! Zo'n leuk effect.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:39 schreef trui het volgende:
Tan, al aan de grannystripes ook!ze zijn leuk en gaan lekker snel he!
die zijn mooi!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:24 schreef trui het volgende:
even een (flutcamerakwaliteit)foto van m'n eerste blommen:
[ afbeelding ]
dankjedankjedankje!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:16 schreef trovey het volgende:
[..]
Link direct naar het patroon toe.![]()
http://www.ravelry.com/patterns/library/basic-rose
niet zelf verzonnen nee... zie hier voor tig andere versiesquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:27 schreef Mirjam het volgende:
die zijn mooi!
zelf verzonnen, of ook volgens een patroon?
Graag gedaan.quote:
De perfecte bloemen om mijn omslagdoek te verfraaien. Ik heb nog een compleet zwarte omslagdoek liggen en het lijkt me wel een leuk idee om dat ding met gehaakte bloemen te bedekken. De bloemen als omslagdoek alleen is me te koud maar met die omslagdoek als ondergrond lijkt het me wel wat.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:24 schreef trui het volgende:
even een (flutcamerakwaliteit)foto van m'n eerste blommen:
[ afbeelding ]
De wol van de laatste is toch van de Zeeman (multicolor)...die hebben ze hier recent nog aangevuld (en daarna was het schap weer leegquote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:46 schreef antartica het volgende:
Ik ga na mn streepjes deken ook de grannystripe deken maken van atttic24![]()
ben erachter gekomen dat knuffeltjes enzo niets voor mij is, doe mij maar een flinke deken gewoon rechtoe rechtaan en gaaan...
Gister nog een valentijnshart voor mn vriend gemaakt...
[ afbeelding ]
Mijn deken still in progress (ben er echt verliefd op):
[ afbeelding ]
Mijn colsjaal waarmee ik niet verder kan omdat de kleur wol nergens meer te vinden is![]()
[ afbeelding ]
Oordopjes is heel makkelijk, gewoon vasten haken om het snoer heen en voor de dopjes zelf even prutsen om een soort kapje te maken. Het oorspronkelijke patroon was voor een ander model oortjes maar met een beetje pruts pruts haak haakquote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:01 schreef KarinvdB het volgende:
Wat een mooie bal! En die oordopjes, dat is slim zeg, ik denk dat ik dat ook ga proberen.
M'n tas gaat al hard, voor het eerst een bol opgemaakten inmiddels zitten er al zo'n 2 bollen totaal in.
[ link | afbeelding ]
ik haak ze gewoon aan elkaar, twee lapjes op elkaar en de haaknaald door de lusjes halen, ik heb geen gaten en het ziet er netjes uit. Ik heb niet een speciale techniek.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:33 schreef kirsten. het volgende:
Hee meiden, ik herhaal nog even mijn vraagje hoor want ik wil graag verder maar ik weet het zelf niet zo goed.
Hoe maken jullie je GS'jes aan elkaar? Ik heb join-as-you-go methode van Lucy geprobeerd, maar ik heb het idee dat er dan gaten tussen de randen van de GSjes komen waar je ze zegmaar niet joint (ik maak een deken)... Of niet? Normaliter zou ik de methode waarbij je de buitenste lusjes aan elkaar slipstitcht gebruiken maar dan krijg je zo'n hard raster aan de achterkant en dat wil ik nou net niet
iemand nog ideeën?
Ik doe ook de methode van Lucy (wel met andere squares), maar ik weet niet zo goed wat je bedoelt 'gaten tussen de randen' . Ik heb nergens gaten iig.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:33 schreef kirsten. het volgende:
Hee meiden, ik herhaal nog even mijn vraagje hoor want ik wil graag verder maar ik weet het zelf niet zo goed.
Hoe maken jullie je GS'jes aan elkaar? Ik heb join-as-you-go methode van Lucy geprobeerd, maar ik heb het idee dat er dan gaten tussen de randen van de GSjes komen waar je ze zegmaar niet joint (ik maak een deken)... Of niet? Normaliter zou ik de methode waarbij je de buitenste lusjes aan elkaar slipstitcht gebruiken maar dan krijg je zo'n hard raster aan de achterkant en dat wil ik nou net niet
iemand nog ideeën?
nou je joint ze toch alleen in de ruimtes tussen de squares, dus waar de je 3 trebles doet, zitten ze toch niet aan elkaar vast of heb ik het verkeerd begrepen?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:16 schreef Eska het volgende:
[..]
Ik doe ook de methode van Lucy (wel met andere squares), maar ik weet niet zo goed wat je bedoelt 'gaten tussen de randen' . Ik heb nergens gaten iig.
Oh wacht, dan is 't feit dat ik andere quares maak wellicht toch wel relevanter dan ik dacht. Ik maak geen clustertjes, maar alleen gewone stokjes. En dan join ik gewoon iedere steek.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:19 schreef kirsten. het volgende:
[..]
nou je joint ze toch alleen in de ruimtes tussen de squares, dus waar de je 3 trebles doet, zitten ze toch niet aan elkaar vast of heb ik het verkeerd begrepen?
Ik ook...Ben je op zoek naar het ene, zie je weer iets anders wat nóg leuker is.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:10 schreef antartica het volgende:
k ben alweer gewijzigd van swap-idee....zucht!
Ze heeft ook weleens US-termen, geloof ik, dus vandaar dat ik twijfelquote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:58 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ze woont in engeland dus neem aan dat ze uk termen gebruikt.
Het zijn stokjes....tenzij de granny stripe ook geen stokjes zijn...
ik gebruik wel de lucy-methode met dus alleen om de zoveel steken een verbinding, en dat is geen probleem. omdat ze goed verdeeld zijn komt overal ongeveer evenveel druk op en vallen die 'gaten' niet zo op, is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:33 schreef kirsten. het volgende:
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:30 schreef Loqi het volgende:
Dank jullie wel! Ik ben er ook erg blij mee.
Het patroon heb ik bij deze seller gekocht
http://www.etsy.com/listi(...)df-amigurumi-crochet
vandaag weer?!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:36 schreef Wampi het volgende:
Loqi, gaaf!!!!!!
trui, ik zag je op Utrecht CS. Volgende keer zal ik je roepen: truihui!!![]()
yeah!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:12 schreef Tan het volgende:
Oooh Loqi, die is gaaf zeg!! Waar heb je dat patroon vandaan?
Stripes in progress
[ afbeelding ]
die wil ik ook gaan maken binnenkort, maar wat een drama dat patroon!quote:Op maandag 14 februari 2011 13:53 schreef mmascha het volgende:
Ik kreeg afgelopen week weer mijn Crochet Today binnen. Daar stond deze in:
http://www.ravelry.com/patterns/library/sidewalk-shawl
Dat is best nog even puzzelen. Ik was geen fan van die patronen met tekentjes maar dat was nu best handig geweest.
yep, en het zijn stokjes. doorgaans zet ze het er wel bij als ze US termen gebruikt. als 't er niet bij staat is 't UK.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:54 schreef Herfstblad het volgende:
Heeft iemand hier toevallig al eens de ripple van Lucy gemaakt? Ik kom er niet uit of ze het over stokjes of dubbele stokjes heeft, aangezien ze het over TR heeft, maar niet of het de Amerikaanse of UK-termen zijn.
Mijn favorietenlijst al gezien op Ravelry?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:11 schreef EsseEi het volgende:
eigenlijk zou ik hier niet meer moeten komen en ravelry moeten weggooien (en alle patroontjes opslaan die ik daar heb staan) en dan gewoon alles op m'n to-hook lijst moeten maken....en daarna pas weer terug komen:P vrees alleen dat dat dus pas over 10 jaar is
er komen steeds meer dingen bijaf en toe kijk ik terug en denk ik: oh jaa di eis ook leuk...en dan komt er weer iets wat ik eerst ga haken
schiet niet op haha verslaving enzo.
Oh en haken schiet ook niet op als je bij gaat praten met een oude vriendin die je al lang niet meer echt heb gesproken(al is dat wel fijn natuurlijk)
ennnn die staat ook op mn lijstje. maar eerst maar mn tweede sok breien en t kussen voor een vriendinnetje af-haken... ik wil teveel!!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:39 schreef trui het volgende:
[..]
niet zelf verzonnen nee... zie hier voor tig andere versiesen ik kwam erop via lucy.
die is echt best makkelijk! hm, t is uitdagender omdat ik er minder goed in benquote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:47 schreef trui het volgende:
uitdagender? vanwege al die steken tegelijk op de naald?ik vind haken nog steeds vele malen leuker om te doen. maar met breien kun je wel ook mooie dingen maken inderdaad. ik vind je sjaal met al die steken geweldig!
da's wel een goede vraag. ik moet echt nog even kijken of ik het red, heb half maart een enorme deadline voor een rapport, dus ik ben een beetje bang dat ik dat weekend m'n tijd iets te hard nodig heb...quote:
leuke puff-squares!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:53 schreef kwakz0r het volgende:
dit is trouwens mn huidige WIP... wordt een kussen. beetje geimproviseerde squares. ze zijn niet zo mooi vierkant, maar dat zie je nauwelijks als t kussen af is. denk ik.
[ afbeelding ]
ja, dat lijkt me wel!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:03 schreef Whoopdidoo het volgende:
Middelste foto is de sok op een voet toch?
mhm dat snap ik, maar ik dacht dat dat zou gaan trekken e.d.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:29 schreef mijsje het volgende:
en bij de Lucy-methode haak je inderdaad niet alleen de gaatjes in de hoeken aan elkaar, maar ook de ruimtes tussen iedere cluster van 3 stokjes... zo krijg je dus niet meer gaten dan wat je eigenlijk al had door clusters van 3 stokjes en dan een ketting te haken... snap je? het dekentje dat ik voor Yppy had gemaakt, heb ik ook op die manier vastgemaakt, en daar heb je ook niet veel gaten tussen de blokken...
leuk gemaakt hoor kwakquote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:53 schreef kwakz0r het volgende:
dit is trouwens mn huidige WIP... wordt een kussen. beetje geimproviseerde squares. ze zijn niet zo mooi vierkant, maar dat zie je nauwelijks als t kussen af is. denk ik.
[ afbeelding ]
en dit is de sjaal die ik breide (kleuren zijn feller in t echt) en mn ene sok!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij mij is er eentje. Een kikker die nooit af gaat komen, denk ik zoquote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:08 schreef Whoopdidoo het volgende:
Nee daar kan ik helaas niet omheen. Al is ie niet meer zo aanwezig als met gips. Maar toch
Wat maakt iedereen trouwens alles netjes af. Mijn WIPjes wil je echt niet tellen(al zitten daar stiekem ook afgedanktenooitmeerafkomende dingen bij).
En ooit....maak ik ook een deken.
Ziet er goed uit.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:53 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]
en dit is de sjaal die ik breide (kleuren zijn feller in t echt) en mn ene sok!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet opgeven, ik vond het in het begin ook vreselijk lastig, maar op een gegeven moment heb ik toch de slag te pakken gekregen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:12 schreef DjinN het volgende:
pfff ik heb zoveel moeite met dat hakenMoet het echt nog even onder de knie krijgen
Ja, dat barbieroze of fuchsia (maar dat heb ik niet meer gezien)quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wees eens aardig en praat niet over mooie kleuren bij de wibra!
@herfstblad: voor de barbieroze zeg maar? Dat lichte vind ik niet zo mooi. En ik hou ze toch zelf, maar tis wel heel roze. Maar wel leuk.
Kan zelf ook wel gaan maar ze hebben hier waarschijnlijk toch geen nieuwe kleuren dusja, das pijnlijden voor niets
Die in de stad?quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:28 schreef antartica het volgende:
@herfstblad, in Groningen is nog barbieroze
Dat ziet er echt lekker vrolijk uit!quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:55 schreef Loqi het volgende:
Alle grannies die ik heb gemaakt op een rijtje2 bijna bankzitplaatsen lang, hopelijk zijn het er genoeg voor een mooie sjaal met de verbindingssteken en een mooie rand er omheen
[ afbeelding ]
Nog een voor de kleurtjes
[ afbeelding ]
Gaat als een speer.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:55 schreef Loqi het volgende:
Alle grannies die ik heb gemaakt op een rijtje2 bijna bankzitplaatsen lang, hopelijk zijn het er genoeg voor een mooie sjaal met de verbindingssteken en een mooie rand er omheen
[ afbeelding ]
Nog een voor de kleurtjes
[ afbeelding ]
thanks, maar heb m al gevonden (zie link boven jouw post)quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:29 schreef trovey het volgende:
Ik zal vanavond eens even mijn pdf's doorspitten of ik er eentje heb van die sjaal. Maak regelmatig pdf's van webpagina's maar kan me zo even niet herinneren of ik het ook met deze heb gedaan.
Gewoon online of met een gratis programma...hoef er zelf verder niets voor te doen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:38 schreef Whoopdidoo het volgende:
Maak je zelf pdf's? Das knap.
Ik ga morgen naar de wibra! Hoe dan ook!
Nouja...misschien dan.
Mijn Frans is behoorlijk roestig al die jaren na mijn eindexamen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:31 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
thanks, maar heb m al gevonden (zie link boven jouw post)
ah ok, mijn frans is wel redelijk dus denk dat t wel zal gaan. plus ik kan japanse schema's lezenquote:Op woensdag 16 februari 2011 19:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Mijn Frans is behoorlijk roestig al die jaren na mijn eindexamen.Hoop dat jij er wat mee kunt maar ik kan er helaas weinig mee
...en op Google vertaling zal ik maar niet hopen.
Ik vind ze niet raar, ik vind ze leukquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:10 schreef trui het volgende:
ik ben weer een stukje verder met de mijne:
[ afbeelding ]
(inclusief weggewerkte draadjes!)
de kleuren op deze foto zijn wat raar. maar ik krijg 't nu even niet beter.
Prachtig!!quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:10 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, zoiets bedoel ikquote:Op donderdag 17 februari 2011 09:45 schreef trui het volgende:
dat kan in een keer. nou ja, het zijn natuurlijk wel verschillende ronden, maar je hoeft 't bloemetje er niet afzonderlijk op te naaien ofzo. vaak haak je dan wat rijtjes lossen achter het bloemetje waar de rest van de GS dan weer aan vastgehaakt wordt. er zijn wel patronen van, deze vind ik bijvoorbeeld erg leuk!
al gedaan!quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:29 schreef trui het volgende:
ik wil 't wel een keer voor je in 't NL vertalen, 't valt mee hoor!
Wat ben ik blij met deze vertaling! Ik heb echt veel moeite met die engelse vertalingen van haken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:51 schreef trui het volgende:
[..]
al gedaan!![]()
With the color of yarn you wish to use for the center of the flower, ch 4 and join with a sl st into the first ch to form a ring. Continue working in the round as follows:
Begin met de kleur garen die je wil gebruiken voor de binnenkant van de bloemen: 4 lossen (l), sluiten met een halve vaste (hv) in de eerste losse zodat je een ringetje hebt. Vanuit hier ín de ring werken, als volgt:
Round 1: Ch 4 (counts as 1 dc, ch 1), * 1 dc into ring, ch 1 **; repeat from * to ** 6 times. Join with a sl st into 3rd ch of the ch-4 made at the beginning of this round. (There should be 8 ch-1 spaces in the round.) Fasten off and break off the first color.
Ronde 1: 4 l (telt als 1 stokje(st) + 1 losse), *1 stokje in de ring, 1 losse** ; herhaal alles dat tussen * en ** staat nog 6 keer. in totaal heb je dan een rondje met 8 spaken van stokjes met telkens 1 losse ertussen.
Round 2: Join the color you wish to use for the petals into any of the ch-1 spaces, ch 1 and * 1 sc, 3 dc, 1 sc ** into the same ch-1 space; repeat from * to ** into the next 7 ch-1 spaces. Join with a sl st into the first sc of the first ch-1 space. (There should be 8 petals around the center.)
Ronde 2: Maak een nieuwe kleur vast (de kleur die je voor de bloemblaadjes gekozen hebt), in een van de ruimtes die door de lossen gevormd worden. dus niet IN de steek werken, maar eromheen., tussen de stokjes in. 1 losse, en dan: * 1 vaste, 3 stokjes, 1 vaste** in dezelfde ruimte. herhaal hetgeen tussen * en ** staat 7 keer.
Round 3: Ch 1, and working behind the petals now, sl st into the stem of the last sc made in round 2. Ch 4, sc into the stems of the next 2 adjoining scs (between the two petals) and then * ch 3, sc into the stems of the next 2 scs; repeat from * to ** 5 more times, ch 3, and then sl st into the first ch of the ch-4 done at the beginning of this round. You should now have a ch-3 space (or loop) behind each petal made in round 2.
Ronde 3: 1 losse. Nu ACHTER de bloemblaadjes werken: maak een halve vaste in de stam van de laatstgemaakte vaste uit ronde 2. daarna telkens 3 lossen, een vaste in de stam van volgende vaste tussen twee bloemblaadjes, (steeds aan de achterkant blijven werken !) en zo door tot je achter elk bloemblaadje een kettinkje van 3 lossen hebt.
Round 4: Ch 1 and work * 1 sc, 5 dc, 1 sc ** into the first ch-3 space and repeat from * to ** into all the next ch-3 spaces; sl st into the first sc of the first petal made in this round. You should now have another 8 petals behind the first 8 made. Fasten off and break off this color.
Ronde 4: je gaat nu telkens om de kettinkjes van 3 lossen heen haken, zodat je de tweede rij bloemblaadjes krijgt. beginnen met 1 losse. dan *1 vaste, 5 stokjes, 1 vaste** (8x). Aan het eind vastmaken met 1 halve vaste aan de eerste vaste van deze ronde, draad afknippen en doortrekken, zodat t goed vast zit.
Round 5: Still working behind the petals, join the yarn you wish to use as the background for the flower to the stems of any 2 adjoining scs of round 4 (between two petals), and then ch 3 (counts as 1 dc), 2dc into the same sc stems, and ch 1. Into the stems of the next 2 scs of round 4, * 3 dc, ch 1, 3 dc to make a corner, ch 1, 3 dc, into the stems of the next 2 scs , ch 1 **; repeat from * to ** 2 more times, and then 3dc, ch 1, 3 dc into the stems of the next 2 scs, ch 1 and sl st into the 3rd ch of ch-3 done at the beginning of this round.
Ronde 5: Weer aan de achterkant werken: maak de kleur garen die je als achtergrond wil gebruiken vast aan de stammen van 2 naast elkaar liggende vasten uit de vorige ronde (dus weer tussen 2 bloemblaadjes in) en dan weer een rijtje van 3 lossen haken (dit geldt als t eerste stokje van de GS die je nu direct vastmaakt aan de bloem). vervolgens: 2 stokjes op dezelfde plaats als waar je dat rijtje lossen net aan bevestigd hebt, 1 losse. *in de stam van het volgende paar vasten tussen 2 bloemblaadjes maak je een cluster van 3 stokjes en weer een losse. dan naar het volgende tussen-twee-bloemblaadjes punt. daar maak je een hoek door 3 stokjes, 1 losse, en weer 3 stokjes te maken, 1 losse**. het gedeelte tussen * en ** nog 2x herhalen. dan weer 1 cluster van 3 stokjes + 1 losse bij het op-een-na-laatste tussentweebloemblaadjespunt, en kom je bij de hoek waar je begonnen bent. haak daar nog 3 stokjes en 1 losse en maak met een halve vaste vast aan de 3e losse van het eerste nepstokje uit deze ronde. als t goed is heb je dan een vierkantje achter je 8 bladige bloem.
Round 6: Ch 1, * 1 sc into each of the next three dcs done in round 5, 1sc into the ch-1 space that follows, 1sc into each of the next three dcs, 3 sc into the ch-1 corner space, 1sc into each of the next three dcs, and 1 sc into the ch-1 space that follows **; repeat from * to ** 3 more times, join with a sl st into the first sc made in this round. Fasten off and break off yarn.
Ronde 6: 1 losse, en dan een ronde van vasten om dit vierkantje heen maken, als volgt: in elk stokje uit de vorige ronde een vaste. in elke gewone 1-losse-ruimte tussen de stokjesclusters maak je ook 1 vaste. in de hoekruimtes: 3 vasten. tot slot vastmaken met een halve vaste aan de eerste vaste van deze ronde. afkanten en klaar is klara!
ch = chain stitch; sc = single crochet stitch; dc = double crochet stitch; sl st = slip stitch.
Note: the stem of an sc refers to the actual part of the single crochet stitch which attaches the stitch to the ch loop or space made in a previous round. In both rounds 3 and 5, the stem refer to the back stem because the work is being done on the backside of the petals.
haha hier idemquote:Op donderdag 17 februari 2011 14:04 schreef Loqi het volgende:
Wat zijn jullie allemaal lief![]()
Ik haak tot nu toe ook alleen uit Engelse (us) patronen, ik weet de Nederlandse termen niet eens![]()
deze ga ik zeker maken, leuk al die kleurtjes en ik heb nog zoveel wol liggen............quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:10 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
oh super! ik ben meteen lid gewordenquote:Op donderdag 17 februari 2011 14:21 schreef Toverheks het volgende:
http://haak-a-holics.hyves.nl/
staan leuke foto`s van gehaakte beestjes enzo en nog veel meer
ligt er helemaal aan hoe groot je deken moet worden en hoeveel meter er op een bol zit natuurlijk, en met welke naald je hem gaat haken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:55 schreef HandigeHarriët het volgende:
Jeetje wat gaan jullie hard hier.
Wat een prachtige dingen staan er weer.
Ik ben dinsdag (en vanmorgen) ook even langs de wibra geweest. Ik wil een deken maken. Hoeveel bollen heb ik ongeveer nodig? Het wordt in ieder geval een heerlijke roze deken
Kheb je zojuist toegevoegd @ Ravelryquote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:09 schreef trovey het volgende:
[..]
Patroontje staat bij mijn Ravelry account.Even reclame maken.
Patroontje is heel simpel, zeker als je eerst hebt besloten om een moeilijker te haken bloem te doen.![]()
heb je heel misschien dit patroontje voor mij in het Nederlands??? mijn engels is niet zo goed..........als je hem hebt wil je het dan als pm sturenquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:07 schreef LadyBlack het volgende:
Ik kom mijn laatste haaksel even spammenmini allstars!
[ afbeelding ]
Het logo moet er nog op, maar dan ben ik er klaar mee.
Heeft iemand deze ook gemaakt (van loopysue)? en had die ook zoveel moeite met het zwarte randje?
Ella is toch katoen???? en ja 25% korting deze week heb 2 pakken wit en 1 pak roze even ingeslagen afgelopen dinsdagquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:27 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
Wibra inkopen! 10 euro was ik kwijt
Ella is glanzend acryl! Nova was de katoen, daar heb ik niet van meegenomen, na mn phildar en catania verzameling zit dat wel goedquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:30 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Ella is toch katoen???? en ja 25% korting deze week heb 2 pakken wit en 1 pak roze even ingeslagen afgelopen dinsdag
catania brei ik veel mee, phildar heb ik verleden week aangeschaft bij de euroknaller ( waren een euro per bol) maar die Ella lag niet bij onze wibra en dat geel zo mooie kleur geelquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:31 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ella is glanzend acryl! Nova was de katoen, daar heb ik niet van meegenomen, na mn phildar en catania verzameling zit dat wel goed
Catania heb ik een fantastische collectie vanquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:34 schreef Toverheks het volgende:
[..]
catania brei ik veel mee, phildar heb ik verleden week aangeschaft bij de euroknaller ( waren een euro per bol) maar die Ella lag niet bij onze wibra en dat geel zo mooie kleur geel
ja fiets morgen wel even naar andere vestiging want dat ella vind ik mooi, je hebt ook van de wibra dat gemeleerde wol ook 1.49 daar heb ik nog veel van liggen maar vind het geen lekkere wol om te breien, en haken wel weer maar hou meer van allemaal kleurtjes haken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:35 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Catania heb ik een fantastische collectie vanMaar wel 1 bolletje per kleur. Phildar heb ik ook gekocht bij de euroknaller. Zijn er niet meerdere Wibra's in de buurt?
Het patroon is in het Engels, ik wil best een keer proberen om daar Nederlandse aanwijzingen bij te geven, maar ik weet alleen niet hoe helder dat wordtquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:29 schreef Toverheks het volgende:
[..]
heb je heel misschien dit patroontje voor mij in het Nederlands??? mijn engels is niet zo goed..........als je hem hebt wil je het dan als pm sturen
Vind ze helemaal wauw top en zo lieffffffff
nee, dat heb ik niet. maar ik geloof dat eska er ook last van had.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:43 schreef kwakz0r het volgende:
hm, dames die japanse blommen maken, is de rand bij jullie ook zo golvend? alsof er vanaf ronde 4 veel te veel steken zijn?
haha ja dat was de juf in mij.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:09 schreef Tan het volgende:
Het is ook wel fijn dat je het Engelse er bij hebt laten staan, dat maakt het makkelijker om gewend te raken aan de Engelse termen. Wie weet leer ik het nog eens in het Engels
Op ravelry natuurlijkquote:Op donderdag 17 februari 2011 19:13 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ladyblack die allstarsjesWaar is het patroon te vinden?
Dat ja! En ik denk dat de vertaling die Trui voor Tan heeft gemaakt heel nuttig is daarvoorquote:Voor de dames die nog niet aan engelse patronen doen: echt je moet je eens een middagje in verdiepen, er gaat een wereld voor je open.
Ah, bedankt voor de tipquote:Op donderdag 17 februari 2011 21:18 schreef LadyBlack het volgende:
Die moet je dan beter niet bij de Wibra kopen, die maten kloppen niet, en ik vind ze vervelend scherp.
Wol van de wibra is wel fijn, en van de zeeman ook
o die zijn ook wel mooi met zo'n stukje ertussen! Ik ben al begonnen met toch de Lucy-methode maar bedankt voor het meedenkenquote:Op donderdag 17 februari 2011 19:26 schreef Daste het volgende:
Kirsten: ik kwam deze tegen voor het aan elkaar maken van granny's. Misschien is dat nog een idee?
Oh, dat ziet er mooi uit!quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:26 schreef Daste het volgende:
Kirsten: ik kwam deze tegen voor het aan elkaar maken van granny's. Misschien is dat nog een idee?
Het beste kun je iets meer geld uitgeven aan een goede haaknaald, hou je het haken langer vol.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:09 schreef Bloempje. het volgende:
Dankjulliewel![]()
Daarmee moet het wel lukken lijkt me, helemaal zin om te gaan proberen nu. Alleen even ergens haaknaalden vinden
.
Wees alsjeblieft voorzichtig...ik heb chronische RSI en geloof me dat wil je niet hebben de rest van je leven.quote:Op donderdag 17 februari 2011 08:59 schreef antartica het volgende:
mooi trui!! ik mag vandaag niet zoveel haken van mezelf als gister. k had de hele nacht last van mn rechterarm + rechterschouderben wel flink opschoten met ........ (daar mag ik dus niets over zeggen)
oh moest gewoon terug lezen maar als je het wilt doen gewoon hoeveel opzetten stokjes enzo weet ik allemaal gaat het niet wil je dan de engelse versie in me pm gooien, kom niet op ravely steeds dan blijft hij draaien hier........... je bent een schatje als je dat wilt doenquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:55 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Het patroon is in het Engels, ik wil best een keer proberen om daar Nederlandse aanwijzingen bij te geven, maar ik weet alleen niet hoe helder dat wordt
Dat lijkt me heel akelig, ja.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Wees alsjeblieft voorzichtig...ik heb chronische RSI en geloof me dat wil je niet hebben de rest van je leven.Iets minder fanantiek haken dan maar.
Romantisch is een beter woordquote:Op donderdag 17 februari 2011 23:07 schreef Eska het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel akelig, ja.Ik las af en toe ook een verplichte haakloze dag in, idd als ik m'n schouder & elleboog ga voelen.
Ik ben wel heel benieuwd naar je theedinges! Is 'ie net zo nostalgisch al 'ie klinkt?
Tas vol wol?quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:28 schreef Mirjam het volgende:
ik heb vanmiddag wol ingeslagen bij de wibra
waaronder heel fel roze, love it
Ooooh, valt nog mee dus.quote:
Bij Zeeman heb ik het ook nog nooit zien liggen. Hier Zeeman/Wibra/Action allemaal op fiets/loopafstand...ok twee winkels liggen wel ver weg als er een sneeuwstorm is en je wilt er even naartoe fietsenquote:Op donderdag 17 februari 2011 23:54 schreef Eska het volgende:
Katoen van de Wibra ken ik (nog) niet. Ik wist eerlijk gezegd ook niet dat ze daar katoen verkopen. Nou heb ik ook geen Wibra om de hoek zitten, dus ik kom er maar zo heel af en toe. Zeeman zit hier wel om de hoek, maar daar heb ik iig nog nooit katoen gezien.
Ha, en ga je je blog nog wel even in je sig zetten?
Kun je toevallig getekende patronen lezen? Want in het engelse patroon heeft ze ook een pagina opgenomen waar ze het patroon uitgetekend heeft.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:05 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oh moest gewoon terug lezen maar als je het wilt doen gewoon hoeveel opzetten stokjes enzo weet ik allemaal gaat het niet wil je dan de engelse versie in me pm gooien, kom niet op ravely steeds dan blijft hij draaien hier........... je bent een schatje als je dat wilt doen![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:41 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Kun je toevallig getekende patronen lezen? Want in het engelse patroon heeft ze ook een pagina opgenomen waar ze het patroon uitgetekend heeft.
Ik ga even kijken hoe ik je dat patroon kan sturen, ik probeer iig even de directe link naar ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/crochet-baby-converse
ja ik had dacht had het opgeslagen, maar zoon heeft het even opnieuw gedaan staat nu in een map, ohhhhhhhh je zal ze toch allemaal maken he hahaa, ja en ook dat getekende staat onder de pagina, dank je wel voor je hulp en je raad, heb nog genoeg katoen en wol hier liggen ga eens proberen, als het af is plaats ik een foto. dank je welquote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:18 schreef LadyBlack het volgende:
Zie je dit zinnetje? "This pattern is available as a free Ravelry download"
Je kunt op het woord 'download' klikken en dan krijg je een pop-up venster waarin je kunt aanklikken dat je het patroon wilt downloaden. Je krijgt dan een pdf bestand dat opent in Adobe Reader, en de laatste pagina is de getekende beschrijving
Ik heb supersoft van de zeeman gebruikt (dat is acryl), maar ze zijn wel heel klein geworden, dus misschien liever iets dikker garen gebruiken.
Haha, hier moet ik dat ook echt eens doen. Ik moet 4 bakken leegmaken voor ik weer mag kopenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:01 schreef Tan het volgende:
Heb net katoen van de Wibra gekocht, de vorige keer overheen gekeken, zag toen alleen maar acryl. Ze hadden alleen nog maar zachtgeel, zwart, wit en een bolletje roze. Heb alleen maar zwart gekocht, dan ga ik een keer een sjaal haken voor mijzelf (ik draag bijna alleen maar zwart, vandaar)
Mijn dochter heeft zes bollen acryl ingeslagen, ze heeft een Holland-thema op haar kamer en wil nu rood-wit-blauwe kussentjes gaan haken, ben erg benieuwd hoe dat wordt, ze heeft het haken inmiddels goed onder de knie en het werkt heel therapeutisch voor haar
Maar moet nu even stoppen met bollen inslaan van mijzelf, eerst alles maar eens haken wat ik nog wil haken
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:26 schreef Eska het volgende:
M'n sjaaltje-in-progress
[ afbeelding ]
Ik vind die blommen gewoon net zo verslavend als de squares.
Oooh wat leuk zeg!!! Zoiets wil ik dus ook maken met mijn zwart als basis straks.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:26 schreef Eska het volgende:
M'n sjaaltje-in-progress
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:26 schreef Eska het volgende:
M'n sjaaltje-in-progress
[ afbeelding ]
IK snap het geheel niet.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:14 schreef Eska het volgende:
Ja, grappig zijn ze hè. Ik ben nog steeds aan het uitvinden welke combi ik het mooiste vind. Maar zo bij elkaar staat het al gauw leuk eigenlijk.
Waar gaat 't mis, Trovey? Of snap je 'm in z'n geheel niet?
Haha, Voodoo-Rudy.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.haken is cool
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:39 schreef antartica het volgende:
Vertaling Japanese Flower in de spoiler
Super!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens baal ikNa tien Granny-streep-rijen kom ik er achter dat ik ergens drie stokjes heb overgeslagen
Valt niet op, maar toch. Het is 'maar' de achterkant van een kussentje dus ik doe het niet over, maar ik baal wel.
Was hier al antwoord op gegeven?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:38 schreef LadyBlack het volgende:
Splijt dat Ella acryl echt erg? Ik vind het wel heel mooi namelijk
Haken tijdens een filmquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:58 schreef KarinvdB het volgende:
Nou voel ik me toch weer een newb... filmhaken??
Engels is prima, daar zit ik net over op te scheppen in een sollicitatiebriefquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:53 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Was hier al antwoord op gegeven?
Het splijt wel erg, maar niet te erg, vind ik. Het is even opletten tijdens het haken. Dus minder geschikt voor filmhaken, maar wel voor serie ofzo. Licht er ook aan hoe goed je engels is.
Meestal niet. Soms zit er wel een link bij of staat het patroon er maar meestal niet.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:05 schreef Mirjam het volgende:
kun je bij craftster ook patronen krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |